Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Verwijderd
Verder speelt het lekker, ik had de tip om de schaduwen (medium) omlaag te zetten aangenomen en met verder alles op high high high en het loopt een stuk beter kwa gevoel.
Had eerst dat als ik rond de 400 mannetjes tegelijk probeerde te verplaatsen dat mijn order niet goed door kwam en en wat vertragingen in mijn muis click zat. Maar met die schaduwen op medium is dat ook weg en totaal geen problemen met 10000 man te knokken.
Btw die experimental artillerie is te sterk
Ik heb die van dec 2006 eerst geinstalleerd, kon die van feb niet vinden, maar dan ga ik dat eerst proberen.Psychoray schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:18:
[...]
Laatste DirectX al geinstalleerd? (Februari)
Ik kreeg dezelfde figuren en nadat ik DirectX ge-update had liep alles perfect.
En een kleine 400.000 andere stuks fictie van voor Stargate de film/serieNano2009 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:45:
Toen ik net het introfilmpje keek dacht ik, hey... dit lijkt best veel op stargate. (serie)
Als je kijkt naar de quantum gates (of zoiets) lijkt best veel op de stargate.
De stad op water lijkt uber veel op atlantis.
En een ras dat alle unbelievers uit de weg ruimt (the oari).
De stargate en een groepje dat unbelievers uit de weg wil ruimen zijn concepten die in de sci-fi die ongeveer al voorkomen vanaf de tijd van Jules Verne. Eerste vermelding die ik kan vinden is ergens in 75 maar het staat me bij dat er nog oudere boeken zijn die een vergelijkbaar concept gebruiken.
Arm schaap! *slaat warme deken om trigga*Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:54:
Wat een ROT spel echt vreselijk, begin ik met spelen is het ineens 4 uur later. Dit spel is zo lekker dat ik niet eens door heb dat ik 4 uur aan het spelen ben. Dit gaat zo erg mijn vrije tijd innemen
Verwijderd
Iets wat ik wel zelf vaak voel is dat ik veel meer wil regelen dan dat ik kan doen... Dus ik wil dat de units daar en daar zo doen en daar en daar zo, maar ondertussen alweer 10 units erbijgekomen etc etc. Het micromanagen blijft toch wel aanwezig en zorgt bij mij voor (perceptische?) vertraging. Ik gebruik dan wel het automatisch transporteren met die air transports, maar vooral als ik een basis aan het belagen ben is het handig om de artillery te besturen en dan loopt de rest niet meer soepel door (tegen de AI misschien niet zo heel erg, maar tegen menselijke tegenstanders)
Hebben meer mensen dit?
Verbaasd me niet zo, dit was altijd 1 van de sterkste punten van sc en heeft meegeholpen aan het creeeren van zo'n grote fanbase. TA blonk niet uit in verhaal/characters maar wel in pure gameplay. Helaas kwamen alleen de mensen die de moeite namen om multiplayer te spelen hier achter. Ik vrees dat het met supcom weer diezelfde kant op gaat.....Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:13:
Net even de campaign gespeeld. Een beetje gemixte gevoelens daarover. Ik vind de voice-acting en de missies nu niet echt werelds (ik vind Starcraft op dat punt nog steeds beter), maar je blijft het wel spelen (dus moet toch wel iets goeds in zitten).
Kwestie van sneltoetsen leren en veel spelen. Vooral cons moet je goed micromanagen, als je merkt dat ze teveel idle staan omdat je nog niet snel genoeg bent moet je er simpelweg minder van bouwen en ipv daarvan attack units bouwen, heb je dan meer aan. Ik spreek hier puur uit mijn TA ervaring, supcom heb ik nog niet echt kunnen spelen in mp.Iets wat ik wel zelf vaak voel is dat ik veel meer wil regelen dan dat ik kan doen... Dus ik wil dat de units daar en daar zo doen en daar en daar zo, maar ondertussen alweer 10 units erbijgekomen etc etc. Het micromanagen blijft toch wel aanwezig en zorgt bij mij voor (perceptische?) vertraging. Ik gebruik dan wel het automatisch transporteren met die air transports, maar vooral als ik een basis aan het belagen ben is het handig om de artillery te besturen en dan loopt de rest niet meer soepel door (tegen de AI misschien niet zo heel erg, maar tegen menselijke tegenstanders)
Hebben meer mensen dit?
Verwijderd
Ik dacht eigenlijk dat de Skirmish moden het enige was wat je kon spelen, maar de campagne dus ook een stuk? Ik heb iig 1 level van de Campaign mode al uitgespeelt. Hahaha voor ik het wist was ik 2,5u verder! sjonge
Verwijderd
Grappig genoeg vind ik dit beide een voordeel en een nadeel; het is handig dat je je engineers die niks doen zo snel kan aanklikken, maar als je groepen maakt komen die er ook allemaal tussen te staan, en aangezien ik altijd veel groepen maak en de units allemaal dezelfde globale kleurtonen hebben is het eigenlijk voor mij meer een nadeel (en klik ik die balk dus meestal weg, behalve als ik mijn engineers nodig heb).Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:48:
Effecient met je units omgaan moet je leren en dat kost veel tijd. De gamepace is, vooral in multiplayer, zeer hoog. Het kost je gewoon een tijd om de verschillende units te herkennen en efficient orders te geven. Overigens het menu rechtsboven handig. Als je bijvoorbeeld met de rechtermuis op het engineer icoon klinkt, spring je naar de eerste idle engineer toe. Zo ook met unit groups (ctrl-1, 1) en de commander.
Het is inderdaad nog een hoop wennen, ook bijvoorbeeld de stukjes muur die op de map de kleur van de owner is (had ik liever grijs gezien ofzo, want vaak zie ik nu niet of het nu een gebouw is of niet, of dan denk ik dat er alleen nog maar walls staan en dan staat er nog wat anders tussen). Ik heb in deze game ook wel last van het 'Medieval syndrome' (zelf net een benoemd
Verwijderd
Grafisch vind ik het trouwens tegenvallen, ingezoomd ziet het er redelijk uit (maar niet geweldig) en uitgezoomd ja, dan is alles zo'n beetje plat. Zeker omdat het zo traag loopt, vraag ik me af waar al die rekenkracht heengaat
[ Voor 19% gewijzigd door Brent op 08-02-2007 16:06 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
op play.com kan je hem bestellen voor 35 eurie (gratis verzenden). Zij hebben alleen de cybran editie, ik geloof dat amazon en een andere site ieder ook een eigen coalition pack hebben.KreatorX schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:54:
Heeft iemand iets gehoord of gelezen dat er Collectors Edition van het spel in omloop zijn in NL? Ik zag een paar screens van de 3 verschillende versies en dat zag er wel erg nice uit.
Verwijderd
Er zijn 5 verschillende editions.KreatorX schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:54:
Heeft iemand iets gehoord of gelezen dat er Collectors Edition van het spel in omloop zijn in NL? Ik zag een paar screens van de 3 verschillende versies en dat zag er wel erg nice uit.
- De gewone
- De faction pack van elke faction
- De limited collectors edition, Das er eentje in een 'tin'
Klik!
met het systeem wat in mn sig staat haal ik namelijk als in het eerste level vd campaign als je gewoon begint slechts 10-14 fps
Bij wie loopt ie wel goed onder Vista met vergelijkbare specs?
Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2
Verwijderd
bouw 1 a 2 battlecruisers, vaar 1 keer rond eiland == winravenger schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:09:
Jeez, net poging 2 om de medium AI te ownen verlorenik had echt een masterlijke shielded defence, had al 2 expirimental vliegende dingen gekilled, komt er zo'n spider achteraan die mn hele defence waste
en mn commander stond er tussen, die had ik niet weggehaald, dus boom
spam de eerste minuten zoveel mogelijk mantis. Dan heb je al gewonnenVerwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:27:
[...]
bouw 1 a 2 battlecruisers, vaar 1 keer rond eiland == win
Verwijderd

Supreme Commander is dus echt een Made for Windows Vista spel, aangezien ik dit schermpje zelden zie met andere games (met die classificatie enzo erbij).
Ongeveer alle computers met Vista erop die ik tot nu toe heb gezien hebben een classificatie van <4. Ik was dan ook plezierig verrast om te zien dat ik gewoon een 4,3 had
Verwijderd
Zijn die specs van jou nog up to date?Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:53:
Dit is trouwens wel leuk om te zien:
[afbeelding]
Supreme Commander is dus echt een Made for Windows Vista spel, aangezien ik dit schermpje zelden zie met andere games (met die classificatie enzo erbij).
Ongeveer alle computers met Vista erop die ik tot nu toe heb gezien hebben een classificatie van <4. Ik was dan ook plezierig verrast om te zien dat ik gewoon een 4,3 had
Dan kan ik een btje gokken wat mijn classificatie wordt

Verwijderd
hehe... Da's dan gelijk een van de minpuntjes aan dit spel... 't is wel en beetje een zerg-festAdlermann schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:35:
[...]
spam de eerste minuten zoveel mogelijk mantis. Dan heb je al gewonnen
Verwijderd
Jep, specs zijn geheel up to date:Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:04:
[...]
Zijn die specs van jou nog up to date?
Dan kan ik een btje gokken wat mijn classificatie wordtHeb mn vista nog niet binnen
Asus A8N-SLI Premium
AMD Athlon 64 3800+
2x 512 MB PC3200 RAM
Ati Radeon X850 XT
Bij mij liep het 1e level ook erg slecht, 2e mission liep al een heel stuk vloeiender bij mijrossinl schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:21:
Ik heb zo het idee dat de demo van SupCom niet zo lekker onder Vista loopt..
met het systeem wat in mn sig staat haal ik namelijk als in het eerste level vd campaign als je gewoon begint slechts 10-14 fpslijkt me onder de maat..
Bij wie loopt ie wel goed onder Vista met vergelijkbare specs?
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Wel leuk trouwens die gigantische units, de eerste keer toen ik er een tegenkwam was ik dood maar de 2e keer had m'n AI ally genoeg anti-ari
Verwijderd
Dat komt omdat je een 6600 in je bak heb zitten, ik heb bijvoorbeeld een 3800+ (single core) en die trekt het niet als er veel units op het scherm zijn. Dit spel is echt grotendeels afhankelijk van je processor.Dutch_Razor schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:44:
Raar ik heb een X1900XT en bij mij draait ie gewoon goed.
Wel leuk trouwens die gigantische units, de eerste keer toen ik er een tegenkwam was ik dood maar de 2e keer had m'n AI ally genoeg anti-ari
Tis inderdaad de beta ja.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Verwijderd
Je kunt ze volgens mij slepen.Flyby_Wire schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:41:
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat de gemaakte troepen bij mijn basis blijven? In lvl 1 gaan ze eerst naar het zuiden, om later weer terug te komen. zeer irritant. Ik kan met de shift toets wel nieuwe waypoint geven, maar die oude niet weghalen.
Het vreemde is dat de eerste waypoint helemaal uit het speelveld is, en er dus niet bij kan. dit geld voor airfield en groundunits factory
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Draait verder overigens voor geen hol op mijn 2000+/1GB/r9800SE@Pro@XT
Kan er ook iets mee te maken dat de vijand en mijn ally allebei een saucer hadden en daar wat mee zaten rond te banjeren, maar zou dat zoveel uitmaken?
had ik dus ook, werd er helemaal sjacho van!Flyby_Wire schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:47:
[...]
Het vreemde is dat de eerste waypoint helemaal uit het speelveld is, en er dus niet bij kan. dit geld voor airfield en groundunits factory
niets lostte het op!!
Battle.net Spud#2543

Draait verder goed op mijn gloednieuwe pc en de oude windows XP.
De command map en unit beheer zijn over het algemeen erg makkelijk en duidelijk. Alleen mis ik nog een manier om een heel leger in mijn transport vliegtuigen te krijgen
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Verwijderd
Je kan zelfs de spawnpoints van je factories op het ferrypunt doen, dan wordt dus alles wat je bouwt makkelijk naar de bestemming gebracht.
Dat scheelt een hoop in vervoermicro...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 03:09 ]
De demo draait overigens niet echt lekker op mijn E6600 met x1950xtx op medium/low @ 1280x1024 dus dat vind ik maar een raar verhaal... Ik had 10-20 fps in het eerste level als er een flink aantal units in beeld was. Het tweede level van de demo draait alles wel wat soepeler, maar nog steeds niet optimaal volgens mij.
Hij zegt oa:
Dus er kunnen nog land en sea transports komen. Een transport sub of hovercraft voor land units lijkt me erg cool.In the early stages of development, we explored the concept of land and naval transports. Ultimately, we weren't satisfied with how we'd have to build them, so other game features took priority. We hope to reevaluate this feature down the road.
Ik zie een 10vs10 op een map van 40x40 wel zitten over een paar jaarI'm told by the engineering department that the engine can support more than 8 players if the maps and the game lobby were revised to accommodate those sizes. However, modern system specs won't be able to handle more than 8 players for a little while longer.
Nog iets anders, ik heb nog idd geprobeerd met de camera te draaien, idd met INS en DEL, maar dat is alleen roteren. Is er ook de mogelijkheid om de camera meer horizontaal te krijgen?
in t begin van de beta was t mogelijk om met alt de camera in alle gewenste standen te zetten. Dit lukt nu niet meer. Wel werkt del en ins om de camera te draaien, maar dat toch nix vergeleken bij die alt toets voorheen.
Is deze feature der uit of kan t liggen aan mn muis die ik heb ge-ugrade naar een g5? Of weet iemand een andere mogelijke oorzaak?
Alvast bedankt!
Demo was btw een leuke ervaring en eens iets anders dan contant rushen met pvp. Plotselinge aanvallen van AI en uitbreidende (nieuwe) maps gaven weer wat variatie. Wel iritant dat je contant op je objective wordt gewezen als je een lekker legertje aan t bouwen bent. Maar kan niet w88 om singleplayer uit te spelen! (en daarna jaren te genieten van pvp ofkoz!)
dat is n u spatie.Majari schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:52:
FF nog een vraagje tussendoor:
in t begin van de beta was t mogelijk om met alt de camera in alle gewenste standen te zetten. Dit lukt nu niet meer. Wel werkt del en ins om de camera te draaien, maar dat toch nix vergeleken bij die alt toets voorheen.
Is deze feature der uit of kan t liggen aan mn muis die ik heb ge-ugrade naar een g5? Of weet iemand een andere mogelijke oorzaak?
Alvast bedankt!
Donderdagavond weer proberen op te starten en hij start maar niet, probeert het, 2 sec, dan sluit hij game weer af... iemand anders al meegemaakt?
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Verder draai ik alles op max kwa resolutie zit ik op 1600x1200 en alles op high en anti anitialising op 4x. Geen probbies met gameplay.. alleen dat het fucking moelijk is.. of ik snap het niet.. dat kan ook
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
in de demo is dat de spacebar .. indrukken en de muis naar beneden/boven bewegen.Majari schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:52:
FF nog een vraagje tussendoor:
Was idd ECHT de enige toets die ik niet had geprobeerd. En wss er overheen gelezen in de readme.
Over hierboven @Spots: Geef je commander opdrachten terwijl je shift ingedrukt houdt: kun je queuen waardoor je commander nooit hoeft te stoppen met bouwen.
Zorg bovendien vooral in t begin dat je mass en power balken nooit leeg of helemaal vol zijn: altijd genoeg energie/mass maar nooit iets verspillen!
En zodra je een mass overschot van +- +10 hebt beginnen met mass extr upgraden. Zet je commander tijdens het upgraden op assist zodat dit snel gebeurt want tijdens upgraden in die extractor offline. Hoop dat je zo tegen ai opkunt.
Heb net potje getest om die spatieknop te testen en binnen een uurtje 3 ai verslagen
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:12:
Wanneer je een mass extractor upgrade is deze niet online; hij blijft gewoon mass extracten.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
had hem bijna werkend op Linux, telt dat? ;p4th schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:46:
iemand wel al werkend gekregen dan?
Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff
Ik hoop dat dat aan de beta lag en dat ie t in de full gewoon doet, Generals was al gaar over LAN; Anno 1701 deed t eerst nog maar daarna kan ie geen savegames laden, volgens mij werkt bijna geen enkel spel goed over LAN.
je hebt gelijk: de extra kosten voor de upgrade veroorzaken een dip in de inkomstenVerwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:12:
Wanneer je een mass extractor upgrade is deze niet online; hij blijft gewoon mass extracten.
De beta is voor online multiplayer en skirmish only. De demo is single player only. De retail versie zal wel werken op lan. TA draaide ook altijd perfect op lan.Dutch_Razor schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:53:
Ik heb ook met iemand anders de beta over LAN geporbeerd, 2 laptops konden elkaar niet vinden en een pc geen van beide laptops.
Zeker nooit op een lanparty geweest zeker?.. volgens mij werkt bijna geen enkel spel goed over LAN.
Verwijderd
Damn, Wat zijn die dingen stoer. Als je helemaal uitgezoomed zit, zie je t halve continent in een wit licht der verderf.
had ik voor de lol ook gedaan maar eerst dus de launch optie toen laten bouwenVerwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:09:
Toenet ff tegen de easy CPU mezelf even rustig naar nukes lopen bouwen.
Damn, Wat zijn die dingen stoer. Als je helemaal uitgezoomed zit, zie je t halve continent in een wit licht der verderf.Gaaf.
LAn parties zijn toch meestal meer FPS gericht en minder RTS, FPSen zijn bijna plug en play over lan, maar bij RTSen moet je eerst met de firewall en de router gaan rotzooien, das mijn ervaring.M411007 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:06:
[...]
De beta is voor online multiplayer en skirmish only. De demo is single player only. De retail versie zal wel werken op lan. TA draaide ook altijd perfect op lan.
[...]
Zeker nooit op een lanparty geweest zeker?
Mijne niet hoorDutch_Razor schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:13:
[...]
LAn parties zijn toch meestal meer FPS gericht en minder RTS, FPSen zijn bijna plug en play over lan, maar bij RTSen moet je eerst met de firewall en de router gaan rotzooien, das mijn ervaring.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Meneer heeft nog nooit ge-starcraft op de lan?Dutch_Razor schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:13:
[...]
LAn parties zijn toch meestal meer FPS gericht en minder RTS, FPSen zijn bijna plug en play over lan, maar bij RTSen moet je eerst met de firewall en de router gaan rotzooien, das mijn ervaring.
Er is niets heel gebleven van de originele TA gameplay (en TASprings). Met die game kan je ten iedere geval nog je units zien.
Zelfs een game als Company of Heroes doet het beter dan dit. Totaal over gehypte spel zeg pff.
[ Voor 25% gewijzigd door aex351 op 09-02-2007 21:48 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Verwijderd
aex351 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:41:
Zojuist de demo geprobeerd en oh wat is dit een slechte spel zeg. Dit is totaal niet wat ik had verwacht. Gameplay lijkt nergens op. Moet 90% van de tijd op totaal uit gezoomde map spelen omdat je anders totaal niets zit. Units zijn ook te klein dus je ziet ze nauwelijks zonder een uitgezoomde map. De iconen op de minimap zijn te groot. Teletubie style interface. Er word totaal ook niet verteld dat units onder aanval staan ofzo, althans niet gehoord, lekker handig. Schiet bereik van units is een kwestie van gokken. Dus het is flippen met een munt of er geen tech 1 defense van 100 km ver je unit dood maakt.
Er is niets heel gebleven van de originele TA gameplay (en TASprings). Met die game kan je ten iedere geval nog je units zien.
Zelfs een game als Company of Heroes doet het beter dan dit. Totaal over gehypte spel zeg pff.
Verwijderd
Heb je ooit wel eens een RTS spel gespeeld ?! Wat een fool ben jij zeg. En ZELFS een spel als CoH ? CoH ruled ! Ga maar lekker Red Alert spelen ofzo. Welkom in 2007.aex351 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:41:
Je noemt mij een Fool maar je bent te blind om deVerwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:30:
Sorry voor de dubbelpost. verkeerd geklikt.
[...]
Heb je ooit wel eens een RTS spel gespeeld ?! Wat een fool ben jij zeg. En ZELFS een spel als CoH ? CoH ruled ! Ga maar lekker Red Alert spelen ofzo. Welkom in 2007.

< dit stukje webruimte is te huur >
Als je units worden aangevallen knipperd het icoontje op de map en je ziet het aan de [gele] kogels die rondvliegen. Het feit dat je units "klein" lijken komt door de zoom-feature, bij TA was je altijd helemaal ingezoomd.
\o/
thnx voor de tip, maar die zoom snap ik wel dat 't daar door komt maar bij TA was het ook minder groots etc...StarLite schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:10:
Met ctrl-W, of de knop op je GUI kan je de range van elke unit zien.
Als je units worden aangevallen knipperd het icoontje op de map en je ziet het aan de [gele] kogels die rondvliegen. Het feit dat je units "klein" lijken komt door de zoom-feature, bij TA was je altijd helemaal ingezoomd.
zie je maar weer dat elk voordeel z'n nadeel heeft
Ik vis de link nog maar weer even omhoog, voor mensen die dit topic net tegengekomen zijn. Demo is intussen 31x gedownload van mijn serverjjwa schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:59:
FTP link naar demo.
(inloggen met username supreme, password commander, als de link dat niet automatisch pakt)
Verwijderd
moet je gaan bunkeren en hem met rust laten, dan wordt ie wel vervelendkutkip schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 01:31:
Ehm ik speel die Skirmish game maar het is echt supermakkelijk zelfs op hard.. Ik word amper aangevallen
Verwijderd
Easy en Medium hebben maar 1 AI, Hard heeft 3 verschillende types IIRC. Jij bent de techer tegen gekomen, de rusher zal je misschien meer problemen gevenkutkip schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 01:31:
Ehm ik speel die Skirmish game maar het is echt supermakkelijk zelfs op hard.. Ik word amper aangevallen
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 01:46:
[...]
Easy en Medium hebben maar 1 AI, Hard heeft 3 verschillende types IIRC. Jij bent de techer tegen gekomen, de rusher zal je misschien meer problemen geven
Verwijderd
Daarmee bedoel ik als je iemand bent die zich wil toespitsen op bijv land voertuigen je al snel merkt dat je het overzicht dreigt kwijt te raken kwa benodigde aantallen.
Tevens vind ik het aanvallen nogal matig.. als een rijtje mieren achter elkaar vallen ze aan..
Niet zoals in Total war 2 dat ze in een brede rij de beuk erin gooien..
Trouwens ook het weten hoeveel units je nodig hebt om te slagen is vervelend..
Kortom je bouwt vaker dan niet enorme aantallen units en als een zwerm stuur je ze op de vijand af..
Ben juist meer van de geslepen kleine aanval teams.
En over het gebouwen..
Je krijgt maar moeilijk een indicatie van hoeveel geschuttorens je nodig hebt om je basis te verdedigen ect.
En dan die tech upgrades ..
Heb je 20 energie centrales gebouwd tech 1 zijn de tech 2 centrales 3 keer zo groot en dan tech 3 centrale Oef..
Neemt niet weg dat het spel de TA sfeer van vroeger ademt zoals gehoopt was !
Ben dan ook zeker van plan het spel te kopen !!
Dankjewel, maar had m al van een torrent ergens.jjwa schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:39:
[...]
Ik vis de link nog maar weer even omhoog, voor mensen die dit topic net tegengekomen zijn. Demo is intussen 31x gedownload van mijn server.
Ik kan me wel in het spel vinden, hoewel ik het resourcemanagen nog niet helemaal onder de knie heb. De dual monitor support vind ik heel geil en dat zouden eigenlijk meer spellen moeten doen.
Nu heb ik het normale speelveld op mn breedbeeld en dan de minimap op de andere. Dan wordt orders geven heel makkelijk want je klikt de unit aan en geeft een rechtermuis op de kaart op de ander monitor en de boel komt op gang. En je ziet in een oogopslag gelijk waar er iets aan de hand is zonder dat je hoeft uit te zoomen.
En Scherpmes heeft wel gelijk met het aanvallen, maar ik denk dat dit vooral komt omdat er zoveel orders tegelijk gegeven worden en de CPU het niet aankan. Als je een grote groep pakt kan je ze door de rechtemuisknop ingedrukt te houden en te slepen de rightingaangeven en zo een breder front creeren. Met een beetje geluk zetten ze dan ook allemaal de pas in ipv 1 voor 1.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Verwijderd
De missies in de sp demo zijn dusdanig saai en recht toe recht aan dat er niks geen emoties bij mij worden opgeroepen. Dat je die lui moet bevrijden was echt zoiets van "zucht, kom nou maar met de volgende map, dit is saai"
Het komt er zo vaak op neer dat je gewoon 30 min zit te wachten tot je leger groot genoeg is,
dan wals je over de vijandelijke basis heen, en mag je de volgende basis proberen.
Deze volgende basis is dan weer net iets sterker, maar nu kan je ook 1 of 2 iets sterkere units bouwen. Op het uiterlijk en het schade/health niveau van de tanks na is er dus niets veranderd.
Je moet vaak gewoon bouwen totdat je genoeg hebt en dan is het even erover heen knallen, en herhaal dit 100x. Ik heb nog nooit zo'n saai en eentonig spel meegemaakt. Dat het grootschalig is OK maar het is zoooooooo saaai...
[ Voor 3% gewijzigd door MrDrako op 10-02-2007 03:55 ]
Heh, TA was een beetje van "Robotleger A knokt tegen robotleger B" en dit ging al een paaar millenia. En inderdaad ging bouwde je een gigantisch divers leger (of niet) en wals je over de vijand.MrDrako schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 03:53:
Als dit spel de sfeer van de oude TA moet oproepen was TA een behoorlijk sfeerloos spel.
De missies in de sp demo zijn dusdanig saai en recht toe recht aan dat er niks geen emoties bij mij worden opgeroepen. Dat je die lui moet bevrijden was echt zoiets van "zucht, kom nou maar met de volgende map, dit is saai"
Het komt er zo vaak op neer dat je gewoon 30 min zit te wachten tot je leger groot genoeg is,
dan wals je over de vijandelijke basis heen, en mag je de volgende basis proberen.
Deze volgende basis is dan weer net iets sterker, maar nu kan je ook 1 of 2 iets sterkere units bouwen. Op het uiterlijk en het schade/health niveau van de tanks na is er dus niets veranderd.
Je moet vaak gewoon bouwen totdat je genoeg hebt en dan is het even erover heen knallen, en herhaal dit 100x. Ik heb nog nooit zo'n saai en eentonig spel meegemaakt. Dat het grootschalig is OK maar het is zoooooooo saaai...
Ik weer een skirmish proberen tegen de AI om wat units uit te proberen. Ik dus dik in de verdediging, bouwt de malloot een artillery turret. Ik m slopen met wat loyalist en ra ra wat ernaast staat. De SupCom natuurlijk.
Gewonnen met 13 loyalists, terwijl ik net battleships aan het uitpompen was.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Daar was ik er 1 van. Thanx!jjwa schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:39:
[...]
Ik vis de link nog maar weer even omhoog, voor mensen die dit topic net tegengekomen zijn. Demo is intussen 31x gedownload van mijn server.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 11:58 ]
Bah, wil ik hem nu downloaden, is hij er niet meer!jjwa schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:39:
dan nog moet je hem met rust laten. ga rushen en je wint altijd makkelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 01:46:
[...]
Easy en Medium hebben maar 1 AI, Hard heeft 3 verschillende types IIRC. Jij bent de techer tegen gekomen, de rusher zal je misschien meer problemen geven
Maar ik heb het idee dat ze allemaal hetzelfde doen
alle 6 de games die ik gespeeld heb : 2 naval basisen rechts boven, combinatie van land en air turrets op rechterkant tussen de bovenste mass. basis elke keer op precies dezelfde plek. en de landaanvallen komen vanaf de linkerkant. amper air.
en of ik nu met alleen maar vliegtuigen of alleen maar land units aanval. hij blijft hetzelfde bouwen
[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 10-02-2007 12:21 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
erm welke knop op de gui ?StarLite schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:10:
Met ctrl-W, of de knop op je GUI kan je de range van elke unit zien.
en met ctrl-w zie je ALLE ranges. wat meestal een compleet onherkenbare brij oplevert.
Btw iemand al uitgevonden wat die inteligence radius doet ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Owja .. 6 spiderbots, 3 op elke flank... OEFF wat is dat lekker zeg .. bzzzzz weg basis !
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Het werkte wel soort van..
Damn, Het voelde echt als TA x 10.000.
En nu wil ik dus een beter peeceetje
Verwijderd
Ik kon de optie om alleen van de geselecteerde unit de range te zien ook niet vinden (al heb ik er ook niet heel hard naar gezocht). De intel knop schakelt de radar-ranges aan/uit, dan kun je dus zien tot hoever je radars komen, handig voor als je wilt zien of dat stukje grond nu leeg is op de map omdat je tegenstander er gewoonweg niet zit, of dat hij er wel zit en je radar gewoon niet ver genoeg reikt.heuveltje schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:23:
[...]
erm welke knop op de gui ?
en met ctrl-w zie je ALLE ranges. wat meestal een compleet onherkenbare brij oplevert.
Btw iemand al uitgevonden wat die inteligence radius doet ?
Lol hoe kom je in hemelsnaam tot 6 experimentalswaterking schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:29:
Weet iemand hier hoe je je oude gebouwen weer kunt verwijderen ? ik bouw soms veel tech1 power generators in het begin, maar later heb ik toch lekker tech 3 in de skirmischen dan staat mijn veld nog vol met lelijke tech1 power generators
![]()
Owja .. 6 spiderbots, 3 op elke flank... OEFF wat is dat lekker zeg .. bzzzzz weg basis !
ik kom nooit verder dan een paar t2 mobiele missile launchers. en dan is het al over.
snap niet waarom ze maar 1 map in skirmish hebben, en dan ook nog zo'n kleine.
3kwart van de units kom je zowel in skirmish als in missies nooit te gebruiken
Vastgelopen sessie (inclusief reboot) na 2 uur skirmish. Heb ik eindelijk coole units kan ik weer opnieuw beginnen.
Overigens ben ik toch meer fan van de wat organischere stijl
Flickr PSN ID= cheironnl
Met T3 engineers staat die onder het icoontje ONDER de T3 gebouwen, daar heb je 3 experimentals staanVerwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:20:
Hoe kom je uberhaupt aan spiderbots?
\o/
Maar bedankt voor de ferry en ctwl + W tips
Ja klopt, sorryHaay schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:53:
[...]
Bah, wil ik hem nu downloaden, is hij er niet meer!
Hierbij een 100mbit mirror van de tutorialmovies zonder queue wat je bij fileplanet het geval is.M411007 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:09:
[...]
Voor de mensen die TA nooit gespeeld hebben:
tutorial video's
http://mirror.game-host.org/tutorials/
Demo staat op dezelfde site (tijdelijk)
[ Voor 3% gewijzigd door lt_cmd_data op 10-02-2007 14:49 ]
Shield is toch alleen T2?
Dit topic is gesloten.
Er mag hier dus ook niets over gepost worden!