ik heb eindelijk antwoord van Pacific Audio gekregen. Zeer positief en goede prijzen!!! Ik geen 'even' de tekst.
Ik zal mijn best doen alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. In verband met concurrentieoverwegingen hebben we besloten geen algehele prijslijsten meer te verstrekken, vooral een niet nader bij naam te noemen concurrent uit Nijmegen heeft er in het verleden wel eens gebruik van gemaakt en we willen ze niet opnieuw wakker schudden met hun prijsstelling, maargoed, dat is meer tussen hen en ons. Artikelen zijn dus altijd per keer opvraagbaar. Jouw Yarland is inderdaad een mooie versterker, het zal een merk zijn die we binnenkort wellicht ook gaan voeren, maar daarvoor zijn nog niet alle onderhandelingen afgerond, het heeft naar onze mening zeker veel potentieel.
Wat betreft je vraag over dvd-spelers, hierin kan ik je afraden een Shanling DVD-A100 te nemen. Dit model is al behoorlijk lang op de markt en we zijn niet zo erg te spreken over de audiokwaliteit tov cd-spelers in hetzelfde segment. Tevens is bijvoorbeeld een Jungson Moon Harbour DVD kwalitatief veel beter, zowel qua beeld, als geluid, met een prijs van rond de € 450,-. Persoonlijk zou ik echter voor een andere optie gaan, koop een Pioneer of Denon dvd-speler van rond de 100 of 120 euro bij de mediamarkt/bcc, qua beeldkwaliteit ontlopen de verschillende dvd-spelers elkaar niet zoveel, en voor het geluid sluit je ze meestal toch digitaal aan, dus audiokwaliteit niet niet zo heel belangrijk, mits de DAC van de (surround)versterker een redelijke is.
Voor CD's zou ik je een Shanling S300 echt kunnen aanraden, wereldapparaat voor 500 euro en met SACD's speelt ie helemaal de sterren van de hemel. Tevens zijn de Original's erg goed, echter hebben zij geen SACD-spelers in hun assortiment, hun CD-2008 Mk.II is voor de prijs van € 750,- het beste wat je kunt vinden. Als je wat meer richting buizengeluid toe wilt zou je een Sheng Ya CD-S10CS (Vincent CD-S6) moeten overwegen, ook erg fraai voor € 600,-. Uiteraard kan je het veel gekker maken, maar ook een segment eronder, maar omdat ik geen zicht heb op je budget zal ik het hier maar even bij laten. Opera cd-spelers zijn momenteel overigens zeer moeilijk leverbaar daar ze het hele distributienet aan het herzien zijn en ze eigenlijk op dit moment alleen aan hun nieuwe benelux-importeur leveren, die er vervolgens veel te hoge marges overheen gooit waardoor wij denken dat ze niet concurrerend meer zijn in directe vergelijk met de Original's, de Shanling's en de Cayin's.
Van de cd-spelers naar de versterkers. Ik zie dat je wel de betere krenten uit de pap weet te vinden. De Classic 16.2 is een van hun topmodellen, fraai apparaat, maar zeer onbekend in Nederland en importeren we niet zo gek vaak. Even snel uit de pols geroepen zou die op rond de 1500 euro uitkomen, maar als je daar later serieuzere interesse in zou hebben zal ik je wat preciezere info geven, pin me hier niet op vast in ieder geval. Mijn gouden tip op versterkergebied: Bada Purer 3.8SE. Mooie zware (gedeeltelijk) klasse A geïntegreerde versterker met buizen voorversterker voor € 1050,-. Mocht je ooit uitkijken naar iets anders moet je hier toch eens naar kijken.
Anyway, de speakers nu, excuus voor de lange lappen tekst.Uiteraard leveren we de stands erbij als de klant dit wenst, ze zijn ook wel de moeite waard. Of je 10W Yarland het gaat trekken met bijvoorbeeld een setje Leisure 2's, ja, ik denk het wel. Je moet ze dan alleen niet in een 80m² woonkamer zetten en er vervolgens 2 uur lang op 90 dB naar gaan luisteren, dat zal de versterker, jijzelf en niet te vergeten de buren niet zo geslaagd vinden. De bandtweeter die AC gebruikt matcht natuurlijk mooi met buizen, de grotere modellen hebben echter wel een wat krachtigere versterker nodig, daar zou ik mensen toch meer richting buizen voorversterking en transistor eind willen adviseren om het laag perfect onder controle te kunnen houden. Verder is natuurlijk volledig onvoorspelbaar wat een speaker bij iemand zal doen en dus zal het altijd een kwestie van proberen zijn. Prijzen voor een set Leisure 2 Luxury (Mk.II) is € 600 en reken op € 265,- voor een tweetal stands. Prijzen voor de Leisure 3 en 3VM blijf ik je nog even schuldig, die heb ik nog steeds niet binnen van AC, communicatie is soms wat ingewikkeld met onze Chinese vrienden. Ik heb deze twee laatste modellen nog niet gehoord dus ik kan je een advies in deze besparen.
Phono-voorversterkers hebben we uiteraard ook, de Dussun mooi, maar vindt hem zelf aan de prijzige kant, voor minder dan de helft van prijs zou ik persoonlijk sterk nadenken over een Meixing/Mingda MC767-RD (rond de € 300,-).
Even wat algemeenheden....
alle genoemde prijzen zijn all-inclusive, dus inclusief invoerrechten, BTW, aflevering bij je thuis en 2 jaar garantie. Echter, daar wij mensen de mogelijkheid geven om spullen te proberen en mede daardoor ook onze kosten zo laag mogelijk wensen te houden moet je rekening houden met een gemiddelde levertijd van 4 weken. Levering binnen (gemiddeld) een week kan ook, echter, dan komt er gemiddeld € 100 per item (verschilt wel per item) bij en vervalt de omruil/probeermogelijkheid.
Volumekortingen zijn mogelijk, hoe meer iemand afneemt, hoe voordeliger het voor beide partijen kan zijn, de hoogte van de korting hangt vanzelfspreken af van de grootte van het volume.
Betaling geschiedt altijd 50% (giraal) bij opdracht en de overige 50% contant bij aflevering (na uitpakken dozen uiteraard :-) ).
Daar het transportrisico bij ons ligt en we er zeker van willen zijn dat de bij ons binnengekomen spullen ook in perfecte staat bij onze klant aankomt bezorgen wij altijd persoonlijk en op afspraak zodat de klant zijn spullen krijgt wanneer het hem goed uitkomt. Tevens vinden we het gewoon leuk om persoonlijk contact met onze klanten te hebben en, als hij het leuk vindt, komen we ook zeer graag naar iemands set en muziek luisteren want audio is voor onszelf in hoofdzaak ook gewoon hobby. Hopelijk kan je hier voorlopig eventjes verder mee, ik zal je de prijzen van de ontbrekende AC speakers nog even geven, deze krijg je zo spoedig mogelijk van me.
Met vriendelijke groet,
Arjen de Goeij
Pacific Audio
Nou, als je dus een set AC leisure 2 wilt ben je hier gewoon het goedkoopst uit. Het wordt bij je thuisgebracht en je hebt 2 jaar garantie!
Over Opera Audio is dus wel een beetje een domper. Hopelijk gaat dat niet bij alle goede Chinese merken gebeuren.