Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste
Acties:
  • 430.848 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07
ametis schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:21:
Of een nieuwe Raspberry Pi 2 :9 . Is echt een stukker sneller dan de vorige RPi en heeft nu een quad-core processor, 1GB onboard memory enz.

Weet niet wat je eisen zijn, maar als je een beetje Linux kennis hebt is dit echt een ideale oplossing.
Kost bijna niets (37 euro) en past eigenlijk overal in, super stil, geen hitte vorming etc. Momenteel moeten de emulatoren die hiervoor al bestaan wel nog opnieuw gebouwd (gecompileerd) worden, ben benieuwd wat het dan allemaal aan kan. Voor alvast een voorproefje check http://www.raspberrypi.org/emulation-on-raspberry-pi-2
De "oude" Raspberry Pi heb ik gisteren voor Neo Geo games getest. Qua emulatie helemaal niet verkeerd (op 900mhz OC). Soms wat slowdowns. Bij grote roms stopt het beeld af en toe even. Tot nu toe alleen Metal Slug 5 zonder geluid, de rest lijkt prima te werken.

Je moet alleen voor de games van 50MB+ wel even een bakje koffie halen alvorens ze zijn opgestart. Bij Metal Slug 5 duurt dat enkele minuten.

Alleen in dat opzicht al zou ik voor een krachtigere machine gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:09:
Hyperspin vind ik persoonlijk niets.
wat moet je met 50 emulatoren en 80.000 roms?
Klopt, 50 emulatoren en 80000 roms slaat ook nergens op. De meeste spelletjes zijn onspeelbaar/werken niet.

Ik heb zelf een kleine hyperspin installatie (alleen mame) en een aangepaste selectie van roms (geen clones, geen mahjong etc,) en dat werkt perfect en het past makkelijk op een 128GB ssd.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Even mijn status tot zover (m'n eerste projectje, bartop om mee te beginnen)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AkohRrHl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthSjaak schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:06:

Ik heb zelf een kleine hyperspin installatie (alleen mame) en een aangepaste selectie van roms (geen clones, geen mahjong etc,) en dat werkt perfect en het past makkelijk op een 128GB ssd.
Ik heb dat ook gehad, iets van 40 of 50 roms, maar hyperspin vind ik gewoon te zwaar. je hebt daarvoor gewoon een redelijk nieuwe pc nodig. Terwijl als je enkel oude roms speelt, je af kan met een p4 of zelfs een p3. (of dus een pi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 10:27

IWriteCode

Less = more

ksborg schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:49:
Even mijn status tot zover (m'n eerste projectje, bartop om mee te beginnen)

[afbeelding]
Ziet er netjes uit! :-)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Thanks. Ik verbaas me er ook over. Ik heb echt geen ervaring met power tools en logisch denken is ook niet altijd m'n sterkste kant :+. Maar heel lastig is het ook nog niet. Moet echter wel een cirkelzaag hebben want met een decoupeerzaag rechte stukken maken is zéér lastig.

Volgende project word een grote kast. Deze maak ik wel af, maar komen goedkope componenten in met een Raspberry Pi. Leuk om af en toe eens te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:06

Xaphod

Inara profiel

hansketwee schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:38:
Eventueel zou een derde mogelijkheid misschien zijn om het computergedeelte dan nieuw te kopen, ik zit dan vooral aan het ASRock AM1H-ITX moederbord te denken. Dit is compact en heeft voldoende mogelijkheden voor wat het moet dienen.

Alvast bedankt.
Ik heb pas een Msi H81M-P33 socket 1150 moederbord, met een Celeron 1840, 4 Gb ram, een picopsu en een 128 Gb Ssd gekocht voor mijn volgende MAME project.
Ongeveer even duur als een AM1 of celeron J1900 oplossing, maar een stuk sneller.
Het stroomverbruik is met de Picopsu max. 40 watt.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-08-2023

LightMike

Wows LightMike_66

Even ook van mij een update. Ben inmiddels al zover dat de kast bijna klaar is. Bediening gaat er vrijdag in en de afwerking kan ik dan zaterdagavond doen.Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/0qn7vpus9qmm9hm/resized_20150126_185558.jpg?dl=1
Het karton wat je ziet is een mal voor de bezel die ik inmiddels heb gezaagd en zwart gemaakt. De LED's zijn aangesloten op de voeding van de computer. En om een indruk te geven mame draait zeer soepel op dit systeem.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/o7jcks419r22hbs/resized_20150127_195728.jpg?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike

LightMike

Wows LightMike_66

Update van mijn project.
Heb de bediening aangesloten en in de kast geplaatst zo ook de bezel voorzien van een acrylplaat in een U profieltje. Vervolgens bezel in de kast geplaatst. en de T-molding aan de voorkant gedaan. Ook heb ik aan de achterkant een aansluiting gemaakt voor de stroom en een button gebruik ik als aan/uit knop. (Deze pc sluit af door 1 druk van de powerknop)
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/iv2rqdv8l2zk15y/resized_20150204_192822.jpg?dl=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/4nma19szd08bu8o/resized_20150215_115028.jpg?dl=1
Daarna heb ik de software getest en de knoppen hun functie gegeven in zowel MAME als in MALA frontend. Heb nu ook geen toetsenbord meer nodig als ik opstart of afsluit.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ri0xpzlx3ngp3zf/resized_20150216_172242.jpg?dl=1De maquee is een tijdelijke... :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Nou, Het hout is binnen hoor! Tinypic find het alleen leuk de fotos ook te kantelen:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/106yf7s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/jt2v42.jpg

Ben echt hartstikke blij ermee. dit weekend wat extra spullen halen en beginnen met het in elkaar zetten, schroeven plamuren etc :+ heb er zin in!

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

voor de minder handige hout masters... ik zag deze op mp.

http://link.marktplaats.nl/m899063659

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
mindcre8r schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:06:
voor de minder handige hout masters... ik zag deze op mp.

http://link.marktplaats.nl/m899063659
Ai, daar worden de echte verzamelaars nooit zo heel blij van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo niet? Zolang het geen echte klassieke cab is, mag je van mij :+ ermee doen wat je wilt.
zn meeste kasten zijn generieke jamma cabs. Al zou ik de artwork van die zaccaria cabs wel origineel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:43:
Hoezo niet? Zolang het geen echte klassieke cab is, mag je van mij :+ ermee doen wat je wilt.
zn meeste kasten zijn generieke jamma cabs. Al zou ik de artwork van die zaccaria cabs wel origineel houden.
Precies, ik zat ook te twijfelen of ik een prefab kastje weer zou kopen zoals m'n JvA of nu zelf iets ging maken. Zelf maken is gewoon veel leuker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Zelf maken is echt superleuk, maar nadat ik nu bezig ben geweest zeg ik 1 ding: nooit meer alles met een decoupeerzaag! Da's gewoon ellendig voor rechte stukken :9.

Maar ik schiet wel lekker op. Moet alleen wachten op speakers en LED's uit China voor ik verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
NINjak schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:14:
[...]

Ai, daar worden de echte verzamelaars nooit zo heel blij van ;)
Vind ze ook nog duur eigenlijk... Heb 60euro voor mn defecte (maar complete) mk kast betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 09-09 15:17
Vraagje, waar hebben jullie je artwork laten afdrukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
JohnStaakke schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:25:
Vraagje, waar hebben jullie je artwork laten afdrukken ?
bij Pixartprinting.nl (zelfklevend PVC)

[ Voor 19% gewijzigd door Campo di Casa op 18-02-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Oké, ziet er goed uit, kwaliteit is ook goed neem ik aan ? En voor je marquee?

Overigens zie ik onder zelfklevend pvc 12 opties staan, waar moet ik op letten?

[ Voor 14% gewijzigd door JohnStaakke op 18-02-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
JohnStaakke schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:55:
[...]

Oké, ziet er goed uit, kwaliteit is ook goed neem ik aan ? En voor je marquee?

Overigens zie ik onder zelfklevend pvc 12 opties staan, waar moet ik op letten?
Ja dat is geen probleem. Ik heb de sticker ook gebruikt voor mijn marqué. Laat nog genoeg ligt door.

Ik had stickers voor glade ondergrond. En daarna gekozen voor stickers met glans. Verder niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrystalViriS schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:31:
[...]

Vind ze ook nog duur eigenlijk... Heb 60euro voor mn defecte (maar complete) mk kast betaald.
Dan heb je wel geluk gehad, ze staan ook voor 300+ te koop, compleet leeg

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ik ben ook een kast begonnen en ze staat al recht met het scherm erin. 9mm mdf, houten latten langs randen ter versteviging. Zelf gezaagd met cirkelzaag op rail.

Momenteel hangt er al een 23" LCD scherm in.
De buttons had ik al van een vorig project, de joysticks moet ik nog bestellen.
Ik had ook nog een heel oude i-pac liggen met ps/2 aansluitingen, maar heb een andere gekocht die via usb werkt op pc én op PS3. Het is de bedoeling om mijn PS3 aan te sluiten en er een Mortal Kombat kast van te maken!
Het artwork ga ik zelf maken en er op stickeren, ik zal dit topic eens moeten doornemen om tips hierover te lezen. :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2rrl4yt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
even een tipje, denk om de ruimte om je monitor, als deze te groot is lijkt de kast niet in verhouding, soms beter om de kast wat minder hoog te maken..

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
sfinx333 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:32:
even een tipje, denk om de ruimte om je monitor, als deze te groot is lijkt de kast niet in verhouding, soms beter om de kast wat minder hoog te maken..
Tenzij de monitor verticaal komt ;). Maar dat vermoed ik in dit geval niet eerlijk gezegd. Waar ik me veel meer zorgen over maak is de stand van de controls. Heel ver voorover :o

[ Voor 10% gewijzigd door ksborg op 21-02-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ksborg schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 08:52:
[...]
Waar ik me veel meer zorgen over maak is de stand van de controls. Heel ver voorover :o
Viel mij ook al op, dat kan niet fijn zijn om zo te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike

LightMike

Wows LightMike_66

sfinx333 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:32:
ksborg schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 08:52:
[...]

Tenzij de monitor verticaal komt ;). Maar dat vermoed ik in dit geval niet eerlijk gezegd. Waar ik me veel meer zorgen over maak is de stand van de controls. Heel ver voorover :o
DarthSjaak schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:57:
[...]
Viel mij ook al op, dat kan niet fijn zijn om zo te spelen .
Ik vraag me af hoog die kast wordt. Ik zelf ben bijna 2 meter. Het kan zijn dat deze persoon erg groot is.. :) :)

[ Voor 20% gewijzigd door LightMike op 21-02-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Campo di Casa schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:49:
[...]

Ja dat is geen probleem. Ik heb de sticker ook gebruikt voor mijn marqué. Laat nog genoeg ligt door.

Ik had stickers voor glade ondergrond. En daarna gekozen voor stickers met glans. Verder niks bijzonders.
Ik heb artwork wat redelijk op maat gemaakt is, moet ik diezelfde maten doorgeven of iets groter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
JohnStaakke schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:13:
[...]

Ik heb artwork wat redelijk op maat gemaakt is, moet ik diezelfde maten doorgeven of iets groter ?
Als ik mij niet vergis bieden ze een pdf bestand aan met de grote die je aangeeft. Op deze pdf is dan de grote aangegeven die jij wil hebben en een veiligheidsmarge van een paar millimeter groter.

Het pdf bestand opende ik met Photoshop en plakte vervolgens daar mijn artwork in. Controleerde de afmetingen en uploade dit pdf bestand naar pixartprinting na het bestellen. Zorg er wel ff voor dat de marge lijntjes niet meer zichtbaar zijn. Beetje zonde als dit word mee geprint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Campo di Casa schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:49:
[...]

Ik heb dus zelf even getest, voor een full colour afbeelding van 160cmx60cm betaal je maar ongeveer 15 euro? dat kan toch bijna niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
TeGek schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:35:
[...]

Ik heb dus zelf even getest, voor een full colour afbeelding van 160cmx60cm betaal je maar ongeveer 15 euro? dat kan toch bijna niet?
Klopt wel hoor, de prijs hangt van het materiaal en afwerking af. Monomeer is goedkoper van polymeer, lamineren maakt het ook iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Ik zie zojuist dat sjaak de video special heeft op de voorpagina, gaaf!

http://tweakers.net/video...asten-van-darthsjaak.html

Ik zie dat de werkplaats al aardig vol begint te raken! Tijd voor uitbreiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
j0rDy schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:29:
Ik zie zojuist dat sjaak de video special heeft op de voorpagina, gaaf!

http://tweakers.net/video...asten-van-darthsjaak.html

Ik zie dat de werkplaats al aardig vol begint te raken! Tijd voor uitbreiding ;)
Ja, echt super dat filmpje...en inderdaad binnenkort ruimte te kort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMonSter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09-2020
TeGek schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:19:
[...]

http://www.terdo.nl/ - Zitten in Zwijndrecht en hebben een prima service. Enorm vriendelijke mensen en zelfs een nieuwe tekening gekregen hoe hun het voor ogen hadden. :)
Cnc frezen hoeft nie zo duur te zijn, als je net als jij deed maar goed aanlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

DarthSjaak schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:18:
[...]

Ja, echt super dat filmpje...en inderdaad binnenkort ruimte te kort ;)
vond het ook echt gaaf om te zien :) Prachtige kasten heb je gemaakt. Ik merk wel dat in de laatste weken de populariteit weer enorm is toegenomen dankzij de T.net coverage ;) ik herinner me een tijd dat er maar 5 man in dit topic poste :+
DeMonSter schreef op zondag 22 februari 2015 @ 20:44:
[...]

Cnc frezen hoeft nie zo duur te zijn, als je net als jij deed maar goed aanlevert.
Ach, ik ben er echt hartstikke blij mee. Nu nog de tijd vinden alles in elkaar te zetten :+ Top werk Guido!

[ Voor 26% gewijzigd door TeGek op 22-02-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

LightMike schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:05:
[...]

[...]

[...]

Ik vraag me af hoog die kast wordt. Ik zelf ben bijna 2 meter. Het kan zijn dat deze persoon erg groot is.. :) :)
Niet echt :P Zijn interessante puntjes van kritiek, is dan ook de eerste keer dat ik zoiets doe. Noteer ik allemaal voor een 2e versie, deze is echt gewoon los uit de pols gemaakt. De plaat waar de buttons in komen ga ik sowieso uitneembaar maken (met magneten) en kan ik eventueel nog horizontaler maken met een opzetstukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Voor mij was het meer een kwestie van de tijd vinden dit projectje weer op te starten, ben er nu al een jaar mee bezig qua uitvoering en al 2 jaar qua idee...zal straks wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

? ? schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:05:
[...]

Niet echt :P Zijn interessante puntjes van kritiek, is dan ook de eerste keer dat ik zoiets doe. Noteer ik allemaal voor een 2e versie, deze is echt gewoon los uit de pols gemaakt. De plaat waar de buttons in komen ga ik sowieso uitneembaar maken (met magneten) en kan ik eventueel nog horizontaler maken met een opzetstukje.
De positie van je CP is echt super belangrijk. Ik weet niet of je het doet voor het bouwen alleen of van plan bent er goed op te gaan gamen maar op die positie met een lange sessie ga je het heel erg voelen aan je polsen. Een kleine kanteling is vaak wel prima maar dit is best veel :)

Zelf ben ik nu bezig met de artwork, gezien Pixelartprinting zo cheapie is kan ik het veroorloven wat mockups te doen :+ Ik ben alleen niet echt een goede designer. Ik vind dat alles wat ik zelf maak vaak zo snel druk is, of dat het heel snel op een samengeraapt zooitje lijkt.

[ Voor 16% gewijzigd door TeGek op 22-02-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Psst, waar haal je die stickers?
nota: eigenlijk zou er een openingstopic moeten komen met al deze informatie in, inclusief links naar shops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40

Rincewind

Take me in your arms tonight

? ? schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:26:
Psst, waar haal je die stickers?
nota: eigenlijk zou er een openingstopic moeten komen met al deze informatie in, inclusief links naar shops...
Ik heb de mijne gehaald bij www.pixartprinting.nl. Goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Foto's van mijn bartop op aanvraag :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

En welk product is dat dan? Al ervaring met de kwaliteit?

[ Voor 34% gewijzigd door ? ? op 23-02-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

? ? schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:19:
PVC stickers voor gladde opervlakte. Als je een paar pagina's terug browsed zie je wat mooie plaatjes van verschillende bestellingen. Kwaliteit is prima.

Ik heb nu eindelijk ook een mooi idee voor de art - De hele kast wordt een Mass Effect 3 kast. Past al heel goed bij het rood/zwart van nu en dan kan ik wat elementen hergebruiken :) heb al op het Mass Effect forum gevraagd of iemand extreem hoge resolutie plaatjes heeft van Commander Shepard. Hopelijk krijg ik reactie en kan ik volgende week de stickers laten drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

? ? schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:19:
Zoals hierboven ook al gezegd is: PVC sticker voor gladde ondergrond. Eerste print ging fout maar dat was vervolgens door hun perfect opgelost (de CMYK-waarden van grijs en zwart waren niet onderscheidend genoeg: eigenlijk mijn fout maar ze hebben het gewoon opnieuw gedrukt _/-\o_ ). Tip: als je stickers gaat ontwerpen voor een bartop ontwerp dan binnen een grootte/sjabloon van 100x100cm. De prijs voor zo'n sticker is hetzelfde als voor een sticker van bijv 50x50cm. Dus groter printen is dus voordeliger.

[ Voor 5% gewijzigd door Rincewind op 23-02-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Zo! eerste sticker is besteld. even als test. Helaas mist de preview hier enorm veel detail :(

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2emmutf.png

Close up:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/vrwvsx.png

[ Voor 34% gewijzigd door TeGek op 24-02-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm heel veel zwart, vaak is dat bij die hele goedkope drukkers vaak niet helemaal mooi egaal zwart.
maar, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:10:
Hmm heel veel zwart, vaak is dat bij die hele goedkope drukkers vaak niet helemaal mooi egaal zwart.
maar, ik ben benieuwd.
Ik hoop dat het goed gaat. Gezien ik nog steeds geen extreem hoge resolutie resources kan vinden heb ik besloten als het er niet netjes uit ziet te moven naar een Super Mario look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
TeGek schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:46:
[...]

Ik hoop dat het goed gaat. Gezien ik nog steeds geen extreem hoge resolutie resources kan vinden heb ik besloten als het er niet netjes uit ziet te moven naar een Super Mario look.
Sideart kan prima op 150 dpi. Ja, het is niet zo mooi als je er met je neus bovenopstaat, maar vanaf een kleine afstand zie je het verschil niet meer.

Het probleem is meestal dat je weet dat het niet op 600 dpi is geprint en dat je dan denkt dat je het verschil ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

DarthSjaak schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:02:
[...]

Sideart kan prima op 150 dpi. Ja, het is niet zo mooi als je er met je neus bovenopstaat, maar vanaf een kleine afstand zie je het verschil niet meer.

Het probleem is meestal dat je weet dat het niet op 600 dpi is geprint en dat je dan denkt dat je het verschil ziet.
Daarvoor heb ik ook een lieve vrouw, haar oordeel gaat tellen :+ Kan mijn placebo-effect geen invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustkiller
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:30
Na lang dit topic lezen heb ik besloten om zelf ook maar is aan de slag te gaan met een arcade kast.

Er komt een oude pc in met MAME erop en enkele andere emulators (snes, nes, ps1 etc... Als de pentium 4 dat aankan)
Als frontend ga ik waarschijnlijk voor game-ex, dit heb ik ook op mijn "multimedia-emulator-pc staan en bevalt mij goed.

Vorig jaar december hout besteld bij de hubo om de hoek, de zijkanten daar laten zagen (ben niet zo goed met de decoupeerzaag).

2 oude 21" crt's geregeld via werk
De viewsonic P810 voor wie nieuwsgierig is

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/2qxq0wj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/14mqec3.jpg

bij arcade world UK een arcade kit voor 2 spelers besteld en begonnen met het maken van het CP
De player en coin buttons moeten er nog bij op.

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/2s18vv4.jpg

Deze week (vakantie) begonnen met de kast zelf.

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2mmdah5.jpg

Iemand nog tips voor een beginnende arcade kast bouwer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Alle componenten zijn binnen op magneten en plexiglas na. De bartop wordt dit weekend zover mogelijk afgemaakt. Helaas wel wat klusjes die lang gaan duren (gaten vullen, schuren, grondverf, etc)

De marquee wordt van plexiglas en ik was nog een beetje aan het kijken hoe ik dat het beste kon doen. De keus is gevallen op gebruik van magneten (platte ronde magneten van 10mm doorsnede en 1mm dun). Het plexiglas dat voor het scherm komt ga ik daar ook mee vastzetten. M'n bevindingen zal ik hier posten zodra ik de boel in elkaar heb zitten (en het eindresultaat uiteraard ook).

De kast wordt zwart met rood. Stickers worden zeer waarschijnlijk wit, maar daar ben ik nog niet geheel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike

LightMike

Wows LightMike_66

dustkiller schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:36:
Na lang dit topic lezen heb ik besloten om zelf ook maar is aan de slag te gaan met een arcade kast.

Er komt een oude pc in met MAME erop en enkele andere emulators (snes, nes, ps1 etc... Als de pentium 4 dat aankan)
Als frontend ga ik waarschijnlijk voor game-ex, dit heb ik ook op mijn "multimedia-emulator-pc staan en bevalt mij goed.

Vorig jaar december hout besteld bij de hubo om de hoek, de zijkanten daar laten zagen (ben niet zo goed met de decoupeerzaag).

2 oude 21" crt's geregeld via werk
De viewsonic P810 voor wie nieuwsgierig is

[afbeelding]
[afbeelding]

bij arcade world UK een arcade kit voor 2 spelers besteld en begonnen met het maken van het CP
De player en coin buttons moeten er nog bij op.

[afbeelding]

Deze week (vakantie) begonnen met de kast zelf.

[afbeelding]

Iemand nog tips voor een beginnende arcade kast bouwer
Ga je de hoeken van de kast nog afronden? Want als je de randen gaat afwerken met T-molding dan werken afgeronde hoeken beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustkiller
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:30
LightMike schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:57:
[...]

Ga je de hoeken van de kast nog afronden? Want als je de randen gaat afwerken met T-molding dan werken afgeronde hoeken beter
T-molding is wel de bedoeling, hier heb ik alleen geen rekening mee gehouden tijdens het tekenen en laten uitzagen, dus dat moet ik nog even oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike

LightMike

Wows LightMike_66

Update...
Heb inmiddels mijn T- molding binnen... Knal Oranje :+ :+ :+ :+ Past goed bij het zwart dat op de zijkant komt. Ga daarvoor wrapfolie bestellen. Wordt ook mat zwart. Gaat er dan ongeveer zo uitzien
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/6ofu1swh3zvoum4/resized_20150227_213940.jpg?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeken gaat prima met tmolding.
wel de achterkant er dan even uitsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Grmbl... mijn ledstrip is niet sterk genoeg om mijn marquee goed te verlichten. Ik heb een RGB-strip gekocht en die heeft helaas geen losse witte leds. Dus dan maar meer 5 meter witte ledstrip gekocht voor €3,57 :) Maar wel weer wachten op de bestelling. Ik twijfelde nog even over CFFL maar toch maar leds genomen. Die kan ik ook wel in de kast kwijt als sfeerverlichting.

Andere vraag: weet iemand een makkelijke manier om MAME-roms uit te zoeken? Ik wil van mijn lijst alle clones eruit gooien want nu zie ik 8x '1942' als game in mijn rom-lijst staan... Kan dat met Romlister en/of clrmamepro? Iemand een suggestie?

[ Voor 25% gewijzigd door Rincewind op 28-02-2015 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een torrent met 10.000+ roms gedownload?

Mijn tip, gewoon alles weggooien, en handmatig max 100 games erop zetten, je speelt normaal toch maar max 15 games, die je echt leuk vind. En dan zit je niet een uur te scrollen door je menu's op zoek naar die ene game.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:28:
Je hebt een torrent met 10.000+ roms gedownload?
Nope. Een keer een rom-lib gekopieerd bij een kennis. Het is/was een bijna complete set (50+gig). En die wil ik als basis wel zo clone-vrij maken.
Mijn tip, gewoon alles weggooien, en handmatig max 100 games erop zetten, je speelt normaal toch maar max 15 games, die je echt leuk vind. En dan zit je niet een uur te scrollen door je menu's op zoek naar die ene game.
Klopt. Heb ik ook maar zoals ik al zie wil ik deze set als 'moederset' gebruiken. En ik heb ook al een meerdere kleinere sets die op mijn bartop staan. Zo heb ik ook alle (!) NES en SNES games en daar heb ik alleen de EU-roms uitgevist die ik leuk vindt. En dan hou je er maar zo'n 100 over per console.

Trouwens, voor de geinteresseerden de staat van mijn bartop tot nu toe:

De voorkant met Emulation Station als frontend (WIP)Afbeeldingslocatie: https://db.tt/r84rc04y

Er komt nog een t-mold strip over de randen langs de knoppenplank en het beeldscherm plus dat ik nog een extra perspexplaatje over de marquee moet doen. En ik ben niet helemaal tevreden over de aansluiting tussen de scherm-plaat en de knoppenbalk. Dat moet uit een stuk perspex overnieuw gedaan worden maar daar heb ik een buigbank (o.i.d) voor nodig. Eb dat gaat binnenkort ook gebeuren :)

De zijkant:Afbeeldingslocatie: https://db.tt/VPi7R1Jm

De achterkant:Afbeeldingslocatie: https://db.tt/gQ7qkTvn
Er komt nog een afdekplaat/gaas over de voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Supergaaf, Rincewind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike

LightMike

Wows LightMike_66

Ziet er erg goed uit, Rincewind
Tetris artwork is erg mooi

Heb het wrapfolie binnen en verwerkt evenals de t-molding. Dit is het resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/wkmjp6gwu4ay8n4/resized_20150302_135038.jpg?dl=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/492ytfee5kanoat/resized_20150302_134950.jpg?dl=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/336yzmfh181mvv5/resized_20150302_142451.jpg?dl=1
De maquee wordt nog veranderd. Daar komt een nieuwe voor.

[ Voor 83% gewijzigd door LightMike op 02-03-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Zo druk bezig, maar wel tijd gehad om bestellingen te regelen :+ Ik heb eindelijk de spullen besteld bij Arno om alle knopjes enz te regelen. Misschien iets vroeg maar ik had sowieso de deur nodig.

Hoe hebben de meeste hier de deur vast gemaakt? Ik denk dat ik hem uitteken met de bovenfrees en dan voorzichtig de binnenkant weghaal. Is dat het beste idee of toch gewoon gaatje boven en dan met de zaag aan de slag te gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Heeft er iemand ervaring met zagen in Lexaan? Ik zie soms mensen die echt (net als hierboven) een perfect glanzend control panel hebben (waarschijnlijk met plexi of lexaan), maar vraag me af wat er gebeurt als je een 28mm speedboor erin zet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

ksborg schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:35:
Heeft er iemand ervaring met zagen in Lexaan? Ik zie soms mensen die echt (net als hierboven) een perfect glanzend control panel hebben (waarschijnlijk met plexi of lexaan), maar vraag me af wat er gebeurt als je een 28mm speedboor erin zet :+
Heel rustig boren, en het tussen 2 planken klemmen en dan lukt het wel prima. Mijn control panel overlays zijn dankzij die tips heel mooi geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
TeGek schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:45:
[...]

Heel rustig boren, en het tussen 2 planken klemmen en dan lukt het wel prima. Mijn control panel overlays zijn dankzij die tips heel mooi geworden :)
Ok thanks! Ik ben benieuwd. Ga het een keer proberen. Niet voor m'n huidige project, maar misschien wel voor een latere. Vind het geweldig materiaal wat echt de indruk geeft dat iets helemaal af is. Maar wel lastig te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Bam! de eerste zit erop;

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B_MjIuiW8AETYWz.jpg

Zoals eerder gezegd, de pixartprinting kwaliteit is echt extreem goed. zo lang je source files netjes worden aangeleverd ;)

[ Voor 40% gewijzigd door TeGek op 03-03-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike

LightMike

Wows LightMike_66

TeGek schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:26:
Bam! de eerste zit erop;

[afbeelding]

Zoals eerder gezegd, de pixartprinting kwaliteit is echt extreem goed. zo lang je source files netjes worden aangeleverd ;)
That's so cool....very nice... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
Vet!! Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
Zo ontzettend gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 08:06
Heel strak! Ging het plakken gemakkelijk? Ik heb er bij mijn eigen cab toch wat kleine luchtbellen onder zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

dearn schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:49:
Heel strak! Ging het plakken gemakkelijk? Ik heb er bij mijn eigen cab toch wat kleine luchtbellen onder zitten
Bellen onder je sticker? Heb je zeepsopwater gebruikt? Dat werkt bij mij perfect. De ondergrond wel goed schoonmaken en dan met een plantenspuit er zeepsopwater op spuiten. Dan is de sticker makkelijk te 'schuiven' en verplaatsen. Nu moet ik wel zeggen dat mijn ondergrond ook 1x was gegrond/gespoten om de MDF wat minder 'harig' te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

dearn schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:49:
Plakken ging super makkelijk, maar er zijn trucjes voor die heel belangrijk zijn. Een goede is om op elke 20cm over de breedte een stuk schilders plakband te doen. en dan per stuk te plakken, Dat helpt enorm. zelf had ik 2 belletjes en helaas 1 schroef die ik vergeten was maar omdat je in stroken werkt is dat makkelijk te herstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
TeGek schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:36:
[...]

Plakken ging super makkelijk, maar er zijn trucjes voor die heel belangrijk zijn. Een goede is om op elke 20cm over de breedte een stuk schilders plakband te doen. en dan per stuk te plakken, Dat helpt enorm. zelf had ik 2 belletjes en helaas 1 schroef die ik vergeten was maar omdat je in stroken werkt is dat makkelijk te herstellen :)
De sticker in stroken van 20cm snijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

DarthSjaak schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:24:
[...]

De sticker in stroken van 20cm snijden?
Nee nee! Ik ben zo slecht in uitleggen :+

om de 20CM doe je afplak plakband en dan plak je in delen elke keer het vast. dan kan je makkelijker herstellen omdat je maar een kleine afstand hebt afgelegd, en weinig het rest afval meteen weg kan gooien.

Ik maak sowieso als de andere stikkers binnen zijn wat foto's van het proces.

[ Voor 8% gewijzigd door TeGek op 05-03-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
Ik heb zelf geen water o.i.d. gebruikt met plakken nee. Gewoon direct op het verfwerk ;). Zal het volgende keer eens proberen.
Rincewind schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:09:
[...]
Bellen onder je sticker? Heb je zeepsopwater gebruikt? Dat werkt bij mij perfect. De ondergrond wel goed schoonmaken en dan met een plantenspuit er zeepsopwater op spuiten. Dan is de sticker makkelijk te 'schuiven' en verplaatsen. Nu moet ik wel zeggen dat mijn ondergrond ook 1x was gegrond/gespoten om de MDF wat minder 'harig' te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Dit weekend een klein beetje m'n bovenfrees zitten testen. Ging goed! in het begin slipte het blad nogal veel, 2 ringetjes er af gehaald en daarna ging het als boter :+ Hopelijk ergens deze week met het goede weer de T-molding slots snijden.

Ik zit er trouwens over de twijfelen of ik eerst ga verven. voor 100 euro heb ik het artwork + de hele binnenkant van de kast bestickered dankzij PixartPrinting. Kan iemand mij zeggen waarom dit een slecht idee zou zijn?

Behalve natuurlijk dat het lui is :+

[ Voor 35% gewijzigd door TeGek op 09-03-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
Ik heb stiekem een heel gaaf idee in mijn hoofd voor een arcadekast. Nu nog arcadekast-geld hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
TeGek schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:48:
Dit weekend een klein beetje m'n bovenfrees zitten testen. Ging goed! in het begin slipte het blad nogal veel, 2 ringetjes er af gehaald en daarna ging het als boter :+ Hopelijk ergens deze week met het goede weer de T-molding slots snijden.

Ik zit er trouwens over de twijfelen of ik eerst ga verven. voor 100 euro heb ik het artwork + de hele binnenkant van de kast bestickered dankzij PixartPrinting. Kan iemand mij zeggen waarom dit een slecht idee zou zijn?

Behalve natuurlijk dat het lui is :+
Ja, het is inderdaad lui. ;) , maar wel een goed idee. Heb je alleen wel rekening gehouden met de achterwand en de bovenkant enzo, want dat is ook nog extra materiaal.

Enige nadeel is misschien dat je dan niets meer kunt lijmen tenzij je een stukje sticker wegsnijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Kleur van de achterwand/control panel (zijdeglans zwart)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j2aq860l.jpg

De buitenkant (hoogglans rood)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7vcUro0l.jpg

Gelijk nog een vraag. Wil graag op de zijkant nog een sticker plakken (bestaande uit een aantal "blokken") in het wit. Is het raadzaam om daar nog een keer blanke lak overheen te sprayen of word dat een fiasco? Heb daar eigenlijk geen ervaring mee.

Voor het control panel zou ik het ook wel willen weten. Als het de verflaag kan beschermen zou ik het zeker doen, maar heb niet echt een idee of dat gaat werken.

[ Voor 51% gewijzigd door ksborg op 16-03-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
Voor wat betreft het controlepaneel, ik plaats er altijd een dun plexiglas plaatje overheen. Je kunt er eventueel een mooie vinyl sticker onder plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
dearn schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:33:
Voor wat betreft het controlepaneel, ik plaats er altijd een dun plexiglas plaatje overheen. Je kunt er eventueel een mooie vinyl sticker onder plaatsen.
Speedboren in plexiglas, gaat dat een beetje goed? Ben er nogal huiverig voor. Heb geen kolomboor dus dat maakt het wel wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
Als je het sandwiched tussen 2 houten plaatjes (MDF) dan gaat dat prima :)
ksborg schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:36:
[...]

Speedboren in plexiglas, gaat dat een beetje goed? Ben er nogal huiverig voor. Heb geen kolomboor dus dat maakt het wel wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
dearn schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:37:

[...]
Oh ja dat was het. Denk dat het voor dit project niet meer aan de orde is, maar voor een volgende zal ik het zeker in overweging nemen :). Wil deze een beetje simpel en niet al te duur houden. Dus vandaar dat ik naar het lak alternatief zat te kijken.

Nou moet ik wel zeggen: de verf die ik hier op smeer zit bij me in huis ook op alle deuren (gewoon 1 laagje) en is behoorlijk krasvast. Vraag me dus af of een extra laag nog nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
dearn schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:37:

[...]
Mijn voorkeur hiervoor gaat uit naar een stappenboor. Werkt perfect. En zo handig om een stappenboor in je collectie boortjes te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Vraagje: Je hebt T-Molding maar je hebt ook een soort dat je over de zijkant heen schuift. Dus eigenlijk een soort U-molding :-)
Weet iemand waar je dat kan krijgen/bestellen in diep rood? De dikte van mijn gebruikte materiaal voor mijn Bartopje is toch wel dun en zo randje ter bescherming is toch wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Ik zie wel eens suggesties voor stickers langskomen (bijv. Pixartprinting). Erg mooi! Nou ben ik eigenlijk op zoek naar carbonlook stickers. Laatst gezien bij iemand die een kast aan het bouwen was (op Facebook), maar is er ook een winkel in Nederland die zoiets verkoopt? Als iemand iets weet hoor ik het graag :)

Een beetje googlen bracht mij hier al. Echter wel heftige prijzen :X

Wat ik me dan nog wel afvraag en eigenlijk nérgens kan vinden: wrapfolie wordt het vaak genoemd en het wordt ingezet voor auto's... Moet je die folie gebruiken op gelakte oppervlakken? Of is grondverf genoeg? M'n control panel is nog niet in de lak gezet, maar vraag me af of dat wel een voorwaarde is.

[ Voor 46% gewijzigd door ksborg op 23-03-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

ksborg schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:05:
Ik zie wel eens suggesties voor stickers langskomen (bijv. Pixartprinting). Erg mooi! Nou ben ik eigenlijk op zoek naar carbonlook stickers. Laatst gezien bij iemand die een kast aan het bouwen was (op Facebook), maar is er ook een winkel in Nederland die zoiets verkoopt? Als iemand iets weet hoor ik het graag :)

Een beetje googlen bracht mij hier al. Echter wel heftige prijzen :X

Wat ik me dan nog wel afvraag en eigenlijk nérgens kan vinden: wrapfolie wordt het vaak genoemd en het wordt ingezet voor auto's... Moet je die folie gebruiken op gelakte oppervlakken? Of is grondverf genoeg? M'n control panel is nog niet in de lak gezet, maar vraag me af of dat wel een voorwaarde is.
Waar je naar zoekt is Carbon wrapfolie bij de Gamma/praxis/etc noemen ze het Carbon Decoratiefolie. Het is echter goed aan de prijs als je de hele kast ermee wilt doen.

Bij pixartprinting.nl heb je waarschijnlijk voor 1/4 een sticker vel. Maar let wel op dat stickeren moeilijker is als carbon folie omdat er geen luchtkanalen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
TeGek schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:30:
[...]

Waar je naar zoekt is Carbon wrapfolie bij de Gamma/praxis/etc noemen ze het Carbon Decoratiefolie. Het is echter goed aan de prijs als je de hele kast ermee wilt doen.

Bij pixartprinting.nl heb je waarschijnlijk voor 1/4 een sticker vel. Maar let wel op dat stickeren moeilijker is als carbon folie omdat er geen luchtkanalen inzitten.
Decoratiefolie! Thanks. Ik heb het idd op de Praxis website gevonden. Je moet het maar net weten.

Ik ben ervan op de hoogte dat stickeren lastiger is, maar ook wel weer persoonlijker. Ik ga even kijken naar die folie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Wrapfolie (carbon) vind je op wrapfolie.nl. Ik heb er laatst een paar kasten mee gedaan (waarschijnlijk heb je die op facebook gezien).

Folie kan op onbewerkt mdf, maar dan moet je wel een stofvrije ruimte hebben. Anders 1 keer gronden en goed gladschuren en stofvrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Werd gewezen op dit topic nadat ik een CRT-monitor had aangeboden. Iemand interesse?
V&A aangeboden: Samsung 900IFT

Ja, sorry hoor maar vind het echt zonde om dat ding zomaar weg te gooien. :X

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
DarthSjaak schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:29:
Wrapfolie (carbon) vind je op wrapfolie.nl. Ik heb er laatst een paar kasten mee gedaan (waarschijnlijk heb je die op facebook gezien).

Folie kan op onbewerkt mdf, maar dan moet je wel een stofvrije ruimte hebben. Anders 1 keer gronden en goed gladschuren en stofvrij maken.
Het was een kast met een stuurtje erin met carbonfolie. Zeker niet van jou want anders had ik die langs zien komen in je "feature film" op Tweakers :).

Ok, in de grondverf staat ie al en geschuurd is het ook al. Komt goed. Ik heb in eerste instantie een rol gehaald bij de Praxis. Eens kijken hoe dat bevalt. Verder wil ik de volgende kast inderdaad gaan wrappen (volledig). Goed om te weten dat je dan kunt volstaan met een laag grondverf.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansketwee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb nog een vraagje in verband met de ground wire. Moet bij het aansluiten van de ground wire de volgorde gelijk zijn aan de volgorde dat je de knoppen aansluit op de ipac of maakt dit niet uit?
(Dus moet de ground wire bijvoorbeeld van knop 1 naar knop 2 naar knop 3 gaan als je ze zo op de ipac aansluit of mag de ground ook van knop 1 naar knop 3 en dan naar knop 2 gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike

LightMike

Wows LightMike_66

hansketwee schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:39:
Ik heb nog een vraagje in verband met de ground wire. Moet bij het aansluiten van de ground wire de volgorde gelijk zijn aan de volgorde dat je de knoppen aansluit op de ipac of maakt dit niet uit?
(Dus moet de ground wire bijvoorbeeld van knop 1 naar knop 2 naar knop 3 gaan als je ze zo op de ipac aansluit of mag de ground ook van knop 1 naar knop 3 en dan naar knop 2 gaan).
Het maakt niet uit hoe de ground wire is aangesloten. De volgorde is niet belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-08 21:31
Vandaag begonnen aan mijn bartop arcade project.
Een paar roms gedownload samen met mame 0.149
Ik heb een paar vragen.

1. Is 6 buttons per player genoeg?
2. Hoeveel en welke ''sercive'' knoppen heb ik nodig?
3. Waar gebruik ik die service knoppen voor?
4. Hoe kan ik scrollen in de lijst met games? Ik zie nu alleen een lijst met randoms en ik kan zoeken via het toetsenbord. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er een toetsenbord word aangesloten.

Alvast bedankt!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
djwesz11 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:53:
4. Hoe kan ik scrollen in de lijst met games? Ik zie nu alleen een lijst met randoms en ik kan zoeken via het toetsenbord. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er een toetsenbord word aangesloten.
1.. Ja, tenzij je favoriete games meer knoppen nodig hebben
2.. 1, een exit knop om een spel te stoppen
3. zie 2.
4. Installeer een frontend, bijv mala of hyperspin. Dan krijg je mooie lijstjes waar je met de joystick doorheen kunt scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike

LightMike

Wows LightMike_66

DarthSjaak schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:49:
[...]

1.. Ja, tenzij je favoriete games meer knoppen nodig hebben
2.. 1, een exit knop om een spel te stoppen
3. zie 2.
4. Installeer een frontend, bijv mala of hyperspin. Dan krijg je mooie lijstjes waar je met de joystick doorheen kunt scrollen
Ik heb ook mala als frontend genomen en heb alleen de spellen geïnstalleerd die ik echt leuk vind
Ik gebruik 3 service buttons...1 one player start, 1 coin, en 1 voor exit.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/p787m0ncvyrizyp/resized_20150324_230302.jpg?dl=1
6 buttons is meestal voldoende voor de meeste spellen.. :)

Sorry voor de reflectie in de foto... :-(

[ Voor 3% gewijzigd door LightMike op 24-03-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Voor een 2-player setup heb je, volgens mij, 2 extra buttons nodig. Een player 2 button om als 2e player te kunnen starten en 1 voor coins aan player 2 toe te voegen. Er zijn nl. games die zo werken en dan is 1 coin button dus niet genoeg is.

In de (lowboy) cabinet die ik aan het plannen ben (en al veel spullen voor binnen heb) heb ik hier ook rekening mee gehouden. Jammer genoeg moet ik eerst wat projecten in huis doen voor ik (van mijzelf) werkelijk aan die cabinet kan beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
djwesz11 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:53:
1. Dat hangt natuurlijk af van welke spellen je wilt gaan spelen. De meeste gebruiken er niet meer dan 4, maar fighters zoals street fighter hebben er wel 6 nodig.
2. Geen als je shifted buttons gebruikt, b.v: P1 start + P1 button1 = Exit Ik heb dit voor mijn Magneto Cab gedaan.
3. Wat je maar zou willen: Exit, Pause, Save, Load, Volume up/down, Escape, Enter, Tab
4. Gebruik een frontend: Mala, RetroFE, mGalaxy.

Ik zou eerst maar eens goed kijken welke games je wilt kunnen spelen en daar je controls en layout op aansluiten. Behalve het aan knoppen, moet je ook nog besluiten wat voor andere controls die games nodig hebben: joystick (4-way, 8-way, switchable, analoog), spinner, trackbal, etc.
Als je daar uit bent zou ik eerst de software opzetten. Dan kom je er snel genoeg achter of je service knoppen wilt hebben en hoeveel/welke dan wel precies.

Afbeeldingslocatie: http://forum.arcadecontrols.com/index.php?action=dlattach;topic=119175.0;attach=295030;image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Bijna klaar!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0pyEEaal.jpg

Alleen de bezel nog weer bijwerken... Helaas geen rekening gehouden met de dikte van de laklagen. Nu past ie nét niet meer :X.

Daarna nog:

- Plexiglas bestellen
- Sticker voor marquee bestellen

En dan klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Maak je zo'n mooie kast, dan ga je toch geen sticker voor de marquee gebruiken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
DarthSjaak schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:18:
[...]

Maak je zo'n mooie kast, dan ga je toch geen sticker voor de marquee gebruiken???
Om op het plexiglas te plakken uiteraard. Wat is m'n alternatief? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

gnik schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:58:
[...]

1. Dat hangt natuurlijk af van welke spellen je wilt gaan spelen. De meeste gebruiken er niet meer dan 4, maar fighters zoals street fighter hebben er wel 6 nodig.
2. Geen als je shifted buttons gebruikt, b.v: P1 start + P1 button1 = Exit Ik heb dit voor mijn Magneto Cab gedaan.
3. Wat je maar zou willen: Exit, Pause, Save, Load, Volume up/down, Escape, Enter, Tab
4. Gebruik een frontend: Mala, RetroFE, mGalaxy.

Ik zou eerst maar eens goed kijken welke games je wilt kunnen spelen en daar je controls en layout op aansluiten. Behalve het aan knoppen, moet je ook nog besluiten wat voor andere controls die games nodig hebben: joystick (4-way, 8-way, switchable, analoog), spinner, trackbal, etc.
Als je daar uit bent zou ik eerst de software opzetten. Dan kom je er snel genoeg achter of je service knoppen wilt hebben en hoeveel/welke dan wel precies.

[afbeelding]
Holy shit wat een gave kast!
Wat heeft zoiets je nou gekost?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ksborg schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:20:
[...]

Om op het plexiglas te plakken uiteraard. Wat is m'n alternatief? :9
Ik zou het zowiezo altijd achter het plexi doen, maar je hebt twee goede alternatieven:

Laten drukken op backlit folie (onlineprinters.nl) en dan achter het plexi (of tussen 2 laagjes plexi).

Of als het heel erg mooi moet:

Laten drukken op de achterkant van plexi (pixartprinting).

Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!