Nieuwe flitspalen-lijst (of alweer een broodje aap?)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Ik ontving vandaag weer een lijst met de nieuwe flitspalen, van een collega.
Uiteraard dacht ik ook direct: wegmieteren, is weer een verkapte kettingbrief.
Deze werd echter begeleid door een 2-tal foto's die mij wel intrigeren.
Bij interesse wil ik best de lijst publiceren, maar mij gaat het nu ff om de volgende plaat(jes):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8b5676654d4889e10202f548c3dfdd19/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e9e40d8bcb1509baa6aee8352d9805c0/thumb.jpg

Het lijkt op een locatie in de buurt van Amsterdam... maar dat is slechts een vermoeden...
Wie heeft dit gedrocht wel eens (in het wild) gezien?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hoax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zou dat niet een onderdeel zijn van zo'n gemiddelde afstand over x kilometer bouwsel?
Lijkt me ook moeilijk om zo het nr. bord erop te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 08:17

YellowCube

Wait...what?

ik vind de omgeving bijzonder on-Nederlands aandoen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:38

4x2

lộn xộn quá

Dat is geen nederland zo te zien :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:53

996

Ik zie dennebomen en een duits uitziende reflectorpaal op de vangrail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:12

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Meer Duitsland gezien de reflectorpaaltjes :P

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dit is ergens in Duitsland heb ik gelezen, weet niet hoeveel ervan waar is.

Wat ik vanmiddag zag was wel vreemd, een langwerpige camera (meer observatie zo leek het) op een paal van ± 3m hoog, met daarnaast een vrij grote stalen kist.
Er zat wel een kleine (IR?) flitsunit onder zo leek het, iemand bekend daarmee ?
Leek me meer iets van een controleding voor kentekens of verkeersstroom dan flitser, maar heb ze nog nooit eerder gezien.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gezien de bovenleiding van de trein en de elektriciteitskabels lijken me dit foto's van zwitserland, niet nederland..

[ Voor 8% gewijzigd door IceOnFire op 28-11-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
  • Laatst online: 16-09 09:56

-TAZZ-

X

Helaas geen hoax :( . Meer info over deze flitser is te vinden op Flitsservice.nl http://www.flitsservice.n...nieuwsbericht.php?id=2684

[ Voor 12% gewijzigd door -TAZZ- op 28-11-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
die palen niet ,maar die lijst die hij bedoelt wel degelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Die lijst lijkt mij ook (zoals in de TS gezegd) een verkapte kettingbrief (ergo: HOAX).
Die foto's fascineren mij echter...

De link van -TAZZ- zegt genoeg lijkt mij :P
Enne.. nader bekeken is het idd Duitsland (of zo... die reflectorpaal is idd niet NL's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
  • Laatst online: 16-09 09:56

-TAZZ-

X

Ok zal 'm wat nuanceren. De flitsers zijn helaas geen hoax. De lijst mogelijk wel maar die staat er niet bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
die flitsers zijn in belgie, maar komen ook hier... ze zeggen om het verkeer te tellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Deze flitsers zijn echt en staan (of hangen, of zitten) in Zwitserland.

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Rev! schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:38:
die flitsers zijn in belgie, maar komen ook hier... ze zeggen om het verkeer te tellen :+
Lijkt mij beetje te hightech.
Recent werden 280 verkeersborden langs snelwegen geplaatst om een snelheidsbeperking tot 90 km/uur op te leggen in geval van smog-alarm. De borden staan in de omgeving van grote woon- of industriegebieden, aldus Vlaams Verkeersminister Kris Peeters. Wanneer de snelheidsbeperking van kracht wordt, kunnen de borden eenvoudig (manueel) worden gedraaid. Er zullen naar schatting 50 tot 60 ‘bordendraaiers’ nodig zijn in Vlaanderen. http://metrotime.be/Speciale_borden_voor_smog_alarm.html
Bordendraaiers gezocht om verkeersborden manueel om te draaien? Straks nog jobstudentjes die auto's moeten tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 07-10 12:27

DinX

Motormuis

Rev! schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:38:
Zo heb ik er hier toch nog niet gezien :?
Ook nooit van gehord, en zo'n geniepige cam zou het nieuws wel halen. Hier lopen we nog achter op dat vlak. De kliko-cam is er hier zelfs nog maar pas.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DinX schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:46:
De clicko-cam is er hier zelfs nog maar pas.
Klopt, de weg waar dat die staat is ook een uitdaging. De teller stond er op 300 bij kennisen van mij, ik kan dat wel beamen sinds ze wegliepen terwijl ik er 240 op had _o- Maargoed dat die enkel tijdens spitsuur staat te flitsen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 28-11-2006 16:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Die Kliko-cam is behoorlijk verneuqeratief... flitsen 'met open vizier' noemen ze dat... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:59:
Wat ik vanmiddag zag was wel vreemd, een langwerpige camera (meer observatie zo leek het) op een paal van ± 3m hoog, met daarnaast een vrij grote stalen kist.
Er zat wel een kleine (IR?) flitsunit onder zo leek het, iemand bekend daarmee ?
Leek me meer iets van een controleding voor kentekens of verkeersstroom dan flitser, maar heb ze nog nooit eerder gezien.
Ik heb die paal ook her en der zien staan, maar dat zijn geen flitspalen. Dit zijn cameras die kijken naar de vrachtwagens die langs komen. Met wat voorn stoffen ze vervoeren.
Meer info is hier te vinden.

En die plaatjes in de startpost, zijn waarschijnlijk gemaakt in zwitserland aangezien de maker van die apparaten daar zit klik.
Teven schijnt die ook niet de flitser zelf te zijn maar de laser. De camera zelf staat een paar meter verder op op een paal.
Zie hier voor wat meer pics en tekst.
* Let op is wel duits.

[ Voor 20% gewijzigd door FabiandJ op 28-11-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:21

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Afbeeldingslocatie: http://www.flitsservice.be/rpics_2006/19112006/Antwerpen_R1Kennedytunnel/pic08259.jpg
Noot Flitsservice: Wij krijgen de laatste dagen veel melding van een hoax mail die de ronde doet. Volgende foto's worden mee verzonden en men zet zelfs de plaatsen op de ring in Antwerpen met hectometerpunten erbij.

Deze apparatuur die met laser werkt en waarmee ook bekeuringen kunnen worden opgesteld bestaat echt, maar niet in België. Aan de foto's is ook al te zien dat dit ergens in het buitenland is, vermoedelijk Zwitzerland. De enige echte vaste flitsapparatuur aan de Kennedytunnel zijn de RoodLichtCamera's in de fotorepo.
bron

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:59:
Deze toevallig? http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=2612

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Kijk eens naar mijn vorige post ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 28-11-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 07:53
Op de ring rond antwerpen komen er een stuk of tien van zulke camera's. Die zitten gewoon in de bechermingsrail. Ik wacht gewoon tot iemand zich op offert om er tegen te rijden (zal wel een duur grapje zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
jvvv schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:12:
Op de ring rond antwerpen komen er een stuk of tien van zulke camera's. Die zitten gewoon in de bechermingsrail. Ik wacht gewoon tot iemand zich op offert om er tegen te rijden (zal wel een duur grapje zijn)
Of iemand krijgt spontaan pech daar, en plakt er ductape op of zow >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:21

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

bron?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 18:57
Wat een onzin allemaal, ik ga er niet wakker van liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh rij daar vaak overheen met 130, heb nog nooit iets in de bus gekregen?
welk gedeelte v/d ring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 07:53
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 19:37:
[...]

euh rij daar vaak overheen met 130, heb nog nooit iets in de bus gekregen?
welk gedeelte v/d ring ?
ze zijn er nog niet, maar gaan er komen.

En volgens een vriend zijn er al 4 rond van die krengen aan de Kenedy-tunnel. Ben er nog niet langsgereden om het te verifieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
Saturnus schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:56:
Zou dat niet een onderdeel zijn van zo'n gemiddelde afstand over x kilometer bouwsel?
Ik gok dat de gemiddelde afstand over x kilometer in de meeste gevallen x kilometer is... Hebben ze camera's nodig om dat te controleren. :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51
Bij zwolle hebben ze midden op de rotonde in een lamp nu ook een flitspaal zitten dus denk wel dat ze nieuwere technieken hebben ontdekt
Pagina: 1