Niet goedkoop? Dit ding speelt mijn cambridge 640A helemaal weg, veel en veel hogere klasse!
He Robert, ik vind het een mooi apparaat. Hopelijk komt er net zo'n sound uit wat je verwacht had
trouwens ,ik ben vanmiddag bij RAF geweest met mijn image 65i. Alleen de bedrijfsleider was daar ook. Hij vroeg aan mij wat hier de bedoeling van was, waarop ik zei dat ik een nieuwe luidspeaker nodig had, en dat ik daarvoor mijn eigen amp had meegenomen.
hij keek erg vreemd naar de doos waar de amp in zat, hij hij tegen mij dat lijkt wel chinees. waarop ik zei , daar komt toch alles weg, hij zei verder niks meer.
ik mocht met hem mee naar de luisterkamer, en daar werd mijn amp netjes aangesloten op een paar Quad luidspeakers, de cd-player was een Audio analogue, de voeding werd verzorgd door een powerblok van isotek en de aansluitkabels waren van monster
.
toen alles was aangesloten kwam even later de chef verkoop waarmee ik de afspraak had gemaakt.
En nu het luisteren, het was geweldig. die chef verkoop ging er helemaal voor zitten, hij noemde de raarste termen over laag en los van en over aanraken van de zanger, hij was erg onder de indruk van de kwaliteit van de image, ook de afwerking vond hij geweldig. we hebben verschillende soorten muziek beluisterd, en alles klonk even mooi.
Na een goed uur waren we klaar ,en toen kwam het, hij vroeg aan mij wat heb je hiervoor betaald, waarop ik zei € 1199,- dat was een leugen van mij ,maar hij kon het niet geloven. Hij zei waar ik hem weg had, ik zei ik heb hem gekocht in Denemarken, en dat klopt wel ,want in denemarken zit ook een mannetje die deze amp verkoopt.
Ik heb geen woord gerept over Ornec, ik heb nog koffie van ze gehad met een koekje, en ik heb met een trots gevoel de winkel verlaten.
trouwens ,ik ben vanmiddag bij RAF geweest met mijn image 65i. Alleen de bedrijfsleider was daar ook. Hij vroeg aan mij wat hier de bedoeling van was, waarop ik zei dat ik een nieuwe luidspeaker nodig had, en dat ik daarvoor mijn eigen amp had meegenomen.
hij keek erg vreemd naar de doos waar de amp in zat, hij hij tegen mij dat lijkt wel chinees. waarop ik zei , daar komt toch alles weg, hij zei verder niks meer.
ik mocht met hem mee naar de luisterkamer, en daar werd mijn amp netjes aangesloten op een paar Quad luidspeakers, de cd-player was een Audio analogue, de voeding werd verzorgd door een powerblok van isotek en de aansluitkabels waren van monster
toen alles was aangesloten kwam even later de chef verkoop waarmee ik de afspraak had gemaakt.
En nu het luisteren, het was geweldig. die chef verkoop ging er helemaal voor zitten, hij noemde de raarste termen over laag en los van en over aanraken van de zanger, hij was erg onder de indruk van de kwaliteit van de image, ook de afwerking vond hij geweldig. we hebben verschillende soorten muziek beluisterd, en alles klonk even mooi.
Na een goed uur waren we klaar ,en toen kwam het, hij vroeg aan mij wat heb je hiervoor betaald, waarop ik zei € 1199,- dat was een leugen van mij ,maar hij kon het niet geloven. Hij zei waar ik hem weg had, ik zei ik heb hem gekocht in Denemarken, en dat klopt wel ,want in denemarken zit ook een mannetje die deze amp verkoopt.
Ik heb geen woord gerept over Ornec, ik heb nog koffie van ze gehad met een koekje, en ik heb met een trots gevoel de winkel verlaten.
alle goed komt langzaam
En je schiet hier wat mee op...?Bucanier schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:01:
Na een goed uur waren we klaar ,en toen kwam het, hij vroeg aan mij wat heb je hiervoor betaald, waarop ik zei € 1199,- dat was een leugen van mij ,maar hij kon het niet geloven.
Idd, gewoon man en paard noemen, of ben je bang van minachtende blikken?
Die G&W zou ik weleens naast mijn Arcam 290 willen zetten, weet niet wat die Cambridge audio voor kwaliteit is, maar als die mijn bak ook wegspeelt... Alleen zou ik hem niet nemen, 4 boxen aansluiten is voor mij wel een must (stuur er 2 kamers mee aan).
Die G&W zou ik weleens naast mijn Arcam 290 willen zetten, weet niet wat die Cambridge audio voor kwaliteit is, maar als die mijn bak ook wegspeelt... Alleen zou ik hem niet nemen, 4 boxen aansluiten is voor mij wel een must (stuur er 2 kamers mee aan).
Ze hoeven niet alles te weten.
alle goed komt langzaam
Maar, nogmaals, wat schiet je daarmee op...?
Helemaal niks...
Helemaal niks...
Verwijderd
Net de G&W op mijn vaders ( ohje begin ik weer over hem) grote B&W 801's aangesloten, klinkt heel goed, nog steeds een strakke laag, en een heel diepe soundstage
Ik word steeds enthousiaster over deze versterker!
je schiet er zoveel mee op, als ik de prijzen zie wat daar op de apparatuur staat , bv. € 4995 voor een Yamaha AV 7.1 versterker of € 2250,- voor een i-pod buizen versterkertje van 8 watt , dan kan ik voor me zelf zeggen dat ik een goede prijs kwalteit verhouding in huis heb gehaald dankzij de chinezen die toch echt niet dom zijn als het om Hifi gaat .

alle goed komt langzaam
Ja, oke, maar waarom zou je die prijs niet gewoon aan die gasten vertellen... Maakt de grap in mijn ogen alleen nog maar leuker...Bucanier schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:00:
je schiet er zoveel mee op, als ik de prijzen zie wat daar op de apparatuur staat , bv. € 4995 voor een Yamaha AV 7.1 versterker of € 2250,- voor een i-pod buizen versterkertje van 8 watt , dan kan ik voor me zelf zeggen dat ik een goede prijs kwalteit verhouding in huis heb gehaald dankzij de chinezen die toch echt niet dom zijn als het om Hifi gaat .
eigenlijk zit het zo, de image kost bij ornec € 560,- de verzendkosten en de doanekosten plus de btw maakt de prijs bijna tegen de € 1000,- en ik vond €1199,- een leuk bedrag dat koste hij in denemarken ook,
dus vandaar als ik hier straks iemand in huis krijg en die wil hem kopen, dan vraag ik er ook € 1199,- voor want ik moet dan tenslotte weer een andere bestellen bij Ornec. met de nodige verzendkosten.
alle goed komt langzaam
Verwijderd
De hele avond naar de G&W geluisterd op mijn vaders B&W 801 speakers, het is gewoon een hele goeie match... We zijn allebei verbaasd hoe goed dit ding is, het doet helemaal niet zoveel onder voor de 300B monoblokken. Maar toen we zijn wadia ipv mijn squeezebox aansloten klonk het voor geen meter, dus waarschijnlijk zit ik hier met een hele goede match!
Ik noem dit High-end, natuurlijk ik ben overenthousiast, maar het klinkt ook geweldig
Ik noem dit High-end, natuurlijk ik ben overenthousiast, maar het klinkt ook geweldig
Neem je er twee... kun je het volume niveau per kamer aansturenSjah schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:11:
Idd, gewoon man en paard noemen, of ben je bang van minachtende blikken?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Denk je dat? Verkopers zullen dat ding helemaal af branden om de Chinese apparatuur lekker ver weg te laten. Bovendien klinkt een versterker van 400 Euro ALTIJD slechter dan eentje van 4000 Euro, in de ogen/oren van de verkoperMikeyMan schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:18:
[...]
Ja, oke, maar waarom zou je die prijs niet gewoon aan die gasten vertellen... Maakt de grap in mijn ogen alleen nog maar leuker...
Dat gel*l over de topictitel ben ik een beetje zat nu, kan ik er nog wat aan veranderen?? Sjees, stuur dan een topic report ofzo, als je er wakker van ligt. Er was ook haast niemand die in het vorige topic met een alternatief.
Sommigen vinder de Hifi uit china nog steeds duur, met verzenden erbij gerekend. Maar om dat nu al te roepen lijkt mij een beetje vroeg. ALLE reacties tot nu toe van bezitters zijn positief en daarnaast moet je een vergelijkbare amp maar eens qua prijs vergelijken
Ik denk dat zo'n G&W niet onder doet voor een Marantz PM17. Hoezo denk ik dat: gevoel!
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Met intergrated?Sjah schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:59:
Nee de een OF de ander staat aan. Trouwens als ik 2 amps zou hebben, zou ik bi-amping doen ofzo.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Nouja, als ze het toch al gehoord hebben, is het toch juist de gein om het echte bedrag te noemen en de winkel uit te marcheren...?Barry|IA schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:03:
[...]
Denk je dat? Verkopers zullen dat ding helemaal af branden om de Chinese apparatuur lekker ver weg te laten. Bovendien klinkt een versterker van 400 Euro ALTIJD slechter dan eentje van 4000 Euro, in de ogen/oren van de verkoper
Of heb ik nu last van een rare kronkel...?
Verwijderd
Eens.MikeyMan schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:53:
Vinden jullie dit er echt uitzien als een top-product...?
Naar mijn mening kun je redelijk goed zien dat het een goedkoop product is...
In de topicstart zien die controls er nog wel goed uit, maar op de versterker van robert zijn 't net kleine gootsteenontstoppers. Ik zou daar zelf niet blij mee zijn...
Ok we stoppen hier maar mee , laten we verder gaan over de chinese hifi je moet tenslotte iedereen in ze'n waarde laten.
ik heb trouwens nog een leuke cd besteld bij ..http://www.hifi.nl/ .die draaiden ze bij RAF en die klonk erg mooi
Various - Stockfisch Records, Closer To The Music Vol. 2 (SACD) staat van alles wat op
alle goed komt langzaam
Verwijderd
Als iedereen maar tevreden is met z'n eigen spul toch, ik vind het best een mooi apparaat. Alleen ben ik niet zo'n fan van buizen. Veel audiofielen schijnen er bij te zweren maar ik zie ze nooit gebruik maken van buizen TV's om maar eens een link te trekken.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:11:
[...]
Eens.
In de topicstart zien die controls er nog wel goed uit, maar op de versterker van robert zijn 't net kleine gootsteenontstoppers. Ik zou daar zelf niet blij mee zijn...
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 00:41 ]
In dat ding is ook geen buis te vinden hoorVerwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:37:
Alleen ben ik niet zo'n fan van buizen.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Graag gedaanVerwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:59:
Na 1 1/2 uur luisteren ben ik wel overtuigd, dit is een hele goeie versterker... Dynamiek, je zet hem gouw te hard omdat de versterker zo open klinkt, maar dit is echt niet nodig.
Zo kan ik heel lang doorgaan, het is gewoon een hele neutrale , krachtige versterker... Vind hem niet kil of koud klinken, alleen op opnames die zo horen te klinken ( aan het begin was ik heel even teleurgesteld, bleek dus niet de versterker te zijn) Oude opnames klinken ook heel mooi.
Nog een ding, het klinkt allemaal een stuk rustiger en minder vermoeiend![]()
300 euro is echt niks voor zo een apparaat, heb ook geluk dat er geen belasting bij kwam( ligt dat aan tnt ?)
Ik ben zeer dankbaar voor alle informatie en hulp die ik gehad heb op dit forum , Jeep heeft mij ook heel goed geinformeerd
Dat zijn idd wel de kenmerken waaraan je een goede versterker herkent. Je bent wel een mazzelpik dat je niks bij hoefde te betalen, dat komt omdat de douane niet alles opent maar steekproeven neemt.
Ja, ik vind hem supermooi. Vergelijkbaar met een Musical Fidelity. Wat ook heel belangrijk is, en dat zie je niet op de foto, is de 'feel'is ie lekker zwaar, zijn de randjes mooi glad en wat voor gevoel geven de knopen als je eraan draait. Ik kan het niet zien, maar mijn G&W filter gaf wel die indruk.MikeyMan schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:53:
Vinden jullie dit er echt uitzien als een top-product...?
Naar mijn mening kun je redelijk goed zien dat het een goedkoop product is...
Lees nou eens terug... Hij zei net dat ie er €300 voor betaald heeft. En dat is idd goedkoop. Als het commercieel verkocht zou worden dan was je voor een dergelijke versterker minstens €1000 kwijt, ik denk zelfs tegen de €1500. 'het commerciële hifi spul' vind ik ook niet helemaal juist klinken maar gezien de prijzen die gerekend worden vind ik dat denigrerende wel gepast.Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:03:
Ben wel van mening dat het ding voor 400 euro (ruwweg) niet bijzonder goedkoop is. En de topic titel vind ik gewoon niet toepasselijk: Als je de totale aanschafprijs bekijkt dan is het absoluut belachelijk om de concurrentie laagdunkend 'het commerciële hifi spul' te noemen. Zo goedkoop is het niet en bovendien doen deze Chinese bedrijven echt niet aan liefdadigheid
Bucanier schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:01:
He Robert, ik vind het een mooi apparaat. Hopelijk komt er net zo'n sound uit wat je verwacht had![]()
ik mocht met hem mee naar de luisterkamer, en daar werd mijn amp netjes aangesloten op een paar Quad luidspeakers, de cd-player was een Audio analogue, de voeding werd verzorgd door een powerblok van isotek en de aansluitkabels waren van monster.

Eens. Ik vind de topictitel duidelijk genoeg. Dank voor je inzet!Barry|IA schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:03:
Denk je dat? Verkopers zullen dat ding helemaal af branden om de Chinese apparatuur lekker ver weg te laten. Bovendien klinkt een versterker van 400 Euro ALTIJD slechter dan eentje van 4000 Euro, in de ogen/oren van de verkoper
Dat gel*l over de topictitel ben ik een beetje zat nu, kan ik er nog wat aan veranderen?? Sjees, stuur dan een topic report ofzo, als je er wakker van ligt. Er was ook haast niemand die in het vorige topic met een alternatief.
Helemaal mee eens. Je moet altijd kijken wat je koopt, en waar. Het is trouwens niet mijn gevoel maar berekening, ervaring en gedeeltelijk intuïtie.Sommigen vinder de Hifi uit china nog steeds duur, met verzenden erbij gerekend. Maar om dat nu al te roepen lijkt mij een beetje vroeg. ALLE reacties tot nu toe van bezitters zijn positief en daarnaast moet je een vergelijkbare amp maar eens qua prijs vergelijken
Ik denk dat zo'n G&W niet onder doet voor een Marantz PM17. Hoezo denk ik dat: gevoel!
Ik heb net een avondje met Balboa zitten luisteren naar mijn Audio Note (€2400) en mijn Yarland (€139 excl. verz.) met diverse kabels waaronder mijn eigen. Dus mijn installatie zoals ik hem ken. We waren beiden zeer onder de indruk van dat goedkope dingetje. De AN klinkt wat voller en wat breder, de Yarland neutraler en meer detail en focus (je kunt de div muzikanten duidelijker plaatsen). Maar niet dat de een slechter was dan de ander, laat staan €2000 verschil!
Als Audio Note dezelfde versterker zou maken dan denk ik dat die wel beter zou klinken, maar dan zou hij duidelijk nog duurder worden. In de AN zitten namelijk de goedkoopste buizen ongeveer die je kunt vinden (EL84 kosten ongeveer €6,50). Waarom ze daar dan voor gekozen hebben en dan in parallel te zetten? Het bredere geluid en de 'power' zit voornamelijk in de trafo's vermoed ik. Dan noem ik dat 'het commerciele high-end spul'.
aangezien dit het vervolg is op het 'welke nieuwe receiver' topic hierbij een advies gevraagd:
welke receiver adviseren jullie mij:
- Marantz SR-4300 (zwart)

Heeft 6.1 ondersteuning, dolby pro logic 2 en volledige pre outs met 3 opticals in.
# 6 x 80 Watt Ausgangsleistung (DIN, 1 kHz, 8 Ohm)
# Integrierte Endstufe für Surround-Back-Channel
# Integrierter Decoder für: Dolby Digital EX, DTS ES Discrete/matrix 6.1
# Dolby ProLogic II mit allen Einstellmöglichkeiten, Smart Circle Surround II mit TruBass, DTS Neo:6
# 24-Bit DSP
# 96 kHz / 24-Bit D/A-Wandler
# 4 DSP Programme (Hall, Matrix, Stadium, Movie)
# RDS-Tuner mit PS / PTY / RT
# 30 Stationsspeicher
# 4 x Composite In, 3 x Composite Out (inklusive Monitor Out)
# 2 x S-Video In, 2 x S-Video Out (inklusive Monitor Out)
# 7 x Audio Analog In, 4 Analog Audio Out
# 2 optische, 2 koaxiale Digitaleingänge, 1 optischer 1 koaxialer Digitalausgang
# 6.1 Preout, 6.1-Eingang
# Maße (B x H x T): 440 x 164 x 365 in mm
# Gewicht: 12,5 kg
# Farbe: Schwarz, Gold
- Yamaha RX-V730RDS (Titanium)

Ook 6.1 ondersteuning,ook dolby pro logic 2, ook volledige pre outs en 4 optical ins.
Sinusleistung 6 x 125 Watt / Stationsspeicher: 40 / Audioeingänge (analog): 3 / Phono-Eingang: Nein / Subwoofer-Ausgang: Ja / Digitaleingänge: 1 koaxial / 4 optisch / Mehrkanal: 5.1-Eingang / Decoder: Dolby Digital/DTS
De specificaties ontlopen elkaar volgens mij niet erg veel, maar dat kan ik fout hebben. Ik weet er namelijk niet heel veel van. Dus kunnen jullie mij misschien vertellen welke het verstandigst is te kopen? De prijzen ontlopen elkaar amper. Persoonlijk vind ik de yamaha iets mooier, maar heb ik het idee dat de marantz meer kwaliteit biedt. Maar wellicht zeggen jullie wel: die is veel beter, want..... ?!
welke receiver adviseren jullie mij:
- Marantz SR-4300 (zwart)

Heeft 6.1 ondersteuning, dolby pro logic 2 en volledige pre outs met 3 opticals in.
# 6 x 80 Watt Ausgangsleistung (DIN, 1 kHz, 8 Ohm)
# Integrierte Endstufe für Surround-Back-Channel
# Integrierter Decoder für: Dolby Digital EX, DTS ES Discrete/matrix 6.1
# Dolby ProLogic II mit allen Einstellmöglichkeiten, Smart Circle Surround II mit TruBass, DTS Neo:6
# 24-Bit DSP
# 96 kHz / 24-Bit D/A-Wandler
# 4 DSP Programme (Hall, Matrix, Stadium, Movie)
# RDS-Tuner mit PS / PTY / RT
# 30 Stationsspeicher
# 4 x Composite In, 3 x Composite Out (inklusive Monitor Out)
# 2 x S-Video In, 2 x S-Video Out (inklusive Monitor Out)
# 7 x Audio Analog In, 4 Analog Audio Out
# 2 optische, 2 koaxiale Digitaleingänge, 1 optischer 1 koaxialer Digitalausgang
# 6.1 Preout, 6.1-Eingang
# Maße (B x H x T): 440 x 164 x 365 in mm
# Gewicht: 12,5 kg
# Farbe: Schwarz, Gold
- Yamaha RX-V730RDS (Titanium)

Ook 6.1 ondersteuning,ook dolby pro logic 2, ook volledige pre outs en 4 optical ins.
Sinusleistung 6 x 125 Watt / Stationsspeicher: 40 / Audioeingänge (analog): 3 / Phono-Eingang: Nein / Subwoofer-Ausgang: Ja / Digitaleingänge: 1 koaxial / 4 optisch / Mehrkanal: 5.1-Eingang / Decoder: Dolby Digital/DTS
De specificaties ontlopen elkaar volgens mij niet erg veel, maar dat kan ik fout hebben. Ik weet er namelijk niet heel veel van. Dus kunnen jullie mij misschien vertellen welke het verstandigst is te kopen? De prijzen ontlopen elkaar amper. Persoonlijk vind ik de yamaha iets mooier, maar heb ik het idee dat de marantz meer kwaliteit biedt. Maar wellicht zeggen jullie wel: die is veel beter, want..... ?!
[ Voor 42% gewijzigd door marteltor op 19-10-2006 01:05 ]
Volgens mij post je in het verkeerde topic.
Aannames zijn fataal.
nee hoor, dit is het vervolg op het "welke nieuwe receiver" topic, en volgens mij is er geen ander koopadviezen gevraagd topic voor receivers/versterkers
Volgens mij wordt dit advies overal gegeven, ga eens luisteren naar beide receivers!marteltor schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:55:
aangezien dit het vervolg is op het 'welke nieuwe receiver' topic hierbij een advies gevraagd:
welke receiver adviseren jullie mij: KNIP
Kijk daarnaast welke functies jij belangrijk vind en bazeer op je eigen ervaringen je keuze.
Reviews, meningen van anderen etc. zijn een mooie richtlijn om een beperkt aantal modellen te selecteren om te gaan beluisteren, maar aangezien jij nu de keuze wil maken tussen twee modellen denk ik niet dat iemand anders die keuze voor je kan maken!
(dit topic is hier overigens echt niet voor bedoeld, ondanks dat het het vervolg is...
Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb
Verwijderd
Hij is inderdaad heel zwaar, ik wilde dat ding zo even uit de doos tillen, maar ik moest er echt voor gaan zitten... De volume knop vind ik zelf heel fijn , je moet alleen uitkijken, 4mm draaien is echt al heel veel , ook al hoor je dat niet... Vooral bij jazz muziek, je denkt dat die te zacht staat, draait hem openVerwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:47:
[...]
Ja, ik vind hem supermooi. Vergelijkbaar met een Musical Fidelity. Wat ook heel belangrijk is, en dat zie je niet op de foto, is de 'feel'is ie lekker zwaar, zijn de randjes mooi glad en wat voor gevoel geven de knopen als je eraan draait. Ik kan het niet zien, maar mijn G&W filter gaf wel die indruk.
[...]
.

vind ik ook al bijzonder
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 08:33 ]
Zso... ik heb hem ook binnen. En ja hij is zwaar, maar mooi afgewerkt.
En over belastingen... maar je niet al te lekker, begreep van een vriendin die in dat wereldje zit dat TNT op basis van de invoice nog wel een rekening kan sturen. Die werken iets anders als via DHL.
En je bent zo goed als altijd "de lul" als je via een grote verzender als DHL/TNT/Fed-ex/UPC of iets dergelijks verstuurd.
En over belastingen... maar je niet al te lekker, begreep van een vriendin die in dat wereldje zit dat TNT op basis van de invoice nog wel een rekening kan sturen. Die werken iets anders als via DHL.
En je bent zo goed als altijd "de lul" als je via een grote verzender als DHL/TNT/Fed-ex/UPC of iets dergelijks verstuurd.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Dit is het vervolg op 'nieuwe versterker' en heet Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul.marteltor schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 01:01:
nee hoor, dit is het vervolg op het "welke nieuwe receiver" topic, en volgens mij is er geen ander koopadviezen gevraagd topic voor receivers/versterkers
Verder had je de FAQ wel eens kunnen lezen over 'welke zus of zo moet ik nou kiezen'.
Wat je moet kiezen kun je toch het beste zelf bepalen adhv je eigen criteria. Qua klank zal het niet echt veel uitmaken, het blijft magertjes vergeleken bij de andere high-end spullen (bij gebrek aan betere benaming) waar we het hier echt over hebben.
Poe... zo uit de doos speelt hij mijn Onkyo helemaal weg.. Ik hoor veel meer details in het laag. En dan moet hij nog gaan inspelen...
Disclaimer: Geen idee of het idee van het risico genomen en blij dat het gelukt heeft pycho-acoestisch effect op me heeft.
Disclaimer: Geen idee of het idee van het risico genomen en blij dat het gelukt heeft pycho-acoestisch effect op me heeft.
als ik eerst mijn andere Buizen binnen heb, het zal mij benieuwen.
Trouwens ik de image even open gemaakt, en ik moet zeggen dat ook deze amp keurig is afgewerkt, ook de solderingen waren keurig verzorgd. en inderdaad, een potmeter van ALPS ,heel keurig allemaal.
Alleen 1 minpuntje, de bedrading had wel wat dikker gemogen. De bedrading van de keuzeschakelaar voor cd-aux -ed naar de chichpluggen vond ik erg mager , terwijl weer de bedrading van de keuzeschakelaar naar de alps-potmeter weer uitgevoerd was in het zilver.
Ik heb helaas geen foto's op het forum kunnen plaatsten, ik kan namelijk niet uploaden (moet je lid zijn).
in ieder geval voor de rest had ik geen opmerkingen over de afwerking en de montage over het product. Heel netjes allemaal.
Trouwens ik de image even open gemaakt, en ik moet zeggen dat ook deze amp keurig is afgewerkt, ook de solderingen waren keurig verzorgd. en inderdaad, een potmeter van ALPS ,heel keurig allemaal.
Alleen 1 minpuntje, de bedrading had wel wat dikker gemogen. De bedrading van de keuzeschakelaar voor cd-aux -ed naar de chichpluggen vond ik erg mager , terwijl weer de bedrading van de keuzeschakelaar naar de alps-potmeter weer uitgevoerd was in het zilver.
Ik heb helaas geen foto's op het forum kunnen plaatsten, ik kan namelijk niet uploaden (moet je lid zijn).
in ieder geval voor de rest had ik geen opmerkingen over de afwerking en de montage over het product. Heel netjes allemaal.
alle goed komt langzaam
Verwijderd
Ohje, ik hoop niet dat ik als nog kosten krijgCyberpope schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:27:
Zso... ik heb hem ook binnen. En ja hij is zwaar, maar mooi afgewerkt.

Verwijderd
Ik had een paar maanden geleden ook iets besteld bij Ornec en ik moest ongeveer 9% betalen op het totale bedrag dat vermeld stond op de doos.
Ben benieuwd of het ook een echte ALPS is. Er zijn nogal wat imitaties in omloop die onder het label ALPS worden verkocht maar die net zo echt zijn als de Ralph Lauren kleding die je in Turkije kunt kopen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat lijkt me vlot op te lossen...Bucanier schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:30:
dik draad is niet altijd van voordeel..
Verwijderd
dun draad heeft eerder een negatief effect als het te dun is.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 23:58 ]
Verwijderd
En jij denk dat een echte Ralph Lauren (hebben ze die namaak in Turkije?) langer meegaat of kwalitatief beter is? Ook al zou het geen echte zijn hij werkt wel als een echte. Maargoed, je hebt er weinig geen bewijs van, dus ....Exirion schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:24:
[...]
Ben benieuwd of het ook een echte ALPS is. Er zijn nogal wat imitaties in omloop die onder het label ALPS worden verkocht maar die net zo echt zijn als de Ralph Lauren kleding die je in Turkije kunt kopen
Verwijderd
Er is wel 1 nadeel met die G&W tegenover mijn oude cambridge, het geluidsbeeld trekt helemaal naar links doordat mijn linkerspeaker 0.75 meter van de muur staat... Dit effect had ik in veel mindere mate met mijn cambridge...
Of kabels dik of dun zijn ,zegt niks over de kwaliteit... maar over kabels praten op dit forum is hetzelfde als op eieren lopen, voor je het weet is er ruzie
Of kabels dik of dun zijn ,zegt niks over de kwaliteit... maar over kabels praten op dit forum is hetzelfde als op eieren lopen, voor je het weet is er ruzie
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 16:26 ]
Absoluut ja, daar is simpel bewijs voor. De stof voelt totaal anders aan en na een paar keer wassen is het verschil helemaal duidelijk. Dat de originele kleding net als de imitatie waarschijnlijk ook in Azie of Zuid-Amerika wordt geproduceerd betekent niet dat het allemaal hetzelfde is. Maar goed, beetje off-topic.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:18:
En jij denk dat een echte Ralph Lauren (hebben ze die namaak in Turkije?) langer meegaat of kwalitatief beter is?
Jij zegt dus: een potmeter is een potmeter. Als het zo simpel was dan snap ik niet dat jij naar verschillende versterkers of zelfs verschillende buizen in versterkers luistert. Een ALPS is vaak overrated IMHO, maar dat neemt niet weg dat een mindere potmeter weldegelijk totaal andere eigenschappen kan hebben dan een echte.Ook al zou het geen echte zijn hij werkt wel als een echte. Maargoed, je hebt er weinig geen bewijs van, dus ....
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
En waar maak jij uit op dat ik die faq niet gelezen heb?Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:47:
[...]
Dit is het vervolg op 'nieuwe versterker' en heet Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul.
Verder had je de FAQ wel eens kunnen lezen over 'welke zus of zo moet ik nou kiezen'.
Wat je moet kiezen kun je toch het beste zelf bepalen adhv je eigen criteria. Qua klank zal het niet echt veel uitmaken, het blijft magertjes vergeleken bij de andere high-end spullen (bij gebrek aan betere benaming) waar we het hier echt over hebben.
Ik heb reeds aangegeven dat beide receivers aan de door mij gestelde criteria voldoen. Ik heb ook genoeg reviews gelezen. Wat ik me afvroeg was of er misschien personen zijn die persoonlijk ervaring hebben met deze receivers en me zodoende wat inhoudelijk en helpend commentaar konden geven.
net wat ik al zei, ik geen plaatjes uploaden. Misschien mag ik die plaatjes doormailen naar jeep zodat hij ze er op kan zetten, als dat teminste mag van Jeep. Het zijn er in totaal 3
alle goed komt langzaam
dit is een stukje wat ik heb gevonden op een forum. hoop dat het niet te lang is.
Steeds vaker krijgen wij vragen over buizen. Omdat buizentechniek op de technische school al lang niet meer onderwezen wordt, is jammer genoeg een stuk knowhow aan het verdwijnen waardoor er steeds vaker vragen over buizenversterkers verkeerd of niet beantwoord worden. Dit staat in feite loodrecht op de hedendaagse situatie dat buizen juist nu ongekend populair zijn, vooral bij gitaristen. Het leek ons dan ook een goed idee om eens langs te gaan bij Nederlands buizenexpert bij uitstek:
Waar komen buizen tegenwoordig vandaan? Alle bekende buizenfabrikanten zoals Philips, Siemens, Telefunken, Tesla, Mullard, General Electrics, R.C.A. of Sylvania zijn gestopt met het maken van buizen en zijn overgestapt op het maken van moderne elektronicaonderdelen zoals b.v. transistors en chips. Buizen van deze merken die anno nu verkocht worden, komen dan ook of uit oude partijen (old-stock tubes) of zijn overgestempelde buizen uit andere fabrieken. Gelukkig voor ons muzikanten en geluidsfreaks worden er echter nog steeds buizen gefabriceerd in een paar grote fabrieken in Slovakije (J/J), Yougoslavië (EI) Rusland (Svetlana, Sovtek),en China (Sino).
Maar er zijn toch ook buizen van, Ruby Tubes, Groove Tubes, enz.? Dat klopt, maar dit zijn merknamen en geen fabrikanten. Veel buizen worden geleverd als spare-parts voor versterkers. Versterkerfabrikanten en buizenleveranciers kopen dan ook hun buizen in bij één van de bovengenoemde fabrieken en stempelen hun eigen merk erop omdat ze, na een speciale test- en selectieprocedure te hebben ondergaan, voldoen aan de specificaties van hun eigen merk.
Zijn er goede en minder goede buizen? Helaas wel ja, dit zit 'm in de sound maar vooral in de betrouwbaarheid. Gelukkig echter komen er nu steeds weer nieuwe en verbeterde types op de markt. Een buis is opgebouwd uit veel kleine en tere onderdelen die behoorlijk heet worden. Als je kijkt naar de werkomstandigheden :temperatuurwisselingen, dan is het niet moeilijk je voor te stellen dat de gevoelige onderdelen los raken en problemen kunnen veroorzaken als microfonie (piepen), kraken en in het ergste geval kortsluiting .
TIP 1: Buizen en buizenversterkers zijn dingen die je met liefde moet behandelen.
TIP 2: Controleer af en toe je buizen door er, als de versterker aan staat, voorzichtig b.v. met de achterkant van een schroevendraaier tegen te tikken. Een slechte voorbuis geeft dan meestal piepende bijgeluiden, een slechte eindbuis kan gaan meeresoneren of kraken. Als dit laatste het geval is vervang dan direct deze eindbuis, of trek twee van de vier eruit (zie verderop). Wanneer moet ik mijn buizen vervangen? Het is moeilijk om dit precies aan te geven. Het slijtageproces van buizen is te vergelijken met dat van gloeilampen . Het geluid wordt langzaam neuzeliger, het laag wordt minder strak en de dynamiek verdwijnt. Meestal gaat de buis pas na langere tijd (10 tot 15 jaar) echt kapot, wat dan schade aan de versterker kan veroorzaken. Laat je oren maar beslissen en vervang ze als je iets gaat missen in je sound en de respons van je versterker. Als vuistregel kun je hanteren: Dagelijks gebruik - eindbuizen 1 jaar, voorbuizen 2 jaar; 2x per week - eindbuizen 2 jaar, voorbuizen 4 jaar.
Moet ik mijn versterker laten afregelen nadat de buizen vervangen zijn? JA! Bij voorbuizen hoeft dat niet, maar bij eindbuizen moet dat meestal wel. Alleen als je weer buizen van hetzelfde type en bias-class nummer gebruikt hoeft dat niet. B.v. Een set EL34's bias-class 6, kan altijd door zo'n zelfde set vervangen worden, maar pas op, hij kan niet vervangen worden door een set 6L6'n bias-class 6. Ook bij EL84's hoeft het afregelen soms niet.
Wat gebeurt er als ik de eindbuizen vervang zonder dit afregelen? Er kunnen dan drie situaties ontstaan: 1. De bestaande instelling in je versterker komt toevallig overeen met het werkpunt van je nieuwe eindbuizen en alles functioneert OK. 2. De bestaande instelling is te laag. Hierdoor is de ruststroom (= stationair toerental) te laag en klinkt je versterker dun en geknepen en kan hij op het clean lelijk gaan vervormen. 3. De bestaande instelling is te hoog. Nu draait je versterker in rust a.h.w. te hard waardoor je versterker mat gaat klinken en de nieuwe eindbuizen te warm worden en extra snel slijten. In extreme situaties kun je de buizen zelfs opblazen.
TIP 3: Overbelaste buizen kan je herkennen aan een flinke rode gloed door het inwendige metaal heen. Als je dit ziet zet dan direct je versterker uit!! (om misverstanden te voorkomen: een lichte blauwe gloed is normaal)
Waarom moet ik een set gematchte eindbuizen nemen? Je versterker klinkt het beste als de eindbuizen a..h.w. in de pas lopen. Hiervoor moeten de buizen onderling gelijk (= gematched) zijn. Als dit niet zo is gaan ze elkaar tegenwerken wat je geluid en de levensduur van je buizen niet ten goede komt.
Wat betekent matchen nou eigenlijk? Het produceren van buizen gebeurt deels met de hand en hierdoor zijn de individuele eigenschappen niet goed in de hand te houden en is elke buis verschillend. Daarom worden alle eindbuizen, na binnenkomst bij ons, ingebrand en doorgemeten om de eigenschappen en het werkpunt te bepalen en te stabiliseren. Ook de slechte worden ertussenuit gehaald. Wij hebben het Bias-Class systeem bedacht zodat je je versterker maar één keer hoeft te laten afregelen. Hiervoor hebben wij het werkpuntgebied van ieder type buis onderverdeeld in 12 z.g. bias-klassen. Na meting wordt iedere buis a.h.w. in een bias-klasse vakje gestopt door het gemeten nummer op een label dat op de voet zit te schrijven. Hierdoor kunnen we eenvoudig setjes van twee, vier of zes gelijke eindbuizen maken, die later bij vervanging dus ook weer zonder meer uitwisselbaar zijn.
Kan ik mijn versterker zelf afregelen? Niet doen! En wel hierom: 1. Buizenversterkers werken op zeer hoge, dus gevaarlijke, voltages van 400 tot zelfs 700 volt. Daarom kan je ze beter niet openmaken en aanzetten. 2. Alleen bij uitgebreide versterkers zijn (binnenin) meetpunten en regelaars aanwezig.
Ik heb een 100W amp, kan ik zomaar 2 van de 4 eindbuizen eruit trekken om minder vermogen te krijgen? Ja, maar je moet wel op twee dingen letten: 1. Trek altijd of de twee binnenste of de twee buitenste eruit. 2. Plug je speaker in een lager ohmage uitgang van je versterker. Als je versterker op 2 pitten loopt klopt de aanpassing op de speaker n.l. niet meer. Dit kan je als volgt corrigeren, een 16 ohm box plug je nu in de 8 ohm uitgang en een 8 ohm box in de 4 ohm uitgang. Dan klopt alles weer.
Kan ik de speaker loskoppelen bij een spelende buizenversterker , NEE!! Bij elke buizenversterker kan dit schade aan je versterker en/of je eindbuizen tot gevolg hebben. Een buizenversterker mag nooit onbelast draaien!
TIP 4: Zorg altijd voor goeie kwaliteit speakerkabel . Door een overbelaste kabel kan je buizenversterker stuk gaan.
Steeds vaker krijgen wij vragen over buizen. Omdat buizentechniek op de technische school al lang niet meer onderwezen wordt, is jammer genoeg een stuk knowhow aan het verdwijnen waardoor er steeds vaker vragen over buizenversterkers verkeerd of niet beantwoord worden. Dit staat in feite loodrecht op de hedendaagse situatie dat buizen juist nu ongekend populair zijn, vooral bij gitaristen. Het leek ons dan ook een goed idee om eens langs te gaan bij Nederlands buizenexpert bij uitstek:
Waar komen buizen tegenwoordig vandaan? Alle bekende buizenfabrikanten zoals Philips, Siemens, Telefunken, Tesla, Mullard, General Electrics, R.C.A. of Sylvania zijn gestopt met het maken van buizen en zijn overgestapt op het maken van moderne elektronicaonderdelen zoals b.v. transistors en chips. Buizen van deze merken die anno nu verkocht worden, komen dan ook of uit oude partijen (old-stock tubes) of zijn overgestempelde buizen uit andere fabrieken. Gelukkig voor ons muzikanten en geluidsfreaks worden er echter nog steeds buizen gefabriceerd in een paar grote fabrieken in Slovakije (J/J), Yougoslavië (EI) Rusland (Svetlana, Sovtek),en China (Sino).
Maar er zijn toch ook buizen van, Ruby Tubes, Groove Tubes, enz.? Dat klopt, maar dit zijn merknamen en geen fabrikanten. Veel buizen worden geleverd als spare-parts voor versterkers. Versterkerfabrikanten en buizenleveranciers kopen dan ook hun buizen in bij één van de bovengenoemde fabrieken en stempelen hun eigen merk erop omdat ze, na een speciale test- en selectieprocedure te hebben ondergaan, voldoen aan de specificaties van hun eigen merk.
Zijn er goede en minder goede buizen? Helaas wel ja, dit zit 'm in de sound maar vooral in de betrouwbaarheid. Gelukkig echter komen er nu steeds weer nieuwe en verbeterde types op de markt. Een buis is opgebouwd uit veel kleine en tere onderdelen die behoorlijk heet worden. Als je kijkt naar de werkomstandigheden :temperatuurwisselingen, dan is het niet moeilijk je voor te stellen dat de gevoelige onderdelen los raken en problemen kunnen veroorzaken als microfonie (piepen), kraken en in het ergste geval kortsluiting .
TIP 1: Buizen en buizenversterkers zijn dingen die je met liefde moet behandelen.
TIP 2: Controleer af en toe je buizen door er, als de versterker aan staat, voorzichtig b.v. met de achterkant van een schroevendraaier tegen te tikken. Een slechte voorbuis geeft dan meestal piepende bijgeluiden, een slechte eindbuis kan gaan meeresoneren of kraken. Als dit laatste het geval is vervang dan direct deze eindbuis, of trek twee van de vier eruit (zie verderop). Wanneer moet ik mijn buizen vervangen? Het is moeilijk om dit precies aan te geven. Het slijtageproces van buizen is te vergelijken met dat van gloeilampen . Het geluid wordt langzaam neuzeliger, het laag wordt minder strak en de dynamiek verdwijnt. Meestal gaat de buis pas na langere tijd (10 tot 15 jaar) echt kapot, wat dan schade aan de versterker kan veroorzaken. Laat je oren maar beslissen en vervang ze als je iets gaat missen in je sound en de respons van je versterker. Als vuistregel kun je hanteren: Dagelijks gebruik - eindbuizen 1 jaar, voorbuizen 2 jaar; 2x per week - eindbuizen 2 jaar, voorbuizen 4 jaar.
Moet ik mijn versterker laten afregelen nadat de buizen vervangen zijn? JA! Bij voorbuizen hoeft dat niet, maar bij eindbuizen moet dat meestal wel. Alleen als je weer buizen van hetzelfde type en bias-class nummer gebruikt hoeft dat niet. B.v. Een set EL34's bias-class 6, kan altijd door zo'n zelfde set vervangen worden, maar pas op, hij kan niet vervangen worden door een set 6L6'n bias-class 6. Ook bij EL84's hoeft het afregelen soms niet.
Wat gebeurt er als ik de eindbuizen vervang zonder dit afregelen? Er kunnen dan drie situaties ontstaan: 1. De bestaande instelling in je versterker komt toevallig overeen met het werkpunt van je nieuwe eindbuizen en alles functioneert OK. 2. De bestaande instelling is te laag. Hierdoor is de ruststroom (= stationair toerental) te laag en klinkt je versterker dun en geknepen en kan hij op het clean lelijk gaan vervormen. 3. De bestaande instelling is te hoog. Nu draait je versterker in rust a.h.w. te hard waardoor je versterker mat gaat klinken en de nieuwe eindbuizen te warm worden en extra snel slijten. In extreme situaties kun je de buizen zelfs opblazen.
TIP 3: Overbelaste buizen kan je herkennen aan een flinke rode gloed door het inwendige metaal heen. Als je dit ziet zet dan direct je versterker uit!! (om misverstanden te voorkomen: een lichte blauwe gloed is normaal)
Waarom moet ik een set gematchte eindbuizen nemen? Je versterker klinkt het beste als de eindbuizen a..h.w. in de pas lopen. Hiervoor moeten de buizen onderling gelijk (= gematched) zijn. Als dit niet zo is gaan ze elkaar tegenwerken wat je geluid en de levensduur van je buizen niet ten goede komt.
Wat betekent matchen nou eigenlijk? Het produceren van buizen gebeurt deels met de hand en hierdoor zijn de individuele eigenschappen niet goed in de hand te houden en is elke buis verschillend. Daarom worden alle eindbuizen, na binnenkomst bij ons, ingebrand en doorgemeten om de eigenschappen en het werkpunt te bepalen en te stabiliseren. Ook de slechte worden ertussenuit gehaald. Wij hebben het Bias-Class systeem bedacht zodat je je versterker maar één keer hoeft te laten afregelen. Hiervoor hebben wij het werkpuntgebied van ieder type buis onderverdeeld in 12 z.g. bias-klassen. Na meting wordt iedere buis a.h.w. in een bias-klasse vakje gestopt door het gemeten nummer op een label dat op de voet zit te schrijven. Hierdoor kunnen we eenvoudig setjes van twee, vier of zes gelijke eindbuizen maken, die later bij vervanging dus ook weer zonder meer uitwisselbaar zijn.
Kan ik mijn versterker zelf afregelen? Niet doen! En wel hierom: 1. Buizenversterkers werken op zeer hoge, dus gevaarlijke, voltages van 400 tot zelfs 700 volt. Daarom kan je ze beter niet openmaken en aanzetten. 2. Alleen bij uitgebreide versterkers zijn (binnenin) meetpunten en regelaars aanwezig.
Ik heb een 100W amp, kan ik zomaar 2 van de 4 eindbuizen eruit trekken om minder vermogen te krijgen? Ja, maar je moet wel op twee dingen letten: 1. Trek altijd of de twee binnenste of de twee buitenste eruit. 2. Plug je speaker in een lager ohmage uitgang van je versterker. Als je versterker op 2 pitten loopt klopt de aanpassing op de speaker n.l. niet meer. Dit kan je als volgt corrigeren, een 16 ohm box plug je nu in de 8 ohm uitgang en een 8 ohm box in de 4 ohm uitgang. Dan klopt alles weer.
Kan ik de speaker loskoppelen bij een spelende buizenversterker , NEE!! Bij elke buizenversterker kan dit schade aan je versterker en/of je eindbuizen tot gevolg hebben. Een buizenversterker mag nooit onbelast draaien!
TIP 4: Zorg altijd voor goeie kwaliteit speakerkabel . Door een overbelaste kabel kan je buizenversterker stuk gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Bucanier op 19-10-2006 19:17 ]
alle goed komt langzaam
Verwijderd
Hey,
Ik zou ook wel zo'n G&W TW-2006X willen hebben. Ik zag dat hij 14 kilo woog en dat je bij meer dan 21 kg 50% korting krijgt op de verzendkosten, dus als iemand mee wil bestellen?
Overigens wacht ik er nog wel even mee en probeer ik eerst te kijken of er wellicht iets te regelen valt met een mogelijke contactpersoon in china. Maar ik dacht ik gooi alvast een balletje op
Ik zou ook wel zo'n G&W TW-2006X willen hebben. Ik zag dat hij 14 kilo woog en dat je bij meer dan 21 kg 50% korting krijgt op de verzendkosten, dus als iemand mee wil bestellen?
Overigens wacht ik er nog wel even mee en probeer ik eerst te kijken of er wellicht iets te regelen valt met een mogelijke contactpersoon in china. Maar ik dacht ik gooi alvast een balletje op
Verwijderd
je kan ook wachten op de today only, cyberpope en ik hebben em met die korting besteld, scheelt best wat geld ( ook de verzendkosten)
In plaats van moeilijk doen kun je ook gewoon een eigen topic openen, zodat je dit topic niet vervuild. Bovendien krijg je in een eigen topic een stuk meer aandachtmarteltor schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:37:
[...]
En waar maak jij uit op dat ik die faq niet gelezen heb?
Ik heb reeds aangegeven dat beide receivers aan de door mij gestelde criteria voldoen. Ik heb ook genoeg reviews gelezen. Wat ik me afvroeg was of er misschien personen zijn die persoonlijk ervaring hebben met deze receivers en me zodoende wat inhoudelijk en helpend commentaar konden geven.
Verwijderd
En wanneer is dat? Of moet ik het gewoon elke dag in de gaten houden dan? En hebben jullie ook met z'n 2en besteld of individueel?Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:16:
je kan ook wachten op de today only, cyberpope en ik hebben em met die korting besteld, scheelt best wat geld ( ook de verzendkosten)
Even om misverstanden te voorkomen -- dit is onzin. Verschillende buizen zullen anders gloeien, een rode gloed betekent niet dat deze overbelast is. Natuurlijk, ze moeten niet meer licht geven dan je 60 watt lamp aan het plafond, maar een rode gloed betekent helemaal niet dat er problemen zijn.Bucanier schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:41:
dit is een stukje wat ik heb gevonden op een forum. hoop dat het niet te lang is.![]()
De 12b4a's in de voortrap van mijn koptelefoon versterker gloeien behoorlijk fel rood, maar ze hebben het hardstikke goed naar hun zin.
[ Voor 7% gewijzigd door digitalmind op 19-10-2006 22:31 ]
Nou heb 1 nadeel ontdekt... Jemig wat stink hij nog
Lucht zal er wel vanaf gaan, maar op dit moment als ik de kast opendoe waar hij instaat... Bah.
Verwijderd
ja dat had ik ook, maar dat is nu al een stuk minder geworden... voor de rest klinkt ie steeds voller...
Klopt, mijn Magic Boat (wat een naam he
) stonk ook een aantal dagen. Nu gelukkig niet meer.
Verwijderd
Ik gebruik ook gewoon imageshack hoor. Daar kun je gewoon je plaatjes uploaden (staat ook in de GoT FAQ)Bucanier schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:41:
net wat ik al zei, ik geen plaatjes uploaden. Misschien mag ik die plaatjes doormailen naar jeep zodat hij ze er op kan zetten, als dat teminste mag van Jeep. Het zijn er in totaal 3
Dat was trouwens wel een informatief stukje over die buizen, alleen dat met die gematchte buizen in klassen is een beetje gitaarspecifiek en reklame.
Je kunt beter bij tubetown of BTB-Elektronik in Duistsland bestellen; die zijn goedkoop, hebben goede service en opsturen is ook veel goedkoper.
Ik heb ff gebeld met BTB en die man hielp me heel rustig en vriendelijk en gaf me uitstekend advies. Hij kende precies het karakter van de buizen waarnaar ik vroeg en wist waar ze vandaan kwamen enz.
Verwijderd
Maar even serieus hè; dat ding heet echt Magic Boat?deepspace schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:59:
Klopt, mijn Magic Boat (wat een naam he) stonk ook een aantal dagen. Nu gelukkig niet meer.
Jungson Magic Boat no. 2 om ff volledig te zijn jaVerwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:46:
Maar even serieus hè; dat ding heet echt Magic Boat?
Verwijderd
Klinkt als een slechte versiertruuk. "Hey wil jij mn Magic Boat zien"deepspace schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:55:
[...]
Jungson Magic Boat no. 2 om ff volledig te zijn ja
uploaden misslukt foto's volgen nog
[ Voor 92% gewijzigd door Bucanier op 20-10-2006 15:15 ]
alle goed komt langzaam

dit is wat ik bedoel met die draadjes

Dit is de ALPS potmeter

netjes afgewerkt zeg ik maar

het is gelukt

[ Voor 91% gewijzigd door Bucanier op 20-10-2006 15:51 ]
alle goed komt langzaam
Dank je wel Robert. en Jeep ook bedankt voor het uplink-progamma.
alle goed komt langzaam
Ziet er absoluut erg netjes uit. Heb je niet nog wat meer pics van de buitenkant?
zie het vorige topic nieuwe versterker image 65i

alle goed komt langzaam
Dit heeft te maken met de uitgangs trafo in een buizen versterker. Maar je hebt een 4ohm en een 8 ohm uitgang.Sjah schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:55:
waarom zitten er 3 sepakeruitgeng op, dus 2x rood en 1x zwart, zo te zien?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Aan de mensen met een buizenverterker van ornec. Is dat houten ding er een beetje netjes af te slopen?
Je kunt namelijk de luidspeakers aansluiten op 8 Ohm of op 4 ohm.
dit heeft alles te maken met de impedantie van de luidsprekers , je kunt namelijk ook twee eindbuizen er uit halen en dan kun je als ware op half vermogen spelen. alleen dan moet je de luidspeakers in een andere impedantie aansluiten. zie deze vraag :
dit heeft alles te maken met de impedantie van de luidsprekers , je kunt namelijk ook twee eindbuizen er uit halen en dan kun je als ware op half vermogen spelen. alleen dan moet je de luidspeakers in een andere impedantie aansluiten. zie deze vraag :
alle goed komt langzaam
Dan heb je in principe pech, maar een buizeneindtrap kan meestal wel'n mismatch hebben (vaak zelfs tot een factor 4)Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:56:
En wat als je er 6ohm speakers op wilt aansluiten?
In dat geval gewoon aansluiten op de 4Ohm-uitgang en als de amp fatsoenlijk is zou je geen enkel probleem moeten hebben
Ticking away, the moments that make up a dull day
Verwijderd
hoho, je gaat er geen buizen uithalen om minder vermogen te maken! Wat is dat nou voor onzin? Dat kan helemaal niet met een push-pull en single-ended. Dan hak je de onderkant van het muzieksignaal af!
Dat kan allleen met parallel geschakelde eindbuizen. En dan nog. Er zit toch een volumeknop op?
Je kunt een 16Ohm speaker ook op een 4 Ohm aansluiting aansluiten hoor, en een 4 Ohm speaker ook op een 8 Ohm aansluiting. Als je 6 Ohm speakers hebt heb je helemaal geen pech, speakers hebben sowieso geen linear impedantieverloop.
Als je je speakers aansluit op 8 Ohm is het geluidsbeeld groter en de klank voller en krachtiger: de stem in het midden lijkt een grote 'wolk'. Het kan een beetje ongecontroleerd gaan klinken als je speaker hier niet op past.
Als je dan op 4 Ohm aansluit lijkt alles meer naar het midden, alsof je 'uitzoomt': de stem wordt kleiner, bassen klinken strakker en meer gecontroleerd. Heb je speakers met een wat hogere impedantie dan gaat dit een beetje geknepen klinken.
@Bucanier: mooie foto's. Je hebt er echt talent voor: leuke blikpunten met perspectief. Dat vage komt door het bewegen en door de lens, maar het geeft wel een sfeervol effect
Ziet er erg netjes uit allemaal. Er zitten trouwens ook mooie buizen in, er zijn slechtere dan Electro Harmonix.
Edit:
waarschuwing: gebruik je volumeknop voorzichtig als je dit gaat uitproberen.

Je kunt een 16Ohm speaker ook op een 4 Ohm aansluiting aansluiten hoor, en een 4 Ohm speaker ook op een 8 Ohm aansluiting. Als je 6 Ohm speakers hebt heb je helemaal geen pech, speakers hebben sowieso geen linear impedantieverloop.
Als je je speakers aansluit op 8 Ohm is het geluidsbeeld groter en de klank voller en krachtiger: de stem in het midden lijkt een grote 'wolk'. Het kan een beetje ongecontroleerd gaan klinken als je speaker hier niet op past.
Als je dan op 4 Ohm aansluit lijkt alles meer naar het midden, alsof je 'uitzoomt': de stem wordt kleiner, bassen klinken strakker en meer gecontroleerd. Heb je speakers met een wat hogere impedantie dan gaat dit een beetje geknepen klinken.
@Bucanier: mooie foto's. Je hebt er echt talent voor: leuke blikpunten met perspectief. Dat vage komt door het bewegen en door de lens, maar het geeft wel een sfeervol effect
Ziet er erg netjes uit allemaal. Er zitten trouwens ook mooie buizen in, er zijn slechtere dan Electro Harmonix.
Edit:
waarschuwing: gebruik je volumeknop voorzichtig als je dit gaat uitproberen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 00:02 ]
Je kan bij een buizenversterker dus (in tegenstelling tot transistor) níet zomaar 'alles dat gelijk of hoger is' qua impendantie aansluiten, kijk daarmee uit!
16 Ohm speakers op een 4 Ohm aansluiting kan bij een buizenversterker heerlijk je uitgangstrafo naar de eeuwige jachtvelden helpen.
Een 4 Ohm speaker op een 8 Ohm aansluiting is bij alle versterkers niet slim, bij buizen al helemaal niet, met name als je harder wil spelen.
Als je dit zelf doet om er andere klankbeelden mee te krijgen heb je uiteraard mijn zegen, maar om het nou zo losjes op een forum te gooien waardoor iemand anders misschien z'n amp opblaast is dan weer niet zo handig
16 Ohm speakers op een 4 Ohm aansluiting kan bij een buizenversterker heerlijk je uitgangstrafo naar de eeuwige jachtvelden helpen.
Een 4 Ohm speaker op een 8 Ohm aansluiting is bij alle versterkers niet slim, bij buizen al helemaal niet, met name als je harder wil spelen.
Als je dit zelf doet om er andere klankbeelden mee te krijgen heb je uiteraard mijn zegen, maar om het nou zo losjes op een forum te gooien waardoor iemand anders misschien z'n amp opblaast is dan weer niet zo handig
Verwijderd
Je bedoelt Yarland? Denk je nou echt dat ik dat voor je ga proberen?Xander2000 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:58:
Aan de mensen met een buizenverterker van ornec. Is dat houten ding er een beetje netjes af te slopen?
Bij Ornec hebben ze nu trouwens ook Opera - Consonance versterkers.

Cyber 10 signature (review)
Het zijn versterkers met 2A3 buizen (mooi!), 3 phonotrappen en een goedkope transistorverterker met een houten front.
Verwijderd
ik heb niets verkeerds gezegd. Speakers hebben een impedantieverloop en niet een vaste impedantie. Er bestaan geen speakers van 4Ω of 8Ω. Ik zeg ook niet dat speakers met een minimale impedantie van 1 à 2Ω op een 8Ω aansluiting van een buizenversterker aangesloten kunnen worden. Gebruik altijd je gezond verstand en draai het volume niet direct helemaal open maar luister of het goedgaat.Wormaap schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:27:
Je kan bij een buizenversterker dus (in tegenstelling tot transistor) níet zomaar 'alles dat gelijk of hoger is' qua impendantie aansluiten, kijk daarmee uit!
Als je een speaker met een minimale impedantie van 4Ω op een 8Ω aansluiting aansluit zal er niet echt veel gebeuren, behalve wat ik beschreef.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 00:15 . Reden: opschonen van mogelijk vervelende opmerkingen ]
Dat een speaker geen vaste impendantie heeft is helaas geen algemene kennis, voor veel mensen is een speaker die op 4 Ohm gerate is een 4 Ohm speaker.
Als je dingen roept die verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden (ik ging ervanuit dat je 4 Ohm gerate bedoelde, en met mij waarschijnlijk 99% van dit forum) waardoor er schade kan ontstaan (hmm... Een 4 Ohm gerate speaker op een 8 Ohm aansluiting, moet kunnen *poef*) is dat natuurlijk een beetje jammer
Dat je uiteindelijk roept dat mensen het vast wel horen is uiteraard waar, maar doet niets af aan het feit dat je eerdere post érg makkelijk te misinterpreteren is.
Als je dingen roept die verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden (ik ging ervanuit dat je 4 Ohm gerate bedoelde, en met mij waarschijnlijk 99% van dit forum) waardoor er schade kan ontstaan (hmm... Een 4 Ohm gerate speaker op een 8 Ohm aansluiting, moet kunnen *poef*) is dat natuurlijk een beetje jammer
Dat je uiteindelijk roept dat mensen het vast wel horen is uiteraard waar, maar doet niets af aan het feit dat je eerdere post érg makkelijk te misinterpreteren is.
[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 23-10-2006 02:03 ]
Leuke Reacties allemaal, dat verhaal over die buizen eruit halen stond in dat bericht eerder in dit topic, dat had ik trouwens weer van een ander forum geplukt, maar nu ben ik weer een stapje wijzer.
en ik heb luidspeakers van 6 tot 8 Ohm, en die heb ik netjes op de 8 Ohm uitgangen aangesloten
wat die roosters betreft die zijn inderdaad goudkleurig ,staat heel mooi. In het donker schitterd alles, ook de weerspiegeling van de zwarte pianogelakte travo's is erg leuk om naar te kijken.
Echt ik ben er zeer tevreden mee,
en ik heb luidspeakers van 6 tot 8 Ohm, en die heb ik netjes op de 8 Ohm uitgangen aangesloten

wat die roosters betreft die zijn inderdaad goudkleurig ,staat heel mooi. In het donker schitterd alles, ook de weerspiegeling van de zwarte pianogelakte travo's is erg leuk om naar te kijken.
Echt ik ben er zeer tevreden mee,

alle goed komt langzaam
Ziet er erg netjes uit allemaal. Er zitten trouwens ook mooie buizen in, er zijn slechtere dan Electro Harmonix.[/quote]
Bedankt Jeep,
het was wel even zoeken voor ik dat upload-tooltje door had.
Ziet er erg netjes uit allemaal. Er zitten trouwens ook mooie buizen in, er zijn slechtere dan Electro Harmonix.[/quote]
Bedankt Jeep,
alle goed komt langzaam
Verwijderd
Ik gooi niets losjes op een forum. Ik denk goed na over wat ik zeg en bovendien geef ik hiermee mijn eigen ervaring weer. Ik heb LS-3/5a's gehad met een nominale impedantie van 16Ω en ook op de 4Ω aangesloten en er is niets kapotgegaan. En klinken deed het ook niet. Bovendien is een hoogohmige speaker veel minder gevaarlijk voor je versterker dan een laagohmige. Hoogohmige speakers zijn overigens zeldzaam.
Natuurlijk is voorzichtigheid geboden.
-Ten 1e is de weerstand niet Ohms en vast 4Ω en is het afhankelijk van de weer te geven frequenties, bijbehorende impedanties en het gevraagde vermogen.
-Ten 2e geldt dit niet voor transitorversterkers.
Dan zou een gemiddelde vloerstaander (die meestal vrij laagohmig zijn) aangesloten op een gemiddelde versterker al problemen geven. Het wisselfilter van een speaker is erop gemaakt om gewoon door een 8Ω versterker zonder problemen aangestuurd te worden. Een versterker hoort een speaker stabiel aan te sturen, ook als de impedantie laag wordt. Dat is nou net wat een goede versterker uitmaakt. Ze gaan pas kapot als je het volume te hoog opdraait.
-Ten 3e gaat een buizenversterker dan juist wel harder spelen (op een hogerohmige aansluiting). Bovendien hoor je wanneer het fout gaat. Hij begint dan namelijk flink te vervormen.
Voorbeeld: ik kies in 1 minuut een speaker uit: de B&W DM604 S3
Normal Impedance 8 ohms (minimum 3 ohms)
Power Handling 25W - 200W into 8 ohms
Dit is een willekeurig gekozen speaker, en dan heb ik het nog niet eens over de Apogee Scintilla.
Sommige mensen willen wel eens autospeakers aansluiten op een hifi-versterker. Met weinig veiligheidsmarge in de transistors en weinig koeling (een goedkope slechte versterker dus) dan loop je wel groot risico op doorbranden. (hier staat meer uitleg) Maar daar heb ik het niet over gehad. Hoe het met buizenversterkers zit weet ik eerlijk gezegd niet en zou een trafo kunnen doorbranden. Maar dan nog is het afhankelijk van het volume.
Natuurlijk is voorzichtigheid geboden.
Deze opmerkingen kloppen niet en zijn bovendien ten onrechte generaliserend.Een 4 Ohm speaker op een 8 Ohm aansluiting is bij alle versterkers niet slim, bij buizen al helemaal niet, met name als je harder wil spelen.
-Ten 1e is de weerstand niet Ohms en vast 4Ω en is het afhankelijk van de weer te geven frequenties, bijbehorende impedanties en het gevraagde vermogen.
-Ten 2e geldt dit niet voor transitorversterkers.
Dan zou een gemiddelde vloerstaander (die meestal vrij laagohmig zijn) aangesloten op een gemiddelde versterker al problemen geven. Het wisselfilter van een speaker is erop gemaakt om gewoon door een 8Ω versterker zonder problemen aangestuurd te worden. Een versterker hoort een speaker stabiel aan te sturen, ook als de impedantie laag wordt. Dat is nou net wat een goede versterker uitmaakt. Ze gaan pas kapot als je het volume te hoog opdraait.
-Ten 3e gaat een buizenversterker dan juist wel harder spelen (op een hogerohmige aansluiting). Bovendien hoor je wanneer het fout gaat. Hij begint dan namelijk flink te vervormen.
Ik leg het uit. Dat is wat anders dan aanpassen. Nominaal of minimaal 4Ω maakt niet uit. Zelfs een 8Ω gerate speaker kan tot wel 2Ω zakken.Dat jij nu je verhaal alsnog bent aan het aanpassen, en nu wél erbij zet dat je minimale impendanties bedoelt, is precies wat ik bedoel met het verhaal 'losjes op een forum gooien'
Als je dingen roept die verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden (ik ging uit dat je 4 Ohm gerate bedoelde, en met mij waarschijnlijk 99% van dit forum) waardoor er schade kan ontstaan (hmm... Een 4 Ohm gerate speaker op een 8 Ohm aansluiting, moet kunnen *poef*)
Voorbeeld: ik kies in 1 minuut een speaker uit: de B&W DM604 S3
Normal Impedance 8 ohms (minimum 3 ohms)
Power Handling 25W - 200W into 8 ohms
Dit is een willekeurig gekozen speaker, en dan heb ik het nog niet eens over de Apogee Scintilla.
Deze opmerking is voor 99% fout als het gaat over huiskamergebruik en zaait daarom alleen maar onrust. Speakers voor huiskamergebruik zijn gemaakt om op een versterker met een 8 Ohm uitgang aangesloten te worden. Ik veronderstel wel als bekend dat de volumeknop altijd met beleid gebruikt hoort te worden om beschadiging aan speakers of versterker te voorkomen.(hmm... Een 4 Ohm gerate speaker op een 8 Ohm aansluiting, moet kunnen *poef*
Sommige mensen willen wel eens autospeakers aansluiten op een hifi-versterker. Met weinig veiligheidsmarge in de transistors en weinig koeling (een goedkope slechte versterker dus) dan loop je wel groot risico op doorbranden. (hier staat meer uitleg) Maar daar heb ik het niet over gehad. Hoe het met buizenversterkers zit weet ik eerlijk gezegd niet en zou een trafo kunnen doorbranden. Maar dan nog is het afhankelijk van het volume.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 02:27 . Reden: opschonen van mogelijk vervelende opmerkingen ]
Ik vind je opmerkingen nogal theoretisch gemuggenzift, terwijl je generaliserende en domme opmerkingen maakt. Vandaar de denigrerende toon.
ik heb ze gewoon op de 8 Ohm staan Jeep. en ten tweede ik had dit ook maar ergens gelezen.
ik probeer ook alles af te zoeken om wat meer te leren over de buizen amps en als er dan toevallig dan wat tussen staat dat eigenlijk niet klopt ,Sorry dan maar we zijn er toch tenslotte voor om van elkaar te leren.
ik heb ze gewoon op de 8 Ohm staan Jeep. en ten tweede ik had dit ook maar ergens gelezen.
ik probeer ook alles af te zoeken om wat meer te leren over de buizen amps en als er dan toevallig dan wat tussen staat dat eigenlijk niet klopt ,Sorry dan maar we zijn er toch tenslotte voor om van elkaar te leren.
alle goed komt langzaam
Verwijderd
nee, dat klopte ook wel. Maar dat was ws meer bedoeld voor specifiek gitaarversterkers. Je kunt gewoon eens experimenteren zoals ik aangaf. Ik neem aan dat je niet gelijk het volume tot de aanslag opendraait.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 01:26 . Reden: = nu overbodig ]
Nee hoor de volume gaat bij mij niet vol open. Die tijd heb ik gehad , daar hou ik persoonlijk niet van, ik hou van rustige muziek.
alle goed komt langzaam
Even een groot aantal correcties:Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 02:14:
Ten 2e ben ik nog geen andere dan 8Ω aansluitingen tegengekomen op transitorversterkers (behalve dan héle oude en buizenversterkers) en dan vraag ik me af hoe je dan een gemiddelde vloerstaander (die meestal vrij laagohmig zijn) aansluit op een gemiddelde versterker. Het wisselfilter van een speaker is erop gemaakt om gewoon door een 8Ω versterker zonder problemen aangestuurd te worden. Wat jij beweert is klinkklare onzin. Een versterker hoort juist een speaker stabiel aan te sturen, juist als de impedantie laag wordt. Dat is nou net wat een goede versterker uitmaakt. Ze gaan pas kapot als je het volume te hoog opdraait.
Ten 3e gaat hij dan juist wel harder spelen (op een hogerohmige aansluiting). En je hoort toch direct dat het fout gaat, als het fout gaat. Hij begint dan namelijk flink te vervormen.
1. De rede dat de meeste transistoramps geen losse aansluitingen hebben voor 4 en 8 Ohm is heel eenvoudig: het maakt geen drol uit wat je eraan hangt, het ding stuurt het altijd wel prima aan
2. Er bestaat niet zoiets als een 4 of 8 ohm versterker, en dat heeft ook niks met het wisselfilter te maken. Het is puur de last die de amp voor zijn kiezen krijgt, en de amp zelf kan daar niks aan veranden. Hij kan daar hoogsten meer of minder goed mee omgaan. Aangezien buizeamps vaak geen of weinig terugkoppeling hebben, hebben ze voor verschillende impedanties aangepaste schakelingen nodig om min of meer optimaal te blijven werken. En daar zit ook al het grote probleem, want impedantie is altijd complex.
3. Als jij vind dat een amp een speaker stabiel hoort aan te sturen, dan begrijp ik niet dat je voor buizen gaat (zeker zonder terugkoppeling). Een stabiele amp is stabiel op alle impedanties, en heeft ook op alle impedanties de zelfde response. Bij een buizeamp zonder terugkoppeling (en natuurlijk ook een transistor zonder terugkoppeling) kun je dat wel vergeten. Het klinkt mischien stabiel, maar dat het dat daadwerkelijk is, is een fabeltje. Als dat wel zo was, zou er ook geen schakelaar nodig zijn. Er zijn onder de buizen natuurlijk ook uitzonderingen.
4. De meeste transistoramps kunnen bij lagere impedantie meer vermogen geven. Bij buizen is dat inderdaad vaak niet het geval om dat die dingen meer als een spanningsbron werken i.p.v stroombron. Niet generaliseren dus.
Overigens kan een 8 Ohm gerate speaker niet onder de 2 Ohm vallen. Daar zijn namelijk duidelijk normen over! Ik weet niet waarom B&W dat zo spect, maar imho zou dit gewoon een 4 ohm speaker moeten zijn.
En denken dat 4 ohm voor de auto is, en 8 ohm voor de huiskamer is ook wel erg ouderwets. Tegenwoordig is dat voor de huiskamer al langniet meer het geval. Daar zie je gewoon alles langskomen.
[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 21-10-2006 10:37 ]
Feit: In een buizenamp die een te hoge óf een te lage load te verwerken krijgt kan de uitgangstrafo onherstelbaar beschadigd raken.
Vraag het maar eens aan de bende gitaristen die hun versterker aanzet en vergeten is dat ze de speaker nog niet aan hebben gesloten, of het impendantie-schakelaartje verkeerd hadden staan.
Gitaarversterkers zijn bruikbaar als vergelijkingsmateriaal, aangezien de eindtrappen feitelijk niet verschillen.
Zelf gaf ik eerder al aan dat een fatsoenlijke buizeneindtrap een behoorlijke mismatch kan hebben, maar dat VOORZICHTIGHEID als je een mismatch maakt geboden is.
Vraag het maar eens aan de bende gitaristen die hun versterker aanzet en vergeten is dat ze de speaker nog niet aan hebben gesloten, of het impendantie-schakelaartje verkeerd hadden staan.
Gitaarversterkers zijn bruikbaar als vergelijkingsmateriaal, aangezien de eindtrappen feitelijk niet verschillen.
Zelf gaf ik eerder al aan dat een fatsoenlijke buizeneindtrap een behoorlijke mismatch kan hebben, maar dat VOORZICHTIGHEID als je een mismatch maakt geboden is.
[ Voor 41% gewijzigd door Wormaap op 23-10-2006 02:06 ]
Ik ben ook in de markt voor zo'n gaaf buizenbakje van Yarland.
Ik hang nog een beetje tussen de FV-34A3 en de FV-34C3.
Mijn speakers (Elac CL92) hebben een rendement van 89dB
dus vermogen is niet zo'n probleem. Daarnaast vind ik ze
vrij bassig met mijn huidige amp, wellicht wordt dat met een
buizenbak wat milder. Wat is klankmatig het verschil tussen
de EL34 en de EL84? Misschien kan Jeep daar zijn licht over
laten schijnen, thanx
Ik hang nog een beetje tussen de FV-34A3 en de FV-34C3.
Mijn speakers (Elac CL92) hebben een rendement van 89dB
dus vermogen is niet zo'n probleem. Daarnaast vind ik ze
vrij bassig met mijn huidige amp, wellicht wordt dat met een
buizenbak wat milder. Wat is klankmatig het verschil tussen
de EL34 en de EL84? Misschien kan Jeep daar zijn licht over
laten schijnen, thanx
Als je even terug leest in het forum, kun je daar verschillende berichten over lezen.
ook in het vorig topic (zie nieuwe versterker) wordt daar uitgebreid over gepraat, en daar heeft Jeep ook al een leuk stukje over geschreven met de bijbehorende links naar verwijzingen.
de klank is voor een ieder persoonlijk, en deze vraag had ik ook al eens gevraagd aan Jeep, en die me daar netjes antwoord op gegeven.
net wat ik al zei, even terug lezen vanaf pagina 1, of naar het vorig topic (nieuwe versterker),
ook in het vorig topic (zie nieuwe versterker) wordt daar uitgebreid over gepraat, en daar heeft Jeep ook al een leuk stukje over geschreven met de bijbehorende links naar verwijzingen.
de klank is voor een ieder persoonlijk, en deze vraag had ik ook al eens gevraagd aan Jeep, en die me daar netjes antwoord op gegeven.
net wat ik al zei, even terug lezen vanaf pagina 1, of naar het vorig topic (nieuwe versterker),
alle goed komt langzaam
Ja, ga dat vooral als een kip zonder kop de teksten van Jeep lezen... Vergeet ook vooral om mijn weerlegging te lezenBucanier schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:28:en daar heeft Jeep ook al een leuk stukje over geschreven met de bijbehorende links naar verwijzingen.

Ik zeg niet dat je een van de twee moet geloven, maar als je wat doorleest, doe dat dan zo objectief mogelijk, en lees alle kanten van het verhaal!
Het is trouwens niet voor niks dat er voor buizenamps vrijwel altijd een impedantiecorrectienetwerkje aangeraden wordt voor de speaker. Een simpel LRC'tje over de klemmen doet wonderen
[ Voor 37% gewijzigd door voodooless op 21-10-2006 16:59 ]
God, houdt dat gezeik nou nooit op over die buizen vs torren
, ik vond het een leuk topic, maar ik haal hem uit mijn bookmarks denk ik

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
* teacher wilde eigenlijk vragen welke kabels je het beste kon gebruiken op buizenversterkers..
*duikt weg!
*duikt weg!
Wise enough to play the fool
Daar gaat het dus helemaal niet om. Het gaat hier gewoon over het correct opschrijven van bepaalde dingen. Als je ervanuit gaat dat Jeep alles bij het juiste eind heeft, be my guest, maar verbaas je niet als anderen dat niet vinden.blobber schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:32:
God, houdt dat gezeik nou nooit op over die buizen vs torren, ik vond het een leuk topic, maar ik haal hem uit mijn bookmarks denk ik
Als er dingen verkeerd gezegt worden in mijn ogen, dan verbeter ik dat gewoon. Of jij dat horen wil of niet zal me een zorg zijn eerlijk gezegt. Er zijn vast zat anderen die er wel blij mee zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door voodooless op 21-10-2006 18:28 ]
PreciesOf jij dat horen wil of niet zal me een zorg zijn eerlijk gezegt
[ Voor 255% gewijzigd door blobber op 21-10-2006 19:32 ]
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Dit gaat de verkeerde kant op. toen ik voor het eerst op dit topic kwam, was ik ook een leek als het om buizenversterkers ging.
mijn technische achtergrond gaat niet zo ver als die van Jeep en die van Deepspace , wormaap, en net al die anderen die daar zich in verdiept hebben ,ook vanwege hun opleidingen die ze gevolgd hebben op school, (wiskunde natuurkunde electronica e.d )
Als dan iemand een vraag stelt welke van de twee buizen het beste klinkt, en ik geef dan een verwijzing naar iemand die mij daar een passend antwoord opgaf, houdt dat dus niet in dat anderen daar geen passend antwoord op kunnen geven.
Dat is namelijk onzin, we zijn hier om van elkaar te leren ,en om informatie uit te wisselen van: wat de een weet en wat de ander daar van weet. dit is dus dan ook niet persoonlijk bedoeld. als ik bevoorbeeld een kast wil kopen, ga ik ook niet naar de loodgieter om te vragen om wat voor hout ik moet kiezen .
Dus jongens laten hier een einde aan maken om elkaars verwijzingen naar elkaars hoofd te gooien, je moet tenslotte iedereen in zé'n of haar waarde laten. en ik kan zeggen dat ik veel waardevolle informatie heb gekregen, Van Deepspace en van Jeep en van al die andere mensen die op dit topic hun verhaal vertellen als het om versterkers gaat en de technische achtergrond daarvan.
dus bij deze laten we dit vergeten en verder gaan Met Hi-fi uit China v.s.
bij deze bedankt. Bucanier.
mijn technische achtergrond gaat niet zo ver als die van Jeep en die van Deepspace , wormaap, en net al die anderen die daar zich in verdiept hebben ,ook vanwege hun opleidingen die ze gevolgd hebben op school, (wiskunde natuurkunde electronica e.d )
Als dan iemand een vraag stelt welke van de twee buizen het beste klinkt, en ik geef dan een verwijzing naar iemand die mij daar een passend antwoord opgaf, houdt dat dus niet in dat anderen daar geen passend antwoord op kunnen geven.
Dat is namelijk onzin, we zijn hier om van elkaar te leren ,en om informatie uit te wisselen van: wat de een weet en wat de ander daar van weet. dit is dus dan ook niet persoonlijk bedoeld. als ik bevoorbeeld een kast wil kopen, ga ik ook niet naar de loodgieter om te vragen om wat voor hout ik moet kiezen .
Dus jongens laten hier een einde aan maken om elkaars verwijzingen naar elkaars hoofd te gooien, je moet tenslotte iedereen in zé'n of haar waarde laten. en ik kan zeggen dat ik veel waardevolle informatie heb gekregen, Van Deepspace en van Jeep en van al die andere mensen die op dit topic hun verhaal vertellen als het om versterkers gaat en de technische achtergrond daarvan.
dus bij deze laten we dit vergeten en verder gaan Met Hi-fi uit China v.s.
bij deze bedankt. Bucanier.
alle goed komt langzaam
Lijkt me een goed plan. Het probleem is weer eens dat we het vermoedelijk gewoon met elkaar eens zijn op de een of andere vage manier
Het is niet voor niks dat niemand absoluut gelijk heeft 
Maareh, er werd eens gesproken over een gezellige meeting met al die china "zooi"
Ik weet immers dat we allmaal prima kerels zijn. uit ervaring weet ik dat op dergelijke meetings zelfs de mensen met de meest ver van elkaar liggende meningen het prima met elkaar kunnen vinden
Maareh, er werd eens gesproken over een gezellige meeting met al die china "zooi"
ok daar gaan we voor,
lijkt met een strak plan,,
alle goed komt langzaam
Als teaser wil ik dan ook wel mijn zelfbouw classe D amp meenemen
En waar moeten we die meeting houden dan
alle goed komt langzaam
Als we er een echte 'China v.s. Commerciëel'-meeting van maken, wil ik m'n Rega ook nog wel meezeulen, amp en/of CD-speler
deepspace schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:41:
Als teaser wil ik dan ook wel mijn zelfbouw Hypex kant-en-klaar modules in een kast classe D amp meenemen
Het is en blijft zelfbouw natuurlijk. Niemand die het ding voor mij in elkaar zet
Verwijderd
Deepspace, bedankt voor je aanvulling over versterkers. Ik weet ook niet alles (zeker niet uit mijn hoofd). Ik probeer wel goed te luisteren. En tuurlijk moet je altijd voorzichtig zijn.
Hoe vind je de startpost aan het einde van pg1? Ik probeer het zo neutraal mogelijk te houden, maar ik heb natuurlijk ook wel dingen die ik wel of niet interessant vind. Trws nog geen class-D amps tegengekomen tussen het chinese spul dus dat zit er niet bij.
Gitaarversterkers zijn totaal andere apparaten. Misschien dat er geen beveiliging inzit of dat de eindbuizen een veel hogere russtroom hebben om vooral lekker te kunnen scheuren. Niet zo gek dat hij met een veel lagere veiligheidsmarge en verkeerde instelling de pijp uitgaat.
Hoe vind je de startpost aan het einde van pg1? Ik probeer het zo neutraal mogelijk te houden, maar ik heb natuurlijk ook wel dingen die ik wel of niet interessant vind. Trws nog geen class-D amps tegengekomen tussen het chinese spul dus dat zit er niet bij.
ik denk dat hij bedoelt over hoe de Yarland FV34A klinkt die ik heb tegen die andere. Als kip zonder kop is het lastig lezen trouwens...Ja, ga dat vooral als een kip zonder kop de teksten van Jeep lezen...
Ik ben er wel blij mee. Je kunt dingens soms goed weten maar het zo opschrijven dat iemand anders er compleet andere conclusies uit trekt . Dat kun je zelf niet zien meestal.Daar gaat het dus helemaal niet om. Het gaat hier gewoon over het correct opschrijven van bepaalde dingen...
Als er dingen verkeerd gezegt worden in mijn ogen, dan verbeter ik dat gewoon. Of jij dat horen wil of niet zal me een zorg zijn eerlijk gezegt. Er zijn vast zat anderen die er wel blij mee zijn.
Gitaarversterkers zijn totaal andere apparaten. Misschien dat er geen beveiliging inzit of dat de eindbuizen een veel hogere russtroom hebben om vooral lekker te kunnen scheuren. Niet zo gek dat hij met een veel lagere veiligheidsmarge en verkeerde instelling de pijp uitgaat.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 02:34 . Reden: opschonen van mogelijk vervelende opmerkingen ]
Verwijderd
bookmarks?blobber schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:32:
God, houdt dat gezeik nou nooit op over die buizen vs torren, ik vond het een leuk topic, maar ik haal hem uit mijn bookmarks denk ik
Ik hoopte in de startpost toch ook wel voldoende alternatieven te geven? Mijn smaak (goede smaak
Ik zou wel eens willen weten wat nou een goede cd-speler uitmaakt. Looopwerk, dacs, filters, opamps. Ik zie ook veel chinese cd-spelers met een buizeneinddtrap. Ik hou best van buizenversterkers maar wat heeft het nou voor zin om na een opamp een poaar buizen te schakelen? Daar gaat het geluid toch nooit beter van worden? Extra elektronica maakt het signaal nooit beter imho.
Daarom lijkt mij de Opera cd120-linear zeer interessant, alleen waar koop ik die? De prijzen hier (€900) vind ik niet echt interessant.
Ok daar gaan we weer, een vraag? hoe zit het trouwens met de beveiliging van de buizenversterkers uit China
waarom vraag ik dat: toen ik de bodemplaat van de Image65 i had gehaald zag ik nergens een zekering of een schakeling die b.v kortsluiting (in de luidspeakers) tegengaat. een normale versterker die klikt als het ware uit als er overbelasting in het spel zit of sluiting.
met andere woorden: wij als gebruikers van deze amps moeten super voorzichtig zijn.
of niet dan ??
waarom vraag ik dat: toen ik de bodemplaat van de Image65 i had gehaald zag ik nergens een zekering of een schakeling die b.v kortsluiting (in de luidspeakers) tegengaat. een normale versterker die klikt als het ware uit als er overbelasting in het spel zit of sluiting.
met andere woorden: wij als gebruikers van deze amps moeten super voorzichtig zijn.

of niet dan ??
alle goed komt langzaam
Dit topic is gesloten.