XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 61.880 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:29:
@Denan: Stel, je hebt al een keer een aanvraag gedaan, en hierover een brief hebt ontvangen waarin staat dat de aansluiting niet gerealiseerd kan worden, omdat er (nog) geen plannen zijn in je wijk, en er komt in de loop van de tijd alsnog een fiber naar je huis toe, hoe kan je dan een aanvraag doen?

Als je namelijk opnieuw een aanvraag doet, krijg je te zien dat er al eens een aanvraag is gedaan op je adres.

Of wordt je hier automatisch van op de hoogte gesteld als het mogelijk is om een aanvraag te doen?
Je blijft dan gewoon in onze database staan als 'mogelijke aansluiting'. Zodra er een vezel in de buurt komt te liggen en er is capaciteit over zal de projectleider van die regio contact met je opnemen om te vragen of je nog interesse hebt in een aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas Denan, nog steeds geen verbinding dus. Helpdesk wist me niet meer te vertellen dat het een technisch iets is en dat niemand weet hoelang het nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Denan, ik woon op de hoogkamp in Arnhem. Heb je enig idee wanneer hier glasvezel komt te liggen? Volgens de gemeente komt dat dit jaar nog.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
denan schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:45:
[...]

Je blijft dan gewoon in onze database staan als 'mogelijke aansluiting'. Zodra er een vezel in de buurt komt te liggen en er is capaciteit over zal de projectleider van die regio contact met je opnemen om te vragen of je nog interesse hebt in een aansluiting.
Geldt dit ook als je de hele aansluiting afgewezen hebt? D.w.z. vanaf alles waarvoor men in huis moest komen. Ik bedoel: blijf je dan in de database en kan op een later moment de boel alsnog gerealiseerd worden?

[ Voor 8% gewijzigd door Marger op 17-04-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:04:
Helaas Denan, nog steeds geen verbinding dus. Helpdesk wist me niet meer te vertellen dat het een technisch iets is en dat niemand weet hoelang het nog gaat duren.
Over een uurtje werkt alles. Er bleek een foutieve postcode bij je adres te staan in de database van de netwerkbeheerder. Alles is aangepast en de diensten worden momenteel geprovisioned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Felixje schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:10:
Denan, ik woon op de hoogkamp in Arnhem. Heb je enig idee wanneer hier glasvezel komt te liggen? Volgens de gemeente komt dat dit jaar nog.
In Portaal woningen zou het er al moeten liggen. In koopwoningen kan dat nog wel even duren. Momenteel zijn wij net gestart in 'de Laar' in Arnhem. Dat zal tot augustus lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Marger schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:09:
[...]
Geldt dit ook als je de hele aansluiting afgewezen hebt? D.w.z. vanaf alles waarvoor men in huis moest komen. Ik bedoel: blijf je dan in de database en kan op een later moment de boel alsnog gerealiseerd worden?
Die mogelijkheid bestaat, maar je had toch echt beter de monteurs kunnen toelaten. Dat had een na-aansluiting een stuk makkelijker en sneller gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

hoe snel is de verbinding nou ? want downloads lopen niet al te rap (al gaat het in torrents meestal prima). maar 24Mbit zou ongeveer 3 MB up en down moeten zijn. Echter blijft de upload meer hangen op de 10Mbit snelheid (hoogst gemeten is 1.6 MB). De download snelhied zit daar ook in de buurt. Maar de 3MB down OF up heb ik nog niet gezien.

Nu lees ik over de datum van 1 mei. Maar gaat dan de snelheid omhoog of is die snelheid al aanwezig ? woon in arnhem rijkerswoerd.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
BLACKfm schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:25:
hoe snel is de verbinding nou ? want downloads lopen niet al te rap (al gaat het in torrents meestal prima). maar 24Mbit zou ongeveer 3 MB up en down moeten zijn. Echter blijft de upload meer hangen op de 10Mbit snelheid (hoogst gemeten is 1.6 MB). De download snelhied zit daar ook in de buurt. Maar de 3MB down OF up heb ik nog niet gezien.

Nu lees ik over de datum van 1 mei. Maar gaat dan de snelheid omhoog of is die snelheid al aanwezig ? woon in arnhem rijkerswoerd.
denan in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..."
Hier heb je al een aantal keer antwoord op gehad hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:41:
[...]

Over een uurtje werkt alles. Er bleek een foutieve postcode bij je adres te staan in de database van de netwerkbeheerder. Alles is aangepast en de diensten worden momenteel geprovisioned.
Oke, ben heel benieuwd. Zit nu op m'n werk dus dat word vanavond pas checken. *O* *O* d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
De snelheden worden per 1 mei a.s. verhoogd.

/edit: spuit 11

[ Voor 17% gewijzigd door Mawlana op 18-04-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
denan schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 07:44:
[...]
Toch wel minimaal een maand. Wel zijn in de meeste steden de initiele bouwfases (bijna) afgerond dus zullen er speciale "veegteams" worden opgericht voor na-aansluitingen. Daar vallen "speciale" aansluitingen, zoals koopwoningen die in eerste instantie geen aansluiting hebben gekregen, ook onder.
Denan, weet jij wanneer de Jan Luykenlaan in Leiden "geveegd" gaat worden? Als ik planning bel, krijg ik de afgelopen dagen altijd het antwoordapparaat van Volker Stevin en als ik mijn nummer inspreek word ik niet terug gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:32:
[...]

Oke, ben heel benieuwd. Zit nu op m'n werk dus dat word vanavond pas checken. *O* *O* d:)b
Mja, jammer maar helaas. Geen verbinding. -O- -O- :|

Nog steeds de melding beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:32:
[...]

Mja, jammer maar helaas. Geen verbinding. -O- -O- :|

Nog steeds de melding beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
als ik de poort uitmeet zie ik dat de line down is. Zit het CPS wel op de stroom? Zoja dan is er iets mis met de vezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle lampjes branden. Ik heb poort 6,7,8 geprobeerd. Meerdere malen stroom erop en eraf maar geen resultaat. Iets anders zou ik ook niet weten.

edit,

Ik krijg een ip dat begint met 169.254
subnetmask klopt niet is nu 255.255.0.0
geen dns of wins adres.

Maar dat krijg ik al vanaf het begin.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:08:
Alle lampjes branden. Ik heb poort 6,7,8 geprobeerd. Meerdere malen stroom erop en eraf maar geen resultaat. Iets anders zou ik ook niet weten.

edit,

geen dns of wins adres.

Dan zit er dus iets mis met de vezel. Stuur even een email naar support@xtramediaservices.nl met je telefoonnummer en je postcode/huisnr dan zet ik dat door naar het monteursteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:08:

edit,

geen dns of wins adres.

P: 82.XX.XX.XX date: 2007-04-19 09:18:44 action: lease FQPN: fa1.e12-XXXXXXX
Gefeliciteerd.. ik hoop dat je nieuwe verbinding je bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaHa LoL. Yep hij werkt. Er zat een breuk in de buitenkast blijkbaar. So far so good.

Ik heb twee netwerkadapters in de pc. Kan het zijn dat je de kabel niet zomaar kan overzetten naar de andere adapter? In de degene waar hij als eerst verbinding kreeg, krijgt hij direct een IP. Zet ik hem dan over naar de ander ( intel Gbit nic) dan krijgt hij geen IP meer.

In ieder geval bedankt voor de moeite en aandacht en ik denk dat ik er veel plezier van zal hebben. :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Het MAC-adres wordt gedurende een tijd (3 uurtjes volgens mij) gekoppeld aan je verbinding. Als je een andere netwerkkaart/router wil aansluiten (zonder het MAC-adres te klonen), dan dien je 3 uur te wachten alvorens je een IP-adres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oke. Dan gaan we maar eens snel een Gb router ertussen zetten. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
Ik heb afgelopen vrijdag gebeld, ik zou terug gebeld worden (de vraag was of mijn straat ook aangesloten zou worden), maar dit is nog niet gebeurd helaas...Waarschijnlijk niet, nou ja vette pech...!

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolluf
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 11:22
Mijn wijk heeft aardig pech. Naarden Keverdijk, Wijk 8. staat een sterretje bij * Aanleg is tijdelijk gestopt ivm vergunningaanvraag. gisteren nagevraag in de XMS bus, bleek dat een centraal verdeelding ofzo in een garagebox was gezet midden in een woonwijk. Aangezien dat een aardig kabaal blijkt te maken was er geklaagt door omwonenden waarna het weer weg is gehaald. Oplostijd onbekend :'( Het kastje hangt ook nog niet niet in mn meterkast welke trouwens ook op een vrij lastige plek zit. Buiten naast mn voordeur namelijk (flat). Moeten we om het eventueel op een andere plek te laten aansluiten of door te laten trekken met de aannemer regelen of aan jullie doorgeven? postcode is 1411XN 195.
Qua nieuwsgroepen, heb ik daarheen de volledige banbreedte tot mijn beschikking? hoeveel lijnen? en zijn alle (grote) nieuwsgroepen aanwezig?

Daan

Gamende vader of moeder? Kom eens kijken op de FoT Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Naar mijn weten heeft XMS enkel een text-only newsserver. Voor de binaries zul je toch een payserver moeten nemen. Ik ben maar weer vrolijk terug naar Giganews gegaan, daar trek ik m'n verbinding tenminste helemaal vol. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolluf
sylvesterrr schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:39:
Naar mijn weten heeft XMS enkel een text-only newsserver. Voor de binaries zul je toch een payserver moeten nemen. Ik ben maar weer vrolijk terug naar Giganews gegaan, daar trek ik m'n verbinding tenminste helemaal vol. :P
Dat zal dan wel moeten ja, zit nu bij tweakdsl en wil er niet op achteruit gaan :)
Nadeel daar is alleen dat van mijn 24mbit er maar 10 overblijven gezien mijn afstand tot de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik zat inderdaad ook bij TweakDSL. Vanwege de afstand tot de centrale was m'n downloadsnelheid slechts ~1,1MB/s. De gratis toegang tot TweakNews maakte dat goed.

Het goedkope abonnement van TweakNews is niet voldoende om 'n glasvezelverbinding vol te trekken, en al helemaal niet wanneer de snelheden worden verhoogd. :P Ik heb maar besloten om een abonnement bij GigaNews te nemen (~ € 18 per maand). Ik betaal dan, na 6 maanden, in totaal ongeveer € 8 per maand meer voor glasvezel+usenet vergelen met nu (TweakDSL + TweakNews).

[ Voor 25% gewijzigd door Mawlana op 20-04-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel mensen hadden zich eigenlijk aangemeld @berg-zuid te amersfoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
sylvesterrr schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:47:
Ik zat inderdaad ook bij TweakDSL. Vanwege de afstand tot de centrale was m'n downloadsnelheid slechts ~1,1MB/s. De gratis toegang tot TweakNews maakte dat goed.

Het goedkope abonnement van TweakNews is niet voldoende om 'n glasvezelverbinding vol te trekken, en al helemaal niet wanneer de snelheden worden verhoogd. :P Ik heb maar besloten om een abonnement bij GigaNews te nemen (~ € 18 per maand). Ik betaal dan, na 6 maanden, in totaal ongeveer € 8 per maand meer voor glasvezel+usenet vergelen met nu (TweakDSL + TweakNews).
Het kan nog goedkoper 12.95 bij xsnews unlimeted voor usenet.

www.xsnews.nl

Een ieder zijn keus voor welke abbo hij kiest duur of goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:30:
[...]

Het kan nog goedkoper 12.95 bij xsnews unlimeted voor usenet.

www.xsnews.nl

Een ieder zijn keus voor welke abbo hij kiest duur of goedkoop
Heb je ook al bij eweka gekeken? 40 Mbit of hoger, binnen enkele weken 120 dagen retentie
voor 7,50 p/m onbeberkt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan, een vraagje (hopelijk geen domme ;) )

1 a 1.5 jaar geleden is voor de flat waar ik woon glasvezel getrokken/gelegd. Het is in ieder geval geen Portaal woning/flat.

Via "aanmelden" optie op xmsnet site krijg mededeling dat er geen adres gevonden is met huisnummer en postcode combinatie. 0800 nummer van xms gebeld, ze konden mij niet doorzetten naar planning afdeling. (optie 3 is toch planning)

Kun je Postcode in "de planning" na kijken of in nabije toekomst uberhaubt iets te leveren is.

Postcode 3561JG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:59:
Heb je ook al bij eweka gekeken? 40 Mbit of hoger, binnen enkele weken 120 dagen retentie
voor 7,50 p/m onbeberkt downloaden.
Mwah, Eweka peert bar slecht met XMS weet ik uit ervaring. Je haalt de beloofde 20Mbit lang niet (waar lees jij 40Mbit?). Ik zit gemiddeld meer op de 8 à 9 Mbit. Giganews trekt de 24Mbit wel helemaal vol... Natuurlijk is Eweka wel scherp geprijst, maar ze moeten niet met 20Mbit adverteren, dat maken ze niet waar...

[ Voor 3% gewijzigd door ari3 op 23-04-2007 21:56 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Laatst online: 25-10-2023
Over een aantal weken stap ik over of glasvezel van XMS. Ik heb 2 computers in huis welke beide op internet moeten kunnen. Daarnaast heb ik een wii welke ik met een lan-adapter ook op het internet wil laten kunnen.

Vroeger zaten de twee computers aan elkaar vast met een gigabit verbinding. Internet liep via 1 van deze computers. Ik wil dit echter voorkomen in de toekomst omdat ik het nogal zonde vindt om de ene computer altijd aan te moeten hebben staan.

Ik wil wel, als ik dan toch een router moet kopen (heb nu een adsl2+ modem/router), de mogelijkheid terug om met zo'n gigabit verbinding tussen de twee computers op te bouwen.

Ik ben al bij een aantal (mainstream) computerwinkels geweest, en heb de XMS topics ook grotendeels doorlopen. Ook heb ik op internet proberen te zoeken naar routers die in dit geval goed zouden zijn, en toch niet al te duur.... Maar nergens kan ik vinden wat ik zoek. Daarom dus deze post. Is er iemand die mij kan en wil helpen te bekijken welke opties er zijn wat een router betreft?

Ben inmiddels via een ander topic erachter gekomen dat een gigabit router er niet in zit (jammer maar is niet anders) dus ik denk, ik probeer hier maar gewoon te vragen of er hier mensen zijn die mij een aantal niet te dure maar toch goede routers kan aanbevelen....

edit: oh.... en ik wil geen wireless. Mag wel op de router aanwezig zijn, maar moeten gewoon lan poorten opzitten....

[ Voor 12% gewijzigd door Day24 op 23-04-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of het werkt, maar aan het modem van XMS een gigabitswitchje hangen en daar dus je 2 pc's op aansluiten theoretisch zou dat moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:56:
[...]
Mwah, Eweka peert bar slecht met XMS weet ik uit ervaring. Je haalt de beloofde 20Mbit lang niet (waar lees jij 40Mbit?). Ik zit gemiddeld meer op de 8 à 9 Mbit. Giganews trekt de 24Mbit wel helemaal vol... Natuurlijk is Eweka wel scherp geprijst, maar ze moeten niet met 20Mbit adverteren, dat maken ze niet waar...
Heb tot nog toe niks te klagen bij eweka, gemiddeld 1800 Kb/s, en de snelheid (40 Mbit) heb
ik uit de nieuwsbrief die ik van ze heb onvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolluf
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 23:14:
ik weet niet of het werkt, maar aan het modem van XMS een gigabitswitchje hangen en daar dus je 2 pc's op aansluiten theoretisch zou dat moeten werken.
Dan zou ik modem - router - switch doen, dan kan de router ip adresjes uitdelen en de gigabit switch houd het onderlinge netwerk snel.

Gisteren weer een brief ontvangen van xms, gaat nog minstens 8 weken duren voordat de vergunning erdoor is en dan pas kunnen ze verder gaan met het aansluiten... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwolluf schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:32:
[...]

Dan zou ik modem - router - switch doen, dan kan de router ip adresjes uitdelen en de gigabit switch houd het onderlinge netwerk snel.

Gisteren weer een brief ontvangen van xms, gaat nog minstens 8 weken duren voordat de vergunning erdoor is en dan pas kunnen ze verder gaan met het aansluiten... :'(
dat heb ik nu met mijn adsl abbo maar ik weet niet wat voor een modem je van XMS krijgt, misschien zit daar al DHCP in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:46:
Denan, een vraagje (hopelijk geen domme ;) )

1 a 1.5 jaar geleden is voor de flat waar ik woon glasvezel getrokken/gelegd. Het is in ieder geval geen Portaal woning/flat.

Via "aanmelden" optie op xmsnet site krijg mededeling dat er geen adres gevonden is met huisnummer en postcode combinatie. 0800 nummer van xms gebeld, ze konden mij niet doorzetten naar planning afdeling. (optie 3 is toch planning)

Kun je Postcode in "de planning" na kijken of in nabije toekomst uberhaubt iets te leveren is.

Postcode 3561JG

en iets verder uitgewerkt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:41:
[...]

dat heb ik nu met mijn adsl abbo maar ik weet niet wat voor een modem je van XMS krijgt, misschien zit daar al DHCP in?
DHCP zit in het netwerk, je krijgt van ons ook geen modem/router maar een directe glasvezelaansluiting. Daar kun je dan weer 1 computer/router op aansluiten met een netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:45:
Over een aantal weken stap ik over of glasvezel van XMS. Ik heb 2 computers in huis welke beide op internet moeten kunnen. Daarnaast heb ik een wii welke ik met een lan-adapter ook op het internet wil laten kunnen.

Vroeger zaten de twee computers aan elkaar vast met een gigabit verbinding. Internet liep via 1 van deze computers. Ik wil dit echter voorkomen in de toekomst omdat ik het nogal zonde vindt om de ene computer altijd aan te moeten hebben staan.

Ik wil wel, als ik dan toch een router moet kopen (heb nu een adsl2+ modem/router), de mogelijkheid terug om met zo'n gigabit verbinding tussen de twee computers op te bouwen.

Ik ben al bij een aantal (mainstream) computerwinkels geweest, en heb de XMS topics ook grotendeels doorlopen. Ook heb ik op internet proberen te zoeken naar routers die in dit geval goed zouden zijn, en toch niet al te duur.... Maar nergens kan ik vinden wat ik zoek. Daarom dus deze post. Is er iemand die mij kan en wil helpen te bekijken welke opties er zijn wat een router betreft?

Ben inmiddels via een ander topic erachter gekomen dat een gigabit router er niet in zit (jammer maar is niet anders) dus ik denk, ik probeer hier maar gewoon te vragen of er hier mensen zijn die mij een aantal niet te dure maar toch goede routers kan aanbevelen....

edit: oh.... en ik wil geen wireless. Mag wel op de router aanwezig zijn, maar moeten gewoon lan poorten opzitten....
D-link 4100. Gigabit 4 poorts router zonder wireles. 4300 is met wireless. Ik heb hem hier ook staan en werkt perfect.

pricewatch: D-Link DGL-4100 Router (4x 1000Mbps)

Staat gewoon in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Denan,

Jullie willen in heel Arnhem gaan verglazen.
Is het dan niet goedkoper om op plekken waar de wegen en straten vernieuwd worden om al vast de tubes te leggen?

Lijkt me goedkoper dan later weer te gaan breken in wegen, rond om postcode 6833 gaan alle riolen wegen en stoepen vernieuwd worden binnenkort.

Het lijkt mij een stuk geoedkoper om buizen te leggen als de gaten al gegraven zijn.
Dan hoef je namelijk alleen maar de tube te leggen :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:51:
Denan,

Jullie willen in heel Arnhem gaan verglazen.
Is het dan niet goedkoper om op plekken waar de wegen en straten vernieuwd worden om al vast de tubes te leggen?

Lijkt me goedkoper dan later weer te gaan breken in wegen, rond om postcode 6833 gaan alle riolen wegen en stoepen vernieuwd worden binnenkort.

Het lijkt mij een stuk geoedkoper om buizen te leggen als de gaten al gegraven zijn.
Dan hoef je namelijk alleen maar de tube te leggen :)
Klopt, maar het zomaar aanleggen van glas zonder dat wij weten of er in een wijk/wijkdeel wel voldoende interesse is is nog duurder ;) Dat is ook de reden dat wij eerst in de Laar starten en zo één voor één de wijken afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

denan schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:13:
[...]

Klopt, maar het zomaar aanleggen van glas zonder dat wij weten of er in een wijk/wijkdeel wel voldoende interesse is is nog duurder ;) Dat is ook de reden dat wij eerst in de Laar starten en zo één voor één de wijken afgaan.
en lege buizen leggen dan?
glas kan er altijd nog later ingeblazen worden toch?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
LIjkt mij ook idd,

Als de boel al open is zijn de kosten veel lager, en heb je minder mensen nodig om het rendabel te maken.

1 klant heb je dan al igg :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hele simpele stabiele goedkope Sweex router, 35 euro, doet alles zonder problemen, en met draadje.
Altijd fijn om een lampje aan te zien gaan, wel lampje geen verbinding: software. Met draadloos: Jomanda bellen, misschien kan ze als medium kijken waar de fout zit

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:38:
[...]

D-link 4100. Gigabit 4 poorts router zonder wireles. 4300 is met wireless. Ik heb hem hier ook staan en werkt perfect.

pricewatch: D-Link DGL-4100 Router (4x 1000Mbps)

Staat gewoon in de pricewatch.
En als je goedkoper wilt heeft Asus ook een RX3141 gigabit router die ook in de pricewatch staat. Alleen weet ik niet of ie VPN ondersteunt (ik heb een RX3041 en daarvan heb ik zo mijn twijfels of ie VPN ondersteunt, maar tussen mij en het Internet zitten nu 2 routers (waarvan 1 niet van mij) dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Als ik direct op die laatste router ga zitten heb ik wel VPN though)

Edit:
voor de Asus per ongeluk bekend gaat staan als een router waar VPN het niet mee doet. Ik heb op de Asus site een FAQ gevonden met daarin het antwoord op mijn VPN vraag. IPSec passthrough blijkt standaard uit te staan, maar kun je aanzetten.
Edit 2: Na aanpassen van die setting doet VPN het inderdaad wel.

[ Voor 15% gewijzigd door martdj op 26-04-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Denan,

Hoe ver zijn de gesprekken met woningcorporatie de Alliantie (in Amersfoort, de rest kan me weinig schelen) gevorderd? Ik heb namelijk het idee dat die gasten daar bij de Alliantie over de streep getrokken moeten worden. Ik heb een aantal discussie gelezen tussen 2 mensen van de staff van de Alliantie en een andere woningcorporatie en Dhr. Jim Schuyt vind: Glasvezel is geen kerntaak voor corporaties en mijn grote vriend Maarten Corpeleijn vind: Kerntaak is wel het voorbereiden van glasvezel.

Als je de titels zo leest, lijkt het een welles nietes verhaal, maar van de zuinige Jim Schuyt heb ik het idee, dat hij dus over de streep getrokken moet worden. Dus Denan.... Aan jouw mijn meest vriendelijke vezoek om eens te pijlen hoe het nou staat met de Alliantie.

Misschien nog een interessant feitje: Jim Schuyt vind dat het dus de taak aan de markt is om glasvezel aan te leggen. Aangezien XMSnet genoeg ervaring heeft, lijkt het mij dé kans voor jullie om een goede relatie aan te gaan met de Alliantie

En oh jah.. weet jij toevallig hoeveel aanmeldingen er zijn voor de wijk Schuilenburg in Amersfoort?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Day24

Ik heb de Dlink 4100 en die werkt verre van perfekt. Het ding is retestabiel, daar valt niets over te zeggen. Hij is ook snel. Maar, windowsmediafiles via het HTTP of RTSP over TCP protocol ondersteunt de router niet goed. De mediafiles spelen zonder router meteen. Geen buffering, niets, het begint gewoon gelijk te spelen. Router ertussen en de buffer ellende begint. Streams zijn niet meer te kijken zonder onderbreking en dat is giga irritant. Ik heb allerlei instellingen geprobeerd maar niets helpt.
Je kunt er wat aan doen door de mediaplayer te forceren om een ander protocol te gebruiken. Je laat dan RTSP over UDP als enige open staan. De files spelen dan wel goed af, maar niet alle sites ondersteunen deze manier van streamen.
Ik heb Dlink hierover gemaild en ze zouden gaan werken aan een oplossing. Kort daarna kwam firmware 1.18 uit, maar hierin is het probleem nog niet opgelost. Wanneer de nieuwe versie komt weet ik niet, maar ik hoop snel.
Mijn advies dus: Als je veel mediastreams kijkt, koop deze router dan niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The_Alchemist schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:10:
Denan,

Hoe ver zijn de gesprekken met woningcorporatie de Alliantie (in Amersfoort, de rest kan me weinig schelen) gevorderd? Ik heb namelijk het idee dat die gasten daar bij de Alliantie over de streep getrokken moeten worden. Ik heb een aantal discussie gelezen tussen 2 mensen van de staff van de Alliantie en een andere woningcorporatie en Dhr. Jim Schuyt vind: Glasvezel is geen kerntaak voor corporaties en mijn grote vriend Maarten Corpeleijn vind: Kerntaak is wel het voorbereiden van glasvezel.

Als je de titels zo leest, lijkt het een welles nietes verhaal, maar van de zuinige Jim Schuyt heb ik het idee, dat hij dus over de streep getrokken moet worden. Dus Denan.... Aan jouw mijn meest vriendelijke vezoek om eens te pijlen hoe het nou staat met de Alliantie.

Misschien nog een interessant feitje: Jim Schuyt vind dat het dus de taak aan de markt is om glasvezel aan te leggen. Aangezien XMSnet genoeg ervaring heeft, lijkt het mij dé kans voor jullie om een goede relatie aan te gaan met de Alliantie

En oh jah.. weet jij toevallig hoeveel aanmeldingen er zijn voor de wijk Schuilenburg in Amersfoort?
Hier kan ik echt heel weinig over zeggen. De alliantie heeft een afspraak met ons om bepaalde wijkdelen aan te sluiten, net zoals portaal/scw in Amersfoort. Welke wijkdelen men wil aansluiten is echter aan de alliantie, niet aan XMS.
fast-server schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:09:
LIjkt mij ook idd,

Als de boel al open is zijn de kosten veel lager, en heb je minder mensen nodig om het rendabel te maken.
1 klant heb je dan al igg :)
Als het zo makkelijk zou gaan zouden wij heel Nijmegen/Arnhem al aan het glas hebben ;) Jullie moeten echt nog even geduld hebben totdat jullie wijken in de 'stadsglas'-projecten komen.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:21:
[...]

Ik heb een hele simpele stabiele goedkope Sweex router, 35 euro, doet alles zonder problemen, en met draadje.
Altijd fijn om een lampje aan te zien gaan, wel lampje geen verbinding: software. Met draadloos: Jomanda bellen, misschien kan ze als medium kijken waar de fout zit

8)
Persoonlijk ben ik geen fan van sweex hardware.. Op 10Mb zal het waarschijnlijk prima werken, maar ga je hoger (24/48/100Mbit) dan zal hij het echt niet meer trekken. Ga dus aub na de snelheidsverhoging niet klagen dat hij de 24/24Mbit symmetrisch niet haalt als je een sweex koopt :)
(of elke andere router van een paar tientjes)

Prijsupdate
Per 1 mei zullen alle 10Mbit abonnementen standaard geupgrade worden naar 24/24Mbit abonnementen. Klanten die al een 24Mbit abonnement hebben zullen dus niet meer extra gefactureerd worden voor deze snelheid.
Voor klanten met een sneller abonnement gaan ook andere prijzen gelden.

De nieuwe prijzen zijn:
10/10Mbit (bestaat niet meer)
24/24Mbit 32.95 euro/maand of inbegrepen bij alles uit de kast
48/48Mbit 37,95 euro/maand meerprijs boven het bestaande abonnement
100/100Mbit 59,95 euro/maand meerprijs boven het bestaande abonnement

Ter vergelijk de oude prijzen:
10/10Mbit 32.95 euro/maand
24/24Mbit 34.95 euro/maand meerprijs boven het bestaande abonnement
48/48Mbit 69.95 euro/maand meerprijs boven het bestaande abonnement
100/100Mbit 99.95 euro/maand meerprijs boven het bestaande abonnement
Dit zal automatisch aangepast worden voor alle klanten vanaf 1 mei.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 25-04-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan ,

Ik heb op je aanraden gisteren (3 weken na aanmelden, en ontangst van de brief met wachtwoord) jullie telefoon nummer gebeld, en optie 3 gekozen. Ik kreeg toen iemand van de aannemer. Deze hadden echter nog geen aanvraag binnen om de aansluiting te doen.
De gene die ik aan de lijn had zei dat ze wel capaciteit hadden , maar dat ze pas iets doen als ze de aanvraag van XMS binnen hadden (logisch). Op haar aanraden heb ik gisteren weer gebeld met XMS om te vragen waneer de aanvraag gedaan wordt.
Ik kreeg toen iemand bij jullie aan de lijn, en deze bracht het zo dat het helemaal niet zeker is DAT ik de verbinding kan krijgen (of ik heb het verkeerd begrepen)

Heb ik het verkeerd begrepen dat als je een brief krijgt met de mededeling dat je een XMS glasvezel verbinding kan krijgen. Je je aanmeld via de website met je postcode etc, en je krijgt dan een brief thuis met een wachtwoord, dat je dan een glasvezel aansluiting kan krijgen ?

btw : 3437NA 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30

Ga voor een goed merk zoals Linksys of Draytek Vigor. En ga niet te veel naar de prijs kijken. Van een goede router heb je jarenlang plezier. Vooral nu met de snelheidsverhoging naar 24 Mb/s moet je geen Sweex of zo kopen. Die trekt vooral die upload niet.
Ik heb zelf een Draytek Vigor en die kan die snelheden makkelijk aan en mijn Wii zit er ook op aangesloten met Lan-adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:59:
Denan ,

Ik heb op je aanraden gisteren (3 weken na aanmelden, en ontangst van de brief met wachtwoord) jullie telefoon nummer gebeld, en optie 3 gekozen. Ik kreeg toen iemand van de aannemer. Deze hadden echter nog geen aanvraag binnen om de aansluiting te doen.
Ik had al het vermoeden dat de aanvraag ergens tussen ons en de aannemer is blijven liggen. Gisteren heb ik de administratie de aanvraag opnieuw laten inschieten. Ik neem aan dat men binnenkort (lees: binnen 2-3 weken) contact met je opneemt voor het plaatsen van de hardware/vezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]denan schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:55:

Persoonlijk ben ik geen fan van sweex hardware.. Op 10Mb zal het waarschijnlijk prima werken, maar ga je hoger (24/48/100Mbit) dan zal hij het echt niet meer trekken. Ga dus aub na de snelheidsverhoging niet klagen dat hij de 24/24Mbit symmetrisch niet haalt als je een sweex koopt :)
(of elke andere router van een paar tientjes)

Mij zal je niet horen hierover, ik post geen films op usenet, doe geen peer to peer uploads. De films die ik binnenhaal uit de newsgroups doe ik als ik lig te maffen. Zal mij een biet zijn of ik die 24Mbit volledig haal. En met normaal smurfen op interpret merk je het toch het verschil met een paar Mbit niet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:22:
[...]

Ik had al het vermoeden dat de aanvraag ergens tussen ons en de aannemer is blijven liggen. Gisteren heb ik de administratie de aanvraag opnieuw laten inschieten. Ik neem aan dat men binnenkort (lees: binnen 2-3 weken) contact met je opneemt voor het plaatsen van de hardware/vezel.
Dank je wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2022
Jihaa ! Mijn verhaal voor vraagbundelingstraject is geplaatst in de wijkkrant van Nieuwland !
De eerste 3 informatie verzoeken zijn al binnen.

Ik heb er veel zin in en ga meteen de website weer voorzien van een FAQ sectie.
Alles wat ik binnenkrijg aan vragen zal ik daarop posten incl. een zinnig antwoord.

Nu afwachten of morgen in de Amersfoort NU / Stad Amersfoort ook mijn persbericht geplaatst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
wow, bedankt voor alle reacties! Ik weet nu een stuk meer!

Ik wil eerst de 24 mbit proberen om later, als dit bevalt, een stapje hoger te gaan. Dus ik vind het wel belangrijk dat de router de snelheden tot 100 mbit ook wel aankan. Als ik dan toch een router koop wil ik er namelijk wel eentje die een aantal jaar meegaat. Mijn budget was en is ook eigenlijk rond de 100 euro....maar daar mag ik van mezelf iets overheen als het mij een gigabit verbinding met de andere computer oplevert.

Ik maak me wel een beetje zorgen over het streamen van mediafiles via de dlink.... heeft iemand anders daar ook problemen mee? Dit doen we namelijk nogal veel (uitzendinggemist - we kijken tegenwoordig helemaal geen normale tv meer....behalve als er iets via de digitale kanalen komt zoals bbc 3 en 4 ofzo)
Heeft de asus hier trouwens ook last van, of is dit iets specifieks voor de dlink?

Hmmm...denan.... heeft xms zelf niet een aantal aanraders ofzo?
Ik heb dan nog een vraag aan je (btw...erg fijn dat iemand van xms zo actief is op een forum....erg practisch vooral ook!). Is er al iets bekend over digitale tv via glas? Ik ga nu namelijk alleen het internet via jullie nemen.... dit vooral voor de digitale tv (met alle bbcs, wat voor mij essentieel is) die ik via casema heb. Daarnaast woon ik in Leiden, waar het casema abbo (standaard) onder de 9 euro is.... en ik daarom goedkoper uit ben om alsnog alles lost te ipv alles bij jullie.
Ik had iets gehoord dat de BBC moeilijk doet ofzo, en jullie geen license wil geven??? als dat zo is moet ik zeggen dat ik het toch bij casema zal houden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen problemen met streaming media. de problemen die ik heb komen voornamelijk omdat de servers zelf niet zo snel zijn of het heel druk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Day24 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:37:

Hmmm...denan.... heeft xms zelf niet een aantal aanraders ofzo?
Er zijn wel plannen voor zo'n lijst, maar ik ben momenteel bezig met een document over speedtests en te behalen snelheden bij bandbreedtes boven de 10Mbit. Zodra dat afgerond is zal ik naar het router verhaal gaan kijken. Het enige probleem is wel dat als wij zo'n lijst maken de klanten automatisch verwachten dat wij die routers ook gaan supporten.
Ik heb dan nog een vraag aan je (btw...erg fijn dat iemand van xms zo actief is op een forum....erg practisch vooral ook!). Is er al iets bekend over digitale tv via glas? Ik ga nu namelijk alleen het internet via jullie nemen.... dit vooral voor de digitale tv (met alle bbcs, wat voor mij essentieel is) die ik via casema heb.
Momenteel zijn wij aan het pilotten met de eerste versies van de digitale dienst. Zolang die pilot loopt kan ik er weinig over zeggen.
Ik had iets gehoord dat de BBC moeilijk doet ofzo, en jullie geen license wil geven??? als dat zo is moet ik zeggen dat ik het toch bij casema zal houden.....
Het is niet zozeer dat de BBC moeilijk doet en XMS geen licentie wil geven, het is meer dat de engelse overheid (die de BBC van de nodige subsidies voorziet) niet wil dat de zenders BBC1&2 zomaar in het buitenland worden doorgegeven. Dat is de reden dat men geen licenties afgeeft aan nieuwe aanbieders. Hiervoor heeft men ook bbc3,4, world en prime in het leven geroepen.
Het is ook niet zo dat men alleen nieuwe aanbieders geen licentie meer geeft, ook de bestaande aanbieders zullen hun licentie niet kunnen verlengen als deze afloopt. Houd er dus rekening mee dat de huidige aanbieders van BBC1 & 2 ook hun uitzendrechten zullen verliezen in de komende jaren.
Voor onze huidige analoge dienst geven wij het signaal van Hertzinger (HSO) door. Zij hebben nog een lopende licentie met de BBC en daardoor kunnen wij BBC1 & 2 in het analoge pakket aanbieden. Voor de digitale dienst zullen echter nieuwe licenties afgesloten moeten worden en dat zal lastig worden.
Zodra de engelse overheid & de BBC hun standpunten wijzigen zullen wij natuurlijk direct een licentie afnemen, maar ik zou er rekening mee houden dat je ook bij je huidige provider het signaal van BBC1 & 2 niet meer zult kunnen ontvangen in de nabije toekomst. Volgens mijn gegevens (en die zijn alleen van 'horen zeggen') zullen de meeste huidige providers hun licentie over 2-4 jaar kwijtraken.
(Dit hele verhaal is een maand of 8 a 9 terug ook in de verschillende media teruggekomen.. maar ik zou even googlen als je exact wilt weten hoe en wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
....
Ik maak me wel een beetje zorgen over het streamen van mediafiles via de dlink.... heeft iemand anders daar ook problemen mee? Dit doen we namelijk nogal veel (uitzendinggemist - we kijken tegenwoordig helemaal geen normale tv meer....behalve als er iets via de digitale kanalen komt zoals bbc 3 en 4 ofzo)
Heeft de asus hier trouwens ook last van, of is dit iets specifieks voor de dlink?
Als eigenaar van de 100 Mbit/s Asus RX3041 (de RX3141 is de gigabit versie) zal ik hier even op reageren. Ik heb momenteel nog geen XMS verbinding dus ik kan niet zeggen hoe hij zich onder erg snelle verbindingen houdt. Volgens de website zou ie 70 Mbit/s aan moeten kunnen. Ik heb 'm momenteel via een wireless range extender aan het wireless netwerk van iemand anders gehangen en daarmee kan ik gewoon uitzending gemist uitzendingen volgen via mijn Xbox zonder haperingen. VPN doet het inmiddels ook na het aanpassen van een setting. Mijn 100 Mbit/s versie kostte 25 euro. Ik ben tot nu toe nog niet tegen "je krijgt wat je er voor betaald" symptonen aangelopen, maar zoals gezegd hangt ie nog niet aan een snelle Internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb de dlink 4100 nu een jaar ofzo. Ik heb dus totaal geen problemen om streaming media af te spelen. Ik zit al een poosje op de 24/24 glasvezel snelheid en dat haalt de router sowieso met gemak. Leuke aan dit ding vind ik zelf ook het feit dat de ingebouwde switch 1000mbit is, wat je echt wel merkt als je met films ed gaat slepen ;)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
hebben jullie ervaring met een sitecom router qua snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Denan, bedankt voor de antwoorden! Niet helemaal wat ik wilde horen natuurlijk, maar dat is logisch!
Waarom is er eigenlijk geen forum op de xms site? Misschien toch handig als help resource.....gewoon de klanten zelf laten helpen.... (lijkt mij erg handig)

Wat je natuurlijk met zo'n router lijst wel kan doen is gewoon in de faq iets zetten als "voor het delen van de verbinding over meerdere computers is een router, zoals bijvoorbeel de (namen). De keuze voor een router is volledig aan u zelf, xms levert hier geen support op." Ben je meteen van het probleem af.... De lijst hoeft natuurlijk niet uitgebreid te zijn.... een aantal (door jullie of andere gebruikers geteste en goed bevonden) routers is dan meer dan voldoende.

Ja ik vindt de dlink wel een goede optie, die ik ook zeker in gedachte ga houden. Alleen dat 1 iemand problemen heeft met streamen blijft me dwars zitten. Dus tja...eigenlijk wil ik van meer mensen horen die hem hebben. En die de asus hebben.... wellicht is die net zo goed?

En ja...de gigabit switch is hetgene wat ik nu juist wil in de router.... het verslepen van bestanden van de ene naar de andere computer gebeurt hier nou eenmaal erg vaak....

Wat betreft het digitale tv gebeuren....volledig begrijpelijk dat hier nog niets over gezegd kan worden. Maar ik heb toch nog een vraagje....
ik neem aan dat het tv signaal over een ander kanaal (ofzo) loopt? Ik ben namelijk eigenlijk gewoon op zoek naar een subscription service waarbij ik alles gewoon op de computer kan kijken. Als ik via xms bijvoorbeeld gewoon tv op mijn computer zou kunnen krijgen vind ik het het extra geld mbt het alles uit de kast pakket geen probleem. Ik dacht dat kpn en tiscali ooit pilots in die richting hadden... helaas nooit wat geworden (is wel waarom ik vorig jaar voor tiscali gekozen heb)

dan als laatste.... 2 mei wordt het glas bij mij gedaan.... ofwel, iemand komt in mijn huis de apparatuur plaatsen enzo. Hoe lang duurt het dan over het algemeen voordat ik bij xms internet kan afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:14:
[...]

Ik heb de dlink 4100 nu een jaar ofzo. Ik heb dus totaal geen problemen om streaming media af te spelen. Ik zit al een poosje op de 24/24 glasvezel snelheid en dat haalt de router sowieso met gemak. Leuke aan dit ding vind ik zelf ook het feit dat de ingebouwde switch 1000mbit is, wat je echt wel merkt als je met films ed gaat slepen ;)
Welke revisie of hardware versie heb jij? Ik heb namelijk gelezen dat er meerdere hardware revisies bestaan. Mogelijk heb ik een oude versie en doet het probleem zich alleen bij mijn revisie voor.

Ik heb dus Hardware Versie A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kun je eigenlijk je upload testen??

Want ik heb het idee dat mijn upload trager is, volgens deze website Uploadtest is mijn upload maar rond de 4000Kb en met uploaden van bestanden op de ftp van xms merk ik ook dat ding toch een stuk langer duurt dan ervan downloaden.

ff offtopic:

(Een andere vraag trouwens, met ftp wordt er maar gedownload van zo rond de 180Kb, dit heb ik getest met BulletproofFtp en Serv-U. Lijkt mij toch dat dit veel sneller moet gaan?) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Day24 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:15:

Wat betreft het digitale tv gebeuren....volledig begrijpelijk dat hier nog niets over gezegd kan worden. Maar ik heb toch nog een vraagje....
ik neem aan dat het tv signaal over een ander kanaal (ofzo) loopt? Ik ben namelijk eigenlijk gewoon op zoek naar een subscription service waarbij ik alles gewoon op de computer kan kijken. Als ik via xms bijvoorbeeld gewoon tv op mijn computer zou kunnen krijgen vind ik het het extra geld mbt het alles uit de kast pakket geen probleem. Ik dacht dat kpn en tiscali ooit pilots in die richting hadden... helaas nooit wat geworden (is wel waarom ik vorig jaar voor tiscali gekozen heb)

dan als laatste.... 2 mei wordt het glas bij mij gedaan.... ofwel, iemand komt in mijn huis de apparatuur plaatsen enzo. Hoe lang duurt het dan over het algemeen voordat ik bij xms internet kan afnemen?
1) De dienst die wij nu pilotten werkt met een settopbox. Ik kan je de huidige specs/aansluitingen wel geven, maar daar zul je niet veel aan hebben. De kans is groot dat het ten tijde van de uitrol van Digitale TV allemaal outdated zal zijn.
2) 48 uur nadat de kastjes zijn opgehangen.
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:30:
Waar kun je eigenlijk je upload testen??

Want ik heb het idee dat mijn upload trager is, volgens deze website Uploadtest is mijn upload maar rond de 4000Kb en met uploaden van bestanden op de ftp van xms merk ik ook dat ding toch een stuk langer duurt dan ervan downloaden.

ff offtopic:

(Een andere vraag trouwens, met ftp wordt er maar gedownload van zo rond de 180Kb, dit heb ik getest met BulletproofFtp en Serv-U. Lijkt mij toch dat dit veel sneller moet gaan?) :/
1) Via de eigen FTP ruimte die je aanvraagt door een homepage aan te maken op http://mijn.xtramediaservices.nl. Speedtests buiten ons netwerk zijn onbetrouwbaar (lees dit topic even goed door voor minimaal 4x de uitleg hierover ;)
2) Zeker. 10Mbit is 10Mbit, 24Mbit is 24Mbit. Haal je dat niet dan moet er lokaal iets mis zijn. Het supporten van je netwerk en software gaat me een beetje ver maar controleer je firewall/virusscanner/eventuele proxy's/je ftp software (is de snelheid gecapped omdat het een shareware versie is?) etcetcetc. Flink zoeken en je zult het vast oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 08:58:
[...]

[td]1) Via de eigen FTP ruimte die je aanvraagt door een homepage aan te maken op http://mijn.xtramediaservices.nl. Speedtests buiten ons netwerk zijn onbetrouwbaar (lees dit topic even goed door voor minimaal 4x de uitleg hierover ;)[/td]
Zeker. 10Mbit is 10Mbit, 24Mbit is 24Mbit. Haal je dat niet dan moet er lokaal iets mis zijn. Het supporten van je netwerk en software gaat me een beetje ver maar controleer je firewall/virusscanner/eventuele proxy's/je ftp software (is de snelheid gecapped omdat het een shareware versie is?) etcetcetc. Flink zoeken en je zult het vast oplossen ;)[/td]
[/tr]
[/table]
Ik heb ook een eigen homepage aangemaakt op xms, maar als ik daarin bestanden insleep, dan wordt er ook geen snelheid weergeven ofzo, ik merk alleen wel dat het downloaden sneller gaat dan er erop uploaden.
Hoe kan ik hiervan dan de snelheid zien met het uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:29:
[...]

Ik heb ook een eigen homepage aangemaakt op xms, maar als ik daarin bestanden insleep, dan wordt er ook geen snelheid weergeven ofzo, ik merk alleen wel dat het downloaden sneller gaat dan er erop uploaden.
Hoe kan ik hiervan dan de snelheid zien met het uploaden?
Een ftp programma zoals ACEftp gebruiken. Deze heeft trouwens gegarandeerd GEEN caps op de up/downspeed dus hier testen wij graag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Denan, zijn er nog plannen om analoge TV dienstverlening te verbeteren? Ik denk dan bijvoorbeeld aan:
- Keuze of je breedbeelduitzendingen met zwarte balken krijgt of echt anamorf binnen krijgt.
- Toevoeging van NexTView voor Nederlands- en Engelstalige zenders. Op dit moment geeft XMS wel NexTView wel door voor Duitse, Italiaanse en Franse zenders dus waarom niet gewoon voor alle zenders?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ari3 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:47:
Denan, zijn er nog plannen om analoge TV dienstverlening te verbeteren? Ik denk dan bijvoorbeeld aan:
- Keuze of je breedbeelduitzendingen met zwarte balken krijgt of echt anamorf binnen krijgt.
- Toevoeging van NexTView voor Nederlands- en Engelstalige zenders. Op dit moment geeft XMS wel NexTView wel door voor Duitse, Italiaanse en Franse zenders dus waarom niet gewoon voor alle zenders?
1) Voor de analoge dienst nog niet. Het heeft namelijk een jaar op anamorf gestaan maar het bleek ongeveer 90% van de klantengroep geen breedbeeld tv had. Dit had als resultaat dat wij veel klachten kregen over breedbeelduitzendingen die op oude tv's 'uitgerekt' werden weergegeven. Voor de digitale dienst gaan wij ervan uit dat klanten een moderne TV hebben (breedbeeld/plasma/lcd) en zullen dit soort opties wel mogelijk zijn.
2) Aangezien NextView een EPG is (toch?) zal dit signaal hoogstwaarschijnlijk in de teletekst/datastream meegezonden worden. Als wij het binnenkrijgen zenden wij het door, krijgen wij het niet binnen dan zenden wij het niet door. Het is niet iets waar wij invloed op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-12-2019

D-Link DIR-655 (~145 Euro)

Ik ben ook op zoek geweest naar een gigabit router.
Gebruik ook geen wireless en vond toen de Linksys RVS-4000 wel interessant ...totdat ik een review tegenkwam hiervan op smallnetbuilder.com: slechte download! (WAN to LAN throughput).
Hier vind je ook router prestaties :

http://smallnetbuilder.co...art/Itemid,189/chart,119/

Heb toen de D-Link gekocht (is eigenlijk nooit een favoriet merk van me geweest).
Is wel wireless maar heeft ook 4x Gigabit LAN poorten (wireless heb ik gewoon uitgezet).
Ongeveer een week in gebruik en bevalt me heel goed! ...enige nadeel tot nu toe zijn de felle blauwe LEDjes (ga ik nog afplakken, denk ik)

[ Voor 0% gewijzigd door m00r op 28-04-2007 09:56 . Reden: aanpassing link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
m00r, jij hebt geen last van problemen met streaming media?

Ik heb ondertussen ook een ontiegelijk goede review gelezen van de dlink 4100 op planetamd64.com
En ik denk dat dat hem dan maar wordt. Wel jammer dat de goedkoopste in de pricewatch alleen de duitstalige versie heeft, en de tweede in de pricewatch (salland) hem niet meer verkoopt.... nou, dan maar kijken of de lokale computerboer hem kan bestelling voor me. Duurt toch nog tot eind van de week voordat het glas er ligt.... kan nog wel wat langer wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
@denan, heb je enig idee om hoelaat de snelheidsverhogingen worden doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele maanden ook xms.
Hieronder de positieve en negatieve ervaringen tot dusver.

Internet werkt prima, snelheden zijn goed geen problemen hiermee.
Televisie werkt ook goed, aanbod is ok sommige zenders zijn iets zwakker, dan werkt teletekst niet zo goed.
Telefoon is matig tot goed, geluid is wat zachter, duurt soms even voordat er een kiestoon is, wel gratis voicemail en nummerweergave.

Dit zijn de diensten die ik afneem en qua prijs en prestatie ben ik daar wel tevreden over.

Waar ik niet tevreden over ben is de service/help desk, vage antwoorden op vragen via e-mail en telefonisch heb ik ook een paar negatieve ervaringen.

In het begin is er nogal wat mis gegaan met mijn aanvraag bij xms, dat kan gebeuren maar los het dan netjes op, tot op heden nog niet opgelost. ( nu 4 maanden)

Ik heb een klachtenbrief verstuurd, na 1 maand een reactie waar ik het niet mee eens was dus nog maar een brief verstuurd, dan hoor je 1 1/2 maand niets en na een paar keer bellen krijg je een brief dat de klacht volgens xms is afgehandeld.

Hiervoor had ik upc, dat was ook wel eens wat maar dit slaat alles.

Als ik dit topic lees wordt er door denan van xms snel geantwoord, ik had graag gezien dat dat bij de rest van xms ook zo was.

Mijn conclusie: de diensten die ze leveren zijn goed, als je een probleem of een klacht hebt wordt er niks mee gedaan.

Tot zover mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sylvesterrr schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:01:
@denan, heb je enig idee om hoelaat de snelheidsverhogingen worden doorgevoerd?
De upgrades zijn vanmorgen gestart en worden 1 voor 1 ingeschoten in onze administratie. Om het systeem niet teveel te belasten doet men dat 1 per minuut. Over ongeveer 4 dagen zullen alle abonnementen geupgrade zijn naar 24/24Mbit.
Wel is het zo dat er wat vertragingen waren in de levering van een nieuwe 10Gb router voor onze locatie op de AMS-IX. Momenteel valt het verbruik nog ver onder de limiet van de huidige hardware, maar het kan zijn dat men niet de volledige 24/24Mbit haalt als iedereen tegelijk de bandbreedte verbruikt. Eind deze week/begin volgende week zal de capaciteit op de AMS-IX verder uitgebreid zijn en zal dit niet meer gebeuren.
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:37:
Televisie werkt ook goed, aanbod is ok sommige zenders zijn iets zwakker, dan werkt teletekst niet zo goed.
Alle zenders worden even sterk uitgezonden en er zijn geen kwaliteitsklachten in het netwerk (op een tweetal wijken na waar een probleem is met de glasvezelring). Als het signaal "zwak" is op een aantal zenders zit er waarschijnlijk iets niet goed in de interne bekabeling. Het feit dat de meest rechtse beeldlijn bij een aantal zenders bij teletekst wegvalt is bekend. Dit probleem komt vaker voor, en dat is de reden dat de meeste zenders die tekstlijn niet gebruiken. De hardware leverancier van de encoders die in het headend staan heeft het probleem kunnen reproduceren en men is bezig met het bouwen van een oplossing. Deze zal over een aantal maanden klaar zijn en de huidige hardware vervangen.
Waar ik niet tevreden over ben is de service/help desk, vage antwoorden op vragen via e-mail en telefonisch heb ik ook een paar negatieve ervaringen.

<knip>

Als ik dit topic lees wordt er door denan van xms snel geantwoord, ik had graag gezien dat dat bij de rest van xms ook zo was.
Als je een vraag per mail stuurt is de kans dat de reactie van mij komt ongeveer 70%. Een collega van mij pikt de andere emails op. Mijn collega en ik hebben echter dezelfde werkwijze en qua schrijfstijl/antwoorden is mijn mailbeantwoording gelijk aan de manier waarop ik op dit forum post (natuurlijk wel iets zakelijker). Ik kan me natuurlijk voorstellen dat je het niet eens bent met een antwoord dat je krijgt, maar in dat geval staan wij altijd open voor discussie.
Hetzelfde gaat op voor de telefonische helpdesk. De mensen die hier werken zijn allemaal klantgericht, bekwaam en ik ga ervan uit dat ze elk probleem en/of klacht serieus oppikken. In tegenstelling tot de meeste andere callcenters gebruiken wij ook geen callscripts maar trainen wij de medewerkers zelf. Bij XMS vinden wij het ook belangrijk dat de medewerkers kennis hebben van de producten die wij leveren en kundig zijn op het gebied van de verschillende systemen/programma's die klanten gebruiken. (Een van de taken die onder mij valt is het aan/bijsturen van de telefonische support van onze 1e lijns medewerkers dus ik luister geregeld mee met gesprekken)
Indien je er met de 1e lijn niet uitkomt is het natuurlijk altijd mogelijk om een email te sturen naar support@xtramediaservices.nl. Over het algemeen zien wij kritiek ook vooral als 'opbouwend' dus het is niet zo dat een medewerker direct afgerekend zal worden op een klacht.

Note: de meeste klachtenbrieven komen ter beoordeling ook bij mij langs (al ligt het eindoordeel bij het management) dus als je het niet eens bent met een reactie op een klachtenbrief kun je ook even een email sturen naar support@xtramediaservices.nl tav Martijn Sanders

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 01-05-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:37:

Mijn ervaring is juist ZEER ZEER positief. Goede bereikbaarheid, niet al te lange wachttijd, prima behulpvaardige mensen. Denken mee, en bellen terug.

Ik ben meer dan tevreden, laat ik ook luid en duidelijk weten aan mijn mede flatbewoners. En diegene die me wel kunnen verstaan :+ O-) willen ook wel overstappen, ik was de eerste die het kreeg in mijn flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:25:
[...]

Mijn ervaring is juist ZEER ZEER positief. Goede bereikbaarheid, niet al te lange wachttijd, prima behulpvaardige mensen. Denken mee, en bellen terug.

Ik ben meer dan tevreden, laat ik ook luid en duidelijk weten aan mijn mede flatbewoners. En diegene die me wel kunnen verstaan :+ O-) willen ook wel overstappen, ik was de eerste die het kreeg in mijn flat.
Mijn ervaringen zijn ook positief. Zeker in vergelijking met Casema en KPN. Daar wordt je helemaal niet geholpen bij problemen. Bij xms worden mailtjes dezelfde dag nog beantwoord en ook telefonisch ben je snel aan de beurt. Verder is dit topic met de bijdrages van Denan, natuurlijk ook super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
  • Laatst online: 12-04 15:07
Nou de snelheids upgrade is er door....
2,7 Mb p/s download en 2,5 Mb p/s upload via de Eweka newsgroups.
Ik ben een zeer blij persoon.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Bartholdy schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:45:
Laat ik nou ook sinds kort gebruik maken van de Eweka nieuwsgroepen... nu loopt het al heerlijk (1.9MB/ps) maar 2.7MB/ps is natuurlijk nog wat leuker :+

Is die 2.7MB/ps het maximale van de gehele verbinding of is dat de max van Eweka?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
sPENKMAN schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:58:
[...]

Laat ik nou ook sinds kort gebruik maken van de Eweka nieuwsgroepen... nu loopt het al heerlijk (1.9MB/ps) maar 2.7MB/ps is natuurlijk nog wat leuker :+

Is die 2.7MB/ps het maximale van de gehele verbinding of is dat de max van Eweka?
Volgens mij is Eweka 40 Mbit, dus er zit nog wat rek in :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Moet het CPS trouwens gereset worden om gebruik te kunnen maken van de nieuwe snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
sylvesterrr schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:39:
Moet het CPS trouwens gereset worden om gebruik te kunnen maken van de nieuwe snelheden?
Nee dat was bij mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartholdy schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:45:
2,7 Mb p/s? is dat niet wat aan de trage kant als het 24Mbit is?
Natuurlijk is het wel snel, daar niet van...
Maar is het nou niet meer zo dat het iets sneller is dan 24Mbit, zoals dat ook was met 10Mbit..gemiddels werd er 1,8 Mb p/s toen gehaald.

Ondanks dat...toch leuk zo'n snelheidsverhoging! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:32:
2,7 Mb p/s? is dat niet wat aan de trage kant als het 24Mbit is?
Natuurlijk is het wel snel, daar niet van...
Maar is het nou niet meer zo dat het iets sneller is dan 24Mbit, zoals dat ook was met 10Mbit..gemiddels werd er 1,8 Mb p/s toen gehaald.

Ondanks dat...toch leuk zo'n snelheidsverhoging! _/-\o_
We zijn natuurlijk wel erg verwend met 1.8MB/ps / 10 Mbit. Als je 24 Mbit omrekend waarbij je rekening houdt met eventuele overhead zou je een snelheid van 2,4MB/ps over houden. In dat opzicht is 2.7MB/ps dus een nette snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Denan, ik heb een stel vraagjes die jij of iemand hier hopelijk kan beantwoorden: ik woon in Utrecht-Overvecht (hoogbouw, 3564ED)

Ik had gisteren al gebeld met de helpdesk, en die kon mij vertellen dat mijn straat over 2 weken op de planning staat, om modems te plaatsen in de meterkast van elke woning.

Dit is dus waar ik zorgen om maak, er zit namelijk asbest in de wandplaten in de gangkast van de meterkast. Dus er mag sowieso niet geboord worden. Nu las ik in voorgaande posts dat het vrij normaal is de modem in de gangkast wordt geplaatst, maar is dat niet 9 van de 10 gevallen de meest ongelukkige plek? Ook ik moet een UTP kabel gaan trekken van maar liefst 25meter naar 1 van de slaapkamers en ik weet niet hoe ik die ga wegwerken.

MAAR nu ik eraan denk, ik zag dat "jullie" vorig jaar op elk balkon iets hebben gedaan, het lijkt erop dat daar eigenlijk het glasvezel binnen zal komen - of is dit alleen maar voor de tv/telefoon? Kan je dit voor mij navragen Denan? Heel erg bedankt.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sPENKMAN schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:39:
[...]

We zijn natuurlijk wel erg verwend met 1.8MB/ps / 10 Mbit. Als je 24 Mbit omrekend waarbij je rekening houdt met eventuele overhead zou je een snelheid van 2,4MB/ps over houden. In dat opzicht is 2.7MB/ps dus een nette snelheid ;)
Dacht anders dat glasvezel geen bandbreedte verlies had..
Dan zou het moeten zijn 24/8 = 3 Mbit minstens.

Maar wat ik eigenlijk bedoelde was, nu is het 10Mbit - 1,8 MB p/s
10Mbit * 2,4 = 24 Mbit
1,8 * 2,4 = 4,32 MB p/s

Wil niet zeggen dat ik niet blij met de snelheidverhoging, integendeel zelfs :*)
Maar had het al van tevoren uitgerekend...dus vroeg me gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:13:
[...]

Dacht anders dat glasvezel geen bandbreedte verlies had..
Dan zou het moeten zijn 24/8 = 3 Mbit minstens.

Maar wat ik eigenlijk bedoelde was, nu is het 10Mbit - 1,8 MB p/s
10Mbit * 2,4 = 24 Mbit
1,8 * 2,4 = 4,32 MB p/s

Wil niet zeggen dat ik niet blij met de snelheidverhoging, integendeel zelfs :*)
Maar had het al van tevoren uitgerekend...dus vroeg me gewoon af :)
Als je zo gaat rekenen kun je net zolang doorgaan tot je op de 6gbit zit op je 10Mbit verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:18:
[...]

Als je zo gaat rekenen kun je net zolang doorgaan tot je op de 6gbit zit op je 10Mbit verbinding :)
Wat zijn dan de behaalde snelheden bij de 24Mbit van Xms?

Dit vraag ik namelijk ook omdat het bij jullie ook bekend is dat Windows Vista snelheid afneemt...zoals je laatst al zei iets van 30%..
Binnenkort zullen wel steeds meer mensen overstappen naar Vista, hoe gaan jullie met dit probleem om?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:52:
[...]

Wat zijn dan de behaalde snelheden bij de 24Mbit van Xms?

Dit vraag ik namelijk ook omdat het bij jullie ook bekend is dat Windows Vista snelheid afneemt...zoals je laatst al zei iets van 30%..
Binnenkort zullen wel steeds meer mensen overstappen naar Vista, hoe gaan jullie met dit probleem om?
24/8=ongeveer 3Mbit.. Aangezien er altijd iets van overhead is (tcp/ip etc) zal het iets onder de 3Mbit liggen.

En hoe wij met dat vista probleem omgaan? Niet.. :)

Wij gaan niet de 24Mbit verhogen naar 30Mbit zodat klanten die graag vista willen op 24Mbit uitkomen. Dan moet men maar een computer kopen die vista goed aankan.

De meeste goede setups hebben dit probleem echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Vista laptop heeft geen problemen met snelheden, dus tja..
Dat is overigens een Intel Celeron M 410 met 1024 MB RAM. Een Vista Capable laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:06:
24/8=ongeveer 3Mbit.. Aangezien er altijd iets van overhead is (tcp/ip etc) zal het iets onder de 3Mbit liggen.

Wij gaan niet de 24Mbit verhogen naar 30Mbit zodat klanten die graag vista willen op 24Mbit uitkomen. Dan moet men maar een computer kopen die vista goed aankan.
Zo kan je wel door blijven rekenen tot 0.000001 Mbit he ;)

Ik denk dat je 3MB/ps bedoelt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:06:
[...]

De meeste goede setups hebben dit probleem echter niet.
Mijn computer is anders gewoon High End.
c2d E6600
2 GB pc6400
p5w Deluxe
etc.

Dus over een computer kopen die vista aankan, moet in dit geval niet het probleem zijn.
Verder ligt het probleem niet lokaal omdat met mijn Xp setup het wel de volle snelheid gaf.

Dus dat jullie niets aan het feit doen dat het met Vista trager werkt vind ik een beetje vreemd, natuurlijk snap ik jullie dienst alleen de glasvezelverbinding is, maar er moet natuurlijk wel verder gekeken worden dan dat alleen.

Het enige wat ik wil is ook gewoon een constante stabiele verbinding hebben, maar niemand kan mij hierbij helpen..
Microsoft zal hoogstwaarschijnlijk zeggen dat ik bij de ISP moet zijn, en de ISP voelt zich hier ook niet verantwoordelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, als je met xp wel een stabiele verbinding hebt en met vista niet, waar ligt het dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het onder XP wel goed werkt, en onder Vista dus niet, dan is het dus overduidelijk dat Vista niet deugt :P

Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat XMSnet daar geen ondersteuning op hoeft te bieden, want het is een 'bug' in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Wanneer wordt de planning voor mei op de site gezet eigenlijk? In de Jan luykenlaan in Leiden is namelijk nog niets gebeurd, hoewel die volgens de planning (en de aannemer die ik 3 weken geleden sprak) toch bijna klaar zou moeten zijn.
Nou maakt het mij niet zoveel uit als het iets uitloopt, ik heb nog internet tot juli, maar zoals buurman Mart al eerder meldde kregen we in december al krantjes dat het in januari toch echt zover zou zijn. Nu in april lopen we schijnbaar alweer (nog steeds) uit de planning.

Tevens hoop ook ik, dat als jullie bij ons gaan beginnen de aansluiting niet in de meterkast maken, maar gewoon naast de casema aansluiting, zoals in het erste krantje stond. voor onze flats betekend een aansluiting in de meterkast namelijk meteen dat je door 3 deuropeneningen moet om op een locatie te komen waar je apparatuur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Ik ben ook om van 10 naar 24 Mbit, de snelheid piekt af en toe naar 3.2MB/ps maar gemiddeld behaal ik zo'n 2.8MB/ps zoals hier al eerder werd geopperd.

Kunnen we in ieder geval ook de adsl2+-ers toe grijzen wanneer het aankomt op download snelheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:34:
[...]

Zo kan je wel door blijven rekenen tot 0.000001 Mbit he ;)

Ik denk dat je 3MB/ps bedoelt 8)
Het is warm.. druk.. en ik probeer weer teveel dingen tegelijk te doen ;)
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:50:
[...]

Mijn computer is anders gewoon High End.
c2d E6600
2 GB pc6400
p5w Deluxe
etc.

Dus over een computer kopen die vista aankan, moet in dit geval niet het probleem zijn.
Verder ligt het probleem niet lokaal omdat met mijn Xp setup het wel de volle snelheid gaf.

Dus dat jullie niets aan het feit doen dat het met Vista trager werkt vind ik een beetje vreemd, natuurlijk snap ik jullie dienst alleen de glasvezelverbinding is, maar er moet natuurlijk wel verder gekeken worden dan dat alleen.

Het enige wat ik wil is ook gewoon een constante stabiele verbinding hebben, maar niemand kan mij hierbij helpen..
Microsoft zal hoogstwaarschijnlijk zeggen dat ik bij de ISP moet zijn, en de ISP voelt zich hier ook niet verantwoordelijk voor.
Als het bij de ISP zou liggen zou je het probleem ook hebben met een XP computer. Onze ondersteuning van computers/netwerken is natuurlijk maar zeer beperkt. Als wij onze klanten zouden moeten gaan uitleggen waarom hun computer met vista 30% trager is dan hun computer met XP, of waarom de computer van de buurman met vista wel de volle 100% haalt, zijn we (in mijn ogen) bezig met zaken waar wij ons niet mee bezig moeten houden.
Het supporten van snelheidsproblemen die liggen in de soft/hardware van de klant valt gewoon niet onder de taken/verantwoordelijkheden van een internetprovider of servicedesk. Natuurlijk zullen wij wel tips geven en proberen mee te denken maar de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt bij de klant of de leverancier van de soft/hardware. Wij kunnen tenslotte ook niets doen aan computers die zo vol zitten met virussen dat hij maar 10% van de snelheid haalt.. of aan computers die door de hitte uitvallen.. of aan het feit dat je harddisk crashed of aan... etcetcetc.
Dit soort support is en blijft lokaal.. als wij de snelheid leveren op 24-100Mbit en de computer trekt het om reden X niet, dan is het aan de klant om reden X te verhelpen.

De eerste versie van het "1001 dingen om te controleren waarom je computer de snelheid niet trekt"-document ligt momenteel ter revisie bij de marketing afdeling, wellicht dat daar nog wat zaken in staan die je kunnen helpen.
milenko79 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:02:
Wanneer wordt de planning voor mei op de site gezet eigenlijk? In de Jan luykenlaan in Leiden is namelijk nog niets gebeurd, hoewel die volgens de planning (en de aannemer die ik 3 weken geleden sprak) toch bijna klaar zou moeten zijn.
Nou maakt het mij niet zoveel uit als het iets uitloopt, ik heb nog internet tot juli, maar zoals buurman Mart al eerder meldde kregen we in december al krantjes dat het in januari toch echt zover zou zijn. Nu in april lopen we schijnbaar alweer (nog steeds) uit de planning.

Tevens hoop ook ik, dat als jullie bij ons gaan beginnen de aansluiting niet in de meterkast maken, maar gewoon naast de casema aansluiting, zoals in het erste krantje stond. voor onze flats betekend een aansluiting in de meterkast namelijk meteen dat je door 3 deuropeneningen moet om op een locatie te komen waar je apparatuur staat.
Dit kun je het beste opvragen bij de planning-> 0800 555 2 555 optie 3 (tussen 09:00 en 16:00)
sPENKMAN schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:47:
Ik ben ook om van 10 naar 24 Mbit, de snelheid piekt af en toe naar 3.2MB/ps maar gemiddeld behaal ik zo'n 2.8MB/ps zoals hier al eerder werd geopperd.

Kunnen we in ieder geval ook de adsl2+-ers toe grijzen wanneer het aankomt op download snelheid :+
Hehe.. probeer het nou niet als een gek te gaan verbruiken. Zoals hierboven al aangegeven moet er nog een router op de AMS-IX vervangen worden. In principe ligt het totale verbruik momenteel nog op 50%, maar als iedereen nu zijn upstream openzet voordat de router vervangen is dan gaat dat vast niet goed ;)

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 02-05-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:52:
Hehe.. probeer het nou niet als een gek te gaan verbruiken. Zoals hierboven al aangegeven moet er nog een router op de AMS-IX vervangen worden. In principe ligt het totale verbruik momenteel nog op 50%, maar als iedereen nu zijn upstream openzet voordat de router vervangen is dan gaat dat vast niet goed ;)
Als een gek te gaan verbruiken doe ik niet... maar damn het gaat zo hard dat je je lelijk op kan verkijken wanneer je een beetje fanatiek 1080p streams aan het kijken bent O-)

Willen jullie je uberhaupt uitlaten van de hoeveelheden data welke jullie via de AMS-IX verzetten of behoort dat tot interne zaken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:04:
[...]

Als een gek te gaan verbruiken doe ik niet... maar damn het gaat zo hard dat je je lelijk op kan verkijken wanneer je een beetje fanatiek 1080p streams aan het kijken bent O-)

Willen jullie je uberhaupt uitlaten van de hoeveelheden data welke jullie via de AMS-IX verzetten of behoort dat tot interne zaken? :+
Downstream usage currently 816Mbps
Upstream usage currently 796Mbps

Nogmaals: Probeer er nu aub geen wedstrijd van te maken maar wacht even op de nieuwe hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Denan, ontzettend bedankt voor al je goede antwoorden tot nu toe! Heb aan jou voorlopig dan ook even geen vragen meer (maar ik heb de verbinding dan ook nog niet....volgende week pas)

Ik wil toch wel even zeggen dat ik wel vond dat ze lang bezig zijn geweest met alles in orde maken vandaag.... eerste monteur was er net na 12 uur.... die heeft eerst die vezel er doorheen laten gaan....vertelde dat een ander zou komen om de apparatuur te installeren. Nou best.... die is rond 3 uur verschenen, heeft een hele tijd er over gedaan (er scheen iets niet te werken)... nou goed, toen kwam er nog iemand bij die dan moest boren ofzo om het apparaat op te hangen. Uiteindelijk waren ze net na half zes klaar.

Wel wil ik even erbij zeggen dat alle drie de heren erg netjes en aardig waren! Wel mijn complimenten richting het installatie bedrijf! Mag ook wel eens gezegd worden.

Voor die persoon ergens hierboven... bij ons in de flat is alles ook achterlangs aangelegd, en komt de vezel gewoon in de woonkamer binnen. Daar hangt ook het kastje...best groot, maar niet opvallend. En wat voor mij heel handig is, is dat er toch een bank grotendeels voor staat.

Maar goed... nu ga ik dus over een aantal dagen maar eens internet aanvragen! Dan heb ik maar een overlap van providers...ik kan eigenlijk gewoon niet wachten om van de 12 mbit over te stappen naar de 24....en dan nog voor 3 euro minder per maand ook.
Dat is trouwens wel de reden dat ik overstap....als jullie de 10 mbit hadden gehouden zou ik bij mijn huidige provider zijn gebleven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:24:
[...]

Downstream usage currently 816Mbps
Upstream usage currently 796Mbps

Nogmaals: Probeer er nu aub geen wedstrijd van te maken maar wacht even op de nieuwe hardware :)
Hmm als je dat omrekend zijn dat 32 abonnee's die voluit gaan 8)7. Omdat goed voorbeeld goed doet volgen cap ik de boel hier op max 100KB/ps :)

De max ligt op 1Gbit op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:52:
[...]

Hmm als je dat omrekend zijn dat 32 abonnee's die voluit gaan 8)7. Omdat goed voorbeeld goed doet volgen cap ik de boel hier op max 100KB/ps :)

De max ligt op 1Gbit op dit moment?
Van deze interface wel ja, maar het is echt niet zo dat die max bereikt is als 32 gebruikers voluit gaan. Om een vergelijk te geven: een andere interface met daarop zo'n 1500 8Mbit verbindingen heeft maandenlang op 100Mbit gedraaid zonder noemenswaardige problemen. Deze klantengroep bestond vooral uit studenten die bergen films aan het downloaden waren :)

Ook al gebruikt iemand zijn volle bandbreedte dan houd dit nog niet in dat dat ook 1 op 1 op de router overkomt. Ook is het zo dat niemand continu de verbinding voltrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
ook xms hier, ik trek op het moment rond de 1400 kB/s van de eweka nieuwsgroepen.

op een high-end computer met vista. kan het zijn dat de snelheidsupgrade hier nog niet is doorgevoerd? (nijmegen, wijk 7 meen ik).

//edit: ik lees net dat het 4 dagen kan duren... ik wacht geduldig af.. :X

[ Voor 15% gewijzigd door Fried op 02-05-2007 23:55 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.