Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.731 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
11 november is de gamepower expo in Gent (België) en de PS3 gaat er ook staan met enkele speelbare demo's.
Aangezien ik vlak bij de grens woon ga ik daar dan misschien maar eens een kijkje nemen :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 14:59
Arx schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:02:
[...]

Nee niet meer, dat is tot 2012 van de baan, of als er te veel (wat is teveel?) illegaal spul in omloop komt. Dat ging over het image constraint token. De reden van uitstel is omdat er teveel TV's zijn verkocht die geen HDMI ondersteunen. Deze mensen zouden dan allemaal een nieuwe Tv moeten kopen. Component zou dan worden gedownscaled naar 9xx bij 4xx.
Jawel, 1080p zal altijd met DRM zijn.

720p en 1080i zullen wel tot 2012 DRM vrij zijn.

De reden is dat er veel TV zijn die wel "HDMI en HD ready" zijn hebben maar door het gerotzooi met de standaarden niet op de juiste manier DRM ondersteunen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

yzf1kr schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:29:
Jawel, 1080p zal altijd met DRM zijn.
Heb je daar ook een bron van?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
PWM schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:14:

US Collega heeft voor mij een PS3 pre-order :) Zit dus wel Component bij.
Als ik nu de cola/bier + snacks meeneem dan hoor van jou wel even wanneer ik welkom ben? :D

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

In game GT HD 1080P:

http://www.techeblog.com/...ismo-hd-ps3-demonstration

Misschien hadden jullie het al gezien, maar dit is echt ziek mooi... :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 26-10-2006 20:24 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
PS3 Commercial (1)
PS3 Commercial (2)

Klinkt goed beetje in de richting van de Ageia physics kaart.

[ Voor 32% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 26-10-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:20:
In game GT HD 1080P:

http://www.techeblog.com/...ismo-hd-ps3-demonstration

Misschien hadden jullie het al gezien, maar dit is echt ziek mooi... :9~
om eerlijk te zijn valt het me tegen. Het is niet veel meer als GT 4 in een hogere resolutie, nou is dat ook het hele idee erachter. Maar de autos en de achtergronden vind ik er niet bijzonder uit zien tov de ps2 versie. Ik krijg er iig niet echt een next gen gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:20:
[...]

om eerlijk te zijn valt het me tegen. Het is niet veel meer als GT 4 in een hogere resolutie, nou is dat ook het hele idee erachter. Maar de autos en de achtergronden vind ik er niet bijzonder uit zien tov de ps2 versie. Ik krijg er iig niet echt een next gen gevoel bij.
Nu is dat sowieso moeilijk te beoordelen, aangezien Youtube de video's niet in 1080p laat zien. ;) Pas als je het op een HD scherm ziet, kun je pas echt oordelen over de beeldkwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
op http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=1546 is een lijst verschenen met de door de PS3 ondersteunde media formaten:

De 'harde' media die ondersteund wordt:
  • - BD-ROM
  • - BD-R
  • - BD-RE
  • - DVD-ROM
  • - DVD-R
  • - DVD-RW
  • - DVD+R
  • - DVD+RW
  • - CD-ROM
  • - CD-R
  • - CD-RW
  • - Super Audio CD
Knappe jongen (of meisje) als jij dus een discje thuis hebt liggen die niet door je PLAYSTATION 3 geaccepteerd wordt! Verder beschikt de PLAYSTATION 3 natuurlijk over een harde schijf en, indien je de 60 GB versie koopt, een memorycard reader. Welke media kan je nu allemaal op je harde schijf en/of memorysticks zetten?

VIDEO
  • - MPEG-1
  • - MPEG-2 (PS,TS)
  • - H.264/MEPG-4 AVC
  • - MPEG-4 SP
MUSIC
  • - ATRAC (.oma .msa .aa3)
  • - AAC (.3gp .mp4)
  • - MP3 (.mp3)
  • - WAV (.wav)
IMAGES
  • - JPEG
  • - GIF
  • - PNG
  • - TIFF
  • - BMP
Lijkt me een leuk lijstje, ik ben niet echt thuis in dit "wereldje" maar zijn er nog formaten die er volgens jullie bij moeten? DIVX bijvoorbeeld zie ik niet staan in dit lijstje. Maar wellicht zul je via linux wel dit soort formaten moeten kunnen ondersteunen?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Zelfde GTHD filmpje maar dan in hogere resolutie ;)
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=14273

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Roamor schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:22:
[...]

Nu is dat sowieso moeilijk te beoordelen, aangezien Youtube de video's niet in 1080p laat zien. ;) Pas als je het op een HD scherm ziet, kun je pas echt oordelen over de beeldkwaliteit. :)
je hebt wel gelijk, na een tijdje zoeken vind je echter wel een HD filmpje. Ik vind de omgeving niet erg indrukwekkend maar de auto zelf ziet er echt spectaculair uit! En dan te bedenken dat dit dus niet GT5 footage is maar gewoon auto's uit GT4 maar dan een stuk opgepoetst. Ik wil zowiezo GT4 HD gaan kopen voor de online mode en de strakke graphics. Daarnaast is de physics engine (en dus de speelervaring) van GT4 in mijn ogen nog steeds niet gevenaard.

Als volgend jaar of misschien zelfs wel in 2008 GT5 wordt gelanceerd ben ik er als de kippen bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

[message=26732796,noline]swopdark schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:message]:
op http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=1546 is een lijst verschenen met de door de PS3 ondersteunde media formaten:

Knappe jongen (of meisje) als jij dus een discje thuis hebt liggen die niet door je PLAYSTATION 3 geaccepteerd wordt!

VIDEO
  • - MPEG-4 SP
Lijkt me een leuk lijstje, ik ben niet echt thuis in dit "wereldje" maar zijn er nog formaten die er volgens jullie bij moeten? DIVX bijvoorbeeld zie ik niet staan in dit lijstje. Maar wellicht zul je via linux wel dit soort formaten moeten kunnen ondersteunen?
DVD-audio pakt ie dus niet volgens deze lijst :D

En mogelijk de mp4 SP divx en\of xvid trekt. Laten we het hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik vind xvid / divx echt niet goed genoeg voor HD content, daarentegen is hardwarematige h264 ondersteuning wel erg fijn (maar standaard voor BR hardware)

Echt onder de indruk van de ondersteunde bestandsformaten ben ik echter niet... Stiekem hoop ik dat hij ook 'folders' met DVD content ondersteund maar ik vrees het ergste ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft er iemand de maten in cm van de PS3 ?
Ik kan ze op google nergens gevonden krijgen.

Zo kan ik een beetje inschatten of hij nog wel in mijn TV meubel zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
W00fer schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:57:
Heeft er iemand de maten in cm van de PS3 ?
Ik kan ze op google nergens gevonden krijgen.

Zo kan ik een beetje inschatten of hij nog wel in mijn TV meubel zal gaan.
Ben maar niet bang, als je eenmaal de ps3 hebt, ben je allang dat meubel niet meer ;)
Dit maten zijn eerlijk gezegt wel makkelijk te vinden: http://www.google.nl/sear...&q=size%20ps3&sa=N&tab=iw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Ik kan mij serieus niet voorstellen dat de PS3 superaudio ondersteunt dan wel afspeelt. Dan gooien ze daarmee wel heel erg de glazen in van hun eigen SA-CD spelers. Dus die kans acht ik zéér klein.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08:06
Brad Pitt schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:17:
Ik kan mij serieus niet voorstellen dat de PS3 superaudio ondersteunt dan wel afspeelt. Dan gooien ze daarmee wel heel erg de glazen in van hun eigen SA-CD spelers. Dus die kans acht ik zéér klein.
Als je zo redeneert dan kun je dat ook zeggen voor blu-ray, immers verkopen ze dan (volgens jouw redenatie) minder standalone blu-ray spelers :P.
Shiver23 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:00:
[...]
En mogelijk de mp4 SP divx en\of xvid trekt. Laten we het hopen!
Volgens mij kun je dat wel vergeten, dat valt namelijk onder MPEG 4 ASP.

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 27-10-2006 11:29 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
swopdark schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:51:

De 'harde' media die ondersteund wordt:

Knappe jongen (of meisje) als jij dus een discje thuis hebt liggen die niet door je PLAYSTATION 3 geaccepteerd wordt! Verder beschikt de PLAYSTATION 3 natuurlijk over een harde schijf en, indien je de 60 GB versie koopt, een memorycard reader. Welke media kan je nu allemaal op je harde schijf en/of memorysticks zetten?

Enig idee of je ook bestanden via het netwerk kan afspelen? Van een UPnP machine bijvoorbeeld?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals bekend heeft de PS3 een harddisk eropzitten.
Is het mogelijk om de PS3 als een harddisk recorder te gebruiken
om bijvoorbeeld tv programma's/films mee op tenemen?
Ik heb er namelijk niets over gehoord maar ben toch benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 18:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:39:
Zoals bekend heeft de PS3 een harddisk eropzitten.
Is het mogelijk om de PS3 als een harddisk recorder te gebruiken
om bijvoorbeeld tv programma's/films mee op tenemen?
Ik heb er namelijk niets over gehoord maar ben toch benieuwd..
En waar komt de tv-tuner dan vandaan? Alsof die standaard zit ingebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag het ook alleen...
Weet ik veel dat je er een tv-tuner voor nodig hebt.
Als ik het wist zou ik het tenslotte niet vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:57:
Ik vraag het ook alleen...
Weet ik veel dat je er een tv-tuner voor nodig hebt.
Als ik het wist zou ik het tenslotte niet vragen...
om iets van je televiesignaal überhaupt te kunnen weergeven heb je een tv-tuner nodig ja :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En die zit dus niet in de PS3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hoedje schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:23:
Als je zo redeneert dan kun je dat ook zeggen voor blu-ray, immers verkopen ze dan (volgens jouw redenatie) minder standalone blu-ray spelers :P.
Dat is natuurlijk onzin aangezien de data die nodig is om hem af te spelen op BluRay staat hè. Dat is dus geen optie, da's een must.

SA-CD is wel zo'n andere bron dat het mij gewoon onwaarschijnlijk lijkt als 'ie dat afspeelt. Aan de andere kant, zo goed loopt de verkoop van SA-CD media nu ook weer niet, misschien proberen ze op deze wijze ook wat van die, voorlopig (in digitale kwaliteit) onkopieërbare, schijfjes te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Brad Pitt schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:32:
[...]

Dat is natuurlijk onzin aangezien de data die nodig is om hem af te spelen op BluRay staat hè. Dat is dus geen optie, da's een must.

SA-CD is wel zo'n andere bron dat het mij gewoon onwaarschijnlijk lijkt als 'ie dat afspeelt. Aan de andere kant, zo goed loopt de verkoop van SA-CD media nu ook weer niet, misschien proberen ze op deze wijze ook wat van die, voorlopig (in digitale kwaliteit) onkopieërbare, schijfjes te verkopen.
En de data die op een SA-CD staat is niet nodig om SA-CD's af te spelen? :?
Ik begrijp je niet zo goed.
Probleem met SA-CD is wel dat deze alleen via 5.1 analoge uitgang of beveiligde digitale uitgang eruit kan komen, omdat de PS3 de eerste niet heeft. Waarschijnlijk dus alleen via HDMI. Dus als je geen HDMI-receiver hebt heb je er niet zoveel aan. SA-CD is niet zo heel spannend om te kunnen lezen. Is meer een kwestie van een licentie dan geschikte hardware, aangezien de meeste drives dat tegenwoordig wel aankunnen. (Zijn bij DVDspelers vaak de duurdere modellen die het wel ondersteunen en de goedkope niet, die vervolgens via firmware updat wel weer SA-CDs kunnen lezen).

Als straf voor mijn lange post een link naar een nieuwe PS3reclame in de VS:
http://www.ps3party.nl/nieuws/item/27898/
Raarrrr

[ Voor 5% gewijzigd door Shiver23 op 27-10-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Shiver23 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:00:

Probleem met SA-CD is wel dat deze alleen via 5.1 analoge uitgang of beveiligde digitale uitgang eruit kan komen, omdat de PS3 de eerste niet heeft.
is de optische uitgang niet dat wat je bedoeld?

check uit deze plaatjes van de dozen voor de 60 gig en 20 PS3:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamequarter.be/libs/gq_libs/img_popup.php?mark=../../files/Image/screens/354/screen_JaLp5LFWhWp1JGACelkh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamequarter.be/libs/gq_libs/img_popup.php?mark=../../files/Image/screens/354/screen_ya3QdZG4Ay22Bu024kJ0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

SA-CD met optische uitgang gaat officieel niet werken, omdat deze niet gecodeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:22:
[...]

ik heb ze ook op gametrailers gezien en daar zijn ze wel in hd te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Shiver23 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:31:
SA-CD met optische uitgang gaat officieel niet werken, omdat deze niet gecodeerd is.
Werkt perfect met mijn Marantz. Ik zou niet weten waarom het niet met de PS3 zou werken. Zit volgens mij geen beveiliging op SACD.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Arx schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:30:
[...]

Werkt perfect met mijn Marantz. Ik zou niet weten waarom het niet met de PS3 zou werken. Zit volgens mij geen beveiliging op SACD.
Bizar, het punt is namelijk dat dan je receiver een SACD decoder moet hebben, en die zijn er vrijwel niet. Sterker nog, volgens mij kan onze DVD recorder / SACD speler alleen SACD afspelen over de analoge tulpjes, dus 5.1 analoge uitgang...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Artikel uit 2000 dat gaat over de PS2 die toen nog moest uitkomen: klik

Wel grappig dat men nu met de PS3 ongeveer dezelfde 'kritiek' heeft dan toendertijd met de PS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Uiteraard zit er wel een beveiliging op SACD. Het is niet mogelijk deze digitaal uit te lezen, alleen analoge inputs accepteren het SACD signaal. Er is maar één Denon speler die via een firewire aansluiting SACD digitaal als signaal aanbiedt maar élke andere speler kan dat niét. Dat was uiteraard de bedoeling, vandaar dat het ook onmogelijk is een digitale kopie te maken van een SACD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hoedje schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:36:
[...]

Bizar, het punt is namelijk dat dan je receiver een SACD decoder moet hebben, en die zijn er vrijwel niet. Sterker nog, volgens mij kan onze DVD recorder / SACD speler alleen SACD afspelen over de analoge tulpjes, dus 5.1 analoge uitgang...
8)7 Hij is inderdaad aangesloten via de Cinch uitgang.

Anyway: check check check: GT HD screenies en movie _/-\o_ Alleen dat geluid... |:( Gaan ze dan nog upgraden? :/

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Geluid is nog GT4. Dus: ja, gelukkig wel.
SToRM666 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:39:
Artikel uit 2000 dat gaat over de PS2 die toen nog moest uitkomen: klik

Wel grappig dat men nu met de PS3 ongeveer dezelfde 'kritiek' heeft dan toendertijd met de PS2
The PS2 will also suffer in comparison to the Dreamcast--at least initially--for its lack of Internet functionality. Sega's heavily promoted SegaNet service allows Dreamcast owners to play against each other online, using the console's built-in modem.
"We've done a lot of studies on broadband gaming opportunities," he said. "And the upshot is that it's going to take long enough to develop that market that the PlayStation 3 will be hitting the market when it's really the right time."

Meanwhile, Sony may have a secret weapon in the PS2's DVD drive, which can play movies as well as game discs. Sony's own studies show the majority of PS2 buyers who are over 30 in Japan, where the console went on sale earlier this year, purchased the units mainly to watch movies. DVD players cost much more in Japan than in the United States, however, so the film factor isn't expected to be nearly as big a draw here.

"The DVD will not be the driving force that brings people into the market here, but it's a nice bonus," Olhava said.

Still, the DVD factor could help draw a second wave of buyers who normally wouldn't consider getting a game console, especially if Sony drops the price on the PS2 by $50 to $100 in six months, as many observers expect.

"A lot of people who have been sitting on the fence about buying an exotic TV appliance may be swayed by the PS2 offering games and movies," Kaufhold said, noting that U.S. sales of DVD players are expected to reach 18 million next year. "If PS2 gets even a fraction of that, they've really expanded the market for video game consoles."

And as Sony also happens to be one of the biggest movie distributors in the world, it stands to benefit from whatever type of disc people shove into the PS2.

"Sony could do some really interesting combinations with movie DVDs and interactive features," Kaufhold said.
Leuk om te lezen ;)
Hopen dat de geschiedenis zich herhaalt en de PS3 weer flink succesvol wordt.

[ Voor 96% gewijzigd door Shiver23 op 28-10-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Screens zien er nog steeds non-aliased uit, ondanks dat de replay en de subaru gewoon erg lekker ogen :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend dit first look artikel op eurogamer gelezen:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=69224
Nadat ik dat gelezen heb wil ik toch wel een PS3 gaan aanschaffen volgend jaar 8)

Maar ehm.. ik heb een 'gewone' televisie, hoe gaan die games eruit zien? Toch wel beter dan op de PS2 waarschijnlijk, maar hoeveel beter, heeft iemand daar een idee/voorbeeld van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:32:
Vanochtend dit first look artikel op eurogamer gelezen:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=69224
Nadat ik dat gelezen heb wil ik toch wel een PS3 gaan aanschaffen volgend jaar 8)

Maar ehm.. ik heb een 'gewone' televisie, hoe gaan die games eruit zien? Toch wel beter dan op de PS2 waarschijnlijk, maar hoeveel beter, heeft iemand daar een idee/voorbeeld van?
Ik denk dat dit te vergelijken zal zijn met de xbox 360. Vergelijk een oude xbox op PAL met de 360 op PAL, hou dat verschil in gedachte, en fantaseer dan over de PS2 --> PS3 op PAL. Ik denk dat de vergelijking 360 <-> PS3 op PAL redelijk gelijk zal zijn, waarschijnlijk met een licht voordeel voor de PS3 qua physics, lightning en explosies. De resolutie is immers verder gelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door EQJim op 28-10-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx, alleen heb ik geen oude xbox en ook geen 360 , dus ik kan me daar helaas weinig bij voorstellen, maar het gaat er dus wel beter uitzien neem ik aan?
Ik ben niet echt van plan daar een andere TV voor aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Het gaat er absoluut beter uitzien! Bewegingen, rondingen, textures... Het zal allemaal een stuk scherper en vloeiender zijn. Je kunt alleen geen wonderen verwachten denk ik, daar is HD mijns inziens toch wel voor nodig. Ik vond het de investering wel waard, en ik heb na 6 maanden PAL besloten om toch maar 1000 euro uit te geven voor een HD-ready Tv. Een rib uit mn lijf, maar je krijgt er wel een erectie voor terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Shiver23 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:11:
Leuk om te lezen ;)
Hopen dat de geschiedenis zich herhaalt en de PS3 weer flink succesvol wordt.
Ik hoop het ook, maar ik denk dat MS wel een betere concurrent is dan Sega toendertijd was. En daarbij is de Wii ook een console die ook nog voor verrassingen kan zorgen...
EQJim schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:58:
Het gaat er absoluut beter uitzien! Bewegingen, rondingen, textures... Het zal allemaal een stuk scherper en vloeiender zijn. Je kunt alleen geen wonderen verwachten denk ik, daar is HD mijns inziens toch wel voor nodig. Ik vond het de investering wel waard, en ik heb na 6 maanden PAL besloten om toch maar 1000 euro uit te geven voor een HD-ready Tv. Een rib uit mn lijf, maar je krijgt er wel een erectie voor terug ;)
Precies :)
De next-gen's brengen veel meer met zich mee dan alleen maar betere graphics. De grotere omgevingen, betere animaties en geluid enz. zorgen ook voor een veel betere beleving.
Ik zou ook erg graag een HDTV kopen, maar ik ga wachten tot de 1080p tv's wat goedkoper zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door SToRM666 op 28-10-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:15
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:41:
Tnx, alleen heb ik geen oude xbox en ook geen 360 , dus ik kan me daar helaas weinig bij voorstellen, maar het gaat er dus wel beter uitzien neem ik aan?
Ik ben niet echt van plan daar een andere TV voor aan te schaffen.
Ja zeker. Heb bijna jaar geleden eens een vergelijking gemaakt op mijn oude tv met PGR2(oude xbox) en PGR3 (360).
Heb helaas alleen nog de thumbnails.
PGR2:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/PGR2_1tn.jpg
PGR3:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/PGR3_1tn.jpg

PGR2:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/PGR2_2tn.jpg
PGR3:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/PGR3_2tn.jpg
Zelf vind ik het nog al groot verschil.

Ik kan iig ook niet wachten dat er eens goede 1080p tv's komen.
(Hopelijk komen hier in europa ook eens CRT HDTV's uit.)
En dan de nieuwe Metal Gear Solid. :9~ Ik kan niet wachten op de PS3. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 10-09 08:26
SToRM666 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:45:
[...]
Ik hoop het ook, maar ik denk dat MS wel een betere concurrent is dan Sega toendertijd was. En daarbij is de Wii ook een console die ook nog voor verrassingen kan zorgen...
De xbox360 heeft maar 6 miljoen consoles verkocht sinds de launch dat is toch niet veel? Volgens mij laat iedereen dat ding gewoon liggen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel voor de fotos Albinoraptor!
Dat is idd een groot verschil, kan niet anders zeggen, ik ga gelijk sparen voor een PS3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Laatst online: 06-08 17:19
Caboman schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:53:
[...]

De xbox360 heeft maar 6 miljoen consoles verkocht sinds de launch dat is toch niet veel? Volgens mij laat iedereen dat ding gewoon liggen :w
Het grote probleem is productiecapaciteit

Men schat de situatie eind 2007 zo:
360: 17.46 miljoen
PS3: 11.97 miljoen
Wii: 10.48 miljoen

en Sony denkt dat dit de situatie is eind 2009(!)
360: 28 miljoen
PS3: 34 miljoen
Wii: 25 miljoen

De cijfers voor 2007 zijn zeer goede benaderingen, er zullen in ieder geval niet veel meer PS3's verkocht worden want er worden er maar een 12-12.5mil geproduceerd.
In 2008 zou Sony dus MS moeten inhalen maar de meeste schade is dan al aangericht, ontwikkelaars kunnen immers het marktaandeel van MS niet negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Albinoraptor schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:23:

(Hopelijk komen hier in europa ook eens CRT HDTV's uit.)
Dit zijn misschien niet Full CRT HD tv's maar ze accepteren wel het signaal op 720p en 1080i via HDMI en component:

PHILLIPS 32pw9551
Samsung WS-32Z409

Ik heb zelf de Phillips en het beeld is bij films zeker beter dan menig LCD tv! daarnaast heb ik mijn tv afgelopen zomer gekocht voor € 599,- eerlijk waar als je geen geld hebt voor een goedeLCD, en de ruimte hebt voor de toeter die acheter het scherm zit. dan is dit zeker het overwegen waard!
Daarnaast is de Phillips ook nog voorzien vann antidiefstal voorzieningen. Hij weeg namelijk dik 54 kilo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ben wel benieuwd wat de SED tv's gaan kosten. Die geven ook een behoorlijk mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Veel te veel. Zeker in het begin. En alleen vanaf 55" verkrijgbaar. Ik denk dat tegen de tijd dat SED uitkomt LCD zoveel goedkoper is en qua beeldkwaliteit in de buurt gekomen is dat het niet eens zo'n heel interessant alternatief meer is.

Als je de reviews leest van de net nieuwe generatie LCD's gaat die ontwikkeling heel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 18:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

http://www.cngba.com/view...d=16197147&extra=page%3D1

Chinese site trekt een SIXAXIS uit elkaar :)

Afbeeldingslocatie: http://img.cgfans.cn/upload/userfiles/ets/ps3_014.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
swopdark schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:34:
[...]

Dit zijn misschien niet Full CRT HD tv's maar ze accepteren wel het signaal op 720p en 1080i via HDMI en component:

PHILLIPS 32pw9551
Samsung WS-32Z409

Ik heb zelf de Phillips en het beeld is bij films zeker beter dan menig LCD tv! daarnaast heb ik mijn tv afgelopen zomer gekocht voor € 599,- eerlijk waar als je geen geld hebt voor een goedeLCD, en de ruimte hebt voor de toeter die acheter het scherm zit. dan is dit zeker het overwegen waard!
Daarnaast is de Phillips ook nog voorzien vann antidiefstal voorzieningen. Hij weeg namelijk dik 54 kilo!!
Ik las dat veel mensen problemen hebben met de Samsung WS-32Z409. En die Philips is niet Hd-ready :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Caboman schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:53:
[...]

Het is alleen maar de snelst verkopende console ooit in het eerste jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PWM schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:46:
[...]

De markt voor consoles en gaming is ook flink gegroeid. Als je die groei doortrekt is het niet zo'n bijzondere prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Jongens... Ik voel de bui alweer hangen... Wat geeft het nou dat de 360 een goede start heeft gehad? Mooi toch? Over een jaar weten we hoe het met de PS3 vergaan is, naar alle waarschijnlijkheid zeer goed. Ik schat zelfs in dat de PS3 de 360 snel voorbij zal steken als er genoeg units voorhanden zullen zijn. En wat dan nog? Het aantal verkochte units zegt sowieso niet veel over de 'kwaliteit' van een product, daar zijn genoeg voorbeelden van te noemen.

Als je als gamer tevreden bent met je console, dan is dat toch het enige wat telt? Iedereen kan best zelf beslissen wat hij lekker/mooi/geil/spannend/uitdagend vindt. Ik ken zelfs mensen die nog steeds bij de dreamcast zweren, ik verklaar ze voor gek, maar wie ben ik? Zij zijn er blij mee, ook al is er maar een klein dozijn dreamcasts verkocht. :+

[ Voor 6% gewijzigd door EQJim op 29-10-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:46:
[...]

Heu ik las deze maand in een beleggersrapport van een analist van deutsche bank - ja een consolegamer met interresse voor beleggingen :+ - dat de installed base een pak kleiner is voor de xbox 360 t.o.v de xbox over dezelfde periode :S Volgens diezelfde rapport verkocht de PS2 sinds 2001 een stabiele > 300.000 toestellen per maand, de xbox 360 is sinds de launch in november nog niet over die grens geweest.

De enige snelst groeiende verkopende console slaat volgens mij op australie. Maar wereldwijd ? Lijkt mij enorm stug. Daarom dat ik mij zo kan ergeren aan die gekleurde PR rapporten. Heb al ondervonden dat velen een heel ander beeld hebben over de realiteit hierdoor.

Soit niet interresant. Hopelijk stoppen sommige PS3 fans met die troll baits af te vuren, vond het net prettiger om lezen dit topic zonder al dat xbox 360 vergelijk er tussen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Als je nou het topic een beetje had gevolgd, i.p.v. alleen je beleggingen :z.

PWM in "Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3" & PWM in "Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3"

Daarnaast is het wel heel boeiend hoeveel consoles er verkocht worden, dat zegt namelijk alles over de hoeveelheid games een tijdje na de launch...
Shiver23 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:47:
[...]

De markt voor consoles en gaming is ook flink gegroeid. Als je die groei doortrekt is het niet zo'n bijzondere prestatie.
Als ik Nintendo mag geloven dan is de groei er een beetje uit.... ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Hoedje op 29-10-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hoedje schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:59:

PWM in "Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3" & PWM in "Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3"

Daarnaast is het wel heel boeiend hoeveel consoles er verkocht worden, dat zegt namelijk alles over de hoeveelheid games een tijdje na de launch...

[...]

Als ik Nintendo mag geloven dan is de groei er een beetje uit.... ;)
En de laatste 4/5 jaar is er geen groei geweest in de markt? Als je de verkopen van de xbox van toen gaat vergelijken met de absolute aantallen van de 360-verkoop van nu vergeet je wel even te noemen dat de markt 5 jaar geleden kleiner was en de verkoopaantallen. Maar aan de andere kant werd de gewone xbox niet wereldwijd gelaunched en was de launchprijs in Europa een stuk lager dan de 360 nu. Je kunt het allemaal erg lastig vergelijken en flink klooien met de cijfertjes om positief of negatief te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
rstyled schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 05:42:

Ik las dat veel mensen problemen hebben met de Samsung WS-32Z409. En die Philips is niet Hd-ready :/
Ik heb zelf ook absoluut niet de samsung willen hebben. Het voordeel van die tv was dat ie niet zo diep was ("slechts" 35cm diep) en echt HD ready. Maar de geoetrie is idd om te huilen.

De Philips is niet HD ready maar geeft het HD beeld wel een stuk beter weer dan de Samsung (naar mijn idee) ook zijn er geen grote terugkomende problemen met geometrie. je mag echter de geometrie van een CRT niet vergelijken meteen LCD want dat is oneerlijk, ook de Philips heeft daar ruimte voor verbetering.

HD of niet, toen mijn buurman een aantal weken ff zen 360 op mijn tv kwam showen was het veschillen tussen 480p/i en 1080i zeer goed te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:59:

MS cijfers ja ik ga zeker op zo'n cijfers af, net als ik op sony cijfers afga, etc Ik durf er mijn hele hebben en houden op verwedden dat die cijfers spreken van shipped consoles, de truuk die sony ook machtig is met de PSP cijfers kunstmatig... . Lijkt mij enorm objectief |:( Het is niet het aantal consoles in de rekken die mij interreseren maar diegene in de huiskamer en daar ging dat rapport over.

Als ik van dergelijke soort cijfers moet afgaan domineert de PSP de handheld markt en geen kat die dat gelooft toch ?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de x360 de snelstverkopende console ooit is klopt trouwens niet. Tot en met Q1 2006 hebben ze 3,2 miljoen consoles verkocht terwijl de PS2 alleen in de eerste week van de launch in Japan al 1miljoen keer is verkocht. Nou kan ik de cijfers van de ps2 zo gauw niet meer vinden, maar ik had ze eerst wel en de ps2 verkocht sneller dan de x360 in de launchperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:58:
Dat de x360 de snelstverkopende console ooit is klopt trouwens niet. Tot en met Q1 2006 hebben ze 3,2 miljoen consoles verkocht terwijl de PS2 alleen in de eerste week van de launch in Japan al 1miljoen keer is verkocht. Nou kan ik de cijfers van de ps2 zo gauw niet meer vinden, maar ik had ze eerst wel en de ps2 verkocht sneller dan de x360 in de launchperiode.
offtopic:
Ok, jij hebt gelijk...

Jongens, waar maken we ons druk om? Er worden ook meer volkswagens verkocht dan BMW's, nou en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
EQJim schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:19:
Jongens, waar maken we ons druk om? Er worden ook meer volkswagens verkocht dan BMW's, nou en?
Waar maken we ons druk om? Nou, om het voortbestaan van een platform... De hoeveelheid verkochte consoles maken immers uit of een platform succesvol zal blijven/zijn.

Het wijst er gelukkig op dat de PS3 net zo'n succes zal worden als de PS2. De games staan er weer, de naam staat nog steeds overeind en het online gedeelte (waar XBOX uitblonk in vorige generatie) is vanaf de grond opgebouwd om tegenwicht te geven aan de dienst van MS, maar dan gratis alá pc. enkel de concurentie is een stuk fitter als voorheen en heeft een voorsprong.

De PS2 heeft 6 jaar geleden voor eenzelfde vuur gestaan in de vorm van de dreamcast welk ook als gedoodverfte winnaar werdt bestempeld door de analisten.

Ook de PS2 werdt bekritiseerd door het standaard leveren van een DVD speler en de "moeilijke" chip de Emotion Engine. Welnu verplaats de DVD drive voor Blu-Ray en Emotion Engine voor de CELL. De PS2 zou te duur zijn, te moeilijk te programmeren en vooral moeilijk te maken door de dure en gecompliceerde hardware. pff allemaal problemen waar Sony zich overheen heeft gezet dankzij de enorme support en het voorgaande succesnummer de PlayStation 1. Nu de PS2 is een nóg groter succes als de PS en al deze positieve feedback krijgt de PS3 gratis mee als duwtje in de goede richting.

Ik heb er ontzettend veel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
swopdark schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:52:
[...]

Ik heb zelf ook absoluut niet de samsung willen hebben. Het voordeel van die tv was dat ie niet zo diep was ("slechts" 35cm diep) en echt HD ready. Maar de geoetrie is idd om te huilen.

De Philips is niet HD ready maar geeft het HD beeld wel een stuk beter weer dan de Samsung (naar mijn idee) ook zijn er geen grote terugkomende problemen met geometrie. je mag echter de geometrie van een CRT niet vergelijken meteen LCD want dat is oneerlijk, ook de Philips heeft daar ruimte voor verbetering.

HD of niet, toen mijn buurman een aantal weken ff zen 360 op mijn tv kwam showen was het veschillen tussen 480p/i en 1080i zeer goed te zien!
Ik heb alweer heel wat reviews gelezen. Zo'n crt tv lijkt me heel interessant gezien de prijs-kwaliteit verhouding. Ik vraag me alleen af of niet beter wat extra euro's bij kan leggen en een redelijke lcd te kope .De samsung schijnt eigenlijk ook niet geheel hd-ready te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wijst er gelukkig op dat de PS3 net zo'n succes zal worden als de PS2. De games staan er weer, de naam staat nog steeds overeind en het online gedeelte (waar XBOX uitblonk in vorige generatie) is vanaf de grond opgebouwd om tegenwicht te geven aan de dienst van MS, maar dan gratis alá pc. enkel de concurentie is een stuk fitter als voorheen en heeft een voorsprong.
Overdrijven is natuurlijk ook een vak.

De games staan er weer? tja de gebruikelijke namen komen weer, maar de launch games lijken niet veel soeps te worden. Kon met de ps2 door gebrek aan concurrentie, maar met de x360 en wii gaat dat niet meer. En hoe weet je dat het online gebeuren goed gaat worden? sony onderhoud zelf niks, dat is aan de devs zelf. De kans zit er dik in dat je uiteindelijk moet gaan betalen. Pc games zijn gratis omdat het voornamelijk particulieren zijn die servers opzetten of een enkele server huren, maar bij de ps3 moet alles vanuit de devs komen. Dat kost veel geld wat ze vast willen terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De kogel is door de kerk. Na Lik-Sang heeft Sony ook Play-Asia zover gekregen dat ze geen Japanse PS3 hardware en software aan Europa zullen leveren. De precentwerking van deze actie is buitengewoon zorgelijk. De keus van (betaalbare) software vermindert hierdoor enorm. Ook zet het de deur open voor Nintendo en Microsoft om soortgelijke acties te ondernemen.
this is an important e-mail update regarding your PlayStation3 related
reservation at Play-Asia.com.

We regret to inform you that due to licensing and distribution
limitations, Play-Asia.com will not be able to send PlayStation3 branded
products to your territory. Unfortunately this also affects your recent
reservation with us.

As a result, we are very sorry to let you know that we have now cancelled
your non-binding reservation (#xxxxxxx) with us. Rest assured, as this was
a "no money down" reservation only, no funds have been debited in any way.

We kindly ask for your understanding and would like to apologize for any
possible inconvenience this may have caused to you.

With best regards,
Your Play-Asia.com Customer Service

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Play-Asia deed al hetzelfde met de PSP naar Europa. Hij was groter nieuws als het andersom was geweest naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik vraag me wel af of deze ban problemen oplevert bij de douane. Ik kan best m'n PS3s direct in Japan bestellen (fuck Play-Asia dan maar...), maar wil natuurlijk niet dat de douane hem om vage juridische redenen confisceert.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

hardware ok, maar software?! Ik bestel ZEER regelmatig ps2 games van liksang (nou ja, nu van play-asia) die enkel in japan verkrijgbaar zijn (ben een groot pop'nmusic/iidx fan). Hoe zit dat dan wanneer de ps3 uitkomt? Moet ik mijn jp games dan gaan copieren en men ps3 laten chippen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
lol

MGS4 on the Xbox 360? [Updated]

Posted in Xbox 360, Games, Rumors by Chris on October 28th, 2006 at 2:00
GamersReports.com has posted this article about how the cover of December’s issue of EGM clearly says “Metal Gear Solid 4 on Xbox 360?”. Could this be the final blow to the major exclusives PS3 has over the Xbox? See the cover after the jump.

It’s a big mystery, since obviously someone could’ve created this work of art in their spare time. It still brings excitement to what will probably be a slow news weekend.
[Update: The EGM cover is confirmed to be real, stay tuned to Xboxic.com for more updates concerning the actual contents of the magazine (Due to be out next week.)]
[Update 2: Che Chou, ex-1UP staffer and developer at Microsoft’s Forza 2 team, has this to say about the whole deal:
It’s simply a rumor that Konami higher-ups are pressuring Kojima Productions to consider making MGS4 a multiplatform game because production costs on the game are unsurprisingly high and only getting higher. With PS3 install base numbers not looking all that rosy due to console cost and manufacturing problems, Konami is scared they can’t recoup their investment on only 1 platform alone.
It’s also a nice way to maybe blackmail Sony into giving Konami an incentive to keeping the game a PS3 exclusive, imo.
Whatever the case, I highly doubt it’s going to happen so quit building yourself a disappointing kiloton bomb.

Sounds reasonable to me.]

Yes, before we go on, we know that this post is a bit thin in the facts department, but it is Friday night, we figure hey, have some fun, the week is done. If you look closely at the cover of the latest EGM (image at link), you will clearly see that it says “Metal Gear Solid 4 On Xbox 360?” on the cover. What this means, we do not know. We bring it to you anyway to commence the weekend.

I can already hear the collective groan and moan from the Sony fans who have one less argument over the Xbox 360.

This could be huge news if it’s true. It’d be like Xbox losing Halo 3 to the PS3. While Metal Gear Solid probably isn’t the PlayStation’s biggest franchise, it’s certainly on the top 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
swopdark schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:03:
[...]

Waar maken we ons druk om? Nou, om het voortbestaan van een platform... De hoeveelheid verkochte consoles maken immers uit of een platform succesvol zal blijven/zijn.
Dat klopt, maar maakt het nou eerlijk gezegd veel uit of de 360 nou echt de meeste consoles heeft verkocht? Zo ja, applaus; zo nee, nice try!

En wat dat voorbestaan betreft, voor sony en microsoft zijn de consoles volgens mij toch vooral een langetermijn investering en kunnen ze pas een redelijke winst scoren als de andere er niet meer zal zijn. Het is mijns inziens de vraag wie de langste adem heeft aangezien er de afgelopen jaren per saldo alleen maar verlies is gemaakt op de de xbox en de ps2. Alleen Nintendo heeft winst kunnen maken op de eindrekening. Het is ook de enige van de 3 die zijn inkomst haalt uit enkel consoles en games. Voor Nintendo is het een kwestie van leven en dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PS2 is net zo goed winst mee gemaakt onder de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
EQJim schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:53:
[...]
Dat klopt, maar maakt het nou eerlijk gezegd veel uit of de 360 nou echt de meeste consoles heeft verkocht? Zo ja, applaus; zo nee, nice try!
Van alles wat er met consoles te maken heeft is iedereen altijd wel nieuwsgierig wie er het meest verkoopt. Dit is gewoon erg belangrijk! vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Shiver23 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:09:
PS2 is net zo goed winst mee gemaakt onder de streep.
Ik vind het vervelend om hier eindeloos over door te gaan, vooral omdat het geen zak met de ps3 te maken heeft, maar wat je hier zegt is echt niet waar. De playstation heeft tot nu toe het aandeel sony alleen nog maar laten dalen, het is dankzij de goede prestaties van Sony in andere markten dat de playstation nog leeft. Om je een voorbeeld te geven van de cijfers waar we het over hebben:
artikel over xbox profits

xbox brand '05 & '06: bijna 2 miljard verlies!!!

Verlies playstation 2001= 130 miljoen verlies

Verlies playstation 2004 kwartaal 1= 21,6 miljoen Euro

Het is heel moeilijk om jaarcijfers te vinden van dit soort bedrijven, maar dit is slechts ter indicatie. Ik dacht dat het redelijk algemeen bekend was dat alleen de gamecube gedurende zijn levensloop per saldo positief heeft gepresteerd, op zowel de xbox, de 360 en de ps2 is enorm ingeleverd! Vooral op de jonge jaren van een console wordt enorm toegelegd. Mogelijk word de ps2 ooit nog winstgevend aangezien deze nog niet echt end of line is en steeds goedkoper te produceren is.
Let wel, met de ps1/one is wel behoorlijke winst gescoord, maar dat staat hier verder los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Zijn daar nu de games winsten bij in berekend? Daar gaat het tenslotte om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En Sony investeert in die tijd niet in de ontwikkeling van de PSP en de PS3 :X
Als Sony met een verkoopaantal van 120 miljoen stuks geen winst kunnen maken op de PS2 dan hebben ze een flinke steek los zitten in hun prognoses. Ik heb natuurlijk over de combinatie PS2/PS2 games want dit is ook de strategie die Sony duidelijk gesteld heeft. Verlies op hardware (in ieder geval tijdens de eerste jaren) en met de verkoop van games geld verdienen.
Omdat de aandelenprijs van Sony niet gestegen is heeft de PS2 geen geld opgeleverd voor Sony? Oef...

Ik heb net zo goed als jij niet de cijfers om dit alles te onderbouwen, maar zoals gesteld, als Sony met de meeste succesvolle console ooit geen geld verdient heeft de divisie gewoon geen bestaansrecht.
Sony presteert heeft de laatste jaren vrij beroerd gedraaid met veel andere divisies, maar de gamesdivisie heeft zelfs vorig jaar, ondanks de gigantische inverstering in de ontwikkeling van de PS3 nog geld opgeleverd. Dit jaar zal dat helemaal anders zijn, maar dat komt door de PS3 en niet door de PS2.

[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 30-10-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Inderdaad de gamedivisie van sony is erg winstgevend, zo had ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Shiver23 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:03:
En Sony investeert in die tijd niet in de ontwikkeling van de PSP en de PS3 :X
Als Sony met een verkoopaantal van 120 miljoen stuks geen winst kunnen maken op de PS2 dan hebben ze een flinke steek los zitten in hun prognoses. Ik heb natuurlijk over de combinatie PS2/PS2 games want dit is ook de strategie die Sony duidelijk gesteld heeft. Verlies op hardware (in ieder geval tijdens de eerste jaren) en met de verkoop van games geld verdienen.
Omdat de aandelenprijs van Sony niet gestegen is heeft de PS2 geen geld opgeleverd voor Sony? Oef...

Ik heb net zo goed als jij niet de cijfers om dit alles te onderbouwen, maar zoals gesteld, als Sony met de meeste succesvolle console ooit geen geld verdient heeft de divisie gewoon geen bestaansrecht.
Sony presteert heeft de laatste jaren vrij beroerd gedraaid met veel andere divisies, maar de gamesdivisie heeft zelfs vorig jaar, ondanks de gigantische inverstering in de ontwikkeling van de PS3 nog geld opgeleverd. Dit jaar zal dat helemaal anders zijn, maar dat komt door de PS3 en niet door de PS2.
Ten eerste, de aandelenprijs sony is wel toegenomen, maar de gaming devision heeft een grotere groei tegengehouden door verlies te leiden (vorig jaar is daar de uitzondering op, toen verbeterde het aandeel iets dankzij de ps2 en het vooruitzicht op een goedkope ps3; toen fluisterde men nog over prijzen rond de 350 dollar voor afgelopen oktober, op dit moment is de ps3 weer een beetje een negatieve factor voor het aandeel). Dit heeft, zoals je zelf zegt, in zeer grote mate te maken met ontwikkelingskosten, maar daarom heeft het ook geen zin om te kijken naar 1 jaar, maar moet je de totale divisie bekijken over een langere periode, laten we zeggen 10 jaar. Als je dit doet zie je simpelweg per saldo geen winst. Het is er gewoon niet! De verliezen zijn fenomenaal, en als er al winsten zijn dan zijn deze te verwaarlozen. Wat is 120 miljoen in 1 jaar in vergelijking met verliezen van datzelfde bedrag per kwartaal! Wat voor Sony waarschijnlijk belangrijker is is de goede reputatie van het apparaat. Denk aan de groeiende naamsbekendheid door de playstation waardoor men andere sony artikelen meer verkoopt. De merknaam staat simpelweg als een huis! Sony stands for quality!! De playstation heeft hier zonder enige twijfel aan bijgedragen! Tevens blijft een verliesgevende divisie van een economisch nut wanneer men uitzicht heeft op een markt die ooit nog wel eens winst zal opbrengen. Sony heeft een goede hoop dat zij uiteindelijk 'on top' zullen eindigen en daarom gaat men door met investeren. Al het bovenstaande gaat ook op voor Microsoft. Zolang deze multinationals gemiddeld genomen over de hele breedte van het aanbod winst blijven maken zullen zij blijven investeren in een groeimarkt zoals de gamesindustrie. Het einde is nog lang niet in zicht en de rek is er nog lang niet uit. De aandacht en markt voor technologie en games blijft immers gewoon toenemen. De jongere generaties zijn opgegroeid met de Nes, commodore, atari en zullen waarschijnlijk nog heel lang willen blijven gamen. Vroeger ondenkbaar dat 'ouderen' spelletjes speelden, nu heel realistisch. Kijk maar hoe de ps3 in de markt gezet wordt in vergelijk met de originele ps. Men heeft de lijn van de ps2 alleen maar doorgezet als een complete home-entertainment oplossing ipv 'slechts' een 'kinderachtige' game-console.

@mutatie, game-revenues zijn hierbij ingebegrepen, er zijn enkel cijfers die de gehele game-divisie bestrijken. Op dit moment houdt dat dus in: psone/ps2/ps3/games

@caboman: heb je een bron? Het is namelijk niet zo... Ik praat niet over 1 jaar, maar over een hele generatie! De gamecube is de enige van deze generatie die winstgevend is geweest...

[edit] nieuws: Sony Japan gaat PS3-tegoedbonnen verkopen
Dit is wel koren op mijn molen zeg! Om het aandeel een beetje hoog te houden probeert en verliezen te spreiden worden tegoedbonnen verkocht! IMO beetje knullig, niet? Ik wacht net zo erg op de ps3 als elk andere persoon die dit topic leest, maar het begint wel een beetje uit de hand te lopen...

[ Voor 4% gewijzigd door EQJim op 30-10-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
EQJim: aandeelprijs heeft niet 1 2 3 iets te maken met hoeveel winst de gamedivisie maakt. Verwijzen naar tweakers.net voor de exacte cijfers lijkt me niet de beste keus, als je je opmerkingen wilt onderbouwen zul je toch met exacte cijfers moeten komen.

Anders klink je net als Microsoft dat met droge ogen beweert in een persbericht dat de xbox360 juist ervoor gezorgd heeft dat ze veel geld verdienen, terwijl de realiteit juist 1/dat is .

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
EfBe schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:24:
EQJim: aandeelprijs heeft niet 1 2 3 iets te maken met hoeveel winst de gamedivisie maakt. Verwijzen naar tweakers.net voor de exacte cijfers lijkt me niet de beste keus, als je je opmerkingen wilt onderbouwen zul je toch met exacte cijfers moeten komen.

Anders klink je net als Microsoft dat met droge ogen beweert in een persbericht dat de xbox360 juist ervoor gezorgd heeft dat ze veel geld verdienen, terwijl de realiteit juist 1/dat is .
Nofi, maar je mag best even een stukje lezen voor je reageert. Ik weet wel beter dan dat de aandeelprijs gebaseerd is op de gamedivisie, maar het is wel een onderdeel van het aandeel. Er zijn verschillende bronnen over de invloed van de playstation op het aandeel die onderbouwt wat ik net gezegd heb, ook in de bronnen die ik al noemde. En je vraagt om exacte cijfers, veel succes met het lezen van de bronnen die ik gaf! Heb je uberhaupt gekeken? 1 van de 3 bronnen is van t.net, sorry als dat teveel van het goede was ;) Ik kan helaas niet van elk jaar cijfers vinden, maar het zou me verbazen als dit heel anders zou zijn. ik laat me echt graag van het tegendeel overtuigen, maar ik meen toch echt dat ik het bij het rechte eind heb. En het is toch ook niet alsof ik zeg dat de ps2 slecht was/is :? Ik meen me te herinneren dat er vergelijkingen gemaakt zijn tussen de consoles, met telkens dezelfde conclusie: als je winstgevend wilt zijn in de consolewereld kan je maar beter een lange adem hebben, want het zit er tijdelijk even niet in. Uitzondering, wederom, de gamecube, de productiekosten hiervan lagen dan ook heel erg laag waardoor er praktisch vanaf het begin al winst op werd gemaakt.

Wat microsoft betreft heb je natuurlijk gelijk, dat is ook je reinste onzin! Zij maken net zo goed dik verlies op de xbox.

[ Voor 4% gewijzigd door EQJim op 30-10-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Giant87 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:21:

Yes, before we go on, we know that this post is a bit thin in the facts department, but it is Friday night, we figure hey, have some fun, the week is done.
Ach als dit soort zaken in een newspost staan dan weet je toch eigenlijk al genoeg? :+

Is door niemand bevestigd maar volgens mij ook door niemand ontkent. In principe is iedere MGS ook op de XBOX gekomen zij het een jaar later. Ninja gaiden is ook naar de de PS gekomen dus niks is onmogelijk. Ik ben wel benieuwd hoe dit verder zal ontwikkelen. Het is jammer maar nu gaan alle 360 fanboys zich ook deze game toe-eigenen op basis van geruchten net zoals ze nu al doen met DMC4. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
EQJim schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:07:
nieuws: Sony Japan gaat PS3-tegoedbonnen verkopen
Dit is wel koren op mijn molen zeg! Om het aandeel een beetje hoog te houden probeert en verliezen te spreiden worden tegoedbonnen verkocht! IMO beetje knullig, niet? Ik wacht net zo erg op de ps3 als elk andere persoon die dit topic leest, maar het begint wel een beetje uit de hand te lopen...
Ik denk dat dit ook een truuk is om mensen uit de buurt te houden van de Wii. Eenmaal uitgegeven geld kun je immers niet nog een keer uitgeven. IMO heeft dit niet veel met knulligheid te maken, ze kunnen nu eenmaal niet aan de enorme vraag naar het apparaat voldoen, al hadden ze 2 miljoen consoles bij de launch.

Door de PS3 de stap voorwaards mee te geven door Blu-Ray en CELL toe te voegen. Heeft Sony een enorm risico genomen en zichzelf diep in de schulden gestoken. De 360 kan verder uitlopen door productie tekorten en ze launchen een jaar later door een langzame ontwikkeling van de RSX, CELL en BluRay. Er zitten drie major onderdelen in die pas dit jaar final zijn geworden.

De royalties echter die behaald zulen worden door Blu-Ray als standaard te maken (door de verkoop van veel PS3's) zijn immens. Weten jullie nog dat de verhuur en verkoop van dvd's een enorme stap vooruit maakte toen de PS2 goed leverbaar was? De PS2 was toen zo ongeveer één van de eerste dvd spelers die massaal werd verkocht ondanks dat analisten en voorspellers de opslagcapaciteit van DVD overdreven vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
swopdark schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:38:
[...]

In principe is iedere MGS ook op de XBOX gekomen zij het een jaar later.
Waar zijn deeltjes 1 en 3 gebleven dan? De enige MGS op xbox is MGS2.
Maar juist daarom lijkt het me niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:33
Ze slaan gewoon elke keer 1 deel over op de Xbox :+

Dus nu weer tijd voor MGS4 :+

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Yamy_Daffy schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:28:
Ze slaan gewoon elke keer 1 deel over op de Xbox :+

Dus nu weer tijd voor MGS4 :+
_/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
PS3 consumes more than double the power of 360

Playing on your PS3 for an average of 4 hours a day wcould add approx $80 to your yearly electricity bill in comparison to the 360. The PS3 consumes around 380 watts of power more than double that of the 360, which uses 160 watts and 8 times more than the PS2s 45 watts. Today Tony Blair proposed a programme of crippling taxes to fight global warming. Lets hope he doesnt get any crazy ideas for a PS3 energy tax.
Ik wist niet dat het verschil zo groot zou zijn. Wat voor cooling zit er in dat apparaat ?
The Nikkei Keizai Shimbun morning edition reports today that due to component shortages, Sony will have only 80,000 units ready for the PS3’s November 11th Japanese launch. This cuts back by a fifth the initial launch target of 100,000.

IGN mentions that minor number is even more staggering when you consider that the PS2 sold out of nearly one million units when it launched back in March of 2000.
Er is natuurlijk veel mis gegaan in het productieprocess van deze console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
rstyled schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:41:

Ik wist niet dat het verschil zo groot zou zijn. Wat voor cooling zit er in dat apparaat ?
Geen idee wat voor koeling erin zit maar vast wel een krachtige. Ik denk trouwens dat het stroomverbuik van de PS3 reuze mee zal vallen. Waar haalt men die 380 Watt vandaan? Is dit gemeten d.m.v. een testopstelling?

Hahaha Nu zal deze vermeende $80,- zeker ook gebruikt worden in het gevreesde prijsvergelijkingstabelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

swopdark schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 07:32:
[...]

Geen idee wat voor koeling erin zit maar vast wel een krachtige. Ik denk trouwens dat het stroomverbuik van de PS3 reuze mee zal vallen. Waar haalt men die 380 Watt vandaan? Is dit gemeten d.m.v. een testopstelling?

Hahaha Nu zal deze vermeende $80,- zeker ook gebruikt worden in het gevreesde prijsvergelijkingstabelletje?
U neemt de gemiddelde netstandaard spanning van Amerika: 120V, U leest de voeding af en ziet daar 3,2A staan. P = U * I, dus de PS3 neemt bij voorbaad al, 384W aan vermogen. :)
bron: http://gullfoss2.fcc.gov/...=704262&native_or_pdf=pdf

Dat is onzin natuurlijk. Ik zie dat op de Xbox 360 FCC label 5 ampere staan. Die neemt dan toch ook niet 600W aan vermogen op?
http://img.alibaba.com/im...n/offer/1149231203416.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Arx op 31-10-2006 08:46 . Reden: Leer tellen Arx! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Schaamteloze maar nuttige crosspost:

Voor de 1080P fans.

Kijk aub uit als je er 1 koopt. Het is al zo vaak gezegd, maar 99% van de 1920x1080 tv's ondersteund geen 1080p.

Van de 1% die dat wel doet, draaien de meeste weer op 1080p24 (Film formaat), terwijl games draaien op 1080p30.

Als je nu een "FullHD" tv koopt, is dat meestal gewoon niet zo. FullHD = 1080p24 en dus niet PS3/360 geschikt.

Een echte FullHD Game tv ondersteund:

720p50/60
1080i50/60
1080p30

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 31-10-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:52
oeLangOetan schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:11:
[...]

Het grote probleem is productiecapaciteit

Men schat de situatie eind 2007 zo:
360: 17.46 miljoen
PS3: 11.97 miljoen
Wii: 10.48 miljoen

en Sony denkt dat dit de situatie is eind 2009(!)
360: 28 miljoen
PS3: 34 miljoen
Wii: 25 miljoen

De cijfers voor 2007 zijn zeer goede benaderingen, er zullen in ieder geval niet veel meer PS3's verkocht worden want er worden er maar een 12-12.5mil geproduceerd.
In 2008 zou Sony dus MS moeten inhalen maar de meeste schade is dan al aangericht, ontwikkelaars kunnen immers het marktaandeel van MS niet negeren.
buiten dat, eind 2009 kun je er donder op zeggen dat MS gewoon weer met een opvolger voor de xbox komt (zoals ze nu ook na 4 jaar deden). als de situatie dan is zoals sony hem voorspeld (waarvan je donder op kunt zeggen dat hij erg proplaystation is). Dan heeft MS Sony toch wel enorm op hun kloten gegeven deze generatie en hebben ze enorm veel ingelopen sinds de ps2/xbox1

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:02:
Schaamteloze maar nuttige crosspost:

Voor de 1080P fans.

Kijk aub uit als je er 1 koopt. Het is al zo vaak gezegd, maar 99% van de 1920x1080 tv's ondersteund geen 1080p.

Van de 1% die dat wel doet, draaien de meeste weer op 1080p24 (Film formaat), terwijl games draaien op 1080p30.

Als je nu een "FullHD" tv koopt, is dat meestal gewoon niet zo. FullHD = 1080p24 en dus niet PS3/360 geschikt.

Een echte FullHD Game tv ondersteund:

720p50/60
1080i50/60
1080p30
De PS3 ondersteund ook 1080p60 (RR7).
Zijn daar al tv's voor? Moet toch wel aangezien Sony RR7 demonstreerde op 1080p60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

1080p Tv's heb ik al volop bij de media markt zien staan. Vond het schil met 720p trouwens niet zo heel schokkend voor het grote prijsverschil.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Maverick schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:41:
[...]

buiten dat, eind 2009 kun je er donder op zeggen dat MS gewoon weer met een opvolger voor de xbox komt (zoals ze nu ook na 4 jaar deden). als de situatie dan is zoals sony hem voorspeld (waarvan je donder op kunt zeggen dat hij erg proplaystation is). Dan heeft MS Sony toch wel enorm op hun kloten gegeven deze generatie en hebben ze enorm veel ingelopen sinds de ps2/xbox1
Ik denk dat MS hetzelfde kan doen, maar als ze de 360 weer keihard laten vallen ben ik zeer benieuwd hoe het meerendeel van de gebruikers zal reageren. Zeker omdat het grootste aantal van de consoleverkopen pas na een grote prijsdaling plaatsvinden.
Nu is de tijd er wel naar omdat de stappen in technologie steeds groter worden, maar ik vraag me serieus af of deze strategie van MS gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Shiver23 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:40:
[...]

Ik denk dat MS hetzelfde kan doen, maar als ze de 360 weer keihard laten vallen ben ik zeer benieuwd hoe het meerendeel van de gebruikers zal reageren. Zeker omdat het grootste aantal van de consoleverkopen pas na een grote prijsdaling plaatsvinden.
Nu is de tijd er wel naar omdat de stappen in technologie steeds groter worden, maar ik vraag me serieus af of deze strategie van MS gaat werken.
heeft niets met grotere stappen te maken, zo werkt het al jaren

Sega:
ms - 1985
md - 1989/90
sat - 1994/95
dc - 1998/99

Nintendo
nes - 1983/87
snes - 1990/92
n64 - 1996/97
gc - 2001/02
wii - 2006

4 a 5 jaar zit er telkens tussen. Dan kan Sony wel heel stoer roepen "de PS3 gaat wel 10 jaar mee". Als iedereen (microsoft en nintendo) over 5 jaar met een nieuwe console komt dan loopt Sony gewoon achter de feiten aan als ze ook niet gewoon updaten. Dan zit er na 2 jaar niemand meer op een PS3 te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En we zien wat het Sega heeft gebracht....
En 10 jaar meegaan wil niet zeggen dat er niet sneller een opvolger komt. 10 jaar support vanuit Sony. Net zoals met de PSX en wat ook wel met de PS2 zal gebeuren.

[ Voor 135% gewijzigd door Shiver23 op 31-10-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:57:
[...]

Dan kan Sony wel heel stoer roepen "de PS3 gaat wel 10 jaar mee". Als iedereen (microsoft en nintendo) over 5 jaar met een nieuwe console komt dan loopt Sony gewoon achter de feiten aan als ze ook niet gewoon updaten. Dan zit er na 2 jaar niemand meer op een PS3 te wachten.
Waarom niet? Ik alvast wel. Als ik over een jaar plezier beleef aan een ps3 dan kan ik over 5-6 jaar nog altijd plezier beleven aan de ps3? Daarbij, het is al ten overvloede gezegd, die tien jaar is een indicatie voor de totale termijn waarin de ps3 zal geproduceerd worden en games zullen voor worden gemaakt . Een opvolger zal uiteraard sneller komen, maar ik vermoed dat het toch minstens 6, waarschijnlijk zeven jaar zal duren.

De technologische sprongen worden telkens kleiner. Daarvoor hoef je niet elke vier jaar met iets nieuws op de markt te komen. De ps2 zal uiteindelijk zeven jaar in roulatie zijn geweest, en hoor je iemand klagen? Valt nog goed mee. Goede timing, nu nog het merendeel van de gezinnen een sdtv heeft, dat de ps2 nog altijd actief is (als sd console)

Nu is met deze generatie een grote stap voorwaarts gezet op gebied van tv's. Hoge resolutie, progressive beelden, enz... Een stap die dringend moest genomen worden, omdat de huidige tv's toch wel hun grenzen lieten zien en om terug 'on par' te komen met pc gaming. Nu zal die resolutie de volgende twintig jaar zeker niet veranderen. Gewone standaard tv is 50 jaar in gebruik geweest. Ze zouden gek zijn om de markt weeral te forceren op een nieuwe standaard. En meer dan 1080p op de schermen zoals we ze nu kennen maakt helemaal niets meer uit (huidige grootte).
Meer alleen maar omwille van meer haalt niets uit, de meerwaarde van nog hogere resolutie is bijzonder klein tov de kosten.

We komen echt op het eindpunt van een ontwikkeling wat betreft tv technologie. In dat opzicht is het niet verwonderlijk dat de ps3 mogelijks heel lang kan meedraaien.

Daarbij heb ik het liever zoals sony het doet. Iedereen heeft het altijd maar over hoe ze afgeript worden door de producenten. Wel, ik zou me meer afgeript voelen als ze de ps3 na vier jaar ineens lieten vallen, dan met de huidige prijzen voor de ps3.

Je weet dat je met je investering en de games collectie die je koopt nog lang rustig kan gamen. Terwijl de ms boys waarschijnlijk van de ene console op de andere gerushed worden.

Trouwens, waar staat het geschreven dat de generaties in dezelfde periode (zelfde jaar) gelanceerd moeten worden? Dit zal vanaf nu zeker niet meer gebeuren. Aangezien de ps3 een jaar later komt dan de xbox360, en de upgrade cyclus bij microsoft een jaar korter ligt dan bij sony, zal tussen de xbox3 en de ps4 minstens twee jaar komen te liggen. Big deal. Wie daarover zo freaked out is zou beter eens wat meer buiten komen :)

En het is ook wel eens fijn om de markt te laten consolideren, tot rust te laten komen. De consumenten zullen ze het in dank afnemen. Nee, ik heb helemaal geen probleem met 6 jaar per console cyclus (sony) ipv 4 jaar (ms)

Als ze mee zouden willen gaan met de volgende generatie van ms, zou de ps3 slechts een kort leven van 3 jaar beschoren zijn. Ondenkbaar, en niet toelaatbaar

Algemeen.

Hoe meer ik lees en hoor over de ps3, hoe enthousiaster ik word (ja, nog enthousiaster :) ). Ik ben al een grote fan van de playstation franchise, maar de ps3 is echt subliem. Die looks, die verfijnde vormen, de interface, de games, gratis online, de mogelijkheden. Bij die filmpjes waarin ze de ps3 uit de doos halen valt me op dat hij niet eens zo groot is als ik had gevreesd. Dit is iets wat mag gezien worden naast je tv.

En dan de berichten dat hij echt weinig lawaai maakt, vergeleken met andere consoles. Dit is toch té goed :) .

Ben ik even blij dat ik mij, in die hype om toch maar 'next gen' te kunnen gamen, niet heb laten overhalen tot een impuls aankoop van die xbox. Hij sprak me het voorbije jaar al maar matig aan. Maar nu ik de details ken over de ps3 laat de xbox me siberisch koud. Op zich geen slechte console of games, maar ik heb er niet datzelfde gevoel bij. Zo simpel.

In my book: PS3 >>>>>> Wii/xbox360

En ja, ik kan het ook niet betalen bij launch, maar dan nog komt hier geen goedkopere 360 in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

heeft niets met grotere stappen te maken, zo werkt het al jaren

Sega:
ms - 1985
md - 1989/90
sat - 1994/95
dc - 1998/99

Nintendo
nes - 1983/87
snes - 1990/92
n64 - 1996/97
gc - 2001/02
wii - 2006

4 a 5 jaar zit er telkens tussen. Dan kan Sony wel heel stoer roepen "de PS3 gaat wel 10 jaar mee". Als iedereen (microsoft en nintendo) over 5 jaar met een nieuwe console komt dan loopt Sony gewoon achter de feiten aan als ze ook niet gewoon updaten. Dan zit er na 2 jaar niemand meer op een PS3 te wachten.
De ps3 blijft gewoon 10 jaar op de markt, maar na een jaar of 6 komt er wel gewoon een opvolger. De NES is bij elkaar zelfs 20 jaar in productie gebleven en de snes 13 jaar (tot en met 2000 zijn er zelfs games voor uitgekomen) maar toch was er na 5 jaar steeds een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:32:
[...]
We komen echt op het eindpunt van een ontwikkeling wat betreft tv technologie. In dat opzicht is het niet verwonderlijk dat de ps3 mogelijks heel lang kan meedraaien.
Pardon? De nieuwe soorten schermen schieten als paddestoelen uit de grond atm (SED, oled en zelfs laser schermen zijn in ontwikkeling) Na jarenlang hetzelfde systeem gebruikt is zit er eindelijk een beetje ontwikkeling in de monitor branche.
Je weet dat je met je investering en de games collectie die je koopt nog lang rustig kan gamen. Terwijl de ms boys waarschijnlijk van de ene console op de andere gerushed worden.
Tja, de Pc ontwikkeling gaat gewoon onverminderd door, en als het verschil console/pc te groot wordt ga je dat zeker zien in de verschuiving van verkochte games, zodra de pc games subliem mooi zijn ivt de consoles zal de update er gewoon weer aan komen, net als in de jaren 80/90. Je zegt wel dat de stappen minder groot zijn, maar kijk eens naar wat er aan zit te komen, multi cores (dan heb ik het niet over 2 of 4) (en cell is geen multicore in de pc zin van het woord, 1 hoofdproccessor met veel cocpu's) ulticore gpu's komen er ook aan (nu zitten ze nog ieder op een apparte kaart) physics kaarten, die voor veel realistischere bewegingen zorgen. Noem het maar op, De ontwikkelingen gaan alleen maar harder, en als je niet bij blijft met de ontwikkelingen dan ga je dat als firma toch echt merken in de portomonee.
Trouwens, waar staat het geschreven dat de generaties in dezelfde periode (zelfde jaar) gelanceerd moeten worden? Dit zal vanaf nu zeker niet meer gebeuren. Aangezien de ps3 een jaar later komt dan de xbox360, en de upgrade cyclus bij microsoft een jaar korter ligt dan bij sony, zal tussen de xbox3 en de ps4 minstens twee jaar komen te liggen. Big deal. Wie daarover zo freaked out is zou beter eens wat meer buiten komen :)
Als ze mee zouden willen gaan met de volgende generatie van ms, zou de ps3 slechts een kort leven van 3 jaar beschoren zijn. Ondenkbaar, en niet toelaatbaar
Daarom hebben ze ook idd een flink probleem.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:49:
[...]

De ps3 blijft gewoon 10 jaar op de markt, maar na een jaar of 6 komt er wel gewoon een opvolger. De NES is bij elkaar zelfs 20 jaar in productie gebleven en de snes 13 jaar (tot en met 2000 zijn er zelfs games voor uitgekomen) maar toch was er na 5 jaar steeds een opvolger.
Dit onderseunt precies wat ik zeg imho, je ziet dat de NES er nog best flink was, de Snes wel wat korter, en daarna gaat het alleen maar harder. Ik zie geen enkele reden waarom die trend gebroken zou worden met deze generatie consoles. Ook nintendo zal over een paar jaar dingen verzinnen die hun model nog beter maken (nauwkeurigere controls met die Wiimote, helm erbij voor VR noem het maar op)

[ Voor 15% gewijzigd door Maverick op 31-10-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Als iedereen (microsoft en nintendo) over 5 jaar met een nieuwe console komt dan loopt Sony gewoon achter de feiten aan als ze ook niet gewoon updaten.
Ik denk dat Sony heus wel achter MS aan gaat als MS in 2010 een nieuwe XBOX aankondigd. Feit blijft echter wel dat Sony op dat moment wellicht weer een technologische voorsprong heeft op MS dankzij nieuwere technieken. MS heeft haar technologische voorsprong op de PS2 nooit waar kunnen maken doordat de PS2 véél populairder was en nog steeds is. De PS3 krijgt zeer waarschijnlijk weer net zo'n support uit de industrie en de consument dankzij de naam en het giga succes dat de PS2 heet.

Mensen die dit betwijfelen moeten maar eens goed gaan kijken naar de massale kritiek die de PS2 kreeg toen zij werd gelaunched, te duur, slechte support, geen standaard ethernet, onnodige dvd drive noem maar op. De kritiek stommelde echter vlot weg nadat de PS2 een tijdje op de markt was en verkocht als een raket.

Ik weet: in het verleden behaalde resustaten bieden geen garantie voor de toekomst; maar alle ingrediënten die de PS2 succesvol maakte zitten ook nu weer in de PS3 + nieuwe dingen. Ik zie werkelijk niet in waarom de PS3 niet weer een succes zal worden.
Dan zit er na 2 jaar niemand meer op een PS3 te wachten.
Om jou stelling te weerleggen grbuik in de situatie tussen de PS2 en de XBOX 360:
Kijk eens naar de verkoopcijfers van de PS2 op dit moment of van het afgelopen jaar... de PS2 heeft nog geen enkele keer de 360 voor zich moeten dulden qua verkoopcijfers. En dan heb ik het niet over enkele honderden units meer. Ik snap niet waar je de ballen vandaan hebt om te zeggen dat niemand meer een PS3 zou willen hebben omdat er een nieuw formaat op de markt is. De PS2 bewijst op dit moment zeker het tegenovergestelde! Mensen met een PS2 worden niet teleurgesteld, zelfs niet in de lauch window van de PS3. OKAMI, GOW2, FF12, BULLY allemaal toppers die het de PS2 eigenaren helpt om zeer blij te zij met hun "oude" console. Dit soort games die enkel op de PS uitkomen helpen een hele hoop mensen een beslissing te nemen als ze het tijd vinden om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
swopdark schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:29:
[...]
Om jou stelling te weerleggen grbuik in de situatie tussen de PS2 en de XBOX 360:
Kijk eens naar de verkoopcijfers van de PS2 op dit moment of van het afgelopen jaar... de PS2 heeft nog geen enkele keer de 360 voor zich moeten dulden qua verkoopcijfers. En dan heb ik het niet over enkele honderden units meer. Ik snap niet waar je de ballen vandaan hebt om te zeggen dat niemand meer een PS3 zou willen hebben omdat er een nieuw formaat op de markt is. De PS2 bewijst op dit moment zeker het tegenovergestelde! Mensen met een PS2 worden niet teleurgesteld, zelfs niet in de lauch window van de PS3. OKAMI, GOW2, FF12, BULLY allemaal toppers die het de PS2 eigenaren helpt om zeer blij te zij met hun "oude" console. Dit soort games die enkel op de PS uitkomen helpen een hele hoop mensen een beslissing te nemen als ze het tijd vinden om over te stappen.
De ps2 is idd nog niet ten onder, we zijn echter nog niet eens een jaar overweg, ik weet zeker dat er over een jaar nog maar sporadisch ps2 games en consoles te krijgen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:29:
[...]

Ik denk dat Sony heus wel achter MS aan gaat als MS in 2010 een nieuwe XBOX aankondigd. Feit blijft echter wel dat Sony op dat moment wellicht weer een technologische voorsprong heeft op MS dankzij nieuwere technieken.
Gekke opmerking is dit altijd. Op Blu-Ray na (wat een twijfelachtig voordeel heeft) ontlopen de specs van de PS3 en de 360 elkaar niet.

Op zich niet gek, aangezien ze tegelijk gepresenteerd zijn, en tegelijk op de markt moesten komen. Dat Sony 1 jaar (in US en Japan, Europa veel later, of zijn er nog mensen die echt denken dat de PS3 in maart komt :z )te laat op de markt komt, met dezelfde specs, maakt het niet een nieuwere console.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 31-10-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Dat suggereerd alsof de PS3 identiek is aan Xbox 360. Dat zul je even moeten onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:38

inXs

known as inXs

PWM schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:02:
[...]

Gekke opmerking is dit altijd. Op Blu-Ray na (wat een twijfelachtig voordeel heeft) ontlopen de specs van de PS3 en de 360 elkaar niet.

Op zich niet gek, aangezien ze tegelijk gepresenteerd zijn, en tegelijk op de markt moesten komen. Dat Sony 1 jaar (in US en Japan, Europa veel later, of zijn er nog mensen die echt denken dat de PS3 in maart komt :z )te laat op de markt komt, met dezelfde specs, maakt het niet een nieuwere console.
Het is onderhand wel bekend volgens mij dat door middel van de cell veel betere physics op het beeld getoverd kunnen worden? De andere specs zijn ook redelijk anders eigenlijk...

Dus nee ik ben het er niet mee eens dat ze dezelfde specs hebben.

superB

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.