Ik ben nu al een tijdje bezig met mijn bartop arcade kast. Ik ben nu op het punt aangekomen dat het computer gedeelte in de kast moet komen en daar zit ik een beetje vast.
Ik heb de keuze tussen een uit elkaar gehaalde laptop (Acer aspire one 8930) en een oudere aldi computer. Beiden hebben vergelijkbare specs.
Mijn hyperspin setup staat op een 3.5" harde schijf, ik wil deze dus ook direct laten opstarten als alles aangezet wordt.
Ik zit nu met het volgende probleem;
De laptop past qua formaat makkelijker in mijn bartop, het probleem is dat de 3,5” harde schijf niet direct op de laptop aangesloten kan worden omdat hij dan nog een extra voeding nodig heeft.
De computer zou dus een betere oplossing zijn, echter is het een standaard ATX moederbord en er is eigenlijk net te weinig ruimte om alles netjes in de bartop te krijgen (als ik de computer gebruik moet de voeding er nog bij en ook een tweede 3,5” harde schijf voor het besturingssysteem).
Ik heb een behuizing om de 3,5” harde schijf op de laptop aan te sluiten maar dan moet ik hem elke keer nog zelf aan zetten dus dat is geen oplossing. Ik heb gezien dat logilink ook een
adapter heeft maar dan gaat het nog via USB en dit lijkt me qua snelheid niet echt ideaal. Ik weet niet of het met deze adapter mogelijk is om de adapter enkel als stroomvoorziening te gebruiken en de harde schijf dan direct op de laptop aan te sluiten met de sata connector.
Eventueel zou een derde mogelijkheid misschien zijn om het computergedeelte dan nieuw te kopen, ik zit dan vooral aan het
ASRock AM1H-ITX moederbord te denken. Dit is compact en heeft voldoende mogelijkheden voor wat het moet dienen.
Wat zou volgens jullie de beste / makkelijkste oplossing zijn, of is er nog een betere manier om de 3,5” harde schijf toch op de laptop aan te sluiten?
Alvast bedankt.