[RTS] Supreme Commander - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 11.473 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er achter ja! dat werkte niet (ik denk oude versie replays ofzo :))

alleen krijg ik de hele tijd een desync messeage, kan dan op okay drukken en dan gaat de game verder (ook als ik niet op okay druk, maar dan blijft dat schermpje ervoor hangen ) :/

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das een bekend probleem met Athlon XPs.
Mensen met Athlon XPs spelen ook alleen tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Helza schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:26:
[...]

"C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Beta\Supreme Commander\bin\SupremeCommander.exe" /map SCMP_001 /players 4
Werkt hier goed bij mij en door de map te veranderen kan ik ook op andere kaarten spelen, maar zijn er opties om aan te geven welke fractie je wilt spelen? Ik speel nu de hele tijd dezelfde en ook het aantal tegenstanders is maximaal wat toegestaan is op een map. Daar wordt mijn computer niet echt sneller van in dit toch al trage spel.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:14:
waar moet ik m'n replays precies zetten om ze te bekijken?
volgens de readme file:

[...]

maar die map heb ik niet staan (game geinstalleerd, keer opgestart, account gemaakt, afgesloten)
De map Local Settings is verborgen, ga naar extra > mapopties > weergave en laat verborgen mappen en bestanden weergeven.

C:\Documents and Settings\username\Local Settings\Application Data\GasPowered\SupremeCommander\replays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Is het trouwens zeker dat er meer units in de final game komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:10

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Versteegrob schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:48:
Is het trouwens zeker dat er meer units in de final game komen?
Maakt dat uit? In het spel zal de nodige balans uit te zoeken zijn en als Chris Taylor het op dezelfde manier gaat spelen als met TA dan heb je na de nodige tijd nieuwe maps en units te downloaden en daaruit de volgende mogelijkheden te leren...

Bekende voorbeeld de resurrector die bij TA uitkwam.. Als je die unit begrijpt en kan gebruiken veranderd dat in een paar seconden de hele strategy. In TA bijvoorbeeld als Core speler een Arm construction bot resurrecten en daarmee na enige tijd de nodige brawlers kunnen maken.... Vervolgens met een aantal Krogoths beschermd door een zwerm Brawlers de basis van de tegenstander platwalsen })

Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik in SupCom nog niet echt "mijn" kant heb gekozen. Bij TA was dat snel duidelijk: oorspronkelijk was Arm de sterkere kant maar Core meer "the root of all evil" en dus ook mijn keuze...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

is er nu trouwens al een open beta of nog steeds niet ?

[ Voor 34% gewijzigd door LyP0 op 03-01-2007 00:42 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja want ik wil hem nou ook wel eens gaan spelen. Ben best wel een TA fan. Een jaar geleden speelde ik het weer! Het blijft een goed spel die je gewoon altijd kan blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
LyP0 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:41:
is er nu trouwens al een open beta of nog steeds niet ?
LOL vorige maand hebben ze 30.000 keys weggegeven. Nu de beta bijna is afgelopen geven ze bijna geen keys meer uit.

Over 2 maandjes kun je het spel kopen. In de tussentijd kun je de beta wel downloaden en met beta versie 2.7 kun je lan en skirmish met een mod gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Je kan volgens mij nog steeds geen skirimish spelen hoor, veel mensen zeggen het wel maar uiteindelijk lukt het niet, grrrrr. Ik hebn nu de nieuwste, dacht 4.4 en daarmee lukt het ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de laatste versie gaat het idd niet maar met 2.7 dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

en met 3.8 kan het ook (iedergeval ik speel met 3.8 skirmishes)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik speel de nieuwste versie skirmisch met de shortcut die al vaker gepost is in dit draadje.

"C:\Program Files (x86)\THQ\Gas Powered Games\Beta\Supreme Commander\bin\SupremeCommander.exe" /map SCMP_001 /players 4

Waarbij je de map en aantal totale spelers kan aanpassen. Werkt hier prima, alleen is de computer behoorlijk dom nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik snap toch echt niet hoe ik dat plaatje moet invullen hoor, zo snel koppeling lukt wel maar waar moet ik dan precies /map SCMP_001 /players 4 invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
heb je geen printscreen :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Afbeeldingslocatie: http://img469.imageshack.us/img469/7061/scscde7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Bovenstaande screen is zoals ik het heb en dan moet het werken. Ik speel op 1920*1200 en dat gaat net zo goed als op 1280*1024 vreemd genoeg. Kan ook op 2 monitoren tegelijk spelen, maar dan is het wel behoorlijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

kiddyl schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:12:
Bovenstaande screen is zoals ik het heb en dan moet het werken. Ik speel op 1920*1200 en dat gaat net zo goed als op 1280*1024 vreemd genoeg. Kan ook op 2 monitoren tegelijk spelen, maar dan is het wel behoorlijk traag.
wat is je systeem dan ?

want als ik speel word het toch aardig snel wat traag :(

ik heb dan:
amd athlon 64 3500+
xfx 7800gt
2×512mb ddr pc3200

[ Voor 15% gewijzigd door Alien B.O.B. op 03-01-2007 19:17 ]

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Vergeet niet dat de game nog in beta is, het lijkt mij dat er nog wel wat aan geoptimaliseerd zal worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alien B.O.B. schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:51:
[...]

wat is je systeem dan ?

want als ik speel word het toch aardig snel wat traag :(

ik heb dan:
amd athlon 64 3500+
xfx 7800gt
2×512mb ddr pc3200
Het spel vereist praktisch een dual core. Zelfs een goedkope x2 3800 draait het spel velen malen beter dan bv een amd 4000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:33:
[...]

Het spel vereist praktisch een dual core. Zelfs een goedkope x2 3800 draait het spel velen malen beter dan bv een amd 4000+
oh ok dan is het toch voor mij een c2d kopen en wat meer geheugen :(
(en een nieuw moederbordje...)

[ Voor 4% gewijzigd door Alien B.O.B. op 03-01-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alien B.O.B. schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:40:
[...]

oh ok dan is het toch voor mij een c2d kopen en wat meer geheugen :(
(en een nieuw moederbordje...)
Dat is wel heel erg fanatiek. Een opteron 170 (190 euro) draait het spel vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik draai het op mijn pc met de volgende specs:

AMD X2 4200+
Geforce 7900GT (550/1800)
2GB mem

Het spel draait in het begin erg soepel, maar zodra op een gegeven moment meer units bijkomen dan gaat het traag tot je natuurlijk iedereen hebt verslagen :) Dit is dan ook nog eens met matige grafische kwaliteit. Fidelity staat uit bijvoorbeeld. Dit heeft verreweg de meeste impact op het FPS.

Wat helpt is om in ieder geval de minimap niet te gebruiken. De 2e core wordt echter nog niet helemaal ten volle benut, maar wel voor een deel. Dual monitor is met dit spel trouwen wel echt gaaf. Je hebt echt veel meer overzicht en zal je zeker veel voordeel opleveren in een multiplay game. Het is dat het spel nog niet helemaal soepeltjes loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Screenshots van de single player versie staan hier. :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.supremecommander-alliance.com/typo3temp/pics/c291037e2c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.supremecommander-alliance.com/typo3temp/pics/6bd9bef4e1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
M411007 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:38:
Screenshots van de single player versie staan hier. :9~
Screenshots uit cut-scene filmpjes ofzo ?

Overigens gisteravond ook voor het eerst via die snelkoppeling toevoeging in Skirmish mode gespeeld. Maar hoewel ik /players 3 had gespecificeerd (niet te ambitieus beginnen, heh heh) kwam ik in een vol bezette map met 7 AI's en ikzelf terecht. Dat mijn CPU (Athlon64 3200+ ) dat niet fijn vond mag niet verwonderen. Afgezien daarvan was ik duidelijk het mietje van het spel en liep ik qua punten (F2) de hele tijd onderaan te bungelen. Toen mijn basis dan ook met een lange afstandskanon onder vuur kwam te liggen terwijl ik net m'n land factory naar tech-2 had geupgrade gaf ik het maar op.

Toch maar eens kijken naar een dual-core CPU voor m'n s939 mobo'tje... :D

[ Voor 53% gewijzigd door Haay op 04-01-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:05:
[...]

Dat is wel heel erg fanatiek. Een opteron 170 (190 euro) draait het spel vloeiend.
maar draait 4.9 soepeler dan 3.8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Haay schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:47:
[...]

Screenshots uit cut-scene filmpjes ofzo ?

Overigens gisteravond ook voor het eerst via die snelkoppeling toevoeging in Skirmish mode gespeeld. Maar hoewel ik /players 3 had gespecificeerd (niet te ambitieus beginnen, heh heh) kwam ik in een vol bezette map met 7 AI's en ikzelf terecht.
Dat probleem heb ik dus ook, je kunt instellen wat je wilt, maar je komt altijd in een volle map terecht. heb al /players2 , /players 2 en van alles geprobeerd, maar tevergeefs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan eindelijk connecten naar games en ik heb gisteren zelfs gewoon een game gespeeld met 5 andere spelers.. Was wel lachen. Alleen jammer dat het spel zo onwjs gaat schokken als er veel activiteit is. Grafisch redt mijn X850 XT het wel, alleen mijn processor (3800+) redt het niet :P

Iemand misschien geinteresseerd om vandaag een game te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:13:
Ik kan eindelijk connecten naar games en ik heb gisteren zelfs gewoon een game gespeeld met 5 andere spelers.. Was wel lachen. Alleen jammer dat het spel zo onwjs gaat schokken als er veel activiteit is. Grafisch redt mijn X850 XT het wel, alleen mijn processor (3800+) redt het niet :P

Iemand misschien geinteresseerd om vandaag een game te doen?
een 3 vs 3 draait op mijn dual core al niet lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Echt vet spel, heb gister tegen de computer gespeeld, volle map maar gelukkig een kleine map van max 4 personen. Ik heb dan een X2 3800 Dualcore maar dat werkt ook echt niet super meer na een uur spelen, ga voor de AM2 X2 5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:42:
[...]

een 3 vs 3 draait op mijn dual core al niet lekker :)
Hmm, dat is raar. Is er een manier om het spel te tweaken zodat er minder van de CPU wordt gevraagd? Als ik het spel pauzeer schiet de framerate namelijk omhoog (lees: gewoon vloeiend), zelfs met honderden units op het scherm. Het is echt de processing time die het spel zo traag maakt.

Is er een manier om een skirmisch te doen, gewoon 1 vs 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja.. moet je die manier van hierboven gebruiken en dan een 2 player map kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:58
Bij deze wil ik HamerT ff bedanken voor zn screenie!
Kwam er zelf ook niet uit... Beter dat ik nu ook voor half uurtje of zo wat aan kan kloten zonder spelers kwaad te maken als ik weg moet.

Voor de rest raad ik twijfelaars aan die niet online durven/willen aan: gewoon doen!
Start voor mijn part zelf een game en noem hem "X vs X eu (noob) "

Of meld in de chat even dat je nieuw bent: werd en wordt heel koelant mee ongegaan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Majari schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:00:

Of meld in de chat even dat je nieuw bent: werd en wordt heel koelant mee ongegaan hoor ;)
En zo hoort het ook.. Ook voor een ervaren spel kan het wel eens leuk zijn tegen of met een noob te spelen... Komen soms heel verrassend uit de hoek ahahaha..

Had bij TA ook regelmatig dat mijn tegenstander vroeg om even met rust gelaten te worden. Nooit een probleem van maken, altijd doen.... Tegenstander vind het daarna minder pijnlijk om alsnog afgemaakt te worden is dan weer mijn ervaring....Heeft dan in ieder geval het gevoel een leuk spel te hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het echt niet, na een half uur spelen begint het met 2 vs 2 bij mij echt onspeelbaar te worden.. Ik heb een 3800+, een X850 XT en 1024MB ram. Zou het helpen als ik m'n geheugen verdubbel? Of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zouder eerder je cpu vervangen. Ik heb de AM2 X2 3800, 7950 Nivdea en 2 GB maar die van mij wordt ook nog redelijk sloom. Als het spel uit is en het loopt niet steeds niet super dan koop ik voor 250 euro de X2 5200, niet eens zo super duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
@Maximized: Ik zou eerst even wachten tot het spel uit is en de AI ook helemaal af. Straks koop je zooi terwijl het niet eens had gehoeven omdat in een BÉTA het spel niet soepel loopt!? 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door nemo55 op 05-01-2007 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gisteravond nog ff geprobeerd tegen de AI op die 4 players woestijnmap. Zat linksboven en kreeg het al snel aan de stok met de AI links onder. In het begin ging het nog vrij aardig en kon ik de aanvallen goed afslaan, maar op een gegeven moment werd mijn vooruitgeschoven post door een groot kanon onder vuur genomen. Pijnlijk!

Vroeg me af of het nuttig was geweest om daar een mobile shield emitter neer te zetten ? Sowieso ben ik nog niet zo bekend met de voor- en nadelen van die verschillende shield dingen. Kan iemand hier me daar wat meer over vertellen?
Verder gebruikte ik in TA eigenlijk nooit de radar-jammer gevallen. Eén keer met een vliegtuig over het gebied heen vliegen, en met auto-targeting aan schieten je lange afstands kanonnen toch wel op de targets die dan even zichtbaar waren. Is dit in SupCom anders? Heeft het hier wel zin om radar jammers neer te zetten? Aan de andere kant staat er bij de Tech-3 radar dat die alles toch wel ziet, dus dan is het ook weer zinloos, toch?

Maar tips en meer info is uiteraard welkom! Wil in een 1 vs 1 potje tegen de Ai toch eens een keer winnen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radar jammers zijn enkel nuttig voor mobiele eenheden want zoals je zelf al aangaf, eens een gebouw zichtbaar is geweest blijft deze zichtbaar. Met een radar-jammer kan je dus wel nieuwe gebouwen aan het "zicht" onttrekken, maar eenmaal met een spyplane overvliegen en het is terug voor eeuwig zichtbaar.

Een shield had je outpost wel kunnen redden, maar als een shield x-damage te verduren heeft gehad is het een tijdje down. Na die downtime is het wel direct weer op volle kracht. Een truuk hiervoor is 2 shield dicht bij elkaar te zetten zodat wanneer het ene shield down is, het tweede shield je gebouwen/eenheden alsnog beschermt. Tegen dat het 2de shield down is is het 1ste meestal wel weer up. Hou er altijd rekening mee dat shield buildings zeer snel vernietigd zijn... dus eenmaal de vijand één mobiele eenheid binnen je shields krijgt, dan gaat je shield er dus meestal aan...

Tech 2 artillery turrets zijn véél gebruikt om basissen vanop een redelijk veilige afstand plat te gooien. Vaak komt het eropaan om een 10-tal van deze suckers buiten de range van de vijand z'n point defence turrets te zetten onder een stevige bescherming van mobiele eenheden en point defences, shields, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Thanks voor de info. Zal het dit weekend eens in een 1 vs 1 potje tegen de AI proberen op die manier.

Wat houden shields eigenlijk precies wel en niet tegen? En hogere techlevel shields verschillen neem ik aan van lagere techlevel shields in zowel grootte (van de 'koepel' ) en in sterkte (hoeveel hits het aan kan voordat het down gaat) ? Maar grotere shields slurpen natuurlijk wel weer meer energy. Neem aan dat als je Energy op 0 staat je shields ook vanzelf uit gaan en pas weer actief worden als je Energy overschot hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1v1 AI speel ik af en toe, maar ik vraag me af hoe ik opdrachten voor m'n commander/engineers kan qeuen. Als ik hem een andere opdracht geef vergeet hij de 1e.. In replays zie ik dat het wel kan, maar hoe?

Shields vind ik zelf vrij nutteloos.. op gegeven moment krijg je idd de grote kanonnen en dan is je shield zo weg.. Mobile shields vind ik wel een nuttige toevoeging op je leger (t2 unit).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb net deze replay gekeken http://www.gamereplays.or...ndex.php?showtopic=178751 en nog meer van Twinnuke, die kerel is echt verdomd goed. Ik ga zijn tacktiek ook eens proberen maar dan met units en nuke. Het belangrijkste wat ik heb geleerd is.

Bouw Super commander units, deze geven je 3000 power en bouwen super snel!
Bouw een Schild 3 icm nuke defence, en veel defence!

Na 20 min had deze vent al 10 super support commander units en die gaven dus al zijn energie plus wat mass creator en je wint zo!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:15:
1v1 AI speel ik af en toe, maar ik vraag me af hoe ik opdrachten voor m'n commander/engineers kan qeuen. Als ik hem een andere opdracht geef vergeet hij de 1e.. In replays zie ik dat het wel kan, maar hoe?

Shields vind ik zelf vrij nutteloos.. op gegeven moment krijg je idd de grote kanonnen en dan is je shield zo weg.. Mobile shields vind ik wel een nuttige toevoeging op je leger (t2 unit).
Hou shift maar een ingedrukt als je klikt voor die opdrachten. Dan kan je meer opdrachten geven.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Shift is zo relax maar heb een paar vraagjes.

Ik heb net bij upgrades gekeken bij de commander maar je kan er wel 8 doen. Ik klikte maar wat aan en hij gaf na de upgrade 2000 energie, weer later moest ik ineens 8000 energie betalen voor een bepaalde upgrade, begreep er nog niet veel van. Kan iemand iets meer hierover vertellen. Verder wou ik met mijn engineers mijn support commander helpen bouwen maar niemand kan dat gebouw ondersteunen, iemand enig idee waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:58
@Versteegrob:
Ik heb die replay eens bekeken en idd een interessante tactiek! Geen enkele vervelende powerplant meer nodig plus wat je bouwt heeft zelf ook nog eens een functie-> win win situatie... mss zelfs een beetje unbalanced.

Die gast moet btw met core gaan spelen, heeft ie met de mobile artillery exp een goed alternatief om de str miss def uit de weg te ruimen. Die strat art van zijn ras zijn gewoon te duur en langzaam.

Nog een vraagje schiet me te binnen: had paar weken geleden gelezen dat met dat queuen op 2 manieren kon: een dat je comm eerst naar de locatie toe loopt, dan bouwt etc, en een dat ie vanuit zn positie zoveel mogelijk opdrachten uitvoert met zo weinig mogelijk lopen. Iemand hier iets van gehoord of weet hoe je dit moet doen?

[edit]op je tweede post op deze pagina: het gebouw dat support commanders levert is een gateway, dus zeg maar een soort teleport. Die kun je moeilijk versnellen met engeneers als dat je vraag was.

[edit2] hier een linkje met de thread. De waarheid ligt denk ik ergens in t midden. http://www.forumplanet.co...asp?fid=22599&tid=1997046

[ Voor 19% gewijzigd door Majari op 05-01-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:27:
Heb net deze replay gekeken http://www.gamereplays.or...ndex.php?showtopic=178751 en nog meer van Twinnuke, die kerel is echt verdomd goed. Ik ga zijn tacktiek ook eens proberen maar dan met units en nuke. Het belangrijkste wat ik heb geleerd is.

Na 20 min had deze vent al 10 super support commander units en die gaven dus al zijn energie plus wat mass creator en je wint zo!

Succes
Dan ga ik me toch afvragen wat voor PC's die gasten hebben, die hebben zeker allemaal een X2 5000+ ofzo. Zelfs in de replay gaat het behoorlijk haperen, mijn CPU usage is dan ook altijd 100%. Als ik het spel langzamer laat lopen (-10 ofzo) gaat het wel redelijk vloeiend, het is dus echt een CPU gerelateerd probleem.
Ik hoop echt dat ze de CPU usage nog even tweaken, want het spel is echt onspeelbaar met een CPU met 1 core. 1 vs 1 gaat wél goed overigens, maar 2 vs 1 weer niet.

Ik heb net nog een spel gehost voor 1 vs 1, dat ging erg lekker. Toch wel een vet spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes
Dit is tegenwoordig de winning strategy die ongeveer iedereen gebruikt, vrij lame.
De portal moet gewoon een stuk duurder en ze moeten geen of minder res produceren, dan wordt het weer een stuk leuker.

Wat wel leuk is als je je T2 of T3 bombers erdoor krijgt en 1 van de Support Commanders kan raken en de anderen erbij in de buurt staan, gaat alles mooi in 1x mee :)

Ik vind trouwens sowieso dat het op dit moment nog te veel erom gaat zo snel mogelijk zo veel mogelijk T3 units te hebben, wat toch wel een beetje saai is.
Had er persoonlijk wat dat betreft iets meer van verwacht.

Over de Skirmish AI:
Laatst een potjes van +2 uur tegen 7 AI's gespeeld en uiteindelijk wel gewonnen.
Werd op gegeven moment wel wat langzaam toen ik 400+ units had (x2 3800+ en 7900GTO met alles op high), maar het viel me erg mee.
Alleen als je grote groepen (50+ units) orders geeft blijft het soms een beetje hangen/wordt erg langzaam.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes
Als je tegenstander na 20 minuten al 10 support commanders heeft doe je iets verkeerd. Bij minuut 1.20 lopen bij mij meestal de eerste hunters al van de band en begin ik meteen met aanvallen, terwjil ik m'n economy op peil houd. Als de tegenstander een beetje fatsoenlijk is kan hij dat wel weerstaan en kom je mooi in t3 ergens terecht, zo niet dan is het binnen 15 minuten bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:07:
[...]

Als je tegenstander na 20 minuten al 10 support commanders heeft doe je iets verkeerd. Bij minuut 1.20 lopen bij mij meestal de eerste hunters al van de band en begin ik meteen met aanvallen, terwjil ik m'n economy op peil houd. Als de tegenstander een beetje fatsoenlijk is kan hij dat wel weerstaan en kom je mooi in t3 ergens terecht, zo niet dan is het binnen 15 minuten bekeken.
Ja dat dacht ik ook al. Normale vallen de meeste lui snel aan, als je die vent dus snel aanvalt dan win je misschien ook wel. Net kreeg hij 20min de tijd om op te bouwen, tja dan gaat het snel.

Ik had net de tacktiek geprobeerd tegen de computer, ging echt te makkelijk. Na 30min had ik al zoveel energie dat er 999999 kwam te staan. Had op een gegeven moment 250 airplanes van level 3 icm 10 faybots, 20 schilden van level 3 enzo, wel vette gevechten krijg je dan.

Maar als iemand je 20min geeft en je pas deze tacktiek toe icm nuke defence dan kan je bijna niet meer verlies. Ik had net 20 van die support commanders en dan bouw je toch snel defence of units, niet eerlijk meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Wackmack op 05-01-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

die replays die ik download en in dat mapje gooi werken bij mij niet .... komt dat omdat ik de verkeerde versie heb ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ja dat denk ik of niet... hmm weet het eigenlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Nou, ik word er niet goed van...

Als ik de bekende shortcut truuk doe, zie je wel dat introscherm, vervolgens die bollekes die draaien. Vervolgens de kaart en die gaat heel snel knipperen, maar nada spel.

Als ik een spel wil hosten, wil dat kreng niet connecten.

Als ik een spel wil joinen, crasht het spel volledig terug.

Boehoehoe, ikkuh heel verdrietig... Heb het spel nu welgeteld 2x kunnen spelen en nu heb ik mijn nieuwe CPU en heb ik eens een avondje (lees: 2 hele uren) de tijd, wil dat kreng niet...

Ik denk dat ik de fles whiskey die ik onder de kerstboom vond maar eens ga openen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wanneer komt ie nou uit, of een demo-versie :(

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mizitras schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:39:
Wanneer komt ie nou uit, of een demo-versie :(
Tja, demo, daar heb je de beta toch voor ;)

En de geruchten gaan februari 2007, maar dat moet ik nog zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Stormtrooper schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:58:
[...]

Tja, demo, daar heb je de beta toch voor ;)

En de geruchten gaan februari 2007, maar dat moet ik nog zien...
Cracks / mods / niet officiële patches voor de closed bèta horen niet in dit topic thuis!
Er mag hier dus ook niets over gepost worden!
Ik denk dat we het daar best niet over hebben. Alhoewel er toch niets op tegen mag zijn, om over de beta te praten? Per slot van rekening, ik zit bij SupCom/GaragePowerdGames ook op het forum, en daar praten we er ook over.

Ik ben nu al een tijdje niet meer zo hard aan het volgen, ik weet al wel wat te verwachten, en heb de beta gemist :-/ maar als ik zo even lees, is er een beta versie 20 (of 2.0) en ondertussen een beta of een patch ervoor, 2.7. Omdat dit ook over het uit te brengen spel gaat, zal het hopelijk geen probleem vormen dat ik het toch vraag: Wat is juist het verschil? Wat heeft men nog aangepast? Chris Taylor of review sites, vermelden daar utieraard niets over. Wat is er juist verandert?

En, ik las ergens bij betatesters op het forum, dat de AI best wel moeilijk is, en dat die 'vervelend' snel werkt in het begin. Iemand zei ook, dat de medium-skill skirmish makkelijker was dan de easy, om tegen de AI te spelen. Waarschijnlijk een bug of een lokaal probleem. Any comments?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Well.. first try first luck... niet dus :/

Ik heb de poorten opengegooid met NAT manager, even in de knowledge base gekeken welke het moesten zijn. Ik kom in chatscreen, kies de kant, druk op ready. Dan start het spel en zie je die radertjes draaien, en wat gebeurt er...........

:| Intro hangt :|

Je ziet een wereldbol en een plattegrond van een kaart, en de monitor draait op 30Hz, zo lijkt het wel zo hard knippert het...

* Jejking heeft het BIJNA gehad met SupCom Beta |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mizitras schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:19:
[...]

[...]

Ik denk dat we het daar best niet over hebben. en blablabla
Waar heb jij het nou over? Als je echt zo op het spel zit te wachten en een demo wou, had je je in kunnen schrijven voor de beta.... En daar mag je het hier best over hebben..

Te laat voor de beta, tja dan zal je toch moeten wachten. Ik denk wel dat er een demo gaat komen maar dat zal zo rond de releasedatum van de full zijn.

Ik ben overigens niet veel games tegengekomen waar zo'n complete open beta aan zoveel geinteresseerden werd "gegeven".

@jejking: zelfde probleem heb ik ook... Sucks bigtime....

[ Voor 4% gewijzigd door Stormtrooper op 05-01-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
Als je last heb van dat "knipper"gedoe moet je ff je C:\Documents and Settings\*username*\Local Settings\Application Data\Gas Powered Games map verwijderen. Ik had er ook last van en zag op het bétaforum dat dat de oplossing was. Vervolgens uitgevoerd en lekker wat potjes gespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Zijn er ook andere command line opties dan degene die bekend is om een skirmish potje te spelen? Ik speel nu altijd hetzelfde ras namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Jejking schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:59:
Well.. first try first luck... niet dus :/

Ik heb de poorten opengegooid met NAT manager, even in de knowledge base gekeken welke het moesten zijn. Ik kom in chatscreen, kies de kant, druk op ready. Dan start het spel en zie je die radertjes draaien, en wat gebeurt er...........

:| Intro hangt :|

Je ziet een wereldbol en een plattegrond van een kaart, en de monitor draait op 30Hz, zo lijkt het wel zo hard knippert het...

* Jejking heeft het BIJNA gehad met SupCom Beta |:(
Voortaan even de veelvoorkomende problemen lezen. De nieuwste beta build heeft een DirectX upgrade nodig en je moet de 'cache' van SupCom leeggooien. Staat gewoon in het topic van de GPGNet chat.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:15:
Zijn er ook andere command line opties dan degene die bekend is om een skirmish potje te spelen? Ik speel nu altijd hetzelfde ras namelijk.
met stom ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kanarie schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:17:
[...]

Voortaan even de veelvoorkomende problemen lezen. De nieuwste beta build heeft een DirectX upgrade nodig en je moet de 'cache' van SupCom leeggooien. Staat gewoon in het topic van de GPGNet chat.
Ja, als ik de oplossing had gevonden hier of daar had ik het hier natuurlijk niet post ;)

Maar ik ga het proberen, kijken of het werkt. Respect dudes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Bij GPGnet kun je in de options de gameport voor Supcom wijzigen. Deze staat standaard op 6112. Mijn Linksys router heeft problemen deze port te forwarden en ik kon dus ook niet connecten met een game. Zelfs niet met DMZ.
Heb de port verandert en nu werkt het!

Mensen met een Athlon XP processor krijgen met beta versie 4.9 desync errors als ze tegen mensen met een andere processor spelen. Dit zal met de volgende patch opgelost worden.

[edit] patch 5.2 is uit. Desync probleem zou nu opgelost moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door M411007 op 08-01-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vet, nog nieuwe leuke dingen in de patch? Je zag namelijk in de oude patch het level niet meer staan bij online games, zwaarkut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Is wel wat veranderd, maar niet enorm veel. De performance is nog steeds heel slecht na een tijdje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Valt de 2.7 beta down te loaden, en up te graden naar 5.2 met skirmish mogelijkheid? (België hier, dus ik moet op mijn verbruik letten ;)

Wat me nog erg irriteert:
- De camera en het gezoom. De camera tilten ging in 2.0 en 2.7 niet bij mij. Ik hoop dat met hogere versies of het eindspel, dit wel kan, en een aangenamer beeld/overzicht geeft.
- Ook de Interface neemt zoveel plaats in. Op een 19" CRT is het nog doenbaar, maar het is toch maar nipt. Op een 17" zou het me al erg zijn gaan storen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizitras op 09-01-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
kiddyl schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:13:
Is wel wat veranderd, maar niet enorm veel. De performance is nog steeds heel slecht na een tijdje spelen.
Op jouw pc uiteraard. Hier draait het als een zonnetje. 8000 afzonderlijke units aansturen in combinatie met AI vraagt wat computing power van je CPU. Wat dat betreft schiet je huidge CPU wat te kort. De engine zelf is subliem, vindt maar eens een andere die 8000 afzonderlijke units op je scherm kan toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:13:
De hele balance is weer anders :) Ook kan je weer alt tab doen en het spel doet minder moeilijk tijdens het connecten. Vind het wel weer een prima patch. Performance is prima eigenlijk, mits je een fatsoenlijke dual core hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth_Chaos schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:59:
[...]

Op jouw pc uiteraard. Hier draait het als een zonnetje. 8000 afzonderlijke units aansturen in combinatie met AI vraagt wat computing power van je CPU. Wat dat betreft schiet je huidge CPU wat te kort. De engine zelf is subliem, vindt maar eens een andere die 8000 afzonderlijke units op je scherm kan toveren.
Ik denk niet dat er op dit moment pc's zijndie 8000 units trekken. Volgens Chris Taylor is een Quad Core namelijk vereist om met duizenden units per speler soepel te kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:01:
Ik denk niet dat er op dit moment pc's zijndie 8000 units trekken. Volgens Chris Taylor is een Quad Core namelijk vereist om met duizenden units per speler soepel te kunnen spelen :)
Ach, toen TA uitkwam liep het op de toenmalige PC's ook nog traag wanneer je met massa's Brawlers of Mavericks een aanval uitvoerde. Pas met latere en dus veel snellere PC's werd het een genot om in TA met grote legers het gevecht in te gaan. Dit zullen we ook met SupCom zien. In het begin zullen voornamelijk de single-core CPU gebaseerde PC's het zwaar hebben, maar de toekomst gaat toch richting dual-core and later quad-core, en op termijn kan iedereen SupCom soepel met massa's units spelen. Dan is de game in ieder geval lang houdbaar, net als TA was (is) ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:07:
[...]

Ach, toen TA uitkwam liep het op de toenmalige PC's ook nog traag wanneer je met massa's Brawlers of Mavericks een aanval uitvoerde. Pas met latere en dus veel snellere PC's werd het een genot om in TA met grote legers het gevecht in te gaan. Dit zullen we ook met SupCom zien. In het begin zullen voornamelijk de single-core CPU gebaseerde PC's het zwaar hebben, maar de toekomst gaat toch richting dual-core and later quad-core, en op termijn kan iedereen SupCom soepel met massa's units spelen. Dan is de game in ieder geval lang houdbaar, net als TA was (is) ! :)
Precies, mijn pc trekt ongeveer 750 units. Dat is genoeg op een 20x20 map en die vind ik al vrij groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Laatst online: 26-08 12:05
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:01:
[...]

Hmm, als we de Mac Pro als PC beschouwen dan zou je het wel moeten redden met twee dualcore xeons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nét vloeiend spelen op de Finn's Revenge map tegen de computer met gemiddeld veel activiteit qua vechten. En dat met toch redelijk zware hardware (3800+, 1024mb en X850 XT). Ik hoop wel dat er nog wat wordt aan optimaliseren wordt gedaan, want het zal toch niet zo zijn dat je een Core 2 Duo 6600 nodig hebt om dit spel een beetje normaal te kunnen spelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Waar zien jullie eigenlijk in-game heoveel units jullie hebben? Ik zit met versie 2.7, maar heb hier de updates nog voor 3.0 en 3.8; kan ik met die wel games saven?

Ik mis een beetje de mogelijkheid om de boel wat te versnellen door bv. smartshaders uit te zetten. De 'shields' en water maken er gebruik van. Gebruik hier een NVIDIA 6600GT 256MB, maar ik merkte met Age of Empires 3, dat op mijn default resolutie warmee ik werk en game, 1024*768, Smartshaders toch een enorme performance impact hadden.
Shaduw en Fidility (dat is bumpmapping precies?) en Details staan al helemaal af of zo laag mogelijk; maar buiten die shaduw af te zeten, merkte ik weinig vooruitgang.
Ook als je het geluid in de game op 0 zet, of de muziek al uitzet, is het verschil 0,0. Terwijl als je de game start met -nosound parameter, of wat de naam ook was, is het verschil er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:06:
Ik kan nét vloeiend spelen op de Finn's Revenge map tegen de computer met gemiddeld veel activiteit qua vechten. En dat met toch redelijk zware hardware (3800+, 1024mb en X850 XT). Ik hoop wel dat er nog wat wordt aan optimaliseren wordt gedaan, want het zal toch niet zo zijn dat je een Core 2 Duo 6600 nodig hebt om dit spel een beetje normaal te kunnen spelen :X
Een dual core doet al wonderen. Ik denk dat als je dit spel fatsoenlijk wilt spelen daar wel aan moet gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:58:
[...]

Een dual core doet al wonderen. Ik denk dat als je dit spel fatsoenlijk wilt spelen daar wel aan moet gaan denken.
En denk maar niet dat virtuale cores (met HyperThreading) helpen hoor... CPU belasting 50% max :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Mizitras schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:32:
[...]

En denk maar niet dat virtuale cores (met HyperThreading) helpen hoor... CPU belasting 50% max :(
Tja, als de pipeline vol zit, dan zit ie vol. Daar moet je Intel op aankijken ben ik bang...

Als ik dit zo lees dan moet ik nog een jaartje wachten. Ik ben niet bereid 2000 euro uit te geven aan een systeem waarmee ik Supreme Commander fijn kan spelen.

Komen er eigenlijk nog release candidates? Of zijn de betas de RCs? Ben benieuwd hoeveel ze nog kunnen bijschaven. Misschien kan ik over 6 maanden al met een minder systeem toe :P

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Mr_Atheist schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:09:
[...]

Tja, als de pipeline vol zit, dan zit ie vol. Daar moet je Intel op aankijken ben ik bang...

Als ik dit zo lees dan moet ik nog een jaartje wachten. Ik ben niet bereid 2000 euro uit te geven aan een systeem waarmee ik Supreme Commander fijn kan spelen.

Komen er eigenlijk nog release candidates? Of zijn de betas de RCs? Ben benieuwd hoeveel ze nog kunnen bijschaven. Misschien kan ik over 6 maanden al met een minder systeem toe :P
Wel, aangezien de betas allerlei debug-code genereren, men allerhande animaties nog aanpast en er een 'tweak' mod is gemaakt die de boel wat versnelt kunnen we misschien concluderen:
- Door end-user aanpassingen, zullen RC's zeker niet het brede publiek bereiken als die er komen, en zal kort daarop de game komen. Kwestie van hoogstens twee weken.
- Je kan met een gemiddeld systeem best genieten, zeker na alle tweaks die ze nog kunnen uitbrengen.

Surtout, op de eilandmap met waterplasje in het midden, en rond de 150 units kon ik lekker blijven spelen. Scrollen en dergelijke, nergens problemen. Goed, geen legers van 50 units met elk hun eigen schaduw, maar gedurende heel de battle, waar ik zowel actief in lucht, water als op het land was, was het smoothly te doen. (NVIDIA 6600 en Pentium 4 630 (single-core!))

Ik heb er wel vertrouwen in dat het beter speelbaar wordt, ook voor de niet high-end systemen. Zelf heb ik er steeds meer en meer plezier in, dat is toch ook al wat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb er al zoveel vertrouwen en plezier in dat ik er net achterkwam dat de hele zooi sinds de laatste update inderdaad zonder geknipper en zonder problemen met connecten het gewoon doet..

Dit alles overigens remote geconstateerd, de beperkende factor blijft TIJD 8)7 , need more time.. Is dat ook ergens te koop (en dan over te klokken)?

[ Voor 3% gewijzigd door Stormtrooper op 10-01-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik kijk graag de replays van dit spel, deze kan je vinden op http://www.gamereplays.or.../index.php?showforum=1396

Nu spoel ik door met de knop game speed 10+ maar na 10min gaat de snelheid altijd weer terug naar 0, is dit een bug? Ik wil soms gewoon vooruitspoelen en dat lukt maar niet. Ja dan moet ik het spel een uur aan laten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
*schaam schaam* in welke map gooi je die replays? *schaam schaam*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Mizitras schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 02:38:
*schaam schaam* in welke map gooi je die replays? *schaam schaam*
Maakt niet uit waar je ze zet. Gewoon dubbelklikken en dan spelen ze af in Sup Com.

Hier nog twee leuke links naar het intro filmpje van Sup Com en een verhaaltje over de single player:
Intro filmpje Sup Com
Review single player campaign

Het spel is bijna af :) Nog maar een maandje aftellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Uhh dat hoeft helemaal niet, je opent ze en he kan ze kijken, echt leuk alleen zou dat ding is wat sneller moeten spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:59:
Uhh dat hoeft helemaal niet, je opent ze en he kan ze kijken, echt leuk alleen zou dat ding is wat sneller moeten spoelen.
Je kunt met + de gamespeed zelf hoger zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:16:
[...]

Je kunt met + de gamespeed zelf hoger zetten :)
Ja dat snap ik maar het lijkt of mijn CPU het na een 10 tal minuten aan kan want dan blijft de snelheid gewoon gelijk. Ik heb een AMD X2 3800 Dualcore, tijd voor de X2 5200 Dualcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:09:
[...]

Ja dat snap ik maar het lijkt of mijn CPU het na een 10 tal minuten aan kan want dan blijft de snelheid gewoon gelijk. Ik heb een AMD X2 3800 Dualcore, tijd voor de X2 5200 Dualcore
Tja, een replay speelt het spel gewoon na, het is geen video oid. Dus het is even zwaar als tijdens het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dat verklaart een hoop, ik hoop toch echt dat de final minder zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Zijn er hotkeys of opties om de GUI aan te passen buiten op (zoals bovenaan bij in- en outcome) te klikken met de muis?

Stel ik heb een waypoint, van locaties a, naar b, naar c, via shift. En mijn commander gaat naar a, en ik bedenk dat hij b mag skippen, hoe un-select ik die?

De camera tilten, via ALT + muis, kan die ook blijven, of gaat die altijd teruggaan naar een top-down view?

'OverCharge', ik heb er niets van gemerkt, wat doet het ?

Een helikopter (ik speel UEF) van Aeon of Cybran, not sure, valt mijn commander aan, die kan in het begin niets beginnen, als ik ik hem zeg de heli aan te vallen. Enkel wat anti-air turrets zijn blijkbaar zijn redding. Ideetjes?

[ Voor 27% gewijzigd door Mizitras op 16-01-2007 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Mizitras schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 02:02:
Zijn er hotkeys of opties om de GUI aan te passen buiten op (zoals bovenaan bij in- en outcome) te klikken met de muis?

Stel ik heb een waypoint, van locaties a, naar b, naar c, via shift. En mijn commander gaat naar a, en ik bedenk dat hij b mag skippen, hoe un-select ik die?

De camera tilten, via ALT + muis, kan die ook blijven, of gaat die altijd teruggaan naar een top-down view?

'OverCharge', ik heb er niets van gemerkt, wat doet het ?

Een helikopter (ik speel UEF) van Aeon of Cybran, not sure, valt mijn commander aan, die kan in het begin niets beginnen, als ik ik hem zeg de heli aan te vallen. Enkel wat anti-air turrets zijn blijkbaar zijn redding. Ideetjes?
De meeste hotkeys staan in de readme in je supcom folder, kijk daar eens in, het zijn er echt veel :)

Skippen van een waypoint kan, er was een manier om waypoints te verwijderen, maar ik sleep ze altijd in een andere volgorde [shift ingedrukt houden en dan een waypoint slepen] zodat het pad weer klopt.

Tilten van de camera gaat automatisch weer terug, is volgens mij niks aan te doen.

Bij overcharge moet je een enemy selecteren, die dan vervolgens met veel kracht wordt opgeblazen, soort D-Gun uit TA dus.

Je ACU kan inderdaad niet [meer] in de lucht schieten, je enige redding is dus anti-air te bouwen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Je kunt bij bol.com Sup Com bestellen in pre-order. Gewone versie 49,99 en de special edition factional versions zijn 54,99. Er staat een release datum van 16-februari :)

Afbeeldingslocatie: http://img.game.co.uk/images/productpages/supcomce.jpg

In UK kost hij 25 pond in de pre-order en komt hij 23-februari uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Dan ga ik er van uit dat ze nog 2 weken nu hebben om te tunen/optimaliseren.
Drukken van dvd's, hoesjes en verspreiding zal ook nog 2 weken in beslag nemen.

De uitstraling van 5.2 bevalt me ook wel, de prestaties kunnen nog wel wat omhoog natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Laatst online: 25-03 11:59
M411007 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:45:
Je kunt bij bol.com Sup Com bestellen in pre-order. Gewone versie 49,99 en de special edition factional versions zijn 54,99. Er staat een release datum van 16-februari :)

[afbeelding]

In UK kost hij 25 pond in de pre-order en komt hij 23-februari uit
_O_ omg! duidelijk dat ik hem meteen ga bestellen. Ik zit echt al onwijs lang te wachten op dit spel, moet hem echt hebben! :D Gaaf! Zijn het grote verschillen tussen die packs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
dartbord schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:44:
[...]
..Zijn het grote verschillen tussen die packs?
Zo te zien zijn de doosjes, wallpapers en posters verschillend per faction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind alleen de release datum van 16 februari wel erg optimistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoeveel verschil is tussen .52 en de release. De performance is werkelijk zeer slecht te noemen en computers worden niet meer zo snel sneller als destijds met TA. Zelf een X2@2500MHz en een 7900GTX en 2GB mem en dan draait het nog niet goed. Weet wel dat een Conroe met 8800GTX sneller is, maar ook weer niet zoveel sneller en hoeveel % heeft zo'n systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
kiddyl schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:53:
.. en computers worden niet meer zo snel sneller als destijds met TA...
Nou TA is 10 jaar oud en mijn huidige pc is wel iets sneller als de 486 die ik toen had. O-)
Pc's zullen steeds sneller worden en Sup Com zal daar steeds meer profijt van hebben.
Moet er niet aan denken een 80x80 km map met 50000 units en 8 spelers te spelen op mijn huidige pc 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Destijds had ik volgens mij een P200, maar helemaal zeker weet ik niet meer. Was niet goed te spelen tot ik een nieuwe processor had die flink overklokt was. Celeron 300@450 en later pas echt soepel met een P3 700@933. Een verdubbeling en daarna nog een verdubbeling. Dat zie ik dus nu niet snel gebeuren. Het is namelijk de CPU die het niet kan bijhouden en de de grafische kaart. Ook wordt de dual-core niet volledig gebruikt. Zit op ong 80% en 20-30% voor mijn 2 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

ik heb al helemaal zin in supreme commander maar het is alleen jammer dat mijn computer het niet echt trekt (lees : bijna niet)

dit is dan met systeem: amd 64 3500+
1GB ddr pc3200
xfx 7800 gt

wat zou ik hier het beste kunnen upgraden? het mobo + proc meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alien B.O.B. schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:26:
ik heb al helemaal zin in supreme commander maar het is alleen jammer dat mijn computer het niet echt trekt (lees : bijna niet)

dit is dan met systeem: amd 64 3500+
1GB ddr pc3200
xfx 7800 gt

wat zou ik hier het beste kunnen upgraden? het mobo + proc meteen
Als je nog een dual core x2 of opteron op de kop kunt tikken, dan gaat het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

heb vananavond een potje gedaan waarbij mijn beide cores [C2D E6600] beiden op 100% draaiden. SupCom nam overigens bijna 1.3GB ram in op dat moment.
Het spel zelf was zo goed als onspeelbaar, zelfs typen ingame ging bijna niet meer.

Was een potje op setons clutch wat als 3v2 begon maar al snel een 2v1 werd. Onze tegenstander liep overigens op het eind tegen de 1000-unit limit op [hoewel dat ongetwijfeld ook kwam door de enorme rijen T3 AA die overal stonden].

Als GPG het spel nog voor 21-2 af wil hebben mag er nog wel flink wat gesleuteld worden aan het cpu gebruik, want zelfs een 2vs2 op een kleine map gaat binnen een half uur traag lopen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Cracks / mods / niet officiële patches voor de closed bèta horen niet in dit topic thuis!
Er mag hier dus ook niets over gepost worden!