Howto: Starten van nieuwe topics: Het grote ...... topic?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.581 views

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Hallo,

Ik denk dat ik hier mijn vraag/suggestie kan plaatsen, zo niet dan excuses en misschien kan het verplaats worden?

Ik ben al jaren een trouwe volger van het Topic Mame arcadekast bouwen wat al sinds september 2006 actief gebruikt wordt door enthousiaste tweakers.

Het forum is gestart door shaggie78 met een simpele vraag en is door de jaren uitgegroeid als een vraag en antwoord groep voor iedereen die liefhebber is van bouwen en software voor Arcade en Pinball machines.

Nu speelt het al een tijdje in mijn hoofd om hiervoor een aantal nieuwe topics te starten om het allemaal wat gestructureerder te maken. Hoe start je zoiets en zijn er templates voor de eerste posts?

Ik zat te denken aan een onderverdeling (dus nieuwe topics):

- Bouwen: dus alles over het bouwen van de kasten en de daarbij horende attributen als buttons & Joysticks
- Software: welke software is er en hoe gebruik je het. Al is deze tricky omdat het gebruik van de daarbij horende roms natuurlijk niet altijd legaal is.
- Frontends: Alles omtrent de vele frontends die er bestaan. Hyperspin, Mala, etc etc (windows, Mac en Linux)
- Optioneel: aankoop/verkoop advies

Kan iemand mij helpen met de eerste opzetjes of mij in de juiste richting sturen en misschien ook zelfs wel afraden om ermee te starten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 21:02

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Gezien de kleine hoeveelheid topics in het subforum, lijkt het je niet dat je met 4 topics het helemaal uit elkaar trekt?
1. Je verdeelt je community
2. Je verdeelt de activiteit

De vraag is nog maar of het er overzichtelijker door wordt.
Een nieuwe topic start is prima te doen. Kijk naar andere grote topic start, de code zou je daar uit moeten kunnen halen. Maar er is vast wel iemand te vinden die je kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Beetje late reactie omdat ik je bericht volledig gemist hebt ....
IdieEasy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:26:
Gezien de kleine hoeveelheid topics in het subforum, lijkt het je niet dat je met 4 topics het helemaal uit elkaar trekt?
1. Je verdeelt je community
2. Je verdeelt de activiteit

De vraag is nog maar of het er overzichtelijker door wordt.
Een nieuwe topic start is prima te doen. Kijk naar andere grote topic start, de code zou je daar uit moeten kunnen halen. Maar er is vast wel iemand te vinden die je kan helpen :)
Ik denk juist dat het veel beter gaat worden als je het splitst. Er zijn namelijk veel mensen die zelf een kast bouwen (timmerwerk/schilderen) maar ook veel die een pack kopen en dus weinig bouwen omdat het slechts in elkaar zetten is.

Hetzelfde geldt voor de software, ik gebruik een Front end (FE) en ga daar in helemaal los in het topic terwijl anderen een totaal andere FE hebben en dus soms pagina's moeten doorspitten over bouwen en mijn FE vragen... om maar niet over emulators te beginnen (voor 1 systeem zjin er soms 6 of 7 verschillende programma's).

Het is echt zoveel dat je soms 3 of 4 pagina;s moet doorspitten met onderwerpen waar je niets aan hebt. het lijkt mij dus een goede zet.

Ik gooi dit topic wel in de groep :-) en laat mensen erop reageren wat ze vinden.

Thnx voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
My 2-cents

Bij MAME zal heel vaak (zo niet altijd) het bouwen van een arcade kast (klein en groot) horen en mogelijk zo ook de emulatie van consoles. Persoonlijk denk ik dat de meeste gebruikers van beide gebruik maken in hun arcade kasten (met Frontend).

Een arcade kast helemaal zonder MAME zie je ook niet zo vaak en (even een persoonlijke noot) dat kan toch helemaal niet, het is allemaal tenslotte allemaal begonnen met die oude games ;)

Wat je, in mijn ogen, zou kunnen splitsen is het tonen van projecten en de bouw tips (hout) maar aan de andere kant is dat wel weer leuk om te zien tussen de vragen door ;)

Ja, het is af en toe flink door scrollen maar ik heb dat persoonlijk nooit zo'n probleem gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:33
Aantal posts valt wel mee, zou het inderdaad wel samen houden, weet alleen niet of topictitel aangepast zou moeten worden en of het nog in het juiste forum staat.

Hooguit zou je nog softwarekant en bouwkant kunnen splitsen, maar denk dat dan al een van de 2 gaat doodbloeden... bij 4 zeker. Of je krijgt dat langzaamaan alles toch van het ene topic naar de ander gaat verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon lekker bij elkaar houden, er zijn maar een paar posts per week/maand. Dan is het als arcade fan wel leuk als alles bij elkaar staat, anders krijg je meerdere topics die je moet volgen. Het hoort immers toch gewoon allemaal bij elkaar. Nu is het al niet een heel actief topic, en dat versplinterd alleen maar met het opdelen.

Het bouwen, hoeveel knoppen wil je? hangt al samen met de software, games, fe die je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeir.s
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-02-2024
Ik ben een Dummy op dit forum, en wil een opmerking plaatsen over de Ziggo Next box.NL, lokale zenders kunnen niet opgenomen worden.Zie nergens een link om dit probleem te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

pjeir.s schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:52:
Ik ben een Dummy op dit forum, en wil een opmerking plaatsen over de Ziggo Next box.NL, lokale zenders kunnen niet opgenomen worden.Zie nergens een link om dit probleem te plaatsen.
Ik kan je post niet verplaatsen ivm ontbrekende rechten, maar hier kan jij je vraag kwijt:

[DVB-C] Ziggo Mediabox Next

Wel graag je vraag aanvullen met hetgeen wat je al getest hebt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

pjeir.s schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:52:
Welkom :)

Ik begrijp de twijfel wel, ook met vele subforums zit dit een beetje 'in het midden'. Ik zou voorstellen de vraag te stellen in [DVB-C] Ziggo Mediabox Next of eventueel een eigen los topic te openen in Mediaspelers en HTPC's

Geef sowieso bij stellen van de vraag even aan wat je al hebt gevonden op Google etc / wat je al hebt geprobeerd om het zelf op te lossen. Is namelijk wel zo netjes tegenover de mensen die de tijd nemen mee te denken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zie onze Quickstart dus ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.