Als die op accepted staat word die binnen een paar dagen verstuurd, verwacht em einde deze week of volgende week .
Bedankt!Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:21:
Als die op accepted staat word die binnen een paar dagen verstuurd, verwacht em einde deze week of volgende week .
Verwijderd
@ Robert1325
ik zie een stel Leisure 2 op ebay staan (nieuw) die niet erg duur zijn. Gewone 4kante boxjes
ik zie een stel Leisure 2 op ebay staan (nieuw) die niet erg duur zijn. Gewone 4kante boxjes
Verwijderd
bedankt, Ziet er inderdaad goed uit, maar volgens verschillende recensies is de leisure 2 niet helemaal perfect in het lagere midden... vooral bij zangers. Dus denk er nog even over na, ik heb nu wel mijn B&W te koop gezet.
Zijn dit wel de export versies met de goede crossover?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 15:35 ]
Verwijderd
Nee, dat is niet waar, bij luidsprekers waar dit toegepast wordt heb je een specifieke linker en een rechter luidspreker. De Tweeters zitten dan aan de buitenkant, en die staan dus letterlijk verder van je af dan de andere units, ervanuit gaande dat je tussen de luidsprekers luistertvoodooless schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:26:
[...]
Nee, je spreidt de problemen.
[...]
Hoe wil je dat doen als de punten van oorsprong nog steeds niet alligned zijnTime alignement kun je alleen doen door de unit in diepte te verplaatsen (of door te filteren).
Verwijderd
Hier zijn ze op terug gekomen, is gewoon weer leverbaar!voodooless schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:10:
[...]
Dynaudio doet helaas niet meer aan DIY. Er zijn hier en daar nog wel wat units te vinden, maar het is lastig.
EDIT:
Het lijkt er inderdaad op dat ze niet meer leverbaar zijn, vreemd, ik had vernomen dat Dynaudio gewoon weer leverbaar was voor DIY.
Zelfs voor uitwisselen van defecte chassis moet je het oude chassis opsturen
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 17:13 ]
Verwijderd
maar dynaudio maken goede drivers? zitten ze op het niveau van scan speak? ze zien er in ieder geval heel netjes uit en de dynaudio speakers die ik gehoord heb zijn heel snel en open.
Sneakey hoorVerwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:55:
Nee, dat is niet waar, bij luidsprekers waar dit toegepast wordt heb je een specifieke linker en een rechter luidspreker. De Tweeters zitten dan aan de buitenkant, en die staan dus letterlijk verder van je af dan de andere units, ervanuit gaande dat je tussen de luidsprekers luistert
Dynaudio maakt prima units natuurlijk. Net als Scanspeak. Wil je echter minder betalen krijg je bij Peerless, Seas en Vifa heel veel waar voor je geld. Seas of Peerless tweeter, en Vifa of Peerless woofer, en je hebt kans op een schitterend systeem
[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 15-11-2006 17:23 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Scan Speak is een grote naam en absoluut goed, maar een beetje overgewaardeerd en overpriced. Voor veel minder geld heb je vaak speakers van Vifa/Seas/Peerless die er weinig voor onderdoen. Dynaudio heeft destijds met DIY units op hetzelfde niveau gezeten. KEF overigens ook, maar die zijn volgens mij de weg een beetje kwijt sinds ze van DIY af zijn gestapt en voor het grote geld hebben gekozen.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:15:
zitten ze op het niveau van scan speak?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Dat ziet er allemaal leuk uit. Wat zou nou een goede versterker zijn voor dynaudio's 52se. die vind ik toch wel erg mooi. Ze zijn alleen met een sensitivity van 86 db niet de makkelijkste.
m.v.g. robert
m.v.g. robert
Gevoeligheid is vaak minder een probleem dan impedantieverloop bij een buizenversterker. 86 dB is al best redelijk en kan zondermeer goed gaan. Een buizenversterker heeft echter het liefst een vlak impedantieverloop om zo linear mogelijk zijn werk te kunnen doen.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:20:
Dat ziet er allemaal leuk uit. Wat zou nou een goede versterker zijn voor dynaudio's 52se. die vind ik toch wel erg mooi. Ze zijn alleen met een sensitivity van 86 db niet de makkelijkste.
Verwijderd
met een push-pull versterkertje van 25 watt per kanaal moet het wel lukken, maar ik denk dat je voor dynaudio beter voor een stevige versterker kan gaan... Is natuurlijk persoonlijk.
Verwijderd
Nee dat lijkt me niet. Je moet dat trouwens wel relatief zien he? Dat 'gat' in het midden. Maar eigenlijk zou de scheidingsfrequentie idd iets lager moeten liggen met een iets grotere tweeter (de G3)Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:29:
bedankt, Ziet er inderdaad goed uit, maar volgens verschillende recensies is de leisure 2 niet helemaal perfect in het lagere midden... vooral bij zangers. Dus denk er nog even over na, ik heb nu wel mijn B&W te koop gezet.
Ik vind de prijzen daar trouwens wel erg laag liggen. En dan de shipping (surface) ook nog laag. €250 voor een paar Leisure 2SV is niet veel. Komt nog wat transport bij, maar toch...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 04:26 ]
Bucaniers go's extreem.
ik kon het niet laten hoor. nu nog wachten op track.
The Acapella Audio Arts Campanile Loudspeaker voor een zacht prijsje € 32.000

http://www.audiophilia.com/
http://www.audiophilia.com/hardware/acapella.htm
ik kon het niet laten hoor. nu nog wachten op track.
The Acapella Audio Arts Campanile Loudspeaker voor een zacht prijsje € 32.000

http://www.audiophilia.com/
http://www.audiophilia.com/hardware/acapella.htm
[ Voor 14% gewijzigd door Bucanier op 16-11-2006 13:53 ]
alle goed komt langzaam
oeh, ook al met plasmatweeter 
* mr_petit wil altijd nog eens een keer zo'n ding bouwen, maar pas na dat ik een electrostaat gebouwd heb
leuk al die plannen
* mr_petit wil altijd nog eens een keer zo'n ding bouwen, maar pas na dat ik een electrostaat gebouwd heb
leuk al die plannen
"man is not truly one, but truly two,"
Wat een belachelijke prijs voor zo'n lelijk ding zeg

Verwijderd
beetje domme opmerking
Het zelfde kun je ook zeggen over een Lamborghini.
Heb je ze wel eens gehoord?

Heb je ze wel eens gehoord?
Zouden we ook over jouw CD-speler kunnen zeggen natuurlijkvoodooless schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:27:
Wat een belachelijke prijs voor zo'n lelijk ding zeg
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Exirion schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:57:
Zouden we ook over jouw CD-speler kunnen zeggen natuurlijk

Die kost in ieder geval geen 35K
doe mij dan nog maar wat B&W Nautilus speakers
Ik vind het uiterlijk anders best smaakvol. Het zijn volgens mij speakers voor in grotere ruimtes en hoornspeakers zijn niet zo heel gangbaar. Deze dingen wegen 250Kg per stuk en hebben een hoog rendement waarmee je een ruimte goed vol kunt blazen in hoge kwaliteit. Dat is natuurlijk wat waard
Smaken verschillenExirion schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:07:Ik vind het uiterlijk anders best smaakvol.
Valt ruim tegen, slechts 92 dB efficientie. Dat is wat meer dan normaal, maar om dat nu hoog rendement te noemen. Met een beetje moeite krijg je dat ook zonder hoorns gedaan (mijn center haalt dat bijvoorbeeld makkelijk). Als het nu 98 tot 100 dB zou zijn, dan zou ik zeggen: best grappig. Maar nu is het meer een speaker die nu al met carnaval bezig isHet zijn volgens mij speakers voor in grotere ruimtes en hoornspeakers zijn niet zo heel gangbaar. Deze dingen wegen 250Kg per stuk en hebben een hoog rendement waarmee je een ruimte goed vol kunt blazen in hoge kwaliteit.
Mij nietDat is natuurlijk wat waard
[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 16-11-2006 17:08 ]
Hoera ik heb mijn buisjes binnen van Telefunken.
had mijn amp al een uurtje uit staan om af te koelen,vervolgens haal ik mijn EH 12AU7 buisjes eruit en ik deed mijn telefunken 12AU7 erin. jullie geloven het niet.
ik zet mijn amp aan, een grote flits bij 1 buis ,een heleboel gekraak uit mijn linker speaker, de woofer werd naar buiten gegooid, en het was einde verhaal.
Wat een teleurstelling, ik heb gelijk gebeld naar machmat, en ik mag ze terugsturen en ik krijg andere buisjes, die beste man zei dat dit sporadisch voorkwam, en dat hij zijn best zou doen voor een ander paartje telefunken.
maar ja nu kan ik weer een klein weekje wachten. note: zit je de hele dag te wachten op een postbode. en dan heb je dit.
had mijn amp al een uurtje uit staan om af te koelen,vervolgens haal ik mijn EH 12AU7 buisjes eruit en ik deed mijn telefunken 12AU7 erin. jullie geloven het niet.
ik zet mijn amp aan, een grote flits bij 1 buis ,een heleboel gekraak uit mijn linker speaker, de woofer werd naar buiten gegooid, en het was einde verhaal.
Wat een teleurstelling, ik heb gelijk gebeld naar machmat, en ik mag ze terugsturen en ik krijg andere buisjes, die beste man zei dat dit sporadisch voorkwam, en dat hij zijn best zou doen voor een ander paartje telefunken.
maar ja nu kan ik weer een klein weekje wachten. note: zit je de hele dag te wachten op een postbode. en dan heb je dit.
alle goed komt langzaam
Leuk dat je nieuwe buisjes krijgt, maar hopelijk is je spreekspoel niet gaan smeulen want dan heb je grote kans dat je woofer aanloopt en er hoofdzakelijk nog wat gekraak uit komt.Bucanier schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:30:
Of je neemt deze:

@Bucanier:
Klote man dat de boel doorfikte
[ Voor 48% gewijzigd door blobber op 16-11-2006 18:37 ]
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
nee gelukkig was dit niet het geval, ik heb mijn andere EH 12AU7 weer geplaatst, en gelukkig geen schade.Exirion schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:32:
[...]
Leuk dat je nieuwe buisjes krijgt, maar hopelijk is je spreekspoel niet gaan smeulen want dan heb je grote kans dat je woofer aanloopt en er hoofdzakelijk nog wat gekraak uit komt.
dit lijkt wel op een afbuig-juk van een beeldbuis, ik moest wel even lachen hoor, als je dit in je kamer zet krijg je gegarandeerd echtscheiding

[ Voor 26% gewijzigd door Bucanier op 16-11-2006 19:27 ]
alle goed komt langzaam
omg, die doet me denken aan een enorme goatse

Die dingen schijnen dus op 4 pallets afgeleverd te worden, gewicht 1500 pound (geen idee hoeveel kilo dat is, maar het klinkt veel). ( http://www.dagogo.com/DIYHeartland/XLH-REF-1812.html )Bucanier schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:19:
dit lijkt wel op een afbuig-juk van een beeldbuis, ik moest wel even lachen hoor, als je dit in je kamer zet krijg je gegarandeerd echtscheiding
Schijnen wel toppers te zijn kwa geluid, maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan vrees ik, ik wil het denk ik niet weten

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
You pervertmr_petit schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:35:
omg, die doet me denken aan een enorme goatse
Even tussen door, ik heb toch maar weer even die telefunken er in gezet, en tot mij grote verbazing.
hij doet het
ik heb nu de linker met de rechter verwisseld, en hij gloeit ineens fel op, vervolgens komt hij weer terug in de ruststand, en.... geluid, ongelooflijk wat een verbetering. misschien wat oxidatie op de pootjes, die heb ik namelijk even schoongemaakt (slecht contact)
dit had ik echt nooit verwacht, maar waarom die eene buis eerst gaat branden als een lamp en dan na een seconde weer als een normale buis gaat gloeien, begrijp ik niks van
nou is de hamvraag; kan dit kwaad, of moet ik ze alsnog terrug sturen.
wie weet wat.
ik heb ondertussen wel even gebeld met mathijs van machmat, en die zei dat dit normaal is, sommige buizen hebben dit ,vanwege de gloeiandode of kathode die een stukje uitsteekt in de buis.
ik wacht het een weekje af, wat ben ik blij
hij doet het
dit had ik echt nooit verwacht, maar waarom die eene buis eerst gaat branden als een lamp en dan na een seconde weer als een normale buis gaat gloeien, begrijp ik niks van
wie weet wat.
ik heb ondertussen wel even gebeld met mathijs van machmat, en die zei dat dit normaal is, sommige buizen hebben dit ,vanwege de gloeiandode of kathode die een stukje uitsteekt in de buis.
ik wacht het een weekje af, wat ben ik blij
[ Voor 23% gewijzigd door Bucanier op 16-11-2006 20:19 ]
alle goed komt langzaam
Verwijderd
Pff wat een verhaal weer zeg. Ik heb geen verstand van buizen maar ik ben er toch nooit zo gerust op als dingen een keer misgegaan zijnBucanier schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:00:
Even tussen door, ik heb toch maar weer even die telefunken er in gezet, en tot mij grote verbazing.
hij doet hetik heb nu de linker met de rechter verwisseld, en hij gloeit ineens fel op, vervolgens komt hij weer terug in de ruststand, en.... geluid, ongelooflijk wat een verbetering. misschien wat oxidatie op de pootjes, die heb ik namelijk even schoongemaakt (slecht contact)
dit had ik echt nooit verwacht, maar waarom die eene buis eerst gaat branden als een lamp en dan na een seconde weer als een normale buis gaat gloeien, begrijp ik niks van![]()
wie weet wat.
ik wacht het een weekje af, wat ben ik blij![]()
![]()
Verwijderd
Zeg Blobber, doet me erg aan dit topic denken 
Topic: Lelijke speakers!
@Bucanier: pff, gelukkig dat het nog werkt. Het blijven een beetje mysterieuze dingen die buizen. Er zit nog wel eens een klein metaaldeeltje op de verkeerde plaats. Maar als een v v-buis een knal geeft kan de einbuis nooit meer geven dan de ruststroom, dus je speakers zijn gewoon veilig. Ze doen alleen wel ff kort de maximale uitslag.
@Bucanier: pff, gelukkig dat het nog werkt. Het blijven een beetje mysterieuze dingen die buizen. Er zit nog wel eens een klein metaaldeeltje op de verkeerde plaats. Maar als een v v-buis een knal geeft kan de einbuis nooit meer geven dan de ruststroom, dus je speakers zijn gewoon veilig. Ze doen alleen wel ff kort de maximale uitslag.
Haha, mooi topic is dat, vooral die oogbol op een stokjeVerwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 03:26:
Zeg Blobber, doet me erg aan dit topic denken
(alleen die Nautilus die er ook instaat vind ik zelf een prachtig ding, zal erg detoneren in mijn kamer, maar kwa concept en design vind ik hem best ok
je zal hem morgen wel horen Jeep, ik neem hem wel mee.[jeep schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 03:26[/message]:
[
alle goed komt langzaam
Verwijderd
Baal ervan dat ik mijn jolida phono niet gebruik... had ik beter even kunnen wachten en het geld in betere speakers kunnen steken. mijn vader vind het niet erg, hij wil er in de toekomst 1 hebben.
Het is een verbazingwekkend goed apparaat voor het geld
Als iemand nog een goede deal voor leisure 2 's zoekt met stands en all:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49575.0
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 17:34 ]
Wat vinden jullie dan van deze site, bij ornec worden namelijk de foto's niet weergegeven.
hierbij dus de link, hifi uit china, wel dus te bestellen bij ornec.
http://www.opera-consonance.com/gallery/gallery.htm
veel plezier
hierbij dus de link, hifi uit china, wel dus te bestellen bij ornec.
http://www.opera-consonance.com/gallery/gallery.htm
veel plezier

[ Voor 4% gewijzigd door Bucanier op 17-11-2006 23:14 ]
alle goed komt langzaam
Verwijderd
opera maakt wel hele goed spullen, maar ze worden voor meer geld verkocht in verhouding met andere chinese merken zoals cayin en mingda bv.
moet je deze eens downloaden DropletCDP5.0 img staat onder aan de site, dit zijn een serie fot's van deze cd player, en die kun je gigantisch mooi uit-vergroten, let wel 85 mb groot, maar de moeite waard
en...... haarscherp, je kunt de serienummers op de onderdelen lezen.
[ Voor 14% gewijzigd door Bucanier op 17-11-2006 23:44 ]
alle goed komt langzaam
Verwijderd
Zelfs in vergelijking met de EAR34p?Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:42:
Baal ervan dat ik mijn jolida phono niet gebruik... had ik beter even kunnen wachten en het geld in betere speakers kunnen steken. mijn vader vind het niet erg, hij wil er in de toekomst 1 hebben.
Je kunt je speakers ook wat tunen natuurlijk. Sluit de baspoort maar ns wat af.
Over die van HTforum: niet echt goedkoper dan zelf bestellen he? €800 is nog een hoop geld. En hij heeft overduidelijk ook gewoon zelf geimporteerd en wil er nog wat winst uitslaan.
Verwijderd
ik zag trouwens dat de Leisure 2SE al aardig wat positieve reviews gekregen heeft op audioreview
Het is wel inclusief de standsVerwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 02:09:
[...]
Over die van HTforum: niet echt goedkoper dan zelf bestellen he? €800 is nog een hoop geld. En hij heeft overduidelijk ook gewoon zelf geimporteerd en wil er nog wat winst uitslaan.
't Wordt steeds verleidelijker allemaal... Ik denk dat ik maar
eens een flinke aanloop ga nemen en een setje Leisure 2SE's
aan een Yarland buizenbakje ga knopen.
eens een flinke aanloop ga nemen en een setje Leisure 2SE's
aan een Yarland buizenbakje ga knopen.
Verwijderd
Zit ook heel sterk te denken aan 2 setjes Leisure 2SE's. (front en rear)
Een andere versterker hoef ik nog niet, want m'n Marantz AV9000/MM9000 combinatie bevalt nog uitstekend.
Maar aan die eindbak hangen nu
- Front: T+A TMR80 floorstanders (3-weg transmissielijn, 20 jaar oud)
- Rear: Infinity Reference 1i monitors (tweedehands, overgenomen van Ilse de Lange toen ze nieuwe Tannoys kocht)
- Center: BNS C60 (die gaat gewoon blijven, 't is een groot zwart bakbeest, maar klinkt fantatisch)
- Subwoofer: een brak Jamo ding met 70W, maar dat ding doet alleen LFE, en wanneer je 'm in een hoek schuift doet 'ie 't aardig wanneer bij 'Saving private Ryan' de tanks het dorp in komen rijden.
Daar valt best wat aan te upgraden...
Een andere versterker hoef ik nog niet, want m'n Marantz AV9000/MM9000 combinatie bevalt nog uitstekend.
Maar aan die eindbak hangen nu
- Front: T+A TMR80 floorstanders (3-weg transmissielijn, 20 jaar oud)
- Rear: Infinity Reference 1i monitors (tweedehands, overgenomen van Ilse de Lange toen ze nieuwe Tannoys kocht)
- Center: BNS C60 (die gaat gewoon blijven, 't is een groot zwart bakbeest, maar klinkt fantatisch)
- Subwoofer: een brak Jamo ding met 70W, maar dat ding doet alleen LFE, en wanneer je 'm in een hoek schuift doet 'ie 't aardig wanneer bij 'Saving private Ryan' de tanks het dorp in komen rijden.
Daar valt best wat aan te upgraden...
Verwijderd
Dat weet ik niet, hij zal denk ik niet op hetzelfde niveau spelen. Wat ik wel weet is dat de ear834p met cambridge audio 640a en "Old school" KLH speakers voor mij Audio Nirvana was. Eigenlijk had ik toen moeten zeggen, nu ga ik sparen voor de ear 834p en ik koop niks anders.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 02:09:
[...]
Zelfs in vergelijking met de EAR34p?
Je kunt je speakers ook wat tunen natuurlijk. Sluit de baspoort maar ns wat af.
Ik heb zelf nog niet genoeg geluisterd naar de jolida om een goed ordeel te hebben ( mijn vader wel)
Wat ik wel heb gehoord is dat de jolida gewoon goed klinkt in zijn set en er weinig beperkingen zijn te horen in het geluid ( het klinkt beter dan zijn wadia cd23 ) Zijn combo van B&W 801 s2 en Audion 300B buizen blokjes laat heeeeeel veel horen.
Ik heb trouwens speakers uit china besteld, de Blaudio pastoral... zitten dynaudio drivers in (dezelfde als in de dynaudio contour 1.3 SE) De kleur is walnoot (

Maar de prijs deed het , ik heb er totaal 395 euro voor moeten neerleggen bij coemaudio. ( ze zijn bezig met een magazijn uitverkoop dus 20% korting) Scheelde me 60 euro.
Ja het is natuurlijk een grote gok... Maar dat maakt het alleen maar spannend !
Verwijderd
Dus je koopt speakers zonder ze eerst beluisterd te hebben ?
Dan ga je zeker staks weer "schilderen met woorden" ? En aan dat commentaar hebben andere lezers op dit forum dan ook weer veel, zodat zij ook onbeluisterd deze speakers kunnen kopen. Want als Robertnogwat ze goedvind - nou, dan zullen ze wel heel erg goed zijn.
ik kon het weer niet laten.
Dan ga je zeker staks weer "schilderen met woorden" ? En aan dat commentaar hebben andere lezers op dit forum dan ook weer veel, zodat zij ook onbeluisterd deze speakers kunnen kopen. Want als Robertnogwat ze goedvind - nou, dan zullen ze wel heel erg goed zijn.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 17:45 ]
Verwijderd
Hahahaha,
ben het met je eens hoor! speakers bepalen een voor een heel groot deel hoe je stereo klinkt...
Dus hierbij: als ik over een week razendenthousiast over een paar Blaudio speakers ben, negeren
Robert
ben het met je eens hoor! speakers bepalen een voor een heel groot deel hoe je stereo klinkt...
Dus hierbij: als ik over een week razendenthousiast over een paar Blaudio speakers ben, negeren
Robert
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:09:
Hahahaha,
Robert
Maar sinds wanneer kunnen we niet homecinema tot hifi rekenen? Er zijn genoeg 5.1 (en meer) versterkers die echt goed zijn in hifi(stereo). Maar goed, het blijft ook weer de twist van smaak
noem jij er dan eens een paarVerwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:18:
[...]
![]()
lol
Maar sinds wanneer kunnen we niet homecinema tot hifi rekenen? Er zijn genoeg 5.1 (en meer) versterkers die echt goed zijn in hifi(stereo). Maar goed, het blijft ook weer de twist van smaak
Verwijderd
Marantz AV9000 voorversterker (of 'pre-tuner' zoals Marantz 'm noemt) en MM9000 eindversterker.
Verwijderd
de draaiknop van mijn input selector op de G&W is losgekomen..... Dacht eerst dat de input selector gesloopt was, maar gelukkig is het alleen het draaiknopje, had hem helemaal opengemaakt en zag niks veranderen als ik draaide aan de losse knop, toen trok ik de knop er zo af en kon ik met een platte schroevendraaier de input normaal veranderen.
Nu maar zien hoe ik die knop er weer op krijg , oh heb het al ontdekt, er zitten gaatjes in de draaiknop waarin schroefjes zitten waarmee je de knop vast kan klemmen....
PFFFF, dat is een opluchting!! dit ding ziet er super netjes uit van de binnenkant !!!
Nu maar zien hoe ik die knop er weer op krijg , oh heb het al ontdekt, er zitten gaatjes in de draaiknop waarin schroefjes zitten waarmee je de knop vast kan klemmen....
PFFFF, dat is een opluchting!! dit ding ziet er super netjes uit van de binnenkant !!!
ja okay maar 99% van die 'high-end' setjes klinkt gewoon zwaar beroerd (overgedimensioneerde bas bijv.).
Sowieso zit er vaak geen SACD speler bij (waarom 5.1 voor een stereo-input? of je moet dvda hebben)
Sowieso zit er vaak geen SACD speler bij (waarom 5.1 voor een stereo-input? of je moet dvda hebben)
Verwijderd
voor films is het wel leuk om de sub wat harder te zetten..., maar heel veel receivers hebben zo een stereo direct modus, dan kunnen ze best goed zijn.
Zelf heb ik weinig ervaring met surround receivers, dus ik weet niet of ik in de positie ben om dit te zeggen...
Zelf heb ik weinig ervaring met surround receivers, dus ik weet niet of ik in de positie ben om dit te zeggen...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 21:09 ]
Hiermee beweer je dus dat jij 100 of meer setjes in je leven aandachtig hebt beluisterd (en er klonk er maar 1 goedBoudewijn schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:52:
ja okay maar 99% van die 'high-end' setjes klinkt gewoon zwaar beroerd (overgedimensioneerde bas bijv.).
Bedankt Jeep, voor de leuke middag.
ik vond je installatie zeer zeer goed klinken.
ik vond je installatie zeer zeer goed klinken.
alle goed komt langzaam
Verwijderd
Denon AVC-A10se+Denon dvd A11. Zoek maar eens reviews op van deze versterker. In direct stereo en zijn apart versterking op de stereo kanalen, schopt hij toch vele andere stereo versterkers onder uit. En dan wel in zijn prijs klasse houden he
, niet op komen proppen met bv een rotel RKB2100 of vincent eindblokke of weet ik veel van iets alla 2000euro per stuk.
Mijn vader is zelf zwaar aan het twijfelen of hij de Denon AVC-A1XVA neemt plus upgrade. Sinds de nieuwe homecinema zala merken we toch door de grote van de zaal, dat deze versterker in films toch soms te kort schiet kwa vermogen. Maar damn wat een bak zeg.
Mijn vader is zelf zwaar aan het twijfelen of hij de Denon AVC-A1XVA neemt plus upgrade. Sinds de nieuwe homecinema zala merken we toch door de grote van de zaal, dat deze versterker in films toch soms te kort schiet kwa vermogen. Maar damn wat een bak zeg.
ik houd het bij zo'n 10 (en nee niet ubergoed getest), maar lees wel veel.mr_petit schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:12:
[...]
Hiermee beweer je dus dat jij 100 of meer setjes in je leven aandachtig hebt beluisterd (en er klonk er maar 1 goed)
idd neem ik het even terug.
btw over direct stereo: waarom dan een 5.1 set nemen die goed klinkt? Bij een film boeit het wat minder of het klinkt.
Verwijderd
Die Image 65i zag er in het echt wel erg mooi uit, en vooral indrukwekkend (groot). En hij klok ook idd goed. Moeilijk om verschil te horen met mijn Audio Note, die eigenlijk weer de mindere was. Behalve in bass-power
En de winnaar: mijn kleine Yarland FV34A. Weer iemand overtuigd van de mooie klank van SET.
Verwijderd
... dus. Er zijn dus mensen die een 5.1 opstelling hebben die daarnaast ook op de Front's muziek luisteren. Wat wil je dan? Aparte luidsprekers voor 5.1 en aparte versterker en set voor stereo? Als ik geld ok best. Maar mijn pa heeft (samen met mij) met een budget van 15.000euro toch liever voor een complete 5.1 set gedaan die opgebouwt is uit een stereo set. Kost wat, klinkt perfect voor mij en me vader en in films is het geluid perfect.Boudewijn schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:18:
[...]
ik houd het bij zo'n 10 (en nee niet ubergoed getest), maar lees wel veel.
idd neem ik het even terug.
btw over direct stereo: waarom dan een 5.1 set nemen die goed klinkt? Bij een film boeit het wat minder of het klinkt.
En tevens ... geluid in een film boeit zeker wel. LOTR met een scene uit de het bos zeg maar met die Enten en als zijn gaan praten. Ik zie weinig setjes dat goed weer geven. Heel weinig.
sowieso is er natuurlijk geen enkele technische reden waarom een 5.1 set minder zou klinken dan een stereoset. (er zijn zat 5.1 versterkers die opgebouwd zijn uit 6 losse versterkers, soms zelfs met aparte voeding)
Ik kan ook wel zeggen dat ik heel wat stereosets in mijn leven heb beluisterd, en ook daarvan klinkt 99% 9 van de 10 slecht.
Wat je wel zou kunnen zeggen is dat een 5.1 set van 1000 euro (amp+speakers) voor stereomuziek slechter zal klinken dan een stereoset van 1000 euro
Of het bij een film minder boeit dat het klinkt is natuurlijk persoonlijk en eigenlijk niet relevant. Zo kan ik wel zeggen dat ik het minder vind boeien dat mijn set wat minder klinkt dan dat mijn auto lekker rijdt
Ik kan ook wel zeggen dat ik heel wat stereosets in mijn leven heb beluisterd, en ook daarvan klinkt 99% 9 van de 10 slecht.
Wat je wel zou kunnen zeggen is dat een 5.1 set van 1000 euro (amp+speakers) voor stereomuziek slechter zal klinken dan een stereoset van 1000 euro
Of het bij een film minder boeit dat het klinkt is natuurlijk persoonlijk en eigenlijk niet relevant. Zo kan ik wel zeggen dat ik het minder vind boeien dat mijn set wat minder klinkt dan dat mijn auto lekker rijdt

Yep. maar die bass-power klinkt op mijn speakers wel weer juist een stuk voller en strakker ,(vloerstaanders) en hij moet tenslotte nog inspelen met die telefunken, zaten er net 4 uur in)Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:28:
Yup, was leuk
Die Image 65i zag er in het echt wel erg mooi uit, en vooral indrukwekkend (groot). En hij klok ook idd goed. Moeilijk om verschil te horen met mijn Audio Note, die eigenlijk weer de mindere was. Behalve in bass-powerMaar met lastige s-klanken ging het juist beter.
En de winnaar: mijn kleine Yarland FV34A. Weer iemand overtuigd van de mooie klank van SET.
en die kleine s-klanken krijg ik ook nog wel weg, want....... ik heb nu gehoord wat een speakerkabel kan doen wat een verschil zeg)
ik ben blij en ook trots dat mijn image 65i in goed smaak viel bij je
in ieder geval.... het was een geslaagde middag. geld ook voor me'n maat die het ook geweldig vond, die trouwens vanavond zijn Yarland FV-34C III Tube Amplifier verkocht heeft voor 450 euro, en gaan we nu voor de Yarland Pro-200SE Tube Amplifier
het zal mij weer benieuwen ? ps. ik hoop dat de salade je smaakt
ik stop nu want ik moet er morgen weer vroeg uit groetjes

alle goed komt langzaam
Verwijderd
Dan kan ik mij niet voorstellen hoe goed die yarland pro 200 se wel niet is!!!,
Moet er eigenlijk nu voor gaan sparen en geen filters en kabels meer kopen, vervolgens G&W verkopen voor 200...
Vraag me af hoelang dit gedoe uit china nog door gaat, de prijzen zullen wel gaan stijgen.
Moet er eigenlijk nu voor gaan sparen en geen filters en kabels meer kopen, vervolgens G&W verkopen voor 200...
Vraag me af hoelang dit gedoe uit china nog door gaat, de prijzen zullen wel gaan stijgen.
Verwijderd
Ik heb zo'n setje. Marantz AV9000/MM9000, T+A TMR80 floorstanders voor (oud, 3-weg transmissielijn), Infinity Reference 1i monitors achter, en een BNS C60 center. Bij elkaar geraapt zootje, in de loop der jaren bij elkaar gesprokkeld, en het heeft me totaal nog geen 4000 euro gekost.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:32:
En tevens ... geluid in een film boeit zeker wel. LOTR met een scene uit de het bos zeg maar met die Enten en als zijn gaan praten. Ik zie weinig setjes dat goed weer geven. Heel weinig.
Het enige nadeel is dat 't er niet uitziet: donker eiken fronts, beuken rears en een gitzwarte center (en nog een beuken sub). Maar qua geluid is er niks mis mee, zowel in 5.1 (ben grote liefhebber van LOTR
Verwijderd
Van de goedkope yarlands, is alleen de 34A daarvan SET? of ook de 34C? Ik vraag mij af of het het geld echt waard is om voor de pro200se te gaan... Zou leuk zijn om gewoon zo een goedkope te nemen voor er bij.
Verwijderd
t is heel simpel: per kanaal 1 eindbuis is SE, triode (geschakeld) staat er bij of je kunt het zien aan de buis (805,45,845,300B,2A3 is altijd triode).Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:44:
Van de goedkope yarlands, is alleen de 34A daarvan SET? of ook de 34C? Ik vraag mij af of het het geld echt waard is om voor de pro200se te gaan...
Van de Yarland FV serie is dus alleen de 34-A SET. En de 66s (heeft 845 of 211 buizen met meer vermogen).
Hallo! Voor erbijZou leuk zijn om gewoon zo een goedkope te nemen voor er bij.

Weet je wat wel een leuke is 'voor erbij'? Die Opera Cyber 30 'koptelefoon' versterker. Dan heb je maar 1 ingang en maar een paar watt vermogen, maar die klinkt ws wel "sweet"
Of de Cayin Spark HA-1A.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 02:50 ]
Zo gisteren ben ik bij Alex geweest en heb natuurlijk ook mijn magische boot meegenomen om het op te laten nemen met zijn DIY high-end dac. Het resultaat mag er best zijn voor een speler van EUR 450,- . Het ding speelt ronduit prima! Met CD's vond ik Alex's DAC ietje beter, maar vooral ook anders. Leg je echter een SACD in, dan komen er nog wat extra roeispanen uit de boot, en streeft ie de DAC toch wel net voorbij. Dat ie met SACD beter zou zijn had ik al wel verwacht, gezien het feit dat ik zelf al vond dat ie ook thuis SACD's mooier deed dan gewone CD's.
Al met al ben ik dus zeer tevreden voor het geld, zeker als je van Alex hoort naast wat voor DAC's zijn juweeltje heeft gestaan
Ook mooi waren zijn erg dynamische en goed uitgewogen speakers. Ik vind het erg knap dat ie dat helemaal zonder meten voor elkaar heeft gekregen. Top job! Over amps en kabels ga ik het hier maar niet hebben, dat is wat offtopic 
Ik hoop komende week te kunnen vergelijken met een Arcam CD23. Helaas heb ik weinig tijd... nouja, ik zie wel.
Al met al ben ik dus zeer tevreden voor het geld, zeker als je van Alex hoort naast wat voor DAC's zijn juweeltje heeft gestaan
Ik hoop komende week te kunnen vergelijken met een Arcam CD23. Helaas heb ik weinig tijd... nouja, ik zie wel.
[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 19-11-2006 11:03 ]
Verwijderd
OK, dus zelfs de yarland met de el34 buizen is goed genoeg om als hoofd versterker te gebruiken? vind die met de 300B's wel wat prijzig voor iets waarvan ik niet zeker weet of het een goede keuze voor mij is. ( van 2x100watt SS naar 2x10 watt buizen) En natuurlijk kosten die el34 of el84 buisjes helemaal niks... Zou ik mijn vaders 300B PP monoblokjes al voorbij spelen met een simpele SET? ( niet rekening houdend met het laag en hoe hard het gaat in mijn kleine 3x3 m. kamer)Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 02:41:
[...]
Hallo! Voor erbijJe speelt 99% van de versterkers ermee uit hoor!
Die FV-66 staat bij dat de transformer op 220v gebonden is?
Ik krijg binnenkort die nieuwe speakers en dat zijn boekenplank van 90db 8 ohms, daarom dacht ik dat zo een SET niet mis zou staan met die speakers omdat je toch al onder de ?50hz? mist . Nu wil ik gewoon een zo mooi mogelijk midden en hoog zien te krijgen. En dat gaat denk ik niet lukken met een SS versterker ( ook al is de G&W zo goed)
Eerst maar is afwachten hoe het gaat klinken met de G&W... Toen ik de G&W binnen kreeg was ik wel heel blij maar toch had ik een klein beetje spijt dat ik niet voor buizen was gegaan.

Verwijderd
Het was een te gekke middag en zeerenerverend. Het is wel offtopic, maar ik wil toch echt wel even iets kwijt over de UcD400 van Voodooless ( hoop dat de moderator dit bericht niet verwijderdvoodooless schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:02:
Zo gisteren ben ik bij Alex geweest en heb natuurlijk ook mijn magische boot meegenomen om het op te laten nemen met zijn DIY high-end dac. Het resultaat mag er best zijn voor een speler van EUR 450,- . Het ding speelt ronduit prima! Met CD's vond ik Alex's DAC ietje beter, maar vooral ook anders. Leg je echter een SACD in, dan komen er nog wat extra roeispanen uit de boot, en streeft ie de DAC toch wel net voorbij. Dat ie met SACD beter zou zijn had ik al wel verwacht, gezien het feit dat ik zelf al vond dat ie ook thuis SACD's mooier deed dan gewone CD's.
Al met al ben ik dus zeer tevreden voor het geld, zeker als je van Alex hoort naast wat voor DAC's zijn juweeltje heeft gestaanOok mooi waren zijn erg dynamische en goed uitgewogen speakers. Ik vind het erg knap dat ie dat helemaal zonder meten voor elkaar heeft gekregen. Top job! Over amps en kabels ga ik het hier maar niet hebben, dat is wat offtopic
De UcD streefde mijn DIY eindversterker dubbel en dik voorbij, echt een TOP versterker!!!
Ook de magische boot

Over kabels ga ik het ook maar niet hebben, laat ik zo zeggen, er is nog heel wat werk aan de winkel
Ik verheug mij in ieder geval nu al op de volgende luistersessie

Ik denk dat je wel goed zit, want Voodooless ís de moderator.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:37:
[...]
Het was een te gekke middag en zeerenerverend. Het is wel offtopic, maar ik wil toch echt wel even iets kwijt over de UcD400 van Voodooless ( hoop dat de moderator dit bericht niet verwijderd)
De UcD streefde mijn DIY eindversterker dubbel en dik voorbij, echt een TOP versterker!!!![]()
![]()
Ook de magische bootklonk erg muzikaal en was op sacd zeer zeker beter dan mijn dac. Ook hier weer petje af hoor!
(En volgens mij heeft ie gedreigd met een ban als je dit niet zou zeggen, of niet?
[ Voor 7% gewijzigd door zimbab op 19-11-2006 14:55 ]
Ik zou zeggen: kijk maar uitzimbab schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:54:
(En volgens mij heeft ie gedreigd met een ban als je dit niet zou zeggen, of niet?![]()
)
Verwijderd
Vandaag weer mijn G&W versterker vergeleken met de 300B PP monoblokken. Ik ga sparen voor een SET buizen versterker! Denk dat ik dan voor de image SE-8 ga, vind die dingen er zo mooi uit zien en de kwaliteit qua afwerking en bouw is volgens mij ook heel mooi.
totaal zou die 460 euro kosten, dat is 150 euro minder dan de yarland pro200se... Weet niet of het verschil super groot is, maar vind die 300B buizen wat aan de prijzige kant en ik laat de versterker waarschijnlijk gewoon de hele middag aan staan.
Ik denk dat ik de G&W voor 250 euro wel kwijt raak.
http://www.ornec.com/prod...SE-8_Tube_Integrated_Amp/
Goed plan? De speakers die ik binnenkort krijg zijn 90 db en 8 ohms
totaal zou die 460 euro kosten, dat is 150 euro minder dan de yarland pro200se... Weet niet of het verschil super groot is, maar vind die 300B buizen wat aan de prijzige kant en ik laat de versterker waarschijnlijk gewoon de hele middag aan staan.
Ik denk dat ik de G&W voor 250 euro wel kwijt raak.
http://www.ornec.com/prod...SE-8_Tube_Integrated_Amp/
Ik weet niet hoor, maar je gaat het niveau van die 300B monoblokken natuurlijk niet halen en persoonlijk denk ik altijd het mijne van de goedkope buizenbakken. Buizenversterkers zijn namelijk een stukje duurder qua productiekosten dan transistorversterkers. Vaak is er dan een beetje bespaard op onderdelen die voornamelijk ook de controle over een speaker bewerkstelligen zoals de UGT's. Deze versterker is ook wel vrij beperkt denk ik als ik zo de specs zie. Je moet echt lieve speakers hebben voor dit dingetje. En je hebt je nieuwe speakers nog niet eens!
Ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben en wordt je er wel enorm gelukkig mee, maar een verstandige gok vind ik het niet helemaal.
Ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben en wordt je er wel enorm gelukkig mee, maar een verstandige gok vind ik het niet helemaal.
[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 19-11-2006 19:00 ]
Verwijderd
Bedankt voor je mening, die 300B monoblokken zijn push-pull, dus die zijn zowieso al iets minder dan een goede SET... Ze kunnen wel harder denk ik , maar daar gaat het mij niet om. Mijn kamer is 3x3 m. dus heel hard hoeft het niet te gaan. Ik wil een zo helder mogelijk midden en hoog waar ik heel lang naar kan luisteren.
Onderschat het chinese spul niet ! als ik zo naar mijn G&W versterker kijk dan moet een simpele single ended versterker ook van goed kwaliteit zijn voor niet al teveel geld.... Maar waarschijnlijk weet jij er meer vanaf en heb je gelijk over "goedkope buizenbakken".
Weet iemand of een simpele SET buizenversterker van 2x 10 watt genoeg is in een kamer van 3 bij 3 met boekenplank speakers van 90db / 8 ohms?
Onderschat het chinese spul niet ! als ik zo naar mijn G&W versterker kijk dan moet een simpele single ended versterker ook van goed kwaliteit zijn voor niet al teveel geld.... Maar waarschijnlijk weet jij er meer vanaf en heb je gelijk over "goedkope buizenbakken".
Weet iemand of een simpele SET buizenversterker van 2x 10 watt genoeg is in een kamer van 3 bij 3 met boekenplank speakers van 90db / 8 ohms?
Je wisselt wel vaak van gedachten he?
2x10 watt moet meer dan genoeg zijn
als je op kamervolume luistert, maar ging je niet ook films kijken? Anyway, ik zou
als ik jou was even rust nemen na elke upgrade, anders loop je jezelf alleen maar
op te fokken met nieuwe potentiële aankopen in plaats van te genieten van je laat-
ste aanwinst. Been there, done that...
als je op kamervolume luistert, maar ging je niet ook films kijken? Anyway, ik zou
als ik jou was even rust nemen na elke upgrade, anders loop je jezelf alleen maar
op te fokken met nieuwe potentiële aankopen in plaats van te genieten van je laat-
ste aanwinst. Been there, done that...
[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 19-11-2006 19:44 ]
Verwijderd
Ja, ik ga eerst is luisteren hoe de G&W klinkt met de nieuwe speakers... Maar ik kan maar niet wennen aan het solid state geluid omdat ik jaren ben opgegroeid met het geluid van mijn vaders 300B buisjes.
Voor films moet die ook goed genoeg zijn... ik vind het gewoon belangrijk dat ik alles goed kan verstaan, als ik bas wil hebben koop ik een subwoofer. De speakers die ik krijg zullen zowieso al minder zijn voor films, mijn kamer is niet geschikt voor het grote "dikke" geluid van de B&W's.
PS: hoe weet je eigenlijk of een buizen versterker "lief" clipped? Verschilt dat per buis of per versterker?
Voor films moet die ook goed genoeg zijn... ik vind het gewoon belangrijk dat ik alles goed kan verstaan, als ik bas wil hebben koop ik een subwoofer. De speakers die ik krijg zullen zowieso al minder zijn voor films, mijn kamer is niet geschikt voor het grote "dikke" geluid van de B&W's.
PS: hoe weet je eigenlijk of een buizen versterker "lief" clipped? Verschilt dat per buis of per versterker?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 20:22 ]
he robert die 10 watt is echt wel voldoende hoor, en die imgage die je had uitgekozen is zeker te weten goed hoor. die chinezen weten wel wat ze moeten bouwen,Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:26:
en tenslotte Jeep vond mijn image erg indrukwekkend dus dan is single ended net zo indrukwekkend, ook qua geluid.
trouwens deze is net nieuw wat een plaatje http://www.nelsonaudio.cn/english/i_300B.htm

HongKong
Rm.502,Ginza Plaza ,No.2A Sai Yeung Choi St
Mongkok, Kowloon Hong Kong
Tel: 852 - 2155 0601 Fax: 852 - 2155 0602
[ Voor 19% gewijzigd door Bucanier op 19-11-2006 21:51 ]
alle goed komt langzaam
Verwijderd
Je moet mijn vorige bericht nog ns ff lezen... Een SET heeft maar 1 eindbuis per kanaal. De Image hebben allemaal 2/kanaal. Die zijn dus nooit SE, of PP of parallel waardoor je dus wel dubbel vermogen hebt maar ook meer versmering: het klinkt dus minder precies.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:41:
Vandaag weer mijn G&W versterker vergeleken met de 300B PP monoblokken. Ik ga sparen voor een SET buizen versterker! Denk dat ik dan voor de image SE-8 ga, vind die dingen er zo mooi uit zien en de kwaliteit qua afwerking en bouw is volgens mij ook heel mooi.
Een buizenversterker nodeloos aan laten aanstaan is gewoon zonde van de stroom. En die Image is niet wat je aangeeft te zoeken.totaal zou die 460 euro kosten, dat is 150 euro minder dan de yarland pro200se... Weet niet of het verschil super groot is, maar vind die 300B buizen wat aan de prijzige kant en ik laat de versterker waarschijnlijk gewoon de hele middag aan staan.
Dat denk ik ook wel.Ik denk dat ik de G&W voor 250 euro wel kwijt raak.
Nee dus. In jouw kamer heb je aan een paar W al genoeg. Dus zelfs de Opera Cyber 30 heb je al genoeg aan. Of de Cayin HA-1a. Dat is als je ook een hele goede koptelefoon hebt een slimme optie als je aan 1 ingang genoeg hebt. Anders wordt het toch een Yarland FV34A of 66 di.http://www.ornec.com/prod...SE-8_Tube_Integrated_Amp/
Maar dan voor 'later'. Geniet er eerst maar eens van en leer het waarderen wat je hebt. En leer het ook maar eens kennen qua karakter.
Bij degene die hij laat zien staat toch echt 2x EL34 en dat in een stereoversteker lijkt me dat het 1 per kanaal is.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 03:53:
De Image hebben allemaal 2/kanaal. Die zijn dus nooit SE, of PP of parallel waardoor je dus wel dubbel vermogen hebt maar etc....
Verwijderd
ach ja. Ik keek verkeerd. Het kooitje zit om de voor en eindversterkerbuis heen. Dat zette me op het verkeerde been. Die voorversterkerbuis is ook bijna even groot.
Ja dan zou het idd wel een optie zijn. Wel wat duurder dan de Yarland, maarja als dit je smaak wel helemaal is...
Ja dan zou het idd wel een optie zijn. Wel wat duurder dan de Yarland, maarja als dit je smaak wel helemaal is...
Verwijderd
om nou 150 euro extra uit te geven aan het uiterlijk... Jeep, is die yarland 34a een versterker waar je echt lang naar kan luisteren ? Vraag mij af of die image beter is qua geluid, het slimste is misschien om dan door te sparen voor een yarland pro-200se.... heeft die nog nadelen? En schat je die veel beter in als jouw Yarland ?( je had hem toch gehoord bij Balboa?)
als die pro200se beter is als jouw yarland, zal die wel heel goed zijn!
Doorsparen is niet super erg, de G&w klinkt met sommige muziek super, en de meeste dingen wel goed ( Big-band is WOW) Maar met jazz of zachtere muziek mis ik de details en sfeer van zo een buizenversterker ( ben er jaren mee opgegroeid)
Misschien moet ik gewoon dezelfde yarland als jouw kopen, en dan soms omwisselen met de G&W ... Hoewel ik dan waarschijnlijk meer naar de yarland ga luisteren....
Ik heb geen haast, moet de nieuwe speakers nog horen met de G&W, mijn oude speakers worden pas begin december opgehaald door iemand die nu in het buitenland zit...
als die pro200se beter is als jouw yarland, zal die wel heel goed zijn!
Doorsparen is niet super erg, de G&w klinkt met sommige muziek super, en de meeste dingen wel goed ( Big-band is WOW) Maar met jazz of zachtere muziek mis ik de details en sfeer van zo een buizenversterker ( ben er jaren mee opgegroeid)
Misschien moet ik gewoon dezelfde yarland als jouw kopen, en dan soms omwisselen met de G&W ... Hoewel ik dan waarschijnlijk meer naar de yarland ga luisteren....
Ik heb geen haast, moet de nieuwe speakers nog horen met de G&W, mijn oude speakers worden pas begin december opgehaald door iemand die nu in het buitenland zit...
Vraagjes!
Heb niet zo heel veel ervaring en bij toeval bij dit topic aangekomen.
Al een boel geleerd na alle reacties op dit topic te hebben doorgeworsteld.
Ik ben in bezit van een Onkyo integra a-9711 versterker Denon dvd-1400 cd/sacd speler. en twee B&W dm602.5s3 vloerstaanders.
Zou ik de kwaliteit van het geheel verbeteren als ik een classic 6.10 versterker zou aanschaffen?
Ik ben ook wel geintereseerd in een (goedkope) buizen versterker, maar is het echt zo dat je een minuut moet wachten voor het spelen? (hoe moet ik dit weer aan mijn vriendin uitleggen
)
Verder vind ik een nadeel van buizenversterkers dat je elk jaar de buizen moet vervangen bij dagelijks gebruik, en dat doe ik dus. Waar kan je dit laten doen? ( het afstellen dan) en wat gaat dat ongeveer kosten?
Zo, genoeg vragen dacht ik zo.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik ben in bezit van een Onkyo integra a-9711 versterker Denon dvd-1400 cd/sacd speler. en twee B&W dm602.5s3 vloerstaanders.
Zou ik de kwaliteit van het geheel verbeteren als ik een classic 6.10 versterker zou aanschaffen?
Ik ben ook wel geintereseerd in een (goedkope) buizen versterker, maar is het echt zo dat je een minuut moet wachten voor het spelen? (hoe moet ik dit weer aan mijn vriendin uitleggen
Verder vind ik een nadeel van buizenversterkers dat je elk jaar de buizen moet vervangen bij dagelijks gebruik, en dat doe ik dus. Waar kan je dit laten doen? ( het afstellen dan) en wat gaat dat ongeveer kosten?
ik heb effe Nelson Audio gemaild in knowloon over de prijs van de image 300B single ended amp,
ik hoop dat ik morgen bericht krijg, want.......... jullie raden het al. KOOOOOOPEN.
ik hoop dat ik morgen bericht krijg, want.......... jullie raden het al. KOOOOOOPEN.

alle goed komt langzaam
Verwijderd
Ja daar kun je zeker lang naar luisteren. Totaal niet vermoeiend. Ligt natuurlijk niet alleen aan de versterker, maar bijvoorbeeld met de meest venijnige s-klanken kwam de Yarland met KT77 (of standaard) er als beste uit (vgl met Bucaniers 65i en de AN Oto), en die spelen al zeer goed.
Ik heb de Pro 200SE daar gehoord en ik kwam er nog niet helemaal uit, net als met mijn Yarland. Het klonk allemaal een beetje plat. Maar bij mij is dat later (na langer inspelen en ook met andere vv-buisjes) beter geworden.
Wat ik wel zeker weet is dat de Pro200se meer punch en dynamiek heeft. En qua ruimtelijkheid zit het wel goed, alleen kan ik dat moeilijk beoordelen omdat zijn woonkamer compleet anders klinkt. En de cd-speler beperkte het ook wel (met cd klinkt het platter).
Wat ook een idee is: op de G&W zit een tape-out toch? Dan zou je die voor de Yarland pluggen via de tape-out. Dan kun je evt de Jolida direct in de Yarland doen. Dan hoef je voor achtergrondmuziek geen buizenversterker aan te hebben.
Ik weet niet hoe je met vervoer zit maar je kunt 'm zo komen luisteren nog steeds.
Maarre, even het volume dichtdraaien voor je gaat (in- of uit)schakelen is altijd beter.
Als het afgesteld moet worden (push-pull bias) kun je het gewoon als reparatie laten uitvoeren of bij Machmat in Apeldoorn oid. Je kunt dat tuberollen ook gewoon zelf doen in veel gevallen. Laten doen kost al gauw een paar 100 €, zelf omprikken ongeveer €10-€15 (EL34) per buis tot €50-200 per buis bij 300B buizen.
Ik heb de Pro 200SE daar gehoord en ik kwam er nog niet helemaal uit, net als met mijn Yarland. Het klonk allemaal een beetje plat. Maar bij mij is dat later (na langer inspelen en ook met andere vv-buisjes) beter geworden.
Wat ik wel zeker weet is dat de Pro200se meer punch en dynamiek heeft. En qua ruimtelijkheid zit het wel goed, alleen kan ik dat moeilijk beoordelen omdat zijn woonkamer compleet anders klinkt. En de cd-speler beperkte het ook wel (met cd klinkt het platter).
Wat ook een idee is: op de G&W zit een tape-out toch? Dan zou je die voor de Yarland pluggen via de tape-out. Dan kun je evt de Jolida direct in de Yarland doen. Dan hoef je voor achtergrondmuziek geen buizenversterker aan te hebben.
Ik weet niet hoe je met vervoer zit maar je kunt 'm zo komen luisteren nog steeds.
Ws wel. Maar er zijn nog andere mooie versterkers.wielhelm schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:53:
Er zijn er ook die dat zelf regelen. Hoef je niks uit te leggenIk ben ook wel geintereseerd in een (goedkope) buizen versterker, maar is het echt zo dat je een minuut moet wachten voor het spelen? (hoe moet ik dit weer aan mijn vriendin uitleggen)
Maarre, even het volume dichtdraaien voor je gaat (in- of uit)schakelen is altijd beter.
Nee dat is niet waar. Als je ook aan je stroomrekening denkt (niet onnodig aanlaten) doe je zeker wel een paar jaar met een set eindbuizen (ligt ook aan de aansturing/spanning en type)Verder vind ik een nadeel van buizenversterkers dat je elk jaar de buizen moet vervangen bij dagelijks gebruik, en dat doe ik dus. Waar kan je dit laten doen? ( het afstellen dan) en wat gaat dat ongeveer kosten?
Als het afgesteld moet worden (push-pull bias) kun je het gewoon als reparatie laten uitvoeren of bij Machmat in Apeldoorn oid. Je kunt dat tuberollen ook gewoon zelf doen in veel gevallen. Laten doen kost al gauw een paar 100 €, zelf omprikken ongeveer €10-€15 (EL34) per buis tot €50-200 per buis bij 300B buizen.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 22:38 ]
Zag van het weekend bij mijn ouders in het plaatselijke krantje het volgende: http://deopera.nl/cms/front_content.php?idcat=33. Wellicht interessant voor sommigen hier. Ik ga zelf denk ik ook wel even kijken wat het is.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Verwijderd
en wat ga je met de oude doen? met winst verkopen? Misschien doe ik dat ook met de G&W...
Wielhelm, Als je de classic 6.10 wilt zou ik eerder voor de G&W (die ik heb) gaan... Ga zelf waarschijnlijk toch overstappen op buizen, eerst luisteren hoe de G&W gaat klinken met mijn nieuwe speakers... Buizen weten andere hier meer dan ik over.
Jeep: Dat van die tape out is een heel goed idee! Ga nog even sparen en dan besluit ik of ik de G&W wil vervangen of er naast wil.
Ik heb trouwens de jolida maar weer aangesloten op mijn set, verwachtte niet veel maar het klonk heel goed eigenlijk
Heb een half uur zitten klooien met de instellingen en ik heb hem nu op de goede setting denk ik. Wat een dynamiek in het geluid zeg! Beneden klinkt de jolida wel een stukje beter.
Wielhelm, Als je de classic 6.10 wilt zou ik eerder voor de G&W (die ik heb) gaan... Ga zelf waarschijnlijk toch overstappen op buizen, eerst luisteren hoe de G&W gaat klinken met mijn nieuwe speakers... Buizen weten andere hier meer dan ik over.
Jeep: Dat van die tape out is een heel goed idee! Ga nog even sparen en dan besluit ik of ik de G&W wil vervangen of er naast wil.
Ik heb trouwens de jolida maar weer aangesloten op mijn set, verwachtte niet veel maar het klonk heel goed eigenlijk
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 21:53 ]
Natuurlijk met winst robert , wat dacht jij dan
alle goed komt langzaam
Beste Wielhelm, misschien is het leuk om mijn versterker (6.10) eens te lenen/proberen etc etc.wielhelm schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:53:
Vraagjes!
Ik ben ook wel geintereseerd in een (goedkope) buizen versterker, maar is het echt zo dat je een minuut moet wachten voor het spelen? (hoe moet ik dit weer aan mijn vriendin uitleggen)
Wat Robert vertelt...sorry, maar dat is slap uit je nek lullen Robert. Je hebt de Classic 6.10 NOOIT gehoort dus je kan ook niet oordelen of deze beter klinkt dan de G&W. Je raad hier in feite iemand aan zonder een vergelijking. Het is geen speeltje van 10 euro, maar al gauw 200 euro die uitgegeven wordt op iemands aanraden. Beetje voorzichtiger zijn met advies geven dus.
Misschien is het een idee dat ik een vrijdag langskom in Apeldoorn? Zou ik best willen doen, of anders een andere dag (zoveeeel vrije dagen over...). Je roept maar!
[ Voor 6% gewijzigd door MGSNK op 20-11-2006 22:31 ]
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
sorry ik wilde niet onaardig zijn ofzo, dit is alleen maar gebaseerd op de ornec rating en wat meer ervaringen van mensen... Natuurlijk zegt dit weinig over de kwaliteit van jou en mijn versterker. Wie weet is die jouwe veel muziekaler?
Jeetje.....ik heb al een tijdje niet meet geneusd bij Ornec, maar nu begint het bij mij ook te kriebelen, want ze hebben er nu ook een redelijk aanbod van Consonance! En dat vind ik zeer mooi spul. Ze hebben nog niet alles wat ik zou willen, maar er is nog wel even keuze genoeg denk ik.
Jammer alleen dat mijn speakers het niet zo lekker gaan doen met b.v. de Cyber 10.
Jammer alleen dat mijn speakers het niet zo lekker gaan doen met b.v. de Cyber 10.
Nee, het is ook niet onaardig. Het valt mij alleen op dat we alleen gauw geneigd zijn om een advies te geven gebaseerd op veelal lucht. Ook de Ornec ratings doen mij weinig. Ze moeten vooral verkopen en een mening van gebruikers is en blijft een mening.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:32:
sorry ik wilde niet onaardig zijn ofzo, dit is alleen maar gebaseerd op de ornec rating en wat meer ervaringen van mensen... Natuurlijk zegt dit weinig over de kwaliteit van jou en mijn versterker. Wie weet is die jouwe veel muziekaler?
Feit is: Chinese Hi-fi blijft altijd een gok zonder te luisteren.
Dus ik bied Wielhelm dan ook aan mijn Classic 6.10 te beluisteren.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
MGSNK > Dank je voor je aanbod, erg aardig.
Ik woon overigens niet in Apeldoorn (daar werk ik) maar in zwolle, toch mijn profiel maar eens updaten (done).
Het probleem is echter dat ik geen vrije dagen meer heb dit jaar zucht...
Mischien dat we later wat kunnen afspreken. Zou je even een mail naar me kunnen sturen zodat ik je emailadres heb? dan hoeven we dit niet in dit topic te bespreken.
Ik woon overigens niet in Apeldoorn (daar werk ik) maar in zwolle, toch mijn profiel maar eens updaten (done).
Het probleem is echter dat ik geen vrije dagen meer heb dit jaar zucht...
Mischien dat we later wat kunnen afspreken. Zou je even een mail naar me kunnen sturen zodat ik je emailadres heb? dan hoeven we dit niet in dit topic te bespreken.
Verwijderd
Elk voordeel heb ze nadeel zei iemand eens. De volumeregelaar gaat met klikken. Eigenlijk een beetje te grote stappen naar mijn smaak.yarland pro-200se.... heeft die nog nadelen?
Ik zie jou wel erg veel praten over dingen die je wil veranderen maar vraag me af of je niet naar het onmogelijke zoekt. Je beweert het verschil tussen netsnoeren en kabels te kunnen horen, maar ik heb je al eerder gezegd waar de zwakste schakel in jouw set ligt en ik snap dan ook werkelijk niet dat je andere componenten wil blijven wisselen zonder dat aan te pakken: koop eens betere speakers! Die 6-serie B&W zijn geen topspeakers en dan druk ik subtiel uit. En laat die nou veel meer het geluid bepalen dan de versterker waar je ze aan hangt.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:36:
en wat ga je met de oude doen? met winst verkopen? Misschien doe ik dat ook met de G&W...
Just my 2 cents
Dat heeft ook voordelen: gelijkloop, slijt minder, en je kunt fatsoendelijke weerstanden gebruikenVerwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:07:
De volumeregelaar gaat met klikken.
[ Voor 17% gewijzigd door voodooless op 20-11-2006 23:16 ]
Dit topic is gesloten.