Klinkt leuk die systeemeisen, maar er klopt weinig van. Misschien lukt 1v1 op een kleine map nog, maar als je 2v2/3v3 wilt spelen (op een grotere map) heb je echt een dual core nodig.
Tijdens een 3 vs 3 op setons heeft mijn dual core het stiekem soms nog wel moeilijk. Game draait dan nog wel op normale snelheid, maar framerate zakt dan snel richting de 10 of lager. Hij kan ongeveer 1500 units in het spel aan. Maar misschien dat de beta iets brakker draait.Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:17:
Klinkt leuk die systeemeisen, maar er klopt weinig van. Misschien lukt 1v1 op een kleine map nog, maar als je 2v2/3v3 wilt spelen (op een grotere map) heb je echt een dual core nodig.
Verwijderd
Je hebt van GPG al een final versie gekregen?Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:17:
opteron 170 @ 2.5 ghz. Als iedereen echt hele goede cpu's heeft en de gamespeed realtime blijft dan krijgt hij het best moeilijk. Vooral bij z'n 1500 units in het spel.Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:33:
Hmm mijn dual core lijkt het goed te doen op een 3v3 Setons...Heb je een goede GPU?
Het zal niet spontaan 2x beter draaien dan de beta.Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:01:
[...]
Je hebt van GPG al een final versie gekregen?
Verwijderd
De laatste versie van de beta zal in vrijwel ongewijzigde vorm uitkomen. Verwacht dus geen grote verbetering van de performance.Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:01:
[...]
Je hebt van GPG al een final versie gekregen?
Vergeet niet het verschil tussen ai en pvp tegenstanders:
Bij SupCom hoeft je proc slechts je eigen units' handelingen te berekenen tijdens pvp
Potje tegen de AI zal veel meer eisen van je pc. Heb gisteren nog goed kunnen spelen tegen 3 AI's met zelf 500 units, maar met meer tegenstanders krijgt ook mijn core 2duo (e6600) langzaam de hik. Daarentegen heb ik met pvp-en nooit problemen gezien.
Bij SupCom hoeft je proc slechts je eigen units' handelingen te berekenen tijdens pvp
Potje tegen de AI zal veel meer eisen van je pc. Heb gisteren nog goed kunnen spelen tegen 3 AI's met zelf 500 units, maar met meer tegenstanders krijgt ook mijn core 2duo (e6600) langzaam de hik. Daarentegen heb ik met pvp-en nooit problemen gezien.
1v1 draait bij mij ook nog redelijk op kleine maps (5x5, 10x10) met ongeveer 800 units. De replay van dezelfde game bekijken ging duidelijk trager.
AthlonXP 2400+, 1GB mem en NVidia 6800.
Koop in maart wel een nieuwe pc met dual processor en NVidia 8600Ultra
AthlonXP 2400+, 1GB mem en NVidia 6800.
Koop in maart wel een nieuwe pc met dual processor en NVidia 8600Ultra
Verwijderd
Spelen tegen de AI interesseert me niet zoveel. Zeker als je goed genoeg bent om meerdere AI te kunnen verslaan, is het toch veel leuker om online te spelen?
tuurlijk blue, maar het is toch ook leuk om de single player campaigns uit te spelen.
Ja, maar jij bent ook smerig goedVerwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:28:
Spelen tegen de AI interesseert me niet zoveel. Zeker als je goed genoeg bent om meerdere AI te kunnen verslaan, is het toch veel leuker om online te spelen?
Er zijn 2 Bluescreens. BluescreenISU is erg goed.
En Havik/Blue hoeveel games heb jij nu gespeeld? 250? Wat voor systeem heb je en waar haal je de tijd vandaan?
Ik heb pas iets van 7 potjes gedaan. Merk wel dat mijn TA ervaring erg helpt. Moet nog wel leren de keys te gebruiken. Die had je in TA bijna niet nodig.
En Havik/Blue hoeveel games heb jij nu gespeeld? 250? Wat voor systeem heb je en waar haal je de tijd vandaan?
Ik heb pas iets van 7 potjes gedaan. Merk wel dat mijn TA ervaring erg helpt. Moet nog wel leren de keys te gebruiken. Die had je in TA bijna niet nodig.
En mr BluescreenISU kan totaal niet tegen z'n verlies. "No it's not GG, you have no micro! I would have owned you" blablabla.M411007 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:51:
Er zijn 2 Bluescreens. BluescreenISU is erg goed.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Bluescreen is goed, maar hij kan wel wat manieren gebruiken. Ik moet trouwens zeggen dat het overgrote deel van de spelers erg vriendlijk met elkaar omgaan. Alleen Bluescreen valt op op dat gebied.
Ik heb zelf een E6400 met een 7600GT
Ik denk dat ik totaal zeker 400 games gespeeld heb..en waar ik de tijd vandaan haal? Hehe, ik ben bezig met mijn master thesis, en daar staan 6 maanden voor...en die heb ik er niet voor nodig gehad
Helaas is dat morgen afgelopen, aangezien ik em dan inlever en ga werken...
Ik denk dat ik totaal zeker 400 games gespeeld heb..en waar ik de tijd vandaan haal? Hehe, ik ben bezig met mijn master thesis, en daar staan 6 maanden voor...en die heb ik er niet voor nodig gehad
In de laatste PC Gameplay staat een review van Supreme Commander, deze scoort 92%. Ik heb atm weinig tijd om hier veel over te typen, maar SC is kort gezegd de perfecte opvolger van TA. Ik heb de beta nooit gespeeld maar volgens het artikel schijnt alles (units, vuurkracht en dat soort dingen) heel goed gebelanceerd te zijn. Enig nadeel volgens de review zijn de systeemeisen. Hun Core 2 Duo 6400 met GF 8800GTS had het tijdens hevige gevechten soms moeilijk.
Ze hebben er ook maar 1 gb geheugen in gezet. Zitten wel meer fouten in. Zo staat er dat de release datum 16 februari is en bij het stukje over TA staat dat de maximale resolutie daar 1280x1024 is. TA draait elke resolutie die je windows aankan, ook moeiteloos breedbeeld.
Voor zover ik weet kan ik in TA nergens een hogere resolutie instellen. Of het via één of ander ini bestand kan zal vast wel, maar wat ze bedoelen is dat je het niet kan instellen via de settings.TA draait elke resolutie die je windows aankan, ook moeiteloos breedbeeld.
* Kanarie zwaait naar havik.Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:49:
Bluescreen is goed, maar hij kan wel wat manieren gebruiken. Ik moet trouwens zeggen dat het overgrote deel van de spelers erg vriendlijk met elkaar omgaan. Alleen Bluescreen valt op op dat gebied.
Leuke game laatst met jou gespeeld. Jij ging als UEF met de Commander's shoulder pod een basis bouwen bij de tegenstander op Fields of Isis
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Hehe ja, das leuk. Veel spelers bouwen geen radar, en dat wil ze nog weleens opbreken 
En over de performance: Die is sinds de laatste patch stukken vooruit gegaan. Als je een dual hebt, kun je 1000-en units aan. Heb je die niet, dan zul je je moeten beperken tot kleinere maps en minder units.
En over de performance: Die is sinds de laatste patch stukken vooruit gegaan. Als je een dual hebt, kun je 1000-en units aan. Heb je die niet, dan zul je je moeten beperken tot kleinere maps en minder units.
beetje off topic, maar als je windows en monitor een resolutie aankunnen, kun je het in TA gewoon instellen. Ik kan bv tot 1920x1440Hacku schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:40:
[...]
Voor zover ik weet kan ik in TA nergens een hogere resolutie instellen. Of het via één of ander ini bestand kan zal vast wel, maar wat ze bedoelen is dat je het niet kan instellen via de settings.
Verwijderd
Om de een of andere reden ben ik zelf altijd (maar dan ook echt _altijd_) defensief aan het spelen. Al na ongeveer 3 minuten wordt mijn basis gewoon gebombardeerd door vijandelijke bombers en light assault bots van de andere teams, terwijl ik net mijn eerste ground factory aan het bouwen ben.
Ik vind dit echt een onwijs gaaf spel, maar ook een van de moeilijkste games die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ik heb nog nooit een game gewonnen
Ik vind dit echt een onwijs gaaf spel, maar ook een van de moeilijkste games die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ik heb nog nooit een game gewonnen
Het belangrijkste is altijd eerst de mass en energie goed regelen dan komt de rest vanzelf. Je moet verder wel gelijk units bouwen as defence
Verwijderd
Jep, dat wordt meteen mijn volgende strategie.. Ik heb ook een potje gespeeld waarbij ik 6 T1 Land Factories had die constant tanks, AA en artillery uitspuugden waarna ik dus elke paar minuten met een crapload T1 units kon aanvallen. Als ik een ding heb geleerd in dit spel is dat kwantiteit belangrijker is dan kwaliteit (100 T1 units > 20 T3 units) mits je dit op de juiste manier doet.Versteegrob schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:21:
Het belangrijkste is altijd eerst de mass en energie goed regelen dan komt de rest vanzelf. Je moet verder wel gelijk units bouwen as defence
Vanmiddag maar weer een game hosten
Qua balance klopt het overigens niet helemaal imho.Hacku schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:23:
In de laatste PC Gameplay staat een review van Supreme Commander, deze scoort 92%. Ik heb atm weinig tijd om hier veel over te typen, maar SC is kort gezegd de perfecte opvolger van TA. Ik heb de beta nooit gespeeld maar volgens het artikel schijnt alles (units, vuurkracht en dat soort dingen) heel goed gebelanceerd te zijn. Enig nadeel volgens de review zijn de systeemeisen. Hun Core 2 Duo 6400 met GF 8800GTS had het tijdens hevige gevechten soms moeilijk.
Zo heeft UEF de zwakste T1 units, maar is de T3 gunship weer veel en veel sterker dan welke T3 air dan ook.
Maar op zich is de game redelijk goed uitgebalanceerd, het is niet zo als TA met boneyards, waar er 2 keer zoveel ARM spelers waren, maar CORE toch aan de winnende hand was [meer gewonnen games etc]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
De enige reden dat het spel zo traag is, is vanwege de omvang van de map? Maar ik neem aan dat je altijd op een relatief grote afstand van het slagveld het overzicht bewaard, dus is er dan geen optie dat bij uitzoomen de graphics hevig naar beneden afgesteld worden, zodat het dus nog wel speelbaar is op een mindere pc?
Als je ver uitzoomt veranderen de units en gebouwen in icons. Zo heb je ook helemaal uitgezoomd een perfect overzicht.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:57:
De enige reden dat het spel zo traag is, is vanwege de omvang van de map? Maar ik neem aan dat je altijd op een relatief grote afstand van het slagveld het overzicht bewaard, dus is er dan geen optie dat bij uitzoomen de graphics hevig naar beneden afgesteld worden, zodat het dus nog wel speelbaar is op een mindere pc?
De reden dat het zo traag wordt is door de grote hoeveelheden units later in de game en dat het spel zo snel draait als de traagste PC in de game.
Verwijderd
Maar wat is nou precies hetgeen zorgt voor een trage game? Alle berekeningen die de PC moet maken voor de units wat ze doen (automatisch)? Dus welke route ze moeten nemen, wat ze moeten aanvallen als ze daarvoor geen orders hebben, ec?
Verwijderd
De T1 balance is flink verbetert sinds .53. Je ziet nu dat de top players met alle factions spelen, terwijl het eerst alleen Cybran was. Er zijn nog best wat balance issues (t1 air, t2 pd, Aeon sea, T3 gunships), maar dat komt allemaal wel goed. Het begin is er en ziet er erg goed uit.
@ Maximized: bekijk eens wat replays op www.gamereplays.org. De meeste spelers die daar posten zijn aardig goed; kopieer gewoon wat build orders en pas het aan je eigen speelstijl aan. Een standaard opening ziet er als volgt uit: E, M, E, M, land factory, E, M, E, M, land factory. In je eerste factory bouw je bijvoorbeeld 2 engineers, 2 scouts, 5 light bots, 1 engineer, 5 heavy bots etc.
@ Maximized: bekijk eens wat replays op www.gamereplays.org. De meeste spelers die daar posten zijn aardig goed; kopieer gewoon wat build orders en pas het aan je eigen speelstijl aan. Een standaard opening ziet er als volgt uit: E, M, E, M, land factory, E, M, E, M, land factory. In je eerste factory bouw je bijvoorbeeld 2 engineers, 2 scouts, 5 light bots, 1 engineer, 5 heavy bots etc.
Mijn buildqueue is meestal M,E,M,E,M,E, Landfac,M,E,E,E,E, ACU assist LandFac.
1e landfac > 5-10 engineers die Mass en Energy bouwen. [en pd op kleinere maps]
Ik vroeg me a of dit een goed begin was, ik lijk best aardig uit te komen, maar veel spelers bouwen eerder al een landfac, maar mijn energy raakt dan altijd op?
1e landfac > 5-10 engineers die Mass en Energy bouwen. [en pd op kleinere maps]
Ik vroeg me a of dit een goed begin was, ik lijk best aardig uit te komen, maar veel spelers bouwen eerder al een landfac, maar mijn energy raakt dan altijd op?
[ Voor 14% gewijzigd door StarLite op 31-01-2007 14:19 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Bij mij hangt het van de kaart af. Ik begin meestal met M M EEE LF LF M M EEE LF LF enzv
LF 1 bouwt 3 engineers 3 scouts en 1000000 mantis. LF 2 bouwt 1 engineer en 5 mantis op repeat LF3 bouwt 5 mantis 1 scout op repeat. LF4 bouwt 5 mantis en iets van anti air op repeat.
Engineer 1 uit LF krijgt een nummer, die gaat factory reclaim doen. E2 en E3 gaan expanden. E2.1 gaat ook expanden. Latere engineers worden gebruikt voor battefield reclaim.
Zo speel ik ongeveer.
LF 1 bouwt 3 engineers 3 scouts en 1000000 mantis. LF 2 bouwt 1 engineer en 5 mantis op repeat LF3 bouwt 5 mantis 1 scout op repeat. LF4 bouwt 5 mantis en iets van anti air op repeat.
Engineer 1 uit LF krijgt een nummer, die gaat factory reclaim doen. E2 en E3 gaan expanden. E2.1 gaat ook expanden. Latere engineers worden gebruikt voor battefield reclaim.
Zo speel ik ongeveer.
Verwijderd
@Starlite
De opening die ik beschreef is een standaard opening. Die zou moeten werken, afhankelijk van wat je engineers doen. Het wil nog wel eens helpen om een engi trees te laten reclaimen. Je ACU een factory laten guarden zou ik early game niet doen; je kunt hem beter gebruiken om meer factories/energy te bouwen.
@Adlermann
Dat is een meer geavanceerde build order, die ik niet aan nieuwe spelers zou aanraden
Daarbij is GPG bezig het hele factory reclaim ding te verwijderen, dus het heeft (hopelijk) niet zoveel zin om je dat eigen te maken.
De opening die ik beschreef is een standaard opening. Die zou moeten werken, afhankelijk van wat je engineers doen. Het wil nog wel eens helpen om een engi trees te laten reclaimen. Je ACU een factory laten guarden zou ik early game niet doen; je kunt hem beter gebruiken om meer factories/energy te bouwen.
@Adlermann
Dat is een meer geavanceerde build order, die ik niet aan nieuwe spelers zou aanraden
He! da's een goede zaak, waar heb je dit gelezen? Garage forum?Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:24:
Daarbij is GPG bezig het hele factory reclaim ding te verwijderen.
Ik hoop dat het eruit gaat. Want als je wilt winnen van goede spelers heb je het nu nodig. Maar ik vind het teveel early game micro. 1 van de 10 fabrieken wil weleens helemaal op gaanVerwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:24:
@Adlermann
Dat is een meer geavanceerde build order, die ik niet aan nieuwe spelers zou aanradenDaarbij is GPG bezig het hele factory reclaim ding te verwijderen, dus het heeft (hopelijk) niet zoveel zin om je dat eigen te maken.
Verwijderd
De GPG developers en balance guys zoeken ons zo nu en dan op om over balance te praten. Een tijdje terug al gaf eentje aan dat ze ernaar kijken (factory reclaiming), maar dat ze nog niet precies weten wat te doen, en dat het in ieder geval flink wat tijd kost.
Waar ze op dit moment aan denken is bulk reclaim bij levende units. Wreckage blijft dan per tick.
Waar ze op dit moment aan denken is bulk reclaim bij levende units. Wreckage blijft dan per tick.
ja, dat is wel een goede optie ja. Was alleen niet zo makkelijk te realiseren, wat ik er van begreep.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:34:
De GPG developers en balance guys zoeken ons zo nu en dan op om over balance te praten. Een tijdje terug al gaf eentje aan dat ze ernaar kijken (factory reclaiming), maar dat ze nog niet precies weten wat te doen, en dat het in ieder geval flink wat tijd kost.
Verwijderd
Haha! Ik heb vanmiddag gewoon een game gewonnen 
Het was een 2 vs 2 game (ik hostte) met als map Fields of Isis. Ik begon aan het begin al meteen met het bouwen van 2 mass extractors en 2 land factories + air factory. Die 2 land factories konden al meteen beginnen met het uitspugen van een kleine groep (~20) light assault robots die meteen een stukje van de map voor me konden securen zodat het strategisch gezien vrij makkelijk was voor ons tweeen om de ene helft van de map (lees: onze helft
) veilig te stellen.
Na 40 minuten en vele vernielde tanks later begon mijn teamgenoot de aanval op de ACU's van de tegenpartijen met een 30-tal broadswords. Gevolg was dat beide ACU's + een goed deel van beide vijandelijke basissen gewoon _WEG_ was
Toen maakte ik vervolgens het werk af door er een peleton T3 Siege robots op af te sturen.
Het punt was dat de strijd volledig was gericht op ground-based combat (alhoewel ik dit spel _echt_ wilde winnen, dus ik maakte voor de zekerheid toch maar wat AA) wat onze tegenstanders dus de das om deed. Als de tegenstanders gewoon AA had gemaakt was er niets aan het handje geweest en waren we na 2 uur waarschijnlijk nog aan het vechten.
In ieder geval, dit maakt dit spel echt de moeite waard voor mij. Je moet echt op elk strategisch punt letten aangezien je gewoon dik verliest als de tegenstander merkt dat er een gat in je verdediging zit en die vervolgens uit buit. Geniaal.
Het was een 2 vs 2 game (ik hostte) met als map Fields of Isis. Ik begon aan het begin al meteen met het bouwen van 2 mass extractors en 2 land factories + air factory. Die 2 land factories konden al meteen beginnen met het uitspugen van een kleine groep (~20) light assault robots die meteen een stukje van de map voor me konden securen zodat het strategisch gezien vrij makkelijk was voor ons tweeen om de ene helft van de map (lees: onze helft
Na 40 minuten en vele vernielde tanks later begon mijn teamgenoot de aanval op de ACU's van de tegenpartijen met een 30-tal broadswords. Gevolg was dat beide ACU's + een goed deel van beide vijandelijke basissen gewoon _WEG_ was
Het punt was dat de strijd volledig was gericht op ground-based combat (alhoewel ik dit spel _echt_ wilde winnen, dus ik maakte voor de zekerheid toch maar wat AA) wat onze tegenstanders dus de das om deed. Als de tegenstanders gewoon AA had gemaakt was er niets aan het handje geweest en waren we na 2 uur waarschijnlijk nog aan het vechten.
In ieder geval, dit maakt dit spel echt de moeite waard voor mij. Je moet echt op elk strategisch punt letten aangezien je gewoon dik verliest als de tegenstander merkt dat er een gat in je verdediging zit en die vervolgens uit buit. Geniaal.
Verwijderd
Wanneer komt het nou officieel uit , want de ene zegt 16 feb de andere in maart de andere eind januari ??
20 februari in US
23 februari in UK
waarschijnlijk ook 23 februari in NL alhoewel in sommige advertenties en shops 16 februari genoemd worden voor NL, maar lijkt me onwaarschijnlijk dat ze in NL eerder releasen dan in US.
23 februari in UK
waarschijnlijk ook 23 februari in NL alhoewel in sommige advertenties en shops 16 februari genoemd worden voor NL, maar lijkt me onwaarschijnlijk dat ze in NL eerder releasen dan in US.
Wat ik vanmiddag in de GPG chat las was 16 feb voor EU, 20 voor US.. Time will tell
\o/
Dus met een p4 3.0ghz en 1gb ram en een x800xt ga ik het alleen redden met 1v1 op kleine mappen? En weet iemand of in de campaigns de mappen ook zo groot zijn?
En zou 1 gb ram erbij nog veel schelen?
Ik zie alweer frustraties opkomen net als met ta kingdoms in het begin..
Met deze specs moet het toch goed kunnen, je zit op recommended (weet ff niet hoe een x800xt en gf6800 zich verhouden). Dit spel is wel heftig dat wel, maar je kunt ook alles op low zetten en toch nog goed spelen. Ik heb zelf 2 GB maar ik ben nog nooit over de 1 GB gekomen met spelen, ligt er wel aan wat je speelt, 1v1 zal niet veel geheugen gebruiken maar 4v4 natuurlijk wel meer. Iemand hier had zijn e6600 na lange tijd spelen ook vol zitten, maar dan praat je ook over een grote map met honderden units.Mr_Knight schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:40:
Dus met een p4 3.0ghz en 1gb ram en een x800xt ga ik het alleen redden met 1v1 op kleine mappen? En weet iemand of in de campaigns de mappen ook zo groot zijn?
Ik zou eerst wachten tot je het spel hebt en dan kijken of het geheugen de belemmering is.
Mr_Knight schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:40:
Shit man, ik heb een Athlon XP 2500+ (wel barton) 512mb en een 6800LE en ik krijg het spel nog voort geschopt op een kleine map 1vs1 en alls lowEnvy007 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:59:
[...]
Met deze specs moet het toch goed kunnen, je zit op recommended (weet ff niet hoe een x800xt en gf6800 zich verhouden). Dit spel is wel heftig dat wel, maar je kunt ook alles op low zetten en toch nog goed spelen. Ik heb zelf 2 GB maar ik ben nog nooit over de 1 GB gekomen met spelen, ligt er wel aan wat je speelt, 1v1 zal niet veel geheugen gebruiken maar 4v4 natuurlijk wel meer. Iemand hier had zijn e6600 na lange tijd spelen ook vol zitten, maar dan praat je ook over een grote map met honderden units.
Ik zou eerst wachten tot je het spel hebt en dan kijken of het geheugen de belemmering is.
Ik denk dat je pc het wel gaat trekken jah
[ Voor 17% gewijzigd door Floep op 03-02-2007 12:33 ]
Verwijderd
Ik heb precies dezelfde pc alleen een Athlon XP 1800+, hopen dat hij het gaat trekken, anders moet ik een nieuwe pc kopenFloep schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:31:
[...]
[...]
Shit man, ik heb een Athlon XP 2500+ (wel barton) 512mb en een 6800LE en ik krijg het spel nog voort geschopt op een kleine map 1vs1 en alls low.

en over hoeveel units heb je het dan?Floep schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:31:
[...]
[...]
Shit man, ik heb een Athlon XP 2500+ (wel barton) 512mb en een 6800LE en ik krijg het spel nog voort geschopt op een kleine map 1vs1 en alls low.
want als het er maar 250 max zijn.. dan vind ik het toch wel wat jammer dat het er niet meer kunnen zijn
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
1vs1 alles op low zal wel lukken idd. Maar daar ben je op een gegeven moment ook op uitgekeken lijkt me. Ik hoef niet perse 4v4 te doen op gigantische mappen, maar op zijn minst een 2v2 op een redelijke map op mediumlow settings wil ik toch wel kunnen halen. En constante gehaper is toch wel een pretbederver.
Maar ik haal hem wel gewoon en zie het dan wel
. Bedankt voor de replies iig.
Maar ik haal hem wel gewoon en zie het dan wel
Met een 1800+ trek je niet eens een 1v1 met 250 unit cap ws.Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:01:
[...]
Ik heb precies dezelfde pc alleen een Athlon XP 1800+, hopen dat hij het gaat trekken, anders moet ik een nieuwe pc kopen![]()
\o/
Verwijderd
Mensen die bang zijn dat hun PC het niet gaan trekken: Wacht het even af. Sinds de Beta is er weer een hoop optimalisatie gedaan en ook zal er geen runtime debugging code lopen (des te meer units je op je scherm hebt, des te meer debugging code > meer CPU usage!) wat betekent dat de performance nog een stuk omhoog gaat.
Het lijkt me vrij sterk dat straks dit spel alleen speelbaar is met mensen met high-end machines, want dan loopt THQ GPG straks 90% van de klanten mis
Het lijkt me vrij sterk dat straks dit spel alleen speelbaar is met mensen met high-end machines, want dan loopt THQ GPG straks 90% van de klanten mis
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 15:44 . Reden: Uitgever moet ontwikkelaar zijn ]
dit lijkt zo'n vette game te worden!
alleen was ik er te laat bij met het krijgen van een beta key
heeft iemand misschien nog een spare beta key? eentje zo mooi zijn, maar als iemand dr 2 heeft zou helemaal totally awsome zijn want dan kan ik tegen een vriend van me spelen
(hij was helaas ook te laat
)
bijvoorbaad grote dank

alleen was ik er te laat bij met het krijgen van een beta key

heeft iemand misschien nog een spare beta key? eentje zo mooi zijn, maar als iemand dr 2 heeft zou helemaal totally awsome zijn want dan kan ik tegen een vriend van me spelen
(hij was helaas ook te laat

bijvoorbaad grote dank
de game is zo uit, wacht gewoon nog even!GN!T!ON schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:18:
dit lijkt zo'n vette game te worden!![]()
![]()
alleen was ik er te laat bij met het krijgen van een beta key![]()
heeft iemand misschien nog een spare beta key? eentje zo mooi zijn, maar als iemand dr 2 heeft zou helemaal totally awsome zijn want dan kan ik tegen een vriend van me spelen![]()
(hij was helaas ook te laat)
bijvoorbaad grote dank
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
is zo, maar ik wil het eigenlijk ook nog wel even proberen, vooral omdat ik niet zeker ben of mijn pc het vlotjes gaat draaienAlien B.O.B. schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:23:
[...]
de game is zo uit, wacht gewoon nog even

en verder is wachten op een spel als dit niet echt makelijk

Beta gaat over een paar dagen down. Dan nog 2 weekjes tot officiele release!GN!T!ON schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:18:
dit lijkt zo'n vette game te worden!![]()
![]()
alleen was ik er te laat bij met het krijgen van een beta key![]()
heeft iemand misschien nog een spare beta key? eentje zo mooi zijn, maar als iemand dr 2 heeft zou helemaal totally awsome zijn want dan kan ik tegen een vriend van me spelen![]()
(hij was helaas ook te laat)
bijvoorbaad grote dank
damn dat word waarschijnlijk nog 3 week wachten dan

Tja, als je zo ongeduldig bent, waarom kom je nu pas om een beta key!GN!T!ON schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:37:
damn dat word waarschijnlijk nog 3 week wachten dan
Net ff mijn gaming rig remote overgenomen (heb helaas niet echt de mogelijkheid gehad de laatste tijd ook maar in de buurt van die bak te komen)... World Map.... Heel grappig.
Begon mijn vrouw verleden week "waarom koop je geen Xbox360 voor jezelf". De schat... Maar wat moet ik het komende jaar nou met een Xbox360? Ik heb over een weekje of 2 toch SupCom..
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
En daar ben je de komende jaren wel zoet meeStormtrooper schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:28:
[...]
.. Ik heb over een weekje of 2 toch SupCom..
Heb het niet echt getest sinds de laatste beta maar meer dan 250 units zal ongetwijfeld lastig worden...Alien B.O.B. schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:28:
[...]
en over hoeveel units heb je het dan?
want als het er maar 250 max zijn.. dan vind ik het toch wel wat jammer dat het er niet meer kunnen zijn
Inderdaad. Dus laat die Xbox maar zittenM411007 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:38:
[...]
En daar ben je de komende jaren wel zoet mee
Net ff voor het eerst in lange tijd ff online gespeeld. Was beetje afgeleid (ben al een week me door een grootverpakking keukenrollen heen aan het niezen en ja, dat is vermoeiend), partijtje mocht wel 8 minuten en 50 hele seconden duren en weg was mijn commander. Tja, TA was toch wel iets makkelijker hhahhaha...
Hoop dat ik deze week van al dat gesnotter af ben en een "beetje" slaap in heb kunnen halen, ik moet binnenkort toch klaarzijn voor "some serious warfare"
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
De 40 eerste officiele multiplayer maps kun je hier bekijken.
Alle maps zijn symmetrisch. Hopelijk komen er later ook wat asymmetrische maps.
Veel 5x5 en zelfs 2 enorme 81x81 maps. Niet dat iemand die kan spelen met de huidige pc's.
Ook wel aardig dat er een aantal 3, 5 en 7 player maps bij zitten.
Play.com heeft de release date bijgesteld van 23 februari naar 16 februari. Nog maar 11 dagen
Tijd om de nieuwe pc te bestellen.
Alle maps zijn symmetrisch. Hopelijk komen er later ook wat asymmetrische maps.
Veel 5x5 en zelfs 2 enorme 81x81 maps. Niet dat iemand die kan spelen met de huidige pc's.
Play.com heeft de release date bijgesteld van 23 februari naar 16 februari. Nog maar 11 dagen
Tijd om de nieuwe pc te bestellen.
[ Voor 15% gewijzigd door M411007 op 05-02-2007 09:53 ]
Ik kan het gemist heb maar aangezien het spel nu met 10 dagen uitkomt, zijn er al minumum system requirements vrijgegeven?
Kijk eens een paar pagina's terugViasco schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:43:
Ik kan het gemist heb maar aangezien het spel nu met 10 dagen uitkomt, zijn er al minumum system requirements vrijgegeven?
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Playable single player demo release: VANDAAG
Als je de beta geinstalleerd hebt kun je natuurlijk op alle maps daaruit skirmish doen.
Beta verlengd
De beta zou eigenlijk gisteren aflopen maar het einde is uitgesteld naar 12 februari. Er komen geen beta patches meer maar de tijd wordt gebruikt om GPGnet te optimaliseren. De stats schijnen nog niet zo goed te werken.
Ook kun je na elke multiplayer game aangeven of je game op de GPGnet server opgeslagen mag worden. Die replays kan iedereen dus downloaden en bekijken.
16 februari wordt steeds vaker genoemd als release in Europa. In de US moeten ze een week langer wachten en zijn ook de special faction versions nog niet te verkrijgen.
Je hoeft dus maar 4 dagen zonder multiplayer SupCom te zitten. In die tijd kun je de demo nog een paar keer spelen.
9.30 am PST = 18:30 hier. Dus vanavond kunnen we een paar missies van de Cybran spelen en skirmish op Finn's Revenge tegen verschillende AI levels in de demo.Publisher THQ has confirmed that it will release the playable demo for Supreme Commander, the highly anticipated PC strategy game from developer Gas Powered Games, tomorrow (Tuesday) morning at 9:30 a.m. PST. The demo will include an early portion of the single-player campaign for the Cybran Nation, one of the game's three playable factions. It will also include a skirmish map named "Finn's Revenge," which can be played on easy, medium, and hard difficulty levels.
Als je de beta geinstalleerd hebt kun je natuurlijk op alle maps daaruit skirmish doen.
Beta verlengd
De beta zou eigenlijk gisteren aflopen maar het einde is uitgesteld naar 12 februari. Er komen geen beta patches meer maar de tijd wordt gebruikt om GPGnet te optimaliseren. De stats schijnen nog niet zo goed te werken.
Ook kun je na elke multiplayer game aangeven of je game op de GPGnet server opgeslagen mag worden. Die replays kan iedereen dus downloaden en bekijken.
16 februari wordt steeds vaker genoemd als release in Europa. In de US moeten ze een week langer wachten en zijn ook de special faction versions nog niet te verkrijgen.
Je hoeft dus maar 4 dagen zonder multiplayer SupCom te zitten. In die tijd kun je de demo nog een paar keer spelen.
[ Voor 30% gewijzigd door M411007 op 06-02-2007 10:30 ]
Toppie! En langer de Beta EN vanavond de demo
Laat die links maar komen. Jammer dat ik moet werken vanavond.
Vraagje trouwens nog over de AI: klopt t dat deze zelf lerend is? Ik kan me de AI van TA-Spring herinneren en deze gebruikte iedere unit en keek welk nut deze had. MAW: hoe vaker je tegen de AI speelt deste beter deze wordt.
Ik kreeg zo'n vaag vermoeden hiervan toen ik voor t eerst met schepen kwam aanzetten in een sea map na eerst alleen land maps gespeeld te hebben. Stond 3/8e maar vaagde ze allemaal zo weg.
Laat die links maar komen. Jammer dat ik moet werken vanavond.
Vraagje trouwens nog over de AI: klopt t dat deze zelf lerend is? Ik kan me de AI van TA-Spring herinneren en deze gebruikte iedere unit en keek welk nut deze had. MAW: hoe vaker je tegen de AI speelt deste beter deze wordt.
Ik kreeg zo'n vaag vermoeden hiervan toen ik voor t eerst met schepen kwam aanzetten in een sea map na eerst alleen land maps gespeeld te hebben. Stond 3/8e maar vaagde ze allemaal zo weg.
Niet dat ik weet. Ik weet wel dat op elke map markers staan die de verschillende AI's gebruiken.Majari schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:54:
Vraagje trouwens nog over de AI: klopt t dat deze zelf lerend is?

Voor zover ik weet hebben de AI voorgeprogrammeerde speel stylen. Turtle, rush, tech en combinaties ervan. Icm met de markers zullen ze dus logisch aanvallen en bouwen op een map ( van verschillende kanten aanvallen coordineren, units droppen, nukes gooien en defense op de juiste plekken zetten)
Dat is erg goed nieuws, ik ben benieuwd hoe uitgebreid de demo is en wat je er allemaal wel en niet mee kan, ik gok op 1 of 2 multiplayer maps oid.System Welcome to GPGnet! The SupCom beta has been extended for several more days, in order to test back-end features. Arranged Teams and 1v1 Ranked Games remain a priority for us, so please test those two systems. Thanks!
edit: of ik leer even de posts boven me lezen
Ik heb trouwens de Cybran Faction Pack besteld bij play.com, omdat de Collectors Edition niet te krijgen is buiten Nieuw Zeeland en Australie om..
[ Voor 20% gewijzigd door StarLite op 06-02-2007 12:58 ]
\o/
Verwijderd
In de Intertoys folder die ik vandaag heb gekregen staat ook 16 feb. bij Supreme Commander
€44,99 kost 'ie daar trouwens.
Supreme Commander demo zal vandaag verschijnen
bron: Gamespot 6 februari 2007
Door: Frans Coehoorn
Voor iedereen die smacht naar een beetje Supreme Commander is er goed nieuws. Uitgever THQ heeft bevestigd dat er een demo komt van deze langverwachte RTS-game, welke ontwikkeld wordt door ontwikkelaar Gas Powered Games.
In de demo zul je alvast een klein voorproefje kunnen nemen van de Cybran Nation single-player campagne. Bovendien zal er een skirmish map in zitten genaamd "Finn's Revenge", welke op standje easy, medium of hard gespeeld kan worden. Wanneer de demo exact online staat, zullen we je spoedig laten weten.
bron: Gamespot 6 februari 2007
Door: Frans Coehoorn
Voor iedereen die smacht naar een beetje Supreme Commander is er goed nieuws. Uitgever THQ heeft bevestigd dat er een demo komt van deze langverwachte RTS-game, welke ontwikkeld wordt door ontwikkelaar Gas Powered Games.
In de demo zul je alvast een klein voorproefje kunnen nemen van de Cybran Nation single-player campagne. Bovendien zal er een skirmish map in zitten genaamd "Finn's Revenge", welke op standje easy, medium of hard gespeeld kan worden. Wanneer de demo exact online staat, zullen we je spoedig laten weten.
Ja heb ik ook gelezen, ongeveer 6 posts hierboven
D'oh!M411007 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:59:
[...]
Ja heb ik ook gelezen, ongeveer 6 posts hierboven

* Dax zal voortaan beter lezen!

Zou het mogelijk zijn om de maps van de Beta bij de demo te importeren ofzo?
Finn's vind ik namelijk een kutmap.
Finn's vind ik namelijk een kutmap.
Nog 10 minuten, is er al een link waar de demo te downloaden is?
Demo -> http://www.fileplanet.com/filelist.aspx?s=106522&v=0
Die ratten willen wel dat je een login hebt jammer genoeg.
Die ratten willen wel dat je een login hebt jammer genoeg.
[ Voor 34% gewijzigd door Stephan224 op 06-02-2007 18:35 ]
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Hoe kom je bij die wachtmodues terrecht? Ook via betaalde servers?
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
TUURLIJK! Gewoon PRECIES op 18:30 loopt m'n PC helemaal vast en kom ik niet meer verder dan het XP logo bij het opstarten.
Nu download ik al op m'n laptop maar sta ik alweer achter in de rij... (nr 1022 ofzo)
Nu download ik al op m'n laptop maar sta ik alweer achter in de rij... (nr 1022 ofzo)
wat een betaalde ? wat is dit voor crap. het zou toch een public beta zijn. lijkt me niet dat je veel publiek berijkt als je geld gaat vragen voor een demo.
ik voel me lekkaah !!!
net ff op 3dgamers geprobeerd zit natuurlijk helemaal vol, wacht wel tot ie in de nieuwsgroepen staat.

is niet betaald!
je moet free public aanklikken en dan is het ong 25 min wachten voordat je aan de beurt bent om te downloaden. Je moet wel ff een account aanmaken
je moet free public aanklikken en dan is het ong 25 min wachten voordat je aan de beurt bent om te downloaden. Je moet wel ff een account aanmaken

Zo.. gelukkig zakt de snelheid niet zo invogelaarke135 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:55:
yes gamershell is er ook nog:
http://www.gamershell.com/download_17675.shtml

Als het nog niet gebeurt zal ik hem richting Usenet gooien.
[ Voor 9% gewijzigd door IceStorm op 06-02-2007 18:58 ]
De demo komt ook bij mij naar binnen. Geweldig! heb er vet veel zin in:) Hoe zou je deze game kunnen draaien op een C2D 6400, 1gig 5400, 7900gt?
grazie don vogelvogelaarke135 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:55:
yes gamershell is er ook nog:
http://www.gamershell.com/download_17675.shtml
Zoek even wat terug in het topic, minimum specs staan vermeld en ook discussies over het draaien van de beta.Zjosh schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:00:
De demo komt ook bij mij naar binnen. Geweldig! heb er vet veel zin in:) Hoe zou je deze game kunnen draaien op een C2D 6400, 1gig 5400, 7900gt?
Als je het daarmee niet kan draaien waarmee dan wel?Zjosh schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:00:
Dit is exact zo'n moment waar even legaal een torrent voor ingezet moet worden!
Mag het een keer, doen ze het niet...
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 19:39 . Reden: Daarvoor kun je gewoon een topic report maken - Terr ]
Dat was ook al in het Oblivion topic dat mensen eigen een verkapte 'kijk-hoe-een-vet-systeem-ik-heb'-post maaktenTAG_ScorpioN schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:06:
[...]
Als je het daarmee niet kan draaien waarmee dan wel?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Zodra ik hem binnen heb maak ik wel een torrent aan (100mbit)Kokkers schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:29:
![]()
/edit
Dat iedereen al xxxMB binnen heeft is natuurlijk voor weinig mensen interessant...
Verwijderd
Kunnen de downloadsnelheidmeldingen achterwege gelaten worden? Niemand die wilt weten hoe snel jij downloadt.
Nog wat minder drukke mirrors:
http://www.4players.de/4p...CDROM/Download/45889.html
http://www.computergames....preme-commander-demo.html
http://files.filefront.co.../;6698411;;/fileinfo.html
http://www.fragland.be/downloads.php?id=15615
http://www.4players.de/4p...CDROM/Download/45889.html
http://www.computergames....preme-commander-demo.html
http://files.filefront.co.../;6698411;;/fileinfo.html
http://www.fragland.be/downloads.php?id=15615
[ Voor 22% gewijzigd door DyStiC op 06-02-2007 20:09 ]
Waarom is idd beyond me. Hoe meer mensen downloaden hoe sneller het juist gaat! Omdat er in den beginne weinig seeders zijn en veel downloaders, zal de gemiddelde downloadsnelheid laag zijn en zullen mensen dus langer sharen (omdat ze langer moeten wachten op hun download).Kokkers schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:29:
Echt, torrent is zo uitermate geschikt hiervoor, gaan ze ala '95 gewone http/ftp servertjes neerzetten voor demo's van 1GB...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Kan iemand zijn bevindingen eens posten?
Heb namelijk geen zin om hier met m'n silly 300 kb/s te gaan wachten op een demo van 1gb.
Ik heb hem nu 2x opgehaald en 2x zegt ie dat de file corrupt is, Meer mensen hierlast van?
Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd
Ik had hem van gamershell afgehaald op het moment dat ze 1link hadden staan.
/update
ik heb hem nu van een van de andere mirrors gedownload en die was gelukkig niet corrupt :-)
Ik ga hem nu voor jullie seeden via torrent 100mbit ;-)
Torrent mirror klik hier
Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd
Ik had hem van gamershell afgehaald op het moment dat ze 1link hadden staan.
/update
ik heb hem nu van een van de andere mirrors gedownload en die was gelukkig niet corrupt :-)
Ik ga hem nu voor jullie seeden via torrent 100mbit ;-)
Torrent mirror klik hier
[ Voor 52% gewijzigd door lt_cmd_data op 06-02-2007 21:08 ]
Dat lijkt mij kut zeg, welke link heb je hem opgehaald?
Hier geen last van corrupte bestanden, ik kan de zip gewoon openen heb em van gamershell
/instaleer hem nu dus niks aan de hand met bestand van gamershell
/instaleer hem nu dus niks aan de hand met bestand van gamershell
[ Voor 28% gewijzigd door Thimp op 06-02-2007 20:40 ]
Bij mij start het spel op, ik bekijk de briefing van de campaign launch m'n eerste match *poef* alles vast.
Reboot, start supcom, kijk briefing, launch match, weer vastloper.
Ben nu de laatste directx aan het downloaden, kijken of dat helpt.
Reboot, start supcom, kijk briefing, launch match, weer vastloper.
Ben nu de laatste directx aan het downloaden, kijken of dat helpt.
Verwijderd
Ik heb even een mirrortje opgegooit, gigabit surfnet.
http://cubix.wtb.tue.nl/supremecommanderdemo.zip
Geef de link gerust door, ik laat hem draaien zolang het niet te gek wordt kwa verkeer.
http://cubix.wtb.tue.nl/supremecommanderdemo.zip
Geef de link gerust door, ik laat hem draaien zolang het niet te gek wordt kwa verkeer.
Yum, 6 mb/sec, jammer dat je deze niet een half uur eerder gepost hebtVerwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:52:
Ik heb even een mirrortje opgegooit, gigabit surfnet.
Anyway, ik mirror ook wel. Geen gigabit, wel 100Mbit snelheid. Mocht het te gek worden haal ik hem neer natuurlijk.
FTP link naar demo.
(inloggen met username supreme, password commander, als de link dat niet automatisch pakt)
En nu installen
[ Voor 24% gewijzigd door jjwa op 06-02-2007 21:04 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Cracks / mods / niet officiële patches voor de closed bèta horen niet in dit topic thuis!
Er mag hier dus ook niets over gepost worden!
Er mag hier dus ook niets over gepost worden!