Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.193 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:02:

Maareh, hoe zit dat met die bijeenkomst? Valt er nog wat te regelen?
Bijeenkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Zo een meeting is misschien wel leuk een keertje.... als we nog wat langer wachten zijn er nog meer mensen met chinese spullen:)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
voodooless schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:02:
[...]

Jetlag van de zomertijd :+

Maareh, hoe zit dat met die bijeenkomst? Valt er nog wat te regelen?
Bijeenkomst / meeting ben ik in ieder geval nog steeds voor te vinden :P
En nogmaals: Ik wil mijn Engelse klasse wel meenemen om tegen het Chinese geweld te 'gooien' :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:44:
[...]
Jeep post een keer overdag! hoe is het mogelijk ! _/-\o_
Tja, vreemde dingen gebeuren :P
Maar nu is het weer lekker rustig hoor.

Ik kom net (nou ja net) terug van een avond luisteren bij iemand (voor een setje NOS CBS 5670 buisjes). Hij had een Yaqin MC10L buizenversterker staan en een Chinese CD-speler met buizenuitgang (gemodificeerd met oa die CBS). Hij had 4Ohm speakers met een wat lager rendement (85 dB/W) met bandtweeter en elektrostatisch midden. Dat klonk wel erg goed. Maar zelfs daar kon ik met mijn Yarland nog wel aardig muziek uit halen (nog wel zo hard dat we elkaar daardoor niet konden verstaan) Wat een ruimte en zo heerlijk los en natuurlijk.

Zijn cd-speler, MKZS of zoiets, klonk toch ook wel zeer goed. Dat is eigenlijk voor het eerst dat een een cd-speler met buizenuitgangstrap hoor (en met de opamps vervangen door 2e orde filter) en ik hoorde toch wel duidelijk meer diepte dan dat ik normaal van een cd-speler gewend ben. Erg mooi.

Grappig dat zo compleet andere installaties klankmatig toch zo op elkaar lijken. Maarja, je probeert toch een ideaal te bereiken. Hij komt alleen wat verder dan ik. Dat bevestigd toch wel mijn idee dat ik de kant van ribbontweeters op moet gaan zoals de Aurum Cantus.

Bijeenkomst... Waar had je in gedachten. Ik zit in het geografische hart van NL (Ede).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:42
Ik zou ook wel interesse hebben.

Mijn Classic 6.10 is onderweg! Dus die zou ik dan mee kunnen nemen ;)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:31:
jullie worden zeker helemaal gek als ik zeg dat deze kabels 200 euro gekost hebben ? >:)
Ik dacht dat die dingen slechts een paar euro per meter gekost hadden?

Als er een bijeenkomst komt, neem ze gewoon mee, kunnen we voor zelf horen of er verschil is (eventueel bubbelblind) :)

Een bijeenkomst in Ede lijkt me geen verkeerde lokatie. Dat is inderdaad lekker centraal. Wachten op meer "zooi" (no offence) uit China lijk me ook geen verkeerd idee. Andere mogelijke locaties zijn natuurlijk welkom.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat ik mijn jolida phono trap binnenkort ontvang, heb nog steeds geen bericht gehad dus het zal nog wel een weekje of meer duren

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:17:
Ok, goed laten we het bij psychonogwat houden, ik heb er geen probleem mee, als het maar goed klinkt :D ... wat dat betreft zijn wijn en bier ook goede upgrades voor je Hi-Fi
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in :) Op een maandag morgen moet je mij niet voor me installatie planten, dat is echt geen pleziertje. Op een zaterdagavond, met een lekker biertje, snackje en goede verlichting daarintegen weer wel. Dat is een vorm van Psygoakoestiek, maar wel eentje waarin je jezelf niet voor de gek houdt. En het kost niet al teveel :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
voodooless schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:43:
[...]

Een bijeenkomst in Ede lijkt me geen verkeerde lokatie. Dat is inderdaad lekker centraal. Wachten op meer "zooi" (no offence) uit China lijk me ook geen verkeerd idee. Andere mogelijke locaties zijn natuurlijk welkom.
Ik kom in ieder geval niet meer naar Ede................... Laatst bij Jeep geweest en kreeg vandaag een brief van de fanclub uit Leeuwarden. (€52,- 8)7 ) U bent gewaarschuwd........... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Balboa op 31-10-2006 21:27 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik kan ook niet komen wegens gebrek aan vervoer. Misschien is het handig om een videoreportage te maken van de dag, in HD kwalitiet oid ;)

Wel zo leuk voor de mensen die ook aan dit topic bijdragen, maar niet kunnen komen :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet er wel een goeie microfoon op de camera zitten, met een goeie kab... ehhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
hehe! Maar ik zou zelf wel iets zien in een meeting. Heb wel even een weekje nodig om de classic in te spelen als hij hier is...we horen het wel.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
MGSNK schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:04:
hehe! Maar ik zou zelf wel iets zien in een meeting. Heb wel even een weekje nodig om de classic in te spelen als hij hier is...we horen het wel.
Nee, neem on-ingespeeld mee. Kunnen we ook dat gelijk vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er twee mensen met classics dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:48:
zijn er twee mensen met classics dan?
Nee, maar na een aantal CD's is dat ding wel ''ingespeeld'' hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:43:
[...]
Als er een bijeenkomst komt, neem ze gewoon mee, kunnen we voor zelf horen of er verschil is (eventueel bubbelblind) :)

LOL oops! :o
Wat heb ik gezegd? Het zou in principe wel kunnen dat ligt een beetje aan de opkomst. En ik moet het ff met mijn vrouw overleggen.

De installatie waar ik gisteren naar geluisterd heb was trouwens:
Speakers: ACR RP200 (elektrostatisch midden)
AV versterker: Arcam AVR 300 voor surround
Buizenversterker: Yaqin ML10C voor stereo
CD speler: MHZS CD 33 (gemod.)
Dat klonk dus erg goed. Zelfs met een cd-speler als bron zat er echt diepte in (normaal klinkt een cd veel platter). Dit klonk voor het eerst beter dan mijn draaitafel heb ik het idee. Ik heb het weliswaar niet kunnen vergelijken maar er zat al zoveel diepte in dat het zeer realistisch klonk.

Ik heb deze buisjes trouwens gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.machmat.com/sales/images2/5670cbs.jpg
Erg ruimtelijk, maar in het uiterste hoog ietsje een scherp randje. Het is trouwens exact hetzelfde doosje als op de foto van Machmat, dus geen twijfel waar ie vandaankomt 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:54:
[...]

LOL oops! :o
Wat heb ik gezegd? Het zou in principe wel kunnen dat ligt een beetje aan de opkomst. En ik moet het ff met mijn vrouw overleggen.
Nee, was al op de heenweg. Geflitst bij V'daal. Ach ja......... Nu weer ontopic :)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Als voorversterker neem ik aan? Beetje zonde als je al een goeie CD-speler en dito geintegreerde stereoversterker hebt staan. De AVR350 en AVP700 zijn voor dit doel trouwens een grote sprong vooruit.
Buizenversterker: Yaqin ML10C
Je bedoelt de MC10L :) M'n vader heeft 'm een tijdje gehad om van het Chinese buizenspul te proeven. Was een prima ding, maar hij had zelf wat modificaties gedaan en 'm daarna voorverkocht.

Al met al niet echt een wereldschokkende setup, dus toch verrassend dat je vond dat het je draaitafel evenaarde of zelfs overtrof ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope. Sorry mijn post was niet duidelijk genoeg. De AVR is een prima versterker voor stereo maar de Yaqin klinkt toch een stuk beter. Hij had de AVR 300 oorspronkelijk ook voor stereo maar plugt nu om als hij gaat kijken/luisteren.
Hij had de versterker trouwens via een Ebay shop die wel via surface verscheept. Dat koste een stuk minder, maar duurt wel een paar maanden. En hij kwam licht beschadigd aan (achterplaat krom).

Die ACR RP200 zijn anders wel indrukwekkekkende speakers hoor. En zo lelijk en groot dat ik ze niet zou willen in onze kamer.

Voor mijn subjectieve idee overtrof de cd-speler mijn draaitafel, maar ik kan het niet als feit zeggen omdat ik ze niet met elkaar vergeleken heb. Het zegt dus weinig. Maar ik was wel onder de indruk.

De Yaqin is trouwens PP EL34, ook dezelfde Shuguang buizen als ik origineel er in heb. Met flinke trafo's. Erg mooi afgewerkt ook met een transparant front voor zwarte achterkant. Alleen de potmeter is een stuk minder fijn; die draait echt stroef.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:50:
Timaudio is ook zeer betrouwbaar. Hij doet zelf ook altijd mee in de div duitse forums (hij spreekt goed duits). Veel mensen hebben bij hem gekocht en zijn erg tevreden.

Ik vind de startpost eigenlijk een beetje magertjes... ik zal even wat aanvullingen geven (later nog uitgebreider).

intro[.. knip..]
Hi Jeep,

Goed verhaal, kan dit alles wel beamen.
Ik heb echter een toevoeging:

Een jaar geleden kocht ik een Korsun V8i, nu Dussun V8i. Deze versterker was echt subliem kwa afwerking en opbouw, echter, hij was absoluut NIET aan het klinken te krijgen. Aan de gebruikte componenten kon het niet liggen, deze waren echt van hoge kwaliteit. Ik denk dat het hier een ontwerpfout betrof. De versterker klonk echt a-muzikaal, geen diepte en rust in het beeld, erg schreeuwerig te noemen zelfs.
Na veel testen (en een burn-in periode van een half jaar) bleek dat een buffertrap (in mijn geval een komplete voorversterker!!!) tussen voor en einversterkergedeelte al een aardige verbetering opleverde(dit duidt dus op een te hoge belasting van de eindtrap op het voorversterkergedeelte, en is dus per definitie een ontwerpfout,,,), echter de geluidskwaliteit was nog altijd ondermaats. Ook het verwijderen van het interne netfilter leverde een aardige verbetering. Helaas is het mij niet gelukt om de geluidskwaliteit op een acceptabel niveau te krijgen, en heb uiteindelijk besloten om deze versterker te verkopen. (tot mijn grote spijt trouwens, want kwa afwerking en opbouw was ik wel een beetje verliefd geworden :o )

Ik kan tenslotte alleen maar zeggen dat het te allen tijde beter is om een produkt goed te beluisteren voordat je tot aanschaf over gaat. Helaas is dat echter in de meeste gevallen niet haalbaar wanneer je het gaat over rechtstreekse import vanuit China. Het risico is dan ook dat je, zoals ik zelf heb meegemaakt, een miskoop doet, en heeeeeeel erg je best moet doen om je zwaar verdiende centjes weer terug te krijgen!

Uiteraard probeer ik niemand te ontmoedigen, echter, probeer ervoor te waken dat je geen produkt
in een opwelling koopt omdat het er zo gelikt uitziet, want dan zou je wel eens op de koffie kunnen kopen! Speur dus altijd het net af voor recenties e.d., op die manier zou je de schade eventueel nog kunnen beperken.

Suc6 met jullie aankopen!!
Alex

[ Voor 88% gewijzigd door voodooless op 01-11-2006 13:28 . Reden: Mega quote geknipt, is anders topic vervuiling ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben afgelopen zomer nog 3 maanden in China geweest (Shanghai) en ik heb aardig aantal van die versterkers gezien. Heel vaak zijn ze goed afgewerkt, maar je moet ook heel goed oppassen dat je geen fake koopt, tenzij je t alleen maar om de behuizing gaat. Daarnaast is t ook zo dat je een enorme keuze aan merken hebt. Waarschijnlijk gewoon kopieen van elkaar met een net iets andere behuizing. Zelf nog gedacht om iets met buizen te kopen, maar ik zat al met mijn bagage 15 kg boven het maximum gewicht. :P
Bovendien heb ik helemaal geen vertrouwen in Chinese circuit designers. Als je ziet wat voor designfouten ze maken en hoe ze dit proberen te compenseren door high quali componenten wordt je helemaal gek. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:45:
Bovendien heb ik helemaal geen vertrouwen in Chinese circuit designers. Als je ziet wat voor designfouten ze maken en hoe ze dit proberen te compenseren door high quali componenten wordt je helemaal gek. :|
Ah, ook iemand die er een beetje doorheen gaat kijken :P Het is vaak ook zo dat ze domweg bestaande (lees: oude) ontwerpen letterlijk kopieren en dan in een gepimpt kastje zetten met 'aardige' componenten. Het is geen toeval dat het vooral buizenversterkers en eenvoudige discrete versterkers zijn die uit China komen. Werkelijk nul designkosten en nul ontwikkelkosten. Beetje simpel soldeer- en schroefwerk met goedkoop personeel en je bent klaar.

Maar eerlijk is eerlijk: de prijs is er ook naar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:45:
Ach, niet zeuren, dit gebeurt net zo goed bij de gevestigde high-end merken, China heeft daar niks mee te maken. Er zijn zat merken die liever ergens een black gate in zetten, dan voor een degelijk aardvlak te zorgen. Het eerste is marketingtechnisch interessant, het laatste niet. Overal vind je natuurlijk uitzonderingen, zo ook hier!

Kortom, je weet nooit wat je koopt tot je het open hebt gehad en/of het geluisterd hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 01-11-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:50:
[...]

Ah, ook iemand die er een beetje doorheen gaat kijken :P Het is vaak ook zo dat ze domweg bestaande (lees: oude) ontwerpen letterlijk kopieren en dan in een gepimpt kastje zetten met 'aardige' componenten. Het is geen toeval dat het vooral buizenversterkers en eenvoudige discrete versterkers zijn die uit China komen. Werkelijk nul designkosten en nul ontwikkelkosten. Beetje simpel soldeer- en schroefwerk met goedkoop personeel en je bent klaar.

Maar eerlijk is eerlijk: de prijs is er ook naar.
offtopic:
Een "beetje" doorheen kijkt? Ik ben MSc. Elektronica aan TUD. :P

Een versterkertje kost idd helemaal niks daar. Maar je slaat de spijker inderdaad op zijn kop. Het is vaak zo dat je nooit weet hoe t nou klinkt met je eigen setje etc. door allerlei designfouten. Een voorbeeld hiervan is hetgene 'alexbartels' opschreef. Maar westerse bedrijven hebben hier ook de neiging naar hoor. Zo ging ik een keer het circuit diagram opzoeken van een Philips product wat niet naar behoren werkte. Bleek t ontworpen en gemaakt te zijn door een Hong Kongese firma. Ik wil absoluut niet de negatieve sfeer over Chinese producten hier neerzetten, maar op circuit design missen ze vaak geavanceerde kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe dat werkt met timaudio? werkt hij vanuit duitsland of gewoon uit china? kreeg dit berichtje namelijk vandaag:

Hi Ribert,
your JD9 is on the way, will keep you updated when it's here and the tracking
No. when it's out.

thanks and best regards!
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil absoluut niet de negatieve sfeer over Chinese producten hier neerzetten

Net als mensen die zeggen : " Ik wil nietvervelend doen hoor, maar..................."
en vervolgens doen ze toch vervelend.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Oke, zo is het wel weer even genoeg geweest over kabels, anders splits ik de zooi wel af ;) (Ik woon overigens niet zo ver van Maastricht :) ).

Laten we ontopic verder gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruT@LysT schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:23:
[...]

Juist, gewoon zelf klussen, is nog een stuk leuker ook :Y)

Maargoed, ik heb zelf ook altijd zo het gevoel bij dure kabels dat ik opgelicht wordt en dan zie ik al zo'n knaap in zijn vuistje lachen. Al zou een kabel van 100+ euro beter zijn, dan zou ik nog uit principe zelf een kabel maken en eventueel het verlies in kwaliteit als deze er al zou zijn voor lief nemen. Ik vind dat er ook een hoop meer waarde zit aan iets zelf bouwen. Iemand die op de proppen komt met een 10.000 euro audioset omdat zijn portemonne dit toelaat heb ik niet zoveel mee. Dat vind ik dan weer meer 'pats gedrag' en heeft totaal geen emotionele waarde. Naar de winkel stappen en "doe mij die maar" zeggen is veel te makkelijk.
Maar natuurlijk kan niet iedereen alles zelf, daar is weer het nodige tijd en geduld bij gebaat. Neemt niet weg dat ik wel eens wat vraagtekens plaats bij het gepats en ge'voodoo' van veel audio enthousiasten. (audiofiel komt me de strot uit) Lijkt meer op een vorm van eigen imago strelen dan dat deze persoon er ook echt van geniet.
Klopt helemaal,
Bij mij staat dus ook alleen maar zelfbouw (voorversterker, eindversterker, da-converter, speakers, alle bekabeling, gemodificeerde emu geluidskaart in htpc).
Dit is zo'n beetje mijn levenswerk geworden, alhoewel ik moet zeggen dat ik tegenwoordig EINDELIJK aan luisteren toekom, simpelweg omdat ik tevreden ben ;)

Zelf knutselen levert echt zoveel genoegdoening op, dat is op zich al onbetaalbaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:51:
Oke, zo is het wel weer even genoeg geweest over kabels, anders splits ik de zooi wel af ;) (Ik woon overigens niet zo ver van Maastricht :) ).

Laten we ontopic verder gaan!
OK, ben een en al oor ;-)

Ik heb in het verleden wel vaker met Snowy Law van Cattylink kontakt gehad betreffende diverse chinese audioprodukten. Uiteindelijk hebben mij de transportkosten weerhouden van daadwerkelijke bestellingen.

Luisteren naar "chinese high-end" in nederland is nog niet zo makkelijk, zeker in het zuiden van het land. Een meeting zou ik wel leuk vinden, ik zal beloven geen ka... oeps mee te nemen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie in China toevallig ergens een upsampler gezien die betaalbaar is ( en upsampelt naar 176,4 kHz? Er zijn er wel te vinden die naar 96 kHz upsamplen, echter dan zit je met een deling, en dat is nou niet echt optimaal te noemen!

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:03:
Heeft iemand van jullie in China toevallig ergens een upsampler gezien die betaalbaar is ( en upsampelt naar 176,4 kHz? Er zijn er wel te vinden die naar 96 kHz upsamplen, echter dan zit je met een deling, en dat is nou niet echt optimaal te noemen!
Kijk liever naar de kwaliteiten van de upsampler i.p.v de sample rate die eruit komt zou ik zeggen. Als je er eentje vindt, dan zal ie wel 192 Khz dan gok ik. Asynchroon heeft zo zijn voordelen :)

En gebruik ff de edit knop als je kort achter elkaar wat wil posten :)

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 01-11-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:03:

Alle tips zijn welkom!
Je bedoelt een DAC? er zijn namelijk heel veel goede chineese dacs te vinden:

http://www.diykits.com.hk/dac.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:40:
[...]

Je bedoelt een DAC? er zijn namelijk heel veel goede chineese dacs te vinden:

http://www.diykits.com.hk/dac.html
Nee, ik bedoel geen DAC, die heb ik zelf(bouw) al.
Ik bedoel een samplerateconverter die de samplerate verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je al een zelfbouwe DAC hebt, dan moet het toch een koud kunstje zijn om er een SRC langs te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:03:
[...]

offtopic:
Een "beetje" doorheen kijkt? Ik ben MSc. Elektronica aan TUD. :P

Een versterkertje kost idd helemaal niks daar. Maar je slaat de spijker inderdaad op zijn kop. Het is vaak zo dat je nooit weet hoe t nou klinkt met je eigen setje etc. door allerlei designfouten. Een voorbeeld hiervan is hetgene 'alexbartels' opschreef. Maar westerse bedrijven hebben hier ook de neiging naar hoor. Zo ging ik een keer het circuit diagram opzoeken van een Philips product wat niet naar behoren werkte. Bleek t ontworpen en gemaakt te zijn door een Hong Kongese firma. Ik wil absoluut niet de negatieve sfeer over Chinese producten hier neerzetten, maar op circuit design missen ze vaak geavanceerde kennis.
Gezond verstand en een flinke dosis scepsis is altijd goed. Maar je moet ook niet alle Chinese merken over een kam scheren. Dat is veel te kort door de bocht. Ik denk dat je bv bij Cayin en Opera niet snel een slecht design tegenkomt.

Het is allemaal een kwestie van eerst zoveel mogelijk gegevens verzamelen en hier je eigen info van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:55:
Als je al een zelfbouwe DAC hebt, dan moet het toch een koud kunstje zijn om er een SRC langs te zetten :)
Op zich heb je gelijk, echter:

Mijn DAC (de oorspronkelijke versie) heb ik samen met een goede vriend 13 jaar geleden ontwikkeld en gebouwd. In die tijd waren we hiermee zakelijk bezig (VOF), maar kregen helaas geen poot aan de grond wegens gemis aan kapitaal e.d. Vanuit die tijd stamt ook mijn voorversterker en eindversterker. De DAC, waarvan ik destijds het digitale gedeelte voor mijn rekening heb genomen, is inmiddels opgewaardeerd met een 24 bits versie (Crystal CS4398). Ik heb dit echter middels een evaluationboard gedaan omdat redesign van de dac-module niet haalbaar was. M.a.w. ik heb een komplete printplaat van Crystal in mijn dac verwerkt. Digitaal gezien heb ik dus nu een "gekochte" oplossing. Het is ook niet zo makkelijk realiseerbaar om hier een src in te bouwen. Helaas voorziet het evaluationboard hier niet in.

Misschien is het wel het beste dat ik zelf een src ga bouwen, hiervoor heb ik echter nog niet de moed, geld en tijd gevonden.

Als het via de makkelijke (Chinese) weg kan, heb ik dat natuurlijk liever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, ik ken dat. Zou graag ook zelf een complete DAC bouwen met alles erop en eraan. Digitaal lukt me dat wel, maar het analoge stuk, en met name ook PCB design zijn voor mijn behoorlijk vreemd.

Oh well, mijn Magic Boat (moet iedere keer wel weer kotsen van de naam :+ ) voldoet op het moment echt uitstekend moet ik zeggen!

[ Voor 25% gewijzigd door voodooless op 01-11-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga misschien ooit nog zo een chinese dac kopen om het geluid van me toshiba sd360e dvd speler te verbeteren, ben wel onder de indruk hoe goed dat ding voor het geld klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

voodooless schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:40:
Oh well, mijn Magic Boat (moet iedere keer wel weer kotsen van de naam :+ ) voldoet op het moment echt uitstekend moet ik zeggen!
Ja, het klinkt als iets van the village people... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:40:
Tja, ik ken dat. Zou graag ook zelf een complete DAC bouwen met alles erop en eraan. Digitaal lukt me dat wel, maar het analoge stuk, en met name ook PCB design zijn voor mijn behoorlijk vreemd.

Het klinkt misschien erg a-audio, maar er zijn tegenwoordig zulk hoogwaardige opamps te krijgen, dat je ook op dat gebied een goed opgebouwd, klasse A ingestelde, mosfet uitgang qua klank al aardig kunt benaderen. Zolang je je maar aan de design-specs houdt. Erg belangrijk is uiteraard weer de voeding, zwaar overbemeten, goed gestabiliseerd en gescheiden van opbouw.( aparte voeding voor logica, aparte voeding voor VD en VA, en uiteraard 2 aparte voedingen voor de versterkertrappen. Eventuele relais, leds e.d. zet ik zelf ook altijd apart!)
Het gebruik van goede condensatoren is ook een must, altijd folie condensatoren (liefst polystyreen of vervanger) parallel zetten. Dit zorgt voor een goede (HF) ontkoppeling.

Er zijn tegenwoordig wel printplaatfabrikanten welke via internet software beschikbaar stellen zodat je kunt ontwerpen en rechtstreeks bij hun kunt bestellen. De prijzen vallen volgens mij ook nogal erg mee. Voor wat pcb-design betreft: juist in het digitale vlak zul je enorm goed moeten uitkijken. Aardvlakken (polygonen) zijn van groot belang, en vooral ook het gescheiden houden van je analoge en digitale aarde. Het punt waar deze samengekoppeld worden is ook erg belangrijk. De plaats die hiervoor het beste geschikt is kun je meestal het besteproefondervindelijk, klankmatig, vaststellen.

Een vriend van mij kocht een paar weken geleden een RME ADI-2 DAC (zie onderstaande specs)
Hij kost +/- 550 euri en klinkt enorm goed. Voor dat geld kun je niet aan zelfbouw beginnen _/-\o_
In vergelijk met mijn eigen dac, welke opgebouwd is rond een rinkern trafo met 6 onafhankelijke, afgeschermde windingen met in totaal 500 VA(!) en 6 aparte voedingen (!) en klasse-A ingestelde discrete mosfet uitgangstrappen, was er zelfs weinig verschil merkbaar!!! Een echte aanrader dus. Deze dac is specifiek ontworpen voor de professionele markt, kan op zowel wisselspanning als gelijkspanning tussen de 12 en 28 volt gebruikt worden.
Hij is dus enorm veelzijdig inzetbaar. Wordt deze misschien ook in China gemaakt? :o
Degene die hem vind krijgt van mij persoonlijk een bonus _/-\o_
========================================================================
At the Winter NAMM show, RME presented the ADI-2, a a compact and flexible 2-channel AD/DA-converter. The small 9.5" unit offers AD/DA-conversion from/to SPDIF, AES and ADAT, at up to 192 kHz. Key features of this converter are balanced inputs and outputs, monitoring via headphone out, SteadyClock for optimal converter quality, 3-stage hardware input and output level control, and it's capability to run on a wide range of power.

The ADI-2 is equipped with a balanced stereo line input via two Neutrik XLR/phones combo jacks, a balanced stereo line output with XLR plus separate and simultaneously active phone jacks, as well as an adjustable headphone output.

The analog inputs and outputs use the same circuit design as RME's famous ADI-8 for low noise and distortion. Three different settings for the input and output levels each provide compatibility on analog domain. A further highlight is SteadyClock, a proprietary clock technology for maximum jitter suppression. The ADI-2 uses the latest generation of AD/DA-converters capable of up to 192 kHz sampling frequency at a S/N ratio of 110 dB.

But the ADI-2 has more to offer than sound - it also gives you digital connectivity. Its transformer-balanced coaxial (RCA) SPDIF I/O has switchable Channel Status to make it fully AES/EBU compatible. The optical TOSLINK I/Os can handle up to 192 kHz and also serve as ADAT I/Os with up to 96 kHz sample rate. You can even use SPDIF input and ADAT output or vice versa in AD/DA mode.

Following the 'Universal Power Supply' philosophy of RME's Digiface, Multiface, QuadMic und OctaMic, the ADI-2 comes with an external switching power supply. Its additional internal switching power supply has been specially designed and optimized for audio applications. It accepts any voltage from 7 to 30 V, be it AC or DC, and even runs on batteries and rechargeable batteries.

The ADI-2 is expected to ship in February 2004. The retail price has not been annonced yet.

For more information, visit their web site at www.rme-audio.com.
========================================================================

Zijn er mensen die misschien interesse hebben in een groupbuy voor G&W TW-03E (special edition)
power filter plant? Ik zelf heb hierin wel interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit die dac:D

Er is niet zo lang geleden al een powerbuy geweest van de G&W tw03e power filter, ik ben nog van plan hem te gaan kopen maar moet eerst sparen...

als ik nu voor een dac zou gaan zou het de mhdt labs paradesia worden, schijnt heel goed te zijn voor het geld

http://www.enjoythemusic....6/mhdt_laboratory_dac.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 08:40:
als ik nu voor een dac zou gaan zou het de mhdt labs paradesia worden, schijnt heel goed te zijn voor het geld

http://www.enjoythemusic....6/mhdt_laboratory_dac.htm
Toch weer jammer dat men altijd weer met die vage oude TDA chip op de proppen komt :'( En jammer dat ik toch weer effe wat dingen moet verbeteren uit het artiekel ;) :
When it comes to the sonic differences between the two sampling rates, hopefully I can explain them without causing some sort of flame war or getting too many email bombs. The upsampled units that I've heard tend to exude a large amount of (apparent) detail. I said ‘apparent' because of the mathematic interpolation an upsampler does. The upsampler samples the information on a CD and then ‘approximates' the additional detail through a complicated algorithm. Upsampling (as I understand it) stretches the data points apart (of sorts) and fills in the gaps with approximated data, smoothing the data stream curve. The end result is, the upsampled signal that comes out of your speakers supposedly has higher resolution. You hear more detail, there is a greater breathiness to the sound on your CD.
Upsamplers voegen natuurlijk geen detail toe. Het enige wat ze doen is digitaal filteren. Over het algemeen is daar niet eens een ingewikkeld algoritme voor nodig, maar gewoon een goed ontworpen FIR filter. De winst zit hem niet in de resolutie, maar in het feit dat THD, passband ripple en stop band autenuation vele malen beter kunnen zijn dan bij een normale oversampling DAC. Waarom? FIR filters zijn gewoon flink groter, en dat kost die size, en natuurlijk geld! Zo'n chipje kost immers niet weinig. Een asynchrone SRC heeft ook nog een keer het voordeel dat de input clock niet aan de output clock gekoppeld is, waardoor je minder afhankelijk bent van input jitter.

Dan zou ik liever de RME DAC/ADC kopen. Ziet er goed uit. Zou graag willen weten wat erin zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:41:
[...]

Toch weer jammer dat men altijd weer met die vage oude TDA chip op de proppen komt :'( En jammer dat ik toch weer effe wat dingen moet verbeteren uit het artiekel ;) :

[...]

Dan zou ik liever de RME DAC/ADC kopen. Ziet er goed uit. Zou graag willen weten wat erin zit :)
Die oude TDA15xx is op zich zo slecht nog niet. Als je er vanuit gaat dat een cd nog altijd 16 bits
is, en dat ze het maar niet goed voor mekaar krijgen om dat 16 bits signaal fatsoenlijk om te zetten, dan vraag ik mij wel eens af hoe dat mogelijk is. Eigenlijk is het van de zotte dat je een 24 bits dac moet gebruiken om een 16 bits signaal fatsoenlijk te kunnen omzetten. Er moet dan toch echt wel ergens wat fout gaan! Er zijn veel tegenhangers van oversampling, ik kan mij daar ook wel iets bij voorstellen.

Ik heb best wel wat speurwerk verricht om er achter te komen welke dac's gebruikt worden in de RME, echter zonder resultaat. Zelfs de importeur hier in nederland kon mij niet verder helpen.
Mijn vriend heb ik nog niet zo ver weten te krijgen om de RME open te maken, echter ik ben er van overtuigd dat dat in de nabije toekomst zeker wel een keer gaat gebeuren! Als ik er foto's van heb zal ik die uiteraard posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor zover ik weet zitten AKM DAC's en ADC's in. Jammer dat het ding geen SRC doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:30:
Voor zover ik weet zitten AKM DAC's en ADC's in. Jammer dat het ding geen SRC doet.
Zou inderdaad kunnen dat het AKM is, het zijn in ieder geval goede typen!

Inderdaad jammer dat hij geen src doet.
Ook wel jammer is de voeding van het geheel, het heeft het voordeel dat het enorm portable is, echter ik zie liever een lineaire voeding. De RME heeft intern dus ook nog een schakelende voeding ingebouwd zitten. Hoeft op zich geen probleem te zijn, echter met een lineair opgebouwde voeding zou hij gegarandeerd nog beter klinken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ja, het lijkt vaak wel dat hoe brakker ze de output stage maken, des te analoger het zou klinken.... Sommigen gebruiken enkel een weerstand... Dan komt er dus een hoop HF troep uit je DAC, en op een scoop wil je al helemaal niet zien wat eruit komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:55:
Ja, het lijkt vaak wel dat hoe brakker ze de output stage maken, des te analoger het zou klinken.... Sommigen gebruiken enkel een weerstand... Dan komt er dus een hoop HF troep uit je DAC, en op een scoop wil je al helemaal niet zien wat eruit komt ;)
Hahahaha, inderdaad, hoe brakker,,,,,,

In mijn eigen vernieuwde dac heb ik ook (nog) geen lp filter toegepast, ben nog in de testfase,,,
Klinkt echter al errug goed. Ik ga hiervoor hoogstwaarschijnlijk een simpele styroflex gebruiken,
maar moet dat nog ff testen.

@Robert1325

NOS is geen merk maar staat voor New Old Stock, dus buizen van een fabrikant die hoogstwaarschijnlijk niet meer bestaat en waar wel nog voorraden van zijn.
Dit ter info,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met nos bedoelde ik eigenlijk NO - OS ... sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Lekker dubbelzinnige afkorting: Nederlandse Omroep Stichting, non-oversampling, oude buisjes, Network operating system, Net outside sales, Nokia OS, National Ocean Service, Nitric oxide synthase, Not Otherwise Specified :P Need I say more...

Ik ben overigens van mening dat een goede IV conversie en filter gewoon bij een DAC horen. Net zo als goede THD, ripple, stopband en ruis specs (om maar ff ergens te beginnen). Naar mijn ervaring klinkt dat toch echt het meest natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Zeggis deepspace voodooless, sinds wanneer die nickchange en kleur @ jouw nick ? Ik heb wat gemist zeker ? 'T is dat ik die term voodooless ergens van ken ... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik andere tubes voor de jolida jd9 phono stage zou kopen, is het dan heel belangrijk om een matched pair te nemen of maakt dat qua geluid niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Als je ze niet kan of gaat inregelen, zou ik een matched pair nemen

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inregelen? bedoel je de bias veranderen? ik denk niet dat er zoiets op de phono stage zit... dus oke , dan ga ik gelijk voor matched ... Ik ga gewoon eerst een tijdje met de normale tubes draaien ( electro harmonix geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Jolida is volgens mij een hybride pre-pre: transistors of opamps in een metalen kastje, en daarachter een buizen-buffertrapje. Zie http://www.timaudio.com/showpicpic3.asp?photoid=610
Dat vind ik toch minder, een buis + opamp.

Ik ben nieuwsgierig naar wat er onder het kapje zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij schijnt heel erg goed te zijn , heb heel veel gelezen op audioasylum en daar zijn ze er erg positief over...

Heb hem al besteld ...

De opamps zitten in sockets dus je kan altijd wat anders proberen....

[i]I listened to the JD9, stock, in a system consisting of the Jolida "Music Envoy" amps, large MBL loudspeakers and one of the TOTL Clearaudio tables and cartridge. This was at the Jolida plant . The sound was stunning. Mike Allen played The Raw and the Cooked LP by FYC. I would just say the JD9 was right at home in this system. The fact that it costs only $450 is, to me, amazing. Funny thing though, I've never seen a pro review of it anywhere. I wonder why?

I immediately bought one when I heard it in a system with Dynavector DV-DRT XV1/JMW 12.6 tonearm/VPI TNT HRX and revealing amps (Nuforce 9 monoblocks) and large panel speakers and it sounded completely at ease in that company. The fact that I heard 'music' in that 30K system and that the 450 dollar JD9 was part of it completely amazed me. The only non-stock thing was that the owner put some expensive milspec grey plate tubes in it (forgot the brand, but he wanted 120 for two. I declined and bought his second recommendation; two new old stock GEC JAN's for $60. I remember thinking at the time that was expensive, but I trust(ed) the guy's ears.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nuforce en revealing :? Heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja dan komen we dus uiteindelijkweer terug bij een onderwerp wat in de eerdere versies van dit onderwerp/topic reeds zijn besproken. Geluidsbeleving is dermate subjectief, en wordt op een dermate subjectieve wijze beschreven (geef maar eens een goede sluitende definitie aan de meest gebruikte termen), dat er niet al te veel concusies getropkken kunnen worden uit schriftelijke beschrijvingen. Ga naar je wens-versterker luisteren, dan kan je pas echt opbjectief een keuze maken.

En dat is wat ik nu weer een beetje jammer vindt aan dit hele onderwerp; Ik weet geen plaats/zaak/luisterruimte waar je al deze (buizen)pracht zou kunnen gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:03:
Geluidsbeleving is dermate subjectief, en wordt op een dermate subjectieve wijze beschreven (geef maar eens een goede sluitende definitie aan de meest gebruikte termen), dat er niet al te veel concusies getropkken kunnen worden uit schriftelijke beschrijvingen.
Klopt wel, maar de bovenstaande review is verregaand objectief als het gaat over de technische aspecten van deze specifieke versterkers. Het ding is gewoon doorgemeten, en zeker de Reference 8 heeft een aantal serieuze mankementen, die bij de Reference 9 deels wel gepatched zijn. Echter blijft het meettechnisch niet meer dan een gemiddelde versterker.

En dan terwijl deze amps door veel pers de hemel in is geprezen, zie logotjes op NuForce frontpage! Wat valt op: vrijwel al deze "awards" zijn door de reviewers zelf uitgedeeld. Ze zeggen het ook zelf "become the ultimate reference switching amplifier of choice by many audio reviewers". Wat heb je nu aan de mening van een berg van reviewers? Dit ruikt veel te erg naar een grote marketingcampange. Never, ever hecht waarde aan een subjectieve review van een commercieel bedrijf! Het is toch altijd weer te mooi om waar te zijn.

Ik ken toevallig de persoon die bovenstaande review gedaan heeft, en je wil niet weten hoeveel moeite hij heeft gedaan om via officiële weg een NoForce ampje te krijgen voor een review. Uiteindelijk moest het maar via een omweg. Blijkbaar zijn ze bij NoForce niet interesseert in objectieve meningen... Niet te vergeten de verwijten na de review van de Reference 8 van de kant van NuForce! Toch wel jammer vind ik altijd. Ben gewoon een man, en geef je apparaat af aan reviews waar je van te voren niet van weet wat de uitkomst gaat zijn, zou ik zeggen.

Nouja, ik heb weer genoeg offtopic gezeurd voor vandaag ;) Het is inderdaad zoals altijd: zelf luisteren :)

Even ontopic verder: Over zo'n power filter: Merk op dat deze dingen niet onder alle omstandigheden goed hun werk doen. Zoek dus voordat je zo'n ding koopt of het wel zinnig is. Zelf ben ik van mening dat je beter in ieder apparaat een passend filter kunt hebben. Zit je altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben super blij met mijn G&W versterker, zit nu naar art blakey & the jazz messengers te luisteren, heerlijk met die trommels !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af: "saai naar achteren" dat vezint een mens toch niet zelf. En dit soort beschrijvingen schieten hopeloos tekort om een geluid te omschrijven.

Maar dat terzijde, daarom post ik niet.

Mijn vraag: ik speel met het idee - nee, ik heb het al uitgevoerd (marantz 7400 hoog - dussun v8i laag)- om mijn speakers te bi-ampen. Het resultaat is zeer positief. Eigenlijk wil ik de midden/hoge tonen aansturen met een buizenversterker, om zo de muzikaliteit van een buizenamp te combineren met de power van een transistoren versterker voor het laag.

Vanwege het niet onbelast laten spelen van een buizenversterker heb ik twijfels over de haalbaarheid hiervan. In het geval dat je alleen midden en hoog door de buizenversterker laat doen, zal in het onderste frequentiebereik de versterker onbelast spelen. Ik kan me voorstellen dat je op die manier alsnog een eindtravo om zeep helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij moet ook niet tussen de speakerklemmen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:47:
Ben super blij met mijn G&W versterker, zit nu naar art blakey & the jazz messengers te luisteren, heerlijk met die trommels !
Art Blakey is vet, die draaide mijn vader veel op LP. Leuk :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:02:
Een stuk tekst die hij verwijderd heeft, dus haal ik de quote ook weg :)
Ik vind het mooi dat je zo'n muziekbeleving hebt, ik snap al die zuurpruimen met hun kritiek ook niet zo, als die kabels, filters, whatever voor jou een enorme verbetering zijn, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is (en dat je waarschijnlijk aan de drugs bent) ?
Muziekbeleving is nou eenmaal zeer persoonsgebonden, waar de één al tevreden is met Bose melkpakjes, zal de ander pas tevreden zijn met $xxxxxxx speakers, so what?Vrijheid blijheid, zolang ze hun ideeën niet aan me gaan opdringen heb ik er geen problemen mee. :)

[ Voor 28% gewijzigd door blobber op 07-11-2006 13:55 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:01:
Ik vraag me af: "saai naar achteren" dat vezint een mens toch niet zelf. En dit soort beschrijvingen schieten hopeloos tekort om een geluid te omschrijven.

Maar dat terzijde, daarom post ik niet.

Mijn vraag: ik speel met het idee - nee, ik heb het al uitgevoerd (marantz 7400 hoog - dussun v8i laag)- om mijn speakers te bi-ampen. Het resultaat is zeer positief. Eigenlijk wil ik de midden/hoge tonen aansturen met een buizenversterker, om zo de muzikaliteit van een buizenamp te combineren met de power van een transistoren versterker voor het laag.

Vanwege het niet onbelast laten spelen van een buizenversterker heb ik twijfels over de haalbaarheid hiervan. In het geval dat je alleen midden en hoog door de buizenversterker laat doen, zal in het onderste frequentiebereik de versterker onbelast spelen. Ik kan me voorstellen dat je op die manier alsnog een eindtravo om zeep helpt.
En hoe moet je het anders beschrijven dan? Als je geen foto kunt nemen moet je toch schilderen met woorden? Ik bedoel, daar is taal toch voor? Ik begrijp hem iig wel omdat ik het kan relateren aan een soortgelijke ervaring. Je leert pas spreken met een vocabulaire.

@ allemaal
Als Robert1325 beschrijft wat hij hoort of ervaart vind ik dat je zijn waarnemingen wel serieus moet nemen en 'm niet zo dom moet afzeiken. Ik zeg waarnemingen, niet de interpretatie daarvan.
Exirion: ik vind jouw reactie helemaal nergens op slaan! Geestverruimende middelen?

Zometeen durft niemand hier meer eerlijk zijn eigen ervaringen mee te delen en dan gaan we fijn elkaar allemaal napraten. Nee daar schieten we echt wat mee op. Het lijkt wel een stelletje audiofielen dan (dat is een soort scheldwoord voor jullie he?). :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet het niet zien als zuurpruimerij, zo is het niet bedoeld. Kennelijk wel zo overgekomen, daarvoor mijn excuses. Het is niet mijn bedoeling om een ander af te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:36:
Ik heb dat ontdekt ja, dat power filters niet altijd goed werken, ik sloot een mit z-cord II aan op mijn G&W versterker en het klonk heel saai en naar achteren met heel weinig laag, de warmte was ook helemaal weg.
Normaliter zou ik 't afdoen met psychoacoustiek, maar als 't beter klinkt terwijl je die 100 euro voedingskabel niet gebruikt en aangeeft dat 't in andere situaties wel verbetering biedt, ga ik je gewoon geloven.

Ik heb overigens geen ervaring met power filters. Op een voedingskabel die ik 13x om een weekijzer staafje heb gewikkeld na, om het ploppen van m'n versterker te onderdrukken als m'n koelkast aansloeg. Werkte perfect, en ik gebruik dat kabeltje nu nog steeds. Die gaat ondertussen al 20 jaar en 3 verhuizingen mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Voodooless

Een filter werkt uiteraard het beste als het afgestemd is op de verbruiker, dus inderdaad ieder apparaat afzonderlijk filteren is (bijna) de beste optie.

Het mooiste zou zijn om i.p.v. een filter toe te passen, de voedingsspanning zelf kompleet opnieuw te genereren. Dat is echter erg kostbaar, en als je het écht goed wil doen moet je dat voor ieder apparaat apart doen (tenminste als je geen filtering toepast in de apparaten).

Ik zou dat trouwens wel eens willen horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:04: mijn goedkope labtec computer electrostaten met subwoofertje zijn nog steeds geweldig, vooral met de gedachte dat ik er maar 59 euro voor heb neergelegd.
offtopic:
wat voor type? Google vertelt me weinig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

AlterEgo schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:53:
[...]

offtopic:
wat voor type? Google vertelt me weinig :?
offtopic:
ik denk dat dat geen electrostaten zijn maar nxt luidsprekertjes. (klein drivertje brengt een plaat in (multifase)trilling, en heeft helemaal niets met electrostaten te maken, behalve dat beide typen luidsprekers "plat" zijn 8)7.). Voor een electrostaat is natuurlijk een soort van hoogspanningsveld benodigd. (Bij een magnetostaat wordt het veld opgewekt door een hele batterij magneten)

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 06-11-2006 23:09 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zeg het dan ook nog maar eens voor de laatste keer: Blijf aub ontopic! Het is nu wel mooi geweest zo. Het is duidelijk wat iedereen erover denkt, en het is ook duidelijk dat deze deze mening zal niet snel veranderen.

Wil je er verder over doorgaan, be my guest en open een nieuw topic! Hier in iedergeval niet meer zolang het volledig off-topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
voodooless schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:21:
Ik zeg het dan ook nog maar eens voor de laatste keer: Blijf aub ontopic! Het is nu wel mooi geweest zo. Het is duidelijk wat iedereen erover denkt, en het is ook duidelijk dat deze deze mening zal niet snel veranderen.

Wil je er verder oven doorgaan, be my guest en open een nieuw topic! Hier in iedergeval niet meer zolang het volledig off-topic is.
Het is Wil je verder oveR doorgaan let op je spelling. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Het begint erop te lijken dat je beter TNT als bezorger kunt kiezen als DHL. Immers bij de meeste TNT leveranties hier heb ik nog niets gehoord van douane kosten. Bij de meesten DHLérs wel. Mijn ervaring bij DHL is dat ik ook ALTIJD bij moet betalen voor douane kosten als ik iets via hun geleverd krijg (china, america, australie).

Ik wacht nog een maand af, maar als ik dan nog geen factuur van TNT gezien heb, ga ik er vanuit dat ik veilig zit.

Iemand ervaring met het bestellen van CD-spelers uit china? Ik ben daar wat huiveriger voor gezien de meer kwetsbare techniek.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd,

Ik ben ook iedere dag happy met mijn G&W. Luister veel naar Patricia Barber. klinkt ook geweldig!!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:47:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een hele tijd dit topic aan't volgen en een aantal sites te bekijken en veel spul ziet er echt super uit.

Zou het mogelijk zijn dat mensen die reeds iets gekocht hebben bij Ornec / Chinese high end / ... een heel kort overzicht posten van wat het nu eigenlijk gekost heeft.

- Wat heb je gekocht?
- Waar heb je het gekocht (site)?
- Wat was de geadverteerde prijs?
- Welke koerier dienst?
- Hoeveel shipping kwam er bij?
- Hoeveel invoertaksen?
- Belastingen?
- Hoe lang duurde het voor het pakketje arriveerde?

Op deze manier kunnen we misschien beter de echt waarde/kostprijs van het product inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:03:
Ik ben al een hele tijd dit topic aan't volgen en een aantal sites te bekijken en veel spul ziet er echt super uit.

Zou het mogelijk zijn dat mensen die reeds iets gekocht hebben bij Ornec / Chinese high end / ... een heel kort overzicht posten van wat het nu eigenlijk gekost heeft.

- Wat heb je gekocht?
- Waar heb je het gekocht (site)?
- Wat was de geadverteerde prijs?
- Welke koerier dienst?
- Hoeveel shipping kwam er bij?
- Hoeveel invoertaksen?
- Belastingen?
- Hoe lang duurde het voor het pakketje arriveerde?

Op deze manier kunnen we misschien beter de echt waarde/kostprijs van het product inschatten.
  • GW 2006TX versterker
  • 195 euro
  • TNT
  • 100 euro
  • tot nu toe geen... alleen 13 euro omdat ik via creditcard betaalde.
  • tot nu toe geen belastingen
  • 1 week

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Vraagje verder... Ik geloof niet in kabel voodoo, maar geloof wel een goede kabels. Nu heb ik dus deze versterker (G&W) en goede boxen. Is 4^2 voldoende dikte voor luidspreker kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een G&W tw-2006x
Bij ornec
De prijs was 205 euro maar ik kreeg korting (today only)
TNT
100 euro shipping ( korting van today only)
Geen invoertaksen en belasting ( heb gevraagd aan rody van het htforum en hij heeft ook een geen extra kosten hoeven te betalen aan TNT)
vanaf verzending minder dan een week, maar vanaf bestellen 2 tot 3 weken.

Ik ben nu aan het wachten op een jolida phono stage , bij timaudio. Moet nog steeds bericht krijgen. (inmiddels een week geleden sind het laatste bericht)

Toekomst plannen , een filter en een paar powercords van ornec (G&W en von masoch)

En heeeeel misschien een paar von masoch fb1 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:45:
Vraagje verder... Ik geloof niet in kabel voodoo, maar geloof wel een goede kabels. Nu heb ik dus deze versterker (G&W) en goede boxen. Is 4^2 voldoende dikte voor luidspreker kabels.
Ja, is voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Alle kabelzooi is afgesplitst naar het volgende topic: Kabels, kabels en nog eens kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dat dacht ik zelf ook... Klaar voor nog geen 2 tientjes bij een goede electronica zaak.. Bij de audiozaak 1 straat verderop zou ik voor dezelfde 4^2mm ruim 80 euro kwijt geweest zijn. (10 euro de meter, versus 2,15 de meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi, opgeruimd staat...

alleen deze hoort hier thuis
MGSNK schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:12:
Met alle respect, ik ben dan geen mod, maar kunnen jullie kappen met spammen en gewoon on-topic blijven? Jij zou als ex-mod ook beter moeten weten Exirion. Inkoppers n.a.v. eerder posts zijn erg verleidelijk maar dragen niet toe tot een sterkere inhoud van dit topic.
Uiteindelijk draait het om Hi-fi uit China vs. Western Hi-fi..!

Ontopic:

Vandaag de TNT aan de deur gehad voor de Classic 6.10, was niet thuis grrrrr... Ik laat hem morgen bij de buren bezorgen. Wat mij wel opviel is dat er NIKS nog bijbetaald moet worden. Ik ben gewend wel wat te betalen aan douane kosten. Naast dat is Ornec NIET de afzender! Blijkbaar rechtstreeks uit de fabriek?!? We zien het morgen wel, zal proberen foto's te posten als ik bijtijds thuis ben.
En Cyberpope onder je hoort juist weer daar ... thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Vergissen is menselijk ;) Bovendien is deze maar half ontopic. splitsen kan ik niet.

[ Voor 54% gewijzigd door voodooless op 07-11-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51

sphere

Debian abuser

Ik vind die G&W2006 erg mooi qua uiterlijk. Wat mij alleen tegen staat is de beperkte keus aan bijpassende tuners/cd spelers. Anders had ik het wel voor mijn ouders besteld denk ik.

Die Von Masoch FB1s zijn ook wel aardig voor 300 euro per speaker, maar de finish is niet mijn smaak en ik vraag me sterk af hoeveel verzendkosten je moet gaan rekenen. Ook de gebruikte units zijn niet top of the bill natuurlijk, terwijl scanspeak 9500/9700 niet zo bizar duur zijn.

edit: @hieronder: oh :X

[ Voor 14% gewijzigd door sphere op 07-11-2006 15:45 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is per paar hoor en het zijn clones van de pmc fb1's die dezelfde units gebruiken

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

Zelf als het per stuk zou zijn zou het nog een goede deal zijn.
Als je top of the bill units in een main stream merk wil (niet zelfbouw dus) betaal je de hoofdprijs (5000euro+ oid)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Nou...
Vandaag dus de Classic 6.10 gehad!

Wat?: Classic 6.10 Transistor Amplifier
Waar?: Ornec.com
Hoe lang?: Twee weken van bestellen tot aan de deur.
Kosten?: 265 versterker, 125 verzenden totaal 390 euro.
BTW/Invoerrechten?: Neen!
Vervoerder: TNT Express.

Eerste indruk:

WAUW! en OEF...wat is dat ding zwaar zeg..! Hij is ontzettend mooi afgewerkt en er zit zo een heerlijke afstandsbediening bij. Ik zal later deze week even foto's maken. Ik heb het erg druk met mijn werk op dit moment.
Bovendien heb ik hem ook nog helemaal NIET beluistert.
Dus uiterlijk? :9~
Geluid? Dat valt nog te bezien...

To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker snel binnen! en geen invoerkosten :D Hoop dat ik ook weer geluk krijg met mijn jolida die ook via TNT komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Eerste geluidsimpressie:

KUT! :X

Wat maakt het brongeluid veel uit zeg.
CD's klinken zoveel beter als de mp3s van de iPod af :/ .
Hij is in die zin vrij neutraal, zo brak als de bron, zo brak de weergave.
Hij klinkt vrij zuiver en zeker niet schel.
Geen last van clippende speakers. Hij kan ook op hoge ouput stabiel speakers aansturen.

Zoals gezegd, éérste geluidsimpressie.

Mijn oude Dali speakers zijn een beetje te brak om een echte impressie te geven.
Komend weekend zal ik de RAF onveilig maken voor een goed stel speakers...
Jullie horen wel wat zij van mijn versterker vonden en ik zal dan ook de foto's plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door MGSNK op 07-11-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Is het nu positief of negatief :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Met name positief, het valt me gewoon op hoe neutraal de versterker is in zijn weergave, daarmee bedoel ik dus ook echt dat je merkt hoe brak sommige geluidsbronnen zijn en dan met name brakke mp3's. Lossless records heb ik op dit moment niet ;) veels te lui om mijn cd collectie om te zetten.
Maar goed, zoals eerder gesteld, ik heb het op dit moment te doen met 20 jaar oude Dali speakers, dus het vergelijkingsmateriaal is so-so.

Komend weekend wil ik een 3tal speakers uitproberen bij de RAF. ik heb deze al eerder beluisterd en zal daarbij mijn eigen speakers versterker gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door MGSNK op 08-11-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Hierbij een paar leuke foto's van mijn blauw gloeiende buizen, dit is pas het ware werk, ze hebben er nu 300 branduren opzitten ;) dit is trouwens mijn image 65 i

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/984/afbeelding007bn9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/2381/afbeelding009ea3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/6116/afbeelding003ej5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/1324/afbeelding002tc1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Bucanier op 08-11-2006 02:16 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
en deze voor de kijkers :*)

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/6393/afbeelding006sy6.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Bucanier op 08-11-2006 02:13 ]

alle goed komt langzaam

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.