Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
ik ben blij dat ik niet de enige ben in mijn mening over het fatsoenlijk motorrijdenteacher schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:24:
[...]
Je leert motor rijden door motor te rijden.
Grenzen opzoeken is een paar stappen later.
ik ben het trouwens wel eens met dinx. Je moet je motor echt door en door kennen. Dat heb je bij een auto niet zo erg. Je stapt gewoon in een auto en je rijdt opzich wel relaxed. Met motoren kan er echt een enorm verschil zijn in rijgedrag.
[ Voor 28% gewijzigd door justice strike op 25-11-2006 14:00 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Met een degelijke recente wagen worden alle mogelijke gevaarlijke dingen ook weggenomen met dingen als tractiecontrole, EPS,...justice strike schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:56:
[...]
ik ben blij dat ik niet de enige ben in mijn mening over het fatsoenlijk motorrijden
ik ben het trouwens wel eens met dinx. Je moet je motor echt door en door kennen. Dat heb je bij een auto niet zo erg. Je stapt gewoon in een auto en je rijdt opzich wel relaxed. Met motoren kan er echt een enorm verschil zijn in rijgedrag.
Met een motor heb je hoogstens ABS en CBS op de tourbuffels. Ben al een paar keer blij geweest met die ABS. Als je hem zo'n keer voelt ingrijpen denk je toch bij jezelf "zonder had ik er misschien gelegen"
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ja, en die heb ik ook gebruikt. Maar op een gegeven moment besloot ik dat het beter zou remmen met mijn voeten aan de grond ( en ik stond dan ook ongeveer 5 centimeter voor de bumper van de auto voor me stil )DinX schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:00:
[...]
Je hebt ook nog een achterrem.
* DinX aait z'n ABS
Nee, geen hellingshoek oid. Was gewoon de hele tijd een rechte weg. Het zou wel een luchtbel geweest kunnen zijn. In ieder geval is het nooit meer teruggekomen nadat we dat ding uit elkaar hadden gehaald om eens te kijken ( en schoon te maken )Chevy454 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:07:
[...]
Ervoor niet heel hard gereden onder een flinke hellingshoek? Zal in dat geval gewoon een luchtbelletje zijn geweest.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
abs zorgt bij mij voor een langere remweg (mijn reactie is om de remmen dan los te laten ipv in de abs te trekken. Overigens heeft bmw al tcs (een soort eps volgens mij honda ook op de pan of goldwing?)DinX schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 14:11:
[...]
Met een degelijke recente wagen worden alle mogelijke gevaarlijke dingen ook weggenomen met dingen als tractiecontrole, EPS,...
Met een motor heb je hoogstens ABS en CBS op de tourbuffels. Ben al een paar keer blij geweest met die ABS. Als je hem zo'n keer voelt ingrijpen denk je toch bij jezelf "zonder had ik er misschien gelegen"
Ik vind het wel leuk om dat soort dingen een beetje op peil te houden, vooral met filerijden kan het wel handig zijn als je hele korte haakse bochten tegen de stuuraanslag kan maken (liefst zonder pootjes aan de grond, dat staat zooooooo knudde).MagicTempest schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:58:
Straatje keren is ook heel vervelend en doe ik ook liever niet als het niet hoeft ;-)
Maar Dinx heeft idd gelijk, denk dat dr heel veel motorrijders zijn die echt niet fatsoenlijk een straatje kunnen keren of andere lage snelheids oefeningen.
leeg
* DinX is er ook geen held meer in. Zeker niet nu ik met zo'n buffel van 300kg rij met een draaicirkel van 3-4 meter. Ik zet liever effe m'n voet aan de grond dan 5 seconden later m'n fiets moeten oprapen4x2 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:46:
[...]
Maar Dinx heeft idd gelijk, denk dat dr heel veel motorrijders zijn die echt niet fatsoenlijk een straatje kunnen keren of andere lage snelheids oefeningen.
Zou eigenlijk eens naar zo'n oefenplek van een rijschool moeten gaan na de uren en nog eens kijken.
[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 25-11-2006 15:51 ]
Met een Vmax....... doe mij maar dat pootje uit4x2 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:46:
Ik vind het wel leuk om dat soort dingen een beetje op peil te houden, vooral met filerijden kan het wel handig zijn als je hele korte haakse bochten tegen de stuuraanslag kan maken (liefst zonder pootjes aan de grond, dat staat zooooooo knudde).
17" voorvelg met 320mm remschijven
17" achtervelg met remschijfje van 248mm denk ik.
41mm USD poten met 4 zuiger remklauwen.
* Chevy454 is blij
Moet ik nog de volgende dingen kopen:
• Nieuwe keer- en stofringen
• Progressieve voorveren
• Nieuwe dichtingen voor de remklauwen
• Nieuwe remblokken
Moet ik nog zelf maken:
• T-stuk en kroonplaat. Moet kijken hoeveel fantasie ik kan opbrengen om iets moois te maken. Denk dat ik ga voor een T-stuk met 3 bouten en een kroonplaat met 2 boutjes. Lekker dik maken maar moet ik kijken hoe ik dat ga oplossen ivm gewichtsbesparing
• Voorvork verlengbussen. En van 54mm buitendiameter naar 60mm gaan. Lekker vet
• Verf van de velgen afbijten en bordeaux rood spuiten
[ Voor 50% gewijzigd door Chevy454 op 25-11-2006 16:20 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
ach ik denk dat het de angst is. Ik ben maar beginnende rijder, maar ik denk dat als je eenmaal dat straatje keren kunt dan is het een eitje. In het begin was ik ook best bang om mijn motor te laten vallen met zo'n krappe bocht, maar als je het eenmaal onder de knie hebt (en het ook echt bijhoudt) dan heb je ook niet het idee dat het voetje aan de grond uberhaupt nodig is.DinX schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:50:
[...]
* DinX is er ook geen held meer in. Zeker niet nu ik met zo'n buffel van 300kg rij met een draaicirkel van 3-4 meter. Ik zet liever effe m'n voet aan de grond dan 5 seconden later m'n fiets moeten oprapen
Zou eigenlijk eens naar zo'n oefenplek van een rijschool moeten gaan na de uren en nog eens kijken.
8tje doen op een motor van 219 kg als eerste keer is overigens geen pretje, ik denk dat het voor een motor van 300 kg ook niet leuk is, maar ik ga er wel vanuit dat het gewoon mogelijk is.
alleen het oefenen van die oefeningen is zo ontzettend slecht voor je achterrem
[ Voor 3% gewijzigd door justice strike op 25-11-2006 16:37 ]
Mja, het is doenbaar, maar manouvres tegen lage snelheid zijn gewoon erg zwaar met zo'n fiets.justice strike schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:36:
[...]
8tje doen op een motor van 219 kg als eerste keer is overigens geen pretje, ik denk dat het voor een motor van 300 kg ook niet leuk is, maar ik ga er wel vanuit dat het gewoon mogelijk is.
bedoel je echt zwaar? of gewoon moeilijk? (moet de motor niet al het werk voor je doen?)DinX schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:01:
[...]
Mja, het is doenbaar, maar manouvres tegen lage snelheid zijn gewoon erg zwaar met zo'n fiets.

Seatcover moet ik ook binnenkort binnen krijgen en dan denk ik dat mijn brommer wel af is. Misschien in de toekomst ooit nog eens een stuurdemper ofzo.

Ik vind dat zo'n ding moeilijker recht blijft als het traag gaat dan bvb een cb500 bij het lessen of een divi die ik vroeger had. De draaicirkel speelt ook fel mee.justice strike schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:08:
[...]
bedoel je echt zwaar? of gewoon moeilijk? (moet de motor niet al het werk voor je doen?)
voorbeeldje:
http://tweakers.net/ext/f/55743/full.jpg
Om m'n fiets achteruit m'n garage (ijzeren die naast het huis staat, zie je niet op de foto) in te duwen moet ik hem tot aan dat stuk terras rijden rechts van de vijver / links van de auto. Dan met stuur vol uitgeslagen (dus maximaal gedraaid) beginnen achteruit duwen om hem fatsoenlijk recht voor de garage te krijgen voordat ik hem recht achteruit duw (wat al vrij zwaar is met zo'n ding, als ik in kiezel kom te staan krijg ik em quasi niet meer achteruit, moet ik ook altijd rekening mee houden als ik ergens moet parkeren met kiezel).
Hij moet dus niet de gele garage in, maar er vlak langstaf, tussen het geel en de vijver.
De motor moet idd al het werk doen ja. Maar ik denk niet dat je trage bochtjes gaat maken met de stepjes tegen de grond zoals je met die kleine/lichte fietsjes kan.
Je kan er dus wel een straat mee keren zonder voet, maar om een beetje veilig te zitten heb je dan toch aan weerskanten het fietspad nodig bijna.
[ Voor 26% gewijzigd door DinX op 25-11-2006 17:19 ]
afijn ik heb niet op een zware motor (300kg) gezeten dus ik kan me moeilijk (maar wel enigszins) voorstellen hoe dat zou zijn. mja je kan altijd nog naar een oefenterreintje gaan, als je de kappen eraf haalt en wat beugels koopt (die zullen toch niet zo duur zijn toch?) spiegels eraf halen dan lijkt me het dat je geen schade zult hebben als je je motor laat vallen.
Maar zoals ik het hoor is het geen nodige vaardigheid, je rijdt nu al weer een tijdej, en als ik het zo hoor mis je die techniek niet echt.
Mwa, ik vind het een beetje iets om je voor te schamen. Maar er zijn zo massa's rijders denk ik. Hoeveel ik er al van de Ring heb zien afkomen met de rullen op de banden, de sliders gebruikt,... en daarna soms zien stuntelen op de parking.justice strike schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:42:
Maar zoals ik het hoor is het geen nodige vaardigheid, je rijdt nu al weer een tijdej, en als ik het zo hoor mis je die techniek niet echt.
Ik heb nu over de 50k motor kilometers, en dan moeite hebben met zo'n manouevre, best lullig. Maar het is nu ook niet iets wat je dagelijks doet.
Tony Foalejustice strike schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:04:
tja als ik naar al die trial wedstrijden kijk dan zie ik ook echt dingen waarvan ik me afvraag hoe ze dat uberhaupt voor elkaar krijgen (bijvoorbeeld een rots op van een 2 meter). Kwestie van het blijven proberen lijkt me het toch.

Sinds dat ik mijn rijbewijs heb ( 2 jaar 35k km ) heb ik maar 1 keer een straatje hoeven te keren. In de meeste situaties rij je toch wel goed...
En straatje keren doe ik ook geregeld als ik ergens geparkeerd heb ofzo.
Slalom met stops is idd een gevalletje apart als je dat in het normale verkeer tegenkomt, evenals een achtje
leeg
Tis lekker weer om te rijden..

nee helaasVerwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 09:59:
Zijn er nog tweakers die vandaag naar de motobeurs te Utrecht gaan?
wederom helaas... 't is inderdaad mooi weer, maar ik zit vast aan de trein vandaagNewbieNeo schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:18:
Zit er aan te denken... Nog tweakers uit Den Haag die interesse hebben?
Tis lekker weer om te rijden..
motorbeurs? Vandaag? Waarom weet ik dat niet?Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 09:59:
Zijn er nog tweakers die vandaag naar de motobeurs te Utrecht gaan?
ik ga niet, moet nog veel doen en ken te weinig mensen die daar interesse in hebben (ik heb alleen maar ferrari en bmw/mercedes fanaten in mijn vriendenkring)
[ Voor 75% gewijzigd door justice strike op 26-11-2006 14:29 ]
In het kort, veel nieuwe modellen gezien, me lopen vergapen aan al dat moois op twee wielen (moois op twee benen viel me een beetje tegen al stond er een bloedmooie meid bij de HD-stand).
Even op de GSX-R1000 gezeten, man op die tank kan je een hele bigmac menu kwijt tijdens het rijden, breed zeg.
Zoals gewoonlijk druk in Utrecht, zeker met HCC en Ganeplay-event ook nog eens in de jaarbeurs.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Ach, er is toch niks wat voor jou interessant is...Chevy454 schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:54:
[...]
motorbeurs? Vandaag? Waarom weet ik dat niet?

* phYzar is net terug
Verwijderd
(rij ook wel in de teringregen, maar nu dus zonder bestemming rondgetoerd)
Motor voelde goed. Denk dat de huidige carburatie vrij goed is
Nog even mijn bijdrage aan het hele vermogen-verhaal. Ik ben blij dat hij nu zo lekker soepel reageert. Er rijden af en toe wat slaaprijders voor je, die bang zijn om t vallen in de bochten. Daar kon ik nu tenminste af en toe lekker vlot voorbij. Op een 25kW-er zou de inhaalactie riskanter zijn.
Ow, en iets harder rijden in de randstad dan mag, dat kan best wel. Je moet alleen wel weten waar de flitskastjes staan, en goed in de gaten houden of ze zich niet ergens hebben verstopt met lasergun.
Let op: ik praat hardrijden niet goed, maar op sommige 50km-wegen voelt 70 veel natuurlijker. En dan heb ik het natuurlijk niet over een winkelstraat.
Probeerde de eindkappen van mijn dempers eraf te halen (torx-schroefje).. draai ik die bout in tweeën

Gelukkig zit het kapje vast aan drie boutjes, dus is er nog goed mee te rijden.. maar stom is het wel. Ik dacht: eens kijken wat er zoal in mn dempers zit.. en of wellicht een extra gaatje hier en daar een optie zou zijn voor een wat zwaarder geluid. Nu zit ik dus helaas met een boutje dat ik uit zal moeten boren

hier in amsterdam zit de helft van de ring vol met kastjes (de ene helft is traject controle de andere helft zijn gewoon flitspalen) je kunt wel harder rijden, maar niet voor heel lang. Het risico is gewoon erg groot.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:11:
Ow, en iets harder rijden in de randstad dan mag, dat kan best wel. Je moet alleen wel weten waar de flitskastjes staan, en goed in de gaten houden of ze zich niet ergens hebben verstopt met lasergun.
ah tja dat is het verschil ik rijd voornamelijk in de stad, dan mag je 50, en wil je in principe ook niet echt veel sneller. Aangezien ik dat gewoon vaker rij dan 50km wegen buiten de stad ga je automatisch ook die snelheid op die wegen rijden.Let op: ik praat hardrijden niet goed, maar op sommige 50km-wegen voelt 70 veel natuurlijker. En dan heb ik het natuurlijk niet over een winkelstraat.
(overigens als het "natuurlijker" lijkt. moet je gewoon een versnelling lager rijden
en begrijp me niet verkeerd ik vind hard rijden niet erg (10 km per uur te hard is standaard en wordt mij gewoon aangeleerd als goed) maar er zijn grenzen. 140 vind ik al net over de grens, en als je dan iemand nog eens wil inhalen die 139 rijdt dan dan praten we over iets heel anders dan gewoon "hard" rijden.
Mooi zadelphYzar schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:05:
[...]
Ach, er is toch niks wat voor jou interessant is...
[afbeelding]
![]()
* phYzar is net terug
hij mist alleen een stijgbeugel en een bitje
Ben wel aangehouden door een motoragent.. Kennelijk reed ik langs een politiebureau en konden ze me horen
Aardig van hem om me te laten rijden.
Nog geluk dat ik netjes op 2 wielen reed..
Vervolgens nog wat stoppies gedaan.. ik denk.. dat kan wel in een doodlopend weggetje in het bos. Gok ik de afstand tot het einde van het weggetje toch verkeerd? zet ik hem op het voorwiel, laat hem rollen.. komen de bosjes wel heel snel dichtbij.. harder remmen en de achterkant komt nog hoger.. nog harder en het voorwiel blokkeert op het kennelijk toch te vochtige wegdek (wtf?). Dus de achterkant komt weer met een klap omlaag, ik laat even de rem los om het wiel weer te laten draaien en rem weer opnieuw.. 10 cm over.. rock on!
En daarna met een twee andere motorrijders rustig een stukje gereden.
Misschien heeft die agent toch gelijk en wordt ik te oude voor deze onzin.
Mooi spul. Krijgen we nog foto's als het gemonteerd is? En wat zijn die vier heldere leds linksboven?Kheb weer nieuwe spulletjes die ik kan gaan monteren..
Seatcover moet ik ook binnenkort binnen krijgen en dan denk ik dat mijn brommer wel af is. Misschien in de toekomst ooit nog eens een stuurdemper ofzo.
Stuurdemper is nergens voor nodig joh. (standaard) vering goed afstellen en je hebt soms alleen wat last van een beetje schudden in het stuur in de 1e en 2e versnelling. Niets ernstigs, op een gegeven moment let je er niet eens meer op als 'ie dat doet.
Bij straatje keren komt mijn duim tussen clip-on en tank. en voelt het alsof ik over de motor heengetrokken wordt.. dat is niet echt prettig en dus doe ik het niet. andere langzame oefeningen gebruik ik eigenlijk nooit.. ja, als ik mij verveel snelle slalom om die witte strepen middenop de weg. toch vriendelijk dat de wegbeheerder daar over nagedacht heeft zodat je je speciale verrichtingen kunt oefenen.. Oh en noodstop natuurlijk ookMaar Dinx heeft idd gelijk, denk dat dr heel veel motorrijders zijn die echt niet fatsoenlijk een straatje kunnen keren of andere lage snelheids oefeningen.
Misschien moet je nu gewoon even ophouden met zeuren over te hard rijden en wat je wel of niet vindt kunnen. Het interesseert me geen ene reet wat jij vindt. Je denkt toch niet echt dat door een beetje dom lullen je ons rijgedrag kunt veranderen? En je denkt toch niet dat wij daar op zitten te wachten.justice strike schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:04
en begrijp me niet verkeerd ik vind hard rijden niet erg (10 km per uur te hard is standaard en wordt mij gewoon aangeleerd als goed) maar er zijn grenzen. 140 vind ik al net over de grens, en als je dan iemand nog eens wil inhalen die 139 rijdt dan dan praten we over iets heel anders dan gewoon "hard" rijden.
Hebben we ons eigen topic en de moraalridders blijven 'buiten'. Gaat er een 'motorrijder' zitten zeuren. Vent.. flikker toch op..
kunnen we het alsjeblieft gewoon weer over motoren/rijden/techniek/etc hebben zonder allerlei meningen over rijgedrag? Ja we rijden wel eens hard en ja dat is potentieel gevaarlijk. so what, who cares. Dat is alles wat ik er nog over kwijt wil en overloos lullen dat het gevaarlijk is, is vreselijk irritant. Wat is de volgende discussie? over mijn herrie-pijp? over het ontbreken van mijn kentekenplaatverlichting? over mijn te kleine richtingaanwijzers? alsjeblieft zeg.. Als ik wil horen dat dat allemaal niet mag rij ik nog wel even op het achterwiel voorbij bovengenoemd politiebureau en dan krijg ik (kennelijk?) precies te horen dat het allemaal zo gevaarlijk is en dat het zo asociaal is. En geloof mij maar, zo'n (motor)agent kan dat heel wat overtuigender vertellen dan jij.
[ Voor 58% gewijzigd door FragDaddy op 26-11-2006 19:32 ]
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
Clip-on naar voren draaien, of de handjes losFragDaddy schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:47:
[...]
Bij straatje keren komt mijn duim tussen clip-on en tank. en voelt het alsof ik over de motor heengetrokken wordt.. dat is niet echt prettig en dus doe ik het niet. andere langzame oefeningen gebruik ik eigenlijk nooit.. ja, als ik mij verveel snelle slalom om die witte strepen middenop de weg. toch vriendelijk dat de wegbeheerder daar over nagedacht heeft zodat je je speciale verrichtingen kunt oefenen.. Oh en noodstop natuurlijk ook'oefen' ik elke keer als ik ga rijden een paar keer netjes..
Ik vind straatje keren gewoon wel een handig iets om te kunnen (en vind het ook wel leuk).
Probleem wat je hebt met geplette duimen ken ik overigens wel, is ook erg leuk als je een bijna highsider net op weet te vangen en het ding van stuuraanslag tot stuuraanslag klapt
Al is het op mn VFR mn eigen schuld, want daar heb ik ze gewoon iets naar achteren gedraaid omdat ik dan 10x fijner zit.
leeg
FragDaddy schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:47:
[...]
Misschien moet je nu gewoon even ophouden met zeuren over te hard rijden en wat je wel of niet vindt kunnen. Het interesseert me geen ene reet wat jij vindt. Je denkt toch niet echt dat door een beetje dom lullen je ons rijgedrag kunt veranderen? En je denkt toch niet dat wij daar op zitten te wachten.
Hebben we ons eigen topic en de moraalridders blijven 'buiten'. Gaat er een 'motorrijder' zitten zeuren. Vent.. flikker toch op..
kunnen we het alsjeblieft gewoon weer over motoren/rijden/techniek/etc hebben zonder allerlei meningen over rijgedrag? Ja we rijden wel eens hard en ja dat is potentieel gevaarlijk. so what, who cares. Dat is alles wat ik er nog over kwijt wil en overloos lullen dat het gevaarlijk is, is vreselijk irritant. Wat is de volgende discussie? over mijn herrie-pijp? over het ontbreken van mijn kentekenplaatverlichting? over mijn te kleine richtingaanwijzers? alsjeblieft zeg.. Als ik wil horen dat dat allemaal niet mag rij ik nog wel even op het achterwiel voorbij bovengenoemd politiebureau en dan krijg ik (kennelijk?) precies te horen dat het allemaal zo gevaarlijk is en dat het zo asociaal is. En geloof mij maar, zo'n (motor)agent kan dat heel wat overtuigender vertellen dan jij.
Ik wilde het al een week of twee zeggen... wat een gezeik.
Laatste tipje voor onze 'moraalmotorrijder' koop een BMW F650GS: Langzaam, betrouwbaar, saai, zuinig, handvatverwarming, niet te zwaar, niet te licht, tis een BMW, niet te duur, etc. alles wat jij zoekt in een motor.
Ik heb vandaag ook weer een lekker stuk gereden. Geweldig dat het nog zo'n goed weer is om te rijden. Mijn nieuwe BT014 voor is nu wel ingereden, maar ik durf met deze temperatuur nog niet helemaal plat te gaan. Is dat een gegronde angst?
Ik rij met een FZR600R met BT014 voor en BT020 achter, kan je daar met 10 graden nog zo plat als je wil mee gaan? Ik heb namelijk erg veel zin om te gaan leren sturen, maar heb geen zin in een schadefiets...
\_Specs_/
ik denk dat het je heel erg interesseert als je nog reageert ookFragDaddy schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:47:
[...]
Misschien moet je nu gewoon even ophouden met zeuren over te hard rijden en wat je wel of niet vindt kunnen. Het interesseert me geen ene reet wat jij vindt. Je denkt toch niet echt dat door een beetje dom lullen je ons rijgedrag kunt veranderen? En je denkt toch niet dat wij daar op zitten te wachten.
Volgens mij was ik niet de enige die er commentaar op had. Mocht jij er een probleem mee hebben dan lijkt het me logisch dat jij je onthoudt van deze topic.Hebben we ons eigen topic en de moraalridders blijven 'buiten'. Gaat er een 'motorrijder' zitten zeuren. Vent.. flikker toch op..
ah ja, vooral wel praten over het "TE hard" rijden, en hoe fantastisch dat is (en zelfs filmpjes posten) maar helemaal over de zeik gaan als iemand een andere mening heeft.kunnen we het alsjeblieft gewoon weer over motoren/rijden/techniek/etc hebben zonder allerlei meningen over rijgedrag?
blijkbaar geef je er heel veel om aangezien je een beetje kritiek niet kunt hebben.Ja we rijden wel eens hard en ja dat is potentieel gevaarlijk. so what, who cares.
Mooi, hoef je ook verder niet meer te reageren op mijn commentaar.Dat is alles wat ik er nog over kwijt wil en overloos lullen dat het gevaarlijk is, is vreselijk irritant.
kijk deze discussie begon over het feit dat er blijkbaar een aantal mensen zijn die vinden dat je als beginnende motorrijder hard MOET rijden om beter te leren motorrijden. Het feit dat jij je aangesproken voelt, doet vermoeden dat je niet zo heel erg goed kan rijden.
p.s. afijn je begrijpt dat je post niet heel erg normaal overkomt, en dat ik de post totaal niet proportioneel is met het stuk wat ik schreef. Ik gaf alleen aan waarom ik zelf niet hard rijdt, blijkbaar heb je de discussie niet gevolgt want je mist hele stukken context en je haalt daardoor een groot gedeelte uit context. Ik hou de discussie voor gesloten.
[ Voor 24% gewijzigd door justice strike op 26-11-2006 20:44 ]
NjeeZiegoM schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:29:
Ik heb vandaag ook weer een lekker stuk gereden. Geweldig dat het nog zo'n goed weer is om te rijden. Mijn nieuwe BT014 voor is nu wel ingereden, maar ik durf met deze temperatuur nog niet helemaal plat te gaan. Is dat een gegronde angst?
Je hebt idd minder grip dan met warm weer, maar je kunt nog steeds hard rond, alleen de banden komen wat langzamer op temperatuur (en koelen ook sneller af).
Gewoon wat voorzichtiger zijn met het gas dr op zetten in een bocht en je kunt nog redelijk wat doen qua hellingshoek.
Hou dr alleen wel rekening mee dat als de banden echt koud zijn (de band zelf onder een graad of 5-7) dat ze gewoon niks meer doen en je bij het minste of geringste op je bek kan liggen.
leeg
Nee ik kan inderdaad niet zo goed rijden.. Die klojo van een Rossi is elke keer net wat sneller..justice strike schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:33:
kijk deze discussie begon over het feit dat er blijkbaar een aantal mensen zijn die vinden dat je als beginnende motorrijder hard MOET rijden om beter te leren motorrijden. Het feit dat jij je aangesproken voelt, doet vermoeden dat je niet zo heel erg goed kan rijden.
Wat Ziego zegt.. koop een BMW F650..
Het is gewoon irritant om dit topic door te lezen en elke keer 2 zinnen van een post te lezen om er achter te komen dat het een moraalridder geneuzel is wat ik dan oversla. lees even 10 pagina's ofzo terug. kon je gewoon het hele topic doorlezen en een beetje reageren. nu is bijna de helft geneuzel over hard rijden.
En nee ik heb de discussie inderdaad niet gevolgd.. Zoals gezegd vind ik het niet bijster interessant.
Dus. Ik verzoek vriendelijk een ander onderwerp.
Ik zelf begin bij 15 graden weer rustiger te rijden. Er is gewoon iets minder grip. Zoals je ook leest in de post hierboven over mijn stoppie perikelen. Met de huidige temperatuur doe ik sommige bochten gewoon wat rustiger dan normaal. Maar wat is voor jou helemaal plat? Ik zal met <15 graden bijvoorbeeld geen voetsteuntjes meer aan de grond rijden, maar voorzichtig een knietje moet nog wel kunnen.k heb vandaag ook weer een lekker stuk gereden. Geweldig dat het nog zo'n goed weer is om te rijden. Mijn nieuwe BT014 voor is nu wel ingereden, maar ik durf met deze temperatuur nog niet helemaal plat te gaan. Is dat een gegronde angst?
Nope maar als je het nog moet leren dan kun je wel zo plat als je durftIk rij met een FZR600R met BT014 voor en BT020 achter, kan je daar met 10 graden nog zo plat als je wil mee gaan? Ik heb namelijk erg veel zin om te gaan leren sturen, maar heb geen zin in een schadefiets...
Even serieus. Ik weet niet hoe jij nu rijdt en ik weet niet hoe de vering van de FZR is, maar ik zou het echte keihard een bocht uitkomen en bij hoge snelheden heel plat gaan gewoon even laten. dus geen klaverbladen met 130+ meer..
Maar op een rotonde of een industrieterrein met <50km/h kan je niet zo heel veel fout doen.
[ Voor 39% gewijzigd door FragDaddy op 26-11-2006 20:56 ]
zag er wel cool uit.
[ Voor 103% gewijzigd door justice strike op 26-11-2006 20:57 ]
mooi. dank je.justice strike schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:50:
[...]
tja kijk als je het wel gevolgt had dan had je gemerkt dat de discussie eigenlijk al gesloten was met het commentaar van teacher. Dat jij het nu weer oprakelt was onnodig en je eigen probleem.
Of de crash, want dat is veel interessanter om hier mee aan te komen
leeg
* teacher vind een F650 een prima all-round motor

think outside of your box enzo; er zijn meer motorfietsen waar je lekker mee kan rijden*
Ik heb laatst zelfs mijn mening over de C1 van bmw moeten bijstellen:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/151419/
*(behalve choppers dan, die zijn om naar te kijken
Wise enough to play the fool
ach de cs versie is erg onderhouds vriendelijk. als het regent hoef je je band niet in te vetten (zoals bij veel kettingen. volgens mij zit de tank ook onder het zadel wat een lage center of gravity geeft (en best lekker schijnt te sturen)teacher schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:24:
Overigens..
* teacher vind een F650 een prima all-round motorZeker voor in/om de stad.
think outside of your box enzo; er zijn meer motorfietsen waar je lekker mee kan rijden*
Ik heb laatst zelfs mijn mening over de C1 van bmw moeten bijstellen:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/151419/
*(behalve choppers dan, die zijn om naar te kijken)
maar ik ben nog steeds opzoek naar die tweedehandse f800
Dat is de kentekenverlichting. Superklein en zo kan oom agent ook niet meer zeuren.FragDaddy schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:47:
[...]
Mooi spul. Krijgen we nog foto's als het gemonteerd is? En wat zijn die vier heldere leds linksboven?
Stuurdemper is nergens voor nodig joh. (standaard) vering goed afstellen en je hebt soms alleen wat last van een beetje schudden in het stuur in de 1e en 2e versnelling. Niets ernstigs, op een gegeven moment let je er niet eens meer op als 'ie dat doet.
Achterkant heb ik al af, moet alleen nog de voorknippers monteren. Zal morgen wel een foto posten.
Zit nog te twijfelen of ik er een double bubble op ga zetten. Het zal vast bijdragen aan het comfort, alleen ben ik bang dat 't te veel gaat uitsteken / lelijk zal staan.
Had al een smoke double bubble op t oog op marktplaats, maar die is helaas al verkocht. Ach ja, heeft geen haast allemaal..

ik heb voor mijn motor expres niet voor een verhoogde ruit gekozen. Ik heb gewoon de standaard-hoogte ruit erop zitten, maar dan helemaal zwart. Niet smoke, ondoorzichtig zwart.. Erg mooi vind ik zelf.NewbieNeo schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:50:
[...]
Dat is de kentekenverlichting. Superklein en zo kan oom agent ook niet meer zeuren.
Achterkant heb ik al af, moet alleen nog de voorknippers monteren. Zal morgen wel een foto posten.
Zit nog te twijfelen of ik er een double bubble op ga zetten. Het zal vast bijdragen aan het comfort, alleen ben ik bang dat 't te veel gaat uitsteken / lelijk zal staan.
Had al een smoke double bubble op t oog op marktplaats, maar die is helaas al verkocht. Ach ja, heeft geen haast allemaal..
Ik rij veel binnedoorweggetjes (weinig lange ritten over de snelweg) en ik vind het wel prettig dat ik wat meer in de wind zit. Zo drukt de wind tegen mijn lichaam en worden mijn polsen niet zo zwaar belast. Zo kan ik met een gemiddelde snelheid van 80 rondrijden zonder dat mijn polsen pijn gaan doen. Met een verhoogde ruit vang je minder wind en heb je dat effect dus minder. Aan de andere kant moet ik op de snelweg met hele hoge snelheden wel erg diep wegkruipen achter het ruitje.. maarja zoals gezegd doe ik dat niet zo vaak.
FragDaddy schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:47:
Misschien heeft die agent toch gelijk en wordt ik te oude voor deze onzin.
Je wordt inderdaad te oudFragDaddy schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:58:
[...]
Ik rij veel binnedoorweggetjes (weinig lange ritten over de snelweg) en ik vind het wel prettig dat ik wat meer in de wind zit. Zo drukt de wind tegen mijn lichaam en worden mijn polsen niet zo zwaar belast. Zo kan ik met een gemiddelde snelheid van 80 rondrijden zonder dat mijn polsen pijn gaan doen. Met een verhoogde ruit vang je minder wind en heb je dat effect dus minder. Aan de andere kant moet ik op de snelweg met hele hoge snelheden wel erg diep wegkruipen achter het ruitje.. maarja zoals gezegd doe ik dat niet zo vaak.

Wat vinden jullie van een dergelijk T-stuk en kroonplaat? Ik vind het best mooi voor op de Vmax. Bij het T-stuk 4 bouten waardoor die vet oogt. En van boven een nette kroonplaat. Denk dat ik die ga proberen te tekenen in Inventor en dan ga laten maken door een kennis.
Dat fietscomputertje en die tuimel-schakelaars MOETEN echt weg.. wat vreselijk lelijkChevy454 schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat vinden jullie van een dergelijk T-stuk en kroonplaat? Ik vind het best mooi voor op de Vmax. Bij het T-stuk 4 bouten waardoor die vet oogt. En van boven een nette kroonplaat. Denk dat ik die ga proberen te tekenen in Inventor en dan ga laten maken door een kennis.
Las 2 a 3 zinnen over wat moraalridder gebeuren. Altijd weer gezellig
* Capo negeert dat soort gezeik liever en leest er overheen.
Hopelijk komend weekend mijn nieuwe motor ophalen..
[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 27-11-2006 13:37 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Lijkt hier wel MF somsCapo schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:37:
Las 2 a 3 zinnen over wat moraalridder gebeuren. Altijd weer gezellig
* Capo negeert dat soort gezeik liever en leest er overheen.
Die zwarte GSXR?Capo schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:37:
Hopelijk komend weekend mijn nieuwe motor ophalen..
Wel ff pics spammen eh!
\_Specs_/
Daar ging het niet over. Het ging over de kroonplaat en het T-stukFragDaddy schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:12:
Dat fietscomputertje en die tuimel-schakelaars MOETEN echt weg.. wat vreselijk lelijk
Kijk, jij hebt de spieren dus ik ga het kalm aan doen. Je mag mijn achterlicht wel controleren hoorCapo schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:37:
Die schakelaars zijn no go.. vond ik eigenlijk van je hele vmax maar ik discrimineer niet dus
[ Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 27-11-2006 14:52 ]
MF..

Das wel de bedoeling!
Ja dat kan makkelijk als ik achter je sta bij de stoplichten, zodra we gas open draaien en wat bochten tegen komen rij ik je op 1 wiel voorbij.Chevy454 schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:51:
Kijk, jij hebt de spieren dus ik ga het kalm aan doen. Je mag mijn achterlicht wel controleren hoor
Ownee dat mag niet he, we mogen niet boven de toegestane snelheid., moeten 2 wielen op de grond houden, niet teveel herrie maken, geen onnodig benzine slurpen en rubber verbranden , etc.
Maargoed ik weeg op de 1000 nog lichter als jij op de vmax, en dat heeft alles met de vmax te maken en dan heb ik veel overgewicht
Sorry moet beetje miepen over je max he, zorg maar dat je na de winter lekker kan rijden! Kom ik wel keer kijken (mits ik rijbewijs kwijt raak op weg naar 't zuiden
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Dat klopt, ik heb dan ook vermogen om het na de bocht bij te trekkenCapo schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:09:
Ja dat kan makkelijk als ik achter je sta bij de stoplichten, zodra we gas open draaien en wat bochten tegen komen rij ik je op 1 wiel voorbij.
Sorry moet beetje miepen over je max he
Ding rijdt nu ook hoor. Je moet de weinige verschillen tussen een natte dweil en een stock Vmax wel zoekenzorg maar dat je na de winter lekker kan rijden!
Komt in orde.Kom ik wel keer kijken (mits ik rijbewijs kwijt raak op weg naar 't zuiden)
[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 27-11-2006 15:24 ]
Er werd me ook op dit relais gewezen, alleen heeft mijn brommer een alarmlicht-installatie, dus gaat misschien niet werken.
Wat pics:
oud

nieuw

En ja, ik kan voor geen meter fotograferen..

Zit weinig dempingsmateriaal in, moet je wel niet vergeten bij te vullen. Anders wordt men kwaad
Bel mij ook maar... wil het monster weleens in actie zien4x2 schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:59:
ZiegoM: als je het een keer in de omg van Eindhoven ergens wilt proberen, dan laat het ff weten, neem ik mn camera wel mee om je glorievolle momenten vast te leggen
Of de crash, want dat is veel interessanter om hier mee aan te komen
Ja, hij dempt 't geluid tot een schamele 120dBChevy454 schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:18:
Dempt die demper wel![]()
Zit weinig dempingsmateriaal in, moet je wel niet vergeten bij te vullen. Anders wordt men kwaad

Maar dit is meer een showdemper, normaal gesproken gaat er een GP1 op. Langer dan een week met die superbike en ik word gek.
Ik ga mijn demper zelf bouwen, kennis van mij heeft dat ook gedaan en dat resultaat was super. Zijn Z900 klinkt werkelijk ongelofelijk lekker en als hij wat gas geeft brult de motor zo zachtjes (130dB)NewbieNeo schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:31:
Ja, hij dempt 't geluid tot een schamele 120dB![]()
Maar dit is meer een showdemper, normaal gesproken gaat er een GP1 op. Langer dan een week met die superbike en ik word gek.
[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 27-11-2006 15:39 ]
He jij stond met een ZXR te wachten bij het stoplicht tegen over Pathe/Casino/Kurhaus na de redbull dinges crossrace ?NewbieNeo schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:16:
Achterkant is klaar, moet alleen nog de weerstanden ertussen zetten, aangezien het nu wel erg snel knippert.
Er werd me ook op dit relais gewezen, alleen heeft mijn brommer een alarmlicht-installatie, dus gaat misschien niet werken.
Wat pics:
oud
[afbeelding]
nieuw
[afbeelding]
[afbeelding]
En ja, ik kan voor geen meter fotograferen..
Vond het stationair best meevallen, je reed ook rustig weg dus viel best mee (moest ook wel met al die agenten die er stonden... )
Verwijderd
Ja, dat was hij. En toen is hij nog twee keer aangehouden, één keer was hij bijna de lul: hij onstsnapte nét aan de geluidsmeting en de tweede keer moest hij blazen.Capo schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:44:
[...]
He jij stond met een ZXR te wachten bij het stoplicht tegen over Pathe/Casino/Kurhaus na de redbull dinges crossrace ?
Vond het stationair best meevallen, je reed ook rustig weg dus viel best mee (moest ook wel met al die agenten die er stonden... )
Goed... ik heb duidelijk weer veeeeel te veel MF gelurkt vandaag

Ik ga niet midden op straat staan roepen van HE MFËR! .. laatst een keer geseind met me hand naar een kentekenplaat naar iemand ivm z'n sticker en dat werd al meteen als malloot gezien en of z'n lamp stuk was.. krijg 't #$@$#
Dat monster van hem dan toch, ik heb maar een wijvenbak.Wimo. schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:25:
[...]
Bel mij ook maar... wil het monster weleens in actie zien
Volgens die belg dan toch (die met die logge yamaha 4-cilinder
leeg
Ik kom jou ook op elk Forum tegenCapo schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:37:
Ja daar las ik wel wat van idd.
Ik ga niet midden op straat staan roepen van HE MFËR! .. laatst een keer geseind met me hand naar een kentekenplaat naar iemand ivm z'n sticker en dat werd al meteen als malloot gezien en of z'n lamp stuk was.. krijg 't #$@$#
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Haha, ja klopt..Capo schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:44:
[...]
He jij stond met een ZXR te wachten bij het stoplicht tegen over Pathe/Casino/Kurhaus na de redbull dinges crossrace ?
Heb echt mazzel gehad die dag.

Waren gewoon te veel agenten en controles. Heenweg voertuigcontrole en terugweg alcoholcontrole.
ach zo'n evenement is lekker cashen voor de politieNewbieNeo schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:47:
[...]
Haha, ja klopt..
Heb echt mazzel gehad die dag.![]()
Waren gewoon te veel agenten en controles. Heenweg voertuigcontrole en terugweg alcoholcontrole.
ik vind dat ze gelijk hebben, het moet maar is afgelopen zijn met dat asociale gedrag van die motor rijders. Ze rijden allemaal te hard, en maken allemaal veelste veel herrie, gewoon aanpakken dat skorriemorriejustice strike schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:56:
[...]
ach zo'n evenement is lekker cashen voor de politie

Nou nou... Moet je maar zelf met een sticker rondrijdenCapo schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:37:
Ja daar las ik wel wat van idd.
Dr. Phil himself!
Kan ik niet, heb geen plek op mijn nummerplaatPeNGuiN schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:23:
Nou nou... Moet je maar zelf met een sticker rondrijden![]()
![]()
Ideale motor voor beginnende bestuurders, want de 139 haalt ie waarschijnlijk niet (net niet)
Dus is ie heel veilig.
En met 1:30 is ie nog goed voor alle bronstige bosmarmotten ook, beter kan het toch niet ?
Geen herrie pijp dr op, dus alle grootorige slingereekhoorns zullen dr ook blij mee zijn.
leeg
4x2 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:54:
Hier niemand een Honda NX250 kopen ?
Ideale motor voor beginnende bestuurders, want de 139 haalt ie waarschijnlijk niet (net niet).
Dus is ie heel veilig.
En met 1:30 is ie nog goed voor alle bronstige bosmarmotten ook, beter kan het toch niet ?
Geen herrie pijp dr op, dus alle grootorige slingereekhoorns zullen dr ook blij mee zijn.

juist ja allemaal aanpakken. De gaskamer in met die gasten. Ik vind dat iedereen die aanmeld voor een a-rijbewijs meteen de gaskamer in moet, stuk vuil zijn het. (oh wacht.. hmm das niet zo verstandig om dat hier te zeggenGrolsch schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 08:38:
[...]
ik vind dat ze gelijk hebben, het moet maar is afgelopen zijn met dat asociale gedrag van die motor rijders. Ze rijden allemaal te hard, en maken allemaal veelste veel herrie, gewoon aanpakken dat skorriemorrie![]()
Er is alleen een groot verschil hier. Wanneer Grolsh dat zegt is het als grap bedoelt, uit jouw mond vingers nemen er een hoop mensen aanstoot aan.justice strike schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:20:
juist ja allemaal aanpakken. De gaskamer in met die gasten. Ik vind dat iedereen die aanmeld voor een a-rijbewijs meteen de gaskamer in moet, stuk vuil zijn het. (oh wacht.. hmm das niet zo verstandig om dat hier te zeggen)
Mij doet het weinig, als motorrijder met een stevige powercruiser word je meestal als serieverkrachter en Hells Angels aanschouwd. Hey, daarom dat die meiden altijd heel hard weglopen
[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 28-11-2006 15:18 ]
Ze vinden het allemaal eng, maar toch ook wel weer spannend. Jammer dat mijn vriendin van choppers houdt en ik echt absoluut niet
Klopt, als ik met mijn wijvenmotor kom dan moet ik ze van mij afslaanMagicTempest schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:25:
Ach joh, met een beetje leuke motor komen de meiden hard aanlopen hoor
Ik vind een chopper ook totaal niets, ik heb een powercruiser.Choppers zijn, zoals iemand anders al eerder zei in dit draadje om naar te kijken, niet om op te rijden
Dit is geen chopper meer hé

Alleen bij mij komt er een andere voorkant op.
[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 28-11-2006 15:30 ]
Wie weet juist wel, hij is enorm verbouwdMagicTempest schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:43:
Ik denk dan niet dat de meiden weg lopen vanwege je motor...
gelukkig maar dat smaken verschillen anders was het leven ook zo saai met 1 type motoren
Verwijderd
Lijkt me best lekker rijden, zou alleen zelf liever zoiets in 600cc ofzo hebben, moet zeggen dat ik (ook al rij ik echt niet hard) het wel leuk vind om vrolijk te kunnen invoegen zonder "plat op je tank in zn 3 en maar hopen dat je de vrachtwagen inhaalt met wind tegen"-gevoel.
Jeroen : Idd
Dacht ik ookVerwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:36:
Vind zo'n NX250 nog best een leuk fietsje en voor 750 zal je hem snel kwijt zijn denk ik.

Het rijd leuk en mits je geen aso windkracht 8 tegenwind hebt is het nog prima geschikt om in te voegen (0-100 doen ze officieel nog steeds in net geen 7sec).Lijkt me best lekker rijden, zou alleen zelf liever zoiets in 600cc ofzo hebben, moet zeggen dat ik (ook al rij ik echt niet hard) het wel leuk vind om vrolijk te kunnen invoegen zonder "plat op je tank in zn 3 en maar hopen dat je de vrachtwagen inhaalt met wind tegen"-gevoel.
Maar boven de 100 stort het redelijk in elkaar, je kunt wel 120 rijden, maar dan heb je niet echt over om in te halen (maar dat is wel veiliger).
1-cilinders zijn gewoon leuke dingen om mee rond te beren, op de snelweg is het gewoon verneukt....
leeg
Hahahaha die is nog helemaal heel hoor. Niets mis mee.Capo schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:00:
Je meiden kunnen wel naar je toe komen lopen maar als je je helm afzet en je jack uit doet moet het er ook leuk uitzien
Jeroen : Iddga je me nog vertellen wat er van de gsxr k4 over is ?
Alleen andere undertail, rem schakel set, spiegels eraf, tail raisers, yoshi trs3 etc etc etc.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
choppen?Chevy454 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:29:
[...]
Ik vind choppen ook totaal niets, ik heb een powerjuicer.

Powerjuicer?

.
.
.
.
.
[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 28-11-2006 20:32 ]
tja een powerjuicer is veiliger heteacher schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:27:
[...]
choppen?
[afbeelding]
Powerjuicer?
[afbeelding]
.
.
.
.
.
Leuk idee! Meteen doen!jvvv schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:02:
Kleine vraag... Er ligt hier een Suzuki DR 350 uit 1996 (denk ik) in de schuur...? Het ding is van mijn schoonbroer en rijdt (volgens hem) nog goed en is in goede staat (heb zelf een paar toertjes in de tuin gereden). Nu vraag ik me af wat zo'n ding waard is... Ik denk er namelijk aan om eens mijn motor rijbewijs te halen in de lente. Ben al dat autorijden in de stad een beetje beu!
DR350 niet verkopen, 1e motor is dan meteen je stads crosser!
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
die crosser is van men schoonbroer. Ik zou die van hem kopen.Yonni schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:16:
[...]
Leuk idee! Meteen doen!
DR350 niet verkopen, 1e motor is dan meteen je stads crosser!
Met een 1-pitter heb je ook niets te zoeken op de snelweg4x2 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:05:
[...]
Maar boven de 100 stort het redelijk in elkaar, je kunt wel 120 rijden, maar dan heb je niet echt over om in te halen (maar dat is wel veiliger).
1-cilinders zijn gewoon leuke dingen om mee rond te beren, op de snelweg is het gewoon verneukt....
Ik vermijd met mijn KTM de autowegen ook

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....
Haal je rijbewijs, rij er een weekje op rond en bedenk dat of het wat is.jvvv schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:33:
[...]
die crosser is van men schoonbroer. Ik zou die van hem kopen.En mijn budget is niet al te ruim voor het moment, dus het leek me wat.
Voor in de stad is een crosser op wegbanden "da bomb".

De bmw heeft een lekke tank
op zich hoort een tank ook enigzins te lekken anders loopt de motor namelijk nietteacher schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:45:
[...]
Haal je rijbewijs, rij er een weekje op rond en bedenk dat of het wat is.
Voor in de stad is een crosser op wegbanden "da bomb".
De bmw heeft een lekke tank

Ik dacht dat BMW zo deugdelijk was dat je dat niet overkwam me een BMW
zal ik eerlijk zijn?Grolsch schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:04:
[...]
BMW en deugdelijk in 1 zin? Jij hebt lefGrolsch schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:04:
is netzoiets als italiaans en betrouwbaar, sommige woorden vloeken gewoon met elkaarChevy454 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:14:
[...]
BMW en deugdelijk in 1 zin? Jij hebt lef
Design en Italiaans is gewoon een combinatie welke goed bij elkaar past maar afwerking is weer net iets zoals de betrouwbaarheid.Grolsch schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:17:
Is netzoiets als italiaans en betrouwbaar, sommige woorden vloeken gewoon met elkaar
* Chevy454 gaat misschien komend jaar over de 200pk

Verwijderd
Net in de motorzaak "Ja, nee, er zit een keurmerk in ja, maar dat kan je in Polen gewoon kopen als je maar genoeg betaalt, je rijdt in feite met een niet-gekeurde helm"
Fijn

Edit: BS. Er staat E1 in mn helm dus: in Duitsland gekeurd.. niet in Polen ofzo
Nu wilde ik eigenlijk al een nieuwe.. maar nu nog wat liever zeg maar

Nu nog kiezen.. sowieso integraal (veiligheid en prijs). Misschien dus
Vind zo'n S1 wel erg gaaf (zonnevizier en stil). Caberg heeft dit ook, maar zit mij voor geen meter. Of iets anders.. zijn er natuurlijk meer met zonnevizier.
En dan nog bepalen waar ik hem koop.. In de motorzaak passen en daarna op het net bestellen staat mij een beetje tegen maar scheelt vaak wel erg dik centen (gewoon 75 euro ofzo). Maar denk dat ik het die gasten in de zaak maar gun, ze staan wel altijd klaar met uitgebreid advies
PS Heb het over de Fun Bike Shop in H'lem.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 22:40 ]
Voor de stilte zou ik het niet doen...Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:59:
Of Vmax en bocht![]()
![]()
Net in de motorzaak "Ja, nee, er zit een keurmerk in ja, maar dat kan je in Polen gewoon kopen als je maar genoeg betaalt, je rijdt in feite met een niet-gekeurde helm"
Fijn![]()
Edit: BS. Er staat E1 in mn helm dus: in Duitsland gekeurd.. niet in Polen ofzo
Nu wilde ik eigenlijk al een nieuwe.. maar nu nog wat liever zeg maar![]()
Nu nog kiezen.. sowieso integraal (veiligheid en prijs). Misschien dus
Vind zo'n S1 wel erg gaaf (zonnevizier en stil). Caberg heeft dit ook, maar zit mij voor geen meter. Of iets anders.. zijn er natuurlijk meer met zonnevizier.
En dan nog bepalen waar ik hem koop.. In de motorzaak passen en daarna op het net bestellen staat mij een beetje tegen maar scheelt vaak wel erg dik centen (gewoon 75 euro ofzo). Maar denk dat ik het die gasten in de zaak maar gun, ze staan wel altijd klaar met uitgebreid advies![]()
PS Heb het over de Fun Bike Shop in H'lem.
Ik rijd nu vrijwel altijd met oordoppen (van die rubberen dingen van 3 euro) en dat is (voor mij) gewoon perfect. Overigens is het rijden als het zo stil 'lijkt' veel ontspannener en minder vermoeiend.
Zo stil zal een helm nooit zijn...
\_Specs_/
Ik rijd met die universele dingen van alpine, windgeruis wordt dr uit gefilterd, rest hoor je alleen maar beter (goed, iemand verstaan werkt niet ideaal, maar je zit ook op de motor, niet in de auto
Verder heb ik nog de headset van mn K800i (telefoon dus) en daar zitten ook van die sony in-ear dopjes bij, die gebruik ik nog wel eens als ik flinke stukken snelweg moet rijden, beetje muziek luisteren.
Lekker disturbed op enzo, altijd goed voor de rijstijl
[ Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 02-12-2006 00:13 ]
leeg
Die Sony In-Ear doppen ook een tijdje gebruikt, maar nog nooit met daadwerkelijk muziek erop. Deze filteren ook wel redelijk wat herrie weg, maar een stuk minder dan mn rubberen dingen. Misschien wel een keer leuk met muziek rijden4x2 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 00:12:
Idem, oordoppen roelen gewoon, heel simpel.
Ik rijd met die universele dingen van alpine, windgeruis wordt dr uit gefilterd, rest hoor je alleen maar beter (goed, iemand verstaan werkt niet ideaal, maar je zit ook op de motor, niet in de auto).
Verder heb ik nog de headset van mn K800i (telefoon dus) en daar zitten ook van die sony in-ear dopjes bij, die gebruik ik nog wel eens als ik flinke stukken snelweg moet rijden, beetje muziek luisteren.
Lekker disturbed op enzo, altijd goed voor de rijstijl
Nog thanks voor het aanbod om een keer te gaan rijden, lijkt me leuk. Alleen dat filmen van mijn gestuntel lijkt me iets minder
\_Specs_/
Bij lage snelheden kon ik toch prima met m'n passagier achterop communiceren, zolang ik m'n vizier maar wel ff openklapte.. Best wel fijne dingen, die oordoppen4x2 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 00:12:
Idem, oordoppen roelen gewoon, heel simpel.
Ik rijd met die universele dingen van alpine, windgeruis wordt dr uit gefilterd, rest hoor je alleen maar beter (goed, iemand verstaan werkt niet ideaal, maar je zit ook op de motor, niet in de auto).

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 02-12-2006 00:44 ]
Dit topic is gesloten.