XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 61.902 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
BLACKfm schreef op zondag 08 april 2007 @ 09:44:
[...]

De "handleiding" heb ik al doorgelezezn maar daar heb ik momenteel niks aan. Hij verkrijgt geen ip als ik um aan het modem aansluit. Dus dan houd het voor mij al op.
Als je me je postcode+huisnummer kunt geven kan ik even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chessaaj
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05-2016
Hallo, ik woon in Lunetten, ben huurder van Portaal van een studentenflat, en ik zou glasvezelnetwerk van XMS krijgen (daarom ben ik hier).

Nu is er een paar maanden geleden een keer iemand (onaangekondigd) langsgeweest om de kastjes op te hangen. Allemaal leuk en aardig, maar toen ik vroeg wat nu precies hierna de bedoeling was konden ze me geen duidelijk antwoord geven.

Een paar weken geleden werd er ineens weer aangebeld door één van de installateurs, dat hij "nu glasvezel aan moest leggen". Allemaal leuk en aardig, maar niemand heeft een afspraak met ons gemaakt en ik moest weg, verder was er niemand thuis. Hoewel deze opmerking al zeer onbeschoft was maakte hij het nog mooier: "of ik de deur niet gewoon open kon laten staan". Uiteraard ben ik niet op die opmerking ingegaan. Zo is hij nog enkele keren langsgeweest, iedere keer als ik net weg moest, dus heb ik hem verteld dat hij toch echt beter een afspraak kon maken. Vervolgens heb ik hem ons huistelefoonnummer gegeven en gezegd dat we later op de middag en in de avond allemaal wel thuis zijn om een afspraak te maken. Inmiddels is ook dat alweer ruim 3 weken geleden en we hebben nog altijd niets gehoord.

Ik zou graag het nummer willen hebben van de aannemer die verantwoordelijk is voor het inblazen van de glasvezel in Lunetten, zodat ik zelf een afspraak kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken hebben we hier in nieuwegein ook glasvezel, en na wat uitproberen bij een kennis in een portaal woning heb ik het vorige week ook aangevraagd.
Nou ben ik dit draadje een beetje aan het doorkijken geweest, maar wat is gemiddeld de tijd tussen aanvraag en oplevering, ik zag ergens 2 maanden....dat vind ik toch redelijk lang. (ik zeg niet TE lang want ik weet hoe dat met dit soort dingen loopt).

En dan nog een vraag, ik lees hier iets over een upgrade naar 24 Mbit .....is dat ook voor nieuwe leden ? en ook voor mensen die het niet een huis bij een grote woning cooperatie hebben.?

Grtz
B4M

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:29
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:41:
Sinds een paar weken hebben we hier in nieuwegein ook glasvezel, en na wat uitproberen bij een kennis in een portaal woning heb ik het vorige week ook aangevraagd.
Nou ben ik dit draadje een beetje aan het doorkijken geweest, maar wat is gemiddeld de tijd tussen aanvraag en oplevering, ik zag ergens 2 maanden....dat vind ik toch redelijk lang. (ik zeg niet TE lang want ik weet hoe dat met dit soort dingen loopt).

En dan nog een vraag, ik lees hier iets over een upgrade naar 24 Mbit .....is dat ook voor nieuwe leden ? en ook voor mensen die het niet een huis bij een grote woning cooperatie hebben.?

Grtz
B4M
Het 1e is helemaal afhankelijk van het feit of ze alles al bij jou in huis hebben aangesloten, dus dat alle kastjes hangen en dat het glasvezel zelf ook is aangesloten.. Als dat het geval is kun je er heel snel op, is dat niet het geval dan kan het nog erg lang duren.. De vertragingen zitten namelijk vooral bij het fysiek aansluiten van alles, niet bij XMS als provider zelf..

En die 24Mbit geldt volgens mij voor alle XMS aansluitingen, dus ook de nieuwe.. (correct me if wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmja,

Bij de huurwoningen van portaal bij mij aan de overkant hebben ze alles al aangesloten en voor degenen die het willen is het al werkend (schat ik zo).Die glasvezel buis loopt bij mij voor de deur langs, en ik kreeg toen ze dat allemaal net gelegd hadden een brief dat wij het ook konden krijgen. Maar aangezien ik een koophuis heb, is het bij mij inderdaad niet standaard aangelegd.......maar ik kan het wel krijgen volgens de brief. Dit tot groot verdriet van twee van mijn achter buren, waar de buis niet voor de deur langs loopt.

Dus idd , het moet nog helemaal aangesloten worden hier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Chessaaj schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:33:

Ik zou graag het nummer willen hebben van de aannemer die verantwoordelijk is voor het inblazen van de glasvezel in Lunetten, zodat ik zelf een afspraak kan maken.
Even kort.. het is tenslotte pasen!
0800 555 2 555 optie 3 (planning). Na het intoetsen van je postcode kom je vanzelf uit bij de aannemer die in je wijk/regio bezig is met de aanleg van ons netwerk.

Note: voor studenten gaat er ook nog iets leuks aankomen binnenkort... Over een aantal weken kan ik jullie meer vertellen.

[ Voor 9% gewijzigd door denan op 09-04-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:41:

Grtz
B4M
Vanaf 1 mei gaat iedereen over op 24Mbit.. We zijn dan ook officieel het snelste (consumenten) netwerk binnen nederland :)
De wachttijd voor woningen die niet op de planning staan is niet te voorspellen, maar over een aantal weken starten de aannemers met de na-aansluitingen. Dat zijn woningen die in de eerste uitrol niet aangesloten konden worden doordat de bewoners niet thuis waren, of koopwoningen die interesse hebben getoond in een aansluiting. Je kunt het beste over een week of 3 even de planning bellen om te vragen wat de status/planning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

installatie stappen:
- Monteurs sluiten de vezel aan, XMS heeft ongeveer 48 uur nodig (ook in het weekend of in de paasvakantie) om alle diensten te testen en te provisionen. Dit is een automatisch proces.
- Als die 48 uur voorbij zijn kunnen wij de diensten binnen een uur aanzetten indien iemand een abonnement heeft.
Met andere woorden: hangen de kastjes er al een paar dagen.. dan kunnen wij alles ongeveer per direct aanzetten. Hangen ze er 5 minuten, dan duurt het ongeveer 48 uur.
Sluit je computer trouwens aan op lan1 op de 42 networks versie van het CPS (4 poorts)... De handleiding staat ook online op www.xmsnet.nl.
Bij mij hebben ze het kastje een week of 2 geleden geinstalleerd, alleen moest er een andere kontact doos komen in de meterkast die geaard is, dit moet protaal nog doen. Dus het kastje van XMS heeft nog nooit aan het stroom gehangen. Nu is mijn vraag, moet ik dan nog 48 uur wachten op de test fase van XMS als het stroom erop staat? En is het echt zo belangrijk dat het kastje op geaard stroom komt te zitten? Want ik heb afgelopen vrijdag internet aangevraagt, en ik heb dus geen zin om op portaal te gaan wachten tot ze eindelijk die contact doos gaan vervangen terwijl ik een 24Mbit verbinding tot me beschikking heb. >:)
Sluit je computer trouwens aan op lan1 op de 42 networks versie van het CPS (4 poorts)...
Mag ik hieruit opmaken dat lan2 t/m lan4 niet werken? Dus ik zou een router of switch moeten aanschaffen om mijn 2 andere computers ook op het XMS netwerk aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb een vraagie.Ik heb nu al paar maanden hier zon kastje hangen.En nou las ik dat voor half jaar vrijblijvend internet krijgt en daarna 33 euro gaat kosten.Maar kan ik dat gewoon opzeggen of loopt dat naar een half jaar af.Want wil welleens proberen hoe snel dat is.Want heb nog contract met chello maar als dit me goed bevalt dan wil ik zon totaal pakket nemen.hebben meer mensen dit al geprobeerd met het internet want ik ben al een paar keer genaaid bij upc dus ben er best voorzichtig mee geworden.En zou het dan lang duren voordat ik op internet zou kunnen.Alvast hartstikke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:18:
Hey ik heb een vraagie.Ik heb nu al paar maanden hier zon kastje hangen.En nou las ik dat voor half jaar vrijblijvend internet krijgt en daarna 33 euro gaat kosten.Maar kan ik dat gewoon opzeggen of loopt dat naar een half jaar af.Want wil welleens proberen hoe snel dat is.Want heb nog contract met chello maar als dit me goed bevalt dan wil ik zon totaal pakket nemen.hebben meer mensen dit al geprobeerd met het internet want ik ben al een paar keer genaaid bij upc dus ben er best voorzichtig mee geworden.En zou het dan lang duren voordat ik op internet zou kunnen.Alvast hartstikke bedankt
Ik heb het voor een half jaar gratis, en er staat als ik inlog dat ik voor een bepaalde datum moet kiezen, anders wordt mijn abonnement automatisch beëindigd. Dus je hoeft daarna niets te doen als je wilt opzeggen.

Erg netjes van XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar duurt dan lang voordat je kan gaan internetten/En is het erg dat ik nog contract heb met upc.want trek ik daar stekker uit en dan betaal ik het gewoon en ga ik met xms internet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:57
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:45:
maar duurt dan lang voordat je kan gaan internetten/En is het erg dat ik nog contract heb met upc.want trek ik daar stekker uit en dan betaal ik het gewoon en ga ik met xms internet verder
Wat heeft UPC met XMS te maken? Je kunt als je het wil (en er het geld voor over hebt) internetten via XMS, UPC en ADSL.

Wat betreft je eerste vraag: lees het topic eens door vanaf dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:37:
[...]

De wachttijd voor woningen die niet op de planning staan is niet te voorspellen, maar over een aantal weken starten de aannemers met de na-aansluitingen. Dat zijn woningen die in de eerste uitrol niet aangesloten konden worden doordat de bewoners niet thuis waren, of koopwoningen die interesse hebben getoond in een aansluiting. Je kunt het beste over een week of 3 even de planning bellen om te vragen wat de status/planning is.
Wat ik begrepen heb is dat er op de bestaande POP's in de wijken wel voldoende aansluitingen aanwezig moeten zijn om ook "niet" Portaal/Dudok/SCW woningen aan te sluiten. Of gaat de GNEM in een dergelijk geval de POP's uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Martijn,

In internetexplorer 7 kun je (wat in firefox altijd al kon) de standaard searchpagina veranderen in bijvoorbeeld google. Je kunt dan in de adresbalk een term ingeven en vervolgens kom je automatisch bij google uit met de gezochte term.

Sinds enkele dagen echter heb ik op beide computers het probleem dat ik op een pagina van YOURHOSTING terecht kom. Toen ik bij Orange zat, kreeg ik een standaard pagina van Orange te zien. Dit geeft mij het idee dat om een of andere reden XMSnet hier wat aan gedaan heeft.

Mijn vraag...

Is dat zo?

En wat kan ik er aan doen want ik vind het echt giga irritant!

Alvast hartelijk dank.

Groet

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:53:
Beste Martijn,

In internetexplorer 7 kun je (wat in firefox altijd al kon) de standaard searchpagina veranderen in bijvoorbeeld google. Je kunt dan in de adresbalk een term ingeven en vervolgens kom je automatisch bij google uit met de gezochte term.

Sinds enkele dagen echter heb ik op beide computers het probleem dat ik op een pagina van YOURHOSTING terecht kom. Toen ik bij Orange zat, kreeg ik een standaard pagina van Orange te zien. Dit geeft mij het idee dat om een of andere reden XMSnet hier wat aan gedaan heeft.

Mijn vraag...

Is dat zo?

En wat kan ik er aan doen want ik vind het echt giga irritant!

Alvast hartelijk dank.

Groet

Ben
Simpel te testen. Geef als DNS server in je computer even een hard DNS adres van een andere provider in (XS4All ofzo). Dan testen of ie nog steeds die yourhostingpagina geeft. Zo ja, dan zit er iets aan jouw kant fout (spyware ofzo). Zo niet dan heeft XMS idd wat gedaan.
Overigens had Orange alleen de standaard search pagina van Internet Explorer gekaapt. Google hebben ze nooit omgeleid naar hun pagina.

[ Voor 6% gewijzigd door martdj op 09-04-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:53:
Beste Martijn,

Mijn vraag...

Is dat zo?
Als XMS(of de werknemers van XMS) ergens een hekel aan heeft dan is het aan dit soort dingen.. We zullen dit echt nooit doen, dus ik vermoed dat het gewoon spyware is. Het kan ook gewoon zijn dat je startpagina aangepast is (tools->internet options->general->starting page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
WietBoer schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:08:
[...]

Bij mij hebben ze het kastje een week of 2 geleden geinstalleerd, alleen moest er een andere kontact doos komen in de meterkast die geaard is, dit moet protaal nog doen. Dus het kastje van XMS heeft nog nooit aan het stroom gehangen. Nu is mijn vraag, moet ik dan nog 48 uur wachten op de test fase van XMS als het stroom erop staat?
Nee.. de 48 uur gaat in als de monteur de eerste keer stroom op ons aansluitpunt zet en zijn laptop eenmalig aansluit om de diensten te testen.
En is het echt zo belangrijk dat het kastje op geaard stroom komt te zitten? Want ik heb afgelopen vrijdag internet aangevraagt, en ik heb dus geen zin om op portaal te gaan wachten tot ze eindelijk die contact doos gaan vervangen terwijl ik een 24Mbit verbinding tot me beschikking heb. >:)
Stroom is stroom.. dus dat maakt verders niet uit. Voor de veiligheid (vooral voor de apparatuur) is het wel belangrijk om een geaard stopcontact te gebruiken.
[...]
Mag ik hieruit opmaken dat lan2 t/m lan4 niet werken? Dus ik zou een router of switch moeten aanschaffen om mijn 2 andere computers ook op het XMS netwerk aan te sluiten?
Klopt. Die poorten zijn gereserveerd voor andere diensten. Internet zal wel werken als je een computer op poort 2,3,4 aansluit, maar minder stabiel en snel dan op poort 1. Tevens is er maar 1 verbinding tegelijk te gebruiken, dus als je een computer op poort 2 aansluit zal een 2e computer op poort 1 niet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het yourhosting probleem is opgelost, maar hoe weet ik niet precies. Omdat het ook op onze linux bak gebeurde en iemand hier het idee opperde om een andere DNS in te geven. Heb ik in mijn router andere DNSsen in gevoerd. Ik had toen geen verbinding meer. De DNSsen van XMSnet er weer in en ineens is het probleem weg.
Snappen jullie het? Het waren de goede DNS adressen van XMS want ik heb ze overgeschreven van het scherm toen ik de router anders instelde en ze later exact weer zo ingevoerd en daarna vergeleken met wat ik op het briefje van XMSnet had staan.

Anyway.. sorry Martijn en alle medewerkers van XMS dat ik ook maar even gedacht heb dat jullie hier achter zaten. :o

Groet

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:25:
Het yourhosting probleem is opgelost, maar hoe weet ik niet precies. Omdat het ook op onze linux bak gebeurde en iemand hier het idee opperde om een andere DNS in te geven. Heb ik in mijn router andere DNSsen in gevoerd. Ik had toen geen verbinding meer. De DNSsen van XMSnet er weer in en ineens is het probleem weg.
Snappen jullie het? Het waren de goede DNS adressen van XMS want ik heb ze overgeschreven van het scherm toen ik de router anders instelde en ze later exact weer zo ingevoerd en daarna vergeleken met wat ik op het briefje van XMSnet had staan.

Anyway.. sorry Martijn en alle medewerkers van XMS dat ik ook maar even gedacht heb dat jullie hier achter zaten. :o

Groet

Ben
Klinkt inderdaad een beetje vaag. Wellicht heeft je router een backdoor waardoor een bot andere DNS'en heeft ingevuld? Ik zou in ieder geval je router software eens updaten en de admin passwords aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]denan schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:28:
[...]

Nee.. de 48 uur gaat in als de monteur de eerste keer stroom op ons aansluitpunt zet en zijn laptop eenmalig aansluit om de diensten te testen.

Bij mij heeft iemand van Volker Wessels Telecom op 27-3 de aansluiting getest en in orde bevonden, dezelfde dag aangemeld, hiervan ook een bevestiging ontvangen.

Die 48 uur duren dus wel erg lang.

De helpdesk komt niet verder dan:
Het wordt nu door de betreffende afdeling(en) onderzocht; hoe het z.s.m. opgeleverd te krijgen.
Zodra wij hier een reactie van ontvangen, nemen we contact op met u.
. Nu ook al weer een week geleden.

Ik wacht wel af, maar het is wel jammer dat de communicatie zo slecht verloopt. Dit begon al bij het plaatsen van het kastje en het leggen van de kabel.

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staat er op de site van XMSnet zelf nog niets over de verhoging naar 24 Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Portaal wil geen geaard stopcontact aanleggen omdat het in de kamer is.
Ze doen dit alleen in de meterkast , ongelooglijk want een gewoon stopcontact is gevaarlijk.
Gina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Denan,

klopt het dat de 2e telefoonaansluiting het niet doet? (in het nieuwe type CMS/DRG van 42networks)

Ik heb 2 lijnen (gewoon 4-aderig telefoondraden welke naar klassieke telefoonwandcontactdozen lopen) vanuit de meterkast lopen, en had beide aan de hoofdaansluiting van KPN zitten.
De ene had ik van de week al voorzien van een RJ11 stekkertje en getest met het tijdelijke nummer dat ik van XMS kreeg. Vandaag is mijn oude nummer geporteerd en heb ik de andere lijn ook gestekkerd, en erbij geprikt.
Nu krijg ik dus op die 2e aansluiting geen kiestoon (beide lijnen getest).

Voor de duidelijkheid: mijn nummerportering is gewoon goed gegaan en ik kan telefoneren. Zit helemaal op glas nu :Y)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:19:
Portaal wil geen geaard stopcontact aanleggen omdat het in de kamer is.
Ze doen dit alleen in de meterkast , ongelooglijk want een gewoon stopcontact is gevaarlijk.
Gina
Waarschijnlijk zijn de rest van je stopcontacten niet geaard.
Volgens de NEN 1010 moeten al je stopcontacten in één en dezelfde ruimte geaard of ongeaard zijn. Uitzondering is als een WCD voor 1 apparaat is op een aparte groep. Zoals bv een wasmachine. dan mag het weer wel (het is krom maar wel voorschrift).

Verder heeft de aarde weinig zin denk ik aangezien de adapter ook niet geaard is.

Danny

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:50:
[quote]denan schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:28:
[...]

Bij mij heeft iemand van Volker Wessels Telecom op 27-3 de aansluiting getest en in orde bevonden, dezelfde dag aangemeld, hiervan ook een bevestiging ontvangen.

Die 48 uur duren dus wel erg lang.

De helpdesk komt niet verder dan:
Het wordt nu door de betreffende afdeling(en) onderzocht; hoe het z.s.m. opgeleverd te krijgen.
Zodra wij hier een reactie van ontvangen, nemen we contact op met u.
. Nu ook al weer een week geleden.

Ik wacht wel af, maar het is wel jammer dat de communicatie zo slecht verloopt. Dit begon al bij het plaatsen van het kastje en het leggen van de kabel.

Danny
Dit klinkt alsof de aannemer de lijn niet goed opgeleverd heeft.. Stuur even je adresgegevens naar support@xtramediaservices.nl met het verzoek om de status van je oplevering te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:42:
Waarom staat er op de site van XMSnet zelf nog niets over de verhoging naar 24 Mbps?
Omdat de werkelijke verhoging pas op 1 mei ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bartware schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:51:
Denan,

klopt het dat de 2e telefoonaansluiting het niet doet? (in het nieuwe type CMS/DRG van 42networks)

Ik heb 2 lijnen (gewoon 4-aderig telefoondraden welke naar klassieke telefoonwandcontactdozen lopen) vanuit de meterkast lopen, en had beide aan de hoofdaansluiting van KPN zitten.
De ene had ik van de week al voorzien van een RJ11 stekkertje en getest met het tijdelijke nummer dat ik van XMS kreeg. Vandaag is mijn oude nummer geporteerd en heb ik de andere lijn ook gestekkerd, en erbij geprikt.
Nu krijg ik dus op die 2e aansluiting geen kiestoon (beide lijnen getest).

Voor de duidelijkheid: mijn nummerportering is gewoon goed gegaan en ik kan telefoneren. Zit helemaal op glas nu :Y)
Dat kan kloppen aangezien die 2e aansluiting speciaal voor de 2e lijn is. Deze kun je via het klantenportal activeren (a 4.50 euro per maand) waarna je na een aantal dagen een kiestoon en een extra telefoonnummer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als je twee toestellen wil aansluiten op één telefoonlijn, dan dien je een RJ11-splitter aan te schaffen. Zoiets heb je al voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:18:
[...]

Dit klinkt alsof de aannemer de lijn niet goed opgeleverd heeft.. Stuur even je adresgegevens naar support@xtramediaservices.nl met het verzoek om de status van je oplevering te controleren.
Dit heb ik dus al 2x gedaan 8)7 zie bovenstaande reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

denan schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:19:
Dat kan kloppen aangezien die 2e aansluiting speciaal voor de 2e lijn is. Deze kun je via het klantenportal activeren (a 4.50 euro per maand) waarna je na een aantal dagen een kiestoon en een extra telefoonnummer krijgt.
OK, duidelijk. Dan zal ik daar een splittertje tussen moeten gooien. Ik hoef geen 2 nummers.
Thanks.

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even verdere uitleg bij ons (maarssen dorp) zitten de kastjes in de kamer.
Het kon hie niet vanuit de meterkast.
Waarom wordt er dan geen geaard stopcontact in de meterkast aangelegd.
Op een gewoon stopcontact krijg je storing en het is bij kortsluiting levensgevaarlijk.
Denan is hier geen oplossing voor?
Gina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel natuurlijk in de kamer i.p.v. in de meterkast.

Gina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:15:
Even verdere uitleg bij ons (maarssen dorp) zitten de kastjes in de kamer.
Het kon hie niet vanuit de meterkast.
Waarom wordt er dan geen geaard stopcontact in de meterkast aangelegd.
Op een gewoon stopcontact krijg je storing en het is bij kortsluiting levensgevaarlijk.
Denan is hier geen oplossing voor?
Gina
Hmm.. aangezien Portaal die stopcontacten plaatst kunnen wij daar weinig invloed op uitoefenen. Wellicht is het handig om even met je locale Portaal servicedesk contact op te nemen? Geaard of niet Geaard lijkt me een kleine aanpassing tijdens de installatie. Is het anders niet mogelijk om gewoon met een geaard verlengsnoer te gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45

BLACKfm

o_O

zucht :S... nu werkt het internet op me laptop (eerst aangeslote computer) maar nu wil ik de kabel in me hoofdcomputer stoppen en nu maakt ie geen verbinding meer... stop ik um weer terug in de laptop doet ie het gelijk.

Wat moet ik doen ?, er zit ook nog geen stopcontact in de meterkast dus kan er nog geen router aan hangen, het enigste stopcontact in de hall is al bezet door het modem.

Is toch niet zoals bij de UPC dat ik bij elke nieuwe computer kan gaan bellen of ze de settings "losgooien" ??

Wat moet ik doen als ik van computer wil verwisselen zonder tussenkomst van router ? Het mac adres overnemen lijkt me niet echt een simpele taak..

[edit]
Iemand nog een snelle FTP download link waar ik goed mijn snelheid op kan testen ?, speedtest gaf maar 9 Mbit aan en via de FTP van planet gaat het ongeveer 15-17 Mbit... Ok het ligt er ook aan of veel mensen in de buurt er gebruik van maken, maar het is nog niet de maximale snelheid, als iemand een goede test download heeft hoor ik het graag

Afbeeldingslocatie: http://omega-thunder.antisociaal.nl/hosting/upload/uploads/testcase.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door BLACKfm op 11-04-2007 14:34 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
BLACKfm schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:27:
zucht :S... nu werkt het internet op me laptop (eerst aangeslote computer) maar nu wil ik de kabel in me hoofdcomputer stoppen en nu maakt ie geen verbinding meer... stop ik um weer terug in de laptop doet ie het gelijk.

Wat moet ik doen ?, er zit ook nog geen stopcontact in de meterkast dus kan er nog geen router aan hangen, het enigste stopcontact in de hall is al bezet door het modem.

Is toch niet zoals bij de UPC dat ik bij elke nieuwe computer kan gaan bellen of ze de settings "losgooien" ??

Wat moet ik doen als ik van computer wil verwisselen zonder tussenkomst van router ? Het mac adres overnemen lijkt me niet echt een simpele taak..
Het duurt ongeveer 30 minuten voordat de oude MAC lease losgelaten is. Daarna zal je verbinding vanzelf gaan werken. Wil je vaker switchen van computer dan is het aan te raden om een router te plaatsen.
[edit]
Iemand nog een snelle FTP download link waar ik goed mijn snelheid op kan testen ?, speedtest gaf maar 9 Mbit aan en via de FTP van planet gaat het ongeveer 15-17 Mbit... Ok het ligt er ook aan of veel mensen in de buurt er gebruik van maken, maar het is nog niet de maximale snelheid, als iemand een goede test download heeft hoor ik het graag

[afbeelding]
test maar eens op http://speedtest.bbned.nl, maar zet wel al je firewalls/virusscanners/ftpprogramma's etcetcetc uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
Alhoewel de internetverbinding natuurlijk het leukste is van de diensten die XMS levert, heb ik ter afwisseling een vraag over het zenderaanbod. Is er nog kans dat hier in Utrecht (Kanaleneiland) het zenderaanbod wordt uitgebreid met bijvoorbeeld de diverse discovery-zenders. Ik zag dat die in Amersfoort wel worden doorgegeven. Is dat om de concurrentie aan te kunnen met de lokale coax-boer of zitten daar nog andere redenen achter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb niet alles gelezen maar dit ziet er toch wel goed uit, kan alleen niks vinden over of er eventueel poorten worden geblokt als bv 25 / 110

worden er poorten geblokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleem met het delen van bestanden met een mede xms-gebruiker. We hebben beide sinds kort in Utrecht een glasvezelverbinding via XMS, en het werkt perfect. Goede snelheden (tot 2mb up en down), en goede pings.
Het vreemde is echter, dat wanneer ik probeer mijn broer (die een soortgelijke verbinding van XMS afneemt als ik, en op 100m afstand woont) een bestand te verzenden, de upload bij 300 kb/s blijft steken (niet steady, jumpt van 400 naar 200, etc.). Omgekeerd, als hij mij iets opstuurt, precies hetzelfde. Ik heb dit bij andere mensen niet, en ervaar ik gewoon goede snelheden (>1mb/s up en down). Dit gebeurt bij zowel IRC (DCC) als bij FTP.

Ik snap niet waar dit aan ligt, is het de routing of iets anders wat XMS ingesteld heeft?

Tracert naar zijn ip:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.18.78.xx
2 <1 ms <1 ms <1 ms 172.18.78.xx
3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.18.79.xx
4 <1 ms <1 ms <1 ms 172.18.79.xx
5 <1 ms <1 ms <1 ms 172.18.79.xx
6 <1 ms <1 ms <1 ms 172.18.79.xx
7 1 ms <1 ms <1 ms xxx.ftth.xms.internl.net [xxx]

Trace complete.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:00:
ik heb niet alles gelezen maar dit ziet er toch wel goed uit, kan alleen niks vinden over of er eventueel poorten worden geblokt als bv 25 / 110

worden er poorten geblokt?
Alle poorten staan open, ik heb hier zelf ook een mailservertje draaien en heb geen mailrelay of andere noodoplossingen nodig. Zowel het onvangen als verzenden over poort 25 is prima mogelijk.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Er worden inderdaad geen poorten geblokkeerd. Mijn mailserver werkte de laatste tijd niet goed, verzonden mailtjes kwamen maar niet aan. Twee á drie dagen later kreeg ik heel wat NDR's binnen...

Wat bleek: ik heb de router die ik vroeger als "restricted wireless internet access point" gebruikte, ingezet als hoofdrouter, zonder de router te resetten (factory settings). Port 25 was hierbij geblokkeerd. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
T_E_O schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:18:
Alhoewel de internetverbinding natuurlijk het leukste is van de diensten die XMS levert, heb ik ter afwisseling een vraag over het zenderaanbod. Is er nog kans dat hier in Utrecht (Kanaleneiland) het zenderaanbod wordt uitgebreid met bijvoorbeeld de diverse discovery-zenders. Ik zag dat die in Amersfoort wel worden doorgegeven. Is dat om de concurrentie aan te kunnen met de lokale coax-boer of zitten daar nog andere redenen achter ?
Het zenderaanbod hangt af van de inwoners van een bepaalde stad, dus elke stad zal een ander zenderaanbod krijgen. Dat neemt niet weg dat het aanbod in Utrecht nog uitgebreid moet worden. Ik zal dit bij de leverancier van het signaal aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:21:
Ik heb een vreemd probleem met het delen van bestanden met een mede xms-gebruiker. We hebben beide sinds kort in Utrecht een glasvezelverbinding via XMS, en het werkt perfect. Goede snelheden (tot 2mb up en down), en goede pings.
Het vreemde is echter, dat wanneer ik probeer mijn broer (die een soortgelijke verbinding van XMS afneemt als ik, en op 100m afstand woont) een bestand te verzenden, de upload bij 300 kb/s blijft steken (niet steady, jumpt van 400 naar 200, etc.). Omgekeerd, als hij mij iets opstuurt, precies hetzelfde. Ik heb dit bij andere mensen niet, en ervaar ik gewoon goede snelheden (>1mb/s up en down). Dit gebeurt bij zowel IRC (DCC) als bij FTP.

Ik snap niet waar dit aan ligt, is het de routing of iets anders wat XMS ingesteld heeft?

Tracert naar zijn ip:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.18.78.xx
2 <1 ms <1 ms <1 ms 172.18.78.xx
3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.18.79.xx
4 <1 ms <1 ms <1 ms 172.18.79.xx
5 <1 ms <1 ms <1 ms 172.18.79.xx
6 <1 ms <1 ms <1 ms 172.18.79.xx
7 1 ms <1 ms <1 ms xxx.ftth.xms.internl.net [xxx]

Trace complete.
Hmmm.. dit zou een netwerk-probleem kunnen zijn. Email even beide IP's (indien static) of beide adressen naar support@xtramediaservices.nl, dan zal ik er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
denan schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:37:
[...]

Mag ik hieruit opmaken dat over 3 weken de Jan Luykenlaan in Leiden eindelijk aangesloten gaat worden (of in ieder geval ingepland gaat worden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb vorige week als mede jan luykenlaan bewoner de aannemer even gesproken en die had het over binnen een maand.
Volgens hem waren ze op dit moment bezig met ons aan te sluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door milenko79 op 12-04-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:42:
Ik heb vorige week als mede jan luykenlaan bewoner de aannemer even gesproken en die had het over binnen een maand.
Volgens hem waren ze op dit moment bezig met ons aan te sluiten.
Ik sprak de huismeester vanochtend nog even en die had nog niets van de aannemer gehoord. Ze zullen dus niet bezig zijn om ons op dit moment aan te sluiten. Hopelijk dan wel met het inplannen ervan.
Heb jij overigens momenteel nog een actief Internet abonnement of heb je de jouwe ook al laten aflopen, omdat ze aan hadden gegeven om in januari te gaan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik woon er pas sinds afgelopen juli, en mijn internet loopt dus ook nog tot Juli (fijn jaarcontract bij tiscali met alleen een jaar verlenging mogelijk). Ik hoop dat we voor die tijd wel een keer zijn aangesloten. De aannemer beloofde mij dat ik binnen en maand zeker een aansluiting zou hebben. Dan mag hij nog 2 maanden uitlopen voordat ik internetloos ben.

[ Voor 11% gewijzigd door milenko79 op 12-04-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:07
Ik zie dat XMS in het centrum van Amersfoort ook glas aan gaat aanleggen. Ik ga de komende tijd zeker informatie verzamelen over de mogelijkheden en betrouwbaarheid van internet en televisie.
Tot nu toe ziet het er zeer interessant uit!

edit: Heb XMS aan de telefoon gehad, en mijn straat is niet bekend :( grote kans dat het hier dus niet aangelegd word :( aww....

[ Voor 21% gewijzigd door harmageddon op 12-04-2007 17:53 ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Denan.
Ik heb het krantje nog niet ontvangen. Is er ergens al een PDF versie beschikbaar, of kan ik mijn abonneegegevens doorgeven om het krantje alsnog te krijgen?
Thanks.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje op de jpg-tje bij planning op jullie site lijkt het als of sommige stukken met een stufje worden in gekleurt zijn dat toevallig de aanvragen van mensen of de aansluitingen de gerealiseerd zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Raceman schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:38:
Denan.
Ik heb het krantje nog niet ontvangen. Is er ergens al een PDF versie beschikbaar, of kan ik mijn abonneegegevens doorgeven om het krantje alsnog te krijgen?
Thanks.
Hij is onderweg (0.5Mb pdf).

Rond 1 Mei zal het productaanbod op de website aangepast zijn naar de nieuwe specificaties (standaard 24/24Mbit.. en nog wat andere wijzigingen).

Het krantje zal waarschijnlijk vandaag ook gepost worden onder de 'nieuws' sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
harmageddon schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:50:
Ik zie dat XMS in het centrum van Amersfoort ook glas aan gaat aanleggen. Ik ga de komende tijd zeker informatie verzamelen over de mogelijkheden en betrouwbaarheid van internet en televisie.
Tot nu toe ziet het er zeer interessant uit!

edit: Heb XMS aan de telefoon gehad, en mijn straat is niet bekend :( grote kans dat het hier dus niet aangelegd word :( aww....
Aangezien wij in een aantal steden nu starten met stadsverglazing (arnhem als eerste) sluit ik niet uit dat wij in de toekomst ook heel Amersfoort zullen aansluiten.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:47:
even een vraagje op de jpg-tje bij planning op jullie site lijkt het als of sommige stukken met een stufje worden in gekleurt zijn dat toevallig de aanvragen van mensen of de aansluitingen de gerealiseerd zijn ??
Dat is puur toeval, het bijhouden van de actieve aansluitingen op een jpg image zou onbegonnen werk zijn :)

[ Voor 25% gewijzigd door denan op 13-04-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Het XMS krantje staat vanaf nu ook online:
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=13774

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45

BLACKfm

o_O

Kreeg vandaag een brief met wat inlog gegevens voor e-mail enzo. Maar daar staat op dat ik "10 Mbit" heb terwijl ik al sneller heb gemeten.

Nu staat in het krantje 24 Mbit en op de website staat ook 10Mbit maar de pakketten varieren van 24, 54 en 100 Mbit ofzoiets (3 snelheden in ieder geval).

Wat is het nou ?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
BLACKfm schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:42:
Kreeg vandaag een brief met wat inlog gegevens voor e-mail enzo. Maar daar staat op dat ik "10 Mbit" heb terwijl ik al sneller heb gemeten.

Nu staat in het krantje 24 Mbit en op de website staat ook 10Mbit maar de pakketten varieren van 24, 54 en 100 Mbit ofzoiets (3 snelheden in ieder geval).

Wat is het nou ?
denan in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het nou ?
Als je 10 Mbit afneemt, haal je in de praktijk inderdaad meer. De meeste klanten halen tussen de 10 en de 16 Mbit.

Vanaf 1 mei wordt de snelheid van het 10 Mbit abonnement verhoogt naar 24 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas
  • Laatst online: 13-09 08:39

Wat is het nou ?
momenteel standaard 10/10 Vanaf 1 mei gaat de standaardsnelheid omhoog naar 24/24 het is mogelijk extrasnelheid bij te kopen tot 100/100

animus maximum donatum atque maximum punium est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan, ik zit hier in amersfoort op de turpijnplaats. Ik wacht al ruim 2 weken totdat ik een werkende verbinding krijg. Meerdere malen gebeld met het 0800 nummer en die zouden het doorgeven aan de aannemer. Ze zouden mijn verbinding alleen nog maar op actief moeten zetten maar dat gebeurt dus maar niet. Enig idee? 3813jg 59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:04:
Denan, ik zit hier in amersfoort op de turpijnplaats. Ik wacht al ruim 2 weken totdat ik een werkende verbinding krijg. Meerdere malen gebeld met het 0800 nummer en die zouden het doorgeven aan de aannemer. Ze zouden mijn verbinding alleen nog maar op actief moeten zetten maar dat gebeurt dus maar niet. Enig idee? 3813jg 59
Als alles goed gaat zou het vandaag moeten gaan werken. De diensten worden nu geprovisioned op je aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppie! Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Denan. Bedankt voor het krantje.

Mijn aansluiting is overigens nog niet opgeleverd. Ik had echter in oktober 2006 al iets van 24Mbit besteld, wellicht wil ik nu weer hoger af gaan nemen afhankelijk van de tariefstelling. Kun je toevallig al iets vermelden of de tarieven van 48 en 100Mbit daarmee ook anders worden, of hetzelfde blijven?

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:08:
[...]

Aangezien wij in een aantal steden nu starten met stadsverglazing (arnhem als eerste) sluit ik niet uit dat wij in de toekomst ook heel Amersfoort zullen aansluiten.

[...]

Dat is puur toeval, het bijhouden van de actieve aansluitingen op een jpg image zou onbegonnen werk zijn :)
maar het klopt toch dat er met stift op gekliedert is :)

zo ziet het er echt uit hahahaha

linkje : http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=10284

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:03:
[...]

maar het klopt toch dat er met stift op gekliedert is :)

zo ziet het er echt uit hahahaha

linkje : http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=10284
Ja zo ziet het er wel uit ja...

Is het trouwens mogelijk een grotere JPG te plaatsen? of zijn die donkere lijntjes geen glasvezel ringen? want die zou ik wel iets beter willen bekijken.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietBoer

WietBoer

Just Chill

Ik heb sinds gister ook glasvezel van XMS. _/-\o_

Alleen heb ik een zeer instabiele download snelheid. Hij schommelt tussen de 800KB/s en 2,25MB/s.
Mijn upload daarentegen is wel mooi stabiel. Die blijft strak op 1,79MB/s ~ 1,81MB/s.

Ik heb even een screen gemaakt van DU Meter, hierin is goed te zien hoe erg mijn download schommelt:
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/3492/dumeterxf4.th.jpg
(download=rood, upload=groen)

Deze snelheden heb ik gemeten door een bestand van 100MB te down en te uploaden van en naar
de FTP server van XMS.

Ter vergelijking haal ik met mijn Orange ADSL 20Mbit wel een stabiele snelheid van 1,61MB/s.

Mijn PC met een Gigabit NIC heb ik direct aangesloten op Lan1, en de UTP kabel is ongeveer 8 meter lang.

Als OS heb ik Windows Vista Ultimate 32-bit, en de internet/netwerk settings zijn allemaal standaard.
De performance index van Vista geeft mijn PC 5,2 punten, dus aan de prestaties van mijn PC kan het ook niet liggen.

Ik heb al contact gehad met de helpdesk van XMS, en ook een uitgebreid emailtje gestuurd naar de support van XMS, maar die hebben mij niet verder kunnen helpen.

Hebben er meer mensen last van een instabiele download snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WietBoer schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:25:
Ja heb ik ook last van, eigenlijk al sinds ik Vista 32bit op me pc had geinstalleerd.. upload heb ik eigenlijk geen idee of dat stabiel is, weet niet waar ik die kan testen..

Maar download schommelt bij mij ook heel erg, niet stabiel dus.
Toen ik nog Win XP draaide had ik wel stabiel 1.8 MB per sec. Nu haal ik dat bijna nooit die 1.8 MB

Ik hoop eerlijk gezegt ook dat dit probleem verholpen kan worden..
Heb namelijk ook al getest door antivirus software en andere security software uit te schakelen, maar wilt niets helpen.

Overigens heb ik ook gewoon de juiste netwerk drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
als de glasvezel tot aan de woning is aangelegd hoelang duurt het voordat het in de woning is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:00
Ik probeer nou al tijden echt een duidelijk antwoord te krijgen met betrekking tot glasvezel en de stad Zwolle, heb alleen vooralsnog alleen bedrijfsaansluitingen kunnen vinden.

Weet iemand hier misschien iets meer hiervan. Of er uberhaubt particulier glasvezel (tegen normale prijzen) beschikbaar is in Zwolle.

Ow nog 1 extra vraagje, mijn broer woont in amersfoort Neuwland is het daar al beschikbaar? Want volgens de planning zou het op dit moment uitgerold moeten worden of net klaar zijn.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietBoer

WietBoer

Just Chill

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 23:03:
[...]

Ja heb ik ook last van, eigenlijk al sinds ik Vista 32bit op me pc had geinstalleerd.. upload heb ik eigenlijk geen idee of dat stabiel is, weet niet waar ik die kan testen..

Maar download schommelt bij mij ook heel erg, niet stabiel dus.
Toen ik nog Win XP draaide had ik wel stabiel 1.8 MB per sec. Nu haal ik dat bijna nooit die 1.8 MB

Ik hoop eerlijk gezegt ook dat dit probleem verholpen kan worden..
Heb namelijk ook al getest door antivirus software en andere security software uit te schakelen, maar wilt niets helpen.

Overigens heb ik ook gewoon de juiste netwerk drivers.
Om te testen of het daadwerkelijk aan Windows Vista zou kunnen liggen heb ik maar eens een
image van een verse Windows XP 64-bit installatie op me pc gezet.

Ook met Windows XP is de stabiliteit van de download precies hetzelfde als met Windows Vista. :(
En ik heb dit op dezelfde manier getest als in mijn post van hierboven.

Ik hoop dat wanneer eind deze maand de snelheid naar 24Mbit word gezet de stabiliteit ook goed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan, daar was ik weer. :)

Nog steeds geen verbinding hier. Iets te maken met het weekend ertussen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Suicyder schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:51:
Ow nog 1 extra vraagje, mijn broer woont in amersfoort Neuwland is het daar al beschikbaar? Want volgens de planning zou het op dit moment uitgerold moeten worden of net klaar zijn.
Alvast bedankt.
Bij mij wel. En bij LordRAN ook.
Maar als je broer er woont, zal hij zelf toch wel weten of het beschikbaar is? :?
Of woont hij in een koopwoning?
Bij mijn weten zijn er vooralsnog geen koopwoningen aangesloten in Nieuwland. XMS/GNEM heeft als eerste prioriteit het aansluiten van de huurwoningen van Portaal/Dudok/SCW aangezien dat de primaire opdrachtgevers zijn.

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

[quote]denan schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:08:
[...]

Dat fantastische foldertje van jullie doet mij denken dat glasvezel overal beschikbaar is en ik me meteen in wil schrijven. Maar helaas... ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Younes op 15-04-2007 16:03 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:00
bartware schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:04:
[...]

Bij mij wel. En bij LordRAN ook.
Maar als je broer er woont, zal hij zelf toch wel weten of het beschikbaar is? :?
Of woont hij in een koopwoning?
Bij mijn weten zijn er vooralsnog geen koopwoningen aangesloten in Nieuwland. XMS/GNEM heeft als eerste prioriteit het aansluiten van de huurwoningen van Portaal/Dudok/SCW aangezien dat de primaire opdrachtgevers zijn.
Hij heeft een koophuis, dus het is nog een twijfelgeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Raceman schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:38:
Denan. Bedankt voor het krantje.

Mijn aansluiting is overigens nog niet opgeleverd. Ik had echter in oktober 2006 al iets van 24Mbit besteld, wellicht wil ik nu weer hoger af gaan nemen afhankelijk van de tariefstelling. Kun je toevallig al iets vermelden of de tarieven van 48 en 100Mbit daarmee ook anders worden, of hetzelfde blijven?
Hmm... dat durf ik nog niet te zeggen.. Ik weet wel dat er wat andere wijzigingen aan komen maar daar kan ik momenteel nog weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Robinski schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:00:
[...]

Ja zo ziet het er wel uit ja...

Is het trouwens mogelijk een grotere JPG te plaatsen? of zijn die donkere lijntjes geen glasvezel ringen? want die zou ik wel iets beter willen bekijken.
Het is toch echt in photoshop gedaan volgens diegene die hem geplaatst heeft :)
De donkere lijnen zijn in ieder geval de straten/locaties waar de vezel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
WietBoer schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:25:
Ik heb sinds gister ook glasvezel van XMS. _/-\o_

Alleen heb ik een zeer instabiele download snelheid. Hij schommelt tussen de 800KB/s en 2,25MB/s.
Mijn upload daarentegen is wel mooi stabiel. Die blijft strak op 1,79MB/s ~ 1,81MB/s.

Ik heb even een screen gemaakt van DU Meter, hierin is goed te zien hoe erg mijn download schommelt:
[afbeelding]
(download=rood, upload=groen)

Deze snelheden heb ik gemeten door een bestand van 100MB te down en te uploaden van en naar
de FTP server van XMS.

Ter vergelijking haal ik met mijn Orange ADSL 20Mbit wel een stabiele snelheid van 1,61MB/s.

Mijn PC met een Gigabit NIC heb ik direct aangesloten op Lan1, en de UTP kabel is ongeveer 8 meter lang.

Als OS heb ik Windows Vista Ultimate 32-bit, en de internet/netwerk settings zijn allemaal standaard.
De performance index van Vista geeft mijn PC 5,2 punten, dus aan de prestaties van mijn PC kan het ook niet liggen.

Ik heb al contact gehad met de helpdesk van XMS, en ook een uitgebreid emailtje gestuurd naar de support van XMS, maar die hebben mij niet verder kunnen helpen.

ALs je download erg onstabiel is, maar je upload prima, dan zal er toch echt iets lokaal mis moeten zitten. Ik heb al van meer vista gebruikers vernomen dat een upgrade naar vista zo'n 20-30% van je bandbreedte afsnoept. Onze vista testmachine stond na een dag al weer op XP in ieder geval.
Wat ook zou kunnen is dat er een probleem is met de stabiliteit van je voeding. Stel je sluit de adapter aan op een geaard stopcontact, en je hebt in je huis een aantal "lekkende" apparaten staan (wasmachine/magnetron/etcetc) dan kan het zijn dat die over de aarde het cps 'inlekt'. Dit kan schijnbaar ook invloed hebben op de prestaties van je verbinding.
Persoonlijk zou ik eerst voor een test gaan met een "schone" XP laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dewaal schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:59:
als de glasvezel tot aan de woning is aangelegd hoelang duurt het voordat het in de woning is aangesloten?
ALs de hardware er hangt... 2 uur.. hangt die er nog niet, bel dan even de planning op 0800 555 2 555 optie 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Suicyder schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:51:
Ik probeer nou al tijden echt een duidelijk antwoord te krijgen met betrekking tot glasvezel en de stad Zwolle, heb alleen vooralsnog alleen bedrijfsaansluitingen kunnen vinden.

Weet iemand hier misschien iets meer hiervan. Of er uberhaubt particulier glasvezel (tegen normale prijzen) beschikbaar is in Zwolle.

Alvast bedankt.
Voor Zwolle hebben wij geen plannen momenteel.
Voor de planning: Zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
WietBoer schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:19:
[...]

Om te testen of het daadwerkelijk aan Windows Vista zou kunnen liggen heb ik maar eens een
image van een verse Windows XP 64-bit installatie op me pc gezet.

Ook met Windows XP is de stabiliteit van de download precies hetzelfde als met Windows Vista. :(
En ik heb dit op dezelfde manier getest als in mijn post van hierboven.

Ik hoop dat wanneer eind deze maand de snelheid naar 24Mbit word gezet de stabiliteit ook goed word.
De stabiliteit is bij alle andere klanten wel prima in orde.. dus het zal toch echt iets lokaals moeten zijn (router/kabels/etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:32:
Denan, daar was ik weer. :)

Nog steeds geen verbinding hier. Iets te maken met het weekend ertussen misschien?
Hmmm.. In principe niet. Ik heb alle diensten op je verbinding aangezet en dat zou moeten werken.. tenzij je bij die 5% hoort waarbij de diensten echt niet goed opgeleverd zijn. In dat geval zul je even moeten wachten op de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The_Alchemist schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:02:
[quote]denan schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:08:
[...]

Dat fantastische foldertje van jullie doet mij denken dat glasvezel overal beschikbaar is en ik me meteen in wil schrijven. Maar helaas... ;(
Dat foldertje sturen wij ook alleen naar woningen die een aansluiting hebben, of kunnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Bij mijn vriendin hebben ze nu XMS dat werkt lekker snel. Ik vroeg me alleen af of ik ergens kan zien waar het nog meer in nijmegen komt. Ik woon zelf in Neer Bosch oost en zie zo'n snelle internet verbinding ook wel zitten :P

En ik hoorde dat je ook servers mag plaatsen op die verbinding. Alleen Het IP adress van de verandert nu de hele tijd. Moet je dan geld betalen om een vast IP te krijgen ?

[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 16-04-2007 13:30 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:24:
[...]

Hmmm.. In principe niet. Ik heb alle diensten op je verbinding aangezet en dat zou moeten werken.. tenzij je bij die 5% hoort waarbij de diensten echt niet goed opgeleverd zijn. In dat geval zul je even moeten wachten op de aannemer.
Oke duidelijk. Dat is al meer uitleg dan ik tot nu van de helpdesk heb gekregen. Ze zijn verder wel aardig en behulpzaam hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Astennu schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:29:
Bij mijn vriendin hebben ze nu XMS dat werkt lekker snel. Ik vroeg me alleen af of ik ergens kan zien waar het nog meer in nijmegen komt. Ik woon zelf in Neer Bosch oost en zie zo'n snelle internet verbinding ook wel zitten :P

En ik hoorde dat je ook servers mag plaatsen op die verbinding. Alleen Het IP adress van de verandert nu de hele tijd. Moet je dan geld betalen om een vast IP te krijgen ?
1) In Arnhem starten we nu met stadsverglazing, maar er zijn ook plannen om iets soortgelijks in Nijmegen op te starten. In principe sluiten wij alleen Portaal wijken in Nijmegen aan dus als je in zo'n wijk woont zul je een aansluiting kunnen krijgen. Is dat niet het geval dan zul je moeten wachten op de stadsverglazingsprojecten.

2) Een static IP is via het klantenportal te activeren en kost eenmalig 24.95 euro.
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:42:
[...]

Oke duidelijk. Dat is al meer uitleg dan ik tot nu van de helpdesk heb gekregen. Ze zijn verder wel aardig en behulpzaam hoor. ;)
Nog even iets verder gekeken.. Je zit inderdaad bij de 5% waarbij het iets "lastiger" fout gaat, maar het lijkt erop alsof er geen probleem in je aansluiting zit. Er was iets fout gegaan in de administratie van de adressen. Zodra de netwerkbeheerder de gegevens in hun database heeft aangepast zal je verbinding automatisch online komen. Mocht dat niet gebeuren voor morgen 12:00 neem dan even contact op met de servicedesk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2022
Suicyder schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:40:
[...]

Hij heeft een koophuis, dus het is nog een twijfelgeval.
Hoi Suicyder,

Ik ben op 28 maart een initiatiefgroep gestart om een vraagbundelingstraject op poten te zetten voor Nieuwland.
Volgende week verschijnt de wijkkrant in Nieuwland waarin het stukje komt, komt er zeer waarschijnlijk iets op omroep Amersfoort en ik ben bezig met een stukje voor de Stad Amersfoort/Amersfoort NU.
Ook wil ik op Koninginnedag in de wijk gaan flyeren.

Aangezien er veel mensen mee moeten doen voordat e.e.a. gerealiseerd is zoek ik nog vrijwilligers voor de initiatiefgroep.
Deze groep is opgezet i.s.m. degene die het in Vathorst ook gerealiseerd heeft, dus ook contacten heeft met GNEM en XMS.

Nu nog even vragen of Denan zo vriendelijk kan zijn een linkje te maken naar mijn website vanaf de XMS website www.nieuwlandopglasvezel.nl en of ik het PDFje daar ook mag hosten.
Want er staat vreselijk veel leuke info in, maar om dat zo op mijn website te zetten is wellicht plagiaat of inbreuk op copyright vandaar dat ik hoop dat ik het originele PDF'je mag plaatsen.
Het werkt alleen een beetje lastig om het allemaal via de man in Vathorst te regelen, dus ik hoop zelf binnenkort ook wat connecties te krijgen/leggen om het allemaal wat vloeiender te laten lopen.

P.s. ik moet nog even de site bijwerken, maar dat gebeurt allemaal deze week, zodat ik klaar ben voor het grote mediaoffensief volgende week.
Voor het stukje kosten wil ik even duidelijk neerzetten, de 3 abbonnementsvormen en extra (extra lijn etc). Zodat mensen kunnen zien dat het goedkoper is wat ze nu betrekken bij 1,2 of 3 providers.
Want dat zal voor veel mensen de doorslag moeten geven (i.t.t. tot mijzelf die gewoon snelheid wil, en klaar voor de toekomst en interesse heeft in nieuwe technieken en mogelijkheden.

Hoor wel of je broer interesse heeft. Laat hem anders even contact opnemen via info apestaartje nieuwlandopglasvezel punt nl

[ Voor 26% gewijzigd door Hobbybob123 op 16-04-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hobbybob123 schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:48:
[...]

Hoi Suicyder,

Ik ben op 28 maart een initiatiefgroep gestart om een vraagbundelingstraject op poten te zetten voor Nieuwland.
Volgende week verschijnt de wijkkrant in Nieuwland waarin het stukje komt, komt er zeer waarschijnlijk iets op omroep Amersfoort en ik ben bezig met een stukje voor de Stad Amersfoort/Amersfoort NU.
Ook wil ik op Koninginnedag in de wijk gaan flyeren.

Aangezien er veel mensen mee moeten doen voordat e.e.a. gerealiseerd is zoek ik nog vrijwilligers voor de initiatiefgroep.
Deze groep is opgezet i.s.m. degene die het in Vathorst ook gerealiseerd heeft, dus ook contacten heeft met GNEM en XMS.

Nu nog even vragen of Denan zo vriendelijk kan zijn een linkje te maken naar mijn website vanaf de XMS website www.nieuwlandopglasvezel.nl en of ik het PDFje daar ook mag hosten.
Want er staat vreselijk veel leuke info in, maar om dat zo op mijn website te zetten is wellicht plagiaat of inbreuk op copyright vandaar dat ik hoop dat ik het originele PDF'je mag plaatsen.
Je kunt het PDFje natuurlijk ook gewoon vanaf onze site linken, dat gaat een stuk makkelijker.
Of wij naar jouw site kunnen linken durf ik eigenlijk niet te zeggen. Momenteel worden alle externe websites niet vermeld op de XMS site om onduidelijkheden te vermijden. Stuur dit verzoek anders even naar support@xmsnet.nl dan zet ik het door naar de marketingafdeling die zich met dit soort dingen bezighoud.

add: Ik heb even gesproken met marketing, maar in de huidige vorm van de XMS site zullen wij dit niet doen. In principe staat elk lokaal initiatief namelijk los van het bedrijf XMS, ook al zijn we natuurlijk erg blij met dit soort projecten!!.
In de huidige website is er ook geen duidelijke ruimte voor lokale initiatieven, maar in de nieuwe site zal hier zeker ruimte voor worden gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 16-04-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
denan schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:31:
[...]

[table border=0 cellpadding=2 bgcolor=#ccccee]
[tr]
[td]Je kunt het PDFje natuurlijk ook gewoon vanaf onze site linken, dat gaat een stuk makkelijker.[/td]
[/tr]
Ok dat zal ik doen ! Bedankt voor de info !
add: Ik heb even gesproken met marketing, maar in de huidige vorm van de XMS site zullen wij dit niet doen. In principe staat elk lokaal initiatief namelijk los van het bedrijf XMS, ook al zijn we natuurlijk erg blij met dit soort projecten!!.
In de huidige website is er ook geen duidelijke ruimte voor lokale initiatieven, maar in de nieuwe site zal hier zeker ruimte voor worden gemaakt. [/td]
[/tr]
[tr]
[td][/td]
[/tr]
[/table]
Ik vraag dit omdat ik wel zie dat er een kopje hooglanderveen stond ( http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=9833 )
, ondersteund door dezelfde persoon die mij helpt om het voor Nieuwland proberen te regelen.

Maar vind het fijn om te horen dat e.e.a. wel gewaardeerd wordt en dat er op de toekomstige site wel ruimte komt.

Een kritische vraag nog: in een van de eerdere replies schrijf je , als antwoord op een vraag van iemand in dezelfde situatie als ik, dat als het een portaal wijk betreft dat aansluiting dan mogelijk moet zijn.
Betekend dit dat er wijken zijn waar zonder vraagbundeling wel glas aangevraagd kan worden door de bewoners ?

Tevens was ik benieuwd of je weet waar zich in Nieuwland jullie centrale aansluitpunt bevindt, zodat ik kan zien middels de plattegrond hoe e.e.a. zich verhoud tot de grootte van de wijk.
Of zijn er bijv. meerdere punten.

Laatste vraag was dat ik bij dhr. Jansen in Vathorst (van de initiatiefgroep aldaar) zag dat hij een zgn. tellerstand ontving van de aanmeldingen uit Hooglanderveen.
Kan jij dit voor mij, als initiatiefnemer voor glasvezel in Nieuwland, dit ook regelen ?
Zodoende kan ik zien wat voor effect mijn akties hebben, anders is het een beetje een slag in de rondte zoeken en weet ik niet welke delen van de wijk nog extra aandacht behoeven en dat ik meer promotionele acties moet op zetten.
Zonder op z'n minst deze informatie lijkt het me nl. schier onmogelijk e.e.a. door te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
@ Denan,

Ik ben een tijdje geleden bij het nieuwe xms huis geweest in Arnhem zuid (de laar..) daar wisten me ze te vertellen dat wanneer er genoeg aansluitingen zijn ze rond augustus uiteindelijk zouden beginnen met de start van aansluiten.. is er echter op een of andere manier te zien hoever het staat met de aanmeldingen (of het er genoeg zijn of niet... )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[b][message=27863320,noline]Hobbybob123 schreef op maandag 16 april 2007 @
Ik vraag dit omdat ik wel zie dat er een kopje hooglanderveen stond ( http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=9833 )
, ondersteund door dezelfde persoon die mij helpt om het voor Nieuwland proberen te regelen.
Die zou er eigenlijk niet mogen staan :)
Een kritische vraag nog: in een van de eerdere replies schrijf je , als antwoord op een vraag van iemand in dezelfde situatie als ik, dat als het een portaal wijk betreft dat aansluiting dan mogelijk moet zijn.
Betekend dit dat er wijken zijn waar zonder vraagbundeling wel glas aangevraagd kan worden door de bewoners ?
Correct. Met Portaal hebben wij afspraken voor het aansluiten van hun woningen. Portaal/SCW/Dudok/Woningstichting Naarden draagt dan ook een deel van de kosten van de aansluiting. Mocht er toevallig een koopwoning in die straat staan dan kunnen deze ook (meestal) aangesloten worden voor 150,- euro.
Tevens was ik benieuwd of je weet waar zich in Nieuwland jullie centrale aansluitpunt bevindt, zodat ik kan zien middels de plattegrond hoe e.e.a. zich verhoud tot de grootte van de wijk.
Of zijn er bijv. meerdere punten.
Er zijn meestal meerdere AP's (areapops) voor een wijk nodig. Uit veiligheidsoverwegingen zal ik die niet zomaar posten :) (er zijn in het verleden namelijk al een aantal vandalistische acties geweest waarbij men de AP probeerde te slopen.)
Laatste vraag was dat ik bij dhr. Jansen in Vathorst (van de initiatiefgroep aldaar) zag dat hij een zgn. tellerstand ontving van de aanmeldingen uit Hooglanderveen.
Kan jij dit voor mij, als initiatiefnemer voor glasvezel in Nieuwland, dit ook regelen ?
Zodoende kan ik zien wat voor effect mijn akties hebben, anders is het een beetje een slag in de rondte zoeken en weet ik niet welke delen van de wijk nog extra aandacht behoeven en dat ik meer promotionele acties moet op zetten.
Zonder op z'n minst deze informatie lijkt het me nl. schier onmogelijk e.e.a. door te zetten.
Dit zou geen probleem moeten zijn. Wij kunnen gewoon de nieuwe aanmelding op postcodegebied uitdraaien en wekelijks emailen. Dit kun je echter wel het beste met Dhr. Janssen kortsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bobje1986 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:24:
@ Denan,

Ik ben een tijdje geleden bij het nieuwe xms huis geweest in Arnhem zuid (de laar..) daar wisten me ze te vertellen dat wanneer er genoeg aansluitingen zijn ze rond augustus uiteindelijk zouden beginnen met de start van aansluiten.. is er echter op een of andere manier te zien hoever het staat met de aanmeldingen (of het er genoeg zijn of niet... )?
Het vraagbundelingstraject (mooi scrabble woord :)) is net gestart. We hebben nog niet eens brochures verstuurd e.d. dus ik vermoed dat er nog niet zo heel veel aanmeldingen binnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
denan schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:30:
[...]

Correct. Met Portaal hebben wij afspraken voor het aansluiten van hun woningen. Portaal/SCW/Dudok/Woningstichting Naarden draagt dan ook een deel van de kosten van de aansluiting. Mocht er toevallig een koopwoning in die straat staan dan kunnen deze ook (meestal) aangesloten worden voor 150,- euro.
Kun je zien of dat voor mijn postcode toevallig ook geld ? 3824 EC 107
Ik heb ongeveer een stuk of 10 buren die straks allemaal wel over willen (en met een beetje rondvragen waarschijnlijk nog meer).
Indien mogelijk stop ik dan uiteraard NIET met de vraagbundeling want ik vind dat een leuk project om proberen van de grond te krijgen.
[...]

Er zijn meestal meerdere AP's (areapops) voor een wijk nodig. Uit veiligheidsoverwegingen zal ik die niet zomaar posten :) (er zijn in het verleden namelijk al een aantal vandalistische acties geweest waarbij men de AP probeerde te slopen.)
Ok, dat snap ik , wellicht als het project wat verder is, eens met de supportdesk kortsluiten (buiten dit topic).
[...]

Dit zou geen probleem moeten zijn. Wij kunnen gewoon de nieuwe aanmelding op postcodegebied uitdraaien en wekelijks emailen. Dit kun je echter wel het beste met Dhr. Janssen kortsluiten.
Ik heb hem al gemaild. Dus wacht in spanning op zijn antwoord.

Bedankt voor je snelle antwoorden weer. Je bent een aanwinst voor dit topic alsook voor XMS :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:18:
[...]

Het is toch echt in photoshop gedaan volgens diegene die hem geplaatst heeft :)
De donkere lijnen zijn in ieder geval de straten/locaties waar de vezel ligt.
en als dat nou precies ook in mijn straat zo is, maar ik heb een koop woning is het dan voor mij ook mogelijk om XMS aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hobbybob123 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:54:
[...]

Kun je zien of dat voor mijn postcode toevallig ook geld ? 3824 EC 107
Ik heb ongeveer een stuk of 10 buren die straks allemaal wel over willen (en met een beetje rondvragen waarschijnlijk nog meer).
Indien mogelijk stop ik dan uiteraard NIET met de vraagbundeling want ik vind dat een leuk project om proberen van de grond te krijgen.
Helaas, die valt niet onder het dekkingsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:27:
[...]

en als dat nou precies ook in mijn straat zo is, maar ik heb een koop woning is het dan voor mij ook mogelijk om XMS aan te vragen?
Dat is inderdaad mogelijk, mits er nog capaciteit over is in de wijkcentrale. Het beste kun je je dan aanmelden via www.xmsnet.nl. Je komt dan op een reservelijst te staan.. etcetc (zie vorige posts over deze vraag) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
denan schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:33:
[...]
Helaas, die valt niet onder het dekkingsgebied.
Jammer, maar heb inmiddels wel contact gehad met Dhr. Jansen en het gehad over het postcode gebied. Hij was akkoord.
Het lijkt er sterk op dat de hele wijk 3824 heeft, dus dat maakt de query makkelijker lijkt me ?
Wij gaan iig van start met ons vraagbundelingstraject !

Aan een ieder die dit leest en in Nieuwland woont, of iemand kent die in Nieuwland woont en ook glasvezel in onze wijk wil: info@nieuwlandopglasvezel.nl en schrijf je in bij op XMSNET.nl
Bij genoeg aanmeldingen gaat het echt gebeuren, maar daar hebben we jullie hulp voor nodig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:34:
[...]

Dat is inderdaad mogelijk, mits er nog capaciteit over is in de wijkcentrale. Het beste kun je je dan aanmelden via www.xmsnet.nl. Je komt dan op een reservelijst te staan.. etcetc (zie vorige posts over deze vraag) :)
ik heb me al aangemeld via de site, enige idee hoelang het duurt voordat je antwoord krijgt?

enkele weken linkt zo lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 07:16:
[...]

ik heb me al aangemeld via de site, enige idee hoelang het duurt voordat je antwoord krijgt?

enkele weken linkt zo lang :)
Toch wel minimaal een maand. Wel zijn in de meeste steden de initiele bouwfases (bijna) afgerond dus zullen er speciale "veegteams" worden opgericht voor na-aansluitingen. Daar vallen "speciale" aansluitingen, zoals koopwoningen die in eerste instantie geen aansluiting hebben gekregen, ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 13:10

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Hee, had dit nog niet eerder gezien, maar heb denk ik wel een lastig probleem voor XMS. En ik weet dat ik in mijn wijk (Merenwijk in Leiden) niet de enige zal zijn.

Wij hebben sinds kort ook een XMS kastje in de meterkast zitten voor tel/int/tv. En daar zit hem nou ook precies het probleem !.

Het kastje hangt in de meterkast, maar verder dan dat komen we ook niet. De TV en telefoon aansluiting zit bij deze huizen zeg maar gerust aan de andere kant, een goede 17 meter verder.
Daar XMS de kastjes alleen maar tot de voordeur brengt heb ik zoiets van okay en nu ???

Moet ikzelf de kabels over de vloer laten lopen naar me tv en pc ? Want om nou een monteur te laten komen (50 euro). Ik had, en meerdere met mij in de flat, verwacht dat de boel net zo aangesloten zou worden als dat het er al lag. Daar zijn we dan ook vanuit gegaan toe iedereen zo enthousiast was.

Ik ben ook pas bij de "XMS bus" geweest die er dan stond voor info, maar daar ben ik zekere niet wijzer geworden. Het probleem was bekend. Leuk maar nu ?? Als hier niks aan gedaan kan worden, blijf ik ondanks de mooie snelle lijn toch gewoon op de Casema zitten met xs4all voor i-net.

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bonus schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 07:58:
Hee, had dit nog niet eerder gezien, maar heb denk ik wel een lastig probleem voor XMS. En ik weet dat ik in mijn wijk (Merenwijk in Leiden) niet de enige zal zijn.

Wij hebben sinds kort ook een XMS kastje in de meterkast zitten voor tel/int/tv. En daar zit hem nou ook precies het probleem !.

Het kastje hangt in de meterkast, maar verder dan dat komen we ook niet. De TV en telefoon aansluiting zit bij deze huizen zeg maar gerust aan de andere kant, een goede 17 meter verder.
Daar XMS de kastjes alleen maar tot de voordeur brengt heb ik zoiets van okay en nu ???

Moet ikzelf de kabels over de vloer laten lopen naar me tv en pc ? Want om nou een monteur te laten komen (50 euro). Ik had, en meerdere met mij in de flat, verwacht dat de boel net zo aangesloten zou worden als dat het er al lag. Daar zijn we dan ook vanuit gegaan toe iedereen zo enthousiast was.

Ik ben ook pas bij de "XMS bus" geweest die er dan stond voor info, maar daar ben ik zekere niet wijzer geworden. Het probleem was bekend. Leuk maar nu ?? Als hier niks aan gedaan kan worden, blijf ik ondanks de mooie snelle lijn toch gewoon op de Casema zitten met xs4all voor i-net.
In principe zouden de aannemers altijd de verbinding moeten afmonteren op een toegankelijke plaats. Helaas blijkt uit ervaring dat men op veel locaties de vezel aansluit in de meterkast (de default optie) zonder na te denken over het gebruiksgemak. De vezel verplaatsen en opnieuw aansluiten is geen optie: Hiervoor zou men namelijk opnieuw moeten graven, het glas opnieuw moeten blazen en alles opnieuw moeten afmonteren. Dat zou een aansluiting 2x zo duur maken, en dat is nu al ongeveer 2000,- euro per aansluiting.
Indien de meterkast echt van de woning af staat (komt soms in hoogbouw voor) dan zijn er vaak mogelijkheden om de bekabeling via de kabelbuizen in plafonds te laten lopen. Mocht dit het geval zijn dan zal XMS proberen om samen met de klant een oplossing te vinden voor dit probleem. Bijvoorbeeld een goedkopere NACAP monteur, of een verlenging tot in de woning op onze kosten. (afhankelijk van de situatie)
Indien de meterkast tegen de woning aan staat zijn de kabels meestal prima te verlengen door in de buitenwand te boren en de kabels door te trekken. Ondanks het feit dat de meeste woningen huurwoningen zijn hebben wij hiervoor wel toestemming vanuit Portaal/Dudok/SCW. Als er teveel kamers overbrugt moeten worden, zodat het voor klanten niet mogelijk is om zelf de kabels netjes weg te werken, kunnen wij nog samen met de klant zoeken naar een oplossing in combinatie met een goedkopere binnenhuisinstallatie.
Mocht je tot deze klantengroep behoren dan is het raadzaam om even per email contact op te nemen met de csd (support@xtramediaservices.nl). XMS zal dan samen met de woningbouwstichting, de aannemer en de projectleider van die regio tot een oplossing proberen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonus schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 07:58:

Tegenwoordig is het normaal dat aansluitingen in de meterkast binnenkomen en gebruikelijk dat er vanuit de meterkast leidingen getrokken worden naar bijvoorbeeld woon en slaapkamers om daar de aansluitingen te realiseren. Het grote voordeel daarvan is dat je in je woonkamer niet dat enorme apparaat hebt hangen plus eventueel signaalversterkers.
Waarschijnlijk is jouw huis nog niet voorzien van leidingen waar de kabels doorheen getrokken kunnen worden. Het is niet meer dan redelijk dat XMSnet geld vraagt voor het aansluiten binnen huis. Sterker nog, bij dat soort afstanden vind ik het goedkoop. Opzich is het aansluiten van apparatuur niet zo heel ingewikkeld. Ik weet niet of er materiaalkosten inbegrepen zijn in die 50 euro, maar als dat zo is... is het zelfs erg goedkoop. Nadeel is wel dat ik vaak vind dat monteurs die voor dit soort projecten werken niet zo heel nauwkeurig werken. En zeker niet volgens de manier hoe ik het ooit geleerd heb.

Als je kabelaansluiting bevalt, en je internet niet 24mbit up en downstream hoeft te zijn, is er niemand die jouw keuze om het niet aan te sluiten in de weg zal staan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 13:10

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Er liggen bij mij wel "loze" leidingen in de muur dus dat zou geen probleem mogen zijn lijkt me. En van die leidingen langs de muur spijkeren dat is toch ook geen gezicht.

Maar goed dat was tijdens de aanbevelings campagne niet vermeld en dat vind ik dan jammer/slordig what ever. En toen ik het dus na ging vragen hadden ze ook zoiets van tja jammer.

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Denan: Stel, je hebt al een keer een aanvraag gedaan, en hierover een brief hebt ontvangen waarin staat dat de aansluiting niet gerealiseerd kan worden, omdat er (nog) geen plannen zijn in je wijk, en er komt in de loop van de tijd alsnog een fiber naar je huis toe, hoe kan je dan een aanvraag doen?

Als je namelijk opnieuw een aanvraag doet, krijg je te zien dat er al eens een aanvraag is gedaan op je adres.

Of wordt je hier automatisch van op de hoogte gesteld als het mogelijk is om een aanvraag te doen?
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.