Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste
Acties:
  • 430.851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 15:10
www.shadaloo.eu
Zij handelen ook in oude kasten (import en refurbished kasten uit Japan), je kan ze een mailtje sturen voor wat ze hebben liggen.
Hun loods is in Zoetermeer, das dus redelijk dichtbij Rotterdam :)

Nu heb ik zelf geen MAME kast gebouwd, maar een kant-en-klare Vewlix (refurbished van shadaloo) aangeschaft en wil deze even delen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/deQhwtH.jpg

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Akuma2000 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:44:
www.shadaloo.eu
Zij handelen ook in oude kasten (import en refurbished kasten uit Japan), je kan ze een mailtje sturen voor wat ze hebben liggen.
Hun loods is in Zoetermeer, das dus redelijk dichtbij Rotterdam :)

Nu heb ik zelf geen MAME kast gebouwd, maar een kant-en-klare Vewlix (refurbished van shadaloo) aangeschaft en wil deze even delen :)

[afbeelding]
Gaaaaf! Wat heeft die nou gekost?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:25
@bellerophon zat toevallig het zelfde te denken. Site van shadaloo beken en denk dat het om het volgende model gaat : http://www.shadaloo.eu/sh...es/taito-vewlix-l-cabinet

Dus al met al zoon kleine 2750 euro zonder iets extra's. Mij nog iets te veel maar zeker een leuk hebbedingetje voor later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Het ligt er maar net aan wat ze hebben liggen, niet alles staat op hun website (de mijne is bijvoorbeeld een Vewlix-F cabinet).
Als je een refurbished neemt, is de prijs ook afhankelijk van de staat van de kast.
Je kan ze daarom het beste even een mailtje sturen of bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Voor dat geld krijg/zou ik dat niet/nooit zomaar door "de commissie van het gezamenlijke huishouden" (lees: vriendin) krijgen :) Zeker niet als je voor dat geld (wat op de site staat) eigenlijk een "lege kast" met een grote monitor heb en in principe niks meer. Ja een erg mooie kast, welke ik al eerder nagebouwd heb gezien door mensen (online op bepaalde forums, was volgens mij veel werk) maar voor toch wel veel geld.

Ik ga nog wel eens rekenen, als ik klaar ben, wat die van mij/ons gaat kosten/gekost heb maar ik denk dat ik er nog (en hopelijk) ruim onder blijf. Mogelijk ziet hij er dan niet zo strak uit maar hopelijk strak genoeg naar mijn eigen idee :p Ik maak hem grotendeels voor de oudere games en dan mag ie er ook niet al te modern uit zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Zonde, had in mijn e-mail een akkoord voor een Sega Naomi cabinet voor 800 euro, maar kan die mail nergens meer vinden :'(

Was een geweldige kast om te zien en verkeerde ook in zeer goede kwaliteit... kak ik wil ook een kast :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Als je zo vrij zou willen zijn deze berekeningen met mij of met het forum te delen NINjak, wie weet pak ik er dan wel een nieuwe hobby bij op ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Gillded schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:03:
Als je zo vrij zou willen zijn deze berekeningen met mij of met het forum te delen NINjak, wie weet pak ik er dan wel een nieuwe hobby bij op ^^
Daar heb ik totaal geen probleem mee. Het is ook wel zo netjes om dat te laten zien zodat anderen kunnen zien wat het kost om een soortgelijk iets te bouwen. Je kan altijd besparen op punten waar een ander net een stapje verder gaat. Bij bepaalde builds online laten mensen op een forum vaker zien wat ze kwijt waren bij hun project.

Enkel heb ik al wat spullen zoals een pc (zo goed als (over)compleet) en een 22" CRT monitor die mij geen geld meer gaan kosten want dat hebben ze in het verleden al flink gedaan. ;) De boxen die ik ga/wil gebruiken ben ik nog niet over uit. Ik heb nog wel wat in huis liggen wat ik zou kunnen gebruiken maar misschien wil ik toch een beter geluid dan dat, aangezien ik ook aan een jukebox functie aan het nadenken was.

De rest neem ik natuurlijk allemaal wel mee, ook al zijn de meeste al binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
inmiddels ook weer met een projectje begonnen, een minibartop van 35x35 cm met een mini itx en een 120 gb ssd, nog even wachten op het artwork en dan kan ik hem afmaken, hoop dat alle hardware erin past...

Afbeeldingslocatie: http://www.peterkoopmans.nl/IMG_20141220_151558.jpg

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 15:07
Ziet er netjes uit.

Vraag mij wel eens af hoeveel bartopjes er zijn die gebaseerd zijn op de Weecade. En dat is niet negatief bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Wat ik mij nog afvraag over deze, zal bijvoorbeeld een Raspberry Pi niet een uitkomst bieden als aanstuur plaat ? Of mist deze gewoon een teveelheid in capiciteit ? Beetje flash geheugen er op en lets go. Lijkt me de dat orginele kasten niet heel veel meer hadden aan capiciteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
Ik heb dit ook al gepost in de 48 uur tweakbattle comments, maar misschien vinden de echte bouwers het ook wel leuk.

Er roepen een hoop mensen dat ze het verschil tussen crt en lcd altijd kunnen zien. Dus hieronder staan wat foto's. De bedoeling is te raden welke van een lcd zijn en welke van een crt.

SVP geen discussie over wat nou beter of slechter is, dat moet iedereen zelf weten.

Afbeeldingslocatie: http://hansolo1.home.xs4all.nl/tweakbattle48/test1.png
Afbeeldingslocatie: http://hansolo1.home.xs4all.nl/tweakbattle48/test2.png
Afbeeldingslocatie: http://hansolo1.home.xs4all.nl/tweakbattle48/test3.png

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
mijn ontwerp is trouwens gebaseerd op de verticade, maar dan teruggeschaald en aangepast, weecade is toch twee keer zo groot als die van mij, Campo di Casa, mooie bartop heb je trouwens gemaakt!

[ Voor 11% gewijzigd door sfinx333 op 02-01-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crt zit natuurlijk ook verschil in. Een redelijk late computer crt monitor met hoge resolutie is natuurlijk wel wat anders dan een echte 15khz arcade monitor. Het mooie van een echte arcade monitor is dat ze ook een trail laten zien, zeker bij shooters op een zwarte achtergrond, en zwart is ook echt pikzwart, lcd is dan vaak wat grijzig. Mischien dat een oled al beter word.

Het grote voordeel van lcd is natuurlijk het gewicht, ruimte en overal beschikbaarheid.

Een pc crt vind ik ook niet zo mooi. Een oude tv is al beter

1 arcade monitor of oude low res tv
2 pc monitor crt

Lcd ;)

Edit, dat is mijn voorkeur, niet van die foto's :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik zou denken dat ik het verschil kan zien, maar durf er geen geld op te zetten. Een doorgewinterde purist zal het vast zien... maar ik ben geen purist :)

2 is de CRT.

@sfinx333. Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Ik denk dat het zoiets is:

1= lcd scanline "filter"
2= crt pc monitor
3= crt "arcade" 15khz

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Was toch wel benieuwd wat de hele Burgertime bartop mij nu heeft gekost. Sommige onderdelen had ik al in bezit. Maar heb ik toch maar meegerekend voor de gehele build. Ik heb het wel vermeld in de laatste kolom.

Uiteindelijk valt het mij nog mee. Zeker omdat ik een aantal delen heb kunnen herbruiken. :)

Uitgave overzicht Burgertime bartop. (Dropbox PDF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Leuk kosten overzichtje "Campo di Casa".

Zo weten anderen ook wat ze ongeveer kwijt (zouden) zijn aan een bartop gebouwd rondom een Raspberry Pi. Zelf wilde ik toch wat meer "power" in mijn (thuis) arcade kast en ik heb/had al een portable (test) versie "gemaakt" rond een RPi.

Had alles in een plastic "onderdelen/schroeven koffer" gebouwd welke ik bij een doe-het-zelf zaak, voor een paar euro, gekocht had. Deze voldeed gelijk/vooraf al niet echt (deksel was mogelijk te zwak, brak idd. dus snel en er was er een plankje triplex nodig) en ja... een test versie dus.

Ik ga deze versie nog wel vervangen voor een DIY kast, iets groter met ingebouwde speakers zodat alleen nog maar een monitor nodig is om te kunnen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik ben dus begonnen aan kast nummer 2(en mogelijk nummer 3 als ik een goede prijs vind voor het zaagwerk!).

Beide kasten wil ik maken op basis van Project Mame http://www.koenigs.dk/mame/eng/stepprojectmame.htm

Heeft iemand enig idee waar ik al het grove zaagwerk kan laten doen? Ik heb niet echt een werkplaats waar ik zelf kan zagen :) ik heb Houtopmaatgezaagd.nl gevonden, echter vind ik die net iets te duur voor het project.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
TeGek schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:28:
Ik ben dus begonnen aan kast nummer 2(en mogelijk nummer 3 als ik een goede prijs vind voor het zaagwerk!).

Beide kasten wil ik maken op basis van Project Mame http://www.koenigs.dk/mame/eng/stepprojectmame.htm

Heeft iemand enig idee waar ik al het grove zaagwerk kan laten doen? Ik heb niet echt een werkplaats waar ik zelf kan zagen :) ik heb Houtopmaatgezaagd.nl gevonden, echter vind ik die net iets te duur voor het project.
Hoe grof mag het zaagwerk zijn? Bij de bouwmarkt kun je bijna alles op maat laten zagen als je een duidelijke tekening hebt.

Dan moet je vaak alleen nog de zijpanelen zelf in de goede vorm zagen/frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

DarthSjaak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:31:
[...]

Hoe grof mag het zaagwerk zijn? Bij de bouwmarkt kun je bijna alles op maat laten zagen als je een duidelijke tekening hebt.

Dan moet je vaak alleen nog de zijpanelen zelf in de goede vorm zagen/frezen.
Eigenlijk gaat het ook vooral over de sidepanelen :+

http://www.koenigs.dk/mame/model.pdf

Dat is de tekening. Ik denk momenteel dat het toch slimmer is om het zelf te doen, op bijvoorbeeld m'n dakterras :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
TeGek schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:42:
[...]
Ik denk momenteel dat het toch slimmer is om het zelf te doen, op bijvoorbeeld m'n dakterras :+
Moet het wel een dagje droog zijn :)

Als je het echt niet lukt, mag je wel een middag in mijn werkplaats, maar dan moet je niet te ver van Nijmegen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Floriske biedt van die kasten een compleet CNC-pakketje aan toch?

Ook niet goedkoop, maar wel strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

* floriske.nl heeft zijn freesmachine verkocht dus biedt hij de kits ook niet meer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Voor een bovenfrees is er toch zoiets als een "kopie"frees te koop om zo makkelijk(er) een exacte kopie te maken van bv. een zijkant van een arcade kast (weet iemand de juiste benaming)?

Ik heb sinds kort zelf een bovenfrees gekocht maar die heb ik nog niet gebruikt. Heb wel die van mijn vader ooit gebruikt maar dat is weer een tijd geleden. Heb toen alleen maar gebruikt om vooral een mooi randje ergens aan te maken (geen idee meer wat het was) en een sleuf te vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
DarthSjaak schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:06:
Ik heb dit ook al gepost in de 48 uur tweakbattle comments, maar misschien vinden de echte bouwers het ook wel leuk.

Er roepen een hoop mensen dat ze het verschil tussen crt en lcd altijd kunnen zien. Dus hieronder staan wat foto's. De bedoeling is te raden welke van een lcd zijn en welke van een crt.

SVP geen discussie over wat nou beter of slechter is, dat moet iedereen zelf weten.
Hey DarthSjaak, wat was nou de uitslag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
NINjak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:08:
[...]

Hey DarthSjaak, wat was nou de uitslag? ;)
Ik had het ergens anders al verteld:

#1 is mame met alleen scanlines op een lcd
#2 is mame met bijna alle hlsl opties op dezelfde lcd
#3 is op een CRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
NINjak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:58:
Voor een bovenfrees is er toch zoiets als een "kopie"frees te koop om zo makkelijk(er) een exacte kopie te maken van bv. een zijkant van een arcade kast (weet iemand de juiste benaming)?

Ik heb sinds kort zelf een bovenfrees gekocht maar die heb ik nog niet gebruikt. Heb wel die van mijn vader ooit gebruikt maar dat is weer een tijd geleden. Heb toen alleen maar gebruikt om vooral een mooi randje ergens aan te maken (geen idee meer wat het was) en een sleuf te vrezen.
Klopt. En dat heet ook gewoon een kopieerfrees. Lekker makkelijk :)
https://www.ecotools.nl/kopieerfrees/

Ik heb daar zelf niet mee gewerkt. Ik heb mijn zijkanten gefreesd door middel van een kopieerring en een mal die een aantal millimeters kleiner is i.v.m. De afstand tussen buitenkant kopieerring en snijvlak freesje.
Fyi, de kopieerring monteer je op de voet van je bovenfrees en steekt uit aan de onderkant. Het ziet er uit als een ronde bus wat om je freesje gaat. Door een mal te maken en dit op je werkstuk te plaatsen kan je de kopieerring langs de mal geleiden. Heel simpel.

Beide methodes werken goed. Alleen met een kopieerring moet je opletten met de maatvoering.

[ Voor 11% gewijzigd door Campo di Casa op 10-01-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Campo di Casa schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:46:
[...]

Klopt. En dat heet ook gewoon een kopieerfrees. Lekker makkelijk :)
https://www.ecotools.nl/kopieerfrees/
Ik denk dat je een kantenfrees met lager bedoelde (is ook gewoon een kopieerfrees),:

https://www.ecotools.nl/kantenfrees-25/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Sjaak, net je topic op http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=119032.0 integraal doorgelezen. Man man, petje af hoor!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
DarthSjaak schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:52:
[...]

Ik denk dat je een kantenfrees met lager bedoelde (is ook gewoon een kopieerfrees),:

https://www.ecotools.nl/kantenfrees-25/
Klopt helemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Thanks! Was een erg leuk project en nog steeds heel leuk om op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Nou, tweede offerte voor het zagen is binnen. 200 euro excl BTW. Toch veel meer als dat ik had verwacht. vooral gezien het om 18MM MDF gaat.

Heeft iemand anders nog adresjes om zaken te laten zagen? Het dakterras wordt steeds aantrekkelijker ;) Liefst in omgeving Rotterdam. Als ik binnen een paar dagen niets vind laat ik denk ik het grove werk doen door de praxis/karwei/gamma en ga ik zelf de rest met de hand doen.

[ Voor 5% gewijzigd door TeGek op 12-01-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
TeGek schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:29:
Nou, tweede offerte voor het zagen is binnen. 200 euro excl BTW. Toch veel meer als dat ik had verwacht. vooral gezien het om 18MM MDF gaat.

Heeft iemand anders nog adresjes om zaken te laten zagen? Het dakterras wordt steeds aantrekkelijker ;) Liefst in omgeving Rotterdam. Als ik binnen een paar dagen niets vind laat ik denk ik het grove werk doen door de praxis/karwei/gamma en ga ik zelf de rest met de hand doen.
Is dat voor het zagen van al het hout (zoals in de pdf)? En wordt het dan met een cnc gedaan? Want dan is het helemaal geen slechte prijs.

En is het gewoon mdf of met lakfolie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

DarthSjaak schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:50:
[...]

Is dat voor het zagen van al het hout (zoals in de pdf)? En wordt het dan met een cnc gedaan? Want dan is het helemaal geen slechte prijs.

En is het gewoon mdf of met lakfolie?
Niet CNC en "gewoon" MDF, het is ook niet de hele PDF maar enkel de sidepanelen + het back deel. Vind ik zelf nogal prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik doe dat bij een vriend in de werkplaats, daar staat een cnc die ik mag gebruiken. Maar Rotterdam is niet in de buurt van die werkplaats helaas. Voor een krat bier kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
TeGek schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:02:
[...]

Niet CNC en "gewoon" MDF, het is ook niet de hele PDF maar enkel de sidepanelen + het back deel. Vind ik zelf nogal prijzig.
2 zijpanelen met de hand exact uittekenen, uitzagen, schuren is een man-uurtje of 3 a 4. Dan is het uurtarief 50 a 60 euro. Ook niet echt prijzig te noemen. Die mensen moeten er ook van leven.

Ik zou inderdaad met een kratje bier bij vrienden/kennissen langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik had het zelf gedaan. Neem aan dat je een cabinet begint voor de lol. En daar hoort ook het uitzagen van de zijpanelen bij. Aftekenen/mal maken, bovenfrees (eventueel huren) en je bent met een paar uurtjes klaar. Leuk om het uit te besteden, maar het is nog leuker om straks je cabinet klaar te hebben en te weten dat je alles zelf hebt gedaan. Meer eer van je werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

DarthSjaak schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:10:
[...]

2 zijpanelen met de hand exact uittekenen, uitzagen, schuren is een man-uurtje of 3 a 4. Dan is het uurtarief 50 a 60 euro. Ook niet echt prijzig te noemen. Die mensen moeten er ook van leven.

Ik zou inderdaad met een kratje bier bij vrienden/kennissen langs gaan.
Toch een stukken goedkopere CNC-boer gevonden :) 125 ex btw voor de hele tekening. Dat bevalt me stukken meer :)
Campo di Casa schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:16:
Ik had het zelf gedaan. Neem aan dat je een cabinet begint voor de lol. En daar hoort ook het uitzagen van de zijpanelen bij. Aftekenen/mal maken, bovenfrees (eventueel huren) en je bent met een paar uurtjes klaar. Leuk om het uit te besteden, maar het is nog leuker om straks je cabinet klaar te hebben en te weten dat je alles zelf hebt gedaan. Meer eer van je werk ;)
Ik zou het heel graag willen, en ik heb ook gewoon netjes een bovenfrees voor de T-molding maar het grootste probleem wat ik heb is chronische ruimtegebrek ;)

[ Voor 39% gewijzigd door TeGek op 12-01-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
TeGek schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:20:
[...]

Toch een stukken goedkopere CNC-boer gevonden :) 125 ex btw voor de hele tekening. Dat bevalt me stukken meer :)

[...]
Dat is een heeeel erg goede deal! Welke cnc-boer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

DarthSjaak schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:14:
[...]

Dat is een heeeel erg goede deal! Welke cnc-boer is dat?
http://www.terdo.nl/ - Zitten in Zwijndrecht en hebben een prima service. Enorm vriendelijke mensen en zelfs een nieuwe tekening gekregen hoe hun het voor ogen hadden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
zo nu toch maar even mijn projectje showen hier aangezien hij zo goed als af is..

foto's zijn met mijn telefoon gemaakt in het donker dus kwaliteit valt wat tegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.peterkoopmans.nl/mini3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.peterkoopmans.nl/mini1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.peterkoopmans.nl/mini5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.peterkoopmans.nl/mini1a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.peterkoopmans.nl/mini5a.jpg

hardware:
intel Mini itx met Atom 230 1.6ghz, 1 gb ram, onboard 256 mb vga, 120 gb ssd, led verlichting in marquee en de onderkant van de kast.

Afmeting: 35x35 cm, aan de rechter voorkant heb ik 2 usb en de volume voor de speakers geïntegreerd
Het ontwerp is losjes gebaseerd op de verticade, alleen dan stevig teruggeschaald en aangepast tijdens het bouwproces.

windows 7 en MaLa zijn geïnstalleerd, er staat nu alleen Mame op en alles loopt perfect!

[ Voor 6% gewijzigd door sfinx333 op 15-01-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

sfinx333 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:45:
zo nu toch maar even mijn projectje showen hier aangezien hij zo goed als af is..

foto's zijn met mijn telefoon gemaakt in het donker dus kwaliteit valt wat tegen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

hardware:
intel Mini itx met Atom 230 1.6ghz, 1 gb ram, onboard 256 mb vga, 120 gb ssd, led verlichting in marquee en de onderkant van de kast.

Afmeting: 35x35 cm, aan de rechter voorkant heb ik 2 usb en de volume voor de speakers geïntegreerd
Het ontwerp is losjes gebaseerd op de verticade, alleen dan stevig teruggeschaald en aangepast tijdens het bouwproces.

windows 7 en MaLa zijn geïnstalleerd, er staat nu alleen Mame op en alles loopt perfect!
Super leuke kast! :) Echt waar. Is die Serial sticker aan de achterzijde op vinyl of echt van metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Kun je voor dat frezen zoveel geld vragen? Is dat excl. het materiaal? Misschien kan ik twee kratten bier vragen de volgende keer ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verstekbakker op 12-01-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
thnx TeGek, dat is een vinylsticker, wil nog eens kijken voor metalen plaatjes voor mijn kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak

hardware:

Mooi compact! Netjes gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Zo, bestelling bevestigd en nu even een 2 weekjes wachten en dan aan de slag. Ondertussen lekker bezig aan het denken hoe ik de lade op slot ga doen zonder een zichtbaar slotje er aan te hangen :) alle voorpret is wel het leukst denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

hardware:

Is mooi geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
TeGek schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:56:
Zo, bestelling bevestigd en nu even een 2 weekjes wachten en dan aan de slag. Ondertussen lekker bezig aan het denken hoe ik de lade op slot ga doen zonder een zichtbaar slotje er aan te hangen :) alle voorpret is wel het leukst denk ik :D
'Push to open' ladegeleiders, als je op de voorkant drukt gaat de la open en als je de la dichtdoet, klikt deze weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
@sfinx333, mooie Minicade... ziet er zeer netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
bedankt, was weer een werkje maar uiteindelijk ook weer afgerond, op de naar volgende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx333 prachtig gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
sfinx333 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:37:
bedankt, was weer een werkje maar uiteindelijk ook weer afgerond, op de naar volgende..
Super mooi en leuk zo'n mini arcade :D

Is het een idee om nog eentje te bouwen, zodat je met zijn tweeën kan spelen, gewoon tegenover elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Akuma2000 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:43:
[...]

Super mooi en leuk zo'n mini arcade :D

Is het een idee om nog eentje te bouwen, zodat je met zijn tweeën kan spelen, gewoon tegenover elkaar :)
Naast elkaar zou beter zijn. Zoals zo'n Sega Rally kast. Dat is nog eens een idee; Sega Rally bartop voor 2 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
Verstekbakker schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:30:
[...]

Naast elkaar zou beter zijn. Zoals zo'n Sega Rally kast. Dat is nog eens een idee; Sega Rally bartop voor 2 spelers.
een 2 player fullsize kast lijkt me ook een goed idee..ik ga trouwens niet weer een kast maken van dit formaat, te weinig ruimte en een grote kast kan ik sneller bouwen..

heb trouwens nog wat foto`s bij daglicht toegevoegd.

[ Voor 23% gewijzigd door sfinx333 op 15-01-2015 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Misschien een stomme vraag maaruh...

http://www.arcadewinkel.nl/wiel-haaks-90

Ik heb eerder normale zwenkwieltjes gemonteerd. Maar ik snap niet precies hoe deze gemonteerd moeten worden. Heeft iemand een simpele tekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:16
Die zitten ook op mijn mortal kombat kast. En die zijn gemaakt om te fungeren op dezelfde manier als de wielen van een steekwagentje. Ze zitten dus met z'n tweeën aan de achterkant en als je de kast scheef trekt kun je em wegrijden.

Mijn MK kast is zo zwaar dat die wielen echt zwaar beschadigd zijn na het vervoer de laatste keer en door de harde ruwe betonnen vloer in de garage hier. Na het verhuizen over een poos krijgt ie ook nieuwe wielen.

Ongeveer zo, een deel van het wiel valt dus binnen de kast als het ware:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6231/6300828793_4bd6796247.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door CrystalViriS op 15-01-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
hele fijne wielen, al een aantal keren toegepast, zowel boven als onder van het plaatmateriaal inzagen:

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/p.koopmans27/arcade2/15.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door sfinx333 op 16-01-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Na een flink aantal jaren lurken in deze hoek eindelijk eens iets toe te voegen :)

Zojuist mijn bestelling binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://acxeller.home.xs4all.nl/files/buttons.jpg

Zo kan ik tenminste eerst even gaan uitproberen met minimale kosten of ik ook wel daadwerkelijk ga spelen en niet alleen voor het bouwproject ga. Met een beetje mazzel heb ik in het weekend dus iets moois gemaakt :+

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50
AcXeller schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:42:

Zo kan ik tenminste eerst even gaan uitproberen met minimale kosten of ik ook wel daadwerkelijk ga spelen en niet alleen voor het bouwproject ga. Met een beetje mazzel heb ik in het weekend dus iets moois gemaakt :+
Wat voor project gaat het worden? Hint? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wil je nou ook nog weten waar je materiaal naar toe gaat ? :p

Nou vooruit dan maar, een kleine hint aangezien mijn mega mooie creatie al redelijk klaar is:

Afbeeldingslocatie: http://acxeller.home.xs4all.nl/files/hint.jpg

Ik merk wel dat ik wat massa mis met het doosje maar de breedte komt in de buurt en het is tenminste functioneel. Hier kan ik mee gaan spelen en dan ondertussen een kast ontwerpen.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 20:20
Ik wil graag dat de gebruikte lcd monitor in mijn bartop automatisch aangaat zodra de hoofdschakelaar (achterop) met 220V aangezet wordt. Er loopt dus vanaf de hoofdschakelaar een 220V stekker rechtstreeks naar de monitor (en parallel een naar de PC voeding).

Even los van het feit of de moederbord opgestart is of niet, wil ik dus dat de monitor automatisch aanspringt zonder dat ik hiervoor nog een schakelaar hoef in te drukken. Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Hoe hebben de heren bartop builders dit momenteel opgelost?

Kortsluiten van de monitor poweron/off schakelaar is geen optie omdat je voor het aanzetten het knopje een keer moet in drukken en los laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:16
Ik heb hier nu ook een klein tv'tje waar ik dat probleem mee heb, want daar wilde ik eigenlijk wat mee gaan bouwen. Die gaat alleen maar aan als je daadwerkelijk fysiek de knop indrukt. Voor mijn bartop die nu af is had ik (bij toeval) een schakelaar gekocht die dubbel uitgevoerd is. Dus ipv twee aansluitpunten zitten er 4 op. Mijn idee is dus dat je met zo'n schakelaar twee circuits in één keer kunt kortsluiten en dit is hoe ik het zou oplossen denk ik. Gewoon de knop op het tvtje doorsolderen naar die schakelaar. Op het moment dat de pc stroom krijgt gaat de tv dan ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

AcXeller schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:59:

Nou vooruit dan maar, een kleine hint aangezien mijn mega mooie creatie al redelijk klaar is:

[afbeelding]

Ik merk wel dat ik wat massa mis met het doosje maar de breedte komt in de buurt en het is tenminste functioneel. Hier kan ik mee gaan spelen en dan ondertussen een kast ontwerpen.
Ha! Nu heb ik ook inspiratie! Wat een leuk compact pinball-ding! Die ga ik maken voor m'n meisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
CrystalViriS schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:07:
Ik heb hier nu ook een klein tv'tje waar ik dat probleem mee heb, want daar wilde ik eigenlijk wat mee gaan bouwen. Die gaat alleen maar aan als je daadwerkelijk fysiek de knop indrukt. Voor mijn bartop die nu af is had ik (bij toeval) een schakelaar gekocht die dubbel uitgevoerd is. Dus ipv twee aansluitpunten zitten er 4 op. Mijn idee is dus dat je met zo'n schakelaar twee circuits in één keer kunt kortsluiten en dit is hoe ik het zou oplossen denk ik. Gewoon de knop op het tvtje doorsolderen naar die schakelaar. Op het moment dat de pc stroom krijgt gaat de tv dan ook aan.
Bij een LCD monitor is dit anders dan bij een 'oude' tv. Meeste tv's hadden vroeger nog een echte tuimel schakelaar. Bij een LCD monitor is het feitelijk een soort tip-toets. Dus bij indrukken maakt het contact en zodra je los laat is het contact verbroken. Dus bij het aanzetten druk je 1 keer en laat los, hierbij wordt er contact gemaakt en weer verbroken, maar dit zorgt er wel voor dat de monitor aanspringt. Herhaal je de handeling gaat de monitor uit.

Maar hoe krijg ik het ding nu zover dat deze altijd aanspringt bij spanning, zonder dit 'tip-toets' schakelaar te bedienen?
Heb al geprobeerd bij ingehouden aan/uit knop de spanning erop te zetten, maar hierbij gaat het niet vanzelf aan. Pas als ik loslaat en opnieuw indruk en loslaat gaat het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Al mijn LCD monitoren gaan thuis gewoon aan als je ze NIET met de knop op de monitor UITZET maar met een "hoofdschakelaar" (dus monitoren, min of meer, "aan laat staan").

Ik heb alles (van mijn pc) op 1 verlengsnoer (met een schakelaar) en mijn monitoren heb ik, nu en in het verleden, nooit apart uitgezet aangezien dit veel makkelijker is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
NINjak schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:20:
Al mijn LCD monitoren gaan thuis gewoon aan als je ze NIET met de knop op de monitor UITZET maar met een "hoofdschakelaar" (dus monitoren, min of meer, "aan laat staan").

Ik heb alles (van mijn pc) op 1 verlengsnoer (met een schakelaar) en mijn monitoren heb ik, nu en in het verleden, nooit apart uitgezet aangezien dit veel makkelijker is ;).
Ik snap wat je bedoeld, maar de monitor die ik gebruik is een HP LA1951g.
Hier zit geen "hoofdschakelaar" op :-( . Op de bedieningspaneel onder zit helemaal rechts de aan/uit knop.
Dit is een soortgelijk drukknopje zoals de rest van de bedieningsknopjes die erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
ametis schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:58:
Ik wil graag dat de gebruikte lcd monitor in mijn bartop automatisch aangaat zodra de hoofdschakelaar (achterop) met 220V aangezet wordt. Er loopt dus vanaf de hoofdschakelaar een 220V stekker rechtstreeks naar de monitor (en parallel een naar de PC voeding).

Even los van het feit of de moederbord opgestart is of niet, wil ik dus dat de monitor automatisch aanspringt zonder dat ik hiervoor nog een schakelaar hoef in te drukken. Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Hoe hebben de heren bartop builders dit momenteel opgelost?

Kortsluiten van de monitor poweron/off schakelaar is geen optie omdat je voor het aanzetten het knopje een keer moet in drukken en los laten..
ik heb alle 230 v stekkers in een verlengsnoer gedaan en dat verlengsnoer weer aan de 230 aan de achterkant, en dan daar weer een schakelaar aan, dus tv of lcd en andere harware kun je aan/uitschakelen met 1 schakelaar... Als je een pc gebruik ik altijd nog een extra momentschakelaar die ik op het moederboard van de pc aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
ametis schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:04:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar de monitor die ik gebruik is een HP LA1951g.
Hier zit geen "hoofdschakelaar" op :-( . Op de bedieningspaneel onder zit helemaal rechts de aan/uit knop.
Dit is een soortgelijk drukknopje zoals de rest van de bedieningsknopjes die erop zit.
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Ik gebruik dus de "hoofdschakelaar" van de verlengsnoer (waarmee je dus alles in 1x uitzet als je die gebruikt) dus niet diegene op de monitoren evt. zelf zitten!

De monitoren staan dus nog aan (lampje brand) als ik die omzet en alles van spanning wordt afgesloten. De volgende keer dat ik die weer omzet dan gaan de monitoren weer gewoon in de stand waar ze waren gebleven (aan dus).

[ Voor 7% gewijzigd door NINjak op 25-01-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
NINjak schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:20:
[...]

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Ik gebruik dus de "hoofdschakelaar" van de verlengsnoer (waarmee je dus alles in 1x uitzet als je die gebruikt) dus niet diegene op de monitoren evt. zelf zitten!

De monitoren staan dus nog aan (lampje brand) als ik die omzet en alles van spanning wordt afgesloten. De volgende keer dat ik die weer omzet dan gaan de monitoren weer gewoon in de stand waar ze waren gebleven (aan dus).
Jou monitor heeft dan waarschijnlijk een soort wip schakelaar die je op 'aan' laat staan en zodra je er spanning op zet dat het vanzelf altijd aan springt.

Bij mij gaat wat jij beschrijft niet op. Er zit geen wip schakelaar op wat je dus eerst op 'aan' kunt wippen zodat het vanzelf bij aansluiten voeding altijd aan springt.

Als er spanning op staat gaat er dus niets aan. Pas als ik de druk schakelaar een keer indruk en los laat gaat de monitor aan. Dit is dus heel wat anders dan alleen de spanning erop zetten, want dat is het probleem niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Ehhh, nee beide (huidig in gebruik) monitoren hebben niet zo'n schakelaar op de monitor zelf.

Een oude monitor (20" Viewsonic) heeft die wel maar reageerde precies het zelfde als de huidige 2 (een 24"Samsung en een 24"Dell). Kan je niet in de settings van de monitor ergens aangeven dat er bij een "power loss" dat ie in de laatste stand terug komt?

Ik kan mij iets herinneren dat ik iets in het verleden ergens zoiets gezien heb, bij een monitor, maar bij welke dat was geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Mijn monitor reageerd hetzelfde als die van NINjak. Maar voor de zekerheid heb ik het control strip (printplaatje) met de aan/uit switch uit de bezel gesloopt, en op de achterkant van de monitor bevestigd. Dit omdat ik er anders niet meer bij kan doordat in mijn Bartop de bezel strak tegen de monitor zit.

Je zou kunnen kijken of je 2 draadjes kan solderen aan het drukknopje. Dus eerst kijken of je met een stukje koper draad de monitor kan laten aanspringen.

Ik heb dat ook eens gedaan bij een oude laptop. Nu ben ik geen ster in solderen maar het werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
NINjak schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:44:
Ehhh, nee beide (huidig in gebruik) monitoren hebben niet zo'n schakelaar op de monitor zelf.

Een oude monitor (20" Viewsonic) heeft die wel maar reageerde precies het zelfde als de huidige 2 (een 24"Samsung en een 24"Dell). Kan je niet in de settings van de monitor ergens aangeven dat er bij een "power loss" dat ie in de laatste stand terug komt?

Ik kan mij iets herinneren dat ik iets in het verleden ergens zoiets gezien heb, bij een monitor, maar bij welke dat was geen idee.
NINjak bedankt, je hebt me precies in de goede richting geduwd voor de oplossing!

Na even wat googlen heb ik het volgende gevonden voor mijn monitor, dit werkt bij mij. Door de power knop ongeveer 10 seconden vast te houden gaat de monitor in een "Power Button Lockout" mode. Hierdoor werkt de power knop niet meer (is dus vergrendeld) maar springt de monitor automatisch aan zodra de 230v aangezet wordt. Precies wat ik nodig had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50
AcXeller schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:59:

~

Nice een visual pinball! Staat ook nog op mijn wensenlijst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

dearn schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:54:
[...]

Nice een visual pinball! Staat ook nog op mijn wensenlijst :9
Je hebt alle spullen waarschijnlijk al liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
moar pinballs please

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
ametis schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:41:
[...]

NINjak bedankt, je hebt me precies in de goede richting geduwd voor de oplossing!

Na even wat googlen heb ik het volgende gevonden voor mijn monitor, dit werkt bij mij. Door de power knop ongeveer 10 seconden vast te houden gaat de monitor in een "Power Button Lockout" mode. Hierdoor werkt de power knop niet meer (is dus vergrendeld) maar springt de monitor automatisch aan zodra de 230v aangezet wordt. Precies wat ik nodig had :)
Ben blij dat ik je de goede richting in heb kunnen helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
Als je persé populistisch wilt doen doe het dan in een taal die je beheerst ;-)

(het is more)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

EMDB schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:37:
[...]

(het is more)
Je weet toch dat het 'meme speak' was hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Bellerophon schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:43:
[...]

Je weet toch dat het 'meme speak' was hè?
Ja idd was een grapje ... denk dat emdb slecht is wakker geworden vandaag :P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 10:07
Ook ik ga me er binnenkort maar eens aan wagen. Qua design hoe ik de oude Taito arcade machines aan (waar op koenigs.dk ook een ontwerp van te vinden is). Echter ben ik voornemens hem rood/wit te maken in stijl van de Taito Stations zoals die momenteel in Japan te vinden zijn.

Momenteel ligt er een PC, een AS Rock bordje met Sempron 145 en m'n "oude" Nvidia GTS 240 (1GB) en de installatie daarvan loopt. Ik wil voornamelijk MAME gaan emuleren (ruim begrip, I know), specifiek racing, shoot 'em up en mogelijk wat platform games. Wat me nu nog tegenhoudt om te beginnen is het feit dat het weer kouder word en ik de garage graag vrij houd voor de auto. Bouwwerkzaamheden beginnen dus komend voorjaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-08-2023

LightMike

Wows LightMike_66

Ook ik ben al begonnen met de bouw van een bartop arcade. Wou dat al heel lang doen maar het kwam er maar niet van. Ben geïnspireerd door DarthSjaak. Heb een ontwerp op internet gevonden en naar mijn eigen inzicht veranderd. Sjaak heeft mij alleen de zijpanelen geleverd van MDF dat hij nog had en heeft voor mij, en samen met mij :) , deze op maat gezaagd en gefreesd. En de belangrijke T-molding gleuven gedaan. Ik zal als het lukt wat foto's uploaden.
Ik heb een aantal dingen van Sjaak afgekeken met name de bevestiging van de panelen en de gaten voor de joystick en de buttons. Maar de start- en coin- en exitbutton zitten niet op de besturing maar aan de voorkant.Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/hkyudpj70p4a0wm/resized_20150115_105951.jpg?dl=1

[ Voor 17% gewijzigd door LightMike op 10-02-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 16:33
EMDB schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:37:
[...]

(het is more)
Als je iemand verbetert, doe het dan in een taal die je beheerst ;)

(het is per se)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
LightMike schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:21:
[[url="file:///C:/Users/Gebruiker/Pictures/casemodding/20150115_105951.jpg"]afbeelding[/url]]
Gelukkig voor jou kunnen wij niet op je C schijf kijken, dus wij zien geen foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike

LightMike

Wows LightMike_66

Update van mijn bouw.
Ik had al een heleboel gedaan en hier volgen nog wat foto's. Heb via internetveiling een goede computer op de kop getikt met zowel een 17" als een 19" monitor, allebei 4:3 modellen heb voor de 19" gekozen. Computer volledig gedemonteerd
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/c2h317l6v7vqonz/resized_20150119_195308.jpg?dl=1
Moederbord inclusief grondplaat uit kast gehaald. En vervolgens in de kast gemonteerd
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/5rcx1l85nxqap7l/resized_20150120_205732.jpg?dl=1
DVD rom speler komt er niet in alleen gebruikt om XP pro te installeren

[ Voor 4% gewijzigd door LightMike op 10-02-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike

LightMike

Wows LightMike_66

A-Jay schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:10:
[...]

Gelukkig voor jou kunnen wij niet op je C schijf kijken, dus wij zien geen foto ;)
Hoop dat je ze nu wel ziet :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
LightMike schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:53:
...
DVD rom speler komt er niet in alleen gebruikt om XP pro te installeren
Je weet dat je een iso ook op een bootable USB stick kunt zetten om een OS te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 10:07
EMDB schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:05:
[...]
Je weet dat je een iso ook op een bootable USB stick kunt zetten om een OS te installeren?
Deze oplossing lijkt me een stuk sneller, vooropgesteld dat je de cd al hebt. Die van mij ook even met een USB DVD drive gedaan. Dat werkt over het algemeen ook prima als je toch al een cd hebt liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightMike

LightMike

Wows LightMike_66

Had de cd met pro al. En die dvdrom speler zat ook nog bij de computer. Dus was dit de eenvoudigste oplossing. ...☺☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:06

Xaphod

Inara profiel

Een tip voor de houtbouwers;
Ik had altijd last van de resonantie van de harde schijf, die in een frame aan de zijkant vast zat.
Ik heb de schijf nu opgehangen aan twee lussen gemaakt van een oude fietsbinnenband, hij hangt nu dus helemaal vrij van de kast.
Totaal geen resonantie meer.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog beter, een ssd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansketwee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik ben nu al een tijdje bezig met mijn bartop arcade kast. Ik ben nu op het punt aangekomen dat het computer gedeelte in de kast moet komen en daar zit ik een beetje vast.
Ik heb de keuze tussen een uit elkaar gehaalde laptop (Acer aspire one 8930) en een oudere aldi computer. Beiden hebben vergelijkbare specs.

Mijn hyperspin setup staat op een 3.5" harde schijf, ik wil deze dus ook direct laten opstarten als alles aangezet wordt.
Ik zit nu met het volgende probleem;
De laptop past qua formaat makkelijker in mijn bartop, het probleem is dat de 3,5” harde schijf niet direct op de laptop aangesloten kan worden omdat hij dan nog een extra voeding nodig heeft.

De computer zou dus een betere oplossing zijn, echter is het een standaard ATX moederbord en er is eigenlijk net te weinig ruimte om alles netjes in de bartop te krijgen (als ik de computer gebruik moet de voeding er nog bij en ook een tweede 3,5” harde schijf voor het besturingssysteem).

Ik heb een behuizing om de 3,5” harde schijf op de laptop aan te sluiten maar dan moet ik hem elke keer nog zelf aan zetten dus dat is geen oplossing. Ik heb gezien dat logilink ook een adapter heeft maar dan gaat het nog via USB en dit lijkt me qua snelheid niet echt ideaal. Ik weet niet of het met deze adapter mogelijk is om de adapter enkel als stroomvoorziening te gebruiken en de harde schijf dan direct op de laptop aan te sluiten met de sata connector.

Eventueel zou een derde mogelijkheid misschien zijn om het computergedeelte dan nieuw te kopen, ik zit dan vooral aan het ASRock AM1H-ITX moederbord te denken. Dit is compact en heeft voldoende mogelijkheden voor wat het moet dienen.

Wat zou volgens jullie de beste / makkelijkste oplossing zijn, of is er nog een betere manier om de 3,5” harde schijf toch op de laptop aan te sluiten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Misschien denk ik te makkelijk, maar is het niet makkelijker om een HDD met voldoende ruimte in je laptop te bouwen en daarop vervolgens 2 partities waar je het OS en je image van Hyperspin op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Of een tweedehands ssd? Die zijn ook 2.5 inch.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
hansketwee schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:38:

Eventueel zou een derde mogelijkheid misschien zijn om het computergedeelte dan nieuw te kopen, ik zit dan vooral aan het ASRock AM1H-ITX moederbord te denken. Dit is compact en heeft voldoende mogelijkheden voor wat het moet dienen.

Wat zou volgens jullie de beste / makkelijkste oplossing zijn, of is er nog een betere manier om de 3,5” harde schijf toch op de laptop aan te sluiten?

Alvast bedankt.
Makkelijkste oplossing: gewoon alles nieuw kopen (mini atx, ssd, moederbord met onboard video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansketwee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-04-2024
Bedankt voor jullie reacties!

Het betreft een complete setup op een 2TB schijf, een ssd is dus niet echt een optie.

Ik denk inderdaad dat alles nieuw kopen de beste oplossing zal zijn.
Darth Sjaak, bedoel je een mini ITX ipv ATX zoals in mijn link?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
hansketwee schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:46:

Darth Sjaak, bedoel je een mini ITX ipv ATX zoals in mijn link?
Ik bedoelde mini ATX, maar dat hangt natuurlijk af van de ruimte die je hebt. Of zelfs Micro-ATX, zoals deze: pricewatch: ASRock H81M-HDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
Of een nieuwe Raspberry Pi 2 :9 . Is echt een stukker sneller dan de vorige RPi en heeft nu een quad-core processor, 1GB onboard memory enz.

Weet niet wat je eisen zijn, maar als je een beetje Linux kennis hebt is dit echt een ideale oplossing.
Kost bijna niets (37 euro) en past eigenlijk overal in, super stil, geen hitte vorming etc. Momenteel moeten de emulatoren die hiervoor al bestaan wel nog opnieuw gebouwd (gecompileerd) worden, ben benieuwd wat het dan allemaal aan kan. Voor alvast een voorproefje check http://www.raspberrypi.org/emulation-on-raspberry-pi-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Alleen gaat die hele hyperspin setup dan niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyperspin vind ik persoonlijk niets.
wat moet je met 50 emulatoren en 80.000 roms?

een ssd is toch wel heel prettig, neem dan een ssd voor het os, en zet de roms op een aparte hd. Dan start alles tenminste wel supersnel op.

Ik ben idd ook wel benieuwd naar de prestaties van die pi2, icm met mame. Deze zou toch een katere versie prima moeten kunnen draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2015 23:11 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!