Jij gelooft zo kwakeloos de specs ?
nee .. dat zijn mooie indicaties .. en daarbij komt dat ik alleen nog geen ervaring heb met de nexus .. maar als ik daar zo naar die specs kijk lijkt die mij op t eerste gezicht niet beter dan papst fans .. alleen goedkoper ..
maar ok .. hier is dan nog 'n review van 12 verschillende 120mm fans ..
link (laatste pagina .. conclusie is wel interessant
)
.. misschien in de toekomst kijken of ik die scythes ook nog vervang voor papst fans maar ik denk niet dat dat nodig is ..
maar ok .. hier is dan nog 'n review van 12 verschillende 120mm fans ..
link (laatste pagina .. conclusie is wel interessant
dus .. ik gooi m'n papst op m'n BI pro 1If you?re building an extremely silent system there are some excellent choices available for you, so you don?t have restrict yourself to one product. The Nexus, Aerocool, Scythe ?D?, Coolermaster Ultra Silent and GlobalWin can all become whisper quiet at different voltages without any disturbing motor noises.
If you?re looking for a decent CPU fan you can?t go wrong with the Papst 4412 F/2GLL, but it has some stiff competition from the mCubed X12 and Scythe ?E?, the Spire?s numbers at 12v place it on par with the previous two, only if you place your ear next to the fan you will hear a difference, but the subjective listening tests are just that: subjective. Your experience with certain fans can differ from mine.
[ Voor 72% gewijzigd door Pilske op 08-10-2006 21:47 ]
Ik heb zelf een paar papst erop gehad, die waren 2x zo duur maar waren vergeleken met de nexus een stuk slechter, vooral voor de prijs. Ze hadden een veel lagere CFM en maakten meer geluid. Ik heb ze gebruikt icm met een BIX2.Pilske schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:38:
nee .. dat zijn mooie indicaties .. en daarbij komt dat ik alleen nog geen ervaring heb met de nexus .. maar als ik daar zo naar die specs kijk lijkt die mij op t eerste gezicht niet beter dan papst fans .. alleen goedkoper ..
http://www.madshrimps.be/...&artpage=1735&articID=421
Als ik naar dit grafiek kijk, zie ik dat op 12V de nexus helemaal niet zo'n slechte prestatie neerzet hoor.
Nexus met 36.1 dBa @ 47C
Scythe met 35.6 dBa @ 50C
Beide hebben dus zo hun voor en nadelen lijkt mij.
[ Voor 21% gewijzigd door Roet op 08-10-2006 21:52 ]
Anoniem: 190709
Hallo iedereen,
Ik ben ook van plan om een waterkoelingssysteem aan te schaffen.
En heb ook al rondgekeken bij shop.freezinghardware.nl en daar heb ik een aantal dingen gezien die mij wel wat leken namelijk:
Pomp: Eheim 1048 € 44,99
Reservoir: Thermaltake Aquabay M1 € 39,90
Verder heb heb ik nog gekeken naar cpu koelblok maar welke raden jullie aan?
Alphacool NexXxoS XP - Socket 754 / 939 / 940 / AM2
Aqua-Computer cuplex XT - Socket 754 / 939 / 940 / AM2
Alphacool NexXxoS XP Bold - Socket 754 / 939 / 940 / AM2
Ik heb socket 939.
Verder heb ik al een radiator namelijk:
Thermaltake 12 cm Radiator (CL-W0002) (van deze persoon heb ik hem gekocht, en het is de zelfde)
En ik wil graag uv spul in mijn water, maar raden jullie dat af???
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Want ik zit vooral met de vraag van welke dikte van slangen heb ik nog, en welke aansluitingen.
Alvast bedankt
J.K.
Ik ben ook van plan om een waterkoelingssysteem aan te schaffen.
En heb ook al rondgekeken bij shop.freezinghardware.nl en daar heb ik een aantal dingen gezien die mij wel wat leken namelijk:
Pomp: Eheim 1048 € 44,99
Reservoir: Thermaltake Aquabay M1 € 39,90
Verder heb heb ik nog gekeken naar cpu koelblok maar welke raden jullie aan?
Alphacool NexXxoS XP - Socket 754 / 939 / 940 / AM2
Aqua-Computer cuplex XT - Socket 754 / 939 / 940 / AM2
Alphacool NexXxoS XP Bold - Socket 754 / 939 / 940 / AM2
Ik heb socket 939.
Verder heb ik al een radiator namelijk:
Thermaltake 12 cm Radiator (CL-W0002) (van deze persoon heb ik hem gekocht, en het is de zelfde)
En ik wil graag uv spul in mijn water, maar raden jullie dat af???
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Want ik zit vooral met de vraag van welke dikte van slangen heb ik nog, en welke aansluitingen.
Alvast bedankt
J.K.
Als eerste zou ik ff wat gaan googlen en rondkijken.
Het probleem is namelijk dat thermaltake heel rare slang aansluitingen gebruikt dus ik weet niet of het daar wel op kan.
Kijk ook op www.aquatuning.de
Veel goedkoper!
Aanraders:
CPU koelers: Heatkiller CPU (rev2.5) Nexxos XP(BOLD is ook goed maar plexi is niet het slimste), Zern PQ+, CuplexXT enz
pomp: Liang!
Reservoir: Cape Coolplex, aquacomputer zooi.
vloeistof: aquatuning hun eigen spul namelijk UV-Protect green. Erg goed voor liangs (voor een liang pomp moet je vloeistof of glycol basis hebben)
met een bepaalde code krijg je zelfs 5% korting!
Als je nog meer vragen hebt; stel ze gerust maar eerst zelf kijken scheelt ons een hoop werk
Het probleem is namelijk dat thermaltake heel rare slang aansluitingen gebruikt dus ik weet niet of het daar wel op kan.
Veel goedkoper!
Aanraders:
CPU koelers: Heatkiller CPU (rev2.5) Nexxos XP(BOLD is ook goed maar plexi is niet het slimste), Zern PQ+, CuplexXT enz
vloeistof: aquatuning hun eigen spul namelijk UV-Protect green. Erg goed voor liangs (voor een liang pomp moet je vloeistof of glycol basis hebben)
Als je nog meer vragen hebt; stel ze gerust maar eerst zelf kijken scheelt ons een hoop werk

Zeker hebben beide nadelen, maar goed misschien dat ik ooit wel eens een nexus fan bestel .. zal ik ze eens gaan testen welke m'n persoonlijke voorkeur krijgenRoet schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:47:
[...]
Nexus met 36.1 dBa @ 47C
Scythe met 35.6 dBa @ 50C
Beide hebben dus zo hun voor en nadelen lijkt mij.
Dus jij denkt dat die reservoir niet past??Slitch schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:04:
Als eerste zou ik ff wat gaan googlen en rondkijken.
Veel goedkoper!
Aanraders:
Want ik vind dat uiterlijk van deze reservoir heel mooi.
En verder vind ik die Liang pompen te duur.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 190709 op 08-10-2006 22:53 ]
Wel geinig, gister was m'n X2 4200+ idle 27°C, omdat me water was afgekoeld tot 21 graden ^_^ Zo koud issie nog nooit geweest. Na 3 uur was de watertemp 24 graden en de CPU 30-31...kannie w88 tot de winter komt..
De binnen kant van je blokjes zijn ook van koper, dus ook daar worden de vetten en rommel opgelost/losgeweekt. Om stukjes alg eruit te krijgen moet je misschien kraandruk erop plaatsen...Tijgert schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:13:
Dus dat zal niet nodig zijn. Het gaat me behalve om de blokjes vooral om de binnenkant van mijn rad en pomp zo schoon mogelijk te maken. Daar kan ik niet zien wat er in zit dus dat moet absoluut in 1 keer alle eruit raggen. Wellicht pure Antikal er doorheen jassen? (en daarna spoelen met demi).
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
@ jarno boy:
Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1T 49,98 €
Hier hoef je geen aansluitingen bij te kopen. (als je 10/8mm slang pakt)
Bij de eheim moet je nog adapters + aansluitingen en dan ben je al gauw 10 € meer kwijt.
Als je er zo vrij weinig van afweet en je de thermaltake spullen mooi vind, waarom koop je dan geen bigwater set
Ben je goedkoper it + je hebt wat jij mooi vind.
Wil je high performance ben je altijd veel kwijt.
Alleen aan de aansluitingen was ik in totaal al 30€ ofzo kwijt.
Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1T 49,98 €
Hier hoef je geen aansluitingen bij te kopen. (als je 10/8mm slang pakt)
Bij de eheim moet je nog adapters + aansluitingen en dan ben je al gauw 10 € meer kwijt.
Als je er zo vrij weinig van afweet en je de thermaltake spullen mooi vind, waarom koop je dan geen bigwater set

Wil je high performance ben je altijd veel kwijt.
Alleen aan de aansluitingen was ik in totaal al 30€ ofzo kwijt.
Heb een vraag over het reinigen van me tdx koelblok.
Ik heb gezocht en het komt erop neer dat ik hem het beste met azijn kan schoonmaken.
Ik heb het plastic van me tdx blok afgeschroeft en in een bakje met keuken azijn gelegd.
Is dit misschien te erg? omdat ik meestal lees over het uitspoelen met demi-water met azijn.
Als het weinig kwaad kan hoelang moet ik hem er dan inhouden? 24 uur ofzo?
Ik heb gezocht en het komt erop neer dat ik hem het beste met azijn kan schoonmaken.
Ik heb het plastic van me tdx blok afgeschroeft en in een bakje met keuken azijn gelegd.
Is dit misschien te erg? omdat ik meestal lees over het uitspoelen met demi-water met azijn.
hehehehRey Nemaattori schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:28:
Wel geinig, gister was m'n X2 4200+ idle 27°C, omdat me water was afgekoeld tot 21 graden ^_^ Zo koud issie nog nooit geweest. Na 3 uur was de watertemp 24 graden en de CPU 30-31...kannie w88 tot de winter komt..
[...]
De binnen kant van je blokjes zijn ook van koper, dus ook daar worden de vetten en rommel opgelost/losgeweekt. Om stukjes alg eruit te krijgen moet je misschien kraandruk erop plaatsen...
Ja idd de winter is cool!
Vorigjaar deed de verwarming het hier niet goed (lage druk, radiator lek, thermo die op zolder hing waar een andere jongen woont die een eigen gaskagel heeft, dus die temp klopte nooit met mij (begane grond).
Toen haalde ik echt temps van 22idle
Wel leuk voor de computer maar niet leuk voor mij, ik zat altijd met 2 truien en een ochtendjas voor de pc...
Soms was het zo erg dat ik ging stofzuigen om het warm te krijgen (dat ding genereert veel hitte dus het werkte ook echt)... Maar er zit net een nieuwe HRketel in en alles is gemaakt... dus ik denk dat het niet meer zo'n koelheidsparadijs word als vorig jaar
Beetje offtopicgebeuren nu maar hier was het gister ook koud! Ook ik heb de laagste temp gezien tot nu toe bij mij namelijk 26 graden! Idle voor een p4 Prescottje 
Om deze post toch wat inhoud te geven: WAarvan is ie precies vies? Algen ofzo? Azijn kan geen kwaad. Die anti-alg spulletjes enz. zijn ook niet echt heel aardig. Best wel agressief spul zelfs! Ik zou gewoon kijken wanneer ''het'' eraf valt. Een dag heb je wel nodig denk ik..eltinio schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:31:
Heb een vraag over het reinigen van me tdx koelblok.
Ik denk dat het voor een deel komt door blootstelling aan lucht, het blokje heeft er meerdere keren voor een periode van een paar weken tot 2 maanden ofzo in me kast gezeten en voor de rets op de plank gelegen.
Dan meestal met alleen demi water.
Gek genoeg nooit last van algen, 1x last gehad van algen met een asetek setje waarbij ik gebruik maakte van een mix van waterwetter en demi water waar tekort water wetter in zat (lekkage gehad en er zat niet zoveel waterwetter bij).
Dan meestal met alleen demi water.
Gek genoeg nooit last van algen, 1x last gehad van algen met een asetek setje waarbij ik gebruik maakte van een mix van waterwetter en demi water waar tekort water wetter in zat (lekkage gehad en er zat niet zoveel waterwetter bij).
[ Voor 4% gewijzigd door eltinio op 09-10-2006 16:10 ]
Toen ik gisteren mijn PC aan had gezet en in windows kwam vertelde ASUS Probe mij dat de CPU 19 graden was
Dat is dan niet de temp in de CPU maar onder de socket. De temp volgens het Intel proggie was 31 graden.
Ik heb trouwens wel dat de CPU temp gelijk hard naar beneden gaat als ik de CPU niet meer stress. Binnen 5 min is ie echt wel weer op de idle temp, dat het een uur oid duurt is zeker niet goed.
Op mijn 3x 120mm rad zitten 2 Papst 4412 F/2GLL fans. Ik kan die fans iedereen wel aanraden. Op 7 volt zijn ze echt super stil maar houden wel mijn Core 2 Duo en X1900XT prima koel. Enige nadeel van die fans is wel de prijs.
Ik heb trouwens wel dat de CPU temp gelijk hard naar beneden gaat als ik de CPU niet meer stress. Binnen 5 min is ie echt wel weer op de idle temp, dat het een uur oid duurt is zeker niet goed.
Op mijn 3x 120mm rad zitten 2 Papst 4412 F/2GLL fans. Ik kan die fans iedereen wel aanraden. Op 7 volt zijn ze echt super stil maar houden wel mijn Core 2 Duo en X1900XT prima koel. Enige nadeel van die fans is wel de prijs.
ja ik ga denk ik weer 2 papst 4412 F/2GLL's op 7V er ophangen .. en dan 1 zo'n Scythe D er bij .. en op m'n BI Pro I gewoon zo'n Scythe D. Of 'n andere papst als ik die nog heb .. (I)
moet eens kijken wat ik allemaal nog tot m'n beschikking heb ..
Anoniem: 172213
ik heb vandaag een begin gemaakt met het installeren van mijn water koeling set.
Ik gebruik tygon 1/2 inch slang, op een swiftech mcw 6002-775 cpu koelblok, AlphaCool NexXxos Xtreme III, Alphacool AGB-Eheim 1000 Station 230Volt, dangerden perfict fit koppelingen.
heb een paar vraagje's,
1 moet ik teflon tape gebruiken tussen de koppeling ?
2 is het verstandig om hem eerst met demi water door te spoelen, ik ga namelijk fluid xp gebruiken. en wil dit niet vervuilen,maar ook niet te veel verdunnen met demi water. Dus als ik hem eerst doorspoel met demi water krijg ik daarna alles weer droog genoeg zodat ik niet de fluid xp verontreinig ?

Ik gebruik tygon 1/2 inch slang, op een swiftech mcw 6002-775 cpu koelblok, AlphaCool NexXxos Xtreme III, Alphacool AGB-Eheim 1000 Station 230Volt, dangerden perfict fit koppelingen.
heb een paar vraagje's,
2 is het verstandig om hem eerst met demi water door te spoelen, ik ga namelijk fluid xp gebruiken. en wil dit niet vervuilen,maar ook niet te veel verdunnen met demi water. Dus als ik hem eerst doorspoel met demi water krijg ik daarna alles weer droog genoeg zodat ik niet de fluid xp verontreinig ?

Doet nooit kwaad. Maar doe het niet tot het randje van het schroefdraad, dan heb je kans dat er teflon in je setup komt en dat wil je niet.Anoniem: 172213 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:44:
ik heb vandaag een begin gemaakt met het installeren van mijn water koeling set.
heb een paar vraagje's,
Ik heb zelf de AlphaCool NexXxos Extreme II gehad en naast het feit dat hij lekte, zat hij ook nog eens vol met gruis. Zeker de moeite waard om die even schoon te maken. Daarna gewoon laten drogen of even met de föhn in een van de ingangen blazen dan droot het wel rap.2 is het verstandig om hem eerst met demi water door te spoelen, ik ga namelijk fluid xp gebruiken. en wil dit niet vervuilen,maar ook niet te veel verdunnen met demi water. Dus als ik hem eerst doorspoel met demi water krijg ik daarna alles weer droog genoeg zodat ik niet de fluid xp verontreinig ?
ah ok thnx,
maar hoe kan ik de rad het beste schoonmaken ?
Is het voldoende om gewoon de pomp aan te sluiten en er een emmer water door heen te pompen ?
in de faq staat om hem eerst met een schoonmaak middel een paar uur in te laten weken maar is dat gewoon een beetje afwasmiddel ? of meer een speciaal mengsel.
Over de kwaliteit van de rad kan ik meespreken, ik kreeg eerst 1 met een enorme deuk en helemaal bekrast, kreeg na lang zeuren eindelijk een nieuwe. Deze had geen deuk maar was ook mega bekrast. Is er een snelle manier om te testen of hij lek is ? voordat ik hem helemaal heb geinstalleerd.
maar hoe kan ik de rad het beste schoonmaken ?
Is het voldoende om gewoon de pomp aan te sluiten en er een emmer water door heen te pompen ?
in de faq staat om hem eerst met een schoonmaak middel een paar uur in te laten weken maar is dat gewoon een beetje afwasmiddel ? of meer een speciaal mengsel.
Over de kwaliteit van de rad kan ik meespreken, ik kreeg eerst 1 met een enorme deuk en helemaal bekrast, kreeg na lang zeuren eindelijk een nieuwe. Deze had geen deuk maar was ook mega bekrast. Is er een snelle manier om te testen of hij lek is ? voordat ik hem helemaal heb geinstalleerd.
Ik heb mijn AlphaCool NexXxos Xtreme III rad eerst wel doorgespoelt met demi water. Er kwam nogal veel troep uit. Het staat er ook bij dat je de rad voor gebruik eerst moet doorspoelen.
Teflon is niet nodig als de koppelingen voorzien zijn van rubberen afdichtringen. En waarschijnlijk bestaat die Fluid XP voor het grootste deel uit water, dus ik denk niet dat dat beetje water van het schoonspoelen het gaat 'verontreinigen'
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Mja ik raad die radiatoren ook erg af. Ze zijn nou niet van topkwaliteit. Heb het gevoel dat buitenlandse kopers vaak de crap krijgen. Maar om te kijken of hij lek is sja.. vullen met water misschien?Anoniem: 172213 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:11:
Is er een snelle manier om te testen of hij lek is ? voordat ik hem helemaal heb geinstalleerd.
Je kan natuurlijk ook je duim op de ene uitgang houden en dan blazen in de andere. Als je druk verliest is hij lek. Maar ik weet niet of dat wel zo gezond is voor je longen ivm de troep die erin zit.
nou eigenlijk zeggen ze dat ze zelf de rad helemaal hebben gereinigd, ik heb hem bij alphacool weg. Maar ga nu zeker hem even doorspoelen is direct ook een goede test voor de pomp. Laat wel even weten hoeveel zooi er uit de "gereinigde" rad kwam.
^^PilatuS schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:13:
Ik heb mijn AlphaCool NexXxos Xtreme III rad eerst wel doorgespoelt met demi water. Er kwam nogal veel troep uit. Het staat er ook bij dat je de rad voor gebruik eerst moet doorspoelen.
zou ik ook doen.
Ik heb dat bij mijn BIX2 niet gedaan in het begin (wilde te snel alles doen en was het vergeten).
Nu zitten er nog steeds kleine zwarte shitdingen in mn cpu koeler die ik er niet uit krijg!
Gek genoeg kwam er geen zooi uit mijn Cooltek Exstream (swiftech ding)
Maar het zekere voor het onzekere!
Maar het zekere voor het onzekere!
Bij mij heb ik gewoon een stukje slang met een trechter op de rad aangesloten. Toen iets van 200ml demi water er in en 2 min met de rad geschud en leeg laten lopen. Toen dat nog 3 keer herhaald.
Bij mij kwamen er ook allemaal van die kleine zwarte dingentjes uit.
Bij mij kwamen er ook allemaal van die kleine zwarte dingentjes uit.
Toen ik mijn BIX3 had gesloopt om daarna weer te reparenen kwam ik erachter dat de ''blaasmethode'' om te kijken of ie dicht is niet echt werkt. Als er maar een heel klein gaatje zit zul je er niks van merken. Als je hem alleen op de pomp aansluit voor slechts 1 min. ofzo zal er ook niet veel uitkomen. Houd hem een halfuur op druk en dan zul je wel zien of ie lekt of niet.
Ik had dit niet door dus alles vrolijk erin gezet en na een uur erachter komen dat de boel toch lekt. Verder niks gebuerd maar wel een tip
Ik had dit niet door dus alles vrolijk erin gezet en na een uur erachter komen dat de boel toch lekt. Verder niks gebuerd maar wel een tip
Bij mijn vorige setup heb ik ook een keer dat gehad. Met blazen kwam er niets uit maar toen de boel draaide kwam er na 3 min toch een druppel uit de aansluiting op het CPU blok.
Gelukkig heb ik nu van die draaikoppelingen die als je ze goed vast maakt echt nooit gaan lekken. Ik kan nu echt aan de slangen gaan trekken en nog blijven ze perfect vast zitten.
Gelukkig heb ik nu van die draaikoppelingen die als je ze goed vast maakt echt nooit gaan lekken. Ik kan nu echt aan de slangen gaan trekken en nog blijven ze perfect vast zitten.
Je kunt met je mond/lucht natuurlijk ook nooit zo'n druk creëren als met een pomp en een vloeistof. Gelukkig geen blijvende schade eraan overgehouden zo te lezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 11-10-2006 17:09 ]
Dat klopt sowieso. Maar ook kan iets wel luchtdicht zijn en niet waterdicht.Roamor schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:09:
Je kunt met je mond/lucht natuurlijk ook nooit zo'n druk creëren als met een pomp en een vloeistof. Gelukkig geen blijvende schade eraan overgehouden zo te lezen.
idd. En als je wel redelijk wat druk kan zetten zul je niet merken (als je met je mond blaast dan) dat er toch wat wegglipt omdat het maar een héél klein beetje is. Een beetje lcuht kan geen kortsluitng veroorzaken maar een heel klein druppie water wel
Toen het bij mijn vorige setup ging lekken zijn er 2 of 3 druppels op mijn videokaart gevallen. Omdat het om gedestileerd water ging was er niets aan de hand. Gewoon snel de PC uit gezet ff schoon gemaakt en de slang opnieuw op het CPU blok gedaan.
dat is inderdaag het mooie van gedestilleerd water .. alleen nou nog ervoor kunnen zorgen dat je hele setup van binnen smet vrij is en je zou 'n perfecte WC setup kunnen maken. Als de componenten helemaal schoon zouden zijn kunnen er ook geen algen inkomen na verloop van tijd en zou je gevaarloos 'n WC setup kunnen draaien. En als het gaat lekken, naja dan heb je 'n paar dagen voor het water te vervuild is dat het gaat geleiden
ook mooi (Y) !
Maar dan zou je je setup ook luchtdicht moeten houden, want door je reservoir komt (denk ik) uiteindelijk de meeste troep je setup binnen. Alleen is een luchtdichte setup geen oplossing, want dan heb je weer kans op een ontploffing zodra het water gaat uitzetten door opwarming.
Ik heb een gesloten systeem met een kraantje om te ontluchten, maar ik kan niet zeggen dat ik nou doodsbang ben dat mijn systeem ineens uit elkaar klaptRoamor schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:28:
Maar dan zou je je setup ook luchtdicht moeten houden, want door je reservoir komt (denk ik) uiteindelijk de meeste troep je setup binnen. Alleen is een luchtdichte setup geen oplossing, want dan heb je weer kans op een ontploffing zodra het water gaat uitzetten door opwarming.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Ik ben op zoek naar een nieuw WC-blokje voor mijn VGA-kaart. Ik krijg vandaag een XFX GeForce 7600GT AGP binnen en deze wil ik gaan voorzien van waterkoeling. Een paar vragen:
1. Zijn er al wc-blokjes voor deze zeer nieuwe kaart ?
2. Passen universele blokjes, zoals de Zalman ZM-GWB3 (welke niet geheel duidelijk is in de omschrijving. Wel voor de 7600-series, maar dit moet wel de PCI-e zijn, want de 7800-series wordt ondersteund met uitzondering van de 7800GS, welke dus AGP is.)
3. Op dit moment heb ik een Frigus-set, welke een onlogische slangmaat heeft van 10mm/14mm. Welke vga-blokjes hebben deze aansluiting nog meer of kan ik op een makkelijke manier de slang behouden en een wc-blok nemen met een andere aansluitmaat, maar dat het wel gaat passen?
2. Passen universele blokjes, zoals de Zalman ZM-GWB3 (welke niet geheel duidelijk is in de omschrijving. Wel voor de 7600-series, maar dit moet wel de PCI-e zijn, want de 7800-series wordt ondersteund met uitzondering van de 7800GS, welke dus AGP is.)
3. Op dit moment heb ik een Frigus-set, welke een onlogische slangmaat heeft van 10mm/14mm. Welke vga-blokjes hebben deze aansluiting nog meer of kan ik op een makkelijke manier de slang behouden en een wc-blok nemen met een andere aansluitmaat, maar dat het wel gaat passen?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Die van mij is lucht dicht... zolang ik hem al heb... nog nooit iemand over gezien/gehoord en ik heb geen problemen hier!Roamor schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:28:
Mij cpu block maakte een fluitend geluid dat kwam omdat de koppeling in het plexi niet 100% aansloot.
Ook zijn er doordaar een paar druppels op de videokaart gevalen maar niks gebuurt gewoon droog gemaakt toen ik had zag en koppeling er toen ingedraait met teflon tape.
Ook zijn er doordaar een paar druppels op de videokaart gevalen maar niks gebuurt gewoon droog gemaakt toen ik had zag en koppeling er toen ingedraait met teflon tape.
Om te testen of de radiator waterdicht is kan je beter op beide pluggen een stuk slang aansluiten, het hele ding in een bak water leggen en vervoglens kijken of er luchtbellen uitkomen als je blaast. (1 slang dicht houden natuurlijk
)
Met blazen creeer je lang niet zo veel druk als met pompen, zeker als je een stevige pompje hebt...
Dat klopt, maar het is wel beter / sneller zichtbaarVandread schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:53:
Met blazen creeer je lang niet zo veel druk als met pompen, zeker als je een stevige pompje hebt...
Ik kan vast eindeloos discusieren maar:MF schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:17:
Dat klopt, maar het is wel beter / sneller zichtbaar
I rest my caseTEAMIKKE schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:16:
Toen ik mijn BIX3 had gesloopt om daarna weer te reparenen kwam ik erachter dat de ''blaasmethode'' om te kijken of ie dicht is niet echt werkt. Als er maar een heel klein gaatje zit zul je er niks van merken. Als je hem alleen op de pomp aansluit voor slechts 1 min. ofzo zal er ook niet veel uitkomen. Houd hem een halfuur op druk en dan zul je wel zien of ie lekt of niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Vandread op 12-10-2006 11:57 ]
Euhh, ik lees nergens dat hij hem onder water gedompeld heeft. (dan zie je namelijk zeer snel luchtbellen opstijgen of ook niet)Vandread schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:57:
[...]
Ik kan vast eindeloos discusieren maar:
[...]
I rest my case
[ Voor 7% gewijzigd door MF op 12-10-2006 13:42 ]
Ik heb net even met een zaklamp in mijn reservoir lopen schijnen en ben er nu zeker van dat het water groen/geel wordt door licht. Als de PC uitstaat is het water gewoon roze maar met de PC aan of met de zaklamp is het groen of geel.
Hier onder 2 plaatjes van het reservoir. 1 met zaklamp en 1 met PC aan.

Het is niet makkelijk om het goed op foto's te krijgen, in het echt ziet het er veel mooier uit.
Hier onder 2 plaatjes van het reservoir. 1 met zaklamp en 1 met PC aan.

Het is niet makkelijk om het goed op foto's te krijgen, in het echt ziet het er veel mooier uit.
Wees blij; cheapo vet effect
Heeft iemand ervaring met die anti-knikveren van swiftech?
Ik vroeg me af of 5/8 om mijn 10/8 mm slang past (en of het goed aansluit/effectief is)?
5/8 inch lijkt mij iets van 13mm?
Lijkt me namelijk wel mooi staan met UV-geel + praktisch
Heeft iemand ervaring met die anti-knikveren van swiftech?
Ik vroeg me af of 5/8 om mijn 10/8 mm slang past (en of het goed aansluit/effectief is)?
5/8 inch lijkt mij iets van 13mm?
Lijkt me namelijk wel mooi staan met UV-geel + praktisch

Nee niet met die, ik heb wel normale metale antiknikveren. die zien er ook al heel mooi uit
Is er iemand die weet wat voor inschroefverbinding de Thermaltake 12 cm Radiator (CL-W0002) heeft.
Want ik heb hem 2e hands gekocht, en wil hem graag aansluiten op mijn waterkoelingsset.
Of is er een manier om dit op te meten.

Alvast bedankt,
Want ik heb hem 2e hands gekocht, en wil hem graag aansluiten op mijn waterkoelingsset.

Alvast bedankt,
Kan je voor de zekerheid beter hier navragen > [WC] ThermalTake BigWater
.
.
1/8'', ik heb er hier zelf eenAnoniem: 190709 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:19:
Is er iemand die weet wat voor inschroefverbinding de Thermaltake 12 cm Radiator (CL-W0002) heeft.
[afbeelding]
Alvast bedankt,
[CiP] Le Régional Built To Last.
Ik heb een bericht op dat topic gezet,aramdin schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:41:
Kan je voor de zekerheid beter hier navragen > [WC] ThermalTake BigWater
Alvast bedankt voor jullie reactie,
Ik heb laatst ook maar de stap gemaakt naar Waterkoeling, installeren was ouderwets leuk
en ik heb nu een combinatie van 2e hands en nieuw. Ik moet alleen nog een manier verzinnen om mijn pomp/reservoir goed in mijn kast te zetten.
Hier iig de eerste foto's beetje brak, maar ja het is maar even snel genomen. Als mijn kast opgeruimd en klaar is zal ik eens betere foto's maken.

Overgens heb ik een Thermaltake Aquabay en een thermaltake radiator, dus mijn flow is wel wat minder, maar goed het is ook mijn eerste setje. Enheim pomp + reservoir en nexxos koelblokjes.
Hier iig de eerste foto's beetje brak, maar ja het is maar even snel genomen. Als mijn kast opgeruimd en klaar is zal ik eens betere foto's maken.

Overgens heb ik een Thermaltake Aquabay en een thermaltake radiator, dus mijn flow is wel wat minder, maar goed het is ook mijn eerste setje. Enheim pomp + reservoir en nexxos koelblokjes.
[ Voor 12% gewijzigd door Biobakker op 13-10-2006 10:35 ]
Dat zeg ik....
* Kleine kick*Smarron schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:15:
Ik ben op zoek naar een nieuw WC-blokje voor mijn VGA-kaart. Ik krijg vandaag een XFX GeForce 7600GT AGP binnen en deze wil ik gaan voorzien van waterkoeling. Een paar vragen:
Ik heb even voor je gekeken naar de plaatjes van je kaart zonder de koeler. De lay-out van de gaten rond de koeler zien er precies het zelfde uit als bij mijn oude 6800LE. Als je gewoon ff plaatjes van die 2 kaarten naast elkaar legt kan je zelf zien dat de gaten precies het zelfde zitten.
Als die gaten idd op de zelfde plek zitten moet een 6800 waterblok passen. Daar zijn er sowieso genoeg van te vinden.
http://www.oszone.net/use...7600gt-front-wocooler.jpg
http://www.3dnews.ru/documents/8034/6800-frontn-big.jpg
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 13-10-2006 14:42 ]
Thnx, maar is de 7600GT die je daar ziet, geen PCI-e ? Ik kan de kaart wel even loshalen en een foto van de gaten maken, misschien dat dat wel helpt.PilatuS schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:40:
Ik heb even voor je gekeken naar de plaatjes van je kaart zonder de koeler. De lay-out van de gaten rond de koeler zien er precies het zelfde uit als bij mijn oude 6800LE. Als je gewoon ff plaatjes van die 2 kaarten naast elkaar legt kan je zelf zien dat de gaten precies het zelfde zitten.
Als die gaten idd op de zelfde plek zitten moet een 6800 waterblok passen. Daar zijn er sowieso genoeg van te vinden.
http://www.oszone.net/use...7600gt-front-wocooler.jpg
http://www.3dnews.ru/documents/8034/6800-frontn-big.jpg
Stel dat een 6800-blok toch gewoon past, enig idee welke een aansluiting heeft voor mijn 10/14mm slang ? Anders heb ik dat probleem ook nog en ik wil het liefste mijn slangen behouden.
Als ik het zo zie heeft die AGP versie een extra chip. Ik denk dat het een PCI-e to AGP bridge is.
Die chip moet wel gekoeld worden. Helaas kan ik geen goede foto vinden van die kaart zonder koeler dus kan ik niet zien hoe de gaten daar precies zitten.
Als de gaten het zelfde zijn kan je het volgende blok gebruiken.
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3261
In dat blok passen behoorlijk wat aansluitingen omdat het 1/4" is.
Via de link hier onder kan je zien welke aansluitingen er allemaal zijn. Er zit denk ik wel wat bij dat past bij jou slangen.
http://shop.freezinghardw...asp?Pagina=00002&SubID=20
Die chip moet wel gekoeld worden. Helaas kan ik geen goede foto vinden van die kaart zonder koeler dus kan ik niet zien hoe de gaten daar precies zitten.
Via de link hier onder kan je zien welke aansluitingen er allemaal zijn. Er zit denk ik wel wat bij dat past bij jou slangen.
Ik vroeg me af wat de ervarignen zijn met Zalman CPU waterblokjes....
Ik had het er met Vandread overen die vind eht meuk maargoed ik heb nu een frigus S-A blok wat ik met een bracket mod op me A64 kan doen amar een S939 blokje lijkt me makkelijker...
Dus is eht wat of is Zalman bij WC meuk ?
Ik had het er met Vandread overen die vind eht meuk maargoed ik heb nu een frigus S-A blok wat ik met een bracket mod op me A64 kan doen amar een S939 blokje lijkt me makkelijker...
Dus is eht wat of is Zalman bij WC meuk ?
Die zalman blokken zijn niet slecht maar zeker niet goed neem dan voor het zelfde geld een alphacool blokje.
Er zit idd een bridge op. Ziehier de Leadtek-versie:PilatuS schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:19:
Als ik het zo zie heeft die AGP versie een extra chip. Ik denk dat het een PCI-e to AGP bridge is.

En logisch ook dat er aansluitadapters zijn .. Even niet aan gedacht. Daar moet ik wel uitkomen denk ik dan. Die bridge kan ik neem ik aan wel laten zitten dan ?
[ Voor 50% gewijzigd door Smarron op 13-10-2006 16:38 ]
Als je een waterblok haalt zou ik eerst wel ff goed kijken of die bridge koeler niet in de weg zit. Een beetje airflow is denk ik ook wel aan te raden omdat die normaal koeling krijgt van de orginele luchtkoeler. Heb geen idee hoe heet zo'n bridge koeler wordt en hoeveel koeling ie nodig heeft.
Thanks, ik ga even rondzoeken. Deze kaart is niet de enige met een bridge, dus er moet wel wat mogelijk zijn met een waterblokje.PilatuS schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:42:
Als je een waterblok haalt zou ik eerst wel ff goed kijken of die bridge koeler niet in de weg zit. Een beetje airflow is denk ik ook wel aan te raden omdat die normaal koeling krijgt van de orginele luchtkoeler. Heb geen idee hoe heet zo'n bridge koeler wordt en hoeveel koeling ie nodig heeft.
Die Bridge wordt best wel warm! Hij kan niet zonder koelblokje. Ik heb er eens aan gevoeld op mijn 6600GT maar daar word je dus echt niet vrolijk van. Gewoon blijven koelen of je kan em weggooien..
En dan zou voor de 6600GT AGP dit een oplossing zijn:TEAMIKKE schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:35:
Die Bridge wordt best wel warm! Hij kan niet zonder koelblokje. Ik heb er eens aan gevoeld op mijn 6600GT maar daar word je dus echt niet vrolijk van. Gewoon blijven koelen of je kan em weggooien..

Die koelt zowel de gpu als de bridge. Ik probeer er wel achter te komen welke ook op een 7600GT AGP werkt.
Heb zelf ook zo'n blok van Innovatek (te koop staan). Dat werkt heel goed. Niks geen problemen mee. Ik denk niet dat zo'n ding ook op een 7600GT past. Vaak verschilt de layout best wel. Maar we kunnen het proberen natuurlijk.
Smarron waarom mail je alphacool en aquacomputers niet even?
Die weten je zo te vertelen of ze de juiste waterkoeling hebben voor jou kaart.
Heb 1 van de 2 vanochtend al een emailtje gestuurd.DJ-Promo schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:40:
Smarron waarom mail je alphacool en aquacomputers niet even?

ttss te koop staan ??!TEAMIKKE schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:41:
Heb zelf ook zo'n blok van Innovatek (te koop staan). Dat werkt heel goed. Niks geen problemen mee. Ik denk niet dat zo'n ding ook op een 7600GT past. Vaak verschilt de layout best wel. Maar we kunnen het proberen natuurlijk.
maarehm ik zou eerder kijken naar 'n 7900GT blokje aangezien die layout op die van 'n 7600GT lijkt.. álleen moet je dan voor 'n waterblok voor de 7900GS kijken want dat is de AGP versie vd 7900GT.
maar goed .. ik zou wachten tot er vn innovatek of zo'n merk 'n écht blok voor de 7600GT uitbrengt maar ok (A)
maandag krijg ik m'n 2e geheugen staafje en dan ga ik meteen 'n extra radiator erbij hangen ..
Hij gaat weg ja. Na in totaal een week of 2 trouwe dienst te hebben gedaan... Daarna ging de 6600GT stuk en nu krijg ik een 7950GT weer
Ondertussen heeft dat blok dus 2 maand niks gedaan(en ik ook niet omdat ik geen goede GPU had). Ik wil gewoon een blokje voor de core v/d 7950GT weer kopen dus zo duur is ie niet
Nou zou nog even laten weten of mijn alphacool extreme III wel goed schoon was, ik heb hem vandaag doorgespoeld en het goede nieuws is dat hij helemaal schoon was. Het slechte nieuws is dat hij zo lek als een mandje is, arggh.
Aangezien dit al het tweede exemplaar is, (de eerste was beschadigd aangekomen) ben ik er helemaal klaar mee. Dus ik ga een black ice bestellen. Moet ik nu de black ice gt stealth III nemen of kan ik beter nog de oude black ice extreme III nemen.
De radiator komt boven op de kast te staan dus de grote maakt niet uit, ik wil alleen maximale koel performance
Aangezien dit al het tweede exemplaar is, (de eerste was beschadigd aangekomen) ben ik er helemaal klaar mee. Dus ik ga een black ice bestellen. Moet ik nu de black ice gt stealth III nemen of kan ik beter nog de oude black ice extreme III nemen.
De radiator komt boven op de kast te staan dus de grote maakt niet uit, ik wil alleen maximale koel performance
Wat voor fans komen erop ? of maakt dat niet uit, de GT360 werkt beter bij minder CFM's namelijk (is ook niet helemaal waar want ik heb er extreem weinig CFM fans ophangen en hij koelt niet echt geweldig vind ik
)
Als het je niet uitmaakt om iets luidruchtigere fans erop te hangen kun je natuurlijk gewoon voor de Xtreme gaan, anders dus de GT360 ;-)
Als het je niet uitmaakt om iets luidruchtigere fans erop te hangen kun je natuurlijk gewoon voor de Xtreme gaan, anders dus de GT360 ;-)
Je kan ook via over-clock.co.uk een Thermochill PA120.3 rad nemen... stuk beter dan de Xtreme III rads van zowel Alphacool en BlackIce... gewoon efficienterAnoniem: 172213 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:28:
Nou zou nog even laten weten of mijn alphacool extreme III wel goed schoon was, ik heb hem vandaag doorgespoeld en het goede nieuws is dat hij helemaal schoon was. Het slechte nieuws is dat hij zo lek als een mandje is, arggh.
Dat wordt iig wel mijn volgende rad
I love watercooling
er komen 3 x papst 4412 fgl ventilatoren op dit zijn 1600 rpm max 26 db 94 m3/h vemtilatoren. Ze worden aangesloten op een thermaltake hardcano 13 fan controller, dus ik heb actieve invloed op de rpm snelheid.
Ik neig zelf nogal naar de black ice gt, voornamelijk omdat ze zo netjes zijn afgewerkt. En aangezien de radiator boven op de kast staat speelt dit zeker mee.
De thermochill ziet er erg woest uit maar moet 120 euri Kosten ? Vind ik nogal een behoorlijk verschil met de black ice gt 80 euro.
Nog een andere vraag, als ik hem boven op de kast plaats wat is dan de minimale afstand die ik moet nemen voor de afstandsbussen ? ik heb ergens gelezen dat dat minimaal 10 cm aan inlet moet zijn dat betekent dat hij nogal erg hoog op de poten komt, en of dat zo mooi is. Verder heb ik begrepen dat pull voor de fans beter is iemand ervaring mee ?
Ik neig zelf nogal naar de black ice gt, voornamelijk omdat ze zo netjes zijn afgewerkt. En aangezien de radiator boven op de kast staat speelt dit zeker mee.
De thermochill ziet er erg woest uit maar moet 120 euri Kosten ? Vind ik nogal een behoorlijk verschil met de black ice gt 80 euro.
Nog een andere vraag, als ik hem boven op de kast plaats wat is dan de minimale afstand die ik moet nemen voor de afstandsbussen ? ik heb ergens gelezen dat dat minimaal 10 cm aan inlet moet zijn dat betekent dat hij nogal erg hoog op de poten komt, en of dat zo mooi is. Verder heb ik begrepen dat pull voor de fans beter is iemand ervaring mee ?
Ik dacht dat het hier om brute performance ging, niet om looksAnoniem: 172213 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:05:
En iedereen die op XS forums vond dat de Thermochills duur ware & hem hebben gekocht zijn het er unaniem over eens dat hij het geld waard is! Het is simpelweg de moeite waard. In de startpost is een link die een comparison doet van oa de Thermochill vs Black Ice tegenhangers.
pull en push kun jij juist heel makkelijk uittesten .. ik heb betere ervaring met push, toen ging de temperatuur toch iets omlaag, maar dat is gewoon persoonlijk. Ik zou zeggen aangezien jij je radiator bovenop je pc gaat monteren mag jij t voor ons uittesten (A)Anoniem: 172213 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:05:
en dat van 10 cm op je poten weet ik niks over te zeggen ..
ps: Push config heb je door het blazen op het rad over het algemeen meer herrie.
www.aquatuning.de
3x 120 blackice GT: 70€
3x120 Thermochill 85€
niet echt een wereld van verschil, wel in prestatie
3x 120 blackice GT: 70€
3x120 Thermochill 85€
niet echt een wereld van verschil, wel in prestatie
Van over-clock.co.uk:
£57.96 Including VAT - at 17.5% and PAYPAL Surcharge - at 2%
Da's idd geen 120 euro
£57.96 Including VAT - at 17.5% and PAYPAL Surcharge - at 2%
Da's idd geen 120 euro
I love watercooling
Die radiator moet echt super zijn ja, misschien mij volgende update
.
Is die rad nou echt zo heel veel beter dan een Alphacool van minder dan 55 euro ? Ik vind het wel erg veel geld tegen over die 3x 120mm Alphacool rad.
Read it > http://www.over-clock.com/ivb/index.php?showtopic=17958 (staat ook in de startpost)
Wil je performance? There is no substitute
Als je gewoon wat leuks samensteld, neem dan lekker goedkoop luchtkoeling
Performance maakt mij niet zo heel veel uit. Het gaat mij vooral om de stilte die je kan krijgen met waterkoeling. Dat ik ook nog een beetje kan overklokken is ook mooi.
Of mijn CPU nou 30 of 40 graden is maakt mij eigenlijk niet uit als de boel maar stabiel loopt
Of mijn CPU nou 30 of 40 graden is maakt mij eigenlijk niet uit als de boel maar stabiel loopt
meeuh
klote zeg
nou heb ik die BI Pro 1 er weer bij gestopt .. wordt m'n CPU 34 graden .. ok .. onder 70% load ofzo m'n chassis temp (van m'n mobo, weet niet waar die zit) is wel 3 graden omlaag gegaan door die extra radiator .. misschien dat m'n idle temperatuur nou ook wel 'n stuk omlaag is gegaan, waarschijnlijk zakt m'n CPU temp ook wel als ik m'n PC es niet gebruik en de OC eraf haal 
In ieder geval zit ook m'n tweede reepje OCZ PC4000 erin, loopt lekker smooth op 1T of T1 of hoe je die stand noemt en ook nog in Dual channel .. later ook nog es aan die timings gaan tweaken.
Maar potverdikkie ik wil m'n temperaturen omlaag brengen .. 34 graden voor 'n CPU op 70% load vind ik nog teveel maja ik ben veel te gefocused op temps, moet eigenlijk eens gaan kijken naar performance
In ieder geval zit ook m'n tweede reepje OCZ PC4000 erin, loopt lekker smooth op 1T of T1 of hoe je die stand noemt en ook nog in Dual channel .. later ook nog es aan die timings gaan tweaken.
Maar potverdikkie ik wil m'n temperaturen omlaag brengen .. 34 graden voor 'n CPU op 70% load vind ik nog teveel maja ik ben veel te gefocused op temps, moet eigenlijk eens gaan kijken naar performance
idd.! 34 is zeker niet slecht. Kijk gewoon eens naar de idle-stand en vergelijk dat met een paar luchtkoelers
Volgende week heb ik een LANparty, erg leuk maar voor mij niet! Ik ben de dop van m'n BigWater 735 reservoir kwijt geraakt
. Weet iemand waar je (een soortgelijk) dop kunt bestellen, of heeft iemand eentje over voor mij?

Hoi, ik heb even wat advies nodig als n00b WC-er...
Ik heb in mijn kast (Lian li v2100) een Gigabyte GA-2CEWH dual socket 940, dual 16x PCI-E met daarin de volgende te koelen elementen:
2 x AMD Opteron 275 (2,2Ghz)
2 x MSI 7900GT in SLI opstelling
2 x chipset (nforce 2200 en 2050)
1x Areca 1120 (als ik toch bezig ben
)
Ik ben wel gecharmeerd van een aantal dingen van Aqua Computer, en kan als het meezit al een Aquastream pomp en een Airplex EVO 120 rad voor een prikkie kopen. Daarnaast wil ik een Black Ice Micro II of Airplex EVO 160 kopen zodat ik een 120 en een 160 (2x80) samen in de loop kan hangen om het bovenstaande aan te kunnen.
OC staat niet op de agenda, is al snel genoeg. Wel moet het stil zijn, en het oog mag ook wat
Ondanks de mogelijke nadalen ben ik een koper/plexi liefhebber, kwa uiterlijk, dus dat zie ik graag overal terug
Mijn vragenlijstje (geloof me, ik heb veel meer, maar dat wil ik niet gelijk hier allemaal dumpen
)
Opzich kan ik de rest wel vinden, maar het kan geen kwaad om wat advies in te winnen.
Michel
Ik heb in mijn kast (Lian li v2100) een Gigabyte GA-2CEWH dual socket 940, dual 16x PCI-E met daarin de volgende te koelen elementen:
2 x AMD Opteron 275 (2,2Ghz)
2 x MSI 7900GT in SLI opstelling
2 x chipset (nforce 2200 en 2050)
1x Areca 1120 (als ik toch bezig ben
Ik ben wel gecharmeerd van een aantal dingen van Aqua Computer, en kan als het meezit al een Aquastream pomp en een Airplex EVO 120 rad voor een prikkie kopen. Daarnaast wil ik een Black Ice Micro II of Airplex EVO 160 kopen zodat ik een 120 en een 160 (2x80) samen in de loop kan hangen om het bovenstaande aan te kunnen.
OC staat niet op de agenda, is al snel genoeg. Wel moet het stil zijn, en het oog mag ook wat
Ondanks de mogelijke nadalen ben ik een koper/plexi liefhebber, kwa uiterlijk, dus dat zie ik graag overal terug
Mijn vragenlijstje (geloof me, ik heb veel meer, maar dat wil ik niet gelijk hier allemaal dumpen
- Leveren de genoemde rads voldoende koelcapaciteit ?
- Is de Aquastream sterk genoeg om het water door de 2 rads en 7 koelblokken te krijgen ?
- Ik heb speciale SLI chipset blokjes nodig: wat zijn de goeie ? (Eigenlijk maar 1 nodig ivm overhangende vga kaart, maar voor het oog zijn 2 dezelfde mooier)
- Ik wil op de 7900gt's ook het geheugen koelen... Ik zie iig de Alphacool NexXxoS NVXP-3 als een grote kanshebber. Zijn er nog meer interessante blokken ?
- Welk maatje tubing kan ik het beste gebruiken ?
- Maakt de volgorde van aansluiten uit ? Ook wat betreft de plaatsing van de rads ? Ik zat te denken om 1 rad voor de cpu's te plaatsen, en 1 verder op in de loop voor de gpu's...
Opzich kan ik de rest wel vinden, maar het kan geen kwaad om wat advies in te winnen.
Michel
Ik heb uiteindelijk maar toch de black ice stealth 360 bestelt, ik heb wel behoorlijk getwijfeld over de thermochill pa 120.3 maar vond de afwerking van de black ice toch mooier. Ook heb ik hem nu gewoon in nederland besteld, omdat ik nogal wat beroerde ervaringen heb met buitenlandse leveranciers als er een probleem is met je bestelling.
Ps als je nu echt woest wil, is dit mischien nog leuker dan de pa 120.3 alhoewel ik geen idee van de prijs heb en waar je hem kunt krijgen.
Black Ice GTX480
The Black Ice® GTX480 is the largest iteration of any Black Ice® radiator to date. Using the next generation Black Ice® GTX core platform, the massive GTX480 provides the first 4 x 120mm Black Ice® offering embarking on a new standard for radically extreme casemod and ultra-high performance.
Yields up to 45% more heat exchange capacity than the Black Ice® Xtreme in both Stealth or Performance modes.
Two-pass pre-cool/aftercool front-rear core flow configuration.
Custom MaxFin™ 25 micron Copper Splitter Fin Configuration utilizing 45% thinner fin material yielding up to 50% less pressure drop.
Unique fin configuration eliminates intra-louver accumulation of dust particles for trouble free operation.
Radically optimized 20 FPI (Fins Per Inch) fin density providing dramatically increased heat transfer surface area.
Custom low-profile 2-row 19.0 x 1.2mm MaxFlow™ tubes with twice the waterside surface area of the Black Ice® GTS and 60% frontal area reduction for superior low air-resistance aerodynamics and lower internal flow requirements.
Achieves Black Ice® Xtreme level performance in stealth mode (low-noise/low-airflow conditions).
M4 Threaded Screw Holes for easier mounting and greater adaptability.
Now standard G 1/4" female threaded fittings.
Full high-temper brass structural construction for weight reduction and superior corrosion resistance.
The largest Black Ice® PC Radiator to date.
Uses 100% Non-corrosive water-solluble fluxing process.
Fully RoHS compliant.
Full electrostatic polyurethane painting finish for uniform coating with high temperature curing for increased finish durability.
Renowned Black Ice® quality.
Patent Pending Design.
Ps als je nu echt woest wil, is dit mischien nog leuker dan de pa 120.3 alhoewel ik geen idee van de prijs heb en waar je hem kunt krijgen.
Black Ice GTX480
The Black Ice® GTX480 is the largest iteration of any Black Ice® radiator to date. Using the next generation Black Ice® GTX core platform, the massive GTX480 provides the first 4 x 120mm Black Ice® offering embarking on a new standard for radically extreme casemod and ultra-high performance.
Yields up to 45% more heat exchange capacity than the Black Ice® Xtreme in both Stealth or Performance modes.
Two-pass pre-cool/aftercool front-rear core flow configuration.
Custom MaxFin™ 25 micron Copper Splitter Fin Configuration utilizing 45% thinner fin material yielding up to 50% less pressure drop.
Unique fin configuration eliminates intra-louver accumulation of dust particles for trouble free operation.
Radically optimized 20 FPI (Fins Per Inch) fin density providing dramatically increased heat transfer surface area.
Custom low-profile 2-row 19.0 x 1.2mm MaxFlow™ tubes with twice the waterside surface area of the Black Ice® GTS and 60% frontal area reduction for superior low air-resistance aerodynamics and lower internal flow requirements.
Achieves Black Ice® Xtreme level performance in stealth mode (low-noise/low-airflow conditions).
M4 Threaded Screw Holes for easier mounting and greater adaptability.
Now standard G 1/4" female threaded fittings.
Full high-temper brass structural construction for weight reduction and superior corrosion resistance.
The largest Black Ice® PC Radiator to date.
Uses 100% Non-corrosive water-solluble fluxing process.
Fully RoHS compliant.
Full electrostatic polyurethane painting finish for uniform coating with high temperature curing for increased finish durability.
Renowned Black Ice® quality.
Patent Pending Design.
daaaaaamn waarom heb ik die niet eerder gezien
maar goed wat 'n gigantisch ding die BI GTX480
haha maar ik hou toch maar van radiatoren ín m'n kast
@Miesepies:
heb je de topicstart al eens doorgelezen ? daar staan al een aantal antwoorden en handige tips
aantal antwoorden:
1 1 x 120mm rad en 1 x 160mm rad is naar mijn mening wel 'n beetje weinig voor 2 cpus, 2 VGAs, 2 Chipsets en 'n areca (wasdah? kun je da ete??
)
Zelf heb ik 4 x 120mm voor 1 CPU, 1 VGA, 1 NB en 1 Mosfet, máár hier moet ik wel bij zeggen dat ik extreme stilte wil van m'n PC dus alle fans op die rads draaien op 800RPM.
Ik zou dus voor jou config denk ik toch wel 4x 120mm aanraden, dan krijg je denk ik temperaturen die respectabel zijn (40/50). Don't shoot me als ik t fout heb ik doe dit op gevoel
2. Geen ervaring met aquastream, maar ik zou in jou geval al snel aan 2 loops denken; eentje met CPU, VGA, Areca en eentje met andere CPU, andere VGA en 2 NB .
3. Speciale SLI blokes ? Het is leuk .. ik zou voornamelijk kijken naar full core + mem blokken. Zelf heb ik die van innovatek heet iets van "coolmatic 7900" (moet je ff kijken op www.innovatek.de )
4. ohw nou die blokken kun je dus ook neme .. er zijn ook van dangerden en Aquacomputers het ligt waarschijnlijk gewoon aan je persoonlijke voorkeur (innovatek is dan niks voor jou: alu en geen plexiglas:P)
5. Maat tubing, ook weer persoonlijk zelf raad ik 10/8 aan of 8/10 hoe je het schrijft komt erop neer dat je 1mm wand hebt en dat de tube zelf 10mm is
maar je kunt natuurlijk ook 1/2" nemen als je zo'n brede slang makkelijk weg kunt werken.
Als bijvoorbeeld 1/2" neemt kun je misschien wel alle 7 componenten in één loop zetten maar je moet 'n ontieglijk zware pomp eraan gooien en naja goed laten we daar verder niet op ingaan
ik raad 10/8 aan 
6. Volgorde maakt volgens de meeste niet zo gek veel uit, zelf heb ik het zo: Pomp, CPU, NB, BI Pro I, VGA, Mosfet, BI GT360, Res, Pomp.
Maar ik zou bijvoorbeeld ook die twee radiatoren achter elkaar kunnen plaatsen.. het zal niet zo gek veel verschil maken misschien 'n halve graad
hopelijk heb ik je zo 'n beetje geholpen, maar lees vooral de startpost (bijvoorbeelde de laatste vraag werd daar ook in beantwoord). Ook zou je kunnen kijken hoeveel watt al je componenten tezamen afgeven en dan kun je kijken hoeveel/wat voor radiatoren je nodig hebt (ga ervan uit dat de hitte afvoer die 'n fabrikant aangeeft áltijd hoger is dan de werkelijke waarden)
@Miesepies:
heb je de topicstart al eens doorgelezen ? daar staan al een aantal antwoorden en handige tips
aantal antwoorden:
1 1 x 120mm rad en 1 x 160mm rad is naar mijn mening wel 'n beetje weinig voor 2 cpus, 2 VGAs, 2 Chipsets en 'n areca (wasdah? kun je da ete??
Zelf heb ik 4 x 120mm voor 1 CPU, 1 VGA, 1 NB en 1 Mosfet, máár hier moet ik wel bij zeggen dat ik extreme stilte wil van m'n PC dus alle fans op die rads draaien op 800RPM.
Ik zou dus voor jou config denk ik toch wel 4x 120mm aanraden, dan krijg je denk ik temperaturen die respectabel zijn (40/50). Don't shoot me als ik t fout heb ik doe dit op gevoel
2. Geen ervaring met aquastream, maar ik zou in jou geval al snel aan 2 loops denken; eentje met CPU, VGA, Areca en eentje met andere CPU, andere VGA en 2 NB .
3. Speciale SLI blokes ? Het is leuk .. ik zou voornamelijk kijken naar full core + mem blokken. Zelf heb ik die van innovatek heet iets van "coolmatic 7900" (moet je ff kijken op www.innovatek.de )
4. ohw nou die blokken kun je dus ook neme .. er zijn ook van dangerden en Aquacomputers het ligt waarschijnlijk gewoon aan je persoonlijke voorkeur (innovatek is dan niks voor jou: alu en geen plexiglas:P)
5. Maat tubing, ook weer persoonlijk zelf raad ik 10/8 aan of 8/10 hoe je het schrijft komt erop neer dat je 1mm wand hebt en dat de tube zelf 10mm is
Als bijvoorbeeld 1/2" neemt kun je misschien wel alle 7 componenten in één loop zetten maar je moet 'n ontieglijk zware pomp eraan gooien en naja goed laten we daar verder niet op ingaan
6. Volgorde maakt volgens de meeste niet zo gek veel uit, zelf heb ik het zo: Pomp, CPU, NB, BI Pro I, VGA, Mosfet, BI GT360, Res, Pomp.
Maar ik zou bijvoorbeeld ook die twee radiatoren achter elkaar kunnen plaatsen.. het zal niet zo gek veel verschil maken misschien 'n halve graad
hopelijk heb ik je zo 'n beetje geholpen, maar lees vooral de startpost (bijvoorbeelde de laatste vraag werd daar ook in beantwoord). Ook zou je kunnen kijken hoeveel watt al je componenten tezamen afgeven en dan kun je kijken hoeveel/wat voor radiatoren je nodig hebt (ga ervan uit dat de hitte afvoer die 'n fabrikant aangeeft áltijd hoger is dan de werkelijke waarden)
offtopic:
Damn.. mijn bericht is echt smilie heaven !
Damn.. mijn bericht is echt smilie heaven !
Hoe meer radiator je kwijt kan hoe beter! Heel koud zul je het wel niet krijgen met zoveel maar koud moet wel kunnen. Een vraagje vna mij dus: Hoeveel ruimte heb je? Waar kun je allemaal rad's kwijt en ben je bereid om eventueel wat extra gaatjes te maken?
De 2 radiatoren achter elkaar en dan alle componenten en als laatste de pomp lijkt mij het beste. Het wouter is dan zo koud mogelijk aangevoerd en het duurt heeel lang voordat je water maar iets is gestegen door de warmte van je componenten.
Blokjes kun je zelf wel uitzoeken. Een tip voor je 7900GTs: Kijk eens naar een EK-blok
*paar pagina's terug staan er een paar*
Ik denk eerder aan 1 loop maar 2 pompjes. Beetje de vaart erin houden
Als je ruimte hebt zou ik voor 1/2'' gaan. Het ziet er beter uit en er gaat meer water doorheen
Zo moet het wel lukken
Die Black Ice GTX 480 is echt fantastisch! Als die te krijgen valt wil ik die in mijn volgende mod
De 2 radiatoren achter elkaar en dan alle componenten en als laatste de pomp lijkt mij het beste. Het wouter is dan zo koud mogelijk aangevoerd en het duurt heeel lang voordat je water maar iets is gestegen door de warmte van je componenten.
Blokjes kun je zelf wel uitzoeken. Een tip voor je 7900GTs: Kijk eens naar een EK-blok
Ik denk eerder aan 1 loop maar 2 pompjes. Beetje de vaart erin houden
Zo moet het wel lukken
Die Black Ice GTX 480 is echt fantastisch! Als die te krijgen valt wil ik die in mijn volgende mod
Ja het lijkt me slim om minimaal een 120.2 rad te nemen en een sterke pomp zoals een laing ddc ultra.
Alphacool blokken zijn erg goed en die EK vga blokken zijn de beste
Alphacool blokken zijn erg goed en die EK vga blokken zijn de beste
Grrr, heb ik pas mijn BI GTS360 ingebouwd, komen ze met een 480
Nouja, misschien upgrade ik binnenkort nog naar een GTX360 (of een Thermochill natuurlijk
) die 480 is wel heel erg groot + er zijn nog geen grills voor 4x120mm rad's
welke tweaker heeft nou standaard fabrieks grills nodig om zo'n monster rad weg te werken ^^
gewoon bovenop je kast man ! zo'n gigantisch ding moet je mee pronken
haha mooi zo helemaal over de bovenkant van je CM Stacker
!
Die gaat in weinig kasten passen zo te zien.TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:50:

Toch blijft (mijn) Reserator mooier om tegenaan te kijken.
Die Black Ice GTX 480 moet in mijn kast wel passen. Als ik het bovenste 5,25" slot niet zou gebruiken kan ie er zeker in. Zit een nu een 3x120mm rad in en er past makkelijk nog 1x120 naast.
Edit: Plaatje er bij.

Past makkelijk toch

Past makkelijk toch
[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 17-10-2006 15:32 ]
Ik heb een Lian-Li StackerPilske schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:58:
welke tweaker heeft nou standaard fabrieks grills nodig om zo'n monster rad weg te werken ^^gewoon bovenop je kast man ! zo'n gigantisch ding moet je mee pronken
haha mooi zo helemaal over de bovenkant van je CM Stacker
!
Maar mijn temperaturen zitten rond de 33 graden idle en 38 graden stressed met 1 stille Enermax-fan op de rad (CPU, NB en 2 x GPU), dus ik denk dat ik eerder meer waterflow nodig heb dan een grotere radiator
[ Voor 19% gewijzigd door Demo op 17-10-2006 15:34 ]
Haha, Voordeel van je eigen kast bouwen hé
Kun je daar rekening mee houden
Nou ook nog 4 fans aan de onderkant en subzero! Bijna dan..

Kast boven kast.PilatuS schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:22:
Die Black Ice GTX 480 moet in mijn kast wel passen. Als ik het bovenste 5,25" slot niet zou gebruiken kan ie er zeker in. Zit een nu een 3x120mm rad in en er past makkelijk nog 1x120 naast.
[afbeelding]
Past makkelijk toch

fsck it, bleeden, vervoeren, vullen: klaarMe_Again schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:58:
Volgende week heb ik een LANparty, erg leuk maar voor mij niet! Ik ben de dop van m'n BigWater 735 reservoir kwijt geraakt. Weet iemand waar je (een soortgelijk) dop kunt bestellen, of heeft iemand eentje over voor mij?
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
mmhh mijn gevoel zegt mij nou dat ik gewoon 'n sterkere pomp nodig hebt ipv m'n eheim1048Demoniac schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:30:
[...]
Ik heb een Lian-Li Stacker(de PC-7077B, die overigens eerder op de markt was dan de Stacker
)
Maar mijn temperaturen zitten rond de 33 graden idle en 38 graden stressed met 1 stille Enermax-fan op de rad (CPU, NB en 2 x GPU), dus ik denk dat ik eerder meer waterflow nodig heb dan een grotere radiator
Dalijk als ik m'n CPU ook nog op 1,2V heb geprobeerd ga ik m'n mem timings wat strakker zetten, het ene reepje kan 3-3-3-8 en het andere 3-4-3-8, ze lopen nou op 230Mhz (PC4000 he
óf 'n BI GTX360 ipv m'n zielig BI GT360 en dat in combinatie met 'n laing pomp ..
[ Voor 10% gewijzigd door Pilske op 17-10-2006 16:26 ]
Wacht dan tot er een GTX XFlow serie komt
(kan me haast niet voorstellen dat ze van de Xtreme versie geen XFlow uitvoering maken)
Dit topic is gesloten.