En weer eens die lijst. Je hebt ze klaarstaan om te copy pasten zeker?
Nogmaals, als meer dan de helft ook op vista/xp verschijnt (pc dus) dan noem ik dat geen exclusives. Iedereen zal na verloop van tijd deze pc games ook op middelmatige pc's kunnen spelen. Desnoods pas over twee jaar, maar dan nog zullen ze gewoon ook in de pc budget bak liggen. Waarmee ik wil aangeven dat wie geen 360 heeft, het merendeel van deze games, ofwel vroeger, ofwel later, gewoon op z'n pc zal kunnen spelen (hangt af van waarvoor je je pc gebruikt en hoeveel je daaraan uitgeeft). Maw niet exclusief dus.
niet verwonderlijk omdat xbox360=microsoft=windows. Gemakkelijk om te zetten, veel steun vanuit de developers bij microsoft zelf waarschijnlijk. Je zal het met me eens zijn dat 360/windows dichter bij elkaar aanleunt dan ps3 / windows.
En dan nog, wat ben je met deze lijst van exclusives als ik persoonlijk in nauwelijks enkele van die games geïnteresseerd ben. Bij sommige mensen stopt hun leven niet bij gamen. Als ik drie van die games niet kan spelen omdat ik geen 360 heb, boeiend, so be it. Voor elke game die ik niet kan spelen zijn er twee op de PS3 die ik wel wil/kan spelen. Ik ga zowieso geen tijd hebben om al die goede games op de PS3 grondig te spelen, laat staan geld om ze allemaal te kopen. Dan ga ik er voor die paar games echt geen xbox bijkopen hoor. Die speel ik dan wel eens snel op een demopod/bij vrienden, dan heb ik dat ook weer gehad.
Jullie blazen de vetes, de strijd, de consumenten dilemma's veel te hard op. Of jullie gaan er te veel in op, bij gebrek aan betere dingen om te doen? Het is in elk geval geen verhaal op leven of dood. Playstation of sony zal zeker niet ten onder gaan, evenmin als ms met de xbox. De consument wint want die heeft de meeste keuze.
En de gewone consument, de grootste doelgroep, weet helemaal niets van die prerelease roddels, drama's

, dingen die goed gaan of mislopen. Ze zweren bij de solide naam van playstation en gaan gewoon een playstation halen wanneer die beschikbaar is. En zo ken ik er genoeg.
Andere consoles laten hen en ik gewoon koud. Al is dat een jaar later dan de xbox, twee jaar later? Who cares, de ps3 komt er heus ooit wel. Intussen houden we ons bezig met iets anders.
In het weekend heb ik snel nog wat battlefront II gedaan op de PS2 , het valt me nog steeds op hoe plezant deze console nog eens om op te gamen. En dat voor 150 euro voor een console met veel extra's tegenwoordig en een gigantische budgetbak. Die houdt het zeker nog vol tot de komst van de ps3. Voor mij gaat persoonlijk zelfs, qua overtuiging en games de ps2>xbox360.
Persoonlijk investeer ik ook liever in slechts één platform. Er zijn er genoeg die alle consoles uit een generatie kopen, maar dat is niet aan mij besteed. Liever één console met iets meer games en een meer uitgebreide games library dan m'n centen moeten spreiden over het onderhouden van drie consoles. Als je drie consoles nodig hebt om al je tijd te vullen moet je dringend eens andere hobby's zoeken

Moet je ook weer wennen van console op console... enz.
Voor mij blijft de PS3 >>> 360 . Om bvb de multimedia functionaliteit van de xbox te gebruiken is het nodig dat je die linkt met een mediacenter pc (licentie kosten, extra pc die nodig is, altijd moet aanliggen, enz... extra veel gedoe) De ps3 zal standalone alle soorten media aankunnen, vanuit zichzelf. Veel meer voordelen dus. Gratis en uitgebreid netwerk, goede interface. Prachtige games...