Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deeltje 7 alweer ! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.786 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SnelheidsDuivel schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:40:
Omdat je het zo lief vraagt ;)
5500 inclusief gratis kettingspray en schijfremslot (bij elkaar toch zo'n 100e)
Hmmm ik wist dat de VFR relatief duur was, maar zo erg.... ik heb voor de mijne twee en een half jaar geleden ook 5500 betaald. En da's een 94'er, scheelt toch aardig wat jaar. Ben er wel superblij mee, dus dan mag het ook wat kosten, maar het verschil is wel frappant.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zo'n 750 wheelied idd heel aardig :P

SnelheidsDuivel mooi ding! Kon je mail adres niet vinden in je profiel maar heb nog eea liggen wat misschien interresant voor je is :)

he 4x2 , benje die nx250 nou nog niet kwijt ? :P 100 euro ? :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• justice strike
  • Laatst online: 13-02 09:49
ik bied 101 euro :P

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:02

4x2

lộn xộn quá

Capo schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:53:
he 4x2 , benje die nx250 nou nog niet kwijt ? :P 100 euro ? :+
Kreng staat alweer 1,5 maand te koop en heb nog nauwelijks serieuze kopers.
En aan de huidige prijs van 600 (voor GoT/MSN/MF that is, op MP enzo is ie 50 euro duurder :P) zal het toch niet liggen

leeg

• Capo
  • Niet online
ja lady zoekt nog een pekelfiets , maar zolang ik last van me rug blijf houden kan ze de gpx gebruiken, nx250 is helaas niet echt geschikt voor 90km woonwerk verkeer iedere dag :P

probleem is gewoon dat men voor 600 euro een perfecte fiets verwacht. Misschien is dat wel zo maarja krasvrij en vrij van onderhoud zijn de meeste echt niet.

rare wezens die mensen ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Voor 100 verwachten ze een perfecte motor, voor 500 verwachten ze dat en voor 1000 ook.
Maakt geen ruk uit verder...
Achterlijke mongolen via marktplaats ook: 'ik bied 300 euro omdat het winter is en het ding niet de originele kleur heeft'

Naja, ik zie wel, hopen dat het opschiet, kan ik een auto ding kopen :P

leeg

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:49:
En wat gebeurd er eigenlijk na die 400m :?
Moet je dan opnieuw tanken of blok revisie

Wel jammer hoor dat je dan nooit verder komt dan die 400m :+
De klerebanden hé :( :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Capo
  • Niet online
Hoop het voor je 4x2.

Ja ik zet tegenwoordig vaste prijzen neer, niet onderhandelbaar, ze bekijken het zich maar , dit is het, dat kost het, graagof niet, niet, nouja dan laat je het toch liggen. doeeeei :)

Zo es wat dingen afhandelen ben ik wel makkelijker maar als ik advertentie plaats geef ik direkt de prijs die ik wil. Handje klap deden ze vroeger met koeien en paarden, we zijn tig jaar verder inmiddels :P

• KabalA!
  • Laatst online: 30-03 17:15

KabalA!

[ No-Life ]

* KabalA! is er ook uit :P

Er MOET een stuntfiets komen 8)
Ga morgen een potentiele optie bellen... hopen dat het wat is :*)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• justice strike
zijn er in nederland eigenlijk van die openbare cross parcourtjes? zoals die er ook zijn voor het mountainbiken?

Anoniem: 83626

justice strike schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:57:
zijn er in nederland eigenlijk van die openbare cross parcourtjes? zoals die er ook zijn voor het mountainbiken?
Ken er 1.
In IJmuiden, bij de sluizen. Rijden veel crossmotoren rond, wat bergjes, grote kuil, paadjes. Is een leuk terrein om te raggen 8)

• Capo
  • Niet online
Dat vraag ik mij ook af, een gozer uit de states komt in den haag wonen volgend jaar en zijn kids willen crossen, maar vraag me af of dat in die regio wel kan, op het illegale parcour na (maasvlakte?)

• Capo
  • Niet online

• justice strike
gewoon ergens het bos in gaan (zorgen dat je well goed kunt crossen of trialen)

God wat een sukkel... met zn lullige polo'tje. En dan ook de hele tijd omkijken zo van "He?! Heb ik ze nu nog niet afgeschud?!" |:( _/-\o_ Wel keurig in de berm gedrukt trouwens van die motorwout, knap gedaan.

@justice strike
ik denk dat die motorwout op zn pan beter kan crossen dan die geinponem op zijn mt5.

Doet me wel weer denken aan mn MTX-SH die ik had toen ik 17 was (zo'n zwart-gele). Was wel leuk om mee te kutten.. maar ik was nooit zo stom om te denken dat ik de juten zou kunnen zoekrijden. Had hem zowel voor als achter opgehoogd.. kon nog net met mn tenen bij de grond :D

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 15-12-2006 09:53]

• Capo
  • Niet online
Ik reed met een aprillia touraeg rally met brommerplaatje :P 1x gelukt om weg te komen, 2x boete van 300 guldens..... 1x met demonteren van blok en 1x met behoud van blok en enkel boete.. 1x van die 2 keren dat ik gepakt was was omdat ze me herkende van vorige keer dat het weg komen wel lukte..............

Zelfde speleltje nu he.. kat en muis..alleen heeft wegrijden nu geen zin met je kenteken plaat..

• justice strike
Anoniem: 83626 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:46:
[...]
@justice strike
ik denk dat die motorwout op zn pan beter kan crossen dan die geinponem op zijn mt5.
dat denk ik ook, daarom zeg ik moet je wel kunnen crossen en trialen. Afijn, als je het wil doen, moet je het goed doen. op de weg zul je nooit sneller zijn dan de klpd (of je moet circuitrijder zijn geweest) klpd heeft wel echt goede training gehad.

• Capo
  • Niet online
Pan is te zwaar in het bos, maar je zult verbaasd staan hoever ze nog komen :)

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 16:11

MagicTempest

Fly pig!

De klpd laat je gaan wanneer je echt hard en gevaarlijk gaat doen. Dan hebben ze liever dat je nog even geniet van je "overwinning", de volgende dag staan ze namelijk bij je aan de deur ;)

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• Capo
  • Niet online
ja.. spelletje tegenwoordig is niet meer eerlijk :+

• justice strike
MagicTempest schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:22:
De klpd laat je gaan wanneer je echt hard en gevaarlijk gaat doen. Dan hebben ze liever dat je nog even geniet van je "overwinning", de volgende dag staan ze namelijk bij je aan de deur ;)
gewoon zorgen dat je een duits kenteken hebt ;)

• Capo
  • Niet online
Bien ich yetz in Holland ? Das habe ich nicht gewust :+

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-03 22:02
Capo schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:53:
Zo'n 750 wheelied idd heel aardig :P

SnelheidsDuivel mooi ding! Kon je mail adres niet vinden in je profiel maar heb nog eea liggen wat misschien interresant voor je is :)
Je maakt me nieuwsgierig Capo! Wilde je even een direct message sturen, maar dat heb je helaas niet aanstaan (myreact > voorkeuren > onder kopje privacy ;) ).
Je mag me ook mailen op sander jansen ( a t ) hotmail (puntje) com :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

justice strike schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:13:
[...]

dat denk ik ook, daarom zeg ik moet je wel kunnen crossen en trialen. Afijn, als je het wil doen, moet je het goed doen. op de weg zul je nooit sneller zijn dan de klpd (of je moet circuitrijder zijn geweest) klpd heeft wel echt goede training gehad.
En je moet het veilig doen, die gozer op die brommer reed zowat een fietser plat die uit die blinde bocht kwam...
Geweldig hoe die agent hem subtiel in de sloot drukt })

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

justice strike schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:15:
[...]

gewoon zorgen dat je een duits kenteken hebt ;)
Dan krijg je tegenwoordig toch nogsteeds de boete thuis??

Ik weet nog steeds niet hoe het zit met een UK plaat... hoop eigenlijk dat ze geen uitwisseling hebben.. ben volgende week nl weer in NL O-)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Chevy454
  • Niet online
Een gixxer welke een schuiver heeft gemaakt. Schade is minimaal, een klein deukje in de tank en een paar krasjes op de kuip. De motor had iets van 750km gereden (rustig ingereden want de verkoper slaat anders de koper de kop in en verbied hem de toegang tot de zaak. Jaja, goede verkoper die begaan is het met lot van zijn producten :P ).

Meer whisky plz :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:44:
[...]

Een gixxer welke een schuiver heeft gemaakt. Schade is minimaal, een klein deukje in de tank en een paar krasjes op de kuip. De motor had iets van 750km gereden (rustig ingereden want de verkoper slaat anders de koper de kop in en verbied hem de toegang tot de zaak. Jaja, goede verkoper die begaan is het met lot van zijn producten :P ).
Ik kan je totaal niet volgen!

Snelheidsduivel, Ik mail je ffkes zometeen :)

Vandaag de schubert s1 binnen gebracht, die word naar schubert gestuurd in duitsland (via splash design) en ik verwacht hem over een 4 a 5 weken terug. Gerepareerd, nieuwe, of weet ik veel.

• Chevy454
  • Niet online
Dan heb ik het over iets totaal anders dan hetgeen waar jij het over hebt. Goed mogelijk sinds ik aan mijn 5de glas whisky zit :P
Gerepareerd, nieuwe, of weet ik veel.
Een kapot raam bij motoport? O-)

[Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 17-12-2006 00:49]

• Capo
  • Niet online
5e glas wiskey.... dat was vast tijd om te gaan slapen ;)

Nee de helm is netjes opgestuurd. Bleef vrij rustig omdat zowel lady als ik beide een nieuwe shoei xr1000 gezien hebben die ons bevalt, zij een matzwarte en ik een matzwarte of een met een indianenveren motief. Zat zo fijn, dus zodra we even wat geld over hebben gaan we eens kijken of we korting krijgen als we er 2 tegelijk kopen (ook ff op beurs in Utrecht kijken)

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op zondag 17 december 2006 @ 08:38:
5e glas wiskey.... dat was vast tijd om te gaan slapen ;)
Nee hoor, ik heb nog een as gemodelleerd met UGS :P Alleen zat ik weer vast bij 1D modelatie (een as herleiden tot een lijn met bepaalde eigenschappen en zo modelleren maar dat is zoveel intensiever qua tekenen dat het gecompenseerde rekentijd niet opweegt) :P

Anoniem: 79743

is er hier al duidelijkheid over wanneer die regel ingaat dat je pas vanaf 24 jaar zware motor mag rijden. De helft van de berichten die ik lees zegt 2007 en de andere helft zegt dat het pas in 2012 ingaat. Ik wilde eigenlijk begin volgend jaar me zware motor rijbewijs gaan halen en ben nu 21.

• justice strike
gewoon nu halen zo snel mogelijk je zwaar vaardigheidsbewijs halen en dan kun je wel geowon lessen. ik dnek dat ze weinig hard kunnen maken dat jij niet je zware rijbewijs mag halen als je wel al je zware rijvaardigheidsbewijs hebt.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

Steffie

Opaque

Zwaar vaardigheidsbewijs? Waar heb jij het over? Toevallig ook teveel Whiskey gedronken?

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Capo
  • Niet online
Nee klopt. T/m je 24e mag je niet meer op zware motoren, enkel wanneer het in gaat is de vraag.

Dus niet meer 2 jaar 25kw en dan licht, maar gewoon 6 jaar licht als je pech hebt, ergens wel goed, maarja jammer dat het eerste de beste 18jarige snotjochie wel in pappa zijn M5 mag stappen.

ja ik weet dat die regeling in gaat maar wanneer is inderdaad de vraag. Ik kom zoveel wisselende info tegen. Ik zie het niet echt gebeuren dat ik dit jaar nog me rijbewijs haal en wil het liefst volgend jaar zware motor gaan rijden.

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 17-12-2006 19:28]

• justice strike
Steffie schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:34:
Zwaar vaardigheidsbewijs? Waar heb jij het over? Toevallig ook teveel Whiskey gedronken?
je voertuigbeheersing moet je ook afleggen in lichte of zware klasse.

[Voor 5% gewijzigd door justice strike op 17-12-2006 19:44]

• Steffie

Steffie

Opaque

justice strike schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:43:
je voertuigbeheersing moet je ook afleggen in lichte of zware klasse.
Dan is dat iets van de laatste jaren denk ik, want ik kan me niet herinneren dat dat op mijn bewijsje stond.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

dat is in 2004 ingevoerd

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:34
Steffie schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:45:
[...]

Dan is dat iets van de laatste jaren denk ik, want ik kan me niet herinneren dat dat op mijn bewijsje stond.
In de nieuwe situatie geldt dat beide examens voor dezelfde categorie (A- beperkt of A-onbeperkt) moeten worden afgelegd.
bron

• Chevy454
  • Niet online
Nou, volgens mij was staal goedkoop in de jaren 80.. ERG goedkoop... Eventjes de kont van de Vmax eraf gehaald... meteen 5kg lichter :| Geen wonder dat het ding zo zwaar is...

Nu moet ik wel een kettingombouw doen :+ De loden dempers gaan eraf en wordt vervangen door RVS pijp en een titanium demper. Zo krijg je een Vmax wel lichter op die manier. Zeker die achterbrug :o

[Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 18-12-2006 01:39]

Anoniem: 79743 schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:21:
ja ik weet dat die regeling in gaat maar wanneer is inderdaad de vraag. Ik kom zoveel wisselende info tegen. Ik zie het niet echt gebeuren dat ik dit jaar nog me rijbewijs haal en wil het liefst volgend jaar zware motor gaan rijden.
Ach, de Nederlandsche Regelgeving kennende.... doe maar rustig aan.
Kan me niet voorstellen dat ze dat er binnen een half jaartje doordouwen. :z
Ga gewoon lekker lessen.. hoe eerder hoe beter sowieso. Het wordt toch ook telkens duurder en moeilijker dus gewoon lekker starten, ben je voor de zomer klaar, precies op tijd voor het echt lekkere rijden 8)

Was trouwens best wel frisjes vanmorgen op de moto 8)7 Wordt nog wat als het gaat vriezen.. Net de boel meteen weer afgespoeld tegen de pekel (witte bende was goed te zien, vooral op de uitlaatbochten) en nog even nagespoten met remmenreiniger.
Wat een geniaal spul is dat trouwens!! Echt heilig, maakt echt lekker schoon, je spuit alleen wel zo in 2 keer een bus leeg hehe.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 18-12-2006 10:51]

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Anoniem: 83626 schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:48:
[...]

Was trouwens best wel frisjes vanmorgen op de moto 8)7 Wordt nog wat als het gaat vriezen.. Net de boel meteen weer afgespoeld tegen de pekel (witte bende was goed te zien, vooral op de uitlaatbochten) en nog even nagespoten met remmenreiniger.
Wat een geniaal spul is dat trouwens!! Echt heilig, maakt echt lekker schoon, je spuit alleen wel zo in 2 keer een bus leeg hehe.
^^ met SP

Wat ook ge-wel-dig spul is... motor reiniger van valvoline, dat spuit je erop, laat het halve minuut ofzo intrekken, doekje erlangs (dus niet echt poetsen, maar gewoon zacht wrijven) en het glimt weer als een hondelul in de maneschijn :P

Tegen de pekel kan je trouwens ook je motor helemaal voorzien van WD40, liefst 2 lagen, einde van de winter alle troep dr weer vanaf poetsen met die motor reiniger en je hebt niks geen pekel 'schade' :). (sowieso niet teveel poetsen in de winter, want elk vuiltje 'beschermt' hetgeen wat eronder zit tegen de pekel ;))

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Wel nog steeds regelmatig afspoelen toch? Alleen maar wd40 erop lijkt me nog niet voldoende of wel?

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

MagicTempest schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:27:
Wel nog steeds regelmatig afspoelen toch? Alleen maar wd40 erop lijkt me nog niet voldoende of wel?
Af en toe ff afspoelen is niks mis mee, maar (aangezien ik een hekel heb aan poetsen :+) doe ik het bijna helemaal niet in de winter. Je kan trouwens ook iets anders gebruiken dan WD40, als het maar vettig is :) (tenminste dat is mij altijd verteld, en tot nu toe gaat het goed, dus dr zal vast een kern van waarheid inzitten :P :+)

Laatst spuitvaseline gebruikt als 'pekelbescherming', niet echt gelukkig van geworden ;(

Sowieso rookt het na 5 minuten van je uitlaatbochten af wat echt geen gezicht is en enorm stinkt..
Dan beschermt het ook al niet meer en op mn uitlaten zelf liet het zwarte puntjes achtjer :? Op het blok werkt het wel erg goed, daar zeg ik verder niets meer over, behalve dat het vet extra vuil aantrekt.

Dan maak ik alles liever iedere week roestvrij.. stom werk, maar beter dat dat ik niet weet wat er zoal aan roest en ellende opbouwt onder mn 'bescherming'.
WD40 zal wel werken tenzij je ook in flinke hoosbuien doorrijdt (zoals ik).. dan is het er zo af denk ik.

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Datzelfde probleem heb ik dus ook. Denk dat je zo'n beetje elke week wel aan het poetsen ben en weer opnieuw in het vet aan het zetten. Gaat duur worden qua wd40 ;)

Hoorde echter ook het een en ander over een scottoiler product wat hier speciaal voor ontworpen was. Met dat spul zou je niet hoeven te poetsen ( wel afspoelen, maar daar gaat het spul zelf niet van weg ) Wel regelmatig een extra laagje van dat spul op je motor spuiten.

• Capo
  • Niet online
andere oplossing voor WD40 : Pekelfiets :)

maar ga de GPX ook maar f finspuiten ja..

• Steffie

Steffie

Opaque

Die FZR600 van mij is toch al zo oud dat het me niets kan schelen dat die wegroest door de pekel. Ik verwacht sowieso niet dat die nog jaren heel blijft. Op een gegeven moment wordt het onderhoud toch duurder dan de waarde van de fiets.

[Voor 3% gewijzigd door Steffie op 18-12-2006 16:20]

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Ik heb mijn pekelfiets kort gereden, dus dat valt een beetje tegen...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
kzit wederom wat te kijken voor een fiets, een GSX 600 is voor een 1500 euro ook wel te krijgen, modelletje 93-95 ofzo. Best interresant nog.

Steffie schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:20:
Die FZR600 van mij is toch al zo oud dat het me niets kan schelen dat die wegroest door de pekel. Ik verwacht sowieso niet dat die nog jaren heel blijft. Op een gegeven moment wordt het onderhoud toch duurder dan de waarde van de fiets.
Tsja.. kijk om de waarde doe ik het ook niet.. mijn Zephyr is echt niet veel waard..
Maar ik vind het gewoon zonde om hem weg te laten rotten.. zoveel zie je ze nu ook weer niet he :P
Bovendien heb ik het geld niet om over een jaar weer een andere te kopen :D
Dus deze mag dan nog niet gedesintegreerd zijn :X

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

418O2 schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:30:
kzit wederom wat te kijken voor een fiets, een GSX 600 is voor een 1500 euro ook wel te krijgen, modelletje 93-95 ofzo. Best interresant nog.
zo ben ik opzoek naar een (eventueel schade) cbr600f uit die periode om een stuntfiets van te maken, maar als je op marktplaats zoekt zijn er wel wat bedrijven die zo'n schadefiets hebben staan, maar die willen echt de hoofdprijs dr voor hebben |:(

baal er nogsteeds van dat ik 1,5 maand ofzo terug die 600f waar ik ben wezen kijken in hoorn niet heb gekocht, want dat was echt een perfecte basis geweest voor die stuntfiets :/

• Steffie

Steffie

Opaque

Anoniem: 83626 schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:05:
[...]

Tsja.. kijk om de waarde doe ik het ook niet.. mijn Zephyr is echt niet veel waard..
Maar ik vind het gewoon zonde om hem weg te laten rotten.. zoveel zie je ze nu ook weer niet he :P
Bovendien heb ik het geld niet om over een jaar weer een andere te kopen :D
Dus deze mag dan nog niet gedesintegreerd zijn :X
Bij mijn RS250 is het ook zo hoor. Daar hecht ik veel meer waarde aan :)

• Capo
  • Niet online
Schade motoren hoog in prijs heeft men in de hand gewerkt om op die manier illegaal verkregen motors voor een schade bedrag van een legaal framenummer en papieren te voorzien.

Compleet uitgebrande R1 uit 99 (praat dan over 8 maanden na de invoering van de euro) met redeljk wat km's, niks was meer bruikbaar, meen iets van bijna 5000 euro.

Ding was geschoven, onder vangrail geklapt, in de fik gevlogen, alles maar dan ook alles was naar z'n grootje.

Oftewel, R1 jatten, nummer omcatten en je hebt voor 5000 euro een hele nette r1.

Tegenwoordig stuurt men overigens de papieren al heel gauw op naar de RDW om dit soort praktijken te voorkomen, dat scheelt motorzaken als die in Eindhoven waar +/- 70 motoren gejat blijken te zijn.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Capo schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:58:
Schade motoren hoog in prijs heeft men in de hand gewerkt om op die manier illegaal verkregen motors voor een schade bedrag van een legaal framenummer en papieren te voorzien.

Compleet uitgebrande R1 uit 99 (praat dan over 8 maanden na de invoering van de euro) met redeljk wat km's, niks was meer bruikbaar, meen iets van bijna 5000 euro.

Ding was geschoven, onder vangrail geklapt, in de fik gevlogen, alles maar dan ook alles was naar z'n grootje.

Oftewel, R1 jatten, nummer omcatten en je hebt voor 5000 euro een hele nette r1.

Tegenwoordig stuurt men overigens de papieren al heel gauw op naar de RDW om dit soort praktijken te voorkomen, dat scheelt motorzaken als die in Eindhoven waar +/- 70 motoren gejat blijken te zijn.
Spreekt waarschijnlijk uit ervaring :P

Maar dat het zo makkelijk gaat, tjees :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Capo
  • Niet online
Nee niet uit ervaring, dan had ik wel een eigen bedrijf en werkte ik niet meer 50/60u p.w. voor mijn maandsalaris ;)

Schijnt makkelijk te gaan, maar politie kan veel terug vinden van oude frame nummers, ik ga niet neerzetten hoe maar het kan wel degelijk terug gevonden worden.

Echter die in Eindhoven had originele inslag nummers en daardoor was het haast tot geheel onmogelijk om terug te vinden, moet je nagaan, 70 mensen die een brief thuis hebben gekregen dat ze hun motor moeten brengen voor onderzoek, 1 ervan is een maat van me.. diep diep triest en ellende.

• Boekster
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

Ik meld me ook als brommerrijder :w

Een rood/zilver/zwarte GSX-R750 uit 2003 (overjarig 2002 model) is mijn peerdje, fijn ding :) .

Is de eerste motor en ben nog steeds op de leertoer. Ik durf er ook absoluut nog niet zo veel mee als de meeste ervaren rijders, hoewel ik m'n grens steeds wat verder verleg.

Vandaag heb ik echter de grens even geraakt weer, ik reed net bij huis weg, draaide vanuit de woonwijk de provinciale weg op, over wat vochtige tramrails, dus als m'n oma stuurde ik hem daarover :P . Daarna iets meer gas erop, wat volgens mij koude achterband en gewillig motorblok iets meer was dan ze goed vonden. Het vochitge wegdak moest m'n band niet meer, dus ik voelde hem een stapje opzij zetten. Gelukkig was gas dicht voldoende om een schuiver te voorkomen, maar ik ben weer wat wijzer.

Als ik tegen Capo zeg dat ik BT014 achter heb, dan weet ie denk ik ook wel genoeg ;) .

Music Addicted

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Capo schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:58:
Ach, dan bieden ze gewoon achterlijke bedragen op TL verklaarde fietsen als het op de uber illegale makkelijke manier niet lukt.
Adrie moeten ze echt een keer in de collse watermolen gooien ofzo....
Of van de regent af kiepen.

leeg

• Capo
  • Niet online
Boekster schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:23:

Als ik tegen Capo zeg dat ik BT014 achter heb, dan weet ie denk ik ook wel genoeg ;) .
He boekster :) BT014 zegt idd genoeg , fijn als ie warm is maar anders is het niet mijn ding ;)
4x2 schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:32:
[...]

Ach, dan bieden ze gewoon achterlijke bedragen op TL verklaarde fietsen als het op de uber illegale makkelijke manier niet lukt.
Adrie moeten ze echt een keer in de collse watermolen gooien ofzo....
Of van de regent af kiepen.
Politie is nog niet klaar met Adrie..... wait and see.

Wat idd nu gebeurd is dat de criminelen "professioneler" worden en dat ze na omkatten heel brutaal de fietsen alsnog aanbieden ter keuring, RDW kan het niet terug vinden allemaal en keurt ze dus goed zonder wat te weten.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 19:03
zo, rimpel rijd deze winter ook weer door!, rij toch op een verouderd pekelbrik (incl bevroren carbs en bijbehorende problemen.. maja ;) )

*burp*

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:40:
zo, rimpel rijd deze winter ook weer door!, rij toch op een verouderd pekelbrik (incl bevroren carbs en bijbehorende problemen.. maja ;) )
Ik vind het te koud om te rijden, maar ik heb ook alleen maar zomerhandschoenen en leer :X

No signature required.

• justice strike
ik heb thermo handschoenen gekocht voor onder mijn leren handschoenen. Werkt echt PERFECT. (craft thermo handschoenen) zeker aan te raden, en zo duur zijn ze niet.

• Capo
  • Niet online
Thermo handschoenen zijn idd erg erg fijn. Helpt sowieso al omdat je je in "laagjes" kleed dus datis al 1 ding :) Enkel ff kijken of het wel goed past en zo, mijnleren handschoenenzaten opeens erg erg krap.

Heb eergisteren de GPX gepoetst en geschrobt en gedaan, tering ding ziet er haast als nieuw uit op wat krasjes na. Misschien dat ik hem maar eens te koop zet en een oude racer koop voor de wintermaanden, zxr, gsxr , begin jaren 90 ofzo.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

justice strike schreef op donderdag 21 december 2006 @ 02:22:
ik heb thermo handschoenen gekocht voor onder mijn leren handschoenen. Werkt echt PERFECT. (craft thermo handschoenen) zeker aan te raden, en zo duur zijn ze niet.
Ik denk niet dat het eronder past, had ook ergens gezlezen dat je van die plasic (die je bij een benzinestation kan halen) handschoenen eronder kan doen. Denk dat ik dat maar eens ga proberen. Die moeten er sowieso wel onder passen.

No signature required.

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Je moet daarbij dan wel opletten dat je niet gaat zweten. Die dingen laten namelijk geen lucht door, dus dan zit je met natte handen en worden ze dus alleen maar weer kouder.

Lijkt me niet echt dat dat werkt dus. Die thermo handschoenen zijn speciaal gemaakt om onder je handschoenen te passen. Een beetje goede dealer laat je het ook gewoon eerst uitproberen, dus dat kan je ook altijd doen.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:05
justice strike schreef op donderdag 21 december 2006 @ 02:22:
Hoe duur zijn die dingen ongeveer?
Ik heb zometeen rijles en ook alleen zomerhandschoenen, maar dat is met dir weer toch niet echt lekker meer. Ik kan zometeen wel even winterhandschoenen lenen, maar het is toch handiger om zelf een paar te hebben of dan van die thermo handschoenen.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-03 14:53
Thermohandschoenen heb je al voor 13e. Heb ze zelf ook, maar ze zitten me toch net iets te strak onder mijn zomerhandschoenen.
Ze zijn dan ook speciaal bedoeld voor winterhandschoenen, die wat ruimer horen te zitten. Te strak is niet goed, aangezien je bloedvaten dan worden afgekneld en je handen kouder worden. Ook heb je minder 'luchtlagen' er tussen zitten, waardoor je minder isolatie hebt en dus kouder is.

Winterhandschoenen heb je geloof ik ook al voor 40e, dus kan je denk ik beter daar voor gaan.

[Voor 4% gewijzigd door NewbieNeo op 21-12-2006 13:23]

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-03 13:50

Ken.

\m/.([oO]).\m/

rimpeldinky schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:40:
Same here.. het weer geeft me weinig reden tot stoppen eigenlijk ?
Zijn er dan mensen die nu al afhaken ?
Vanmorgen terug van mijn tentamen zelfs nog even een omweggetje gemaakt om nog even te rijden :Y)

Ben het alleen wel goed zat dat mijn motor zo snel afslaat als 'ie nog koud is..
Vanochtend op de A10 reed ik op een file af, maar ik was nog niet helemaal fris / wakker, dus ik moest harder remmen dan normaal. Sloeg 'ie dus mooi af.. en ja ik knijp netjes mijn koppeling in ;)
Vaak gaat 'ie dan niet gelijk aan, dus dat was even mooi kut. Maar na een paar keer starten en goed gassen kon ik gelukkig weer door tussen de file.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:05
NewbieNeo schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:22:
Thermohandschoenen heb je al voor 13e. Heb ze zelf ook, maar ze zitten me toch net iets te strak onder mijn zomerhandschoenen.
Ze zijn dan ook speciaal bedoeld voor winterhandschoenen, die wat ruimer horen te zitten. Te strak is niet goed, aangezien je bloedvaten dan worden afgekneld en je handen kouder worden. Ook heb je minder 'luchtlagen' er tussen zitten, waardoor je minder isolatie hebt en dus kouder is.

Winterhandschoenen heb je geloof ik ook al voor 40e, dus kan je denk ik beter daar voor gaan.
Ok dankje :)
M'n leren zomerhandschoenen zitten sowieso al redelijk strak inderdaad, dus ik ga volgende week gewoon even kijken voor winterhandschoenen. Dat is met deze temperaturen wel zo prettig lijkt me.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Heb hetzelfde probleem... mijn GSX750R uit '89 heeft best wat problemen met lopen zonder choke.. had het laatst, moest ik remmen voor een remmende motorrijder door de file, sloeg de mijne af :P

ik opzijn, starten en pas na FLINK wat gas bij wilde 'ie weer....

• justice strike
thermo handschoenen zijn zowieso wel handig om te hebben, ook onder je winterhandschoenen. Ze helpen met het afvoeren van vocht.

• rimpeldinky
.KeN. schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:25:
[...]

Vanmorgen terug van mijn tentamen zelfs nog even een omweggetje gemaakt om nog even te rijden :Y)

Ben het alleen wel goed zat dat mijn motor zo snel afslaat als 'ie nog koud is..
Vanochtend op de A10 reed ik op een file af, maar ik was nog niet helemaal fris / wakker, dus ik moest harder remmen dan normaal. Sloeg 'ie dus mooi af.. en ja ik knijp netjes mijn koppeling in ;)
Vaak gaat 'ie dan niet gelijk aan, dus dat was even mooi kut. Maar na een paar keer starten en goed gassen kon ik gelukkig weer door tussen de file.
zoals ik al aan gaf :) bevroren carbs en rotte accuts zijn voor mensen al genoeg om een winterstop in te lassen, mijne start nu helemaal neit meer tenzij de accu vers opgeladen is bijv (oud barrel/brik i know :p )

*burp*

• Willem
Daarom ga ik ook een pre-winter beurt doen :P

Bougies, olie+filter, luchtfilter vervangen, carbs helemaal eraf, vlotternaalden eruit; alles schoonblazen met perslucht en weer in mekaar. Scheelt veel. Daarnaast inderdaad zorgen dat je een goeie accu hebt, en dat je banden in orde zijn.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]

Mn achterband slipt nu door als ik te lomp ga doen B| (al moet ik mn spanning nog ff nakijken).
Dat slechte stationair lopen heb ik ook wel wat, maja, dan houd je m gewoon zelf maar op 1500-2000 stationair totdat ie wel vrij normaal stationair loopt (wat in mijn geval na een 5km is).
Ik heb zelfs mn choke nodig met dit weer om te starten, het moet niet gekker worden, al kan die er na 10sec alweer af.

Alleen pekel heb ik een veel grotere hekel aan, die meuk gaat overal tussen zitten, de oxidatie/roest is nog het minst erge van die troep, maar het feit dat je kabelboom, wiellagers en remklauwen naar de klote gaan vind ik heel wat vervelender.

Overigens voor de mensen die met zomerhandschoenen en leer rijden:
Haal in godsnaam gewoon winterhandschoenen en een textiel pak, echt fantastisch hoeveel dat scheelt.
Ik heb ook een winter in het leer door lopen bikkelen en vroor kapot, vorig jaar een textiel pak en winterhandschoenen gehaald en het ging gewoon prima.

leeg

• Willem
:w zit elke dag in leer (Lookwell-combi) en leren handschoenen/alpinestars laarzen.
Het is niet koud. Gewoon trui aan en gaan.

En dan vallen, met textiel..... :X ik wil het niet weten.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
[...]

Afhaker meldt zich. 'ze' hebben inmiddels zout gestrooid op de weg en dus komt mijn motor niet meer buiten. En aangezien ik geen pekelbrik heb voor erbij wordt er dus niet gereden. Al zit ik een beetje te kijken naar een CR500 supermotard voor de winter :D Insane spul.. klinkt als een brommertje maar als je even niet oplet dan komt het voorwiel zo snel omhoog dat je op je rug ligt met de motor bovenop je... gestoord, maar wel leuk..

Ik vind het echt zonde om met mijn R6 nu de straat op te gaan. Daarnaast is er toch geen grip en worden de banden niet warm. Dat heb ik twee weken geleden al moeten ondervinden toen ik even een rolling stoppie probeerde te maken en dus met 70km/h ofzo mijn voorwiel blokkeerde net terwijl de achterkant een halve meter los was en terwijl ik op een heg af reed. Das net niet grappig meer. Ik had toeschouwers die het wel grappig vonden trouwens.. een dansende en bokkende motor die 10cm voor de heg tot stilstand werd gebracht. :X Ik rij motor voor de fun en als ik geen fun kan hebben dan stoppen we ermee. (jah ik kan nog wel wheelies maken.. maar thats it.. stoppies, bochtenwerk.. allemaal te koud/nat voor)

Dus de R6 staat hoog en droog op de hefbrug en zal binnenkort (tussen kerst en oud en nieuw) worden ontdaan van al zijn plaatwerk en van zijn wielen zodat ik hem echt goed schoon kan maken. Vervolgens krijgt ie een beurtje, worden slijtage-delen vervangen en zet ik hem weer in elkaar voor het nieuwe seizoen.

[Voor 10% gewijzigd door FragDaddy op 21-12-2006 16:34]

Have a wheelie good weekend!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Goh, wat is internet toch klein.

Over die winterhandschoenen kwestie, Ik rij toch niet of nauwelijk in de winter, dus heb ik niet zo veel zin om geld uit te geven daaraan. Alhoewel die onderhandschoenen met toch wel wat lijken. Ik werk zelf bij een motordealer, dus zal daar wel ff vragen of ze wat voor me hebben. Moet ik alleen wel mijn handschoeen bij mijn ouders vandaan, naar den haag meenemen O-)
willem169 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:22:
:w zit elke dag in leer (Lookwell-combi) en leren handschoenen/alpinestars laarzen.

texiel is ook veilig hoor, alleen textiel gaat kapot, leer blijft (als het goed is) intakt.

[Voor 27% gewijzigd door M3rcury op 21-12-2006 16:44]

No signature required.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:20
Woei, zojuist m'n AVD gehaald en het papiertje is binnen :D
In het voorjaar ga ik een R6 kopen, kan ik nog even sparen ;)
Tot die tijd rijd ik op een R1100 van m'n pa

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

kieskes schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:49:
Woei, zojuist m'n AVD gehaald en het papiertje is binnen :D
In het voorjaar ga ik een R6 kopen, kan ik nog even sparen ;)
Tot die tijd rijd ik op een R1100 van m'n pa
Gefeliciteerd :*)

No signature required.

• rimpeldinky
FragDaddy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:28:
[...]

Afhaker meldt zich. 'ze' hebben inmiddels zout gestrooid op de weg en dus komt mijn motor niet meer buiten. En aangezien ik geen pekelbrik heb voor erbij wordt er dus niet gereden. Al zit ik een beetje te kijken naar een CR500 supermotard voor de winter :D Insane spul.. klinkt als een brommertje maar als je even niet oplet dan komt het voorwiel zo snel omhoog dat je op je rug ligt met de motor bovenop je... gestoord, maar wel leuk..

Ik vind het echt zonde om met mijn R6 nu de straat op te gaan. Daarnaast is er toch geen grip en worden de banden niet warm. Dat heb ik twee weken geleden al moeten ondervinden toen ik even een rolling stoppie probeerde te maken en dus met 70km/h ofzo mijn voorwiel blokkeerde net terwijl de achterkant een halve meter los was en terwijl ik op een heg af reed. Das net niet grappig meer. Ik had toeschouwers die het wel grappig vonden trouwens.. een dansende en bokkende motor die 10cm voor de heg tot stilstand werd gebracht. :X Ik rij motor voor de fun en als ik geen fun kan hebben dan stoppen we ermee. (jah ik kan nog wel wheelies maken.. maar thats it.. stoppies, bochtenwerk.. allemaal te koud/nat voor)

Dus de R6 staat hoog en droog op de hefbrug en zal binnenkort (tussen kerst en oud en nieuw) worden ontdaan van al zijn plaatwerk en van zijn wielen zodat ik hem echt goed schoon kan maken. Vervolgens krijgt ie een beurtje, worden slijtage-delen vervangen en zet ik hem weer in elkaar voor het nieuwe seizoen.
kijk dat kan ik begrijpen :) das gewoon een bewuste keuze

*burp*

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 heeft 20pk extra op zijn Vmax vanaf zondag :)
Nu alleen nog de tijd vinden om alles te monteren _o-
Pics komen er aan.. denk ik :P

[Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 21-12-2006 18:04]

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

FragDaddy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:28:
[...]

Zo'n CR is indd helemaal gestoord... sowieso al dat tweetakt gebeuren, het klinkt voor geen meter (ok sommige vinden van wel, maar ik vind het irritant... net zo'n kut mug die van de zomer rond je kop vlieg als je op bed ligt 8)7 ), maar de powers komen wel als een achterlijke vrij :D
Ik vind het echt zonde om met mijn R6 nu de straat op te gaan.
Ach het is maar een yamaha O-)

;) :+
Daarnaast is er toch geen grip en worden de banden niet warm. Dat heb ik twee weken geleden al moeten ondervinden toen ik even een rolling stoppie probeerde te maken en dus met 70km/h ofzo mijn voorwiel blokkeerde net terwijl de achterkant een halve meter los was en terwijl ik op een heg af reed. Das net niet grappig meer. Ik had toeschouwers die het wel grappig vonden trouwens.. een dansende en bokkende motor die 10cm voor de heg tot stilstand werd gebracht. :X Ik rij motor voor de fun en als ik geen fun kan hebben dan stoppen we ermee. (jah ik kan nog wel wheelies maken.. maar thats it.. stoppies, bochtenwerk.. allemaal te koud/nat voor)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog weinig last heb van het koude slechte natte weer... moest vandaag 'even' heen en weer naar Haarlem, en heb op de terugweg nog even een rondje einde A4 gepakt, maar dat was goed te doen. Tuurlijk gaat het allemaal iets minder enthousiast als van de zomer, maar dat komt ook omdat ik mn textiel gewoon kut vind rijden (maar tis wel lekker warm :*) ) Over dat stoppien (wat ik overigens zelf helemaal niet doe :P), ik ken iemand die maakt zelf stoppies van zeker meter of 50 als het ('hard') regend, dus het kan wel, maar je dan moet je het dus wel echt kunnen :)

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

willem169 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:22:

Geen probleem hoor, met 100 over de snelweg geschoven en alleen mijn broek was aan vervanging toe, daar zaten wat scheurtjes in.
De jas heeft het overleefd. De leren handschoenen waren total-loss.

Die pakken van textiel moeten een hoop kunnen hebben voordat ze gebruikt mogen worden

• Capo
  • Niet online
Ja de duurdere motoren staan al wel op winterstalling ja :) Verstandig kan ik enkel zeggen gezien wat pekel doet, de bandit van lady 2 dagen te laat inwinterstalling gezet en je ziet het enkel aan de valblokken , de rest heb ik resoluut gepoetst al.

Frag : die CR500 van MF heb ikook al aan gedacht.. leuk speelgoed , helaas niet geschikt voor 90km snelweg iedere dag ;)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59
die van mij staat ook lekker droog en warm in de garage :+

Af en toe zaterdags bezoek ik haar met een potje bier om er toch nog van te genieten :P O+ :>

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Capo schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 08:11:
Ja de duurdere motoren staan al wel op winterstalling ja :) Verstandig kan ik enkel zeggen gezien wat pekel doet, de bandit van lady 2 dagen te laat inwinterstalling gezet en je ziet het enkel aan de valblokken , de rest heb ik resoluut gepoetst al.

Frag : die CR500 van MF heb ikook al aan gedacht.. leuk speelgoed , helaas niet geschikt voor 90km snelweg iedere dag ;)
Voor mij zou het niet om snelweg gaan. Ook geen woon-werk. maar gewoon om nog even 'een blokje om' te gaan zo af en toe.

Maar als ik een supermotard koop zou ik liever een dikke viertakt hebben ivm het geluid en de motorrem.

Have a wheelie good weekend!

• Capo
  • Niet online
Grolsch : Das echte liefde :P

Frag : Koop een wedstrijd huskie .

Shit man ding is echt gemeen. Continue voorwiel los , onwijs en dan ook onwijs hard remmen, Achter snel blokkeren, maar als je eenmaal stukje erop hebt gereden en leert spelen.. wauw.

maarja nu al 3 motors in de garage, komen er nog 2 bij op korte termijn, en dan nog een supermotard.?. zou wel mogen maar geloof dat het beetje te word :+

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:04:
maarja nu al 3 motors in de garage, komen er nog 2 bij op korte termijn, en dan nog een supermotard.?. zou wel mogen maar geloof dat het beetje te word :+
Het is nooit te veel. Enkel je stalling kan te klein zijn :+ * Chevy454 heeft de kelder opgeruimd en nog steeds te weinig ruimte hé :( :P Je zou zeggen dat 120 vierkante meter genoeg is :+

[Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 22-12-2006 11:33]

• Capo
  • Niet online
Moet nog een 170cm boks/trapzak kwijt en daarvoor ook genoeg ruimte hebben zonder dat ik met mijn tenen net de kast raak ipv vol de trapzak met met schenen :X

En dan nog te denken van het gereedschap, motorpakken + helmen, wasmachine, droogtrommel, koelkast, .........

Ik geloof dat we maar es een muurtje gaan uitbreken richting de garage van de buren :+

[Voor 43% gewijzigd door Capo op 22-12-2006 12:12]

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:12:
Ik geloof dat we maar es een muurtje gaan uitbreken richting de garage van de buren :+
Moet lukken als het een enkelwandige muur is. Gewoon met een autootje erin rijden :P

• Steffie

Steffie

Opaque

Capo schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:12:
Moet nog een 170cm boks/trapzak kwijt en daarvoor ook genoeg ruimte hebben zonder dat ik met mijn tenen net de kast raak ipv vol de trapzak met met schenen :X
Als ik me wil afreageren pak ik meestal gewoon de motor :P

• Chevy454
  • Niet online
Steffie schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 02:31:
Als ik me wil afreageren pak ik meestal gewoon de motor :P
*flits* :P
Doe dan maar die bokszak :+

• Capo
  • Niet online
afreageren + motor vind ik niet echt verstandig voor mezelf :P

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 12:30

Yotta

0110101001111010

Ik wil vandaag mijn motor in de winterstalling plaatsen, maar hoe zit dat nu met de accu?
Moet deze afgekoppeld worden, of is het verstandig dat ik over een week of drie m'n motor even laat draaien :? Ik heb werkelijk geen idee, dit is dan ook de eerste keer dat ik een motor voor een maandje of twee echt laat staan 8)

0110101001111010

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
afkoppelen en aan de druppellader. Vergeet niet je tank vol te tanken

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Carburateurs aftappen en benzinekraan dichtzetten (als je injectie hebt hoeft het niet, als je niet bij de aftapschroeven kan gewoon de motor laten lopen tot ie dr mee kapt met de kraan dicht).

Tank volgooien met benzine tegen het roesten en dr een flesje Forte Moto Power 2 aan toevoegen.

Olie en oliefilter verversen voor de winterstalling en m daarna niet meer starten tot je m weer gaat gebruiken (olie verzuurt door het gebruik).

Banden iets harder oppompen of vrij zetten indien mogelijk (ook beter voor de wiellagers).

Accu demonteren en een druppellader dr op (optimate3 bv) of de accu laten zitten en de drupellader dr op, dat maakt niet zoveel uit.

Wollen deken dr overheen (trekt vocht aan)

Dat was m wel zo'n beetje, de eerste 2 punten zijn echt het belangrijkste (anders sta je in het voorjaar met een motor die niet wil starten met zn doorgeroeste tank).

leeg

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 12:30

Yotta

0110101001111010

Ok, bedankt!
Dus naar de benzinepomp en afscheid nemen voor een paar maandjes :>

0110101001111010

• Chevy454
  • Niet online
Na een namiddagje sleutelen ziet de Vmax er zo uit ;(

http://motor.chevy454.net/2007/1.jpg
Wat een werk om eventjes de tank de demonteren :o

Maandag:
Achterbrug demonteren.
Rubberen ophanging van de motor vervangen voor aluminium bussen.
V-boost + carbs eraf smijten.
Injectiesysteem + relayboard + K&N filters monteren.
Familiefeest :(

In de maand Januari laat ik door iemand mijn achterbrug verstevigen. Vervolgens moet ik die zwartspuiten en voor ik die ga monteren nog 4 driehoeken inlassen in het frame voor stevigheid (misschien kan ik dat komende zaterdag doen).
http://motor.chevy454.net/2007/2.jpg

Dan is het moeilijkste werk voorbij. En dan komend jaar het frame laten poedercoaten en die kettingombouw als het lukt _o-

[Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 23-12-2006 18:40]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33

DinX

Motormuis

Ziet er al heel wat beter uit nu :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee