Motor - Beginnersvragen... en meer! Deeltje 7 alweer ! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.041 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

DinX

Motormuis

ND863 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:52:
Ik ben momenteel aan het sparen voor een RBW A (+motor, in tegenstelling tot een auto rijbewijs heb je aan A alleen vrij weinig lijkt me. Een auto is 'net ff wat gemakkelijker om te lenen') Ik volg dit topic regelmatig, maar rijdt er nou bijna niemand een motor ook voor woon-werk verkeer? Of is dat gewoon in NL echt niet te doen met het belabberde weer en niet praktisch als je motorkleding elke keer aan en uit moet trekken?)
Ik laat m'n motor alleen staan als er ijzel of sneeuw ligt. Als hij niet blijft liggen rij ik gewoon verder. Af en toe laat ik em wel eens staan en ga ik met de auto, als ik echt geen zin heb.

Kledij aan- en uittrekken boeit ook zo niet als je textiel draagt. Ik heb nu gewoon m'n kleren onder m'n textiel pak aan. Gewoon de broek en jas uit en klaar (en een paar schoenen). Dat duurt 2 minuten.

In de zomer is het wel helemaal omkleden, maar dat is de moeite niet imho.

* DinX vindt slecht weer zelfs wat hebben soms. Zo door een wolkbreuk rijden enzo, een kick an sich :p

Of zoals vandaag met die wind, een meter opzij geblazen worden enzo :p

Guur herfstweer :9 :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 11:40
* MagicTempest meldt zich ook aan als een woon- werkrijder.

Is goed te doen zoals iedereen al zegt. Dat pak aantrekken is een kwestie van een paar minuten. Je zal alleen niet snel even een collega een lift kunnen geven tenzij die collega toevallig een helm heeft :-)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48

PeNGuiN

't Is Wat...

Hell yeah... Die mietjes die alleen in de zomer rijden, tsssssss.... 8)

Vanochtend wel lekker nat geregend in de file die compleet van huisdeur t/m kantoor liep :+

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
DinX schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:36:
[...]

Of zoals vandaag met die wind, een meter opzij geblazen worden enzo :p

Guur herfstweer :9 :+
Ik had laatste les dus dat ik door de zijwind en de natte regen naar de zijkant van de baan geduwd werdt. Ik was werkelijk even van mijn stokje gebracht omdat ik het gevoel had dat hij aan het glijden was, gas geven hielp niet, en beetje sturen werkte ook niet, veel sturen dorste ik niet te doen omdat ik echt het gevoel had dat hij misschien om zou gaan (hij leek te glijden naar de zijkant) afijn opzij geblazen worden is dus niet heel vreemd ;) instructrice zei achteraf dat het gewoon leek alsof ik naar de zijkant aan het rijden was (ze zat in een auto voor de verandering)

maar idd ik denk dat ijzel en sneeuw het enige moment zou zijn waarop je echt niet kunt rijden. (en misschien HEVIGE regenval, want dan zie ik werkelijk niets door mijn vizier of bril)

Nog een vraag aan de brildragers hier. Wat doet iedereen om te zorgen dat je bril niet beslaat? ik kan mijn vizier vaak niet omlaag doen omdat mijn bril dan beslaat. Graag wil ik mijn vizier wel omlaag hebben (scheelt enorm in het geluid) en daarbij in de regen is het ook een stuk prettiger om je vizier omlaag te hebben, voornamelijk omdat je bril dan niet voor met spetters zit (ja je vizier zit dan wel weer met spetters vol maar dat is makkelijker te verhelpen tijdens het rijden)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04
ik zit eigenlijk in een dilemma wat vakanties betreft.

Optie 1 = Weekje (4 dagen) circuit rijden op Pau Arnos
Optie 2 = Weekje richting één of andere motoGP

Optie 1 wordt wat lastiger omdat ik sinds een tijdje weer in de schoolbanken zit 's avonds , en die week heb ik geen "school" vakantie :(

Optie 2 zou wel kunnen maar dan weet ik nog niet waarheen. Ik heb er een hekel aan om 2 x naar hetzelfde te gaan. Maar ik wil eigenlijk in de richting van Juni.

Mugello ben ik dus al geweest in 2005 en was echt een MEGA feest daar!
dan blijven catalunya en donington park over, alleen weet ik niet hoe de sfeer daar is :(

Wat is het leven soms toch moeilijk :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Laatst online: 15:23
justice strike schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:28:
[...]

ik wil wel gaan toeren met de motor, door europa misschien, maar moet het nog even aankijken hoe dat verloopt. Maar met de auto gaan en de motor op de trekhaak vind ik weer niets om eerlijk te zeggen (afijn 1000km afleggen op een sportmotor lijkt me ook niet erg leuk)
Als ik op de motor heen en weer moet rijden wordt het wel een heel duur weekje...

Voordat ik ga => setje nieuwe banden monteren
Naar zuid-spanje rijden => achterband vervangen (band vierkant!)
Na een Weekje rijden => setje nieuwe banden monteren
Bij thuiskomst: => achterband vervangen (band vierkant!)

daarnaast vind ik het klote om voor een week aan bagage mee te nemen op de motor. dat rijdt gewoon niet lekker met een volle tanktas en een rol achterop.

Capo's 'programma' vind ik veel beter.
Ik ben momenteel aan het sparen voor een RBW A (+motor, in tegenstelling tot een auto rijbewijs heb je aan A alleen vrij weinig lijkt me. Een auto is 'net ff wat gemakkelijker om te lenen') Ik volg dit topic regelmatig, maar rijdt er nou bijna niemand een motor ook voor woon-werk verkeer? Of is dat gewoon in NL echt niet te doen met het belabberde weer en niet praktisch als je motorkleding elke keer aan en uit moet trekken?)
Ik ga niet met mijn supersport motor met semi-race banden erop met mijn leren pak in de regen en kou naar mijn werk of naar klanten terwijl ik ook een lekkere dikke en comfortabele Mercedes heb waarin ik lekker een muziekje kan opzetten, wat slap ouwehoeren/telefoneren en lekker onderuit kan zakken.. En daarbij sta ik niet zo heel veel in de file.. dus..

Zomers ga ik wel regelmatig met de motor naar mijn werk (niet naar klanten) maar dan rij ik 's ochtends binnendoor en 's middags rij ik de toeristische route terug. Dat zie ik niet als woon/werk verkeer.
Hell yeah... Die mietjes die alleen in de zomer rijden, tsssssss....
Maar dan rijden we ook wel echt.. een beetje tussen de auto's doorsukkelen in de file.. dat is toch geen motorrijden..

[ Voor 40% gewijzigd door FragDaddy op 08-12-2006 09:21 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
als je veel snelweg rijdt zoals hierboven kun je dat gerust 5000km (ook jij fragdaddy :+ ) met 1 achterband redden.

Wel vierkant als je terug komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Grolsch schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:15:
als je veel snelweg rijdt zoals hierboven kun je dat gerust 5000km (ook jij fragdaddy :+ ) met 1 achterband redden.

Wel vierkant als je terug komt :P
Ja. moet je wel heel kalm aan doen. En dan ben je in zuid-spanje na >1500km en dan moet je een week met vierkante band rondrijden en hopen dat je achterband het nog 1500km volhoudt voor de terugweg.. dat is niets waard.. Ik heb hier wel wat ervaring mee en dat kwam vaak neer op ergens in noord-italie in een klein dorpje zoeken naar geschikt nieuw rubber... kost (rij)tijd en een hoop ergenis omdat ze nergens 'mijn' banden hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door FragDaddy op 08-12-2006 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FragDaddy schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:17:
[...]

Ja. moet je wel heel kalm aan doen. En dan ben je in zuid-spanje na >1500km en dan moet je een week met vierkante band rondrijden en hopen dat je achterband het nog 1500km volhoudt voor de terugweg.. dat is niets waard.. Ik heb hier wel wat ervaring mee en dat kwam vaak neer op ergens in noord-italie in een klein dorpje zoeken naar geschikt nieuw rubber... kost (rij)tijd en een hoop ergenis omdat ze nergens 'mijn' banden hebben.
ik heb in 2004 een tocht gemaakt van een dikke 5000 km (NLD-DLD-LUX-FRA-SPA-FRA-Monaco-Italië-Oostenrijk-DLD-NLD en dat heb ik met 1 band gedaan (BT012).

Op snelwegen slijt een normale band amper, en echt superstroef rijden doe ik toch niet op voor mij compleet vreemde wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

FragDaddy schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:08:
Maar dan rijden we ook wel echt.. een beetje tussen de auto's doorsukkelen in de file.. dat is toch geen motorrijden..
Met een beetje tempo vind ik het fantastisch om te doen, als ik in spitstijd rijd voor mn lol dan ga ik gewoon files opzoeken :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

justice strike schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 01:16:
[...]

maar idd ik denk dat ijzel en sneeuw het enige moment zou zijn waarop je echt niet kunt rijden. (en misschien HEVIGE regenval, want dan zie ik werkelijk niets door mijn vizier of bril)
RainX
Nog een vraag aan de brildragers hier. Wat doet iedereen om te zorgen dat je bril niet beslaat? ik kan mijn vizier vaak niet omlaag doen omdat mijn bril dan beslaat. Graag wil ik mijn vizier wel omlaag hebben (scheelt enorm in het geluid) en daarbij in de regen is het ook een stuk prettiger om je vizier omlaag te hebben, voornamelijk omdat je bril dan niet voor met spetters zit (ja je vizier zit dan wel weer met spetters vol maar dat is makkelijker te verhelpen tijdens het rijden)
FogX

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zijn dat auto's die op de snelweg staan ? ik zie het meer als objecten die je moet ontwijken, is erg humor :P Je kunt met die bt045's toch nog aardig gummen door de regen, jammer dat de GPX erg zwak is kwa frame en voorvork.. statement :+

Ik rij woon-werk, 90km per dag op oude gpx750, wil echter een 600/750 srad van 97 gaan proberen te scoren ergens met wat schade , vind he tmodel zo mooi nog steeds en met schade zijn ze tegenwoordig goed betaalbaar.

600km tot aan frankrijk is nog goed te doen, maar zuid spanje is echt andere koek en is auto echt wel welkom. Maar zelfs die 600km tot aan frankrijk gaan we dit jaar met auto + aanhanger doen. Scheelt boel regen, vierkante banden, vermoeidheid. etc.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
Wat betreft die vierkante achterband. Viel bij mij best mee.
Kocht mijn R6 2e hands een maandje of 3 geleden met een goede achterband (voor mijn gevoel, had er toen echt de ballen verstand van). 8500 km later was de band enigzins vierkant (zijkanten voldoende profiel en rijvlak tot aan slijtnok), maar kon em voor mijn gevoel nog net zo makkelijk plat gooien. En dat met een band die niet eens nieuw meer was, zal wel aan mijn rijstijl hebben gelegen dan.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

NewbieNeo schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:30:
maar kon em voor mijn gevoel nog net zo makkelijk plat gooien.
Het plat gooien is zo niet het probleem bij een vierkante band. Het probleem ligt eerder bij het feit dat hij er dan "nét iets" sneler in valt ineens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
NewbieNeo schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:30:
Wat betreft die vierkante achterband. Viel bij mij best mee.
Kocht mijn R6 2e hands een maandje of 3 geleden met een goede achterband (voor mijn gevoel, had er toen echt de ballen verstand van). 8500 km later was de band enigzins vierkant (zijkanten voldoende profiel en rijvlak tot aan slijtnok), maar kon em voor mijn gevoel nog net zo makkelijk plat gooien. En dat met een band die niet eens nieuw meer was, zal wel aan mijn rijstijl hebben gelegen dan.. :+
8500km met 1 achterband op een R6 ? held! _/-\o_ Ik haal misschien net de helft als ik heel rustig aan doe.

En voor je gevoel kun je hem nog wel platleggen ja. Maar leg er dan eens een nieuwe band om. De eerste bocht die je neemt heb je het gevoel dat je meteen op je bek gaat, zo makkelijk leg je hem om. Dit omdat die band zo mooi rond is.

En ja, als je 8500km met een achterband doet.. ligt dat aan je rijstijl ja.. nouja. aan de andere kant.. het is wel economisch.

[ Voor 7% gewijzigd door FragDaddy op 08-12-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:12:
8500km met 1 achterband op een R6 ? held! _/-\o_
10000km met een Z6 band op de CBR. heb em vervangen voor een BT010 omdat die Z6 wel erg vierkant begon te worden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
wasda? werkt dat echt? waar kun je dat kopen? ik dacht dat het gewoon de stromende regen was die ervoor zorgt dat je niets kunt zien :)
//edit ervaring met het op je vizier doen? ik heb gelezen dat het nogal bijtend spul is voor op glas, ben benieuwd hoe dat met plastic gaat.
[...]

FogX

:p
lijkt ansich een goeie oplossing, maar heb gelezen dat het na een aantal keer in het glas gaat bijten, ik wil mijn bril nog wel langer dan vandaag kunnen gebruiken :)ik denk dat ik mijn helm maar moet modificeren zodat mijn adem langs mijn nek gaat ofzo

[ Voor 13% gewijzigd door justice strike op 08-12-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

justice strike schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:54:
[...]

wasda? werkt dat echt? waar kun je dat kopen? ik dacht dat het gewoon de stromende regen was die ervoor zorgt dat je niets kunt zien :)
//edit ervaring met het op je vizier doen? ik heb gelezen dat het nogal bijtend spul is voor op glas, ben benieuwd hoe dat met plastic gaat.
Dat legt een laagje op je glas/vizier dat ervoor zorgt dat de druppels niet samenvloeien. HEt blijven dus echt allemaal aparte druppeltjes. Die vliegen er dan meteen af door de wind. Met m'n auto heb ik bvb bijna geen ruitenwisser nodig in de regen.

Enige nadeel is in het donker. Doordat het allemaal aparte druppeltjes blijven geeft dat nogal een disco effect in het donker met de wegverlichting. Allemaal oranje bolletjes :p

Voor je beslagen bril heb je dan weer van die neopreen mondmaskertjes. Die kleef je in je help en komen over je neus. en mond. HEt principe van een zuurstofmaskertje van het ziekenhuis. De lucht uit je mond en neus kan dan enkel bij je nek uit je helm.

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 08-12-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Je vizier smelt dus niet voor je ogen weg :P. nice, even kijken of ik dat ergens kan krijgen. Nu alleen nog een oplossing zoeken voor mijn beslagen bril. ik zit eraan te denken om de breathguard aan te passen oid (ik gebruik hem nu al anders dan hij bedoelt is, maar toch)

[ Voor 9% gewijzigd door justice strike op 08-12-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
op mijn vorige gixxer750 , 7500km met een MPP, heel klein beetje vierkant maar verder zijkanten en midden vlak nog paar mm over. En dat was met 2,9 bar, kneedowns, wheelies, hard op trekken en hard in de ankers. Voorband zat op een 11.000km en was ook bijna af.

Zal met de 1000 wel niet gehaald worden :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Wat is nou het verschil tussen de gewone MPP en MPP 2CT?
Volgens mij is het middenstuk hetzelfde, alleen zijn de zijkanten bij de 2CT zachter. :?

Als dat zo is, zit ik er over te denken om bij het vervangen van de voorband er een 2CT op te zetten. Qua prijs scheelt 't niet veel en als alleen de zijkanten zachter zijn zal de extra slijtage ook wel meevallen toch?
Achter zit er nu weer een normale MPP op, maar volgens mij kan je beter eerst voor 'meer' grip hebben dan achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Alsof je die 2CT nodig hebt. Je huidige banden hebben meer als genoeg marge voor de meeste stervelingen. Als je nu eens 1'36" op Zolder rond reed (ik kan het sneller, de zolder hier is klein :P ) dan kan je het wel gebruiken maar anders? Houd je zelf niet voor gek en houd dat geld op zak.

[ Voor 57% gewijzigd door Chevy454 op 08-12-2006 21:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Chevy454 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:55:
Houd je zelf niet voor gek en houd dat geld op zak.
Wat had jij ook alweer voor "overkill" spulletjes gekocht voor je Vmax? :>

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 08-12-2006 22:44 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:39:
Wat had jij ook alweer voor "overkill" spulletjes gekocht voor je Vmax? :>
FZR1000 USD poten + 4 zuiger remklauwen
17" FZR wielen met van voor 320mm schijven
42mm injectie

Als het meezit komen er nog drijfstangen, een lockup koppeling en een lachgaskit komend voorjaar. Dat is slechts 2 jaar eerder dan gepland maarja, als je plots goede deals kunt maken dan moet je ze ook afsluiten :)

Overkill kan je dat van mij niet noemen, dat is allemaal vooruitgang. De naloop van de Vmax wordt korter zodat die makkelijker stuurt, 17" wielen zodat hij geen rare bandenmaten heeft en vooral geen ballon van achteren. Drijfstangen om het zaakje bij elkaar te houden icm kettingombouw en lachgas voor die 200pk aan het wiel, dat laatste kan je wel overkill noemen.

Ik kan zeggen dat ik geen 13 uit een doos motor rijd dan :) Als ik mijn 2de diploma binnenrijf (en dat wordt nog een helse klus :X ) dan komt er een Z1400, dacht om over te schakelen naar een auto project maar gaat toch een Z1400 turbo worden denk ik.

[ Voor 77% gewijzigd door Chevy454 op 09-12-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Vandaag de hele dag aan het rijden geweest op die fazer die ik van de dealer mee kreeg. Wat rijdt dat lekker zeg als je zo'n oude honda bent gewend :-)
Ben echt helemaal verkocht aan dat ding. Het enige nadeel is dat ik echt moet passen en meten om hem bij mij achter onder het afdakje te krijgen. Dat gaat morgen nog wat worden om hem daar weer vandaan te krijgen het smalle poortje in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Chevy454 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:26:
[...]
Ik kan zeggen dat ik geen 13 uit een doos motor rijd dan :) Als ik mijn 2de diploma binnenrijf (en dat wordt nog een helse klus :X ) dan komt er een Z1400, dacht om over te schakelen naar een auto project maar gaat toch een Z1400 turbo worden denk ik.
turbo.. turbo.. je was toch niet van de turbo's :) Maar het lijkt me wel een leuk projectje worden. Al ideeen over hoeveel pk je eruit wil persen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
justice strike schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 01:04:
Al ideeen over hoeveel pk je eruit wil persen?
Ik hoop rond de 70 a 80pk

En als ik aan het gas draai 200pk.

Maar dat is nog toekomst muziek. De zuigers en nokkenassen kosten 1000 euro en dan nog de APE big block nodig vanwege de sterkte. Undercut tandwielen, lockup kost maar 150 euro van MRE :|, nieuwe bouten om de zaak bij elkaar te houden. Alleen de krukas bijft een probleem.

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 09-12-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
De 2ct en mpp, heb er ook aan zitten denken maar je hebt dat op straat niet nodig, alsje het wel nodig hebt is het tijd om naar het circuit te gaan ;)

zachter rubber op de zijkanten koelt dus sneller af, dus het heeft ook beetje een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 01:15:
[...]

En als ik aan het gas draai 200pk.

Maar dat is nog toekomst muziek. De zuigers en nokkenassen kosten 1000 euro en dan nog de APE big block nodig vanwege de sterkte. Undercut tandwielen, lockup kost maar 150 euro van MRE :|, nieuwe bouten om de zaak bij elkaar te houden. Alleen de krukas bijft een probleem.
Dit is natuurlijk een "lange termijn" project, maar ik blijf hem zeker volgen. En als er turbo's bij komen wordt het helemaal leuk. (moet je dan niet wéér andere zuigers?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:54
Chevy454 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 01:15:
[...]

[En als ik aan het gas draai 200pk.

En als ie af is mogen wij zeker allemaal wel even een stukje proef rijden :+

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Yamy_Daffy schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:56:
[...]

En als ie af is mogen wij zeker allemaal wel even een stukje proef rijden :+
Je laat toch niemand anders op je fiets rijden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:19:
Dit is natuurlijk een "lange termijn" project, maar ik blijf hem zeker volgen. En als er turbo's bij komen wordt het helemaal leuk. (moet je dan niet wéér andere zuigers?).
Dat is het juist, die turbozuigers + nokkenassen kosten bij APE geen drol. Er zit vast en zeker een adertje onder het gras :P Maar die 210pk Vmax komt eraan :) Die kettingconversie pas als ik een Z1000 heb _o-

http://kzzone.com/kits.html

Ik ga eerst zorgen dat ik deze slachting van school overleef. Overleef ik het dan komt er een turbo fiets.

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 09-12-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

Damn! Vandaag eindelijk een acceptabele droge dag, heerlijk geraced gereden! 8)

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:22:
[...]

Ik ga eerst zorgen dat ik deze slachting van school overleef. Overleef ik het dan komt er een turbo fiets.
Ik moet toegeven, jij weet jezelf te motiveren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 22:14:
Ik moet toegeven, jij weet jezelf te motiveren :Y
Geen vriendin / vrouw welke zit te klagen scheelt :P Het één beperkt sommige opties maar krijg je weer andere dingen voor terug. Sinds ik als "lieve jongen" achter de netten vis maakt het sommige keuzes alleen maar makkelijker :P
DinX schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:56:
Je laat toch niemand anders op je fiets rijden :?
Goede afspraken maken goede vrienden. You break it, you buy it.

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 10-12-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Chevy454 schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:23:
[...]

[...]

Wat kost da nou dan zo'n versleutelde V-Max? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op zondag 10 december 2006 @ 12:38:
Wat kost da nou dan zo'n versleutelde V-Max? :+
De mijne nog niet veel want de onderdelen liggen ernaast :P
Als die goed verbouwd zijn krijg je er 15k voor, naargelang de ombouw natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Tuurlijk ga ik andere mensen op een 200+pk turbo motorfiets laten rijden.. wat rij je zelf? Fazer 600? oh dit ding heeft maar 3x zo veel vermogen en het vermogen komt er maar iets wilder in als de turbo eenmaal druk levert... Oh en als je een beetje snel wilt optrekken druk dan maar even op de toeter knop.. daar zit de lachgas-kit op aangesloten.. geeft nog eens 150pk extra... is leuk voor de keer dat je even snel wilt optrekken bij het stoplicht... 8)7

tuurlijk laat je iedereen daarop rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 12-12-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wanneer mag ik :):):)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
En ik was al onder de indruk van die fazer 600 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
MagicTempest schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:42:
En ik was al onder de indruk van die fazer 600 ;(
fer girls mate. :P

zei hij die ook 'maar' een 600'tje rijdt

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 12-12-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en mijn vriendin kreeg al knikkende knietjes van haar CB two-fifty :D
Maar goed, das de eerste les he, nu vind ze het gewoon nog heel spannend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb mijn oog laten vallen op een CB 750 op Marktplaats. *klik*
Ik vraag me nu af, wat zijn veel voorkomende mankementen bij zulke fietsen? Vergen ze bovengemiddeld veel onderhoud omdat het een viercylinder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artcore schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:49:
Ik vraag me nu af, wat zijn veel voorkomende mankementen bij zulke fietsen? Vergen ze bovengemiddeld veel onderhoud omdat het een viercylinder is?
Ziet er onwijs goed uit, zeker voor die prijs!!
Als het allemaal waar is wat er staat...
Kijk, nieuwe banden, tandwielen en ketting kosten alleen ook al 550 euro. 8)7 Dan is het leuk dat je er nog een motor bij krijgt.

Het is een oudere motor, dus inderdaad meer onderhoud, maar niet specifiek omdat het een viercilinder is hoor. Honda's hebben wel de neiging flink wat te zuipen heb ik wel eens gehoord.
Ik zou als ik jou was wel extra-nauwkeurig alle papieren nalopen, het lijkt mij haast te mooi om waar te zijn, dit. Ook goed testen of het frame recht is enzo. (bij testrit even de handjes los, gaat hij rechtdoor is het goed, maakt hij een bocht dan is het foute boel)

info over motor: http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_750_f_1982.php wel een vrij zwaar fietsje

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nokkenassen, nokkenasketting, nokkenaskettingspanner, dynamo en spanningsregelaar van die blokken zijn nog wel eens naar de klote.
Dynamo/laadsysteem is een geval apart bij die dingen, op motor-forum staat het wel ergens uitgelegd hoe je eea kan controleren.

Echt duur zijn ze nooit (naja, de 750 dan, de 900 is meestal wel wat duurder).
Zuinig rijden ze niet echt volgens mij (1:15 mag je al erg tevreden mee zijn ws), frame en remmen zijn ook niet super ivm nieuwere motoren, maar opzich zijn het leuke dingen om een tijdje mee rond te crossen, zijn nog niet bepaald traag.
En ik vind het prachtige motoren om te zien :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Geen vriendin / vrouw welke zit te klagen scheelt :P Het één beperkt sommige opties maar krijg je weer andere dingen voor terug. Sinds ik als "lieve jongen" achter de netten vis maakt het sommige keuzes alleen maar makkelijker :P

[...]

je scheurd al op een motor, koop een hells angels jas, laat je haar en baard groeien en dat lieve jongen is ook geen probleem meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:30:
Tuurlijk ga ik andere mensen op een 200+pk turbo motorfiets laten rijden.. wat rij je zelf? Fazer 600? oh dit ding heeft maar 3x zo veel vermogen en het vermogen komt er maar iets wilder in als de turbo eenmaal druk levert... Oh en als je een beetje snel wilt optrekken druk dan maar even op de toeter knop.. daar zit de lachgas-kit op aangesloten.. geeft nog eens 150pk extra... is leuk voor de keer dat je even snel wilt optrekken bij het stoplicht... 8)7

tuurlijk laat je iedereen daarop rijden.
:N

Iedereen weet dat je die lachgas in 2 stages laat inspuiten, 1 keer een kleine inspuiting zodat de turbodruk er sneller komt en daarna om het ademgebrek van de turbo te compenseren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

herstel: "jij denkt dat iedereen weet dat... " :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:16:
herstel: "jij denkt dat iedereen weet dat... " :+
Iedereen die denkt er iets over te weten hoort dat te weten denk ik :P

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 12-12-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Artcore schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:49:
Ziet er goed uit voor die prijs :)

Mijn pa heeft een CB750K7 (1978 oid) en die rijdt niet onaardig. Je hebt iig een redelijk vermogen onder je kont (tis geen 100+ pk maar wel genoeg om Sjonnie de GTI/VR6/VTEC het af te leren het tegen een motor op te nemen). Verder vind ik het bochtenwerk met zo'n 750 wel even wat 'spannender' dan met mijn iets modernere 600.
Degene die je post heeft iig wel twee remschijven voor, tegenover 1 op die van mijn pa. Daarmee is 'remmen' zegmaar meer 'geleidelijk vertragen'...

Lijkt me op het eerste gezicht een goede koop dus. Mits hij niet compleet rot is natuurlijk...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
vrijdag weer les en dan wordt mijn avb aangevraagd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op woensdag 13 december 2006 @ 01:54:
Verder vind ik het bochtenwerk met zo'n 750 wel even wat 'spannender' dan met mijn iets modernere 600.
Ja, de frames van dat soort motoren schijnen te 'werken' in de bochten (en dan vooral bij hogere snelheden). Dit houdt in dat je ze kan voelen vervormen als je je best doet, en dat schijnt best spannend te zijn :X
Maar nogmaals, voor E 550,- wel ff goed papieren en frame-rechtheid checken. Neem ook iemand mee die al langer op motoren rijdt.

Was zelf zo bijdehand om dat laatste niet te doen, en kwam er dus later achter dat motorisch het toch niet helemaal klopte. Gelukkig redelijk eenvoudig en zelf (met hulp van wphb en fora) kunnen fixen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Als je voor 550 euro een CB750 kunt kopen, doe je daar volgens mij geen hele verkeerde koop aan. Het zijn volgens mij redelijk betrouwbare fietsen, technisch nog lekker eenvoudig en onderdelen zijn er ook zat te krijgen.

Je moet niet verwachten dat je een perfecte fiets koopt, er zal altijd wel iets mis mee zijn, maar als je zelf handig bent of iemand kent die een beetje kan sleutelen dan valt daar ook wel weer overheen te komen.
Chevy454 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:29:
[...]

:N

Iedereen weet dat je die lachgas in 2 stages laat inspuiten, 1 keer een kleine inspuiting zodat de turbodruk er sneller komt en daarna om het ademgebrek van de turbo te compenseren :+
nou ik vind 1 grote klap anders veel leuker... en die rotzooi heet niet voor niets lachgas.

[ Voor 34% gewijzigd door FragDaddy op 13-12-2006 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 08:10:
Ja, de frames van dat soort motoren schijnen te 'werken' in de bochten (en dan vooral bij hogere snelheden). Dit houdt in dat je ze kan voelen vervormen als je je best doet, en dat schijnt best spannend te zijn :X
Schijnen te werken? werken effectief omdat die niet stijf genoeg zijn. Gewoon een kwestie van 2 buisjes erbij te lassen voor meer stevigheid in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

En afgezien daarvan:
Gewoon het gas niet loslaten in de bochten, dat is pas eng :D
Keer of wat met die VF400 gehad, dat ik gas los moest laten in de bocht met hogere (>120) snelheden, dat levert een partij zwabberwerk op :X.
Heeft die VFR toch duidelijk minder last van (en dat is al niet bepaald het schoolvoorbeeld van strakke bochten).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 08:10:
[...]

Moet je eens divi 600 rijden :+

*zwabber zwabber*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
werkend frame heeft de GPX ook last van, nouja GPX niet, ik eigeniljk meer dat de GPX niet stijver is :)

Heb even gereden op de 1000 k5 toen de zon scheen.. HOLY SHIT!

Echt ziek man.. echt ziek..

Ding versneld zo onwijs enorm hard ( vet cool retegaaf , voel me net een puber :+ )

Hij is niet echt wheelie gevoelig, kan wel makkelijk maar als je vloeiend rijd valt het reuze mee. Wat dijkjes/bebouwde kom en dergelijke kom je niet verder als 10/15% van je gasstand.. volgas red je dus gewoon niet :P

Bij volgas van 2 naar 3 is het wel feest met dat voorwiel :P Met veel gas over wat hobbelig asfalt (bijv. snelweg met wat verhogingen/verzakkingen) is uhmz... Isle of man gevoel..

160km/h in z'n 1 ... wat nou 6 bak :+

ow en slipperclutch werkt goed! even als de gear indicator, sjiek sjiek!

Echter de remmen is verradelijk, onwijs hard, niet echt super doseerbaar, bij 50km/h of 250km/h is het of je een anker uit gooit. Dikke pret :)

Uitlaat geluid is meer dan genoeg. mag van mij wel wat minder maar het is niet storend (donker diep geluid)

Voorvork is iets door de kroonplaat gestoken en dat is klote dus dat moet terug en er moeten beter doseerbare remblokken op. Kreeg leuke aanbieding van PVM klauwen met schijven maar aangezien ik komend jaar circuit ga rijden (circuitfiets) en er toch nog wel eea aangeschaft moet worden...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/gixk5/motor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/gixk5/motor2.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Capo op 13-12-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Capo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:16:
werkend frame heeft de GPX ook last van, nouja GPX niet, ik eigeniljk meer dat de GPX niet stijver is :)

Heb even gereden op de 1000 k5 toen de zon scheen.. HOLY SHIT!

Echt ziek man.. echt ziek..

Ding versneld zo onwijs enorm hard ( vet cool retegaaf , voel me net een puber :+ )

Hij is niet echt wheelie gevoelig, kan wel makkelijk maar als je vloeiend rijd valt het reuze mee. Wat dijkjes/bebouwde kom en dergelijke kom je niet verder als 10/15% van je gasstand.. volgas red je dus gewoon niet :P

Bij volgas van 2 naar 3 is het wel feest met dat voorwiel :P Met veel gas over wat hobbelig asfalt (bijv. snelweg met wat verhogingen/verzakkingen) is uhmz... Isle of man gevoel..

160km/h in z'n 1 ... wat nou 6 bak :+

ow en slipperclutch werkt goed! even als de gear indicator, sjiek sjiek!

Echter de remmen is verradelijk, onwijs hard, niet echt super doseerbaar, bij 50km/h of 250km/h is het of je een anker uit gooit. Dikke pret :)

Uitlaat geluid is meer dan genoeg. mag van mij wel wat minder maar het is niet storend (donker diep geluid)

Voorvork is iets door de kroonplaat gestoken en dat is klote dus dat moet terug en er moeten beter doseerbare remblokken op. Kreeg leuke aanbieding van PVM klauwen met schijven maar aangezien ik komend jaar circuit ga rijden (circuitfiets) en er toch nog wel eea aangeschaft moet worden...

[afbeelding]
[afbeelding]
ik ken het gevoel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

je krijgt er gewoon een heel raar "onderbuikgevoel" van :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:20:
[...]

ik ken het gevoel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

je krijgt er gewoon een heel raar "onderbuikgevoel" van :*)
Ja en een misselijk gevoel, wagenziekte/reisziekte na aantal keren van 250 naar 100 en weer terug :|

:P

Jammie gevoel, brede grijns, zo breed dat me helm niet meer af kon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Capo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:57:
[...]

Ja en een misselijk gevoel, wagenziekte/reisziekte na aantal keren van 250 naar 100 en weer terug :|

:P

Jammie gevoel, brede grijns, zo breed dat me helm niet meer af kon :+
yups, we begrijpen elkaar :o gewoon glimlachen van oor tot oor en verbaast staan van het vermogen, de wegligging, het gewicht, het geluid, de looks, in een aantal icons omschreven:

:P :9 :o :*) 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Idd, dat gevoel.. van WAUW DITIS ZIEK.VET!

Word iig een mooie zomer.

Voorvering is vrij stug, lijken al andere veren in te zitten, enkel nog schokdemper dus en andere banden.

Wat stuurt dit licht en makkelijk.. me is happy :) :) _/-\o_ :D :*) >:) ;) :9~ O+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Dit weekend ook dezelfde ervaring gehad. Ik dan maar met de alom bekende fazer 600, maar als je daarvoor 2 jaar op een honda cb250 hebt gereden denk ik dat het effect ongeveer hetzelfde is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hebben ze je veervoorspanning niet opgedraaid?

Maar leuk he zo kanon ;)

Ooit heb ik er eens een proefrit op gemaakt. Damn wat ging dat ziek hard :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Echt een zieke machine Capo.. _/-\o_
Alleen nog de achterste steppies eraf, zwarte rem/schakelset, zwarte rem/koppelingshendel en hij is helemaal af. :9

Kheb de mijne ook weer een beetje geupdate.
Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/8346/side2ol5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/6615/side3dq0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/4449/back2ts4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/9779/frontkl2.jpg

Als ik weer wat geld over heb, komt er een zwarte rem/koppelingshendel van Pazzo op.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:16:
Kreeg leuke aanbieding van PVM klauwen met schijven maar aangezien ik komend jaar circuit ga rijden (circuitfiets) en er toch nog wel eea aangeschaft moet worden...
Leuk noemt hij het.. dat is gewoon een werelddeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:10:
Echt een zieke machine Capo.. _/-\o_
Alleen nog de achterste steppies eraf, zwarte rem/schakelset, zwarte rem/koppelingshendel en hij is helemaal af. :9

Kheb de mijne ook weer een beetje geupdate.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Als ik weer wat geld over heb, komt er een zwarte rem/koppelingshendel van Pazzo op.. O-)
Dubbel spammen he, of lurk ik dubbel |:(
He maarre, is die lak nou nieuw? Hij was vroegah toch zwart, of lijkt hij gewoon slechts teringhard te spiegelen? Vooral die eerste foto.. lijkt wel superhoogglans-antraciet ofzo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Had em de dag ervoor gepoetst, vandaar dat ie zo glimt denk ik.. :+

• Capo
  • Niet online
Magictempest : Misschien idd wel vergelijkbaar, alleen liggen de snelhedenhoger. Leuke ervaring he ;)

Jeroen : Nee die is niet opgedraaid. Je merkt met alles dat ze niet standaard zijn, oneffenheden in het wegdek etc. Normaal voel je die goed, suitert ie watetc. Nu is het gewoon vloeiend :)

NewbieNeo : Mooi zwart, glimt goed!! :)

Achsterste steppies moeten blijven zitten eigenlijk ivm posen met vriendin achterop :+
Maar ze worden gecoat/gespoten. Rem/schakelset is nog niet bekend, misschien enkel een valtermoto verstel plaatje, misschien volledige set en ik wil flipup rem en koppelingshendel :P

Maar voorlopig blijft ie zoals ie is , wil nieuw pak (lichte overal kwa gewicht, geen combi meer en moet een nieuwe helm kopen ( kut schubert s1 ) en daarnaast natuurlijk nog BPM...................

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 14-12-2006 08:39 ]

• FragDaddy
Capo schreef op donderdag 14 december 2006 @ 08:38:
..posen met vriendin achterop :+ ..
nou. je zegt het eigenlijk zelf al... PICS (in strak leren raceoverall graag) SPECS.. :)

• Capo
  • Niet online
Der staan genoeg foto's van der op motor-forum , prairy , ex promo babe van dat zooitje daar.

Ze heeft wel leren pak maar tis geen race overal, helaas helaas :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/lady/tamara2.jpg

Klein meisje op een bandit 1200 >:) O+

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/lady/tamara4.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Capo op 14-12-2006 09:58 ]

Verwijderd

Hoezo kut?
Ik overweeg deze te kopen namelijk :)

Vind hem echt goddelijk zitten op mn kop.. mn portemonee vind hem alleen wat minder comfortabel.
Daarom wacht ik op de nieuwe HJC's (jan 2007) met ingebouwd zonnevizier.
Dat laatste lijkt me echt megafijn! En caberghs pas ik niet goed/zitten niet comfy genoeg.

• justice strike
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:21:
[...]

Hoezo kut?
Ik overweeg deze te kopen namelijk :)

Vind hem echt goddelijk zitten op mn kop.. mn portemonee vind hem alleen wat minder comfortabel.
Daarom wacht ik op de nieuwe HJC's (jan 2007) met ingebouwd zonnevizier.
Dat laatste lijkt me echt megafijn! En caberghs pas ik niet goed/zitten niet comfy genoeg.
]

de shuberth s1 vangt veel wind op (het is een grote helm) je moet er dus echt van houden.

hjc heeft overigens die carbon fiber helmen die zijn wel vet :)

• Capo
  • Niet online
HJC vizieren sluiten niet eens aan op de helm, althans de 200 die ik gezien heb..

Schubert S1 :

- Te groot, hoge snelheden is hij dus niet stabiel ook al zou hij dat wel moeten zjin.

- Heb 5x mijn vizier gewisseld en nog steeds bladderd de coating af of werkt de coating niet en beslaat de helm.

- Vizier sluit niet aan op de helm

- Rubbers waar vizier tegen zit aan de onderkant laat los

- Binnenvoering laat los

- Zonnebril gaat niet soepel meer omhoog/omlaag.

Dit alles na , jawel 5 maanden en ong. 12.000km ofzo.

Reactie motoport hillegom : ja ik stuur hem op voor je en dan zien we wel, heb er alle vetrouwen in..

ik dus niet en ik wil een nieuwe helm, kan dus niet, men heeft liever dat ik rechtsbijstand in schakel als dat ze me nieuwe helm geven. Ding moet opgestuurd naar Splash Design en dan naar Schubert en dan kijken ze verder..

Wil gvd gewoon een nieuwe helm, twijfel nog, opsturen of door de raam gooien.

Heb dus certificaat omdat er nog steeds ongelovige zijn dat er verschil bestaat in kwaliteit schubert helmen etc..

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 14-12-2006 14:04 ]

• NewbieNeo
Heb zelf een C2 en vind em prima.
Hij is wel redelijk groot idd, dus bij hogere snelheden zit 't wat minder, maar daar heb ik die C2 niet voor gekocht. :P
Heb em nu zo'n 4 maanden en 10.000 km in gebruik en alles functioneert nog prima. Zodra het vizier gaat beslaan, laat ik er denk ik pinlock inbouwen.

Komt nog wel een keer een Shoei bij oid voor het echte werk. Alleen moet je dan weer het zonnevizier missen. Ach ja, je kan niet alles hebben.. O-)

• Capo
  • Niet online
Pinlock wil ik dus niet want ik wil volledig zicht hebben en niet tegen een randje aan zitten te staren.

Shoei komt er nu dus. Ben het zat met die Schubert. Stuur hem op deze week en dan zie ik wel, als ie terug komt gaat ie op marktplaats, mits gerepareerd of vervangen voor een nieuwe. Anders komt er rechtzaak.

• FragDaddy
Capo schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:44:
Der staan genoeg foto's van der op motor-forum , prairy , ex promo babe van dat zooitje daar.

Ze heeft wel leren pak maar tis geen race overal, helaas helaas :P

[afbeelding]

Klein meisje op een bandit 1200 >:) O+

[afbeelding]
:9~ Hello nurse! :9

• PeNGuiN
  • Laatst online: 15-09 16:48

PeNGuiN

't Is Wat...

Capo schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:03:
Schubert S1 :
- Te groot, hoge snelheden is hij dus niet stabiel ook al zou hij dat wel moeten zjin.
Geen last van?
quote: Capo
- Heb 5x mijn vizier gewisseld en nog steeds bladderd de coating af of werkt de coating niet en beslaat de helm.
Eén keer gehad, nu is het goed en gratis vervangen.
- Vizier sluit niet aan op de helm
Sluit prima bij mij.
- Rubbers waar vizier tegen zit aan de onderkant laat los
Zie boven, rubbers zitten ook prima vast.
- Binnenvoering laat los
Niets van gemerkt. Ook nog geen rafels enzo.
- Zonnebril gaat niet soepel meer omhoog/omlaag.
Wederom geen problemen mee.
Dit alles na , jawel 5 maanden en ong. 12.000km ofzo.
Ik heb hem van mijn dealer gekocht in de aanbieding voor maar € 370,-. Na meer dan een jaar intensief woon-werk door weer en wind, 23.000km verder, nog geen problemen gehad op het eerste vizier na dus...

Dr. Phil himself!

• justice strike
Capo schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:11:
Pinlock wil ik dus niet want ik wil volledig zicht hebben en niet tegen een randje aan zitten te staren.
ik heb een shoei met pinlock. Je hebt geen last van randjes kan ik je verzekeren. Het pinlock vizier is zodanig gemonteerd dat het buiten het gezichtsveld van je ogen vallen. (mja je ziet het met veel moeite in je ooghoeken). Het is wel echt perfect tegen het beslaan van je vizier (helaas heb ik dan wel weet een bril die beslaat)
Shoei komt er nu dus. Ben het zat met die Schubert. Stuur hem op deze week en dan zie ik wel, als ie terug komt gaat ie op marktplaats, mits gerepareerd of vervangen voor een nieuwe. Anders komt er rechtzaak.
ach ik heb nu een shoei en die is een keer terug gebracht omdat hij na korte tijd kapot was (kin gedeelte van de helm was totaal los) als het goed opgelost wordt dan vind ik alles best.

p.s. ik ben echt heel erg tevreden met mijn shoei :)

• Capo
  • Niet online
bij snelheden boven de 180.. en dat word toch best wel wat gereden dus vind het wel irritant, buitenland trips via duitsland is het uren lang 200/220/240 etc.. snelweg soms es doortrekken etc.
Ik heb hem van mijn dealer gekocht in de aanbieding voor maar € 370,-. Na meer dan een jaar intensief woon-werk door weer en wind, 23.000km verder, nog geen problemen gehad op het eerste vizier na dus...
Ik heb 539 betaald bij motoport, de nordic dragon editie. Heb gewoon een maandag ochtend model, maar dat wil niet zeggen dat ik het accepteer, dit soort veiligheids middelen vind ik niet dat dit mag voorkomen. Op motor forumzijn er meer die 0 problemen hebben, maar ook redelijk aantal die het wel hebben (en dan niet enkel dat vizier wat bekend is)

Fragdaddy : Thanks :P Heb nog tig foto's maarja , zelfs nog 1 gepost maar toch weg gehaald, kan ik jullie niet aan doen :+ psst.. moet je nagaan dat ze 2007 of 2008 op een busa gaat rijden..:P (eerst VRO , circuitdaagjes mee etc)

Ga komende week zorgen dat het originele uitlaat systeem eronder komt zodat ik naar de RDW kan. En dan paar weken dingen verbeteren en hopen dat de pekel snel weg is :P

• MagicTempest
Zijn er mensen die dan ervaring hebben met Nolan helmen? Zit daar momenteel naar te kijken vanwege de redelijk eenvoudige mogelijkheid om er een communicatiesysteem in te bouwen.

• Capo
  • Niet online
Heb een oude nolan liggen nog. jaar of 5 oud nu, destijds voor 200 gulden gekocht, of 150 euro ofzo.. weet nie tmeer preceis.

Altijd super fijne helm geweest, wel bak met herrie maar pas vorm was prima!

Wat me tegenviel was dat de helm vrij vlot losjes kwam te zitten dankzij snel "vergaande" vulling. (ingedrukt etc)

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:43:
buitenland trips via duitsland is het uren lang 200/220/240 etc.. snelweg soms es doortrekken etc.
:? :P

• Capo
  • Niet online
Wat is er ? haalt je vmax dat niet ? :+

• Capo
  • Niet online
Zit net te lezen in de motoplus, de HJC heeft nu ook zo'n zonnevizier klap mechanisme.

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:06:
Wat is er ? haalt je vmax dat niet ? :+
Bij 11 000rpm valt de oliedruk weg langs de smallends ;( Dat betekent dus met de huidige overbrenging maar 260km/h waarbij je al 1000 overtoeren maakt. Maar vergeet niet: het is geen racer, tis een 400m killer :P Maar vooral: een tourmachine :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 14-12-2006 16:18 ]

• Capo
  • Niet online
juist, toerbuffel

400meter sprinter is met al de verbouwingen die je moetdoen vaniedere fiets temaken..kutme spatie hapert.. :S

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:21:
juist, toerbuffel

400meter sprinter is met al de verbouwingen die je moetdoen vaniedere fiets temaken..kutme spatie hapert.. :S
Inderdaad maar die Vmax is van zijn eigen al een sprinter. Maar de aanpassingen welke de Vmax nodig heeft is voor naast de strip, niet op de strip :P

• justice strike
MagicTempest schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:49:
Zijn er mensen die dan ervaring hebben met Nolan helmen? Zit daar momenteel naar te kijken vanwege de redelijk eenvoudige mogelijkheid om er een communicatiesysteem in te bouwen.
is het niet gewoon even makkelijk om in een shoei of een arai ook een com systeem te maken? volgens mij zijn tegenwoordig alle helmen erop voorbereid.

uitzondering is natuurlijk BMW die kan dat geintegreerd leveren (met speciale mogelijkheden)

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Heb de knoop maar doorgehakt :*)

Vanaf nu heb ik ook een eigen motor, een GSX-R750 van 2000 in superstaat.
Gelijk maar een paddockstand, schijfremslot, kettingspray en alpine oordoppen aangeschaft.

Laat het mooie weer nu maar komen! ;)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Het mooie weer is net weg!....

...maar dat is helemaal niet erg, want nu gaat iedereen de motor verkopen en hoop ik er een voor een mooi prijsje op de kop te tikken, dus hup, niet dat ding in de winterstalling, maar op marktplaats! :P

• SnelheidsDuivel
Ik heb 'm bij een dealer gekocht die van z'n overtollige voorraad af wilde ;)

• teacher

teacher

Dysgaf!

SnelheidsDuivel schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:08:
Ik heb 'm bij een dealer gekocht die van z'n overtollige voorraad af wilde ;)
je snapt toch wel dat er in jouw post pics moeten :Y

• Yamy_Daffy
Chevy454 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:18:
[...]

Bij 11 000rpm valt de oliedruk weg langs de smallends ;( Dat betekent dus met de huidige overbrenging maar 260km/h waarbij je al 1000 overtoeren maakt. Maar vergeet niet: het is geen racer, tis een 400m killer :P Maar vooral: een tourmachine :)
En wat gebeurd er eigenlijk na die 400m :?
Moet je dan opnieuw tanken of blok revisie

Wel jammer hoor dat je dan nooit verder komt dan die 400m :+

• justice strike
Yamy_Daffy schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:49:
[...]

En wat gebeurd er eigenlijk na die 400m :?
Moet je dan opnieuw tanken of blok revisie

Wel jammer hoor dat je dan nooit verder komt dan die 400m :+
leuk he ;) een tourmachine die maar 400m kan afleggen :P

• SnelheidsDuivel
Afbeeldingslocatie: http://jvs-motoren.motoroccasion.nl/media/motoren/480x360/748798.jpg
Meer foto's heb ik (nog) niet, tot eind februari blijft de motor in de stalling...

• justice strike
oe die is wel aardig :) hoeveel wassie?

• SnelheidsDuivel
Omdat je het zo lief vraagt ;)
5500 inclusief gratis kettingspray en schijfremslot (bij elkaar toch zo'n 100e)

• FragDaddy
SnelheidsDuivel schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:16:
[afbeelding]
Meer foto's heb ik (nog) niet, tot eind februari blijft de motor in de stalling...
Oeh :9~ dat wheelied wel 'aardig' weet ik uit ervaring. Moet alleen nog even een andere pijp op he ;)

• SnelheidsDuivel
Ben al bezig met een andere pijp, maar ik moet eerst even deze financiële aderlating te boven komen ;)
Tijdens de proefrit heb ik ook al kennis gemaakt met het potentieel van deze machine >:)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

phYzar schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:01:
Het mooie weer is net weg!....

...maar dat is helemaal niet erg, want nu gaat iedereen de motor verkopen en hoop ik er een voor een mooi prijsje op de kop te tikken, dus hup, niet dat ding in de winterstalling, maar op marktplaats! :P
NX250 kopuh ? :D

leeg

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.