[WC] Het grote waterkoelings topic deel XIX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.364 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
je moet er ook rekening mee houden dat AS5 een tijd nodig heeft om in te werken (soort van inbakken) omdat het op was basis is, en je hebt ongeveer 2 opwarm perioden en ook 2 helemaal afkoel perioden nodig om tot optimale werking te komen. je kan denk ik pas na 3 dage pas het daadwerkelijke resultaat zien, en het is niet slim om steeds dezelfde koelpasta los te halen omdat je dan het ingewerkte weer loshaalt. ik zou als ik jou was het nu gewoon laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 07-07 21:38
Maar heeft het dus veel zin(voordeel) als ik een costum setje koopt(met samenkopen, dus beter dan een al complete bigwatersetje oid) ipv een tuniq tower 120 op mijn proc, en de stock cooler van een GTO(zelfde als die van de GTX) op mijn 7900 GTO?
En zal het stiller zijn?
En betekent dit dat ik geen casefan meer hoef(of 1 voro de hdd's) of moet ik toch de casefans houden die er nu ook al inzitten(1 acter, 2 voor, 1 zij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:08
barzi schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:46:
Maar heeft het dus veel zin(voordeel) als ik een costum setje koopt(met samenkopen, dus beter dan een al complete bigwatersetje oid) ipv een tuniq tower 120 op mijn proc, en de stock cooler van een GTO(zelfde als die van de GTX) op mijn 7900 GTO?
En zal het stiller zijn?
En betekent dit dat ik geen casefan meer hoef(of 1 voro de hdd's) of moet ik toch de casefans houden die er nu ook al inzitten(1 acter, 2 voor, 1 zij)?
Zoals ik het begrepen heb zijn casefans altijd nuttig omdat de vele onderdelen op je moederbord ook enige koeling nodig hebben, zeker nu de luchtstroom van je cpukoeler wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Kiphaas7 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:13:
[...]

Zoals ik het begrepen heb zijn casefans altijd nuttig omdat de vele onderdelen op je moederbord ook enige koeling nodig hebben, zeker nu de luchtstroom van je cpukoeler wegvalt.
Want ik weet niet echt of ik on 100 euro uit moet geven aan "cooling". Want is toch erg veel geld voor iemand van 15 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
barzi schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:19:
[...]

Want ik weet niet echt of ik on 100 euro uit moet geven aan "cooling". Want is toch erg veel geld voor iemand van 15 :o
Denk dat het veel geld is ongeacht je leeftijd, tenzij je uit een rijk nest komt/ontzettend goed verdiend. Zelf ben ik al enige tijd aan het watertanden(;)) over asetek waterkoeling (~200 euro).

Je kiest ervoor, je moet niets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
barzi schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:19:
[...]

Je meot het zien als een groeiende investering.
Toen ik 15 was bouwde ik ook mn eerste pc. Die is alleenmaar gegroeit tot wat ik nu heb.
Als je een custom setje maakt kan je je spullen beter kiezen en die later uitbouwen.
Koop bijv een Heatcore of een Blackice rad (min 2*12cm) die kan je later gewoon houden en scheelt dan geld in het upgraden, zelfde geld voor een fatsoenlijke case, cpu blok (meestal heb je alleen een andere houder nodig) je zit niet met een slang diameter die je niet wil hebben enz enz..

En die cooling waar jij zomaar 100euro aan gaat uitgeven maakt jouw pc straks wel lekker stil, koel en vet :)
Ik was 420euro kwijt voor mn wc :X
maar de tijd die ik dan weer kon sleutelen (hobby'en) enz is het wel waar geweest.
Je geld moet toch ergens naar toe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:31
waterkoeling == duur

geen twijfel over mogelijk, als ik naga wat ik allemaal gebruikt/verneukt heb .. 2 eheim 1048's, 2 BIGT360, BIX2, BIP .. en dat zijn alleen nog de radiatoren en pompen en dan zit ik volgens mij al bijna aan de 300 euro uit m'n hoofd. CPU blok 50 eu mosfet, NB en VGA ook zoiets :P 500 euro ? damn .. maar je krijgt er wel wat voor terug wat de meeste mensen met 'n PC niet hebben, stilte en goeie temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ixl85 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:20:
[...]

Als je een custom setje maakt kan je je spullen beter kiezen en die later uitbouwen.
Koop bijv een Heatcore of een Blackice rad (min 2*12cm) die kan je later gewoon houden en scheelt dan geld in het upgraden, zelfde geld voor een fatsoenlijke case, cpu blok (meestal heb je alleen een andere houder nodig) je zit niet met een slang diameter die je niet wil hebben enz enz..
Daar heb je zeker gelijk in. Ik zit nu met een Bigwater 735, waarik overigens niet ontevreden over ben, maar ben nu toch ook aan het kijken voor een andere setup. Eentje die beter bij mijn GPU cooler past en een betere pomp.
Iig voor een custom setup ben je dus inderdaad veel meer geld kwijt, maar als je een fanatieke watercooler bent is het uiteindelijk wel het beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 14:22
ixl85 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:20:
[...]
Je meot het zien als een groeiende investering.
Investering? PC's zijn gewoon geld verbranden., heeft niets met investeren te maken, je moet het doen omdat je het leuk vind.
Waterkoeling is echter lang te gebruiken met kleine aanpassingen, wat dat betreft dus een enigszins rendabele "investering" ;)

edit: hobby's zijn altijd geld verbranden :+
Ik heb 2 dure hobby's..... golf en computers.... daar lijkt nog een 3e bij te komen... auto's

[ Voor 15% gewijzigd door Vandread op 23-10-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Als computers, tweaken ed je hobby is, is het geen geld verbranden imho
en ik had het daar ook over de wc setup :)

[ Voor 45% gewijzigd door ixl85 op 23-10-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
offtopic:
Vet .. 'n mede golfer :P niet gedacht die hier tegen te komen, maar idd das ook 'n dure hobby/"sport" :P

Ik zit ff lekker te stresstesten, m'n VGA overclocken .. loopt nou 580/1500 maar goed die wordt stressed 42 graden :P en ik snap nou eindelijk waarom m'n CPU altijd zo heet is. In Everest Ultimate edition heb ik twee CPU temperaturen Kern #1 is 29 graden terwijl kern #2 38 graden is.. kan dit überhaupt ? Ik denk dat ik 'n soort van "gemiddelde" temperatuur te zien krijg want m'n CPU temperatuur is volgens everest 36 graden :/ haha.

Maar dat zijn nog best mooie idle temps, ik denk dat ik tevreden ben, misschien haal ik wel weer 'n keertje die BIP ertussenuit. Veranderd toch amper iets in m'n temperaturen.

BTW in de bios, voor het opstarten is m'n CPU nog maar 20 graden .. best wel 'n verschil dus als ik naar windows ben geboot.. maar dus

edit:
zie hier het bewijs van de temps van m'n PC :P (en ik maar zeuren dat die zo warm werd)

boot up temps, MBM5+nvidia panel

Everest temps

boot up temps

[ Voor 17% gewijzigd door Pilske op 23-10-2006 13:22 . Reden: }) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Heb je dat programma CPU-clock of CPU-cool gebruikt van Xtremesystems.org?
Mss klopt het dan wel...
Misschien ligt het toch aan je verticale uitsmeermethode? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
sajoku schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:35:
[...]

Daar heb je zeker gelijk in. Ik zit nu met een Bigwater 735, waarik overigens niet ontevreden over ben, maar ben nu toch ook aan het kijken voor een andere setup. Eentje die beter bij mijn GPU cooler past en een betere pomp.
Iig voor een custom setup ben je dus inderdaad veel meer geld kwijt, maar als je een fanatieke watercooler bent is het uiteindelijk wel het beste ;)
Uhm moet je even kijken op samenkopen.net adar gaat nu dus 1 over waterkoeling.
Lijken mij goede onderdelen, de pomp is iig 1200l/hwat mij veel lijkt. De cpu blokken heb je niet echte specs voor, alleen dat ze van koper zijn en een "spuittechniek" hebben.
Maar heeft iemand daarmee ervaring, met setjes van samenkopen.net?(zijn toch goedkoper dan de durdere merken met een 1000l/h pomp, maar zijn die ook beter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
LPU zegt niet alles, wat ook belangrijk is is de opvoerhoogte.
Qua prijs prestatie zijn het uitstekende setjes, jfwiet weet goede deals te maken.
Met die sprayblokjes (kijk maar eens naar bv alphacool blokjes, gebruiken dezelfde techniek) is een beetje pittig pompje wel fijn.

De kwaliteit is blijkbaar ook naar behoren, ik heb hem persoonlijk of zijn "klanten" niet zien klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waterkoeling is wel erg veel geld maar als je kijkt naar wat een beetje CPU of GPU kost vind ik het ook nog wel meevallen. Mijn eigen setup was ook behoorlijk aan de prijs maar als ik kijk naar wat ik er voor terug krijg qua stilte en OC'en vind ik het nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Ik moet zeggen dat het er allemaal heel netjes uitziet!
Ik vraag me alleen of hoeveel warmte zon pomp wel niet aan het water zal afgeven.
Maarja, altijd beter dan een bigwater xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
nou we toch weer 'n beetje over pompen bezig zijn, het is hier al eens voorbij gekomen maar Laing DDC-Pumpe 12V Ultra AGB (linkje naar webshop)deze pomp, of ja dat reservoir op die pomp, kun je die nou wel of niet goed ontluchten ?

[ Voor 17% gewijzigd door Pilske op 23-10-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
offtopic:
golfer meld zicht... handicap 34 :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
De reservoir op die pomp zuigt, vraag maar aan aramdin.
offtopic:
hcp 15,8 ;) golftopic in hk... :
[Sport] Golf, welke tweakerts spelen het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ohw .. shit :P dan moet ik maar op zoek naar 'n ander reservoir voor die pomp, maja voor ik die aanschaf duurt het nog wel even :D

offtopic:
HK-XS in behandeling .. khoop er 't beste van, iig heb ik alleen gvb :P zuuk 't niet om iets voor m'n handicap te doen, heb nou sowieso al 'n jaar niet gegolfd door 'n operatietje .. ga echter binnenkort weer beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Pilske Aramdin had daar idd veel problemen mee en ik had al moeite om mijn Cooplex goed te ontluchten...
Waarom zou je zon reservoir uberhaubt willen, ik vind het nog niet eens mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Het is idd een bitch om te ontluchten, het kan wel, maar met veel moeite. Ik had daarna een Coolplex 10 volgens mij en die kon ik ook niet ontlucten.

Daarna uiteindelijk gekozen voor de Swiftech MCres 1000, die speciaal voor de Swiftech MCP350 (aka Laing) is ontwikkeld.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
mmhh waar heb je dat swiftech MCres 1000 gehaald (A) ? Ik ga misschien zo'n pompje kopen voor mezelf aangezien die eheim me het gevoel geeft dat die niet krachtig genoeg is, ook al doet m'n eheim1048 wel meer l/h volgens mij .. maar die laing heeft 'n grotere opvoerhoogte. Kan ik eens testen wat voor verschil het maakt, over verschil maken gesproken ik ga dalijk eens de fan van m'n BIP rad eruit trekken (die wat meer geluid maakt dan de andere) en dan kijk ik of dat iets doet met m'n idle temperaturen.

M'n temps zijn trouwens nu (idle / stressed):
CPU 25 graden / stress 33
Mobo (CPU omgeving volgens mij) 32 graden / stress ??
GPU 31 graden / stress 42
Maxtor 80 Gb 25 graden

* Pilske is tevreden.
In ieder geval trek ik eerst de fan uit van die radiator en dan kijk ik wat dat met m'n idle/stressed temps zijn en als die niet te extreem hoog worden haal ik die hele radiator ertussen uit en komt daar weer 'n gewone stille fan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik vind je temps aan de hoge kant hoor!
Je weet dat je maar een kleinbeetje koelpasta nodig hebt he...

:p :+

tis een grapje ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 23-10-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
hehe :+
* Pilske heeft 'n hekel aan ixl85 z'n betweterige opmerking: 25 graden is evenveel als m'n HDD die amper werk te doen heeft.

alleen m'n mobo en GPU moet ik nog 'n keertje de koelpasta op verminderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Eindelijk wordt mijn bestelling verzonden :D
Ze kwamen er eindelijk bij aquatuning achter (na 3 weken) dat ze de hoduer niet konden bestellen en dat een alphacool Nexxos XP houder het ook zou doen :\
En als mn loon binnen is eindelijk een nieuwe grakak (7900GTO? X1900XT?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(7900GTO ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

X1900XT/1950PRO ;) :P

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 14:06
Zo vandaag mijn Gigabyte watercooling geplaatst en ik moet zeggen: zeer onder de indruk van watercooling prestaties!!!
Met mijn Zalman CNPS7000 zat mijn CPU'tje op 71c TAT 100% load en nu nog maar op 52c!!! Ik had wel verschil verwacht, maar dit is echt top! _/-\o_

Het installeren en aansluiting vond ik toch wel wat meer werk dan ik verwacht had. Dit misschien ook wel omdat het voor mij voor het eerst was, maar het afmeten, doorduwen van de buizen naar de achterkant via PCI slot bracket, klemmen zetten en vullen vergen toch wel meer aandacht doordat je geen enkel risico mag lopen op lekkage. :'(
Desondanks vond ik het een heel leuk project en ben vooral ONTZETTEND tevereden met het resultaat!!! Voor twijfelaars: DOEN! Ik weet zeker dat je het effect zal waarderen mits goed uitgevoerd natuurlijk. :9~

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
Misschien iets voor de startpost:

Een paar dagen geleden naar het forum van azerty gegaan om te vragen of zij niet meer waterkoelingspullen kunnen leveren(Een van de weinige webshops waar ik vertrouwen in heb). En warempel, ze kunnen dat dus! Tegen een zeer goede prijs (asetek setje kost volgens asetek webshop zelf €~270 euro, volgens azerty 200!) Na wat verder zoeken blijkt azerty zelfs vermeld te staan op asetek.com

http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=742#Holland

Misschien handig om azerty in de links naar webshops die wc verkopen op te nemen? Ondanks dat het er niet direct bij staat, kun je dus op het forum vaak dingen aanvragen en dan bestaat dus een redelijke kans dat zij leveren.

Misschien voor sommige oud nieuws, niet voor mij iig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Uiteraard kon een plaatje niet uitblijven, dus heb ik er maar twee gemaakt :*)

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/6572/img32472id6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/4601/img32442yr6.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 26-10-2006 10:39 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Best een leuke setup. Is die fan nou echt nodig die boven je CPU zit ?
offtopic:
Wel graag nog even je plaatjes resizen, deze zijn een beetje groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08-2020
Altijd fijn voor de omliggende componenten hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
X-GAMER-X schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:14:
Altijd fijn voor de omliggende componenten hé
Dat snap ik, ik vraag mij alleen af of het ook echt nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ik denk het wel, ik zie achterin niet echt 'n fan en ik denk dat die fan van de radiator nogal veel valse lucht aanzuigt (dus niet uit de kast zelf maar uit de omgeving). Ik weet niet of er voorin de kast wél 'n fan hangt maar ik denk het niet, als die CPU fan dus niet aan zou staan zou dat 0,0 airflow betekenen.

Mijn gok .. het is echt nodig dat die fan aanstaat ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Hoi allemaal,

Ik heb inderdaad geen case fans voor de rest en als die fan uit staat dan worden de heatsinks (die allemaal via een heatpipe met elkaar in connectie staan, NB, SB, en Mosfets, dus waterblocks absoluut niet!!) ontzettend warm. Met de fan, die je ECHT niet hoort op 1400 RPM, is alles echt koel...
Ik zit er niet mee dat deze er nog opzit en vind het eigenlijk één van de beste "vernieuwing" in waterkoeling tot nog toe (aangezien je hem niet hoort op 1400 RPM, heb ik wel een eigen Fan controller tussen moeten zetten die niet bij de kit zat die er dus niet bij zat!)

Het is dan ook eigenlijk geen CPU fan aangezien hij de CPU niet koelt maar juist de omliggende componenten (zo is de koeler ventilator dan ook opgezet). Ook al zit hij boven de CPU, dit is natuurlijk gedaan omdat een Mobo gebouwd is op een ventilator op deze positie en dus een logische keuze om deze nu dan ook te plaatsen. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het hele water gedeelte hier 0,0% baat bij heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Koldur op 25-10-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Ziet er leuk uit.
Ik moet wel zeggen dat ik het setje nogal duur vind.
De onderdelen lijken namelijk een beetje op bigwater kwaliteit (pomp?)
Die fan lijkt me idd niet zo overbodig eerder handig; anders moet je gaan modden om een fan fatsoenlijk op die passieve heatsinks te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Zalman armpje doet wondere, zet er een 120mm fan op op 1100 toeren, je hoort niks en koelt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Laat ik die nog hebben liggen in mn pile of hardware sheiz ;) In een Stacker 810 met in totaal 6x 120mm fans is er airflow genoeg :p

In het specifieke geval van theforce81 is het een welkome oplossing. Tip: dremel dat rooster aan de achterkant weg. Heck, vervang die kast door een fatsoenlijke kast! Hoeft niet veel te kosten!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
mhh zit nu thuis (alsin niet op mn kamer) en heb net mn pc voor hier in elkaar geduwt.
3200+, a8n-sli (had ik nog liggen), 6600 (passief) en een Seagate baracude SE (made for 24/7), nec 2500a (had ik nog) en wat ram (1GB)
dit alles in een kleine Aopen QF50D (beetje wankel zonder top en side panels er op, maar wel een leuke case voor 50 euro :))
En het begint nu te kriebelen!
Ik denk dat ik in de volgende zomervakantie 2 computers onderhanden moet nemen :+
Mn main bak updaten (zit te denken aan een nieuw cpu blok) en (ookal is het bij deze computer HELEMAAL niet nodig) deze bak >-) :+

[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 26-10-2006 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Slitch schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:32:
Ziet er leuk uit.
Ik moet wel zeggen dat ik het setje nogal duur vind.
De onderdelen lijken namelijk een beetje op bigwater kwaliteit (pomp?)
Die fan lijkt me idd niet zo overbodig eerder handig; anders moet je gaan modden om een fan fatsoenlijk op die passieve heatsinks te richten.
Duur? Je betaald er via de meeste webshops rond de €115,- voor en die pomp hoor je niet met 400l/u. Mij hoor je niet klagen, maar misschien dat jij iets weet van andere setjes dat ik niet weet (ben hier tenslotte nieuw in!).

Voor alle andere reacties:
Voor de rest helemaal geen andere fans in de kast (op mijn VGA na). Die radiator zuigt lucht weg wat niet uit de kast komt, is alleen daar geplaats omdat hij toch ergens moet hangen :).

Ook heb ik helemaal geen zin om een andere kast te kopen :O (moet ik dat ding weer aftappen ook en kost weer poen!). Vond het wel leuk om voor een mooi prijsje een makkelijke en goede waterkoelingset aan te schaffen en inderdaad, ik hoef geen andere gekke dingen te fabriceren en/of extra 120mm fans te plaatsen (wat in mijn kast vraagt om modden :D )om de airflow langs die passieve heatsinks van het mobo te garanderen. :z
Ben wat dat soort dingen wat lui :O en wilde de boel wel graag koeler hebben en het bleek nog leuk te staan ook! :o

Ik ben er dus zo een die wel wat wil, maar met niet al te veel moeite!! :D :+ O-)

[ Voor 40% gewijzigd door Koldur op 26-10-2006 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dat armpje van zalman (dat ik dus ook weer uit mijn sheizzooi stapel haalde want me DFI PWMIC werd wat heet met oc'en) hoef je dus niet zelf te fabriceren ;)
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=15&code=016
Dus als je eens toevallig wat besteld bij een van de ze winkels, geef dan die 7 euro extra uit ^^ pricewatch: Zalman FB123 (92mm, 20dB, 3p)
(zat vroeger bij bepaalde zalman cpu blokjes, welke nu passief mijn p3 800 koelt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Dat ziet er inderdaad goed uit, alleen zijn de specs nagenoeg hetzelfde als die koeler die er nu op zit. Dus weer extra reden om nog luier te zijn dan ik al was en niet die paar extra klikken uitvoeren in een webshop! ;) :P

Waarmee vervangen jullie het water en hoe vaak doen jullie dit? Ik zit me dit alvast af te vragen omdat de meeste webshops óf heel duur water hebben (naar mijn mening althans:€15) óf niet het blauwe erin heeft zitten. Ik heb water nodig met anti corrosie aangezien mijn radiator van aluminium is...

[ Voor 41% gewijzigd door Koldur op 26-10-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Er zijn gewoon flesjes met dat spul. Daar gooi je wat van in je water en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Krijg je eindelijk je houder binnen voor je koeler; past hij niet
@!#$*@#$&!@#$ auqutuning; altijd heel vriendelijk maar dit is de tweede keer dat ze me naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Slitch schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:13:
Krijg je eindelijk je houder binnen voor je koeler; past hij niet
@!#$*@#$&!@#$ auqutuning; altijd heel vriendelijk maar dit is de tweede keer dat ze me naaien.
Dat is idd balen! Hier kan ik zelf ook zeer slecht tegen!!

P.S.
Hoe vaak vervangen jullie het water van jullie waterkoeling? Ik weet dat er één keer per jaar wordt geadviseerd, maar is dit marketing of klopt het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Als je systeem mooi afgesloten draait met antialg+anti corrosie kan het volgensmij wel 30 jaar mee :)
Ik had na 1 jaar nog nergens last van, maar ververs het wel om het jaar omdat ik eens per jaar een grote update uitvoer (in de zomervakantie :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
idd. Ik heb net een 7950GT erbij in maar mijn oude waterblok zat nog in de loop. Alles moest er dus weer uit en over een tijdje weer omdat ik dan weer een blokje voor de 7950GT ga kopen ;) Ik moest even een slang vervangen maar i.v.m. de ''oude'' was hij veel schoner. Het water wat eruit kwam was ook een beetje blauw maar dat komt door de anti-alg zooi. Nu een beetje meer bij in gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ixl85 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:29:
Als je systeem mooi afgesloten draait met antialg+anti corrosie kan het volgensmij wel 30 jaar mee :)
Ik had na 1 jaar nog nergens last van, maar ververs het wel om het jaar omdat ik eens per jaar een grote update uitvoer (in de zomervakantie :))
worden de zomers steeds warmer dan? dat je elk volgend jaar in de zomer niet meer genoeg hebt aan de huidige koeling? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
die Nexxos XP houder:
Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/719_0.jpg

Ik heb 2 keuzes;
1. terugsturen en nog langer moeten wachten (en duurder uit zijn)
2. Modden.

Als ik voor optie 2 ga is dit mijn plan;
een stukje van de buitenring van de (schroef-)aansluiting een stukje afveilen.
Vervolgens de bracket een beetje inslaan; als je namelijk naar het plaatje kijkt zie je dat een deel is omgebogen.

Lijkt jullie dit slim of zeggen jullie meteen terugsturen.
Jullie mening is echt belangrijk want ik ben nogal ongeduldig (+ modden is leuk >:) )

Edit:
Moet wel zeggen dat mijn (beetje UV) gele korrosieprotector erg mooi is en de UV-fluid nog feller :D

[ Voor 8% gewijzigd door Slitch op 26-10-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Dag mensen! ik wil ook overgaan op water :9~...
mijn specs:

hermaltake armor (alu)
Voeding: cooler master real power 550w
mobo: asus p5w DH Deluxe
cpu: E6600
cpu koeling: zalman CNPS7700 CU koper
Graka: msi Geforce 7800GT 256mb ddr3
hardeschijf: seagate 7200.10 320gb, 7200 Rpm, 16mb
geheugen: corssair 2x1024 PC5400
tv kaart: haupage wintv PCI -fm
Geluidskaart: Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic Retail

Dit is wat ik heb gevonden:
1xEheim 1048 € 44,99
1xAsetek DYO Antarctica 1/2" - Socket 775 € 39,90
2x Black Ice Pro II - 1/4" € € 87,80
1xAlphacool NexXxoS GP2X-NV40 € 41,90
1xAansluitadapter voor ingang Eheim 1046 / 1048 - 1/4" € 3,99
1xAansluitadapter voor uitgang Eheim 1046 / 1048 - 1/4" € 3,99
10x Rechte inschroefverbinding 1/4" met veer - 8x1 € 39,90
2xPUR slang 8 mm. (8x1) - 1 meter (UV-sensitive oranje) € 7,98
1xThermaltake Aquabay M1 € 39,90

Totaal: € 310,

AA!! nog een potje water Wink

zou het nodig zijn om 2 rads te nemen?
Opstelling pomp/vga/rad1/cpu/rad2/res

mensen met opmerkingen aanvullingen? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 185122 op 26-10-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
past 'n thermaltake aquabay wel in 'n 8x1 WCloop ?? volgens mij hebben die kleinere slangdiameter, zou ik ff naar kijke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Bulls-NL schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:07:
[...]

worden de zomers steeds warmer dan? dat je elk volgend jaar in de zomer niet meer genoeg hebt aan de huidige koeling? :P
lol :+ :P
Ja mn Blackice 1x40mm rad was toch niet meer genoeg voor mn setup... :'(

nee forreal:
In de zomervakantie heb ik tijd, normaal heb ik mn computer altijd nodig voor school dus dan kan ie niet even 2 weken down zijn. (nu wel want nu heb ik toch 2 bakken... all hail the AMDpricedrop (and thank intel for that)) en ik werk altijd 1 of 1.5 maand fulltime in de zomer dus dat betekend geld!
:) zie daar mijn plan om de hetere zomers tegen te gaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
@ Bokskater;
probeer sites als www.alphacool.de www.aquatuning.de (goedkoop en vriendelijk maar al 2X een fout gemaakt van 2 bestellingen) www.heat-trap.com www.caseking.de
sommige zijn een stuk goedkoper (met name met de radiators)
Als rad raad ik je als goedkoopste de cooltek rads aan (prijs/prestatie) als je het beste wilt: thermochill
CPU: nexxos XP, Cuplex XT, Heatkiller rev 2.5, Zern PQ+
VGA: Nexxos GPX3 (of dergelijke)
pomp: Liang (van 50€)
rest: 3 meter slang. Ik vind plug n cool aansluiting het makkelijkste. Thermaltake reservoir is moeilijk te ontluchten. En vloeistof maakt wel uit want bij een liang moet je corrosie protect op basis van Glycol (aquatuning protekt, waterwetten of hydrX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slitch schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:00:
@ Bokskater;
probeer sites als www.alphacool.de www.aquatuning.de (goedkoop en vriendelijk maar al 2X een fout gemaakt van 2 bestellingen) www.heat-trap.com www.caseking.de
sommige zijn een stuk goedkoper (met name met de radiators)
Als rad raad ik je als goedkoopste de cooltek rads aan (prijs/prestatie) als je het beste wilt: thermochill
CPU: nexxos XP, Cuplex XT, Heatkiller rev 2.5, Zern PQ+
VGA: Nexxos GPX3 (of dergelijke)
pomp: Liang (van 50€)
rest: 3 meter slang. Ik vind plug n cool aansluiting het makkelijkste. Thermaltake reservoir is moeilijk te ontluchten. En vloeistof maakt wel uit want bij een liang moet je corrosie protect op basis van Glycol (aquatuning protekt, waterwetten of hydrX)
Bedankt! hier kan ik wat mee :9
Pilske schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:34:
past 'n thermaltake aquabay wel in 'n 8x1 WCloop ?? volgens mij hebben die kleinere slangdiameter, zou ik ff naar kijke ;)
ga denk ik toch voor een andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Heb mn bracket gemod :D (ben nogal ongeduldig)
@ bokskater:
Het reservoir past maar voor die prijs heb je mooie (betere?) reservoirs ;)
Tis een G1/8 aansluiting en hier kun je gewoon koppelingen naar 10/8 (8x1)voor kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@Ixl85
Ik zie nog steeds geen pics op je specs page :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Hier nog de beloofde pics van mn setup met de EK ingebouwd.
En de oude vertrouwde Antarctica CPU blok van Asetek.

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/9617/pict0001el6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/3857/pict0002uf1.jpg

ik moet eigenlijk nog een hele nieuwe foto-shoot houden van mn kast om de Casemod topic te up-daten, maar daar heb ik niet zoveel zin aan... :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bulls op 26-10-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
aramdin schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:18:
@Ixl85
Ik zie nog steeds geen pics op je specs page :)
ow :o
Ik zie nu je spams voor pics :)
I shall take the camera (tomorrow) and take pics (reis heen en weer dus kan van alle2 pics nemen)

:) i am forgetfull!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Vandaag de Alphacool GP3X-N gemonteerd... op een x1900xtx.
Was de bedoeling dat hij op mijn 7900gt zou komen, maar de x1900 is weer tot leven gekomen, dus gaat die het main systeem weer in :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/images/xtx/apgp3x.JPG

Maar .. dat blokkie past dus niet zonder moeite op een x1900xtx. Hij zit nu schuin erop, maar druk is wel goed verdeeld gelukkig :) Geen gaten hoeven boren.

Ik vind de koelprestaties alleen beetje tegenvallen. Geen idee waar het aan ligt eigenlijk:

Temp stressed op stock speeds is 50/51 graden (atitool)

Mijn setup:

Evo 360 rad met 3 x sharkoon 120mm @ 1000rpm
Alphacool ap-900 pomp
Alphacool NexXxos HP pro cpu blok
Alphacool GP3X-N

CPU: Opteron 146 @ 3.0 Ghz op 1.46 volt.

De cpu is idle 33 en stressed 38/39 graadjes.

Zijn deze resultaten wel goed voor de setup ? (vooral gpu twijfel ik over)

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-10-2006 00:50 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik vermoed dat het GPU blokje een beetje zuigt, kan ook zijn doordat hij een beetje schuin erop zit. De XTX maakt nu eenmaal wel veel warmte!

Daarnaast denk ik dat je met een andere rad (je hebt nu een buizenradiator!) winst kan behalen. Denk aan de Thermochill PA 120.2 of 120.3 / Swiffie MCR220 / BI GT/XT ;) Iig een rad die gebruikt maakt van 2 plenum chambers + dunne lamellen.

Hoe lees je btw je temps uit?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
mensen, als ik kan kiezen uit 2 identieke setjes ook qua prijs, behalve dat de slangmaat verschilt welke moet ik dan pakken?

http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=684
http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=707

offtopic:
website werkt niet in opera

[ Voor 10% gewijzigd door Kiphaas7 op 27-10-2006 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Laatst online: 28-04 20:05
Wel leuk dat mijn oeroude h2O setup het nog steeds uithoudt _/-\o_
Is zelfbouw van een inkoopactie van 3.5 jaar geleden.

Nogmaals zoveelste bewijs dat een h20 setup het investeren waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 11:46
Wat levert meer cooling op ?

2 x 240 rad
of
1 x 240 + 1 x 120 + 1 x 160 (2x80mm, niet de PA160)

(Levert de 2de setup niet teveel weerstand eigenlijk ?)

Michel

[ Voor 7% gewijzigd door Miesepies op 27-10-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
@Tutti-Frutti: Ik denk toch dat je nog eens naar de bevestiging moet kijken. Lijkt me dat ie niet helemaal goed contact maakt. Als je hem er weer afhaalt kun je wel zien waar ie hem goed heeft geraakt en waar niet. Wat waren je temps op lucht? Zoals al is gezegd is de 1900XTX gewoon een heethoofd :)

@Kiphaas7: Ik zou de grootste slangmaat nemen.

@Miesepies: De 2 zal beter koelen omdat je meer opp. hebt. Of het niet teveel weerstand is hangt van je pomp af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@Miesepies
Aanvulling op Teamikke: ligt er ook aan wat voor soort radiator het is. Buizenradiatoren (Evo120/240/360, Thermaltake radiatoren, etc) hebben meer weerstand, dan radiatoren zoals de Black Ice / Thermochill / Swiftech / Heatercore radiatoren.

Met zoveel rads kan je beter 2 aparte loops maken, je hebt dan wel 2 pompen nodig :)

@Kiphaas7
Idd diegene met de grotere slangmaat nemen, de pomp komt dan beter tot zn recht waardoor de set beter koelt dan die met de kleinere slangmaat.

offtopic:
En wie gebruikt er nou Opera :p

[ Voor 23% gewijzigd door aramdin op 27-10-2006 11:24 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ziet er puik uit Bulls! Wat ik wel een grappig iets vind van je CPU blok is dat er drie slangen op zitten. Hoe werkt dat precies?

````````````O ---3---\
x-----1----O````````` |------2------x
````````````O----4---/

Bij 2 wordt de druk verdeeld en komt erbij 1 weer uit? Geeft dit geen problemen als dat het water via 3 of 4 weer terug wil?

De `````````````````zitten er in omdat anders het plaatje niet klopt doordat de spaties automagisch worden veranderd.

[ Voor 21% gewijzigd door Koldur op 27-10-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Anoniem: 185122 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:24:
Dag mensen! ik wil ook overgaan op water :9~...
mijn specs:

hermaltake armor (alu)
Voeding: cooler master real power 550w
mobo: asus p5w DH Deluxe
cpu: E6600
cpu koeling: zalman CNPS7700 CU koper
Graka: msi Geforce 7800GT 256mb ddr3
hardeschijf: seagate 7200.10 320gb, 7200 Rpm, 16mb
geheugen: corssair 2x1024 PC5400
tv kaart: haupage wintv PCI -fm
Geluidskaart: Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic Retail

Dit is wat ik heb gevonden:
1xEheim 1048 € 44,99
1xAsetek DYO Antarctica 1/2" - Socket 775 € 39,90
2x Black Ice Pro II - 1/4" € € 87,80
1xAlphacool NexXxoS GP2X-NV40 € 41,90
1xAansluitadapter voor ingang Eheim 1046 / 1048 - 1/4" € 3,99
1xAansluitadapter voor uitgang Eheim 1046 / 1048 - 1/4" € 3,99
10x Rechte inschroefverbinding 1/4" met veer - 8x1 € 39,90
2xPUR slang 8 mm. (8x1) - 1 meter (UV-sensitive oranje) € 7,98
1xThermaltake Aquabay M1 € 39,90

Totaal: € 310,

AA!! nog een potje water Wink

zou het nodig zijn om 2 rads te nemen?
Opstelling pomp/vga/rad1/cpu/rad2/res

mensen met opmerkingen aanvullingen? :P
Is dat setje nou veel beter dan zo'n setje van samenkopen.net?
En is het zoveel beter, dat je er 3x!! meer voor betaald?

En weten jullie hoe ik hier een waterkoelingsetup (het leifst met een 230mm rad) ik kan proppen?:

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/TX1050B_inside.jpg
Antex TX1050B

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 27-10-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Goedkoop is duur koop, zeker als je voor dik 700 euro aan hardware in je systeem hebt zitten.

Maar even een vraagje, ik zit te denken om een 240mm rad. te kopen ik heb nu en single wat opzich we koelt. Maar ik wil toch dat de temps wat naar beneden gaan.

Nu zit ik te twijfelen tussen de Alphacool NexXxoS Xtreme II en de Alphacool Radiator NexXxoS HC 240-LE
Verschil zit hem in de doorstroom de laatste maakt gebruik van een buizen systeem door de rad.
En de andere is gewoon een doorstroom rad. Wat is het beste kwa flow behoud..

Oh ja iemand ervaring met Cape CORA 442 Konvekt Midi dit is een passive koeling, heeft uberhaupt iemand in NL dit?... :+
Lijkt me best vet geen fans alleen hoe schat je de prestaties in bij zoiets, en de weerstand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
theforce81 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:38:
Ziet er puik uit Bulls! Wat ik wel een grappig iets vind van je CPU blok is dat er drie slangen op zitten. Hoe werkt dat precies?

````````````O ---3---\
x-----1----O````````` |------2------x
````````````O----4---/

Bij 2 wordt de druk verdeeld en komt erbij 1 weer uit? Geeft dit geen problemen als dat het water via 3 of 4 weer terug wil?

De `````````````````zitten er in omdat anders het plaatje niet klopt doordat de spaties automagisch worden vernanderd.
Dat CPU blokje heeft 1 inlet in het midden en 2 outlets aan de buitenkanten. op deze manier word het water sneller afgevoerd, het moet ook op deze manier, omdat het water van de inlet op een soort groefjes systeem word geperst en dat word dus 2 kanten opgespoten. de 2 outlets komen weer samen dmv een T-stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
DrumandBass schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:22:
Goedkoop is duur koop, zeker als je voor dik 700 euro aan hardware in je systeem hebt zitten.
Is dit echt zo in dit geval van die setjes van samenkopen? Ik bedoel is het niet super kwaliteit en heb ik om de haverklap al een lekkage? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
DrumandBass schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:22:

Maar even een vraagje, ik zit te denken om een 240mm rad. te kopen ik heb nu en single wat opzich we koelt. Maar ik wil toch dat de temps wat naar beneden gaan.

Nu zit ik te twijfelen tussen de Alphacool NexXxoS Xtreme II en de Alphacool Radiator NexXxoS HC 240-LE
Verschil zit hem in de doorstroom de laatste maakt gebruik van een buizen systeem door de rad.
En de andere is gewoon een doorstroom rad. Wat is het beste kwa flow behoud..
Dude, ik geef daar 2 posts boven je al antwoord op...
aramdin schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:20:
@Miesepies
Aanvulling op Teamikke: ligt er ook aan wat voor soort radiator het is. Buizenradiatoren (Evo120/240/360, Thermaltake radiatoren, etc) hebben meer weerstand, dan radiatoren zoals de Black Ice / Thermochill / Swiftech / Heatercore radiatoren.
De Alphacool NexXxoS Xtreme II zal beter presteren.

Daarnaast ben ik het wel eens met je statement: Goedkoop is Duurkoop! Grappig om te zien dat mensen bakken met geld uitgeven aan hardware, maar dan veel besparen op bv koeling of voeding oid...

[edit]
barzi schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:31:
Is dit echt zo in dit geval van die setjes van samenkopen? Ik bedoel is het niet super kwaliteit en heb ik om de haverklap al een lekkage? |:(
Setjes hoeven niet per se slecht te zijn, houd je gewoon aan gerenommeerde merken zoals Asetek, dan zit je standaard wel goed. Dat setje van samenkopen durf ik geen uitspraak over te doen, het zal best goed in elkaar steken, kies dan sowieso voor een volledig koperen blok ipv acryl oid.

[ Voor 17% gewijzigd door aramdin op 27-10-2006 12:37 . Reden: Reactie op barzi ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
aramdin schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:34:
Daarnaast ben ik het wel eens met je statement: Goedkoop is Duurkoop! Grappig om te zien dat mensen bakken met geld uitgeven aan hardware, maar dan veel besparen op bv koeling of voeding oid...
Op voeding bespaar ik ook nooit, maar 300 euro voor waterkoeling vind ik wel erg veel.
Maar ik denk dat het meer is dat als je een highend videokaart koopt daar meer het resultaat van ziet dan een 300 euro waterkoelingset.
Maar is het dan wel waard om van luchtkoeling naar waterkoeling(zo'n SK.net set) te kopen?(of heb je er dan eigelijk weer geen voordeel bij?).
En ik neem aan dat zo'n SK set wel beter is dan een bigwater van thermaltake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

aramdin schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:34:

Dude, ik geef daar 2 posts boven je al antwoord op...

De Alphacool NexXxoS Xtreme II zal beter presteren.

Had ik al gezegt dat ik net wakker ben.. :$

Maar oké wat ik dan raar vind is dat een rad. met buizen meer weerstand geeft. Je zou toch denken dat alleen een buis vrij weinig weerstand geeft.
En toch is die passive stoer man vanavond kijken of er wat reviews over zijn. Anders ga ik voor een alpha nexxxos 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
barzi schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:37:
[...]

Op voeding bespaar ik ook nooit, maar 300 euro voor waterkoeling vind ik wel erg veel.
Maar ik denk dat het meer is dat als je een highend videokaart koopt daar meer het resultaat van ziet dan een 300 euro waterkoelingset.
Maar is het dan wel waard om van luchtkoeling naar waterkoeling(zo'n SK.net set) te kopen?(of heb je er dan eigelijk weer geen voordeel bij?).
En ik neem aan dat zo'n SK set wel beter is dan een bigwater van thermaltake?
tja wat heb je liever een iets minder snelle PC die lekker stil is, of een hele snelle PC die ook laat horen dat ie snel is.

(hoor je de buurman schreeuwen: Hé is het nou afgelopen met grasmaaien?
-Sorry meneer dat is mijn koeling....)

Ik heb liever een ultra snelle PC mét Goede koeling (net als vele anderen hier mag ik aan nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Bulls-NL schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:58:
[...]

tja wat heb je liever een iets minder snelle PC die lekker stil is, of een hele snelle PC die ook laat horen dat ie snel is.

(hoor je de buurman schreeuwen: Hé is het nou afgelopen met grasmaaien?
-Sorry meneer dat is mijn koeling....)

Ik heb liever een ultra snelle PC mét Goede koeling (net als vele anderen hier mag ik aan nemen)
Mij gaat het niet alleen om de stilte van waterkoeling, ik wil graag overklokken en dat kan met waterkoeling net iets meer. maar heeft iemand ervaring met de setjes van SK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Ik hoor helemaal niemand in dit topic over de oze fijn presterende PowerUnit van 1A-Cooling. Nadat ik klaar was met instappen wat ik deedt met een ThermalTake Bigwater eerste editie heb ik na reviews een bestelling bij die personen gepleegd en moet zeggen dat het me uitermate niet nadelig is komen te liggen.

Wel heb ik het NB-blokkie wier bij de set zat vervangen door een Nexxos NF4 en ben zeer te spreken.

Mijn A64 3500 Venice @2750 blijft met een idle-temp van 24C koelig.

Mijn 240 rad. stoot warmte af geholpen door 2 Papst 120ers op 7volt en zijn nagenoeg niet te horen. Ook een vervanging van de slangen, 11/8 pvc naar 3/8ste Tygon is een lekkerachtig iets en zit met een keurige flow waar de eheim 1048 op het dak van de pc geen moeite mee heeft.
Setup:
CPU
NB
GPU
RamFreezers

En ook deze set koste me iets meer dan 300euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
aramdin schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:20:
offtopic:
En wie gebruikt er nou Opera :p
offtopic:
Omdat opera sneller en meer functies standaard heeft dan firefox. En ik vind opera gewoon lekkerder werken dan ff :P. Als je IE gebruikt praat ik nog niet eens met je.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
De prijs van een setup zegt niet altijd wat!
Goedkoop is duurkoop misschien, maar waarom zijn er dan zat mensen met zelfgemaakte setjes die al jaren goed lopen?
Mensen kopen ook blackice GT en XT radiatoren terwijl deze helemaal niet zoveel beter presteren!
Ik heb mijn setje gekocht voor 200€ totaal.
Wat heb ik daarvoor gekregen?
3M PUR slang, 5 haakse PNC, 1 90graden PNC, 1 PNC, 4 schroef, Waterwetter, 240mm Cool exstream (swiftech), 1 Zern PQ socket A, 1 Zern PQ+ socket 478, 1 Zern mobo, nog een Zern socket A+478 reserve blok en een Liang!

En niets tweedehands!
Waterkoeling is ook slim kopen.
Een Cooltek exstream presteerd beter dan de Nexxos rads en aquacomputer rads (2 reviews) en is erg goedkoop.
De zern blokjes had ik via Ebay duitsland, per blokje minder dan 10€ betaald, verzenden was 13€
Als je wat meer mensen kent die ook zern blokjes willen ben je ongeveer 13-15€ per blokje uit (winkel = ong. 35€ voor goed blokje)

Het enige waar je niet op moet besparen is je pomp!

Edit:
WC natuurlijk installed:
idle:
Core1: 25 Core2: 28
stress
Core1: 37 Core2: 37

stresstemps vind ik minder maar de temps droppen wel heel snel als ik het stresstesten stop.
Iemand suggesties? (hoort dit zo of moet ik de koeler wat strakker aandraaien?)

[ Voor 13% gewijzigd door Slitch op 27-10-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat de temps heel snel weer naar beneden gaan heeft iedereen. Bij mij gaat ie ook makkelijk 15 graden naar beneden in 1 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Slitch schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:33:
De prijs van een setup zegt niet altijd wat!
Goedkoop is duurkoop misschien, maar waarom zijn er dan zat mensen met zelfgemaakte setjes die al jaren goed lopen?
Juist ;) zie : DeNB3rt in "[WC] Het grote waterkoelings topic deel ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Denk dat de meeste mensen ook echt wel naar hun geld kijken als ze waterkoeling kopen, en dat ze zelf een set samen stellen en geen kant en klontje systeem kopen. Op die manier kun je ook besparen op dingen die je zelf overbodig vind.

Maar dat van die temp drop is normaal, bij mij gaat hij van 40 naar 32 in een paar seconde. Is ook wel logisch. De belasting valt weg dus de warmte productie stopt direct, de temp. sensor zal daarom ook direct in temp. zakken. Niets om je druk over te maken imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
hoe sneller de temps dalen na CPU gebruik hoe beter het is. tenminste dat lijkt me wel.
het betekend dat de CPU niet meer in gebruik is (of nauwelijks) en dat de koeling goed zijn werk doet om de hitte zo snel mogelijk af te voeren. het kan ook zijn dat het water nog redelijk koud is van de nacht en dat daarom in het begin de temps veel sneller zakken dan als het water opgewarmt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Nou ik vond dit zelf raar omdat op mijn oude Socket A dit niet het geval was.
idle temp nu is 24/27
Zou een tweede fan op mijn dual rad veel schelen? Ben te stom om geen te bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slitch schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:17:
Nou ik vond dit zelf raar omdat op mijn oude Socket A dit niet het geval was.
idle temp nu is 24/27
Zou een tweede fan op mijn dual rad veel schelen? Ben te stom om geen te bestellen :D
Socket A heeft geen tempsensor die in de CPU zelf zit maar onder de CPU op het mobo, dat zal het verschil wel kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Hij weet ook alles, gewoon eng. \0/
Denk dat ik toch maar voor de alphacool nexxxos 2 ga kijken of mijn temps wat dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Damn, na al 4 pagina's doorgelezen te hebben wil ik toch weer terug op WC, maar het is allemaal zo duur en zo'n gedoe... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Gedoe zeker, dat is ook het leuke (zien wat je in elkaar hebt geflanst)
Duur... ontzettend. Maar een clipje voor een ander socket is meestal rond de 10€ dus je hebt er (meestal) lang plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
hoi hoi hoi
Ik heb nu eindelijk pics van beide situaties maaaarr... ik heb het kabeltje van mn camera thuis gelaten.
Ben rond 0200 weer thuis :) zal dan eens kijken of ik ze nog online wil zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

DrumandBass schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:06:
Denk dat de meeste mensen ook echt wel naar hun geld kijken als ze waterkoeling kopen, en dat ze zelf een set samen stellen en geen kant en klontje systeem kopen. Op die manier kun je ook besparen op dingen die je zelf overbodig vind.

Maar dat van die temp drop is normaal, bij mij gaat hij van 40 naar 32 in een paar seconde. Is ook wel logisch. De belasting valt weg dus de warmte productie stopt direct, de temp. sensor zal daarom ook direct in temp. zakken. Niets om je druk over te maken imo
Ligt eraan. Wil je alleen waterkoeling om minder geluid en niet om de minste koeling dan zal je met een goedkopere setje wel voldoen.

Wil je specifiek een setje hebben die goed koelt, tja dan moet men ook wat dieper in zijn portemonee kijken. Ikzelf was al meer dan 2000 euro kwijt voor mijn nieuwe systeem (kast + hardware) + waterkoeling.

Ik heb in verleden vaak genoeg tegenslagen gehad met cheape shit, en koop nu dan ook alleen maar high-end onderdelen. Goedkoop is duurkoop :D

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Ik denk dat het eigen keus blijft.
De een wil alles zo goed mogelijk de een wil gewoon dat het werkt.
Best advies is daarom:
1. bepaal wat je maximaal wilt uitgeven
2. verzin verschillende setups (duurste, middel, goedkoopste, inc vga, excl vga enz)
3. Kijk welke onderdelen het langste houden (bijv koeler waarbij je andere socket clips kunt bevestigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
idd, en je kan bijv ook besparen op je onderdelen. Toen ik mn pc kocht wilde ik eigenlijk een 3800+, deze was 100euro duurder (toen der tijd) dus heb ik een 3500+ gekocht a 270euro en de rest er bij geklockt. (jaja, als je een 3800+had kon die nog verder geklockt worden enz enz enz :z :D)
zelfde met je gpu, mijn 6800GT loopt sneller dan een 6800ultra zonder ook maar een krimp te vertonen.

Eenmalige uitgaven zijn dus: Goede rad, goed reservoir, goede blokjes, goede pomp en goede fans.
Wat je steeds bij moet kopen zijn nieuwe slangen (of je moet ze schoon gaan maken, maar voor die paar euro per meter doe ik liever nieuwe, btw koop geen PUR), nieuwe vloeistof en andere houders als je ooit van socket verwisselt.

/edit
je mobo is btw goed passief te koelen, die nieuwe waaier van zalman doet het zeer goed (zeggen de reviews) dus dat scheelt al weer 30euro in een mobo blokje!

[ Voor 10% gewijzigd door ixl85 op 27-10-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Hmm ook al heb ik ultra koeling op mn systeem, ik heb nog niets overgeklokt (niet meer) Dat komt omdat de X1900XTX snel genoeg is samen met de FX-57 op standaard.

bijvoorbeeld BF2142 kan ik op 1280x960 (hoger worden de lettertjes te klein maar draaid er niet zwaarder op) met alles op hoogst en 4x AA en 8x AF soepeltjes draaien terwijl ik BF2 dat met de 7800GTX niet kon zonder 100mhz en de CPU 200mhz over te klokken.

pas als dit nodig blijkt ga ik pas verder met overklokken want nu is het toch maar overkill.

wel lekker koud en stil nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag mij ook af of dit zou moeten lukken, bijv.. 2 buizen voor graka en 4 buizen voor noth en cpu..
mogelijk geheugen koeling erbij..

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/radi_cora642_si.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Ik ook ik ook. Denk dat het niet genoeg is om een 1900 met een conroe te koelen. Maar dat is mijn mening die toch niet telt. Heb er nog weinig over kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ bokskater. Als het goed is kan je die rad ook upgraden met extra buizen. Als je die rad wil kopen en het passief wil laten koelen zou ik voor zoveel mogelijk gaan. Als je een bigtower hebt dan gewoon de rad net zo groot maken als de complete zijkant van je kast.

Een flinke pomp is ook wel aan te raden bij zo'n radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
flowkiller deluxe :D
Enige review die ik zo ff kon vinden was deze (die ook nog wat vergelijkt):
http://www.rbmods.com/Articles/Alphacool/Cora6/2.php
Je ziet dat als ze hem laten werken dat ie verslechterd en dit is tegen 1 120mm rad.
Ik ben benieuwd hoe zo'n ding performed wanneer het 28 graden is ofzo.
Volgens mij kun je het dan shaken met een oc'ed systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:03:
flowkiller deluxe :D
Enige review die ik zo ff kon vinden was deze (die ook nog wat vergelijkt):
http://www.rbmods.com/Articles/Alphacool/Cora6/2.php
Je ziet dat als ze hem laten werken dat ie verslechterd en dit is tegen 1 120mm rad.
Ik ben benieuwd hoe zo'n ding performed wanneer het 28 graden is ofzo.
Volgens mij kun je het dan shaken met een oc'ed systeem.
Dankje :), denk dat ik er zo maaris eentja ga bestellen :9...
Die innovatek dingen zijn gewoon veel te duur!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 185122 op 27-10-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:03
Ik heb een probleem.

Ik heb zojuist mijn waterkoeling geinstalleerd.

En dan zet ik mijn pc aan.
Dan gaan de fans draaien en de pommp lopen etc.

Maar ik krijg geen bios scherm o.i.d.

Waar kan dat aan liggen?

mobo: a8n-sli deluxe
graka: x1900xt

Ik krijg het volgende van de speakers:
tudu tu tu tu

Waar kan ik die foutcode opzoeken?

[ Voor 15% gewijzigd door J.E.T op 27-10-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die foutcode staat in het boekje van je moederbord. Persoonlijk zou ik de hangen en opstarten FAQ er ook ff bij halen
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.