XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 61.559 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Nick39 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:27:
[...]
Wat me opvalt bij XMS dat als het behoorlijk regent bijna alle zenders op zwart schieten, jammer gewoon geduld hebben, of toch dat door me geadviseerde regengootje plaatsen . "
Ik heb binnenkort weer een overleg met Hertzinger en ik zal het aankaarten. Je zit in ieder geval up het headend van Utrecht dus als de zenders wegvallen dan zal dat voor het hele gebied moeten gelden.
Natuurlijk kan een wolk zo hangen dat ik er wel last van heb en iemand in een andere gemeente niet maar tussen mij en het ontvangststation zit maar een klein stukje,bij een verschuivende wolk zou mijn schotel misschien een seconde later wegvallen maar het regent niet zo lokaal (althans gisteren niet) dat het ontvangst station geen beeld meer heeft en ik wel.. zij zouden betere spullen als ik moeten hebben.
Keep you posted.
Mijn dreambox + 80cm schotel valt hooguit 1-5 minuten uit tijdens enorm noodweer.. en dan nog op "slechts" een aantal zenders (meestal de RTL-groep). Nou hangt mijn schotel ook wel op een zeer korte steun (20 cm) van de muur af en onder een afdakje.
DTV.. zucht... flauwerd....
Je kan het goed maken door te zeggen waar je je HD content vandaan haalt ;) behalve wat demo's heb ik nog weinig materiaal en zou best wat meer willen....
http://www.mariposahd.tv/episodes heeft legale HD content in alle gewenste formaten. En natuurlijk zijn er nog bergen hd-divx films te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnieh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 19:00
Mensen,

Ik heb nu een draytek vigor 2900 aan de 24mbit hangen en ik ben niet tevreden.
Na goed zoeken kwam ik op de www.smallnetbuilder.com website en daar staat tenminste duidelijk wat de routing bandwidth van de apparaten zijn. De 16Mbit throughput van mijn draytek, zoals aangegeven op die site, klopt als een bus.

Nu ben ik op zoek naar een betaalbare oplossing die ook LAN-to-LAN VPN, QoS en een goede firewall heeft.

Wat gebruiken jullie?

Een beetje rondstruinen op die site, kom ik uit bij de volgende apparaten:
- Zyxel Zywall 2 Plus -> Throughput: 34Mbit, niet userfriendly, 153 euro
- Netgear FVS114 -> Throughput: 38Mbit, slechte VPN performance, 63 euro (!)
- D-Link DFL-CPG310 -> Throughput: 39Mbit, geen review nog, nieuw product maar met checkpoint firewall! Geen prijzen beschikbaar op tweakers.

Ik zat ook te denken aan een smoothwall achtige oplossing (www.smoothwall.org) maar om nu een 2e pc te hebben draaien 24/7 dat zie ik niet zo zitten.

Alvast bedankt :)

SKiNNiEH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Net een brief van XMS in de bus gehad, ze komen nou morgen weer niet omdat de onder en bovenburen er dan niet zijn. Ik kan ze nu gewoon weer ´ergens` na 3 september verwachten voor een nieuwe afspraak.

Tot zover dus weer de hoop dat er iets ging gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203551

Ze zijn hier de straten aan het openbreken, maar wat voor kleur heeft glasvezel kabels? Hier zijn ze paarse kabels aan het aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
zijn er inmiddels al nieuwe planningen voor amersfoort er staat nog steeds de oude kalender op de site me ouders zijn namelijk ook geinterreseerd in glasvezel echter woon ik een straat achter hun en heb ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
milenko79 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:47:
Net een brief van XMS in de bus gehad, ze komen nou morgen weer niet omdat de onder en bovenburen er dan niet zijn. Ik kan ze nu gewoon weer ´ergens` na 3 september verwachten voor een nieuwe afspraak.

Tot zover dus weer de hoop dat er iets ging gebeuren.
Ik zat vanavond de brief nog eens na te lezen en zie dat het allemaal nog mooier is: er staat namelijk in de aanhef: Aaan de bewoners van de Jan Luykenlaan 11-165 en 181-335.
Ze komen dus niet alleen bij mij niet, dit is gewoon een aankondiging (een dag van te voren) dat ze alle afspraken die ze gemaakt hebben afzeggen.
Lekker belachelijk weer. Het is dat ik nog vakantie heb en er dus voor thuis kon blijven (al heb ik daar achteraf gezien ook nog voor in mijn schema moeten schuiven). Als ik gewoon aan het werk geweest was had ik dus morgne ene vrije dag op moeten nemen, en dan was ik er als ik om 18.00 thuiskwam achter gekomen dat dat voor niets was.

Geweldig geregeld weer XMS. Als jullie zo door gaan is niemand meer bereid een afspraka met jullie te maken en komt de Jan Luykenlaan nooit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207306

Zou het zo kunnen zijn dat er teveel mensen die afspraak afgezegd hebben, dan kan het niet doorgaan...

Ik moet voor mijn werk zeer vaak afspraken maken, wat mij opvalt is dat "de Nederlander" steeds onbuigzamer wordt om tijd vrij te maken voor een afspraak, en dat terwijl vaak die afspraak voor hunzelf bedoelt is.

Niet heel nederland kan na het avondeten om 19.00 een afspraak krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat voor een kleur hebben glasvezelkabels? want hier zijn ze paarse kabels in de grond aan het stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:47

PeaceNlove

Deugleuter

Anoniem: 203551 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:23:
wat voor een kleur hebben glasvezelkabels? want hier zijn ze paarse kabels in de grond aan het stoppen.
zou je aan variabele $hier een waarde willen toekennen? zo kunnen we er weinig mee.

maw welke plaats woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Netgear FVS114 -> Throughput: 38Mbit, slechte VPN performance, 63 euro (!)
De Netgear FVS114 doet maar 8Mbit (bron netgear en eigen test bij iemand die xms heeft)
De Netgear FVS114 Throughput: Up to 11.5 Mbps WAN-to-LAN, up to 2.1 Mbps for 3DES throughput.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mediabeast schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:03:
[...]

zou je aan variabele $hier een waarde willen toekennen? zo kunnen we er weinig mee.

maw welke plaats woon je?
Ik woon in limburg, Sittard. Maar het is onmogelijk dat het glasvezel is. Ik hoopte dat het glasvezel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 203551 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:45:
[...]

Ik woon in limburg, Sittard. Maar het is onmogelijk dat het glasvezel is. Ik hoopte dat het glasvezel was.
In ieder geval niet van XMS :)
Wellicht is het iets van KPN (allIP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Denan, Weet je zo wat de status is van het project in Arnhem/De Laar?
Zitten ze al op de 40% en als ze het halen wanneer zouden de bewoners dan eigenlijk "echt" van internet gebruik kunnen maken?

• denan
Madcat schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:10:
Denan, Weet je zo wat de status is van het project in Arnhem/De Laar?
Zitten ze al op de 40% en als ze het halen wanneer zouden de bewoners dan eigenlijk "echt" van internet gebruik kunnen maken?
De inschrijving is uitgesteld tot 1 okt omdat er niet voldoende aanmeldingen waren.

• humpert
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 17:28
@denan: Ik weet dat dit voor hier een tikje off-topic is, maar in Roosendaal NB zijn ze op dit moment in de wijk vollop bezig met het leggen van blauwe kabels in de grond. Deze bekabeling wordt in grijze kasten afgemonteerd en daarna verdergelegd naar een volgende wijkkast. Zijn ze hier bezig met uitrol van Glas :)

Kabels zijn KPN groen trouwens. :S

EDIT:

Inmiddels gemeente gebeld. Blijkt KPN te zijn die een nieuw netwerk aan het leggen is. Waarschijnlijk ALL-IP.

[ Voor 19% gewijzigd door humpert op 23-08-2007 20:07 ]

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
denan schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:51:
[...]

De inschrijving is uitgesteld tot 1 okt omdat er niet voldoende aanmeldingen waren.
Ik las dat de hoogkamp na de laar aan de beurt is. Als het in de laar niks wordt, wat gebeurt er dan met de hoogkamp?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Madcat
  • Niet online
denan schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:51:
[...]

Dat weet ik, maar ik had begrepen dat ze een maand geleden op 20-30% zaten, weet je al of dat meer richting de 35%-40% zit en wat de plannen zijn als ze het "net niet halen"?
En stel dat ze op 1 Okt wel op 40% of meer zitten, wanneer er dan daadwerkelijk de mensen worden aangesloten?
*Madcat gaat in de tussentijd maar even Alice aanvragen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 08:27
Ik las nog bij de startpost dat het ook mogelijk is om niet huur woningen aan te sluiten.
Inhoeverre is dat mogelijk in bijvoorbeeld Utrecht? (wijk f)

Want ben toch wel zeer geintresseerd. Simpelweg omdat xs4all geneens meer dan 10mbit kan leveren over mijn adsl lijn. Afstand tot centrale is maar 1000m.. En zit dicht bij het centrum.
Zit al echt een tijdje te wachten op sneller internet, en terugschakelen naar kabel is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quux
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09-2023
skinnieh schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:28:
Mensen,

Ik heb nu een draytek vigor 2900 aan de 24mbit hangen en ik ben niet tevreden.
Na goed zoeken kwam ik op de www.smallnetbuilder.com website en daar staat tenminste duidelijk wat de routing bandwidth van de apparaten zijn. De 16Mbit throughput van mijn draytek, zoals aangegeven op die site, klopt als een bus.

Nu ben ik op zoek naar een betaalbare oplossing die ook LAN-to-LAN VPN, QoS en een goede firewall heeft.

Wat gebruiken jullie?
Op dit moment een zeer oude versie van pfsense op een WRAP. Binnenkort wordt dit de cold-standby unit.
Een beetje rondstruinen op die site, kom ik uit bij de volgende apparaten:
- Zyxel Zywall 2 Plus -> Throughput: 34Mbit, niet userfriendly, 153 euro
- Netgear FVS114 -> Throughput: 38Mbit, slechte VPN performance, 63 euro (!)
- D-Link DFL-CPG310 -> Throughput: 39Mbit, geen review nog, nieuw product maar met checkpoint firewall! Geen prijzen beschikbaar op tweakers.

Ik zat ook te denken aan een smoothwall achtige oplossing (www.smoothwall.org) maar om nu een 2e pc te hebben draaien 24/7 dat zie ik niet zo zitten.

Alvast bedankt :)
De opvolger van de huidige configuratie wordt pfsense (www.pfsense.com) op een Soekris. Dat is qua functie (net als de WRAP) een PC, maar zonder de grote nadelen ervan (lawaai en stroomverbruik). Het grote voordeel van een dergelijke configuratie is dat je alles zelf in de hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
milenko79 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:21:
[...]

Ik zat vanavond de brief nog eens na te lezen en zie dat het allemaal nog mooier is: er staat namelijk in de aanhef: Aaan de bewoners van de Jan Luykenlaan 11-165 en 181-335.
Ze komen dus niet alleen bij mij niet, dit is gewoon een aankondiging (een dag van te voren) dat ze alle afspraken die ze gemaakt hebben afzeggen.
Lekker belachelijk weer. Het is dat ik nog vakantie heb en er dus voor thuis kon blijven (al heb ik daar achteraf gezien ook nog voor in mijn schema moeten schuiven). Als ik gewoon aan het werk geweest was had ik dus morgne ene vrije dag op moeten nemen, en dan was ik er als ik om 18.00 thuiskwam achter gekomen dat dat voor niets was.

Geweldig geregeld weer XMS. Als jullie zo door gaan is niemand meer bereid een afspraka met jullie te maken en komt de Jan Luykenlaan nooit af.
Ik heb die brief idd ook gehad. Gezien het feit dat ze bij mij niet eens aan de deur geweest zijn om te vragen of ik thuis ging zijn, lijkt me dat dit eerder bekend was dan een dag vantevoren.
Overigens gaat vanaf 4 september de huismeester ook mee om bij mensen langs te gaan en ze te bewegen om toch even die kabel aan te laten leggen. Laten we hopen dat het helpt. Het is idd wel zo'n beetje de laatste kans om dit project hier nog te laten slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Quux schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:33:
[...]
De opvolger van de huidige configuratie wordt pfsense (www.pfsense.com) op een Soekris. Dat is qua functie (net als de WRAP) een PC, maar zonder de grote nadelen ervan (lawaai en stroomverbruik). Het grote voordeel van een dergelijke configuratie is dat je alles zelf in de hand hebt.
Welke Soekris ga je aanschaffen? Ik haalde 16Mbit troughtput met een Net4511 & M0n0wall . Deze weer verkocht, wil wel m'n 48Mbit kunnen halen.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
.
skinnieh schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:28:
[...]

Wat gebruiken jullie?

[...]

Ik gebruik nu een Mini ITX met M0n0wall. Op http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,14.0.html heb ik testresultaten met afbeeldingen staan.
Het is een soort minipc welke minder stroom verbruikt en geen ventilatoren nodig heeft.
Ik haal nu met gemak 48Mbit througput.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
wat doen jullie aan reductie voor stroom verbruik alles aanlaten kost denk ik ook aardig wat stroom = geld.

Ik zelf laat alleen het modem aan het de rest van de apparatuur gaat uit als ik op kantoor zit. Downloaden van een dvd is toch klaar binnen een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 09:41
Mijn HTPC (die tevens als web-, ftp-, exchange- en rdp-server fungeert) blijft 24/7 online, evenals mijn twee routers (op de tweede router staat DHCP uitgeschakeld, dat fungeert dus als switch en Wireless Accesspoint).

Uiteraard blijft het modem van XMS ook 24/7 online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
ik heb alleen het modem van xms uiteraard dag en nacht aan staan en een switch die er achter zit de pc's als ik overdag werk staan gewoon uit met de snelle verbinding is het ook niet nodig om ze overdag aan te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Laatst online: 30-05 08:27
Tijmen schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:27:
Ik las nog bij de startpost dat het ook mogelijk is om niet huur woningen aan te sluiten.
Inhoeverre is dat mogelijk in bijvoorbeeld Utrecht? (wijk f)

Want ben toch wel zeer geintresseerd. Simpelweg omdat xs4all geneens meer dan 10mbit kan leveren over mijn adsl lijn. Afstand tot centrale is maar 1000m.. En zit dicht bij het centrum.
Zit al echt een tijdje te wachten op sneller internet, en terugschakelen naar kabel is niks.
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Op www.xmsnet.nl klik je op aanmelden. Vervolgens type je jouw huisnummer en postcode. Er komt vervolgens ofwel 'Op het onderstaande adres kan een aansluiting op het glasvezelnetwerk geleverd worden.' te staan, als deze er niet bijkomt, krijg je een melding dat je een verzoek in kunt dienen.

Ik weet niet in welke deel van wijk F je zit, het meest belangrijke is dat er portaal woningen bij jou in de naaste omgeving zitten, en er min of meer glasvezel aan jouw kant van de straat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zit ook in 'wijk f', heb hierover met XMS gebeld en zij hebben me verteld dat het afhankelijk is van hoe dicht je op Portaal woningen zit, of je op de route van 't glas zit etc. Wij vallen hier in tuinwijk noordoost in elk geval buiten de boot, de buizen liggen wel in de straat maar er zijn nooit vezels ingeblazen.

[ Voor 8% gewijzigd door MissingDog op 26-08-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 08:01
Iemand ervaringen met XMS? Heb inmiddels de opzeggingsbrief voor Tele2 klaar liggen, ben t nu een beetje zat daaro.. Heb een aanbieding van een half jaar gratis glasvezel via XMS, aansluiting ligt er al (thanks Portaal!) en ben vooral nieuwsgierig naar ervaringen van mensen ermee... En ik zal zo idd nog even de rest van de posts doorlezen uiteraard, maar ben zo nieuwsgierig dat ik het vast 'moest' vragen van mezelf... Overigens: welke router(s) zouden jullie aanraden voor glasvezel en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:18
marcodr25 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:05:
Iemand ervaringen met XMS? Heb inmiddels de opzeggingsbrief voor Tele2 klaar liggen, ben t nu een beetje zat daaro.. Heb een aanbieding van een half jaar gratis glasvezel via XMS, aansluiting ligt er al (thanks Portaal!) en ben vooral nieuwsgierig naar ervaringen van mensen ermee... En ik zal zo idd nog even de rest van de posts doorlezen uiteraard, maar ben zo nieuwsgierig dat ik het vast 'moest' vragen van mezelf... Overigens: welke router(s) zouden jullie aanraden voor glasvezel en waarom?
Ik ben er zeer tevreden over. Snelheid is top en kan je bij geen enkele andere ISP krijgen. Neem een router (bedraad) van een goed merk. Anders kan je problemen krijgen, dat ie je upload niet trekt.
Ik heb zelf een Draytek Vigor. Die kan die snelheden wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quux
Raceman schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:00:
[...]

Welke Soekris ga je aanschaffen? Ik haalde 16Mbit troughtput met een Net4511 & M0n0wall . Deze weer verkocht, wil wel m'n 48Mbit kunnen halen.
48Mbit?

Ik ben aan het kijken naar de 5501-70. Deze heeft meer dan genoeg power en 4 interfaces. Met de huidige WRAP en pfsense heb ik trouwens al geen moeite om de maximale throughput (24Mbit++) te halen zonder tegen de limiet van de netwerkinterfaces, processor of het memory aan te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
@Denan
Heb jij nog tips voor me om het beeld rustiger te krijgen ?
Het verschil met Casema is enorm.
De laatste oplossing is: kan ik terug naar alleen internet en telefonie ???
Het is geen ruis in het beeld of zo,het beeld is gewoon correliger,er is meer compressie te zien dan bij Casema.
In de resolutie kan het niet zitten,die moet gelijk zijn.
Maar waarom is het beeld van Casema met name bij de Nederlandse en commercielen veel beter.
Het lijkt alsof er een waas over heen ligt,het is gewoon niet mooi.
Op mijn gewone CRT televisies is het beeld gewoon goed maar op mijn 82 cm lcd is het verschil tussen Casema en Hertzinger gewoon echt een wereld van verschil.
Het gaat me niet om centen,hoewel internet en telefonie van xms en tv van Casema wel goedkoper is.
Ik zal ook officieel weer aansluitkosten moeten betalen al is het casema signaal nog aanwezig.
Maar eigenlijk wil ik gewoon bij xms blijven.
Maar ik begin me te ergeren aan het beeld nu ik weet dat het beter kan.
Versterkers/verzwakkers,het maakt niet uit.
Er is gewoon meer detail bij Casema.
Nu weet ik dat Casema de commercielen nu ook via glas levert en dat dat ook doorwerkt in analoog.
Maar tv kijken moet geen ergernis gaan worden.

Internet en telefonie kost bij XMS: 36,90
Televisie analoog voor Leiden bij Casema: 8,50
Totaal: 45,40

Alles uit de kast xms: 50 euro.

Scheelt bijna 5 euro voor een gewoon veel beter beeld.
Kan Hertzinger er nu echt niets aan doen om het beeld beter te krijgen, bv het ook bij het NOB weghalen ?
Ik wil geen korting,ik wil gewoon dat beeld beter !!!!
H E L P :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als Hertzinger het signaal via CDS krijgt dan is het idd van een matige kwaliteit.

Maar een rechtstreekse feed van de NOB zal wel te duur zijn voor Hertzinger.
Ze moeten hiervoor tenslotte een verbinding voor huren bij een netwerk explotant.

[ Voor 14% gewijzigd door fast-server op 28-08-2007 19:09 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:08:
Als Hertzinger het signaal via CDS krijgt dan is het idd van een matige kwaliteit.

Maar een rechtstreekse feed van de NOB zal wel te duur zijn voor Hertzinger.
Ze moeten hiervoor tenslotte een verbinding voor huren bij een netwerk explotant.
Maar dan.. dan ben je als XMS een exploitant van een ultra modern glasvezel netwerk en dan laat je je beeld leveren door een matige bron ?
Als naar buiten lekt dat dit mooie project gewoon matige kwaliteit tv beelden levert... dan mag je 40 zenders hebben maar als het,heel overdreven gezegd,niet om aan te zien is...
Dan krijg je natuurlijk ook nog wat eigen smaak er bij,een hoop mensen zullen toch zeggen,och tv is tv en het ziet er toch redelijk uit ... ?
En Casema is niet overal zo goedkoop als hier dus het scheelt ook vaak geld.
Misschien kan XMS toch een samenwerking aangaan met een betere leverancier, @home levert ook voor diverse andere maatschappijen tv.
Ik ga ook liever niet terug,maar in mijn geval betekent Casema betere kwaliteit voor een lagere prijs.
Alleen toen ik me inschreef bij XMS was de keuze internet en telefonie alleen nog niet mogelijk.
En bij digitale kwaliteit komt het beeld ook bij het NOB volgend Denan,dus misschien dat Hertzinger dat toch ook wil als er maar genoeg mensen over klagen.
Maar als je een gewone CRT tv hebt met een gewone resolutie dan valt die matige kwaliteit wel mee.. als ik de enige klager ben zal Hertzinger of XMS echt niet over gaan op een verbinding met het NOB :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:18
televisie analoog van casema is trouwens absurd laag.
UPC is kennelijk bijna 2x zo duur :x
denk dat het in jouw geval gewoon goedkoper is om bij casema te blijven ;)

Maandag komen ze mijn aansluiting opleveren, en daarna eindelijk snel internet *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quux
dewaal schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:45:
wat doen jullie aan reductie voor stroom verbruik alles aanlaten kost denk ik ook aardig wat stroom = geld.

Ik zelf laat alleen het modem aan het de rest van de apparatuur gaat uit als ik op kantoor zit. Downloaden van een dvd is toch klaar binnen een half uur.
Aangezien ik/we de computers en randapparatuur ook en vooral zakelijk gebruik staat hier gewoon alles wat noodzakelijk is continu aan. Wel is de firewall, wat eerst een volledige PC was, vervangen door een WRAP (en dus binnenkort een Soekris) en een paar PC's die vooral als fileserver gebruikt werden vervangen door een NAS (2TB RAID opslag). Dat scheelt best een hoop. Van de werkstations en laptops staan er gemiddeld tussen de 4 en 6 semi-continu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
DarkChylde schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:00:
televisie analoog van casema is trouwens absurd laag.
UPC is kennelijk bijna 2x zo duur :x
denk dat het in jouw geval gewoon goedkoper is om bij casema te blijven ;)

Maandag komen ze mijn aansluiting opleveren, en daarna eindelijk snel internet *O*
Hier in Leiden is de lage prijs een gevolg van een overname van het kabelnet,dit was eerst door de stichting kabelnet merenwijk aangelegd,later verkocht aan de nuon en weer later verkocht aan Casema maar met de restrictie dat de prijzen alleen aangepast mochten worden op inflatie nivo.
Maar in mijn geval toen ik naar XMS ging was de mogelijkheid er nog niet om alleen voor internet en telefonie over te gaan,toen ik een abonnement nam moest ik dus ook een abonnement op tv nemen,ik kan dus alleen terug naar Casema als XMS toestaat dat ik mijn abonnement verander.
XMS treft ook geen blaam,het beeld wordt door XMS via Hertzinger gewoon goed doorgegeven.
Alleen gebruikt Hertzinger het CDS signaal als bron welke een veel te lage bitrate gebruikt voor doorgifte van de signalen.
Casema,en de meeste andere kabelbedrijven,hebben een directe glasvezel verbinding naar de media gateway van het NOB waar de signalen met een veel hogere bitrate binnenkomen.
Het enige dat ik weet is dat XMS voor haar digitale televisie hetzelfde signaal van de mediagateway gaat gebruiken volgens Denan.
Ik kan dus 3 dingen doen:
-Proberen of XMS mijn kontrakt wil veranderen en haar analoge tv niet meer afnemen.
-Opnieuw een abonnement bij Casema afnemen,en aansluitkosten betalen,en deze in de plaats nemen voor xms,of als xms het kontrakt niet wil veranderen Casema er bij nemen en voor 8,95 een veel beter beeld krijgen.
-Wachten op digitale tv.
Het liefst zou ik alles zo laten als het is,een kontrakt bij een leverancier (XMS) maar dan moeten die wel een betere beeldkwaliteit gaan leveren hetgeen zou betekenen dat Hertzinger een andere bron moet gebruiken voor het analoge signaal en dat zie ik echt niet gebeuren.
Digitale tv zie ik,eerlijk gezegd,dit jaar niet meer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:45:
[...]

Casema,en de meeste andere kabelbedrijven,hebben een directe glasvezel verbinding naar de media gateway van het NOB waar de signalen met een veel hogere bitrate binnenkomen.
Het enige dat ik weet is dat XMS voor haar digitale televisie hetzelfde signaal van de mediagateway gaat gebruiken volgens Denan.
Morgen heb ik een overleg met Hertzinger en dan zal ik deze puntjes naar voren brengen.
Paar puntjes nog:
- De bron van het signaal (canaaldigitaal) lijkt me niet het probleem, de kwaliteit bij mij thuis is goed op een 82cm lcd. Het hele compressie verhaal lijkt me ook niet het probleem aangezien canaal digitaal alleen de weinig bekeken programma's(zenders) minder ruimte geeft. Volgens canaal digitaal schuiven ze daar redelijk vaak mee (transponderruimte). Het lijkt me eerdere dat het in de conversie fout gaat (electrisch->optisch) maar dat zal uitgezocht moeten worden.
- Als alles naar verwachting gaat zal ik binnenkort ander werk krijgen dus ik zal minder tijd hebben om hier te reageren. Tevens zullen alle supportvragen voortaan naar support@xtramediaservices.nl moeten gaan, ik zal deze dus niet meer zelf op pakken. Van tijd tot tijd zal ik hier nog wel op het forum kijken, maar volgens mij staat er momenteel genoeg informatie in deze thread om het zichzelf te laten bedruipen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438

denan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:01:
Als alles naar verwachting gaat zal ik binnenkort ander werk krijgen dus ik zal minder tijd hebben om hier te reageren. Tevens zullen alle supportvragen voortaan naar support@xtramediaservices.nl moeten gaan, ik zal deze dus niet meer zelf op pakken. Van tijd tot tijd zal ik hier nog wel op het forum kijken, maar volgens mij staat er momenteel genoeg informatie in deze thread om het zichzelf te laten bedruipen :)[/td]
Neeeeeeeeeeee... een geweldig aanspreekpunt weg! Heel erg jammer voor ons.. maar heel fijn voor jou natuurlijk. Alvast gefeliciteerd (ik ga ervanuit dat je erop vooruit gaat) en heel veel succes.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 22438 op 29-08-2007 18:07 . Reden: foutje ]

• Quux
denan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:01:
- Als alles naar verwachting gaat zal ik binnenkort ander werk krijgen dus ik zal minder tijd hebben om hier te reageren. Tevens zullen alle supportvragen voortaan naar support@xtramediaservices.nl moeten gaan, ik zal deze dus niet meer zelf op pakken. Van tijd tot tijd zal ik hier nog wel op het forum kijken, maar volgens mij staat er momenteel genoeg informatie in deze thread om het zichzelf te laten bedruipen :)
Veel succes met je volgende uitdaging!

Ciao,
Quux.

• Nick39
  • Niet online
Jammer Denan,wel goed voor jou natuurlijk,maar je pakte alles wel serieus op.
Ik hoop dat het overleg met Hertzinger wat oplevert.
Ik begrijp dat ik,contractueel gezien,niet terug kan ?
Dan gok ik gewoon dat Casema nog niet gaat sweepen....

Wel grappig trouwens: Casema bezorgt hier een envelop: aan de bewoner van dit huis... met een heel welkom verhaal voor een nieuwe bewoner en dat je snel het kaartje moet invullen dat er bij zit om te kunnen genieten van televisie,met kortingsbonnen voor een digitale ontvanger en zo.
Blijkbaar gaan ze er van uit dat als je opzegt dat je dan verhuist of zo ?

• denan
Nick39 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:53:
Jammer Denan,wel goed voor jou natuurlijk,maar je pakte alles wel serieus op.
Ik hoop dat het overleg met Hertzinger wat oplevert.
Ik begrijp dat ik,contractueel gezien,niet terug kan ?
Dan gok ik gewoon dat Casema nog niet gaat sweepen....
Ow ik zal hier vast nog wel een tijdje rond blijven zwerven, het is tenslotte meer hobby dan werk. Het enige verschil is dat ik geen supportzaken meer zal aansturen.

• fast-server
De bron van het signaal (canaaldigitaal) lijkt me niet het probleem, de kwaliteit bij mij thuis is goed op een 82cm lcd. Het hele compressie verhaal lijkt me ook niet het probleem aangezien canaal digitaal alleen de weinig bekeken programma's(zenders) minder ruimte geeft. Volgens canaal digitaal schuiven ze daar redelijk vaak mee (transponderruimte). Het lijkt me eerdere dat het in de conversie fout gaat (electrisch->optisch) maar dat zal uitgezocht moeten worden.[/td]
Denan,

Hiermee ben ik het niet mee eens.
Waarom denk je dat UPC Digi TV toen ook een slechte kwaliteit had op NL 1, 2 en 3 en dat vele mensen ontevreden waren? juist het signaal had als bron canaaldigitaal.
Op dit moment gebruikt UPC deze niet meer maar ook een direkte link naar de media gateway.

Ik heb zelf al jaren schotel en de laatste 1 1/2 jaar wordt de kwaliteit als maar slechter.
Ze hadden eerst gemiddeld een video bitrate van 5 tot 6Mbit op NL 1, 2, 3 en discovery, dat is nu gemiddeld 2,2Mbit
canaaldigitaal mag niet voor niets meer de slogan "het beste beeld" gebruiken.

Als je de canaaldigitaal bron dan ook nog eens gaat omzetten van analoog naar digitaal zoaals hertzinger doet dan is het niet zo vreemd dat het gewoon geen mooi plaatje opleverd.

Dan kunnen ze wel roepen "we hebben dat niet optisch kunnen vaststellen" maar dan wordt nog niet onderbouwd op welk type toestel dit is.
Een youtube filmpje ziet er ook goed uit op een 8" scherm

Op dit moment heeft zowat Iedereen een platte TV aangezien gewone CRT TV's beina niet meer verkrijgbaar zijn.
Dus ik vindt dat wij als gemiddelde consument wel een fatsoenlijk beeld mogen verwachten (scherp beeld en zonder artifacts)

En dat kan zeker wel, kijk maar eens naar de kwaliteit van de zenders van de oosterburen.

Ik hoop dan ook dat XMS binnenkort ook digi TV gaat aanbieden met een minimale bitrate van tenminste 4Mbit en geen canaaldigitaal youtube beeld gaat uitzenden.

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:03:
[...]

Ow ik zal hier vast nog wel een tijdje rond blijven zwerven, het is tenslotte meer hobby dan werk. Het enige verschil is dat ik geen supportzaken meer zal aansturen.
Heeft het Hertzinger overleg nog iets opgeleverd ?
Zie ook het bericht van Fast-Server hierboven wiens mening ik alleen maar kan onderschrijven.
Ben blij dat ik niet de enige ben die zich ergert aan de beeldkwaliteit.

Uit mediamagazine:

Abonnees van kabelmaatschappijen Casema en UPC ontvangen de tv-zenders RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8 met een betere beeldkwaliteit. Deze kabelaars maken sinds kort gebruik van het directe tv-signaal uit de RTL-studio's in Hilversum dat via de zogenaamde Mediagateway wordt aangeboden aan de kabelaars. De kwaliteit van deze aanlevering is beduidend beter dan de aanlevering via de satelliet waar de kabelaars voorheen gebruik van maakten. De kabelaars maken voor het doorgeven van Nederland 1, 2 en 3 ook gebruik van de Mediagateway in Hilversum

[ Voor 46% gewijzigd door Nick39 op 31-08-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
marcodr25 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:05:
Ik heb enkel internet van XMS, gezien ik minimaal digitale TV wil hebben, wacht ik nog tot dat bij hun uitkomt en gebruik ik nog Digitenne (volledig ontvangst ;p ), telefoon wil ik onafhankelijk blijven en gebruik ik dus ook wat anders.
De internetdienst ben ik meer dan tevreden over. Behalve het aanvraag/aansluittraject, de communicatie is daar slecht, maar zo te lezen heb jij een portaal woning en als ik je goed begrijp zijn alle voorbereidingen al getroffen, dus is het een stuk makkelijker, en zul je daar weinig last van hebben.
Ik heb een 48Mbit lijn, zowel down/up, en gaat als een speer.

Wat je router vraag betreft, staat er al het eea in dit topic, en tevens op http://www.xmsforum.nl/index.php?board=2.0 incl speedtest verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Quux schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:09:
[...]

48Mbit?

Ik ben aan het kijken naar de 5501-70. Deze heeft meer dan genoeg power en 4 interfaces. Met de huidige WRAP en pfsense heb ik trouwens al geen moeite om de maximale throughput (24Mbit++) te halen zonder tegen de limiet van de netwerkinterfaces, processor of het memory aan te lopen.
Ja, naast 24Mbit kun je ook 48 of 100 aanschaffen. Ik heb de 48 variant gekozen.
Fijn om te lezen dat de 5501-70 dit goed aankan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
Raceman schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 09:37:
[...]

Ik heb enkel internet van XMS, gezien ik minimaal digitale TV wil hebben, wacht ik nog tot dat bij hun uitkomt en gebruik ik nog Digitenne (volledig ontvangst ;p ), telefoon wil ik onafhankelijk blijven en gebruik ik dus ook wat anders.
De internetdienst ben ik meer dan tevreden over. Behalve het aanvraag/aansluittraject, de communicatie is daar slecht, maar zo te lezen heb jij een portaal woning en als ik je goed begrijp zijn alle voorbereidingen al getroffen, dus is het een stuk makkelijker, en zul je daar weinig last van hebben.
Ik heb een 48Mbit lijn, zowel down/up, en gaat als een speer.

Wat je router vraag betreft, staat er al het eea in dit topic, en tevens op http://www.xmsforum.nl/index.php?board=2.0 incl speedtest verslagen.
Heel erg bedankt voor je antwoorden! Hopelijk kan ik dit weekend de kabels doortrekken (kruipruimte, brrrr..) en eens gaan genieten als ik alles zo lees !! "Versahel?" "TeleNEE! Weg ermee!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Wat is er met de "fibergaming" site gebeurd? Heb ik eindelijk een WoW server draaien voor portaal klantjes, kan ik hem niet meer adverteren bij de mensen!

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Ha Denan,
Gefeliciteerd! Blijf je bij XMS/InterNLnet met een nieuwe functie? Of ga je elders iets nieuws doen?
Succes met de nieuwe klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quux
Raceman schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 09:39:
[...]

Ja, naast 24Mbit kun je ook 48 of 100 aanschaffen. Ik heb de 48 variant gekozen.
Fijn om te lezen dat de 5501-70 dit goed aankan!
Mja, natuurlijk. Stom dat ik daar niet meer bij stil heb gestaan. Zelf heb ik de standaard 24Mbps van XMS en daarnaast nog een ADSL-only van XS4ALL. Op dit moment zorgt static routing nog voor balanceren van bepaalde verkeersstromen en via handmatig omzetten blijf ik zo internet houden als er een storing is bij XMS (of XS4ALL - hoewel dat laatste minder voor kwam >:)). Met de nieuwe configuratie wordt dit volledig geautomatiseerd voor het LAN en heb ik daarnaast nog een interface voor een echte DMZ... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Milenko, Jij nog iets gehoord van XMS? Ze zouden deze week weer langskomen. Dit keer met de huismeester, maar ik heb nog niemand gezien. Nu heb ik dat vorige keer ook niet en jij wel, dus misschien heb je dit keer ook al wel wat gehoord/gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Nee, helaas, er is nog niemand geweest (en mijn vriendin is nog even thuis, dus als er iemand was hadden we het wel gemerkt).

Zodra er wel iemand is, of wat voor nieuws dan ook, dan post ik het meteen.

• Nick39
  • Niet online
Gaat niet zo lekker met Hertzinger,duurde het eerst al meer dan een dag voor ze doorhadden dat motors tv van transponder was verschoven,nu is Rai 1 al dagen op zwart.
Ook op het Sat4all forum klaagt men steen en been over de bedroevende kwaliteit van CDS.

Uit TV Satellite (veronica)
RTL-zenders in betere kwaliteit via kabel
Kabelexploitanten Casema en UPC verspreiden vanaf vorige week de zenders van RTL Nederland in een betere beeldkwaliteit. Dit doet men door gebruik te maken van aanvoersignaal afkomstig van de Hilversumse Media Gateway.

Tot voor kort gebruikten Casema en UPC als aanvoersignaal de satellietverspreiding van de Nederlandse satelliettelevisie-aanbieder CanalDigitaal. Alle overige kabelexploitanten gebruiken op dit moment nog steeds het satellietsignaal voor de verspreiding van RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8.

Door gebruik te maken van de Media Gateway signaalaanvoer verkrijgen Casema en UPC het signaal direct uit de RTL Nederland uitzendstraat. Deze aanvoer is kwalitatief beter dan de aanvoer via CanalDigitaal. De aanvoer vanuit de Media Gateway heeft een bandbreedte van 8 Mb/s, terwijl deze bij satellietaanvoer ongeveer rond de 3 Mb/s ligt.

Al eerder stopten kabelexploitanten in Nederland met het gebruik van het aanvoersignaal via de satelliet voor de Nederlandse publieke zenders Nederland 1, 2 en 3. Ook hier ging men het rechtstreekse aanvoersignaal vanuit de Hilversumse Media Gateway gebruiken, en ook dit had voor de consument zichtbaar betere beeldkwaliteit tot gevolg.

“Tot voor kort ontving UPC het tv-signaal van RTL 4, 5 en 7 per satelliet. Sinds vorige week komen alle RTL signalen, inclusief RTL 8 echter binnen via Media Gateway. Het aangeleverde signaal van de individuele zenders heeft via Media Gateway een vaste bandbreedte van 8 Mb/s. Dit vertaalt zich thuis in een tv-signaal van hoge kwaliteit, (vrijwel) zonder artefacten. In het verleden waren er wel eens blokkerige contouren rondom snel bewegende beelden,” laat UPC woordvoerder Ronald van der Aart TVSatellite desgevraagd weten.

Het lijkt een kwestie van tijd te zijn wanneer de zenders van SBS Broadcasting ook in hogere kwaliteit via de Media Gateway gaan worden aangeleverd.
Alleen de tv's boven staan nog op XMS maar de rest staat weer netjes op Casema.
Eerlijkheid gebied me om te zeggen dat op een gewone tv het beeld via XMS acceptabel tot goed is maar op een LCD tv is het verschil Hertzinger-Casema enorm.
Dan zit er over de ARD ook nog een ruis.
En voor Leiden: Internet en telefonie via XMS: 36,90 + Casema analoog en gratis digitaal basis 8,95.
Samen: 45,85
Alles uit de kast XMS: 50 euro, dus die zijn voor een mindere kwaliteit al 4,15 duurder.
Neem ik het digitale extra pakket van Casema er bij dan heb ik voor 55,80 in totaal 93 zenders en 3 HD kanalen er bij.

Internet en telefonie zijn uitstekend bij xms alleen vind ik het jammer dat a. de beeldkwaliteit zoveel minder is en b. het alles uit de kast abonnement doet vermoeden dat je goedkoper uit bent,terwijl je ruim 4 euro duurder uit bent dan bij Casema die voor dat goedkopere tarief dus ook nog eens een basispakket van 51 digitale zenders er gratis bij geeft.
Voor 9,95 ( in totaal dus 5,80 duurder dan alles uit de kast van xms) heb je zelfs 93 digitale zenders en 3 HD zenders terwijl xms al het hele jaar roept dat die digitale tv er gaat komen maar nu nog steeds geen startdatum durft te noemen.

Misschien zijn het ook de kosten zelf,want als je hier in de (zeehelden) buurt kijkt zie je her en der de oranje kabeltjes doelloos uit de grond steken.
Van de mensen uit de buurt die ik ken (en dat zijn er heel wat) heeft niemand het.

Misschien dat XMS beter voor haar tv aanbod met Casema in zee kan gaan,dan heb je in een klap een beter beeld,en 96 digitale zenders.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden als anderen dat al veel beter hebben gedaan,en goedkoper ?

Internet van xms,en telefonie,steekt met kop en schouders boven casema uit (faxen ging bij casema bijna nooit en met xms gaat het prima)
De helpdesk van XMS is grandioos en ze pakken een probleem gelijk op,en serieus,dus ik ben echt tevreden met xms,maar met TV zijn ze een verkeerde weg in geslagen en zijn ze ook prijstechnisch te duur.

[ Voor 92% gewijzigd door Nick39 op 06-09-2007 12:38 ]

• lethargy
Nick39 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:07:
.............

Internet van xms,en telefonie,steekt met kop en schouders boven casema uit (faxen ging bij casema bijna nooit en met xms gaat het prima)
De helpdesk van XMS is grandioos en ze pakken een probleem gelijk op,en serieus,dus ik ben echt tevreden met xms,maar met TV zijn ze een verkeerde weg in geslagen en zijn ze ook prijstechnisch te duur.
Ik ben het wel met je eens dat de TV van XMS er op een LCD TV niet zo goed uitziet. Ik heb zelf ook veel problemen gehad met het geluid, dat wisselde steeds tussen mono - stereo. Dat is op alle zenders opgelost behalve op Belgie 1. De kosten van de TV vind ik wel meevallen. Voor Casema betaal je overal 15,56 per maand, alleen in Leiden is het goedkoper.
Ik wacht nu maar af op digitale TV van XMS. Ik had gehoopt dat het dit jaar nog zou komen, maar ik denk dat het 2008 wordt. Ben benieuwd wat het gaat kosten en hoeveel zenders er komen. Tot die tijd is het behelpen met de TV. Het probleem ligt echter bij Hertzinger, daar zou XMS meer druk op moeten leggen.
Over internet en telefonie ben ik ook zeer tevreden.

• Nick39
  • Niet online
lethargy schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:16:
[...]

Ik ben het wel met je eens dat de TV van XMS er op een LCD TV niet zo goed uitziet. Ik heb zelf ook veel problemen gehad met het geluid, dat wisselde steeds tussen mono - stereo. Dat is op alle zenders opgelost behalve op Belgie 1. De kosten van de TV vind ik wel meevallen. Voor Casema betaal je overal 15,56 per maand, alleen in Leiden is het goedkoper.
Ik wacht nu maar af op digitale TV van XMS. Ik had gehoopt dat het dit jaar nog zou komen, maar ik denk dat het 2008 wordt. Ben benieuwd wat het gaat kosten en hoeveel zenders er komen. Tot die tijd is het behelpen met de TV. Het probleem ligt echter bij Hertzinger, daar zou XMS meer druk op moeten leggen.
Over internet en telefonie ben ik ook zeer tevreden.
Als je de normale prijs van casema neemt is alles uit de kast ook maar 5 euro goedkoper,hoewel je daar natuurlijk wel een dijk van een internetverbinding voor krijgt.
Het probleem is dat overal jaarkontrakten aan hangen.
Toen ik XMS nam had ik niets om te vergelijken wat beeld betreft want de kabel lag er nog niet eens.
Daarnaast had ik nog geen LCD tv.
Er was ook nog geen combinatie van alleen internet en telefonie mogelijk,dat is later pas gekomen.
Ik wilde,en wil nog steeds,alles het liefst van een aanbieder.
Ook al omdat Casema er regelmatig een puinhoop van maakt door eerst 2 maanden niets af te schrijven en dan weer opeens voor 3 maanden.
Ga ik terug met alles naar Casema dan zit ik er weer minimaal een jaar aan vast en als XMS/hertzinger met een oplossing komt of eindelijk met dat digitale tv,dan heb ik daar weer spijt van,ik maak steeds te snel keuzes.
En natuurlijk is Casema niet overal zo goedkoop maar Leiden is wel een enorm project en maakt wel gewoon deel uit van het xms pakket en dus duurder voor minder (wat tv betreft).

Wat de tv thuis betreft,je gaat eerst splittertjes vervangen,de goedkope bouwmarktdingen er uit en Hirschmann f-connector splitter er in,immers een LCD is wat gevoeliger denk je dan.
De goedkope versterker er uit,en een Hirschmann versterker met multitap, hoppa 99 euro er in.
De wat goedkopere antennekabel die prima voldeed er uit en hirschmann koka97 kabel er in.
Ook maar naar boven.
Eindpunten vervangen voor een Hirschmann einddoos.
Alle tussenkabels er uit en allemaal vervangen door ijzeren afgeschermde hirschmann kabels (1,5 meter 15 euro per aansluiting en met een dvd recorder gebruik je er dus 2.)
Alles over naar F connector.
Dan ben je ruim 300 euro verder om er achter te komen dat het zo vervloekte Casema kabeltje het veel beter doet en het beeld niet bij de eerste de beste plensbui weg is.
En ja dan baal ik,het gaat niet om het geld maar qua techniek ben ik uitgepraat,ik kan het niet verder verbeteren en heb er bakken aan geld voor uitgegeven (met 0,0 resultaat)

Ik hoop gewoon dat als mijn 19,95 abonnement vervalt ik terug mag wat tv betreft naar Casema,dan maar weer 30 euro aansluitkosten betalen en dan terug naar een alleen internet en telefonie abonnement bij XMS, of dat er voor die tijd een goede oplossing komt voor het tv signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 09:23
@Nick39:
ben blij dat je ervaringen post. Doet mij i.e.g.besluiten om nog maar even te wachten met het kopen van een flat. Wil er wel eentje gaan aanschaffen, maar als ik dit zo hoor...Dan blijf ik nog maar even bij mijn kleine crappy tv waarvan ik weet waarom het beeld wat minder is,dan dat ik iets nieuws aanschaf en dan tot de conclusie kom dat het beeld nog slechter is..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
@ Nick39:

Je blijft maar herhalen dat Casema zo goedkoop is in Leiden, Maar voor zover ik weet is dat alleen voor lopende contracten. Voor zover ik weet betaal je bij een nieuw contract gewoon de standaardprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:18:
@Nick39:
ben blij dat je ervaringen post. Doet mij i.e.g.besluiten om nog maar even te wachten met het kopen van een flat. Wil er wel eentje gaan aanschaffen, maar als ik dit zo hoor...Dan blijf ik nog maar even bij mijn kleine crappy tv waarvan ik weet waarom het beeld wat minder is,dan dat ik iets nieuws aanschaf en dan tot de conclusie kom dat het beeld nog slechter is..
Analoge TV ziet er zowiezo niet goed uit op een LCD/plasma TV. Het maakt niet uit of het van Casema, UPC of XMS is. Pas met digitale TV kan je genieten van je grote TV. Verder ziet DVD er mooi uit en HD films zien er helemaal mooi uit. Daar is een LCD tv voor bedoeld. Als je alleen naar analoge tv kijkt dan heb je niets aan je LCD tv. Dus dan kan je inderdaad maar beter wachten op digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Reeds enkele maanden heb ik het alles-uit-de-kast-abonnement. Telefonie werkt prima maar wat ik vreemd vind is dat wanneer ik iemand bel ik een dubbele wektoon te horen krijg. Net alsof je twee nummers tegelijk aan het bellen bent. Als er eenmaal is opgenomen is alles weer oke.

Is dit een storing of heeft dat te maken met de gebruikte techniek?

[ Voor 15% gewijzigd door Moraxv op 07-09-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49445

Potjandosie.....

is het eindelijk zo ver......
De aannemer stond gisteren voor de deur om de tuin open te leggen en me op het net aan te sluiten.
Keurig op tijd, en heel netjes gegraven , en belangrijker weer heel netjes afgesloten.
'S middags kwam de monteur om de spullen in de meterkast op te hangen....ook heel eind op weg.
Maar toen de glasvezels..... dat was een ander verhaal....de pijp zit verstopt...er zit water in....en ze krijgen de velzels met geen mogelijkheid erdoorheen.

Dus ik heb een aansluiting nu op de vezel netwerk, met de apparatuur in de meterkast, echter zonder glas vezels ...(is toch cruciaal voor de werking lijkt me 8)7 )

Ben benieuwd hoe dat verder gaat.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Moraxv schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:22:
Reeds enkele maanden heb ik het alles-uit-de-kast-abonnement. Telefonie werkt prima maar wat ik vreemd vind is dat wanneer ik iemand bel ik een dubbele wektoon te horen krijg. Net alsof je twee nummers tegelijk aan het bellen bent. Als er eenmaal is opgenomen is alles weer oke.

Is dit een storing of heeft dat te maken met de gebruikte techniek?
Nee dit is altijd eigenlijk al zo,met name als je met een ander kabel netwerk belt,de ene toon wordt opgewekt door het eigen netwerk (xms) de ander door het andere netwerk,die klinkt ook zachter.

@milenko79 : dit is de prijs die voor elke abonnee in Leiden geldt,oude of nieuwe,kijk maar op de website van Casema,selecteer Leiden als woonplaats en hoppa,de prijs verandert naar 8,95.
Sterker,er ligt een folder voor de nieuwe abonnee: voor 59,95 sluiten ze je opnieuw aan,krijg je een smartcard voor digitale tv,en een digitale decoder,ook daar staat de maandprijs voor 8,95.
Dit is geen actie.

@lethargy:
Je hebt volkomen gelijk in je redenering,op een klein punt na.
De kwaliteit (of zo je wilt slechtere kwaliteit van tv ten opzichte van dvd) zou dan bij XMS en Casema gelijk moeten zijn.
Natuurlijk zie je,ook bij Casema,dat de tv truukjes uithaalt om het beeld beter te maken.
Dat moet ook wel want de aangeboden resolutie is minimaal 2 keer lager dan wat de tv aankan.
Toch is er een duidelijk verschil ten nadele van xms/Hertzinger.

Even voor alle duidelijkheid,ik ben er niet op uit om XMS onderuit te halen.
Ik wil ook niet zeuren voor een paar euro en ik zal het onderwerp ook verder laten rusten.
Alleen wil ik wel voorkomen dat mensen die een LCD kopen of gaan kopen,of hebben,teleurgesteld zijn als blijkt dat het beeld zoveel minder is via Hertzinger terwijl je hoopt/denkt: het is glasvezel dus het moet beter zijn.
Daar ging ik ook vanuit.
Maar dat is het zelfde verhaal als digitenne van KPN: digitale kwaliteit,daarmee het idee wekkend dat het dan goed moet zijn,digitaal is een uitzendnorm geen kwaliteitsnorm.
daarnaast is de een nu eenmaal een meer kritische kijker dan de ander, ik ben erg kritisch,kritisch genoeg om een paar 100 euro uit te geven voor een goede kabel en aansluitmateriaal en kritisch genoeg om een winkel in te lopen, tot 3 keer terug te gaan,mijn eigen portable dvd speler mee te nemen met een eigen dvd.... enz enz ..
Daarentegen is internet fantastisch en telefonie goed (op de vertraging naar Casema netten maar die kan bij Casema zitten) dus de tv kan dan wel bij Casema goedkoper zijn,maar wil je de 24 mb van XMS hebben bij Casema (wat niet eens kan) dan kun je je portemonnee flink open trekken.
Daarin is XMS dus vele malen goedkoper dan Casema.
Ook al was Casema 28,95 qua beeld dan zou ik nog voor Casema gaan,ik verwacht ontspanning van tv,geen ergernis.

[ Voor 70% gewijzigd door Nick39 op 07-09-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Dan was ik abuis, Ik dacht dat toen ik er vorig jaar voor keek toen ik verhuisde dat ik gewoon het volle pond moest betalen. (nou heb ik toch geen casema, maar digitenne omdat het in onze flats onmogelijk is om netjes een kabel naar de slaapkamer te krijgen. Voor de hoeveelhied die ik tv kijk is digitenne toch genoeg (alleen het nieuwsx eigenlijk 's ochtends, voor de rest van mijn visuele entertainment zou ik nou eindelijk wel eens die 24mbit lijn willen hebben (al voldoet 12 mbit natuurlijk ook nog wel even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
milenko79 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:49:
Dan was ik abuis, Ik dacht dat toen ik er vorig jaar voor keek toen ik verhuisde dat ik gewoon het volle pond moest betalen. (nou heb ik toch geen casema, maar digitenne omdat het in onze flats onmogelijk is om netjes een kabel naar de slaapkamer te krijgen. Voor de hoeveelhied die ik tv kijk is digitenne toch genoeg (alleen het nieuwsx eigenlijk 's ochtends, voor de rest van mijn visuele entertainment zou ik nou eindelijk wel eens die 24mbit lijn willen hebben (al voldoet 12 mbit natuurlijk ook nog wel even).
Het kabelnet in Leiden is begonnen als Stichting Kabelnet Merenwijk,die speciaal hiervoor in Oegstgeest een mast heeft neergezet (de huidige digitenne mast) omdat het in Leiden niet mocht.
Uiteindelijk ging de rest van Leiden overstag en hebben ze een deal gesloten met de SKM met als gevolg dat Merenwijkers goedkoper keken en ook meer programma's hadden.
Omdat het onderhoud niet goed ging werd dat eerst uitbesteed aan van der berg telecom.
Het werd toen in zijn geheel aan Leiden verkocht met de afspraak dat de merenwijk haar aparte status zou houden (we hadden het over 6 zenders,ned 1 en 2, 1 belg en 3 duitse netten).
Leiden besteedde het ook uit en ik heb een tijd meegewerkt aan een pilot om te kunnen internetten via de kabel met de gemeente Leiden (ruim 10 jaar terug al ! ) die proef kwam niet verder dan stadhuis en hoogheemraadschap van Leiden omdat er overal stukken kabel lagen die niet geschikt bleken.
Leiden heeft het toen verkocht aan de NUON.
Die zag het niet zitten uiteindelijk en heeft het terug verkocht aan de gemeente Leiden voor een veel lagere prijs,Leiden besteedde het toen uit aan Vooys telecom en vanwege mijn vele schotels die ik toen had staan kreeg ik hier een proefopstelling,dat was goedkoper dan steeds die oegstgeester mast die ook nog eens op defensie terrein stond en niet zomaar toegangkelijk was.
Ik heb toen jaren gratis Filmnet kunnen kijken.
Het werd toen van Vooys telecom overgedaan (het onderhoud) naar Casema,de spullen gingen hier weer weg behalve de Filmnet opstelling.
Uiteindelijk heeft de gemeente Leiden het net wederom verkocht aan Casema,onder de voorwaarde van dat het alleen met de inflatie duurder mocht worden,al die tijd was de merenwijk nog goedkoper vanwege die deal.
Toen de glasvezel ringen rond Leiden kompleet waren en het signaal uit Sassenheim kwam was de mast in oegstgeest niet meer nodig maar ook defentie was toen verhuisd naar Den Helder.
De mast is toen afgetopt en verkocht aan KPN die haar digitenne zender voor Leiden en omstreken er op heeft gezet.
Tot zo ver het stukkie geschiedenis,wel loopt de deal met Casema en de gemeente over een paar jaar af en dan zullen ze zeker de prijs rechttrekken,dat hebben ze al 2 keer eerder geprobeerd maar de rechter floot ze terug.

Wat betreft het beeld Casema/Hertzinger.
Ik probeer nu om te kijken of ze bepaalde zenders en programma's herhalen en dan shoots te maken van zowel casema als hertzinger maar dat is onwijs moeilijk om dezelfde plaatjes te schieten.
Wel meen ik nu duidelijker te kunnen omschrijven wat het verschil is:
  • Bij bv het Journaal zie je op de LCD bij Casema de mensen op de achtergrond duidelijk zitten en kan je bijna de monitoren aflezen.
Bij Hertzinger is dat veel minder gedetailleerd en is de achtergrond vervaagd,waziger,niet scherp.
  • Er zit ook een soort van grain overheen,het beeld is korreliger.
Ruisfilters zien dat korrelige als ruis en gaan dat proberen weg te werken,maar zet je de ruisfilters uit dan zie je dat korrelige heel duidelijk.
Op een gewone tv zie je dat nauwelijks.
  • Bij bv de logo's en ondertitels zie je bij Hertzinger een soort van schaduw er omheen,ghosting,een soort van negatief plaatje dat tegen het origineel aan ligt,alsof er een schaduw over het logo en de ondertiteling ligt waardoor deze wat waziger lijkt.
De ticker op bv rtl Z (met die beursinfo,is bv veel minder duidelijk leesbaar)
Bij Casema is dit niet.
  • Casema is scherper,minder wazig,gedetailleerder,dat is het verschil eigenlijk.
  • Ook bemerk ik dat teletekst niet goed functioneert bij Hertzinger,het is al eerder genoemd maar bv van de index page 101 ontbreekt vaak de laatste vertikale lijn.
110 wordt dus 11, 120 wordt dus 12 en als er een volledige zin wordt gebruikt ontbreekt de laatste letter,het herstelt vaak wel na een tijdje maar het is hinderlijk.
Dit is op alle tv's in huis (3 in de slaapkamers,een in de keuken,ook als ik ze rechtstreeks op het packetfront aansluit)
Alleen op de LCD is de teletekst goed.
Schakel ik over op casema dan treedt dit probleem niet op.

Het is dus niet zo dat het Hertzinger beeld sneeuwerig is of slecht van kwaliteit,maar er is gewoon iets mee mis,ik ben misschien te kritisch maar ik zie duidelijk de verschillen en de teletekst verschillen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 08-09-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
Mensen, even een vraag aan de usenetgebruikers onder u: ik zit nu bij XMS, is aangesloten, loopt goed. Alleen merk ik nu dat ik tijdens het downloaden via Eweka behoorlijke schommelingen in snelheid krijg (van 300KB/s tot 2,7MB/s ... Voorheen had ik deze hoge snelheid niet (zat constant rond de 1,55MB/s met Versatel), maar dus ook de schommelingen niet.. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik heb er op dit moment even een tijdelijke kabel inzitten (tussen modem en router Linksys BEFSR41) van 30 meter. Ik weet dat 20 meter eigenlijk de max zou mogen zijn, straks zal ik met de echte kabel (die door een kruipruimte moet) zo'n 16 meter krijgen.. Zou deze lengte (30m) echt de oorzaak zijn voor de schommelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
marcodr25 schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:19:
Mensen, even een vraag aan de usenetgebruikers onder u: ik zit nu bij XMS, is aangesloten, loopt goed. Alleen merk ik nu dat ik tijdens het downloaden via Eweka behoorlijke schommelingen in snelheid krijg (van 300KB/s tot 2,7MB/s ... Voorheen had ik deze hoge snelheid niet (zat constant rond de 1,55MB/s met Versatel), maar dus ook de schommelingen niet.. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik heb er op dit moment even een tijdelijke kabel inzitten (tussen modem en router Linksys BEFSR41) van 30 meter. Ik weet dat 20 meter eigenlijk de max zou mogen zijn, straks zal ik met de echte kabel (die door een kruipruimte moet) zo'n 16 meter krijgen.. Zou deze lengte (30m) echt de oorzaak zijn voor de schommelingen?
Je zou even de linksys er tussen uit kunnen halen en kijken wat het rechtstreeks doet.
Wat je ook kan doen,er zijn diverse sites waar je 100MB files en zo kunt downloaden,dit eventueel met en zonder linksys doen.
Met een directe verbinding kan je zien of de linksys het wel aan kan,met een groot file downloaden via ftp of http zouden er ook dan schommelingen moeten zijn,zijn die er niet dan kan het ook niet aan de kabel liggen.
Is de MTU in de linksys of de pc aangepast ??? (en misschien nu te kritisch)
Zoek ff naar een programma TCPoptimizer (freeware) hier kan je send en receive windows groter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Toch nog even met een andere techneut gekeken naar het signaal.
Ook hij vond het Hertzinger signaal veel minder en hij kwam met een verbluffende "uitleg":
Het leek volgens hem er op dat Hertzinger compressie toepast bij het verzenden van het signaal van de headends naar de wijken.
Hoewel het onwaarschijnlijk lijkt,er zal toch wel glas overal liggen,was het volgens deze techneut (werkt bij TU in Delft) bijna de enige oplossing voor het verlies in detail.
Ergens worden alle signalen bij elkaar gekoppelt en omgezet naar lichtsignalen.
Ofwel de omzetting gebeurt verkeerd maar er lijkt compressie te worden gebruikt tijdens het transport.
Of het zo is weet ik niet,maar het zou een verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
marcodr25 schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:19:Alleen merk ik nu dat ik tijdens het downloaden via Eweka behoorlijke schommelingen in snelheid krijg (van 300KB/s tot 2,7MB/s ... Voorheen had ik deze hoge snelheid niet (zat constant rond de 1,55MB/s met Versatel), maar dus ook de schommelingen niet...
Ik heb ook XMS en Eweka. Komt nooit boven de 700KB/s uit. Volgens mij knijpt Eweka gewoon, ook al zullen ze dat nooit toegeven. Voorheen had ik Giganews en die pakt wel gewoon 2,4MB/s via XMS. Conclusie kan alleen maar zijn dat Eweka de geadverteerde 20Mbit/s niet waar maakt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

ari3 schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:14:
[...]
Ik heb ook XMS en Eweka. Komt nooit boven de 700KB/s uit. Volgens mij knijpt Eweka gewoon, ook al zullen ze dat nooit toegeven. Voorheen had ik Giganews en die pakt wel gewoon 2,4MB/s via XMS. Conclusie kan alleen maar zijn dat Eweka de geadverteerde 20Mbit/s niet waar maakt.
Volgens mij wordt er niet afgeknepen bij Eweka. Krijg inderdaad tijdens de 'spitsuren' in de avond/weekenden niet de volle snelheid maar eind van de avond kom ik toch wel erg dicht tegen de 20Mb die ze aanbieden. (Ik zit dus ook bij XMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik ben vandaag even richting het XMS-huis gelopen en kwam een XMS-er tegen die bij de bellen beneden met een verwarde blik stond te kijken op welke bel hij moest drukken. Hij vertelde dat ze eerst bij de Cruquiuslaan gaan kijken hoeveel strengen ze daar in kunnen plannen (8 woningen boven elkaar waarvan alle bewoners bereid zijn om op een bepaalde dag thuis te zijn). Ze willen dan over 2 à 3 weken hetzelfde gaan doen voor de Jan Luykenlaan (tenzij er erg weinig strengen gevonden worden, dan gaan ze proberen er wat strengen van de JL bij te nemen). Ik had gehoopt een vezeltje voor mijn verjaardag (30-9) te krijgen, maar dat zit er dus weer niet in :'(

• Jurjen de Vries
marcodr25 schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:19:
Ik heb zelf ook Eweka en 48Mbit XMS. Aangezien ik nog wel eens vergeet op tijd Eweka te verlengen, verander ik elke keer van hun server (ze hebben er meerdere). Ik heb wel eens op een server gezeten waar ik de volle 48Mbit haalde, ook in spits uren, maar op dit moment zit ik er op een waar ik zo'n 15Mbit haal.
Oftewel, ik heb het idee dat de ene server meer tegelijktijdige gebruikers heeft dan de andere, en dat het daar mis gaat.

Overigens heb ik net op Eweka gekeken en staat er '- Supersnelle download snelheid tot 20 Mbit/s' , ik weet wel dat dit enkele maanden terug toen ze hun nieuwsbrief over verbeteringen hadden gestuurd 50 Mbit/s was.

Het enige wat ik je kan aanraden is je abonnement een dag laten verlopen, dan krijg je over het algemeen een andere server toegewezen, hopelijk heb je dan geluk (of pas op, pech als je op een nog drukker belaste uitkomt).

Waar komt het getal van 20 meter tussen modem/router trouwens vandaan? Zover mij bekend mag UTP bekabeling max 100 meter zijn.

• milenko79
martdj schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:48:
Ik ben vandaag even richting het XMS-huis gelopen en kwam een XMS-er tegen die bij de bellen beneden met een verwarde blik stond te kijken op welke bel hij moest drukken. Hij vertelde dat ze eerst bij de Cruquiuslaan gaan kijken hoeveel strengen ze daar in kunnen plannen (8 woningen boven elkaar waarvan alle bewoners bereid zijn om op een bepaalde dag thuis te zijn). Ze willen dan over 2 à 3 weken hetzelfde gaan doen voor de Jan Luykenlaan (tenzij er erg weinig strengen gevonden worden, dan gaan ze proberen er wat strengen van de JL bij te nemen). Ik had gehoopt een vezeltje voor mijn verjaardag (30-9) te krijgen, maar dat zit er dus weer niet in :'(
nope, dat wordt voor ons een karige verjaardag wat xms betreft (ik 19-09). Nou ja, dan maar weer wachten tot oktober.

• Nick39
  • Niet online
Net een film binnengehaald met u torrent.. gemiddelde snelheid 985 kb/s met uitschieters van 1,2 mb/sec dat is nog eens een lekkere download... 12 minuten voor 700 MB.... je kijkt bijna dat tellertje omhoog :9~

Overigens bij ons is de boel allang opgeleverd maar zeer regelmatig zie je toch Stam met het compressortje weer glas door de tule heen blazen.. mensen die achteraf spijt hebben dat ze het niet wilden ?

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 12-09-2007 14:17 ]

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 22:37
Gisteren het bericht gekegen dat ook wij in Amersfoort aangesloten gaan worden op het XMS netwerk. Aangezien ook Casema in dit gedeelte van de stad al glasvezeldiensten levert kunnen we straks dus kiezen tussen 2 verschillende leveranciers :)
Is deze situatie nu echt uniek of zijn er meerdere plaatsen in Nederland waar men als consument kan kiezen uit verschillende providers die diensten leveren over glasvezel?

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Ik heb al een tijdje xms in Amersfoort, maar ik heb nog nooit van glasvezeldiensten van Casema gehoord. Kun je misschien vertellen wat Casema zoal met glas doet en heb je misschien een linkje waar ik kan zien wat zij aanbieden?

• NIKDCC
@4nGeLuS Ik wil 't eigenlijk alleen nog maar over XMS hebben aangezien het mij in ieder geval slecht bevallen is.
offtopic:
Ze leveren hun (dure dienst) alleen in de Laak 1A, een gedeelte van Vathorst wat daarom in eerste instantie niet door XMS werd voorzien van glasvezel.
www.casema.nl/kabelbreder

• rvone
:) OK
Maar inderdaad, ik heb ook nog niet gehoord van een plaats waar consumenten kunnen kiezen tussen meerdere netwerken.

[ Voor 5% gewijzigd door rvone op 13-09-2007 22:33 . Reden: Er stond "providers" maar dat moet "netwerken" zijn (om onduidelijkheden te voorkomen). ]

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Amsterdam?
Daar ligt maar 1 glasvezel naar je woning, maar kun je kiezen uit meerdere ISP's.
Casema was vziw met zijn eigen vezel bezig, onafhankelijk van XMS.

@NIKDCC: hadden jullie al een vezel/kastje van Casema en krijg je er nu (nog) een van XMS?

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• NIKDCC
@Bartware Ja, inderdaad dus echt 2 netwerken :)
XMS legt de vezel in dit gedeelte ook niet automatisch bij alle woningen binnen maar uitsluitend bij de woningen die een abonnement bij ze gaan afnemen.

[ Voor 3% gewijzigd door NIKDCC op 13-09-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
  • Laatst online: 10-02-2022
@4ngelus: dit is in de Amersfoortse wijk Vathorst.
Daar heeft Casema een poging gedaan ook glasvezel te leggen bij 400 mensen, maar dat scheen doffe ellende te zijn.

Nu gaat XMS ook daar hun kwalitief goede glasvezel aanleggen.
Inderdaad krijg je dan 2 kastjes naast elkaar, anders dus dan Amsterdam waar je een "open" net hebt: 1 glasvezel met meerdere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223352

oke xms is snel maar ,,,,,,,,
1----- geen nationial gheograffic channel maar oke dat wist ik
2-----kan geen uitgebreide tel instellingen doen op je personlijke pagina bijv 06 en 0900 blokkeren daar moet je voor bellen en bij orange kon je van alles zelf instellen !!!!!
3----je e-mail instellen is zeer verwarrend met name die je toegekend heb gekregen van hun waar je factuur heen gaat.....
4-----het beeld op onze grote tv is soms erg goed maar soms ook erg korrelig en ja ik heb alles gedaan wat betreft aansluiting allemaal 1e klas spul

maar eerlijk is eerlijk bij orange was de tel verbinding erg slecht en heb hier eigelijk nog geen uitval gehad dus ja misschien let ik wel te veel op de mankementen en zie de positieve dingen momenteel nog niet helemaal hahahha en natuurlijk de snelheid die is ruim 2 keer zo hoog met films downloaden als bij orange en had daar ook een 24mb abbo dus ja waar zuren we eigelijk om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
Raceman schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:48:
[...]
IWaar komt het getal van 20 meter tussen modem/router trouwens vandaan? Zover mij bekend mag UTP bekabeling max 100 meter zijn.
Dat getal kreeg ik van de supportdesk van XMS...

Anoniem: 120741

NIKDCC schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:45:
@Bartware Ja, inderdaad dus echt 2 netwerken :)
XMS legt de vezel in dit gedeelte ook niet automatisch bij alle woningen binnen maar uitsluitend bij de woningen die een abonnement bij ze gaan afnemen.
Welke wijk in Amersfoort?

• fast-server

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 223352 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:08:
oke xms is snel maar ,,,,,,,,
1----- geen nationial gheograffic channel maar oke dat wist ik
2-----kan geen uitgebreide tel instellingen doen op je personlijke pagina bijv 06 en 0900 blokkeren daar moet je voor bellen en bij orange kon je van alles zelf instellen !!!!!
3----je e-mail instellen is zeer verwarrend met name die je toegekend heb gekregen van hun waar je factuur heen gaat.....
4-----het beeld op onze grote tv is soms erg goed maar soms ook erg korrelig en ja ik heb alles gedaan wat betreft aansluiting allemaal 1e klas spul

maar eerlijk is eerlijk bij orange was de tel verbinding erg slecht en heb hier eigelijk nog geen uitval gehad dus ja misschien let ik wel te veel op de mankementen en zie de positieve dingen momenteel nog niet helemaal hahahha en natuurlijk de snelheid die is ruim 2 keer zo hoog met films downloaden als bij orange en had daar ook een 24mb abbo dus ja waar zuren we eigelijk om
Punt 1: Toen ik me inschreef was er wel National Geographic maar die is weg gehaald,ook ik vind het een groot gemis,de sector documentaires komt er erg bekaaid vanaf ten opzichte van de rest.
Punt 2: was ik gewend van Casema.
Punt 3: lastig ja,je hoofd e-mail is je naam,daar hou ik niet zo van,gelukkig kan je een aantal aliases aanmaken zodat je het adres met je naam niet hoeft te gebruiken.

Wat betreft punt 4 daar heb ik ook al een klacht over lopen.
Mail even met de support desk want ik heb het idee dat hier niet meer gelezen wordt.
Het beeld is echt enorm korrelig,ben blij dat ik niet de enige ben die het opmerkt.
Als er wat meer klachten komen is Hertzinger misschien bereid er wat aan te doen dan als er maar een klaagt.

De geboden oplossing: ga maar terug naar Casema (vrij vertaald) vind ik wat kort door de bocht namelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 15-09-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 23:08:
[...]

Punt 1: Toen ik me inschreef was er wel National Geographic maar die is weg gehaald,ook ik vind het een groot gemis,de sector documentaires komt er erg bekaaid vanaf ten opzichte van de rest.
Ik heb gewoon National Geographic via XMS hoor. Of was ie gewoon een tijdje weg?

Is er nu nog nieuws over digitale (HD)TV via XMS? Ik zou graag weten wat voor apparatuur ze hier voor gaan inzetten. Zelf hoop ik op een IP-gebaseerde oplossing zodat je ook softwarematig TV op alle PCs in huis kunt kijken. Verder hoop ik dat Hertzinger gaat peeren met de media gateway.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ari3 schreef op maandag 17 september 2007 @ 01:20:
[...]
Ik heb gewoon National Geographic via XMS hoor. Of was ie gewoon een tijdje weg?
In een paar gemeenten wordt ie nog aangeboden,hier in Leiden is hij weg. (was al weg tussen inschrijving en daadwerkelijke oplevering)
Er is als het ware een soort van tv budget per plaats besproken waarvoor bij de ene gemeente 42 zenders kunnen worden aangeboden (incl national geographic) maar bij een andere gemeente zitten dan wat duurdere zenders waardoor gekozen is om daar national geographic niet door te geven.
Is er nu nog nieuws over digitale (HD)TV via XMS? Ik zou graag weten wat voor apparatuur ze hier voor gaan inzetten. Zelf hoop ik op een IP-gebaseerde oplossing zodat je ook softwarematig TV op alle PCs in huis kunt kijken. Verder hoop ik dat Hertzinger gaat peeren met de media gateway.
Ik heb op de man af gevraagd,jongens als ik binnen een half jaar weet dat dat digitale tv er gaat komen dan wil ik best nog wel even blijven maar anders wil ik graag terug naar Casema want op mijn HD tv ziet het beeld er daar gewoon scherper en minder korrelig uit.
Daarop kreeg ik alleen het antwoord dat als het niet lukt om het beeld via Hertzinger beter te krijgen men wil overwegen mijn abonnement te downgraden.
Digitale tv is blijkbaar top secret.
Vandaag belde er een monteur en we hebben stap voor stap een aantal dingen doorgenomen waaruit alleen blijkt dat het niet aan mijn apparatuur ligt.
Correcte en vriendelijke man.

Ik heb ook eerlijk gezegd dat ik begrip heb als men zegt: joh als die man voor 4 euro goedkoper nou een voor hem beter beeld oplevert dan doe je dat toch gewoon.
Aan de andere kant,ben je een goede monteur met hart voor de zaak,dan wil je gewoon de vinger op de zere plek kunnen leggen.
Maar ik kan me goed voorstellen en heb er zakelijk gezien volledig begrip voor dat ze voor die 1 a 2 klagers geen honderden euro's gaan uitgeven.
Ik vind het al heel wat dat ze een half uur de moeite nemen om stapsgewijs dingen uit te vinden en daarom zou ik liever toch bij xms blijven als ze iets aan dat beeld kunnen doen.
Bij Casema heb je misschien beter beeld,maar blijf je wel een nummer.

Denan heeft in eerdere topics gezegd dat bij digitale tv men gaat kiezen voor IP TV en dat het signaal dan voor wat betreft de aangeboden zenders via de mediagateway geleverd word.
Öp vragen als: wordt het nog dit jaar (onwaarschijnlijk) of het eerste half jaar 2008 of laatste half jaar 2008 krijg je geen ander antwoord dan het komt als het klaar is.
Ik neem dus maar weer een jaar analoge en digitale tv van Casema want met die vage toezeggingen kan ik niets maar je tekent verdikkie wel steeds voor een jaar en zo makkelijk kom je niet bij Casema weg :(

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 17-09-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 21:54

Sa1

misschien ben ik hier wel helemaal verkeerd bezig hor, maar ik meen me te herinneren dat je zou stoppen met klagen over de kwaliteit van de analoge TV bij XMS.
K bedoel, begrijp me niet verkeerd, maar je blijft maar zeuren om constant hetzelfde, we weten allemaal inmiddels wel dat je casema beter vindt qua kwaliteit en we weten ook allemaal dat het komt omdat hertziger ofzo het signaal knijpt of niet goed aangeleverd krijgt. Het begint een beetje een klaagsang te worden over de kwaliteit van de analoge TV. Der zijn velen met mij die zouden wensen om een SUPER internet verbindig als jij hebt te hebben en die van harte de kwaliteit van XMS der op dekoop toe bij nemen.

Je hebt al tachtig keer aangegeven dat het je niet om het geld gaat want het is MAAR 5 euro per maand ofzo. NOU, ga dan over naar casema. Wacht een jaar en zeg dan casema weer op, dan zitten we halverwege 2008, misschien is er dan wel digitale TV (eerder komt het kennelijk sowieso niet), ze gaan ook niets aan de kwaliteit doen... FACE it, je bent niet tevreden met de kwaliteit van XMS ga dan over naar Casema... maar loop niet elke dag een nieuw verhaal te typen wat constant weer op het zelfde neer komt.

Ik zou dol graag met je willen ruilen, maar nee, helaas is XMS niet beschikbaar, ik zit aan een abbo vast met 4mbitjes (voor 30 euro) omdat ADSL maar tot 1mbit gaat, in een nieuwbouw wijk in utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Analoge televisie van XMS en Casema in Amersfoort (wijk Vathorst), mijn ervaringen:

Casema
- prima beeld, maar korrelig op HDTV
- signaal is niet schoon, een paar zenders hebben last van reflectie en banding
- teletext vaak corrupt
- 34 zenders
- geen anamorfe breedbeeld, maar inferieure letterbox
- geen WSS indicatie voor satellietzenders
- ondertitels meegezonden in beeld
- geen EPG (NextView) voor Nederlandse en Engelse zenders
- digitale TV leverbaar inclusief een aantal HD zenders

XMS
- prima beeld, maar korrelig op HDTV
- consistentie in doorgave, geen zenders met reflectie of banding
- teletext in orde
- 42 zenders
- geen anamorfe breedbeeld, maar inferieure letterbox
- geen WSS indicatie voor satellietzenders
- ondertitels meegezonden in beeld
- geen EPG (NextView) voor Nederlandse en Engelse zenders
- digitale TV (nog) niet aangeboden, derhalve ook geen HD zenders

Hallo mensen, ik heb even een vraagje.. ik heb sinds kort ook maar eens mijn radio aangesloten op XMSnet. Nu heb ik deze tuner nog nooit eerder gebruikt maar het is wel een duur apparaat.
Wat mij in Nijmegen opvalt is dat bepaalde zenders overgemoduleerd worden. Hebben meer mensen hier last van? Dan scheelt dat mij een hele toestand met naar de winkel gaan voor garantie en zo....

Ik hoor het graag...

• denan
Anoniem: 22438 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:08:
Hallo mensen, ik heb even een vraagje.. ik heb sinds kort ook maar eens mijn radio aangesloten op XMSnet. Nu heb ik deze tuner nog nooit eerder gebruikt maar het is wel een duur apparaat.
Wat mij in Nijmegen opvalt is dat bepaalde zenders overgemoduleerd worden. Hebben meer mensen hier last van? Dan scheelt dat mij een hele toestand met naar de winkel gaan voor garantie en zo....

Ik hoor het graag...
Even kort (wederom een weekje klusvakantie :)):
Dit ligt in nijmegen aan de hardware in het headend, vooral veronice, keizerstad en een drietal andere zenders hebben hier last van. Hertzinger zal (ergens na mijn vakantie) afspraken maken voor het vervangen van de hardware voor de radio-ontvangst voor 5 zenders.

• Nick39
  • Niet online
Sa1 schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:27:
misschien ben ik hier wel helemaal verkeerd bezig hor, maar ik meen me te herinneren dat je zou stoppen met klagen over de kwaliteit van de analoge TV bij XMS.
K bedoel, begrijp me niet verkeerd, maar je blijft maar zeuren om constant hetzelfde, we weten allemaal inmiddels wel dat je casema beter vindt qua kwaliteit en we weten ook allemaal dat het komt omdat hertziger ofzo het signaal knijpt of niet goed aangeleverd krijgt. Het begint een beetje een klaagsang te worden over de kwaliteit van de analoge TV. Der zijn velen met mij die zouden wensen om een SUPER internet verbindig als jij hebt te hebben en die van harte de kwaliteit van XMS der op dekoop toe bij nemen.

Je hebt al tachtig keer aangegeven dat het je niet om het geld gaat want het is MAAR 5 euro per maand ofzo. NOU, ga dan over naar casema. Wacht een jaar en zeg dan casema weer op, dan zitten we halverwege 2008, misschien is er dan wel digitale TV (eerder komt het kennelijk sowieso niet), ze gaan ook niets aan de kwaliteit doen... FACE it, je bent niet tevreden met de kwaliteit van XMS ga dan over naar Casema... maar loop niet elke dag een nieuw verhaal te typen wat constant weer op het zelfde neer komt.

Ik zou dol graag met je willen ruilen, maar nee, helaas is XMS niet beschikbaar, ik zit aan een abbo vast met 4mbitjes (voor 30 euro) omdat ADSL maar tot 1mbit gaat, in een nieuwbouw wijk in utrecht.
Ik snap dat je het zat bent.
Aan de andere kant telt een gewaarschuwd mens voor 2 en dat wil ik graag bereiken.
Maar de instelling je mag niet klagen want je moet tevreden zijn over dat goede internet en de rest er dan maar bijnemen klopt natuurlijk niet.
Waar ik op hoop is dat meer mensen gaan klagen en Hertzinger wat gaat doen aan de ontvangst.
Continue roepen,het een is bij de een niet goed,het ander bij de ander dus neem je het een bij de een en het ander bij de ander is niet juist,ik wil gewoon dat de belofte van 40 kanalen en prima beeld wordt nagekomen.
Daarnaast typ ik niet iedere dag een verhaal er over,overdrijven is ook een vak.

Ik heb een abonnement genomen met alles er op en er aan,en aan een deel mankeert wat.
Ongeacht of jij nu wel of niet wil ruilen en ik qua internet niet mag klagen (wat ik overens niet doe,in tegendeel) geeft mij dat het recht om te klagen.
Als ik dat alleen doe,zal Hertzinger er weinig aan gaan doen en zal XMS het ook best vinden.
Er is duidelijk technisch iets mis en om dan te roepen,dan ga je toch naar die ander is gewoon erg kort door de bocht,het moet gewoon verholpen worden.

En ik vind dat er een aantal valse beloftes worden gedaan,sinds een jaar staat er al dat er "binnenkort" digitale televisie komt.
40 zenders en talloze radiostations, er zijn geen 40 zenders, er zijn er 38, 2 met testbeeld.
" XMS Televisie: Daar kijkt u van op!
Al uw lievelingsprogramma’s, films en sportwedstrijden... XMS Radio en TV biedt een uitgebreid pakket radio- en televisiezenders met een fantastische kwaliteit. "

De kwaliteit is niet fantastisch.

Digitale tv:
"Digitale televisie heeft een superieure beeld- en geluidskwaliteit. U kunt straks uw favoriete programma´s bekijken op het tijdstip dat u het beste uitkomt. Wanneer u maar wilt dus. Ook kunt u met digitale televisie allerlei extra zenders ontvangen. Bovendien kunt u films in huis halen, zonder dat u daarvoor de deur uit hoeft! We laten het u weten zodra digitale televisie beschikbaar is."

Staat er al een jaar en in het begin was er ook nog de tekst medio 2006,toen eind 2006,toen medio 2007 en nu binnenkort,maar als je er over vraagt durft men niet eens half 2008 te zeggen.
In combinatie met wat men in de bus,de folders en noem maar op zegt blijf ik het misleidend vinden.

Maar goed,als er dus weer een monteur komt/belt en er geen resultaat komt zal ik het niet meer melden maar dan mag niemand meer iets zeggen.
Want de klachten over de Jan Luykenlaan die weer moet wachten en zo komt net zo frequent voorbij.
Je hoeft niet alles te lezen.
Alleen wegrennen naar een ander omdat XMS het niet goed kan,of je mond houden omdat ik dat fantastische internet heb en dus niet mag klagen vind ik ff te ver gezocht.
Bovendien betaal ik voor dat fantastische internet.
Maar in tegenstelling tot jij misschien gebruik ik het niet de hele dag en wil ik 's avonds gewoon lekker ontspannen tv kijken in die goede kwaliteit.
Zullen we niet elkaar gaan afzeiken ?

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 19-09-2007 14:35 ]

• rvone
Nick39 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:33:

Als ik dat alleen doe,zal Hertzinger er weinig aan gaan doen en zal XMS het ook best vinden.
Er is duidelijk technisch iets mis en om dan te roepen,dan ga je toch naar die ander is gewoon erg kort door de bocht,het moet gewoon verholpen worden.
Hier ben ik het niet met je eens. Er zijn twee providers die allebei een vergelijkbare service bieden, maar de ene doet dat beter dan de andere (of slechter dan de andere; halfvol-halfleeg, blabla). De macht van de consument ligt dan toch in het feit dat deze kan overstappen naar de betere partij? Dat is dan toch juist het middel om een signaal af te geven aan de mindere partij?

• Jurjen de Vries
ari3 schreef op maandag 17 september 2007 @ 01:20:
[...]

Zie ook http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,43.15.html , daar heeft een XMS TV pilot gebruiker wat ervaringen gedeeld.

@ Nick39 . Ik begrijp je goed, maar kan me ook in de stelling van Sa1 vinden.
Wellicht kun je als een nieuweling hier over TV begint, en je wilt die waarschuwen hem een IM sturen naar je vorige posting in deze thread. Elke post heeft z'n eigen link, dit kun je achterhalen doordat elk posting begint met de datum/tijd, als je daar met de rechtermuisknop op klikt, en dan de link kopieert, dan kun je deze weer in je IM plakken. Als de persoon niet over IM beschikt, dan kun je met een korte post reactie verwijzen naar je vorige post.
Hopelijk is dit voor ieder een goede tussenoplossing.

[ Voor 32% gewijzigd door Jurjen de Vries op 19-09-2007 18:09 ]

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 00:14
Ben benieuwd hoe het verder zal gaan met het project in De Laar in Arnhem, 40% van de wijknbewoners moet nu overstappen naar XMS wil het doorgang hebben. Ik vind 40% heel veel, je kan haast niet verwachten dat zoveel mensen zomaar ineens hun huidige provider opzeggen voor XMS, waar de meesten niets van snappen en mensen zijn vaak sowieso al allergisch voor aan de deur verkopers. Deadline was 1 Juli, is niet gehaald, nu verlengd naar 1 oktober... dus het is nu nog even afwachten of ik volgend jaar glasvezel heb of niet.

• ari3
  • Niet online
Raceman schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:05:
Zie ook http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,43.15.html , daar heeft een XMS TV pilot gebruiker wat ervaringen gedeeld.
Ah, dank hiervoor. Met verbazing nam ik kennis van de specs van de settop-box die men voor de pilot gebruikt, de AmiNET110 . Daar mankeert nogal wat aan:
- Geen ondersteuning voor HDTV.
- De resolutie van de streams is niet conform het aantal beeldlijnen van PAL en/of NTSC uitzending. Een heel slecht idee, want dat moet dat de settopbox bijvoorbeeld 640x512 gaan schalen naar de PAL resolutie met 576 zichtbare beeldlijnen. Deze conversie kan alleen maar ten koste gaan van de beeldkwaliteit. DVB-C hanteert tenminste 576 beeldlijnen voor de streams wat in ieder geval overeen komt met wat de NOB MediaGateway aanlevert.
- Geen HDMI-aansluiting terwijl dit de defacto standaard is om digitale televisie met een 1:1 pixel-mapping te verbinden. Gemiste kans.

Merk op dat ik zelf niet deelneem aan de pilot en dat de keuze voor settopbox mogelijk (hopelijk!) nog zal wijzigen.

• Jurjen de Vries
ari3 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:38:
[...]
Ah, dank hiervoor. Met verbazing nam ik kennis van de specs van de settop-box die men voor de pilot gebruikt, de AmiNET110 . Daar mankeert nogal wat aan:
- Geen ondersteuning voor HDTV.
- De resolutie van de streams is niet conform het aantal beeldlijnen van PAL en/of NTSC uitzending. Een heel slecht idee, want dat moet dat de settopbox bijvoorbeeld 640x512 gaan schalen naar de PAL resolutie met 576 zichtbare beeldlijnen. Deze conversie kan alleen maar ten koste gaan van de beeldkwaliteit. DVB-C hanteert tenminste 576 beeldlijnen voor de streams wat in ieder geval overeen komt met wat de NOB MediaGateway aanlevert.
- Geen HDMI-aansluiting terwijl dit de defacto standaard is om digitale televisie met een 1:1 pixel-mapping te verbinden. Gemiste kans.

Merk op dat ik zelf niet deelneem aan de pilot en dat de keuze voor settopbox mogelijk (hopelijk!) nog zal wijzigen.
Als ik het goed uitmaak uit dat topic zijn ze ook aan het overstappen naar IPTV en komt er dus een nieuwe pilot. Waarschijnlijk dat het daarom allemaal zolang duurt, al blijft dat voor mij ook speculeren?!

• Nick39
  • Niet online
Voor degenen die ik niet verveel:

Volkers netwerkbeheer heeft diverse andere klagers van HDTV's gehad.
Dusdanig dat ze het genoeg vinden voor een serieuze poging om er achter te komen wat er mis is,want er is duidelijk iets mis en het treedt alleen op bij HDTV's.
Hiervoor komen ze binnenkort bij mij thuis met 3 meetploegen,zijzelf,Hertzinger en een derde onafhankelijke partij.
De klachten komen ook niet alleen van een regio en ook niet van een bepaald merk HDTV.
Aangezien ik en XMS heb, en Casema, en schotel moet het mogelijk zijn dingen te vergelijken.
Daarna moet er een oplossing gevonden want het lijkt meer een structureel probleem en beslist niet alleen het mijne.
Het zijn ook niet gelijke merken tv's dus het is ook niet terug te herleiden naar bv een ingebouwde tuner.
Ook worden signalen gemeten met een veldsterktemeter om te zien of bv een enorme mast van KPN invloed kan hebben (geen digitenne).

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 19:04
Als inderdaad de AmiNET110 word gekozen dan is dit gewoon een gemiste kans ik wacht op de bevestiging hiervan .
als dit zo is zal ik alleen internet en telefonie gaan afnemen en het tv signaal van casema pakken.
Ik zou het ronduit belachelijk vinden als ze deze kiezen zonder HDTV ondersteuning.
glas zou zoveel mogenlijkheden bieden voorlopig liggen ze mijlenver achter op de concurentie.
Nee xms valt gewoon tegen kwa communicatie, Digitale televisie is ulta geheim niemand die wat verteld op die ene pilot gebruiker na dan.
ik heb er tot nu toe een woord voor TELEURSTELLEND :(

Nick39 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:42:
Voor degenen die ik niet verveel:

Volkers netwerkbeheer heeft diverse andere klagers van HDTV's gehad.
Dusdanig dat ze het genoeg vinden voor een serieuze poging om er achter te komen wat er mis is,want er is duidelijk iets mis en het treedt alleen op bij HDTV's.
Hiervoor komen ze binnenkort bij mij thuis met 3 meetploegen,zijzelf,Hertzinger en een derde onafhankelijke partij.
De klachten komen ook niet alleen van een regio en ook niet van een bepaald merk HDTV.
Aangezien ik en XMS heb, en Casema, en schotel moet het mogelijk zijn dingen te vergelijken.
Daarna moet er een oplossing gevonden want het lijkt meer een structureel probleem en beslist niet alleen het mijne.
Het zijn ook niet gelijke merken tv's dus het is ook niet terug te herleiden naar bv een ingebouwde tuner.
Ook worden signalen gemeten met een veldsterktemeter om te zien of bv een enorme mast van KPN invloed kan hebben (geen digitenne).
Eehm nou het is bij mijn HDtv zo.. maar je ziet het ook bij goede beeldbuistv's hoor. Daarbij is het beeld net zo goed minder scherp zodra er uitgerekt wordt ivm breedbeeld uitzendingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Iemand ook al opgevallen in Leiden dat de 2 reserve kanalen met het testbeeld van XMS nu al een week een stuiterende screensaver laat zien van een dvd recorder ???

Had het nog niet eerder gemeld,wilde zien of iemand anders er mee kwam... wel lachen maar geen reclame hoewel het beter is dan 's nachts in een keer dat meisje met open mond te zien waar je je nog steeds rot van schrikt.

Ik bedoel het info en lokale kanaal...

@benbi
Kan jij me een pm sturen met je mail adres,ik probeer zoveel mogelijk "klagers/medestanders" te krijgen als Hertzinger hier komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 23-09-2007 11:49 ]

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.