Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste
Acties:
  • 342.727 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JohnStaakke
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10-06 15:10
Nee, deze optie heeft de versterker niet.

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

• DarthSjaak
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15-06 19:50
quote:
JohnStaakke schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:55:
Daar dacht ik ook aan, heb het geprobeerd met een directe lijn naar de voeding en een losse 12v adapter, geen verschil...
12V en hoeveel ampere? Ik heb ook wel eens een adapter aangesloten die net te weinig stroom gaf, dan werkt het wel maar klinkt het heel zacht en gaan de lampjes heel zwak branden.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

• DarthSjaak
quote:
AeronNL schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:47:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Ik hoorde hier en daar dat een schuimroller een "sinaasappelhuid" effect kan geven, en dat je beter een vilt roller kunt gebruiken, maar als jij er een goed resultaat mee hebt behaald dan moet het wel goed zijn.
Heb je nog tips mbt het verven?

Wrapfolie heb ik geen ervaring mee, is dat niet erg prijzig vergeleken met verf? Of valt dat mee?
Voor een kleine kast is een stuk folie goedkoper dan een pot grondverf en een pot lak (en rollers, bakjes, etc).

Sinaasappel effect, een soort heuvellandschap effect in de verf zit er wel in, maar dan moet je met je neus op de verf gaan staan om het te zien. Bovendien trekt de verf na een tijdje steeds gladder.

Nog wat tips:
Na elke laag glad schuren (tot korrel 200), daarna goed stofvrij maken.
Als het kan, schilder dan verticaal, dan valt er na het schilderen minder stof op en vloeit de verf beter uit.
Zorg dat de kamer niet te koud is, dus niet in de schuur, maar in een verwarmde ruimte.
Pak voor ELKE verflaag een nieuwe roller.

Tips voor wrapfolie:
MDF licht glad schuren, stofvrij maken.
Gooi de folie erop, met een doek de luchtbellen eruit wrijven (gaat heel makkelijk)

• JohnStaakke
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10-06 15:10
quote:
DarthSjaak schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:00:
[...]

12V en hoeveel ampere? Ik heb ook wel eens een adapter aangesloten die net te weinig stroom gaf, dan werkt het wel maar klinkt het heel zacht en gaan de lampjes heel zwak branden.
12V 2amp volgens mij, maar dat kan ik vanavond even checken. Zal ook even kijken wat er op de doos gevraagd staat.

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

• AeronNL
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 02-06 14:34
quote:
DarthSjaak schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:07:
[...]

Voor een kleine kast is een stuk folie goedkoper dan een pot grondverf en een pot lak (en rollers, bakjes, etc).

Sinaasappel effect, een soort heuvellandschap effect in de verf zit er wel in, maar dan moet je met je neus op de verf gaan staan om het te zien. Bovendien trekt de verf na een tijdje steeds gladder.

Nog wat tips:
Na elke laag glad schuren (tot korrel 200), daarna goed stofvrij maken.
Als het kan, schilder dan verticaal, dan valt er na het schilderen minder stof op en vloeit de verf beter uit.
Zorg dat de kamer niet te koud is, dus niet in de schuur, maar in een verwarmde ruimte.
Pak voor ELKE verflaag een nieuwe roller.

Tips voor wrapfolie:
MDF licht glad schuren, stofvrij maken.
Gooi de folie erop, met een doek de luchtbellen eruit wrijven (gaat heel makkelijk)
Bedankt voor je tips!
Kun je met wrap folieook makkelijk om de kopse kanten van de panelen heen?

Ik heb een 2 player bartop kit van arcadewinkel.nl, hoeveel zou ik dan ongeveer nodig hebben van de wrapfolie?

• DarthSjaak
quote:
AeronNL schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:39:
[...]

Bedankt voor je tips!
Kun je met wrap folieook makkelijk om de kopse kanten van de panelen heen?

Ik heb een 2 player bartop kit van arcadewinkel.nl, hoeveel zou ik dan ongeveer nodig hebben van de wrapfolie?
Om de kopse kanten kan wel, maar ik denk niet dat dat blijft zitten. Ik doe het wel voor de zijpanelen, maar dan komt er nog t-molding overheen.

Ik zou de kopse kanten verven of even met een spuitbus spuiten.

Heel moeilijk om in te schatten hoeveel je nodig hebt. De rol is 150cm breed, dus met 120cm kom je een heel eind. Dus ongeveer 21 euro aan wrapfolie.

• AeronNL
quote:
DarthSjaak schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:50:
[...]

Om de kopse kanten kan wel, maar ik denk niet dat dat blijft zitten. Ik doe het wel voor de zijpanelen, maar dan komt er nog t-molding overheen.

Ik zou de kopse kanten verven of even met een spuitbus spuiten.

Heel moeilijk om in te schatten hoeveel je nodig hebt. De rol is 150cm breed, dus met 120cm kom je een heel eind. Dus ongeveer 21 euro aan wrapfolie.
Ik ga er eens over nadenken. Als het er net zo mooi uit komt te zien scheelt wrapfolie een hoop tijd rn geld zo te horen. Ik wil de bartop zwart maken. Raad je glans of mat aan? Kunnen er eigenlijk nog gewoon vinyl stickers over de wrapfolie heen? Of hecht dit niet zo goed? Heb je trouwens toevallig foto's van kasten die je met wrapfolie hebt gedaan?

• DarthSjaak
quote:
AeronNL schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:32:
[...]

Ik ga er eens over nadenken. Als het er net zo mooi uit komt te zien scheelt wrapfolie een hoop tijd rn geld zo te horen. Ik wil de bartop zwart maken. Raad je glans of mat aan? Kunnen er eigenlijk nog gewoon vinyl stickers over de wrapfolie heen? Of hecht dit niet zo goed? Heb je trouwens toevallig foto's van kasten die je met wrapfolie hebt gedaan?
Persoonlijk vind ik mat er wat sjieker uitzien, zowel met folie als met verf. Er kunnen later nog prima vinyl stickers overheen.

Deze kast is met vinyl stickers aan de zijkant en carbon-wrap folie aan de voorkant en op het controle paneel.

En deze heb je vast al eens gezien, ook vinyl op de zijkant en al het zwarte is wrapfolie (de vegen die je ziet zijn zaagsel :) )

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-06 08:59
iemand die per toeval een idee heeft waar ik galaga plannen kan vinden?

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• DarthSjaak
quote:
Icekiller2k6 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:44:
iemand die per toeval een idee heeft waar ik galaga plannen kan vinden?
http://jakobud.com/plan.php?id=12

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-06 08:59
quote:

Had ik reeds gevonden, is enkel de zijkanten ... :) toch bedankt

Icekiller2k6 wijzigde deze reactie 23-09-2015 21:14 (24%)

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• DarthSjaak
quote:
Icekiller2k6 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:14:
[...]

Had ik reeds gevonden, is enkel de zijkanten ... :) toch bedankt
Zeker? In het zip bestand met jpg bestanden staan ook tekeningen van alle andere panelen.

• AeronNL
quote:
DarthSjaak schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:12:
[...]

Persoonlijk vind ik mat er wat sjieker uitzien, zowel met folie als met verf. Er kunnen later nog prima vinyl stickers overheen.

Deze kast is met vinyl stickers aan de zijkant en carbon-wrap folie aan de voorkant en op het controle paneel.

[afbeelding]

[afbeelding]

En deze heb je vast al eens gezien, ook vinyl op de zijkant en al het zwarte is wrapfolie (de vegen die je ziet zijn zaagsel :) )

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wow, ziet er inderdaad erg strak uit! En inderdaad, mat spreekt mij ook wat meer aan nu ik dit zo zie. Glans oogt toch wat goedkoper. Dilemma dilemma...
Ook vroeg ik mij nog af hoe ik het beste de bezel (plexiglas) kan maskeren. Vinyl? Ik lees ook dat mensen vaak de randen met een zwarte spuitbus spuiten.
En wat raad jij aan mbt de hoe van het control panel? Vlak, of toch een tikje schuin?

• Campo di Casa
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-06 20:54

Campo di Casa

PSNracing.nl

quote:
AeronNL schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:47:
Ook vroeg ik mij nog af hoe ik het beste de bezel (plexiglas) kan maskeren. Vinyl? Ik lees ook dat mensen vaak de randen met een zwarte spuitbus spuiten.
En wat raad jij aan mbt de hoe van het control panel? Vlak, of toch een tikje schuin?
Ik heb mijn bezel opgebouwd uit een plaat MDF 6mm waarop de artwork (vinyl sticker) geplakt is. De randen van het MDF (zaagsnede) mat zwart gemaakt en daarna een grote plaat plexiglas hieroverheen zodat het 1 geheel word. Maar het kan echt op meerdere manieren.

de CP altijd onder een hoek. Hoeveel graden durf ik niet te zeggen. Ook een beetje afhankelijk van de kast zelf. Hoogte, full cabinet of bartop etc etc.

PSNracing.nl | PSN ID: campodicasa

• DarthSjaak
quote:
AeronNL schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:47:
[...]

Wow, ziet er inderdaad erg strak uit! En inderdaad, mat spreekt mij ook wat meer aan nu ik dit zo zie. Glans oogt toch wat goedkoper. Dilemma dilemma...
Van goedkoop naar duur:

Wat heel mooi is, maar ook redelijk goedkoop, is inderdaad met een spuitbus de achterkant van het glas spuiten.

Ongeveer even duur is de oplossing van Campo di Casa, hout met daarop het artwork en dan glas of plexi ervoor. Ziet er ook heel mooi uit. Dat is ook de methode die we voor de Tweakers kast hebben gebruikt (maar dan zonder artwork).

Duurste oplossing, maar heel mooi en authentiek is de achterkant van plexi/glas laten bedrukken. Dit is ook de enige manier waarop je kleine vrijstaande letters op je bezel kunt krijgen (zoals de bezel van donkey kong).

Op dit plaatje zie je vrijstaande witte tekst rechts onderin de bezel (boven Mario met het hamertje)

DarthSjaak wijzigde deze reactie 24-09-2015 08:49 (3%)

• AeronNL
quote:
DarthSjaak schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:48:
[...]

Van goedkoop naar duur:

Wat heel mooi is, maar ook redelijk goedkoop, is inderdaad met een spuitbus de achterkant van het glas spuiten.

Ongeveer even duur is de oplossing van Campo di Casa, hout met daarop het artwork en dan glas of plexi ervoor. Ziet er ook heel mooi uit. Dat is ook de methode die we voor de Tweakers kast hebben gebruikt (maar dan zonder artwork).

Duurste oplossing, maar heel mooi en authentiek is de achterkant van plexi/glas laten bedrukken. Dit is ook de enige manier waarop je kleine vrijstaande letters op je bezel kunt krijgen (zoals de bezel van donkey kong).

Op dit plaatje zie je vrijstaande witte tekst rechts onderin de bezel (boven Mario met het hamertje)

[afbeelding]
Thanks, ik ga er even over nadenken!
Mocht ik kiezen voor het spuiten, heb je daar nog tips voor? Ook om de afmetingen te bepalen?
Als ik de beschermfolie laat zitten, en de randen weg snijd met een stanleymesje, dan is het niet te spuiten stuk meteen afgedekt. Maar dat laat wel een lijntje op het plexiglas achter van het mesje. Of zie je dat niet meer als het gespoten is?
Ik zag op youtube iemand hetzelfde doen met een vinylsticker.

AeronNL wijzigde deze reactie 24-09-2015 14:16 (12%)

• DarthSjaak
quote:
AeronNL schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:46:
[...]

Thanks, ik ga er even over nadenken!
Mocht ik kiezen voor het spuiten, heb je daar nog tips voor? Ook om de afmetingen te bepalen?
Als ik de beschermfolie laat zitten, en de randen weg snijd met een stanleymesje, dan is het niet te spuiten stuk meteen afgedekt. Maar dat laat wel een lijntje op het plexiglas achter van het mesje. Of zie je dat niet meer als het gespoten is?
Ik zag op youtube iemand hetzelfde doen met een vinylsticker.
Ik gebruik altijd glas, maar dan snij ik de afplaktape ook weg met een mesje. Het laat inderdaad een randje achter (ja, zelfs op glas), maar dat zit aan de achterkant en dat zie je na het spuiten niet meer.

Een andere optie is om gewoon een stuk zwart foamboard op maat te snijden en dat achter het plexi doen. Foamboard snijden is erg makkelijk, alleen is het wat lastiger om aan losse platen foamboard te komen.

• AeronNL
quote:
DarthSjaak schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:37:
[...]

Ik gebruik altijd glas, maar dan snij ik de afplaktape ook weg met een mesje. Het laat inderdaad een randje achter (ja, zelfs op glas), maar dat zit aan de achterkant en dat zie je na het spuiten niet meer.

Een andere optie is om gewoon een stuk zwart foamboard op maat te snijden en dat achter het plexi doen. Foamboard snijden is erg makkelijk, alleen is het wat lastiger om aan losse platen foamboard te komen.
Top, dan wordt het de spuitbus! Nog tips kwa merk toevallig?

Wat ik me nog afvroeg; ik heb mijn cp klaar liggen, dus geboord en wel. Nu wil ik daar ook een vinylsticker op plakken, maar ik zou hiervoor graag wat artwork willen maken. Hoe kan ik een sjabloon van mijn cp het makkelijkst in Photoshop oid krijgen? Want de gaten moeten natuurlijk wel overeen komen, en ik wil onder de knoppen ook text zetten, zoals p1 start, p1 coin etc.

• Campo di Casa

Campo di Casa

PSNracing.nl

quote:
AeronNL schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:40:
[...]

Top, dan wordt het de spuitbus! Nog tips kwa merk toevallig?

Wat ik me nog afvroeg; ik heb mijn cp klaar liggen, dus geboord en wel. Nu wil ik daar ook een vinylsticker op plakken, maar ik zou hiervoor graag wat artwork willen maken. Hoe kan ik een sjabloon van mijn cp het makkelijkst in Photoshop oid krijgen? Want de gaten moeten natuurlijk wel overeen komen, en ik wil onder de knoppen ook text zetten, zoals p1 start, p1 coin etc.
Het merk verf maakt niet uit. Gewoon een spuitbus pakken en lezen of dit ook geschikt is voor gladde ondergrond/glas. Maar zelfs dat heb ik niet gecontroleerd. Sterker, ik heb zelfs een keer mat zwart gebruikt. Doordat het aan de achterkant zit maakt het niet uit.

Wat je CP betreft; dat word lastig. Normaal gebruik je de artwork meteen als mal en loop je zo minder kans dat je gaten en artwork niet kloppen.

Je kan nog zo precies de maten overzetten naar Photoshop, maar bij het printen heb je altijd een bepaalde marge waardoor je geprinte artwork groter of kleiner uitvalt.

• DarthSjaak
quote:
Campo di Casa schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 06:20:
[...]
Wat je CP betreft; dat word lastig. Normaal gebruik je de artwork meteen als mal en loop je zo minder kans dat je gaten en artwork niet kloppen.

Je kan nog zo precies de maten overzetten naar Photoshop, maar bij het printen heb je altijd een bepaalde marge waardoor je geprinte artwork groter of kleiner uitvalt.
Klopt helemaal. Het beste wat je kunt doen is het zo nauwkeurig mogelijk in photoshop of illustrator zetten en dan laten drukken. En houd er rekening mee dat je je het allemaal misschien nog een paar mm moet bijstellen en nog een keer moet laten drukken.

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 00:50
idd, gewoon goed opmeten, en dat overzetten in photoshop (of illustrator).
Ik zou alleen gewoon harde gaten in het ontwerp zetten waar je de gaten wilt hebben. De uiteindelijke print kan enkele milimeters verschillend zijn.

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-06 18:55
Arcade en console vrienden ;-)

wat een fantastisch topic is dit he? ik volg het al vanaf eind 2006 en heb enorm veel tips gevonden hoe ik mijn hobby kon beleven en uitvoeren.

Graag wil ik jullie uitnodigen om onderstaande topic te lezen. Het gaat om mijn voorstel voor het opsplitsen van dit topic naar diverse andere sub groepen (Mame, console emulatie en arcadekasten bouwen) om de leesbaarheid en daarmee het helpen van elkaar te verbeteren. Dit topic is dusdanig groot aan het worden dat een opsplitsing naar duidelijke subgroepen mij een goed plan lijkt.

link: Howto: Starten van nieuwe topics: Het grote ...... topic?

Misschien kunnen we hier kijken wat we wel kunnen doen OF misschien vooral NIET willen doen. Elke input is welkom, zowel positief als negatief advies/meningen want uiteindelijk is het de bedoeling om iets neer te zetten waar we allemaal wat aan hebben en niet om er slechter vanaf te komen.

Ik hoor graag jullie reactie in het topic om dit topic niet te vervuilen met onze meningen ;-)

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 24-06 20:47
Eerlijk gezegd denk ik dat het topic zo prima is. Er is weinig activiteit. Als je het gaat opsplitsen dan krijg je alleen maar meer topics die minder toevoegen. Maar dat is mijn idee...

Discogs

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-06 12:01

Kraz

What does this button do?

quote:
ksborg schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:15:
Eerlijk gezegd denk ik dat het topic zo prima is. Er is weinig activiteit. Als je het gaat opsplitsen dan krijg je alleen maar meer topics die minder toevoegen. Maar dat is mijn idee...
Eensch!

Wel zou er een 'deel 2' aangemaakt kunnen worden met een goede topicstart.
Daar kun je dan de verschillende onderdelen en kwijt lijkt me.

Op die manier hebben 'de starters' er wel wat aan en hoeven ze de basic dingen niet meer terug te zoeken het topic?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 04:42

franssie

Save the albatross

Je kan ook met meerdere mesnen aan één topicstart werken. Een update lijkt mij wel wenselijk want er is geeneens een echte topic start ;)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• Automark
idd, een nieuwe uitgebreide topic start is wel leuk. opslitsen is totaal niet nodig.

nieuw topic start lijkt mij dan zoiets:

- de kast
hoe te maken, met bijv links naar arcade kast tekeningen. en houtbewerking
of waar te kopen, en dan eventueel om te bouwen

-artwork
hoe te maken? waar te printen, en hoe aan te brengen

- hardware
een pc, originele arcade game borden, of een multi jamma bord

- electronica
bekabeling, ipac, jpac, kade, verlichting, muntproever, etc

- de software
os, emulators. games en front ends

en een heleboel links naar byoac, klov, youtube,

klaar! O-) _/-\o_

Automark wijzigde deze reactie 06-10-2015 17:18 (6%)

• franssie

franssie

Save the albatross

yep datm en dan in de post eronder een soort gallery van links van projecten van tweakers (evt ook uit deel 1 zeg dan maar) zodat je kan zien wie wat gebouwd heeft en welke ervaringen heeft? Zo ga ik deze winter hoop ik mijn jamma 61-in-1 bordje in een minikast zetten en daarna (als deze proof of concept werkt) in een grote kast bouwen.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• AcXeller
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

AcXeller

Lt. Asshole

Met de meeste hierboven :p

Het topic loopt veel te traag om dit op te splitsen, we hebben nu arcade, pinball, bouw en de rest en nog is er soms weken geen nieuwe post. Daarbij is een hoop wat toe te passen is op het een ook van toepassing op het andere, en die kruisbestuiving is soms best handig.

Mijn YouTube kanaal

• rikoos
Mooi dat jullie meedenken :-)

Ik heb dan ook dit als een voorzet gegeven maar ik ben wel van mening dat het bouwen van een kast (hout bewerking) echt iets anders is dan emuiators/software bespreken. Juist om dit wel te splitsen krijg je een meer zuiver topic lijkt me.

Maar goed ik ga niets afsplitsen als niemand het nodig acht ;-)

• Automark
quote:
franssie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:25:
Zo ga ik deze winter hoop ik mijn jamma 61-in-1 bordje in een minikast zetten en daarna (als deze proof of concept werkt) in een grote kast bouwen.
Leuk, een 60 in 1 is gewoon erg makkelijk. Een arcade voeding is BTW dan het makkelijkst, een pc voeding is groter en maakt lawaai.

Ik gebruik deze altijd http://m.aliexpress.com/item/559808386.html en nog nooit problemen mee gehad.

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
Automark schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:46:
[...]

Leuk, een 60 in 1 is gewoon erg makkelijk. Een arcade voeding is BTW dan het makkelijkst, een pc voeding is groter en maakt lawaai.

Ik gebruik deze altijd http://m.aliexpress.com/item/559808386.html en nog nooit problemen mee gehad.
Ah dank, ik had al een HD voeding geprobeerd maar die knalde gelijk, waarschijnlijk trekt het 60 in 1 bordje toch nog wel A. Had nog een (stille) voeding over en die eerst maar eens gebruiken tot het helemaal werkt . wat een boel draadjes :+

• rikoos
Guys,

weten jullie of de volgende zaken ergens te koop zijn (of ze zo wie zo bestaan)?

Ik wil voor een vriend die een mancave thuis bouwt een robuuste arcade game/media box maken met daarop Hyperspin en Kodi. Nu moet dat een simpele houten box worden met handvaten die makkelijk opgepakt en verplaatst kan worden omdat hij buiten in de tuin en binnen een projectie scherm heeft hangen.

Nu is de apparatuur en software geen probleem voor me, dat heb ik al vaker gedaan echter omdat het een mobiel box gaat worden wil ik eigenlijk alleen de volgende zaken aan de buitenkant hebben:

1 UTP Netwerk connector
2 USB 3.0 2x
3 USB 2.0 2x
4 HDMI connector (voor de beamer of TV)
5 220v stroom connector
6 reset button

De rest gaat wireless via bluetooth (keyboard, mouse)

Nu zoek ik waarschijnlijk met de verkeerde termen maar hoe heten deze zaken (muv de reset want die maak ik wel zelf)? Eigenlijk wil ik het liefst niet solderen of knippen dus aan de binnenkant een female connector die ik in de box kan zetten zodat ik aan de binnenkant ook de normale kabels kan gebruiken.

Als voorbeeld zoiets heb ik gevonden voor HDMI en dit zoek ik ook voor de rest van de benodigdheden.

rikoos wijzigde deze reactie 29-10-2015 14:26 (0%)
Reden: Typo

• AcXeller
  • Niet online

AcXeller

Lt. Asshole

quote:
rikoos schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:35:
Guys,

weten jullie of de volgende zaken ergens te koop zijn (of ze zo wie zo bestaan)?
kuch, kuch

DarthSjaak in "Mame arcadekast bouwen"

Mijn YouTube kanaal

• proostyves
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-06 14:36
quote:
rikoos schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:35:
Guys,

Ik wil voor een vriend die een mancave thuis bouwt een robuuste arcade game/media box maken met daarop Hyperspin en Kodi. Nu moet dat een simpele houten box worden met handvaten die makkelijk opgepakt en verplaatst kan worden omdat hij buiten in de tuin en binnen een projectie scherm heeft hangen.

Nu is de apparatuur en software geen probleem voor me, dat heb ik al vaker gedaan echter omdat het een mobiel box gaat worden wil ik eigenlijk alleen de volgende zaken aan de buitenkant hebben:

1 UTP Netwerk connector
2 USB 3.0 2x
3 USB 2.0 2x
4 HDMI connector (voor de beamer of TV)
5 220v stroom connector
6 reset button

De rest gaat wireless via bluetooth (keyboard, mouse)

Nu zoek ik waarschijnlijk met de verkeerde termen maar hoe heten deze zaken (muv de reset want die maak ik wel zelf)? Eigenlijk wil ik het liefst niet solderen of knippen dus aan de binnenkant een female connector die ik in de box kan zetten zodat ik aan de binnenkant ook de normale kabels kan gebruiken.

Als voorbeeld zoiets heb ik gevonden voor HDMI en dit zoek ik ook voor de rest van de benodigdheden.

[afbeelding]
Voor connectors zoals op de afbeelding moet je eens zoeken op Neutrik.
Zeer goede connectors, maar niet de goedkoopste O-)

• sanderjoachim
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 14-06 14:01
Alle tekeningen zijn klaar, de hardware staat inmiddels ook klaar. Ik heb een 20 inch lg monitor welke ik wil gaan gebruiken als monitor voor de kast.
De voet is er al af, en ik heb een esa mount om hem vast te kunnen zetten.
Enkel kom er niet helemaal uit hoe ik hem netjes in de kast weg ga werken. Aan de voorkant zit de aan/uit schakelaar, en de bezel. Als ik hier een plexiglazen plaat voor wil maken dan druk ik dus de monitor uit. daarnaast blijf je dan de bezel van de monitor zien heb ik het idee.
Ik heb al heel veel projecten van arcade kasten door zitten bladeren, echter dit punt stipt niemand duidelijk aan.
Hoe hebben jullie dit zo netjes aangepakt? Alvast bedankt.

• Campo di Casa

Campo di Casa

PSNracing.nl

quote:
sanderjoachim schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:08:
Alle tekeningen zijn klaar, de hardware staat inmiddels ook klaar. Ik heb een 20 inch lg monitor welke ik wil gaan gebruiken als monitor voor de kast.
De voet is er al af, en ik heb een esa mount om hem vast te kunnen zetten.
Enkel kom er niet helemaal uit hoe ik hem netjes in de kast weg ga werken. Aan de voorkant zit de aan/uit schakelaar, en de bezel. Als ik hier een plexiglazen plaat voor wil maken dan druk ik dus de monitor uit. daarnaast blijf je dan de bezel van de monitor zien heb ik het idee.
Ik heb al heel veel projecten van arcade kasten door zitten bladeren, echter dit punt stipt niemand duidelijk aan.
Hoe hebben jullie dit zo netjes aangepakt? Alvast bedankt.
In mijn geval heb ik de monitor voorzichtig los gehaald, daarna het printplaatje verwijderd en deze vast gemaakt op de achterkant van de monitor. De knoppen zelf staken niet uit het frame en kon daardoor zonder moeite de dunne mdfplaat met artwork en plexiglas tegen de monitor monteren.

Maar controleer ook eerst of je monitor wel meteen aan gaat wanneer je de pc aanzet, zonder gebruik te moeten maken van de knoppen op de monitor. En werkt dit ook wanneer de spanning van de monitor af is geweest? Dan heb je de knoppen niet of zelden nog nodig en maakt het niet veel meer uit waar precies de knoppen hun 2de leven gaan krijgen. ;)

• rikoos
quote:
Oeps, ben vanaf het begin in deze groep al actief en was deze helemaal vergeten !!!! Dom dom dom
quote:
proostyves schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:55:
[...]

Voor connectors zoals op de afbeelding moet je eens zoeken op Neutrik.
Zeer goede connectors, maar niet de goedkoopste O-)
Thnx deze gaat het idd worden, zien er goed uit en kwaliteit is ook goed las ik. Liever een paar euro teveel dan na een paar maanden nieuwe moeten kopen.

• Automark
Monitor haal ik meestal uit de behuizing, dat gaat eigenlijk altijd heel simpel. Het scherm zelf zit in een metalen frame, en dat zit in een plastic bak. Als je die plastic kap weghaald, kun je de bedieningsknoppen eenvoudig verplaatsen.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:23

MsG

Forumzwerver

Ik vond die virtuele pinballkasten met hun statische perspectief eigenlijk maar niks. Maar als je dit ziet kan je er toch wel wat vets mee:

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 24-06 00:41
quote:
MsG schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:22:
Ik vond die virtuele pinballkasten met hun statische perspectief eigenlijk maar niks. Maar als je dit ziet kan je er toch wel wat vets mee:

[video]
Dat is zeker vet! :9

• AeronNL
Heeft iemand nog tips hoe ik het beste de monitor kan ophangen?
Ik ben een 2 speler bartop aan het maken, en heb het mounting paneel al gemaakt.
hoe kan ik de monitor het makkelijkst bevestigen zodat hij recht en stevig hangt?

Ik vroeg me ook af of er hier mensen zijn die de bezel/behuizing van de monitor hebben afgehaald en of dit makkelijk te doen is.
Ik heb een 19 inch HP monitor ( HP L1950), maar ik kan op internet niets vinden hierover.
Heeft dit uberhaupt meerwaarde?

Al laatste vroeg ik me af hoe ik na de monitor bevestigd te hebben het beste het plexiglas vast kan maken.
Ik kan dit natuurlijk klemmen tussen het speakerpaneel en het controle paneel, maar het liefst maak ik het vast aan de kast zelf.
Heeft iemand tips?

AeronNL wijzigde deze reactie 06-11-2015 21:14 (22%)

• Automark
quote:
AeronNL schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:04:...
Ik vroeg me ook af of er hier mensen zijn die de bezel/behuizing van de monitor hebben afgehaald en of dit makkelijk te doen is.
Ik heb een 19 inch HP monitor ( HP L1950), maar ik kan op internet niets vinden hierover....
ehm, 2 berichten boven jou zeg ik dat ik dat altijd doe.

super simpel, meestal maar een paar schroefjes, voordelen zijn makkelijker montage want geen lompe plastic bak, en het control panel kun je verplaatsen.

Die monitor van jou heeft gewoon een vesa mount, gewoon een plank op maat zagen, met vesa 10 (?) gaatjes erin, en dan gewoon met 4 moeren de monitor daarin hangen.

Plexiglas wordt normaal gesproken aan de boven kant vast gehouden met een U profiel oid. en aan de onderkant vastgeklemt tussen control pannel. Op die manier kun je het eenvoudig verwijderen mocht je erbij willen. Het controlpanel moet je altijd zo monteren dat je deze eenvoudig kan verwijderen.

• AeronNL
quote:
Automark schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:27:
[...]

ehm, 2 berichten boven jou zeg ik dat ik dat altijd doe.

super simpel, meestal maar een paar schroefjes, voordelen zijn makkelijker montage want geen lompe plastic bak, en het control panel kun je verplaatsen.

Die monitor van jou heeft gewoon een vesa mount, gewoon een plank op maat zagen, met vesa 10 (?) gaatjes erin, en dan gewoon met 4 moeren de monitor daarin hangen.

Plexiglas wordt normaal gesproken aan de boven kant vast gehouden met een U profiel oid. en aan de onderkant vastgeklemt tussen control pannel. Op die manier kun je het eenvoudig verwijderen mocht je erbij willen. Het controlpanel moet je altijd zo monteren dat je deze eenvoudig kan verwijderen.
Oh ja ik zie het staan! Stom!
Bedankt voor je tips.
Bedoel je dat ik de monitor het beste zonder behuizing aan het paneeltje met de vesa gaatjes?

Dus het plexiglas word eigenlijk door het u profiel geklemd als het ware? Dan hoef ik er geen gaatjes in te boren om het vast te schroeven?

AeronNL wijzigde deze reactie 07-11-2015 19:41 (6%)

• Automark
ja.
Als je de plastic kap eraf haalt, hou je (meestal :) soms is het net anders gebouwd.) een metalen frame met het lcd panel over. Dat kun je dan aan die plank schroeven. De vesa gaten zitten in het metalen frame.

• sfinx333
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-06 16:06
zorg in ieder geval ook voor wat koeling je kast, paar gaten of een gleuf frezen werkt voldoende.

Retrocade-X HS arcadekast minicade

• AeronNL
quote:
Automark schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:42:
ja.
Als je de plastic kap eraf haalt, hou je (meestal :) soms is het net anders gebouwd.) een metalen frame met het lcd panel over. Dat kun je dan aan die plank schroeven. De vesa gaten zitten in het metalen frame.
Top! Ga ik morgen meteen doen! Plaats je het beste eerst de
Monitor en dan het plexiglas of andersom? De beschermfolie zit nog op het plexiglas en dit wil ik laten zitten (voor een deel) om de bezel te spuiten, dus je kunt er nu nog niets doorheen zien. Dat maakt de monitor als laatste plaatsen wel lastig dan denk ik :) of is schilders tape voldoende om het plexiglas af te plakken? Zelf vind ik t wat minder werken omdat er altijd verf onder neigt te komen...

• NINjak
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 24-06 16:51
Een LCD van zijn kast ontdoen en via/dmv. de VESA aansluitingen op de juiste plaats ophangen in een kast is toch niet zo heel moeilijk.

Ik denk dat het volgende het makkelijkst is, (in mijn ogen) wat ik nu zo 123 kan verzinnen:

Gewoon een plak maken van de breedte (binnenkant) van je kast waar je de monitor aan wil bevestigen. Aan het einde van deze plank maak (lijm/schroef) je bevestiging oplossing waarmee je deze plank in de kast mee wil vast maken aan de zijkant (2x een balkje of een hoek profiel). Vervolgens kan je bv. met een paar lijmklemmen bekijken waar je hem het beste "op kan hangen" (evt. een paar schroeven "losjes erin" kan ook als je geen lijmklemmen heb).

Zelf moet/wil in een 22" CRT van zijn kast ontdoen en gebruiken in mijn (nog te bouwen) arcade kast (wordt een "low boy") wat iets meer werk is. Maar goed... ik wil zelf die CRT gebruiken dus zal ik er ook een goede oplossing voor moeten verzinnen als ik eenmaal bezig ben ;)

• AeronNL
De monitor is inmiddels uit de behuizing. Was inderdaad heel makkelijk, 4 schroefjes aan de achterkant en de bezel met een kleine schroevendraaien losklikken, toen kon de behuizing er zo vanaf.
Vandaag maar eens kijken naar het ophangen in de kast!

• Xaphod
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 09:53
Hallo, het is weer een tijdje geleden, maar hier komen wat updates over mijn Barrel of Kong project.
Het Donkey Kong spel, en andere classics, ingebouwd in een wijnvat.
Ik zag dit project in het Arcade controls forum en doe m'n best om hem na te maken
Hier is een link naar alle foto's tot nu toe:
https://www.facebook.com/...50352&type=1&l=4955a77ac2
Ik moet alleen de bovenkant nog afwerken, (de bezel) en ik moet nog een goede glasplaat hebben.
Op maat laten maken is een optie, maar best duur.
Ik ben nu op marktplaats aan het rondkijken.

Mijn Arcade cab: https://picasaweb.google.com/102745845720316376753/ArcadeCab?authuser=0&feat=directlink

• NINjak
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 24-06 16:51
Ziet er zeker niet verkeerd en erg leuk uit! Alvast veel pronk en speel plezier ;)

• sfinx333
leuk project Xaphod!

• Automark
Super, een barrel of kong wil ik ook echt nog een keer maken.

• Evatar
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11-04 16:39
Ik heb ondertussen al mijn onderdelen (denk ik) en ga ook beginnen aan mijn bartop te bouwen.

Ik gebruik 18mm MDF voor de kast en wil ze graag zwart maken maar mdf slurpt nogal wat verf dus mijn volgende vraag: zou het gaan metVinyl wrap? Hier kan ik achteraf nog stickers op plakken.

heeft iemand hier ervaring met vinyl wrap en of dit blijft hangen op MDF?

• dearn
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-06 18:51

dearn

ArcadeWinkel.nl

MDF heeft een vrij stoffige eigenschap. Vinyl plak ik zelf alleen over gegrond MDF, dat blijft goed zitten.
quote:
Evatar schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:23:
Ik heb ondertussen al mijn onderdelen (denk ik) en ga ook beginnen aan mijn bartop te bouwen.

Ik gebruik 18mm MDF voor de kast en wil ze graag zwart maken maar mdf slurpt nogal wat verf dus mijn volgende vraag: zou het gaan metVinyl wrap? Hier kan ik achteraf nog stickers op plakken.

heeft iemand hier ervaring met vinyl wrap en of dit blijft hangen op MDF?

Houdt zich bezig met arcade projectjes :-) | ArcadeWinkel.nl

• Evatar
dus eerst de randen bedekken met een grondlaag, dan zou het wel moeten lukken?
Het lijkt me makkelijker met die vinyl omdat mijn verfskills niet dat zijn :-)

• dearn
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-06 18:51

dearn

ArcadeWinkel.nl

Beter nog is hem eerst helemaal te gronden en de randen met T-molding afwerken, dan kan daartussen je vinyl mooi klemmen ;)
quote:
Evatar schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:03:
dus eerst de randen bedekken met een grondlaag, dan zou het wel moeten lukken?
Het lijkt me makkelijker met die vinyl omdat mijn verfskills niet dat zijn :-)

Houdt zich bezig met arcade projectjes :-) | ArcadeWinkel.nl

• Evatar
Zal zeker eens kijken voor die T-molding, zal eerst ook eens moeten kijken hoeveel ik daarvan nodig ga hebben

• Sheep190
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 10-06 11:22
Dit is die van mij, vorige maand gemaakt. http://imgur.com/a/oD813 draait Hyperspin op met PSX, SNES, NES en neogeo.

• JimmyNL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 01:45
quote:
Sheep190 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:13:
Dit is die van mij, vorige maand gemaakt. http://imgur.com/a/oD813 draait Hyperspin op met PSX, SNES, NES en neogeo.
Nice! Erg mooi! Wat gebruik je om hyperspin op te draaien?

• Sheep190
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 10-06 11:22
quote:
JimmyNL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 00:07:
[...]

Nice! Erg mooi! Wat gebruik je om hyperspin op te draaien?
Windows 7 x64 met een oudere amd quad core.

• JimmyNL
Ik overweeg aan een kast te beginnen gebaseerd op raspi 2 ver B. Ik twijfel alleen of het krachtig genoeg is voor bijvoorbeeld ook wat mooie flipperkasten etc. In het verleden ben ik al eens bezig geweest met een icade, gebaseerd op een tablet, en daar bleek toen dat vrij veel heel mooi liep maar bijvoorbeeld outrun (must have ;-) ) dan weer heel sloom...

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 24-06 20:47
quote:
JimmyNL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:48:
Ik overweeg aan een kast te beginnen gebaseerd op raspi 2 ver B. Ik twijfel alleen of het krachtig genoeg is voor bijvoorbeeld ook wat mooie flipperkasten etc. In het verleden ben ik al eens bezig geweest met een icade, gebaseerd op een tablet, en daar bleek toen dat vrij veel heel mooi liep maar bijvoorbeeld outrun (must have ;-) ) dan weer heel sloom...
Lastig. Ik ben de laatste tijd veel aan het experimenteren hiermee. Ik heb gisteren de laatste Recalbox (4.0.0 Beta 1) geďnstalleerd. Daarin zitten nieuwe overclock opties (out of the box) en het lijkt tot nu toe allemaal vrij stabiel. Ik weet zeker dat Outrun goed draait op de Pi (ook al met eerdere versies van Retropie op basis van MAME 0.37b5), maar flipperkasten heb ik dan weer geen ervaring mee.

Discogs

• JimmyNL
Nu ik serieus overweeg wat te gaan bouwen wil ik daar inderdaad wel een beetje zeker van zijn. Maaaaar het moet ook weer niet té worden. Aangezien ik nogal eens wat projectjes start moet het een beetje in de perken blijven ;-). En de Pi is daarom economisch aantrekkelijk en scheelt veel componenten herbergen.

In ieder geval wil ik erop emuleren;

c64
Amiga
Nes / Snes
Sega 8 bit / 16 bit
NeoGeo
Mame

en eventueel nog iets als Arcade Pinball etc.. maar dat is natuurlijk uit een andere tijd ;-).

• rikoos
quote:
JimmyNL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:34:
En de Pi is daarom economisch aantrekkelijk en scheelt veel componenten herbergen.
En laat nou net vandaag een nieuwe PI op de markt te zijn :-) 4x zo snel

• JimmyNL
Het is fantastisch! Kennelijk was dít de duw die het projectje mag starten hahaha. Vanavond eens een inkooplijst samenstellen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

• Rincewind
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-06 17:00

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik heb momenteel een arcadekast gebouwd op basis van een RPi2. Pinball kun je vergeten maar Retropie draait als een zonnetje. In de Pi heb ik een wifi en bleutooth dongle zitten zodat de kast direct via het netwerk te benaderen is (SSH/FTP). Het lastigste was het vinden van werkende mame-roms :-) performance is goed voor (bijna) alle emulatoren. Er zijn wel wat issues met de nieuwere emulatoren zoals de Wii en PS2. PS1 en Gamecube draaien redelijk alhoewel je dan wel afhankelijk bent van de settings.

Een waarschuwing over de Pi3: deze is dan wel een 64-bits machine geworden maar Retropie is nog steeds in 32bits versie te krijgen. Mocht je nog geen Pi hebben dan zou ik de Pi3 kopen maar heb je al een Pi2 dan zou ik eerst die gaan gebruiken.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• JimmyNL
Ik denk aan de volgende boodschappenlijst;

2 x sanwa stick
2 x octagon restrictor plate
12 sanwa buttons
2 x pinball button
4 x overige button (not sure)
2 x 1p/2p button
ipac 2 spelers
gnd motage set
2 speakers
2 speaker plates
table top zelfbouw kit
marquee verlichting
RPi3 (heb er nog geen vandaar)
sd kaart voor RPi
USB stick voor RPi
Beelscherm
t-molding
versterker (is het nodig?)
voeding(en)

Opgeteld rond de 400 euro. Komt dan nog een scherm bij.
Wat is aan te bevelen voor de voeding?
Met de RPi heb ik nog geen enkele ervaring dus dat word even puzzelen.
Beelscherm twijfel ik ook nog. Ik denk aan landscape, maar ideaal zou natuurlijk een setup zijn waar je kunt draaien :-). Maar dat maakt het een stuk lastiger denk ik..
En is een versterkertje van belang? Mij leek een 2.1 setje van een bestaand iets ook handig..Kun je toch zo in de jack van de RPi stoppen? en wellicht beter klinkend?
Als laatste het spuiten, lamineren, moet ik nog over nadenken / lezen wat het handigst is..

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-06 17:25

Sagat

Is pappa x2!

quote:
Rincewind schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:06:
Er zijn wel wat issues met de nieuwere emulatoren zoals de Wii en PS2. PS1 en Gamecube draaien redelijk alhoewel je dan wel afhankelijk bent van de settings.

Een waarschuwing over de Pi3: deze is dan wel een 64-bits machine geworden maar Retropie is nog steeds in 32bits versie te krijgen. Mocht je nog geen Pi hebben dan zou ik de Pi3 kopen maar heb je al een Pi2 dan zou ik eerst die gaan gebruiken.
Ik heb idd al overwogen om een pi aan de tv te hangen, en dan kodi en ook retropie (desnoods via wisselen van sd kaart of een extra usb stick ofzo. Maar wat me idd tegenhield is dat ik gehoord heb dat je alles tot en met ps1, n64 redelijk tot goed kon emuleren, maar dat sommige ps1 games al slecht of iig haperend liepen.....als ik tot en met de wii zou kunnen zou ik het zwaar geniaal vinden. Die pi3 komt er dan heel rap aan!

(al hoewel ik vooral van 2d games hou, dus met nes/snes, md, pc engine/tg16 en neo geo etc en c64+amiga, plus early 90 en oudere arcade games al een heel eind zou komen,en dan kan natuurlijk prima met de huidige pi.........maar ben nederlander, meer voor hetzelfde geld is :*)

Attempting to Plat D3[ps4] 7 trophies to go

• JimmyNL
Iemand die er wil schieten op mijn setup?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Automark
Waarom pinball buttons? Dat kun je vergeten op een pi. Ik heb een virtual pinball, en daar heb je gewoon een krachtige pc en video kaart voor nodig. Een 2.1 stereo systeempje zou voldoende moeten zijn, maar kun je de sub kwijt in de bartop? Ik gebruikte altijd een klein versterkertje (iets als dit http://www.arcadeshop.de/...Amplifier-stereo_767.html ) icm 2 speakers.

Een draaiend scherm Is erg lastig in een kleine behuizing als een bartop.

Qua afwerking zou ik de kast in de grondverf zetten, dan glad schuren, en dan een grote vinyl sticker erover. Bij pixartprinting kost een sticker die je hele cab bedekt bijna niets, en je kan helemaal los gaan op het artwork.

• JimmyNL
Mja dat pinball verhaal is wellicht een idee om te laten vallen. Eerst nog even uitzoeken wat een goede setup zou zijn zonder de pi als basis. Ergens is pinball wel erg leuk om op die manier te spelen.

Grondverf en stickers zijn ook mijn keuze inderdaad. Draaiend scherm word een liggend scherm. Na het weekend maar even alle knopen doorhakken ;-)!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Pinball zou ik niet combineren met een arcade-kast. Om de simpele reden dat pinball eigenlijk een verticaal beeldscherm nodig heeft i.p.v. een horizontaal scherm. Ik heb in mijn arcadekast even geprobeerd om te flipperen (toen er nog een pc i.p.v. een Pi in zat) maar dat beviel niet qua formaat. Daarom ben ik ook begonnen met een mini virtual pinball machine. Het linkje is een filmpje van een voorbeeld van zo'n kast. Mini omdat ik geen ruimte heb voor een real-size bij mij thuis :) Gebaseerd op visual pinball/future pinball met 2 (of 3) schermen, flashers, leds en een echte plunger. WIP trouwens nog steeds.

Rincewind wijzigde deze reactie 06-03-2016 21:01 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online

AcXeller

Lt. Asshole

Voor de mensen die met pinball bezig zijn: https://www.humblebundle.com/weekly

Pinball FX2 heeft nu een aantal kasten in de humble bundle, het zijn eigenlijk altijd verzonnen kasten bij Pinball FX2 maar het spel heeft wel native support om DMD en backplate op een ander scherm te tonen (2 of 3 schermen). Dus dat scheelt een hoop regelwerk, ik heb zelf alleen FX2 draaien maar heb dan wel alle kasten daarin. De software (visual pinball/future pinball) hierboven mij genoemd is wel gratis en fx2 is dat niet (wachten op steam sales of bundel acties ;))

Mijn YouTube kanaal

• rikoos
Vraagje: ik ben nu bezig met een game/kodi box aan het ontwerpen en wil hier een om bepaalde praktische redenen een android systeem in plaatsen (Retromania en enkele andere Android specifieke apps). Het is een soort kist aan het worden met alle buttons en joystick erin.

Nu lijkt mij op dit moment de Nvidia shield TV de beste keuze (goede CPU en super GPU voor oa Wii games te emuleren) maar kennen jullie misschien nog andere (liefst goedkopere) android tablet/TVBox die goed te gebruiken zijn. Nogmaals het MOET een android systeem zijn.

Ik zie zoveel CPU/GPU machines en ik kom er niet uit wat nou een goede is en wat niet, kijk ik hier en op HWI dan zie ik veel recensies maar om het nu echt te kunnen vergelijken...

Natuurlijk moet er wel minimaal een goede USB poort opzitten om de encoder aan te sluiten en een netwerk port (dus extra bovenop de wifi) voor netwerk. Bluetooth is welkom maar dat zou evt. nog via een adapter kunnen.

Hopelijk hebben jullie wel al iets in de markt gezien wat goed kan concurren met de shield qua specs want ik heb ze nog niet gezien. Wel enkele VEEL duurdere tablets maar het mooiste zou een TV box zijn om te gebruiken.

Thnx

• Automark
Pinball FX2 is wel aardig, maar ik heb persoonlijk de voorkeur voor echte oude games, ik heb op mijn kleine virtual cab Future pinball draaien, met een stuk of 20 kasten die ik echt leuk vind. FP is een stuk makkelijker te installeren dan visual pinball. Maar vraagt wel iets meer resources. (

Jammer dat Pinbal arcade geen ondersteuning voor 2 schermen heeft, dat zou een hoop gezeur met instellingen etc vermijden.

@rikoos, ik heb geen ervaring met een andoird tab als systeem, wellicht dat je op http://forum.arcadecontrols.com/ meer info kunt vinden

• rikoos
quote:
Automark schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:28:
@rikoos, ik heb geen ervaring met een andoird tab als systeem, wellicht dat je op http://forum.arcadecontrols.com/ meer info kunt vinden
Soort gelijke vraag daar ook gezet en als enige antwoord kreeg ik helaas ook steeds de Nvidia shield. Alleen 200 euro is wat prijzig vandaar mijn vraag ook hier ;-)

• Utreg72
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 24-06 09:46
Rikoos, misschien is dit een optie ?
http://www.android-x86.org/

• Automark
is er echt geen goede android stick te vinden? icm met een 2ehands monitor zou dat toch voor weinig realiseerbaar moeten zijn.

• Rincewind

Rincewind

quote:
Automark schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:37:
is er echt geen goede android stick te vinden? icm met een 2ehands monitor zou dat toch voor weinig realiseerbaar moeten zijn.
Wat is weinig? Goede androidsticks zijn lastig te vinden. Vooral het lekker draaien van Kodi is bij de meeste budgetsticks een uitdaging. Je kunt ook hier even je licht opsteken want hier worden veel android-sticks/boxen getest. Als het echt android MOET zijn dan is de ODROID C2 een optie (klikkerdeklik). Ben je echt op een budget dan zou ik toch echt een Pi2 (of 3) aanraden. Daar draait Kodi ook goed op en Retropie geeft je alle mogelijkheden qua arcade. Alleen geen Android...

Trouwens, dit gaat redelijk off-topic nu want het gaat niet zozeer over een Mame-arcadekast maar meer over de keuze van een android-stick voor o.a. arcadegames. Lijkt me dat een ander (eigen) topic daar beter voor geschikt is

• rikoos
quote:
Thnx.... Leuk deze kende ik nog niet. Alleen heb ik een "probleem", ik heb wat eigen software wat ik op die machine wil draaien en deze werkt alleen met een ARM processor anders was dit zeker een optie geweest om op mijn oude netbookje te plaatsen :-)
quote:
Rincewind schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:57:
[...]
Trouwens, dit gaat redelijk off-topic nu want het gaat niet zozeer over een Mame-arcadekast maar meer over de keuze van een android-stick voor o.a. arcadegames. Lijkt me dat een ander (eigen) topic daar beter voor geschikt is
Het gaat voor mij helemaal niet off topic ;-) Ik ben met een mame/kodi box aan het bouwen en wil dat met een android stick/box doen omdat ik eigen software heb gemaakt wat ik hiervoor ga gebruiken. Snap wel je redenering als we alle sticks gaan bespreken hier. Ik hoef ze ook niet allemaal te weten hoor maar zou graag willen weten of er meer boxen bestaan die gelijk of iets minder zijn dan de Nvidia shield. Puur om de prijs is hij wat te duur. Het apparaat wordt ingebouwd dus ik maak mij niet druk om bouwkwaliteit van het apparaat maar puur om de CPU/GPU die die dingen hebben en welke geschikt zijn om minimaal MAME goed te kunnen draaien (en elke nieuwe console is alleen maar een welkome aanvulling dan) en dat is toch onderdeel van het bouw proces (lees de vragen maar na van jaren geleden >:) ).

• Evatar
Hoeveel knoppen heb je eigenlijk nodig voor de gemiddelde arcadekast ik zie veel layouts met 8 knoppen naast de joystick en dan nog een P1, P2 en andere knoppen..
Is dit allemaal nodig?
Ik heb op dit moment zo'n 16 knoppen denk ik 6 per speler en dan nog 4 voor p1, p2, start, esc.. Zijn er nog andere functionaliteiten waar ik rekening mee moet houden (ik heb een raspberry pi om het hele ding te laten draaien)

• rikoos
Er zijn maar bizar weinig games die 8 knoppen nodig hebben. 5 of 6 is een mooi aantal, verder kan je voor alle andere zaken ook "combi" knoppen definieren (dus 2 knoppen tegelijk die iets doen dan).

Lees hier in forum ergens terug, daar staan een paar mooie CP indelingen benoemd. Maakt niet uit of het een PI of wat dan ook is ;-)

• sfinx333
alleen voor coinops zijn 8 knoppen per speler nodig, voor elke andere kast heb je genoeg aan 6 knoppen per player.
Plus nog wel natuurlijk p1, p2, credit, exit eventueel pauze, zie mijn sig voor layouts van mijn kasten..

mocht je een trackball toe willen passen als muis voor bijvoorbeeld de geweldige pop-cap games dan heb je ook linker en rechtermuisknop nodig als knop op je kast.

in de praktijk werken combiknoppen niet handig, in het heetst van de strijd ga je echt wel meerdere knoppen tegelijk indrukken, dan wil je daar bijvoorbeeld geen exit in hebben...(dit weet ik uit eigen ervaring)

sfinx333 wijzigde deze reactie 20-03-2016 21:06 (19%)

• JimmyNL
Pop-cap op een mame cabinet?

• Kraz

Kraz

quote:
Ja hoor. Icm met Hyperspin bijvoorbeeld.
Zie; YouTube: Hyperspin PopCap Games

• sfinx333
mame is maar het begin, daarna ga je al snel meerdere emulatoren installeren...

• Automark
quote:
sfinx333 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:36:
mame is maar het begin, daarna ga je al snel meerdere emulatoren installeren...
Bij mij was het juist andersom, mijn eerste arcade kast was met mame met 1000 games en enkele emulatoren. Maar de gebruiksvriendelijkheid is 0 met die kasten. Als een vriend langskwam snapte niemand hoe dat werkt. Nu heb ik enkel originele oude kasten met 1 game, en een mame kast met 30 games (waar ik nog geen origineel van heb)

• JimmyNL
quote:
Kraz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:54:
[...]

Ja hoor. Icm met Hyperspin bijvoorbeeld.
Zie; YouTube: Hyperspin PopCap Games
Ahhh nice! Maar gaat dat draaien obv een retropie?
En moet je dan perse een trackball hebben? Ik sta op het punt om aan een kast te beginnen maar dit kan nog even het verschil gaan maken ;-)

• Kraz

Kraz

quote:
JimmyNL schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:26:
[...]

Ahhh nice! Maar gaat dat draaien obv een retropie?
En moet je dan perse een trackball hebben? Ik sta op het punt om aan een kast te beginnen maar dit kan nog even het verschil gaan maken ;-)
Pi gaat Hyperspin absoluut niet trekken. Daar heb je al een redelijke PC voor nodig (i3 proc) met beetje geheugen om het soepel te laten verlopen allemaal.

Alle Popcap games zijn op basis van een muis voor zover ik weet dus een trackball is wel een vereiste idd.

• sfinx333
als speakers kun je trouwens heel eenvoudig een stereo of 2.1 speakersetje kopne, heb zelf goede ervaring met 2ehands logitech Z3 setjes, klinken heel erg goed en je kunt de volumeknop losmaken en op een goed bereikbare plek inbouwen, heb rond de 25 betaald voor die setjes en ze functioneren nu nog steeds.

• SeatRider
  • Laatst online: 24-06 08:27

SeatRider

Back in the seat

Heeft er iemand hier tips over drukkers in Nederland (Rotterdam bij voorkeur) waar ik cabinet decals kan laten drukken? In mijn geval gaat het om het bedrukken van een flipperkast, maar de techniek zal hetzelfde zijn.

Ik heb de designs hier liggen (PDF), maar geen idee waar ik om moet vragen. Het moet een beetje makkelijk aan te brengen zijn, begrijp dat je speciaal vinyl hebt met luchtkanaaltjes? En je wilt een coating tegen krassen en verkleuren, neem ik aan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• sfinx333
ik heb zelf verschillende drukkers geprobeert, drukwerkdeal was de allerslechtste, daar bestel ik in ieder geval nooit weer...

KSB is erg goed en redelijk geprijsd, bestel altijd deze:

http://www.ksbwebshop.nl/...bak/Grootformaat-stickers

en dan vinyl/polymeer 2/3 jaar garantie voorzien van laminaat, na 4 jaar zien de stickers er nog steeds als nieuw uit. Aanbrengen is makkelijk, vanaf één kant voorzichtig aandrukken om er zo geen lucht onder te krijgen.

1x1 meter kost 46 euro, zal vast niet de goedkoopste zijn maar kwaliteit is uitstekend.

let even op de maten in je pdf, komen deze overeen met je kast? en zorg dat je de afbeeldingen hebt afgevlakt, zorg ook dat je zwart volgens de specificaties van de drukker hebt ingevoerd in cmyk.

sfinx333 wijzigde deze reactie 28-03-2016 11:20 (14%)

• AeronNL
Ik ga binnenkort joysticks monteren in mijn control panel, en nu moet ik dus ook door het plexiglas boren welke op het control panel ligt. Kunnen jullie mij tips geven mbt het soort boortje e.d? Ik wil natuurlijk voorkomen dat het plexi barst!

• Rincewind

Rincewind

quote:
AeronNL schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:12:
Ik ga binnenkort joysticks monteren in mijn control panel, en nu moet ik dus ook door het plexiglas boren welke op het control panel ligt. Kunnen jullie mij tips geven mbt het soort boortje e.d? Ik wil natuurlijk voorkomen dat het plexi barst!
Ik heb mijn gaten geboord met een speedboor. De gaten waar je gaat boren afplakken met schilderstape om wegglijden van de punt van de boor te voorkomen (plus je kunt de gaten mooi aftekenen: gebruik je control panel als sjabloon). Vervolgens de plaat perspex vastklemmen op een plaat hout waar je dus ook in boort. Goed vastklemmen! En rustig boren. Pak eerst een proefplaatje om te boren zodat je weet hoe het voelt.

• Automark
Of vastklemmen tussen 2 platen hout, en langzaam boren, anders smelt het plexi

• davidgilmour
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:25
quote:
AeronNL schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:12:
Met een stappenboor, voor $10 te bestellen op ebay inc verzend.

• AeronNL
Bedankt voor jullie reactie. De gaten voor de knoppen zitten er al in, dit is gedaan met een speedboor. Het gaat om de gaatjes om de joysticks vast te zetten. Welk type boortje kan ik hiervoor het beste gebruiken?

• AeronNL
Ik ben met aan het orienteren op joysticks, wat ik nog best lastig vind.
Wel wil ik gaan voor de bat tops, deze zaten eigenlijk in de meeste kasten waarop ik heb gespeeld, en dat draagt toch bij aan de nostalgie!

Aangezien ik zowel 4 als 8 way spellen wil spelen, zat ik te denken aan het gemak van de Mag Stick (plus).
Heeft iemand ervaring met deze sticks?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merrp
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20-06 13:28
Nou... heb genoeg progress gemaakt om een paar foto's te posten van mijn "mini" arcade kast.

Ik had al een hele lange tijd een obsessie met kleine arcade kasten en ik zag er eentje op ebay staan die voor $300 verkocht was, dit is natuurlijk vrij prijzig voor iets wat je in 2 weekenden kan maken.

Na niks te kunnen vinden op google over het maken van een kleine arcade kast ben ik maar zelf begonnen.

(Ik zal alles vrijgeven wanneer ik klaar ben met mij kast, alle onderdelen, maten, 3d files, etc..)

De arcade werkt nu;

Merrp wijzigde deze reactie 07-05-2016 20:09 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-06 10:12
Ik ben na jaren erover gepraat te hebben begonnen aan mn cabinet. Het is een cabinet grotendeels gebaseerd op de Magneto-cab en project-Mame van Koenigs. Deze foto's zijn niet de huidige stand, er is nog wel eea gedaan. Maar ik hik nu tegen de bezel aan. Ik heb zoals te zien is een bezel uitgefreesd (op de foto's is hij nog niet gemonteerd) maar ik wil ook gebruik maken van lexan op zowel mn control panel als het scherm. Maar eigenlijk alleen ter bescherming, qua scherm hou ik veel meer van het matte van mn LCD dan het glossy van lexan. Ik overweeg overigens om nog een bezel erbij te maken, precies passend zodat de rand wat groter is. Hoe dan ook, de vraag is WAAR de lexan moet komen. Op de bezel, of tussen de bezel en het scherm? De meeste hebben heb op de bezel maar dan doe je die bezel ook weer wat tekort denk ik, zeker als je nog art rond je scherm wil doen?

Rataplan_ wijzigde deze reactie 22-05-2016 20:24 (10%)

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*