Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
*burp*
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Met dom.Capo schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:24:
Wat is nodig ? gewoon relaxed rijden met je carbon en lachen om iedereen die zoveel onderhoud aan hun ketting moet plegen.
* DinX aait z'n cardan.
Moet er niet aan denken dat ik weer alle 300km m'n ketting moet smeren (doe er 500/week en meer) of na elke fikse regenrit.
[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 25-12-2006 22:29 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
En al die mooie verhalen van jullie helpen ook niet echt
Anyway, ik heb een paar jaar op een (oude) GSX-R 750 gereden. Tijd lang niets gehad maar ik denk dat ik over een tijd de verleiding niet kan weerstaan een GSXR 1000 te kopen.
Prijzen in Duitsland zijn beter dan hier. Ook als je de importkosten e.d. mee rekent. Bij http://www.mobile.de zie ik aardig wat juweeltjes staan.
Zal alleen nog wel een tijdje duren omdat ik voor m'n werk meer in het buitenland zit dan thuis. (Maar dat levert wel het geld op
Voorlopig blijf ik even mee lezen en dromen...
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Ik gebruik een teflonspray voor industriele toepassingen (weet het merk en type niet precies). Mijn pa gebruikt dat op zijn werk voor lagers van onder andere papierwalsen. Spul blijft veel langer op mijn ketting zitten dan de standaard kettingspray van de motorzaak. Mijn ketting smeer ik niet eerder dan na 750 a 1000km rijden. Omdat het een teflongoedje is, heeft de regen er ook niet zoveel vat op. Maar het allergrootste voordeel is nog wel dat het weinig rotzooi geeft als je weer gaat rijden nadat je het erop hebt gespoten, want het wordt niet echt snel zwart van het vuil, terwijl het dus wel vettig blijftCapo schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:45:
elke 300km ? ik smeer hem iedere 100/150km....
[ Voor 16% gewijzigd door Steffie op 26-12-2006 01:01 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Lijkt me ook en vooral omdat ik toch een ander project wil starten welke makkelijker is dan een Vmax. De Vmax was nooit gekocht om er een vermogen monster van te maken maar om er mee te cruisen. Een lachgas kit kan altijd voor dat vermogenstekort en met 200pk krukas ben ik wel gelukkig.Capo schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:24:
Wat is nodig ? gewoon relaxed rijden met je cardan en lachen om iedereen die zoveel onderhoud aan hun ketting moet plegen.
Voor 200pk aan het wiel kan ik beter een andere motor nemen. Gisteren wezen kijken met Daniel naar een ZX-12R van eind 2000, de prijs van dergelijke motoren valt nog wel mee. Enkel nog eens kijken naar zuigers van 8:1
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 26-12-2006 12:27 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
cardan

Wise enough to play the fool
Anoniem: 83626
Heb hem nu 5500km en nog niet gesmeerd

Dacht er wel gisteren aan dat dat maar eens moest, hij oogt wat droogjes

Nieuw probleempje: bevroren carbs
weer deze discussieteacher schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:28:
Kettingombouw is voornamelijk "interesting to do".
cardan
overigens. volgens mij is die fjs1300 (je weet wel die ene die dinx ook heeft
[ Voor 28% gewijzigd door justice strike op 27-12-2006 02:19 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
dikke weerstand aan je dynamo hangen? deze tussenje carbs?Anoniem: 83626 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:27:
Hmm.. misschien toch mn ketting maar eens smeren als ik dit zo lees...
Heb hem nu 5500km en nog niet gesmeerd![]()
Dacht er wel gisteren aan dat dat maar eens moest, hij oogt wat droogjes![]()
Nieuw probleempje: bevroren carbsEn het bekende lampje-in-het-luchtfilterhuis (21 watt) verhelpt het slechts tot 80/u. Houston, we need more lampjes
*burp*
Mooi spul dan! Is niet verkeerd! Als je type hebt ofzo wil ik het wel eens proberen op de pekelfietsSteffie schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:57:
[...]
Ik gebruik een teflonspray voor industriele toepassingen (weet het merk en type niet precies). Mijn pa gebruikt dat op zijn werk voor lagers van onder andere papierwalsen. Spul blijft veel langer op mijn ketting zitten dan de standaard kettingspray van de motorzaak. Mijn ketting smeer ik niet eerder dan na 750 a 1000km rijden. Omdat het een teflongoedje is, heeft de regen er ook niet zoveel vat op. Maar het allergrootste voordeel is nog wel dat het weinig rotzooi geeft als je weer gaat rijden nadat je het erop hebt gespoten, want het wordt niet echt snel zwart van het vuil, terwijl het dus wel vettig blijft
1 kleine sidenote : Op het moment dat je je ketting invet (met wat dan ook) heb je ook de kans om hem te inspecteren, hier zou ik geen 750km mee wachten maar met regelmaat doen.
Ik ben trouwens niet te spreken over ketting spray normaal gesproken, ben meer voor kwast met vet
Dr.DNA : Heb de mijne ook uit het buitenland gehaald, is goed te doen, vergis je wel niet in de bpm want dat kan soms nog een flinke smak zijn (zoals in mijn geval, hoewel ik het al wel wist van te voren)
Droom ze voorlopig nog dan
Even wat droom foto's posten voor ik weer es aan het werk ga..
Fragdaddy : Maak ik je nu nog meer aan het twijfelen ?
Ow de uitlaat word trouwens ingekort, bijna de helft van wat ie nu is.

* Capo heeft digicam gekregen dus nu kan ik eindelijk foto's maken en posen
[ Voor 28% gewijzigd door Capo op 27-12-2006 08:49 ]
Anoniem: 105758
Dat is een goede zaak want die demper is echt te lang. Als bazooka look alike misschien wel goed maar niet goed voor deze motorCapo schreef op woensdag 27 december 2006 @ 08:44:
Ow de uitlaat word trouwens ingekort, bijna de helft van wat ie nu is
Iedereen heeft al seatpipes dat dit apart begint te worden. Zelfs de nieuwe gixxer heeft 2 dempers aan weerszijden. De reden daarvoor was emissie.Anoniem: 105758 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:31:
Vette bak, maar die uitlaat is totaal misplaatst. Zou veel vetter zijn als die via het zadel aan de achterkant eruit komt.
[ Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 27-12-2006 09:35 ]
^^ helemaal met hemChevy454 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:33:
[...]
Dat is een goede zaak want die demper is echt te lang. Als bazooka look alike misschien wel goed maar niet goed voor deze motorDacht dat je voor een andere E-keur demper ging?
[...]
Iedereen heeft al seatpipes dat dit apart begint te worden. Zelfs de nieuwe gixxer heeft 2 dempers aan weerszijden. De reden daarvoor was emissie.
Seatpipes zijn leuk, maar iedereen heeft het tegenwoordig, zelfs sommige fietsen die nog ouder zijn als mijn bike zie je er soms mee. Zo'n fiets als deze hoort gewoon een ingekorte BOS superbike onder
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
De huidige akra word ingekort tot het EVO 2 model. Dat is een heleboel centimeters korter
E-keur demper word ook geregeld mocht deze er onder blijevn zitten.
En ingekorte BOS demper wil ik niet ivm de herrie, herrie hoeft voor mij niet meer zo, gewoon leuk geluid is prima
Die Arka'tjes zijn ook leukCapo schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:37:
Als ik seatpipes had gewild had ik wel een hondahok gekocht
De huidige akra word ingekort tot het EVO 2 model. Dat is een heleboel centimeters korterTenzij ik sok met geld vind dan komt er een Akra Hexo uitlaat onder met Ekeur.
E-keur demper word ook geregeld mocht deze er onder blijevn zitten.
En ingekorte BOS demper wil ik niet ivm de herrie, herrie hoeft voor mij niet meer zo, gewoon leuk geluid is prima
Die BOS maakt al een ongelooflijke t*ring herrie als ie niet ingekort is

Moet eerlijk zeggen dat ik ook nie meer zo van de herrie pijpen ben, opzich is het wel leuk, maar als je een stuk moet rijden wordt je er zelf gek van
En ja die hexo uitlaten zijn jammie
En wat herrie betreft, dan neem je toch gewoon 2 dempers. 1 Superbike voor speciale gelegenheden en 1 GP1 voor het standaardwerk..

Dit is der dan. Helemaal af.
Nouja, hij word nog in de sponsor kleuren gespoten (helemaal zwart

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vervelend fietsje heb je daarJeroen_Tielen schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:14:
Ik heb helemaal nog geen plaatje gepost van me nieuwe racert...
Dit is der dan. Helemaal af.
Nouja, hij word nog in de sponsor kleuren gespoten (helemaal zwart) en een andere uitlaat komt er ook nog op. (1tje met E-Keur.. Klote regels
). En mijn remschakelsetje moet ik nog aanpassen aan het cup regelement.
[afbeelding]
Welke cup jij je precies, ZAC of andere
Ja vervelend fietsje he
Reed hiervoor op een CBR600FS. Dus dit is wel een hele vooruitgang.
Ben echt benieuwd hoe hij het doet op de Baan.
Heb in Maart 3 dagen Val de Vienne geplant. Daar eerst maar eens de juiste setup zien te vinden.
NiceJeroen_Tielen schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:55:
KNMV SuperCup 600.
Ja vervelend fietsje he![]()
Reed hiervoor op een CBR600FS. Dus dit is wel een hele vooruitgang.
Ben echt benieuwd hoe hij het doet op de Baan.
Heb in Maart 3 dagen Val de Vienne geplant. Daar eerst maar eens de juiste setup zien te vinden.
Een van mijn motorvrienden reed afgelopen jaar ZAC en twijfelde nu offie de Super600 of de 1000 ging rijden, maar het is toch de 1000 geworden
Welk team zit jij??
Geloof mij, zolang er geen Rossi of Melandri etc achter onze voornaam staat zijn wij altijd nog de beperkende factor. En dat ook nog op een 600
Ik beleef meer fun op en 600 dan op een 1000. Een 600 is gewoon een lekker gooi en smijt fiets. En zolang ik tijdens trainings dagen de 1000's inhaal of voorblijf vind ik dit een mooie klasse
Ik rij in Team-FR (Team-Flevo-Racing).
Dat dacht ik ook, maar hij rijdt serieus sneller op die k5 van die teammaat dan op zn eigen k4Jeroen_Tielen schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:21:
Een 1000K4 te langzaam?
Geloof mij, zolang er geen Rossi of Melandri etc achter onze voornaam staat zijn wij altijd nog de beperkende factor. En dat ook nog op een 600

'zwaardere' machines inhalen blijft gewoon leukIk beleef meer fun op en 600 dan op een 1000. Een 600 is gewoon een lekker gooi en smijt fiets. En zolang ik tijdens trainings dagen de 1000's inhaal of voorblijf vind ik dit een mooie klasse
Ik rij in Team-FR (Team-Flevo-Racing).
Hij rijdt bij Racing Team Veghel, misschien ken je het
Die rijd serieus hard ja... Oke jij wint.
Maar toch blijven wij de beperkende factor.
Ik bedoel. Ik kan alles geven wat ik kan. Op bijvoorbeeld een SRAD uit 98.
Helzelfde kan ik ook doen op een Gixxer uit 2006 en dan zal waarschijnlijk mijn tijd stukken sneller zijn.
Maar gooi je Arie Vos (om even in NL te blijven
Yups wij blijven al gauw de beperkende factor.
Toch zie je van die uitschieters..
Zag het bij een gezamelijke vriend van Chevy en mij, die reed als "amateur" 1:43/1:44 op Zolder terwijl de cupracers daar 1:41/1:42 rijden. Dit alles op een 600RR. Hij zat redelijk dicht tegen zijn limiet aan en op 1 a 2 seconden na ook de limiet van de fiets. Vind ik toch wel sjiek.
Wel leuk om te lezen dat er dus meer van dat soort uitschieters zijn, kun je onwijs veel van leren!
Komend jaar zelf het circuit op, de lady ook, ben benieuwd
Switch indd jaJeroen_Tielen schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:26:
Hahaha ja die ken ik wel. Dan bedoel je zeker switch? (echte naam even kwijt)
Die rijd serieus hard ja... Oke jij wint.

Hier moet ik jou ook wel gelijk in gevenMaar toch blijven wij de beperkende factor.
Ik bedoel. Ik kan alles geven wat ik kan. Op bijvoorbeeld een SRAD uit 98.
Helzelfde kan ik ook doen op een Gixxer uit 2006 en dan zal waarschijnlijk mijn tijd stukken sneller zijn.
Maar gooi je Arie Vos (om even in NL te blijven) op de SRAD dan rijd hij het snot voor mijn ogen terwijl ik op een betere motor zit.
Een NX250 voor 500 euro.
Prijs is geldig tm donderdag (morgen dus
leeg
Anoniem: 11034
Ben me een beetje aan het oriënteren op de motormarkt. Zit zelf te denken aan een ZZR 600. Ga hem 80% van de tijd gebruiken voor woonwerk-verkeer en de overige 20% om te toeren. Heeft iemand hier toevallig een ZZR?

Had deze toentertijd van m'n zus gekregen, die vond ze niet fijn, dus ik denk: meaui, gratisch, doen
Maar toch beetje koud en te klein
Niels heeft er nog 1 voor mij liggenteacher schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:19:
he chev.. dit niks voor je?
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/154738
Maar turbo is kalm aan
[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 27-12-2006 19:26 ]
Ik vond hem kwalitatief wel wat tegen vallen gezien de kawakwaal versnellingsbak. Verder erg leuke fiets, zo leuk dat vriendin hem nu als pekelfiets aan het zoeken is 2e hands dus dat zegt wel wat!
[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 28-12-2006 10:43 ]
Hahaha glimmende kant boven jaCapo schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:00:
Jeroen : Sjieke fiets!! Hou het rubber onder en zo he
Yups wij blijven al gauw de beperkende factor.
Toch zie je van die uitschieters..
Zag het bij een gezamelijke vriend van Chevy en mij, die reed als "amateur" 1:43/1:44 op Zolder terwijl de cupracers daar 1:41/1:42 rijden. Dit alles op een 600RR. Hij zat redelijk dicht tegen zijn limiet aan en op 1 a 2 seconden na ook de limiet van de fiets. Vind ik toch wel sjiek.
Wel leuk om te lezen dat er dus meer van dat soort uitschieters zijn, kun je onwijs veel van leren!
Komend jaar zelf het circuit op, de lady ook, ben benieuwd
Komend jaar met de lady? Vet hoor. Mijne wilt ook dolgraag. Maar ze heeft pas net een paar maanden der rbw en moet dus eerst maar eens een beetje leren rijden. Waarschijnlijk volgend jaar (2008) beginnen in MSL groep 1. En dan langzaam opbouwen.
Is nog steeds (na 3 jaar) mijn eerste motor. Bevalt me erg goed, mits je je niet teveel stoort aan een rateltje hier en daar.
Vriendin/vrouw klinkt niet interessant dus is het maar de lady ?Jeroen_Tielen schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:46:
Komend jaar met de lady?
Waar gaat het toch heen met dat Nederlands....
Overigens heb ik mn NX verkocht en word ie zaterdag opgehaald (alst goed is, maar daar heb ik wel enig vertrouwen in).
leeg
Wie heeft het hier over vriendin/vrouw? Kan ook z'n dochtertje wezen, je moet er tenslotte zo snel mogenlijk mee beginnen4x2 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:33:
[...]
Vriendin/vrouw klinkt niet interessant dus is het maar de lady ?
Waar gaat het toch heen met dat Nederlands....
Overigens heb ik mn NX verkocht en word ie zaterdag opgehaald (alst goed is, maar daar heb ik wel enig vertrouwen in).
Het spul heet dus Tri-flow en er zit 500ml in die bus. Ik heb alleen geen idee waar je het kunt kopen.Capo schreef op woensdag 27 december 2006 @ 08:44:
Mooi spul dan! Is niet verkeerd! Als je type hebt ofzo wil ik het wel eens proberen op de pekelfiets
1 kleine sidenote : Op het moment dat je je ketting invet (met wat dan ook) heb je ook de kans om hem te inspecteren, hier zou ik geen 750km mee wachten maar met regelmaat doen.
Ik ben trouwens niet te spreken over ketting spray normaal gesproken, ben meer voor kwast met vet

Zoals je op dat tweede plaatje ziet is het onder andere voor gebruik op kettingen met o-ringen. Het is dus ook niet slecht voor je o-ringen.
Van dit goedje kan je natuurlijk wat in een bakje spuiten en het dan met een kwast aanbrengen.
Site van fabrikant: http://www.triflow.co.uk/industrial.html
[ Voor 9% gewijzigd door Steffie op 30-12-2006 16:24 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Zwart.. enigste goede kleur (zwarte zijn sneller heJeroen_Tielen schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:46:
[...]
Hahaha glimmende kant boven jaAlleen word dat lastig aangezien hij zwart gespoten gaat worden
(weinig glimmends dus
)
Komend jaar met de lady? Vet hoor. Mijne wilt ook dolgraag. Maar ze heeft pas net een paar maanden der rbw en moet dus eerst maar eens een beetje leren rijden. Waarschijnlijk volgend jaar (2008) beginnen in MSL groep 1. En dan langzaam opbouwen.
Ja "vriendin"
Eerst VRO 1
4x4 : Lady klinkt wat liever, meer respect vol als vriendin/vrouw/wijf/scharrel
En dochters.. wil diegene die dat zei heeeeel gauw zijn/haar mond gaan spoelen

Steffie : Thanks! Ik ga het eens opzoeken gezien ik wel wat mensen ken die er aan zouden moeten kunnen komen. Wil het wel eens proberen.
Ben drie dagen wezen toeren bij een vriend in Zuid-Limburg, ongeveer 1100km gemaakt (waarvan helaas 480 op de snelweg heen en terug). Jezus, wat is dat mooi daar die wegen

Ook echt goed om beter te leren sturen.. en niet-horizontale-wegen was ook een nieuwe ervaring
Hij reed op een Transalp, dus we hebben ook nog de offroad kwaliteiten van mn zephyr kunnen testen hehe. Niet echt gek gedaan hoor, maar wel beetje over baggerweggetjes gereden, ook best leuk om even te spelen. 95% was echter op mooie bochtige wegen
Op gegeven moment reed zn pa nog een stuk mee op zn 1100cc Pan. Die hebben we nog af kunnen schudden in een stuk waarbij de bochten kort genoeg op elkaar kwamen
Van de zomer weer!! Kan niet wachten
Plaatjes (amper groter dan in browser, resized en jpegged met paint

Enigszins smerig:

Wat een lak!

Uitzicht

Met Sven

Dialect

Dat stond naast deze brouwerij (Brand):

Kijk, dit is dus waarom mijn motor lekker binnen op de heftafel blijft staan..
Al heb ik gisternacht nog even een ritje gemaakt.. lekker rustig op de weg midden in de nacht

Leuk die bochtige weggetjes, maar er is gewoon GEEN grip met dit weer. Met aanremmen/terugschakelen voor een bocht of rotonde kwispelde de motor constant met zijn staart.. banden komen gewoon niet op bedrijfstemperatuur.95% was echter op mooie bochtige wegen
[ Voor 54% gewijzigd door FragDaddy op 31-12-2006 01:19 ]
Have a wheelie good weekend!
mevrouw teacher "ik wil op de motor!"
ik: "ok".
Ritje van ehh.. 3 kwartier door de polder, komen we daar aan "huh? zijn jullie gek ofzo... Er is weeralarm hoor"... owh.....
Gewoon meegegeten en gisteravond terug. Dik een uur over gedaan en ik ben duidelijk niet meer gewend om met zulk slecht weer te rijden.
Waar jij in die buurt roundtourd/raced met de motor daar rij ik wel vaker op de fiets, zo ontzettend mooi die omgeving en zo leuk om in te rijden
En over de brand bier brouwerij, daar moet je echt eens een rondleiding hebben, dat is best leuk, de proeverij dagen zijn ook wel leuk maar niet als je nog moet rijden.
[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 31-12-2006 12:47 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wel nuttig beziggeweest de afgelopen paar dagen:

Uitgelopen krukaslager
smiling : das schoen he da limburg ? hetste maastrich geziën?
Limburg is onwijs lekker rijden in de zomer, jammer van de zondag mensjes (voetgangers/fietsers, etc
fragdaddy : foei met je fiets in de pekel..
Was echt komisch, ben twee keer wezen stappen met vrienden van die vriend daar.. gaan ze echt dialect lullen, verstond ik dus echt maar 10% van

Over die foto van de lak: dat is maar modder hoor... is er allang weer afgewassen
Sommigen hier laten de motor volgens mij echt alleen uit in de mooiste weersomstandigheden en daar heb ik geen motor voor.. ik wil rijden. Schoonmaken achteraf vind ik niet vervelend.

Nordschleife kan, maar waarom niet direkt Vogezen voor een paar dagen en dan Swarchwald
Was paar jaar terug aan de Tietensee. Machtig mooi motor parcour daar!
Eindelijk weer een motor na 2 maanden zonder te hebben gezeten
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Ach regen heeft ook wel een leuk ietsom in te rijden, sinds ik woon-werk doe vind ik het allemaal wel leuk, hoewel droog natuurlijk het leukste is.
maaruh.. Magic : Tell us!
Vertel?
Anyways, dat is het dus geworden. Een fototje komt snel
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Ik lees niet.. ik kijk alleen plaatjes...MagicTempest schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:28:
Ik had toch al verteld dat het een fz6 fazer zou worden?
Anyways, dat is het dus geworden. Een fototje komt snel
* teacher vraagt zich af waar die tieten blijven
Teacher hoe is het met je blokje ?
Tieten zijn net als pk's, nooit genoegCapo schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:48:
wat nog meer tieten ?
Mijn GS heeft 2 Tieten wil ik best wel een foto van posten hoor.
Of bedoelde je toch andere Tieten?
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
We zijn jonge honden hé. Hangtieten zeggen ons nietsYamy_Daffy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:21:
Mijn GS heeft 2 Tieten wil ik best wel een foto van posten hoor.
Of bedoelde je toch andere Tieten?
* Chevy454 heeft net verplichte hoge kwaliteits motorliteratuur besteld

Joe Bar 1 tot 6
Ik heb totaal geen ervaring met de verschillende vormen van motorbokken dus wil ik graag even jullie mening horen.
Wat is handiger:
- een set van een losse voor en een losse achterbok (een onder de achterbrug en een onder de voorvork). In Duitsland te krijgen voor 80-90 euro.
- of een middenbok (aan het frame), zoals op deze pic te zien. In NL te krijgen voor 70 euro:

Eventuele goedkope adresjes (bij voorkeur omgeving Eindhoven) zijn ook erg welkom
[ Voor 8% gewijzigd door ZiegoM op 02-01-2007 22:57 ]
\_Specs_/
Vandaag deeltje 1 aangeschaft; enige die er nog niet tussen stond. Bijna verplichte literatuurChevy454 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:41:
[...]
* Chevy454 heeft net verplichte hoge kwaliteits motorliteratuur besteld
Joe Bar 1 tot 6
CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
Zo'n midden bok heb ik ,met 4 assen, werkt prima. Misschien dat ik hem weg doe maar weet ik nog niet zeker. Staat erg erg stabiel en is goedkoper als 2 lossen. Voordeel is ook dat je hem in je eentje kunt op bokken heel gemakkelijker.ZiegoM schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:56:
Even een vraagje over motorbokken (paddockstands).
Ik heb totaal geen ervaring met de verschillende vormen van motorbokken dus wil ik graag even jullie mening horen.
Wat is handiger:
- een set van een losse voor en een losse achterbok (een onder de achterbrug en een onder de voorvork). In Duitsland te krijgen voor 80-90 euro.
- of een middenbok (aan het frame), zoals op deze pic te zien. In NL te krijgen voor 70 euro:
[afbeelding]
Eventuele goedkope adresjes (bij voorkeur omgeving Eindhoven) zijn ook erg welkom
Hmmz twijfel nu nog meer om hem toch maar niet weg te doen
ff goed 2de hands zoeken en kijk ff dat iemand die assen voor je kan draaien goedkoop
Joe bar is net als lethal weapen en die hard series.. de eerste 3 zijn goed maar daarna word het vlug minder.. heb ze tot 5 of 6 geloof ik
[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 02-01-2007 23:16 ]
Ik heb volgens mij nog een achterbrugbok en balhoofdbok liggen, zal morgen wel eens kijken als ik dr aan denk, gebruik ze toch niet (en als ik ze wel een keer nodig blijk te hebben haal ik wat oud ijzer en het lasapparaat tevoorschijn)ZiegoM schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:56:
[afbeelding]
leeg
En het geld is ook meteen de deur weer uitgevlogen voor een canon eos 10d met 2 lenzen
leeg
Ik heb wel intresse in je balhoofdbok.4x2 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:35:
[...]
Ik heb volgens mij nog een achterbrugbok en balhoofdbok liggen, zal morgen wel eens kijken als ik dr aan denk, gebruik ze toch niet (en als ik ze wel een keer nodig blijk te hebben haal ik wat oud ijzer en het lasapparaat tevoorschijn)

Ik heb er net 1 gevonden tegen een schappelijke prijs. Alleen wordt het thuis wel IETS te druk met al die KLR's. Voordeel wat ik dan heb ik dat ik wel wat reserve onderdelen heb zoals een frame, een tank, een cilinder(kop).
Klote dilemma's, nu vind ik weer een KLR650A
* Chevy454 gaat eens met zijn pa spreken voor zijn goedkeuring betreffende stalling.
Ja pa euh.. hier een fles wijn... zeg euh... nog een glas wijn.... zeg euh kan ik nog een....nee? Nog een glas wijn... Mag ik het nu doen...?
Hoeveel kost het huren van een loods?
[ Voor 73% gewijzigd door Chevy454 op 03-01-2007 15:46 ]
Spulletjes besteld bij draganfly (in nederland is er bijna niks voor te krijgen). En dus even wachten op de postbode.
Verder ben ik mij nog even aan het beraden of ik dit carter hou (bij ariel zijn de carters altijd een set).
Dat betekend het lager vastzetten met een 2 componentenpapje en een uitgescheurd stukje schroefgat laten lassen en opnieuw tappen.
andere optie is een andere carterset. Maar ik weet alleen VG en NH carters, en die hebben een andere krukas...
Wat ik nu eerst aan het doen ben is de boel eens goed schoonpoetsen met TSP*. Er zit een hoop vette bagger aan de fiets, en sludge in het carter.
*teacher's super poets (wasbenzine, lampenolie, restje sae50 olie)
Het moet altijd een set zijn ivm de lijnboringenteacher schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:04:
(bij ariel zijn de carters altijd een set).
Dat met 2 componenten vast zetten lukt vast wel maar dat lassen van het carter? Hangt tuurlijk af wat je bedoeltDat betekend het lager vastzetten met een 2 componentenpapje en een uitgescheurd stukje schroefgat laten lassen en opnieuw tappen.
Leuk die opties welke eigenlijk geen opties zijn héandere optie is een andere carterset. Maar ik weet alleen VG en NH carters, en die hebben een andere krukas...
Voor mijn KLR650A1 carter bestaat geen krukas meer. Dus moet ik aan een ander carter en een nieuwe krukas wat geen optie is want dan passen andere dingen weer niet
Een krukas laten draaien is ook een optie maar dat duurt lang en kost nog meer geld vermoed ik. Het is samengestelde krukas dus moet je beide wangen meteen doen want anders heb je een probleem met de boringen voor de kruktap en gaat de krukas oscilleren waarbij je nog sneller dat lagertje kunt vervangen.
[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 03-01-2007 16:21 ]

kan er ook nog wel bij.... g$%^^dver.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Hmm das klote voor je.teacher schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:33:
aanschouw en huil:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
kan er ook nog wel bij.... g$%^^dver.
Ook voor mij ben ik thuis relaxt achter de computer zie ik ineens weer me werk voor me

(spie banen nog wel ok? )
Nieuwe as dus:

Alleen die wil mijn swingarm niet in
Ik verdenk deze rand:

Ik denk dat jongere K's dit niet hebben en dat daardoor de as iets "dikker" kan zijn.
typenummer is hetzelfde though...
*zucht.. morgen weer een dag.
oh ja... €221,81
ZIt niet echt mee he.. sorry als ik het niet gezien heb maar wat voor motor gaat het om ?
[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 05-01-2007 08:40 ]
Dus wat je zo boven op je scherm klikt zodat hij wathoger is en wat meer afbuigt.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik had er eigenlijk aan moeten denken en hem in de oplader moeten zetten maar ja..
Gister ging het super lekker hoewel ik wel even kramp in mijn heup kreeg (vraag mij ook niet hoe dat kan), zelfs linkervoet direct aan de grond ipv eerst rechts dan links ging automatisch (bij stoppen).
Vandaag wat minder, denk ik een beetje meer gespannen gereden omdat het een beetje miezerde en ik op een onbekende weg reed (ander kantoor dan normaal)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
teacher + cardan = vliegende baksteenCapo schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 08:39:
sorry als ik het niet gezien heb maar wat voor motor gaat het om ?
He ain't so though now is he
Misschien is het wel een zachte steen met baksteen aspiraties?
Over 3 weken moet ik hetzelfde doen en hoop hiet hetzelfde tegen te komen. Zou immers betekenen dat ik een BMW rijd
* Chevy454 gaat bellen voor een XR600SM van 1990.
* Chevy454 moet een 1 cilinder supermotard street hooligan hebben.
Gisteren 15km met de trapfiets in de koude gefietst. Leuk in de zomer in een t-shirt enzo maar onder deze omstandigheden niet. Een brommertje voor erbij is altijd leuk
[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 05-01-2007 13:25 ]
Zo'n zitje dus, heb ook dezelfde tank en dat wordt erg gaaf op mijn XS'je

Pa, kunnen we even wat onderdelen ophalen? "Isgoed" Owja, we moeten wel een karretje meenemen want er hangt nog een motor aanvast. Heeft al twee keer gewerktChevy454 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:39:
* Chevy454 gaat eens met zijn pa spreken voor zijn goedkeuring betreffende stalling.
[ Voor 20% gewijzigd door Clithopias op 05-01-2007 14:09 ]
Is normaal, althans ik heb dat ook als ik een week niet heb geredenToolkiT:
Gister ging het super lekker hoewel ik wel even kramp in mijn heup kreeg
Dus zo gek is het niet.
Chevy454 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:21:
* Chevy454 gaat bellen voor een XR600SM van 1990.

* Chevy454 moet heeft een 1 cilinder supermotard street hooligan hebben.
En wheelies zijn nu appeltje-eitje
p.s. geinig fietsje
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 05-01-2007 14:50 ]
Of is dat het nieuwe type pinlock?
Ow mijn gsxr 1000 heeft weer wat modificatie's..
- Wp achterschokdemper met hydreaulische veervoorspannig en verzwaarde Wilbers veer.
- Matris progressieve stuurdemper
Nu nog nieuwe banden en Kenteken(bpm) is ook wel handig
tis de whiskey!!Yamy_Daffy schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:11:
Heej Chevy heb jij altijd zo'n wazige blik?
Of is dat het nieuwe type pinlock?

Nogmaals, ik ben het niet op de motorYamy_Daffy schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:11:
Heej Chevy heb jij altijd zo'n wazige blik?
Ik heb een iridium vizier, juist om zulke dingen te voorkomen
Smerig man whiskey

Wie maakt een nieuw deel aan?
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 05-01-2007 15:45 ]
Om dat laatste kracht bij te zetten:
Vmax verbouwen
XR600 / KLR650 aankopen
Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 8 - klustijd!
Dit topic is gesloten.