Motor - Beginnersvragen... en meer! Deeltje 7 alweer ! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.062 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:51
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:59:
Nu wilde ik eigenlijk al een nieuwe.. maar nu nog wat liever zeg maar :X
Nu nog kiezen.. sowieso integraal (veiligheid en prijs).
Misschien dus
Vind zo'n S1 wel erg gaaf (zonnevizier en stil). Caberg heeft dit ook, maar zit mij voor geen meter. Of iets anders.. zijn er natuurlijk meer met zonnevizier.
En dan nog bepalen waar ik hem koop.. In de motorzaak passen en daarna op het net bestellen staat mij een beetje tegen maar scheelt vaak wel erg dik centen (gewoon 75 euro ofzo). Maar denk dat ik het die gasten in de zaak maar gun, ze staan wel altijd klaar met uitgebreid advies _/-\o_

PS Heb het over de Fun Bike Shop in H'lem.
Af en toe heb je nog van de online aanbiedingen, waardoor het nog eens extra kan schelen.
Heb zelf mijn C2 bij motowebshop.com gehaald en scheelde toch 150e in vergelijking met een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het kopen van spullen zoals een helm via internet moet toch veel geld besparen wil ik het doen, 150 euro is al de moeite om het te overwegen. Maar als het mij zeg 80 euro scheelt dan koop ik ze wel bij de motorzaak. Krijgen we een gezellig bakje koffie, kan ik de helm meenemen voor een testrit en alle andere dingen. Daar betaal ik dan graag wel wat voor want ik gun het ook de uitbater van de zaak.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies, dat bedoelde ik dus ook.
En ik rij uiteraard ook met doppen in. Zonder doppen loop je bij 120 al binnen een kwartier gehoorbeschadiging op, geloof ik. Hangt natuurlijk ook nog af van motor (kuip of niet), helm , windrichting enzo, maar toch.

Neig erg naar de C2. Als de politie ermee rijdt, zal het wel veilig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 23:05

PeNGuiN

't Is Wat...

Ik heb al een tijdje een S1... Goddelijke helm wat betreft stilte en comfort. Ik hoor zelfs mijn motoralarm niet meer afgaan als ik de helm op heb en mijn oordopjes met muziek in heb. Bovendien gaat de helm niet 'liften' bij snelheden boven de 200 als ik achterom kijk :) En dat zonnevizier: tja, mijn ogen kunnen niet goed tegen fel zonlicht dus het is ideaal voor mij...

Als je slim shopt, kun je ook vaak bij motorzaken de helm goedkoop vinden hoor. Ik had hem bij mijn huisdealer voor ongeveer € 370,- (gangbaar was toen ~€ 450,-). En niemand die je verbiedt om te onderhandelen over de prijs ;)

De service van Schuberth is ook uitstekend. Ik had een beschadigd vizier (folie liet los) dat zonder morren direct vervangen werd!

[ Voor 39% gewijzigd door PeNGuiN op 02-12-2006 16:23 ]

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeNGuiN schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:03:
De service van Schuberth is ook uitstekend. Ik had een beschadigd vizier (folie liet los) dat zonder morren direct vervangen werd!
Vertel dat niet tegen Capo _o-

Wel leuk die erros van M-F tijdens de upgrade :)
1 Vrouw kan meer posten dan een heel MF kan beantwoorden. - Orpheus _o-

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Schubert, breek me de bek niet open.

vizier 5x gewisseld
vizier sluit niet aan tegen rubber
binnenvoering laat los
rubbers onderkant waar vizier tegen aan moet komen zitten los
zonnebril gaat niet meer soepel

half jaar oud..

539 euro.. S1 nordic dragon..

moethem zelf opsturen want motoport hillegom zijn stelletje hufters.

hopelijk krijg ik van schubert een nieuwe! hoe dan ook tief ik hem op marktplaats en ga een shoei kopen.. kut schubert.

Wind tunnel getest ? man dat ding vangt een zijwind das niet normaal, en het gewicht.. pfff

Sorry maar heb nog nooit zoveel spijt gehad als van een schubert, de zonnebril is ideaal (toen ie werkte) omdat ie de zon tegenhield, maar ook het getocht in de helm.

Twijfel nog steeds, bij motoport hillegom door de raam gooien of opsturen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:08:
Twijfel nog steeds, bij motoport hillegom door de raam gooien of opsturen.
Geef em maar aan mij die helm. Kan ik wat docenten een lesje leren :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
haha zit tegen de belgische grens aan momenteel en heb de helm bij me :P

morgen proef rijden op de 1000 k5 en evt. kopen.. de black edition..woehoe :P

laat het nog wel weten.. :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over controles gesproken, ik weet niet of het waar is maar ik kreeg laatst deze foto's toegestuurd:

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/8807/pic08259py7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/8518/pic18670sa9.jpg

Het nieuwste speeltje van de KLPD. Volgens degene die ze me toestuurde zullen ze deze overal uitrollen. Ze filtsen niet meer, en binnen 4 dagen heb je de prent in huis. Tevens kunnen ze ook onnodig rechts inhalen detecteren.. Ga je je toch afvragen in hoeverre dit nog iets met verkeersveiligheid te maken heeft, of met het spekken van de staatskas.

Waarheid of niet het ziet er eng uit :|

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:33:
Over controles gesproken, ik weet niet of het waar is maar ik kreeg laatst deze foto's toegestuurd:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het nieuwste speeltje van de KLPD. Volgens degene die ze me toestuurde zullen ze deze overal uitrollen. Ze filtsen niet meer, en binnen 4 dagen heb je de prent in huis. Tevens kunnen ze ook onnodig rechts inhalen detecteren.. Ga je je toch afvragen in hoeverre dit nog iets met verkeersveiligheid te maken heeft, of met het spekken van de staatskas.

Is die vangrail wel Nederlands?
Op de achterste vangrail staat ook een paaltje dat me meer doet denken aan Frankrijk?

In ieder geval wel nog redelijk te zien aan de afwijkende vorm van de vangrail en de zandbak ervoor. Ik ben zelf altijd veel banger voor kastjes achter HMpaaltjes, die zie je niet.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:33:

[afbeelding]

[afbeelding]

psst ;)
Nieuwe flitspalen-lijst (of alweer een broodje aap?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm hehe terechte twijfels dus :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Alsof wij motorrijders dat erg vinden? Plaat eraf getrild mijnheer O-)

* Chevy454 heeft er tot 2 keer toe ervaring mee :(

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 03-12-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Osiris schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 00:41:
[...]
Ik heb zelf aangemeten dingen van "Comfoor", kreeg je korting op als je lid werd van de KNMV, wat iedere motorrijder uiteraard behoort te zijn :P
Hoeveel korting op deze doppen krijg je bij de KNMV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Nou maar even laten weten dat ik nu eigenaar ben van een gsxr 1000 k5 black edition. Full titaan akra (te koop) , lederen bagster zwart (te koop) , vierkante 014 band ( tekoop :+ ) en een zwart ruitje :)

FOto komt nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Laatst online: 19:52
Capo schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:21:
Nou maar even laten weten dat ik nu eigenaar ben van een gsxr 1000 k5 black edition. Full titaan akra (te koop) , lederen bagster zwart (te koop) , vierkante 014 band ( tekoop :+ ) en een zwart ruitje :)

FOto komt nog wel :)
Gefeli.. warom dat akra systeem eraf? niet luid genoeg?

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

FragDaddy schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:24:
[...]

Aan de vorige foto te zien lijkt me de reden dat het niet echt mooi staat.

Een kort pijpje lijkt mij persoonlijk veel leuker. Bijv. Laser xtreme of een Racefit ( http://www.racefit.co.uk ) >:)

Gefeli iig!

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:24:
Sommige mensen zijn nog wel sociaal ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SnelheidsDuivel schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:05:
[...]

Hoeveel korting op deze doppen krijg je bij de KNMV?
[quote=http://www.comfoor.nl/content.asp?m=4&p=39]KNMV-Comfoor Actie - voor de motorrijder
Voor KNMV leden hebben we een speciale actie.

Je gelooft je oren niet.
Normale situatie:
• Comfoor geluidsfilter per set € 114,95 (consumenten prijs incl. BTW)
• Reinigingsset € 11,60

Actie:
• Comfoor geluidsfilter per set voor KNMV lid € 97,30 (incl. BTW)
• Reinigingsset voor KNMV lid € 0,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Capo: Gefeliciteerd gast. Zo'n racefit (of een kleine yoshi) is erg mooi. Die had ik ook besteld voor de mijne (maar hij was eerder total loss ;))

Ik heb Zaterdag mijn CBR verkocht en ga Donderdag kijken naar een GSXR600 K5.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 11:32
capo: Gefeliciteerd :-) Wel snel komen met die foto's

Ik moet zelf nog dik 4 weken wachten totdat de mijne wordt geleverd :-(

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zo dan even wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/gixk5/k53.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/gixk5/k54.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/gixk5/k55.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/gixk5/k51.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/gixk5/k52.jpg

7 juni 2005 , 83xxkm, black edition :P vierkante achterband..

De akra mag eraf om dat ik een korte suzuki yoshi (met ekeur) wil ivm buitenland tripjes. De enorme bak herrie hoeft voor mij meer niet zo. Investeer liever in goede vering en wat extra banden en benzine om te kunnen rijden. En het vermogen ? Nou denk dat ie dat wel meer dan genoeg heeft al :P

Mocht ik hem niet kwijt kunnen voor mijn vaste vraagprijs dan komt er een akra met Ekeur en gaat enkel de demper de verkoop in.

Heb nog een daily driver die een hels kabaal maakt O-) haal ik de 115db wel mee ;( db killer is in de maak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
MagicTempest schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:10:
capo: Gefeliciteerd :-) Wel snel komen met die foto's

Ik moet zelf nog dik 4 weken wachten totdat de mijne wordt geleverd :-(
3minuten na jou post, snel genoeg ? :+

Ow had ik al vermeld dat er 2 cm schaamranden op staan.. grin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
ZiegoM schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:26:
[...]

Aan de vorige foto te zien lijkt me de reden dat het niet echt mooi staat.

Een kort pijpje lijkt mij persoonlijk veel leuker. Bijv. Laser xtreme of een Racefit ( http://www.racefit.co.uk ) >:)

Gefeli iig!
De Racefit Slash of Growler.. :X DAT is pas een bak herrie.. maar dat zijn slipon pijpjes volgens mij. En om nou een full-system te vervangen voor originele headers en een slipon pijp.. dat is natuurlijk achteruitgang.
Sommige mensen zijn nog wel sociaal ingesteld
Wie ik? Sociaal?
Ow had ik al vermeld dat er 2 cm schaamranden op staan.. grin..
Is er in iedergeval altijd rustig mee gereden :)

[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 04-12-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:27

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
achteruit gang.. het is leuk om mee te posen maarja daar biljft het ook wel bij :)

Ik vind het niet meteen achteruit gang. ik wil sportiever klinkende demper die ekeur heeft en minder weegt (minder lomp oogt :X) Ik heb niks aan een full akra dus kan ik het beter verkopen en het geld investeren in vering. Dat is iets waar je echt plezier van kunt hebben , maarja dat is mijn mening :)
FragDaddy schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:32:

Is er in iedergeval altijd rustig mee gereden :)
Niet helemaal, remschijven zijn blauwachtig dus er is iig ook mee door gereden. Dat is fijn want olie zuipende motor is ook niks :P

[ Voor 28% gewijzigd door Capo op 04-12-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Zijn er dan altijd dragraces mee gedaan? Dan hoef je de bocht niet om ;-)

Het blijft echt een mooi ding btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:16
vette bike Capo, welkom in de wereld die 180PK+ heet :+

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Grolsch schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:05:
vette bike Capo, welkom in de wereld die 180PK+ heet :+
Capo is er ja. Nu jij nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
fabrieksopgave = 180 PK, + misschien een paar PK'tjes extra ivm luchtfilter / uitlaat en PC3.

Net alsof we dat merken :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Pcies Grolsch, Simpel uitlaatje voor de looks en dan vering aanpakken en stuurdemper.

Nee is niet mee gedragraced. Maar wel hard rechtdoor mee gereden :+ (denk ook el een keer een circuitdagje hoor maar ach)

Dyno sheet die ik heb is niet fair, ding staat te arm. komt ie niet verder als 162.a.w pk.. ding eens wat benzine geven dan zal het wel een 166 worden hoewel akra richting de 170 meent te gaan op hun website geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
zulke motoren zijn gemaakt om mee te racen, dus wat zou het uitmaken als ermee op het circuit is gereden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dat komt omdat de verschillen maar minimaal zijn. Ga eens van 100 naar 145pk en trek het gas volledig open. Doe het dan eens van 145 naar 210pk etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:10

DoctorV64

Cosmopoliet

Zeer mooie fiets Capo!!
Damn, ziet er echt strak uit. Mooie tank btw.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een hoes van Bagster, kan je een tanktas 'op/aanklikken'

Van de sint zelf een tanktas gekregen, en een motorhoes., me happy 8)
Ben erg benieuwd hoeveel mn motor deze tank gebruikt.. vorige tank: 1:14 (zelfs 1:13,97 geloof ik) |:( Maar toen beetje gespeeld... nu als een oud wijf rijden en kijken hoe hij zuipt.
Ooit heb ik een tank 1:19 gehaald.. maar toen ging hij een stuk minder hard :D
Blijf het bizar vinden hoor.. verbruik.
De Micra van mn vriendin doet 1:20 (makkelijk), maar is vier keer zo zwaar als mn motor? Goed, trekt natuurlijk voor geen f*ck op, maar toch. Ergens zou je denken dat een licht motorfietsje gewoon minstens twee, drie keer zo zuinig zou moeten zijn als een auto, maar helaas.

Morgen ga ik bellen voor een afspraak bij een dynostar-bank, misschien dat dat in het verbruik ook nog wat gaat uitmaken, zolang hij niet optimaal afgesteld is gooi je natuurlijk altijd peut weg.

En Capo; uiteraard gefeliciteerd! Mooi ding

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
geile fiets hoor !

ik ga het even rustig aan doen met mijn motorrijbewijs. Ben gaan twijfelen of autorijden misschien toch meer mijn ding is

[ Voor 77% gewijzigd door 418O2 op 04-12-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 18:00

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:12:
Blijf het bizar vinden hoor.. verbruik.
De Micra van mn vriendin doet 1:20 (makkelijk), maar is vier keer zo zwaar als mn motor? Goed, trekt natuurlijk voor geen f*ck op, maar toch. Ergens zou je denken dat een licht motorfietsje gewoon minstens twee, drie keer zo zuinig zou moeten zijn als een auto, maar helaas.
Hoe rijd je dan met die micra ? ;)
En zet dr een motor tegenover die 1:20 loopt en kijk hoe je daar mee om gaat.
Mn VFR zit mn 0-100 tijd zelden boven de 6-7sec, behalve bij warmrijden dan.
En mn gemiddelde verbruik hangt zo rond de 1:13,5/1:14, met vrij stevig doorrijden over het algemeen.
1 keer 1:16,5 gehaald toen ik met een groepje 25KW'ers meeging en dat ging vrij rustig (nauwelijks boven de 5K geweest).
Hoop m wel wat zuiniger te krijgen als ik dr een nieuwer blok onder hang, hoe zuiniger je m kan krijgen zonder het inleveren van plezier, hoe beter natuurlijk :P

Bovendien is het verbruik in de winter bijna altijd (wat) hoger dan in de zomer.
Mn VF400 deed in de winter 1:15 en in de zomer consequent 1:18 gereden.
Die NX250 deed overigens 1:30 en 1:25 als je bijna constant volgas ging rijden (niet dat dat zo extreem hard gaat, maar toch :P).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

4x2 schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:34:
[...]

Hoe rijd je dan met die micra ? ;)
En zet dr een motor tegenover die 1:20 loopt en kijk hoe je daar mee om gaat.
Mn VFR zit mn 0-100 tijd zelden boven de 6-7sec, behalve bij warmrijden dan.
En mn gemiddelde verbruik hangt zo rond de 1:13,5/1:14, met vrij stevig doorrijden over het algemeen.
1 keer 1:16,5 gehaald toen ik met een groepje 25KW'ers meeging en dat ging vrij rustig (nauwelijks boven de 5K geweest).
Hoop m wel wat zuiniger te krijgen als ik dr een nieuwer blok onder hang, hoe zuiniger je m kan krijgen zonder het inleveren van plezier, hoe beter natuurlijk :P

Bovendien is het verbruik in de winter bijna altijd (wat) hoger dan in de zomer.
Mn VF400 deed in de winter 1:15 en in de zomer consequent 1:18 gereden.
Die NX250 deed overigens 1:30 en 1:25 als je bijna constant volgas ging rijden (niet dat dat zo extreem hard gaat, maar toch :P).
Ik rijd 270km tot mijn benzineklampje aangaat, meestal gaat er dan tussen de 13-14 liter in. Ik rij dus tussen de 1:19 en 1:21 en dan laat ik hem nog regelmatig de begrenzer (13 k) kussen bij het optrekken. Wel schakel ik snel op als ik langere stukken toch niet hard kan rijden.

Hoe check je eigenlijk gemakkelijk je 0-100 tijd, lijkt me wel leuk om een keer te testen :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Gokken :P
Als ik niet voluit optrek is het nog wel redelijk te tellen, maar volgas heb je wel wat beters te doen.
Bij mn VF400 kon ik het toen redelijk bepalen omdat je bij 105 van 2 naar 3 schakelde (ongeveer).
Dus dan is het een kwestie van tijdens een onboardfilmpje gewoon luisteren, kijken en tellen.
Kwam uit op 5 seconden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn VFR uit '94 (RC36-II) doet al 2 1/2 jaar (27000 km) ongeveer 1:17. Bij doorrijden 1:16, bij oude-oma-rijden met mooi weer 1:19. Het lijkt hem niet veel uit te maken?
Mijn oude VFR ('86) was zelfs nog iets zuiniger met bijna 1:18 gemiddeld. Staat die van jou niet goed afgesteld 4x2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0-100 tijd met die Micra?
Ongeveer net zo lang als uitgebreid gaan zitten schijten :+

Misschien dat ik het eens een tank volhoudt om echt zuinig te rijden (incl op snelwegen achter een vrachtwagen hangen, dat schijnt enórm te schelen).. maar ja.
Ik rij wel vooral voor de lol.. en achter vrachtwagens aanrijden vind ik niet echt leuk rijden :p

Maar goed.. als hij nu consistent 1:14 gaat doen gaan die originele gasnaalden en sproeiers er wel weer in denk ik (dan 1:17,5), scheelt me net ff teveel centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

gwystyl schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:28:
Mijn oude VFR ('86) was zelfs nog iets zuiniger met bijna 1:18 gemiddeld. Staat die van jou niet goed afgesteld 4x2?
Staat volgens mij nog wat aan de arme kant op de gasnaalden (en hij heeft 85K gelopen, dus de kans dat de carbs niet helemaal 100% meer zijn is ook aanwezig).
Maar ga dr niet superveel moeite meer in steken op het moment, als het ff kan komt dr een RC36-2 blok onder (wat van zichzelf al vrij zuinig is).
En dr komt sowieso weer een nieuw uitlaatsysteem onder, dus dan kan ie weer afgesteld worden.
Ach, als ik m op een consequente 1:15 kan krijgen zonder me als een bejaarde te gedragen vind ik het prima.
Alles wat ie zuiniger is is dan mooi meegenomen, maar meer ook niet :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 08:41

Steffie

Opaque

ZiegoM schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:12:
[...]

Ik rijd 270km tot mijn benzineklampje aangaat, meestal gaat er dan tussen de 13-14 liter in. Ik rij dus tussen de 1:19 en 1:21 en dan laat ik hem nog regelmatig de begrenzer (13 k) kussen bij het optrekken. Wel schakel ik snel op als ik langere stukken toch niet hard kan rijden.

Hoe check je eigenlijk gemakkelijk je 0-100 tijd, lijkt me wel leuk om een keer te testen :P
Op mijn FZR600 haal ik ongeveer 300km en dan tank ik ook tussen de 13 en 14 liter. Dit is bij een rijstijl die er puur op gericht is om van A naar B te komen; ergo veel snelwegkilometers met een gemiddelde snelheid van ~120km/h. Wanneer ik dijkjes doe of ik rijd in 59 minuten van Den Haag naar Deventer, dan doet die 1:18 :)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Laatst online: 06-10 23:05

PeNGuiN

't Is Wat...

Ik rijd gemiddeld 1:14. Op vakantie 1:9 (no comment >:)) en op lange-afstands-snelwegrijden zo'n 1:18.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Had jij geen FZR1000 naast die Appie :?
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:50:
Maar goed.. als hij nu consistent 1:14 gaat doen gaan die originele gasnaalden en sproeiers er wel weer in denk ik (dan 1:17,5), scheelt me net ff teveel centen.
Hoe trekt de motor nu? Waarschijnlijk staat hij iets te rijk in het middengebied waar jij in rijdt.

[ Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 05-12-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijne deed 0,7 liter per rondje assen ;)

Maar hij is verkocht en morgen naar een nieuwe kijken :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Grolsch : Maakt ook niet uit, mits ze niet op hun smoel gaan en goed warm laten lopen :)

Is idd een bagster, lederen tankhoes, ben er niet kapot van maar nut boven looks in deze kwestie.

Ga straks ff bellen voor een akra hexo uitlaat met ekeur, dan is eea toch opgelost :P
(korter, betere vorm, ekeur, etc)

En wat boeit verbruik ? Heb gebruik gehad van 1 op 11 bij een motor, zolang hij soepel loopt.. motor rijden kost nou eenmaal geld, maa rhet is leuk dus mag het ook wat kosten. Mijn idee :P

[ Voor 23% gewijzigd door Capo op 05-12-2006 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 01:04:
Hoe trekt de motor nu? Waarschijnlijk staat hij iets te rijk in het middengebied waar jij in rijdt.
Zou heel goed kunnen. Ik weet het niet. Ga hem op een bank gooien, vandaag even een afspraak maken. Kan als test de naalden wat laten zakken natuurlijk.

Motor trekt best goed. Met hele lage toeren en gas kan hij zich even verslikken (verzuipen), maar daarna is de afgifte veel soepeler tot aan 10.000 rpm dan met de oude naalden en sproeiers. De top is volgens mij vergelijkbaar, maar hij dipt nu niet meer (of minder) in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 07:45:
En wat boeit verbruik ? Heb gebruik gehad van 1 op 11 bij een motor, zolang hij soepel loopt.. motor rijden kost nou eenmaal geld, maa rhet is leuk dus mag het ook wat kosten. Mijn idee :P
Nou, 1 op 10 bij snelweg tegen 120km/h zou ik niet leuk vinden :P 1 op 10 op de snelweg tegen 180km/h is een ander verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Chevy454 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:55:
[...]

Nou, 1 op 10 bij snelweg tegen 120km/h zou ik niet leuk vinden :P 1 op 10 op de snelweg tegen 180km/h is een ander verhaal :+
zelfs bij 180 km/h is een supersport zuinig

pas als je goed boven de 200 komt begint het beestje te zuipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Chevy454 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 01:04:
[...]
Had jij geen FZR1000 naast die Appie :?
Moet er niet aan denken met mijn gewicht. Ik vind deze 600 al veel te zwaar ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Steffie op 05-12-2006 11:48 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Mijn oude 99'er gsxr reed 1 op 12 .. boven de 200 ging het wat harder :P

Boeit mij geen reed, wil lekker rijden. Doe het voor me lol dus :)

Als het zuinig moetkoop ik wel een diesel of een suzuki burgman op gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 16:39
Capo schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:48:
Mijn oude 99'er gsxr reed 1 op 12 .. boven de 200 ging het wat harder :P

Boeit mij geen reed, wil lekker rijden. Doe het voor me lol dus :)

Als het zuinig moetkoop ik wel een diesel of een suzuki burgman op gas.
ach tja, benzine verbruik wordt wel steeds belangrijker naarmate de prijs omhoog gaat (het gaat ook alleen maar omhoog) maar ik denk de interesse in verbruik voor dinx misschien wat interessanter is dan voor jou :) (ik kan me natuurlijk vergissen).

ik ken ook wel mensen die juist met de motor gaan omdat die zuiniger is.

afijn ik weet zelf nog niet hoeveel waarde ik eraan ga hechten.

[ Voor 8% gewijzigd door justice strike op 05-12-2006 12:07 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Mijn woon-werk motor is ook wat zuiger als menig auto maar is nog steeds niet echt super zuinig, maar ga hem dit wel maken door hem origineel te maken kwa blok/uitlaat etc.. daarbij is het voor mij ook van belang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:16:
Mijn woon-werk motor is ook wat zuiger als menig auto maar is nog steeds niet echt super zuinig, maar ga hem dit wel maken door hem origineel te maken kwa blok/uitlaat etc.. daarbij is het voor mij ook van belang. :)
Injectie en dan de motor 10% te arm afstellen ;) Dan heb je nog voldoende vermogen voordat hij begint in te kakken en rijd je meest economisch. Wel een hoge NOx maar boeiuh, nog altijd beter dan met carbs rijden :)

[ Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 05-12-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

qua zuinigheid gaat mijn baby vara mijn zijn whopping 125CC het hier wel winnen denk ik ;)

180 mijl red ik makkelijk op een liter of 10 dus dat is bijna 1 op 30..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ToolkiT schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:07:
qua zuinigheid gaat mijn baby vara mijn zijn whopping 125CC het hier wel winnen denk ik ;)

180 mijl red ik makkelijk op een liter of 10 dus dat is bijna 1 op 30..
tsjah, maar je moet er maar net op rond willen rijden 8) O-) (NOFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grolsch schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:19:
[...]

tsjah, maar je moet er maar net op rond willen rijden 8) O-) (NOFI)
todat ik mijn NL rijbewijs omlaat zetten voor een UK rijbewijs en voor A ga is dit het snelste waar ik op mag...
Trouwens voordeel van een Varadero 125 is dat hij 'full size' is en de meeste mensen denken dat het een 600cc is..

Qua snelheid mis je wel wat, maar eerlijk gezegt valt het me reuze mee, ik ben igg nog steeds sneller weg dan de meeste auto's en als er file is sneller dan alle auto's ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

NX'je was zuiniger :P
Keertje 1:35 gehaald 8)
En een vriend van me heeft met zn DR350 zelfs 1:40 gehaald, toen kwam ie niet boven de 80 uit omdat het ding anders teveel olie zoop :P

Met mn 98cc 2-takt brommertje ook een keer 1:35 gehaald met iemand achterop, was ik ook wel erg trots op trouwens :P.
Ik weet wel hoe ik zuinig moet rijden, alleen hard rijden is leuker :+.

[ Voor 33% gewijzigd door 4x2 op 05-12-2006 19:27 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ToolkiT schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:23:
[...]

todat ik mijn NL rijbewijs omlaat zetten voor een UK rijbewijs en voor A ga is dit het snelste waar ik op mag...
Trouwens voordeel van een Varadero 125 is dat hij 'full size' is en de meeste mensen denken dat het een 600cc is..

Qua snelheid mis je wel wat, maar eerlijk gezegt valt het me reuze mee, ik ben igg nog steeds sneller weg dan de meeste auto's en als er file is sneller dan alle auto's ;)
het was ook maar een grapje hoor, vandaar mijn smileys ;)

motor = motor (scooters uitgezondert) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:27

DinX

Motormuis

justice strike schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:07:
[...]

ach tja, benzine verbruik wordt wel steeds belangrijker naarmate de prijs omhoog gaat (het gaat ook alleen maar omhoog) maar ik denk de interesse in verbruik voor dinx misschien wat interessanter is dan voor jou :) (ik kan me natuurlijk vergissen).

ik ken ook wel mensen die juist met de motor gaan omdat die zuiniger is.

afijn ik weet zelf nog niet hoeveel waarde ik eraan ga hechten.
Verbruik boeit me geen reet, ik geef dat toch aan als beroepsonkosten :p

Die van mij doet trouwens 1 / 15-16 ofzo bij snelwegverkeer.

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 05-12-2006 20:31 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
DinX schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:30:
[...]

Verbruik boeit me geen reet, ik geef dat toch aan als beroepsonkosten :p

Die van mij doet trouwens 1 / 15-16 ofzo bij snelwegverkeer.
mja ik bedoelde iemand die woon/werk verkeer doet en niet alles vergoed krijgt. Hoe rijd de aprilia rs 250 eigenlijk. Die heeft al de kracht van menig 600cc motor. :)

[ Voor 11% gewijzigd door justice strike op 05-12-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als een supersnelle brommer en 1:12 ofzo ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Ja ongeveer dat verbruik. Maar je betaalt veel meer aan brandstof dan alleen de benzine, want er moet ook nog een liter olie in om de 800 a 1000km :P Overigens vind ik zoiets absoluut geen van A naar B motor. Na 100m en de eerste rotonde zijn alle goede voornemens van het nieuwe rijden alweer vergeten. En het is erg vervelend om ergens heen te rijden zonder een bochtige omweg te nemen. Daarom is die FZR600 zo slecht nog niet als tweede motor, omdat ik daar niet echt veel lol aan beleef en dus wel zuinig mee kan rijden :)

[ Voor 61% gewijzigd door Steffie op 05-12-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Steffie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:00:
Ja ongeveer dat verbruik. Maar je betaalt veel meer aan brandstof dan alleen de benzine, want er moet ook nog een liter olie in om de 800 a 1000km :P Overigens vind ik zoiets absoluut geen van A naar B motor. Na 100m en de eerste rotonde zijn alle goede voornemens van het nieuwe rijden alweer vergeten. En het is erg vervelend om ergens heen te rijden zonder een bochtige omweg te nemen. Daarom is die FZR600 zo slecht nog niet als tweede motor, omdat ik daar niet echt veel lol aan beleef en dus wel zuinig mee kan rijden :)
Daarnaast moet je met zo'n RS250 ook nog wel eens een setje zuigers vervangen. Als je 30.000km per jaar rijdt en dus 2x per jaar dat klusje moet laten doen wordt het ook wel wat prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik denk dat je met zo'n 250cc al helemaal niet op de snelweg moet komen, want echt rustig loopt zo'n 2-taktje niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Grolsch schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:31:
ik denk dat je met zo'n 250cc al helemaal niet op de snelweg moet komen, want echt rustig loopt zo'n 2-taktje niet :P
Dat valt opzich wel mee hoor. Die RS250 maakt ongeveer 6500rpm bij 120km/h in de zesde versnelling. Dus dat is nog voor het punt dat de powervalves helemaal opengaan en je een schop in je rug krijgt. Die FZR600 doet er 6000 in de zesde versnelling. Zoveel verschil zit er dus niet tussen. Enige nadeel van de RS250 is dat je drie versnellingen terug moet schakelen als je even ergens vlot voorbij wilt. De topsnelheid van die RS250 ligt trouwens gelijk aan dan die van m'n FZR600; allebei ongeveer 225km/h.

[ Voor 7% gewijzigd door Steffie op 06-12-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
idd :) het is opzich wel grappig om te zien hoeveel er uit zo'n kleine motor gehaald kan worden.

trouwens net op het nieuws.
De politie heeft in Amsterdam-Noord een Connexxion-medewerker opgepakt die
verdacht wordt van het neerschieten van een motorrijder,na een verkeersruzie.
De schutter was na het incident in het witte busje waarin hij reed,gevlucht.

[ Voor 44% gewijzigd door justice strike op 06-12-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

justice strike schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:03:
idd :) het is opzich wel grappig om te zien hoeveel er uit zo'n kleine motor gehaald kan worden.

trouwens net op het nieuws.

[...]
Hmmm, das echt niet te geloven... zieke wereld soms... :r

Even een andere onderwerp:

Na het rijden op een (enigzins) moderne motor is het rijden in een 'snelle' auto wel even een stukie minder indrukwekkend. Ik moest laatst voor mijn werk met een Lotus Elise 111R (192pk @ 860kg) rijden en de acceleratie (0-100 km/h 5,2 s) was een stuk minder dan op mijn motor. Natuurlijk heb je op de motor nog het effect dat je echt buiten zit en het dus een stuk harder lijkt te gaan, maar dan nog... een motor is gewoon veel sneller/ spannender...

Totdat je bij een bocht komt natuurlijk, wat heeft zo'n plastieken lotusje een grip :9
Hoewel het met een motor door de bocht gaan ook erg spannend is.

Motor rijden en auto rijden... beiden hebben hun charmes :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
tja als het echt hard regent, zit ik toch liever in een auto. Om meerdere redenen dan alleen dat het nat is (want nattigheid weer ik niet :P)

[ Voor 39% gewijzigd door justice strike op 07-12-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
justice strike schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:04:
tja als het echt hard regent, zit ik toch liever in een auto. Om meerdere redenen dan alleen dat het nat is (want nattigheid weer ik niet :P)
Nee. met een achterwielaangedreven auto met veel vermogen zonder traction control en ABS? is dan heel veilig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vanavond kijken naar een nieuwe Racer :):)

Suzuki GSXR-600 K5. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
FragDaddy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 08:59:
[...]

Nee. met een achterwielaangedreven auto met veel vermogen zonder traction control en ABS? is dan heel veilig..
Is natuurlijk wel een stuk veiliger dan de motor, al is het alleen maar om de kooiconstructie die je om je heen hebt.

Maarja, we zijn waarschijnlijk geen van allen motor gaan rijden omdat het zo "veilig" zou zijn. Toch moet ik zeggen dat ik een auto bij dit weer wel erg fijn had gevonden. Vind die harde regen en rukwinden toch niet zo plezierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
MagicTempest schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:48:
[...]

Is natuurlijk wel een stuk veiliger dan de motor, al is het alleen maar om de kooiconstructie die je om je heen hebt.

Maarja, we zijn waarschijnlijk geen van allen motor gaan rijden omdat het zo "veilig" zou zijn. Toch moet ik zeggen dat ik een auto bij dit weer wel erg fijn had gevonden. Vind die harde regen en rukwinden toch niet zo plezierig.
De kooiconstructie van een ultra-lichte lotus.. daar voel ik me echt veilig in..

Maar je hebt natuurlijk gelijk. auto's zijn veiliger en we rijden geen motor voor de veiligheid.

Suzuki GSXR-600 K5.
Al in race-trim of moet je hem nog ombouwen? En als ie al in racetrim staat.... specs please!!!!!!
ach tja, benzine verbruik wordt wel steeds belangrijker naarmate de prijs omhoog gaat
Tja. scheelt me echt geen zak. het is hobby.. wat denk je dat banden en onderhoud kost... die paar druppels extra benzine...

valt me wel op dat als ik met mensen samen rij met redelijk sociaal rijgedrag, dat ik dan 210km kan rijden voordat mijn benzinelampje gaat branden.. Als ik alleen rij is het bij 180km al gebeurt.. Dan ben ik na die 180km (ongeveer 2 uur rijden) ook wel weer kapot voor de rest van de dag.. :D maargoed :X

Ik mis het echte motorrijden wel :( een beetje rondsukkelen op zondagmiddag tussen de buien door geeft geen voldoening. Ik zit er over te denken om begin volgend jaar een weekje naar zuid-spanje te gaan om toch een beetje fatsoenlijk te kunnen motorrijden.. dus als er iemand mee wil.. (het helpt als je een auto met trekhaak en een motortrailer hebt.. want die heb ik dus niet :P.. vandaar mijn vraag of er iemand mee wil..) voor degene die mee wil: Ik pas me wel aan aan jou rijgedrag.

edit. nu 19 graden en zonnig in Malaga.. 8)

[ Voor 49% gewijzigd door FragDaddy op 07-12-2006 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Jeroen_Tielen schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:07:

Suzuki GSXR-600 K5. _/-\o_
Als je niks gekocht hebt heb ik maybe wat interresanters, k6 750 met klein beetje kuipschade (die heb je toch niet nodig. 7900 euro. Is van maatje van me, super nette gozer, check mmf en mf voor foto's

:)

Fragdaddy : Goed idee, helaas is mijn geld boom niet vol genoeg nu. Ik ga volgend jaar wel zeer regelmatig met aanhanger , 2 motors + vriendin en nog wat vrienden naar vogezen/duitsland.

Misschien keer optie om aan te haken als we met de motors gaan of een GoT dagje eiffel etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Capo op 07-12-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:45:
Als je niks gekocht hebt heb ik maybe wat interresanters, k6 750 met klein beetje kuipschade (die heb je toch niet nodig. 7900 euro. Is van maatje van me, super nette gozer, check mmf en mf voor foto's

:)
Johan (zo heet hij toch) zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Capo schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:45:
Misschien keer optie om aan te haken als we met de motors gaan of een GoT dagje eiffel etc.
Graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chevy, yups is idd de fiets van Johan. pech vogel.

Fragdaddy : Is prima. tzt keer bespreken, je dacht toch niet dat ik zo'n machine kocht om in NL te rijden he ? .. lang weekend luxemburg is goed te doen, zaterdag/zondag in eiffel ook, je bent er allemaal zo en het is super mooi. maar daaromdus die Ekeur uitlaat ipv dit geval ;)

Op lange weg of als route bekend is gaat de snelle group er vandoor, einde weg wachten we of bij kruispunt. Mijn vriendin rijd bijv. rustig en veilig maar toch aardig door maar kan en wil de rest niet bij houden. Veiligheid boven alles, zo nog wel paar. Ik verwacht dat we met motor forum amsterdam komend jaar ook wel aantal keer gaan. Meer mensen zijn het beu hier.

Hoe groter de groep hoe moeilijker allles wel is :(

Iedere pinksterweekend gaan we met vaste groep van 3. Afgelopen jaar 3 dagen vogezen. Is erg tof om te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 07-12-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:29:
Chevy, yups is idd de fiets van Johan. pech vogel.
Say that again maarja. Hij vroeg er een beetje om hé :P
De hele tijd tegen Dirk te zeggen: "En, alweer gecrashed >:) "
Nu kan Dirk eens een dergelijke stoot plaatsen :P
Fragdaddy : Is prima. tzt keer bespreken, je dacht toch niet dat ik zo'n machine kocht om in NL te rijden he ? .. lang weekend luxemburg is goed te doen, zaterdag/zondag in eiffel ook, je bent er allemaal zo en het is super mooi. maar daaromdus die Ekeur uitlaat ipv dit geval ;)
e-keur hé? Ik ga eens iemand raadplegen ivm de typegoedkeuring van een Vmax van 1985. Die hadden volgens mij geen typegoedkeuring waarop het aantal dB op staat :P Open demper ftw :+

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 07-12-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
niet enkel FTW maar ook ons, de andere motor rijders ;)

Door volk als joukrijgen wij een slechte naam :+

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/gixk5/myk5black.jpg

Wat stickers eraf, akrasticker, dealer stickers, warnings stickers op 1 na.

[ Voor 42% gewijzigd door Capo op 07-12-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:54:
Zie je, die Vmax doet al meteen goed voor mijn imago te verbeteren van de lieve jongen naar schoriemorrie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy

[afbeelding]

Nee. door iemand met een stille gixxer 1000 krijgen we geen slechte naam.

Mijn ervaring is dat als je met minimaal de dubbele snelheid over een dijkje langs een groep fietsers/skeelers/wandelaars blaas met een stille pijp of met een herriepijp.. Dat je dan toch wel zorgt voor een slechte naam.. Met de stille pijp horen ze je veel later dus de schrikfactor is groter en dus het gevolg voor de slechte naam ook..

Mij horen ze op een kilometer afstand al.. Hebben ze ruim de tijd om van de fiets af te stappen, de berm in te lopen en de middelvinger klaar te zetten.

Nee. ik zie je met een gixxer 1000 ook echt netjes rijden.. ja de eerste 10 minuten.. en dan is ie warm...

[ Voor 5% gewijzigd door FragDaddy op 07-12-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Hele mooie fiets! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@FragDaddy: Helemaal al in Race Trim ja.

Specs: WP Compatitie Shock achter.
WP Veering voor
Stalen remleindingen.
Lap Timer (heb ik al maar dubbel is nooit weg ;))
Gear Indicator (zit er standaard niet op)
Aluminium Racekuip
Ander remschakel setje (volledig instelbaar)
Carbon demper
Titanium demper (Ligt an me heumeur met welke ik ga rijden ;))
Valblokken
Race ketting (520) + verschillende tandwielen.
Snelwisselsysteem Tank
Snelwisselsysteem achterwiel
extra velgen
voorbok achterbok
extra kuipen

Gewoon helemaal compleet en af :)

@Capo: Ik mag niet met een 750 in de 600 cup rijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
wat schuift zo'n racer eigenlijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Ben bij de schade GSX-R600 K1 wezen kijken, maar die was niet helemaal in goede staat. Eigenaar was niet bepaald een poetser om het maar zo te zeggen. Wanneer ik alle schade op zou lappen, zou de prijs ruim boven die van een schadevrije soortgenoot uitkomen :?

Dus toen maar even langs de dealer geweest en die had een paar mooie eindejaarsaanbiedingen (opruimen van de voorraad) zonder garantie. Nu heb ik een optie op een blauw/witte GSX-R750 K1 in nieuwstaat, heeft z'n onderhoud gehad en bijna nieuwe banden :)
En de prijs is bij lange na niet de prijs die op de site wordt gevraagd :*)

Afbeeldingslocatie: http://jvs-motoren.motoroccasion.nl/media/motoren/480x360/748798.jpg
Sorry voor de reclame, maar er was geen plaatje zonder de naam van de dealer

Heb even een proefrit gemaakt en wat rijdt dat enorm makkelijk ;)
Erg stabiel, standaard stuurdemper werkt perfect, het behouden van m'n RBW wordt denk ik wel een probleem :(
Zo gauw je even het gas opendraait zit je al op ruim 200 km/u >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chevy454 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:58:
wat schuift zo'n racer eigenlijk? :)
Verschillend. Kijk eens op MF en MMF en je weet het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
F-daddy : Zodra je toeren maakt ga je al "hard " volgens omstanders.. zo simpel ligt het gewoon. Moet natuurlijk wat trappen tegen chevy ;)

Met de 1000 word vrij netjes gereden, deed ik met de 750 ook, enkel op lege dijkjes en wegen word er wat gedaan en soms op achterwiel even een paar meter. Ik rijd soms wel hard en rij door maar probeer het wel te doen waar het kan, hou niet van uitrem actie's op straatjs van rechts etc en probeer altijd veiligheids marge te houden dat ik nog kan bijsturen etc. Heeeel soms laat ik me gaan maar dat is voornamelijk in het buitenland op een downhill parcour ;) ok ok en NL snelweg is soms ook kicken :P

Jeroen : Dat is onwijs jammer, dit is namelijk onwijs goed aanbod, balen man! waren 2 mensen geholpen geweest.

zktas : thanks :)

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 07-12-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Jeroen_Tielen schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:43:
@FragDaddy: Helemaal al in Race Trim ja.

Specs: WP Compatitie Shock achter.
WP Veering voor
Stalen remleindingen.
Lap Timer (heb ik al maar dubbel is nooit weg ;))
Gear Indicator (zit er standaard niet op)
Aluminium Racekuip
Ander remschakel setje (volledig instelbaar)
Carbon demper
Titanium demper (Ligt an me heumeur met welke ik ga rijden ;))
Valblokken
Race ketting (520) + verschillende tandwielen.
Snelwisselsysteem Tank
Snelwisselsysteem achterwiel
extra velgen
voorbok achterbok
extra kuipen

Gewoon helemaal compleet en af :)
:9~ Helemaal klaar dus.. Lekker hoor. Had ik maar geld voor een racer erbij en een seizoen racen.
SnelheidsDuivel schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:59:
Dus toen maar even langs de dealer geweest en die had een paar mooie eindejaarsaanbiedingen (opruimen van de voorraad) zonder garantie. Nu heb ik een optie op een blauw/witte GSX-R750 K1 in nieuwstaat, heeft z'n onderhoud gehad en bijna nieuwe banden :)
En de prijs is bij lange na niet de prijs die op de site wordt gevraagd :*)

[afbeelding]
Sorry voor de reclame, maar er was geen plaatje zonder de naam van de dealer

Heb even een proefrit gemaakt en wat rijdt dat enorm makkelijk ;)
Erg stabiel, standaard stuurdemper werkt perfect, het behouden van m'n RBW wordt denk ik wel een probleem :(
Zo gauw je even het gas opendraait zit je al op ruim 200 km/u >:)
Lekker hoor.. gixxer 750 in de juiste kleur.

KOPUHH _/-\o_

Dat er nieuwe banden onder zitten let ik meestal niet zo op want het is toch nooit 'mijn' merk/type.

[ Voor 45% gewijzigd door FragDaddy op 07-12-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:54:
F-daddy : Zodra je toeren maakt ga je al "hard " volgens omstanders.. zo simpel ligt het gewoon. Moet natuurlijk wat trappen tegen chevy ;)
Ach, jij moet schreeuwen om je gelijk te halen, ik brul een keer diep en krijg hetzelfde beoogde effect :P Maar ik heb de cibber ook nog ;) Dus dat gillen kan ik ook nog doen :P
op een downhill parcour ;)
Ik ga liever uphill want dan heb ik meer gevoel in mijn voorkant vind ik? Of ik moet gewoon wat meer oefenen want ik kan nog steeds geen kneedown _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ik hoef niet te brullen hoor ;) tis net als met een ferrari, je weet dat je wint dus je verspiltje adem er niet aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:23:
ik hoef niet te brullen hoor ;) tis net als met een ferrari, je weet dat je wint dus je verspiltje adem er niet aan :+
Klopt, daarom dat mijn toeren ook begrensd zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ik mis het echte motorrijden wel :( een beetje rondsukkelen op zondagmiddag tussen de buien door geeft geen voldoening. Ik zit er over te denken om begin volgend jaar een weekje naar zuid-spanje te gaan om toch een beetje fatsoenlijk te kunnen motorrijden.. dus als er iemand mee wil.. (het helpt als je een auto met trekhaak en een motortrailer hebt.. want die heb ik dus niet :P.. vandaar mijn vraag of er iemand mee wil..) voor degene die mee wil: Ik pas me wel aan aan jou rijgedrag.

edit. nu 19 graden en zonnig in Malaga.. 8)
ik wil wel gaan toeren met de motor, door europa misschien, maar moet het nog even aankijken hoe dat verloopt. Maar met de auto gaan en de motor op de trekhaak vind ik weer niets om eerlijk te zeggen (afijn 1000km afleggen op een sportmotor lijkt me ook niet erg leuk)

[ Voor 77% gewijzigd door justice strike op 07-12-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Relaxed met de auto heen op dag 1.

Inchecken in je hotel waar ze tevens een garage hebben waar de motors in kunnen. Lekker eten, de stad eens verkennen kwa kroegjes en optijd naar bed.

Dag 2 :

Vroeg uit de veren, goed ontbijt, goed naar de wc, leren pak aan, uitgerust op de motor stappen en gaan. Hele dag rijden, onderweg paar keer stoppen voor wc/eten/tanken. S'avonds in het hotel even douche, dan hapje eten in de stad en teru gnaar dat leuke kroegje waar je daags ervoor zat.

Dag 3 :

Zie dag 2

Dag 4 :

zie dag 3 :+

Dag 5 :

moe maar voldaan word alles op de aanhanger geladen. Alle spullen in de auto gegooid en relaxed stap je in de auto, terug kijkend op een leuke 2 dagen racen. Nu besef je eigenlijk dat je niet al te veel energie mee rover hebt en het wat relaxed vind om die 600km terug te kunnen zitten in een luxe zetel en je ogen dicht te kunnen doen.

heeel relaxed hoor anders ;)

en mijn auto gooi je 1x vol en je rijd in 1 ruk door naar 600km verderop , de plaats van bestemming.

Dus dat met z'n 3en delen (150 euro benzine ongeveer) en je ligt dubbel van het lachen dat je zo goedkoop 1200km hebt afgelegd zonder je banden vierkant te rijden etc.

Zo word het dit jaar.

Vorig jaar was hetmet de motor, heen reis met 200+km/h (tussen 200 en 260)

dan benjebest gaar hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Vanmiddag goedhart gebeld om dit weekend alvast een fazertje te hebben zodat ik er even wat gevoel mee kan krijgen voordat ik me eigen krijg. Was allemaal in 5 minuten geregeld. Morgen kan ik het ding ophalen. Ik hoef er niets voor te betalen :-) Opzich wel service :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik ben momenteel aan het sparen voor een RBW A (+motor, in tegenstelling tot een auto rijbewijs heb je aan A alleen vrij weinig lijkt me. Een auto is 'net ff wat gemakkelijker om te lenen') Ik volg dit topic regelmatig, maar rijdt er nou bijna niemand een motor ook voor woon-werk verkeer? Of is dat gewoon in NL echt niet te doen met het belabberde weer en niet praktisch als je motorkleding elke keer aan en uit moet trekken?)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ND863 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:52:
maar rijdt er nou bijna niemand een motor ook voor woon-werk verkeer?
Dinx, Capo en Yamy_daffy zover ik weet :)
Ik rijd er niet mee naar het woon-werk want ik zit op kamers. Maar het gebeurt wel een keer dat ik de motor neem om naar school te gaan maar dat is dan tijdens de tentameperiode. Vroeger deed ik dat wel met de killer maar dat is toch alweer 5 jaar geleden en toen was het 2x 36km en geen 2x 120km

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 07-12-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:23

Youk

Volvo For Life

Wat was het weer heerlijk rijden dat woon-werk verkeer vandaag :+

Veel wind (vooral rukwinden); hé wat doet die auto op mijn vak, is die gek of zo :? Oeps ben zelf een vakje opgeschoven, snel terug naar eigen vak voordat ik een voorruit kop 8)7

De regen kan me zo niet deren, gewoon een deftig pak aantrekken en ik ben steeds de droogste van mijn collega's op het bureau. Ik kom aan, trek het pak uit en ben droog. Mijn collega's komen aan en zetten in het beste geval de paraplu aan de kant, dan de regenjas nog uit. Maar die broeken, precies of ze konden zich niet meer inhouden :D

Ben zelf wel Belg, maar wat betreft weer is er zo goed als geen verschil met Nederland. Het is wel even doorbijten als het iets minder is buiten. Maar de dagen dat het droog is is het toch altijd wel leuk. Het is niet dat ik geen keuze heb hoor. Ik heb ook nog een wagen staan, maar die gebruik ik voor iets van een 5000 km per jaar. De motor mag voor een goede 20000 km per jaar van stal komen. Het is gewoon meer fun.

En wat betreft dat pak aan en uit trekken, na een tijdje wordt het een gewoonte en kun je het echt snel doen. Op die tijd krijg ik de ramen van mijn wagen niet vorstvrij in ieder geval, amper 1 zijruitje.

[ Voor 9% gewijzigd door Youk op 07-12-2006 20:19 ]

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ND863 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:52:
Ik volg dit topic regelmatig, maar rijdt er nou bijna niemand een motor ook voor woon-werk verkeer? Of is dat gewoon in NL echt niet te doen met het belabberde weer en niet praktisch als je motorkleding elke keer aan en uit moet trekken?)
Het is wel te doen, alleen het tikt qua kosten nogal aan als je een leuke sportieve motor dr voor zoekt (wat de meesten doen).
Als je een route met veel files hebt is het opzich wel leuk en lekker snel, maar als dr toch bijna geen file staat (of je werkt op wat minder normale tijden) dan is een auto wel makkelijk.

Naja en in de winter door de pekel en ijsregen ploeteren is ook niet zo geweldig :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik reed woon werk toen ik nog in Zmeer werkte en mijn vrouw de auto naar haar werk pakte.

Ja, als het regent wordt je nat, maar zodra je aankomt pel je de natte zooi af, trekt een gewoon paar schoenen aan en klaar.

In de winter als je thuiskomt even een emmer water over de motor tegen de pekel, spulletjes boven de verwarming, pantoffeltjes aan :p

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.