Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.195 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
De impendantieschakelaar op'n gitaar-amp doet precies hetzelfde als de verschillende uitgangen op de hierboven geposte amp. Er zijn ook gitaarversterkers met 'gewoon' losse outputs.
Verder zijn de meeste gitaareindtrappen gemaakt om lang clean te blijven, bij de meeste moderne versterkers krijg je ze zelfs domweg niet meer overstuurd.

Overigens worden buizen vaak gebruikt om het geluid een andere sound mee te geven. Niet echt trouw aan de originele sound, maar als het lekker klinkt boeit dat natuurlijk niets :)
Hoe dat precies in die CD-spelers zit weet ik niet, maar ik vermoed dat ze ook daar als 'filter' gebruikt worden.

[ Voor 56% gewijzigd door Wormaap op 23-10-2006 11:50 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:28:
Ik zou wel eens willen weten wat nou een goede cd-speler uitmaakt. Looopwerk, dacs, filters, opamps. Ik zie ook veel chinese cd-spelers met een buizeneinddtrap. Ik hou best van buizenversterkers maar wat heeft het nou voor zin om na een opamp een poaar buizen te schakelen? Daar gaat het geluid toch nooit beter van worden? Extra elektronica maakt het signaal nooit beter imho.
Dat zou ik ook wel willen weten.
Waarom klonk een Luxman D107 zoveel beter dan mijn Sony CDP-227ESD, en waarom klinkt een Tjoeb 4000 zoveel beter dan de Marantz speler waar 'ie op is gebaseerd?

Extra electronica zou 't signaal nooit beter kunnen maken, maar met buizen en het menselijk gehoor zit 't blijkbaar wat ingewikkelder. Ik heb jarenlang genoten van een hybride versterker, een Luxman LV105U. FET voortrap, buizen tussentrap en MOSFET eindtrap. Die tussentrap is in principe volstrekt overbodig, maar maakte wel dat die versterker vreselijk goed klonk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De impendantieschakelaar op'n gitaar-amp doet precies hetzelfde als de verschillende uitgangen op de hierboven geposte amp.
Ja technisch wel ja, maar qua bediening niet. Een veeg met een poetsdoek en het staat verkeerd. En dan heb je een probleem.

Buizen worden in gitaarversterkers gebruikt om een ander sound te geven. Vooral bij clippen hoor je dat. Een buis in een hifi versterker hoort niet te clippen.

Er zit wel verschil in de verschillende merken, maar het hoor daar juist zou trouw mogelijk aan het origineel te klinken. Als een buis alleen dingen toe zou voegen (die dus niet in het signaal thuis horen) dan zouden buizen nu denk ik echt niet meer gebruikt worden. Dat kun je ook na-apen met een chip. Het gaat er juist om dat buizen juist zoveel mogelijk van het originele signaal behouden, en dat kunnen ze mede zo goed omdat de schakeling zo simpel te houden is.

Alles in natuurkunde is het maken van compromissen. Verschillende merken buizen maken andere compromissen. Dat een buis anders klinkt is dus het kiezen voor een ander compromis. Je kunt door tuberolling dus kiezen wat jij belangrijk vindt. Dat kan met transistors lekker niet :P

Als een op-amp de boel al versterkt heeft kun je de verloren informatie nooit neer terug 'verzinnen' door een paar buizen er achteraan te schakelen. Het enige wat je dat krijgt is de nadelen van buizenversterking: soft clipping en wat extra 2e harm. vervorming en afwijking van de rechte frequentiecurve. Vervelende IM vervorming of jitter of weet ik wat voor rommel op het oorspronkelijke signaal wordt gewoon meeversterkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 02:44 . Reden: opschonen van mogelijk vervelende opmerkingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
:?

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 03:08:Het enige wat je dat krijgt is de nadelen van buizenversterking: soft clipping en wat extra 2e harm. vervorming.
Nadelen? Het zijn juist de voordelen van een buis ;) Soft clipping zal je speakers in ieder geval niet mollen, en het valt veel minder op, en het lage gehalte (in verhouding) van oneven orde vervorming maakt juist de sound van den buis uit.

Over CD-spelers met buizen: imho hebben die daar weinig te zoeken, in ieder geval niet op de manier hoe de meeste chineese modellen het doen. Doe je het met buizen, dan ook de hele mikmak achter de dac, dus zowel filter IV conversie als output. In de meeste gevallen is het filteren IV conversie echter nog gewoon een opamp. De buis voegt dan alleen wat buis geluid toe i.p.v daadwerkelijk iets zinvols te doen.

Dan liever een buizen voorversterker.

[ Voor 33% gewijzigd door voodooless op 22-10-2006 08:15 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soft clipping ?????????
Dus de opname op de cd is al overstuurd ?
Denk aljeblieft ff na.

Het gaat er juist om dat buizen juist zoveel mogelijk van het originele signaal behouden, en dat kunnen ze mede zo goed omdat de schakeling zo simpel te houden is.
Daarom wordt bij buizenversterkers het uitgangsvermogen ook gespecificeerd bij 5% vervorming - omdat buizen, en speciaal buizen dat zo goed kunnen. Het lijkt wel een soort van cultus te worden.
Dat je een buizenversterker goed vind klinken is jouw eigen keuze, maar dicht buizen geen eigenschappen toe die ze niet hebben.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Modbreak:Ik zou het tof vinden als mensen elkaar in hun waarde zouden laten en eventuele verkeerde informatie gefundeerd zouden weerleggen. Zondermeer op elkaar inhakken heeft niemand wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Je zegt in je eerdere post, verwijzend naar naar mijn uitspraak dat de eindtrappen gewoon hetzelfde werken, dat je nog nooit een impendantieschakelaar op een hifi-amp hebt gezien, en dat er dus wel verschil in zit. Dat is gewoon niet zo, aangezien die impendantieschakelaar (zoals eerder gezegd) dus domweg het zelfde doet als de verschillende outputs op andere buizenversterkers.
Dat het een stuk makkelijker is om verkeerd te zetten kan kloppen, al zou ik de mensen die blindelings achter hun versterker wat aansluiten ook de kost niet willen geven :P

Dan nog over de buisjes.
In hybride-gitaarversterkers wordt er 1 voorversterkerbuis gebruikt in'n verder volledig transistorcircuit. Die buis versterkt dan helemaal niets, als je hem eruittrekt kun je zelfs gewoon doorspelen, maar wordt puur als filter gebruikt, om wat 'buizenwarmte' toe te voegen, NIET om te clippen dus.

De rest van het verhaal wordt door deepspace en bockwurst al mooi verteld :)

[ Voor 40% gewijzigd door Wormaap op 23-10-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic, maar hier is een uitgebreide site met zelfbouw buizenversterkers. Daarmee ben je wel een regenachtige zondagmiddag zoet. :)

Hij verwijst door naar een bevriende trafobouwer. Bouwsetjes lijken betaalbaar, 400 euro voor een KT88 versterker, maar dat is exclusief BTW en verzendkosten én exclusief alle overige onderdelen - behuizing, knoppen, condensatoren ... - en dat tikt stevig aan. Toch komt het dichter bij de Chinese prijzen dan wat je in de Hifi-winkel koopt.

Offtopic 2: http://www.jacmusic.com/html/order/jacmusic-pricelist.PDF
Kunnen jullie deze pdf (een prijslijst voor buizen) openen? Mij lukt het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel wat meer weten over die clones van proac en PMC op ornec... Ze staan onder von masoch... vraag me af of de von masoch FB1 of de TB2 een goede upgrade zijn van mijn huidige B&W dm603 s3... De TB2 zijn kleine boeken plank speakers maar gaan toch tot 40hz door een speciale transmissie tunnel... Die FB1's zijn natuurlijk vrij duur om te shippen, maar zijn geloof ik wel super goede speakers, What-hifi is ook heel positief over PMC

Als het wat is, kan ik mijn B&W 's verkopen en TB2's kopen of een beetje geld bij leggen en FB1's kopen... Ik heb hier een kleine kamer, wat ik zoek in een nieuwe speaker is een wat directer opener geluid , goed met films en muziek. De B&W 603s3's zijn niet echt geschikt voor deze kamer omdat je het volume echt open moet draaien om alles eruit te krijgen ( ze klonken in de winkel beter)

Aurum cantus ziet er ook zeker interessant uit, maar die gaan niet zo laag en zijn naar ik gelezen heb een beetje laid-back in geluid... Ik hou van levendige dynamische speakers die je "bang "kunnen maken, in ieder geval geen totem achtig geluid ( dat is gebaseerd op de totem arro's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:02:
Soft clipping ?????????
Dus de opname op de cd is al overstuurd ?
Denk aljeblieft ff na.
Daar niet natuurlijk. Had er ff niet aan gedacht dat het over een CD-speler ging ;) Soft clipping is daar geen issue. (en ja, helaas is in vele gevallen de opname op CD overstuurd).
Het gaat er juist om dat buizen juist zoveel mogelijk van het originele signaal behouden, en dat kunnen ze mede zo goed omdat de schakeling zo simpel te houden is.
Daarom wordt bij buizenversterkers het uitgangsvermogen ook gespecificeerd bij 5% vervorming - omdat buizen, en speciaal buizen dat zo goed kunnen. Het lijkt wel een soort van cultus te worden.
Dat je een buizenversterker goed vind klinken is jouw eigen keuze, maar dicht buizen geen eigenschappen toe die ze niet hebben.
Lekker generaliseren weer.. Ik weet niet of het je al opgevallen was, maar ik ben zeker geen aanhanger van buizen. Richt dus je commentaar aan anderen ;) En behouden van het orginele signaal doen buizen zeker erg weinig met een dergelijke vervorming (over toe eigenen van eigenschappen die ze niet hebben gesproken...). Overigens is het bij voorversterkers vaan een heel ander verhaal. Deze vervorming vele malen minder en hebben door de vaste impedantie load niet de problemen van een kromme response.

Weinig onderdelen wil nog lang niet zeggen dat het ook weinig met het signaal doet, of dat het zoveel beter zou zijn. Dat is gewoon absoluut een fabeltje. Je gaat toch ook niet je filters uit je speakers slopen omdat ze dan beter zouden klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:37:
Aurum cantus ziet er ook zeker interessant uit, maar die gaan niet zo laag en zijn naar ik gelezen heb een beetje laid-back in geluid... Ik hou van levendige dynamische speakers die je "bang "kunnen maken, in ieder geval geen totem achtig geluid ( dat is gebaseerd op de totem arro's)
Al eens naar zelfbouw gekeken??? www.speakerland.nl

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar begin ik liever niet aan :), wil gewoon genieten van het geluid... ben niet zo geduldig , zoals jullie misschien gemerkt hebben toen ik aan het wachten was op de G&W ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, eerst opslaan dan pas de PDF openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, eerst opslaan dan pas de PDF openen.
Nee: lukt niet.
Gebruik je Adobe Acrobat? Blijkbaar werkt ie niet in Foxit Reader. Heb geen zin om Acrobat te installeren. :(

Staat deze buis in de prijslijst: http://www.emissionlabs.com/datasheets/EML300B-XLS.htm
Zoja hoeveel kost 'ie? Ik gok 249 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd Adobe Acrobat,

EML 300B (Pair) 348,00
EML 300B-Mesh (Pair) 394,40
EML 300B-XLS (Pair) 418,76

prijs valt mee he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Aurum Cantus levert ook tweeters voor de zelfbouw. Heb er zelf eentje in mijn center zitten. Niks mis met dat spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EML 300B (Pair) 348,00
EML 300B-Mesh (Pair) 394,40
EML 300B-XLS (Pair) 418,76
prijs valt mee he :+
Dus duurder dan een complete versterker met eenzelfde type buis uit China: http://www.ornec.com/prod...be_Amplifier_230V_version

Grote kans dat ik het verschil NIET hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:20

mr_petit

opperprutser

Weet iemand overigens of je bij ornec (in engeland dus) ook versterkers e.d. zou kunnen beluisteren?
(leuk als je daar op vakantie zou zijn :P)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
effe bellen :P of een mail sturen dan weet je alles. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Bucanier op 22-10-2006 20:45 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor wie het aangaat:
/me gaat even al zijn voorgaande reacties opschonen van alle niet aan het topic bijdragende opmerkingen.

Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,
I work for ornec let me know if you people need any help.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:56:
voor wie het aangaat:
/me gaat even al zijn voorgaande reacties opschonen van alle niet aan het topic bijdragende opmerkingen.

Mijn excuses.
*Zoef* Mijn reacties en minder vriendelijke opmerkingen ook even verwijderd :)
Vriendjes? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:05:
Ik ben ook in de markt voor zo'n gaaf buizenbakje van Yarland.
Ik hang nog een beetje tussen de FV-34A3 en de FV-34C3.
Mijn speakers (Elac CL92) hebben een rendement van 89dB
dus vermogen is niet zo'n probleem. Daarnaast vind ik ze
vrij bassig met mijn huidige amp, wellicht wordt dat met een
buizenbak wat milder. Wat is klankmatig het verschil tussen
de EL34 en de EL84? Misschien kan Jeep daar zijn licht over
laten schijnen, thanx ;)
Ik heb op Ornec een recensie geschreven van de FV34AIII (die uitgebreide is van mij)
Alwins heeft van de FV34BII geschreven en de FV34CII is een kopie van de Aria mini. De Aria mini is een soort van miniatuur low-budget high-end tube-amp met een soort van cultstatus. Daar zijn ook genoeg recensies van te vinden naast de hele lijst met commentaren op Ornec (die wel betrouwbaar zijn IMHO: ook slechte ervaringen blijven gewoon staan).

schijn O-)
Als je naar de opbouw van de versterker kijkt dan zie je dat de voornaamste verschillen de eindbuizen en het formaat (dus ook van de trafo's!) zijn. En het gewicht.

De FV34A heeft 1 Shu Guang EL34 per kanaal, geschakeld als single ended triode zonder negatieve terugkoppeling. Dit is de meest eenvoudige schakeling met de meest algemeen verkrijgbare en betaalbare buizen met een relatief flink vermogen. Per kanaal werkt er dus 1 buis in echte klasse A. Het geluid is dus zeer schoon en gedetailleerd met een goede ruimtelijke weergave. (Na inspelen is het) een zeer neutraal klinkende versterker met een goede dynamiek en zwarte achtergrond. Alleen de diepste bassen zijn iets zwakker. Buizen vervangen zal niet veel kosten.

De FV34C: The Yarland FV-34C III uses 2 x Sovtek 6BQ5 / EL84's per channel in push-pull, triode mode. The Yarland amp is cathode-biased meaning that you can change output valves without having to open it up and set the bias.
Push-pull wil zeggen dat per kanaal 2 buizen samenwerken; elk 1 kant van de x-as. Zij moeten dan precies overlappen in het midden. Lastiger eindbuizen wisselen dus, en duurder. Sovtek buizen zijn ok, maar niet super. Er is ook veel minder keus in EL 84's.
De eindtrap is hetzelfde als mijn Audio Note Oto (EL84 PP) en de voortrap is hetzelfde als de FV34A (als het nog steeds USA-made 5670 zijn zouden die wel iets beter moeten zijn, maar ze wijzigen dat nogal eens zonder opgaaf van redenen). De klank zou dan moeten zijn: meer power en dynamiek maar minder exacte ruimtelijke plaatsing en detaillering. Het vermogen zal ook een paar watt hoger zijn, maar het zal hoogstens 2dB schelen. De bas zal wat voller zijn maar of het verder doorloopt naar onderen zal ws door de trafo's beperkt zijn.

De afwerking is voor beiden prima. Ik heb dus gekozen voor de 34A en heb er geen spijt van. Mijn verwachtingen werden zelfs ruimschoots overtroffen. En nogmaals: je mag komen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 02:07:
[...]

*Zoef* Mijn reacties en minder vriendelijke opmerkingen ook even verwijderd :)
Vriendjes? :>
Ik ga niet zoenen hoor :o Maar verder ok.

Ik zie dat jij er nog een paar vergeten bent?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ornec:

Hello Catherine (is it Catherine?)

Wow, more new products! You even sell the Dussun Mju3i and Opera phono preamps now!!! Because of my request? When i sell my old amp that is the 1st thing i'll buy next.

I hope you can understand a little of what we are discussing. We are foremost interested in Chinese hifi, but since Ornec has these very interesting prices...

@rest
Ik weet niet of het al iemand opgevallen was: Ornec heeft ook diverse phono-preamps toegevoegd. Onder andere de Dussun μ3i, welke dus hetzelfde is als de Red Rose Rosette2 phono-voorversterker van $2000.
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100524-M.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:12:
Offtopic, maar hier is een uitgebreide site met zelfbouw buizenversterkers. Daarmee ben je wel een regenachtige zondagmiddag zoet. :)

Hij verwijst door naar een bevriende trafobouwer. Bouwsetjes lijken betaalbaar, 400 euro voor een KT88 versterker, maar dat is exclusief BTW en verzendkosten én exclusief alle overige onderdelen - behuizing, knoppen, condensatoren ... - en dat tikt stevig aan. Toch komt het dichter bij de Chinese prijzen dan wat je in de Hifi-winkel koopt.

tja, dat bedoel ik.

Jacmusic pdf kan ik gewoon openen hoor. Die was iik ook al eerder tegengekomen, maar vond het minder interessant. Je kunt ook gewoon bij BTB kijken. Die is goedkoper en heeft ook alles (incl goede service).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Citaatje van TS:
Vanwege de relatief lage prijs en de hoge kwaliteit...

Link naar de Ornec website:
HIER kun je de producten bekijken, incl. prijzen en spec's.
De eesrste de beste koptelefoon die ik aanklik (random chosen) is €120,-. Kan duurder maar vind dit niet 'goedkoop'. Incl. verzendkosten gaat het je toch snel een aardige duit kosten.

Reden waarom ik minder snel iets onbekends koop. Je kent het niet.
Eenmaal een XFX videokaart gehad en je was tevreden, koop je de volgende keer ook een XFX.
Zo gaat het bij mij wel. Heb nu een HK versterker. Ben meer dan tevreden mijn volgende zal ook een HK zijn. Ik koop niet snel iets uit China (ten eerste hoge verzendkosten en je weet niet wat je krijgt*iets onbekends*) door de redenen die tussen haakjes staan.

Nog een citaat van TS:
Vergelijkbare producten zijn in Nederland immers veel duurder vanwege de merknamen
Wat zijn merknamen? Sony? Philips? JVC? Of Denon, Marantz, Harman Kardon? Yamaha? De laatste 4 zijn volgens mij in Nederland wel merknamen. Of is JVC beter? :>

Als het rond €100 zijn zou ik wel een keer een kansje wagen. Gaat het echter om een versterker/whatever van €500 begin ik er niet aan. Maar wel een leuk Topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Crijnn op 23-10-2006 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:39:
...ik ben zeker geen aanhanger van buizen. Richt dus je commentaar aan anderen ;) ...

Weinig onderdelen wil nog lang niet zeggen dat het ook weinig met het signaal doet, of dat het zoveel beter zou zijn. Dat is gewoon absoluut een fabeltje. Je gaat toch ook niet je filters uit je speakers slopen omdat ze dan beter zouden klinken...
Eenvoud is het kenmerk van het ware. Ook in hifi IMHO. Mijn speakers hebben trouwens geen wisselfilter, ook zonder slopen.

Ik ben geen voorstander van buizen in een apparaat anders dan een versterker. Dus daarin zijn we het wel eens.
Het is geen sausje waar je het lekker mee maakt. Buizen hebben gewoon nadelen, dat vloeit gewoon voort uit het compromis dat je maakt door een buis te gebruiken. Maar de voordelen van dat compromis ben je al lang kwijt. Dan heeft het totaal geen nut meer. Net als inenten als iemand al doodziek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crijnn schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 03:00:
De eesrste de beste koptelefoon die ik aanklik (random chosen) is €120,-. Kan duurder maar vind dit niet 'goedkoop'. Incl. verzendkosten gaat het je toch snel een aardige duit kosten.

Reden waarom ik minder snel iets onbekends koop. Je kent het niet.
... Heb nu een HK versterker. Ben meer dan tevreden mijn volgende zal ook een HK zijn. Ik koop niet snel iets uit China (ten eerste hoge verzendkosten en je weet niet wat je krijgt*iets onbekends*) door de redenen die tussen haakjes staan.

Wat zijn merknamen? Sony? Philips? JVC? Of Denon, Marantz, Harman Kardon? Yamaha? De laatste 4 zijn volgens mij in Nederland wel merknamen. Of is JVC beter?

Als het rond €100 zijn zou ik wel een keer een kansje wagen. Gaat het echter om een versterker/whatever van €500 begin ik er niet aan. Maar wel een leuk Topic.
Mijn post op pg1 zou eigenlijk de startpost moeten worden. Daar staat meer info in.
Koptelefoons zijn nou niet iets om te proberen. Scheelt ook veel te weinig. Versterkers en cd-spelers wel. Vooral versterkers scheelt heel veel (€140 ipv €1600, €520 ipv €8000, identiek of bijna identiek). En speakers, maar die zijn nog duurder om te verschepen.

"iets onbekends' is relatief. Dat is puur het stickertje wat er opgeplakt wordt. En dat wordt vaak genoeg (lees: meestal) op een chinees product geplakt.
Herman Karton wordt ook in China gemaakt. Je betaalt er alleen westerse prijzen voor. Merknamen zijn hier eerder: Quad, Rega, B&W, Arcam, Vincent, Musical Fidelity, Mark Levinson, Mission, niet helemaal het prijssegment waar jij mee vergelijkt. We hebben het over high-end, niet over hifi. Je moet eens naar een echt goede audiowinkel gaan om te luisteren, bv RAF, Audio Design, Wilbert.

edit: ik bedoel de afdeling van RAF waar het echte dure spul staat. RAF heeft ook veel doorsnee spul. Net als Hobo-hifi.
Denon en HK zijn ok, maar zeker geen high-end spul (dit is niet als snobisme bedoeld hoor). De dure spullen die ze hebben zijn puur voor het imago en overpriced.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik weet dat dit eigenlijk niet de plek is, maar dit product roept om een inkoopactie. Vooral de G&W TW-2006X integrated amplifier is erg interessant. Ik denkt dat we zomaar de helft van de verzendkosten kunnen besparen en op het product misschien ook nog een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij DVD.nl heb ik net meegedaan met een inkoopactie. Dat scheelde 10% op de aankoopprijs bij 20 deelnemers: bijna hetzelfde als wanneer je het bij today only koopt. Aangezien verzendkosten toch per kg gaat is individueel versturen net zo praktisch, anders moet je in nl ook weer (duur) versturen/ophalen. Alleen wanneer je dichtbij elkaar woont en anders niet boven de 21kg komt (Ornec krijgt boven de 21 kg 50% korting bij DHL) loont dat de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Mijn post op pg1 zou eigenlijk de startpost moeten worden. Daar staat meer info in.
Koptelefoons zijn nou niet iets om te proberen. Scheelt ook veel te weinig. Versterkers en cd-spelers wel. Vooral versterkers scheelt heel veel (€140 ipv €1600, €520 ipv €8000, identiek of bijna identiek). En speakers, maar die zijn nog duurder om te verschepen.

"iets onbekends' is relatief. Dat is puur het stickertje wat er opgeplakt wordt. En dat wordt vaak genoeg (lees: meestal) op een chinees product geplakt.
Herman Karton wordt ook in China gemaakt. Je betaalt er alleen westerse prijzen voor. Merknamen zijn hier eerder: Quad, Rega, B&W, Arcam, Vincent, Musical Fidelity, Mark Levinson, Mission, niet helemaal het prijssegment waar jij mee vergelijkt. We hebben het over high-end, niet over hifi. Je moet eens naar een echt goede audiowinkel gaan om te luisteren, bv RAF, Audio Design, Wilbert.
In de merken die jij noemt zitten een aantal die ik niet ken, moet ik toegeven.

Ik heb dus een HK versterker. Heerlijk.
Waar het vandaan komt maakt mij niet uit, als het goed klinkt ben ik blij.
Ik heb mijn speakers en versterker "goedkoop" kunnen bemachtigen.
Maar scheelt het dan ook om een bv. HK versterker te bestellen vanuit China?

Sony, Philips e.d. vind ik zeker geen High End stuff. Dat koopt 'de massa'.
Denon en HK zijn echter wel een 2 die horen bij de betere.
Je moet eens naar een echt goede audiowinkel gaan om te luisteren, bv RAF, Audio Design, Wilbert.
Ehm... Waar haal je een HK versterker? Bij Expert? Scheer&Foppen? Ik denk niet dat dit het probleem is. Mijn Marantz cd-speler komt niet van de Dixons, laat staan mijn The Bowers & Wilkins

[ Voor 36% gewijzigd door Crijnn op 23-10-2006 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:37:
Ik wil wel wat meer weten over die clones van proac en PMC op ornec... Ze staan onder von masoch... vraag me af of de von masoch FB1 of de TB2 een goede upgrade zijn van mijn huidige B&W dm603 s3... De TB2 zijn kleine boeken plank speakers maar gaan toch tot 40hz door een speciale transmissie tunnel... Die FB1's zijn natuurlijk vrij duur om te shippen, maar zijn geloof ik wel super goede speakers, What-hifi is ook heel positief over PMC

Als het wat is, kan ik mijn B&W 's verkopen en TB2's kopen of een beetje geld bij leggen en FB1's kopen... Ik heb hier een kleine kamer, wat ik zoek in een nieuwe speaker is een wat directer opener geluid , goed met films en muziek. De B&W 603s3's zijn niet echt geschikt voor deze kamer omdat je het volume echt open moet draaien om alles eruit te krijgen ( ze klonken in de winkel beter)

Vergis je niet in de specs hè? Die Aurum Cantus zijn echt beregoed hoor. En net een beetje wat je zoekt: open en luchtig. Een beetje laid back moet je di vertalen als: niet hard in het hoog zoals een duitse speaker maar eerder als een engelse (zoals de B&W) maar wel frisser. Ik vind B&W's altijd een beetje duf klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
He Jeep slaap jij nooit :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nu ik bemerk dat mijn GW geen koptelefoon uitgang heeft, zit ik te denken aan z'n losse koptelefoonversterker. Maar hoe sluit je zoiets aan? Op de rec-out van je versterker?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat bekant alle (buizen en integrated) versterkers op 220 volt werken... jammer, bij sommige heb ik wel serieuze interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 03:05:
Eenvoud is het kenmerk van het ware. Ook in hifi IMHO. Mijn speakers hebben trouwens geen wisselfilter, ook zonder slopen.
Dan ben ik wel heel benieuwd naar je speakers ;) Ben het verder totaal niet eens met je statement. Vind je vast niet erg O-)

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 23-10-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crijnn schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 03:33:

Ehm... Waar haal je een HK versterker? Bij Expert? Scheer&Foppen? Ik denk niet dat dit het probleem is. Mijn Marantz cd-speler komt niet van de Dixons, laat staan mijn The Bowers & Wilkins
Bij de Mediamarkt of BCC. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Crijnn schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 03:00:
Wat zijn merknamen? Sony? Philips? JVC? Of Denon, Marantz, Harman Kardon? Yamaha? De laatste 4 zijn volgens mij in Nederland wel merknamen. Of is JVC beter? :>
Dat zijn dus niet de merken die we bedoelen (afgezien van de duurste modelen misschien). Het gaat hier echt een vergelijking van de sub 1K modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 02:09:
[...]

Ik ga niet zoenen hoor :o Maar verder ok.

Ik zie dat jij er nog een paar vergeten bent?
Ook gefikst :)
Ik had in m'n edits geprobeerd weer enigszins aan te sluiten op jouw vernieuwde posts, zodat het verhaal voor eventueel geïnteresseerden nog wat waarde houdt. Vandaar dat ik mijn laatste paar posts nog niet geëdit had, in afwachting van wat jij van die van jou ging maken :P

Back on topic:

Nog even over het toevoegen van bepaalde eigenschappen, en dan met name het 'dat kan ook met een chip'-stukje. Vantevoren excuses dat ik wederom de gitaarwereld er aan de haren bijsleur, maar dat is toch de plaats waar buizenversterkers nog het meest gebruikt worden, en door het geringe technische verschil (een gitaarversterker is dan wel gebouwd om te kleuren, maar dat laat de techniek verder weinig veranderen) is het een onuitputtelijke bron van informatie, mits je de voor hifi oninteressante dingen filtert (ik zal jullie niet vervelen met hoe mooi mijn ECC83's over hun nek gaan als ik ze een extra gainboost geef :P)

In de gitaarwereld hebben al enkele bedrijven (Line6, Hughes & Kettner en Tech21 onder andere) geprobeerd om het karakter van buizen te recreëren en in'n chipje te stoppen. Heck, ze stoppen zelfs de sounds van tientallen buizenamps in 1 versterker.
Er zijn mensen die het helemaal te gek vinden, maar de algemene consensus blijft dat je het beter niet kan doen als je de veelzijdigheid niet nodig hebt, omdat echte buizen toch een heel stuk dynamischer klinken, beter reageren op je spel en gewoon overall beter klinken.

De relevantie van dat verhaal ligt erin dat het (jammer genoeg) niet zo makkelijk is om een buizensound na te maken in een chip.

Overigens zijn de 2e orde harmonischen die een buizenversterker toevoegd de reden waarom een buizenamp van 10 watt harder speelt dan een transistorversterker van 30 watt. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik geen flauw idee heb of een hifi-buizenversterker ook harder klinkt dan een transistorversterker :P

[ Voor 61% gewijzigd door Wormaap op 23-10-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wormaap schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:01:Overigens zijn de 2e orde harmonischen die een buizenversterker toevoegd de reden waarom een buizenamp van 10 watt harder speelt dan een transistorversterker van 30 watt. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik geen flauw idee heb of een hifi-buizenversterker ook harder klinkt dan een transistorversterker :P
Dat is niet helemaal correct. Ik heb daar laatst wat metingen van gezien waarin duidelijk werd waarom een buizenamp veel harder klonk. Met die vervorming had dat niet veel te maken. Ik zal het nog eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
deepspace schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:18:
[...]

Dat is niet helemaal correct. Ik heb daar laatst wat metingen van gezien waarin duidelijk werd waarom een buizenamp veel harder klonk. Met die vervorming had dat niet veel te maken. Ik zal het nog eens opzoeken.
Graag. Ik heb dat ooit gelezen en sinds toen altijd gewoon aangenomen. Kan zijn dat ik er compleet naast zit though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Interessant. Hij meet dus een daadwerkelijk verschil in SPL.
Nu ben ik helemaal benieuwd wat hier de reden achter is, want daar gaat'ie verder niet achteraan.
Het enige wat ik zie is dat'ie de buizen nét wel laat clippen, en de torren nét niet, maar dat zal geen noemenswaardig verschil maken in output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:54:
[...]

Dan ben ik wel heel benieuwd naar je speakers ;) Ben het verder totaal niet eens met je statement. Vind je vast niet erg O-)
Er zit alleen 1 condensator in om de tweeter te beschermen. De basspeaker wordt dus full range aangestuurd. Reference 3A doet dit zo, net als de eerste speakers die ik ooit gekocht heb en dat werkt prima.

Over die eenvoudig is beter, dat is een benadering van 1 kant natuurlijk. Maar in mijn ervaring werkt dat wel. Je kunt het ook van de andere kant benaderen: veel elektronica en alles corrigeren maar dan gaat het al snel in de papieren lopen voordat het mooi natuurlijk klinkt. Als het met minimalisme lukt dan geeft dat wel een gevoel van 'wow'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:39:
Er zit alleen 1 condensator in om de tweeter te beschermen. De basspeaker wordt dus full range aangestuurd. Reference 3A doet dit zo, net als de eerste speakers die ik ooit gekocht heb en dat werkt prima.
Ik wil wel eens een waterval en response (en vooral ook off-axis) van die speaker zien. Durf te wedden dat het veel beter kan ;) Overigens moet je niet denken dat er voor een dergelijke speaker niet veel gecorrigeerd is, want dat is nu gewoon gedaan door de unit hiervoor te ontwerpen. En dat heeft vast niet alleen maar voordelen.

En inderdaad:

Afbeeldingslocatie: http://www.soundstagemagazine.com/measurements/reference3a_mmdecapo/frequency_on1530.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.soundstagemagazine.com/measurements/reference3a_mmdecapo/frequency_456075.gif

Deze speaker heeft absoluut een filter nodig, en heeft ook nog eens massieve faseproblemen.

[ Voor 41% gewijzigd door voodooless op 23-10-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan pak je meteen één van de goedkoopste Ref. 3a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 02:15:
@ Ornec:

Hello Catherine (is it Catherine?)

Wow, more new products! You even sell the Dussun Mju3i and Opera phono preamps now!!! Because of my request? When i sell my old amp that is the 1st thing i'll buy next.

I hope you can understand a little of what we are discussing. We are foremost interested in Chinese hifi, but since Ornec has these very interesting prices...

@rest
Ik weet niet of het al iemand opgevallen was: Ornec heeft ook diverse phono-preamps toegevoegd. Onder andere de Dussun μ3i, welke dus hetzelfde is als de Red Rose Rosette2 phono-voorversterker van $2000.
[afbeelding]
Lijkt wel op een Vincent versterker :D

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:05:
Lijkt wel op een Vincent versterker :D
Niet elk rechtopstaand barebone-like kastje is een Vincent 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:05:
Dan pak je meteen één van de goedkoopste Ref. 3a.
Is helaas het enige waar ik ff snel een response voor kon vinden. En wat dan nog als het de goedkoopste is? Voor zoveel geld verwacht ik toch echt veel meer veel meer.

Ook dit onderschrijft dat. Al lijkt de i versie wat beter te zijn.

Ik zeg niet dat het zonder filter zou kunnen, het kan vast wel, maar is het beter... nee. Slechter? Ligt aan de implementatie. A3 gebruikt het vooral om zich te kunnen onderscheiden van de rest. Dat doet het marketingtechnisch gewoon heel goed.

[ Voor 45% gewijzigd door voodooless op 23-10-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:22:
[...]

Is helaas het enige waar ik ff snel een response voor kon vinden. En wat dan nog als het de goedkoopste is? Voor zoveel geld verwacht ik toch echt veel meer veel meer.

Ook dit onderschrijft dat. Al lijkt de i versie wat beter te zijn.

Ik zeg niet dat het zonder filter zou kunnen, het kan vast wel, maar is het beter... nee. Slechter? Ligt aan de implementatie. A3 gebruikt het vooral om zich te kunnen onderscheiden van de rest. Dat doet het marketingtechnisch gewoon heel goed.
Marketingtechnisch lijkt me onzin. Het merk is bijna niet bekend, inclusief jezelf zo te lezen. Voor de geïnteresseerde zijn de response grafieken niet onbekend. Om daarom nu een speaker gelijk af te schrijven? Ik heb duurdere speakers gehad met een veel betere response, maar mijn huidige ref. 3a danste daar rondjes om (de l'integral). Is het perfect, nee helemaal niet, maar als je naar de gehele klank luistert is ref. 3a. een uitblinker vergeleken met gelijk geprijsde speakers. Tevens is de instrumenten plaatsing al een buiging waard. Het is natuurlijk maar net waar je heen wilt. Het liefst het gehele plaatje, maar dat geld heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tuurlijk is het vooral marketing. Dat het merk niet bekend is maakt niet uit. Wil je een kans maken om te overwinnen, dan moet je anders zijn, dan alle andere. Deze gasten doen blijkbaar een goede gok met hun concept. Ik zeg niet dat het niet kan werken, ik zeg ook niet dat het slecht is. Ik kan wel in een oogopslag zien dat deze speaker een zuigkring kan gebruiken om die bult weg te werken. Daar wordt ie vast en zeker beter van. Dat die woofer gemaakt zou zijn om zonder filter te spelen is dus imho niet echt waar. Ik kan je zo een paar woofers aanwijzen die beter geschikt zouden zijn.

Eigen creatie van mij met Vifa breedbandertje van 10 cm, die speelt inderdaad volledig zonder filter:

Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/picolina/response_small.png

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 23-10-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Sowieso bestaat de perfecte speaker niet (elke speaker is een schamel compromis).
De een staart zich blind op een rechte frequentiekarakteristiek, de ander op het voorkomen van resonanties (al dan niet in het membraam) en persoon 3 wil een perfecte plaatsing.
De speakers die het marketingtechnisch het best doen zijn de speakers van de fabrikant die de hoogste jaarwinsten draait (of hoe je dat maar boekhoudtechnisch doet), of waarvan de eigenaar / aandeelhouders het rijkst van worden (ik kan me niet voorstellen dat meneer A3 meer verdient dan bijvoorbeeld meneer B&W). Ik vind het een beetje een nondiscussie aangezien de perfecte speakers voor je eigen budget meestal al in je woonkamer staan ;).

edit:

@deepspace
die picolino wil ik zelf altijd ook nog een keer bouwen. (of is dat niet de picolino uit hobbyhifi?)
Is dat je eigen meting?

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 23-10-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:10:
Tuurlijk is het vooral marketing. Dat het merk niet bekend is maakt niet uit. Wil je een kans maken om te overwinnen, dan moet je anders zijn, dan alle andere. Deze gasten doen blijkbaar een goede gok met hun concept. Ik zeg niet dat het niet kan werken, ik zeg ook niet dat het slecht is. Ik kan wel in een oogopslag zien dat deze speaker een zuigkring kan gebruiken om die bult weg te werken. Daar wordt ie vast en zeker beter van. Dat die woofer gemaakt zou zijn om zonder filter te spelen is dus imho niet echt waar. Ik kan je zo een paar woofers aanwijzen die beter geschikt zouden zijn.
Het zou pas marketing zijn als mensen je product kopen vanwege dat specifieke verschil. Maar niemand koopt een speaker omdat er geen filter inzit. De audiofiel zo er nooit een kopen, zie de response. Alleen de mensen die echt gaan luisteren. "Maar mensen, deze klinkt slechter maar heeft geen filter, die koop is dus!...."

Het zijn trouwens geen gasten, maar 1 man. Natuurlijk wil dit merk zich onderscheiden, dat willen ze allemaal. Maar de filter is maar een onderdeel, het daadwerkelijke onderscheid zit in de gehele klank. Ik zou zeggen ga luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:20:
Het zou pas marketing zijn als mensen je product kopen vanwege dat specifieke verschil. Maar niemand koopt een speaker omdat er geen filter inzit.
Waarom niet? Mensen kopen een amp omdat er een buis in zit, een auto omdat er Audio op staan, of kopen een banaan omdat ie geel is.. En zoals jeep al zegt, een speaker omdat ie eenvoudig in elkaar zit.

Bovendien stijgt de vervorming die die resonantiebult ook nog eens aanzienlijk (ook te zien in de metingen). Die bult zal vermoedelijk ook wel grotendeels bijdragen tot de sound van de speaker. Dergelijke bulten zijn trouwens niet vreemd bij andere fabrikanten hoor. Zo voegt iedereen zijn eigen (vaak herkenbare) sound aan zijn speaker toe. Er zijn altijd wel mensen die het prettig vinden en erbij zweren. Ik ben gemerkt dat ik een vlakke response nog steeds het prettigst vind klinken :)

[ Voor 42% gewijzigd door voodooless op 23-10-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

mr_petit schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:14:
De een staart zich blind op een rechte frequentiekarakteristiek, de ander op het voorkomen van resonanties (al dan niet in het membraam) en persoon 3 wil een perfecte plaatsing.
Doe mijn maar alles bij elkaar :)
edit:

@deepspace
die picolino wil ik zelf altijd ook nog een keer bouwen. (of is dat niet de picolino uit hobbyhifi?)
Is dat je eigen meting?
Dit is van mijn eigen versie, de Picolina ;) De Picolino heeft namelijk wel een filter nodig. Dat filter gebruikte ik eerst, maar het voldeed totaal niet. Dus zooi eruit, en opnieuw gemeten.. en voila, kaarsrecht :) Mijn Piconina is kleiner, en gaat dieper. Bizar diep zelfs (zo'n 40 Hz haalt ie -3 dB (niet te zien op deze meting). Natuurlijk wel ten kosten aan belastbaarheid en rendement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:14:
Ik vind het een beetje een nondiscussie aangezien de perfecte speakers voor je eigen budget meestal al in je woonkamer staan ;).
Mhaw, niemand heeft natuurlijk alle speakers in de wereld van dezelfde prijsklasse gehoord, dus er zal zeker wat beters zijn. Het is trouwens wel compleet offtopic vanwege die china troep O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

]eep schreef
[...]
tja, dat bedoel ik.

Jacmusic pdf kan ik gewoon openen hoor. Die was iik ook al eerder tegengekomen, maar vond het minder interessant. Je kunt ook gewoon bij BTB kijken. Die is goedkoper en heeft ook alles (incl goede service).
Ik begrijp je reactie niet. Bedoel je dat zelfbouw niet goedkoop is?

Volgens mij is het altijd nog de helft van wat versterkers in de winkel kosten, dus als zelfbouw je hobby is, is het een optie. Ik heb ook enkele (hybride-) buizen-versterkers gebouwd.

En er zijn peperdure buizen in omloop, ja.

Wat is BTB? Kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:22:
[...]

Waarom niet? Mensen kopen een amp omdat er een buis in zit, een auto omdat er Audio op staan, of kopen een banaan omdat ie geel is.. En zoals jeep al zegt, een speaker omdat ie eenvoudig in elkaar zit.
En jij koopt een speaker vanwege een goede frequentiekarakteristiek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:30:
En jij koopt een speaker vanwege een goede frequentiekarakteristiek :P
Nee, dat is slechts het begin! Ten eerste koop ik geen speaker, hoogstens de units. De rest doe ik zelf wel. Met een karakterestiek ben je er nog lang niet! Er komen nog 1001 andere dingen bij kijken, waterval, stapresponse, fase gedrag, off axis response, kastresonanties, vervormingsgrafieken... You name it... Pas als alles (binnen grenzen natuurlijk) in orde is, vind ik een speaker echt goed. En ik kan je verstellen dat ie dan ook schitterend zal klinken :)

En nu weer terug naar China High-end hifi, anders gaat dit nog uren door ;)

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 23-10-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even verwijderd, niet leuk :P

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat wil ik nog even 1 dingetje zeggen.
Ik heb die Ref3A niet uitgezocht maar ik liep er 2e H tegenaan. En ze bevallen uitermate goed. Echter ... die piek rond de 100-150 Hz ... dat komt me bekend voor. Bij mij zit die ook en daar stoor ik me idd weleens aan. Maarja, het zijn wel speakers van >€3000, de rest van de kwaliteiten zijn wel goed.

Ik zit niet voor niets verlekkerd naar die Aurum Cantus te kijken. De V3M of die nieuwe vloerstaander... Zo'n ribbon vanaf 2200 Hz lijkt me wel wat.

Dat vifa 10cm breedband ziet er best netjes uit. Je moet alleen geen orgelmuziek of drum 'n base liefhebben zijn denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plaatje van de Aurum Cantus V6F
Afbeeldingslocatie: http://www.aurumcantus.com/loudspeaker/hifi/images/V6F(2).JPG

url BTB-elektronics: http://www.btb-elektronik.de/
prettige winkel in DE, veel kennis en assortiment. Zeer goedkoop.

Ik heb net geld overgemaakt voor
6N3PRussia 6h3n, ähnl 2C51 2x 6,50=€13
EL34 SED winged "C" Paar 25,80
KT77 JJ Red Label Paar 29,90
6CA7 EH Paar 21,90

ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Niet online
Nou ik heb ook maar zo'n G&W TW2006X besteld. Kijken of het wat is.

Ik mag geld overmaken naar:

Company name: Knoxed Ltd
Bank: HSBC
Bank address: 65 Cornmarket Street,
Oxford, OX1 3HY,
United Kingdom
IBAN: GB49MIDL40051559617337
BIC number: MIDLGB2108P

Is dit correct (voordat ik m'n 339 euro kwijt ben)

En hoe lang duurt het ongeveer voordat ik m'n versterker binnen krijg na betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ongeveer 1 week, maar jij schrijft over, dat duurt iets langer.... ik denk binnen twee weken...

Ik hoop dat je ervan gaat genieten, ik ben er met de dag blijer mee, wat een prachtig geluid zeg, met alle soorten muziek... aan het begin klonk jazz nog een beetje dun, maar nu klinkt de sax super! films zijn ook heel anders

Ik krijg deze week , nieuwe kabels binnen : anti-cables www.anticables.com

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:10:
Ik krijg deze week , nieuwe kabels binnen : anti-cables www.anticables.com
Ziet er cool uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.anticables.com/images/anti-ic_large.jpg
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Holy shit! Als ze niet te duur zijn ga ik een set bestellen, puur voor de looks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, en ik krijg ze met eichman bullets !!! , en de speaker kabel kan je voor 3 euro per meter in bulk kopen, handig als je wilt bi-wire'en en voor een directe aansluiting ( de spades schijnen het geluid achteruit te halen bij de anti-cables)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja , verschillende mensen op amerikaanse fora hebben gezegd dat de anti-IC's beter zijn dan cardas golden cross, nordost red dawn/ spm en 1 zelfs quatrofill ! ook kimber select....

Nogal subjectief natuurlijk , want het ligt er maar aan hoe ze klinken in je eigen set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Exirion schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:12:
[...]

wees eerlijk :P

Afbeeldingslocatie: http://www.csmusiksysteme.de/images/produkte/gross/675.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100524-M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind m meer op deze lijken (en dat is toch echt een 'ander merk') :P
Afbeeldingslocatie: http://www.redrosemusic.com/images/rosette_two.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijgt ook een 9.2 van ornec !!!, dan moet het wel goed zijn (mijn G&W krijgt ook een 9.2 :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

]eep schreef

url BTB-elektronics: http://www.btb-elektronik.de/
prettige winkel in DE, veel kennis en assortiment. Zeer goedkoop.

Ik heb net geld overgemaakt
]eep, offtopic, maar mocht je wel eens in IJmuiden komen, dan vind je hier misschien nog wat betaalbaar spul. Ik zou er alleen niet speciaal voor naartoerijden. Ze hebben bijv. geen buizen-trafo's.

Vroeger verkocht Conrad ook buizen en elko's voor dezelfde prijzen die BTB rekent, maar dan in guldens. In 10 jaar zijn de prijzen dus 120% gestegen! En BTB rekent ook 475 euro voor één WE300B. Auw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan je die auram cantus speakers goedkoop krijgen eigenlijk? Ik vraag me af hoe ze met films zijn, hebben ze een beetje strakke lage bas? Welk model is voor het geld het best? Ik heb liever vloerstaanders eigenlijk....

Weet nog niet helemaal zeker of ik me speakers wil vervangen, wat ik wel weet is dat ik met de nieuwe versterker en de squeezebox, de beperkingen van mijn speakers heel goed kan horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:45:
ik vind m meer op deze lijken (en dat is toch echt een 'ander merk') :P
[afbeelding]
Die mark toch.. damn wat doet hij dat slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Exirion schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:12:
[...]

Ziet er gewoon bijna hetzelfde uit hoor, vooral de zijkant en bovenkant.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?t=955

Interessante foto's , dit zijn denk ik die namaak speakers die je bij ornec kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

het commentaar is ook interessant:
咁棉應該塞在中間, 定係貼埋牆, 駛唔駛落膠水?
要剪好才貼, 貼埋牆, 唔駛落膠水
明白晒, 多謝!
咁大概幾多就夠?我完全冇idea.
瀝青貼左右已OK
棉用跟來的一對用也足夠

Maar goed, het lijkt me niet een of andere productie facility, en ook niet een of ander RD lab danwel setup. Het lijkt me meer een klantendag ofzo waarin je een sessie maak je eigen wisselfilter krijgt :P

Het is overigens wel onwaarschijnlijk hoe laag die prijs is gezien de units die ze gebuirken (zijn die prijzen bij ornec per luidsprekerbox of per paar (met speakers weet je het nooit zeker :P))

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 23-10-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

mr_petit schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:09:
het commentaar is ook interessant:
咁棉應該塞在中間, 定係貼埋牆, 駛唔駛落膠水?
要剪好才貼, 貼埋牆, 唔駛落膠水
明白晒, 多謝!
咁大概幾多就夠?我完全冇idea.
瀝青貼左右已OK
棉用跟來的一對用也足夠
Jazeker:
In English:
咁 the cotton and kapok should fill in among, decides is pastes buries the wall, drives falls the glue water? Must cut only then pastes, pastes buries the wall, does not drive falls the glue water clearly to expose to the sun, many thanks! How many 咁 are probably many 夠? My completely 冇 idea. About the asphalt pastes O the K cotton and kapok with with a pair which comes to use also the foot 夠
:+ en dan maar denken dat Duitse naamvallen lastig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

wow! de textcode blijft gewoon behouden als je denkt wat vraagtekentjes te kopieeren 8)7

ah, het is een cursus diy luidsprekerbouw in hongkong.

[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 23-10-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De organisators zijn denk ik de designers van de kits, die ze compleet geasembleerd bij ornec verkopen.... de prijzen zijn per paar bij ornec, dat kan je zien aan het shipping gewicht als je ze in je mandje doet :) zit er serieus over te denken om de von masoch fb 1 te kopen :

Afbeeldingslocatie: http://www.yogoo.com/pmcfb1.jpg

Dat zijn clones van de pmc fb1 die hele goede recensies krijgt, deze speakers zijn ook geschikter voor kleinere kamers(IVM bas) en worden aanbevolen voor near - field listening :D precies wat ik zoek...

Het zijn transmissielijnspeakers BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

hehe typisch iets voor china om dingen genadeloos te kopieeren.
de von masoch Response One S Bookshelf is dus een proac response 1s (voorloper van de 1sc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

mr_petit schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:42:
hehe typisch iets voor china om dingen genadeloos te kopieeren.
de von masoch Response One S Bookshelf is dus een proac response 1s (voorloper van de 1sc)
Het is ook niet alsof de beste heren zelf veer moeite lijken te doen. Ze gebruiken gewoon standaard Seas units. Beetje fineer erbij, en het lijkt al sprekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Hallo Luitjes,

Wat misschien nog een interessant adres is om spullen te kopen is Pacific Audio.

www.pacificaudio.nl

Ik heb er veel van mijn spullen vandaan. Ze zijn erg betaalbaar en geven ook garantie op hun spullen.

website is redelijk informatief maar is voor verbetering vatbaar.

Ik heb zelf de volgende spullen daar gekocht:

1 X Junson AV 1000 A HT amp 6 maal klasse A.
1 X Shanling SCD-S300 SACD speler
1 X Meixing Mingda MC-7R Pacific Audio Version. Buizen voorversterker met een HT throughput waar mee ik deze kan integreren in mijn HT oplossing met behoud van mijn stereo pre en eindversterkers.

Ze geven goede service en zijn zeer behulpzaam.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Klopt, maar vaak (nee, zeer vaak) worden de beste danwel duurste (fabrieks)luidsprekers uitgerust met vifa/seas/scanspeak/assortiment van speaker en co.
Denk aan de LAT serie van krell. Daar zit een vifa tweetertje van 45 euro. En dan hebben we het over een set van $37500 p.p. (in de uitverkoop $19999) (LAT-1).
Dat is voor mij altijd weer het ohja moment waarom ik een diy'er ben (voor jouw waarschijnlijk ook).
(plus dat je eigen ontwerp altijd beter is omdat het je eigen creatie is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Paulie72 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:28:
Wat misschien nog een interessant adres is om spullen te kopen is Pacific Audio.

www.pacificaudio.nl
Zou mooi zijn als die website ook degelijk zou werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Mm heb net gekeken maar hij werkt gewoon hoor.

staan erg veel fotoos op van de apparatuur die ze verkopen.

en ze verkopen nog meer dan er vermeld staat op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

hij werkt in IE een stuk beter dan in FF

Wat is dat overigens met dat bijna geen van al die merken een fatsoenlijke dolby digital processor, versterker of reciever heeft.
Wel zat 6 ch versterkers maar dan zonder processor.
Heeft dat iets met licenties te maken of is digitale techniek te hoog gegrepen / te lastig te produceren?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het aan de prijs van de componenten ligt.

[ Voor 82% gewijzigd door mr_petit op 23-10-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Oooh FF.

Ik gebruik IE.

ben nu met de Meixing Mingda MC-7R Pacific Audio version samen met mijn Aaron Millenium eind versterker lekker aan het proef draaien op mijn Infinity Omega speakers MMMMMM......

Wat een genot zeg.

Ook de Shanling SCD-S300 klinkt erg goed. Erg basic maar doet precies wat ik wil hebben met een erg mooi geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik gooi al mijn geld op licenties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
mr_petit schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:41:
hij werkt in IE een stuk beter dan in FF

Wat is dat overigens met dat bijna geen van al die merken een fatsoenlijke dolby digital processor, versterker of reciever heeft.
Wel zat 6 ch versterkers maar dan zonder processor.
Heeft dat iets met licenties te maken of is digitale techniek te hoog gegrepen / te lastig te produceren?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het aan de prijs van de componenten ligt.
check hier maar is voldoende keus zou ik zo zeggen :)

http://www.pacificaudio.nl/?subcat=AV-Versterkers&id=9

De AV 1000 A en de Cayin DP 12 EX zijn :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Er zijn in deze categorie nog geen producten beschikbaar.
:+

Ik kan dus helemaal niks met deze website. Verder dan de productnamen kom ik niet :'( Nog met Firefox, nog met Konqueror, nog met Opera :r

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 23-10-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
deepspace schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:51:
[...]

[...]

:+

Ik kan dus helemaal niks met deze website. Verder dan de productnamen kom ik niet :'( Nog met Firefox, nog met Konqueror, nog met Opera :r
http://www.pacificaudio.n...d=6&subcat=AV-Versterkers

werkt deze link wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

nee:
ADODB.Field error '80020009'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

/index.asp, line 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je nog paraat wat je ervoor betaald hebt? Komt het ook uit HK of staat eea al in NL ivm verzendkosten?

Die Shanling SCD-S300 SACD speler ziet er zeer interessant uit. Wat voor kleur is die? Op de foto's is ie altijd goudkleurig, voor mij een big NONO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:38:
[...]
Zou mooi zijn als die website ook degelijk zou werken :(
Echt weer een site waar vorm voor funktie gaat. In Firefox doet ie het maar half.
Waarom niet gewoon saaie html met voor elk product een eigen pagina, met duidelijke foto's en met vermelding van de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:28:
De organisators zijn denk ik de designers van de kits, die ze compleet geasembleerd bij ornec verkopen.... de prijzen zijn per paar bij ornec, dat kan je zien aan het shipping gewicht als je ze in je mandje doet :) zit er serieus over te denken om de von masoch fb 1 te kopen :

[afbeelding]

Dat zijn clones van de pmc fb1 die hele goede recensies krijgt, deze speakers zijn ook geschikter voor kleinere kamers(IVM bas) en worden aanbevolen voor near - field listening :D precies wat ik zoek...

Het zijn transmissielijnspeakers BTW
Volgens mij hebben transmissielijn speakers nogal veel bas, niet echt voor een kleinere kamer.
Als je echt nearfieldmonitors zoekt kan ik de (namaak) LS-3/5a's wel aanraden (echter geen diepe bas). Als je echt sprankelend hoog wilt misschien toch eens over ribbontweaters denken.
Kijk eens de kleine speakertjes die bij cattylink staan.

De Swans monitors zien er ook goed uit (qua specs enzo)
Afbeeldingslocatie: http://www.cattylink.com/images/products/dulcet-M1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Paulie72 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:49:
[...]

check hier maar is voldoende keus zou ik zo zeggen :)

http://www.pacificaudio.nl/?subcat=AV-Versterkers&id=9

De AV 1000 A en de Cayin DP 12 EX zijn :9~ :9~
nou ja, dat zijn er ten minste een paar (vergeleken met het aanbod van ornec een druppel op de goeiende plaat).
Wel mooi ding, die AV 1000a, alleen vraag ik me af of er achter dat rechthoekige ding (onder de vu meters) een schermpje uitkomt ofzo, (met DD moet je best wel wat kunnen instellen).
Maar goed, op informatievoorziening zullen die chinezen ook nog wel het nodige gaan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:59:
Echt weer een site waar vorm voor funktie gaat. In Firefox doet ie het maar half.
Waarom niet gewoon saaie html met voor elk product een eigen pagina, met duidelijke foto's en met vermelding van de prijs?
Zo heeft het vorm nog functie ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.