Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste
Acties:
  • 432.031 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
DarthSjaak schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Ik zou het zowiezo altijd achter het plexi doen, maar je hebt twee goede alternatieven:

Laten drukken op backlit folie (onlineprinters.nl) en dan achter het plexi (of tussen 2 laagjes plexi).

Of als het heel erg mooi moet:

Laten drukken op de achterkant van plexi (pixartprinting).
Het pixart alternatief valt helaas af. Daarvoor zijn de afmetingen te klein. Backlit folie is een optie, ik zal er eens naar kijken. Sowieso is 2 laagjes plexi geen verkeerde oplossing. Ik ga het eens allemaal bekijken. Gelukkig geen haast mee. 23 april moet ie af zijn dus ik heb nog een maandje :+

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
ksborg schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:14:
[...]

Het pixart alternatief valt helaas af. Daarvoor zijn de afmetingen te klein. Backlit folie is een optie, ik zal er eens naar kijken. Sowieso is 2 laagjes plexi geen verkeerde oplossing. Ik ga het eens allemaal bekijken. Gelukkig geen haast mee. 23 april moet ie af zijn dus ik heb nog een maandje :+
Bij Pixart kun je altijd groter bestellen en dan zelf het plexi op maat maken. Plexi op maat maken gaat heel gemakkelijk met een bovenfrees.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

• gnik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Bellerophon schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:21:
Holy shit wat een gave kast!
Wat heeft zoiets je nou gekost?
Thanks! Ergens tussen de 2000,- en de 2500,-. Ik heb thuis nog wel ergens een spreadsheet met alle kosten. Grote kosten posten waren de computer/scherm/geluid (+-1000,-), artwork (+-250), coin door (+-125,-), control panel. Dit was wel mijn eerste build ooit. Als ik hem nu over zou moeten doen, kan ik hem voor flink wat minder geld maken. Dit komt voornamelijk omdat ik nu beter weet wat voor spullen ik allemaal echt nodig heb.

Hier kan je overigens de build log vinden:http://forum.arcadecontro...p/topic,119175.0/all.html

Nu ben ik met een NES themed bartop bezig. De kosten daarvoor zullen op zo'n 700,- uitkomen.
Buildlog: http://forum.arcadecontro...sg1457259.html#msg1457259
Afbeeldingslocatie: http://forum.arcadecontrols.com/index.php?action=dlattach;topic=133712.0;attach=326380;image

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

gnik schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:04:
[...]

Thanks! Ergens tussen de 2000,- en de 2500,-. Ik heb thuis nog wel ergens een spreadsheet met alle kosten. Grote kosten posten waren de computer/scherm/geluid (+-1000,-), artwork (+-250), coin door (+-125,-), control panel. Dit was wel mijn eerste build ooit. Als ik hem nu over zou moeten doen, kan ik hem voor flink wat minder geld maken. Dit komt voornamelijk omdat ik nu beter weet wat voor spullen ik allemaal echt nodig heb.

Hier kan je overigens de build log vinden:http://forum.arcadecontro...p/topic,119175.0/all.html

Nu ben ik met een NES themed bartop bezig. De kosten daarvoor zullen op zo'n 700,- uitkomen.
[afbeelding]
Ben er wel jaloers op dat je zo extreem handig bent.
Ja ik weet het, mensen kunnen het allemaal leren, maar zoiets is gewoon niet aan mij besteed.

NES kast ziet er ook geweldig uit _/-\o_

PSN: Bellerophon-

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-11 13:54
Nu gaat dit topic over het bouwen van een kast.
Maar heeft men hier ook ervaring met het afbouwen? :)

Ik heb een houten kast die naar de zolder moet, maar is helaas te groot om de trap op te gaan.
(leuningen etc. al verwijderd, lukt echt niet)

Enige mogelijkheid is dus de hele cab uit elkaar halen.
Maar het is aan elkaar gelijmd en getimmerd/geniet.
Hebben jullie tips om de houten panelen van elkaar los te krijgen zonder al teveel schade?

HighFlow.nl // PinballShop.nl

• gnik
Akuma2000 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:19:

Ik heb een houten kast die naar de zolder moet, maar is helaas te groot om de trap op te gaan.

Hebben jullie tips om de houten panelen van elkaar los te krijgen zonder al teveel schade?
Kan die niet van buiten door een raam heen?

• Akuma2000
Nee helaas, ramen zijn te klein. De cab is 2 meter hoog, 80cm breed en 90cm diep :')
Uit elkaar halen en in losse delen omhoog is nu volgens mij echt de enige oplossing.

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Is het een mogelijkheid om vanuit de binnenkant op de platen te slaan zodat de spijkers los getrokken worden ? Eventueel met een schroevendraaier of breekijzer voor de lijmresten los te wrikken. Ik zou in ieder geval zoveel mogelijk van binnenuit proberen te werken zodat de schade achteraf (hopelijk) niet zichtbaar is.

Anders misschien wat foto's plaatsen ?

Mijn YouTube kanaal

• Akuma2000
Ja dat is mogelijk, heb het ook al zo gedaan met paar platen, maar beschadig als nog het hout behoorlijk.

Hier een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Br1Pecj.jpg

• AcXeller
  • Niet online
Dat blijft lastig inderdaad, maar het hout beschadigd ook aan de buiten/zichtbare kant ? Of is het alleen de verf die aan de balken blijft hangen aan de binnenkant ?

Kan alleen nog bedenken om een klein stukje hout te namen en daar dan met een hamer op te slaan (mocht je dat nog niet doen) zodat je het hout niet onnodig beschadigd maar verder weet ik op dit moment ook niets te verzinnen.

Mijn YouTube kanaal

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:56
Als je al een stuk hout gebruikt om daarop te slaan. Kijk dan voor een stukje hout wat in een oud washandje past. Zo voorkom je nog eventueel krassen op je verf 😉

Verwijderd

Hopelijk wil je dat niet doen et een echt klassieke kast

• DarthSjaak
Je kunt de schroeven en spijkers eruit halen en dan eerst kijken of het zachtjes los te kloppen is. Gaat dat niet, dan gebruik je een multitool om het zonder beschadigingen los te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.toolstop.co.uk/components/com_virtuemart/shop_image/product/36a8e6130be2651058c9ee1148172cd4.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door DarthSjaak op 28-03-2015 09:23 ]

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
@gnik: die NES bartop is echt wel gaaf!

• Akuma2000
Bedankt voor de tips heren!

Tis allemaal gelukt, staat nu op zolder helemaal in elkaar en nog steviger dan voordat het uit elkaar ging:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Lox4AE2.jpg

:D

• AcXeller
  • Niet online
Akuma2000 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 22:57:

Tis allemaal gelukt, staat nu op zolder helemaal in elkaar en nog steviger dan voordat het uit elkaar ging:

[afbeelding]

Toch niet te stevig he ? Mocht ie nog een keer naar beneden moeten :+

Ondertussen ben ik de laatste dagen weer druk in sketchup bezig, wil zo langzamerhand toch echt eens gaan beginnen maar wil niet eerder starten dan dat ik alles ontworpen heb. Zie nu al dat een paar knoppen wat dicht op het scherm komen dus dat moet allemaal opgelost zijn voordat we MDF gaan halen (en dus laten zagen voor de ruwe afwerking).

Mijn YouTube kanaal

• Akuma2000
Ik heb het weer in elkaar gezet met houtschroeven ipv spijkers en lijm.
Wel lijm gebruikt waar nodig.

Mocht het ooit weer naar beneden moeten, dan kan ik het losschroeven :)

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Zo dankzij dit topic en de 48 uurs bouw kast is het hier behoorlijk gaan kriebelen. :9~

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cuxjkKG.jpg

Dit gaait draaien op een pi 2 met retropie

Zit nog te wachten op wat spulletjes uit de US maar de kast begint nu redelijke vormen aan te nemen.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• ksborg
BarryKohne schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:12:
Zo dankzij dit topic en de 48 uurs bouw kast is het hier behoorlijk gaan kriebelen. :9~

[afbeelding]

Dit gaait draaien op een pi 2 met retropie

Zit nog te wachten op wat spulletjes uit de US maar de kast begint nu redelijke vormen aan te nemen.
Strak! Ik heb zelf een oude Raspberry Pi gebruikt. Heb nu echter sinds gisteren een Pi2. Wow, wat een onwijs groot verschil in performance. Totaal verrast. M.a.w. mijn oude Pi wordt er direct weer uitgehaald. En dat terwijl ik nog niet eens klaar was met de kast :+

Pi2 draaide overigens Gran Turismo (Playstation) ook zonder issues. Alleen geluid niet getest eigenlijk. Maar power zit er wel in :)

[ Voor 9% gewijzigd door ksborg op 29-03-2015 13:38 ]

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Akuma2000 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 22:57:

[afbeelding]

Point blank :+ Wat een mooie kast. ik herinner me de licht rose gun alleen als donkerrood :+

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• djwesz11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 15:51
Zijn er ergens standaard maten voor een 2 player bartop arcade?
Ik kan niet echt goede bouwtekeningen vinden

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!

• LightMike
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-08-2023

LightMike

Wows LightMike_66

djwesz11 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:14:
Zijn er ergens standaard maten voor een 2 player bartop arcade?
Ik kan niet echt goede bouwtekeningen vinden
Ik zou zeggen kijk eens hier.http://www.instructables....de-Machine-Powered-by-Pi/

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ook weer eens met de arcadekast bezig, zoekend ook naar leuke ideeen.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/2015-03-29%2015.59.02.jpg

Wou eigenlijk niet dat een deur zichtbare scharnieren had, en op een apparte manier open ging
vraag me niet waarom :-D

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/2015-03-29%2015.59.23.jpg

Hierboven komt nog een smal stripje om het een beetje aan te helen.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/2015-03-29%2015.59.42.jpg

Met de digitale flipperkast ben ik momenteel alleen bezig software te installeren afwachtend tot ik een leuke muntslikker kan vinden voor niet al te veel geld.

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-11 12:48
ik ben bezig met een arcade kast te gaan bouwen ik heb alles al helemaal compleet. maar waar halen jullie de knoppen en joystick weg? ik ben heb een 2 player arcade dus heb nodig: 2 joysticks + 6 knoppen + start en select? mischien?

iemand tips alvast bedankt (Wil niet hele dure knoppen)

• DarthSjaak
KevinSetz schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:23:
ik ben bezig met een arcade kast te gaan bouwen ik heb alles al helemaal compleet. maar waar halen jullie de knoppen en joystick weg? ik ben heb een 2 player arcade dus heb nodig: 2 joysticks + 6 knoppen + start en select? mischien?

www.arcadewinkel.nl

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10 08:28
@Sjaak of andere,

Ik ga binnenkort ook een projectje starten. Ik heb wat samples besteld bij wrapfolie.nl. Het enige wat ik me nog af vraag is of je de planken van tevoren wrapt of als de kast al staat. Het lijkt me makkelijker en strakker om het van tevoren te doen maar dan zit je met die gaten... Tips?

Verwijderd

http://www.arcadeshop.de Levert ook snel,
en natuurlijk http://www.ebay.nl/sch/i....button%2Cipac%29&_sacat=0

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 21:50 ]

• DarthSjaak
QlimaX schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:17:
@Sjaak of andere,

Ik ga binnenkort ook een projectje starten. Ik heb wat samples besteld bij wrapfolie.nl. Het enige wat ik me nog af vraag is of je de planken van tevoren wrapt of als de kast al staat. Het lijkt me makkelijker en strakker om het van tevoren te doen maar dan zit je met die gaten... Tips?
Ik doe alles behalve de zijpanelen van te voren. De voorpanelen lijm ik, dus daar zitten geen schroefgaten in. De achterpanelen mogen best schroefgaten in zitten.

In de zijpanelen maak ik nooit gaten. Ik plak de folie daar pas op als de kast klaar is. Iets over de rand zodat de t-molding er mooi overheen valt.

• BarryKohne
Waar kan ik bedrukte folie vandaan halen?

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Verwijderd

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-11 21:30

Ebay is je vriend.
Bij een verkoper uit Frankrijk en een verkoper uit Engeland heb ik bij beide wat gekocht. Was snel geleverd en voor een aardige prijs (ja, incl. de opstuur kosten). Zijn beide op Ebay makkelijk te vinden ;)

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:02

akishop.jp voor als je originele seimitsu en/of sanwa sticks en knoppen zoekt.
Zijn daar spotgoedkoop en verzendkosten zijn ook redelijk.

• JohnStaakke
  • Laatst online: 15-11 22:52
Kent iemand nog een persoon die tegen een vergoeding wat artwork wil maken voor mij? Ben niet zo tevreden met mijn huidige design..

• TeGek

TeGek

JohnStaakke schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:42:
Kent iemand nog een persoon die tegen een vergoeding wat artwork wil maken voor mij? Ben niet zo tevreden met mijn huidige design..
Ik kan heel erg basic dingetjes doen, maar dat is mogelijk ook niet waar je naar zoekt :+ Heb je enig idee wat je wilt? De meeste mensen hier willen hun artwork wel delen.

Trouwens, over artwork gesproken. Niemand heeft zeker een PSD van de artwork van TweakBattle? :+ Ik vind de semi-Mario 8bit look erg leuk en wil het misschien ook gebruiken voor ons kantoor hier. Liever lui als moe zeg maar... ;)

• DarthSjaak
TeGek schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:00:
[...]
Trouwens, over artwork gesproken. Niemand heeft zeker een PSD van de artwork van TweakBattle? :+ Ik vind de semi-Mario 8bit look erg leuk en wil het misschien ook gebruiken voor ons kantoor hier. Liever lui als moe zeg maar... ;)
Ik weet niet of ik dat zomaar mag weggeven, maar het is gewoon gemaakt met de graphics van het spel en dat staat op github.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39

Voor kwaliteit zou ik het gewoon bij een westerse zaak kopen zoals arcadewinkel, wil je goedkoop om te proberen dan moet je alibaba express kijken, voor 3 tientjes heb je daar volledige sets (buttons, encoders, joysticks).

Verwijderd

Die encoder van 7 euro incl shipping heb ik 1 x gebruikt, maar na een week eruit gesloopt, wat een goedkope rommel. Soms herkent windows het usb apparaat niet meer, en moet je herstarten etc. Betaal gewoon een beetje extra voor een ipac, of evt http://kadevice.com

En die hele goedkope knoppen, voelen vaak wat, ehm goedkoop :| en dat is wel wat je de hele tijd vasthoud, als je een kast op budget maakt, zou ik site art denk ik laten vervallen voor iets betere controllers.

• ksborg
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:32:
Die encoder van 7 euro incl shipping heb ik 1 x gebruikt, maar na een week eruit gesloopt, wat een goedkope rommel. Soms herkent windows het usb apparaat niet meer, en moet je herstarten etc. Betaal gewoon een beetje extra voor een ipac, of evt http://kadevice.com

En die hele goedkope knoppen, voelen vaak wat, ehm goedkoop :| en dat is wel wat je de hele tijd vasthoud, als je een kast op budget maakt, zou ik site art denk ik laten vervallen voor iets betere controllers.
Exact wat ik heb gedaan :+. De zijkant zie ik niet als ik erop aan het spelen ben (en daarvoor issie toch vooral gemaakt) :)

• JohnStaakke
[...]

Ik kan heel erg basic dingetjes doen, maar dat is mogelijk ook niet waar je naar zoekt :+ Heb je enig idee wat je wilt? De meeste mensen hier willen hun artwork wel delen.

Ik heb wel goede ideeen wat ik wil, maar zoek wel iemand die net dat kleine zetje kan geven. Zal vanavond wel eens foto plaatsen van de kast in huidige toestand.

• TeGek

TeGek

gnik schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:04:
[...]

[afbeelding]
Het enige waar ik niet uitkom is hoe je de freesranden zo netjes hebt gemaakt! heb je zitten veilen als een gek om ze zo mooi afgerond te krijgen of is er een freestrucje wat ik nog niet ken :+

• DarthSjaak
TeGek schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:24:
[...]

Het enige waar ik niet uitkom is hoe je de freesranden zo netjes hebt gemaakt! heb je zitten veilen als een gek om ze zo mooi afgerond te krijgen of is er een freestrucje wat ik nog niet ken :+
Is dat niet met een afrond frees gedaan?

• TeGek

TeGek

DarthSjaak schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:31:
[...]

Is dat niet met een afrond frees gedaan?
Dat dacht ik ook, maar de afrondfreesjes waarmee ik werk laten altijd nog een kleine verhoging achter. Dit lijkt mij iets TE perfect :+

• DarthSjaak
TeGek schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:36:
[...]

Dat dacht ik ook, maar de afrondfreesjes waarmee ik werk laten altijd nog een kleine verhoging achter. Dit lijkt mij iets TE perfect :+
Een afrond frees hoort geen verhoging achter te laten. Heb je de diepte goed afgesteld?

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53

Sagat

Is pappa x2!

Gezien ik gezegend ben met 2 linkerhanden ga ik kast achterwege laten, maar het lijkt me wel leuk om met een pie2 te spelen, als simpele httpc/xbmc bak, maar tegelijkertijd ook emulator pc. De 'zware' games speel ik dan wel op mijn consoles of desktop. Vraag me alleen af waar de grens loopt, dus wat kan het apparaatje soepel afspelen. Lijkt me dat alles onder de snes geen enkel probleem is. Maar de latere neo geo games? N64...playstation/saturn? En om het relevant te maken. Welke arcade games? Ik hou voornamelijk van het 2d genre dus ik denk dat ik een heel eind kom. Kan me voorstellen dat iets als ikaruga lastig word?
Hoop dat er hier wat mensen met hands on experience zijn :)

10 second ninja DONE

• gnik
TeGek schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:24:
Ik had deze frees gekocht: Bosch POF 1200 AE. Verder gebruik ik uitsluitend freesjes waar een wieltje op zit, van tussen de 10-20 euro per stuk. Voor de Magneto Cab heb ik een 45 graden kantenfrees van Bosch gebruikt. Voor de NES bartop heb ik daarnaast ook een afrond frees van CMT gebruikt (nieuwe build nieuwe tools :)). Ga altijd langzaam te werk en laat de frees het werk doen. Als je veel materiaal moet weghalen, kan je dat beter in meerdere keren doen. Van het freezen wordt het MDF meestal 'harig', dus daarna goed schuren met fijn schuurpapier. Eventueel de zaaglijn sealen met verdund houtlijm en weer na schuren.

Overigens maak ik regelmatig fouten met de frees. Even niet opletten en je hebt een hap uit je plank :( Maar MDF is relatief goedkoop, en je kan beter in het begin fouten maken dan later.

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10 08:28
DarthSjaak schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:08:
[...]
Ik doe alles behalve de zijpanelen van te voren. De voorpanelen lijm ik, dus daar zitten geen schroefgaten in. De achterpanelen mogen best schroefgaten in zitten.

In de zijpanelen maak ik nooit gaten. Ik plak de folie daar pas op als de kast klaar is. Iets over de rand zodat de t-molding er mooi overheen valt.
Precies wat ik moet weten. Bedankt!
gnik schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:47:
[...]
Maar MDF is relatief goedkoop, en je kan beter in het begin fouten maken dan later.
Over hout / materiaal gesproken. Ik twijfel nog heel erg tussen MDF en hardhouten multiplex. Het feit dat multiplex, sterker, lichter en minder stoffig is met bewerken spreekt mij erg aan. MDF is alleen weer makkelijker te bewerken en lekker goedkoop... Ik kom er niet echt uit. Neig nu nog (een beetje) naar multiplex.

Ps. Ziet er fantastisch uit gnik, complimenten.

• JohnStaakke
[...]

Ik zie nu trouwens de Mario 8bit look, fantastisch....ik wilde mijn kast dus ook gaan restylen naar thema "Mario".... misschien toch maar eens kijken wat ik kan vinden.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 07:10
Ik zat al een tijdje mee te lezen in dit topic en ben nu ook begonnen aan een kast (aanstekelijk dit topic :D)
Ik heb op internet wat rondgekeken en een mooi ontwerp gezien voor een zgn lowboy kast. Bij deze wat pics :).

control panel gefreesd:
Afbeeldingslocatie: https://owncloud.interx.nl/owncloud/public.php?service=files&t=5c19d777297105e9d4a2703bcc1fc61d&download

Afbeeldingslocatie: https://owncloud.interx.nl/owncloud/public.php?service=files&t=83553f3dceae4ea348d632df19cdc905&download

Afbeeldingslocatie: https://owncloud.interx.nl/owncloud/public.php?service=files&t=d7c3eac696c72e201e3eea39e7d8dd14&download

Afbeeldingslocatie: https://owncloud.interx.nl/owncloud/public.php?service=files&t=655d95d0a096d605e25c2e0224118165&download

nog wel wat werk te doen dus ;)

Verwijderd

Weet iemand wat voor merk spinner dit is?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/de9sac.jpg

• BarryKohne
_Hades_ schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:37:
Ik zat al een tijdje mee te lezen in dit topic en ben nu ook begonnen aan een kast (aanstekelijk dit topic :D)
Ik heb op internet wat rondgekeken en een mooi ontwerp gezien voor een zgn lowboy kast. Bij deze wat pics :).

control panel gefreesd:

hier stonden plaatjes;)

nog wel wat werk te doen dus ;)
Deftig frees werk! Zou zelf de joysticks onder de plaat gemonteerd hebben.

• DarthSjaak
QlimaX schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:15:

Over hout / materiaal gesproken. Ik twijfel nog heel erg tussen MDF en hardhouten multiplex. Het feit dat multiplex, sterker, lichter en minder stoffig is met bewerken spreekt mij erg aan. MDF is alleen weer makkelijker te bewerken en lekker goedkoop... Ik kom er niet echt uit. Neig nu nog (een beetje) naar multiplex.

Ps. Ziet er fantastisch uit gnik, complimenten.
De meeste mensen (en discussies) gaan toch in de richting van MDF. Het is niet alleen goedkoop en gemakkelijk te bewerken, maar heeft ook bijna geen afwerking nodig. De panelen zijn bijna perfect glad. Dus je kunt meteen schilderen of stickers/folie plakken zonder nabewerking.

En dat MDF wat zwaarder is, is alleen maar prettig, want 99,99999% van de tijd staat de kast toch stil.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 07:10
BarryKohne schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:36:
[...]

Deftig frees werk! Zou zelf de joysticks onder de plaat gemonteerd hebben.
Tnx, daar zat ik achteraf inderdaad ook aan te denken. Ik ben wel van plan om hier nog een plexi/lexaan plaatje overheen te maken zodat je het ijzer zeg maar niet meer ziet en het controlpanel wat makkelijker schoon te houden is. Als het helemaal niets word frees ik het paneeltje gewoon nogmaals uit :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:54:
Tja, dat is natuurlijk ook geen vergelijk. Zelf bouwen zal altijd goedkoper zijn dan in een winkel die personeel heeft, belastingen moet betalen en dan ook nog garantie moet geven.

Dit ding bouwen voor 200 gaat je gewoon never nooit lukken.
Op mp staan nieuwe bartops al voor 275, daar zit weinig winst op:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2015 10:40 . Reden: geen ]

Verwijderd

Hm ook best een lelijk ding.

30 euro hout, 40 euro gebruikt lcd, cheapo joysticks en knoppen 25, 60 in 1 jamma 40 euro, power supply 15, jamma harnass 8, wat persplex, stickers, en nog een paar tientjes voor klein grut en verf. Het lukt wel, maar is idd wel erg krap.

• BarryKohne
En we zijn weer een stuk verder. Moet nog 2 gaten boren voor start en select button. Plexi op maat zagen en daar ook gaten in boren voor knoppen. Maar eerste boot in de kast werkte perfect. >:)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8TiKfTn.jpg

• ksborg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NQC2IgXl.jpg

Alleen nog plexiglas en ik ben klaar. Toch gekozen voor een speakersysteem met subwoofer. De Logitech S220 is daar ideaal voor, die sub heeft voldoende power en is toch heel klein :). Daarnaast ook nog een aluminiumstrip gemaakt onder het control panel ter bescherming :)

Afbeeldingslocatie: http://media.engadget.com/img/product/28/m6w/s220-2gda.jpg

Verwijderd

Wat voor kleur ga je m spuiten? En welke front end is dat?
Mooie kast, wat ben je totaal kwijt qua kosten en tijd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:24:
[...]

Wat voor kleur ga je m spuiten? En welke front end is dat?
http://www.emulationstation.org/

• Ayo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:18

Ayo

Na veel meekijken hier, ook besloten om er eentje te bouwen. Voor een eerste poging en zonder bovenfrees vind ik het meer dan geslaagd.

Sommige delen moeten nog een lik verf krijgen

Specs: ASRock Q1900B-ITX moederbord, Sandisk SSD 64G, Maximus arcade als frontend

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jZJs85V.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mhlMdKd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/48p3jIP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yILLsHx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IEPwhM5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qM6xKZq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b3UIu7O.jpg

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat ziet er zeer goed uit, kudos!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

Deze tweaker heeft een leuke muur thuis:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/bgo0eq.jpg

• ksborg
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:24:
[...]

Mooie kast, wat ben je totaal kwijt qua kosten en tijd?
Ik schat zo rond de 250/300 Euro. Maar heb ook veel dingen moeten kopen die ik later nog weer kan gebruiken (schroeven, verf, etc.) dus het is mogelijk iets minder. Maar heb geen exact overzicht gemaakt. De volgende word in elk geval een full size kast. De bedoeling is om alles in te kopen vooraf en hem in de zomervakantie te bouwen. Dat moet makkelijk lukken :).

• TeGek

TeGek

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:43:
Deze tweaker heeft een leuke muur thuis:

[afbeelding]
Leuk gedaan zo :+ Wat een nerd!

Hele weekend toch nog lekker bezig geweest, de hele kast staat nu en ben rustig bezig het tijdelijke CP aan te passen om een template te maken voor de toekomstige finale versie.

In het weekend de T-molding Slots gesneden en helaas enkele fuckups gemaakt. door het ruimte gebrek ben ik enkele keren halverwege gestopt en ging het natuurlijk mis. gelukkig met wat houtputty kunnen fixen.

Foto tijd!

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/q0t3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/23mvp52.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/tar8up.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/6tfdk9.jpg

• ksborg
TeGek schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:11:
[...]

Hele weekend toch nog lekker bezig geweest, de hele kast staat nu en ben rustig bezig het tijdelijke CP aan te passen om een template te maken voor de toekomstige finale versie.

In het weekend de T-molding Slots gesneden en helaas enkele fuckups gemaakt. door het ruimte gebrek ben ik enkele keren halverwege gestopt en ging het natuurlijk mis. gelukkig met wat houtputty kunnen fixen.

Foto tijd!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Strak hoor. Heb je een bepaald ontwerp gebruikt of uit de losse pols?

• TeGek

TeGek

ksborg schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:27:
[...]

Strak hoor. Heb je een bepaald ontwerp gebruikt of uit de losse pols?
Deze is vooral op basis van Project Mame met natuurlijk wat aanpassingen om alles mooi passend te maken.

Ik hoop vandaag nog even alle gaatjes dicht te plamuren en enkele oneffenheden af te schuren/veilen en dan dit weekend de grondverf erover heen te gooien.

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11 16:35
TeGek schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:11:
[...]

Foto tijd!
Die joystick shafts zijn zo wel erg (te) kort!

De hoeken zijn ook wel erg scherp om de t-molding goed te kunnen buigen. Ik heb de hoeken wat afgerond in mijn ook op project MAME gebaseerde kast: Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82432150/Retrocade/final/standing.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door EMDB op 07-04-2015 14:29 ]

• TeGek

TeGek

EMDB schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:26:
[...]

Neen! Mijn testpaneel is te dik :+

• EMDB
TeGek schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:29:
[...]

Neen! Mijn testpaneel is te dik :+
Die paar mm gaan het hem ook niet doen :)

• TeGek

TeGek

EMDB schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:30:
[...]
Die paar mm gaan het hem ook niet doen :)
18mm MDF VS 3mm metaal+2mm plexi wel hoor. :) Test paneel is echt alleen om de layout te bekijken en te testen.

De hoeken gaan nog afgerond worden voor de T-molding. Ik merkt al met de test stukjes dat het niet echt goed ging.

Had jij wel een ladeblok gemaakt onder het CP? ik heb er toch van af gezien. Ik maak wel wat rear USB poortjes erbij om een keyboard te kunnen aansluiten of een NES/N64 Joystick.

[ Voor 36% gewijzigd door TeGek op 07-04-2015 14:36 ]

Verwijderd

gnik schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:47:
[...]

... Van het freezen wordt het MDF meestal 'harig', dus daarna goed schuren met fijn schuurpapier. Eventueel de zaaglijn sealen met verdund houtlijm en weer na schuren.
...
Om het "harige" van mdf op te lossen kun je ook brushfiller gebruiken.
Is een soort fijne schilderbare plamuur. Wordt veel gebruikt voor de primer om de kopse kanten van MDF en de uitgefreesde delen te "ontharen".

• TeGek

TeGek

EMDB schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:26:
[...]

De hoeken zijn ook wel erg scherp om de t-molding goed te kunnen buigen. Ik heb de hoeken wat afgerond in mijn ook op project MAME gebaseerde kast: [afbeelding]
Toch nog een vraagje. Ik vind hoe je het CP hebt vast gemaakt geniaal. Nu dacht ik deze sloten eerder te zien als "snappers" bij de karwei maar ik kan ze niet terug vinden. Heb jij misschien de precieze naam? Dit systeem is stukken mooier als de magneten op de metaalplaat die ik had verzonnen. Dan kan ik mogelijk toch een houten CP maken. :)

• EMDB
TeGek schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:04:
[...]

Toch nog een vraagje. Ik vind hoe je het CP hebt vast gemaakt geniaal. Nu dacht ik deze sloten eerder te zien als "snappers" bij de karwei maar ik kan ze niet terug vinden. Heb jij misschien de precieze naam? Dit systeem is stukken mooier als de magneten op de metaalplaat die ik had verzonnen. Dan kan ik mogelijk toch een houten CP maken. :)
Geniaal is teveel eer. Het is gewoon de standaard arcade manier.

http://www.arcadeshop.de/...Clamp-adjustable_814.html

• TeGek

TeGek

EMDB schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:10:
[...]
Geniaal is teveel eer. Het is gewoon de standaard arcade manier.

http://www.arcadeshop.de/...Clamp-adjustable_814.html
Dank! ik snap niet waarom ik deze niet vaker terug zie in builds.Het ziet er prima sturdy uit en het control panel blijft wisselbaar.

• ksborg
Stond gisteren Outrun te spelen op m'n bijna gereed zijnde bartop en toen zag ik het ineens: hij wordt Outrun themed! Rood/zwart is ook precies de kleurcombi van de Testarossa in het spel en al vanaf dat ik het spel "vroegah" speelde op de kermis vond ik het geweldig.

Nu nog goed artwork zien te vinden. Not much around.

Verwijderd

ksborg schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:45:
Stond gisteren Outrun te spelen op m'n bijna gereed zijnde bartop en toen zag ik het ineens: hij wordt Outrun themed! Rood/zwart is ook precies de kleurcombi van de Testarossa in het spel en al vanaf dat ik het spel "vroegah" speelde op de kermis vond ik het geweldig.

Nu nog goed artwork zien te vinden. Not much around.
Afbeeldingslocatie: http://i731.photobucket.com/albums/ww312/Militiaman23/For%20Sale%202011/New%20Stuff%20May%202011/IMG_5643.jpg

• ksborg
Wow, dat is wel heel erg strak! Meer info? :+ Zelf gemaakt?

Verwijderd

ksborg schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:07:
[...]

Wow, dat is wel heel erg strak! Meer info? :+ Zelf gemaakt?
Nee, google ;) zoekterm outrun marquee
http://forums.arcade-museum.com/showthread.php?t=197522

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 14:29 ]

• ksborg
Ah zo. Juist, nee ik zoek een high res image van het logo omdat ik er een eigen draai aan wil geven ;). Maar thanks voor de link :)

• EMDB
Ik denk dat de gemiddelde tweaker echt wel weet hoe Google Image Search werkt ...

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:34
Schijnbaar toch niet als er geroepen word niets te kunnen vinden.....

• ksborg
palme50 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:47:
Schijnbaar toch niet als er geroepen word niets te kunnen vinden.....
Schijnbaar toch wel. Maar een vector hiervan (zoals met vele andere logo's wel makkelijk te vinden is) lijkt schaars te zijn. High res materiaal is er evenmin. Daar mijn photoshop skills beperkt zijn wil ik een zo goed mogelijk uitgangspunt. Dat lijkt nu in zoverre gevonden te zijn door het vectorizen en wat aanpassen van een low res bestand (met dank aan een collega).

• TeGek

TeGek

ksborg schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:51:
[...]

Schijnbaar toch wel. Maar een vector hiervan (zoals met vele andere logo's wel makkelijk te vinden is) lijkt schaars te zijn. High res materiaal is er evenmin. Daar mijn photoshop skills beperkt zijn wil ik een zo goed mogelijk uitgangspunt. Dat lijkt nu in zoverre gevonden te zijn door het vectorizen en wat aanpassen van een low res bestand (met dank aan een collega).
De meeste artwork kan je de resolutie wel aardig van uppen. Dat heb ik ook met mijn Mass Effect cabinet moeten doen. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze tutorial

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-11 21:30
Vroeger was er een tool (volgens mij een photoshop addon) om een al bestaande art om te zetten naar vectors waardoor je het wel goed kon vergroten. Het werkte vrij aardig zo ver ik het kan herinneren en ik denk dat dit of een soortgelijk pakket nog steeds moet bestaan.

Aanvulling:
Ik heb ondertussen een programma gevonden die een vector versie van ander formaat kan maken maar het wordt redelijk grof als je dan inzoomt (niet lelijk maar duidelijk wel anders dan bedoelt). Het is wel goed te gebruiken voor bv. simpele logo's waar niet te veel kleur verschil in zit.

Begin dus te twijfelen of die addon er wel een vectoren versie er van maakte en niet gewoon een andere techniek gebruikte ;) Nu begint mij iets te dagen dat het met mogelijk met fractals gebeurde en niet met vectors ;)

Aanvulling 2:
Volgens mij was het Genuine Fractals en de naam zegt alweer genoeg 8)

[ Voor 55% gewijzigd door NINjak op 12-04-2015 11:24 ]

• ametis
Probeer eens Inkscape. Dit is een freeware / opensource teken pakket.
Heb hiermee ook het een en het ander van bitmap naar vector omgezet. Moet zeggen dat het aardig is gelukt. Exacte stappen heb ik zo even niet in mijn hoofd, maar volgens google zou deze uitleg moeten kloppen: http://m.wikihow.com/Trace-an-Image-Using-Inkscape

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 13:12

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Zoeken op outrun decals leverde dit op: http://thearcademan.net/outrun-artwork-decals/

Of deze: https://outrun86.wordpress.com/1-91-outrun-cabinet-art/

[ Voor 28% gewijzigd door sopsop op 14-04-2015 15:35 ]

• ksborg
Thanks. Van die bovenste weet ik het niet, maar de onderste wil een $10 donatie hebben voor z'n werk.

Maar bedankt iedereen voor de suggesties! Ik ben toch voor iets gegaan dat al kant en klaar was en het resultaat vind ik zeker niet verkeerd! :)

1 foto in het licht en één in het donker :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uharQh5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E1WYXYj.jpg

Verder issie vrij basic. En dat blijft ook zo, want in de zomer start ik met m'n full size cab. Dit speelt wel heerlijk overigens, dus kan niet wachten tot ik een 2 player kast heb staan in de woonkamer :)

En ja, dat plakbandje achter de plexi-plaat wordt nog vervangen. Was nu alleen even handig om de plaat er eenvoudig af te krijgen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ksborg op 14-04-2015 15:58 ]

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11 13:15
ksborg schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:50:
[...]

1 foto in het licht en één in het donker :)
~
Ziet er strak uit!

• dearn
Mijn project is ook eindelijk af. Thema is Fix it Felix Jr. (ja van die Dinsey film ;) ). Voorzien van een 14" CRT TV en een gestripte PC.

Hier wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.arcadewinkel.nl/image/data/blog/builds/2015/arcadewinkel-crt-fix-it-felix-jr-bartop/arno-fixit-felix-bartop-crt-upd4-(55).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadewinkel.nl/image/data/blog/builds/2015/arcadewinkel-crt-fix-it-felix-jr-bartop/arno-fixit-felix-bartop-crt-upd4-(56).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadewinkel.nl/image/data/blog/builds/2015/arcadewinkel-crt-fix-it-felix-jr-bartop/arno-fixit-felix-bartop-crt-upd4-(58).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadewinkel.nl/image/data/blog/builds/2015/arcadewinkel-crt-fix-it-felix-jr-bartop/arno-fixit-felix-bartop-crt-upd4-(59).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadewinkel.nl/image/data/blog/builds/2015/arcadewinkel-crt-fix-it-felix-jr-bartop/arno-fixit-felix-bartop-crt-upd4-(60).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadewinkel.nl/image/data/blog/builds/2015/arcadewinkel-crt-fix-it-felix-jr-bartop/arno-fixit-felix-bartop-crt-upd4-(62).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadewinkel.nl/image/data/blog/builds/2015/arcadewinkel-crt-fix-it-felix-jr-bartop/arno-fixit-felix-bartop-crt-upd4-(66).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadewinkel.nl/image/data/blog/builds/2015/arcadewinkel-crt-fix-it-felix-jr-bartop/arno-fixit-felix-bartop-crt-upd4-(67).jpg

Verwijderd

dearn schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:29:
Mijn project is ook eindelijk af. Thema is Fix it Felix Jr. (ja van die Dinsey film ;) ). Voorzien van een 14" CRT TV en een gestripte PC.

Hier wat foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een mooie kast!

• TeGek

TeGek

Hier wat foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Super leuk gedaan! CRT had je nog over of je wilt echt niet op mooie moderne schermen spelen? :+

• dearn
TeGek schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:01:
[...]

Super leuk gedaan! CRT had je nog over of je wilt echt niet op mooie moderne schermen spelen? :+
@davidgilmour Thanks!

@TeGek: Ik had de keuze tussen beide. CRT had ik nog niet eerder gedaan, dat trok mij wel aan. Zeker in combinatie met zo'n kleine werkruimte was het een leuke uitdaging.

Ik gebruik een budget ATI kaartje met een softmod zodat deze 15HZ kan uitsturen. Daarna een kabel gemaakt van VGA naar SCART. Zo krijgt de TV echt RGB signalen binnen.

• gnik
Ziet er schitterend uit! Is er nog een build log ergens?

Verwijderd

Mooie nintende bartop :)

Van al mijn arcade kasten, gaat mijn originele donkey kong nooit weg.

• ksborg
Haha heel mooi dearn! De mijne wordt compleet overshadowed :). Ooit eens ga ik ook zoiets moois maken. De volgende ga ik in ieder geval een hele goede poging mee doen!

• dearn
gnik schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:02:
[...]

Ziet er schitterend uit! Is er nog een build log ergens?
Thanks guys!

Jazeker, die vind je hier http://www.arcadewinkel.n...-bartop-final-part-4.html

Verwijderd

Mooi dat je ook een crt gebruikt, en dan niet een high res pc crt.
Die oude beeldbuizen gaan maar niet kapot, dat zie ik de huidige lcd schermpjes niet doen.

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
CRT is wel het meest klassiek, maar het voordeel van LCD-schermpjes is dat ze vaak wat rustiger zijn. Dat vind ik (persoonlijk) fijner gamen.

Verwijderd

Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, lcd heeft een hoop voordelen; kleiner en veel lichter dus makkelijker in te bouwen, en overal goedkoop verkrijgbaar.

• ametis
dearn schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:12:
[...]

Ik gebruik een budget ATI kaartje met een softmod zodat deze 15HZ kan uitsturen. Daarna een kabel gemaakt van VGA naar SCART. Zo krijgt de TV echt RGB signalen binnen.
Je bedoeld natuurlijk 15kHz en niet 15Hz.. ;)

Voor de rest een prachtige kast..
Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!