Voornamelijk oude hardware die ik nog had liggen:
- Iiyama 26" als speelveld (1920x1200)
- Fujitsu Siemens 19" (1280x1024) als backplate
- Asus A8N32 SLI Deluxe
- Amd Athlon 64 X2 dual core 4200+
- 4GB RAM
- Nvidia Geforce 7900GT
- 80GB Maxtor hdd
- IPAC4 voor het aansluiten van de knoppen (enorme overkill maar had ik wel liggen)
De hdd ga ik nog vervangen door een ssd en ik hoop nog ergens een betere videokaart te regelen want vooral in Pinball FX2 zijn de tafels eigenlijk te traag, dit zal waarschijnlijk ook een andere voeding betekenen. En zo komen we dus bij de software:
- The Pinball Arcade
- Pinball FX2
En als het mogelijk wil ik nog met een front-end gaan werken zoals PinballX maar tot op heden was dat nog niet helemaal een succes en vooral veel tussenoplossingen. Visual Pinball en Future Pinball heb ik nog niet helemaal uitgeplozen, ik vind het er niet heel mooi uitzien maar zie genoeg langskomen in forums waar het wel mooi oogt dus ik zal wel wat fout doen.
NINjak schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:56:
[...]
Een mini pinball zou ik ook wel willen maken. Denk alleen dat ie (voor mij) dan toch snel te mini wordt aangezien ik dingen zoals magneet schakelaars dan ook wel zou willen hebben om het meer "pinball gevoel" te hebben/krijgen.
Wel een leuk project...
Zoals je boven ziet is het voor mij vooral oude hardware die ik nu gebruik, ik wil deze kast zo mooi mogelijk maken maar dan zonder er enorm veel geld in te steken. Doel van dit alles is namelijk steeds in elke fase te kijken hoe leuk ik het blijf vinden en er ook mee blijf spelen. Zodra deze kast bestickerd en af is weet ik of ik het ECHT leuk vind en heb ik de nodige ervaring opgedaan. Als ik dan weer iets verder ben kan ik dan met redelijke zekerheid aan een fullsize cabinet beginnen op de manier zoals jij ook al beschrijft en dan komen er ook gloednieuwe schermen in want ik merk nu al aan de linkerkant (onderkant scherm) dat de inkijkhoek daar niet is wat het bij een modern scherm is.