[WC] Het grote waterkoelings topic deel XIX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.363 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
wat me noggal verbaast is het feit dat hier gezegd wordt dat als je 1 slang hebt van 8mm je net zo goed de hele schakeling van 8mm kan maken, aangezien dit geen effect zou hebben op de flow... nou heb ik per toeval hier net n college over gehad... de weerstand van een systeem bereken je door de weerstanden van elk stuk slang appart bij elkaar op te tellen... dus 1x8mm is n stuk meer weerstand als je hele systeem van 8mm slangen maken... extreem voorbeeldje: n pomp, daar achter n stuk buis van 10cm doorsnee en 10 cm lang, soortement reservoir dus, en daarna een stuk slang van 8mm dik en 1 cm lang... zal een stuk minder weerstand geven voor de pomp als 11cm van 8mm buis...

iemand commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@ Mr Alfabet. Het klopt wel dat als je stukken hebt met grotere slangen dat de weerstand dan minder is maar het feit blijft wel dat als je ergens een doorgang hebt van 10mm het niet veel zin heeft om op andere plekken 20mm te hebben want het water kan toch niet sneller stromen dan wat er door die ene 10mm aansluiting kan.

Deze discussie is trouwens al wel een aantal keer gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je zal idd. minder weerstand hebben maar dat maakt niks uit voor de flowsnelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:31
eensch met pilatus, sowieso als je één stukje hebt van 8/1 slang heeft het gewoon geen zin om tussen de rest van de blokken 10/1 slang te doen.

ten eerste het is plaats verspilling, ja ok je praat over 2mm dikte vd slang maar het is en blijft verspilling van je ruimte.
daarnaast als je druk een keer verlaagt is door die 8/1 slang gaat die bij het stuk van 10/1 niet omhoog (ook niet omlaag) en het is dus totaal nutteloos om grotere diameters dan je kleinste diameter in je setup te gebruiken (I) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 08:35

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Pilske schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:42:
eensch met pilatus, sowieso als je één stukje hebt van 8/1 slang heeft het gewoon geen zin om tussen de rest van de blokken 10/1 slang te doen.

ten eerste het is plaats verspilling, ja ok je praat over 2mm dikte vd slang maar het is en blijft verspilling van je ruimte.
daarnaast als je druk een keer verlaagt is door die 8/1 slang gaat die bij het stuk van 10/1 niet omhoog (ook niet omlaag) en het is dus totaal nutteloos om grotere diameters dan je kleinste diameter in je setup te gebruiken (I) !
PilatuS schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:19:
@ Mr Alfabet. Het klopt wel dat als je stukken hebt met grotere slangen dat de weerstand dan minder is maar het feit blijft wel dat als je ergens een doorgang hebt van 10mm het niet veel zin heeft om op andere plekken 20mm te hebben want het water kan toch niet sneller stromen dan wat er door die ene 10mm aansluiting kan.

Deze discussie is trouwens al wel een aantal keer gevoerd.
En ik heb al een aantal keer gezegd dat het onzin is :( Zijn er immers niet genoeg blokjes die onder de inlaat een aantal hele kleine gaatjes hebben? Bijvoorbeeld mijn Cuplex XT, als je daar 1 groot gat van zou maken, kom je op een diameter van misschien 3 millimeter. Volgens jullie theorie kan ik dus net zo goed slangen gaan gebruiken met een binnendiameter van 3 mm.. Bij een kleinere diameter is er meer druk nodig, maar de benodigde druk hangt ook weer af van de lengte van de slang. Zolang er voldoende druk achter staat, gaat het water in een dunnere slang gewoon harder stromen. Veel slangpilaren hebben bij het schroefdraad een doorgang van niet meer dan 5 mm. Omdat de lengte van deze versmalling ook maar een paar millimeter is, merk je er dus weinig van in de stroomsnelheid van het water.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Heeft iemand ook een oplossing voor dit probleem:

Afbeeldingslocatie: http://henri.speedlinq.nl/4.jpg

De plank staat erg krom, omdat ik de schroeven vast heb gedraaid. Als ik dat niet doe, maakt het blok geen contact met de GPU VRM. Er zit te weinig opvulling tussen de GPU VRM en het koelblok, of juist teveel tussen het geheugen en het koelblok. Er zullen vast wel meer mensen zijn met een zo'n soort koelblok icm een X1900XT(X). Hoe hebben jullie dit?

[ Voor 16% gewijzigd door Me_Again op 17-10-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
misschien even ondersteunen met 'n blokje hout ofzo, just to be sure ?? mijn 6600GT stond eerst ook 'n beetje krom, iig niet zo érg :| dus dat hoefde ik niet te verhelpen.

en ik vraag me echt af of er iemand is die gewoon hét antwoord weet op die tube size en flow/druk :P want daar komt hier echt altijd onenigheid over :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kan je niet je pomp wat verder weg zetten zodat de slang er direct naar toe kan zonder looping.

Afbeeldingslocatie: http://img290.imageshack.us/img290/2629/4rh7.jpg

Mijn kaart hangt ook ietsjes scheef maar dat komt door de andere opstelling en geen chipset koeler.
Afbeeldingslocatie: http://img270.imageshack.us/img270/5659/kdjhfsjp9.jpg

Misschien dat er ergens bij een of andere hardware site staat hoe het nou precies zit met die aansluitingen :?

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 17-10-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 11:46
Pilske schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:00:heb je de topicstart al eens doorgelezen ? daar staan al een aantal antwoorden en handige tips ;)
Ja, heb ik gelezen, staan een paar goede tips in... had die van volgorde een beetje over het hoofd gezien.
1 x 120mm rad en 1 x 160mm rad is naar mijn mening wel 'n beetje weinig
Hmm... ik kan opzich wel een 240 rad denk ik kwijt bovenin mijn kast. Echter niet meer daar ik een pci-x slot helemaal bovenaan nodig heb...

Geven meerdere rads in 1 loop niet teveel weerstand ?
areca (wasdah? kun je da ete??:P)
PCI-X Raid 6 controller
Don't shoot me als ik t fout heb ik doe dit op gevoel :P
Dat is nou precies datgene wat ik nog niet heb, als WC n00b :P
maar ik zou in jou geval al snel aan 2 loops denken
Daar zat ik ook al aan te denken... Maar dat betekent extra spul waaronder dubbele res, dubbele pomp en dus ruimte probleem (zelfs in mijn kast) :P

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Miesepies.Voor wat jij allemaal wilt gaan koelen zou ik voor totaal 4x 120mm aan rads gaan of liever meer. Met 3x 120mm kan je het denk ik niet allemaal koel houden.

Met een zware pomp zoals een Eheim 1250 moet het denk ik wel mogelijk zijn om alles met 1 loop te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:50:
Hoe meer radiator je kwijt kan hoe beter! Heel koud zul je het wel niet krijgen met zoveel maar koud moet wel kunnen. Een vraagje vna mij dus: Hoeveel ruimte heb je? Waar kun je allemaal rad's kwijt en ben je bereid om eventueel wat extra gaatjes te maken?
Ik heb een Lian li v2100... zo'n groot geval :) En nee, ik heb absoluut geen problemen met de kast modden... dat was ik toch al van plan :9
Ik denk eerder aan 1 loop maar 2 pompjes. Beetje de vaart erin houden ;) Als je ruimte hebt zou ik voor 1/2'' gaan. Het ziet er beter uit en er gaat meer water doorheen :)
Hmm, een dubbele pomp zou ook kunnen... ipv van 2 loops. Scheelt een res plaatsen.

1/2" weet ik niet of dat slim is... zeker als ik 7 componenten wil koelen wordt het wel een erg volle boel qua tubing... zelfs in mijn kast!

Thx

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
in 'n lian li v2100 krijg je makkelijk 2 pompjes .. gewoon twee laing high pressure pumps :P

in ieder geval zou ik net als jij al opmerkte geen 1/2" tubing nemen gwoon 10/8 .. wordt het ook wel vol maar niet zo vol als met 1/2". Zelf zou ik wel echt voor 'n dubbel systeem gaan of 'n systeem met 2 pompen en écht minimaal 4x 120mm ... :P

maar goed :) laat de vragen maar horen als die er zijn :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
PilatuS schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:16:
@ Miesepies.Voor wat jij allemaal wilt gaan koelen zou ik voor totaal 4x 120mm aan rads gaan of liever meer. Met 3x 120mm kan je het denk ik niet allemaal koel houden.

Met een zware pomp zoals een Eheim 1250 moet het denk ik wel mogelijk zijn om alles met 1 loop te pakken.
Ik denk dat ik een 240, een 120 en een 160 kwijt kan in mijn kast... daar zou ik het toch mee moeten kunnen redden. Nu twijfel ik alleen nog aan 1 loop met 2 pompen of 2 loops... Voorkeur gaat naar 1 loop, ivm met de ruimte die nodig is voor een extra res...

Maar... hier kan ik toch al mee aan de slag !

thx

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hmm... weet iemand waar die BI GTX rads in Nederland (via postorder) te koop zijn? Had eerst de BI GT 240/360 als rad in m'n hoofd, maar deze is afaics een flink stuk beter :)

Of zijn deze alleen via import te koop?

[ Voor 10% gewijzigd door mindcrash op 17-10-2006 20:42 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

mindcrash schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:41:
Hmm... weet iemand waar die BI GTX rads in Nederland (via postorder) te koop zijn? Had eerst de BI GT 240/360 als rad in m'n hoofd, maar deze is afaics een flink stuk beter :)

Of zijn deze alleen via import te koop?
Ze zijn volgens mij vorige week pas geïntroduceerd, dus ik denk niet dat ze al verkrijgbaar zijn.. Over een tijdje zal FreezingHardware ze wel in het assortiment krijgen, die hebben tot op heden volgens mij alle HWLabs radiatoren gehad.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05 08:18
PilatuS schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:05:
Kan je niet je pomp wat verder weg zetten zodat de slang er direct naar toe kan zonder looping.

[afbeelding]

Mijn kaart hangt ook ietsjes scheef maar dat komt door de andere opstelling en geen chipset koeler.
[afbeelding]

Misschien dat er ergens bij een of andere hardware site staat hoe het nou precies zit met die aansluitingen :?
Dat heb ik in eerste instantie ook geprobeerd, maar is onmogelijk. Vanaf het plaatje lijkt het simpel, maar de pomp zit een stuk onder de videokaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:42:
Je zal idd. minder weerstand hebben maar dat maakt niks uit voor de flowsnelheid :)
Minder weerstand in breedstuk => minder druk val/verlies over breedstuk => meer druk @8mm punt => meer flow @8mm punt(word er harder doorheen geperst)

Lijkt me simpele natuurkunde? Je hebt netto meer stroming, alleen de vraag hoeveel meer, tja...daar zul je flink voor moeten rekenen :P

Bekijk het zoals stroom, bij 10volt over een weerstandje van 10ohm loopt er meer stroom dan bij 9volt. Terwijl het dunne stuk, het weerstandje, écht wel even dun blijft. Dus als je bedrading zelf al 1 volt wegsnoept(slechte geleiding, gedeeltelijke kabelbreuk => hoge ohm waarde bedrading) is de weerstand van de hele kring dus groter dan alleen van het dunne stuk en zal er minder stroom lopen.

Lijkt me alleen dat met water dat soort dingen ook afhangen van de manier van de versmalling.

[ Voor 33% gewijzigd door Rey Nemaattori op 18-10-2006 11:23 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
rey hoeveel volt geef je jou CPU ? ik zit momenteel beetje met 'n probleem :P hij draait nou namelijk op 2,53 Ghz @ 1,2V maar dat is omdat m'n CPU zelfs met 1,5V niet stabiel wil werken op 2,64 Ghz :P lekker offtopic .. maar dat is niet de eerste keer (A)

ohw en over dat verbreden/versmallen in 'n setup: iedereen hier schijnt het toch niet met elkaar eens te zijn, ik ook niet :D best leuk maar misschien dat iemand als die zin heeft het een keer kan testen, zelf heb ik er de spullen niet voor dus ik val af (A) :P Maar dat is echt 'n eeuwige discussie hier :D heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
M'n X2 loopt op 1,55V...primestable issie ruwweg een uur, daarna krijg ik foutjes. Ik vind dat goed genoeg, aangezien je daar in de praktijk dus nooit iets van merkt(hoogstens een artifact in een game ofzo :P)

Overigen loopt ie *eigenlijk* op 2,64...blijkbaar is m'n clockgen niet al te exact 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 14:22
Miesepies, een suggestie, leuk dat je alles wilt koelen met water, maar je hebt een beetje ruimte gebrek, je kan eigenlijk amper genoeg rads kwijt.
Als je nou eens gewoon begint met alleen de 2 Opterons en de 2 gpu's ?
Voor die heb je al een ruime hoeveelheid aan radiatoren nodig (minimaal 3x120mm, in stukken of aan 1 stuk), en door de 4 grootste hittebronnen af te voeren via radiatoren zorg je ervoor dat de overige onderdelen vanzelf al een stuk koeler worden met wat airflow.

Ik zie dat achterop 1x120mm zit, is het geen idee om zoiets te doen:
*klik*
Op een rack op de achterkant, zit het rad "buiten" en is het dus zowiezo wat koeler.

Misschien handig even een specs pagina aan te maken, weten we hoe vol de boel is:
http://specs.tweak.to/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Rey Nemaattori schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:18:
[...]

Minder weerstand in breedstuk => minder druk val/verlies over breedstuk => meer druk @8mm punt => meer flow @8mm punt(word er harder doorheen geperst)

Lijkt me simpele natuurkunde? Je hebt netto meer stroming, alleen de vraag hoeveel meer, tja...daar zul je flink voor moeten rekenen :P

Bekijk het zoals stroom, bij 10volt over een weerstandje van 10ohm loopt er meer stroom dan bij 9volt. Terwijl het dunne stuk, het weerstandje, écht wel even dun blijft. Dus als je bedrading zelf al 1 volt wegsnoept(slechte geleiding, gedeeltelijke kabelbreuk => hoge ohm waarde bedrading) is de weerstand van de hele kring dus groter dan alleen van het dunne stuk en zal er minder stroom lopen.

Lijkt me alleen dat met water dat soort dingen ook afhangen van de manier van de versmalling.
Zucht, eindelijk iemand die het snapt :P En het wat beter uit kan leggen dan ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
Vandread schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:44:
Als je nou eens gewoon begint met alleen de 2 Opterons en de 2 gpu's ?
Ja... opzich goed... maar de chipset fans zijn niet bepaald de stilste... ik draai ze nu op 8~9V, maar dat is niet echt een verbetering. Naja... je hebt wel gelijk, begin eerst met de belangrijkste, later kan de rest nog wel. Als ik eerst met dit begin, kan ik natuurlijk wel goed zien of de capaciteit voldoende is voor uitbreiding of niet.

En mijn systeem: http://specs.tweak.to/14736

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Laatst online: 20:53
Enige tijd geleden heb ik dan toch de knoop door gehakt en heb ik besloten voor watercooling te gaan. Ik ben een komplete n00b als het gaat om water koeling dus ik wou graag jullie advies.

Ik wil graag het volgende bestellen:

1x SwiftTech Storm Intel: 478, 775, AMD: A, 754, 939, 940, Koper, 50.8 Mm X 76.2 Mm
1x SwiftTech MCP655 1/2 Inch, 1200 Liter P/u, Intern, 24 Watt
1x Alphacool NexXxoS Xtreme II 2 X 120 Mm, G1/4 Inch
1x Alphacool Repack-cooling Slot-In Black Without LED Niet Bekend, Plexiglas
3x Swiftech 1/2inch High Quality Vinyl Tubing 1 Meter
1x Zalman Koelpasta ZM-STG1 Super Thermal Grease
4x Alphacool Hose Angle Connector MS AG 1/4 13 Mm, Niet Bekend

Maar nu heb ik nog een aantal vragen:
Moet ik hiervoor een aparte voeding aanschaffen? kheb nu Thermaltake touhgpower 700W maar er zit behoorlijk wat op aan gesloten.

Is 13mm goed genoeg qua aansluiting/doorvoer op het overige ½ inch spul? Krijg ik die ½ Tube over de 13mm heen?

Ben ik iets vergeten? Zodat ik niet nog na hoef te bestellen als ik alles thuis heb gekregen.

Is een Nexxos Xtreme II krachtig genoeg als ik later ook nog mijn 7950gx2 of tegen die tijd 8xxx wil koelen of kan ik beter voor de black ice III gaan?

Is het reservoir groot genoeg?

Ga ik het verschil erg merken met een zalman 9500?

Huidige Specs zodat jullie kunnen zien of 700W voldoende gaat zijn:
6700@3.4 Ghz
Asus P5W DH deluxe
4x 1024 PC2-6400 Corsair
XFX 7950Gx2
36 GB Raptor
240 GB WD PATA
3x Seagate 320 GB
Pioneer 16x brander
Liteon 16x DVD lezer
Terratec 24/96 frontbay

Dit zijn zo’n beetje de hoofd vragen die ik heb de rest zou ik zelf wel moeten kunnen vinden als ik nog wat meer fora langs ga.

Sander.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Villean schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:35:
Enige tijd geleden heb ik dan toch de knoop door gehakt en heb ik besloten voor watercooling te gaan. Ik ben een komplete n00b als het gaat om water koeling dus ik wou graag jullie advies.

Ik wil graag het volgende bestellen:

1x SwiftTech Storm Intel: 478, 775, AMD: A, 754, 939, 940, Koper, 50.8 Mm X 76.2 Mm
1x SwiftTech MCP655 1/2 Inch, 1200 Liter P/u, Intern, 24 Watt
1x Alphacool NexXxoS Xtreme II 2 X 120 Mm, G1/4 Inch
1x Alphacool Repack-cooling Slot-In Black Without LED Niet Bekend, Plexiglas
3x Swiftech 1/2inch High Quality Vinyl Tubing 1 Meter
1x Zalman Koelpasta ZM-STG1 Super Thermal Grease
4x Alphacool Hose Angle Connector MS AG 1/4 13 Mm, Niet Bekend

Maar nu heb ik nog een aantal vragen:
Moet ik hiervoor een aparte voeding aanschaffen? kheb nu Thermaltake touhgpower 700W maar er zit behoorlijk wat op aan gesloten.
Dat kun je zelf hier berekenen. Op de site staat trouwens nog een handige tool: namelijk een flow designer die aan de hand van een aantal variabelen je een goede duw in de richting geeft (misschien ook handig voor de TS, of staat deze er al in?)
Is 13mm goed genoeg qua aansluiting/doorvoer op het overige ½ inch spul? Krijg ik die ½ Tube over de 13mm heen?
Heb nog echt veel kijk op slangen enzo, dus dit laat ik aan de echte experts hier over ;)
Ben ik iets vergeten? Zodat ik niet nog na hoef te bestellen als ik alles thuis heb gekregen.
Nou waar je misschien nog eens over na kunt denken:

- Waarom geen Arctic Silver 5 prut? Volgens mij doet die t wat beter dan die hierboven van Zalman
- Er zijn ook goede 12V pompen te koop die érg krachtig zijn (Zoek maar eens naar het merk Laing :d). De pomp hierboven is trouwens volgens mij een beetje overkill om alleen de cpu te koelen.
- Kijk ook eens naar de Black Ice Xtreme GT(X) radiatoren van HWLabs. Doen het een stuk beter dan de BIX 2 zo ver ik heb gezien. Op dit moment kun je trouwens ook een 1x120mm rad kiezen. Volgens mij is dat zat om enkel de warmte van de CPU af te voeren.
Is een Nexxos Xtreme II krachtig genoeg als ik later ook nog mijn 7950gx2 of tegen die tijd 8xxx wil koelen of kan ik beter voor de black ice III gaan?
Bij radiatoren en meerdere gekoelde componenten geld de gouden regel: meer is beter ;) (eventueel kun je overigens ook met het idee spelen om meerdere rads te gebruiken. Zeker als een 3x120mm niet dankzij de overige componenten past ofzo).
Is het reservoir groot genoeg?
Volgens mij voldoet deze prima.
Ga ik het verschil erg merken met een zalman 9500?
Swiftech Stom vs Zalman 9500... hmmm... wat denk je zelf :p

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ok ff t gat invullen, hoeveel is 1/2" ?? juist 12,700025 mm .. krijg je dat om 13mm is zeker goed genoeg .. slangen moet je alleen goed mee opletten .. je zult er 'n boel kracht op moeten zetten denk ik ;)

reservoir grootte maakt niet uit .. als je 1/2" neemt kun je ook voor 'n fillport gaan, filmpje van 'n fillport staat op de site van dangerden zelf (google op: dangerden ;))

en het is idd zo bij hoe meer componenten hoe meer radiatoren je nodig hebt .. maar je kunt ook overkill gaan, als ik bijvoorbeeld 'n CPU VGA en NB ga koelen neem ik niet 5x 120mm (of meer) dan doe ik 3x 120mm en op z'n max 4x als je hele slome fans erop zet .. overkill gaan is zonde van je geld, want WC koeling is al zo duur ;)

enneeeh waarom geen swiftech apogee *drools*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Er zijn ook goede 12V pompen te koop die érg krachtig zijn (Zoek maar eens naar het merk Laing :d). De pomp hierboven is trouwens volgens mij een beetje overkill om alleen de cpu te koelen.
Het is idd wel een erg sterke pomp voor alleen CPU. Maar het storm blok is wel een blok dat beter gaat presteren wanneer ie meer flow krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Kuch, meer druk ;) De Laing Ultra is een 18watter & volgens mij nog sterker. Ik zou het bij 1vd2 houden, je kan op deze manier altijd makkelijk uitbreiden zonder je druk te maken of je waterdruk zal veel dalen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
Aller eerst bedank voor de reacties!
Ow nooit geweten dat die site ook watercooling kon uit rekenen :X kheb het uit gerekend en met die ouderdomsmarges hou ik nog 50 watt over dus dat zou moeten werken :*)

Ik zat zelf ook aan Artic Silver te denken maar blijkbaar verkopen ze dit niet bij salland even als de ½ inch versie van de Black Ice II of zijn die 10mm fittings er uit te draaien?
PilatuS schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:03:
[...]

Het is idd wel een erg sterke pomp voor alleen CPU. Maar het storm blok is wel een blok dat beter gaat presteren wanneer ie meer flow krijgt.
Dit had ik idd ook gelezen en op de swittech site raadde ze daarom SwiftTech MCP655 aan waarschijnlijk zelfpromotie maar toch...ik ga idd ook even kijken naar de laing die geeft voor de zelfde prijs net wat meer flow (1200 vs 1400)

Alvast bedank! ik heb weer genoeg om ut te zoeken

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mindcrash schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:52:
[...]

Dat kun je zelf hier berekenen. Op de site staat trouwens nog een handige tool: namelijk een flow designer die aan de hand van een aantal variabelen je een goede duw in de richting geeft (misschien ook handig voor de TS, of staat deze er al in?)
Het zag er inderdaad veel belovend uit, en ik denk dat het handig is om inzichtelijk te krijgen wat je allemaal nodig hebt, maar de uitwerking is imho wat karig. Je hebt maar liefst 1 pomp om uit te kiezen, 1 soort slang etc. Desondanks toch opgenomen onder "Handige linkjes". :)

offtopic:
Als je iets in de TS wilt hebben, kun je mij altijd DM'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
nou we het toch over de TS hebben .. moet daar niet iets in van laing pompjes .. ik was net namelijk aan t kijken of ik misschien niet beter over zou kunnen stappen op 'n laing pompje, maar ik kwam tot de schokkened conclusie dat de TS niet voorziet in deze informatie :| ! en toen heb ik maar meteen afgezienvan verder zoeken op google .. ik was veel te lang, aan iemand anders de eer dus om die info aan roamor te geven ^^ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Pilske schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:27:
nou we het toch over de TS hebben .. moet daar niet iets in van laing pompjes .. ik was net namelijk aan t kijken of ik misschien niet beter over zou kunnen stappen op 'n laing pompje, maar ik kwam tot de schokkened conclusie dat de TS niet voorziet in deze informatie :| ! en toen heb ik maar meteen afgezienvan verder zoeken op google .. ik was veel te lang, aan iemand anders de eer dus om die info aan roamor te geven ^^ :P
Ze stonden er wel in, maar dan onder de naam Danger Den. Ik heb "Laing" even eraan toegevoegd (en een review) om hem via de search terug te kunnen vinden. :)

Ik heb persoonlijk geen ervaring met die pompjes, dus als er iemand is die een betere karakterschets kan vinden/geven, aarzel niet om het te melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172213

Heeft iemand hier ervaring met water gekoelde vga kaarten (1950xtx of 7900 gtx) die met garantie worden geleverd ?

Ik twijfel nogal aan het slopen van een splinter nieuwe kaart om er water koeling op te zetten. je garantie is dan sowie so weg. Ik kwam deze link tegen waar ze de kaarten met waterkoeling verkopen en garantie er op geven.

mad-mox

Iemand ervaring daar mee of weet waar ze nog meer watergekoeld gemodificeerde grafische kaarten verkopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Miesepies schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:35:
[...]
Ja... opzich goed... maar de chipset fans zijn niet bepaald de stilste... ik draai ze nu op 8~9V, maar dat is niet echt een verbetering. Naja... je hebt wel gelijk, begin eerst met de belangrijkste, later kan de rest nog wel. Als ik eerst met dit begin, kan ik natuurlijk wel goed zien of de capaciteit voldoende is voor uitbreiding of niet.

En mijn systeem: http://specs.tweak.to/14736

Michel
Die chipsetfans kan je met een beetje airflow prima passief koelen.
http://www.thermalright.com/a_page/main_product_hr05.htm deze is heel goed, maar ook wat duurder. of bv de zalman oplossing:
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=200&code=014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 172213 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:45:
Heeft iemand hier ervaring met water gekoelde vga kaarten (1950xtx of 7900 gtx) die met garantie worden geleverd ?

Ik twijfel nogal aan het slopen van een splinter nieuwe kaart om er water koeling op te zetten. je garantie is dan sowie so weg. Ik kwam deze link tegen waar ze de kaarten met waterkoeling verkopen en garantie er op geven.

mad-mox

Iemand ervaring daar mee of weet waar ze nog meer watergekoeld gemodificeerde grafische kaarten verkopen ?
Bij Alphacool.de verkopen ze die kaarten.
http://www.alphacool.de/x...ooled-graphics-cards.html

Ik heb er ook ff naar zitten kijken maar vond het veel te duur. Ik heb zelf een waterblok van Alphacool gekocht met een gewone X1900XT en die er zelf op gezet.

Als mijn kaart kapot gaat en het is niet mijn eigen schuld. Dus niet dat ik iets verkeerd heb gemonteerd of dat de pomp uit stond oid dan zet ik gewoon de oude luchtkoeler er weer op en claim ik garantie. Gaat de kaart door mijn eigen schuld kapot dan zal ik nooit garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
FYI: de Swiftech MC350 is ook een Laing :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:01
Ik heb nu de starteskit van alphacool. Ik zit alleen een beetje met de aansluiting van de pomp. Ik heb hiervoor 2 draaden en blauwe en een bruine waarvan 1 dus de plus is. Deze moeten worden aangesloten aan een stukje hardware waarin een molex gaat en die het dan weer omzet naar wat de pomp wil hebben.

Er is hierop een bevestiging voor de 2 draaden en de molex maar maakt het uit hoe de draden worden aangesloten. Aangezien dit niet in het boekje vermeld staat.

--edit gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172213

Bij Alphacool.de verkopen ze die kaarten.
http://www.alphacool.de/x...ooled-graphics-cards.html

Ik heb er ook ff naar zitten kijken maar vond het veel te duur. Ik heb zelf een waterblok van Alphacool gekocht met een gewone X1900XT en die er zelf op gezet.
Als je het allemaal inderdaad optelt rekenen ze ongeveer 100 euro voor de assemblage en de garantie, persoonlijk zou ik dat er wel voor over hebben als ze het netjes doen. En de garantie inderdaad word gehonoreerd. Vandaar de vraag of al iemand ervaring heeft met mad-mox kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Nauw ik ben weer aan het upgraden. Heb gister een opteron 170 besteld. Die mijn 146 gaat vervangen, maar nu zit ik te kijken naar die X1950PRO. Ik heb wel zin in dit kaartje, alleen is er nog weining bekend over waterkoeling. Kwa pcb is die identiek aan de 1800/1900 serie, dus het zou moeten werken....
Ook kwa ruimte is de 1950 zowat leeg geen smd weerstanden of andere obstructie's, durf alleen nog niet de gok te wagen :P

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
mindcrash schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:52:
Mmm..volgens die site heb ik nog 7 watt speling ivm met mijn huidige voeding als ik er een 2e beeldkaart in gooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
7 watt speling ? :P ik zou meteen 'n nieuwe voeding erin gooien .. 7 Watt .. oftewel als je je systeem VOL belast crasht die omdat je te weinig stroom kan leveren :P ik kom uit op 500 W en ik heb er 'n OCZ gameXstream 600W in liggen die knettert uren lekker door met 600W continue output :P heerlijk en dat ding wordt nog niet eens warm (waarschijnlijk omdat die nog 100 W speling heeft:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met mijn systeem kom ik op 333W met die calculator. Toch verbruikt mijn systeem tijdens gamen maar 260W. Dit heb ik gemeten met een watt meter in het stopcontact. Die 333W klopt dus niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

PilatuS schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:45:
Met mijn systeem kom ik op 333W met die calculator. Toch verbruikt mijn systeem tijdens gamen maar 260W. Dit heb ik gemeten met een watt meter in het stopcontact. Die 333W klopt dus niet echt.
LoL en dat is het systeem in je sig. vond altijd al dat die voeding shit overdreven was. Ik heb een 450watt en alles draait gewoon goed terwijl dit eigenlijk al onder het minimum zit...

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrumandBass schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:46:
[...]

LoL en dat is het systeem in je sig. vond altijd al dat die voeding shit overdreven was. Ik heb een 450watt en alles draait gewoon goed terwijl dit eigenlijk al onder het minimum zit...
Er zijn ook een hoop mensen die denken dat ze met de setup die ik heb een 650W voeding nodig hebben terwijl eigenlijk een goede 350W al voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Hoe bedoel je offtopic....

Ik kom trouwens aan 455 watt.... theoretische oc van 2500mhz op 1.5 op 2000 op 1.4.
Pilatus... heb je de OC settings meegeteld? Volgens mij vergeet je iets :P

Het gaat er natuurlijk om op welke lijnen je het meeste vermogen nodig hebt en aangezien je tegenwoordig een hoop van de 12V lijn haalt moet je niet puur naar het totaal van de voeding kijken, want hoeveel 3,3 en 5v zou een pc nog verbruiken, bijster weinig volgens mij?

Pfff ga ik ook offtopic :X

[ Voor 255% gewijzigd door Vandread op 19-10-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
offtopic:
Ja ik heb de OC mee geteld. En verder ook echt alles ingevult dat in mij PC zit
Ik kan em nog wel een keer invullen en een screenie posten.

Edit: Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/4076/image2oz1.th.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 19-10-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

PilatuS schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:06:
offtopic:
Ja ik heb de OC mee geteld. En verder ook echt alles ingevult dat in mij PC zit
Ik kan em nog wel een keer invullen en een screenie posten.

Edit: [afbeelding]
Zou je der niet DUAL CORE van maken? :)

Ik heb hier inderdaad voor 2 cpu's gekozen, maar het blijkt anders te zijn:
System Type: Based on physical processor(s). Multicore CPU counts as a single processor.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 101953 op 19-10-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
Hey,

Ik zit misschien te overwegen om waterkoeling te nemen(via samenkopen.net).
Alleen heb ik veel voordeel van een 2x 120mm radiator met een 1200l/h pomp en een cpu en gpu blokje ten opzichte van aircooling?
Processor aircooling zat ik aan een tuniq tower te denken, wat nu wel de beste betaalbare luchtkoeler is.
En hoeveel graden win ik er ong mee?
En hoeveel scheelt het als ik met 1x 120mm werk?

Ik wil alles op een e6600 zetten(en die ocen) en een 7900 GTO

[ Voor 7% gewijzigd door Perzikvrucht op 19-10-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 101953 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:15:
[...]

Zou je der niet DUAL CORE van maken? :)
offtopic:
Kijk nog eens goed.
Je hebt nu bij je zelf 2 CPU's getelt. Een dual core is 1 CPU geen 2

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 19-10-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
barzi schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:20:
Hey,

Ik zit misschien te overwegen om waterkoeling te nemen(via samenkopen.net).
Alleen heb ik veel voordeel van een 2x 120mm radiator met een 1200l/h pomp en een cpu en gpu blokje ten opzichte van aircooling?
Processor aircooling zat ik aan een tuniq tower te denken, wat nu wel de beste betaalbare luchtkoeler is.
En hoeveel graden win ik er ong mee?
En hoeveel scheelt het als ik met 1x 120mm werk?

Ik wil alles op een e6600 zetten(en die ocen) en een 7900 GTO
Dat zijn wel heethoofden als je ze clockt dus verwacht geen subzero temps. (of in die buurt dan). 2 x 120 mm is eigenlijk te weinig. T.o.v. lucht zal het niet heel veel schelen denk ik behalve het geluid. Als je wat meer radiators neemt (een 240mm erbij ofzo) is het zeker beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:33:
[...]

Dat zijn wel heethoofden als je ze clockt dus verwacht geen subzero temps. (of in die buurt dan). 2 x 120 mm is eigenlijk te weinig. T.o.v. lucht zal het niet heel veel schelen denk ik behalve het geluid. Als je wat meer radiators neemt (een 240mm erbij ofzo) is het zeker beter.
Ik ben er vrij zeker van dat ie met een 2x120mm rad betere temps krijgt als met lucht. Ik gok op 35 idle en rond de 40/45 stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 11-06 22:36
Offtopic:

Bij mij zegt ie 455 watt@ OC. Ik heb een OCZ 420 watter :*)

OC gaat uit van BartonM op 2700Mhz (2,1 volt dit is tenminste wat me oude 2600 er voor nodig had, nu heb ik een 2800M op 1,55 volt) en 6800GT @ ultra (het gekke ding loopt op 1,4 volt veel harder daar niet van)

Misschien scheelt het ook wel dat ik alle onnodige meuk los haal als ik heftig ga OCen.
Op m'n dagelijks gebruik settings voldoet ie nog wel net aan BartonM@2400Mhz (1,65 volt) GT @ ultra.

In geval van nood kan ik nog een Aopen 350 watter inschakelen voor extra prik op de 12 volt lijn.

Laat ik ook maar iets ontopics zeggen ;)

Volgens mij valt het heethoofdige van een E6600 wel mee. Ik zag in het screenshot van PilatuS staan die ie (maar) 98 watt verstokte. Een AMD XP(M), P4 of AMD 64 gaat daat met gemak overheen, 150 watt is een eitje met de eerder genoemde procs })

Rond de 35 idle lijkt me redelijk tot goed te doen

Met een Black ice pro 2 lukt het me immers ook om een amd Barton M + 6800 GT fris te houden. Bij normale kamertemperatuur (ronde de 18-20) OC proc onder de 40 graden vga onder de 45 bedoel ik dan. (alleen heb je wel oordoppen nodig voor de (inmiddels 4) enermaxen die staan te gieren

[ Voor 48% gewijzigd door martijn_tje op 19-10-2006 17:54 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
offtopic:
We kunnen er wel verder over praten maar dan liever in een ander topic. Zoals Vandread al aangaf is dit allemaal offtopic
Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

Het klopt zeker dat een Core 2 Duo veel koeler is dan een P4. Voordat ik mijn Core 2 Duo had draaide ik ff met een P4 3.0GHz en die was iets van 5 graden warmer op stock dan mijn Core 2 Duo op 3.1GHz.

Ik had bij mijn vorige setup maar een 1x120mm rad en die kon mijn XP-M 2600+@3700+ koel houden en een 6800LE@GT. Temps waren nog beter dan lucht ook.

[ Voor 47% gewijzigd door PilatuS op 19-10-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
TEAMIKKE schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:33:
[...]
Subzero? Wat dacht je.. ik geef me smoel maar een slinger :P
Wil je hem geen verkeerd beeld geven, zowiezo waterkoeling met een radiator heb je geen subzero temps (behalve als je de radiator vervangt door de chiller uit me sig O-) maar die maakt wel wat herrie :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:08:
[...]

Subzero? Wat dacht je.. ik geef me smoel maar een slinger :P
Wil je hem geen verkeerd beeld geven, zowiezo waterkoeling met een radiator heb je geen subzero temps (behalve als je de radiator vervangt door de chiller uit me sig O-) maar die maakt wel wat herrie :+ )
In theorie zou je stromend water onder het vriespunt kunnen krijgen, zonder dat het bevriest. Het zal niet bijzonder praktisch zijn helaas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ligt eraan hoe ver je ze clockt hé. Oké Subzero niet maar daarom stond er ook : (Bijna dan) bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Roamer hoe doe je dat met een radiator ^_^
Qua non phasechange/tec's etc kom je met een bong een heel eind... maar dan nog :P zitten paar nadeeltjes aan.... zoals een douche in je kamer, bacterien etc :+
Ik denk dat vergeleken met luchtkoeling een overclockte c2d lager in temp blijft met waterkoeling, zelfs met dat setje van 90 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door Vandread op 19-10-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:02:
Roamer hoe doe je dat met een radiator ^_^
Dat zeg ik, in theorie. ;) Dan plaats je de radiateur in LN2 (of de Beringzee) om het water af te koelen. Een standaard rad zal niet voldoen, omdat de banen te klein zijn (water bevriest alsnog tegen de wanden). Niet erg praktisch, maar het zou wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:29
OT:Zout in water gooien helpt volgens mij ook wel. Weet alleen niet of de rest van je setup daar blij mee is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
mod plz move roamor naar Die Hard Overclocking :+

Glycol werkt wat beter trouwens ;)
http://www.icecoldcomputing.com/text/show_page.php?id=30

[ Voor 41% gewijzigd door Vandread op 19-10-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133174

Ik had een vraag:

Mijn PC is op het moment als volgt:

Aopen kast met de standaard Aopen 350W voeding
Intel P4 3ghz HT (S478)
ASUS P4S800D-X
4 x 512 MB pc3200 van Corsair
2 x 120 GB S-ATA in RAID 0 config (maxtor en seagate)
Club 3d 7800GS
Thermaltake Bigwater 12 CM waterkoeling
Creative 5.1 geluidskaart
Pinnaple tv-kaartje
Asus dvd brander
LG dvd lezer
Logitech MX510
Plantronics audi verdeler
Plantionics headset
Creative 5.1 geluidsset
Logitech Wingman attack 2 joystick
Logitech race stuur met vibratie shizzel
Zalman harddisk cooler
Zalman fancontrollers
Zalman 8 CM fan
Zalman 12 CM fan
(en dus nog een 12 cm fan van de waterkoeling)
Thermaltake waterkoeling temperatuur meter.
Cheapass blauwe verlichting balkjes (super kleine)

Ik heb nu dus de Bigwater 12CM waterkoeling, mijn eerste waterkoelsetje, opzich een prima setje, maar nu ik het zo'n dik een jaar heb lijkt het wel of hij steeds meer vloeistof laat verdampen en hij steeds minder goed koelt.

Nu ben ik me een beetje aan het orrienteren naar een nieuw setje, maar ik weet niet precies waar ik naar moeten zoeken. Ik wil dus echt een A-merk hebben.

Verder moet het setje ontzettend stil zijn en ontzettend goed koelen (zolder kamer, P4, etc.)

Ik dacht zelf aan de volgende kit's

Zalman Reserator 1 Plus
Zalman Reserator 2

Alphacool Complete Set External 360

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Zalman, omdat ik goede ervaringen heb met het merk.

Maar mijn vraag is of jullie mij hierover kunnen adviseren.

Als het kan wil ik ook mijn voeding watergekoeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 133174 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:55:

Ik heb nu dus de Bigwater 12CM waterkoeling, mijn eerste waterkoelsetje, opzich een prima setje, maar nu ik het zo'n dik een jaar heb lijkt het wel of hij steeds meer vloeistof laat verdampen en hij steeds minder goed koelt.
Misschien irrelevant nu, maar het zou goed kunnen dat je koelpasta "op" is. Vervangen doet vaak wonderen. ;) Weet je zeker dat je geen lekkages hebt en dat je reservoir goed dicht zit? Hoe klein de opening ook is, warm water(damp) ontsnapt maar al te graag.
Nu ben ik me een beetje aan het orrienteren naar een nieuw setje, maar ik weet niet precies waar ik naar moeten zoeken. Ik wil dus echt een A-merk hebben.

Verder moet het setje ontzettend stil zijn en ontzettend goed koelen (zolder kamer, P4, etc.)

Ik dacht zelf aan de volgende kit's

Zalman Reserator 1 Plus
Zalman Reserator 2

Alphacool Complete Set External 360

Als het kan wil ik ook mijn voeding watergekoeld hebben.
Die Zalman ga je je geen buil aan vallen; een enorme hitteopname, en onhoorbaar. Ik ben er erg tevreden mee.

topic op GoT:
Zalman Reserator Deel 2

Of je je voeding ook op moet nemen? Dan moet je je goed bedenken dat dat een hoop extra warmte in je setup gaat dumpen, warmte die bij een goede voeding ook met gemak met een 12cm fan afkan. Ik weet niet of je wilt gaan oc'en, maar dan is die extra ruimte toch altijd mooi meegenomen. Elke watt die je voeding opeist, kun je niet van je proc afvoeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Pilske schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:30:
7 watt speling ? :P ik zou meteen 'n nieuwe voeding erin gooien .. 7 Watt .. oftewel als je je systeem VOL belast crasht die omdat je te weinig stroom kan leveren :P ik kom uit op 500 W en ik heb er 'n OCZ gameXstream 600W in liggen die knettert uren lekker door met 600W continue output :P heerlijk en dat ding wordt nog niet eens warm (waarschijnlijk omdat die nog 100 W speling heeft:P)
Ik kom uit op 543W recommended, daar zit al 10% ouderdoms overhead en de berekeningen zijn vrij ruim sowieso belast je je cpu, beide gfx kaarten, je ram én je HDD's, dvd-drive & zipdrive, nooit allemaal tegelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:04:
[...]

Misschien irrelevant nu, maar het zou goed kunnen dat je koelpasta "op" is. Vervangen doet vaak wonderen. ;) Weet je zeker dat je geen lekkages hebt en dat je reservoir goed dicht zit? Hoe klein de opening ook is, warm water(damp) ontsnapt maar al te graag.
Ik heb de set onlangs opnieuw geinstalleerd, toen heb ik het koelblok ontzettend goed schoongemaakt en toen een nieuwe laag koelpasta er tussen gedaan. Dat kan het dus niet zijn. (wat trouwens zo'n 3 maanden geleden)

Ik vind de pomp ook wel erg zwak, ik weet niet hoe dit zit met andere WC set's maar deze pompt serieus heel weinig rond?

Het nieuwe setje van Thermaletake had een gescheiden reservoir en pomp zag ik, dus dat zal tegenwoordig wel een stukje beter zijn neem ik aan.
Roamor schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:04:
Die Zalman ga je je geen buil aan vallen; een enorme hitteopname, en onhoorbaar. Ik ben er erg tevreden mee.

topic op GoT:
Zalman Reserator Deel 2

Of je je voeding ook op moet nemen? Dan moet je je goed bedenken dat dat een hoop extra warmte in je setup gaat dumpen, warmte die bij een goede voeding ook met gemak met een 12cm fan afkan. Ik weet niet of je wilt gaan oc'en, maar dan is die extra ruimte toch altijd mooi meegenomen. Elke watt die je voeding opeist, kun je niet van je proc afvoeren. :)
Ik weet eerlijk gezegd niet wat de uitspraak "geen buil aan vallen" betekent, maar aan de contekst te zien is ie niet slecht :+

Ik zal dat topic eens doorlezen, maar ik hoorde weer van andere mensen dat een fanless WC niet krachtig genoeg zou zijn voor mijn redelijk heetgebakke setup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 133174 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:14:
[...]

Ik heb de set onlangs opnieuw geinstalleerd, toen heb ik het koelblok ontzettend goed schoongemaakt en toen een nieuwe laag koelpasta er tussen gedaan. Dat kan het dus niet zijn. (wat trouwens zo'n 3 maanden geleden)
Zou het daar niet aan liggen misschien? Uit de TCA FAQ:
Verder is koelpasta (ook wel thermal paste oid genoemd) noodzakelijk. Om zoveel mogelijk warmte af te kunnen voeren is een goed contact tussen core en heatsink noodzakelijk. Een dun laagje koelpasta zorgt voor warmteoverdracht en vult de minuscule hobbeltjes in het metaal op zodat het contactoppervlak zo groot mogelijk is. Er zijn verschillende soorten op de markt maar de beste keuze is (op het moment van schrijven van deze FAQ) toch wel Artic Silver. Deze koelpasta bevat zilverdeeltjes wat voor een nog betere geleiding zorgt. Het is flink duurder dan normale koelpasta maar de resultaten zijn ook aantoonbaar beter. Zeker het geld waard.
Wees trouwens wel een beetje terughoudend met het aanbrengen van het spul: niet te weinig maar ook zeker niet teveel. Een dikke laag prut zorgt alleen maar voor extra warmte-weerstand, en zal dus uiteindelijk zelfs een negatief resultaat hebben.
Ik vind de pomp ook wel erg zwak, ik weet niet hoe dit zit met andere WC set's maar deze pompt serieus heel weinig rond?
Euhm, ja, klopt. :P
Ik zal dat topic eens doorlezen, maar ik hoorde weer van andere mensen dat een fanless WC niet krachtig genoeg zou zijn voor mijn redelijk heetgebakke setup...
De hoeveelheid hitte die een WC kan afvoeren is een simpele rekensom; oppervlakte van de radiateur X de voorbijstromende lucht. De Reserator heeft gewoonweg zo'n grote oppervlakte, dat er weinig dingen zijn die hij niet aankan. Als je twijfelt, kun je altijd de optionele fan erbij nemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooling/rf1_01.jpg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000

Smarron

The bend

DJ-Promo schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:40:
Smarron waarom mail je alphacool en aquacomputers niet even?
Die weten je zo te vertelen of ze de juiste waterkoeling hebben voor jou kaart.
Nou, heb antwoord van Alphacool en zij kennen de kaart niet, hebben er dus ook nog geen officieel koelblok voor. Nu moet ik van mijn videokaart een foto maken zonder koeler zodat zij kunnen kijken of er wellicht wat oppast.

Freezinghardware kwam met opzich een goede oplossing (Zij waren ook niet op de hoogte van de nieuwe 7600GT AGP): 2 koelblokken, 1 grote voor de core en een kleintje voor de bridge en die met elkaar verbinden.

Ik ben nu wel aan het denken of ik dat de moeite waard ga vinden. De kaart is sowieso slecht te oc-en en ik hoor de koeler van de kaart dus echt niet tijdens het gamen, bovendien is het een AGP-kaart die over een jaar toch wel vervangen gaat worden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Dan zou ik dus niet zon grote koeler kopen ;)
Klote aquatuning: ze zouden een andere bracket voor mijn Zern bestellen, ik wacht al meer dan 3 weken krijg ik een email dat er onduidelijkheden zijn; WTF? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:30:

Zou het daar niet aan liggen misschien? Uit de TCA FAQ:
Ik had koelpasta van coolermaster, prima zat lijkt me... en er zat zo'n dunne pinpas bij om het heel dun glad te strijken dus ik denk wel dat ik de "perfecte" hoeveelheid heb...
En eventueel een zwaardere pomp?
Voorstel?
De hoeveelheid hitte die een WC kan afvoeren is een simpele rekensom; oppervlakte van de radiateur X de voorbijstromende lucht. De Reserator heeft gewoonweg zo'n grote oppervlakte, dat er weinig dingen zijn die hij niet aankan. Als je twijfelt, kun je altijd de optionele fan erbij nemen:
[afbeelding] :)
Waarschijnelijk ga ik dan, als ik dan toch zoveel geld ga uitgeven, voor de reserator 2... die heeft nog meer oppervlakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:01:
[...]
Nou, heb antwoord van Alphacool en zij kennen de kaart niet, hebben er dus ook nog geen officieel koelblok voor. Nu moet ik van mijn videokaart een foto maken zonder koeler zodat zij kunnen kijken of er wellicht wat oppast.

Freezinghardware kwam met opzich een goede oplossing (Zij waren ook niet op de hoogte van de nieuwe 7600GT AGP): 2 koelblokken, 1 grote voor de core en een kleintje voor de bridge en die met elkaar verbinden.

Ik ben nu wel aan het denken of ik dat de moeite waard ga vinden. De kaart is sowieso slecht te oc-en en ik hoor de koeler van de kaart dus echt niet tijdens het gamen, bovendien is het een AGP-kaart die over een jaar toch wel vervangen gaat worden.
Weet je ook wat over de 7800GS van Club 3D (ook AGP) daar zijn namelijk ook geen aftermarket WC producten voor te krijgen, zoiezo weinig aftermarket koelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 133174 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:33:

En eventueel een zwaardere pomp?
Voorstel?

Waarschijnelijk ga ik dan, als ik dan toch zoveel geld ga uitgeven, voor de reserator 2... die heeft nog meer oppervlakte...
Bij de Reserator hoeft je geen pomp meer te kopen, die zit er al bij in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000

Smarron

The bend

Anoniem: 133174 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:35:
Weet je ook wat over de 7800GS van Club 3D (ook AGP) daar zijn namelijk ook geen aftermarket WC producten voor te krijgen, zoiezo weinig aftermarket koelers...
Aqua-Computer AquagraFX 7800GS AGP

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:43:
[...]

Bij de Reserator hoeft je geen pomp meer te kopen, die zit er al bij in. ;)
IK bedoel meer dat ik een zwaardere pomp + los reservoir voor me huidige set zou kopen ;)

Maar volgens mij ben je dan al plus minus 100 euro kwijt? Of niet?

Want als dat 100 euro kost kan ik beter doorgaan voor de reserator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 133174 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:37:

Maar volgens mij ben je dan al plus minus 100 euro kwijt? Of niet?

Want als dat 100 euro kost kan ik beter doorgaan voor de reserator :)
Kán. Pricewatch

Voor zo'n simpele setup zou ik niet veel spenderen aan een pomp. De instapmodellen van Hydor of Eheim voldoen dan ook al. Check ook de TS even, daar staat een hoop info in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zoek even een nieuw blokje voor mijn Asus 7900GT.

Heb op dit moment het antieke Tha_Mafkees gpu blok (via inkoopacties.net) erop zitten.

Nu liep ik tegen de volgende alphacool cooler aan:

GFX Alphacool NexXxoS GP3X-NV40 6800/7800/7900

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/4320_0.jpg

Ik kan alleen nergens ervaringen vinden over dit blokkie. Het lijkt mij wel een goede aanschaf, of kan iemand me een beter blokje adviseren. Ik ben niet opzoek naar een blok voor de gehele kaart, just the gpu.

Edit: Lijke me trouwens dat ik beter deze kan nemen, omdat deze voor Geforce kaarten is doormiddel van de 2 gaten bevestiging in plaats van de 4. Dan pastie ook nog eens op een ati x19*0 toch ?

[ Voor 20% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-10-2006 21:01 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Tutti-frutti.

Die blokken zijn de opvolgers van een blok dat ik had. Die van mij was op zich precies het zelfde alleen dan met plexi bovenkant. Ze koeler zeker prima. Mijn blokje hield mijn 6800LE netjes rond de 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

PilatuS schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:22:
@ Tutti-frutti.

Die blokken zijn de opvolgers van een blok dat ik had. Die van mij was op zich precies het zelfde alleen dan met plexi bovenkant. Ze koeler zeker prima. Mijn blokje hield mijn 6800LE netjes rond de 50 graden.
Oke. Vind ik eigenlijk nog redelijk warm. Op dit moment houdt mijn huidige blokje hem op 55 graden max. Dit is dus op een 7900GT met de core op 671 Mhz en 1.5 volt (ipv 1.2).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die temp was wel van mijn vorige setup. 2600+@3700+ en die 6800LE met een 1x120mm rad met fan op 7 volt.

Als je een betere rad heb zal de temp vast lager zijn. Aan het blok zal het niet liggen, is echt goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

PilatuS schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:11:
Die temp was wel van mijn vorige setup. 2600+@3700+ en die 6800LE met een 1x120mm rad met fan op 7 volt.

Als je een betere rad heb zal de temp vast lager zijn. Aan het blok zal het niet liggen, is echt goed spul.
Oke. Ik heb hem inmiddels besteld. Rad is trouwens een evo360. Ben erg benieuwd of de temperatuur zal gaan zakken met dit blok. Ik laat het iig even weten zodra hij installed is.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
sowieso is de temperatuur van zo'n graka nog niet zo hoog, mijne idled nou rond de 35 graden. Maar ik heb 'n cool-o-matic van innovatek, dus full-cover block. dus iets lager dan 55 graden moet wel kunnen, ik denk met die extra prik van jou erop dat die wel 45 moet kunnen worden met 'n mooi kwaliteitsblokje (zoals die ene die je voorstelde). Weet alleen niet wat voor soort kwaliteit het blokje was dat je via ia.net hebt gekocht maja.

Ik had eerst 'n 6600GT AGP kaartje: stock koeler 70 graden ofzo ? met full-cover block van aquacomputers.de kwam die naar 55 graden met 'n innovatek block (die door is gegaan naar teamikke) kwam het naar 40~45 graden omlaag. Dus soms kan het verwisselen van 'n waterblokje wel eens mooi uitpakken ^^. Laat het horen hoe dat blokje werkt :D denk dat iedereen dat hier wel interessant vind om te horen

edit:
oh .. en mijn nieuwe CPU idle temp is nu officieel 32 graden, m'n computer heeft sinds 9 uur niks meer gedaan .. en mobo is nou 32 en CPU ook 32 :P bijna m'n doel bereikt (30 graden idle) en zelfs 'n overclock erop zitten !!

[ Voor 12% gewijzigd door Pilske op 21-10-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30

[afbeelding] :)
Je moet wel rekening houden met als het water eenmaal op temperatuur is dat het mindersnel in temp daalt dan met een actieve radiator.

een kammeraad van mij heeft ook een reserator een soms heeft hij graden van 28 enzo omdat het water zo koud is en het een flinke plens water is wat er in gaat. maar als het eenmaal warm is blijft het dat ook. vooral zomers dan is het water juist al opgewarmd door de omgevings temperatuur, en dan stijgt het ook alleen nog maar. ook omdat er geen sprake van lucht verplaatsing is (of in iedergeval weinig)

maar als je niet teveel componenten er op aansluit en ultra wilt overklokken kan het best een leuk ding zijn. (lastig verplaatsen dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Pilske schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:22:
ej als m'n CPU echt SUPER lang erover doet om terug af te koelen naar 'n normale temperatuur (33 graden ofzo) betekend het dan dat je radiator de warmte niet goed kan verwerken ?

Wel toch of niet ? normaal draait m'n CPUtje idle 33 graden oid en nou is die al meer dan 2 uur bezig om 'm terug te brengen naar 33 graden van 43 grade ofzo .. Lijkt mij vrij duidelijk 'n probleempje vanuit de warmte verwerking in de radiator .. ik was toch al van plan m'n ouwe BI pro I erbij te hangen maja iemand hier ervaring mee ?
hmm ik zou als ik jou was ook ff naar de koelpasta kijken, want langzamen afkoeling kan ook wel duiden op teveel koelpasta. bij koelt mn CPU ook echt na het afsluiten van een game per direct 5 graden af, en daarna koelt het langzaampjes nog 5 graden af. Maar voordat zou ik ook eens de water temp opnemen,

ik heb van die in-line water temp metertjes die ik continue in de gaten kan houden hoe warm het water is ten opzichte van de componenten.

Als het water echt flink warm is kan het wel betekenen dat je te weining afvoer cappaciteit hebt, maar dat je koeblok wel goed contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
PilatuS schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:22:
@ Tutti-frutti.

Hmm, ik zit nu met een Sytrin op 54gr load (fan op laagste stand) op een 7800GTX met 475mHz core ipv 430...(35gr idle)

[ Voor 62% gewijzigd door aramdin op 21-10-2006 13:31 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aramdin schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:29:
[...]

Hmm, ik zit nu met een Sytrin op 54gr load (fan op laagste stand) op een 7800GTX met 475mHz core ipv 430...(35gr idle)
Zoals je een stukje hier boven kan zien is die temp met mijn oude WC set. 1x120mm rad en flinke CPU oc met de fan op 7 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zat net even op http://www.zalmanusa.com/ te kijken en tot mijn verbazing zag ik de Reserator 2. Lijkt op een kachel. Ik ga er nog even wat info over zoeken en kijk dan ff of het nuttig is om te posten. Ik denk laat het even weten ;)

Hmm ik kon em niet vinden hier op tweakers :|

[ Voor 9% gewijzigd door sajoku op 21-10-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Hij staat al een flinke tijd in het Zalman Waterkoel topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Bulls-NL schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 03:11:
[...]
hmm ik zou als ik jou was ook ff naar de koelpasta kijken, want langzamen afkoeling kan ook wel duiden op teveel koelpasta. bij koelt mn CPU ook echt na het afsluiten van een game per direct 5 graden af, en daarna koelt het langzaampjes nog 5 graden af. Maar voordat zou ik ook eens de water temp opnemen,
Ja dat was ook weer toegevoegd aan m'n to-do list, maar volgens mij heb ik er echt maar superweinig onder gedaan. Heeft iemand toevallig 'n foto van hoeveel óngeveer goed is om ertussen te doen ? Ik krijg namelijk het gevoel dat ik het al tijden fout doe :P
edit:
en dat gevoel is net bevestigd .. waarom lees ik nou voor het eerst de "how to use artic silver 5" hahahaha :D dat wordt waarschijnlijk vanavond maar meteen even dat koelblok eraf nemen en opnieuw aanbrengen ..

Inline water temps heb ik niet .. dus daar kan ik niks aan checken.

[ Voor 13% gewijzigd door Pilske op 21-10-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Pilske schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:16:
[...]

Ja dat was ook weer toegevoegd aan m'n to-do list, maar volgens mij heb ik er echt maar superweinig onder gedaan. Heeft iemand toevallig 'n foto van hoeveel óngeveer goed is om ertussen te doen ? Ik krijg namelijk het gevoel dat ik het al tijden fout doe :P
edit:
en dat gevoel is net bevestigd .. waarom lees ik nou voor het eerst de "how to use artic silver 5" hahahaha :D dat wordt waarschijnlijk vanavond maar meteen even dat koelblok eraf nemen en opnieuw aanbrengen ..

Inline water temps heb ik niet .. dus daar kan ik niks aan checken.
Je moet de tekst op de processor nog kunnen lezen. Het is immers alleen bedoeld om kleine imperfecties op te vullen. In een perfecte wereld zou je koelblok precies contact maken met de hittebron, in de praktijk is dat een utopie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
lalalala *fluit* .. zal ik eens 'n foto maken van hoe ik het erop heb gesmeerd .. hebben we hier wat te lachen jongens :P daaamn ik heb volgens mij dat hele blok ingesmeerd .. logisch dat ik altijd zo'n hoge temps heb :D

Aanbrengen kan toch ook wel als de CPU verticaal zit he ? gewoon 'n drupje ter grote van 'n rijstkorrel erop en dan cpu blok erop en 'n minimaal aantal graden links en rechts draaien .. moet lukken .. denk dat ik het nu meteen ff doe kijken of het echt door mijn domheid kwam :D
* Pilske grijpt naar de wasbenzine (nee niet om te snuiven ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Als de CPU verticaal zit:? Enlighten me?

Gewoon met je vinger of creditcard uitsmeren, met die draaimethode kom je nooit goed in de hoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik smeer het altijd gewoon uit met een hoekje van een opgevouwen papiertje. Heb het ook wel eens met mijn vinger gedaan maar zie die zut er maar weer goed af te krijgen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Washandje ;) CPU verticaal: Als je mobo al in je kast zit en je CPU dus ook. Kast staat recht op>mobo verticaal>CPU verticaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
mmhh komen ze mij terwijl ik dubbelgebukt onder m'n bureau lig te klooien .. ook even uitsmeren :P dat zeiden ze er mooi ff niet bij bij artic silver how to use .. (ja ik weet dat het eigenlijk best logisch is dus zeg maar niks ik wil gewoon AS5 de schuld geven ..)

maar goed idle naar 31 graden :P en dat na opstarten en 'n paar dingen laden, beter dan eerst, dan schoot die makkelijk omhoog naar 34/36 graden :D mooi, duidelijke verbetering.

edit:
foto 1 beetje onduidelijk, maar dat zijn ze allemaal maarehm succes met de tekst op de CPU te ontcijferen.. dat is namelijk onmogelijk ;)

foto 2 'n héél klein beetje overbelicht (:+) maar ik denk dat niemand de tekst kan leze op de cpu ..

foto 3 helemaal schoongemaakt.. tsja, best 'n verschil.

Na dat schoonmaken heb ik er dus 'n miniscuul beetje AS5 opgedaan en 't CPU block er weer terug opgezet beetje links en rechts bewogen maar ik had het dus eigenlijk even uit moeten smeren, nouja ik ben allang blij dat er weer 3 graden af zijn gegaan :P

[ Voor 46% gewijzigd door Pilske op 21-10-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
Ik volg nu al een tijd de verschillende topics op got over waterkoeling, en zal dat ook nog wel een tijd blijven doen. :+ . Ik koel nu mijn e6600 met een scythe ninja, maar ik zit erover te denken op de lange termijn deze vervangen door een goede wc set. Eerst dacht ik aan een reserator, omdat ik nogal van stilte houdt, maarja met een e6600 wil je ook best ocen. :) . Dus uiteindelijk denk ik dat ik toch maar voor een volledig custom setje ga.

Mijn doel is dus voornamelijk dus een setje dat significant beter koelt dan m'n ninja. Stilte is natuurlijk ook belangrijk.

Ik wil het wel rond de prijs van een reserator houden(190-200 euro), en heb dus tot nu toe het volgende uitgezocht. Push on fittingen zijn leuk, maar niet perse noodzakelijk.

Asetek Antarctica € 43,93
Asetek Resevoir neon orange transparant, € 8,75
Asetek Black Ice Extreme II, 10mm push on fittings € 62,48
Asetek 12V Base pump unit, Xtreme, 10 mm push in € 66,85
Asetek Waterchill tube, 100cm slang, 10mm € 3,13
Asetek Anti-Algae Fluid € 3,13

Totaal € 191,40

Ben ik een asetek fan? Neu, maar ik ben eigenlijk uitgegaan van de black ice extreme en de antarctica. Aangezien deze push on zijn volgde de rest vanzelf. Prijzen zijn van azerty.

Commentaar is voor mij vooral belangrijk om mij verder helpen te denken over een setje dat goed bij mijn budget en doelen past. Dus, doet u ding, oh wc-goden. :P

offtopic:
Ik ga het uiteindelijk allemaal, of tenminste, een gedeelte, inbouwen in een antec solo (= de p150 zonder de antec PSU). Wordt waarschijnlijk druk daarbinnnen ;)

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
^^ In je pomp (Extreme), zit al een reservoir. ;) Of is het andere reservoir voor cosmetische doeleinden? En ik zou wat meer slang nemen, een meter is erg krap om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
Roamor schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:01:
^^ In je pomp (Extreme), zit al een reservoir. ;) Of is het andere reservoir voor cosmetische doeleinden? En ik zou wat meer slang nemen, een meter is erg krap om mee te werken.
1) Niet waar :P
http://www.azerty.nl/prod...overzicht/250/pompen.html
2), copy paste foutje van de winkelmand. Ik had 2x1 meter gepakt. :)

EDIT:
Maar is dit een goede combinatie? Niet te duur voor wat ik zou krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Kiphaas7 op 21-10-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik dacht ook dat ik een mooi nieuw CPU blok had gekocht, en deze even fijn zou installeren:

Bij B en G Computers een Alphacool NexXxos Xp Bold blokje besteld, mijn setup leeggedraind, al mijn hardware eruit gehaald, oude cpu blok eraf, nieuwe erop.. verkeerde socket 8)7 . Hebben ze me een Socket 478 gegeven i.p.v. een Socket 775, ook wel een beetje mijn eigen schuld natuurlijk want ik had de verpakking beter na moeten kijken. Nouja, nu maar weer het oude cpu blok erop en misschien maandag ruilen.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Pilske schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:03:
mmhh komen ze mij terwijl ik dubbelgebukt onder m'n bureau lig te klooien .. ook even uitsmeren :P dat zeiden ze er mooi ff niet bij bij artic silver how to use .. (ja ik weet dat het eigenlijk best logisch is dus zeg maar niks ik wil gewoon AS5 de schuld geven ..)

maar goed idle naar 31 graden :P en dat na opstarten en 'n paar dingen laden, beter dan eerst, dan schoot die makkelijk omhoog naar 34/36 graden :D mooi, duidelijke verbetering.

edit:
foto 1 beetje onduidelijk, maar dat zijn ze allemaal maarehm succes met de tekst op de CPU te ontcijferen.. dat is namelijk onmogelijk ;)

foto 2 'n héél klein beetje overbelicht (:+) maar ik denk dat niemand de tekst kan leze op de cpu ..

foto 3 helemaal schoongemaakt.. tsja, best 'n verschil.

Na dat schoonmaken heb ik er dus 'n miniscuul beetje AS5 opgedaan en 't CPU block er weer terug opgezet beetje links en rechts bewogen maar ik had het dus eigenlijk even uit moeten smeren, nouja ik ben allang blij dat er weer 3 graden af zijn gegaan :P
je moet reken ing houden dat AS5 wat fisceuzer is dan AS3, ze vertellen dat je de CPU en het koelblok moet insmeren, maar je moet bij AS5 alleen de CPU lichtjes insmeren.

wat ik altijd doe is, met een boterhamzakje (stukje ervan) om je vinger doen en daar wat AS5 op (drupje) dan gelijkmatig uitsmeren over de CPU. in het begin kleeft het nogal en smeer je het snel weer mee eraf, maar als je dan wat extra erop doet en dan alles gelijk uitgesmeerd hebt, dan kun je er nog weer wat af smeren zonder dat je er weer "gaten" in trekt. dan het koelblok monteren en weer eraf halen om te kijken, meestal zit er dan nog genoeg pasta op de CPU zelf, en haal ik ook het overtollige weer van het koelblok af met WC papier.

edit:

mm PC net aan en CPU 28 graden :p northbridge is 26 :9~
het water in die loop is 25 graden.
GPU 33 graden en zijn water 24,6

Helaas zijn deze temps voor korte duur.... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Bulls op 21-10-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
nou.. vanmorgen weer eens m'n CPU blok eraf gepakt en weer wat minder AS5 erop gedaan en warempel, temps meteen na het opstarten waren CPU-25, NB-24, GPU-30. Maar aangezien dat niet helemaal eerlijk meten is heb ik 'm terwijl ik aan het douchen was super pi mod laten draaien .. die van 16M die duurt hier namelijk 14 minuten, dus tegen de tijd dat ik uit de douche kwam en even kwam kijken +- 10 minuten was de CPU lekker op temperatuur gekomen.. wel 32 graden onder load :+.

Nou is de CPU weer afgekoeld en is die 30 graden idle ! :D waarschijnlijk haal ik vanmiddag nog wat AS5 ervanaf, denk dat ik het dan alleen van het CPU block haal. Dan kijk ik nog 'n keer wat de temps zijn en HEEL misschien haal ik dan vanavond nog 'n beetje eraf, maar goed dacht laat het even weten dat m'n PC eindelijk doet wat ik wil ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
"m'n PC eindelijk doet wat ik wil" _O-
Alsof die PC zelf niet mee wilde werken ;) de enige slechte karma die die pc had was jou ruime hoeveelheid van koelpasta.
AS5 is ook zo iritant dik, volgende keer koop ik denk ik Ceramique, beter doseren, wat dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
hehe I know :P ik probeer altijd de schuld af te schuiven op iets anders bij m'n PC, bij andere dingen niet. Maar dan gaat het meestal zo van "ja de computer deed niet wat ik wilde". Als iemand anders dat ooit tegen mij zegt is mijn antwoord altijd meteen "oh dus jou computer kán uit zichzelf dingen doen ??" ... heerlijk meten met twee maatstaven.

Maar ik heb nou dus 'n minimale hoeveelheid AS5 ertussen zitten .. temperaturen zijn volgens mij wel goed zo 30 graden idle en de CPU omgeving ligt 'n graadje lager. maar idd ik ga denk ik ook maar eens 'n keer ceramique kopen als m'n tube AS5 op is tenminste :P en dat duurt nog wel ff .. maar goed het werkt nu :D
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.