Held!Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:52:
Ik heb even een mirrortje opgegooit, gigabit surfnet.
http://cubix.wtb.tue.nl/supremecommanderdemo.zip
Geef de link gerust door, ik laat hem draaien zolang het niet te gek wordt kwa verkeer.
Crash probleem bij mij is verholpen, nieuwe drivers geinstalleerd en de directx van feb 07 er over heen gegooid en de boel draait.
Nu alleen nog even een voedselvoorraad aanleggen en de voordeur barricade opzetten.
Tot over 2 weken!
Nu alleen nog even een voedselvoorraad aanleggen en de voordeur barricade opzetten.
Tot over 2 weken!
Relax manVerwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:52:
Geef de link gerust door, ik laat hem draaien zolang het niet te gek wordt kwa verkeer.
Wow, dit is gewoon TA
Zonet eerste missie gedaan en het bevalt me zeer goed, alles doet me denken aan TA en dat is gewoon super kicken. Hoef zelf niet te zeggen dat het spel grafisch in orde is want dat zagen we al op de screenshots
Ik ben er klaar voor, deels
Het spel draait namelijk wel vrij slecht op mijn pc. Op low of medium het maakt niet uits, met meer dan 100 units op mijn scherm begon het zodoende te stotteren dat het op het laatst onspeelbaar was jammer genoeg. Ik weet niet of mijn pc voldoet aan de minimale systeem eisen maar ik mag toch hopen dat die op low soepel zou moeten draaien. Low is ook echt helemaal niet aan te raden trouwens want de map ziet er dan verschrikkelijk slecht uit.
AMD Athlon 2500+
1 GB Geheugen
Ati Radeon x850 Pro
Het is en blijft een demo
Ik ben er klaar voor, deels
AMD Athlon 2500+
1 GB Geheugen
Ati Radeon x850 Pro
Het is en blijft een demo
thanks dit gaat gruwelijk snel !!Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:52:
LOL, er zit wel gelijk weer schot in dit topic... Hoop dat dit enthousiasme zo blijft de komende jaren hahahah...
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Heerlijk, bedankt!Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:52:
PS Als tweakers verwachten we natuurlijk wel wat dataverkeer stats he
[ Voor 8% gewijzigd door sPENKMAN op 06-02-2007 21:22 ]
Eve char: Warock <TEST>
hmmm had hier veel van verwacht maar ben nu nog niet echt onder de indruk. Game loopt wel lekker op me pc. e6600 en 7900 GT 1gb ram.
Overzicht in de game vind ik persoonlijk bv. helemaal niks. Zal het morgen nog zeker een kans geven hoor. maar eerste indruk voor mij is niet overweldigend. Zal er vast helemaal naast zitten
Overzicht in de game vind ik persoonlijk bv. helemaal niks. Zal het morgen nog zeker een kans geven hoor. maar eerste indruk voor mij is niet overweldigend. Zal er vast helemaal naast zitten
ik vind het jammer dat alle units zo klein zijn in dit spel.
Boten en Experimentals zijn dan weer gigantisch, maar die bouw ik niet zo vaak. Soms voor de fun.
Boten en Experimentals zijn dan weer gigantisch, maar die bouw ik niet zo vaak. Soms voor de fun.
Inderdaad de verhouding is erg vreemd. Net als de besturing met je muis klikken, TA was gemakelijker te besturen!Jerox schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:31:
ik vind het jammer dat alle units zo klein zijn in dit spel.
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Verwijderd
Dank gaat uit naar alle mensen die zo snel alle mirrors omhoog hebben gegooid, top!
Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke prestaties!
Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke prestaties!
Heb ik gewoon gedaan, heb er nog geen problemen mee gehad.Bart1983 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:29:
Kun je deze demo naast de beta installeren?
Heb net een stukje campaign gespeeld, niet echt bijster interessant.
Skirmish lijkt me wel leuk maar dan op andere maps dan deze in de demo. (lees grotere maps)
Multiplayer (in de beta) is toch echt wel het vetst aan dit spel!
Verwijderd
Ondanks dat de Demo mij tot nu toe niet echt boeien kan, verwacht ik toch veel van de game. Ik kom niete cht in het spel omdat ik geen flauw idee heb wat ik eigenlijk aan het doen ben. Meestal kom ik veel sneller in een game als ik de tutorial eerst doorspeel, wat bij een game als SupCom volgens mij best aan te raden is
Wat een gaar spel zeg! Ik mis echt het overzicht. Als je op een zoomlevel zit met goed overzicht, kan je je units nauwelijks uit elkaar houden omdat het net letterlijk mieren zijn en als je ingezoomd bent op een niveau waarbij je units wel uit elkaar kan houden dan heb je weer veel te weinig overzicht op het 'battlefield'.
Misschien dat je dit spel op hoge resolutie MOET spelen? 1600*1200 ofzo minimaal? ik speelde net op 1024*768.
Misschien dat je dit spel op hoge resolutie MOET spelen? 1600*1200 ofzo minimaal? ik speelde net op 1024*768.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dat ligt er aam wat je gewent bent, na een paar potjes supcom voelt TA opeens erg vreemd aan..Stephan224 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:48:
[...]
Inderdaad de verhouding is erg vreemd. Net als de besturing met je muis klikken, TA was gemakelijker te besturen!
Je weet dat je met je scrollwiel traploos kan inzoomen [van een commander in beeld tot aan de tactical overview] en dus exact evenveel overzicht kan hebben wat je zelf wilt?Ramon de Jesus schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:34:
Wat een gaar spel zeg! Ik mis echt het overzicht. Als je op een zoomlevel zit met goed overzicht, kan je je units nauwelijks uit elkaar houden omdat het net letterlijk mieren zijn en als je ingezoomd bent op een niveau waarbij je units wel uit elkaar kan houden dan heb je weer veel te weinig overzicht op het 'battlefield'.
SupCom is *juist* befaamd om het geweldige overzicht wat je hebt, het klinkt mij alsof je met de toetsen compleet in en uitzoomd oid?
[ Voor 53% gewijzigd door StarLite op 06-02-2007 22:37 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Is de snelheid waarmee deze demo draait naar verwachting enigszins representatief voor de uiteindelijke versie of wordt er vanaf de demo alleen maar aan de missies/maps en dergelijke gewerkt?
edit: ik heb 2x een corrupt bestand gedownload?
edit: ik heb 2x een corrupt bestand gedownload?
[ Voor 12% gewijzigd door kutkip op 06-02-2007 22:42 ]
dat had ik echt wel door hoorStarLite schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:34:
[...]
Dat ligt er aam wat je gewent bent, na een paar potjes supcom voelt TA opeens erg vreemd aan..
[...]
Je weet dat je met je scrollwiel traploos kan inzoomen [van een commander in beeld tot aan de tactical overview] en dus exact evenveel overzicht kan hebben wat je zelf wilt?
SupCom is *juist* befaamd om het geweldige overzicht wat je hebt, het klinkt mij alsof je met de toetsen compleet in en uitzoomd oid?
Gemiddeld 15/20 fps, max 35 fps... Dit op een C2D E6700 @ 3,0 GHz, 2GB RAM en een x1950xtx
En dat in de eerste 10 minuten van de campaign... wordt nog wat met skirmish als ik meer dan 200 units bouw -_-
En dat in de eerste 10 minuten van de campaign... wordt nog wat met skirmish als ik meer dan 200 units bouw -_-
heej thanks! ben aan het binnenhalen @1,23MB/sec, is die internetverbinding toch nog ergens goed voor.Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:52:
Ik weet niet of ik het mag vragen(ik vind het grijs gebied), anders excuus en haal maar weg maar ik heb ergens gelezen dat je de maps van de Beta hier ook in kunt spelen?
Gr
ZTeeVeR
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
NEEEEEH!!!!!!!!!!
UNABLE TO START
PLEASE VERIFY SYSTEM MEETS MINIMUM SPECIFICATIONS
Dit meen je niet. Wanneer ik de demo wil starten krijg ik dit.
Ik heb een mobile intel pentium m 745, 1800 mhz
1024 mb ddr sdram
ati mobility radeon 9700 128 mb
En ik zie dat mijn vertexshader staat v2.0 en pixel shader v2.0
Het zou toch moeten werken?
UNABLE TO START
Dit meen je niet. Wanneer ik de demo wil starten krijg ik dit.
1024 mb ddr sdram
En ik zie dat mijn vertexshader staat v2.0 en pixel shader v2.0
Ach, mijn huis is ook een stuk groter dan ik. En dan nog maar te zwijgen over een gemiddelde fabriekRamon de Jesus schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:43:
[...]
dat had ik echt wel door hoormaar ik vind het gewoon niet handig werken. zeker ook omdat de gebouwen heel groot zijn in vergelijking met de units.
Ik heb het net op mijn laptop gezet waar de beta dus echt niet wilde draaien (ver onder de 1fps). Ik heb een Toshiba met een Celeron M 1.5Ghz, 1Gb (maar daar gaat mijn "videogeheugen" nog vanaf....) En een ATi Xpress 200M helpt ook niet echt... Maar het draait nu wel. Niet rap, maar toch. Me happy...ninc schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:02:
...
1024 mb ddr sdram
...
[ Voor 41% gewijzigd door Stormtrooper op 06-02-2007 23:11 ]
Bij mij wil ie gaan opstarten, dan zwart scherm en dan terug naar bureaublad met die melding:
UNABLE TO START
Echt balen man, heb ik de demo voor niks gedownload....
UNABLE TO START
Echt balen man, heb ik de demo voor niks gedownload....
Hmm, het spel is zeer zwaar, of er is iets fout
Ik heb gemiddeld 20 fps, met een X1800XT @ 702/801 amd64 3000+ @ 2.4ghz en 1 gig geheugen.
ik heb gekeken wat de temperatuur is van mijn graka, en dat is maximaal 59 graden. in CoH word deze tock zekers 70/75 graden..
fan draait trouwens via een temperatuur geregelde mode. (fan speed is niet boven 1900 rpm (27.7%) geweest).
Ik heb gemiddeld 20 fps, met een X1800XT @ 702/801 amd64 3000+ @ 2.4ghz en 1 gig geheugen.
ik heb gekeken wat de temperatuur is van mijn graka, en dat is maximaal 59 graden. in CoH word deze tock zekers 70/75 graden..
fan draait trouwens via een temperatuur geregelde mode. (fan speed is niet boven 1900 rpm (27.7%) geweest).
Ja, maar volgens de minimale requirements zou het toch moeten werken op mijn laptop?
Wel raar... waarom die specs ook zo hoog
Wel raar... waarom die specs ook zo hoog
Verwijderd
Ik nog een demo he.
Goeie vriend van me heeft ook een beest van een PC en het draait ook wel schokkerig als er meer dan 300 units te voorschijn komen...
Laten we het hopen dat ná de beta het een stuk minder schokkerig wordt bij hoge unit counts
Goeie vriend van me heeft ook een beest van een PC en het draait ook wel schokkerig als er meer dan 300 units te voorschijn komen...
Laten we het hopen dat ná de beta het een stuk minder schokkerig wordt bij hoge unit counts
Dat is natuurlijk een non-argument: jij, jouw huis en een gemiddelde fabriek zijn niet onderdeel van een spel wat gebalanceerd kan worden tot dat alles bij elkaar past.Stormtrooper schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:09:
[...]
Ach, mijn huis is ook een stuk groter dan ik. En dan nog maar te zwijgen over een gemiddelde fabriek
nouja, maar eens afwachten tot morgen of meer mensen problemen hebben met SC, het zal toch niet aan de ati radeon liggen?
Verwijderd
demo loopt wel een stuk sneller dan beta 4.9, tenminste bij mij .
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 23:44 ]
Verwijderd
De game is al een tijdje gold (af). Ik neem toch aan dat de demo een uitgekleedde versie van de final is en dus representatief voor de release versie.kutkip schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:40:
Is de snelheid waarmee deze demo draait naar verwachting enigszins representatief voor de uiteindelijke versie of wordt er vanaf de demo alleen maar aan de missies/maps en dergelijke gewerkt?
Hier begon die ook al aardig te schokken in het 1e campaign level
. Zo'n gare bak heb ik nou ook weer niet
.
Ik vind de units idd irritant te klein. Experimentals nog niet gebouwd. Geluid in het spel is erg goed. Techlevelsysteem ben ik ook nog niet zo heel erg weg van, maar dat kan gewenning zijn.
Ik vind de units idd irritant te klein. Experimentals nog niet gebouwd. Geluid in het spel is erg goed. Techlevelsysteem ben ik ook nog niet zo heel erg weg van, maar dat kan gewenning zijn.
Verwijderd
Als fanatieke BETA speler herken ik veel van de klachten over het overzicht in het spel. Echter, nu ik het een paar maanden heb gespeeld, ben ik echt lyrisch over het overzicht. De zoom functie is echt geweldig. Ik betrap me er regelmatig op dat ik in totaal andere applicaties probeer in en uit te zoomen.
De units zijn in strategic zoom nu misschien nog niet goed te herkennen, maar je zult snel genoeg de verschillende icons herkennen. Ieder type unit heeft namelijk zn eigen icon.
De zoom zal ook wat wennen zijn, omdat je niet op een normale manier scrollt. Om van de ene naar de andere kant van de map te komen moet je eerst uitzoomen, muis verplaatsen, en inzoomen. Dat went snel genoeg. Na een tijd ga je merken dat je een enorm overzicht kunt behouden!
De BETA is zeer intensief gespeeld, en er zijn al een aardige hoeveelheid goede spelers ontstaan, die het spel (voor een BETA) op hoog niveau spelen. Het is ongelofelijk hoeveel verschillende teams van units je kunt controleren en beheersen. Uitgezoomd heb je een geweldig overzicht. Het komt vaak voor dat ik op 4-6 plaatsen tegelijk aan het vechten ben, zonder het overzicht te verliezen.
De community (meeste 'top' spelers op www.gamereplays.org) is erg vriendelijk en gaat goed met elkaar om. Het spel heeft een zeer steile learningcurve, maar is zeer te moeite waard! Er zijn op gamereplays ook al een groot aantal replays beschikbaar, al zullen die waarschijnlijk niet via de demo werken.
De balance in het spel is in de loop van de beta al zeer veel verbeterd, maar er is nog veel werk te doen. Tier 1 units zijn nu aardig op orde, maar vooral de ACU (commander), en de hogere tiers zijn nog niet optimaal gebalanceerd. GPG toont echter een goede interesse in de balance en de mening van spelers, dus dat zal waarschijnlijk helemaal goed komen. Ik verwacht zeer veel van dit spel!
Veel plezier met de Demo, en Fields of Isis is inderdaad een wat saaie map
De units zijn in strategic zoom nu misschien nog niet goed te herkennen, maar je zult snel genoeg de verschillende icons herkennen. Ieder type unit heeft namelijk zn eigen icon.
De zoom zal ook wat wennen zijn, omdat je niet op een normale manier scrollt. Om van de ene naar de andere kant van de map te komen moet je eerst uitzoomen, muis verplaatsen, en inzoomen. Dat went snel genoeg. Na een tijd ga je merken dat je een enorm overzicht kunt behouden!
De BETA is zeer intensief gespeeld, en er zijn al een aardige hoeveelheid goede spelers ontstaan, die het spel (voor een BETA) op hoog niveau spelen. Het is ongelofelijk hoeveel verschillende teams van units je kunt controleren en beheersen. Uitgezoomd heb je een geweldig overzicht. Het komt vaak voor dat ik op 4-6 plaatsen tegelijk aan het vechten ben, zonder het overzicht te verliezen.
De community (meeste 'top' spelers op www.gamereplays.org) is erg vriendelijk en gaat goed met elkaar om. Het spel heeft een zeer steile learningcurve, maar is zeer te moeite waard! Er zijn op gamereplays ook al een groot aantal replays beschikbaar, al zullen die waarschijnlijk niet via de demo werken.
De balance in het spel is in de loop van de beta al zeer veel verbeterd, maar er is nog veel werk te doen. Tier 1 units zijn nu aardig op orde, maar vooral de ACU (commander), en de hogere tiers zijn nog niet optimaal gebalanceerd. GPG toont echter een goede interesse in de balance en de mening van spelers, dus dat zal waarschijnlijk helemaal goed komen. Ik verwacht zeer veel van dit spel!
Hij doelt alleen maar op de verhoudingen tussen verschillende objecten. In Supcom proberen ze dit realistischer te maken door een fabriek/schip etc niet 2x zo groot als een tank/bot te maken maar tig keer zo groot. Persoonlijk heb ik supcom nog niet kunnen spelen, ik weet niet of de game hier een betere of slechtere balans door krijgt maar het idee zelf spreekt mij wel aan.Ramon de Jesus schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:37:
[...]
Dat is natuurlijk een non-argument: jij, jouw huis en een gemiddelde fabriek zijn niet onderdeel van een spel wat gebalanceerd kan worden tot dat alles bij elkaar past.
Dacht dat een demo er juist was om gamers te overtuigen om een spel te kopen, waarom er dan juist voor een saaie map gekozen vind ik een beetje vreemd.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:13:
Vandaag nog een poging gewaagd om het spel beter te leren kennen, maar dat in en uit zoomen gaat me juist irriteren, krijg een beetje het gevoel als ik helemaal uitzoom of ik een dos spelletje aan het spelen ben van jaren geleden. En tja om nou steeds naar icoontjes te gaan zitten kijken welke unit het is. Na een half uurtje ben ik totaal de interesse kwijt in de game.
Zal wel gewoon niet mijn ding zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door harryvos op 07-02-2007 09:37 ]
Zijn er nog discussies geweest waaruit bleek wat zo'n beetje de ideale configuratie is voor dit spel? Maakt het veel uit of je een geforce uit de 7900 series of 8800 series hebt? Is een nvidia (je ziet dat nvidia logo bij opstarten) beter voor dit spel als ati of maakt het niet uit?Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:13:
Als fanatieke BETA speler ....
De BETA is zeer intensief gespeeld...
Ik verbaas me erover dat ieman hier met een core2duo 6600 zegt dat de 1ste campaign al stotterig verloopt. Kwam dit ook voor in de beta met zo'n config? Ik wil een nieuw systeem aanschaffen om supcom met al het grafische geweld op full te draaien maar het lijkt erop dat dat systeem nog niet eens is uitgevonden
Wat heeft dat met balanceren te maken? Lijkt me vrij logisch dat een tank die uit een fabriek komt rollen niet net zo groot als die fabriek kan zijn.Ramon de Jesus schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:37:
[...]
Dat is natuurlijk een non-argument: jij, jouw huis en een gemiddelde fabriek zijn niet onderdeel van een spel wat gebalanceerd kan worden tot dat alles bij elkaar past.
Verwijderd
Ik heb zelf een E6300 met 7800GT en bij mij loopt de beta zeer goed (ook met 6-8 spelers op grote maps)
Overigens lijkt de CPU veel belangrijker te zijn dan de GFX.
Dit gevoel had ik ook al, vooral cpu intensive, misschien moet ik dan toch maar een 7800 kopen ipv een 8800 en mezelf een paar honderd euro besparen. Het enige waardoor ik nog voor een 8800 zou gaan zijn die berichten dat supcom in de toekomst via een patch dx10 zou ondersteunen.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:03:
Ik heb zelf een E6300 met 7800GT en bij mij loopt de beta zeer goed (ook met 6-8 spelers op grote maps)
Voor de mensen die TA nooit gespeeld hebben:Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:19:
... Ik kom niete cht in het spel omdat ik geen flauw idee heb wat ik eigenlijk aan het doen ben. Meestal kom ik veel sneller in een game als ik de tutorial eerst doorspeel, wat bij een game als SupCom volgens mij best aan te raden is
[url=hthttp://www.worthdownloading.com/game.php?gid=1961]tutorial video's[/url]
Het spel zou beter lopen op een 7 serie dan een 8 serie. Een 7900GTX is beter dan een 8800GTX voor dit spel.TAG_ScorpioN schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:08:
[...]
Dit gevoel had ik ook al, vooral cpu intensive, misschien moet ik dan toch maar een 7800 kopen ipv een 8800 en mezelf een paar honderd euro besparen. Het enige waardoor ik nog voor een 8800 zou gaan zijn die berichten dat supcom in de toekomst via een patch dx10 zou ondersteunen.
Dit had ik eerder opgemaakt uit ervaringen van anderen.
Ik kijk nog steeds de kat uit de boom, ik ga geen 500 euro investeren in een videokaart als een véél goedkopere beter gaat werken.
De rest van de harde waren is mij nog steeds onduidelijk. Het spel zou multi threaded zijn en multi CPU ondersteunen. Dus al wel platform gekozen (dual socket F).
2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid
Verwijderd
Kijk, dit is natuurlijk geen spel voor mensen die een RTS niet interessant vinden.
Supcom brengt iets totaal nieuws in de RTS wereld: strategie. Door de enorme zoom functie is het mogelijk het overzicht te houden terwijl je op 6 plaatsen tegelijk je tegenstander aanvalt. Het is niet nodig om verschrikkelijk veel micro te gebruiken; de units zijn zelf aardig slim.
Op een grote map zouden deze zaken tegelijkertijd kunnen gebeuren:
-Je valt aan door de voordeur met een zooi grond units
-Je zeeunits vallen de anti-air aan
-Je gebruikt gunships om enkele belangrijke power plants te slopen
-Je gebruikt transports om een aantal T3 bots achterin de basis te droppen
Erg leuk
Supcom brengt iets totaal nieuws in de RTS wereld: strategie. Door de enorme zoom functie is het mogelijk het overzicht te houden terwijl je op 6 plaatsen tegelijk je tegenstander aanvalt. Het is niet nodig om verschrikkelijk veel micro te gebruiken; de units zijn zelf aardig slim.
Erg leuk
Ik vind het leuk dat ze meegedacht hebben hierin. Het ene spel zit je op een minuscuul stukje met grote units te spelen waardoor het niet leuk is, het andere spel heb je weer bewegende stippeltjes. Met SupCom zou je dit samen kunnen brengen. Niet alleen door de zoom functie maar zou zo'n beetje het eerste spel zijn die effectief gebruikt maakt van meer dan één monitor. Vandaar dus ook dual screen op het lijstjeVerwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:41:
Kijk, dit is natuurlijk geen spel voor mensen die een RTS niet interessant vinden.
Erg leuk
Wow! Wat een geweldig spel! Hij draait hier als een zonnetje met alles op high @ 1280 x 1024.
Ik dacht dat mijn systeempje dat niet ging trekken, maar niets is minder waar.
Check m'n specs in me sig maar, dan zou je denken dat ik echt niet alles op high kan draaien.
Ik dacht dat mijn systeempje dat niet ging trekken, maar niets is minder waar.
Check m'n specs in me sig maar, dan zou je denken dat ik echt niet alles op high kan draaien.
Je zou een redelijke pc hebben voor dit spel. Ik loop wat achter betreft de vorderingen, beta is meestal toch niet representatief, maar hij zou veel tegen de CPU aan liggen en goed overweg kunnen met meerdere cores. Mocht je toch problemen hebben, zou het voor jou een aanrader zijn eens te kijken naar een dual core CPU.PcManiaxx schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:48:
Wow! Wat een geweldig spel! Hij draait hier als een zonnetje met alles op high @ 1280 x 1024.
Ik dacht dat mijn systeempje dat niet ging trekken, maar niets is minder waar.![]()
Van TA weten we dat het pas leuk wordt met > 1000 units. Ik ging er met mijn bericht van uit dat je niet veel vedrer dan 100 units bent gegaan ^^
[ Voor 9% gewijzigd door Hardware Junk op 07-02-2007 10:55 ]
Hoe kom je erbij dat de demo afgeleid is van de beta?Hardware Junk schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:54:
[...]
Je zou een redelijke pc hebben voor dit spel. Ik loop wat achter betreft de vorderingen, beta is meestal toch niet representatief, maar hij zou veel tegen de CPU aan liggen en goed overweg kunnen met meerdere cores. Mocht je toch problemen hebben, zou het voor jou een aanrader zijn eens te kijken naar een dual core CPU.
Van TA weten we dat het pas leuk wordt met > 1000 units. Ik ging er met mijn bericht van uit dat je niet veel vedrer dan 100 units bent gegaan ^^
Een demo lijkt mij een beperkte uitvoering van het complete spel.
Verwijderd
@hardwarejunk:
Ja, de dual monitor support draagt hier enorm aan bij. Je kunt dan de tweede monitor gebruiken om altijd het strategisch overzicht te behouden, terwijl je op de andere monitor inzoomt op de actie.
@ Envy
Ik heb al van een aantal Beta spelers gehoord dat er in de demo aanpassingen zitten die niet zijn doorgevoerd in de Beta. De Beta is/was overigens het complete spel. Alle units/features van het complete spel zijn/waren al verwerkt in de beta. Alleen de maps zijn niet 1op1 overgenomen. En de performance is natuurlijk niet hetzelfde.
Ja, de dual monitor support draagt hier enorm aan bij. Je kunt dan de tweede monitor gebruiken om altijd het strategisch overzicht te behouden, terwijl je op de andere monitor inzoomt op de actie.
@ Envy
Ik heb al van een aantal Beta spelers gehoord dat er in de demo aanpassingen zitten die niet zijn doorgevoerd in de Beta. De Beta is/was overigens het complete spel. Alle units/features van het complete spel zijn/waren al verwerkt in de beta. Alleen de maps zijn niet 1op1 overgenomen. En de performance is natuurlijk niet hetzelfde.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 11:32 ]
Factory reclaim is gefixed. Ik weet alleen niet of al het reclaimen nu bulk reclaim is. Dat zou wel jammer zijn. Dode units kun je makkelijk streamen..Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:31:
@hardwarejunk:
@ Envy
Maar ja de ai is ook niet zo heel sterk. Ik had gister de hard ai met 10 minuten stuk in de demo. Mantis spam werkt ook goed tegen de ai
Verwijderd
Reclaim is nu i.d.d. bulk. Zoals het in TA was. Wrecks/rocks e.d. hebben ze hetzelfde gelaten, goede zet wat mij betreft. Performance in campaign is bagger hier...
p5b
e6600 @ 3Ghz
2gig pc6400
7600GT XXX
Vista Ultimate, op classic.
p5b
e6600 @ 3Ghz
2gig pc6400
7600GT XXX
Vista Ultimate, op classic.
Dus de demo is representatief voor het nog uit te komen spel, omdat deze niet gelijk is aan de beta en dus ook de optimalisaties voor preformance/gameplay heeft die het complete spel heeft?Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:31:
@ Envy
Het lijkt me namelijk onjuist om te stellen dat de demo niet representatief is qua performance voor het spel wat je straks kan kopen.
Ik volg deze topic (en de vorige) al een tijdje. Ik heb Total Annihilation, toen dat jaren geleden uitkwam, met heel veel plezier gespeeld (zoals vele anderen). En ik heb altijd gehoopt op een opvolger
.
Helaas zal SP op mijn eigen pc wel niet zo heel erg lekker draaien (Athlon XP 3000+ met 1,5 Gb ram en radeon 9500pro). Maar gisteren en vandaag ben ik bij mijn ouders, mijn broertje heeft een wat snellere dual core pc, dus gisteren de demo gedownload (beta heb ik mijn handen vanaf gehouden) en... wat een prachtig spel! Het TA gevoel is helemaal terug maar dan nog bruter
. Een legertje gebouwd van 100+ units en een paar monkey lords
. En dan te bedenken dat dit nog maar kinderspel was vergeleken bij wat mogelijk is in deze game
.
Eens kijken hoe lang ik nog geduld kan uitoefenen met het upgraden van mijn pc
.
Helaas zal SP op mijn eigen pc wel niet zo heel erg lekker draaien (Athlon XP 3000+ met 1,5 Gb ram en radeon 9500pro). Maar gisteren en vandaag ben ik bij mijn ouders, mijn broertje heeft een wat snellere dual core pc, dus gisteren de demo gedownload (beta heb ik mijn handen vanaf gehouden) en... wat een prachtig spel! Het TA gevoel is helemaal terug maar dan nog bruter
Eens kijken hoe lang ik nog geduld kan uitoefenen met het upgraden van mijn pc
edit:
even wat niet zo lekker lopende zinnen verbeterd
even wat niet zo lekker lopende zinnen verbeterd
[ Voor 12% gewijzigd door The Flying Dutchman op 07-02-2007 11:56 ]
The Flying Dutchman
Verwijderd
Ik hoor dat vrij zware systemen het lastig hebben met de demo, terwijl de beta goed loopt. Ik denk dus dat de beta performance een betere indicator is.
Kan zijn dat de ai gewoon wat cpy cycles kost. De demo draait hier ongeveer gelijk als de beta.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:55:
Ik hoor dat vrij zware systemen het lastig hebben met de demo, terwijl de beta goed loopt. Ik denk dus dat de beta performance een betere indicator is.
Heb gister ook de BETA gespeelt.. damn
was echt wel ff wennen.. en pielen.. maar uiteindelijk werd ik hard gepakt door de CPU.. ben sloot ik maar te gaan slapen.. ziet er wel mooi uit
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ik heb het spel zowel op een 7800GTX (256) en een 8800GTX gespeeld. En ik kan met 100% zekerheid zeggen dat hij vele malen beter loopt op een 8800 dan een 7800. Wat wel even belangrijk is, ik speel supreme commander op 2560*1600. En bij heel veel units loopt ie nogsteeds traag. Wat je ziet is dat op een 7800 bij 200 units per kant al traag begint te lopen bij een 800 pas bij 500 units per kant.Hardware Junk schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:40:
[...]
Het spel zou beter lopen op een 7 serie dan een 8 serie. Een 7900GTX is beter dan een 8800GTX voor dit spel.
Dit had ik eerder opgemaakt uit ervaringen van anderen.
Ik kijk nog steeds de kat uit de boom, ik ga geen 500 euro investeren in een videokaart als een véél goedkopere beter gaat werken.
De rest van de harde waren is mij nog steeds onduidelijk. Het spel zou multi threaded zijn en multi CPU ondersteunen. Dus al wel platform gekozen (dual socket F).
De game loopt dus zowel tegen een CPU limit als een GPU limit aan op een 7800. Met een 8800 loopt hij alleen tegen een CPU limit aan. (misschien ook wel GPU maar dat is op mijn computer moeilijk te merken.) Ik heb trouwens een x2 4400+ cpu, de aantallen units zijn trouwens maar een gok ik heb ze nooit geteld. Ik zet meestal het aantal units op max en bij de 7800 loopt ie na 10 traag en bij de 8800 pas maar 45 minuten.
Dus kortom een 8800GTX kun je niet met meer units spelen maar wel op een hogere resolutie.
Aanvulling:Dit is in skirmish mode. (heb wel een online beta key, maar eigenlijk niet de tijd om online te gamen. Onderdeel van het studie=veel vrije tijd maar achtergebleven hardware, werk is up to date hardware maar weinig vrije tijd dilemma.)) Dus de preformance in skirmish was waarschijnlijk niet helemaal representatief voor de volledige game.
Daarnaast heb ik ook de resolutie een paar standjes lager gezet op de 7800 en dan liep ie na 45 minuten ook te hikken.
Even een aanvullend vraagje, wanneer komt deze game eigenlijk uit?
Ik herinner me dat GPG aangaf 23 feb, maar bol en andere leveranciers blijven stug bij 16feb staan.
[ Voor 17% gewijzigd door Zarkov op 07-02-2007 12:34 ]
Verwijderd
Niemand weet het zeker. GPG heeft zelf inderdaad gezegd 20/21 in US, 23 in EU, maar steeds meer webwinkels geven nu 16 feb aan (in EU, niet in US). Het is dus afwachten.
pfff ik doe volgens mij iets fout.
SupCom draait vrij goed, normale FPS op vrij hoge instellingen. Echter het gaat allemaal zo RETE langzaam. Ik heb constant 100% energy en mass door gewoon dik te bouwen en te upgraden. Maar units maken man oh man na een uur heb ik eindelijk 30 tanks (skirmish) en als ik zo'n galaxy cruiser maak duurt het gewoon 10min om hem te bouwen. En ook het lopen enzo gaat rete traag. In ieder geval als je naar het hoofdmenu kijkt en dan zie je op de achtergrond een filmpje van het spel dan ziet dat er gewoon 10x sneller en leuker uit als wat ik speel.
Doe ik iets fout of staat mn gamespeed ergens verborgen op 10%?
SupCom draait vrij goed, normale FPS op vrij hoge instellingen. Echter het gaat allemaal zo RETE langzaam. Ik heb constant 100% energy en mass door gewoon dik te bouwen en te upgraden. Maar units maken man oh man na een uur heb ik eindelijk 30 tanks (skirmish) en als ik zo'n galaxy cruiser maak duurt het gewoon 10min om hem te bouwen. En ook het lopen enzo gaat rete traag. In ieder geval als je naar het hoofdmenu kijkt en dan zie je op de achtergrond een filmpje van het spel dan ziet dat er gewoon 10x sneller en leuker uit als wat ik speel.
Doe ik iets fout of staat mn gamespeed ergens verborgen op 10%?
Lol, ik krijg het 1ste level eigenlijk nog prima aan de praat met mijn 2400+ en 6600GT en een schamele 512 mb ram. Ok, ik voorzie wel wat problemen maar ik had een slideshow verwacht vanaf seconde 1 
Moet overigens ook zeggen dat het jammer is dat het op 1024x768 relatief weinig overzicht oplevert. De hud zit echt gruwelijk in de weg imho.
Moet overigens ook zeggen dat het jammer is dat het op 1024x768 relatief weinig overzicht oplevert. De hud zit echt gruwelijk in de weg imho.
Heb het gister even gespeeld, vind het zwaar vet. Alleen mijn pc vind het toch wat minder, vooral bij de campaign gaat hij protesteren en naar 1fps per 5 seconden ofzo.
Ik heb dan wel geen high-end pc meer, maar zeker wel RUIM boven het gemiddelde. Dus ik vraag me serieus af wie dit spel dan wel fatsoenlijk kan spelen!
Ik heb dan wel geen high-end pc meer, maar zeker wel RUIM boven het gemiddelde. Dus ik vraag me serieus af wie dit spel dan wel fatsoenlijk kan spelen!
Ik ben benieuwd wat voor systeem je hebt dat je al zo langz o intensief de demo speelt? Zin om ons even in te lichten?Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:13:
Als fanatieke BETA speler herken ik veel van de klachten over het overzicht in het spel. Echter, nu ik het een paar maanden heb gespeeld, ben ik echt lyrisch over het overzicht. De zoom functie is echt geweldig. Ik betrap me er regelmatig op dat ik in totaal andere applicaties probeer in en uit te zoomen.
(Reactie op Pandemic)
Dit was toch bij TA ook zo?
Ik heb het niet meegemaakt, maar ik heb gelezen dat TA op de toenmalige systemen (P1, P2) net aan te spelen was. Pas na een tijdje met de vorderingen in snelheid in de hardware werd het beter speelbaar.
Misschien werkt het nu ook zo, met een e6600, 1GB, x1950 7900 is het net aan te doen met honderden units op goede kwaliteit en met een x6800, 2GB, 8800 is meteen goed te spelen.
Correct me if i'm wrong voor de TA spelers onder ons, maar dit heb ik gelezen over TA.
Ik heb het niet meegemaakt, maar ik heb gelezen dat TA op de toenmalige systemen (P1, P2) net aan te spelen was. Pas na een tijdje met de vorderingen in snelheid in de hardware werd het beter speelbaar.
Misschien werkt het nu ook zo, met een e6600, 1GB, x1950 7900 is het net aan te doen met honderden units op goede kwaliteit en met een x6800, 2GB, 8800 is meteen goed te spelen.
Correct me if i'm wrong voor de TA spelers onder ons, maar dit heb ik gelezen over TA.
Dat de 8800GTX op een veel hogere resolutie kan bolwerken, was wel bekend. Alleen niet iedereen heeft een 30" scherm. Ik zit hier met een 20" op 1680x1050, dat mag je eerder als gemiddeld naar voren brengen, daar zou naar wat ik heb gelezen een 7900GTX beter presteren dan een 8800GTX, 7800GTO, 7950GX2. Omdat het CPU intensief is, heb ik mijn ogen laten vallen op een setje 2210's.Zarkov schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:13:
[...]
Ik heb het spel zowel op een 7800GTX (256) en een 8800GTX gespeeld. En ik kan met 100% zekerheid zeggen dat hij vele malen beter loopt op een 8800 dan een 7800. Wat wel even belangrijk is, ik speel supreme commander op 2560*1600. En bij heel veel units loopt ie nogsteeds traag. Wat je ziet is dat op een 7800 bij 200 units per kant al traag begint te lopen bij een 800 pas bij 500 units per kant.
De game loopt dus zowel tegen een CPU limit als een GPU limit aan op een 7800. Met een 8800 loopt hij alleen tegen een CPU limit aan. (misschien ook wel GPU maar dat is op mijn computer moeilijk te merken.) Ik heb trouwens een x2 4400+ cpu, de aantallen units zijn trouwens maar een gok ik heb ze nooit geteld. Ik zet meestal het aantal units op max en bij de 7800 loopt ie na 10 traag en bij de 8800 pas maar 45 minuten.
Dus kortom een 8800GTX kun je niet met meer units spelen maar wel op een hogere resolutie.
Aanvulling:Dit is in skirmish mode. (heb wel een online beta key, maar eigenlijk niet de tijd om online te gamen. Onderdeel van het studie=veel vrije tijd maar achtergebleven hardware, werk is up to date hardware maar weinig vrije tijd dilemma.)) Dus de preformance in skirmish was waarschijnlijk niet helemaal representatief voor de volledige game.
Daarnaast heb ik ook de resolutie een paar standjes lager gezet op de 7800 en dan liep ie na 45 minuten ook te hikken.
Even een aanvullend vraagje, wanneer komt deze game eigenlijk uit?
Ik herinner me dat GPG aangaf 23 feb, maar bol en andere leveranciers blijven stug bij 16feb staan.
Ben verder absoluut geen gamer, alleen die-hard TA fan die SupCom wil proberen. Dus zie dat spel representatief op de videokaart. Als ik met 300 klaar ben en goed loop...... In die categorie zijn ondertussen veel keuzes. 7800GTO SLI, 7950GX2, zelf een 8800GTS moet te doen zijn.
Vandaar een unit limit bij release van 250, dit is op te rekken naar 5000 als je dat wilt. Op een p2 wil je dat niet meer proberen. Zelfs een veel modernere PC gaat dan zweten als je ineens 2000 units naar de tegenstander stuurt.Envy007 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:37:
(Reactie op Pandemic)
[ Voor 15% gewijzigd door Hardware Junk op 07-02-2007 13:47 ]
Het is ook wel logisch dat de beta beter draait dan de demo. De beta is multiplayer en daar hoeft dus geen rekenkracht voor een AI gebruikt te worden. Bij de single player demo is de AI de hele tijd aan het rekenen en zal het eerder langzaam gaan lopen.
Als ik een 1v1 speel heb ik geen lag. Zelfs niet als ik tegen een unitlimit van 500 aanloop. Wil ik echter van diezelfde game de replay bekijken dan gaat ie na 5 minuten al zo traag als dikke stront.
En ik heb 'maar' een 2400+ met 1gb en NVidia 6800 en speel op 1280x1024.
Als ik een 1v1 speel heb ik geen lag. Zelfs niet als ik tegen een unitlimit van 500 aanloop. Wil ik echter van diezelfde game de replay bekijken dan gaat ie na 5 minuten al zo traag als dikke stront.
En ik heb 'maar' een 2400+ met 1gb en NVidia 6800 en speel op 1280x1024.
Verwijderd
Ik heb de beta gespeeld, niet de demo. De beta draait al een paar maanden. Ik heb geen bijzonder systeem ofzo (E6300+7800GT)
@nudie: Het is de kunst al je mass en energy te gebruiken, zodat je niets weggooit. Probeer meerdere factories te bouwen (na 5 min heb ik meestal zo'n 4 factories) en gebruik engineers om de factories te helpen (assist icon). Je zult dan zien dat je binnen de kortste keren een enorme hoeveelheid units hebt.
Een voorbeeld: op de wat grotere maps hit je na een minuut of 15-20 de unit limit van 500
@nudie: Het is de kunst al je mass en energy te gebruiken, zodat je niets weggooit. Probeer meerdere factories te bouwen (na 5 min heb ik meestal zo'n 4 factories) en gebruik engineers om de factories te helpen (assist icon). Je zult dan zien dat je binnen de kortste keren een enorme hoeveelheid units hebt.
Een voorbeeld: op de wat grotere maps hit je na een minuut of 15-20 de unit limit van 500
jezus, ik wil het op een 24" dell ultrasharp spelen, max resolutie is 1920x1200 en dat vond ik al hoogZarkov schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:13:
[...]
....ik speel supreme commander op 2560*1600....
hmmm, dan ga ik toch maar voor een 8800 denk ik....Dus kortom een 8800GTX kun je niet met meer units spelen maar wel op een hogere resolutie.
Ja en nee, de gpu rendert uiteraard de units dus voor meer units heb je best ook een krachtige gpu maar de cpu berekent dan weer de bewegingen van deze, dus het aantal units hangt ook van cpu power af.Dus kortom een 8800GTX kun je niet met meer units spelen maar wel op een hogere resolutie.
Ik vind 1280x1024 meer dan zat genoeg.jezus, ik wil het op een 24" dell ultrasharp spelen, max resolutie is 1920x1200 en dat vond ik al hoog
[ Voor 20% gewijzigd door XWB op 07-02-2007 14:03 ]
Verwijderd
Ik moet zeggen ik heb het spel gisteren geprobeerd en ik vindt het geweldig.
TA was vroeger eingelijk de enige RTS die me kon boeien dus dit is dus eindelijk iets wat ik wil en ga spelen. (oja total war serie is me ook heilig geworden)
Verder speel ik het op een E6600 2GB 8800 GTS en het loop echt geweldig, idd ik krijg wat problemen met meer dan 250 units op 1 scherm maar er zijn nog geen echte drivers uit voor mijn mobo vid kaart in vista dus ik verwacht dat het nog wel stukje beter gaat lopen uiteindelijk.
oja en wat iedeen ook zegt over overzicht en gfx, ik vin het er geweldig uit zien (vooral zo met dirx 10) en de overzicht is gewoon wennen. Wil trouwens wel proberen vanaaf zo'n tweede scherm in te stellen.
TA was vroeger eingelijk de enige RTS die me kon boeien dus dit is dus eindelijk iets wat ik wil en ga spelen. (oja total war serie is me ook heilig geworden)
Verder speel ik het op een E6600 2GB 8800 GTS en het loop echt geweldig, idd ik krijg wat problemen met meer dan 250 units op 1 scherm maar er zijn nog geen echte drivers uit voor mijn mobo vid kaart in vista dus ik verwacht dat het nog wel stukje beter gaat lopen uiteindelijk.
oja en wat iedeen ook zegt over overzicht en gfx, ik vin het er geweldig uit zien (vooral zo met dirx 10) en de overzicht is gewoon wennen. Wil trouwens wel proberen vanaaf zo'n tweede scherm in te stellen.
De performance van zowel de beta als de demo kan flink opgeschroeft worden door de fidelity te verlagen. Ook schaduwen vragen flink wat rekenkracht.
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
Ik heb ta erg veel online gespeeld en het was over het algemeen gangbaar om de unit cap op 500 te zetten, meer heb je echt niet nodig. Op de grootste maps is 1000 misschien nog wel handig maar dat is echt de limiet. 5000 units kan ta zelf niet eens aan, ik weet niet of je het wel eens hebt geprobeerd maar als je 1000+ gaat en heel veel units tegelijk ergens heen laat lopen zie je dat de path finding hele vreemde dingen gaat doen. Alles loopt zich ineens klem.Hardware Junk schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:45:
[...]
[...]
Vandaar een unit limit bij release van 250, dit is op te rekken naar 5000 als je dat wilt. Op een p2 wil je dat niet meer proberen. Zelfs een veel modernere PC gaat dan zweten als je ineens 2000 units naar de tegenstander stuurt.
Klopt, TA was tijdens de release wel okee te spelen, online multiplayer ging pas goed lopen met de 3.0 patch. Ikzelf heb lang lopen stoeien met dit spel op een pentium pro maar dan kan je de hogere resoluties en units caps wel vergeten. TA was in veel opzichten z'n tijd ver vooruit, ik vind het nog steeds een hele mooi game die krankzinnige resoluties aankan. Supcom valt dus een beetje in de traditie van TA met zijn hoge systeemeisen. Aan de ene kant ben ik daar blij om omdat ik weet dat ook deze rts de potentie heeft om mensen jaren lang bezig te houden. Aan de andere kant is het jammer dat supcom veel mensen misloopt die afhaken door de hoge systeemeisen. Dit heeft denk ik ook de fanbase van TA klein gehouden.Dit was toch bij TA ook zo?
Ehm, dat laatste is toch precies hetzelfde als ik schrijf, niet meer units maar wel mooiere units?Hacku schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:02:
[...]
Ja en nee, de gpu rendert uiteraard de units dus voor meer units heb je best ook een krachtige gpu maar de cpu berekent dan weer de bewegingen van deze, dus het aantal units hangt ook van cpu power af.
[...]
Ik vind 1280x1024 meer dan zat genoeg.
Misschien dat ik je verkeerd lees, maar volgens mij zeggen we hetzelfde.
en
@ Hardwarejunk. Ik ben het met je eens. Ik probeerde ook eigenlijk alleen maar aan te geven dat 8800 wel degelijk invloed heeft op de prestaties. Of dat ook zo is bij 1680*1050 of 1280*1024 kan ik niet zeggen, maar ik vermoed van niet.
De gemiddelde gebruiker van supcom kan hoogst waarschijnlijk beter zijn geld in een betere CPU steken dan in een 8800. 8800 wordt pas interessant bij extreme resoluties. DX10 kan hier misschien nog wel invloed op hebben, maar hoeveel heb ik absoluut geen idee van. (Ik geloof dat er een DX10 patch in de planning staat.)
Verwijderd
Ik moet ook zeggen dat ik het op zich goed vindt dat supcom hoge systeemeisen heeft. Zo blijft in ieder geval de grafische kwaliteit van het spel lang gewaarborgd. Dat geeft de toekomstige DX10 support ook al aan.
Toch is het wel zo dat wanneer je 1v1 op een hoger niveau speelt, je erg weinig inzoomt; de meeste tijd ben je of half ingezoomd, of helemaal uitgezoomd. Als je je basis eenmaal up and running hebt kun je namelijk als je compleet uitgezoomd bent je verschillende teams van units optimaal managen.
Als je een vriendelijke 2v2 speelt is het een ander verhaal. Dan ben je meer met micro bezig en ben je ook vaak helemaal ingezoomd. Dan is het spel prachtig.
Het is ook zo dat graphics veel minder belangrijk zijn bij ranked 1v1 dan bij games van 3 of meer spelers. En ik blijf altijd van mening dat gameplay het aller, aller belangrijkst is bij een RTS.
Toch is het wel zo dat wanneer je 1v1 op een hoger niveau speelt, je erg weinig inzoomt; de meeste tijd ben je of half ingezoomd, of helemaal uitgezoomd. Als je je basis eenmaal up and running hebt kun je namelijk als je compleet uitgezoomd bent je verschillende teams van units optimaal managen.
Als je een vriendelijke 2v2 speelt is het een ander verhaal. Dan ben je meer met micro bezig en ben je ook vaak helemaal ingezoomd. Dan is het spel prachtig.
Het is ook zo dat graphics veel minder belangrijk zijn bij ranked 1v1 dan bij games van 3 of meer spelers. En ik blijf altijd van mening dat gameplay het aller, aller belangrijkst is bij een RTS.
Hoewel ik zeer lang uitkeek naar Supreme Commande (TA speler van het eerste uur) vind ik de demo toch wel tegenvallen.
1) Veels te druk menu/HUD (ik vond juist die van de origine TA zo strak en simpel)
2) Systeemeisen (ik ben niet echt onder de indruk van de gfx en vind het wel heeel matig lopen.. vooral deze 2 punten gecombineerd dan).
3) Stijl; vond de strakke stijl uit deel 1 briljant; ik vind dit wat te ... tja hoe zal ik het zeggen, speelgoed-achtig ogen, trekt me niet helemaal, totaal niet eigenlijk.
Wat ik nu heb gezien (SP demo level alleen dus) doet me meer denken aan Dune2 in 3D dan aan de opvolger van TA... mis alleen de grote wormen nog.
Misschien dat de hele game mij meer gaat interesseren en wellicht als ik mijn pc in de nabije toekomst upgrade het allemaal wat vlotter loopt... we zullen zien.
Wel leuk uitgewerkt voor de mensen die geen 2de scherm hebben; maar wel een breedbeeld monitor : met Home kan je ook split screen krijgen (dus een soort dual-view); dat vond ik wel leuk gedaan. Zoomen is natuurlijk ook briljant. Ware het niet dat dit ook in TA:Spring zit.
Ik denk dat ik pas echt serieus hiermee verder ga als ik heb geupgrade; tot die tijd hou ik het bij TA:spring; valt net zoveel plezier mee te beleven als met deze game; zeker als je geen videokaart/mobo/cpu/mem combinatie hebt van tig honderden euro's.
1) Veels te druk menu/HUD (ik vond juist die van de origine TA zo strak en simpel)
2) Systeemeisen (ik ben niet echt onder de indruk van de gfx en vind het wel heeel matig lopen.. vooral deze 2 punten gecombineerd dan).
3) Stijl; vond de strakke stijl uit deel 1 briljant; ik vind dit wat te ... tja hoe zal ik het zeggen, speelgoed-achtig ogen, trekt me niet helemaal, totaal niet eigenlijk.
Wat ik nu heb gezien (SP demo level alleen dus) doet me meer denken aan Dune2 in 3D dan aan de opvolger van TA... mis alleen de grote wormen nog.
Misschien dat de hele game mij meer gaat interesseren en wellicht als ik mijn pc in de nabije toekomst upgrade het allemaal wat vlotter loopt... we zullen zien.
Wel leuk uitgewerkt voor de mensen die geen 2de scherm hebben; maar wel een breedbeeld monitor : met Home kan je ook split screen krijgen (dus een soort dual-view); dat vond ik wel leuk gedaan. Zoomen is natuurlijk ook briljant. Ware het niet dat dit ook in TA:Spring zit.
Ik denk dat ik pas echt serieus hiermee verder ga als ik heb geupgrade; tot die tijd hou ik het bij TA:spring; valt net zoveel plezier mee te beleven als met deze game; zeker als je geen videokaart/mobo/cpu/mem combinatie hebt van tig honderden euro's.
Verwijderd
Da lijkt me toch wel sterk hoor. Iemand die een 8800GTX zou willen kopen heeft heus geenZarkov schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:14:
[...]
Ehm, dat laatste is toch precies hetzelfde als ik schrijf, niet meer units maar wel mooiere units?
Misschien dat ik je verkeerd lees, maar volgens mij zeggen we hetzelfde.
en
@ Hardwarejunk. Ik ben het met je eens. Ik probeerde ook eigenlijk alleen maar aan te geven dat 8800 wel degelijk invloed heeft op de prestaties. Of dat ook zo is bij 1680*1050 of 1280*1024 kan ik niet zeggen, maar ik vermoed van niet.
De gemiddelde gebruiker van supcom kan hoogst waarschijnlijk beter zijn geld in een betere CPU steken dan in een 8800. 8800 wordt pas interessant bij extreme resoluties. DX10 kan hier misschien nog wel invloed op hebben, maar hoeveel heb ik absoluut geen idee van. (Ik geloof dat er een DX10 patch in de planning staat.)
AMD Anthlon 2500+. Maar eerder minimaan een X2 @ 2.4Ghz of een Intel C2D.
Verder in de VGA geld steken is altijd beter. Ik test het vanavond wel eens met mijn setup.
E6600@ 2.7Ghz
8800GTX & 2048 MB RAM
Hiermee bevestig je dus de vermoedens van TAG_ScorpioN die aangaf te vrezen voor de mensen die niet een nieuw systeem aan gaan schaffen om dit spel te spelen.BaT schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:37:
Iedereen tevreden houden doe je toch niet, mensen met übersystemen zullen zeggen dat het spel grafisch te beperkt is en vice versa.
Het is op deze manier langer houdbaar dat wel, maar daarvoor moeten mensen het wel willen hebben.
Voor mij valt supcom samen met een upgrade (gelukkig) maar ik was er geen nieuw systeem voor gaan halen, dat zeker niet.
Ik had ook twijfels na mijn eerste indrukken van de beta. Toch hoor ik van oude ta clan mates dat deze game echt heel vet is, misschien is het gewoon een kwestie van tijd en gewenning. Ik vond de graphics ook "speelgoedachtig" vergeleken met ta maar als je de graphics op high draait ziet het er erg goed uit.BaT schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:37:
Hoewel ik zeer lang uitkeek naar Supreme Commande (TA speler van het eerste uur) vind ik de demo toch wel tegenvallen.
[ Voor 3% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 07-02-2007 16:07 . Reden: Shlechte nederlandsch ]
off topic
Tegenwoordig wordt TA niet meer met 500 cap maar met 1500 gespeeld. Meestal ook 4v4 of 5v5.TAG_ScorpioN schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:11:
[...]
Ik heb ta erg veel online gespeeld en het was over het algemeen gangbaar om de unit cap op 500 te zetten, meer heb je echt niet nodig. Op de grootste maps is 1000 misschien nog wel handig maar dat is echt de limiet. 5000 units kan ta zelf niet eens aan, ik weet niet of je het wel eens hebt geprobeerd maar als je 1000+ gaat en heel veel units tegelijk ergens heen laat lopen zie je dat de path finding hele vreemde dingen gaat doen. Alles loopt zich ineens klem.
..
Verwijderd
Ik heb het eerste level even getest. Met bovenstaande setup.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:46:
[...]
Da lijkt me toch wel sterk hoor. Iemand die een 8800GTX zou willen kopen heeft heus geen
AMD Anthlon 2500+. Maar eerder minimaan een X2 @ 2.4Ghz of een Intel C2D.
Verder in de VGA geld steken is altijd beter. Ik test het vanavond wel eens met mijn setup.
E6600@ 2.7Ghz
8800GTX & 2048 MB RAM
40-67fps. Op 1600*1200 4xAA 16xAF alles max , shadows low. (Shadows vind ik toch maar niks.)
Verwijderd
Waar in de options heb jij AF kunnen vinden?Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:42:
[...]
Ik heb het eerste level even getest. Met bovenstaande setup.
40-67fps. Op 1600*1200 4xAA 16xAF alles max , shadows low. (Shadows vind ik toch maar niks.)
Of waar vind ik de file die je hebt ge-edit, whichever.
Verwijderd
Dat kan zijn:-[ NOVA ]- schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:56:
Zijn er ook meer mensen die een crash krijgen bij de spelen van skirmish in de demo.
Ik heb er nog een fotootje van geschoten:
[afbeelding]
klikbaar
[afbeelding]
klikbaar
• Videokaart drivers die lopen te f*cken
• Videokaart wordt te heet
• RAM geheugen corrupt/fouten
• Processor te heet/fouten
Ik zou zeggen, open een topic in de juiste fora, daar kunnen ze je vast wel verder helpen.
Misschien vergeten erbij te zetten, ik heb het puur bij deze game. Anders games als Battlefield 2142, Cod2 en half life2 kan ik op 1920x1200 met alles op high spelen. Ook de CPU werkt prima kan met tat (tooltje voor 100% belasting op beide cores) makkelijk een half uur alles op 100% zetten.
Heb supreme commander ook op 1024x768 zonder AA geprobeerd maar krijg dezelfde crash, gelijk nadat het laden klaar is bij een skirmish.
Vandaar dat ik het ook hier vraag
Nog even uitgezocht just in case: CPU = 45 graden bij crash, GPU is 50 graden bij crash. Voltages zijn nog goed bij crash.
Heb supreme commander ook op 1024x768 zonder AA geprobeerd maar krijg dezelfde crash, gelijk nadat het laden klaar is bij een skirmish.
Vandaar dat ik het ook hier vraag
Nog even uitgezocht just in case: CPU = 45 graden bij crash, GPU is 50 graden bij crash. Voltages zijn nog goed bij crash.
[ Voor 13% gewijzigd door Low-Tech op 07-02-2007 19:57 . Reden: temps gechecked ]
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
zag het vandaag op mijn werk over de demo.
hulde aan alle tweakers die linkjes opgezet hebben.
hulde aan alle tweakers die linkjes opgezet hebben.
Verwijderd
Via het Nvidia control panel.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:55:
[...]
Waar in de options heb jij AF kunnen vinden?
Of waar vind ik de file die je hebt ge-edit, whichever.
Maar ik vind het spel niet zo lekker hoor.
Als dit een toppe rmoest worden amaaai ?
Echt slechte view ! Ik word er ziek van. Enkel als je volledig inzoomd is het nog leuk maar dan zie je bijna niks.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 18:30 ]
Toen ik net het introfilmpje keek dacht ik, hey... dit lijkt best veel op stargate. (serie)
Als je kijkt naar de quantum gates (of zoiets) lijkt best veel op de stargate.
De stad op water lijkt uber veel op atlantis.
En een ras dat alle unbelievers uit de weg ruimt (the oari).
Dacht ik idd ook, beetje geript maar dat mag wel.Nano2009 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:45:
Toen ik net het introfilmpje keek dacht ik, hey... dit lijkt best veel op stargate. (serie)
Verwijderd
De system req. (min.1.8Ghz,521mb)zijn vrijgegeven maar ik heb een laptop met dual core:
turion TL-50, 7600 go 128mb, 1Gb intern
Deze draait op 1,6 gHz, maar gaat mijn nederige laptopje het zware spel trekken. Ik heb gelezen over optimalisaties voor dualcore maar kan het niet terugvinden.Ik denk dat meer mensen last van hebben dat ze het niet weten hoe dit daadwerkelijk zit.
turion TL-50, 7600 go 128mb, 1Gb intern
Deze draait op 1,6 gHz, maar gaat mijn nederige laptopje het zware spel trekken. Ik heb gelezen over optimalisaties voor dualcore maar kan het niet terugvinden.Ik denk dat meer mensen last van hebben dat ze het niet weten hoe dit daadwerkelijk zit.
Verwijderd
Of freelancer ....Nano2009 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:45:
Verwijderd
Net effe demo campagne gespeeld. Nou dan denk je dat je een redelijke computer hebt gekocht een half jaar geleden. (Conroe e66700 duel core en 2gb intr. en een gforce 7950gx2), valt dat even tegen.
Kon niet zo direct zien maar het voelde alsof ik met 1fps speelde.
Instellingen 1280*1024, detail medium en andere opties ook niet erg hoog ingesteld.
Is mijn compu nou al weer te zwak of is het spel gewoon alweer te zwaar, (beta ging tot 1000 units prima).
Ik hoop echt dat ik het over een week als het uit komt wel normaal kan spelen, want is wel een vette game.
Instellingen 1280*1024, detail medium en andere opties ook niet erg hoog ingesteld.
Is mijn compu nou al weer te zwak of is het spel gewoon alweer te zwaar, (beta ging tot 1000 units prima).
Ik hoop echt dat ik het over een week als het uit komt wel normaal kan spelen, want is wel een vette game.
Nou, dit heb ik nu dus ook-[ NOVA ]- schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:56:
Zijn er ook meer mensen die een crash krijgen bij de spelen van skirmish in de demo.
Ik heb er nog een fotootje van geschoten:
[afbeelding]
klikbaar
[afbeelding]
klikbaar
Eerste deel van de campaign gespeeld zonder problemen, moest tussendoor herstarten.
Start het spel weer op en heb exact hetzelfde probleem als NOVA...
e6400, 2GB, x1950Pro, alles stock, catalyst 7.1
Het crashed overigens niet echt, als ik uitzoom werkt alles gewoon en heb ik 30 fps, zoom ik in dan wordt mn commander ineens een grote driehoek en heb ik 1 fps...
Demo is onstabieler als de beta, ongelooflijk!
Ik gebruik de laatste Omega drivers. Ik heb hiermee geen problemen met het uitspelen van de skirmish demo.
ja .. ik draai hier ook omega (7.1) en hier ook geen problemen (x1900gt)
oja mijn frames gaan nooit hoger dan 30
en niet lager dan 9
verder SUBLIEME game
oja mijn frames gaan nooit hoger dan 30
verder SUBLIEME game
[ Voor 42% gewijzigd door waterking op 07-02-2007 22:37 ]
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Gaaf spel.
Ik speel hem op 1280x960 medium textures en geen schaduw. Het ziet er niet echt mooi uit zo, maar hij draait tenminste wel wel lekker tot nu toe. Ik speel op een 3.0 ghz, 1gb ram en een x800xt.
En dat uitzoomen is wel een verademing, kan nou al niet meer zonder. Zeker met die vliegende eenheden die je scherm zo voorbij vliegen en dus bijna niet meer bij te houden zijn.
Ik speel hem op 1280x960 medium textures en geen schaduw. Het ziet er niet echt mooi uit zo, maar hij draait tenminste wel wel lekker tot nu toe. Ik speel op een 3.0 ghz, 1gb ram en een x800xt.
En dat uitzoomen is wel een verademing, kan nou al niet meer zonder. Zeker met die vliegende eenheden die je scherm zo voorbij vliegen en dus bijna niet meer bij te houden zijn.
Laatste DirectX al geinstalleerd? (Februari)Envy007 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:52:
[...]
Nou, dit heb ik nu dus ook![]()
Eerste deel van de campaign gespeeld zonder problemen, moest tussendoor herstarten.
Start het spel weer op en heb exact hetzelfde probleem als NOVA...
e6400, 2GB, x1950Pro, alles stock, catalyst 7.1
Het crashed overigens niet echt, als ik uitzoom werkt alles gewoon en heb ik 30 fps, zoom ik in dan wordt mn commander ineens een grote driehoek en heb ik 1 fps...
Demo is onstabieler als de beta, ongelooflijk!
Ik kreeg dezelfde figuren en nadat ik DirectX ge-update had liep alles perfect.
Ik denk dat het ergens in je setup wat betreft je drivers of met directx niet goed gaat.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:43:
Net effe demo campagne gespeeld. Nou dan denk je dat je een redelijke computer hebt gekocht een half jaar geleden. (Conroe e66700 duel core en 2gb intr. en een gforce 7950gx2), valt dat even tegen.
Controleer even DirectX versie (voorkeur februari '07)
Drivers etc.
Ik speel namelijk met een AMD X2 4200+, 2 GB OCZ en een X1900XT(@XTX) vloeiend de campaign en de skirmish vs easy & normal.
ik denk dat er iets fout zit in je PC, want bij mij draait ie prima op alles high, 4x AA, 1280x1024. (heb een AMD x2 4400+, 2gb ram, en 7800GTX met 256mb)Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:43:
Ik heb ook de campaign gespeeld, best bruut spel
Ik heb AMD X2 3800, 2GB en 7950X2 en bij mij loopt het spel super lekker. Alles op high ingesteld en geen haperingen. Speel trouwens op 1650 x 1050Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:43:
Verwijderd
Demo loopt weer een stukje lekker dan de beta, alleen nog steeds k*tperformance met >100 units. Erg vervelend dus voor de mensen zonder dual cores.
Verwijderd
ik snap het niet.. ik speel skirmisch alleen op hard en het blijft eigenlijk doodsimpel .. Is er soms iets mis met die setting? (hij staat automatisch op balanced)
Verwijderd
De AI in de demo is veel minder goed dan in de retail versie (volgens de GPG mensen). Ook kun je verwachten dat er binnen de kortste keren AIs gemaakt zijn die zeer lastig zullen zijn.
Overigens draait de beta bij bij beter dan de demo.
Overigens draait de beta bij bij beter dan de demo.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Cracks / mods / niet officiële patches voor de closed bèta horen niet in dit topic thuis!
Er mag hier dus ook niets over gepost worden!
Er mag hier dus ook niets over gepost worden!