Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.190 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
blobber schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 01:04:
[...]

O.k. ben ik gerustgesteld , thanks, ik vind trouwens die foto's van die blauwgloeiende buizen van je image wel heel relaxed :)
Leuk he :9 daar is eigenlijk een verklaring voor, dit is in dit topic al eerder besproken <+:)

Trouwens hier is de prijs van je buizenamp. shipping met TNT . Met DHL ben je 12 euro goedkoper uit

1 Cayin Spark A-88T vacuum amplifier €760.00 :*)
Sub Total: €760.00
Shipping Total Weight(kg) : 32.00 €224.00 :|
Total €984.00 :'(

[ Voor 28% gewijzigd door Bucanier op 10-11-2006 02:33 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Bucanier schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 02:22:
Trouwens hier is de prijs van je buizenamp. shipping met TNT . Met DHL ben je 12 euro goedkoper uit
D'as de vraag. Het lijk erop dat je bij DHL een groter risico op douane hebt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
Dat grotere risico op douane is door het doodeenvoudige feit dat DHL alles dat ze importeren zélf aangeeft bij de douane :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Bucanier schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 02:22:
[...]

Leuk he :9 daar is eigenlijk een verklaring voor, dit is in dit topic al eerder besproken <+:)

1 Cayin Spark A-88T vacuum amplifier €760.00 :*)
Sub Total: €760.00
Shipping Total Weight(kg) : 32.00 €224.00 :|
Total €984.00 :'(
Pittig prijsje :/ , zeker als er nog btw en invoerrechten bijkomen
Maarja dat wist ik natuurlijk vantevoren.
Nog even drie weken over slapen :D

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of de xiansheng D-2020A-KT88 bij timaudio :D

http://www.timaudio.com/showphoto.asp?photoid=565

Voor de geinteresseerden :

http://www.china-highend-hifi.com/prod0112341313.htm

Mooi prijsje voor de dussun u3i phono stage... Maar 200 euro meer dan de jolida.

http://sphl.audiogon.com/...cl.pl?preaphon&1165709459

ook een mooie aanbieding 2dehands.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Ik heb ook weer een bestelling gedaan bij ornec, het zal mij benieuwen. :*)

G&W TW-03E power filter plant (EU Special Edition)
VC-2 Schuko Power Cable 1.5 Meter 2 stuks
Von Masoch AN-2 Analogue Interconnects 1
Xindak AC-01 Analogue Interconnects

Maar weer even 100 euro porto, en nu maar afwachten wat de Doanekosten zijn.
ik heb nu gekozen voor TNT het zal mij benieuwen.

ik hoop dat het geluid wat beter wordt O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Bucanier op 11-11-2006 02:58 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eindelijk antwoord van Pacific Audio gekregen. Zeer positief en goede prijzen!!! Ik geen 'even' de tekst.
Ik zal mijn best doen alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. In verband met concurrentieoverwegingen hebben we besloten geen algehele prijslijsten meer te verstrekken, vooral een niet nader bij naam te noemen concurrent uit Nijmegen heeft er in het verleden wel eens gebruik van gemaakt en we willen ze niet opnieuw wakker schudden met hun prijsstelling, maargoed, dat is meer tussen hen en ons. Artikelen zijn dus altijd per keer opvraagbaar. Jouw Yarland is inderdaad een mooie versterker, het zal een merk zijn die we binnenkort wellicht ook gaan voeren, maar daarvoor zijn nog niet alle onderhandelingen afgerond, het heeft naar onze mening zeker veel potentieel.

Wat betreft je vraag over dvd-spelers, hierin kan ik je afraden een Shanling DVD-A100 te nemen. Dit model is al behoorlijk lang op de markt en we zijn niet zo erg te spreken over de audiokwaliteit tov cd-spelers in hetzelfde segment. Tevens is bijvoorbeeld een Jungson Moon Harbour DVD kwalitatief veel beter, zowel qua beeld, als geluid, met een prijs van rond de € 450,-. Persoonlijk zou ik echter voor een andere optie gaan, koop een Pioneer of Denon dvd-speler van rond de 100 of 120 euro bij de mediamarkt/bcc, qua beeldkwaliteit ontlopen de verschillende dvd-spelers elkaar niet zoveel, en voor het geluid sluit je ze meestal toch digitaal aan, dus audiokwaliteit niet niet zo heel belangrijk, mits de DAC van de (surround)versterker een redelijke is.
Voor CD's zou ik je een Shanling S300 echt kunnen aanraden, wereldapparaat voor 500 euro en met SACD's speelt ie helemaal de sterren van de hemel. Tevens zijn de Original's erg goed, echter hebben zij geen SACD-spelers in hun assortiment, hun CD-2008 Mk.II is voor de prijs van € 750,- het beste wat je kunt vinden. Als je wat meer richting buizengeluid toe wilt zou je een Sheng Ya CD-S10CS (Vincent CD-S6) moeten overwegen, ook erg fraai voor € 600,-. Uiteraard kan je het veel gekker maken, maar ook een segment eronder, maar omdat ik geen zicht heb op je budget zal ik het hier maar even bij laten. Opera cd-spelers zijn momenteel overigens zeer moeilijk leverbaar daar ze het hele distributienet aan het herzien zijn en ze eigenlijk op dit moment alleen aan hun nieuwe benelux-importeur leveren, die er vervolgens veel te hoge marges overheen gooit waardoor wij denken dat ze niet concurrerend meer zijn in directe vergelijk met de Original's, de Shanling's en de Cayin's.

Van de cd-spelers naar de versterkers. Ik zie dat je wel de betere krenten uit de pap weet te vinden. De Classic 16.2 is een van hun topmodellen, fraai apparaat, maar zeer onbekend in Nederland en importeren we niet zo gek vaak. Even snel uit de pols geroepen zou die op rond de 1500 euro uitkomen, maar als je daar later serieuzere interesse in zou hebben zal ik je wat preciezere info geven, pin me hier niet op vast in ieder geval. Mijn gouden tip op versterkergebied: Bada Purer 3.8SE. Mooie zware (gedeeltelijk) klasse A geïntegreerde versterker met buizen voorversterker voor € 1050,-. Mocht je ooit uitkijken naar iets anders moet je hier toch eens naar kijken.

Anyway, de speakers nu, excuus voor de lange lappen tekst.Uiteraard leveren we de stands erbij als de klant dit wenst, ze zijn ook wel de moeite waard. Of je 10W Yarland het gaat trekken met bijvoorbeeld een setje Leisure 2's, ja, ik denk het wel. Je moet ze dan alleen niet in een 80m² woonkamer zetten en er vervolgens 2 uur lang op 90 dB naar gaan luisteren, dat zal de versterker, jijzelf en niet te vergeten de buren niet zo geslaagd vinden. De bandtweeter die AC gebruikt matcht natuurlijk mooi met buizen, de grotere modellen hebben echter wel een wat krachtigere versterker nodig, daar zou ik mensen toch meer richting buizen voorversterking en transistor eind willen adviseren om het laag perfect onder controle te kunnen houden. Verder is natuurlijk volledig onvoorspelbaar wat een speaker bij iemand zal doen en dus zal het altijd een kwestie van proberen zijn. Prijzen voor een set Leisure 2 Luxury (Mk.II) is € 600 en reken op € 265,- voor een tweetal stands. Prijzen voor de Leisure 3 en 3VM blijf ik je nog even schuldig, die heb ik nog steeds niet binnen van AC, communicatie is soms wat ingewikkeld met onze Chinese vrienden. Ik heb deze twee laatste modellen nog niet gehoord dus ik kan je een advies in deze besparen.

Phono-voorversterkers hebben we uiteraard ook, de Dussun mooi, maar vindt hem zelf aan de prijzige kant, voor minder dan de helft van prijs zou ik persoonlijk sterk nadenken over een Meixing/Mingda MC767-RD (rond de € 300,-).

Even wat algemeenheden....
alle genoemde prijzen zijn all-inclusive, dus inclusief invoerrechten, BTW, aflevering bij je thuis en 2 jaar garantie. Echter, daar wij mensen de mogelijkheid geven om spullen te proberen en mede daardoor ook onze kosten zo laag mogelijk wensen te houden moet je rekening houden met een gemiddelde levertijd van 4 weken. Levering binnen (gemiddeld) een week kan ook, echter, dan komt er gemiddeld € 100 per item (verschilt wel per item) bij en vervalt de omruil/probeermogelijkheid.
Volumekortingen zijn mogelijk, hoe meer iemand afneemt, hoe voordeliger het voor beide partijen kan zijn, de hoogte van de korting hangt vanzelfspreken af van de grootte van het volume.
Betaling geschiedt altijd 50% (giraal) bij opdracht en de overige 50% contant bij aflevering (na uitpakken dozen uiteraard :-) ).
Daar het transportrisico bij ons ligt en we er zeker van willen zijn dat de bij ons binnengekomen spullen ook in perfecte staat bij onze klant aankomt bezorgen wij altijd persoonlijk en op afspraak zodat de klant zijn spullen krijgt wanneer het hem goed uitkomt. Tevens vinden we het gewoon leuk om persoonlijk contact met onze klanten te hebben en, als hij het leuk vindt, komen we ook zeer graag naar iemands set en muziek luisteren want audio is voor onszelf in hoofdzaak ook gewoon hobby. Hopelijk kan je hier voorlopig eventjes verder mee, ik zal je de prijzen van de ontbrekende AC speakers nog even geven, deze krijg je zo spoedig mogelijk van me.

Met vriendelijke groet,
Arjen de Goeij
Pacific Audio
Nou, als je dus een set AC leisure 2 wilt ben je hier gewoon het goedkoopst uit. Het wordt bij je thuisgebracht en je hebt 2 jaar garantie!
Over Opera Audio is dus wel een beetje een domper. Hopelijk gaat dat niet bij alle goede Chinese merken gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:04:
ik heb eindelijk antwoord van Pacific Audio gekregen. Zeer positief en goede prijzen!!! Ik geef 'even' de tekst.

[...]
Het wordt bij je thuisgebracht en je hebt 2 jaar garantie!
Ongelofelijk, da's pas service, daar kun je het risico van zelf importeren bijna niet voor lopen.
Klinkt erg goed, erg open en duidelijk verhaal, zijn goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en super prijzen! neem ze zeker in overweging bij toekomstige chinese aankopen !

bucanier: ben jaloers , die filter wil ik ook ! ( beetje blut )

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:24:

bucanier: ben jaloers , die filter wil ik ook ! ( beetje blut )
ja Robert ik ben ook een beetje blut, het was totaal 143 euro dus dat viel nog wel mee. maar...... er kwam 100 euro bij. ik heb dit in een gekke bui besteld .dat komt ervan als je nachtdienst hebt en achter de pc van je baas zit, oei betrapt 8)

Even een vraag over het G&W TW-03E power filter Filter, ik las dit op het dvd forum, (1 is gefilterd, 1 ongefilterd voor high power apparaten zoals amps en subwoofers bijv ) en nou is de vraag ? ik heb dat filter juist aangeschaft om mijn buizenamp er op aan te sluiten op de gefilterde aansluiting. Of mag dat soms niet? . :/

Vraagje aan Jeep: Waar heb jij Je Yarland op aangesloten, Gefilterd of ongefilterd . O-)

[ Voor 34% gewijzigd door Bucanier op 11-11-2006 15:57 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk mag dat, in sommige gevallen werkt een filter juist in je nadeel. Vooral bij versterkers heb je dat soms ( zoals bij mijn G&W icm Mit z-cord II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Nou ja Robert we wachten de Reacties wel even af, want er heel wat mensen op dit forum die zo'n filter indertijd besteld hebben .(Gezamelijk powerbuy DVD forum) ;)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier wat ervaringen :

http://www.dvd.nl/forum/v...s=0&postorder=asc&start=0

Zegt nog niks over de filter in combinatie met jouw versterker, waar je meestal op moet letten is de dynamiek.

Zowiezo voor je cd-speler en dvd speler ( en dreambox) zal het een goeie "tweak" zijn. Qua beeld en geluid.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
leuke link, worden rake klappen uitgedeeld. maar gelukkig staan er ook nuttige dingen in :>

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wel een leuke link: http://www.breem.nl/

even een quote:
Het gebruik van scheidingstransformatoren, netfilters of netspannings stabilisatoren, of iedere andere vorm van power-conditioning is vrijwel altijd overbodig. Alleen in het sporadische geval dat je last hebt van storingen van buitenaf, is er een kleine kans dat zulke middelen bijdragen aan een oplossing, maar meestal zijn zulke problemen met veel eenvoudigere en goedkopere middelen op te lossen, weliswaar IN de kast van de betreffende apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
als je die site bekijkt, en de opvattingen over alles buizen en transisors kabels e.d , gooi dan alles maar uit het raam en ga naar een liveconcert. leuk hoor, voor al die mensen die zoveel geld een tijd in hun hobby hebben gestoken. ;(
dat mannetje mag wel eens bij mij op bezoek komen dan zal ik hem es laten horen wat een buizenamp is en wat geluid aangaat. notabenne wat hij zegt ( moet je de kamer inrichten als in de jaren 50)
daar is hij zeker blijven steken,in de jaren 50, tjonge tjonge. 8)7

maar goed zulken moeten er ook zijn. :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:59:
Even een vraag over het G&W TW-03E power filter Filter, ik las dit op het dvd forum, (1 is gefilterd, 1 ongefilterd voor high power apparaten zoals amps en subwoofers bijv) en nou is de vraag? ik heb dat filter juist aangeschaft om mijn buizenamp er op aan te sluiten op de gefilterde aansluiting. Of mag dat soms niet? . :/

Vraagje aan Jeep: Waar heb jij Je Yarland op aangesloten, Gefilterd of ongefilterd . O-)
gefilterd
Ik heb met en zonder geprobeerd maar ik hoor niet echt verschil. Ik ben geen gelovige van de psychoacoustiek :P
Dit in schril contrast met lui van DVD.nl die echt heel veel verbetering horen. Nou ik dus niet.
Wat ik wel (niet meer) hoor zijn de storingen op het lichtnet. Maar die mis ik persoonlijk ook niet.

Het is natuurlijk wel zo dat ik geen high power apparaat heb; dwz een buizenversterker trekt niet ineens veel stroom maar trekt continu het maximale vermogen (de ruststroom). Dus als er een piek geleverd moet worden is het er al. Dat is het voordeel van klasse A en daarom klinkt het zo dynamisch.
Het is misschien een idee om met mijn X-LP phonotrap eens te testen met en zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leuke is dat veel hifi- enthousiasten niet naar een live concert gaan omdat het thuis toch veel beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Dank je jeep voor je reactie, ik zal het wel zien als ik mijn spulletjes binnen heb van Ornec.

ik wil trouwens toch eens bij jou komen om te luisteren naar jou set, zou ik zeer op prijs stellen.
kan ik mijn image eens meenemen , kun die ook eens beluisteren.
ik hoor het wel. :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:48:
Het leuke is dat veel hifi- enthousiasten niet naar een live concert gaan omdat het thuis toch veel beter klinkt.
Ik vind dat 2 totaal verschillende dingen, nauwelijks met elkaar te vergelijken, ik was bij het concert van Porcupine Tree/Pathos in Paradiso, was fantastisch, maar een live registratie daarvan beluisteren thuis is gewoon een hele andere ervaring imho.Dus ik gooi mijn apparatuur zeker niet weg, maar blijf ook niet thuis zitten :)

[ Voor 153% gewijzigd door blobber op 11-11-2006 18:49 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:50:
Dank je jeep voor je reactie, ik zal het wel zien als ik mijn spulletjes binnen heb van Ornec.

ik wil trouwens toch eens bij jou komen om te luisteren naar jou set, zou ik zeer op prijs stellen.
kan ik mijn image eens meenemen , kun die ook eens beluisteren.
ik hoor het wel. :9
das prima, maar dan moeten we maar een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
dat is goed Jeep, bedankt alvast. ik woon niet ver van ede. zo dat is voor mij ook geen probleem.
ik bel je dan wel over het hoe of wat, dan spreken we wel wat af. :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:48:
Hoe kan het thuis beter klinken, als een CD / LP / voor mijn part een meersporen-tape altijd maar een benadering kan geven van hoe het in het echt is?
Live is hoe muziek hóórt te klinken, punt :P
Nu is dat bij een rockband ofzo natuurlijk wat genuanceerder, omdat je daar live ook al met uitversterkte signalen bezigbent, maar als je live naar een symphonieorkest gaat, dan krijg je de muziek zoals'ie moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook vanuit je luie stoel voor de buis een voetbalmatch volgen en in vele gevallen meer gezien hebben dan zij die naar het stadion trekken, toch is de beleving heel anders, t'is maar hoe je het bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Wormaap schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:26:
Live is hoe muziek hóórt te klinken, punt :P
Live hoor je de muziek zoals de techneuten achter de schakeltafel het willen laten klinken, niet hoe de artiest het bedoelt heeft. Dat kun je alleen in een studio (met een beetje geluk).

Live is vaak verre van hou het zou moeten horen. Als dat zo was, zouden heel wat bands nu bandroet zijn ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
voodooless schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:41:
[...]

Live hoor je de muziek zoals de techneuten achter de schakeltafel het willen laten klinken, niet hoe de artiest het bedoelt heeft. Dat kun je alleen in een studio (met een beetje geluk).

Live is vaak verre van hou het zou moeten horen. Als dat zo was, zouden heel wat bands nu bandroet zijn ;)
Zoals ik verderop in m'n post ook al aangaf en nuanceerde, inderdaad :P
Maar musici die live niet versterkt worden kun je in een opname alleen maar benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

voodooless schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:41:
[...]
Sorry hoor, maar je haalt in mijn ogen 2 zaken door elkaar.
Meestal heeft een band / muzikant eigen technici welke het geluid instellen in overleg met de muzikanten (zij horen gewoon bij het team). In een studio is dat niet anders (met name zolang je multitrackt).
Dat het niet zo klinkt als de werkelijke instrumenten op het podium, en dat plaatsing, diepte en werkelijkheid niet overeenkomen met een werkelijkheid als het ware dat het onversterkt is, waarbij je ongestoort ervoor zit komt doordat uitversterking danwel multitracking altijd het creeeren van een 'nieuwe werkelijkheid' is. De mate van relatie tussen werkelijkheid en nieuwe werkelijkheid (dus alleen van toepassing bij versterkt live of opnames (maakt niet uit waar) hangt natuurlijk af van smaak, stand der techniek en toegepaste technieken, maar het blijft altijd een benadering.
Uiteindelijk is het onmogelijk te ervaren hoe een muzikant het bedoeld aangezien je niet in z'n hoofd kan kijken, of voelen wat hij voelt, maar misschien probeer ik wel een retorische stelling te beantwoorden :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

mr_petit schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:24:
Sorry hoor, maar je haalt in mijn ogen 2 zaken door elkaar.
Meestal heeft een band / muzikant eigen technici welke het geluid instellen in overleg met de muzikanten (zij horen gewoon bij het team). In een studio is dat niet anders (met name zolang je multitrackt).
Dat is zo, echter kan de band/muzikant na het optreden niet nog effe gaan zitten om het geheel nog eens na te bewerken ;) Tevens zijn de omstandigheden heel anders. Een studio lijkt nu eenmaal meer op een huiskamer dan een stadion.
Dat het niet zo klinkt als de werkelijke instrumenten op het podium, en dat plaatsing, diepte en werkelijkheid niet overeenkomen met een werkelijkheid als het ware dat het onversterkt is, waarbij je ongestoort ervoor zit komt doordat uitversterking danwel multitracking altijd het creeeren van een 'nieuwe werkelijkheid' is. De mate van relatie tussen werkelijkheid en nieuwe werkelijkheid (dus alleen van toepassing bij versterkt live of opnames (maakt niet uit waar) hangt natuurlijk af van smaak, stand der techniek en toegepaste technieken, maar het blijft altijd een benadering.
Precies, instrumenten op een podium bij een live optreden klinken alleen realistisch als dat in grote mate onversterkt gebeurd. Je kunt voor 20.000 man geen realistische piano ten gehore brengen bij een live optreden. Gewoon onmogelijk. Thuis, en in de studio kan dat al veel beter.

Dat wil echter niet zeggen dat een Live optreden waardeloos zou zijn. Een live CD zal nooit zo klinken alsof je er echt bij bent. Een studio album al eerder lijkt me. Het is gewoon de sfeer, de omgeving, het licht, alles. Live optreden moeten het vooral hebben van de phychoacoustiek :+
Uiteindelijk is het onmogelijk te ervaren hoe een muzikant het bedoeld aangezien je niet in z'n hoofd kan kijken, of voelen wat hij voelt, maar misschien probeer ik wel een retorische stelling te beantwoorden :P
Daar hebben ze HiFi voor uitgevonden ;) Helaas blijft ook dat een compromis. Helaas vaak een te grote :'(

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 11-11-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Een live CD zal nooit zo klinken alsof je er echt bij bent.
Nou, ook dat ben ik niet met je eens.
Ik denk dat de klankovereenkomsten groter zijn tussen een live cd en dat je daadwerkelijk bij een concert staat (versterkt dus), dan het verschil tussen een studiocd en of ze daadwerkelijk onversterkt in je huiskamer staan te spelen.
Stel je voor, je loopt geblindoekt je huiskamer binnen, en er staat een luidspreker een stuk muziek weer te geven van iemand die een viool bespeelt. Ik weet zeker dat je geen enkele seconde de illusie hebt dat je denkt te horen dat daar werkelijk iemand een viool te bespelen staat, terwijl dat natuurlijk wel zou kunnen. Je hoort gelijk dat het een luidspreker is, en als daar daadwerkelijk iemand staat hoor je dat ook gelijk. Wat dat betreft is hifi werkelijke weergave een complete illusie die nog lang niet bereikt is en waarschijnlijk ook nooit (bij lange na niet) bereikt zal worden.
Aan de andere kant weet ik niet of je dat hoort met een live cd. Je weet natuurlijk logischerwijs dat je niet een stadion of zaal binnenstapt, maar je huiskamer, maar dat wat je hoort (buiten natuurlijk in een werkelijke zaal de mensen om je heen) komt toch meer overeen met een PA installatie (zeker als je ziet wat sommige mensen hier thuis hebben staan :P.
Ook hebben veel live cd's een hele andere ambiance, die ook beter overgebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Kan ik me echt totaal niet in vinden ;) Nouja, shit happens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:17:
[...]

Ik denk dat de klankovereenkomsten groter zijn tussen een live cd en dat je daadwerkelijk bij een concert staat (versterkt dus), dan het verschil tussen een studiocd en of ze daadwerkelijk onversterkt in je huiskamer staan te spelen.
Stel je voor, je loopt geblindoekt je huiskamer binnen, en er staat een luidspreker een stuk muziek weer te geven van iemand die een viool bespeelt. Ik weet zeker dat je geen enkele seconde de illusie hebt dat je denkt te horen dat daar werkelijk iemand een viool te bespelen staat, terwijl dat natuurlijk wel zou kunnen. Je hoort gelijk dat het een luidspreker is, en als daar daadwerkelijk iemand staat hoor je dat ook gelijk. Wat dat betreft is hifi werkelijke weergave een complete illusie die nog lang niet bereikt is en waarschijnlijk ook nooit (bij lange na niet) bereikt zal worden.
Aan de andere kant weet ik niet of je dat hoort met een live cd. Je weet natuurlijk logischerwijs dat je niet een stadion of zaal binnenstapt, maar je huiskamer, maar dat wat je hoort (buiten natuurlijk in een werkelijke zaal de mensen om je heen) komt toch meer overeen met een PA installatie (zeker als je ziet wat sommige mensen hier thuis hebben staan :P.
Ook hebben veel live cd's een hele andere ambiance, die ook beter overgebracht wordt.
Ik ben er zeker van dat als een (hypothetisch perfecte) opname van een acoustisch instrument in een ruimte gemaakt zou worden die gelijkt aan mijn woonkamer, dus dezelfde acoustiek zou hebben, dan weet ik dat zo nog niet. Het is vaak genoeg al zo echt wat ik hier hoor, dat het naar mijn inziens wel degelijk mogelijk is om (geblindoekt) te denken dat de artiest in de huiskamer staat.
Helaas zijn maar al te veel opnamen "overdreven" opgenomen, b.v. galm e.d. Dat is leuk bij een setje van 1000 euro, maar op een goede set is dat vaak ovderdone.

Mensen zeggen wel eens tegen mij dat ze geen interesse hebben in beter geluidsapparatuur omdat ze dat toch niet horen. Dat is dus grote onzin want:

Iedereen kan beamen wanneer je ergens door de binnenstad loopt, en er speelt in het een of ander kroegje een band live, versterkt of onversterkt, dan hoor je buiten op straat al dat het live is, en dan hoef je nog niet eens voor de deur te staan!
Gek is dat toch, terwijl het dan meestal wel gaat om versterkte instrumenten.
Dit geeft in ieder geval aan dat eigenlijk iedereen wel hoort of een reproduktie natuurgetrouw klinkt of niet.

De hamvraag is echter waarom je hoort dat er live gespeelt wordt terwijl je er nog niet eens met je neus bovenop zit.

In ieder geval is het bij mij thuis zo dat de meeste live opgenomen cd's toch wel echter klinken dan het meeste studiowerk. En dat komt niet alleen door de ambiance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:10
Live klinkt vaak ontzettend kut, zeker bij popconcerten. Eigenlijk alles wat
versterkt wordt weergegeven is problematisch. Neemt niet weg dat ik er erg
van kan genieten om een artiest live bezig te zien (zonet nog naar Sufjan
Stevens wezen kijken), maar naar concerten gaan vanwege de geluidskwa-
liteit doe ik alleen bij klassiek.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sufjan stevens , daar had ik ook bij willen zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 15:12
ok, hierbij de beloofde fotos.
Ze zijn brak, maar dat ligt aan de fotograaf :P

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/edin.mbegovic/foto1_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/edin.mbegovic/foto2_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/edin.mbegovic/foto3_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/edin.mbegovic/foto4_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/edin.mbegovic/foto5_5.jpg

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit!, Ben benieuwd hoe die klinkt vergeleken met mijn G&W...

Op ornec zijn steeds meer opera spullen verkrijgbaar, zie de speakers en de kabels...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xindak 3200 pre-Tubeamp lijkt me wel wat, ik wil het integreren met m'n huidige HT.

Kan iemand dit vertalen kan geen geschikte vertaalsite vinden:?
Is dit Deens ofzo?

http://www.hififorum.nu/f...sp?TOPIC_ID=33062&#351240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik een keer ergens iets over gelezen, schijnt goed te zijn.

een andere populaire pre is de mingda mc-7r
http://www.ornec.com/prod...MC-7R_Tube_Pre-amplifier/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een buizen-amp uit China gehoord op een stel Sonus Faber monitor speakers, het klonk voortreffelijk, mooi afgewerkt en een zeer fraaie prijs van nog geen 800 euro.

Laat die chinezen maar schuiven, ik weet nog dat een hifi winkel de eerste Shanling cd-speler naar Nederland liet komen, dat ding klonk voor een cd-speler voortreffelijk en de prijs mocht er best zijn voor zo'n mooi afgewerkt apparaat ;)

Die Chinezen worden of zijn een geduchte concurent van de huidige markt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen mijn jolida phono ! staat al sinds zaterdag ochtend 7 uur in Rotterdam / frustrerend !:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
mr_petit schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:17:
[...]

Ik vind een live opname meestal ook leuker om naar te luisteren dan een studio opname. Bij studio is alles misschien wel helemaal perfect afgestemd. Sterker nog, ieder instrument wordt in een andere ruimte opgenomen. Maar echt realistisch klinkt het naar mijn mening niet. Luister bijvoorbeeld eens naar de live opname Patience van Guns 'n Roses, dat klinkt realistisch! :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry|IA schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:00:Luister bijvoorbeeld eens naar de live opname Patience van Guns 'n Roses, dat klinkt realistisch! :)
Mja, als ze de studio opname niet zouden verneuken zou het al heel anders klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:38:
morgen mijn jolida phono ! staat al sinds zaterdag ochtend 7 uur in Rotterdam / frustrerend !:(
Ik neem aan dat je vandaag vrij hebt genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu dus de 2 voorversterkers op 1 eindversterker aansluit mbv. een splitter, gaat dat dan wel goed?
2 eindversterkers op 1 set speakers geeft rook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom zou je dat willen doen? Als je dat echt wil kun je ze imho beter doorlussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jolida is binnen!!!

Heb een tijdje niks gedaan met mijn draaitafel, en na het aansluiten van de jolida blijkt dat de cartbridge aan zijn einde is (vervorming) de dl103 die erop zit heeft meer dan 20 jaar zijn dienst gedaan ( van mijn vader geweest)

Dus maar beneden aansluiten op de lp12/itok/vdhull mc one , hij is nog niet ingespeeld, maar het klinkt al een stuk beter dan de musical fidelity xlps. Hij heeft een heel levendig vol geluid. Ook veel details. ik ben tevreden voor dit geld.

De cartbridge laat even op zich wachten want ik wil mijn speakers gaan veranderen naar bookshelves. Deze zijn gewoon te groot voor mijn kamer, bas blijft een beetje boemerig en het midden blijft daardoor naar achteren.

hier twee foto's, vind het zelf een heel mooi ding.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/jolida/resized/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/jolida/resized/2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nog maar net deze draad ontdekt :$ maar ziet er zeker interresant uit als ik de foto's en reviews zo mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom, dit is inderdaad een geweldig draad! ben zeer blij met mijn twee aankopen uit china:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:37:
jolida is binnen!!!

Heb een tijdje niks gedaan met mijn draaitafel, en na het aansluiten van de jolida blijkt dat de cartridge aan zijn einde is (vervorming) de dl103 die erop zit heeft meer dan 20 jaar zijn dienst gedaan ( van mijn vader geweest)

Dus maar beneden aansluiten op de lp12/itok/vdhull mc one, hij is nog niet ingespeeld, maar het klinkt al een stuk beter dan de musical fidelity xlps. Hij heeft een heel levendig vol geluid. Ook veel details. ik ben tevreden voor dit geld.

De cartridge laat even op zich wachten want ik wil mijn speakers gaan veranderen naar bookshelves. Deze zijn gewoon te groot voor mijn kamer, bas blijft een beetje boemerig en het midden blijft daardoor naar achteren.
Feli!
Visueel weinig spectaculair maar wel netjes. Fijn te horen dat ie zo goed klinkt.
Mijn X-LP klinkt ook een beetje suf heb ik het idee. Toch klinkt het bij elkaar erg goed. MF is ook niet de minste, dan is deze Jolida blijkbaar toch wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje standaard qua uiterlijk, maar vind het heel goed bij mijn versterker passen :)

Ik laat de stage nu gewoon beneden staan .Mijn vader is de hele avond aan het luisteren, hij vind het geweldig .... De jolida is inderdaad veel "spannender" om naar te luisteren, maar ook subtiele dingen doet die heel goed. Sommige platen die normaal niet aan te horen waren met de xlps , zijn nu super ( frank zappa bv.) Hij begint ook steeds beter te klinken nu de tubes wat warmer zijn en ze inspelen.

Wel balen van die cartbridge,
Ik ga eerst andere speakers kopen, want de B&W's zijn echt teveel voor mijn kamer. Moet nog besluiten of ik ga sparen of gewoon met het geld van de B&W's iets doe. Zat te denken aan quad 11l's of misschien die TB2 clones op ornec. Aurum cantus leisure 2 is ook erg interessant maar vind ze qua uiterlijk niet super. Als ik zou sparen , leisure 3vm misschien? Moet misschien gaan luisteren, want ik weet niet wat voor niveau ik precies wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vergat nog te melden: ik heb nog een mooi element over. Milltek Aurora HO-MC. Is wat ouder maar werkt nog prima. Nagekeken afgelopen vrijdag door van den Hul zelf. Is nog in prima staat. Goed voor middelzware tot zware arm. Was perfect in mijn Akito arm.

Wat vind je niet mooi aan die Leisure 2SE dan? De schuine kanten? Dat is juist voordelig tegen resonanties.Anders neem je toch de standaard versie; die is gewoon rechthoekig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien vind ik ze in het echt mooi? vind ze gewoon iets te shiny, beetje kitcherig?

Sorry maar ga nu geen element kopen, speakers zijn nu mijn prioriteit... Waarschijnlijk neem ik weer een dl103 voor 116 euro op ebay incl verzendkosten, vind het een hele muzikale cartbridge.

Door de bas problemen in mijn kamer ( en 'de B&W 600 serie heeft al veel bas) word het midden onduidelijk op mijn speakers.

Weer geen invoerkosten !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Mooi phonoampje hoor :) Het strakke design staat me wel aan! Sluit netjes aan bij je amp. Lekker simpel en doeltreffend.

Wat betreft speakers: waarom geen zelfbouwkitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ik aan te denken, maar ik heb op hififorum gelezen , dat je met zelfbouw beter duurdere kitjes kan aanschaffen dan de wat goedkopere ( denk 300 euro per stuk klasse) , de goedkopere zitten dan op ongeveer hetzelfde niveau als commerciele speakers... ook is de verkoopwaarde niet zo hoog . Uit china zijn hele mooie speakers te krijgen, die clones van pmc en proac lijken mij heel leuk.

Over aurum cantus, zitten er grote verschillen in de normale vierkante vs , de modellen met schuine voorkant?

Vind de vierkante trouwens wel prachtig om te zien!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 23:28
Ik ben van plan een nieuwe cd speler te kopen namelijk de advance acoustic buizen cd speler voor € 650 , maar nu zag ik de shenling S300 !

Is deze beter? voor ongeveer de zelfde prijs.

Iemand die mij er iets over kan vertellen.?
Alvast bedankt.

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:08:
Zat ik aan te denken, maar ik heb op hififorum gelezen , dat je met zelfbouw beter duurdere kitjes kan aanschaffen dan de wat goedkopere ( denk 300 euro per stuk klasse) , de goedkopere zitten dan op ongeveer hetzelfde niveau als commerciele speakers...
Nee hoor, voor 100~200 euro kun je een schitterende speaker maken die een commerciële speaker van een dergelijke prijs eruit speelt. Met gemak zelfs. Je moet gewoon eens een keer gaan luisteren bij de bekende winkels. Als Ede niet ver is, dan is Oss misschien ook niet zo ver, daar vindt je speakerland.

Verkoopwaarde is inderdaad niet zo hoog (of je moet het echt top afwerken natuurlijk).

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 13-11-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, zal erover nadenken, in rotterdam zit speakers en co, iets dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ook goed, al ben ik niet echt impressed met hun assortiment, is nogal veel "oude meuk", en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
voodooless schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:16:
[...]

Nee hoor, voor 100~200 euro kun je een schitterende speaker maken die een commerciële speaker van een dergelijke prijs eruit speelt. Met gemak zelfs. Je moet gewoon eens een keer gaan luisteren bij de bekende winkels. Als Ede niet ver is, dan is Oss misschien ook niet zo ver, daar vindt je speakerland.

Verkoopwaarde is inderdaad niet zo hoog (of je moet het echt top afwerken natuurlijk).
Zou jij de VIB 170 AL nog steeds aanraden voor iemand met een dergelijk budget als bovengenoemd? Ik ben wel nieuwschierig naar jouw mening, gezien je zelf al een aantal jaar met dit basis ontwerp draait :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de aurum cantus leisure 2 se PFFF zijn 600 euro per paar bij pacific audio? kan je ze ook horen ?

Vraag mij af op welk niveau die zitten vergeleken met mijn huidige B&W's ? Ze moeten wel een beetje all round zijn , dus ook goed voor bv. rock of een beetje dance.

Vind ze er eigenlijk wel mooi uitzien ! rosewood is niet mijn smaak maar de zwarte zijn al veel beter!

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/9559/dscn73314fc.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry|IA schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:24:Zou jij de VIB 170 AL nog steeds aanraden voor iemand met een dergelijk budget als bovengenoemd? Ik ben wel nieuwschierig naar jouw mening, gezien je zelf al een aantal jaar met dit basis ontwerp draait :)
Is zeker leuk, maar er is zoveel meer. Er zijn de laatste jaren heel wat leuke units erbij gekomen, zoals de Peerless HSD Excelusive units.

Of mooie seasjes, zoals deze: Marcel in "Post hier foto's en specs van je home-ci..." . Is gewoon een commerciële speaker :) Misschien is iets dergelijk wel wat voor robert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2000 euro , oink! die 600 euro bij pacific audio vind ik toch wat aantrekkelijker... Eerst is kijken of ik mijn B&W;s kan verkopen voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ga je me nu zeggen dat dat ding van mijn linkje 2000 euro/paar kost :? Als je het echt wil weten: deze speaker maak je voor zo'n 100~150 euro/stuk zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh? vind de drivers er namelijk heel mooi uitzien ! , bestaan er ook kits voor die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Told ya ;) Er is vast wel iets vergelijkbaars te vinden, bijvoorbeeld iets als dit: http://www.zaphaudio.com/audio-speaker12.html Is een beetje groter, en ik schat de tweeter wat hoger in. Of deze: http://www.zaphaudio.com/audio-speaker17.html

[ Voor 30% gewijzigd door voodooless op 13-11-2006 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:02
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:30:
Maar de aurum cantus leisure 2 se PFFF zijn 600 euro per paar bij pacific audio? kan je ze ook horen ?
Volgens mij heeft Dé Hifiwinkel in Eindhoven Aurum Cantus luidsprekers staan, dus daar zouden ze dan te beluisteren zijn. Waarschijnlijk zullen ze er wel een stuk duurder zijn dan bij pacific audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:08:
Zat ik aan te denken, maar ik heb op hififorum gelezen , dat je met zelfbouw beter duurdere kitjes kan aanschaffen dan de wat goedkopere ( denk 300 euro per stuk klasse) , de goedkopere zitten dan op ongeveer hetzelfde niveau als commerciele speakers... ook is de verkoopwaarde niet zo hoog . Uit china zijn hele mooie speakers te krijgen, die clones van pmc en proac lijken mij heel leuk.

Over aurum cantus, zitten er grote verschillen in de normale vierkante vs , de modellen met schuine voorkant?

Vind de vierkante trouwens wel prachtig om te zien!
door die schuine voorkant hoeft er in het wisselfilter geen fasecorrectie toegepast te worden, en hoe minder comp. in de signaalweg hoe beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Fasecorrecties worden niet zo vaak (zeg maar nooit) in een wisselfilter ingebouwd hoor (voor zover dit ook mogelijk is :X) (alhoewel, een wisselfilter is in de praktijk natuurlijk één grote fasemixer :P )
Maar de schuine voorkant is wel bedoeld om de drivers in tijd (fase) op de zelfde plaats te laten spelen.
Dit werkt echter maar ten dele (theoretisch op 1 frequentie), dus neemt men daarvoor de wisselfrequentie. (hier produceren beide drivers evenveel geluid)
De vraag is natuurlijk of dit werkt, aangezien zowel een dome als een conus natuurlijk niet vlak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Wat dacht je van een mooie speaker zelfbouw kit in combie met een plasmatweeter. brand zo'n leuk vlammetje boven. ik ken iemand die zo'n speakerset heeft, tjonge das een leuk gezicht. :9

http://www.plasmatweeter.de/eng_plasma.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Bucanier op 14-11-2006 05:30 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

mr_petit schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 04:17:
Dit werkt echter maar ten dele (theoretisch op 1 frequentie), dus neemt men daarvoor de wisselfrequentie. (hier produceren beide drivers evenveel geluid)
Waarom zou dat sechts voor een frequentie gelden :? Geluid heeft op iedere frequentie de zelfde snelheid, dus het geldt op alle frequenties. Aantonen kun je dat heel makkelijk met de stapresponse. Daar kun je mooi zien hoe woofer en tweeter elkaar opvolgen. Heb je slechts een "stap", dan is alles perfect in fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:33
voodooless schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:31:
Ga je me nu zeggen dat dat ding van mijn linkje 2000 euro/paar kost :? Als je het echt wil weten: deze speaker maak je voor zo'n 100~150 euro/stuk zelf :)
Doe mij er maar 10 dan :+
Puur de drivers kost je al ruim 130 p/speaker, heb je nog geen filter/houtmateriaal/manuren voor. Fabrikanten zijn nou eenmaal geen filantropische instellingen, vanwaar toch altijd weer die vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

hmmm euk topic dit..! heb nu wat van die sites afgespeurd maar wat ik me nu afvraag:

zijn er ook chineense "high-end" DVD spelers te krijgen? kan ze zo 1-2-3 niet vinden. het liefst zou ik er dan een 5.1 versterker (vloeken in de kerk :+ ) bij kopen van hetzelfde merk... zodat het design op elkaar aansluit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

voodooless schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 08:38:
[...]

Waarom zou dat sechts voor een frequentie gelden :? Geluid heeft op iedere frequentie de zelfde snelheid, dus het geldt op alle frequenties. Aantonen kun je dat heel makkelijk met de stapresponse. Daar kun je mooi zien hoe woofer en tweeter elkaar opvolgen. Heb je slechts een "stap", dan is alles perfect in fase.
Doordat geluid bij iedere frequentie dezelfde snelheid heeft, is de golflengte voor elke frequentie anders (duh). Doordat een faseverschil zich uit als een deel van de golflengte is deze voor elke frequentie anders. Zo is op 1000hz een faseverschil van 90graden (6db/okt) een afstand van 8,5 cm en op 2000hz een afstand van 4,25cm. Je kan je tweeter en woofer natuurlijk maar op 1 vaste afstand van elkaar monteren. Ik ga er even vanuit dat het faseverschil tussen woofer en tweeter gelijk is (dat is natuurlijk niet waar voor elke situatie/configuratie).
Voor volledig 12dB/okt en volledig 24dB/okt zou zo'n verspringing natuurlijk niet nodig zijn, de drivers zijn dan in tegenfase resp. fase (1 periode achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat de punten van oorsprong van het geluid gelijk zijn. een Tweeter in een normale baffle zit zo'n 2 tot 5 cm voor de oorsprong van de woofer. Als je de tweeter naar achteren plaatst komen de punten van oorsprong op een lijn. Dat effect werkt op alle frequenties, en niet op een enkele. Heb je alles in een rechte baffle, kun je de tweeter ook elektrisch vertragen natuurlijk met een all pass filter. Dat past enkel de fase aan, en ook die vertraging is frequentieonafhankelijk (in een ideaal geval natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:36:
Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat de punten van oorsprong van het geluid gelijk zijn. een Tweeter in een normale baffle zit zo'n 2 tot 5 cm voor de oorsprong van de woofer. Als je de tweeter naar achteren plaatst komen de punten van oorsprong op een lijn. Dat effect werkt op alle frequenties, en niet op een enkele. Heb je alles in een rechte baffle, kun je de tweeter ook elektrisch vertragen natuurlijk met een all pass filter. Dat past enkel de fase aan, en ook die vertraging is frequentieonafhankelijk (in een ideaal geval natuurlijk).
klopt helemaal, daarom zie je ook vaker dat de chassis "off-axis" staan, dat is echt niet voor het uiterlijk gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:01:klopt helemaal, daarom zie je ook vaker dat de chassis "off-axis" staan, dat is echt niet voor het uiterlijk gedaan ;)
Ik vrees dat dat weer een andere rede heeft, namelijk om de diffracties van de tweeter met de bafflekanten te spreiden. Wil je het mooi houden, dan frees je er gewoon een randje aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje meegelezen te hebben heb ik besloten de G&W ook te bestellen. Hij was met een week!! binnen, echt ongelooflijk snel. Op de factuur staat overigens 70 USD in plaats van 195 euro :S . Zou dat soms de verkoopprijs in China zijn? Hij wordt immers via een bedrijfje in de UK besteld dus dat is dan wel een flinke marge.

Maargoed, heb hem meteen aangesloten en geluisterd. Ik kon eerlijk gezegd niet direct een groot verschil horen met mijn marantz sr5400 terwijl je dat wel zou verwachten. Surround versterkers staan, ondanks dat deze een s-direct functie heeft, niet bepaald bekend om hun geweldige stereo weergave. Ik zal als ik tijd heb om de boel eens fatsoenlijk aan te sluiten wat beter luisteren en vergelijken. Overigens ben ik niet ontevreden hoor, het is een mooie versterker om te zien en het geluid is wat mij betreft prima. En dan is hij nog niet eens ingespeeld!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zal die marantz wel heel goed zijn!, je moet hem wel even laten inspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:17:
Op de factuur staat overigens 70 USD in plaats van 195 euro :S . Zou dat soms de verkoopprijs in China zijn? Hij wordt immers via een bedrijfje in de UK besteld dus dat is dan wel een flinke marge.
Misschien om de invoerrechten laag te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:25:
dan zal die marantz wel heel goed zijn!, je moet hem wel even laten inspelen...
Een transistor die je moet inspelen :?
Een transistor hou je liever koud dan warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij stond er 79 dollar op het factuur, doen ze standaard... Bij de jolida hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry, Barry toch.
Zoals iedereen hier weet moet je zelfs een kabel laten inspelen. :)

Maar even on topic: Kan iemand mij het nut uitleggen van een voltmeter op het G&W netfilter. Want wat doe je als ie niet de juiste waarde aangeeft?

Nee ff serieus, ik wil graag zo'n "ding" kopen, maar ik wil wel graag weten of ie goed doet wat ie zou moeten doen. Of ie als het ware zijn ding doet. En zo'n metertje erop dient er natuurlijk voor, dat de gebruiker constant de spanning kan monitoren.
Je moet tussendoor dan maar ook ff naar de muziek luisteren.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:40:
Barry, Barry toch.
Zoals iedereen hier weet moet je zelfs een kabel laten inspelen. :)

Maar even on topic: Kan iemand mij het nut uitleggen van een voltmeter op het G&W netfilter. Want wat doe je als ie niet de juiste waarde aangeeft?
Eneco bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

voodooless schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:36:
Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat de punten van oorsprong van het geluid gelijk zijn.
Dat is maar net waarvoor je het wilt gebruiken. Uiteindelijk is het niet zo relevant tweeter en woofer op 1 lijn te krijgen (voor zover dat fysiek mogelijk is) als het tijdsdomein niet klopt (sterker nog, het tijdsdomijn klopt nooit, maar bij 12 of 24dB/okt loopt je woofer iig exact 1/2 periode resp 1 periode achter). Met name rond de wisselfrequentie. Dat in ogenschouw nemende wordt een verspringing bij een 6dB/okt filter om die reden nog wel eens gedaan, aangezien je ook van allpass filters niet vrolijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interessant lapje tekst over verschillende chineese speakers:

What speakers do you recommend? Aurum Cantus? Blaudio? What’s the most sensitive (dB)?

Blaudio Pastoral is the best. If you are a musician and look for true music and real high fidelity. Or you are a very experienced audiophile...it always yields the highest score in most national exhibition. Extremely high sensitivity and remarkable resolution. It adopts the name of Pastoral because the sound reveals a very clear, crystal clean background like the pasture in the snowy mountain. You can actually hear more minor detail, which is missing in most speakers in the world. It has a very high sensitivity: 90dB great for low output amps. This is not recommended for young guy who is looking for dynamic and punch. To make it simple: Blaudio Pastoral’s position in the speaker world is equivalent to the 300B in tube world. The king with a supreme clarity and resolutions. The outlook is plain and not outstanding

coemaudio.com/blaudio.htm bird’s eye wood version seems to be most popular.

Arum cantus If you prefer beautiful out look then go for arum cantus leisure II. It is good for the eye with piano finish rosewood and good for the tube amp. But it seems to be something missing in the mid range, which is very essential for human voice. However this seems to be overcome by the matching with tube amps. Great value for all round occasions especially perfect for casual family user or AV fans. A very popular item which sold in enormous volume.

Rosevoix Mozart
This is an OEM version from the same family of leisure II. This version has some major change in directions: the cost shifts from the outlook to the base unit. The same outlook as leisure II luxurious version but no piano polish. The matt rosevoix has an Italian taste. The remarkable upgrade of the mid-bass unit makes this speaker performing a strong bass measuring up to that of the floor standing speakers. Thanks to the long distance of displacement of the piston of the bass unit. If you are looking for better sound performance and want to pay less money. You can take this option.

Compact 2B
It is believe that 3B is the king of floor standing speaker in China affordable by audiophile. However not many people can have the space for floor standing speakers. This is the best concession: 2B actually has virtually the same internal volume of the 3B. Although it is shorter, of cause, it is a bookshelf speaker. it has a deeper(nearly 20cm) and wider measurement(about 10cm). This is a pair of intrepid midget. Thanks to the Scanspeak 8545, this giant killer have the bass beating most of the floor standing speakers. A full satisfaction with energy, punch and immense sound stage.

Compact is a profession OEM factory to work behind famous labels such as KEF; Avalon…It is producing 20% of the veneer loudspeakers in this planet. This is a Guiness record.

The outlook is amazing. Solid genuine wood front panel matching black gloss piano finish on the rear half. Most pretty and esteemed with highest QC

Image Jazz boy
The speaker using the same Scanspeak units as Proac 1S. The most well known clone Proac Chinese version. No need to say how it performs. Just go to listen to Proac and you know how does it sound like: at least 90% resembling but price is only 25% of the real one (it is believe that the Genuine Proac is also OEM made some where in china now). Same as Proac, the outlook is too traditional and boring.

Image Jazz girl
Employing the same Vifa units as in Sonus Faber Cremona. The outlook is just like any other very simple wooden box. Choices of Black piano finish, Cherry, birds eye, Walnut, ebony. …Veneer (actually Image provide most wood finish like a timber factory…if you like you can tailor made)

The sound characteristics simply resembles going to a concert. In the concert hall, the professional speakers employ horn tweeters. The ceramic Vifa tweeter shoots up to 40KHz and greatly reveals the feel as attending a life concern. This is a great option for concert going lovers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Zou je er niet bij zetten waar het vandaan komt en wie dit allemaal zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet het niet zeker,

het komt van een spaans forum en ik denk dat het geschreven is door iemand van coemaudio.

http://www.mundodvd.com/f...0&postorder=asc&start=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Heb net de telefunken 12AU7 ECC82 17 mm long ribbed plates, <> bottom besteld bij machmat ik heb er twee voor het zachte prijsje € 111.50 :*)

het zal mij benieuwen. :9 :P

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 15-09 15:12
Op dit moment nog even aan het kijken naar een goede cd speler, het gaat of de Original a6/a8 worden of... http://www.coemaudio.com/html/class/NO.01cd.htm

die natuurlijk past bij mijn amp :)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:17:
Na een tijdje meegelezen te hebben heb ik besloten de G&W ook te bestellen. Hij was met een week!! binnen, echt ongelooflijk snel.
En ik maar wachten op mijn powerfilter en mijn kabels, het zijn altijd dezelfden zucht. :+

--

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:05:
[...]

En ik maar wachten op mijn powerfilter en mijn kabels, het zijn altijd dezelfden zucht. :+

--
:D Wellicht dat één van de door jou bestelde producten niet op voorraad was/is. Dan kan het wel even duren denk ik. Ik was in ieder geval blij verrast! Het is altijd leuk om pakjes open te maken ;) ook al heb je ze zelf betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:13:
hmmm euk topic dit..! heb nu wat van die sites afgespeurd maar wat ik me nu afvraag:

zijn er ook chineense "high-end" DVD spelers te krijgen? kan ze zo 1-2-3 niet vinden. het liefst zou ik er dan een 5.1 versterker (vloeken in de kerk :+ ) bij kopen van hetzelfde merk... zodat het design op elkaar aansluit.
Ja en nee. Zie mijn quote van de email van Pacific audio. Voor de beeldkwaliteit hoef je het niet te doen en voor het geluid ook niet als je er een mooie 5.1 versterker met decoder op aansluit.
Jungsun 'Moon Harbor' is wel goed trws.
Tevens is bijvoorbeeld een Jungson Moon Harbour DVD kwalitatief veel beter, zowel qua beeld, als geluid, met een prijs van rond de € 450,-. Persoonlijk zou ik echter voor een andere optie gaan, koop een Pioneer of Denon dvd-speler van rond de 100 of 120 euro bij de mediamarkt/bcc, qua beeldkwaliteit ontlopen de verschillende dvd-spelers elkaar niet zoveel, en voor het geluid sluit je ze meestal toch digitaal aan, dus audiokwaliteit niet niet zo heel belangrijk, mits de DAC van de (surround)versterker een redelijke is.
De Moon Harbor staat alleen nergens bij.
Afbeeldingslocatie: http://www.jungson.com/content/product_pages/images/dvd_fw.jpg
Je mag het rustig over een 5.1 versterker hebben hoor. Vlgs mij kijkt iedereen hier graag naar films met goed geluid erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:41:
Heb net de telefunken 12AU7 ECC82 17 mm long ribbed plates, <> bottom besteld bij machmat ik heb er twee voor het zachte prijsje € 111.50 :*)

het zal mij benieuwen. :9 :P
Je draait door he ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
dat komt ervan dat je nachtwerk doet , zit je de halve nacht toch achter die pc, en tja dan zie je wel es wat, en dan kan ik het niet laten. maar nu stop ik met kopen hoor. O-)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:07:
[...]

Ik vrees dat dat weer een andere rede heeft, namelijk om de diffracties van de tweeter met de bafflekanten te spreiden. Wil je het mooi houden, dan frees je er gewoon een randje aan :)
dat kan een reden zijn, echter als je een tweeter naar een zijde verplaatst, heb je aan de andere zijde een groter probleem, dus dat lost niet echt iets op. Meestal wordt het toch echt gedaan om het looptijdsverschil aan te passen.
Wil je het goed doen, dan neem je voor mid en hoog een zo smal mogelijk front welk fatsoenlijk afgerond moet zijn. Een ei is zo ongeveer de ideale vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 06:29:
dat kan een reden zijn, echter als je een tweeter naar een zijde verplaatst, heb je aan de andere zijde een groter probleem, dus dat lost niet echt iets op.
Nee, je spreidt de problemen.
Meestal wordt het toch echt gedaan om het looptijdsverschil aan te passen.
Hoe wil je dat doen als de punten van oorsprong nog steeds niet alligned zijn :? Time alignement kun je alleen doen door de unit in diepte te verplaatsen (of door te filteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe goed zijn de dynaudio woofers en tweeters voor zelfbouw? Vind de klank van dynaudio namelijk wel mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Hmmm heb ook de G&W 2006X besteld en 2 weken geleden betaald maar mijn order staat nog steeds op web clearing? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je even een email sturen naar sales@ornec.com met je order nummer en naam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:19:
Hoe goed zijn de dynaudio woofers en tweeters voor zelfbouw? Vind de klank van dynaudio namelijk wel mooi...
Dynaudio doet helaas niet meer aan DIY. Er zijn hier en daar nog wel wat units te vinden, maar het is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Niet online
Mijn order bij Ornec staat op accepted. Wat houdt dit in ? Tevens is er geen trackerinformation available. Hebben ze mijn betaling al ontvangen (1,5 week geleden overgemaakt) en/of is m'n apparaatje al onderweg?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.