Over een aantal weken stap ik over of glasvezel van XMS. Ik heb 2 computers in huis welke beide op internet moeten kunnen. Daarnaast heb ik een wii welke ik met een lan-adapter ook op het internet wil laten kunnen.
Vroeger zaten de twee computers aan elkaar vast met een gigabit verbinding. Internet liep via 1 van deze computers. Ik wil dit echter voorkomen in de toekomst omdat ik het nogal zonde vindt om de ene computer altijd aan te moeten hebben staan.
Ik wil wel, als ik dan toch een router moet kopen (heb nu een adsl2+ modem/router), de mogelijkheid terug om met zo'n gigabit verbinding tussen de twee computers op te bouwen.
Ik ben al bij een aantal (mainstream) computerwinkels geweest, en heb de XMS topics ook grotendeels doorlopen. Ook heb ik op internet proberen te zoeken naar routers die in dit geval goed zouden zijn, en toch niet al te duur.... Maar nergens kan ik vinden wat ik zoek. Daarom dus deze post. Is er iemand die mij kan en wil helpen te bekijken welke opties er zijn wat een router betreft?
Ben inmiddels via een ander topic erachter gekomen dat een gigabit router er niet in zit (jammer maar is niet anders) dus ik denk, ik probeer hier maar gewoon te vragen of er hier mensen zijn die mij een aantal niet te dure maar toch goede routers kan aanbevelen....
edit: oh.... en ik wil geen wireless. Mag wel op de router aanwezig zijn, maar moeten gewoon lan poorten opzitten....
[
Voor 12% gewijzigd door
Day24 op 23-04-2007 22:46
]