Toon posts:

Beginnen met fotografie; welk toestel?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik bezoek dit forum al een tijdje en ben erg gefasineerd door de foto's die ik hier af en toe tegenkom. Aangezien ik op zoek naar een hobby ben ( :+ ) leek het me leuk om de stap naar fotografie te maken. Ik heb absoluut GEEN ervaring, ik heb zelf een 3.0 megapixel camera maar dat stelt natuurlijk niets voor.. Ik wil het echte werk.

Mijn vraag is nu, wat is een goed toestel, voor niet al te veel geld, voor een absolute beginner? Ik heb ooit geschoten met een Canon EOS 300D, wat ik werkelijk een fantastisch apparaat vond. Het ligt helaas iets boven mijn budget.

Ik heb zelf al wat zitten zoeken, en kwam dit tegen: de Canon EOS 3000V, voor de prijs van €240,-. Ik weet dat dit bij lange na niet zo'n goede kwaliteit is als de 300D, maar is dit een leuk instapmodel? Zo nee, welk toestel is wel geschikt voor mij, en nog belangrijker; waar moet je op letten als je een camera aanschaft?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
Het zal best wel een goed toestel zijn, maar als je een digitaal toestel zoekt, zal dat niet zijn wat je wil. :)

Een 300D is toch al een tijdje uit, dus ik denk wel dat je best koopjes kan doen op de 2de hands markt. (300D, Nikon D70(s), Nikon D50, .... ).

https://fgheysels.github.io/

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:36
Je hebt gezien dat die 3000v een analoge camera is?

te laat :P

[ Voor 22% gewijzigd door Charly op 01-11-2006 14:22 ]

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:38

Marc H

- - Is wakker - -

De 3000V is een analoge camera, en geen digitale.

Wat is je budget?, wat voor fotografie (sport, huis tuin en keukenfotos, portretten, ..... )

verder hebben we nog een fantastisch topic hiervoor:

[discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *deel 3*

stel je vraag daar maar nog eens :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't is misschien helemaal zo slecht niet om met chemische fotografie te beginnen als je een camera wilt met goed potentieel voor een beperkt bedrag. De 3000V zal nieuw zonder objectief zo'n 120 euro moeten kosten. Als je voor film gaat zou ik je echter tweedehandsspul aanraden. Een EOS 33 of 30 bijvoorbeeld is erg net qua kwaliteit en features, en je kunt natuurlijk de film kiezen de je wilt. Mocht je het allemaal leuk vinden en behoefte krijgen aan digitaal fotograferen, kun je je EF-mount objectieven eventueel verdergebruiken op een digitaal toestel.

[ Voor 33% gewijzigd door begintmeta op 01-11-2006 14:35 ]

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
begintmeta schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:33:
't is misschien helemaal zo slecht niet om met chemische fotografie te beginnen als je een camera wilt met goed potentieel voor een beperkt bedrag. [...] Als je voor film gaat zou ik je echter tweedehandsspul aanraden.
inderdaad, voor 100 euro een 25 jaar oude professionele camera kopen. canon 300d eat your heart out!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zag ik over het hoofd, ik wil natuurlijk wel een digitale. Met de camera zal ik binnenshuis wat gaan proberen, de natuur, niet echt spannende dingen. Ik heb er echt nog totaal geen verstand van dus als die extra'tjes zullen nog niet van toepassing zijn neem ik aan.. Een cameratje rond de 400-500 euro is toch zeker wel de prijs waar ik naar zoek..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
Een cameratje rond de 400-500 euro is toch zeker wel de prijs waar ik naar zoek..
Tja, dan denk ik dat je toch gauw de 2de hands markt zult moeten opzoeken, wil je een DSLR en een objectief.

[ Voor 9% gewijzigd door whoami op 01-11-2006 14:40 ]

https://fgheysels.github.io/

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Aanschaf camera body: digitaal of analoog?
Welke nieuwe analoge SLR?
[Dilemma] Digicam of spiegelreflex
[discussie] Budget/Beginner *analoge* SLR?
Nieuwe analoge SLR
Keuze analoge camera
[SLR] Analoog foto's maken, oude camera's, tips ?

even de search voor het karretje spannen

Niekend, denk maar goed na over waarom je een digitale camera wilt, zo natuurlijk vind ik dat eigenlijk nog niet.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 01-11-2006 14:42 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

whoami schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:40:
[...]

Tja, dan denk ik dat je toch gauw de 2de hands markt zult moeten opzoeken, wil je een DSLR en een objectief.
D50 met kitlens kost anders 559 eur, dat zit nog redelijk in de buurt van z'n max :)

Topicstarter: zie het startdSLR-topic dat Marc H al linkt: daar kun je met je vragen terecht: echter is wat eigen inzet en uitzoekwerk ook zeer aan te raden :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.