Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.848 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Dit topic is een vervolg van: Nieuwe versterker

Spullen uit China worden steeds populairder binnen het AVH boord van GoT. Vanwege de relatief lage prijs en de hoge kwaliteit, neemt men de hoge verzendkosten voor lief. Vergelijkbare producten zijn in Nederland immers veel duurder vanwege de merknamen en overige hoge marges op dergelijke producten.

Reden genoeg dus om de spullen eens goed te overwegen.
In dit topic kun je buiten ervaringen delen ook praten over prijzen, verzendproblemen, garantietermijnen, vergelijkende producten, etc.

Link naar de Ornec website:
HIER kun je de producten bekijken, incl. prijzen en spec's.

Voorbeelden van de afwerking van Ornec's producten:

Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100106/tw-2006-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100106/tw-2006-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100106/tw-2006-8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100106/tw-2006-6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100106/tw-2006-10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100106/tw-2006-9.jpg
Persoonlijk vind ik dit de mooiste amp voor het geld.

Hier verder dus :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dit is wel kwalitatieve Hi-fi uit china, niet 3de rangs rotzooi ;) En noem eens wat prijzen om beter te verglijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
die link van die G&W 2006 X had ik ook al eerder gegeven in het vorige topic maar dat maakt niet uit het is wel leuk als er wat meer afbeeldingen in dit topic komt te staan met daarbij de bijbehorende link met reviews over het product buizenamp of cd luidspeakers uit china ed want die zijn ook geweldig mooi afgewerkt alleen Ornec die heeft niet zoveel van die luidspeakers op zijn site staan terwijl ik van de week even aan het surfen was daar ik toch een paar geweldig mooie dingen heb gezien, jammer voor mij dat ik de link ben kwijtgeraakt ook versterkers uit china die ook niet bij ornec op de site stonden. Dus jongens doe jullie best om dat mooie spul uit china op te zoeken en zet er de link met eventueel de foto erbij. dan is dit nieuwe topic een feit, Hoppa. _/-\o_ :P :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
niels88 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:01:
Dit is wel kwalitatieve Hi-fi uit china, niet 3de rangs rotzooi ;) En noem eens wat prijzen om beter te verglijken :)
Dat het geen troep is was al een tijdje bekend hoor. Het is trouwens niet aan mij om andere prijzen te noemen, ik open enkel het vervolg op het vorige topic.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was er hier ook niet iemand met een cayin (of iets in die richting) cdspeler...? Beetje een poppekast, maar kwalitatief zag het er goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

MikeyMan schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:14:
Was er hier ook niet iemand met een cayin (of iets in die richting) cdspeler...? Beetje een poppekast, maar kwalitatief zag het er goed uit...
Dat moet deepspace zijn geweest. Ik weet niet of het Cayin ofzo is, maar het zag er wel uit als een poppe(n)kast, en idd wel kwalitatief erg goed.
Deze post: deepspace in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, die was het niet... Was volgens mij echt cayin... Allerlei kleurtjes front...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190992

Bedankt voor de reactie robert1235.

Ik heb de Dussun V6i bij iemand kort kunnen 'ervaren', en ik moet zeggen 'wauw'. Dat ding kan erg mooi geluid produceren. Ik kon de instrumenten goed van elkaar onderscheiden.
Ik moet wel even bij zeggen dat het geluid ietwat aan de killere kant leunt, maar dat is meer persoonlijke smaak... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik zou ook wel eens zoiets als die G&W TW-2006X willen proberen, als is het maar om te vergelijken met een NAD of de stereo-stand van een 7.1 versterker. Het no-nonsense ontwerp spreekt mij wel aan, zolang de versterker maar versterkt laat ik de rest wel over aan de andere componenten.

Als ik verder niet erg onder de indruk ben van versterkervoetjes van gezuiverd Braziliaans rubber, gebalanceerde antistatische lichtnet-snoeren en plastic bekertjes om de speakerkabel van de grond te ontkoppelen, is dit dan nog steeds een geschikte versterker voor mij?

Natuurlijk hoef je het voor de prijs (E 205,-) niet te laten, en kan de versterker altijd nog naar de zolderkamer. Alleen die verzendkosten (en -tijd) bij Ornec zijn nogal hoog begrijp ik? Opzich ben ik er wel voor in om samen een bestelling te doen, of is dit de moeite niet waard?

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49
Misschien is het handig om in de TS iets te roepen over verzendkosten; je moet nl. eerste registreren op Ornec voordat ze je vertellen wat je kwijt bent aan verzending. Gezien het forse bedrag is dat toch echt wel vitale informatie voor mensen die op het vinketouw zitten, zoals ik.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184305

Ik heb de G&W vorige week maandag besteld, hoop dat die snel binnenkomt, laat wel horen of het wat is vergeleken met mijn cambridge audio 640A.

mrchiau: vond de v6i inderdaad wat koud klinken, vandaar dat ik hem ook niet gekocht heb, nu heb ik de G&W besteld omdat die een stukje goedkoper is, dan vind ik de gok niet zo groot.... Mijn speakers zijn vrij rijk van klank, dus een wat kille versterker zal minder gauw te koud klinken. Mijn bron is trouwens een gemodificeerde squeezebox, die het beter doet dan mijn vaders 6 jaar oude wadia cd23... De squeezebox heeft me totaal 650 euro gekost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mooie gekozen titel... je voorvoorstel westers versus china schorte nog wat aan.

Zou het makkelijk mogelijk zijn om z'n GW hier te laten repareren als je er iets mee krijgt. Immers garantie kun je vergeten, zonder eerst 200 euro verzendkosten te maken. Not a option dus.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:39
Die buizenamps lijken vrij basic in elkaar te zitten, dus het zou geen enkel probleem moeten zijn om hem hier te laten repareren.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de G&W is geen buizenamp.... maar repareren kan niet, tenzij je een adresje weet :)

mijn bestelling staat nu trouwens op processing, dit heeft 5 / 6 dagen geduurt, valt nog mee.... hoop dat ik mijn pakje komende week ontvang O-)

ps. ik had een email gestuurd met de vraag wanneer ik de versterker kon verwachten, 10 uur later kreeg ik een mailtje terug dat mijn bestelling op processing staat. :P

Email>

Hello Robert,

This is just a quick note to let you know that your order for
G&W TW-2006X integrated amplifier(Today Only),
is being processed, we hope to provide you with a tracking number in the next
24-48 hours.

Please visit http://www.knoxed.com/estore/ to log into your account. Don't
forget to change your password.

The status of your order can be viewed via the website.
Should you have any queries or require any further information, please do not
hesitate to contact Customer Care .
We hope you will enjoy your purchase. Please visit our store at
http://www.ornec.com.

Regards,

Customer Care Team
estore@knoxed.com
UK:+44(0)8703403151
US:+1(0)3602267619
Knoxed Ltd
http://www.knoxed.com

[ Voor 120% gewijzigd door Anoniem: 184305 op 15-10-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190992

Dat is toevallig, dus je vond het ook wat kil klinken. Nou moet ik toch even 2 keer over nadenken of ik die Dussun ga kopen dan heheh.

Eigenlijk zit ik ook te denken of ik in de buizen richting wil stappen en ik zit te twijfelen tussen de Yarland Pro-200SE en de Meixing MingDa MC368B-90 Valve Tube Int Power Amp. Ik heb geloof ik goede ervaringen gelezen over de Yarland op GoT. Jammer genoeg kan ik niks vinden over de Meixing. De specs zijn wel goed. Je kan switchen tussen pentode en triode state. En volgens mij zijn de KT90 of KT88 goede buizen en dat voor een prijs van 490 euries (Ornec), maar daar komt nog DHL, douane etc bij.

(Mijn speakers hebben een gevoeligheid van 88 db & 4Ohm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over die dussun, het was op een set die ik voor de rest nog nooit gehoord had (usher speakers en een esound e5s cd speler) dus het zou kunnen dat de versterker met bv. mijn B&W's helemaal niet kil klinkt....

over die buizenamps weet ik niet zoveel als andere maar, Het is een keuze die je maakt en ligt er maar net aan wat voor speakers je hebt. De mingda zal misschien niet zo een goed geluid als de yarland neerzetten , maar heeft veel meer power... Heb goede dingen gelezen over die mingda ( op het duitse tube forum en die italiaanse review site)...

Ik denk persoonlijk dat jouw speakers niet efficient genoeg zijn voor de yarland.... maar dat ligt er ook weer aan hoe hard je draait en in wat voor kamer je zit, veel mensen vinden 10 buizenwats meer dan genoeg:)

Als ik er 1 zou moeten kiezen zou het deze zijn: http://www.pacificvalve.us/XSD2020AKT8.html Schijnt op ongeveer hetzelfde niveau te spelen als de bekende cayin a88t... ( heb het ook ergens op een forum gelezen)

Bij timaudio kan je hem bestellen voor ongeveer dezelfde prijs als de mingda, of iets minder...

Ik ben hier geen expert in, en heb weinig met buizen amps gespeeld, dus het zou kunnen dat iets wat ik zeg in dit bericht niet klopt...

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Is dat dan geen 110 volt bij timaudio want daar moet je ook nog voor oppassen. toen ik de image 65I bestelde bij ornec stond dat er ook niet bij. toen ik een mailtje stuurde naar audiogon want daar was er een die daar een recensie over had geschreven kreeg ik een antwoord terug ( van Sorry this is only for the USA market 110 volt) :'( ik dacht o jee want ik had het ding al besteld bij ornec. vervolgens heb ik gebeld met Ornec en die gaf mij het gerustellende bericht dat ze 2 uitvoeringen maken een voor de USA en een voor Europa :*) opgelost was het weer nu allen nog een paar mooie n.o.s. buizen en een paar KT 88 voor de verandering 8)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Bucanier schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:29:
Is dat dan geen 110 volt bij timaudio want daar moet je ook nog voor oppassen. toen ik de image 65I bestelde bij ornec stond dat er ook niet bij. toen ik een mailtje stuurde naar audiogon want daar was er een die daar een recensie over had geschreven kreeg ik een antwoord terug ( van Sorry this is only for the USA market 110 volt) :'( ik dacht o jee want ik had het ding al besteld bij ornec. vervolgens heb ik gebeld met Ornec en die gaf mij het gerustellende bericht dat ze 2 uitvoeringen maken een voor de USA en een voor Europa :*) opgelost was het weer nu allen nog een paar mooie n.o.s. buizen en een paar KT 88 voor de verandering 8)
Trouwens ze lopen wel een beetje achter daar bij timaudio met de updates van hun webpagina's

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timaudio is een duits bedrijf, en als ze nederland zien weten ze dat het 220 v (240) moet zijn, natuurlijk kan je het er ook nog bij vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Weet je dat zeker???
Hun contact email adres is jim60815@mail.hf.ah.cn, en wanneer je via wire transfer vooruitbetaalt moet 't naar een rekening bij BANK OF CHINA ANHUI BRANCH.

Vreemde site overigens. Nergens staat een prijs of een mogelijkheid om iets te bestellen. Dat doen Ornec en Pacific Valve een stuk beter...

edit:
Heeft iemand overigens ervaring met bestellingen via Pacific Valve of timaudio? De Bada HD-22 CD-speler lijkt me wel wat, maar bij Ornec kon ik 'm niet vinden.
En kan iemand van de 'nieuwe versterker' mannen een indicatie geven van de extra kosten? Sale price is $499, en shipping weight 20.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 14829 op 15-10-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tenminste, degene waarmee je communiceert is duits, op het duitse tube forum ( ben weeeer vergeten hoe die heet) hebben al best veel mensen hun tube amp daar besteld. Ik heb een tijdje geleden geinformeerd naar prijzen en hij gaf bij mij altijd binnen 2 dagen antwoord. ( in het engels) . Gebruik ook altijd paypal, dan heb je wat meer zekerheid. Vind de ornec site zelf ook een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Robert, hoeveel korting kreeg je bij de Today Only aanbieding? En hoeveel verzendkosten betaal je? Werken ze bij Ornec mee aan het verzenden als 'gift' of tenminste in een unmarked box, zodat je risico op invoerrechten vermindert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

today only scheelt 10 euro, ik heb 100 euro verzendkosten betaald, dhl kost je 118 euro...

Ik heb geen idee of ze meewerken aan dingen zoals "gift" , voor dingen uit china heeft het zowieso weinig nut, ze maken toch alles open wat daar vandaan komt.... Ik reken de douane kosten er van het begin gewoon bij, als je dan net geluk hebt is het mooi meegenomen....

Denk voor de G&W gewoon zo een 400 euro, dan staan je geen rare verassingen te wachten

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 184305 op 15-10-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Timaudio is ook zeer betrouwbaar. Hij doet zelf ook altijd mee in de div duitse forums (hij spreekt goed duits). Veel mensen hebben bij hem gekocht en zijn erg tevreden.

Ik vind de startpost eigenlijk een beetje magertjes... ik zal even wat aanvullingen geven (later nog uitgebreider).

intro
Voor wie goed oplet en wat verder kijkt dan de betere audiowinkel in de regio is het vast wel eens opgevallen dat er wel eens onbekende merken voorbijkomen met rare engelse of chinese namen zoals Opera (=Consonance), Ming Da (=Meixing), Aurum Cantus, Classic, Cayin (Spark), Dussun (voorh. Kursun),G&W, Jolida, Original, Xindac en Shanling. Dat zijn allemaal Chinese merken die hifi-apparatuur maken en meestal begonnen zijn met (of nog steeds) apparatuur maken voor westerse fabrikanten. De laatste jaren druppelen de apparaten dus ook door naar onze markt, maar dan niet via de 'normale' winkels en importeurs. Je hoort er echter niet veel over, en leest er ook bijna niet over in de bladen. Sterker nog: het is angstvallig stil rondom Chinese Hifi.

Niet zo vreemd want de Chinese hifi wordt via internet verkocht tegen chinese prijzen. Dan hebben we het niet over iets goedkoper maar over tot een faktor 10 goedkoper!
Ken je Mark Levinson? (de persoon en oprichter van Mark Levinson, Cello, en nu Red Rose Audio).
Die koopt 90% van zijn spullen in China en plakt er zijn eigen label op. Kijk eens op redrosemusic. De Red Rose Passion is een hele mooie 100Wsolid state versterker van $3000 (en zo in diverse bladen als 'goed' getest!). Hij is alleen exact gelijk aan een Dussun (voorh Korsun) DS99 van €182.
Daar komen dan wel forse transportkosten en BTW bij, maar het blijft dan nog steeds erg voordelig. Vooral kabels ea.
Het prijsverschil is gigantisch omdat veel 'high end' spul verkocht wordt voor wat een gek ervoor geeft. Waarom kost een Levis hier €150 en in de USA $70 en een namaak van goede kwaliteit in Turkije €40? Globalisering, outsourcing, marketing. De tussenhandel verdient gewoon aan de slechte arbeidsomstandigheden van de chinezen die op een soort van campus bij de fabriek wonen. Dan kun je beter direct bij hen kopen toch? Als je dan meer koopt verdienen zij (die het verdienen) er meer aan.

kwaliteit
Maar hoe zit het dan met de kwaliteit? Tja, in 1 woord: wisselend, maar meestal is het goed tot zeer goed. Er worden echt topproducten gemaakt die ook zeer goede recensies krijgen als er wel een officiele importeur is (dus ook Europese prijzen) en het wel gereviewed 'mag' worden. Voorbeelden hiervan: de E-sound E5 in Music Emotion (juli 2006) en de Opera Consonance Droplet CDP-5.
Afbeeldingslocatie: http://www.opera-consonance.com/products/images/Droplet20CDP5-0.jpg.

De kwaliteit is meestal ver boven verwachting: dit is echter per merk verschillend en ligt natuurlijk aan de kwaliteitscontrole, en de artikelen die expliciet voor export bedoeld zijn hebben meestal betere componenten. Als je via vage website of Ebay besteld heb je kans dat je een artikel bedoeld voor de Chinese interne markt krijgt die wat minder goed is (en voor 220V ipv 230V). Als je alles goed doet heb je dus dezelfde kwaliteit als van de merken die hun spullen goedkoop in het verre oosten laten maken, zoals NAD, Denon, Quad, B&W, Prima Luna, Vincent, Red Rose (van Mark Levinson) en noem al die dure merken maar op. Als je de audiobladen leest, lees je soms waar ze hun producten laten maken. Ik las deze week dat die dure high end kabels voor 80% in China gemaakt worden (de beginnend importeur bedoelde hiermee ws. te zeggen dat bijna alle andere kabels inferieur waren) . De Chinese OEM's beginnen nu dus ook hun eigen producten onder hun eigen naam te verkopen. Zij hebben zeker wel kennis en ervaring (met name op het gebied van buizen en meubelmakerswerk) en zeker de intelectuele en artistieke capaciteiten.

in China worden ook producten gemaakt die met trots gemaakt worden. En van de grond af.
Aurum Cantus speakers worden daar ontwikkeld van de kast tot de drivers zijn helemaal eigen fabrikaat. Als je de fabriek wilt zien hoe het eraan toegaat: allemaal handarbeid.
De aluminium ribbon tweaters zijn zeer gewild bij zelfbouwers. Kijk maar eens op http://www.aurumcantus.com/ daar staan ook alle drivers bij producten.
Op het AVtalk forum staat een thread over Aurum Cantus waarin iemand naar een show in London is geweest en ze daar gezien, direct gekocht heeft en daarna ook een dealerschap heeft gekregen. (Het is een onafhankelijk forum btw). De reacties zijn allemaal rezend enthousiast. En dan te bedenken dat de prijzen op Europees niveau, en dus aanzienlijk hoger liggen. Je kunt ook zien hoe een verzending aankomt en hoe het verpakt is.
Opera - Consonance is ook een merk dat zeer exclusief spul maakt en daar zeer trots op is. Het is ook minder goedkoop. Zij hebben een fabriekspand in het hart van de artistieke wijk van Beijing en willen daar absoluut niet weg vanwege de uitwisseling van ideeen met die kunstenaars. En ze verhuizen hun productie perse niet naar het (nog) goedkopere zuiden omdat daar zoveel piraterij en namaak gemaakt wordt
Ook G&W dat met de Chengua Universiteit samenwerkt heeft ook duidelijk een persoonlijke signatuur. De naam van de ontwerper staat er ook met name bij. (Niet echt communistisch eigenlijk.)

Bij sommige fabrikanten is het soms oppassen met welk product je kiest: ze nemen namelijk een ontwerp en passen het wat aan en maken daarmee hun eigen product. Net als in Japan 30 jaar geleden dus. Het kan dan gebeuren dat je een slecht ontwerp hebt dat kapot gaat of niet echt veilig is of gewoon niet goed klinkt. Dit komt wel voor bij sommige merken (Ming Da hebben een paar duds) en vooral bij spullen die alleen via E-bay verkocht worden is het risico hoger. Je kunt daarom beter bij een goede bekende webshop kopen.

garantie
Die zit er dus niet op, behalve wanneer expliciet vermeld: Ornec geeft garantie op DOA, bij Timaudio is er ook nog wel een mouw aan te passen.
Bedenk wel goed dat garantie sowieso altijd op fabrieksfouten is, nooit op slijtage en verkeerd gebruik. Als een apparaat kapotgaat zijn er in 90% van de gevallen toch flinke kosten aan verbonden. Gaat een Chinees apparaat kapot dan kan hij meestal ook gewoon gemaakt worden. Alleen is het soms lastig met onderdelen.

waar te koop
Er zijn een aantal plaatsen waar je aan Chinese hifi kunt komen: soms rechtstreeks bij importeurs/winkels (oa. East West audio in Nijmegen, Cayin via Hay End audio, dan betaal je echter weer de hoofdprijs), maar meestal via webshops en via E-bay.
De bekendste en goedkoopste zijn:
Ornec (goed en zeer goedkoop) (Site werkt soms niet met IE of FF, Opera altijd goed.)
Cattylink bekend, goedkoop en in orde. Hier vind je een oude prijslijst
china-highend-hifi Prijzen door to door.
chinese-hifi.co.uk ook in orde. Prijzen incl verz.
timaudio ook in orde, staan alleen geen prijzen bij.
ChinaOEM-audio
Hifi-86 niets over bekend.
New York Sound levert vooral voor de US markt en is dus vaak ook 110V versie met verkeerde stekkers. Prijzen liggen ook hoger en communiceert niet best.
Je moet voor jezelf uitmaken waar je het voordeligst uit bent, sommigen rekenen prijzen incl. verzenden. Reken er wel op dat je +/- 4% importkosten aan de douane moet betalen + 19% btw over het totale bedrag van waren+transportkosten+invoerrechten. Dat is zomaar een paar honderd euro. Ornec krijgt een 50% discount bij DHL vanaf 21 kg.

producten
Welke producten van goede kwaliteit kun je zoal voordelig kopen in China?

CD-spelers: er zijn diverse zeer goede cd-spelers in China te scoren. Tenslotte komen bijna alle cd-spelers uit China.
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100061-M.jpg
Original 2008 CD Player
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100026-M.jpg
Shanling CD-T 80
Afbeeldingslocatie: http://china-highend-hifi.com/Shanling%20SCD-T200C%20-%20001.jpg
Shanling SCD-T200
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/sorgenti/lettori/esound-e5/esound%20e5-1.jpg
E-sound CD-E5
Afbeeldingslocatie: http://www.stereotimes.com/images/cd120Linear2.jpg
Opera Audio Consonance CD120 Linear (url=http://www.stereotimes.com/cd051506.shtml]review[/url]

Draaitafels: nee, daar hebben de meeste geen kaas van gegeten. Alleen Opera heeft een paar (echt) mooie draaitafels oa. de Droplet LP5.0 Turntable (broertje van de cd-speler op het plaatje hierboven).
Afbeeldingslocatie: http://www.opera-consonance.com/products/images/dpLP5020small.jpg
klik hier voor een grote foto van deze geweldig mooie draaitafel

Dac's: wenig. Xindac heeft wel een mooie voor weinig geld.

Versterkers: ook deze zijn zeer ruim gesorteerd. En zijn (soms zeer fors bemeten en stabiele) transistorenversterkers voor stereo en surround, maar ook echt heel erg goedkope buizenversterkers, die bovendien nog zeer goed zijn, tot zeer dure.

Transistorversterkers:
Natuurlijk zijn transistorversterkers het meest gangbaar omdat ze zo praktisch zijn in gebruik en met een goede opbouw ook goed klinken. Strak en eerlijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100106/tw-2006-1.jpg
G&W TW-2006X, 2x100W met flinke 400VA rinkerntrafo zodat hij ook bij lage impedanties stabiel blijft.

Afbeeldingslocatie: http://www.yushang-audio.com/chanping/6.10/No.6.10ddd.jpg
Classic No.6.6

Afbeeldingslocatie: http://www.dussun.com/chinese/product/products/ds99_1.jpg
Dussun DS99

Zware jongens:
wil je echt veel power kun je bv de Dussun V6i proberen. Output Power 2x600W / 2Ω; 2x300 W / 4Ω; 2x150 W / 8Ω
Afbeeldingslocatie: http://www.dussun.com/chinese/product/products/v6i_tx1_big.jpg.
Er zijn meer merken met dit soort krachtpatsers.

Buizenversterkers:
Daar zijn diverse typen in opbouw en buizen te vinden
Het nadeel van buizen is:
ze slijten (langzaam maar zeker)
opwarmtijd, pas na een minuut ofzo komt er geluid uit en dat word na verloop van 30 min steeds beter
verkeerde/oude buizenversterkers klinken wat wollig, weinig bas/hoog (de vooroordelen hebben wel een grond van waarheid namelijk)

Belangrijker zijn de voordelen
een moderne fatsoenlijke valveamp is eerlijk met een strakke volle bas, een open en gedetailleerd middengebied en sprankelend hoog. De ruimtelijkheid is ongeevenaard, net alsof je in een loge in een theater zit en de vitrage weggeschoven is. Er is een enorme diepte in de denkbeeldige zaal voor je en tussen de instrumenten is een zwarte stilte. Bij transistorversterkers heb ik het idee dat er felle verlichting van boven komt waardoor je alle stofdeeltjes/mist ziet tussen de muziekanten.

Er zit ook nog verschil in buizenversterkers qua schakeling:
Push-Pull is krachtiger maar minder verfijnd
Parallel geschakeld levert meer vermogen op maar kan smering geven (en kost 2x zoveel buizen)
Penthode idem
Triode is mooier maar heeft minder vermogen
Single Ended Triode is het mooist

Dan kom je bij de buizen
EL34 20W Penthode
KT88 12W
845 20W dit levert een flink vermogen SET op maar iets minder verfijnd
2A3 3W SET (auw) maar erg mooi
300B 9W (oorspr voor bioscopen) is even goed of beter dan de 2A3 maar met meer vermogen
en dan nog de verschillen in merken

Een dubbele uitgangstrafo geeft meer en strakkere bas.

Afbeeldingslocatie: http://img234.echo.cx/img234/2458/200sea6gd.gif
De Yarland pro 200SE, een Single ended triode 300B buizenversterker (2x10W met ongeveer het beste geluid dat uit een versterker te halen valt) voor zeer weinig geld.
Hij word uitgebreid besproken op Roehren und hoeren (een duits forum met veel info over vooral buizenversterkers en cd-spelers met buizenuitgangstrap). De 300B is ongeveer het summum wat er aan (buizen)versterking is als je met weinig vermogen toekunt.
Afbeeldingslocatie: http://www.yushang-audio.com/english/product/images/16.2-2.jpg
Classic 16.2 Integrated Amplifier, idem alleen wat meer opties, nog betere afwerkin en makkelijker in onderhoud (en dus ook duurder).
. 300B single-end amplification
· without total loop feedback
· the best capacitors JENSEN M-Cap PHILIPS,etc.
· time-delay function when turn-on to prolong tubes’ service life.
· tube-usage-time accumulator to be easy to monitor tubes’ service life.
Used Tubes: 300B*2 6SN7*3 Parameter:
Power:9.5W(RMS)*2

En de cyber 300B monoblocks van Opera zijn zeker niet goedkoop maar mooi zijn ze wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.opera-consonance.com/products/images/p-o-cyber300b.jpg

Kabels en filters: hiermee kun je ook flink je slag slaan. Xindac heeft zeer goede kabels en Ornec voert het merk von Masoch (oem fabrikant) die nog voordeliger zijn. Zeer goede kwaliteit en met zeer goede stekkers. Als je niet in kabels 'geloofd' kun je weinig geld uitgeven en toch goede kabels met goede stekkers verwachten. Als je denkt dat dit wel verschil uitmaakt is dit de kans om voor een bescheiden budget toch zeer goede kabels te scoren. Ornec voert ook een netstroomfilter dat goed werkt (beveiliging tegen overspanning en geen ruis of pieken op de sinus). Er is pas een powerbuy geweest op dvd.nl van het G&W TW-03E power filter plant (EU Special Edition) en iedereen is er zeer tevreden over.
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100307/1.jpg

Tuners: nee, niet doen.

Speakers: ja er zijn een flink aantal speakers te koop. Alleen dat is een beetje een gok omdat je speakers eigenlijk moet beluisteren icm je versterker. Maar Aurum Cantus maakt zéér mooie speakers met zeer goede ribbon tweeters die ook nog wel eens 2e-hands aangeboden worden. En Jungson heeft ook een aantal zeer goedkope en goede speakers met goede drivers.
Afbeeldingslocatie: http://www.aurumcantus.com/loudspeaker/hifi/images/Leisure%202SE%20MKIIs.jpg
Aurum Cantus Leisure 2 SE Mk2. Lees maar eens op dit forum hoe enthousiast ze erover zijn (staan ook veel plaatjes bij hoe mooi ze afgewerkt zijn). Nog een ervaring.
Afbeeldingslocatie: http://images.nysound.com/products/classified/jus/jus-2424-01004-l.jpg
Junson Beauty Deity 5.

extra argumenten vóór:
1 China maakt al jaren OEM producten en heeft genoeg kennis in huis
2 veel zeer dure high-end producten worden in China gemaakt (Quad, B&W nautilus, Red Rose, Vincent, Nad, Prima Luna enz enz.
3 de diverse 'audiofiele' bladen zoals Stereophile proberen de boel dood te zwijgen (ivm advertentieinkomsten) maar de schaarse testen die ik gevonden heb zijn allemaal ZEER, zeer lovend!!!
4 vwb luidsprekers: chinezen zijn zeer bedreven in meubelmakerswerk en hebben de tijd voor perfecte afwerking zoals 14 lagen handgelakt..
5 de ribbon tweaters van Aurum Cantus hebben wereldwijd een zeer goede reputatie.
6 chinezen zijn handelaars en zijn trots op wat ze doen: stel dat je apparaat kapot is balen zij daar ook van en zullen alles doen om je tegemoet te komen: op dat duitse forum bv las ik dat hij hem maar defect moest verkopen met de opbrengst als vergoeding en daarmee hij kreeg zo een nieuwe versterker opgestuurd (verzendkosten is bijna zelfde als nieuwprijs dus dat was wel praktisch)
7 als een versterker het doet doet ie het. Als hij direct kapot gaat kun je reklameren en als ie later kapot gaat moet je toch zelf de reparatie betalen want dan is het meestal toch pas na 5-10 jaar.
Met deze prijzen is een nieuw apparaat goedkoper dan hier laten repareren. (2 ervaringen)
8 van oa Timaudio weet ik dat hij het apparaat zelf eerst een aantal uren test voor ze op te sturen.
9 China heeft ook 220-240V/50Hz
10 ze kopen internationaal goede onderdelen (alps potten, WIMA condensatoren) in en verwerken die in hun producten
11 Chinezen hebben buizenversterkers altijd in ere gehouden en gebruiken die nog steeds oa in legermateriaal.
12 ze maken heel veel zelf en kunnen daardoor de onderdelen beter afstemmen. Zo maken ze bijvoorbeeld zelf de trafo's (met de nieuwste machines) voor die buizenversterkers. Westerse fabrikanten kopen al hun onderdelen los in en fabrieken daar dan een apparaat van.

Op audiocontruzioni, een italiaanse site, staan zeer veel recensies, plaatjes en ervaringen van mensen die zelf de gok gewaagd hebben en een chinese versterker of cd-speler gekocht hebben.

betalen
Ornec kun je gewoon geld overmaken naar Engeland en dan sturen ze het op direct vanuit Hong-Kong. Soms kun je met creditcard betalen, het is veiliger om via Paypal te betalen maar meestal betaal je dan 4% extra. Betaal echter nooit met Western Union Money transfer.

Reken wel op forse verzendkosten: zeker €10/kg en op 4% invoerrechten en als laatste over het totale bedrag 19% BTW. De apparatuur en verzendkosten maak je over, de invoerrechten en BTW betaal je aan de deur aan DHL of krijg je een rekening voor van TNT.

Als laatste
Het gaat over zgn. grijsimport (dat is voor privepersonen toegestaan). Garantie is een probleem want opsturen is duur. Er is dus een zeker risico.
Je moet dit niet van je laatste geld kopen, maar als je het geld over hebt kun je vreselijk mazzel hebben. Het is dus net als beleggen.

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 20-10-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooie samenvatting !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Jeep, mail me maar even wanneer je het toegevoegd wilt hebben.

Ik heb de topicstart expres zo kort mogelijk gehouden omdat ik weinig tot geen ervaring heb met apparatuur uit China, vandaar. Maar inbreng van anderen is natuurlijk altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja k maar kost ff tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112609

Ik wil binnekort ook een nieuwe versterker en boxen gaan halen. Maar kan iemand mij een site met info geven of uitleggen wat het verschil is tussen al die soorten versterkers. Ik zie namelijk Power amps, Tube amps, Integrated amps, Transistor amps, etc etc. Heb er (nog) niet echt veel verstand van dus een beetje info zou wel handig zijn voordat ik allerlei spullen ga aanschaffen.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tweehonderd euro bovenop de prijzen maakt de boel meteen een stuk minder interessant, vooral voor de goedkopere artikelen. De minimale prijs voor een amp of CD speler springt dan richting de 400 euro, en voor fors minder dan dat geld kan je bij b.v. de outlet store van RAF producten van NAD en Cambridge krijgen, die toch echt niet veel zullen onderdoen voor de goedkopere Chinese producten. Bovendien heb je dan gewoon garantie.

Jammer, ik vind die GW er wel erg mooi uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de RAF outlet store? nog nooit van gehoord... Ik heb zelf al een cambridge 640A , volgens alle dingen die ik over de G&W heb gelezen speelt die meer op het niveau van arcam en primare... Ik vind het nog steeds erg weinig geld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de RAF outlet store?
Vergelijkbaar met de koopjeskelder van Staffhorst.

Nadeel van al dat mooie chinese spul is m.i. dat je 't niet eerst kunt beluisteren, en dat de verzendkosten nogal een domper kunnen zijn.
Voor 240 Euro zou die G&W wel de gok waard zijn, maar als 'ie uiteindelijk op 400 uitkomt wordt 't iets minder interessant. Wie zegt me dat 'ie beter zal klinken dan m'n oude Aura VA100 (=B&W) versterker? En zo nee, waar kan ik 'm terugbrengen?

En de "over tot een factor 10 goedkoper" van Jeep lijkt me ook nogal gechargeerd...
Bij bepaalde kabels en netfilters kan ik me dat wel voorstellen (het audiofiel instralen van die dingen kost een hoop ;)), maar bij de versterkers, CD-spelers etc. op Ornec, Pacific Valve en Timaudio vind ik 't nogal meevallen. De leuke dingen blijven gewoon prijzig, als je rekening houdt met 150 tot 250 euro aan extra kosten.

Is er niet een Europese Chinees of zo die 't lef heeft gehad om een bedrijfje te beginnen met eigen voorraad dat zo nu en dan wordt aangevuld via een container op een vrachtschip i.p.v. via DHL of FedEx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181613

Anoniem: 112609 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:25:
Ik wil binnekort ook een nieuwe versterker en boxen gaan halen. Maar kan iemand mij een site met info geven of uitleggen wat het verschil is tussen al die soorten versterkers. Ik zie namelijk Power amps, Tube amps, Integrated amps, Transistor amps, etc etc. Heb er (nog) niet echt veel verstand van dus een beetje info zou wel handig zijn voordat ik allerlei spullen ga aanschaffen.

Thx
mmm om kort en duidelijk en 'makkelijk' te zeggen... want om dieper op in te gaan moet je maar een boek openslaan of de forums afschuimen ofzo :)

je hebt transistorversterkers , buizenversterkers en hybrideversterkers

deze laatste is en combinatie van de eerste twee (bvb het merk Vincent heeft er zulke)

het verschil tssn transistor en buizen zit em op verschillende niveaus (geluid, opbouw, levensduur componenten, matching luidsprekers, ....)

op deze site staat er veel over geschreven onder het topic 'nieuwe versterkers'

voor al deze versterkers kan je de versterking 'opsplitsen'

voorversterking (pre amp) en eindversterking (poweramp)
er bestaan ook toestellen waarbij je beiden in 1 toestel hebt (integrated amps)

wat je verkiest is persoonlijk en ook afhankelijk wat je moet aansturen en hoeveel en ook wel het budget.. aparte componenten komen veelal duurder uit.

groeten,
stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112609

Ok thx dat is iig al een beetje duidelijker :p Ik ga morgen ff naar de winkel en kijk ik daar wat ze me allemaal kunnen vertellen en aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Ze zullen je in ieder geval niet aanraden om bij Ornec te bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:39
Als je nu de tijd die je wil spenderen aan laten vertellen en aanraden spendeert aan luisteren naar wat ze daar hebben staan, dan heb je'n leukere middag :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:06
De topic titel slaat nergens op... commercieel spul, alsof die Chinese bedrijven het uit liefdadigheid doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
ik moet morgen al weer naar Raf heb ik endelijk mijn mooie image 65i houd mijn mediavoort SACD van Philips er mee op :( dit is al de derde player van hun :( baal baal baal ik vraag me'n geld terug gauw een playertje bij ornec bestellen >:) ik wordt niet goed van die player. :? koste notabenne nog € 900 :'(

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:46:
[...]
Vergelijkbaar met de koopjeskelder van Staffhorst.

Nadeel van al dat mooie chinese spul is m.i. dat je 't niet eerst kunt beluisteren, en dat de verzendkosten nogal een domper kunnen zijn.
Voor 240 Euro zou die G&W wel de gok waard zijn, maar als 'ie uiteindelijk op 400 uitkomt wordt 't iets minder interessant. Wie zegt me dat 'ie beter zal klinken dan m'n oude Aura VA100 (=B&W) versterker? En zo nee, waar kan ik 'm terugbrengen?

En de "over tot een factor 10 goedkoper" van Jeep lijkt me ook nogal gechargeerd...
Bij bepaalde kabels en netfilters kan ik me dat wel voorstellen (het audiofiel instralen van die dingen kost een hoop ;)), maar bij de versterkers, CD-spelers etc. op Ornec, Pacific Valve en Timaudio vind ik 't nogal meevallen. De leuke dingen blijven gewoon prijzig, als je rekening houdt met 150 tot 250 euro aan extra kosten.

Is er niet een Europese Chinees of zo die 't lef heeft gehad om een bedrijfje te beginnen met eigen voorraad dat zo nu en dan wordt aangevuld via een container op een vrachtschip i.p.v. via DHL of FedEx?
Dan geloof je me niet joh! Heb je het vorige topic gelezen? Ik heb zelf een Yarland gekocht van €130 en die kan het serieus opnemen tegen mijn Audio Note van €2400. Tel er de verzendkosten bij en dan is het nog steeds goedkoop.

Je kunt hem niet terugbrengen (meestal niet, behalve bij winkels die het zich kunnen veroorloven omdat ze 50% winstmage hebben). Maar wel verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112609 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 00:13:
Ok thx dat is iig al een beetje duidelijker :p Ik ga morgen ff naar de winkel en kijk ik daar wat ze me allemaal kunnen vertellen en aanraden.
Ik kan je ook wel wat aanraden hoor! Geef al je geld aan mij en ik zorg dat je een mooie versterker krijgt. :z
dit is sarcastisch zowel als serieus bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:07
Ik heb nou een arcam delta 290, prima versterkertje van destijd 1800 piekies. Maar hij moet gerepareerd worden, en ik reken toch op zo minimaal 75€ daarvoor. Wat ik wel zou kunnen doen is een integrated buizenversterker kopen, of buizeneindtrap (me arcam kan als zowel voorversteker als eindversterker dienen). Wat raden jullie aan als ik zeg dat ik zo een 400 euro heb om mee te spelen (moet ook de verzendkosten van gedaan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33

voodooless

Sound is no voodoo!

Oke, dan zal ik ook eens laten zien wat men voor 450 euro kan kopen met een beetje geluk. Heeft al in het "post je ..." topic gestaan, maar kan hier vast ook nog wel een keer ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/sacd/small/_dsc4788.nef.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/sacd/small/_dsc4789.nef.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/sacd/small/_dsc4790.nef.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/sacd/small/_dsc4791.nef.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/sacd/small/_dsc4792.nef.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/sacd/small/_dsc4793.nef.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/sacd/small/_dsc4795.nef.jpg

SACD speler, met dikke robuuste behuizing met zeer nette afwerking, BB PCM1738 DAC, goede BB opamps, discrete output circuits, nette voeding, degelijk Sony loopwerk, en zowel cinch als XLR outputs.

Dit is dus de Jungson Magic Boat nr 2, transistor version SACD speler. Er is ook echter een Tube model. Die van mij komt niet uit direct uit China maar heb ik gekocht bij de (ex?) Duitse importeur van Jungson. Stand van zaken mbt het importeurrecht is een beetje dubieus. Blijkbaar was er een tijdje terug wat ruzie tussen de twee omdat Jungson wat summiere service info zou geven. Blijkbaar willen ze hun geheimen goed bewaren ofzo. Geen idee hoe dat ondertussen opgelost is. In ieder geval is er op ebay.de nog zat van te vinden (van de zelfde winkel), echter niet meer zo cheap ;) Ik heb echt geluk gehad (nu is ie voor net geen 800 euro te krijgen op ebay)! Anyway, ik heb twee jaar garantie, dus als er iets mis mee is, zal dat denk ik wel goed komen. Behalve de trafo zijn het sowieso allemaal standaard onderdelen, moet dus ook voor de gemiddelde reparateur niet zo'n probleem zijn.

Hoe klinkt ie? Nou, ik wil eigenlijk pas oordelen als mijn amp vanavond klaar is, maar tot nu toe ben ik zeer tevreden! Loopwerk is erg stil, tot nu toe sleept ie alles wat ie voor zijn kiezen krijgt. Sound is erg goed :) Ik heb het idee dat ie een veel mooier geluidsbeeld tovert dan mijn Marantz CD5400, ook na de modificaties.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjah schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 04:14:
Ik heb nou een arcam delta 290, prima versterkertje van destijd 1800 piekies. Maar hij moet gerepareerd worden, en ik reken toch op zo minimaal 75€ daarvoor. Wat ik wel zou kunnen doen is een integrated buizenversterker kopen, of buizeneindtrap (me arcam kan als zowel voorversteker als eindversterker dienen). Wat raden jullie aan als ik zeg dat ik zo een 400 euro heb om mee te spelen (moet ook de verzendkosten van gedaan worden).
Persoonlijk zou ik die lekker laten repareren... Je weet nu wat je hebt, dat wordt met al dezen exoten wat lastiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

MikeyMan schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:00:Persoonlijk zou ik die lekker laten repareren... Je weet nu wat je hebt, dat wordt met al dezen exoten wat lastiger...
Voor 75 euro zou ik dat ook zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dr. Strangelove schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:45:
Robert, hoeveel korting kreeg je bij de Today Only aanbieding? En hoeveel verzendkosten betaal je? Werken ze bij Ornec mee aan het verzenden als 'gift' of tenminste in een unmarked box, zodat je risico op invoerrechten vermindert?
Gezien ook de verzendkosten lager zijn bij de only today, was de totale korting 45 euro. (dus >10%)

Op dit monent de Yarland buizenversterker.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
PHiXioN schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 00:41:
De topic titel slaat nergens op... commercieel spul, alsof die Chinese bedrijven het uit liefdadigheid doen.
Je hebt duidelijk het vorige topic niet goed gelezen. De leveranciers zoals Ornec zijn binnen Nederland niet commercieel omdat je niks van ze hoort, omdat hifi.nl e.d er geen woord over zegt, omdat de prijzen zo'n beetje 5 keer lager liggen dan hier, etc.

In hun eigen land is het natuurlijk DE commerciele audiomarkt, maar hier is het gewoon een aantrekkelijke en goedkope manier om kwalitatief spul binnen te halen. Onbekende merken, die zich kunnen meten aan Mark Levinson, Rotel, Arcam, Parasound, Lexicon, etc., maar dan voor een schijntje van die prijs, dat noem ik (binnen NL) niet commercieel meer. Ik denk ook niet dat China Nederland ziet als een grote inkomstenbron ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo als je die yarland koopt bij today only, heb je echt een mooie versterker voor het geld, wist niet dat ik ook korting heb gehad op de verzendkosten :)

Cyberpope, hoe is jouw orderstatus nu? kan je al iets vinden met je trackingnummer? ik niet namelijk...

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 184305 op 16-10-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
je slaat de spijker op de kop Barry dat vind ik ook al die bla bla bij die dure zaken in nederland terwijl het overgrote deel in china gemaakt wordt maar als zo'n audiophil er ( made in china )op ziet staan dan hoeft hij hem niet meer want ja stel je voor zeg .... stuur de kat naar lombok zeg ik altijd maar :P :9 :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 19:30
Cyberpope schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:54:
[...]

Gezien ook de verzendkosten lager zijn bij de only today, was de totale korting 45 euro. (dus >10%)

Op dit monent de Yarland buizenversterker.
Welke Yarland heb je dan nu en wat heb je uiteindelijk betaald?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-04 09:33

Daklem

Audio Nerd

Wat je ziet is dat bij de chinese hifi veelal het uiterlijk gekopieerd wordt. Opzich niets mis mee, maar het ook niet bepaald origineel. Dat vind ik het grote nadeel van Chinese hifi producten (Uitzonderingen daar gelaten!!!).

Melody heeft leuke buizenversterkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

.

[ Voor 102% gewijzigd door j-w op 16-10-2006 18:50 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geluid op plaats 1 , looks op plaats 2, natuurlijk moet het wel passen in mijn 4x4 kamertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ernst schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:50:
[...]

Welke Yarland heb je dan nu en wat heb je uiteindelijk betaald?
Ik heb de G&W gekocht.. geen buizen dus.

En ik heb nog geen track en trace nummer... dus je bent al sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
liet een foto zien van mijn buizenamp bij raf ik zei niet waar hij wegkwam maar nu het leukste ik mag hem mee nemen een woensdag want de chef verkoop wil hem dol graag beluisteren nou zal ik die hifefreaks es wat laten horen sound out China :9 :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha, dan moet je de prijs er ook even bij vermelden , nadat ze het ding hebben gehoord natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:07
Mja en dan moet je ook even het arbeidsloon in China erbij vertellen, daarna zal die Raf meneer jou vertellen wat voor kosten er op komen wil je dat via een officieel kanaal gaan doen in W-Europa. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
ik zal mijn uiterste best doen om die hele zaak op stelten te zetten wat zal ik genieten als hij de prijs hoort ik noem natuurlijk de dubbele prijs O-) misschien koopt hij hem wel koop ik wel weer een nieuwe amp bij ornec :D wie weet wordt dit wel een handeltje 8)7 :9 :P

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha, kijk uit dat je geen ruzie krijgt, kan je het wel vergeten met je SACD speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
ik krijg geen ruzie hoor maar ze moeten eens op hun nummer worden gezet ik laat de allerduurste luidspeakers aansluiten op mijn amp en ik neem een speciaal opgenomen cd-tje mee met de laagste en de hoogste klanken dit wordt kicken 8)7

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Bucanier schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:41:
ik krijg geen ruzie hoor maar ze moeten eens op hun nummer worden gezet ik laat de allerduurste luidspeakers aansluiten op mijn amp en ik neem een speciaal opgenomen cd-tje mee met de laagste en de hoogste klanken dit wordt kicken 8)7
Dat moet je zeker niet doen. Laat hem alles kiezen, smaak speelt namelijk een HELE grote rol als het op beoordeling van apparatuur aankomt.

Wel grappig trouwens, dat je iemand bij Raf zo ver kunt krijgen :) Leer ook de audiofiele termen uit je kop en laat ze horen tijdens het luisteren:

''Wauw, wat een strak gedefineerd laag! Zó analystisch heb ik een amp nog nooit horen spelen! De instrumenten zijn bijna aan te wijzen.''

...Wedden voor een tientje dat het helpt :P

[ Voor 11% gewijzigd door Barry op 16-10-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daklem schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:44:
Wat je ziet is dat bij de chinese hifi veelal het uiterlijk gekopieerd wordt.
Misschien omdat dat het enige is waar jij op let omdat je je vooroordeel bevestigd wilt zien.

Opera hebben hun fabriek juist perse in het hart van Peking naast de artstieke wijk omdat ze de interactie van de medewerkers met die artiesten zo belangrijk vinden. Je ziet dat ook aan de vormgeving die volstrekt uniek en herkenbaar genoemd mag worden. Hetzelfde geld voor G&W, Shanling, Aurum Cantus enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bucanier schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:16:
liet een foto zien van mijn buizenamp bij raf ik zei niet waar hij wegkwam maar nu het leukste ik mag hem mee nemen een woensdag want de chef verkoop wil hem dol graag beluisteren nou zal ik die hifefreaks es wat laten horen sound out China :9 :9
LOL. Zal ik die van mij ook eens meenemen? Als ze de prijs van €139 eenmaal horen gaan ze geheid ziek naar huis. :|

Je moet ze ook niet te wijs maken he? Anders gaan ze het zelf importeren en gaan de prijzen omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 03:52:
Dan geloof je me niet joh! Heb je het vorige topic gelezen? Ik heb zelf een Yarland gekocht van €130 en die kan het serieus opnemen tegen mijn Audio Note van €2400. Tel er de verzendkosten bij en dan is het nog steeds goedkoop.
Ik heb 't vorige topic wel met een half oog gevolgd, maar dat kwam op mij vooral over als een Ornec-klanten onderonsje. Ik had gehoopt dat dit topic wat opener zou zijn.

Opmerkingen als "Dan geloof je me niet joh!" dragen daar niet echt aan bij...
Ik ben serieus geinteresseerd in hifi uit China, vooral de Bada HD-22 CD-speler, maar heb ook m'n gezonde twijfels over prijs, verzendkosten, etc. Die Bada kost $500. Als daar ook nog 's $200 verzendkosten bijkomen kan ik misschien beter voor een Tjoeb! gaan (daar wordt 'ie mee vergeleken).

Wat Yarland betreft: de eerste versterker van hen die ik in m'n woonkamer neer zou willen zetten is de Pro 200SE. Alle goedkopere modellen hebben een tenenkrommend lelijk houten frontje. Ze zullen best fantastisch klinken, maar ze staan wel in je woonkamer, en dan wil 't oog ook wat ;) (ben trouwens geen Bose/B&o/Loewe adept)
Maar ja, die Pro 200SE kost ook 390 euro, met dan nog de nodige verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Nee Jeroen ik maak ze niet wijs O-) ik ken ze al een jaar of 10 die gasten ze weten precies wat ze aan me hebben. ik laat hun de speakers kiezen :P ze zweren zelf trouwens bij audio research nou als je die prijzen ziet krijg je ter plekke een rolberoerte. :'(

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 13443 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:55:
[...]

Misschien omdat dat het enige is waar jij op let omdat je je vooroordeel bevestigd wilt zien.

Opera hebben hun fabriek juist perse in het hart van Peking naast de artstieke wijk omdat ze de interactie van de medewerkers met die artiesten zo belangrijk vinden. Je ziet dat ook aan de vormgeving die volstrekt uniek en herkenbaar genoemd mag worden. Hetzelfde geld voor G&W, Shanling, Aurum Cantus enz.
Ik hoef niets bevestigd te hebben, dit zijn mijn constateringen. Maar qua uiterlijk is het een kwestie van smaak. Ik heb bij Ornec nog weinig gezien wat ik echt heel mooi vindt. Dat noem ik wel herkenbaar ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
je moet es zo'n ding in het echt zien en dan hoe het verpakt zit bij sommige amps zitten zelfs zijden handschoenen die van mij zat zelfs in een fluwelen zak en toen ik hem uitgepakt had wouw echt nie te geloven prachtig afgewerkt met zwart piano lak :*) en dan de travo's die er op zitten voor de europese markt waren voor mijn versterker image 65 i (zie topic nieuwe versterker) speciaal ipv blok ringtravo's gebruikt voor de eindbuizen. echt een plaatje en zo zien ze er allemaal uit ook dat hout bij de yarland vergis je niet die jongens hebben echt gouden handjes als het om de afwerking gaat zelfs hun luidspeakers zie eerder in dit topic met 14 lagen pianolak afgewerkt grandioos _/-\o_ _/-\o_

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Bucanier schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:40:
je moet es zo'n ding in het echt zien en dan hoe het verpakt zit bij sommige amps zitten zelfs zijden handschoenen die van mij zat zelfs in een fluwelen zak en toen ik hem uitgepakt had wouw echt nie te geloven prachtig afgewerkt met zwart piano lak :*) en dan de travo's die er op zitten voor de europese markt waren voor mijn versterker image 65 i (zie topic nieuwe versterker) speciaal ipv blok ringtravo's gebruikt voor de eindbuizen. echt een plaatje en zo zien ze er allemaal uit ook dat hout bij de yarland vergis je niet die jongens hebben echt gouden handjes als het om de afwerking gaat zelfs hun luidspeakers zie eerder in dit topic met 14 lagen pianolak afgewerkt grandioos _/-\o_ _/-\o_
Probeer eens wat leestekens zou ik zeggen ;) Er is bijna geen touw aan vast te knopen zo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is gewoon super enthousiast!

YEEEEESSS, mijn G&W is nu echt onderweg, tracking nummer werkt, hij stond vanochtend om 4 uur al in Hong Kong :) ( gister middag vertrokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

En nu maar hopen dat ie niet met de boot gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 184305 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:00:
Hij is gewoon super enthousiast!

YEEEEESSS, mijn G&W is nu echt onderweg, tracking nummer werkt, hij stond vanochtend om 4 uur al in Hong Kong :) ( gister middag vertrokken)
We gaan nu toch niet uurlijkse updates krijgen he ;) Die van mij zit schijnbaar in dezelfde boot als de jouwe... Ornec heeft niet meer gereageerd op vraag van DHL of TNT...

Wellicht dat ik over een kleine tijd ook nog eens een Yarland bestel. Kijken hoe dat dan via DHL uitpakt.
Voordeel is wel dat TNT gewoon onze PTT post is.. Dus wellicht afhalen op postkantoor als ik niet thuis ben (is tegenover me), beter als ergens in een vaag afgelever kantoor (Fed-ex).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Beste Robert, ik vermoed dat je hem een Vrijdag binnen hebt. En nu maar hopen dat hij naar behoren werkt. We duimen voor je... :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:04:
[...]
Ik heb 't vorige topic wel met een half oog gevolgd, maar dat kwam op mij vooral over als een Ornec-klanten onderonsje. Ik had gehoopt dat dit topic wat opener zou zijn.

Opmerkingen als "Dan geloof je me niet joh!" dragen daar niet echt aan bij...

Wat Yarland betreft: de eerste versterker van hen die ik in m'n woonkamer neer zou willen zetten is de Pro 200SE. Alle goedkopere modellen hebben een tenenkrommend lelijk houten frontje. Ze zullen best fantastisch klinken, maar ze staan wel in je woonkamer, en dan wil 't oog ook wat ;) (ben trouwens geen Bose/B&o/Loewe adept)
Maar ja, die Pro 200SE kost ook 390 euro, met dan nog de nodige verzendkosten...
Je moet de opmerking zien in relatie met het gebrek aan lezen van de andere partij en alle tijd (en geld) die ik al in het hele gebeuren heb gestoken.. Er staan voorbeelden genoeg in het vorige topic (en nu ook op pag 1). Dat jij het ziet als een Ornec klantenonderonsje is jouw foute interpretatie (ook omdat je weer niet gelezen hebt, de eerste 15 pagina's had nog niemand daar besteld). Bovendien staat in mijn aanpassing van de startpost alle shops die ik heb kunnen vinden. Ornec is gewoon de goedkoopste. Nogal logisch dat iedereen dan daar besteld he?

En dat jij de houten frontjes niet mooi vind is een kwestie van smaak. Daar heeft ook niemand wat aan. Ik vind mijn FV34A ook niet echt mooi maar hij ziet er netjes uit. Audiocomponenten kun je meestal niet daarop uitkiezen. Als de afwerking maar goed is, dat scheelt een hoop. Ik heb ook een NAD gehad en die vond ik foeilelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepspace schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:02:
En nu maar hopen dat ie niet met de boot gaat ;)
Zie ginds komt de stoomboot uit Honk Kong al aan! <+:) Ondertussen zijn de pepernoten al te koop dus wat let je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Voor "lollige" reacties hebben we de Tweakers Huiskamer

[ Voor 84% gewijzigd door DeeD2k2 op 17-10-2006 22:50 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ok, dat was mijn laatste update over de G&W totdat ik hem hier heb staan :) Vrijdag zou heel goed uitkomen! dan heb begint mijn week vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 184305 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:31:
ok ok, dat was mijn laatste update over de G&W totdat ik hem hier heb staan :) Vrijdag zou heel goed uitkomen! dan heb begint mijn week vakantie :P
Hou ons wel op de hoogte he? Ik bedoel... als je vrijdag toch alvast een dagje weggaat en het dus toch niet zo goed uitkomt dan willen we het natuurlijk wel van je horen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga niet op vakantie , maar heb een weekje vrij= vakantie voor een scholier :) Zodra dat ding aangesloten is en ik mijn muziek collectie een half uurtje heb doorgezapt, komt er hier een (hoop ik positief) bericht te staan.

Sind ik mijn gemodde squeezebox heb doe ik niks anders dan muziek luisteren, wat is dat ding toch geweldig vergeleken met mijn oude CA 640C cdspelertje! Het klinkt veel minder digitaal ook, het doet me soms echt denken aan mijn platenspeler :D

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/resized/P1010063.JPG

Dan ook gelijk een mooi fotootje van de B&W's

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/CA%20res/P1010063.JPG

Kan ze er zo weer afhalen als dit niet helemaal de bedoeling is >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 184305 op 17-10-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hier nog ff wat metingen van mijn Magic boat CD-speler:

ruis:
Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/audiomark/Magic%20Boat%20nr2/noise.png

dynamic range:
Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/audiomark/Magic%20Boat%20nr2/dynamics.png

THD+noise:
Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/audiomark/Magic%20Boat%20nr2/thd.png

IMD:
Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/audiomark/Magic%20Boat%20nr2/imd.png

Crosstalk:
Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/audiomark/Magic%20Boat%20nr2/cross.png

Dat ziet er absoluut netjes uit :) China high-end op zijn best ;)

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 17-10-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Waarom zit er altijd zo'n flinke dip rond de 1k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

dip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:31:
Je moet de opmerking zien in relatie met het gebrek aan lezen van de andere partij en alle tijd (en geld) die ik al in het hele gebeuren heb gestoken..
Volgens mij lezen/schrijven we langs elkaar heen. Ik heb nergens beweerd dat ik je inzet in deze niet waardeer. Sterker nog, zonder 'nieuwe versterker' (en nu dit topic) was ik nooit op 't idee gekomen om 's naar Chinese grijze import te kijken.
Dat jij het ziet als een Ornec klantenonderonsje is jouw foute interpretatie (ook omdat je weer niet gelezen hebt, de eerste 15 pagina's had nog niemand daar besteld).
Bij een foute interpretatie heb je altijd 2 kanten: de lezer die (al dan niet met vooroordelen) die indruk krijgt, en de posters die die indruk wekken.
Ik kwam overigens pas op 't vorige topic toen er al iets van 400 reacties in stonden, mede door de topic titel: 'nieuwe versterker'? neh, ik heb al een Marantz AV9000/MM9000 en een Aura VA100, en beide zijn niet aan te raden voor iemand die een nieuwe versterker zoekt, omdat ze niet of nauwelijks te krijgen zijn (niemand doet die dingen weg... 8) ).
Ornec is gewoon de goedkoopste. Nogal logisch dat iedereen dan daar besteld he?
Alleen jammer dat ik daar die Bada HD-22 speler niet kan vinden... :'(
Iemand ervaring met bestellen bij Pacific Valve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163665

Heren, niet om de partypooper te spelen, maar denken we wel even aan de ce-markeringen die we als importeur op de apparatuur dienen aan te brengen.
In geval van een buitenlandse fabrikant is de importeur aansprakelijk voor het naleven van de ce-normen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed punt, nog niet bij stilgestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163665

Waarom zit er altijd zo'n flinke dip rond de 1k?

Dat heet een spike barry. En plaatje 2 is zo te zien gecopieerd van de film arrival geloof ik. Daar was het een signaal van wolf 336.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163665 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:55:
Heren, niet om de partypooper te spelen, maar denken we wel even aan de ce-markeringen die we als importeur op de apparatuur dienen aan te brengen.
In geval van een buitenlandse fabrikant is de importeur aansprakelijk voor het naleven van de ce-normen.
Die zitten er meestal gewoon op. Op mijn Yarland iig wel. Maar of het veel betekent? Ook zonder sticker kan een apparaat gewoon in orde zijn en ze plakken het er ook wel gewoon zomaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
bij mij staat er een sticker achterop, met de mededeling Blazen met die hap O-)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:36:
[...]
Volgens mij lezen/schrijven we langs elkaar heen.
[...]
Bij een foute interpretatie heb je altijd 2 kanten:
[...]
Alleen jammer dat ik daar die Bada HD-22 speler niet kan vinden... :'(
Iemand ervaring met bestellen bij Pacific Valve?
-hopelijk lopen we nu weer gelijk?
-nee, verkeerde interpretatie ligt niet aan het geschrevene. Maar wat iedereen schrijft kunnen de topicstarter en anderen die iets nuttigs bijdragen niet veel aan doen helaas.
-nee geen ervaring mee maar ik weet wel dat Timaudio in orde is (linkje voert je direct naar de productpagina).
Bucanier schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:47:
He Jeroen, er zin altijd wel wat negatieve lezers.. :| Zo moet ik meer leestekens gebruiken :? Maar ja dan lezen ze het maar niet. 8)7 . ZIE GINS KOMT DE STOOMBOOT UIT HONG KONG AAN.... Wat een goeie. 8)
@Bucanier... zou je mij misschien gewoon met mijn nick kunnen noemen. En een beetje volwassen kunnen reageren? En wil je bovenstaande reactie wissen om het topic een beetje netjes te houden? Bvd.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 17-10-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 163665 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:12:
Dat heet een spike barry. En plaatje 2 is zo te zien gecopieerd van de film arrival geloof ik. Daar was het een signaal van wolf 336.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
ik heb 4 KT88 buizen besteld bij de tubestore. en een paar ECC82 van n.o.s , ik laat ze overkomen met ups . moet namelijk uit canada komen *O* het zal mij benieuwen hoe hij nu gaat klinken :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tjemig... die mannen zijn snel. Vanmorgen al geprobeerd om het bij mij af te leveren om 8.50.

Ben morgen toch thuis dus kan hem in ontvangst nemen. Echter door familieomstand geen foto's of iets dergelijks op korte termijn te verwachten.

[ Voor 32% gewijzigd door Cyberpope op 18-10-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 13:37

DJT

Die mannen zijn inderdaad erg snel!

Zaterdag een G&W TW-03E (EU SE) besteld en hij is net binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn G&W is net binnen!, heb hem al uitgepakt enz... maar wacht nog even met aanzetten totdat ie een beetje op kamer temperatuur is... Vanavond fotoos en eerste indrukken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Robert1325 wat heb je nog aan de deur moeten afrekenen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nada !!!! tot mijn grote verbazing >:) Ik stond daar gewoon te wachten tot die man 100 euro zei, maar hij liep gewoon weg 8)7 Op het factuur stond ook dat het apparaat maar 70 dollar heeft gekost ... Heb hem net aangezet , hij werkt in in ieder geval, wacht nog even met kritisch luisteren, beetje opwarmen doet vaak al wonderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 184305 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:41:
nada !!!! tot mijn grote verbazing >:) Ik stond daar gewoon te wachten tot die man 100 euro zei, maar hij liep gewoon weg 8)7 Op het factuur stond ook dat het apparaat maar 70 dollar heeft gekost ... Heb hem net aangezet , hij werkt in in ieder geval, wacht nog even met kritisch luisteren, beetje opwarmen doet vaak al wonderen...
Cool, ik wacht je ervaringen in spanning af. Ik zit hier zelf namelijk met een CA 540A, en aangezien jij een 640 als referentie hebt lijkt me het wel interessant om je ervaringen te horen met je nieuwe amp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na 1 1/2 uur luisteren ben ik wel overtuigd, dit is een hele goeie versterker... Hij moet wel een beetje inspelen, dat had ik bij mijn andere spullen ook.

Dit is een hele grote upgrade van mijn oude cambridge 640A _/-\o_ , dingen die opvallen:

De bas, mijn speakers zijn eindelijk onder controle en klinken niet boemerig meer, kickdrums zijn echt wouw met dit ding ( dave brubeck 8) )

Dynamiek, je zet hem gouw te hard omdat de versterker zo open klinkt, maar dit is echt niet nodig.

Snelheid, start-stop is super, ook een hele zwarte achtergrond.

Zo kan ik heel lang doorgaan, het is gewoon een hele neutrale , krachtige versterker... Vind hem niet kil of koud klinken, alleen op opnames die zo horen te klinken ( aan het begin was ik heel even teleurgesteld, bleek dus niet de versterker te zijn) Oude opnames klinken ook heel mooi.

Nog een ding, het klinkt allemaal een stuk rustiger en minder vermoeiend :)

300 euro is echt niks voor zo een apparaat , heb ook geluk dat er geen belasting bij kwam :D ( ligt dat aan tnt ?)

De afwerking is niet helemaal perfect ( lelijke strepen op de boven kap en een hoekje van het front niet helemaal goed) maar dat neem ik graag voor lief voor dit geld.

Het is zeker geen slechte match met mijn B&W's en de gemodde squeezebox, mijn set is in twee maanden (squeezebox ipv cambridge 640C) helemaal getransformeerd, ben super blij :o

Hier een paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/6.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/7.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/8.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/9.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/10.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/11.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/12.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/G_W/13.JPG

Ik ben zeer dankbaar voor alle informatie en hulp die ik gehad heb op dit forum , Jeep heeft mij ook heel goed geinformeerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ziet er schitterend uit :) Top dat het ook mooi klinkt natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Ziet er inderdaad mooier uit in het echt, dan op de productfoto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vinden jullie dit er echt uitzien als een top-product...?

Naar mijn mening kun je redelijk goed zien dat het een goedkoop product is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
MikeyMan schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:53:
Vinden jullie dit er echt uitzien als een top-product...?

Naar mijn mening kun je redelijk goed zien dat het een goedkoop product is...
Vind ik niet... simpel, maar degelijk.

Ben wel van mening dat het ding voor 400 euro (ruwweg) niet bijzonder goedkoop is. En de topic titel vind ik gewoon niet toepasselijk: Als je de totale aanschafprijs bekijkt dan is het absoluut belachelijk om de concurrentie laagdunkend 'het commerciële hifi spul' te noemen. Zo goedkoop is het niet en bovendien doen deze Chinese bedrijven echt niet aan liefdadigheid :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.