Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.194 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=25699.0

lees bovenstaand topic maar is voor info over de Jungson versterker.

Ik meen dat de shanling SCD-S300 rond de 500 euro was. De kleur is zilver ;)

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:58:
heb je nog paraat wat je ervoor betaald hebt? Komt het ook uit HK of staat eea al in NL ivm verzendkosten?
Goede vraag. Iets wat ik op die site vooral mis is prijzen. Geen idee welke kneus die website heeft ontworpen. Onder Opera of FF is 't een ramp, maar ook onder IE is de user interface om te janken.
Die Shanling SCD-S300 SACD speler ziet er zeer interessant uit. Wat voor kleur is die? Op de foto's is ie altijd goudkleurig, voor mij een big NONO.
Voor mij is dat een big YesYes! :+ Staat goed bij m'n Marantz AV9000/MM9000 combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Ik heb even gekeken 525,00 euro inclusief garantie.

Hij is ook in goud leverbaar.

Hij werd persoonlijk thuisbezorgd door hun.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:14:
Volgens mij hebben transmissielijn speakers nogal veel bas, niet echt voor een kleinere kamer.
Net als bij basreflex kun je bij transmissielijn die bassen prima onder controle houden door wat meer schaap in die bas-uitgang te proppen. Alleen moet je bij TL die extra demping aanbrengen aan het begin van de lijn, en daar kun je vaak niet zo handig bij. Bij een basreflex is dat vaak wat simpeler.

TL-speakers zijn overigens niet altijd bas-georienteerd. M'n antieke T+A TMR-80 speakers hebben wel een goed basfundament, maar doen 't juist erg goed in kleinere ruimtes. Al zou ik ze niet meteen als near speakers adviseren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze zijn gebaseerd op de pmc fb1, volgens de recensies hebben deze een ongeloofelijk lage bas maar heel strak en gecontroleerd ( ze gaan echt lager dan 30hz), en zijn ze juist geschikt voor kleinere kamers , heb ook ervaringen gelezen op fora dat ze goed in kleine kamers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Paulie72 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:49:
[...]

check hier maar is voldoende keus zou ik zo zeggen :)

http://www.pacificaudio.nl/?subcat=AV-Versterkers&id=9

De AV 1000 A en de Cayin DP 12 EX zijn :9~ :9~
Jep.. heb even gekeken naar de prijzen. In Duitsland moet zo'n apparaat 2000 euro opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
Heb een 'ziet er goed uit' shop gevonden, wellicht dat sommigen hier wat aan hebben:
http://www.nysound.com/ex...ryServlet?action=shipping (shipping naar NL)
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appies: tnx but no tnx
zie pagina 1 onderaan: NYsound levert vooral naar USA met 110V en bijbehorende stekkers. En ze zijn niet echt goedkoper. Wat ik gelezen heb laat de communicatie ook nogal te wensen over.

Sommige apparaten zijn wel 220-240V trouwens. Ik zag oook iemand klagen dat ie liever geen chinese apparaten koopt omdat die voor 220V zijn: dat is meestal niet waar: ze maken het voor 220-240V alleen in China hebben ze 220V.

Bij mij uit het stopcontact komt trouwens ook niet veel meer dan 224V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
de pagina ziet er leuk uit, veel info.
maar net wat jeep al zegt, dan is ornec goedkoper 8)

ik zag trouwens nergens mijn image 65i, dat kennen ze zeker niet, of het is geen goede amp. (snik) :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Bucanier op 24-10-2006 02:04 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
@Robbert:

Hoe zit het precies met die slechte afwerking van die G&W amp? Niet zo netjes als er krasjes en deukjes opzitten...

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 01:04:
appies: tnx but no tnx
zie pagina 1 onderaan: NYsound levert vooral naar USA met 110V en bijbehorende stekkers. En ze zijn niet echt goedkoper. Wat ik gelezen heb laat de communicatie ook nogal te wensen over.

Sommige apparaten zijn wel 220-240V trouwens. Ik zag oook iemand klagen dat ie liever geen chinese apparaten koopt omdat die voor 220V zijn: dat is meestal niet waar: ze maken het voor 220-240V alleen in China hebben ze 220V.

Bij mij uit het stopcontact komt trouwens ook niet veel meer dan 224V.
Okay, zover was ik niet. Bedankt voor de extra informatie, dan toch eens uitkijken naar een shop welke dichterbij en beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 hoekje van het front is een beetje raar afgesneden, verder vond ik de verflaag bovenop de amp ( zwart) niet zo heel mooi ( je ziet dat het met een spuitbus is gespoten ) Maar voor de rest is de afwerking heel netjes... Het zijn in ieder geval geen storende dingen.

Ik weet niet of cyberpope dit ook heeft? Misschien heb ik gewoon pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:23:
1 hoekje van het front is een beetje raar afgesneden, verder vond ik de verflaag bovenop de amp ( zwart) niet zo heel mooi ( je ziet dat het met een spuitbus is gespoten ) Maar voor de rest is de afwerking heel netjes... Het zijn in ieder geval geen storende dingen.

Ik weet niet of cyberpope dit ook heeft? Misschien heb ik gewoon pech...
Links onder?? Yep had ik ook. En die zwarte verf heeft wel wat vind ik.. :P

Geluid is belangrijkste. Hij staat toch in de kast.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij ook, merk jij al verschil nu , tussen hoe die klonk toen je hem net aan sloot en hoe die nu klinkt? Bij mij klinkt ie echt steeds beter!!

Hoop dat die kabels het nog wat mooier maken.

Ik heb besloten mijn B&W's te behouden omdat ik ze erg lekker vind klinken...
Nu ga ik voor een phonostage sparen, weet nog niet zeker hoeveel geld ik wil uitgeven:

Cambridge 640P 130 euro
Trigon vanguard II 360 euro
Dussun U3i ?? zal wel rond de 500 euro liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:05:
bij mij ook, merk jij al verschil nu , tussen hoe die klonk toen je hem net aan sloot en hoe die nu klinkt? Bij mij klinkt ie echt steeds beter!!
niet echt meer aandachtigd geluisterd. De komende week(en) ook niet de gelegenheid voor. Maar zo in de wandelgangen (radio, ff een cd'tje) klinkt hij erg goed.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, iedereen maar lullen dat die buizenversterkers er zo goed uitzien.
Vervolgens staat ie "toch maar in de kast".
Ik had een critischer houding verwacht. Maar terugsturen is geen optie he. >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:47:
Bah, iedereen maar lullen dat die buizenversterkers er zo goed uitzien.
Vervolgens staat ie "toch maar in de kast".
Ik had een critischer houding verwacht. Maar terugsturen is geen optie he. >:)
Je haalt mensen door elkaar.. Mijn stereo stond in een afgesloten kast en daar blijft hij staan.
Ik heb geen buizen versterker
Ik ga zelden of nooit af op het uiterlijk van iets om de bruikbaarheid (in geval van audio geluid) te beoordelen.

Dat anderen dat wel doen... is aan hun, maar die hebben weer nooit gezegd dat die van hun in een kast staat.

Bij mij zou het uiterlijk van een buizenversterker dus nooit een reden zijn om er een te kopen. (anders had ik er wel een gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net op roehren und ho*ren forum dat topic over de dussun u3i gelezen en daar stond dit:

Als nächstes dem DIY mit SME und Denon DL-103 am MC-Eingang. Furchtbar. Ortofon-Übertrager dazwischen und auf MM-Eingang gewechselt. Keine Besserung. Breiig, aufgedunsene Bässe, keine Räumlichkeit. Denon raus und AT 150ML rein. Und die Sonne geht auf. Das System passt wunderbar auf den SME, läuft besser als am Akito. Sehr schöne Klangfarben, nicht ganz den Bass und die Räumlichlkeit des Ortofons, aber sonst wirklich klasse.

Ik zelf heb een Thorens 321 draaitafel met een SME 3009 arm en een denon dl-103 element, volgens die man op dat forum klinkt de dl-103 vreselijk in combinatie met de dussun?

Of is mijn duits niet goed?

Dat is dan wel balen, die dussun leek mij nou net wat ik zocht, een High-end phono stage met super bas voor weinig geld

Toen ik de ear 834p had aangesloten klonk het helemaal super , bas die je echt voelde ook. ( dit was op mijn cambridge 640A en mijn tijdelijke cheapo JKL speakers) Zo goed klinkt mijn huidige set echt niet...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat maar wat te dollen hoor, iedereen moet lekker doen wat ie zelf goed vind.
Het is tenslotte eigen geld waar iedereen zelf over beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik heb een dac-je gekocht om mijn pc op mijn versterker aan te sluiten.Kwam via ebay op deze dac uit:
Beresford TC-7510

- Crystal CS8414 96kHz low jitter digital audio receiver.
- Burr-Brown PCM 1716 24-bit/96kHz sampling CMOS Delta-Sigma D/A chip
- Class A biased 5532 low-noise, dual op amp as found in many sound studio mixing decks to ensure analogue integrity at the output stage
- Independent voltage lines for the analogue and digital parts in order to reduce power line interference.
- Redesigned Black or Champagne coloured metal Chassis
- Comes with a newly designed and impressive 1.7Amp AC/DC adaptor that offers even better audio performance.

Technical Details

* Receiver chip = CRYSTAL CS 8414
* Digital Converter = BURR-BROWN PCM 1716, 96KHz/24 BiT
* Two COAX digital inputs
* Two TOSLINK OPTICAL inputs.
* Frequency Response: 2.0HZ -20KHZ, 10.25dB
* Amplitude Linearity: >1.06d8
* Channel Separation; >I00dB@:1KHZ
* Signal to Noise. Ration: >103dB
* Total Harmonic Distortion: <0.00l5%@ 1kHz
* Phase Linearity: +/-0@;20KHz
* Digital Input: 96kH2; Consumer Standard SPDIIF
* Maximum Jitter (HP): <50 pico seconds RMS, using selected low jitter Crystal
* 0 VA-Sampling Rate: 8:*(352.8-kHZ)
* Resolution Capability: 24bit
* Digital Filter: 82dB

Prijs: 80 Britse ponden

Afbeeldingslocatie: http://www.pointstone.com/steven/Audio/DAC/BeresfordTC-7510/30percent/CIMG0158.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pointstone.com/steven/Audio/DAC/BeresfordTC-7510/30percent/CIMG0159.jpg

Wauw, dat ding speelt de dac van mijn M-audio Audiophile 2496 er finaal uit, ik las ergens een test waarin het beestje zelfs een dac van Arcam de baas was, maar ik kan helaas die site niet meer vinden :|

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 01:32:
Hello,
I work for ornec let me know if you people need any help.
Thanks
Kijk ff bij z'n profiel bij "Beroep"
grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen hier beweren dat veel producten orgineel zijn maar damn dit lijkt toch wel verdacht veel op een Denon receiver: http://www.ornec.com/product/EU/Shanling_SAV-899R/ (zit trouwens wel dts en alle meuk op :) ) Begrijp me trouwens niet verkeerd, vind het wel leuk spul (ga waarschijnlijk ook een G&W halen :9~ :*))

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
@Blobber: Interessant... Ik ben zelf ook niet helemaal tevreden over m'n huidige geluidskwaliteit als ik de PC aansluit. Toch interessant dat zo'n relatief goedkope DAC zo goed kan zijn :)
Hoe klinkt je PC nu t.o.v. een CD-speler?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

voodooless

Sound is no voodoo!

blobber schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:06:
- Class A biased 5532 low-noise, dual op amp as found in many sound studio mixing decks to ensure analogue integrity at the output stage
Nice, zeker voor dat geld. Die opamps zijn echter niet meer van deze tijd. Daar is echt nog wat winst te halen door ze te vervangen door een mooier exemplaar.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb over die dac gelezen op head-fi (amerikaans koptelefoon forum), schijnt een hele goeie te zijn voor het kleine bedrag...., ga ook ooit zoiets kopen om beter geluid uit mijn dvd speler te krijgen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hey, daar had ik nog helemaal niet bij nagedacht :)
Misschien dat ik wel wat van die China-shizzle hier neerzet als ik'n keer behoefte krijg aan surround :P
Goedkope receiver en surroundjes erbij en spelen met die hap (ik hecht relatief weinig waarde aan surround, stereo is voor mij oneindig veel belangrijker :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die shanling receiver zal zeker niet slecht zijn hoor... Het is dat ik er geen ruimte voor heb...

Misschien een paar van die kef eggs ofzo voor de center en achter kanalen? Weet iemand waar je dat soort kleine speakertjes goedkoop kan bestellen?

Ohja shit, ik kan beter al het geld in me stereo sound stoppen, veel beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
blobber schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:06:
Ik heb een dac-je gekocht om mijn pc op mijn versterker aan te sluiten.Kwam via ebay op deze dac uit:
Beresford TC-7510
Ziet er interessant uit. En voor 150 euro incl. verzenden een leuk speledingetje. Nog even wat reviews lezen en misschien dat ik 'm ook ga bestellen om eens te proberen.

Hoe zit 't eigenlijk met DTS en DD signalen? Downgrade ie dat tot stereo?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Cass Casey schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:01:
Hoe zit 't eigenlijk met DTS en DD signalen? Downgrade ie dat tot stereo?
natuurlijk niet, gaat alleen maar PCM in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
deepspace schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:06:
[...]

natuurlijk niet, gaat alleen maar PCM in.
da's dan weer jammer. Maar wellicht nog wel iets voor bij m'n cdspeler.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je dvd speler, pcm 2 channel output op de digitale aansluiting heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Wormaap schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:26:
@Blobber: Interessant... Ik ben zelf ook niet helemaal tevreden over m'n huidige geluidskwaliteit als ik de PC aansluit. Toch interessant dat zo'n relatief goedkope DAC zo goed kan zijn :)
Hoe klinkt je PC nu t.o.v. een CD-speler?
Hij klinkt erg goed moet ik zeggen, de dac van de geluidskaart was opzich wel aardig, maar ik miste een bepaald levendigheid in het geluid die er nu duidelijk wel inzit, bovendien zat er in de analoog uit een of andere storing die ik gewoon niet wegkreeg en die ben ik nu kwijt :)
Ik heb niet zo'n beste cd speler, en ik hoor eigenlijk geen verschil, van de week komt er een philips cd753 binnen (heel cheap gescoord), die heeft iig een veel beter loopwerk en dan kan ik de verschillen beter bepalen.Heb ik mijn systeem voor relatief weing geld toch redelijk ge-upgrade, tzt ga ik wel weer wat uit China scoren :)
deepspace schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:28:
[...]

ice, zeker voor dat geld. Die opamps zijn echter niet meer van deze tijd. Daar is echt nog wat winst te halen door ze te vervangen door een mooier exemplaar.
Ok, ben best in voor wat mod werk, zijn er pin compatible opamps die je direct erin kunt solderen of moet je dan ook andere componenten vervangen?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

blobber schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:01:
Ok, ben best in voor wat mod werk, zijn er pin compatible opamps die je direct erin kunt solderen of moet je dan ook andere componenten vervangen?
Over het algeneem zijn alle (dual)opamps gewoon pin compatible. Je moet alleen ff opletten dat ze het voltage aan kunnen. Als je wil experimenteren soldeer je er gewoon een IC voetje in. Kun je snel en clean wisselen zonder solderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

deepspace schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:18:
[...]
Over het algeneem zijn alle (dual)opamps gewoon pin compatible. Je moet alleen ff opletten dat ze het voltage aan kunnen. Als je wil experimenteren soldeer je er gewoon een IC voetje in. Kun je snel en clean wisselen zonder solderen ;)
Dat is iid slim, geen tube-rolling, maar op-amp shuffling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 18:01:
Heb net op roehren und ho*ren forum dat topic over de dussun u3i gelezen en daar stond dit:

Als nächstes dem DIY mit SME und Denon DL-103 am MC-Eingang. Furchtbar. Ortofon-Übertrager dazwischen und auf MM-Eingang gewechselt. Keine Besserung. Breiig, aufgedunsene Bässe, keine Räumlichkeit. Denon raus und AT 150ML rein. Und die Sonne geht auf. Das System passt wunderbar auf den SME, läuft besser als am Akito. Sehr schöne Klangfarben, nicht ganz den Bass und die Räumlichlkeit des Ortofons, aber sonst wirklich klasse.

Ik zelf heb een Thorens 321 draaitafel met een SME 3009 arm en een denon dl-103 element, volgens die man op dat forum klinkt de dl-103 vreselijk in combinatie met de dussun?

Of is mijn duits niet goed?

Dat is dan wel balen, die dussun leek mij nou net wat ik zocht, een High-end phono stage met super bas voor weinig geld

Toen ik de ear 834p had aangesloten klonk het helemaal super , bas die je echt voelde ook. ( dit was op mijn cambridge 640A en mijn tijdelijke cheapo JKL speakers) Zo goed klinkt mijn huidige set echt niet...
Grappig, ik heb t net ook nog s zitten lezen en ik snap er ook geen bal van. Gezien de phono zeer aanpasbaas is en gezien ze wat draaitafels wat minder onderlegd zijn geef ik eerder de schuld aan de combinatie element/arm/kabel. Zo'n lichte kromme SME S-arm is eerder geschikt voor lichte elementen met hoge compliantie en dat is de Denon zeker niet.

Verdere goede phono-prepre's zijn:
Pro-ject tubebox-II
Bellari VP209 ($250)
Musical fidelity X-can 3
Jolida JD9 schijnt ook goed te zijn (€250 bij timaudio)
Lehmann Black Cube (€450, met SE voeding €600)
Dussun u3i $338 bij Cattylink (oudere prijslijst van dec)
Phenomena werd mij aangeraden (€900) en die Ear 834p is natuurlijk super.

Die van Opera lijken mij niet goed te zijn, de recensies die ik gevonden heb waren niet enthousiast. De Dussun wel (uiteindelijk). De Bellari wordt door Stereophile de hemel in geprezen (amerikaans product he) maar ik vertrouw het voor geen meter.
De Smartphono heb ik gehoord maar ik vind het een duf en levenloos ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:00

mr_petit

opperprutser

Volgens hifi.nl is de officiële importeur van shanling RA-Vision.
Jammer dat ze zulke absurde prijzen hanteren:
Afbeeldingslocatie: http://www.shanling.com/images/new/CD100_TU100_A100/cd100s.jpg
CD100 cdspeler (uit design setje)
Ornec: €260,-
RA-Vision: €698,-
Natuurlijk is die bij RA vision natuurlijk incl btw, transport en invoer, maar daar wordt een cdspeler natuurlijk nooit meer dan 250% duurder van.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en zeker niet als je het per zeevracht laat komen... wat nou garantie? Ik koop er nog wel 1 :D
Het verschil zit m ook niet in gewicht. Die Shanling A40MKII digital receiver is trouwens wel 4x zo duur €420 tegen €1698 8)7 ; Shanling CD-S100 HDCD/CD player €126 tegen €698 7(8)7

Ik kan het niet laten; waarom ik aan het sparen ben voor een goed phonosysteem is DIT *;
Afbeeldingslocatie: http://gon5.audiogon.com/i/c/f/1161529967.jpg
Een Koetsu Urushi Vermillion. _/-\o_

Het is Japanse perfectie (8> , maar komt vaak genoeg uit Hong Kong van mensen die daar vaak komen voor zaken of vakantie. Japan heeft exorbitant hoge exportheffingen op deze dingetjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:00

mr_petit

opperprutser

Keb idd wel eens op fora gelezen dat Koetsu's in hongkong (en zuid korea?) heel goedkoop zijn.
Wat kost ie in nederland? 4000€ ofzo? (k zou het zelf nooit betalen, net zoals die elementjes van die gekke belg, maar 'k vind het wel grappig te zien hoe die dingen gemaakt worden)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Jeep, bedankt voor die links, die jolida is erg betaalbaar bij timaudio en heb ik goede dingen over gehoord....

Mijn SME arm is een beetje aangepast, en er zit ook een audio technica headshell op , dit maakt hem wat zwaarder....

Als ik echt voor iets goedkopers ga zoals de project of de bellari (kan niet = MM) dan neem ik gewoon een cambridge 640P... Die schijnt heel dichtbij de dynavector p75 en andere duurdere te komen.
Mijn vader heeft een oudere musical fidelity xlps, vind hem heel saai klinken... ( oeps, zoiets heb jij ook geloof ik)
Lehman black cube schijnt minder te zijn dan de trigon vanguard II, en die is goedkoper...

De Dussun u3i zit in dezelfde klasse als de ear 834p, maar de ear is hier bijna niet goedkoop te krijgen ( in amerika heb je er 1 voor 500 euro 2ehands)

De phenomena heb ik hele slechte dingen over gelezen... Ik vraag me af hoe goed die sphinx phono stages zijn?

Die cartbridge ziet er zeker interessant uit!, ik ga mijn platenspeler voorlopig niet veranderen, ik heb gehoord en gevoeld >:) wat eruit kan komen met een ear 834p!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 16-09 13:49
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:23:
Sommige mensen hier beweren dat veel producten orgineel zijn maar damn dit lijkt toch wel verdacht veel op een Denon receiver: http://www.ornec.com/product/EU/Shanling_SAV-899R/ (zit trouwens wel dts en alle meuk op :) ) Begrijp me trouwens niet verkeerd, vind het wel leuk spul (ga waarschijnlijk ook een G&W halen :9~ :*))
Tjemig dat ziet er wel heel mooi uit, waar zou je die tegenover kunnen zetten ? bij new york sound zit ie op $346,- als je hem ornec haalt wat ben je dan kwijt zouden jullie denken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je met douane rekening houd, ongeveer 450 euro ...

Op timaudio staan ook mooie receiver van shenya (vincent)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, ik ga denk ik maar voor de Jolida jd9:

Anyway despite the confusion the JD9 is an outstanding phono stage IMHO. I use mine with a Denon DL-103 and am
absolutely floored by the performance. The settings I use are: HI outputs, lowest gain setting, and 100 ohm loading.
Teamed with a moderate gain line stage (10-12db) the next higher (JD9) output setting might be best; gain setting
should be set by ear, forget the numbers.

Dat ding kan je ook goed modificeren ( OPA 627 en Auricap coupling capacitors), gelukkig ken ik iemand die dit kan want ik zou echt geen idee hebben hoe dat moest.

verzendkosten zullen toch niet zo hoog zijn ? hij weegt met doos 6 kg... 50 euro ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 02:02:
de pagina ziet er leuk uit, veel info.
maar net wat jeep al zegt, dan is ornec goedkoper 8)

ik zag trouwens nergens mijn image 65i, dat kennen ze zeker niet, of het is geen goede amp. (snik) :'(
Een buizenamp lijkt me wel wat, heb het alleen nog nooit gehoord maar door verschillende positieve geluiden ben ik zeer geintresseerd geraakt :)
Kan de 65i ook grote staanders goed aansturen van 89db, freq 20hz-60khz?
Ik luister meestal niet op orkaankracht maar het moet wel vol klinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic ik weet het, maar wel leuk om ff te laten zien: ik kwam mijn huidige element tegen:
Afbeeldingslocatie: http://i7.ebayimg.com/01/i/08/c6/e9/3c_12.JPG
Kiseki blue

Hij staat op fleabay; direct meenemen voor $950

/me kreeg m gratis bij z'n Pro-ject perspective :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en de Classic 6.10 versterker bestelt.

Nu nog de speakers. Iemand een suggestie? Voornamelijk voor pop/voice.

EDIT: TIEPVOUT

[ Voor 6% gewijzigd door MGSNK op 26-10-2006 12:41 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:18:
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en de Classis 6.10 versterker bestelt.

Nu nog de speakers. Iemand een suggestie? Voornamelijk voor pop/voice.
Kun je een link naar de Classis 6.10 geven?
Gevonden! (het is Classic).
http://www.ornec.com/prod...ted_transistor_amplifier/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er net aan wat je zoekt, wil je vloerstaanders of boekenplank speakers? Wil je iets uit china bestellen of iets hier kopen? wat is je budget?

als je iets heel goedkoops zoekt zou ik voor de wharfedale diamond 9 serie gaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.wharfedale.co.uk/images/range_models/range_3/model_11/finish_11/preview_1.jpg

Deze heeft hele goede recensies gehad , en kost maar 160 euro + 20 euro verzendkosten = 180 euro bij a better price : http://www.abetterprice.nl/product.asp?productnr=876

http://www.wharfedale.co.uk/model.php?model_id=11&finish=11#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Oh nee, het mogen best speakers zijn tot zo'n 1000 euro voor 2.
Ik ben best bereid in de toekomst een duurdere versterker te kopen als uitbreiding, indien dat nog is.
De Classic zou in zo een geval naar de werkkamer verhuizen.

De reden voor de classic was de simpelheid van de versterker, een afstandsbediening en een review waarin het type (andere merknaam) werd bejubelt om zijn neutrale weergave. Dat, en 394 euro is niet veel voor een aardige versterker.

Wat geluid betreft, ik heb aardig verwende oren en ik moet zeggen dat veel goedkopere speakers bij mij niet lekker liggen, zeker qua vocale weergave. Ik draai veel pop en zo nu en dan wat club.
Ik merkte het verschil tussen een Ikon 5 en een RS 6 ook zeer nadrukkelijk... en dat zijn speakers uit dezelfde prijsklasse.

Zelf zat ik te denken aan (per 2):

NL:

Monitor Audio RS6 = 1000
DALI IKON 2 = 800

Buitenland:

Aurum Cantus Leisure 2.

Helaas kan ik in de meeste internetshops niet de Volla of de nieuw V2M en V3M modellen vinden. Iemand een suggestie?

Ook hoorde ik een gerucht dat de Leisure 2 Luxury (MKII) slechtere drivers zou hebben dan de SE versie die bedoelt is voor Export. Iemand hier een idee over?

[ Voor 30% gewijzigd door MGSNK op 26-10-2006 12:48 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Persoonlijk zou ik dus echt nooit speakers bestellen, daarvoor is die keuze te persoonlijk en te zeer aan smaak gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien je budget best aardig is, zou ik toch echt gaan luisteren in verschillende winkels... zoals wormaap zegt.

Ik heb na veel audities ( ook de rs6 en een paar dali (?) ) voor de B&W dm603s3's gekozen, precies mijn smaak. Het is ook een prima match met de G&W uit china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Ja dat luisteren heb ik al gedaan. Mijn smaak viel met name op de Dali Ikon 2 SE (hobo versie) en de RS6. Waarbij de Ikon 2 naar mijn idee iets minder bass levert dan zijn grote 6 Broer (hobo) maar netzoveel detail in de weergave van vocals.

De reden om om de hoek te kijken was meer de prijstechnische zijde. Als ik voor het zelfde geld méér zou kunnen kopen in China, waarom niet. Onder wat voor voorwaarde ook, ik zal altijd mijn volledige budget uit proberen te geven als dat verbetering oplevert.

[ Voor 35% gewijzigd door MGSNK op 26-10-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:45:
Oh nee, het mogen best speakers zijn tot zo'n 1000 euro voor 2.
Ik ben best bereid in de toekomst een duurdere versterker te kopen als uitbreiding, indien dat nog is.
De Classic zou in zo een geval naar de werkkamer verhuizen.

De reden voor de classic was de simpelheid van de versterker, een afstandsbediening en een review waarin het type (andere merknaam) werd bejubelt om zijn neutrale weergave. Dat, en 394 euro is niet veel voor een aardige versterker.

Wat geluid betreft, ik heb aardig verwende oren en ik moet zeggen dat veel goedkopere speakers bij mij niet lekker liggen, zeker qua vocale weergave. Ik draai veel pop en zo nu en dan wat club.
Ik merkte het verschil tussen een Ikon 5 en een RS 6 ook zeer nadrukkelijk... en dat zijn speakers uit dezelfde prijsklasse.

Zelf zat ik te denken aan (per 2):

NL:

Monitor Audio RS6 = 1000
DALI IKON 2 = 800

Buitenland:

Aurum Cantus Leisure 2.

Helaas kan ik in de meeste internetshops niet de Volla of de nieuw V2M en V3M modellen vinden. Iemand een suggestie?

Ook hoorde ik een gerucht dat de Leisure 2 Luxury (MKII) slechtere drivers zou hebben dan de SE versie die bedoelt is voor Export. Iemand hier een idee over?
Ja, ik ben er zelf ook al mee bezig.

Ik heb Pacific audio gemaild of ze de Leisure 2 SE hebben staan (ik krijg nog antwoord),.. er is iemand die een stel (te duur) verkoopt via marktplaats waar je evt zou kunnen luisteren en ik heb contact gehad met iemand in Drente ergens die een paar Volla's te koop heeft naast zijn eigen stel. Die zijn echter NIET goedkoop (€2500). Maar wel helemaal super. Ik heb z'n email nog ergens en hij had zich in het vorige topic (nieuwe versterker, zie startpost) ook al eens gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook op ornec die proac response 2.5 clones kopen, heb veel over proac clones gelezen en deze kunnen heel goed zijn ( soms nog beter dan het origineel).... of de proac 1s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:03:
Je kan ook op ornec die proac response 2.5 clones kopen, heb veel over proac clones gelezen en deze kunnen heel goed zijn ( soms nog beter dan het origineel).... of de proac 1s
Daar zat ik inderdaad zelf ook aan te denken... Ik wacht even af tot Jeep wat meer te melden heeft mbt de Aurum Cantus.

Anders worden het toch die Von Masoch Proac 1S of speakers uit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand nog andere goedkope adresjes voor de jolida jd-9 ? Timaudio is nogal sloom met reageren...

Heb hem net besteld bij timaudio, hoop dat alles goed gaat

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:36
Wormaap schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:00:
Persoonlijk zou ik dus echt nooit speakers bestellen, daarvoor is die keuze te persoonlijk en te zeer aan smaak gebonden.
Ik zal je niet hoeven te vertellen dat een versterker ook zeer veel kan doen met je muziek, waarom die wel op de blind bestellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Sjah schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:41:
[...]

Ik zal je niet hoeven te vertellen dat een versterker ook zeer veel kan doen met je muziek, waarom die wel op de blind bestellen dan?
Omdat een versterker uiteindelijk minder doet voor je geluidsbeeld is het iets dat ik persoonlijk sneller zou bestellen aan de hand van reviews e.d. Overigens is voor mij 'sneller' het verschil tussen nooit en bijna nooit. Ik zou persoonlijk hooguit zo'n goedkope buizenamp kopen ofzo om eens te testen of het wat is, maar daar vind ik ze toch nog wat duur voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Hallo Rampage,

ik heb zelf grote vloerstaanders staan, en ik heb daar geen enkel probleem mee.

het geluid is vol de bas is strak en laag, het midden en hoog is los en klinkt zeer neutraal.
ik kan je deze buizenamp dan ook van harte aanbevelen. dit zijn mijn speakers 8)

omschrijving: 3 weg basreflex syteem
soort: zuil
afmetingen:

94 x 25,4 x 24 cm

vermogen: 100 Watt
rendement: 90 dB/1W/1m
impedantie: 6-8 ohm
frequentie: 20-22.000 Hz
hoog: Seas KT 19 F
midden: Vifa K10 MD 19
laag: Viva 21-WP-250

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind em er ook best leuk uitzien, wel handig dat ik hem gewoon onder mijn platenspeler of versterker kan zetten :

Afbeeldingslocatie: http://www.vacuumtube.com/JD9A_big.jpg

Kost 320 euro met shipping van timaudio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:36:
weet iemand nog andere goedkope adresjes voor de jolida jd-9 ? Timaudio is nogal sloom met reageren...

Heb hem net besteld bij timaudio, hoop dat alles goed gaat
'T gaat niet altijd even snel he? Ik vind het wel een mooi prijsje zo bij elkaar. Een nadeeel vind ik dat ie 1 ingang en (vaag) 2 UITgangen heeft. Ik zou liever 2 ingangen hebben want dat heb ik nu ook, das makkelijk met vergelijken (of als ik uiteindelijk een draaitafel met 2 armen heb).

Je begrijpt wel dat ik een goed verslag verw8 he? Anders kom ik m ophalen voor een eigen review B-) En dan houd ik m heeeeel lang :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las in een forum dat iemand niet zo enthousiast was: hier.

We praten wel over 320 euro, voor een phono-pre-preamp.
Audio Research vraagt weliswaar >2000 euro - dus het kan duurder - maar 320 euro is ook niet niks.

Ik heb ooit de SRPP uit de Elektuur gebouwd, die door slim inkopen totaal zo'n 200 gulden heeft gekost. Probleem: oscillatie. (stopweerstand op rooster helpt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja en dat is maar 1 negatieve losse opmerking van een dealer. En bovendien gerelateerd aan een veel hogere prijs (hij kost $650 in de US).
Ik ben ook andere tegengekomen icm een Denon 103
Nog een paar positieve meningen op audiogon
En nog meer relativerende positieve reacties op audioasylum
Ik denk dat je dus niet op 1 losse negatieve opmerking van iemand (met een eigen belang) in moet gaan, tegen veel positieve reviews en reacties van eigenaren. Je moet trouwens wel een uurtje of 50 inspelen voor de buizen.

Tungsol 12AX7 buisjes schijnen trouwens wel goed te zijn als je de buisjes wilt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik zo'n 2 jaar geleden een Shanling CD 80-T buizen CD speler via eBay aangeschaft. Was een gok want je weet maar nooit of en hoe de CD speler aankomt. Goede ervaringen met de leverncier. De import liep via Duitsland en de prijs was incl invoerrechten e.d. Binnen 3 weken had ik het apparaat in huis voor "maar" 525 euris. Helaas doet de leverancier geen zaken meer via eBay.

De afwerking van het apparaat is super. Mooie symetrische opbouw, afgeschermde voeding, Philips loopwerk, Dikke alluminium behuizing en inschakelbare upsampling.Klankmatig ook een verrassing. Zonder upsampling een zeerv breed en analoog klinkend geluid. Met upsampling smallere soundstage, minder warmte maar meer detail en precisie.(in vergelijking met een Micromega Stage 6)

Enige nadeel is service en onderhoud. Mijn speler kreeg na een jaar een defect aan een van de uitgangstrappen en dan heb je dus geen importeur om op terug te vallen. Gelukkig lopen er wat techneuten op mijn werk rond die ervaring hebben met buizen techniek dus het probleem is gefikst (kosten: een slagroomtaart). Als je op een service center terug moet vallen dan kunnen de kosten behoorlijk oplopen.

Ik zie met name voor versterkers weinig risico. Let er wel op dat de apparatuur voor 240v geschikt is. Hierdoor kunnen de variaties in onze Nederlandse netspanning voldoende opgevangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 03:24:
Tja en dat is maar 1 negatieve losse opmerking van een dealer. En bovendien gerelateerd aan een veel hogere prijs (hij kost $650 in de US).
Ik ben ook andere tegengekomen icm een Denon 103
Nog een paar positieve meningen op audiogon
En nog meer relativerende positieve reacties op audioasylum
Ik denk dat je dus niet op 1 losse negatieve opmerking van iemand (met een eigen belang) in moet gaan, tegen veel positieve reviews en reacties van eigenaren. Je moet trouwens wel een uurtje of 50 inspelen voor de buizen.

Tungsol 12AX7 buisjes schijnen trouwens wel goed te zijn als je de buisjes wilt vervangen.
Ik heb zelf een dl103 cartbridge , ik heb op audioasylum heel veel goeds gelezen over deze combo!
Ik ga als ik aan het apparaat gewend ben, wel wat nieuwe buisjes kopen ... zat zo te denken aan:

Groove tube 12ax7m ( is gebaseerd op mullards)
Ei elite gold ( gebaseerd op telefunken maar nu moelijk verkrijgbaar door bombardement NATO?)

Die tungsol schijnen wel heel goed te zijn , maar niet in phono stages....

Uiteraard schrijf ik een uitgebreid rapport als die er is ! :) Jeep: jij hebt toch ook een musical fidelity lps ofzo? dat ding heeft mijn vader, en ik vind hem eerlijk gezegd niet zo bijzonder klinken ( wel open ...) dan weet je in ieder geval een beetje wat mijn refentie is...

Die twee outputs, er zit een High output en een Low output op, die low is voor MM's maar klinkt minder goed omdat het volume omlaag word gehaald... Deze stage is juist zo goed voor MC's en vooral LOW mc's, hij schijnt een super grote gain te hebben...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:56:
Ik las in een forum dat iemand niet zo enthousiast was: hier.

We praten wel over 320 euro, voor een phono-pre-preamp.
Audio Research vraagt weliswaar >2000 euro - dus het kan duurder - maar 320 euro is ook niet niks.

Ik heb ooit de SRPP uit de Elektuur gebouwd, die door slim inkopen totaal zo'n 200 gulden heeft gekost. Probleem: oscillatie. (stopweerstand op rooster helpt niet).
Ik vind 320 euro helemaal niet zoveel voor een phono preamp, een analoge setup staat of valt bij de cartbridge en phono stage combo... Met mijn huidige NAD phono (interne van 1600 pre) klinkt het wel goed, maar levenloos en ingesloten + sisserig. Toen ik de ear 834p uit probeerde op mijn cambridge 640a versterker klonk het ongeloofelijk! dat was pas synergie, ik heb nog nooit zo een overtuigend geluid uit oude crappy speakers met een budget versterker gehoord. Je voelde de bas, freddie mercury stond in mijn kamer, kippenvel :9~

Ik hoop dat ik met de jolida in ieder geval tevreden ben, ik verwacht wel dat het goed gaat klinken met mijn nieuwe versterker ( de NAD klinkt ook een stuk beter nu)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Hey die Neutrik cinch pluggen heb ik ook :P kosten wel 1,50 euro per stuk :) Heb ik al mijn interlinks mee gemaakt.
Maar wat voor draadje ze daar nou aan hebben hangen kan ik niet helemaal volgen :?

Overigens heb ik ook wel zin in die G&W 2600 amps, en dan wel het liefst twee, voor front en rear, moet ik nog wel even sparen, magoed voor die prijs kan ik dat echt niet laten! Hoeft alleen niet zozeer integrated te zijn, twee eindtrappen zou ik ook wel goed genoeg vinden. Moet ik alleen nog ergens een pre-amp vandaan halen want mijn NAD 1300 vind ik ronduit waardeloos.
En het sluit denk ik wel mooi aan op mijn DIY eindtrap die ik voor Sub in wil zetten. Heerlijk symmetrisch ogend systeem wordt dat dan :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefankoopmans/AMP/front.jpg

Zitten ook twee ALPS potmeters in, bij Conrad vandaan, aangenomen dat deze wel ECHT zijn :P
Moeten alleen nog eens wat mooiere draaiknoppen op, dit is geen gezicht.

Overigens een super topic dit, ik wist echt niet dat je zulk geweldig spul uit china kon halen. Een eye-opener!

[ Voor 9% gewijzigd door BruT@LysT op 27-10-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik heb de anti-ic's met eichman bullets besteld, koste me maar 30 euro meer....

Die draadjes , dat zijn magnet wires, gebruiken ze ook in electrische motoren voor de spoel...
De speakerkabel kan je in bulk vorm voor 3 euro per meter kopen :) , Ik moet er wel bij zeggen dat het een speciale soort magnet wire is die je niet zo makkelijk kan vinden :(

Dat zou best mooi zijn, een surround set met G&W versterkers!

Als eindblokken zou je ook de Classic 8.0B kunnen nemen, heeft wel een wat kleinere transformer maar zal zeker niet slecht zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Pff die Ornec site werkt wel lekker heh? ik krijg constant errors, zitten we met z'n allen de site te overbelasten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 00:41:
De topic titel slaat nergens op... commercieel spul, alsof die Chinese bedrijven het uit liefdadigheid doen.
Dit heeft niets met liefdadigheid maar meer met uitbuiting te maken. Ik weet niet of je ooit in China bent geweest maar ik ben er al regelmatig geweest en dan niet alleen in de steden zoals Beijing, Hong Kong en Shanghai maar ook in de andere "grote steden". Het verhaal is bekend en eenvoudig, in China liggen de productie kosten ontzettend laag. De prijzen die oa bij Ornec genoemd worden lijken belachelijk laag voor het product maar voor China zijn het nog steeds ontzettend hoge prijzen die de gemiddelde chinees niet kan betalen. Ik weet uit ervaring dat de gemiddelde Chinees nog geen 5 procent verdient van een gemiddelde Nederlanden en moet hiervoor ook nog eens zo'n 60 tot 70 uur per week werken. Alle hifi merken laten wel spullen in China maken dus de kennis en technologie is zeer zeker in China aanwezig. Het probleem voor de westerse bedrijven is dat nu de
markt in China langzaam opengaat zij langzaam hun producten zelf op de markt gaan brengen ipv voor andere bedrijven te werken. Dit gebeurt overigens niet alleen op audio gebied maar ook in andere industrie vormen. Dus voor de ongelovige onder ons er komen wel degelijk topproducten voor in onze ogen lage prijzen uit China. Je moet niet vergeten dat als wij een Chinees product kopen voor bv 500 Euro dit omgerekend voor een Chinees zo'n 10000 Euro is.
Mijn advies is kopen nu het nog kan want binnen 10 jaar is het vermoedelijk wel afgelopen met
die lage prijzen. Tegen die tijd is China ook een grootmacht in de handel en betaal je gewoon westerse prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddie mercury stond in mijn kamer, kippenvel

Dan stond ie zeker achter je ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha , niet grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
BruT@LysT schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:26:
Pff die Ornec site werkt wel lekker heh? ik krijg constant errors, zitten we met z'n allen de site te overbelasten? ;)
Mwa dat niet , maar 3dView werkt niet in Fx, ok dan pakken we IE, maar daar werkt die ook niet goed. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bucanier

Dat klinkt goed, ik zet de 65i op m'n lijstje :)
Heb je ook foto's van de amp in werking?

Mijn speakertjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.aurumspeakers.com/img_all/produkte/big_aurumvulkan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW. mooie speakers! een andere tube amp voor op je lijstje is :

http://www.timaudio.com/showphoto.asp?photoid=565

Heb deze al een keer genoemd, maar deze schijnt op hezelfde niveau als de cayin a88t te spelen!

Weet ook bijna zeker dat die je speakers wel aankan }:O

Hij is iets goedkoper als de image 65i geloof ik....

http://www.pacificvalve.us/XSD2020AKT8.html

Afbeeldingslocatie: http://www.pacificvalve.us/images/Front-Top.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificvalve.us/images/Side.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificvalve.us/images/Back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificvalve.us/images/Bottom.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificvalve.us/images/Tubes.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificvalve.us/images/Looking_Down.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruT@LysT schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:26:
De site van Ornec werkt perfect met Opera, met IE is het 3x niks en met FF geeft het ook problemen (heb ik vernomen).
Overigens een super topic dit, ik wist echt niet dat je zulk geweldig spul uit china kon halen. Een eye-opener!
Tnx, daarom ben ik er over gaan posten in de vorige draad: ik vond het ook nogal een eye opener.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg trws vandaan mijn setjes buizen van BTB binnen. Zeer veilig verpakt!
Ik heb las eerste de Elektro Harmonics 6CA7's erin gedaan en nu zo'n 5 uur gespeeld. Het klinkt wel anders; voller, en de ruimtelijkheid is ook prima in orde. Dit zijn de buizen waar ik het minste van verwacht eigenlijk.

Luistertest Yarland FV34AIII, Audio Note Oto SE, Mission Cyrus III

Ik heb ook een paar dagen een Mission Cyrus 3 te leen die een vriend ooit aangeraden heb. Dat is geen misselijke transistorversterker en koste toen zo'n fl 1600. Maar hij kan niet tippen aan de Yarland. Hij gaat harder en heeft wel die diepste bas, maar daar houd het op. De Cyrus 3 klinkt wat neutraler/feller in het hoog en de bassen zijn wat droger maar ook minder fel/snel. Maar dat is niet zo belangrijk. De Audio Note gaat wel diep en zeer vol (te?) en heeft ook veel diepte, maar weet de stemmen minder precies te scheiden. Ik kan de loopjes wel goed volgen. Het klinkt erg vol en mooi maar minder precies en gedetailleerd.

Er is wel iets anders typerends wat me wel duidelijk opviel en dan moet ik eerst even wat uitleggen: als je een instrument of stem op het podium hoort dan stel ik me die voor als een wolk. Dat hoor je in het echt ook. Die stem kan verder naar voren of achteren staan en groter of kleiner lijken. In het echt hoor je van een persoon ook niet alleen zijn mond maar ook zijn borstkast resoneren dus het is nooit een punt in de ruimte, maar het moet ook niet te groot worden.

Als ik via de Yarland buizenversterker luister klopt dit redelijk goed. Niet te dichtbij en te klein, niet te ver weg en te groot. Het podium begint achter de speakers. Die wolk steekt af tegen de 'zwarte' achtergrond. Ik kan elk instrument precies plaatsen. Ik kan ingewikkelde loopjes ook prima volgen en stemmen van een koortje onderscheiden als aparte stemmen. Er zit ook veel diepte in (verschil tussen voorste stem en achterste instrument/nagalm/echo).
Als ik nu de Cyrus 3 gebruik lijkt het alsof de stem wat verder naar voren staat (geen probleem) maar als ik een stem of instrument hoor dat ie uit een wolk met ruis tevoorschijn komt. :S Als het geluid stopt, stopt het ook. Net of er zand op de vloer gestrooid is en dat weer verdwijnt, of als een druppel op het water valt dat je zo'n kroontje ziet. Bij ingewikkelde loopjes raak ik eerder de draad kwijt en een koortje lijkt meer op een uitgesmeerde brij. Stemmen/orgeltoon lopen ook wel eens 'vol' (net of je oren dichtzitten als het te hard gaat) En de ruimte loopt minder ver door naar achteren. Duidelijk minder diepte dus.

Ik heb een paar keer geswitched en ik hoor het steeds weer. Loopjes, koortje en vollopen heb ik samen met die vriend geconstateerd. Ik ga er geen oorzaken voor bedenken, maar ik weet wel dat ik de buizenversterker(s) veel schoner vind klinken. Het is dus duidelijk geen toevoeging (fijn clippen of harmonische vervorming) die de buizenversterker maakt maar juist het in tact laten van het originele signaal. Met de buizenversterker klinkt het meer zoals ik het in het echt ook hoor. Ik kan de Yarland vol opendraaien met het orgel van de St Eustache in Parijs (met van die volle zware tonen) en het blijft goed gaan. Met de Cyrus heb je het idee dat het 'te hard' gaat ook al draai ik hem niet verder open dan 9-10 uur...

BTW: de opstelling was identiek en ik heb vrij snel omgeplugd en heb steeds dezelfde paar nummers gebruikt. Mijn vriend was niet bevooroordeeld want hij weet niets van hifi enzo, hij zingt zelf in een koor. Hij heeft geen idee wat beter moet klinken of wat dan ook.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Gaat de Yarland nu echt je Audio Note vervangen
of gebruik je ze nu fijn naast elkaar?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Beste Rampagecab van de image heb ik helaas geen foto's in werking. maar ik heb wel foto's in dit topic geplaatst , anders kijk je even bij de site van Nelson Audio daar staat hij ook namelijk :P

En hij is inderdaad wat duurder, maar ja het is jou keus. :D

[ Voor 48% gewijzigd door Bucanier op 28-10-2006 02:30 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:30:
Gaat de Yarland nu echt je Audio Note vervangen
of gebruik je ze nu fijn naast elkaar?
euh, nee zo decadent ben ik niet :P Ik weet nog niet welke ik ga verkopen. De Yarland bevalt me zeer goed maar de AN is redelijk waardevast en heeft ook gevoelsmatig een referentiestatus. Ik ga mijn schepen niet achter me verbranden zeg maar.

Dus iik weet het nog niet, aar ik denk er wel serieus over mijn AN Oto te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die berichten over de yarland, had ik dat ding nou maar gekocht :D

kan altijd nog natuurlijk, heb nog een hele waslijst van spullen die ik "moet" kopen :

Power filter (G&W)
Powercables ( 3x von masoch)
Squeezebox dc nitro cable
Tube dampers ( voor de Jolida)
Mooie 12ax7 tubes (voor de jolida)
2x anti- IC's ( jolida en toshiba dvd)

pffff, er komt ook geen einde aan :) kan maar beter genieten van de muziek 8)7

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Barry|IA schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:36:
Mocht je willen, 1,50 euro per stuk. Maak daar maar minimaal 10 euro per stuk van!

[...]
Kijk, als ik zeg dat ik iets zelf gekocht heb ergens en het wordt kijhard ontkracht vind ik dat niet echt aardig, maargoed. Ik was eens even In Utrecht met mijn vader en daar kwam ik een elektronicazaakje tegen. Even binnengewandeld en kwam er zomaar bij me op dat ik wel wat mooie zelfbouw cinch pluggen wilde hebben. Kreeg ik deze Neutrik plugjes voorgeschoteld voor 1,50 euro per stuk. Heb ik er 10 gekocht, achteraf heel dom want ik had er veel meer mee moeten nemen.
Later kwam ik er al achter dat ik ze nergens voor die prijs kon bestellen, vond het al vreemd. Misschien dat de kassiere niet goed op de hoogte was van de prijzen, dat zou natuurlijk best kunnen. In dat geval heb ik mooi 100 - 15 = 85 Euro bespaard die dag :P
Ik was er wel gelijk erg blij mee moet ik zeggen, voor zo'n zacht prijsje zulke mooie plugjes :)

Neutrik 1
Neutrik 2

/edit

En ik lees nu pas dat er een enorm prijsverschil zou zitten in de profi en de normale? wat is dan precies het verschil want aan de buitenkant is het dat niet echt waar te nemen zo lijkt het.

[ Voor 11% gewijzigd door BruT@LysT op 28-10-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:25:
Beste Rampagecab van de image heb ik helaas geen foto's in werking. maar ik heb wel foto's in dit topic geplaatst , anders kijk je even bij de site van Nelson Audio daar staat hij ook namelijk :P

En hij is inderdaad wat duurder, maar ja het is jou keus. :D
Tja de vraag is natuurlijk klinkt de 65i als de Cayin? of beter :)
De Music Curve stond al op m'n lijstje :)
Ik lees zo vaak dat een tube-amp beter klinkt in stereo dan een surround versterker, gaat dat ook voor mij op ?

B.t.w dit is m'n surround setje:

Afbeeldingslocatie: http://www.parasound.com/img/halo/c1_angle_577.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.parasound.com/img/halo/a51_front_577.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie versterkers!, ik denk dat een goede stereo tube integrated op sommige punten wel beter is , vooral met muziek... Solid state is natuurlijk ook heel iets anders. De vraag of jij het beter vind met jouw muziek , kan ik geen antwoord op geven :) Misschien iemand anders, ik heb te weinig ervaring met tube spul ( phono trap en twee monoblokken)

De cayin a88t heeft the absolute sounds editor award 2006 gewonnen, hij is natuurlijk niet precies hetzelfde als de music curve, maar het geeft toch een indicatie van de kwaliteit :D

Cayin Audio A 88T
$1995
acousticsounds.com
This all-tube integrated is PS’s favorite kind of
audio component: wonderful performance at
a reasonable price. Costing a mere fiver under
two grand, this hand built honey boasts fit and
finish that would do McIntosh proud, while its
designer freely admits it was made to sound like
Mc’s fabled MC275. A no apologies necessary,
low-price alternative to the latter, it will drive
any version of Quad electrostatics and fine
mini-monitors with a sound that is sweet and
seductive, yet also vibrant and dynamic.
PS (review forthcoming)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
Leuk topic dit. Veel mooi spul voor een geweldige prijs.

Zelf heb ik een versterker van het Franse Advance Acoustic, die de bouw ervan in China doet. (tja welke fabrikant niet :P) Maar de prijs en de kwaliteit vind ik zelf erg oke. Voor de MAP305 heb ik maar 530 euro voor betaald exclusief verzendkosten. Heb zelf geen foto camera, maar dit zijn de plaatjes van de website:

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.advance-acoustic.com/images/prod/m/2006/03/MAP305-grosiIIi.jpg

Binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.advance-acoustic.com/images/prod/ml/2006/03/INT_1.jpg

Achterkant (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.advance-acoustic.com/images/prod/b/2006/03/Cul-2mini.jpg

De afstandbediening die er bij zit is ook lekker solide, i.p.v. die elcheapo plastic afstandbedieningen die je er vaak bij krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

530 euro, dat is weinig voor zo een mooi ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ah das heel mooi 83 cent ex btw!, dan snap ik ook gelijk de 1,50 die zo'n winkel er voor vraagt :) Zeer acceptabel dus.
Misschien een linkje voor mij waar je ze voor die prijs kan halen? want dan bestel ik er nog even een paar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Die dure hebben sowieso al 1 groot voordeel.
De rand maakt eerst contact, en veert dan naarbinnen, zodat het puntje ook contact maakt.
Omdat de rand de aarde is, ga je met die pluggen nooit een brom krijgen als je ze 'live' insteekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
net wat robert al zei rampage, mijn techische achtergrond gaat ook niet zo ver als die andere jongens op dit topic :>
maar je kunt ook de verschillende reviews lezen over buizenamps zoals ik tevreden ben over mijn Image65I , is robert zeer tevreden over zijn GW en Jeep tevreden over zijn yarland. :*)

maar die cayin is ook goed hoor :P

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

BruT@LysT schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:14:
Misschien een linkje voor mij waar je ze voor die prijs kan halen? want dan bestel ik er nog even een paar ;)
nl.farnell.com :) Je moet wel wat moeite doen om daar particulier te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Even een vraag : ik lees veel informatie over tube dempers (ringen) :?
1 is het zinvol om deze dingen te kopen.
2 maakt het echt zo'n verschil in geluid.
3 en als het echt wat uitmaakt , waar moet je dan op letten als je ze koopt.
4 gebruik je ze dan voor de eind of voor de stuurbuizen.

ik wacht met spanning op de reacties :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik zit erover te denken om de Image 7a te halen bij ornec, buizen pre-amp, en dan voor me Arcam te zetten die ik dan alleen als eindbak laat spelen. Ben benieuwd wat dat met het geluid doet. En het is mooie weg naar een echte voor-eind combinatie, want daar wil ik toch heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Hier heb ik nog wat leuks voor alle buizenamps bezitters. :*)

http://www.drtube.nl/tubeshop/

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Die site lijkt wel dood, ik krijg alleen wat te zien bij voor - :X en eindbuizen, de rest is leeg, zowel in ie als in firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Inderdaad Blobber , je hebt gelijk. vannacht deed hij het nog.

Ga gelijk een mailtje naar hem opsturen naar die dokter, :/ :?

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
onder de indruk van Jungson speakers heb ik op internet naar winkels gezocht.
Uitgekomen op deze duitse site: http://www.jacksondirekt....th=59&sort=4a&language=en

ik zal eens uitzoeken of er ook naar Nederland wordt bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

MGSNK schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:56:
onder de indruk van Jungson speakers heb ik op internet naar winkels gezocht.
Uitgekomen op deze duitse site: http://www.jacksondirekt....th=59&sort=4a&language=en

ik zal eens uitzoeken of er ook naar Nederland wordt bezorgd.
Daar komt ook mijn Magic boat vandaan. Op ebay.de vind je ook nog een berg spul van hun. Ze waren eerst officieel importeur van Jungson, maar zijn dat tegenwoordig geloof ik niet meer. Naar Nederland bezorgen is in ieder geval geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb enkele dagen geleden een korte luistertest kunnen doen met de Prima Luna 1.
In het verleden had ik ook een test gedaan met de Cayin Spark 530.

het gevoel van luisterplezier en voldoening achteraf was bij de Prima Luna niet spectaculair in vgl met mijn huidige NAD. Dit had ik wel toen ik de Spark beluisterde. Ik had wel het gevoel dat de plaatsing achter de speakers lag maar niet in de breedte wel in de diepte. Mijn NAD geeft soms wel luistermoeheid bij muziek die veel in het hoog zit, dit bleef bij de PL1 aangenaam en gecontroleerd.
Meer heb ik er niet over te zeggen zeker omdat de persoon in kwestie voor zijn -brand new- PL1 van 1 jaar oud nog 950 euro vroeg...verdomd veel.. zeker in vgl mss met alles wat hier besproken wordt.

greetz, s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 08:33:
Even een vraag : ik lees veel informatie over tube dempers (ringen) :?
1 is het zinvol om deze dingen te kopen.
2 maakt het echt zo'n verschil in geluid.
3 en als het echt wat uitmaakt , waar moet je dan op letten als je ze koopt.
4 gebruik je ze dan voor de eind of voor de stuurbuizen.

ik wacht met spanning op de reacties :*)
1 dat ligt eraan: zijn je buizen gevoelig voor microfonie? En staat de versterker dan dicht bij een speaker die erg hard staat?
2 Als ie aanstaat tik eens met de achterkant van een schroevendraaier tegen een buis. Als je niks hoort dan heeft het ook geen zin. Een tikje is veel en veel harder dan luchtgeluid. Dus als je een goede stevige buis hebt met een stevige glaskolf dan zul je er weinig voordeel aan hebben (om niet te zeggen weggegooid geld).
3 dat ze dempen en dat ze tegen warmte kunnen. En dat ze door afkoelen niet te strak gaan zitten.
4 beiden maar dat ligt eraan welke last van microfonie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:22:
[...]

1 dat ligt eraan: zijn je buizen gevoelig voor microfonie? En staat de versterker dan dicht bij een speaker die erg hard staat?
2 Als ie aanstaat tik eens met de achterkant van een schroevendraaier tegen een buis. Als je niks hoort dan heeft het ook geen zin. Een tikje is veel en veel harder dan luchtgeluid. Dus als je een goede stevige buis hebt met een stevige glaskolf dan zul je er weinig voordeel aan hebben (om niet te zeggen weggegooid geld).
3 dat ze dempen en dat ze tegen warmte kunnen. En dat ze door afkoelen niet te strak gaan zitten.
4 beiden maar dat ligt eraan welke last van microfonie hebben.
Jeep post een keer overdag! hoe is het mogelijk ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:44:
Jeep post een keer overdag! hoe is het mogelijk ! _/-\o_
Jetlag van de zomertijd :+

Maareh, hoe zit dat met die bijeenkomst? Valt er nog wat te regelen?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.