Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.733 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

inXs schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:56:
[...]

Het is onderhand wel bekend volgens mij dat door middel van de cell veel betere physics op het beeld getoverd kunnen worden? De andere specs zijn ook redelijk anders eigenlijk...

Dus nee ik ben het er niet mee eens dat ze dezelfde specs hebben.
Ik heb het inderdaad niet duidelijk neergezet. De hardware is natuurlijk anders.

Echter, de technologische voorsprong, is op dit moment niet te claimen.

Maar de Cell kan betere physics? Ik heb de games er nog niet mee gezien? Jij wel? En zijn Physics de enige taak van de CPU?

Nee, de consoles zijn misschien gelijk, misschien is de PS3 iets beter dan de 360, misschien wel vice versa.

Maar zeggen dat de PS3 een Technologische Voorsprong heeft gaat er echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn leer er nou mee leven dat je uiteindelijk niet veel verschil tussen een ps3 en of x360 zal zien, en zo als we allemaal weten is de snelste console nooit een garantie geweest voor het grootste markt aandeel dus ga nou ook niet doen alsof de ps3 opeens gaat 0wnen omdat ie ''sneller'' is dan de x360.

En zijn jullie allemaal vergeten dat de ps3 eigelijk voor 2005 in de planning stond? de reden dat het niet zoveel uitmaakt dat de ps3 later komt is omdat de ps2 nogsteeds zo enorm populair is.

Ik denk niet dat MS weer na 4 jaar met een nieuwe console komt, dat heeft geen nut. De xbox1 was er alleen om marktaandeel te krijgen, de x360 is er om nu echt te gaan (proberen) concurreren. En vergeet niet dat de psx en ps2 alleen zo lang op de markt zijn gebleven omdat ze zo populair waren. Mocht Sony bv maar 20% marktaandeel krijgen dan is de ps3 na 4 a 5 jaar ook zo dood als maar zijn kan. Levensduur staat of valt bij het marktaandeel dat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
swopdark schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:29:
Om jou stelling te weerleggen grbuik in de situatie tussen de PS2 en de XBOX 360:
Kijk eens naar de verkoopcijfers van de PS2 op dit moment of van het afgelopen jaar... de PS2 heeft nog geen enkele keer de 360 voor zich moeten dulden qua verkoopcijfers. En dan heb ik het niet over enkele honderden units meer. Ik snap niet waar je de ballen vandaan hebt om te zeggen dat niemand meer een PS3 zou willen hebben omdat er een nieuw formaat op de markt is. De PS2 bewijst op dit moment zeker het tegenovergestelde! Mensen met een PS2 worden niet teleurgesteld, zelfs niet in de lauch window van de PS3. OKAMI, GOW2, FF12, BULLY allemaal toppers die het de PS2 eigenaren helpt om zeer blij te zij met hun "oude" console. Dit soort games die enkel op de PS uitkomen helpen een hele hoop mensen een beslissing te nemen als ze het tijd vinden om over te stappen.
Misschien verkoopt de PS2 na de launch van de PS3 nog steeds het best van alle consoles. Simpelweg omdat hij betaalbaar is en er, zoals je zelf zegt, genoeg games uit zijn die de aanschaf van een PS2 rechtvaardigen. Alleen is dat geen garantie dat de PS3 ook zo goed gaat verkopen. Persoonlijk denk ik dat hij te duur is, maar zodra hij beter betaalbaar wordt vind ik het zeker de gedachte waard om er 1 aan te schaffen, mits de games echt veel verschillen van de 360 en de F1 licentie goed gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Ik heb even een linkje gevonden van een PS3 event in New York waarbij er een hoop games speelbaar waren. Check deze fotos uit van de games "ingame" op een hele hoop "wicked" BRAVIA screens. Be amazed!! Het zijn foto's van games in actie maar kijk eens naar het detail van dat ene plaatje van motorstorm of resistance... ziet er ontzettend bruut uit...

http://www.forums.e-mpire.com/showthread.php?t=64152

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Hier een stukje van een (waarschijnlijk) PS fanboy maar de dingen die hij schrijft kunnen nog best wel een flink waar gaan worden. De 360 heeft tussen GOW en halo3 geen echte toppers in huis terwijl de PS3 dit voorjaar flink gaat huishouden.

http://www.ps3focus.nl/sitee/artikelen/bekijk.php?id=123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
swopdark schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:44:
Hier een stukje van een (waarschijnlijk) PS fanboy maar de dingen die hij schrijft kunnen nog best wel een flink waar gaan worden. De 360 heeft tussen GOW en halo3 geen echte toppers in huis terwijl de PS3 dit voorjaar flink gaat huishouden.

Ik snap die focus op andere consoles niet zo. Wat heb je er als PS3 bezitter aan wat Microsoft of Nintendo doet? Helemaal niets imho. Het enige dat mij interesseerd, mocht ik een PS3 hebben, is of de PS3 leuk speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:37
Tsja, als je graag de beste games wil spelen hoop je toch dat de concurrentie ergens faalt. Ik vergeet ook nooit weer dat FF7 op de PS uitkwam puur omdat Nintendo verkeerde hardware keuzes maakte.
De grootste game uit de geschiedenis (in ieder geval voor mij en velen anderen). dan ben je als PS bezitter toch best blij hoor :9

Lijkt me reden genoeg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:38

inXs

known as inXs

Roamor schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:49:
[...]

Ik snap die focus op andere consoles niet zo. Wat heb je er als PS3 bezitter aan wat Microsoft of Nintendo doet? Helemaal niets imho. Het enige dat mij interesseerd, mocht ik een PS3 hebben, is of de PS3 leuk speelt.
Nou kijk naar sega, als de concurenten allerlei leuke stunts uithalen, zou de kans er natuurlijk zijn dat de PS3 uit beeld verdwijnt, met al zijn support en games... (nou gebeurd dat niet zo snel met sony denk ik), maar toch, dat zou er evt kunnen gebeuren... Het blijven speculaties hè.

Verder maakt het mij ook niet bepaald uit wat de rest doet, in de hoop dat sony dan ook de leuke trucjes uit blijft halen om bij te blijven.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:44:

Tja kwestie van smaak denk ik. In het eerste jaar zal je ook niet veel soeps voor de ps3 zien terwijl de betere x360 titels nu juist eraan beginnen te komen. Het is zo'n beetje standaard dat er in het eerste jaar niet echt veel goede titels uitkomen. Op gametrailers.com staat ook een interview met 3 bekende mensen uit de industrie (oa oprichter van naughy dog en de maker van cod) en die zeggen precies hetzelfde. Koop je nu een x360 dan weet je dat je binnenkort goede games krijgt. Koop je nu een ps3 zit je eigelijk nog een jaar te wachten van veel echt kwalitatief goede games zal je nog niet zien het eertje jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Pewwy schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:46:
[...]

Misschien verkoopt de PS2 na de launch van de PS3 nog steeds het best van alle consoles. Simpelweg omdat hij betaalbaar is en er, zoals je zelf zegt, genoeg games uit zijn die de aanschaf van een PS2 rechtvaardigen. Alleen is dat geen garantie dat de PS3 ook zo goed gaat verkopen. Persoonlijk denk ik dat hij te duur is, maar zodra hij beter betaalbaar wordt vind ik het zeker de gedachte waard om er 1 aan te schaffen, mits de games echt veel verschillen van de 360 en de F1 licentie goed gebruikt gaat worden.
Dat is meer waar Wii inkomt denk ik, toch nieuw en goedkoper dan de andere consoles, Ook al is het maar een opgevoerde GC met andere controllers :)

De PS2, wat zal ik zeggen.. Game Library! er zijn zoveel leuke games op de PS2 dat het overstappen naar Xbox360...je doet dat gewoon niet!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:50:
[...]

Tja kwestie van smaak denk ik. In het eerste jaar zal je ook niet veel soeps voor de ps3 zien terwijl de betere x360 titels nu juist eraan beginnen te komen. Het is zo'n beetje standaard dat er in het eerste jaar niet echt veel goede titels uitkomen. Op gametrailers.com staat ook een interview met 3 bekende mensen uit de industrie (oa oprichter van naughy dog en de maker van cod) en die zeggen precies hetzelfde. Koop je nu een x360 dan weet je dat je binnenkort goede games krijgt. Koop je nu een ps3 zit je eigelijk nog een jaar te wachten van veel echt kwalitatief goede games zal je nog niet zien het eertje jaar.
Ten eerste zijn sommige launchtitles van de PS3 echt niet slecht, om het maar even zacht uit te drukken, en ten tweede interesseert het me geen ene reet wat de maker van CoD vindt mbt de PS3, want ze zijn echt niet gefocussed op die console en zo bijzonder zijn hun skills nu ook weer niet dus zijn zij nu de aangewezen persoon om iets over de PS3 te kunnen zeggen? Nee. Wat boeit zijn japanse developers, als die het laten afweten dan is de PS3 afgeschreven, maar dat zie ik niet zo somber in eerlijk gezegd.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gut o gut zegt er iemand iets over jouw geliefde stukje plastic wat jou niet aanstaat dat je meteen zo opgefokt doet? Of geloof je er werkelijk in dat je het eerste jaar al toptitels gaat zien? ja er zijn een paar launchgames die de moeite waard zijn en ja er zullen ook een nog wel een paar titels uitkomen in het eerste jaar die de moeite waard zijn maar dat is met de x360 en wii net zo. Maar voor de rest zal het allemaal niet veel voorstellen zoals zo'n beetje altijd het geval is.

Maargoed zoiets is natuurlijk hard om te slikken voor jouw of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
De line-up van geen enkele console die pas uitkomt is echt goed te noemen. Kijk naar de PS2 die had een erg slechte line-up. De echte stroom met goede spellen kwam pas op gang met de launch van GT3.

Ik vind persoonlijk dat de PS3 het dit keer een stuk beter doet qua launch... dit komt natuurlijk mede doordat de launch flink is verschoven en ontwikkelaars de tijd hebben gehad hun games op te poetsen en bij te schaven. Voor de launch in de US and A en Japan zijn niet ontzettend veel goed titels maar iig wel RFOM en motorstorm, FEAR, + een hoop sport spellen waar de amerikanen dol op zijn.

Voor de launch in Europa heeft menig gamer gewoon niet genoeg geld om alle PS3 toppers te kunnen kopen:
  • MOTORSTORM
  • RFOM
  • GENJI 2
  • Heavenly Sword
  • DMC 4
  • GTHD
  • FEAR
  • SONIC
+ vast nog een hele lijst games die ik vergeten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genji was toch niet zo goed volgens famitsu? gthd is gt4 opgevoerd, fear is er dan al 2 jaar op de pc en de laatste goede 3d sonic is al jaaaren geleden. Dan houd je 4 titels over die je toevallig allemaal maar leuk moet vinden wat niet het geval is (niet iedereen vind dezelfde games leuk). Uiteindelijk mag je blij zijn als er voor iedereen een stuk of 3 echte toppers zijn in het eerste jaar. Maargoed dat geld voor iedere console maar sommige doen opeens alsof de ps3 opeens vanaf dag 1 alleen maar toppers heeft terwijl je daar net als altijd weer bijna een jaar op moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:56:
Genji was toch niet zo goed volgens famitsu? gthd is gt4 opgevoerd, fear is er dan al 2 jaar op de pc en de laatste goede 3d sonic is al jaaaren geleden.
De spellen die je noemt zijn dan wel spellen die zich reeds op andere platformen of in prequels hebben bewezen als goede games. De verwachtingen van PS3 spellen zijn inmiddel zo torenhoog geworden (vooral bij veel journalisten) dat alle spellen die niet vernieuwend zijn of ook op de 360 zijn uitgekomen ineens niet meer leuk of de moeite waard zouden zijn. Dit zie je gebreuren bij OBLIVION of FEAR. Naar mijn idee niet terecht. niet iedere gamer heeft een 360 en heeft dus ook niet van OBLIVION mogen genieten in full detail. Ook fear vereist een flinke pc om de game enigzins soepel en strak te laten draaien. Doordat deze games ook op de 360 en PS3 uitkomen verschaf je een hele hoop gamers van kwalitatief goede spellen zoals ze oorspronklijk zijn bedoeld.
sommige doen opeens alsof de ps3 opeens vanaf dag 1 alleen maar toppers heeft terwijl je daar net als altijd weer bijna een jaar op moet wachten.
de PS3 laat wel zien dat het enorm veel potentie heeft en laat met de eerste generatie games gelijk zien dat het de 360 gemakkelijk kan bijbenen. Daarnaast lijkt de toon ook gezet qua games; ik bedoel de PS komt weer met veel japans getinte games welke de PS2 ook het voordeel hebben gebracht tov de xbox. Wat ik juist onterecht vind is dat er op veel fora wordt gebracht dat de PS3 bij launch niks te bieden heeft terwijl er behoorlijk wat goede games worden gereleased die het predikaat next gen wel waardig zijn. Nu er ook steeds meer hand-on gebruikerservaringen online komen stommeld het negatieve "groot, lelijk, en te warm" verhaal ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik allemaal wel maar daar ging het niet om. Het ging om die post waarin werd beweerd dat de ps3 meteen al een lading toptitels zou krijgen wat gewoon niet waar is (op die paar titels na dan maar dat geld voor iedere console).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:53:
Tsja, als je graag de beste games wil spelen hoop je toch dat de concurrentie ergens faalt. Ik vergeet ook nooit weer dat FF7 op de PS uitkwam puur omdat Nintendo verkeerde hardware keuzes maakte.
De grootste game uit de geschiedenis (in ieder geval voor mij en velen anderen). dan ben je als PS bezitter toch best blij hoor :9

Lijkt me reden genoeg >:)
offtopic:

/me wacht nog steeds hoopvol op een next-gen ff7 remake :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:56:
Genji was toch niet zo goed volgens famitsu? gthd is gt4 opgevoerd, fear is er dan al 2 jaar op de pc en de laatste goede 3d sonic is al jaaaren geleden. Dan houd je 4 titels over die je toevallig allemaal maar leuk moet vinden wat niet het geval is (niet iedereen vind dezelfde games leuk). Uiteindelijk mag je blij zijn als er voor iedereen een stuk of 3 echte toppers zijn in het eerste jaar. Maargoed dat geld voor iedere console maar sommige doen opeens alsof de ps3 opeens vanaf dag 1 alleen maar toppers heeft terwijl je daar net als altijd weer bijna een jaar op moet wachten.
GTHD opgevoerd of niet, het blijft Gran Tourismo!!!! :9~
RFOM, _/-\o_ :o
Motostortm :9~ :9~ :9~ :9~
Heavenly Sword :9 :9 :9
NBA2K7 _/-\o_
Dat boks spel! :P :P

Naar mijn mening de beste console launch-up ever!!! ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:43:
Dat weet ik allemaal wel maar daar ging het niet om. Het ging om die post waarin werd beweerd dat de ps3 meteen al een lading toptitels zou krijgen wat gewoon niet waar is (op die paar titels na dan maar dat geld voor iedere console).
Mja, jij beweert dat het allemaal maar brak is en dat de XBox 360 nu toptitels begint te krijgen en de PS3 dus nog wel een jaar minimaal moet wachten.

Ik bestrijd die mening, want ik ben het niet met je eens dat 1) de ps3 zeker nog een jaar met brakke troep opgescheept zit en 2) dat de XBox 360 nu toptitels gaat krijgen. De XBox heeft IMHO ook nooit exclusieve toptitels gehad, en waarom zou de XBox360 dat nu ineens wel hebben? Omdat een developer van een cross-console bedrijf dat roept? ooit ps2 games van japanse makelij gespeeld? Waarom zijn die dan allemaal brak de komende tijd?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

EfBe schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:54:
XBox heeft IMHO ook nooit exclusieve toptitels gehad, en waarom zou de XBox360 dat nu ineens wel hebben?
_O-

- Gears of War
- BioShock
- Mass Effect
- Splinter Cell 5
- Forza 2
- Saints Row
- PGR 4
- Dead Rising
- PGR 3
- Kameo
- Condemned
- Alan Wake
- Too Human
- Banjo Kazooie
- Viva Pinata
- Test Drive Unlimited
- Gears of War
- Halo Wars
- Halo 3
- Blue Dragon
- Huxley
- Interstellar Marines
- Just Cause
- Kane & Lynch: Dead Men
- Lost Odyssey
- Lost Planet: Extreme Condition
- Marvel Universe Online
- Overlord
- Project Offset

En nog veel meer :+

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 06-11-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Staat wel wat leuks tussen maar toptitels zijn het zeker niet allemaal.
Maar het aanbod voor beide consoles wordt zo groot dat je aan geen van beiden een miskoop doet. Dat is gewoon zeker.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:54:
[...]

Mja, jij beweert dat het allemaal maar brak is en dat de XBox 360 nu toptitels begint te krijgen en de PS3 dus nog wel een jaar minimaal moet wachten.

Ik bestrijd die mening, want ik ben het niet met je eens dat 1) de ps3 zeker nog een jaar met brakke troep opgescheept zit en 2) dat de XBox 360 nu toptitels gaat krijgen. De XBox heeft IMHO ook nooit exclusieve toptitels gehad, en waarom zou de XBox360 dat nu ineens wel hebben? Omdat een developer van een cross-console bedrijf dat roept? ooit ps2 games van japanse makelij gespeeld? Waarom zijn die dan allemaal brak de komende tijd?
Tja dat jij niet neutraal naar een console kan kijken is niet mijn schuld. Het feit is gewoon dat de x360 het het eerstje jaar met weinig echt goede titels heeft moeten doen en nu komen de goede games eraan. Hetzelfde zie je met de ps3, er zijn wel wat goede titels die eraan komen, maar de echte toppers, zoals FF zullen nog zeker tot eind 2007 op zich laten wachten. Niet dat dat erg is, gebeurt bij elke console, maar ga nou niet doen alsof je voor de ps3 in 2007 opeens een hele lading toppers (jaja in jouw ogen zullen er vast genoeg zijn...) komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Is ook logisch dat bij de launch nog niet de grote toptitels meegeleverd worden. Das een heel simpel commercieel rekensommetje dat bij de launch de installbase erg klein is en de ontwikkeling van een toptitel over het algemeen het nodige kost. Op het moment dat je maar maximaal 500.000 games verkoopt in het begin, omdat er niet meer consoles beschikbaar zijn, kun je waarschijnlijk je kosten er niet uithalen.
Een echte toptitel zal in de periode na de launch natuurlijk ook nog wel verkocht worden, maar games zakken over het algemeen al vrij snel in prijs.

Voor mij reden om voor de PS3 te gaan is omdat ik denk dat deze langer toptitels zal blijven krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
PWM schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:01:
- Gears of War
- BioShock
- Mass Effect
- Splinter Cell 5
- Forza 2
- Saints Row
- PGR 4
- Dead Rising
- PGR 3
- Kameo
- Condemned
- Alan Wake
- Too Human
- Banjo Kazooie
- Viva Pinata
- Test Drive Unlimited
- Gears of War
- Halo Wars
- Halo 3
- Blue Dragon
- Huxley
- Interstellar Marines
- Just Cause
- Lost Odyssey
- Marvel Universe Online
- Overlord
- Project Offset
:D Als je dit allen toptitels noemt dan snap ik ineens waarom je zo gek bent op de 360 :o

"wake up and smell the coffee" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:33
swopdark schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:55:
[...]

:D Als je dit allen toptitels noemt dan snap ik ineens waarom je zo gek bent op de 360 :o

Niemand zei dat het toptitels waren?

Ging om xbox360 exclusive titels

(en Gears Of War staat er 2x in :+ )

Edit sorry zie het nu ook zelf staan }:O (na 3x lezen)

Mhja vind het zelf ook niet allemaal toptitels maar ongeveer de helft spreekt mij wel aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Yamy_Daffy op 06-11-2006 18:09 ]

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PS3 launch wordt zeker goed, Resistance en Heavenly Sword doen het hem voor mij. Ik geloof er trouwens geen reet van dat DMC4 een euro launchtitel zal zijn maar goed.

Maar de Xbox 360 heeft Mass Effect, Lost Planet, Halo 3 en Blue Dragon in het verschiet. Dit zijn allemaal dikke Triple A titels.

Het is heel gewoonlijk dat er na de launch van een console een periode volgt waarin er geen of weinig games uitkomen die de moeite waard zijn. Dit was bij de 360 zeker het verhaal.

Maar als Metal Gear Solid 4 en Final Fantasy XIII eenmaal uitzijn voor de PS3 dan is het echt feest :*)
Hopelijk haalt MGS4 2007 nog en DMC4 ook.

Bijna Gears trouwens, kan echt niet wachten. Als die game geen 360's gaat "moven" dan weet ik het ook niet meer, dan heeft MS een probleem ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
PWM schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:01:
[...]

_O-

- Gears of War
- BioShock
- Mass Effect
- Splinter Cell 5
- Forza 2
- Saints Row
- PGR 4
- Dead Rising
- PGR 3
- Kameo
- Condemned
- Alan Wake
- Too Human
- Banjo Kazooie
- Viva Pinata
- Test Drive Unlimited
- Gears of War
- Halo Wars
- Halo 3
- Blue Dragon
- Huxley
- Interstellar Marines
- Just Cause
- Lost Odyssey
- Marvel Universe Online
- Overlord
- Project Offset

En nog veel meer :+
En Gears of War staat er 2 keer in om het meer te laten lijken zeker :+
De 360 is een leuke console hoor, maar er is dit jaar nog maar 1 game die ik ervoor ga kopen en dat is GoW

[ Voor 83% gewijzigd door SToRM666 op 06-11-2006 20:14 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Of Lost Planet, waarvan ik denk dat die niet lang Xbox exclusive blijft, hoogstens 1 jaar. Kijk maar eens wat er met die andere 'exclusives' zijn gebeurd.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Arx schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:44:
Of Lost Planet, waarvan ik denk dat die niet lang Xbox exclusive blijft, hoogstens 1 jaar. Kijk maar eens wat er met die andere 'exclusives' zijn gebeurd.
Het gaat nieteens over het aantal exclusives, maar over de start die de nieuwe PS3 gaat meemaken. Als er één teken aan de wand is dat aangeeft dat de PS3 de belofte van kwaliteit gaat nakomen dan is het wel de kwaliteit van de launchgames die we krijgen voorgeschoteld. Als je de berichten mag geloven dan staat heel de USA op der kop voor de PS3 en zal vooral de PS3 daar een goede start meemaken. De beperkte hoeveelheid consoles is nieteens zozeer een nadeel voor Sony omdat het de hype rondom het apparaat alleen maar versterkt. Dat er mensen zijn die alsnog naar de Wii of 360 zullen uitwijken betwijfel ik nieteens maar spiegel het naar jezelf:

[lamevergelijking]
Je wilt een Ford Mustang GT kopen (300pk, 8 cilinders) maar op het moment dat je de winkel binnenloopt hebben ze enkel nog de normale Mustang staan (200pk, 6 cilinders) ook een snelle bak en erg stoer maar je was toch echt van plan de GT te kopen. Wat zou je doen: wacht je twee maanden en je hebt alsnog je GT. Of ga je alvast in de 200pk versie scheuren met de wetensschap dat er ooit naast je bij het stoplicht een GT zal komen te staan. Ik zou het wel weten.
[/lamevergelijking]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
swopdark schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:03:
Het gaat nieteens over het aantal exclusives, maar over de start die de nieuwe PS3 gaat meemaken. Als er één teken aan de wand is dat aangeeft dat de PS3 de belofte van kwaliteit gaat nakomen dan is het wel de kwaliteit van de launchgames die we krijgen voorgeschoteld.
Maar hoe kun je dat bepalen als je nog geen enkel spel hebt gespeeld? Goed, grafisch ziet het er prachtig uit, maar als de besturing ruk is, ben je op elk spel snel uitgekeken.
Als je de berichten mag geloven dan staat heel de USA op der kop voor de PS3 en zal vooral de PS3 daar een goede start meemaken.
Frappant dat Gamekings in Japan met moeite consoles (of aankondigingen daarvan) in de winkels konden vinden. Een goede (=uitverkochte) launch is niet zo moeilijk. Als het product maar exclusief houdt, en zorgt dat er niet al te veel consoles bij de introductie beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:55:
[...]

En weer eens die lijst. Je hebt ze klaarstaan om te copy pasten zeker? ;)

Nogmaals, als meer dan de helft ook op vista/xp verschijnt (pc dus) dan noem ik dat geen exclusives. Iedereen zal na verloop van tijd deze pc games ook op middelmatige pc's kunnen spelen. Desnoods pas over twee jaar, maar dan nog zullen ze gewoon ook in de pc budget bak liggen. Waarmee ik wil aangeven dat wie geen 360 heeft, het merendeel van deze games, ofwel vroeger, ofwel later, gewoon op z'n pc zal kunnen spelen (hangt af van waarvoor je je pc gebruikt en hoeveel je daaraan uitgeeft). Maw niet exclusief dus.

niet verwonderlijk omdat xbox360=microsoft=windows. Gemakkelijk om te zetten, veel steun vanuit de developers bij microsoft zelf waarschijnlijk. Je zal het met me eens zijn dat 360/windows dichter bij elkaar aanleunt dan ps3 / windows.

En dan nog, wat ben je met deze lijst van exclusives als ik persoonlijk in nauwelijks enkele van die games geïnteresseerd ben. Bij sommige mensen stopt hun leven niet bij gamen. Als ik drie van die games niet kan spelen omdat ik geen 360 heb, boeiend, so be it. Voor elke game die ik niet kan spelen zijn er twee op de PS3 die ik wel wil/kan spelen. Ik ga zowieso geen tijd hebben om al die goede games op de PS3 grondig te spelen, laat staan geld om ze allemaal te kopen. Dan ga ik er voor die paar games echt geen xbox bijkopen hoor. Die speel ik dan wel eens snel op een demopod/bij vrienden, dan heb ik dat ook weer gehad.

Jullie blazen de vetes, de strijd, de consumenten dilemma's veel te hard op. Of jullie gaan er te veel in op, bij gebrek aan betere dingen om te doen? Het is in elk geval geen verhaal op leven of dood. Playstation of sony zal zeker niet ten onder gaan, evenmin als ms met de xbox. De consument wint want die heeft de meeste keuze.

En de gewone consument, de grootste doelgroep, weet helemaal niets van die prerelease roddels, drama's ;) , dingen die goed gaan of mislopen. Ze zweren bij de solide naam van playstation en gaan gewoon een playstation halen wanneer die beschikbaar is. En zo ken ik er genoeg.
Andere consoles laten hen en ik gewoon koud. Al is dat een jaar later dan de xbox, twee jaar later? Who cares, de ps3 komt er heus ooit wel. Intussen houden we ons bezig met iets anders.

In het weekend heb ik snel nog wat battlefront II gedaan op de PS2 , het valt me nog steeds op hoe plezant deze console nog eens om op te gamen. En dat voor 150 euro voor een console met veel extra's tegenwoordig en een gigantische budgetbak. Die houdt het zeker nog vol tot de komst van de ps3. Voor mij gaat persoonlijk zelfs, qua overtuiging en games de ps2>xbox360.

Persoonlijk investeer ik ook liever in slechts één platform. Er zijn er genoeg die alle consoles uit een generatie kopen, maar dat is niet aan mij besteed. Liever één console met iets meer games en een meer uitgebreide games library dan m'n centen moeten spreiden over het onderhouden van drie consoles. Als je drie consoles nodig hebt om al je tijd te vullen moet je dringend eens andere hobby's zoeken :) Moet je ook weer wennen van console op console... enz.

Voor mij blijft de PS3 >>> 360 . Om bvb de multimedia functionaliteit van de xbox te gebruiken is het nodig dat je die linkt met een mediacenter pc (licentie kosten, extra pc die nodig is, altijd moet aanliggen, enz... extra veel gedoe) De ps3 zal standalone alle soorten media aankunnen, vanuit zichzelf. Veel meer voordelen dus. Gratis en uitgebreid netwerk, goede interface. Prachtige games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Over Linux
Sony's PlayStation 3 (PS3), due this month, will not ship with Linux pre-installed, as suggested in March by CEO Ken Kuturagi. However, TerraSoft CEO Kai Staats says his company's Yellow Dog Linux is installable by "anybody who knows how to use a keyboard, mouse, and browser," according to an interview in the Coloradoan.

Both Kuturagi and Staats have said that when running Linux, the PS3 has limitless potential to serve as a home computer, as well as a gaming device, DVD player, and digital media server. Staats told the Coloradoan, "This is not an application-limited appliance. This is a full-blown computer. There is no issue of 'can it do this or that?' It can do everything."

The PS3 is based on a "Cell" processor with a PowerPC core and seven vector processors called "synergistic processing engines" (SPEs). Its multiple SPEs are expected to bring the PS3 unprecedented graphics capabilities -- such as the ability to drive extra-high-definition "1080p" displays (1920 x 1080 displays with progressive rendering).
bron
Dit kan echt een succes worden, homebrew anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 02:17:
[...]

Voor mij blijft de PS3 >>> 360 . Om bvb de multimedia functionaliteit van de xbox te gebruiken is het nodig dat je die linkt met een mediacenter pc (licentie kosten, extra pc die nodig is, altijd moet aanliggen, enz... extra veel gedoe) De ps3 zal standalone alle soorten media aankunnen, vanuit zichzelf. Veel meer voordelen dus. Gratis en uitgebreid netwerk, goede interface. Prachtige games...
Caboman schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 02:21:
Over Linux
[...]
bron
Dit kan echt een succes worden, homebrew anyone?
Eerste quote - ik kan nog steeds niet vinden over de mogelijkheid voor de PS3 om out-of-the-box als mediaplayer te dienen (met bestanden die op bv een UPnP netwerk schijf/PC staan)
Tweede quote - met zo'n Linux kit moet dat natuurlijk zeker wel kunnen

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 12:03
Alle applicaties van Linux voor PS3 gepresenteerd

Terra Soft heeft op hun site een lijst gepresenteerd van alle applicaties die meegeleverd gaan worden met Yellow Dog Linux, welke compatibel is met de PS3. Het lijkt erop dat er geen restricties komen op deze versie van Linux.

Dit betekent dat de kans groot is dat we met YDL een app in huis halen die ons in staat stelt om onder andere alle media af te spelen. Ook zullen er zonder twijfel homebrew apps de kop opsteken, zoals emulators. De community lijkt vooralsnog te bepalen wat de grenzen zijn van Linux op de PS3.

Check hier het overzicht met alle 2248 applicaties die meegeleverd gaan worden met YDL.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

interessant...dezelfde situatie als destijds met sony's linux support op de ps2. Hebben we ook niet veel meer van gehoord.

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 07-11-2006 15:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Totaal andere situatie.
De PS2 linux kon je weinig mee en was moelijk te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant, hoeveel casuals zullen linux gaan installeren, 99,99% van de mensen met een ps3 zal ook een pc hebben? ten eerste moet je al een tobo en muis aansluiten en dan heb je nog het probleem dat mensen linux niet kennen en er niet mee kunnen werken. De gemiddelde gebruiker wil IE, outlook en MSN, Geef je ze iets anders dan zijn ze meteen compleet de weg kwijt.

Als ze het goed gaan marketen zie ik er wel een toekomst in maar anders zal het toch meer voor de wat meer hardcore gebruikers blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Je hoeft het natuurlijk niet zelf te doen natuurlijk. :) Als het veel toegevoegde waarde heeft, kun je het ook door iemand anders laten doen. Neem XBMC op de originele Xbox bijvoorbeeld. Lastig voor een leek om te doen, maar de enorme toegevoegde waarde maakt het zeker de moeite waard.

Ik ben zeker heel erg benieuwd welke mogelijkheden dit zal brengen.

[ Voor 11% gewijzigd door Roamor op 07-11-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als het echt zo compleet en bruikbaar is als ze het doen voorkomen betekent het dus browser, mediacenter, open office, emulatoren mogelijk maakt. Om zo maar even wat voorbeelden te noemen.
Wii emulator misschien? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lol, dat zou een hoop discussies schelen. Twee voor de prijs van 1. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Heb trouwens even zitten denken hoe het sturen met sixaxis (Wiimote net zo goed) makkelijk zou kunnen.Plak een stokje onder de controller en zet die op de grond. Heb je in ieder geval een referentiepunt om omheen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Met de overdaad aan ingangen die de PS3 heeft, lijkt het mij trouwens ook niet vergezocht als er iemand er ooit daadwerkelijk een Wiimote op aan weet te sluiten. Is in het verleden ook al regelmatig gedaan. De softwarematige ondersteuning is lastiger, omdat geen producent van PS3 spellen rekening zal houden met de die-hard soldeerders onder ons. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Maarehh even ter verduidelijking, zit er out of the box nou wel of geen linux op de PS3?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
inXs schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:12:
Maarehh even ter verduidelijking, zit er out of the box nou wel of geen linux op de PS3?
nee volgens mij niet maar je kunt hem gratis downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
grappig en tekenend voor de overschrijf gamejournalistiek in Nederland:

http://www.koopinfo.nl/node/823

Hier wordt ff gemeld dat de PS3 in navolging van de XBOX360 ook dvd's in 1080p kan weergeven via upscaling. Alsof de PS3 dit nu ineens toegevoegd krijgt als feature omdat de 360 dit ook kan sinds de herfst update.

Naar mijn idee was het al heel lang bekend dat de PS3 DVD geupscaled kan weergeven op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

swopdark schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:20:
[...]

nee volgens mij niet maar je kunt hem gratis downloaden.
Maar moet je die dan via je PC downloaden, op dvd branden en op de PS3 gooien? Of kan je PS3 wel out of the box al op internet om hem zo te halen?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Zelfde als downloaden van series en films op de 360. Nu zou Sony dit ook in 1x gaan doen terwijl Sony dit al tijden geleden heeft aangegeven. En Sony duidelijk voordeel heeft dat ze veel films en muziek zelf in bezit hebben itt Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:50
swopdark schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:46:
grappig en tekenend voor de overschrijf gamejournalistiek in Nederland:

http://www.koopinfo.nl/node/823

Hier wordt ff gemeld dat de PS3 in navolging van de XBOX360 ook dvd's in 1080p kan weergeven via upscaling. Alsof de PS3 dit nu ineens toegevoegd krijgt als feature omdat de 360 dit ook kan sinds de herfst update.

Naar mijn idee was het al heel lang bekend dat de PS3 DVD geupscaled kan weergeven op 1080p.
maar de 360 heeft de feature toch eerder dan de ps3? feitelijk hebben ze natuurlijk gelijk. je kunt moeilijk van niet gespecialiseerde media verwachten dat ze alle achtergronden erbij plaatsen, dat zegt mensen toch niets.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hoe kun je van 'de feature eerder' spreken als de PS3 nog niet eens op de markt is? :? Alsof de journalisten al tijden van de final spec van de PS3 wisten? ;)

Voor de rest is het artikel wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
inXs schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:00:

Maar moet je die dan via je PC downloaden, op dvd branden en op de PS3 gooien? Of kan je PS3 wel out of the box al op internet om hem zo te halen?
Waar je de boel moet halen is mij niet duidelijk. Wel is het duidelijk dat je "out of the box" op internet kan browsen en gamen. Het lijkt me echter niet de bedoeling om eerst via je pc data op schijf te moeten zetten voordat je het naar je PS3 installeert.

Al met al wordt de PS3 dan best wel een leuke pakket: Firefox, thunderbird, mediaplayers etc ik was zowiezo al van plan een toetsenbordje via usb op mijn PS3 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:08
Weet iemand of het mogelijk is om de Playstation 3 aan te sluiten op een LCD-TV met een HDMI->DVI kabel? D.w.z. HDMI in de PS3 en DVI in de LCD...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ja, zou niet weten waarom niet?
DVI met HDCP of weet je niet? Dit zou nog een beperking kunnen zijn, maar iig niet voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:14:
DVI met HDCP of weet je niet? Dit zou nog een beperking kunnen zijn, maar iig niet voor gamen.
Het lijkt mij niet.

HDMI naar DVI zou kunnen voor het beeld. Echter, over HDMI gaat ook het audio signaal, en dat gaat weer lastig over DVI :)

Of zijn er kabels die het beeld van het geluid splitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
PWM schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:18:
[...]

Het lijkt mij niet.

HDMI naar DVI zou kunnen voor het beeld. Echter, over HDMI gaat ook het audio signaal, en dat gaat weer lastig over DVI :)

Of zijn er kabels die het beeld van het geluid splitten?
Het gaat mij alleen om het beeld. Ik heb op dit moment een HD-ready LCD tv van Philips, maar deze heeft echter geen HDMI ingang, maar wel een DVI met daarnaast een Audio-IN (3,5mm jack) aansluiting.
Dus heb ik beeld dan ben ik tevreden...maarja misschien koop ik wel een andere TV...release is toch pas ove 4 maanden... 8)7
Shiver23 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:14:
HDCP is toch alleen voor Blue-ray Films om 1080p resoluties beveiligd weer te geven? Aangezien mn tv max 720p aankan heb ik daar niet zoveel aan... :)

[ Voor 23% gewijzigd door Flatwhite op 08-11-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Flatwhite schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:21:
[...]

Het gaat mij alleen om het beeld. Ik heb op dit moment een HD-ready LCD tv van Philips, maar deze heeft echter geen HDMI ingang, maar wel een DVI met daarnaast een Audio-IN (3,5mm jack) aansluiting.
Maar als het geluid over de HDMI kabel gaat heb je geen Mini-Jack erbij. Ook als je een HDMI -> DVI kabel hebt, krijg je geen aparte Mini-Jack kabel.

Of heeft de PS3 een aparte uitgang voor Mini-Jack? EDIT: Nee dus

Dat betekend dus, dat als je hem aansluit met een HDMI -> DVI stekker, je wel beeld hebt, maar geen geluid kan krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 08-11-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 07-08 22:36
Weet je wat ik me eigenlijk afvraag:
Vorig jaar kon ik voor het eerst de XBOX360 aanschouwen op de HCC Beurs. Zouden we dit jaar voor het eerst de PS3 kunnen aanschouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
masser120 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:27:
Weet je wat ik me eigenlijk afvraag:
Vorig jaar kon ik voor het eerst de XBOX360 aanschouwen op de HCC Beurs. Zouden we dit jaar voor het eerst de PS3 kunnen aanschouwen?
Tegelijk met de HCC dagen wordt de Gameplay 2006 gehouden. Dit is de eerste kans voor de nederlandse consument om de Playstation 3 uit te proberen!!!!!!
PWM schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:25:
[...]
Maar als het geluid over de HDMI kabel gaat heb je geen Mini-Jack erbij. Ook als je een HDMI -> DVI kabel hebt, krijg je geen aparte Mini-Jack kabel.

Of heeft de PS3 een aparte uitgang voor Mini-Jack? EDIT: Nee dus

Dat betekend dus, dat als je hem aansluit met een HDMI -> DVI stekker, je wel beeld hebt, maar geen geluid kan krijgen.
De PS3 heeft wel een Digital Out (optical) deze kan je aansluiten op je surround set???

[ Voor 36% gewijzigd door Flatwhite op 08-11-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Flatwhite schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:34:

De PS3 heeft wel een Digital Out (optical) deze kan je aansluiten op je surround set???
Klopt, maar hij heeft het over zijn tv, en die is niet met Optical te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
PWM schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:43:
[...]

Klopt, maar hij heeft het over zijn tv, en die is niet met Optical te bedienen.
Uhhh...die HIJ waar je het over hebt dat ben ik ;) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Flatwhite schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:59:
[...]

Uhhh...die HIJ waar je het over hebt dat ben ik ;) :w
:w Was je even kwijt :+

Ik dacht dat jij de audio via tv wilde laten lopen, i.p.v. een extern systeem :) En inderdaad, dat kan natuurlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 08-11-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

In navolging van DIT bericht zou het mogelijk moeten zijn om vanaf morgen je nickname te registreren voor het PS-netwerk.

Iemand die al een locatie heeft gevonden waar dit zou kunnen? Wil natuurlijk wel een beetje hippe naam hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Shiver23 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:32:
In navolging van DIT bericht zou het mogelijk moeten zijn om vanaf morgen je nickname te registreren voor het PS-netwerk.
Juist, en ik hoop dat er nu eindelijk een einde komt aan de "geruchten" dat je voor iedere spel een andere nickname nodig zou hebben. Sony heeft nu (weer) aangegeven dat je voor het online gamen maar 1 nickname nodig hebt.
http://www.evilgamerz.com...ws&showcomments=1&id=7844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat ik me nu afvraag: aangezien het 'normaler' wordt om een keyboard en een muis op je PS3 aan te sluiten (nu gesupport zeg maar), zouden er ook spellen gebruik van kunnen gaan maken? Denk aan Command & Conquer: Tiberium Wars ofzo. Dan ben ik namelijk compleet verkocht :) Een controller is voor sommige spellen een must, voor andere is het een showstopper (voor mij althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele punt van een console was toch dat je zonder problemen relaxed op de bank kon gamen? dan gaat een toetsenbord en muis niet echt werken. hoop echt dat ze eens ophouden met proberen consoles om te toveren in een soort gebrekkige pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:52:
Het hele punt van een console was toch dat je zonder problemen relaxed op de bank kon gamen?dan gaat een toetsenbord en muis niet echt werken. hoop echt dat ze eens ophouden met proberen consoles om te toveren in een soort gebrekkige pc.
Net zoals een pc ook steeds meer in de woonkamer komt te staan als HT system lijkt het me ook geen stom idee om je console (bijna) dezelfde mogelijkheden mee te geven incl een slick design. Waar zie jij problemen? als je geen toetsenbord op je ps3 wilt aansluiten dan doe je dat toch lekker niet? dan speel je het spel gewoon met de sisaxis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:32:Iemand die al een locatie heeft gevonden waar dit zou kunnen? Wil natuurlijk wel een beetje hippe naam hebben ;)
Heb ook al meerdere nieuwsberichten gevonden met comments waar iedereen constant vraagt "maar waar dan??"

Ik heb ook geen idee maar hoor het ook graag als iemand het heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Vandaag launch in Japan :)

Ben benieuwd naar de eerste berichten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen bedoel je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Xrenity schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:11:
Vandaag launch in Japan :)

Ben benieuwd naar de eerste berichten :+
het is vandaag 10 november, release is op 11 november. En zelfs met het tijdzone verschil zal middernacht hier voorbij zijn als in Japan de eerste winkel zijn deuren opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Middernacht in Japan is vanmiddag om 16:00 ;)
http://www.timeanddate.co...&min=0&sec=0&p1=248&p2=16

[ Voor 55% gewijzigd door Xrenity op 10-11-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En om 7 uur gaan de eerste winkels open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja voor Japs ben ik niet bang dat ze mn online nick kapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:19:
Nja voor Japs ben ik niet bang dat ze mn online nick kapen :)
wou dat ik voor 1 keer in mijn leven een jap met preorder was

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Shiver23 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:52:
Denk het niet.

In Osaka is er een rij van 650 man, naar het schijnt

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/104/293722338_406719b707.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/116/293722141_5f50df1dab.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/104/293721857_19d90edeae.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/110/293721615_e2af2da771.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/7940/photo200611101316210fd6ou7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Shiver23 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:32:
Iemand dus een idee waar ?, ik kan het (met m'n gebrekkige zoek vaardigheden :p ) niet vinden.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Xrenity schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:14:
[...]

Denk het niet.

In Osaka is er een rij van 650 man, naar het schijnt

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
:D

Maar er zijn toch geen 650 PS3's in die winkel? Dan zou je toch denken dat de achtersten de zinloosheid van het alles in gaan zien en lekker naar huis gaan :? Wel respect hoor, zoveel moeite voor een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Lees net dat de winkels inderdaad pas om 7 uur open gaan :P

Die Jappen hebben dus nog even te gaan :D
Afbeeldingslocatie: http://www.mainichi-msn.co.jp/entertainment/game/gamenews/news/images/20061111k0000m040132000p_size6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Shiver23 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:52:
Dat klopt om 7:00uur gaan de winkels open dat meld http://www.psm3mag.com/page/psm3?entry=we_interrupt_joel_to_bring ook. Zij hebben iemand naar Japan, Tokyo gestuurd om een PS3 te kopen en deze mee terug te nemen naar de UK om vervolgens WEG TE GEVEN....!!!

Verder kun je op www.psm3mag.com de launch een beetje volgen...erg leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:30
In navolging van het bericht op de FP zat ik even te kijken op de playstation 3 site naar de lanceringsdatum. Daar staat voorjaar 2007, maar stond daar niet eerst gewoon 1 maart???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 05:42
Klik Hier
Toch weer maart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:30
gelukkig maar ik schrok al! :o

Maar japan kan op dit momen al zijn ps3 kopen.... Iemand al een review gezien?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
IGN was niet echt te spreken over onderstaande games ...

Tony Hawk's Project 8 Sports 7,0 nov 9, 2006
Genji: Days of the Blade Action 6,0 nov 7, 2006

http://ps3.ign.com/index/reviews.html

Tony Hawk heeft nogal last van framedrops kennelijk, tot 15 fps zelfs Oo en geen online mode.

[ Voor 3% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 10-11-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:24:
IGN was niet echt te spreken over onderstaande games ...

Tony Hawk's Project 8 Sports 7,0 nov 9, 2006
Genji: Days of the Blade Action 6,0 nov 7, 2006
Tony Hawk heeft nogal last van framedrops kennelijk, tot 15 fps zelfs Oo en geen online mode.
Zou dat aan het developerteam liggen? Ik kan mij herinneren dat de nieuwe Hawk voor de Wii er ook al zo beroerd uitzag. Ze vergelijken het met een betere Xbox titel, dus ze kunnen het wel. Wellicht heeft tijdsdruk en een moeilijker PS3 roet in het eten gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

Roamor schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:28:
[...]

Zou dat aan het developerteam liggen? Ik kan mij herinneren dat de nieuwe Hawk voor de Wii er ook al zo beroerd uitzag. Ze vergelijken het met een betere Xbox titel, dus ze kunnen het wel. Wellicht heeft tijdsdruk en een moeilijker PS3 roet in het eten gegooid.
Maar het ziet er iig errug mooi uit !! :Y B)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:24:
Dat er geen online modus in Tony Hwak zou zitten wisten we al een tijdje, wel jammer natuurlijk terwijl er zoveel games zijn (ook van dezelfde dev) die wel online erin hebben zitten.

Die framedrops zijn natuurlijk niet acceptabel maar ik ben benieuwd hoe het speelt. je weet dat iedereen de PS3 op alles wat ze te pakken kunnen krijgen zullen afrekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
PS3 launch, echt diehard fans, http://www.youtube.com/watch?v=Wsmtfg9uWtY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

PS3 1.10 Update change log: :)

Whole (overall system changes)
• It reached the point where the service of PLAYSTATION Network can be utilized.
• With the picture keyboard of European language, it reached the point where it can do the letter input of single tap system.

Setting

• Music CD output frequency was added to music setting.
• ATRAC is made effective, added to substance setting.
• In type of keyboard of peripheral device setting, type of keyboard which can be selected increased.
• The “cross color decrease filter” was added to display setting.
• 5 minutes later option added to screen saver options in display settings.

Video

• When playing back the animated picture file which is retained in the hard disk and the record media with picture mode, it reached the point where full can be chosen.

Network

• Downloading music and the animated picture file with Internet browser, it reached the point where it can retain in the hard disk.
• PLAYSTATION Store - The following contents can be downloaded.
o PLAYSTATION 3 standard software
o PSP with the PlayStation standard software which operates (PSP system software version 3.00 or more is necessary)
• It corresponded to traditional form letter Chinese and simplified form letter Chinese indication with Internet browser
• The online manual was added.

Other

• In addition Calculation method of hard disk capacity was modified.
o As for empty capacity of the hard disk, the numerical value which calculated 1GB as the 1024?024?024= approximately 1,073,740,000 byte is indicated. Because of that, capacity than the numerical value which is stated as specification is smaller indicated in the instruction manual and the like. Setting the ⇒ [substance setting] the ⇒ you can verify the empty capacity of the hard disk, with system information.
• PlayStation of the part in PS3 and operational status of the PlayStation®2 standard software were renewed. You can now verify up-to-date operational status with the private search sight.

1UP heeft wat parallellen getrokken met de PS2 launch. Check: http://www.1up.com/do/feature?cId=3155102 en verbaas je... :X O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
Ook leuk dat je de harde schijf kan verwisselen met een 120 of 250 GB of grotere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
toch weer maart het was altijd maart
alleen hadden de gamesites het weer verkeerd gequote
zoals altijd.
het aantal playstations is niet bekent had het moeten zijn

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dutchzilla schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:29:
[...]

toch weer maart het was altijd maart
alleen hadden de gamesites het weer verkeerd gequote
zoals altijd.
het aantal playstations is niet bekent had het moeten zijn
Zou het echt?

Zo vaak wordt er iets geschreven, waarna Sony een dag later komt met het bericht dat ze of:

"Verkeerd gequote zijn"

Of

"Het niet hebben gezegd"

Zou het nou echt elke keer weer een ander magazine of site zijn die het verkeerd begrijpt, of zou Sony gewoon dingen niet duidelijk brengen, of dingen een dag later intrekken?

Soms maken "journalisten" blunders, en dat is ook gebeurd met het PS3 verhaal. Echter, om alles daarop af te schuiven is wat kort door de bocht. Misschien moet meneer Harisson een media training volgen, want in zijn afgelopen 30 interviews wordt hij "verkeerd gequote" (ietwat overdreven, maar you'll get the point.

MS heeft hetzelfde verhaal, dus daar gaat het niet om. De Exclusive PES en Fifa bijvoorbeeld. Aangekondigd, als niet waar bevonden, blijkt toch waar te zijn. Of zoals van de week, 4 spellen aan proberen te kondigen voor Juni, waarna sites het overnamen als in Juni.

Je moet gewoon duidelijker zijn in je communicatie, zeker omdat je weet dat iedereen op je vingers kijkt.

EDIT:

Dit heeft hij gezegd:
“Given that all of our previous statements about launching in Europe simultaneously with the US and Japan turned out not to be the case, I would not like to make any definitive statements on that. It’s not my job to comment on hardware supply issues other than to say some very smart people are working very hard to catch up.
Hij zegt hier niet dat hij niet komt in maart, echter, heel veel vertrouwen heeft hij er dus ook niet in. Het maakt allemaal niet zoveel uit, het is gewoon niet handig gezegd.

Het was het antwoord op de vraag:
On asking if the PS3 will definitely be out in March in Europe…
Niet zoals Sony beweerd, de vraag hoeveel er uit zouden komen.

1 van de 2 liegt, of heeft de vraag niet begrepen.

[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 11-11-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

De eerste nudies van de PS3: :)

http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/1111/ps3.htm

Dit noem ik nog eens een stuffed turkey. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dikke heatsink. Zoveel verstand heb ik dr niet van maar ziet er wel goed uit. Alleen, waar zit de voeding? Lijkt erop dat die ook bij de heatsink zit daarboven. Wel lekker klein. Wat ik me dan afvraag, waarom heeft de 360 zo'n gigantische voeding nodig als deze voeding veel kleiner is en meer vermogen levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
De user manual is verschenen op het internet:
http://manuals.playstatio...emoteplay/remortplay.html

Hier is ook te zien dat je voor bijvoorveeld "remote play" (das je PS3 aansturen en spellen spelen via de PSP) je wel degelijk de 60 gig versie (mét wifi) nodig hebt.
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/421/remoteplayvh6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:43:

Hij zegt hier niet dat hij niet komt in maart, echter, heel veel vertrouwen heeft hij er dus ook niet in. Het maakt allemaal niet zoveel uit, het is gewoon niet handig gezegd.
Inderdaad, "catch up" lijkt mij te betekenen dat ze op het moment de huidige releasedatum van maart niet gaan halen in Europa, maar dat we de hoop nog niet op hoeven te geven. Als de inhaalrace slaagt, dan hebben "wij" hem gewoon in Maart.

Maar als de PS3 een enorm succes wordt in de VS en Japan, zie ik ook wel een scenario waarbij voor Europa bestemde PS3's geherpositioneerd (mooi woord ;)) worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Op IGN is releasedate van 18 maart bepaald voor Resistence in Europa.
Dus laten we vertrouwen houden.
Door nieuwe innovatie zou de productie van de blauwe leds nog beter kunnen, aldus Engadget.

http://www.engadget.com/2...lue-laser-supply-problem/
Maar dat zou dus nog even duren voordat ze hier mee aan de slag kunnen.

En catchup betekent volgens mij dat ze sneller produceren dan de prognose was en daardoor inlopen en dat ze vertrouwen hebben de 6 miljoen te halen in maart 2006.

[ Voor 18% gewijzigd door Shiver23 op 11-11-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
PWM schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:43:

Zo vaak wordt er iets geschreven, waarna Sony een dag later komt met het bericht dat ze of:

"Verkeerd gequote zijn"

Of

"Het niet hebben gezegd"

Zou het nou echt elke keer weer een ander magazine of site zijn die het verkeerd begrijpt, of zou Sony gewoon dingen niet duidelijk brengen, of dingen een dag later intrekken?
Het valt mij wel op dat er vooral veel negatieve foutieve info op het net verschijnt waarna het weer wordt ingetrokken door de betreffende site.

Vooral tweakers.net en gamer.nl hebben hier een handje van.

Het komt denk ik ook dat negatief nieuws scoort en positief nieuws minder. Bij negatief nieuws over de PS3 kan je er op rekenen dat ook de MS fanboyz ff snel komen kijken of er nog bloed kan vloeien. (geld trouwen ook andersom)

shame.. maar de hardware geruchten zullen nu wel gauw van de lucht zijn omdat de PS3 officieel is gelaunched. Natuurlijk zullen kapotte DOA PS3's veelvuldig in het nieuws komen en breed worden uitgemeten. Dat is de stroom info die we uit Amerika vanaf volgende week kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

darkphoenix

Chikara

houd deze site goed in de gaten over een week!

http://www.smashmyps3.com/

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Arx schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:17:
De eerste nudies van de PS3: :)

http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/1111/ps3.htm

Dit noem ik nog eens een stuffed turkey. :P
check dit uit:

Dit lijkt me het bewijs dat er een originle PS2 chip op het moederbord van de PS3 zit en er dus niks geemuleerd word!!!
DIT IS DE EMOTION ENGINE + GRAPHICS SYNTHESIZER!!
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/1111/ps3_37.jpg

Ik heb met men lekenkop ff de hardware op het PS3 moederbord beschreven:
Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/8914/ps332io1.jpg

it's nice.. i like sex!!

[ Voor 5% gewijzigd door swopdark op 11-11-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als t nu nog leesbaar zou zijn... :P
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.