Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.192 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Ik zou eens bij je langs willen gaan Jeep om jou installatie te beluisteren, ik kom zelf uit urk, dus dat mag geen probleem zijn. teminste als je dat goed vind. :P

[ Voor 86% gewijzigd door Bucanier op 08-11-2006 02:03 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
gelukt :*) :*)

[ Voor 92% gewijzigd door Bucanier op 08-11-2006 02:17 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:57:
Eerste geluidsimpressie:

KUT! :X

Wat maakt het brongeluid veel uit zeg.
CD's klinken zoveel beter als de mp3s van de iPod af :/ .
Hij is in die zin vrij neutraal, zo brak als de bron, zo brak de weergave.
Hij klinkt vrij zuiver en zeker niet schel.
Geen last van clippende speakers. Hij kan ook op hoge ouput stabiel speakers aansturen.

Zoals gezegd, éérste geluidsimpressie.

Mijn oude Dali speakers zijn een beetje te brak om een echte impressie te geven.
Komend weekend zal ik de RAF onveilig maken voor een goed stel speakers...
Jullie horen wel wat zij van mijn versterker vonden en ik zal dan ook de foto's plaatsen.
Tja, GiGo (garbage in, G out)dat is wat een goede versterker doet. Hij hoort gewoon te versterken wat ie aangeboden krijgt. Weer iemand die nu kan horen hoe slecht mp3 eigenlijk klinkt (vervormd en totaal plat).

Ik ben afgelopen vrijdag naar de nationale vinyldagen geweest (bij Johan Ketelaar in 't Harde) en SHIT wat klinkt mijn draaitafel toch veel beter dan CD. Aalt Joek van den Hul heeft persoonlijk mijn nieuwe Dynavector Karat 17D2 Mk2 helemaal opengescheurd om de cantilever recht te zetten (stond 5 gr scheef!!). Netjes ingebouwd en goed afgeregeld bleek de scoop ook een perfecte sinus en blokgolf weer te geven. Het klinkt nu toch zo ongelofelijk goed, ruimtelijk, strak, dynamisch, neutraal en vloeiend.

Ik heb nu in mijn Yarland FV34A een setje CBS-Raytheon 5670 en een set JJ KT77 zitten en het klinkt wel zo ongelofelijk goed. Ook de bas trekt steeds verder bij. Hij heeft flink power en dynamiek (ondanks het geringe vermogen) en de ruimtelijke weergave is _/-\o_ 8)7 O-) _O-
Wat ik eerder schreef dat een stem als een wolk klinkt met een bepaalde grootte, dat neem ik nu terug. Je ziet bijna iemand voor je staan. Het is erg moeilijk om dat te omschrijven maar het klinkt gewoon zo goed dat je er bijna high van wordt. Het kan natuurlijk altijd beter, maar dit is op dermate hoog niveau dat je er jaaaren tevreden naar kunt luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
ik ga ook andere buizen bestellen jeep, ik ben er nog steeds niet uit , maar ik ga denk ik voor een paar n.o.s en een set kT 88 waarom ? het midden en het hoog komt er niet zo sprankelend uit als bij mijn maat, en die heeft de Yarland FV- 34C 111 :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:25
jij hebt het virus aardig te pakken he?

Over die mp3's , ik vind het prima, en je hebt ook amp-speakers die vergevingsgezind zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:09

Exirion

Gadgetfetisjist

Sjah schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:41:
Over die mp3's , ik vind het prima, en je hebt ook amp-speakers die vergevingsgezind zijn.
Apparatuur die een sausje over het geluid heen gooit om de slechte bron te verdoezelen is GEEN goeie apparatuur. De minimale vergevingsgezindheid van apparatuur is wmb gewoon inherent aan, en evenredig met, de kwaliteit van de apparatuur.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wmb is dat in zeker mate ook zo, maar een dure B&W box is imo vergevingsgezinder dan een analytische speaker. Dat bedoel ik, niet een Marquanti setje van 3 euro die niks laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan heel goed genieten van mp3's op de squeezebox, maar als ik FLAC aan zet, wat een diepte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:37

sphere

Debian abuser

Heb je die squeezebox zelf gemod? Is hij nog origineel qua DACs etc?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zoveel mooie bookshelves te krijgen in china, voor zoooo weinig geld... Maar ik weet niet of ik de bas zou missen.... Heeft iemand daar ervaring mee? met het overstappen van vloerstaanders naar bookshelves? Ik zit in een kleine kamer (4bij 4) , de bas is eigenlijk een probleem met mijn huidige speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De squeezebox is gemod door boldercables in amerika... Heb ook een speciale power supply.

www.boldercables.com , ik heb de analog mods met Sonicap gen2 en platinium bypass caps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:52:
www.boldercables.com , ik heb de analog mods met Sonicap gen2 en platinium bypass caps.
Dit doet me toch aardig mijn wenkbrauwen laten fronsen:
First, all the parts after the DAC chip are removed. This quiets the DC line by removing the analog output IC, the headphone output IC and many unneeded, noisy, surface mount capacitors.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 22:25
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:51:
Er zijn zoveel mooie bookshelves te krijgen in china, voor zoooo weinig geld... Maar ik weet niet of ik de bas zou missen.... Heeft iemand daar ervaring mee? met het overstappen van vloerstaanders naar bookshelves? Ik zit in een kleine kamer (4bij 4) , de bas is eigenlijk een probleem met mijn huidige speakers.
Ik heb een paar Wharfedale Diamond IV bookshelfs als computer speakers en ik kan toch niet zeggen dat ik de bas mis, komt ruim voldoende uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 22:24
Vooral "noisy, surface mount capacitor" Ik ben dan geen genie met electronica, maar die condensatoren zijn er juist om de ruis op de voedingslijnen weg te nemen.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom? Er zijn trouwens twee verschillende soorten mods, de analog mods en de digital only mods... als je meer wilt lezen kan je op www.audiocircle.com heel veel vinden

en een recensie :

http://www.enjoythemusic....limdevices_squeezebox.htm

Maar laten we niet teveel over squeezeboxjes praten, niet chinees genoeg :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Die opamp ziet er niet voor niks! Dat is het analoge filter om HF zooi eruit te filteren, en wat gain te geven om zo SNR te verbeteren, en natuurlijk om de output laagimpedant te maken om kabels beter te kunnen aansturen en problemen met amps te vermeiden. De datasheet van de DAC is hier ook overduidelijk in:
Delta-sigma DACs use noise-shaping techniques to improve in-band signal-to-noise ratio (SNR) performance at
the expense of generating increased out-of-band noise above the Nyquist frequency, or f /2. The out-of-band
S
noise must be low-pass filtered in order to provide optimal converter performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FatalError schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:11:
Vooral "noisy, surface mount capacitor" Ik ben dan geen genie met electronica, maar die condensatoren zijn er juist om de ruis op de voedingslijnen weg te nemen.
Dit is een ander verhaal. Het gaat hier om elco's die in de signaalweg zitten en een hoop verzieken.

De verbazing van deepspace.. kuch... voodooless verbaast mij dan weer ;) Het is namelijk met geschikte DACs prima mogelijk om de elco's eruit te slopen en liefst ook nog de muting. Zelfs goeie CD-spelers knappen daarvan nog aanzienlijk op. Zo vreemd is het dus niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb het helemaal niet over de elkos, maar over ALLES wat achter de amp zit. Het enige wat ze doen is een of andere voodoo cap achter de DAC zetten, en klaar is kees :)

Overigens is het bij veel DAC's niet mogelijk om zomaar de caps eruit te vissen, want er komt vaak nog flink wat DC uit. Heb je dus weer een slimme schakeling voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:51:
Kan je eens wat voorbeelden van bookshelves neerplempen, die ornec site heeft maar weinig keus.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 11:36
Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met de invoerrechten en BTW ?
BTW hoef ja dacht ik alleen te betalen wanneer je wederverkoper bent en dus moet je die afdragen op het moment van verkoop, niet op het moment van inkoop. En ik geloof dat je het sowieso zelf moet melden bij de douane. Correct me if I'm wrong.

Dus in principe zou je denk ik bij een inkoopactie geen BTW hoeven te betalen want dan koopt ieder voor zich, er is geen verkoper in het spel behalve de verkoper in China natuurlijk, maar die rekenen altijd in FOB (Free On Board).
Ik kan me niet voorstellen dat je bij aanschaf meteen aan de deur aan bijv. DHL die 19% BTW moet betalen. Die 4% invoerrechten kan ik me wel voorstellen, dat klinkt op zich wel logisch. Of moet je dat zelf aangeven bij de douane?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:24:
Overigens is het bij veel DAC's niet mogelijk om zomaar de caps eruit te vissen, want er komt vaak nog flink wat DC uit.
Zelfs in de Philips DVP9000S zit een Crystal Semiconductors DAC (hun duurste, maar toch) waarvan de architect me verzekerde dat de uitgang vrij van DC is. Zodoende is de speler prima te modden met verwijdering van de caps. M'n vader heeft z'n Arcam DAC (met de door jou zo geliefde TDA1541 ;)) aangepast zodanig dat de DAC uitgang direct aan z'n buizenbak hangt. Moet er wel bij zeggen dat ie de hele versterker from scratch met een paar zeldzame buizen heeft opgezet en rekening heeft gehouden met het feit dat de DAC er direct aan zou komen te hangen. In het hele ontwerp geen elco in de signaalweg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:30:
Zelfs in de Philips DVP9000S zit een Crystal Semiconductors DAC (hun duurste, maar toch) waarvan de architect me verzekerde dat de uitgang vrij van DC is.
Moet de architect toch beter de datasheet lezen vrees ik, common mode output is namelijk 0.5*VA. Zonder extra maatregelen kun je de caps dus NIET weghalen!

Los daarvan een prima DAC'je overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 08-11-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:26:
[...]

Kan je eens wat voorbeelden van bookshelves neerplempen, die ornec site heeft maar weinig keus.
Kijk bv. bij www.timaudio.com , het merk compact bv. heeft hele mooie speakers

Invoerkosten en BTW zit meestal rond de 25% ... Als je iets besteld uit china , kan je beter zowieso de prijs verdubbelen ( verzendkosten en BTW en invoerkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:24:
Ik heb het helemaal niet over de elkos, maar over ALLES wat achter de amp zit. Het enige wat ze doen is een of andere voodoo cap achter de DAC zetten, en klaar is kees :)
[...]
Had jij niet iets vergelijkbaars gedaan? Een paar maanden terug heb jij Audyn Caps in je CD gezet, en een andere clockgenerator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:49:
Had jij niet iets vergelijkbaars gedaan? Een paar maanden terug heb jij Audyn Caps in je CD gezet, en een andere clockgenerator ?
Nee, ik heb alleen de elko's en opamps vervangen, en de elko's weggehaald waar het daadwerkelijk kon. Dat is heel wat anders. Tweede stap was het om balanced opamps te gebruiken, welke de DC ook zonder caps eruit halen. Echter aangezien ik nu een SACD heb ligt dat echter in de ijskast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Heeft iemand voor mij de rekening gegevens (nr, naam enzo) Ik heb wel een mailtje met een order bevestiging maar daar staan die gegevens niet in... Verder is het gewoon geld overmaken onder vermelding van je order ID neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:17:
[...]

Die opamp ziet er niet voor niks! Dat is het analoge filter om HF zooi eruit te filteren, en wat gain te geven om zo SNR te verbeteren, en natuurlijk om de output laagimpedant te maken om kabels beter te kunnen aansturen en problemen met amps te vermeiden. De datasheet van de DAC is hier ook overduidelijk in:

[...]
Beter zou zijn de opamp eruit te halen en er een eigen (transistor) circuit erin zetten. Ik vind t sowieso onkunde als men opamps gebruikt daar waar een custom made oplossing beter gediend is. Maar goed, zo is t natuurlijk easy money :P. Een ander punt is natuurlijk een betere tuning van de filters om zo een redelijke fase/amplitude respons te krijgen. En ach jah, dan heb je in ieder geval een circuit met hogere specs, maar of je t hoort is natuurlijk een tweede... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:09:
Beter zou zijn de opamp eruit te halen en er een eigen (transistor) circuit erin zetten. Ik vind t sowieso onkunde als men opamps gebruikt daar waar een custom made oplossing beter gediend is. Maar goed, zo is t natuurlijk easy money :P. Een ander punt is natuurlijk een betere tuning van de filters om zo een redelijke fase/amplitude respons te krijgen. En ach jah, dan heb je in ieder geval een circuit met hogere specs, maar of je t hoort is natuurlijk een tweede... :P
Het is onzin te denken dat een transistorschakeling per definitie beter is. En geld zal niet veel uitkamen, een goede opamp kan ook snel 20 euro kosten/stuk. Om met een transistorschakeling mening opamp te evenaren moet je toch echt al veel uit de kast halen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe net een email gehad dat de jolida is verzonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Niet online
KC_Kaas schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:04:
Heeft iemand voor mij de rekening gegevens (nr, naam enzo) Ik heb wel een mailtje met een order bevestiging maar daar staan die gegevens niet in... Verder is het gewoon geld overmaken onder vermelding van je order ID neem ik aan?
Alstublieft:

Company name: Knoxed Ltd
Bank: HSBC
Bank address: 65 Cornmarket Street,
Oxford, OX1 3HY,
United Kingdom
IBAN: GB49MIDL40051559617337
BIC number: MIDLGB2108P

Vergeet je ordernummer niet te vermelden (KCO nogwat geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:18:
[...]

Het is onzin te denken dat een transistorschakeling per definitie beter is. En geld zal niet veel uitkamen, een goede opamp kan ook snel 20 euro kosten/stuk. Om met een transistorschakeling mening opamp te evenaren moet je toch echt al veel uit de kast halen hoor.
Een transistorschakeling is zeker niet per definitie beter. Daarvoor moet je zelf goede design skills hebben. Als je dat bedoelt met "veel uit de kast halen" dan heb je gelijk. Maar over t algemeen kan je met een aantal transistors een versterker maken die een betere respons heeft (door een betere implementatie van frequentiecompensatie) en een groter dynamisch bereik. En een 20 euro opamp kan je zo wegvagen mits je voeding goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Die mening deel ik niet, zeker niet als je daar ook nog weer een ueber voeding bij moet maken om de meestal veel brakke PSRR van je transistorschakeling te compenseren. Een opamps is uiteindelijk ook niks anders dan een miniatuur transistorschakeling ;) Er zijn brakke opamps, en ook goede, en je kunt ook vast discrete schakelingen maken die beter zijn. Of het dat waard is, is een tweede.

Zo zie je dat men vaak een discrite schakeling toepast, alleen maar om geen opamps te gebruiken, en niet omdat het zoveel beter zou zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 08-11-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Gaat dit nou over hifi uit china , of krijgen we nu een cursus electronica voor de kiezen :?

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:05:
Gaat dit nou over hifi uit china , of krijgen we nu een cursus electronica voor de kiezen :?
1 - 0 ennuh, ik bedoel niet digitaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 11:36
De prijs, invoerrechten en BTW enzo is idd veel interessanter vind ik.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar zijn aurum cantus speakers goedkoop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hifi gaat nu eenmaal over elektronica, ook die uit China. Het is altijd handig om te kunnen zien hoe iets in elkaar steekt voor je iets koopt. Maakt in veel gevallen de gok een stuk kleiner.

Mijn Magic Boat heeft trouwens zowel opamps als een discrite output stage aan boord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:11:
waar zijn aurum cantus speakers goedkoop te krijgen?
Bijvoorbeeld:
http://www.chinese-hifi.co.uk/Aurum%20cantus.htm
Maar cattylink heeft ze geloof ik ook

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, danku

De prijzen liggen vrij laag , voor mij een nogal grote stap om mijn B&W's te verkopen en bv. de aurum cantus te kopen.... Ga er goed over nadenken:)

Misschien moet ik dan toch de zelfbouwroute gaan? bij www.speakerland.nl zie ik wel mooie dingen staan met dezelfde drivers die in veel duurdere speakers zitten. Iemand ervaring hiermee? Ben nogal een leek wat betreft DIY

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:47:Iemand ervaring hiermee? Ben nogal een leek wat betreft DIY
Ik dacht dat we niet meer offtopic mochen :+ Maar goed. Ja, DIY is een zeer valide optie. Ik zou zeggen, ga er eens langs en ga luisteren. Het is zeker de moeite waard. Je kunt altijd een Aurum Cantus tweeter nemen als je dat leuk vind natuurlijk :) In NL heten die Celeritas, en importeur is Clofis (kun je vermoedelijk gewoon via Speakerland bestellen).

[ Voor 23% gewijzigd door voodooless op 08-11-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:53:
[...]

Ik dacht dat we niet meer offtopic mochen :+ Maar goed. Ja, DIY is een zeer valide optie. Ik zou zeggen, ga er eens langs en ga luisteren. Het is zeker de moeite waard. Je kunt altijd een Aurum Cantus tweeter nemen als je dat leuk vind natuurlijk :) In NL heten die Celeritas, en importeur is Clofis (kun je vermoedelijk gewoon via Speakerland bestellen).
Sorry, ben ik weer schuldig >:) Wel leuk dat je daar gewoon kan gaan luisteren, dan is de gok niet zo groot .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:53:
Die mening deel ik niet, zeker niet als je daar ook nog weer een ueber voeding bij moet maken om de meestal veel brakke PSRR van je transistorschakeling te compenseren. Een opamps is uiteindelijk ook niks anders dan een miniatuur transistorschakeling ;) Er zijn brakke opamps, en ook goede, en je kunt ook vast discrete schakelingen maken die beter zijn. Of het dat waard is, is een tweede.

Zo zie je dat men vaak een discrite schakeling toepast, alleen maar om geen opamps te gebruiken, en niet omdat het zoveel beter zou zijn.
Kijk daar heb je gewoon gelijk. Een voeding is in de (analoge) electronica van enorm belang. Zonder dat moet je ook nog eens een eigen spanningsreferentie maken (die je an sich wel kan maken met goedkope opampjes ;) en wat BJT's).

Maar uhm waarom geen goede voeding uit China halen? :P

offtopic:
psssst voodooless, wat voor uitgangstrap heb je gebruikt en hoe heb je m geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Geldt natuurlijk alleen voor de kant en klare pakketten. Wil je zelf gaan klussen, wordt het al een stuk ingewikkelder, en kan ik je afraden als beginner (of je moet ervoor gaan). Ik denk echter niet dat ze een kant en klare speaker met een Aurum Cantus ribbon hebben helaas.

@aca: Zat er allemaal al in, ik heb dus niks gemaakt ;) Ziet er in ieder geval zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/sacd/small/_dsc4793.nef.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 08-11-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Niet online
En zijn die aurum cantus toevallig ergens te beluisteren in nederland, of dezelfde luidsprekers met een ander merkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef niet per - se een ribbon tweeter hoor... Wil gewoon mijn huidige speakers upgraden zonder teveel geld bij te leggen, met die zelfbouw kits of iets uit china lijkt mij dit wel mogelijk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik vind die aurum cantus leisure 2 erg mooi, maar het is jammer dat je niet weet hoe het klinkt. Vooral men rosewood fineer en de bijpassende stands. Als je er dan van die Atacama prut onder zet is het al een stuk minder mooi.

Eigenlijk zou je de speakers voor 488 dollar moeten kopen bij hifi86 en de stands bij c-h-.hifi.com. Zal wel geen optie zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geef niet heel veel om het uiterlijk van de speakers, hou wel van de klassieke look:)

de gok om speakers uit china te bestellen is mij toch een beetje te groot.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Ok dan hier een foto van mijn speakers, en mijn audioset 8)

Afbeeldingslocatie: http://img462.imageshack.us/img462/6058/afbeelding010un2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/6603/afbeelding011vf4.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Bucanier op 08-11-2006 17:45 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie speakers ! lijken heel erg op deze : http://www.speakerenco.nl/speaker2.php?id=31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Doen me denken aan Castle speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Helemaal gelijk, speaker&co .zijn al een jaar of 11 oud dit was indertijd de viva gamma.
nu is het de standard, en ik geloof dat ze nu er zo langzamerhand uit gaan. ;)

maar het blijft een fantastische speaker met een zeer diep en warm geluid. (ps. de wisselfilters zijn gelijk aangepast door een collega van mij) aangepast op Orgel -klassiek en Koormuziek. maar voor pop en dergelijke klinken ze ook zeer goed. :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoveel upgegrade de laatste twee drie maanden, kan beter even stoppen en genieten van wat ik heb bereikt. Ben wel jaloers op die image versterker van jouw, wat een mooi ding zeg !!!

Heb zoveel zin in de jolida phono, eindelijk weer plaatjes draaien !

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:18:
Ben wel jaloers op die image versterker van jouw, wat een mooi ding zeg !!!
ik ben er ook erg trots op Robert, dank je wel.
trouwens, die bovenste speler is een medevoort, klinkt ook erg goed :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees net op hifi.nl:
Boelsz Audio is de nieuwe importeur in Nederland van het Chinese luidsprekermerk Aurum Cantus. Na een aantal jaren actief te zijn geweest met het ontwerpen en bouwen van luidsprekers, zijn nu dus ook niet in eigenhuis ontworpen luidsprekers verkrijgbaar via Boelsz Audio.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/AurumCantus_311006.jpg

De fabrikant Aurum Cantus is deels in handen van een Italiaanse firma, die ook verantwoordelijk was voor het ontwerp en productie van de (midden)woofers en zeer goede bandtweeters. Aurum Cantus betekent gouden lied in het Latijn en deze firma heeft zich reeds 12 jaar bewezen als bouwer van top luidsprekers, ook in het high end segment. Naast de Chinese audio pers zijn vele internationale recensenten zeer enthousiast over de prestaties van de verschillende modellen en de fantastische prijs/kwaliteitsverhouding. Sinds 2001 worden de luidsprekers ook geëxporteerd. Inmiddels al naar 30 verschillende landen.

De luidsprekers blinken uit in hun prachtige hoog, open midden en krachtige snelle laag weergave. Het natuurlijke geluid en het diepe en brede geluidsbeeld worden bereikt door de zeer goede integratie van het hoog en laag en het gebruik van de beste componenten, zoals Mundorf Supreme Condensatoren in het filter. Alle Aurum Cantus modellen worden prachtig afgewerkt en zijn in verschillende houtfineer uitvoeringen verkrijgbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/AurumCantus_2_311006.jpg

Meer informatie over de luidsprekers van Aurum Cantus en Boelsz Audio vindt u op de website: www.boelszaudio.com

Boelsz Audio is nog op zoek naar dealers voor Aurum Cantus luidsprekers.
Vraag een demonstratie aan en overtuig uzelf van de kwaliteiten van deze luidsprekers
'T is weer een lekker BS verhaal want volgens mijn info hebben ze helemaal niets aan italiaanse inbreng. Afw88 hoe de prijzen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Yep, zo'n tweetertje is inderdaad erg goed. En ze gaan ook ongelofelijk hard zonder schel te worden :) Dingen blijven gewoon doorgaan alsof er niks aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoog...
de V3M kost Adviesprijs: 2299 Euro per paar (inclusief prachtige zware standaard).
Komt dus op hetzelfde neer als bij de Duitse importeur waar de Leisure 2SE 1.250 € / Paar (inkl. gesetzlicher MwSt.) Stand 380 € / Paar kost.

Beetje (boel) teleurstellend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hifi gaat nu eenmaal over elektronica, ook die uit China.

Mooi dit geeft weer vrij spel voor de kabeldiscussie. Want geen hifi zonder kabel, ook die uit china.
Dus heb het maar weer over de langzaam getrokken monokristalijne kabels.
Ik geniet nu al weer. En ik ben blij dat dit moderator-goedgekeurd is. :)

Aurum Cantus betekent gouden lied in het Latijn

Oh, dan moet het wel goed zijn. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:23:
Mooi dit geeft weer vrij spel voor de kabeldiscussie. Want geen hifi zonder kabel, ook die uit china.
JIJ begint weer over kabels, niet ik, niet iemand anders! Als je denk dat het vrijspel is voor een kabeldiscussie, dan heb je het mis, want in de discussies die ik daarover gezien heb, ging het behoorlijk weinig over elektronica, hadden er grotendeels zelf totaal niks mee te maken. Blaat dus aub niet zo'n onzin! Als je wil genieten van kabels, koop er dan eentje, of kijk in het daarvoor bedoelde topic.

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 08-11-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:23:

Hifi gaat nu eenmaal over elektronica, ook die uit China.

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de uitspraak: het gaat over electronica, dus over hifi snijdt hetzelfde hout als : het gaat over kabels dus over hifi. Dus als ik blaat, dan blaat jij hetzelfde. Beetje dom om dit niet te herkennen.

Jij gebruikt een argument om off topic te gaan dat net zo goed bruikbaar is voor kabels als over electronica. Dat was de op-amp versus discreet discussie (b.t.w. ik heb geen hekel aan iemand als ik een critische post plaats hoor).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:30:
Maar de uitspraak: het gaat over electronica, dus over hifi snijdt hetzelfde hout als : het gaat over kabels dus over hifi. Dus als ik blaat, dan blaat jij hetzelfde. Beetje dom om dit niet te herkennen.
Dat klopt, maar jij weet net als ik dat het nu gedaan is met kabels in dit topic. Ze hebben nu een eigen plek gekregen (tenzij er kabels uit China te bezichtigen zijn natuurlijk). Dat het effe offtopic naar wat elektronica gaat is toch niet erg zolang er niet over door gezeurd wordt, zoals bij de kabels het geval was. Als iemand een link stuurt naar hoe zijn apparaat gemod is, en ik vind daar vreemde dingen, dan kan ik me echt niet inhouden om daarop te reageren. Daar ga je dan echt geen nieuw topic over beginnen ;) Maar goed, dat hebben we gehad...

Gewoon verder waar we gebleven waren :)

Als het ergens mogelijk is die Aurum Cantus dingen te beluisteren kan ik dat zeker aanraden. Met mijn tweetertje ben ik prima tevreden, ook al gebruik ik hem niet vaak (zit in mijn center).

[ Voor 27% gewijzigd door voodooless op 08-11-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat begrijp ik, maar puur gezien voert zelfs dat al te ver. Ik kan het wel redelijk volgen, maar iemand zonder interesse in electronica kan wel geinteresseerd zijn in dit topic, maar dit soort discussies te ver vinden gaan. Zelfde geldt voor de kabeldiscussies. Het was van mijn kant dan ook synisch bedoeld. En hopelijk zonder iemand tegen het zere been te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:40:
Het was van mijn kant dan ook synisch bedoeld. En hopelijk zonder iemand tegen het zere been te schoppen.
Ach, af en toe een schop kan geen kwaad toch :Y) Als je kaatst mag je de bal terug verwachten.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen het kon volgen, maar dat heb je altijd wel met bepaalde onderwerpen natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door voodooless op 08-11-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
voodooless schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:27:
[...]

JIJ begint weer over kabels, niet ik, niet iemand anders! Als je denk dat het vrijspel is voor een kabeldiscussie, dan heb je het mis, want in de discussies die ik daarover gezien heb, ging het behoorlijk weinig over elektronica, hadden er grotendeels zelf totaal niks mee te maken. Blaat dus aub niet zo'n onzin! Als je wil genieten van kabels, koop er dan eentje, of kijk in het daarvoor bedoelde topic.
Echt waar wat ben jij een onruststoker zeg. O-)
Je gooit alleen maar meer benzine op t vuur zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:40:
Dat begrijp ik, maar puur gezien voert zelfs dat al te ver. Ik kan het wel redelijk volgen, maar iemand zonder interesse in electronica kan wel geinteresseerd zijn in dit topic, maar dit soort discussies te ver vinden gaan. Zelfde geldt voor de kabeldiscussies. Het was van mijn kant dan ook synisch bedoeld. En hopelijk zonder iemand tegen het zere been te schoppen.
Doe nou niet nooit buigen vanuit jouw kant met dat soort zinnen.

Zo en nu weer lekker ontopic people. :)

[ Voor 5% gewijzigd door ikweetniks op 09-11-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ikweetniks schreef op donderdag 09 november 2006 @ 00:03:
Echt waar wat ben jij een onruststoker zeg. O-)
Je gooit alleen maar meer benzine op t vuur zo :P
Volgens mij ben jij het nu die dat doet, en er weer een probleem van maakt. Er was helemaal niks aan de hand, het is al lang opgelost!
ikweetniks schreef op donderdag 09 november 2006 @ 00:05:
Doe nou niet nooit buigen vanuit jouw kant met dat soort zinnen.
Over olie op het vuur gooien gesproken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Pacific audio ook weer een mailtje gestuurd als herinnering en hij mailde direct terug dat ie er tussendoorgeglipt was en hij me zeer binnenkort prijzen ed zou doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Jongens, stoppen. anders gaat dit weer de verkeerde kant op.

ik heb ook nog een paar kabels, Staalkabels van een viskotter, schijnen het erg goed te doen zeggen ze. 8)7

Trouwens: dit is ook een hele intresante site. O-)
hier staat echt alles op. http://www.analogueaudio.com/ :Y

[ Voor 25% gewijzigd door Bucanier op 09-11-2006 04:40 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:22:
hoog...
de V3M kost Adviesprijs: 2299 Euro per paar (inclusief prachtige zware standaard).
Komt dus op hetzelfde neer als bij de Duitse importeur waar de Leisure 2SE 1.250 € / Paar (inkl. gesetzlicher MwSt.) Stand 380 € / Paar kost.

Beetje (boel) teleurstellend weer.
Ik heb een mailtje terug van hifinogwat, $690 inclusief verzendkosten, met stands voor de leisure mkII per paar. En de waarde van het pakket mag je zelf bepalen, echter geldt die waarde dan ook voor de verzekering! Als ze nou per TNT versturen is dat toch een mooie deal :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Lijkt me best een nette prijs voor een dergelijke speaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:12:
[...]

Ik heb een mailtje terug van hifinogwat, $690 inclusief verzendkosten, met stands voor de leisure mkII per paar. En de waarde van het pakket mag je zelf bepalen, echter geldt die waarde dan ook voor de verzekering! Als ze nou per TNT versturen is dat toch een mooie deal :>
Waar is dat? china-highend-hifi ofzo?

en welke speakers bedoel je? de leisure 2 mkII of de v3m

Best een mooie prijs met stands !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op donderdag 09 november 2006 @ 01:51:
Jongens, stoppen. anders gaat dit weer de verkeerde kant op.

ik heb ook nog een paar kabels, Staalkabels van een viskotter, schijnen het erg goed te doen zeggen ze. 8)7

Trouwens: dit is ook een hele intresante site. O-)
hier staat echt alles op. http://www.analogueaudio.com/ :Y
Leuk inderdaad om al die producten te zien, maar ga aub niet naar de sectie 'filosofie'. Van die tekst die daar staat wordt ik wel een beetje triest van.

Ik denk dat ik binnenkort wat vrienden uit Shanghai ga vragen om wat onderzoek te doen voor wat speakers. Ik ben een beetje huiverig voor t bestellen van zo'n import site. En wat betreft chinese sites: in praktijk kan je een goedkopere prijs krijgen in een winkel. Er moet namelijk eerst onderhandeld worden over de prijs. Ik denk ook dat die importeurs ook enorm veel verdienen op hun importproducten uit China. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:12:
[...]

Je hebt: chinese-hifi.co.uk, hifi86.com, en china-highend-hifi.com. Je begrijpt dat je volstrekt niet duidelijk bent?
Je hebt het over 690 dollar voor Leisure2SE Mk2 + stands? Of de Leisure 2. Daar zit nml nogal verschil in. En is het nou dollar of euro (scheelt ook weer 20%).

Er zijn 3 typen Leisure 2
Leisure 2 Standard Version ( OEM of Red Rose Music - Spirit ) $393
Leisure 2 MKII ( OEM of Red Rose Music - Rosebud ) Price : US 439
Leisure 2 Luxury Version MKII Speaker (with G2 Ribbon Tweeter ) US$499
Dan is er ook nog een Leisure 5 die op een 3SE in een vierkante kast lijkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.chinese-hifi.co.uk/aurum%20cantus/aurum.JPG
Dit zijn de modellen die op de Chinese interne markt verschijnen en dus via de grijze import te bestellen zijn (met evt kleine verschillen in componenten in bv het wisselfilter)

Op de site van Aurum Cantus zelf staan al deze speakers uit de Leisure serie:
Leisure 2 SE MKII Afbeeldingslocatie: http://www.aurumcantus.com/loudspeaker/images/Leisure2SE-new01.jpg
Leisure 2 SV MKII Afbeeldingslocatie: http://www.aurumcantus.com/loudspeaker/images/sv-1ms.gif
Leisure 2 SV-c (centre speaker)
Leisure 2 SV-s Afbeeldingslocatie: http://www.aurumcantus.com/loudspeaker/images/sv-c-s-1msnew2.gif (surround m frontport)
Leisure 3 SE MKII Afbeeldingslocatie: http://www.aurumcantus.com/loudspeaker/images/Leisure3SEnew01.jpg
Dit zijn dus de exportmodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat het allemaal erg goedkoop lijkt, maar uiteindelijk toch behoorlijk oploopt.

Ik denk nog steeds in guldens dus lijkt een Yarland voor 139 spotgoedkoop. Maar hij is ongeveer 300 euro als je hem thuisbezorgd krijgt. In guldens 650, voor een versterkertje met twee eindbuisjes.
(Ik kocht vijf jaar geleden een Bocama voor 150 gulden).

Natuurlijk zijn die versterkers in de reguliere handel nóg duurder, en onder High-End merknaam absurd duur, maar het is niet iets wat ik zomaar uitgeef. Een Poolse seizoenarbeider moet er anderhalve maand voor werken. En dan handel je ook nog met een vage tussenpersoon.

Ben ik teveel een zuinige Hollander?

Hoeveel zal die Yarland kosten als je hem bij de fabriek in China af kon halen: 99 euro?
Volgens Tomshardware.de kosten PC-voedingen af fabriek 10 euro voor de budgetmerken tot 25 euro voor de topmerken, waar je in Nederland 200 euro voor neertelt...

Ook een probleem is dat sommige versterkers die er op papier goed uitzien volgens recensies matig klinken: heb je twee beeldschone monoblokken met 300B-eindbuizen klinkt het nog voor geen meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:53:
Ik moet zeggen dat het allemaal erg goedkoop lijkt, maar uiteindelijk toch behoorlijk oploopt.

...dus lijkt een Yarland voor 139 spotgoedkoop. Maar hij is ongeveer 300 euro als je hem thuisbezorgd krijgt..., voor een versterkertje met twee eindbuisjes.

Natuurlijk zijn die versterkers in de reguliere handel nóg duurder, en onder High-End merknaam absurd duur, maar het is niet iets wat ik zomaar uitgeef.

Ben ik teveel een zuinige Hollander?

Hoeveel zal die Yarland kosten als je hem bij de fabriek in China af kon halen: 99 euro?

Ook een probleem is dat sommige versterkers die er op papier goed uitzien volgens recensies matig klinken: heb je twee beeldschone monoblokken met 300B-eindbuizen klinkt het nog voor geen meter...
Ja, je bent een zuinige Hollander. High-end audio (om het maar even zo te betitelen, <> hifi) kost nu eenmaal geld. Veel geld. Zelfs als je 2e hands koopt ben je veel duurder uit.

In Honk Kong kost de FV34C versterker ongeveer $100 heb ik gelezen. Ze maken er dus nog steeds winst op. En zo hoort het ook.

Welke recensies heb je het over? En met welke achtergrond zijn die geschreven? Bladen zijn zozeer afhankelijk van de importeurs vanwege advertentieinkomsten dat ze totaal niet objectief zijn. Als je 2 300B monoblokken voor geen meter wilt laten klinken moet je toch wel flink je best doen om het te verknallen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:53:Hoeveel zal die Yarland kosten als je hem bij de fabriek in China af kon halen: 99 euro?
Volgens Tomshardware.de kosten PC-voedingen af fabriek 10 euro voor de budgetmerken tot 25 euro voor de topmerken, waar je in Nederland 200 euro voor neertelt...
Tja, als je zo denkt, hoe je ook geen kleren meer te kopen, of 75% van het andere spul wat in de winkels ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chinese Hi-Fi is gewoon zo aantrekkelijk omdat er veel minder tussenpersonen zijn die geld moeten verdienen... Maakt het een stukje goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F*ck, er is een nieuwe versie van de mingda 767 phono pre, de 2007 versie...

http://cgi.ebay.ca/MING-D...egoryZ48648QQcmdZViewItem

Die is misschien wel beter dan de jolida :(

Hoewel ik niet weet of die net zoveel gain heeft als de jolida... een grotere gok dus

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

The price of Aurum Cantus Leisure 2 MKII is $690US, included product,
express to your door, safety packing and fully insured.

You can expect to receive product 12-14 days after payment. We accept
payment by bank transfer and Paypal (if paid by Paypal, the price is
$710US instead of $690US).

HiFi 86 Team <hifi86team ]ta[ gmail.com>
Voor 100 dollar meer heb je dan dat ding met die schuine kanten lijkt me? De stands zijn vziw identiek.

[ Voor 5% gewijzigd door sphere op 09-11-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die speakers van het merk compact zien er ook erg goed uit :

Afbeeldingslocatie: http://www.sendsound.cn/en/products/img/s/wz1s_b_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sendsound.cn/en/products/img/s/wz1s_b_05.jpg

http://www.sendsound.cn/en/products/z_wz_1s.htm

Ze ( zweden ofzo?) hebben hem zo te zien ook geprobeerd met de G&W 2006
http://www.hififorum.nu/f...OPIC_ID=49790&whichpage=2

op een oude prijslijst van coemaudio staat dat ze 560 dollar kosten... ( zonder shipping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Die dingen kun je prima zelf bouwen, is allemaal Vifa en Scanspeak spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je dat kan ja:) gaat veel werk in zitten, crossover enz... en dan de afwerking van de kasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:52:
er is een nieuwe versie van de mingda 767 phono pre, de 2007 versie...

http://cgi.ebay.ca/MING-D...egoryZ48648QQcmdZViewItem

Die is misschien wel beter dan de jolida :(

Hoewel ik niet weet of die net zoveel gain heeft als de jolida... een grotere gok dus
Of misschien wel niet. Ik weet niet of het je opgevallen is: hij is alleen MM en de specs die erbij geplaatst zijn betreffen het oude model (dat behoorlijk brak was met bromproblemen). Er zit alleen 1 ingang op die niet in te stellen is. Misschien is hij wel veel beter dan de oude... misschien wel niet. De Jolida blijft weliswaar een safe bet.

Misschien is het wel iets voor mij, ik heb een losse trafo van topkwaliteit en heb dus aan MM genoeg. Maar dan nog,... ik vertrouw Meixing producten niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook MC, de mc input is 0.5 mv op 100 ohms , mijn dl103 is 0.30 ongeveer... Er staat alleen niet bij hoeveel db gain die dan heeft .... Zitten weinig settings op die mingda, de jolida is dus ook handiger voor de toekomst.

De jolida is volgens de site :

MM: 70 dB, 5 mV
MC High: 85 dB, 0.5 mV – 1.5 mV
MC Low: 95 dB, 0.25 mV – 0.5 mV

Ja , ben een beetje voorbarig met mijn uitspraak over deze vs de jolida :D Hij is in ieder geval sinds gister onder weg dus het zal niet lang meer duren .

Ik heb ook nog een denon 310 step up trafo liggen, maar ik denk dat je zonder transformer ( tenzij het een goede is) een beter resultaat kan bereiken. Probeerde het een keer met de Cambridge MM phono input en vond het wel heel smooth klinken , maar weinig kracht.

Ik blijf mij verbazen over de grote verschillen tussen verschillenden phono-stages enz.. je kan een platenspeler helemaal onherkenbaar maken qua klank.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij tussen de "verschillenden phono-stages " zoveel verschil hoort dat het onherkenbaar is, dan hebben we het dus niet meer over hifi, of bedoel je het genuanceerder dan je schrijft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ervaring had ik met de ear 834 p , ik herkende het geluid van de platenspeler niet meer terug, of ik luisterde misschien juist naar het geluid van de platenspeler ...

Kom niet zo makkelijk uit mijn woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:22:
Die ervaring had ik met de ear 834 p , ik herkende het geluid van de platenspeler niet meer terug, of ik luisterde misschien juist naar het geluid van de platenspeler ...

Kom niet zo makkelijk uit mijn woorden...
we snappen wel wat je bedoeld, en daar gaat het toch om? Er zijn mensen die teveel zout in huis hebben staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 15:12
Nou...Vandaag even naar de RAF geweest en de versterker meegenomen.
Zij waren erg te spreken over de kwaliteit van de versterker (bouw).
Ik heb verscheidene speakers geluisterd (o.a Ikon 2 en Ikon 6) en uiteindelijk voor de Monitor Audio RS6 gekozen (400,- de stuk, aanbieding), puur vanwege het allround geluid.
Alle speakers waren nu trouwens in de uitverkoop.

Qua geluid kan de versterker zeker mee met een Westerse versterker van 900+ (o.a vergeleken met een Denon PMA-700AE)

Daarbij valt ook te stellen dat de versterker nog niet eens warm gespeelt is. Bij mij thuis heeft het ding amper 5 uur gespeelt in totaal =D. Dus, hij kan alleen beter :).

Foto's komen snel!

[EDIT] Ik ben op zoek naar speaker *cough*kabels*cough*.
Iemand een suggestie? Niet te duur, niet te cheap (materiaal).

[ Voor 8% gewijzigd door MGSNK op 09-11-2006 22:31 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
MGSNK schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:07:
HaHa dat vonden ze ook al van mijn Image65i, vroegen ze ook al waar dat weg kwam.
ik ging namelijk ook al heen om een paar speakers te beluisteren.
ze hadden meer oog voor de buizenamp. :P :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dan moet ik misschien eens een keer met mijn UcD400 langsgaan. Wedden dat dat jawdropping wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:07:
...
Qua geluid kan de versterker zeker mee met een Westerse versterker van 900+ (o.a vergeleken met een Denon PMA-700AE)

[EDIT] Ik ben op zoek naar speaker *cough*kabels*cough*.
Iemand een suggestie? Niet te duur, niet te cheap (materiaal).
nou, wat een vergelijking. :X Maargoed.

Zonder offtopic te raken: ik vind die von Masoch XF silver echt wel mooi. Voor die €83 + verzendkosten heb je een mooie zilveren kabel met goed aansluitmateriaal (meestal het ondergeschoven kindje omdat die zo achterlijk duur zijn). Dan hoef je je zeker geen zorgen te maken over al of niet snakeoil praktijken. Daar gaan zelfs de gelovigen voor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 15:12
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:07:
[...]

nou, wat een vergelijking. :X Maargoed.

Zonder offtopic te raken: ik vind die von Masoch XF silver echt wel mooi. Voor die €83 + verzendkosten heb je een mooie zilveren kabel met goed aansluitmateriaal (meestal het ondergeschoven kindje omdat die zo achterlijk duur zijn). Dan hoef je je zeker geen zorgen te maken over al of niet snakeoil praktijken. Daar gaan zelfs de gelovigen voor _/-\o_
Ja goed Jeep het is niet de beste vergelijking, maar dit is wat ik op dit moment kan zeggen.
Hij heeft simpelweg te weinig gedraaid om concreter te zeggen: goh hij is zus en zo.
Vocaal is echt goed, midden nog een beetje aan de doffe kant en af en toe het hoog wat schel.
Ik verwacht dat dat bijtrekt en dan heeeel aardig klinkt voor 265 euro :+

[EDIT]

Wat de kabels betreft, het mogen ook kabels uit Nederland zijn. Speakers komen volgende week, dus het heeft enige haast :P

[ Voor 11% gewijzigd door MGSNK op 09-11-2006 23:37 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:09:
Wat de kabels betreft, het mogen ook kabels uit Nederland zijn. Speakers komen volgende week, dus het heeft enige haast :P
Haast is een slechte raadgever. Je kunt dan beter ff voor tijdelijk wat nemen. Of 2e hands. Zoals ik al zei: goed aansluitmateriaal is duur en uit praktisch en elektrisch oogpunt belangrijk (en dan begin ik nog niet eens over de kwaliteit van de kabel zelf). Dan kun je op je gemak wat leuks uitzoeken of bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Vraagje aan de ornec bestelers: hoever kan ik in de checkout doorgaan voordat ik daadwerkelijk iets besteld heb.Ik wil ff kijken hoe groot de verzendkosten vor de Cayin A88 (KT88) zijn, maar durf niet goed die checkout in te gaan omdat ik bang ben dat ik hem dan al besteld heb :D

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:44:
Dan moet ik misschien eens een keer met mijn UcD400 langsgaan. Wedden dat dat jawdropping wordt :P
Mijn eigen dealer (waar ik m'n Arcam spul vandaan heb) is anders helemaal niet zo te spreken over het Hypex spul en klasse D in het algemeen. Hij heeft ook genoeg klanten die klasse-D en 'gewone' versterkers naast elkaar hebben gezet en gewoon voor klasse-A of klasse-A/B bakken kozen. En hij weet dat ie aan mij niks kwijt kan op dat gebied, dus hij doet tegen mij echt geen verkooppraatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Niet iedere UcD is hetzelfde! Er zijn toch weer behoorlijke verschillen tussen de amps onderling, zeker als ze gemodificeerd zijn. Was duidelijk merkbaar op een DIY meeting in Breda waar er een aantal bij elkaar waren. Over andere classe D's kan ik kort zijn: de UcD is beter :+ Ik heb er al verschillende gehoord, en de meesten zijn inderdaad niet overtuigend.

Als je dealer het niks vind, is dat natuurlijk zijn goed recht :) Andere mensen denken daar weer heel anders over. Net als eigenlijk alles in audioland lopen de mening nu eenmaal flink uit elkaar.

Volgende week ga ik nog mijn UcD met een Arcam amp vergelijken, en mijn Magic Boat tegen Arcam CD32. Ben benieuwd :) Hopen dat het ook lukt volgende week, erg druk namelijk..

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 10-11-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 00:02:
[...]

Mijn eigen dealer (waar ik m'n Arcam spul vandaan heb) is anders helemaal niet zo te spreken over het Hypex spul en klasse D in het algemeen. Hij heeft ook genoeg klanten die klasse-D en 'gewone' versterkers naast elkaar hebben gezet en gewoon voor klasse-A of klasse-A/B bakken kozen. En hij weet dat ie aan mij niks kwijt kan op dat gebied, dus hij doet tegen mij echt geen verkooppraatjes ;)
gewoon ff een dubbelblind test doen zou ik zeggen :P

Ik heb trouwens in China goede iec320 connectoren (apparaatstekkers) gevonden voor een goede prijs. Ze zijn niet veel duurder dan de goedkope troep die we hier in nederland kunnen kopen.
Hierin kun je tenminste een fatsoenlijke kabel monteren. Ter info: ik geloof NIET in geluidskwaliteitsverbetering door gebruik van dit soort connectoren.

Ik probeer, via een ander kontakt in China, deze stekkers hier te krijgen met gereduceerde transportkosten. Als er liefhebbers zijn voor een bestelling hoor ik dat graag!

http://cgi.ebay.com.cn/ws...fsubZ0QQftidZ2QQpZ2QQtZkm

Het zijn trouwens Oyaide imitaties, zijn de Japanners niet blij mee :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
blobber schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:59:
Vraagje aan de ornec bestelers: hoever kan ik in de checkout doorgaan voordat ik daadwerkelijk iets besteld heb.Ik wil ff kijken hoe groot de verzendkosten vor de Cayin A88 (KT88) zijn, maar durf niet goed die checkout in te gaan omdat ik bang ben dat ik hem dan al besteld heb :D
je kunt gewoon tot het einde. je ziet dan vanzelf de porto en de verzendkosten.
daarna kun je hem gewoon afbreken, geen enkel probleem. :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Bucanier schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 00:43:
[...]

je kunt gewoon tot het einde. je ziet dan vanzelf de porto en de verzendkosten.
daarna kun je hem gewoon afbreken, geen enkel probleem. :*)
O.k. ben ik gerustgesteld , thanks, ik vind trouwens die foto's van die blauwgloeiende buizen van je image wel heel relaxed :)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.