[RTS] Supreme Commander - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 11.476 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nou, geheugenverbruik valt dus mee op kleine mapjes van 5x5. toen de 250 unit limiet was bereikt, aan beide kanten neem ik aan omdat ik mijlenver achterstond, had ik nog 460MB over van mijn 1024MB fysiek geheugen. En een 150MB verdwijnt standaard al bij het booten van xp zeg maar, dus voor SupCom viel dat reuze mee.
Toen was ik wel op gamespeed -2 aan het spelen, maar.... alles bleef vlot !
Kortom, het kan zeker leuk zijn, met ook een niet-gaming gericht systeem. Alhoewel een dualcore CPU mij ook van pas zou komen voor video-editing. :-/

Ook voor het eerste - klein applausje - heb ik met UEF tegen die met hun vliegende kevers en kruipende spinnen kunnen winnen. Maar met mijn gronddefensie is er eigenlijk niet veel te beginnen tegen een monkeylord/spin. Ik maak altijd verliezen, en zie niet in waarom ik units met minder als 3k HP eigenlijk ook nog maar zou willen herstellen, maar eerder als levend schild zou gebruiken bij frontale aanval.

De commander heeft ook een upgrade ondergaan, Resource-allocation system. Mooi mooi, hoevaak heb ik die upgrade nu al niet gedaan, maar merk ik weinig van de verandering. Zijn yields of storage-capaciteit zie ik niet veranderen en sneller bouwen, nou... ik merk het niet bepaald. Doet dit ook maar iets goeds?

En muren bouwen.... goeie Ik, wat een verspilling van tijd en moeite. In Assassination moest ik die van de vijand nog platbomben om eindelijk het spel als 'gewonnen' te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizitras op 17-01-2007 02:52 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:12:
heb vananavond een potje gedaan waarbij mijn beide cores [C2D E6600] beiden op 100% draaiden. SupCom nam overigens bijna 1.3GB ram in op dat moment.
Het spel zelf was zo goed als onspeelbaar, zelfs typen ingame ging bijna niet meer.

Was een potje op setons clutch wat als 3v2 begon maar al snel een 2v1 werd. Onze tegenstander liep overigens op het eind tegen de 1000-unit limit op [hoewel dat ongetwijfeld ook kwam door de enorme rijen T3 AA die overal stonden].

Als GPG het spel nog voor 21-2 af wil hebben mag er nog wel flink wat gesleuteld worden aan het cpu gebruik, want zelfs een 2vs2 op een kleine map gaat binnen een half uur traag lopen.
Nou 1000 units is best veek hoor. In een interview zei CT dat het spel ontwikkeld wordt om speelbaar te zijn rond de 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Supreme Commander is goud!!! :*)
23 februari ligt hij in de winkels :)

Special Faction Edition:
  • Box design based on Faction Icon
  • Poster 1 - Faction poster art on one side, Faction ACU image on reverse
  • Poster 2 - Tech tree and Galactic Map double-sided poster
  • Lenticular postcard with Faction Imagery
  • Bonus faction DVD including:
  • Screenshots
  • Hi-res imagery/art/renders
  • Unit profiles/imagery/descriptions
  • Wallpaper
  • Fansite kits
  • Chris Taylor interview talking about faction backstory, play tactics, experimental units
  • Making of Supreme Commander video
Cybran:
Afbeeldingslocatie: http://images.play.com/banners/1011315l.jpg

UEF:
Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/P/B000MMRCWA.01._SS400_SCLZZZZZZZ_V48168615_.jpg

Aeon zie paar posts hierboven ;)

En er is ook nog dit blik te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.gpstore.co.nz/images/products/lg1515509.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door M411007 op 17-01-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Onderstaande uitvoering (dus de Cybran faction) voor 37,50 euro bij Play.com !!!

Cybran:
Afbeeldingslocatie: http://images.play.com/banners/1011315l.jpg

Special Faction Edition:
  • Box design based on Faction Icon
  • Poster 1 - Faction poster art on one side, Faction ACU image on reverse
  • Poster 2 - Tech tree and Galactic Map double-sided poster
  • Lenticular postcard with Faction Imagery
  • Bonus faction DVD including:
  • Screenshots
  • Hi-res imagery/art/renders
  • Unit profiles/imagery/descriptions
  • Wallpaper
  • Fansite kits
  • Chris Taylor interview talking about faction backstory, play tactics, experimental units
  • Making of Supreme Commander video

[ Voor 9% gewijzigd door Haay op 17-01-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe en waar kan ik dat vinden. Ik zie het nergens staan namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
M411007 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:45:
Je kunt bij bol.com Sup Com bestellen in pre-order. Gewone versie 49,99 en de special edition factional versions zijn 54,99. Er staat een release datum van 16-februari :)

[afbeelding]

In UK kost hij 25 pond in de pre-order en komt hij 23-februari uit
Echt te vet! THNX!
Besteld bij bol.com

Trouwens ik heb nu een 3800 X2 Dualcore, ik wil voor de 5200 X2 gaan, raden jullie dit aan?

[ Voor 11% gewijzigd door Wackmack op 17-01-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Eerst maar eens je 3800 overklokken en dan zien of het beter draait :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Mizitras schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 02:51:

Ook voor het eerste - klein applausje - heb ik met UEF tegen die met hun vliegende kevers en kruipende spinnen kunnen winnen. Maar met mijn gronddefensie is er eigenlijk niet veel te beginnen tegen een monkeylord/spin. Ik maak altijd verliezen, en zie niet in waarom ik units met minder als 3k HP eigenlijk ook nog maar zou willen herstellen, maar eerder als levend schild zou gebruiken bij frontale aanval.
Hmm, ik weet niet hoe jij je gronddef maakt, maar met tech lvl 2/3 schilden, bouw er veel, en verschillende batterijen artillery en quads kun je verschillende ML's makkelijk neerhalen, voordat ze je je def wegschroeien. Zorg er ook voor dat je een twintigtal sams rond die gronddef hebt staan. Voor het geval er nog gunship tech 4 rondvliegt. Wat ook helpt is een 30 tal tech 3 gunships als backup te hebben. Die zijn erg effectief tegen exp. is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm, ook al kan ik dit spel no way op mijn pc draaien, zo'n limited box voor nog geen 40 euro kan ik niet laten lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Tripp schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:02:
Eerst maar eens je 3800 overklokken en dan zien of het beter draait :P.
Tja hoeveel zal dat helpen en hij is al vanaf 250 euro verkrijgbaar, dat is nog enigsinds betaalbaar in mijn optiek. Maar de vraag is, is het een grote verbetering? Ik denk van wel, ik kan alleen geen testen vinden van een 3800 en een 5200. Ik heb trouwens de 7950 Videokaart van Nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
IceStorm schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:17:
Hmm, ook al kan ik dit spel no way op mijn pc draaien, zo'n limited box voor nog geen 40 euro kan ik niet laten lopen :P
Niet duur je hebt alleen niet de UEF en het duurt langer dus ik hem hem bij bol.com besteld voor 54.95 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
BigFast schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:13:
[...]

Hmm, ik weet niet hoe jij je gronddef maakt, maar met tech lvl 2/3 schilden, bouw er veel, en verschillende batterijen artillery en quads kun je verschillende ML's makkelijk neerhalen, voordat ze je je def wegschroeien. Zorg er ook voor dat je een twintigtal sams rond die gronddef hebt staan. Voor het geval er nog gunship tech 4 rondvliegt. Wat ook helpt is een 30 tal tech 3 gunships als backup te hebben. Die zijn erg effectief tegen exp. is mijn ervaring.
Goede tacktiek maar wat zijn quads? Je bedoelt tech level 4 units? Waarom zijn er trouwens geen goede defence torens voor dichtbij? Je kan wel van die grote artillery bouwen maar dat is alleen handig voor dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Versteegrob schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:35:
Niet duur je hebt alleen niet de UEF en het duurt langer dus ik hem hem bij bol.com besteld voor 54.95 euro
Whatever. Heb mijn Supreme Commander ook bij Play.com besteld. Voor 37,50 kan ik zo'n limited edition versie van SupCom niet laten liggen! _/-\o_ Dan maar tot 23 feb. of iets langer nog wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Wat is er bijzonderder aan de UEF versie dan? Ik heb hem ook besteld, nu nog een nieuwe pc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:53:
[...]

Echt te vet! THNX!
Besteld bij bol.com

Trouwens ik heb nu een 3800 X2 Dualcore, ik wil voor de 5200 X2 gaan, raden jullie dit aan?
zonder van je investering. Probeer idd je X2 eerst te overklokken. Ik heb mijn X2 op ong het niveau van een 5200+ en nog loopt het spel na een tijd niet goed. Nu maar hopen dat de Gold versie wel soepel draait.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Versteegrob schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:53:
[...]

Echt te vet! THNX!
Besteld bij bol.com

Nee.
Allereest zoals gezegd... clock em over.
Dat niet alleen... je gebruikt nu WinXP (neem ik aan), die maakt geen gebruik van de 64bits mogelijkheid en ook niet van de dualcore.
Binnenkort komt Vista en die heeft wel support voor 64bit en dualcore. Krijg je dus een gratis snelheidsboost.

Zijn er overigens al grotere maps dan 20x20 released voor de beta? Heb em al een maand of 2 niet meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Refragmental schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:36:
[...]

Nee.
Dat niet alleen... je gebruikt nu WinXP (neem ik aan), die maakt geen gebruik van de 64bits mogelijkheid en ook niet van de dualcore.
Binnenkort komt Vista en die heeft wel support voor 64bit en dualcore. Krijg je dus een gratis snelheidsboost.
Windows XP (pro) heeft wel degelijk ondersteuning voor dualcore hoor! XP Home edition alleen niet. Kijk maar in je taskmanager. En 64bit ook, mits je Win XP 64bit edition draait.

[ Voor 3% gewijzigd door Dax op 18-01-2007 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
[...]

Nee.
Waar haal je vandaan dat WinXP geen dual-core ondersteund? Zelfs de home edition ondersteund dual-core. Mijn 2e core draait ong op 30% en mijn 1e core op ong 95% bij het spelen van Supreme Commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Inderdaad. Home ondersteunt geen 2 losse proc's. Maar dat is iets anders dan dual core.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Maar dan moet je wel de 64 bit versie van Vista nemen, net als nu bij WinXP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

De datum van 16 feb van bol.com klopt overigens niet het spel kom in nederland net zo laat, zo niet later uit dan in de UK [alsdus Chris zelf in de GPGNet chat] :)

[ Voor 12% gewijzigd door StarLite op 18-01-2007 08:36 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS:
• Microsoft(r) Windows(r) XP Service Pack 2, Vista
• 1.8 GHz processor
• 512 MB RAM • 8 GB available hard drive space
• 128 MB video RAM or greater, with DirectX 9 Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 support
• Sound card, speakers or headphones
• 56.6 Kbps Internet connection required.

RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS:
• 3.0 GHz Intel or equivalent AMD processor or better
• 1 GB RAM or better
• 10 GB available hard drive space
• 256 MB video RAM, with DirectX 9 Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 support (Nvidia 6800 or better)
• Internet connection with Cable/DSL speeds
Note: recommended specifications provide optimal experience for single player and up to 4 player/medium size map multiplayer

Zoals je ziet geven ze zelf aan dat de recommended sys req nog niet voldoende zijn om alles uit het spel te halen.
Zelf blijf ik op mijn oude 2400+ met 1GB ram en 6800 videokaart spelen tot de Dx10 patch uitkomt. Tegen die tijd hoop ik dat de nieuwe Dx10 kaarten zoals Nvidia 8600 en ATi R600 kaarten uit zijn en kan ik een nieuw systeempje daar op baseren.

Bij Play.com kun je hem bestellen voor 37,50 euro. Je krijgt dan de UK Cybran factional versie incl. verzendkosten. Release 23 febr. :)

[ Voor 0% gewijzigd door M411007 op 18-01-2007 14:33 . Reden: alle versies te krijgen bij play.com ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Er zijn ook steeds vaker geruchten dat Supreme Commander ook op de X360 uit zal komen. Je zult er dan wel een keyboard en muis via de usb moeten aansluiten. Via Live zou deze versie tegen pc versies moeten kunnen spelen.

Ik vind het niet geheel onwaarschijnlijk aangezien de nieuwe Command&Conquer ook op de console zal verschijnen. Hoe meer spelers het spel spelen hoe beter :)

Het is weer een gerucht, maar ChrisT heeft er zelf ook al vaker hints over gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pft als je dan geen HDTV hebt zou ik het maar uit m'n hoofd laten als XBOX360 bezitter.. Op pal/ntsc resolutie lijkt die game me toch echt geen pretje :X
zelfs 720i/p lijkt me krap.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat een XBOX360 wél 82x82km maps met 1000 units in een 4v4 game gaat draaien... Zou een xbox360 versie uitkomen dan zou deze wel zwaar geoptimaliseerd/gelimiteerd moeten zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op een Cored2Duo E6600 is de CPU de limiterende factor en een Xbox360 heeft zeker niet de CPU power van een C2D...
We zullen zien :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
kiddyl schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 01:26:
[...]
Mijn 2e core draait ong op 30% en mijn 1e core op ong 95% bij het spelen van Supreme Commander.
Betekent dat je dualcore nog niet volledig belast wordt dat ie snel genoeg is of juist dat 1 core volledig belast wordt dat ie niet snel genoeg is?

Ik weet dat dualcore moeilijk te benutten is, maar met dit spel wordt het juist aangeraden, dus zou het ook goed gebruikt moeten worden. Ik heb nu een e6400 maar ik vindt het vreemd hoe deze gebruikt wordt, hetzelfde als jij zeg maar 99% op core 1 en 10-15% op core 2. Bij een replay met ongeveer 150 tanks oid in beeld met medium instellingen zit ik op 5 fps ofzo (e6400, 2GB, x1950Pro)
StarLite schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:12:
heb vananavond een potje gedaan waarbij mijn beide cores [C2D E6600] beiden op 100% draaiden. SupCom nam overigens bijna 1.3GB ram in op dat moment.
Het spel zelf was zo goed als onspeelbaar, zelfs typen ingame ging bijna niet meer.
Als ik dit dan weer lees kan het dus wel qua belasting, maar ook mijn geheugen wordt zeker geen 1.3 GB, ik zal nog eens kijken hoeveel het is. Blijf het me toch afvragen, die 5 fps van mij liggen denk ik gewoon aan de videokaart.

[ Voor 31% gewijzigd door Envy007 op 18-01-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De CPU belasting wordt langzaam hoger naarmate het spel vorderd, maar meer dan 30-40% heb ik niet gezien. Wellicht dat de gold versie wel veel beter geoptimaliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Envy007 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:55:
Betekent dat je dualcore nog niet volledig belast wordt dat ie snel genoeg is of juist dat 1 core volledig belast wordt dat ie niet snel genoeg is?

Ik weet dat dualcore moeilijk te benutten is, maar met dit spel wordt het juist aangeraden, dus zou het ook goed gebruikt moeten worden. Ik heb nu een e6400 maar ik vindt het vreemd hoe deze gebruikt wordt, hetzelfde als jij zeg maar 99% op core 1 en 10-15% op core 2. Bij een replay met ongeveer 150 tanks oid in beeld met medium instellingen zit ik op 5 fps ofzo (e6400, 2GB, x1950Pro)
Ligt aan de game, de laatste game had ik wel beide cores op 100%, het kan wel, maar gebeurd alleen met veel units :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Ok. Cpu gelimiteerd is het tot nu toe bij mij nog niet, ik heb beide cores nog niet vol gehad.
Ik zie bij starlite een 7900 gtx staan, op welke detail setting heb jij supcom staan?

Ik heb op medium toch lage fps met inzoomen op een kleine battle van zo'n 150 units. Ik heb een x1950 Pro 256MB op 1280x1024, deze voldoet ruim aan de recommended specs toch?

Wat starlite ook al aangaf, daar hoop ik dan ook erg op, dat ze tussen 5.2 nu en de gold nog aardig wat performance tweaks gaan doen, anders zie ik het somber in...

Update:

Op forum van GasPowered is bekend dat er een 'memory leak in the particle system' zit, er hebben dus meer mensen last van 1 fps tijdens spellen. Schijnbaar dus alleen in 5.2 en wordt opgelost in de uiteindelijke release.

[ Voor 18% gewijzigd door Envy007 op 18-01-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:53:
[...]

Hoe en waar kan ik dat vinden. Ik zie het nergens staan namelijk :)
Supreme Commander Goes Gold

THQ and Gas Powered Games Taking Scope and Scale to Whole New LevelAGOURA HILLS, Calif., Jan. 18 /PRNewswire-FirstCall/ -- THQ Inc. (Nasdaq: THQI) today announced that Supreme Commander, developed by critically acclaimed Real-Time Strategy designer Chris Taylor and Gas Powered Games, has reached the gold master stage of development and is now entering manufacturing. Supreme Commander offers unprecedented scope and scale, superior RTS command and control and three unique single player campaigns. Developed for Windows PC, the game is scheduled to ship to retail outlets worldwide on February 20.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Envy007 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:50:
Ok. Cpu gelimiteerd is het tot nu toe bij mij nog niet, ik heb beide cores nog niet vol gehad.
Ik zie bij starlite een 7900 gtx staan, op welke detail setting heb jij supcom staan?

Ik heb op medium toch lage fps met inzoomen op een kleine battle van zo'n 150 units. Ik heb een x1950 Pro 256MB op 1280x1024, deze voldoet ruim aan de recommended specs toch?
Ik draai op 1920x1200 op high, echter haal ik met alles op zijn allerlaagst exact evenveel FPS [na een kwartiertje spelen iig] en is de performance duidelijk gelimiteerd door de cpu.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik speel ook op 1920*1200 en de graphics hebben idd weinig invloed op de FPS. Wel heeft het zin om de fidelity iets omlaag te zetten, maar dat is alleen in de eerste 10 minuten van invloed, want daarna gaat het net zo traag. Ik heb trouwens 2*1920*1200 tot mijn mogelijkheid, maar dan is de FPS toch wel laag vanaf het begin, maar wel nog enigszins speelbaar. Heb een 7900GT op 550@1850 en een X2@ 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Jaaaaa, mooi verjaardagscadeau. En tijd om al mijn vrije dagen op te nemen :)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Versteegrob schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:37:
[...]

Goede tacktiek maar wat zijn quads? Je bedoelt tech level 4 units? Waarom zijn er trouwens geen goede defence torens voor dichtbij? Je kan wel van die grote artillery bouwen maar dat is alleen handig voor dichtbij.
Euh, hoe heten die tech 2 pointdef van de UEF dan, ik dacht quads of iets dergelijks. Euh ja tech of level who cares :) Artillery is erg goed tegen experimentals. Heel erg goed. En tech 1 pointdef is erg goed voor dichtbij, ze zijn niet krachtig. Maar ze doen hun werk wel als je een breach hebt. Een breach noem ik het als ze bijna mijn eerste schilden kunnen aanraken >:) Mind you, ik heb over het algemeen bijna 40 tech 3 shields :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2gb ram?

Jammer dan red je het niet perfect me je bbg basis systeem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Wat een stilte hier. Iedereen aan het slapen zodat ze volgende maand genoeg energie hebben???

Sowieso zijn het hier vaak dezelfden die posten. Zijn wij en die enkele andere duizenden betaspelers dan de enigen die geinteresseerd zijn in dit spel en zit de rest van de RTS-gamers te wachten op de nieuwe C&C ( :O )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Stormtrooper schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:09:
Wat een stilte hier. Iedereen aan het slapen zodat ze volgende maand genoeg energie hebben???

Sowieso zijn het hier vaak dezelfden die posten. Zijn wij en die enkele andere duizenden betaspelers dan de enigen die geinteresseerd zijn in dit spel en zit de rest van de RTS-gamers te wachten op de nieuwe C&C ( :O )?
c&c is teminste nog te spelen op de meeste systemen :P

nee ik wacht ook liever op supreme commander maar c&c 3 lijkt me denk ik ook wel leuk

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Alien B.O.B. schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:16:
[...]

c&c is teminste nog te spelen op de meeste systemen :P
...
LOL, ja daarom heb ik het laatste jaar voor de nodige kenissen en familie een nieuw systeempje in elkaar gezet omdat de oude te traag werd. En al die dopneuzen kwamen na een tijdje met de vraag hoe C&C aan de praat te krijgen. Ik dus iedere keer de vraag terug waarom C&C. Je koopt toch een moderne computer voor een modern spel, of ga anders een TA spelen... ;) Dat draait namelijk wel en dan weet je gelijk wat echte strategie is... Iedere keer korte demonstructie gegeven en dan durft niemand het meer aan hahahaha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Stormtrooper schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:09:

Heb SupCom al in bestelling staan bij Play.com hoor! :)

Ben alleen (helaas) niet zo goed in RTS games, en omdat ik het minder erg vind van een AI te verliezen dan van een menselijke speler (voelt gewoon meer vernederend als je basis door een menselijke speler in puin geschoten wordt ;)) speel ik liever samen met een goede vriend van me tegen 1 of meer AI's. Met TA deden we dat al wanneer we bij elkaar gingen LANnen, maar helaas is het DirectPlay gebeuren van TA te verouderd zodat we rare effecten krijgen als we TA via Internet in coop tegen AI's proberen. Ook al zit een AI dan in een ander team, dan kun je bv. de AI niet raken (wordt als 'friendly' gezien) terwijl die AI wel vrolijk op jouw units schiet! Maar dat probleem zullen we met SupCom niet hebben, dus ik kijk al weer uit naar lekker samen met hem tegen de AI (of AI's) te strijden, terwijl we via Skype lekker kletsen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Haay schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:56:
[...]

Woon je in de UK dan? Ik kreeg bij het aanmaken van de order een melding dat ze supcom alleen binnen de UK leveren :'(

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Haay schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:56:
[...]

...voelt gewoon meer vernederend als je basis door een menselijke speler in puin geschoten wordt ..
Ik nog niet. Ik moet me eerst nog ff gaan verdiepen in de verschillen van de diverse uitgaven. Maar aangezien ik wel wat redelijke sources heb denk ik dat ik toch nog wel een van de eersten ben die hem naast z'n computertje heeft liggen :)

Tja, je hebt ook "menselijke" spelers die er bij TA zo goed tegen kunnen afgeslacht te worden dat ze op het moment dat het ze eindelijk duidelijk wordt dat ze gaan verliezen, ze simpelweg het spel afsluiten.... Beetje jammer, ga dan idd tegen AI spelen hahahah.

Mooie hiervan is dat je wel wat ervaring opdoet, maar tegen "HI" is toch beter <:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:59

-d-

Major Carnage schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:18:
[...]

Woon je in de UK dan? Ik kreeg bij het aanmaken van de order een melding dat ze supcom alleen binnen de UK leveren :'(
je moet Euro als valuta selecteren, dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Major Carnage schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:18:
[...]

moet je ook eu kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

heeft iemand trouwens al de Collectors Edition van SupCom gespot in een winkel die wel in NL leverd?
De enige winkels waar ik hem heb gevonden zitten in australie of nieuw zeeland...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

StarLite schreef op zondag 21 januari 2007 @ 01:07:
heeft iemand trouwens al de Collectors Edition van SupCom gespot in een winkel die wel in NL leverd?
De enige winkels waar ik hem heb gevonden zitten in australie of nieuw zeeland...
Bol.com ?

Jammer dat PLay.com maar 1 versie heeft, al ik hem daar wel al besteld (preorder) heb :) en mijn systeem kan het niet eens goed aan :X maar dan heb ik iedergeval een Collecters Edition >:)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patch .53 schijnt de gold release te zijn, maar is nog zo buggy as hell :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 01:38:
patch .53 schijnt de gold release te zijn, maar is nog zo buggy as hell :(
Ik ben wel blij dat ze het ' 5 fps na 15 min probleem' hebben opgelost, welke bugs heb je het nu over? Hardware? Balance?

Er is op garage forum ook een heel verhaal over te lezen, patch 53 is niet hetzelfde als gold, dus om te zeggen dat 53 buggy is dus de uiteindelijke versie die je straks kan kopen ook, gaat (gelukkig) niet op...

[ Voor 25% gewijzigd door Envy007 op 21-01-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aap schreef op zondag 21 januari 2007 @ 01:17:
[...]
Bol.com ?

Jammer dat PLay.com maar 1 versie heeft, al ik hem daar wel al besteld (preorder) heb :) en mijn systeem kan het niet eens goed aan :X maar dan heb ik iedergeval een Collecters Edition >:)
Dan heb je dus niet de collectors edition. Er komen in totaal 5 verschillende versies van Supreme Commander uit:
  • Supreme Commander (normale versie) - ca. 50 euro
  • Supreme Commander UEF Faction pack - ca. 55 euro
  • Supreme Commander Cybran Faction pack - ca. 55 euro
  • Supreme Commander Aeon Faction pack - ca. 55 euro
  • Supreme Commander Collectors Edition - exacte prijs onbekend, > faction packs
Omschrijvingen en plaatjes van de speciale versies kun je eerder in dit topic vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Inderdaad, ik zoek de Collectors Edition, niet de gewone of een faction pack :)
Ik doel dus op deze editie.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Envy007 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:31:
[...]

Ik ben wel blij dat ze het ' 5 fps na 15 min probleem' hebben opgelost, welke bugs heb je het nu over? Hardware? Balance?

Er is op garage forum ook een heel verhaal over te lezen, patch 53 is niet hetzelfde als gold, dus om te zeggen dat 53 buggy is dus de uiteindelijke versie die je straks kan kopen ook, gaat (gelukkig) niet op...
patch .53 heeft last van random game crashes. Ja, je hebt 2 verhalen. een zegt het is gold, een zegt het is niet gold beide met goede argumenten. Nou ja. ik wacht wel op de final, ik heb hem toch al besteld :) Beetje bugs kan ik wel omheen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:02
Mooimooimooi. Enkel de diskspace zit me dwars. Mijn XPS laptopje heeft niet zo'n grote HDD als desktops :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 11-09 17:26
Jormungandr schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:07:
Mooimooimooi. Enkel de diskspace zit me dwars. Mijn XPS laptopje heeft niet zo'n grote HDD als desktops :(
Misschien een pcmcia kaartje met eSata aansluiting in je laptopje en daar natuurlijk een eSata schijf aan hangen ;)
Zit je ook gelijk weer goed voor toekomstige spellen

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Hmm, wat is het dan het grote verschil met die Tinnenbox (C.E.) en de Faction's pack?

Die ik besteld heb bij play, zit praktisch hetzelfde in als bij de C.E.
Tinnenbox:
Product Description

The Supreme Commander Collector's Edition contains:

* Collectable Tin box
* Bonus DVD including making of documentary
* Chris Taylors hints & Tips
* Faction Tech trees
* Galatic Map
* Fansite Kit
* Wallpapers & more tbc
* (final contents may be subject to change)
Bron
PLay faction
# Limited Edition Cybran Faction Pack - Exclusive to Play - Includes
# Box design based on Faction Icon
# Poster 1 - Faction poster art on one side, Faction ACU image on reverse
# Poster 2 - Tech tree and Galactic Map double-sided poster
# Lenticular postcard with Faction Imagery
# Bonus faction DVD including:
# Screenshots
# Hi-res imagery/art/renders
# Unit profiles/imagery/descriptions
# Wallpaper
# Fansite kits
# Chris Taylor interview talking about faction backstory, play tactics, experimental units
# Making of Supreme Commander video
Bron

Wie kan mij het grote verchil aanduiden? want ik heb natuurlijk ook liever de Echte C.E. ;) maar die van Play.com komt toch aardig dicht in de buurt :?

Edit: of zouden ze bij Play.com gewoon de echte C.E. hebben? alleen het plaatje klopt dan niet want de andere factions verkopen ze namelijk niet... (nog niet).

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchie! op 21-01-2007 14:33 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik gok dat de "Collectable Tin box" het grootste verschil tussen de versies is.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

maar hij is wel meteen een stuk duurder die tin box :?

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:04:
[...]

patch .53 heeft last van random game crashes. Ja, je hebt 2 verhalen. een zegt het is gold, een zegt het is niet gold beide met goede argumenten. Nou ja. ik wacht wel op de final, ik heb hem toch al besteld :) Beetje bugs kan ik wel omheen spelen :)
Maakt uiteindelijk ook niet veel uit, alles wat er aan patches nu nog niet in zit, wordt later toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Ik had de standaard versie al ergens gezien voor iets van 40 euro... (gcshop 40.50 euro)

[ Voor 14% gewijzigd door Donderbij op 21-01-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik kan er overheen hebben gelezen in dit topic.
Maar het intro filmpje staat ook op play.com (bij product omschrijving).
Doet me wel heel erg denken aan het filmpje van TA want het eindigt bijna precies hetzelfde (ACU schiet op het einde en dan zie je de titel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Is er denken jullie veel verschil met de beta en het echte spel? Qua units, enzo?

Ben echt benieuwd! Kan niet wachten, hopen dat play.com snel leverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
play.com levert alle faction packs, gewoon ff zoeken.

De beta is niet hetzelfde als de gold versie. Ze zoeken nog steeds bugs. Deze kunnen dan in een officiele patch ook verholpen worden bij de gold versie. Beta gaat door tot release.
DirectX10 komt ook met een latere patch.

Alle units in de gold versie zitten ook in de beta (afgezonderd van enkele single player gebouwen zoals Black Sun). Hopelijk komt die UEF transport uit het intro ook in de game. Dat ding was heftig! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

M411007 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:07:
Uhm, vertel eens? Ik zie er echt maar eentje. En eigenlijk wil ik best kunnen kiezen (ik heb er al 3 in bestelling voor vrienden, kunnen we net zo goed verschillende nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik kan op play.com ook alleen maar de cybran versie vinden inderdaad.
Als ik geen collectors edition versie kan vinden neem ik een faction edition en dan is keuze wel leuk :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukesbury
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 13:32
M411007 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:07:
Wil ik ook wel vinden. Daarnet gebrowsed op de S... enkel maar een Cybran faction versie.
Een direct linkje zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
dukesbury schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:53:
[...]

Wil ik ook wel vinden. Daarnet gebrowsed op de S... enkel maar een Cybran faction versie.
Een direct linkje zou leuk zijn.
Kan zelf ook alleen de cybran versie vinden. Vind het persoonlijk niet erg alleen eerst een creditcard regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Nieuwe rreview

Supreme Commander: de laatste indruk
23 januari 2007
Door: Guus Bouts

Het zou bijna vermoeiend worden om over Supreme Commander nog te berichten. De game heeft al zo vaak in de spotlight gestaan dat je, als speler, de game ook amper nog uit kan staan. Niets is minder waar, met het gold gaan van Supreme Commander barst juist de oorlog los, en hoe!

Eigenlijk had hier nu weer een verslag moeten staan van de singleplayer versie die mij toegestuurd werd. In plaats daarvan, in het licht van de recente ‘going-gold’-melding, een kleine laatste indruk van het spel. Geen makkelijke taak, want eigenlijk is alles al besproken, vandaar dat ik jullie ook maar al te graag verwijs naar de vorige previews.

Zoals het er nu naar uitziet staat Supreme Commander gewoon als een huis, sterker nog, als een flatgebouw van twintig verdiepingen. De gameplay is solide, ontzettend veel fun en bovenal makkelijk in de omgang. Het gebruik maken van de kaart krijgt een geheel andere betekenis, want door het uitzoomen heb je de volledige kaart, inclusief icoontjes van al je eenheden, op je hele scherm verspreid. Het overzicht blijft bewaard, en over grote fronten krijg je zo de mogelijkheid om het land te veroveren.

Ready to rumble!
De drie teams, United Earth Federation, Aeon Illuminate en de Cybran Nation, zijn duidelijk verschillend, ondanks enkele overeenkomsten in gebouwkeuzes. Daar blijft het echter bij, in de loop van de beta hebben alle units (en daarmee dus ook de facties) hun eigen smoelwerk gekregen. Duidelijk verschillende stijlen en, veel belangrijker nog, allemaal met hun speciale eigenschappen. Van amfibie tanks tot extra sterke luchtmacht, en van kanonnen die nooit missen tot extra sterke artillerie. De verschillen zijn legio, en goed gebruik van de verschillende units geven een beslissend voordeel in de grootschalige veldslagen die het spel rijk is. Dit tevens verspreid over het land, de zee en in de lucht.

Supreme Commander is niet één twee drie op te pikken. Het vergt in het begin wat coördinatie en misschien is het zelfs lastig voor beginners, of mensen die in het algeheel nieuw zijn in het genre. Het grondstoffen vergaren werkt anders dan bij de meerderheid van de hedendaagse RTS games. In plaats van het gebruikelijke hout, goud en voedsel verzamelen, gaat het in Supreme Commander om massa en energie. Massa komt vanuit kleine, en in latere tech-levels, grote ‘Mass Extractors’. De Mass Extractors zetten de massa in de planeet om in massa die je voor je gebouwen en eenheden kunt gebruiken. Energie komt van de gebruikelijke energiecentrales en ook hier moet je klein beginnen voordat je met de grote centrales aan de slag kunt. De mogelijkheid om massa uit energie te halen bestaat echter ook nog, waardoor de speler niet afhankelijk is van de sporadisch verspreide massapunten.

Het doel is uiteindelijk om zo goed mogelijk gebruik te maken van de grondstoffen die binnenkomen. Er zijn verschillende opties van weergave beschikbaar, om het overzicht zo groot mogelijk te maken: hoeveel energie komt er binnen en hoeveel gaat er uit? Dit is belangrijk omdat je productie, vanzelfsprekend, niet in mag storten. Een vertraging in de productie kan funest zijn voor je leger en kan de tegenstander de kans geven je volledig te overrompelen. Belangrijker nog, zonder massa kunnen de meeste eenheden geeneens schieten. Dit in stand houden van een balans wordt door de beste spelers tot een kunst verheven, maar voor de minder ervaren spelers is dit ook goed genoeg te doen om de AI aan te kunnen.

IJzersterke intelligentie
Dat gezegd biedt zich meteen het volgende onderwerp aan: de AI. Hoe goed een game ook is, op z’n minst moet de game lekker te ‘skirmishen’ zijn om even te oefenen. Ook hier faalt Supreme Commander absoluut niet. De AI is sterk, houdt in de gaten wat jij doet en compenseert zich naarmate jouw handelingen. Bouw jij teveel landtroepen en vergeet je luchtafweergeschut mee te sturen, dan knalt de AI snel even een lading vliegtuigen uit zijn fabrieken en bombardeert je aanvalsmacht plat. Dit leidt dan weer tot het vijandelijke leger die zijn grondtroepen aanstuurt richting jouw kamp, mogelijk met desastreuze gevolgen.

De AI kan aangepast worden aan bepaalde schema’s. Ze houden bijvoorbeeld eerst alles in de gaten en storten zich daarna alleen op een luchtmacht. Deze zogenaamde ‘Archetype’ AI stelt de speler in staat met een AI te spelen die hem het leukste lijkt. Als je een gebalanceerde, defensieve, agressieve of misschien wel een combinatie van alles wil, kan dat door het simpelweg in te stellen.

Maar skirmish is niet alles. Sommige spelers geven ook veel om het verhaal van een game. Een verhaal dat meestal in de campagnes wordt verteld. Ook de campagnes hebben de volle aandacht gekregen: sfeervolle filmpjes houden je aandacht vast, al waren het nog wat gemakzuchtige voice-overs in de laatste versie die ik speelde. Er kwam weinig sfer uit de stemmen, maar de beelden waren van een heerlijke kwaliteit. Vervolgens word je meteen in een missie gegooid, eerst inleidend een aantal gebouwen en units oprichtend. Al snel kun je een indrukwekkende vijandelijke basis uitschakelen en beschik je al over sterkere legers. De tegenstander staat zijn mannetje en je gaat er al snel helemaal in op. Als ‘Supreme Commander’ in opleiding word je van planeet naar planeet gestuurd om daar al het schorem dat in jouw weg staat uit de weg te ruimen. Wat daar verder gebeurt? Tja, dat verklap ik verder niet.

Laatste kopzorgen
Het enige wat het onvermijdelijke succes van Supreme Commander mogelijk in de weg zou kunnen gaan staan, is de balans van het spel zelf. Niet de eenheden die oneerlijk verdeeld zijn, dat zit wel snor, maar qua systeemeisen. De laatste versie die ik in mijn handen had, had nogal veel te morren. Des te meer het aantal units richting de 300 per partij ging, kwam de game te vervallen in stotterend beeld, dit terwijl hier echt geen slechte PC staat. Iets wat zorgelijk is, zo dicht bij de lancering. Er zat echter nog wat tijd tussen dus het zou mogelijk nog opgelost kunnen worden.

Als laatste zou het dan toch nog een restant van de instapdrempel kunnen zijn. Omdat Supreme Commander toch een vreemde eend in de bijt is in RTS land, is de nogal verschillende speelstijl misschien wel iets te uitdagend voor sommige spelers. Daarbij is de online community een echte harde kern van veelal zeer ervaren spelers, die het online spel voor de nieuwelingen kan bemoeilijken. Er kunnen dan wel weer eigen multiplayer games opgestart worden, waarin men zelf kan kiezen wie men in de game toelaat.

Uiteindelijk zal alles wel goed komen met Supreme Commander, het spel doet teveel dingen goed om überhaupt nog de fout in te kunnen gaan. Het uiteindelijke oordeel zullen jullie horen in de review.

Bron: http://www.gamer.nl/doc/36913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Laatst online: 26-08 12:05
Is een laatste preview...

14:07 Preview: Supreme Commander: de laatste preview

zegt de headline op gamer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Oeh nog 3 weekjes, mn pc is er bijna klaar voor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Kheb er zin an!! Heb de beta al aardig plat gespeeld!!

(dit wordt dus echt genieten van m'n nieuwe pctje e6600 @ 3.6GHz + XFX8800GTX :9 )

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Toen ik laatst wat aan het browsen was, stuitte ik op een preview van deze game bij Gamer.nl Tot mijn grote verbazing trof ik daar de DVD-cover van deze game aan, met het grote 'Games for Windows'-logo. Nu vraag ik me af, is deze game dan compatible met het 'Live'-platform van Microsoft? Tot op heden is het mij nogal vaag allemaal, hier de hoes te verduidelijking van mijn referentie naar het logo op de cover.

Afbeeldingslocatie: http://www.dimensionplus.nl/pc/boxes/73977.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novah schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 04:15:
Toen ik laatst wat aan het browsen was, stuitte ik op een preview van deze game bij Gamer.nl Tot mijn grote verbazing trof ik daar de DVD-cover van deze game aan, met het grote 'Games for Windows'-logo. Nu vraag ik me af, is deze game dan compatible met het 'Live'-platform van Microsoft? Tot op heden is het mij nogal vaag allemaal, hier de hoes te verduidelijking van mijn referentie naar het logo op de cover.

[afbeelding]
Het geeft in ieder geval aan dat de game volledig Vista-compatible is (hoera), dus hopelijk zit er een beetje optimalisatie in. De laadtijden zijn b.v. echt ongelooflijk snel in de MP beta hier mij bij onder Vista (5 seconden). Ik merk ook dat versie 53 vanaf het begin van een sessie erg lekker draait en ook zo blijft. Omdat je computer enkel alleen maar zware berekeningen voor je eigen units hoeft te doen is het daarom ook logisch waarom een 3 vs 3 game wel vloeiend gaat terwijl de replay niet echt vloeiend is qua framerate.

Ik kan iig echt niet wachten op deze game!: D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Gister een potje 3v3 op setons gedaan, iedereen had een Core2Duo of X2 en het liep heerlijk. Ik wil nooit meer een 2v2 of meer tegen een singlecore PC doen nu :P

Wat me wel weeer opviel is dat die UEF T3 gunships enorm overpowered zijn.
Op een gegeven moment kwamen 10 gunships mijn basis binnen, schoten mijn Commander midden in mijn basis in minder dan 2 seconden aan gort en vlogen alle 10 weer levend weg, terwijl ze zeker of 30 T2 AA en 10 T3 AA heen zijn gevlogen [2 keer dus]. Daarbij kwamen mijn allies allebei met zeker 40-50 T1 en T3 interceptors helpen, maar het scheelde allemaal niks. Mijn commander was dood en alle gunships overleefden het 8)7

Als ik niet was gecrasht zouden we de game zeker hebben verloren omdat alle aanvallen die we deden compleet tot puin werden geschoten door de gunships, ondanks de mobile AA die we hadden :(

Volgende keer zet ik mijn commander iig ergens onder water of onder een stapel shields, want die blast vernielde zo ongeveer mijn hele basis :o

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
StarLite schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:21:
Gister een potje 3v3 op setons gedaan, iedereen had een Core2Duo of X2 en het liep heerlijk. Ik wil nooit meer een 2v2 of meer tegen een singlecore PC doen nu :P

Wat me wel weeer opviel is dat die UEF T3 gunships enorm overpowered zijn.
Op een gegeven moment kwamen 10 gunships mijn basis binnen, schoten mijn Commander midden in mijn basis in minder dan 2 seconden aan gort en vlogen alle 10 weer levend weg, terwijl ze zeker of 30 T2 AA en 10 T3 AA heen zijn gevlogen [2 keer dus]. Daarbij kwamen mijn allies allebei met zeker 40-50 T1 en T3 interceptors helpen, maar het scheelde allemaal niks. Mijn commander was dood en alle gunships overleefden het 8)7

Als ik niet was gecrasht zouden we de game zeker hebben verloren omdat alle aanvallen die we deden compleet tot puin werden geschoten door de gunships, ondanks de mobile AA die we hadden :(

Volgende keer zet ik mijn commander iig ergens onder water of onder een stapel shields, want die blast vernielde zo ongeveer mijn hele basis :o
Er zit geen fatsoenlijk wapen tegen gunships in het spel. Het enigste wat je kunt doen is, veel schilden in combinatie met AA gebruiken. Commanders zijn ook het eerste doelwit in een basis leg je de commander plat dan leg je de basis plat. Ik cluster altijd mijn AA sites met 4 stuks. 4 hier 4 daar 4 zus 4 zo. Zodra je er een stuk of 40 hebt maak je kans een aanval te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Seth_Chaos schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:58:
[...]

Er zit geen fatsoenlijk wapen tegen gunships in het spel.
Ben benieuwd of ze hier wat aan gaan doen, begint nu namelijk irritant te worden al die t3 gunship supremacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Shields tech level 3 icm Sam sites dan moet het doen hoor, dat is echt goed te doen. Ik vind AA maar niks, het probleem is dat ze zo langzaam schieten. De Sam sites van level 3 schieten echt snel hoor. En een goede rader zodat je weten dat ze eraan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Novah schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 04:15:

[afbeelding]
dit artikel verteld daar wat over :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Dit is toch gelinkt aan het cijfer wat Vista aan je systeem geeft zodat je op die manier via cijfer op een game ook kan zien of het gaat draaien op je systeem?

Zijn we eindelijk af van dit:
• 3.0 GHz Intel or equivalent AMD processor or better

Geen enkele stock Core 2 Duo kan dit spel dus draaien? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:49:
Shields tech level 3 icm Sam sites dan moet het doen hoor, dat is echt goed te doen. Ik vind AA maar niks, het probleem is dat ze zo langzaam schieten. De Sam sites van level 3 schieten echt snel hoor. En een goede rader zodat je weten dat ze eraan komen!
Sams sites zijn ook AA. Anti Air units/installations. Het verhelpt echter niet dat je hele leger kapot geschoten wordt zodra het je basis uit rolt, vliegt of vaart. Alle mobiele AA wordt in 2 schoten door de gunships aan gort geschoten. Met 50 van die krengen kun je dan misschien 1 Gunship neer halen voor ze kapot geschoten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 19:15

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Eigenlijk komt het er, net zoals in TA, het er weer op neer dat je je vijand zo snel mogelijk aan moet vallen. Zodat hij zich: 1, niet in kan graven. 2, geen tijd heeft om zen tech's zo ver te ontwikkelen dat hij een (groot) leger gunships kan bouwen en je daarmee de grond in kan werken.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
TepelStreeltje schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:42:
Eigenlijk komt het er, net zoals in TA, het er weer op neer dat je je vijand zo snel mogelijk aan moet vallen. Zodat hij zich: 1, niet in kan graven. 2, geen tijd heeft om zen tech's zo ver te ontwikkelen dat hij een (groot) leger gunships kan bouwen en je daarmee de grond in kan werken.
Dit zie je in veel replays terugkomen, de meeste komen net tot t2, maar niet voordat ze al een uur met honderden t1 units aan het vechten zijn.
Gewoon 4 (of meer ;) ) landfactories hebben die achter elkaar t1 land units uit staan te braken, om zo met een constante stroom aan units aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Envy007 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:49:
[...]

Dit zie je in veel replays terugkomen, de meeste komen net tot t2, maar niet voordat ze al een uur met honderden t1 units aan het vechten zijn.
Gewoon 4 landfactories hebben die achter elkaar t1 land units uit staan te braken, om zo met een constante stroom aan units aan te vallen.
In de demo's van goede spelers zie ik toch wel meer dan 4 factories, eerder een stuk of 10-20. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ja ik vraag me af hoe mensen dat doen, dat vreet toch heel erg mass??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Laatst online: 26-08 12:05
Versteegrob schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:21:
Ja ik vraag me af hoe mensen dat doen, dat vreet toch heel erg mass??
Bekijk een replay en je weet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fabriek bouwen, engineer bouwen. Eerste engineer reclaimt de fabriek waar hij uitkwam tot 5% ofzo.

Met de mass/energy die je daarvan krijgt bouw je een nieuwe fabriek, daar zelfde truukje.

Maar ik gok dat dit truukje snel gepatcht gaat worden.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Kanarie schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:40:
Fabriek bouwen, engineer bouwen. Eerste engineer reclaimt de fabriek waar hij uitkwam tot 5% ofzo.
Met de mass/energy die je daarvan krijgt bouw je een nieuwe fabriek, daar zelfde truukje.
Maar ik gok dat dit truukje snel gepatcht gaat worden.
Op gaspowered forum is er veel vraag naar een patch die dit oplost. Meest snelle oplossing is om mass/energy pas 'uit te betalen' als gebouw volledig reclaimed is. Sommige hadden ook een suggestie om het zo te bouwen dat als je m tot 5% reclaimed dat de bouwcapaciteit ook nog maar 5% zou zijn, ook een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 19:15

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

engineers leveren zelf ook nog mass/energy per tik??

das namelijk wel erg evil truukje dan :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Envy007 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:45:
[...]

Op gaspowered forum is er veel vraag naar een patch die dit oplost. Meest snelle oplossing is om mass/energy pas 'uit te betalen' als gebouw volledig reclaimed is. Sommige hadden ook een suggestie om het zo te bouwen dat als je m tot 5% reclaimed dat de bouwcapaciteit ook nog maar 5% zou zijn, ook een oplossing.
Dan liever de 5% health - 5% efficiency oplossing. Wanneer je in 1 keer 'uitbetaald' krijgt heb je kans dat je tegen maximum mass/energy storage aanschiet.

Zo was het namelijk in TA geregeld.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Linkje naar de thread op garage...

http://garage.gaspowered.com/?q=node/8434

Wat ze uiteindelijk doen om dit tegen te gaan maakt mij eigenlijk niet uit, als ze het maar onaantrekkelijk maken. Er is bijna geen replay meer te vinden waarin dit niet gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

TepelStreeltje schreef:
engineers leveren zelf ook nog mass/energy per tik??

das namelijk wel erg evil truukje dan :P
Dat deden con-autootjes, -bootjes, -robotjes, en -vliegtuigjes in TA ook al, dus niet zo evil als het lijkt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DroogKloot op 25-01-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ook een leuk truukje is je factory reclaimen tot 5%. Kapot schieten en nieuwe bouwen op wreckage. Nieuwe fabriek begint op 50%. :)
Deze reclaim je weer tot 5%, schiet je kapot en bouwt weer een nieuwe...enz. Kost wat micro, maar kan wel free mass opleveren. >:)

De manier van reclaimen is een feature en kan niet makkelijk gewijzigd worden. Het zit ook gewoon in de release versie.

Volgens mods op GPGnet komen er geen patches meer voor de beta, hooguit nog wat voor GPGnet zelf. Het lijkt erop dat de beta dus bijna is afgelopen. Hopelijk niet voor 23 februari anders moet ik weer de 2.7 versie met lan installeren. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
M411007 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:49:
Ook een leuk truukje is je factory reclaimen tot 5%. Kapot schieten en nieuwe bouwen op wreckage. Nieuwe fabriek begint op 50%. :)
Deze reclaim je weer tot 5%, schiet je kapot en bouwt weer een nieuwe...enz. Kost wat micro, maar kan wel free mass opleveren. >:)

De manier van reclaimen is een feature en kan niet makkelijk gewijzigd worden. Het zit ook gewoon in de release versie.

Volgens mods op GPGnet komen er geen patches meer voor de beta, hooguit nog wat voor GPGnet zelf. Het lijkt erop dat de beta dus bijna is afgelopen. Hopelijk niet voor 23 februari anders moet ik weer de 2.7 versie met lan installeren. O-)
Zoals eerder gezegd... gewoon de efficiency verlagen naarmate de factory beschadigt raakt. Simpele en effectieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Refragmental schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:40:
[...]

Zoals eerder gezegd... gewoon de efficiency verlagen naarmate de factory beschadigt raakt. Simpele en effectieve oplossing.
Simpel maar vooral logisch. Was het nou Age of Empires of een ander, maar daar begonnen gebouwen te branden als ze te ver kapot waren. En vanaf een bepaald punt, verloren ze stilletjes aan hitpoints tot ze in elkaar vielen.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
De beta stopt op 5 februari :'(
Beta Close Date

All good things must come to an end, unfortunately, and the beta is no different. GPG has tentatively targeted Feb. 5 as the closing date of the beta, in advance of the retail release of Supreme Commander thereafter. Please check back with us for more news on the beta closing date.
Spelers uit de beta houden wel hun elo rating in de release, hun win-loss ratio wordt wel op 0-0 gezet.

Ook hoorde ik dat een demo pas na de release zou verschijnen. Je kunt dus tussen 5 februari en 23 februari geen Supreme Commander meer spelen. (of je moet skirmish willen spelen of de beta versie 2.7 met lan weer installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 20:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

damn wordt echt vet, ben onlangs met wow gestopt, en heb wel zin in Supreme Commander.

vooral die schildjes lijkt me super vet. ach eigenlijk lijkt mij alles super vet :)

wel jammer dat er geen demo komt voor de release, maar koop hem toch wel :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M411007 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:05:

Spelers uit de beta houden wel hun elo rating in de release, hun win-loss ratio wordt wel op 0-0 gezet.
Dit geldt alleen voor de laatste paar dagen. Wanneer de beta stopt op 5 feb, worden ALLE gegevens gewist. Na de release zul je dus weer een nieuwe gebruikersnaam aan moeten maken, en weer van voor en af aan moeten beginnen met ranken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:58
Om nog ff op Seth_Chaos terug te komen:
Normaliter zijn een stuk of 5 AA (guns of sam) genoeg om 1 enkele t3 gunship binnen redelijke tijd af te schieten (test maar tegen ai: nog geen 10 sec)

Dus wanneer je je 50 AA onder een snelknoppie zou zetten en je basis wordt weer eens bestookt, selecteer ze dan allemaal en laat ze op één gunship tegelijk knallen, en klik met shift een hele rits aanvalsorders er bij. Dan richt je alle vuurkracht steeds op één sunship en niet zoals de default defense t doet op de dichtstbijzijnde en dus verspreid.

Zou moeten werken, heb t nog niet gecheckt tho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
GPG:
As part of this rollout, however, we will also be resetting the win/loss statistics of everyone on the beta. Everyone will be \"zeroed out\" so we can test the system with fresh, valid stats. While we're sorry that your undefeated record will be wiped clean, it's the only way to ensure accurate numbers for bug-testing, as early versions of the beta sometimes delivered inaccurate stats.

That being said, we will NOT be resetting your ELO rating. While your record will be reset to 0-0, you will retain your rank on the ladders, and you will still be automatched with opponents appropriate to your rating and skill level.
Ze bedoelen dat ze alles (behalve de ELO ratings) al gereset hebben in de beta. Heb ik het verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je je inlognaam uit de beta gewoon kon gebruiken in de release en dat je ELO hetzelfde bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is verwarrend. Dat GPG bericht slaat op de reset van de win/loss records van afgelopen week. Ze willen de webstats (zeer uitgebreid en mooi) testen, en daarom hebben de de records moeten resetten.

Maar na de beta wordt echt alles gewist. op zich ook wel logisch, want lang niet alle beta spelers zullen terugkomen na de release, en het is ook niet eerlijk tov de nieuwe spelers. Betekent wel dat je als beta speler een tijdje noobs zal moeten bashen in het begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Minimale systeemeisen Supreme Commander bekend
bron: THQ 29 januari 2007
Door: Iris van Schouten

Het blijft altijd spannend, wat de systeemeisen voor een game zullen zijn. Kan je 'm gaan spelen, of niet? De systeemeisen voor Chris Taylor's nieuwste RTS-game Supreme Commander zijn vandaag bekend gemaakt door uitgever THQ. Je hebt minimaal een 1,8 Ghz processor en 512 MB RAM en 128 MB videogeheugen nodig, maar aanbevolen wordt toch dat je van dit alles het dubbele in huis hebt.

Toch zullen de meeste die-hard PC-gamers er wel mee uit de voeten kunnen en zo niet, dan heb je nog 17 dagen de tijd (de vette teller bovenaan de pagina al gezien?) om alles voor elkaar te krijgen. Of je wacht op een minder veeleisende RTS, zoals SunAge.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Iris@Gamer/200701/1170079739_0.jpg

Bron: http://www.gamer.nl/doc/37012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:45:
Minimale systeemeisen Supreme Commander bekend
bron: THQ 29 januari 2007
Door: Iris van Schouten

Het blijft altijd spannend, wat de systeemeisen voor een game zullen zijn. Kan je 'm gaan spelen, of niet? De systeemeisen voor Chris Taylor's nieuwste RTS-game Supreme Commander zijn vandaag bekend gemaakt door uitgever THQ. Je hebt minimaal een 1,8 Ghz processor en 512 MB RAM en 128 MB videogeheugen nodig, maar aanbevolen wordt toch dat je van dit alles het dubbele in huis hebt.

Toch zullen de meeste die-hard PC-gamers er wel mee uit de voeten kunnen en zo niet, dan heb je nog 17 dagen de tijd (de vette teller bovenaan de pagina al gezien?) om alles voor elkaar te krijgen. Of je wacht op een minder veeleisende RTS, zoals SunAge.

[afbeelding]

Bron: http://www.gamer.nl/doc/37012
Kijk, dat is beter dan die achterlijke SM3.0 eisen (zoals in Rainbox Six Las Vegas, Splinter Cell, etc) waardoor gewoon een hele boel mensen buiten de boot vallen. Dan maar wat meer juice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmm ok, dan is het wel officieel. Ik haal alle eisen ongeveer precies :P Dus een 640x480 diashow zal er nog net wel inzitten. Ach ja, je moet een spel hebben om je pc te upgraden (en wees eerlijk, Crysis, Sport en UTIII komen er ook nog aan).

Krijg er iig met alle laatste filmpjes etc wel erg veel zin in. Ziet er uit als een waardige TA opvolger.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Cracks / mods / niet officiële patches voor de closed bèta horen niet in dit topic thuis!
Er mag hier dus ook niets over gepost worden!