Al 2 jaar volg ik dit topic met kriebels om zelf ook aan de MAME-kast bouw te beginnen. Gister was het zover!
Zoekend naar een arcadekast kwam ik terecht bij een defecte PhotoPlay 2000. Volgens de advertentie op marktplaats startte hij na de BIOS niet door, vandaar dat er maar 50 euro voor werdt gevraagd.
Nadat we de aanhanger hadden opgehaald zijn we vertrokken naar het niet al te zonnige Veghel.
Bij de verkoper thuis nog even snel gekeken of hij uberhaupt wel starte, dat wel gelukkig!
Foto-impressie
Met drie man sterk de kast naar de 1e verdieping verplaatst
Schoonmaken was ook hoog nodig
Controller/voeding van het CRT-scherm met touchscreen van MicroTouch (overgenomen door 3M)
Gratis schroevendraaier erbij! Nederlanders houden van gratis!
De computer en de HDD met games + update 2004
En de DONGLE! Had bij de koop er helemaal niet op gelet of deze aanwezig was

Alle COM, I/O, VGA & LPT poorten, met flatcables direct naar het moederbord
Nadat ik de CMOS batterij had vervangen, en alle BIOS-instellingen had gecontroleerd, leefde de kast weer!
Met deze kasten wordt een exploitantencode ingesteld, waarmee advertenties kunnen worden ingesteld, maar waar ook de calibratie van het touchscreen uitgevoerd wordt.
Helaas wist de verkoper de code niet. Na flink wat speuren met de grote vriend Google blijkt dat de distributeur in Nederland de code
1409 insteld. Intypen en werken!
Gisteren heb ik er snel een raspberry met OpenELEC ingebouwd en met een HDMI>VGA converter .
Op de resolutie 640x480 is het beeld perfect zonder bij te stellen!
Het plan voor deze kast is als volgt:
- Complete elektra in de kast fatsoeneren
Echt alles is aan elkaar geknoopt met kroonstenen en isolatietape - 2e moederbord met moderne hardware inbouwen
- 2e voeding inbouwen
- Schakelbare VGA print maken zodat er 3 inputs zijn welke het CRT-scherm van beeld voorzien (PhotoPlay, MAME & Externe input)
- Versterker inbouwen (Speakers worden vanaf de geluidskaart nu extreem hard aangestuurd)
- iPAC inbouwen
- Arcadebuttons en joysticks bestellen & inbouwen
- MAME front-end installeren en configureren
Ik ben er nog niet helemaal uit welk front-end het wordt. Wie heeft er goede ervaringen met welke FE?
[
Voor 9% gewijzigd door
FreeLighting op 20-07-2015 20:49
. Reden: Flickr foto-hosting probleem opgelost! ]