Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste
Acties:
  • 347.461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• renrom
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-10 12:43
Vandaag begonnen met de zijpanelen op maat te zagen.

Voor de t-molding eerst even een proefstukje gefreesd.

Uiteindelijk klaar met de panelen inclusief de groef. Viel me niet tegen :) .

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-10 17:24
quote:
ametis schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:49:
Marquee heb ik laten drukken bij Vistaprint als 'raamfolie'...
Goede tip, dat is het enige wat nu nog mist aan mijn bartop haha.

• mikey1983
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 01-06 07:47
quote:
TeGek schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Helaas heb ik het allemaal weggegooid, sorry! ;) Ik had als template 1 van de andere topic uit stuffis generalis genomen.

In ander nieuws! de kast staat op z'n nieuwe locatie en is klaar voor gebruik, nog veel imperfecties die ik in deze weken ga oplossen zoals loskomende T-molding, geen perfecte marquee etc. Gelukkig niets ingrijpend, maar toch een raar gevoel een kast neer te zetten voordat deze echt af is.

Foto tijd! M'n eerste zelfbouw arcade, maar in totaal mijn 4de kast. :)

Uitpakking door de verhuizers:
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
waar heeft u de stickers laten uitprinten?

• Koen Matthys
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2015
Dag jongens,

Ik zit met een gigantisch probleem :? . Ik kocht dit weekend een arcadekast van iemand over. Eentje met een Pentium4 erin met meer dan 30000 games op een 12-tal platforms (Sega, Nintendo, Arcade, Commodore, etc...) Dikke fun zou je denken, als het ding werkt uiteraard... Ik heb er ter plaatse op gespeeld en alles leek in orde, behalve de instelling van het scherm een beetje. Thuis gekomen met het ding echter, begonnen de problemen. Zelf heb ik er al een slecht contact van tussen gehaald, maar aan de volgende problemen zie ik echt geen begin:
- het scherm valt uit na 20 minuten, nu dacht ik: ik laat de bak open staan achteraan zodat er meer ventilatie is maar dat helpt voor geen meter.
- ondertussen krijg ik het ding ook niet meer aan de praat. Er zit na de hoofdschakelaar (achteraan) een (gele) knop aan de voorkant om de boel in gang te steken zoals bij een PC: even duwen en je hoort de opstart maar dan valt ie onmiddellijk weer uit.

Ik heb wel kunnen spelen, zij het 20 minuten en daarna laat ik hem even staan en kan het opnieuw even, maar wel geen 20 minuten meer.

Kan iemand mij helpen??? Ik ben in dit soort zaken niet echt thuis. Het zou fijn zijn mocht iemand (eventueel tegen vergoeding) langs kunnen komen. Ik ben van Gent in BelgiŽ, hier bij ons vind je niet makkelijk iemand voor dit soort zaken. We staan uiteraard weer een lichtjaar achter op Nederland... :/

Ik probeer nog enkele foto's toe te voegen zodat je ziet waaraan je je kan verwachten.

Alvast bedankt!!!

• Gino_Santi
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 11-10 14:24
Mijn "deelbare kast" begint eindelijk ergens op te lijken Maar moet nog wel veel gebeuren. Dit is de kast tot nu (speakers zitten er inmiddels wel in).

Zijkant eerst blauw gedacht maar ik ga toch bestickeren. Verder wil ik nog een toffe marque. Daarnaast moet ik nog een stukkie MDF weg zagen voor een lightbar voor de light gun en andere kleine dingen.

De kast is nu ongeveer 2 weken speelbaar en ben er achter dat ik wel wat dingen anders zou doen. Minder service buttons. Exit en coin 1&2 en Player 1&2 is meer dan genoeg. Daarnaast mag het control panel wat hoger dan nu.

• DarthSjaak
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17-10 21:07
quote:
Koen Matthys schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:37:
Kan iemand mij helpen??? Ik ben in dit soort zaken niet echt thuis. Het zou fijn zijn mocht iemand (eventueel tegen vergoeding) langs kunnen komen. Ik ben van Gent in BelgiŽ, hier bij ons vind je niet makkelijk iemand voor dit soort zaken. We staan uiteraard weer een lichtjaar achter op Nederland... :/

Ik probeer nog enkele foto's toe te voegen zodat je ziet waaraan je je kan verwachten.

Alvast bedankt!!!
Neem even contact op met www.arcadetreasures.be, daar zit iemand die je vast kan helpen. En nog in de buurt van Gent ook...

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

• Koen Matthys
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2015
Hartelijk dank voor uw hulp!!!

• Nder
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11-10 21:52
Zou iemand mij kunnen helpen. Ik ben in autodesk inventor bezig geweest om een bouw plan op te zetten voor een bartop maar valt toch best tegen :P . Ik heb een 17'' monitor liggen (Hp 1740)
Alleen nu kom ik er niet echt meer uit welke maten ik het best kan gebruiken.
Iemand een idee welke maten ik kan aanhouden Bv Hoogte breedte enz.
Of heeft er iemand zelf ervaring hier mee en wil zijn kennis delen ;)

• FreeLighting
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12-10 10:17

FreeLighting

Rood is voor hoeren!

quote:
Nder schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:04:
Zou iemand mij kunnen helpen. Ik ben in autodesk inventor bezig geweest om een bouw plan op te zetten voor een bartop maar valt toch best tegen :P . Ik heb een 17'' monitor liggen (Hp 1740)
Alleen nu kom ik er niet echt meer uit welke maten ik het best kan gebruiken.
Iemand een idee welke maten ik kan aanhouden Bv Hoogte breedte enz.
Of heeft er iemand zelf ervaring hier mee en wil zijn kennis delen ;)
Deze monitor kun je het beste strippen tot op het LCD scherm zelf, met ruimte voor de printen achterop (en eventueel de control-print met aan/uit knop). Daarop kun je het best afmetingen opnemen, en verwerken. De "ingewanden" nemen iets minder plaats in dan de behuizing, en zijn direct beter toegankelijk

Zitten er minimaal 3072 RGBW ledjes op per paneel? Dan kan ik er mee aan het werk!

• P-Nut
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19-10 12:35
Ik ben al een tijdje bezig met een projectie en laatste paar dagen wat schot in de zaak.

Hardware Raspberry pi
Ik wou eerst de hardware in orde hebben voordat ik begon met het maken van de bartop. Echter gaan de ontwikkelingen van de raspberry pi zo snel dat ik voor mij gevoel altijd achter de feiten aanloop :'(

Het ontwerp is gebaseerd op de weecade maar geen 1 op 1 kloon. Zo was het ook mogelijk om artwork perfect op maat te maken. Helaas had ik bij het bestellen van het artwork voor de verkeerde sticker gekozen die oorspronkelijk voor ramen was bedoeld. Echter geeft het een enorm cool effect. Misschien dat ik er voor kies het te verwijderen (opschonen/schuren) en een nieuwe sticker te plaatsen:p.

De eerste bartop zal een goed leermoment zijn mocht ik in de toekomst er meerdere gaan maken. In dat geval wil ik dan ook gebruik maken van een cnc frees. Dan kan ik meerdere 'bouwpakketten' maken :p zo moet ik sowieso een paar maken voor mn neefjes en nichtje:p wish me luck

De t-molding frees was iets te breed waardoor ik genoodzaakt was om lijm te gebruiken.

Ik heb de zijpanelen in cadeau-lint gewikkeld om zo goed op zn plaats te houden en te laten drogen

• Inspector
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:54

Inspector

Lead Developer
Eindelijk ben ik klaar! In navolging van de TweakBattle kast die hier in December 2015 op Tweakers HQ is gebouwd door een superteam bestaande uit o.a. DarthSjaak, BladeSlayer, Oscar the Crouch en hidjewitje. Heb ik eindelijk besloten mijn jarenlange droom in vervulling te laten gaan. Met al die inspiratie ben ik met mijn broer begonnen om een dedicated cabinet te maken voor onze retrocollectie. We sparen al jaren retro game consoles en dit zou de slagroom op de taart gaan worden! Op retrogamebrothers.com. hebben we ons verenigd als de retrogame broers. Hierop houden we o.a. onze collectie bij en posten we ook af en toe walkthroughs of andere game gerelateerde video's. Hoe dan ook, nu hou ik het even op onze arcade cabinet.

In totaal zijn we ongeveer 2 maanden bezig geweest met de bouw van onze cabinet en het is iets dat we nog nooit eerder hadden gedaan. Sterker nog, we hadden beide eigenlijk geen ervaring met houtbewerking of welke vorm van handarbeid dan ook ;) Hoe dan ook, dit is het proces en resultaat. Wederom met dank aan de Tweakers die mij via DM hebben bijgestaan _/-\o_

Beginnend met de onderdelen en hierbij de joystick

En natuurlijk de iPac2

Zagen van de zijpanelen

Zijpaneel

Paneel spuiten

Button paneel boren

Plexi overlay voor het button paneel

Onderstel met uitklapbare wieltjes

Passen en meten

Frontpanel met coinslot

Speakers en LED verlichting voor de marquee

Buttonpanel final

Stickers

Marquee

Montage

Zonder sideart

En het eindresultaat

En nog een filmpje van de kast in werking

• JohnStaakke
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 21:56
quote:
Inspector schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:21:
Eindelijk ben ik klaar! In navolging van de TweakBattle kast die hier in December 2015 op Tweakers HQ is gebouwd door een superteam bestaande uit o.a. DarthSjaak, BladeSlayer, Oscar the Crouch en hidjewitje. Heb ik eindelijk besloten mijn jarenlange droom in vervulling te laten gaan. Met al die inspiratie ben ik met mijn broer begonnen om een dedicated cabinet te maken voor onze retrocollectie. We sparen al jaren retro game consoles en dit zou de slagroom op de taart gaan worden! Op retrogamebrothers.com. hebben we ons verenigd als de retrogame broers. Hierop houden we o.a. onze collectie bij en posten we ook af en toe walkthroughs of andere game gerelateerde video's. Hoe dan ook, nu hou ik het even op onze arcade cabinet.

In totaal zijn we ongeveer 2 maanden bezig geweest met de bouw van onze cabinet en het is iets dat we nog nooit eerder hadden gedaan. Sterker nog, we hadden beide eigenlijk geen ervaring met houtbewerking of welke vorm van handarbeid dan ook ;) Hoe dan ook, dit is het proces en resultaat. Wederom met dank aan de Tweakers die mij via DM hebben bijgestaan _/-\o_

[afbeelding]
Beginnend met de onderdelen en hierbij de joystick

[afbeelding]
En natuurlijk de iPac2

[afbeelding]
Zagen van de zijpanelen

[afbeelding]
Zijpaneel

[afbeelding]
Paneel spuiten

[afbeelding]
Button paneel boren

[afbeelding]
Plexi overlay voor het button paneel

[afbeelding]

[afbeelding]
Passen en meten

[afbeelding]

[afbeelding]
Frontpanel met coinslot

[afbeelding]
Speakers en LED verlichting voor de marquee

[afbeelding]

[afbeelding]
Buttonpanel final

[afbeelding]
Stickers

[afbeelding]
Marquee

[afbeelding]
Montage

[afbeelding]
Zonder sideart

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En het eindresultaat

En nog een filmpje van de kast in werking
Nice! Mag ik vragen waar je je plexiglas vandaan hebt gehaald? En hoe je dat geboord hebt?

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

• Inspector

Inspector

Lead Developer
quote:
JohnStaakke schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:58:
[...]

Nice! Mag ik vragen waar je je plexiglas vandaan hebt gehaald? En hoe je dat geboord hebt?
Gewoon bij de Praxis en met dezelfde gatenboor als het MDF :)

Inspector wijzigde deze reactie 14-07-2015 15:47 (21%)

• ametis
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-09 17:26
Plexiglas en soortgelijke materiaal kun je beter bij xxlstunt kopen.
Is echt veel voordeliger ;)

• DarthSjaak
quote:
Heeft even geduurd, maar het resultaat is geweldig! :) :)

DarthSjaak wijzigde deze reactie 14-07-2015 21:25 (22%)

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
quote:
P-Nut schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:05:
Ik ben al een tijdje bezig met een projectie en laatste paar dagen wat schot in de zaak.

Hardware Raspberry pi
Ik wou eerst de hardware in orde hebben voordat ik begon met het maken van de bartop. Echter gaan de ontwikkelingen van de raspberry pi zo snel dat ik voor mij gevoel altijd achter de feiten aanloop :'(

Het ontwerp is gebaseerd op de weecade maar geen 1 op 1 kloon. Zo was het ook mogelijk om artwork perfect op maat te maken. Helaas had ik bij het bestellen van het artwork voor de verkeerde sticker gekozen die oorspronkelijk voor ramen was bedoeld. Echter geeft het een enorm cool effect. Misschien dat ik er voor kies het te verwijderen (opschonen/schuren) en een nieuwe sticker te plaatsen:p.

De eerste bartop zal een goed leermoment zijn mocht ik in de toekomst er meerdere gaan maken. In dat geval wil ik dan ook gebruik maken van een cnc frees. Dan kan ik meerdere 'bouwpakketten' maken :p zo moet ik sowieso een paar maken voor mn neefjes en nichtje:p wish me luck

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De t-molding frees was iets te breed waardoor ik genoodzaakt was om lijm te gebruiken.

Ik heb de zijpanelen in cadeau-lint gewikkeld om zo goed op zn plaats te houden en te laten drogen

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vind die "mesh"-side art juist gaaf! heeft iets retro's, eigenlijk precies de uitstraling die je wilt hebben!

• P-Nut
quote:
j0rDy schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:48:
[...]

ik vind die "mesh"-side art juist gaaf! heeft iets retro's, eigenlijk precies de uitstraling die je wilt hebben!
Ik moest even wennen maar uiteindelijk is het echt een gevalletje 'geluk bij een ongeluk' :) Het is een lekker 'stug' materiaal wat er ook voor zorgt dat oneffenheden niet zichtbaar zijn.

Al met al heel blij met het resultaat :)

• tsjarlie68
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08-12-2016
quote:
Inspector schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:21:

...

[afbeelding]
...
Prachtig

Hoe werken de uitklapbare wieltjes ?
Ik heb er nu gewoon wieltjes onder, en dit staat niet stabiel, dus zou ik er ook uitklapbare van maken.

• Inspector

Inspector

Lead Developer
quote:
tsjarlie68 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:59:
[...]

Prachtig

Hoe werken de uitklapbare wieltjes ?
Ik heb er nu gewoon wieltjes onder, en dit staat niet stabiel, dus zou ik er ook uitklapbare van maken.
In eerste instantie ging ik ook voor wieltjes die standaard uitgeklapt waren. Tijdens de bouw zagen we echter al dat dit niet heel stabiel ging worden bij heftig gamen 8) . Het is nu een heel erg simpel systeem. De wieltjes zijn gemonteerd op een plankje welke weer met 2 scharnieren tegen de onderkant zit. Je kantelt nu dus effectief de kast, klapt de wieltjes uit aan een kant en laat die daar dan op rusten. Daarna til je de andere kant op en klap je daar de wieltjes uit. er zitten 2 vaste wieltjes onder en 2 "stuurbare". Zodoende is de kast makkelijk te verplaatsen. Dit is echter niet vaak nodig maar voor een verhuizing of grote schoonmaak wel zo handig :)

zie ook:

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-10 20:34
quote:
Inspector schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:28:
[...]

In eerste instantie ging ik ook voor wieltjes die standaard uitgeklapt waren. Tijdens de bouw zagen we echter al dat dit niet heel stabiel ging worden bij heftig gamen 8) . Het is nu een heel erg simpel systeem. De wieltjes zijn gemonteerd op een plankje welke weer met 2 scharnieren tegen de onderkant zit. Je kantelt nu dus effectief de kast, klapt de wieltjes uit aan een kant en laat die daar dan op rusten. Daarna til je de andere kant op en klap je daar de wieltjes uit. er zitten 2 vaste wieltjes onder en 2 "stuurbare". Zodoende is de kast makkelijk te verplaatsen. Dit is echter niet vaak nodig maar voor een verhuizing of grote schoonmaak wel zo handig :)

zie ook:

[afbeelding]
Erg handig en inventief! Zelf kies ik ervoor om 2 wielen te monteren en 2 vaste poten. Echter durf ik ook nog te twijfelen aan de stabiliteit daarvan. Vooral omdat ik voor een vrij smalle formfactor ga (60x60) en de poten/wieltjes natuurlijk aan de binnenkant zitten.

Overigens op aanraden van Darth Sjaak wrapfolie gebruikt voor de buitenkant. Helaas al dedicated dat ik verf gebruik voor de rest... Wrapfolie kost je meer, dat is een feit. Maar wow, het resultaat is wel echt geweldig. Grondverfen, heeeel goed schuren en plakken maar. Foutje gemaakt? Niet erg, even loshalen en opnieuw vastplakken. Werkelijk fantastisch spul :)

Een update (en totale chaos in de garage). Het gele is de wrapfolie, nu nog van beschermlaagje voorzien. Zwart wordt de binnenkant.

ksborg wijzigde deze reactie 20-07-2015 14:59 (18%)

Discogs

• Inspector

Inspector

Lead Developer
quote:
ksborg schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:55:
[...]

Erg handig en inventief! Zelf kies ik ervoor om 2 wielen te monteren en 2 vaste poten. Echter durf ik ook nog te twijfelen aan de stabiliteit daarvan. Vooral omdat ik voor een vrij smalle formfactor ga (60x60) en de poten/wieltjes natuurlijk aan de binnenkant zitten.

Overigens op aanraden van Darth Sjaak wrapfolie gebruikt voor de buitenkant. Helaas al dedicated dat ik verf gebruik voor de rest... Wrapfolie kost je meer, dat is een feit. Maar wow, het resultaat is wel echt geweldig. Grondverfen, heeeel goed schuren en plakken maar. Foutje gemaakt? Niet erg, even loshalen en opnieuw vastplakken. Werkelijk fantastisch spul :)

Een update (en totale chaos in de garage). Het gele is de wrapfolie, nu nog van beschermlaagje voorzien. Zwart wordt de binnenkant.

[afbeelding]
Goed bezig! Ik ben echt fan van wrapfolie! Haal bij de Karwei een aantal rollen van 65 x 200 mm mat zwart en dat valt best mee kwa kosten. Voor 4 rollen ben ik 60,- euro kwijt en daar red ik precies een kast mee. De binnenkant spuit ik wel maar voor de rest doe ik alles met folie.

ps: er gaat een LCD in neem ik aan? Ik vind hem wel mooi "slank" zo namelijk :)

Inspector wijzigde deze reactie 20-07-2015 15:08 (3%)

• ksborg
quote:
Inspector schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:07:
[...]

Goed bezig! Ik ben echt fan van wrapfolie! Haal bij de Karwei een aantal rollen van 65 x 200 mm mat zwart en dat valt best mee kwa kosten. Voor 4 rollen ben ik 60,- euro kwijt en daar red ik precies een kast mee. De binnenkant spuit ik wel maar voor de rest doe ik alles met folie.

ps: er gaat een LCD in neem ik aan? Ik vind hem wel mooi "slank" zo namelijk :)
Ja, er gaat een 22 inch LCD in, mainly omdat ik er ook wat modernere games op wil spelen. Maar inderdaad, hij is erg slank en zal weinig ruimte innemen. Was ook een beetje het doel. Hij mag mooi en schreeuwerig zijn, maar het moet leuk blijven :+.

Ik heb geen spul om te spuiten dus schilder de binnenkant. Nadeel is dat je een vrij dikke laag krijgt en dus heel goed moet oppassen wanneer je de rest van de panelen erin zet (i.v.m. beschadigen). Ach, uiteindelijk komt het wel goed. Het doel is om 'm over 3 weken in elk geval speelbaar te hebben. Afwerking is dan nog niet noodzakelijk.

Discogs

• dearn
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-10 09:38

dearn

ArcadeWinkel.nl

Prachtige cabs weer zeg! Complimenten _/-\o_
quote:
ksborg schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:55:
[...]

Erg handig en inventief! Zelf kies ik ervoor om 2 wielen te monteren en 2 vaste poten. Echter durf ik ook nog te twijfelen aan de stabiliteit daarvan.
Commerciele cabs hebben achter 2 wielen en voor 2 stelpoten. ;)

Houdt zich bezig met arcade projectjes :-) | ArcadeWinkel.nl

• ksborg
quote:
dearn schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:58:
Prachtige cabs weer zeg! Complimenten _/-\o_

[...]

Commerciele cabs hebben achter 2 wielen en voor 2 stelpoten. ;)
Dat neemt weer wat twijfels weg :)

Discogs

• Bejito007
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 31-07-2015
Hallo allen,

Sinds enkele dagen aan het denken over het maken van zo'n arcadekast met mijn recent aangeschafte raspberry pi2. Afgaande op de hoeveelheid posts zie ik dat er al heel veel onder jullie succesvol zijn met het maken van zoiets. Waar ik helemaal geen kennis heb van zo'n dingen en ik vermoedelijk meer geld over de boeg zou smijten met allerlei mislukte probeersels vroeg ik me af of er iemand interesse heeft om zo'n kast voor mij te maken (tegen betaling uiteraard).

• FreeLighting

FreeLighting

Rood is voor hoeren!

Al 2 jaar volg ik dit topic met kriebels om zelf ook aan de MAME-kast bouw te beginnen. Gister was het zover!

Zoekend naar een arcadekast kwam ik terecht bij een defecte PhotoPlay 2000. Volgens de advertentie op marktplaats startte hij na de BIOS niet door, vandaar dat er maar 50 euro voor werdt gevraagd.

Nadat we de aanhanger hadden opgehaald zijn we vertrokken naar het niet al te zonnige Veghel.
Bij de verkoper thuis nog even snel gekeken of hij uberhaupt wel starte, dat wel gelukkig!

Foto-impressie

Met drie man sterk de kast naar de 1e verdieping verplaatst

Schoonmaken was ook hoog nodig

Controller/voeding van het CRT-scherm met touchscreen van MicroTouch (overgenomen door 3M)

Gratis schroevendraaier erbij! Nederlanders houden van gratis!

De computer en de HDD met games + update 2004

En de DONGLE! Had bij de koop er helemaal niet op gelet of deze aanwezig was :+
Alle COM, I/O, VGA & LPT poorten, met flatcables direct naar het moederbord

Nadat ik de CMOS batterij had vervangen, en alle BIOS-instellingen had gecontroleerd, leefde de kast weer!

Met deze kasten wordt een exploitantencode ingesteld, waarmee advertenties kunnen worden ingesteld, maar waar ook de calibratie van het touchscreen uitgevoerd wordt.

Helaas wist de verkoper de code niet. Na flink wat speuren met de grote vriend Google blijkt dat de distributeur in Nederland de code 1409 insteld. Intypen en werken! :*)

Gisteren heb ik er snel een raspberry met OpenELEC ingebouwd en met een HDMI>VGA converter .
Op de resolutie 640x480 is het beeld perfect zonder bij te stellen!

Het plan voor deze kast is als volgt:
  • Complete elektra in de kast fatsoeneren Echt alles is aan elkaar geknoopt met kroonstenen en isolatietape
  • 2e moederbord met moderne hardware inbouwen
  • 2e voeding inbouwen
  • Schakelbare VGA print maken zodat er 3 inputs zijn welke het CRT-scherm van beeld voorzien (PhotoPlay, MAME & Externe input)
  • Versterker inbouwen (Speakers worden vanaf de geluidskaart nu extreem hard aangestuurd)
  • iPAC inbouwen
  • Arcadebuttons en joysticks bestellen & inbouwen
  • MAME front-end installeren en configureren
Ik ben er nog niet helemaal uit welk front-end het wordt. Wie heeft er goede ervaringen met welke FE?

FreeLighting wijzigde deze reactie 20-07-2015 20:49 (9%)
Reden: Flickr foto-hosting probleem opgelost!

Zitten er minimaal 3072 RGBW ledjes op per paneel? Dan kan ik er mee aan het werk!

• NINjak
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:40
Cool, kast ziet er op foto's nog goed uit... misschien ook wel een oplossing voor mij ;)

Hoef je alleen nog maar (flink?) te verbouwen. Wat voor een monitor zit er eigenlijk in, is het nog ook bruikbaar voor nieuwere games (beeld niet het "touch" gedeelte)?

• FreeLighting

FreeLighting

Rood is voor hoeren!

quote:
NINjak schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:39:
Cool, kast ziet er op foto's nog goed uit... misschien ook wel een oplossing voor mij ;)

Hoef je alleen nog maar (flink?) te verbouwen. Wat voor een monitor zit er eigenlijk in, is het nog ook bruikbaar voor nieuwere games (beeld niet het "touch" gedeelte)?
Er is in de ruimte van het muntenvak nog meer dan genoeg ruimte voor een moederbordtray en voeding :)
Het CRT-scherm lijkt op een 19", en krijgt de input vanaf een VGA, 640x480 is een bruikbare resolutie.
Touchscreen zou je met heel veel moeite ook werkend kunnen krijgen, dit is een ISA kaart in de Photoplay-unit.

• ksborg
Zijn er hier mensen die wel eens extra (van de voorkant bereikbare) USB aansluitingen hebben gemaakt? Ik zat te denken om 2x deze te kopen, maar zijn er betere alternatieven?

https://www.conrad.nl/nl/...bouw-1-stuks-1214672.html

Discogs

• DarthSjaak
quote:
ksborg schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:30:
Zijn er hier mensen die wel eens extra (van de voorkant bereikbare) USB aansluitingen hebben gemaakt? Ik zat te denken om 2x deze te kopen, maar zijn er betere alternatieven?

https://www.conrad.nl/nl/...bouw-1-stuks-1214672.html
Ik maak heel vaak usb aansluitingen aan de voorkant, of UTP en HDMI aan de achterkant. De spullen van Neutrik zijn erg goed. http://www.bax-shop.nl/us...wart/product-details.html

DarthSjaak wijzigde deze reactie 23-07-2015 13:41 (6%)

• ksborg
quote:
DarthSjaak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:39:
[...]

Ik maak heel vaak usb aansluitingen aan de voorkant, of UTP en HDMI aan de achterkant. De spullen van Neutrik zijn erg goed. http://www.bax-shop.nl/us...wart/product-details.html

[afbeelding]
Wow, ook netwerkpoorten. Da's superhandig. Dank voor de tip!

Discogs

• DarthSjaak
quote:
ksborg schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Wow, ook netwerkpoorten. Da's superhandig. Dank voor de tip!
Inderdaad en wat je niet op de foto ziet, is dat de achterkant ook gewoon een utp aansluiting is, dus geen gepiel met al die kleine gekleurde draadjes ;)

• ksborg
quote:
DarthSjaak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:03:
[...]

Inderdaad en wat je niet op de foto ziet, is dat de achterkant ook gewoon een utp aansluiting is, dus geen gepiel met al die kleine gekleurde draadjes ;)
Dat is zeker gunstig, want ik ben relatief kleurenblind. Als in: een netwerkkabeltje maken is een serieuze uitdaging als ik er niet een tweede paar ogen bij heb ;).

In deze worden het denk ik alleen 2 USB poorten. Heb een Wifi stickje liggen voor de PC, dat moet afdoende zijn. Ga er toch niet online op gamen :).

Die HDMI aansluiting zie ik vooral zitten als ik eens een arcadestick wil maken met een Raspberry Pi of zo'n kleine China PC erin. Makkelijk om even door te lussen en ziet er supernetjes uit.

Discogs

• AcXeller
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

AcXeller

Lt. Asshole

quote:
DarthSjaak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:03:
[...]

Ik krijg morgen de USB versies binnen hier, heb bewust de netwerk versie niet genomen omdat ik dacht dat je die niet mooi in het mdf weg kan werken. Maar ik gok dat mijn inschatting verkeerd is anders gebruik je ze niet neem ik aan.

Mijn YouTube kanaal

• ksborg
quote:
AcXeller schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:00:
[...]

Ik krijg morgen de USB versies binnen hier, heb bewust de netwerk versie niet genomen omdat ik dacht dat je die niet mooi in het mdf weg kan werken. Maar ik gok dat mijn inschatting verkeerd is anders gebruik je ze niet neem ik aan.
Heb ze ook besteld. Kon alleen op de Bax website echt niet ontcijferen welke speedboor ik hiervoor nodig heb, maar ik gok op 24 :).

Edit
Jep, 24 gaat prima :)

Discogs

• wolfchild
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-10 15:50
Hoi,

Heeft er iemand ervaring met deze folie ?
Wil liever folie gebruiken dan verf maar weet niet of deze hiervoor geschikt is.

Alvast bedankt voor het andwoord.

https://www.vidaxl.nl/p/1...ie-mat-zwart-200-x-152-cm

• ksborg
quote:
wolfchild schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:04:
Hoi,

Heeft er iemand ervaring met deze folie ?
Wil liever folie gebruiken dan verf maar weet niet of deze hiervoor geschikt is.

Alvast bedankt voor het andwoord.

https://www.vidaxl.nl/p/1...ie-mat-zwart-200-x-152-cm
Ja, ervaring met wrapfolie, ook op aanraden van de expert in dit topic :). Het werkt perfect. MDF een keer grondverfen, superglad opschuren (serieus gewoon 20 minuten met de schuurmachine, tussendoor een aantal keren schoonmaken, etc... Dan de folie aanbrengen.

Discogs

• wolfchild
Bedankt voor de snelle reactie

• DarthSjaak
quote:
ksborg schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Ja, ervaring met wrapfolie, ook op aanraden van de expert in dit topic :). Het werkt perfect. MDF een keer grondverfen, superglad opschuren (serieus gewoon 20 minuten met de schuurmachine, tussendoor een aantal keren schoonmaken, etc... Dan de folie aanbrengen.
Klopt helemaal en eventuele luchtbellen verdwijnen als je er met een doekje overheen wrijft.

• wolfchild
Werkt dit ook op staal of alleen op hout ?

• DarthSjaak
quote:
wolfchild schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:04:
Werkt dit ook op staal of alleen op hout ?
Als het materiaal maar glad is. Nooit op staal geprobeerd, maar wel op aluminium en glas...

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 01:22
Toch gebruik ik liever vinyl. Dat kun je precies zo laten bedrukken als je wilt. En als je de natte techniek gebruikt, ook zonder luchtbellen.

• P-Nut
quote:
Bejito007 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:06:
Hallo allen,

Sinds enkele dagen aan het denken over het maken van zo'n arcadekast met mijn recent aangeschafte raspberry pi2. Afgaande op de hoeveelheid posts zie ik dat er al heel veel onder jullie succesvol zijn met het maken van zoiets. Waar ik helemaal geen kennis heb van zo'n dingen en ik vermoedelijk meer geld over de boeg zou smijten met allerlei mislukte probeersels vroeg ik me af of er iemand interesse heeft om zo'n kast voor mij te maken (tegen betaling uiteraard).
Je hebt een pm

• INF3RN040
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-10 18:16
Voor mensen die aan nieuwe projecten willen beginnen heb ik goed nieuws :) en dan nog gratis

http://www.kapaza.be/nl/g...pelen-defect-98144594.htm

• NINjak
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:40
quote:
INF3RN040 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:39:
Voor mensen die aan nieuwe projecten willen beginnen heb ik goed nieuws :) en dan nog gratis

Bedankt voor de tip, helaas ga/kan ik er geen gebruik van maken. Ik ga niet snel aan mijn arcade projectje beginnen en heb niet echt ruimte waar ik een kast "even" kwijt kan (en hij niet tot last is).

• FreeLighting

FreeLighting

Rood is voor hoeren!

quote:
INF3RN040 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:39:

Oeh, op foto 2 onderin nog de pc voor een PhotoPlay 2000! Gelukkig leeft de mijne nog :9
Eenvoudige kasten om op te knappen, net als de rest die er staat.
Zelf helaas ruimtegebrek op het moment :/

• davidgilmour
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 03:54
En mijn verticade mame arcade bartop is finished:

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16-10 08:31
Aaah, ik vind 'm echt gaaf! Mooie kleurencombinatie :)

Film is the vinyl record of photography # Ik heb een hekel aan mensen die zo wakker zijn in de vroege ochtend ;)

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:36

Kraz

What does this button do?

Nu nog even vertellen: Wat zit er in en waar draait het op?

• davidgilmour
quote:
4Br0k3n3rr0r schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:42:
Aaah, ik vind 'm echt gaaf! Mooie kleurencombinatie :)
Thanks
quote:
Kraz schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:53:
Nu nog even vertellen: Wat zit er in en waar draait het op?
Momenteel zit alleen mame erin, maar ik ben hyperpin aan het testen
Verder is het een celeron j1800, asrock atx mobo, 2gb ram en 128gb ssd.

• dearn
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-10 09:38

dearn

ArcadeWinkel.nl

Leuke bartop! Zie ik het goed dat de spinner op zijn kop gemonteerd zit?

Houdt zich bezig met arcade projectjes :-) | ArcadeWinkel.nl

• Xaphod
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 17:11
Hallo.
Niet helemaal Mame, maar ik wil het hier toch laten zien.
Ik ben bezig met mijn eigen versie van The Barrel Of Kong, zoals ie te zien is in het Arcade controls forum: http://forum.arcadecontro...x.php/topic,131202.0.html
Een verschil is dat ik een 19" monitor gebruik.
De onderdelen heb ik gekocht bij Aliexpress: http://www.aliexpress.com...-Game-PCB/1936447849.html
Helaas zijn de verzendkosten nogal hoog, verzenden kon blijkbaar alleen met DHL.
Na wat onderhandelen heb ik wel ruim §20 korting gekregen op de verzendkosten.
Ik moest helaas wel nog douanekosten betalen.
Hier zijn alvast een paar foto's.
https://picasaweb.google....uthuser=0&feat=directlink
De stickers wil ik nog professioneel laten printen.
Ik heb nog een glazen blad nodig voor er op.
Verder als ik weer meer tijd heb.

Mijn Arcade cab: https://picasaweb.google.com/102745845720316376753/ArcadeCab?authuser=0&feat=directlink

• Automark
Leuk, zoiets zou ik ook nog wel een keer willen maken. En hier in spanje zijn er vaten genoeg :D

Die hoge verzendkosten zijn gewoon onderdeel van de prijs. Als je alles los koopt bij ali dan ben je hetzelfde kwijt. (Maar had je wellicht invoerkosten bespaard.)

• AcXeller
  • Niet online

AcXeller

Lt. Asshole

Volgens mij hebben er meer mensen vakantie gehad ;). Hier de afgelopen weken ook druk bezig geweest met de flipperkast, voorlopig nog niet af maar wel goed speelbaar nu.

De verschillende knoppen aangesloten op de IPAC4:

Alle hardware lekker knus in de kast inclusief de subwoofer:

En dan het huidige resultaat waar we mee kunnen spelen:

Todo lijst:
- lockdownbar (mdf kleur op 3e foto) knoppen in maken en aansluiten
- glasplaat met profielen
- fingerguards bij de intake gaten (1e foto)
- bovenkant kast maken met 2e scherm en speakers
- artwork gaan maken/printen/plakken

Vooral de laatste verwacht ik nog wel enige maanden mee zoet mee te kunnen zijn.

Mijn YouTube kanaal

• TeGek
  • Laatst online: 08:35

TeGek

Engineer in hart en nieren.

quote:
AcXeller schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:12:
Volgens mij hebben er meer mensen vakantie gehad ;). Hier de afgelopen weken ook druk bezig geweest met de flipperkast, voorlopig nog niet af maar wel goed speelbaar nu.

De verschillende knoppen aangesloten op de IPAC4:
[afbeelding]

Alle hardware lekker knus in de kast inclusief de subwoofer:
[afbeelding]

En dan het huidige resultaat waar we mee kunnen spelen:
[afbeelding]

Todo lijst:
- lockdownbar (mdf kleur op 3e foto) knoppen in maken en aansluiten
- glasplaat met profielen
- fingerguards bij de intake gaten (1e foto)
- bovenkant kast maken met 2e scherm en speakers
- artwork gaan maken/printen/plakken

Vooral de laatste verwacht ik nog wel enige maanden mee zoet mee te kunnen zijn.
Als ik dit soort klussen zie wil ik toch graag beginnen aan een echte flipperkast maken ipv een virtuapin. Er zijn alleen zo weinig resources over te vinden. :(

Gratis PowerShell Cursusje volgen? Zie mijn blog

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-10 17:24
quote:
TeGek schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:33:
[...]

Als ik dit soort klussen zie wil ik toch graag beginnen aan een echte flipperkast maken ipv een virtuapin. Er zijn alleen zo weinig resources over te vinden. :(
Ik speel ook al heel lang met dat idee.. Maar het is inderdaad niet veel gedaan.

• AcXeller
  • Niet online

AcXeller

Lt. Asshole

quote:
TeGek schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:33:
[...]

Zelf gaan maken en ontwerpen lijkt me helemaal een levenswerk. Een oude bestaande kast opknappen zie ik nog wel gebeuren maar wat me daar in tegenstaat is het formaat (mijn minipin is nu ongeveer 80x46x40 excl. poten) en het feit dat je maar 1 kast kan spelen. Als ik alleen maar "Attack from Mars" zou kunnen spelen denk ik dat de lol er wat sneller af zou zijn terwijl ik het een leuke kast vind.

Of zou je dan eerder zo'n hele oude "gaten" of "spijker" pinball willen maken ? Dat is al wat makkelijker lijkt me.

Mijn YouTube kanaal

• D.Hoekstra
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-10 13:56
quote:
Xaphod schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:43:
Hallo.
Niet helemaal Mame, maar ik wil het hier toch laten zien.
Ik ben bezig met mijn eigen versie van The Barrel Of Kong, zoals ie te zien is in het Arcade controls
Strak! En met de 60 in 1 tik je ook gelijk alle juridische problemen af.

• Automark
Zelf een flipper kast maken is best veel over te vinden.
Ben Heck is er oa mee bezig. Google ook eens op pinball raspberry pi

bijv.

• Automark
quote:
D.Hoekstra schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:13:
[...]

Strak! En met de 60 in 1 tik je ook gelijk alle juridische problemen af.
Denk je echt dat die 60 in 1 juridisch alles voor elkaar hebben? Die bordjes komen uit china. Daarnaast zijn ze niet perfect, goed genoeg voor degene die heel af en toe gamed, maar die games kloppen vaak niet helemaal, reageren net anders en het geluid is niet 100% origineel.

• Xaphod
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 17:11
quote:
Automark schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:09:
[...]

Denk je echt dat die 60 in 1 juridisch alles voor elkaar hebben? Die bordjes komen uit china. Daarnaast zijn ze niet perfect, goed genoeg voor degene die heel af en toe gamed, maar die games kloppen vaak niet helemaal, reageren net anders en het geluid is niet 100% origineel.
Ik had al een pc moederbordje geprepareerd, maar dat leek me overkill, zo'n Celeron G1840 is toch veel sneller dan ik dacht, (Lubuntu op een SSD start binnen enkele seconden op) Mame, Mess, Daphne en nog een paar emulators plus het Mahcade frontend werken ook prima, die wil ik dus voor een ander, algemener project gebruiken.
De kwaliteit van de 60 in een valt me best mee, dat kleine versterkertje van de set geeft een best geluid, er zit zelfs een subwoofer aansluiting op.
Grootste nadeel is dat bij Donkey Kong het 4e level als 2e komt, (de Amerikaanse versie denk ik)

Mijn Arcade cab: https://picasaweb.google.com/102745845720316376753/ArcadeCab?authuser=0&feat=directlink

• Stonecoldmarco
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22-08-2015
Hallo allemaal,

ik ben nieuwe op het gebied van arcadekasten en raspberry pi 2 en zit met wat vragen.
Is het mogelijk om speakers aan te sluiten op een versterker die gekoppeld is aan de raspberry pi 2 of moet dat via een geluidskaart voor de raspberry pi 2 (Hifi Berry of Wolfson geluidskaart)
Hopelijk weet iemand het,

alvast bedankt!

• FreeLighting

FreeLighting

Rood is voor hoeren!

quote:
Stonecoldmarco schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:56:
Hallo allemaal,

ik ben nieuwe op het gebied van arcadekasten en raspberry pi 2 en zit met wat vragen.
Is het mogelijk om speakers aan te sluiten op een versterker die gekoppeld is aan de raspberry pi 2 of moet dat via een geluidskaart voor de raspberry pi 2 (Hifi Berry of Wolfson geluidskaart)

alvast bedankt!
Je kunt de versterker aansluiten via de 3,5mm headphone jack, een externe USB geluidskaart of een wolfson/hifiberry. Als je RetroPie als distro gebruikt kun je in de instellingen het afspeelapparaat selecteren

• Campo di Casa
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-10 18:53

Campo di Casa

PSNracing.nl

quote:
Stonecoldmarco schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:56:
Hallo allemaal,

alvast bedankt!
Zoals hierboven ook al werd aangegeven kan je gewoon een geluidskaartje aan de 3.5mm jack hangen. Maar het kan zijn dat je een brommende geluid krijgt. Dat heb ik namelijk ook. Dus lees ff goed de ervaringen van bepaalde geluidskaartjes of ga voor de Hifi Berry/ Wolfson oplossing.

PSNracing.nl | PSN ID: campodicasa

• kimahri
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-01 16:43
die 60 in 1 kaartjes zijn mijn inziens zeer acceptabel
heb een stuk of 15 originele jamma games
maar moet zeggen dat ik meestal de kast pak met de 60 in 1 classic

1x 60 1x neo geo vind die kwaliteit geweldig
1x 60 in 1 classic met donkey kong , pac man enz enz ook geweldig
1x 60 in 1 nintendo ook erg goed

daarnaast een arcadekast met pc 500 gb hardisk maximus arcade die oak ik steeds minder
denk eraan om de pc eruit te halen en daar weer mac osx op te draaien
heb het een beetje gehad met mame weet niet waarom

kimahri wijzigde deze reactie 23-08-2015 11:57 (3%)
Reden: board vergeten

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-10 00:57

MrMonkE

rise up fallen fighters

Ja, als je het bouwt is het leuk. Maar de lol gaat er bij de meeste games snel af. Ik speelde er eigenlijk echt maar 4 en nu zelfs 0 :'(
Maar meestal krijg ik wel weer een periode waarop ik een paar weken die game weer helemaal suf speel.
En dan weer lang niets.

MrMonkE wijzigde deze reactie 23-08-2015 12:00 (0%)
Reden: geen boos smiley maar huil smiley

Someone call 911. Quakelive murdered by Bethesda and Steam.

• Automark
De meeste arcade spellen zijn dan ook niet gemaakt om lang te spelen. Gulden erin, 5 mn spelen en game over, de volgende speler mag ;)

• kimahri
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-01 16:43
nou in de hallen waar ik als kind mijn games speelde voornamelijk donky kong en uridium
waren de top kasten altijd uren bezet door dezelfde mensen die hun favoriete spel uren speelden

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

• davidgilmour
quote:
dearn schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:48:
Leuke bartop! Zie ik het goed dat de spinner op zijn kop gemonteerd zit?
Haha bijna. De spinner zit goed gemonteerd maar ik heb de flywheel on top gezet, ik vind die mooier dan de reguliere top, vandaar. Wel scherp gezien van je :)

• D.Hoekstra
quote:
Automark schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:09:
[...]

Of de rechthebbende (Nintendo?) al dan niet toestemming heeft gegeven om DK op te nemen in die 60 in 1 spellen weten we inderdaad niet zeker.

Wanneer je in plaats van een Jamma bijvoorbeeld een Pi met RetroPie en Roms / MAME in zo'n tafel stopt weet je in elk geval dat je iets verkoopt met software waar je geen toestemming voor hebt. Kortom: dit komt volgens mij het dichtst in de buurt van legaal bij een kleinschalig project als dit.

D.Hoekstra wijzigde deze reactie 24-08-2015 15:20 (0%)
Reden: spelcheck

• Automark
Dat een chinese fabriek een kant en klaar oplossing verkoopt, maakt het natuurlijk niet legaal.

Al heb ik nog nooit gehoord dat er iemand met een mame kastje of x in 1 jamma bord is aangeklaagd :D

• ametis
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-09 17:26
quote:
Campo di Casa schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:53:
[...]

Zoals hierboven ook al werd aangegeven kan je gewoon een geluidskaartje aan de 3.5mm jack hangen. Maar het kan zijn dat je een brommende geluid krijgt. Dat heb ik namelijk ook. Dus lees ff goed de ervaringen van bepaalde geluidskaartjes of ga voor de Hifi Berry/ Wolfson oplossing.
Mocht iemand last hebben van een brommend geluid. Weliswaar ging het bij mij niet om een Raspberry Pi maar om een mini-ITX moederbord. Ik heb het probleem met de brom weten op te lossen door een zogenaamde 'groundloop-isolator' tussen de audio-kabel te zetten. Kost weinig en werkt echt super, weg brom! Het ding is onder andere verkrijgbaar op ebay, maar sneller is om hem te bestellen bij de bax-shop.

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19-10 19:11
Dat is gewoon een ferriet kern, dus als je nog ergens een oude laptop voeding hebt met zo'n kern erop, dan moet dat ook werken.

• D.Hoekstra
quote:
Automark schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:39:
Dat een chinese fabriek een kant en klaar oplossing verkoopt, maakt het natuurlijk niet legaal.
Ik moet toch bekennen dat je gelijk hebt. Na een beetje google zoeken blijkt dat die 60-in-1 gewoon een oude versie van MAME draaien en dat de spellen dus niet eens een remake zijn maar gewoon ge-emuleert.

Oeps 8)7

• Automark
Ik kwam dit net tegen, wellicht leuk voor iemand hier?
http://www.instructables....-arcade-cabinet/?ALLSTEPS

• Kraz

Kraz

quote:
Hoe gaaf het er ook uit ziet denk ik niet dat je hier langer dan 15 minuten lekker op kan spelen.
De controls zijn te klein vind ik.

*En wat als het net even niet goed gaat in het spelletje? Dit gooit wel erg makkelijk... :+

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
Gister de wondere wereld van de Shmups ingedoken, heerlijk retro classic en japan style over de top kleuren en drukte op je scherm met toppers als aero fighters en dodonpachi, wat kan een avond rammelen op zo'n kast je goed doen zeg :P

• Mantus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-10 13:12
weg

Mantus wijzigde deze reactie 09-09-2015 23:56 (99%)

FX-6300 | Asus R9 280x DirectCU II | 8gb Corsair Ballistix PC-12600 | Asus m5a78l-m-usb3

• Rincewind
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-10 15:54

Rincewind

Take me in your arms tonight

Weet iemand waar ik goedkoop een coindoor kan kopen? Eventueel alleen een frontje is ook voldoende want dan monteer ik mijn eigen credit-knoppen er wel in.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• DarthSjaak
quote:
Rincewind schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:32:
Weet iemand waar ik goedkoop een coindoor kan kopen? Eventueel alleen een frontje is ook voldoende want dan monteer ik mijn eigen credit-knoppen er wel in.
Hier:

http://www.arcadewinkel.n...muntproevers-deuren/doors

en hier:

http://www.arcadewinkel.n...evers-deuren/muntproevers

• Automark
Dat hele kleine deurtje moet je echt niet kopen, want gewoon lelijk. Kijk eens op bijv ebay, daar staan er genoeg op in dezelfde prijsklasse. Ook kun je via http://www.industrias-lorenzo.com ze direct nieuw kopen, al zal de verzending naar nederland wat duurder zijn, ze hebben wel een aardige klantenservice.

• Verstekbakker
  • Niet online
http://www.arcadeshop.de/...t7rmq2s9bsf5vfb5pjk76vq86

Misschien ben ik spuit 11. Maar ook hier hebben ze coin doors.

• Rincewind
  • Laatst online: 16-10 15:54

Rincewind

Take me in your arms tonight

Dank voor de suggesties. Zal eens gaan kijken maar ik denk dat ik zelf wel een coindoor zal moeten maken omdat er iets andere knoppen in moeten komen.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Verstekbakker
  • Niet online
quote:
Rincewind schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:28:
Dank voor de suggesties. Zal eens gaan kijken maar ik denk dat ik zelf wel een coindoor zal moeten maken omdat er iets andere knoppen in moeten komen.
Je kunt in zo'n dichte coin door met een goede boor ook wel een gat maken toch?

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 21:52

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Oei, internetz heeft me weer te pakken... toevallig een week of wat geleden eens gekeken wat een 2e hands arcadekast kost... daarbij ook kasten met Mame tegengekomen... en afgelopen weekend eens verder gaan zoeken.

Gisteren een groot deel van de dag besteed aan videos op Youtube kijken over de bouw van kasten, het spelen op die kasten en dingen als Hyperspin... En natuurlijk wil ik nu ook zo'n ding bouwen :p

Voordeel is, heb nog een 'oude' pc (Core2Quad, SSD/HD, dedicated video) en nog 2 24" lcd schermen. Plek om te bouwen en kwak gereedschap heb ik ook wel. Plek om zo'n kast thuis te zetten dan weer niet :p
PC draait nu SteamOS, maar aangezien ik daar niks mee doe kan ik wel proberen om eea aan emulatoren erop te zetten, ondertussen eens zoeken naar leuke bouwtekeningen, ideeŽn en onderdelen voor een kast en wat dat gaat kosten... en dit topic ook maar goed in de gaten houden :-)

Vitality Discoshow

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:13

franssie

Save the albatross

Vandaag monitor binnen voor de Jamma, voeding zit in de post (de rest heb ik al maar ik doe gerust 5 jaar over een projectje) en deze winter gaat ie er komen!

Misschien is het goed om eens een echte topic start te maken? Of is er een mame/jamma/arcade topic dat ik nog niet ken?

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• belrpr
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 02:57
Iemand een oplossing om highscore op een webpagina te krijgen of in een database of txt file?
We hebben een mame kast op het werk maar de topscore bijhouden is zo een vervelend werkje.

• DarthSjaak
quote:
belrpr schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 02:36:
Iemand een oplossing om highscore op een webpagina te krijgen of in een database of txt file?
We hebben een mame kast op het werk maar de topscore bijhouden is zo een vervelend werkje.
Hangt van het spel af, maar er zijn printjes die je op de pcb kunt plaatsen die dat automatisch doen.

Edit: Had niet gezien dat het om mame ging...

DarthSjaak wijzigde deze reactie 18-09-2015 10:59 (6%)

• D.Hoekstra
quote:
belrpr schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 02:36:
flauw maar...

http://lmgtfy.com/?q=mame+score+save

• belrpr
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 02:57
quote:
Had ik natuurlijk al gedaan. Maar dit is de topscorer op mame zelf in het spel. Ik zoek en manier om de score uit te lezen en dit naar een database te schrijven.

• Automark
Slaat mame het niet gewoon op in een txt of ini file?

• DarthSjaak
quote:
Automark schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:14:
Slaat mame het niet gewoon op in een txt of ini file?
Standaard niet, maar er zijn wel hi score patches voor de source code

• AeronNL
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11-10 21:29
Ik ga binnenkort beginnen met de bouw van een Bartop, en nu vroeg ik me af of jullie tips hebben mbt het verven ervan.
Ik twijfel nog of ik hem zwart maak en er losse vinyl stickers op plak, of dat ik de gehele zijkant en andere delen beplak.
In het eerste geval, is er nog een type verf die jullie aan kunnen raden? Ik ga in ieder geval een mdf grondverf gebruiken. Ook ga ik rollen. Spuiten schijnt beter te zijn hoor ik hier en daar, maar daar heb ik de ruimte en de ervaring niet voor, dus vandaar dat ik het gewoon met een roller (schuim, vilt, vacht?) ga doen.

Ook vroeg ik me af hoe ik het beste de gaten voor het control panel in het plexiglas kan maken? Speedboor? Gatenzaag?

Alvast bedankt!

• DarthSjaak
quote:
AeronNL schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:41:
Ik ga binnenkort beginnen met de bouw van een Bartop, en nu vroeg ik me af of jullie tips hebben mbt het verven ervan.
Ik twijfel nog of ik hem zwart maak en er losse vinyl stickers op plak, of dat ik de gehele zijkant en andere delen beplak.
In het eerste geval, is er nog een type verf die jullie aan kunnen raden? Ik ga in ieder geval een mdf grondverf gebruiken. Ook ga ik rollen. Spuiten schijnt beter te zijn hoor ik hier en daar, maar daar heb ik de ruimte en de ervaring niet voor, dus vandaar dat ik het gewoon met een roller (schuim, vilt, vacht?) ga doen.

Ook vroeg ik me af hoe ik het beste de gaten voor het control panel in het plexiglas kan maken? Speedboor? Gatenzaag?

Alvast bedankt!
Ik gebruik altijd alkyd verf en rol met een schuimroller. Kan ook een mooi resultaat geven, want ik krijg vaak de vraag of het gespoten is.

En anders wrapfolie...

• AeronNL
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11-10 21:29
quote:
DarthSjaak schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:59:
[...]

Ik gebruik altijd alkyd verf en rol met een schuimroller. Kan ook een mooi resultaat geven, want ik krijg vaak de vraag of het gespoten is.

En anders wrapfolie...
Bedankt voor je reactie!
Ik hoorde hier en daar dat een schuimroller een "sinaasappelhuid" effect kan geven, en dat je beter een vilt roller kunt gebruiken, maar als jij er een goed resultaat mee hebt behaald dan moet het wel goed zijn.
Heb je nog tips mbt het verven?

Wrapfolie heb ik geen ervaring mee, is dat niet erg prijzig vergeleken met verf? Of valt dat mee?

AeronNL wijzigde deze reactie 22-09-2015 22:06 (8%)

• Automark
Wrapfolie is idd niet goedkoop ivm met een vinylsticker. Rollen kan prima, je kan het daarna nog goed vlakschuren met een hele fijne (natte) schuurspons.

Bestickeren met Vinyl heeft mijn persoonlijke voorkeur, en als je het "nat" aanbrengt heb je 0 luchtbellen.

• JohnStaakke
Beste experts,

Ik heb bij arcadewinkel.nl een versterker voor mijn kast gekocht, namelijk deze:

http://www.arcadewinkel.n...versterker-universeel-12v

(eerst had ik eenzelfde setje uit de UK gehaald met speakers. Deze speakers gebruik ik nu icm deze versterker)

Afijn, alles aangesloten en wat blijkt? Ik krijg slechts geluid uit 1 kant. Ik dit netjes gemeld bij dearn van arcadewinkel.nl en na wat proberen heeft hij een nieuwe opgestuurd omdat we beiden dachten dat de versterker kapot was.

Wat schetst mijn verbazing? De 2e versterker heeft hetzelfde probleem, alleen is het geluid aan de 'kapotte' kant nu heel zacht ipv afwezig. Kortom; mijn vermoeden is dat er iets mis is in mijn setup.

Wat heb ik gedaan om e.e.a uit te sluiten?

Ik heb de speakers omgedraaid om uit te sluiten dat dit het was. Beide speakers doen het op de 'goede' kant helemaal prima en hard.
Ik heb de audio kabel vervangen met een ander exemplaar. Probleem blijft bestaan.
Ik heb ipv de groene audio uit van mijn moederbord mijn iPhone gepakt. Probleem blijft bestaan.

Kortom, ik begin een beetje door mijn opties heen te raken... iemand nog een idee in welke hoek ik het moet zoeken? Het lijkt me sterk dat ik bij toeval 2x een defecte versterker krijg, maar het kan natuurlijk altijd...

Wat kan ik nog doen om te lokaliseren waar het probleem zit?

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

• Kraz

Kraz

quote:
JohnStaakke schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:38:
Beste experts,

Ik heb bij arcadewinkel.nl een versterker voor mijn kast gekocht, namelijk deze:

http://www.arcadewinkel.n...versterker-universeel-12v

(eerst had ik eenzelfde setje uit de UK gehaald met speakers. Deze speakers gebruik ik nu icm deze versterker)

Afijn, alles aangesloten en wat blijkt? Ik krijg slechts geluid uit 1 kant. Ik dit netjes gemeld bij dearn van arcadewinkel.nl en na wat proberen heeft hij een nieuwe opgestuurd omdat we beiden dachten dat de versterker kapot was.

Wat schetst mijn verbazing? De 2e versterker heeft hetzelfde probleem, alleen is het geluid aan de 'kapotte' kant nu heel zacht ipv afwezig. Kortom; mijn vermoeden is dat er iets mis is in mijn setup.

Wat heb ik gedaan om e.e.a uit te sluiten?

Ik heb de speakers omgedraaid om uit te sluiten dat dit het was. Beide speakers doen het op de 'goede' kant helemaal prima en hard.
Ik heb de audio kabel vervangen met een ander exemplaar. Probleem blijft bestaan.
Ik heb ipv de groene audio uit van mijn moederbord mijn iPhone gepakt. Probleem blijft bestaan.

Kortom, ik begin een beetje door mijn opties heen te raken... iemand nog een idee in welke hoek ik het moet zoeken? Het lijkt me sterk dat ik bij toeval 2x een defecte versterker krijg, maar het kan natuurlijk altijd...

Wat kan ik nog doen om te lokaliseren waar het probleem zit?
Enige wat ik nog kan bedenken is wellicht een brakke voeding? Waarom je dan alleen aan 1 kant geluid hebt kan ik niet verklaren., maar het is iig wel iets wat je nog kunt proberen.

Ik heb destijds deze gebruikt en nooit problemen mee gehad.
12 volt voeding op aangesloten incl. 2 speakers en goan!
Het harder/zachter zetten doe je in de praktijk toch nooit meer nadat je het 1x hebt ingesteld.

• JohnStaakke
Daar dacht ik ook aan, heb het geprobeerd met een directe lijn naar de voeding en een losse 12v adapter, geen verschil...

• JoostBaksteen
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15-10 09:13
Kan je 'panning' instellen op die versterkers? Dat het geluid meer naar links of rechts staat?

ff snel ASP leren

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*