Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 24 ... 37 Laatste
Acties:
  • 430.853 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:40:
Een cocktail cab zou ik ook nog wel eens willen hebben.

Waren die er vroeger eigenlijk wel in NL? In de UK en VS heb ik ze vroeger wel gezien, maar in NL kan ik me dat niet herinneren eigenlijk.
Jaja bij Hommerson in Scheveningen hadden ze er een aantal staan naast een soort bar. Pacman was wel de favoriet geloof ik toen want er stonden er toen minimaal 3 van op de boulevard. Dit was ergens half jaren 80 als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
rikoos schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:18:
[...]

Jaja bij Hommerson in Scheveningen hadden ze er een aantal staan naast een soort bar. Pacman was wel de favoriet geloof ik toen want er stonden er toen minimaal 3 van op de boulevard. Dit was ergens half jaren 80 als ik het goed heb.
Ik heb volgens mij die Pacman cocktail cab nog in de jaren 90 bij Hommerson in Scheveningen zien staan in/rond de tijd dat Mortal Kombat uit was. Tenminste dat is wat ik mij er nog van kan herinneren ik kan er ook een paar jaar naast ziiten ;)

Zelf moet ik binnenkort maar eens echt beginnen met mijn eigen Bartop te bouwen want ik mis die oude games soms best wel en vooral om ze te spelen op een "arcade kast" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
Verstekbakker schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:09:
[...]
Wat kostte dat glas? Custom made neem ik aan of ergens gevonden? Ik heb er een CRT voor, maar heb nog geen oplossing voor de bezel daarvan.
Het glas heb ik op maat laten maken voor 80 euro. Gehard met gepolijste randen.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjoachim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-07 14:37
En ook ik ben begonnen met een arcade kast. Ik heb een wat oudere pc genomen met een intel quad core processor en 8 mb ram. En een ati radeon 6750 als grafische kaart.
Voor het OS heb ik een SSD aangeschaft zodat de machine lekker snel opstart. Hyperspin ben ik op dit moment aan het inrichten. Ik wil er zeker niet te veel spellen op hebben. Onder andere de arcade versies van Street Fighter, Wat klassiekers van Daphne, als ik die ergens te koop kan vinden, en wat andere klassieke arcade games.
Kast ontwerp ben ik aan het tekenen, maar daar ligt nu de prio niet. Ik wil vooral de pc helemaal klaar hebben.
Ik heb een LG L2000 C 20" lcd monitor welke gebruikt gaat worden en alle buttons heb ik inmiddels ook binnen. Deze zijn besteld als voordeelset bij de arcadeshop, je hebt dan voor ongeveer 130 euro een startersset. Waar je genoeg aan zou moeten hebben. Het volgende op het verlanglijstje is een speakerset. Hiervoor wacht ik alleen een leuke aanbieding af. Ik ben van plan een low end 2.1 setje in te bouwen, mijn enige eis is wel dat de bediening via een (bekabelde) remote gaat, zodat ik volume regeling netjes in de kast kan verwerken.

Ik verwacht rond december de pc helemaal ingericht te hebben met games, en artwork dus dan aan de kast zelf te kunnen beginnen.
Nu zit ik alleen met 1 vraag. Ik heb onlangs Ultra Street fighter 4 voor de pc aangeschaft. Deze draait super, en is ook vanuit hyperspin op te starten.
Het valt me alleen op dat ik nogal veel knoppen nodig heb.
De standaard button layout voor player 1 is:
lowpunch:9
midpunch:0
highpunch:-
lp+mp+hp:=
lowkick:o
Midkick:p
Highkick[
lk+mk+hk:]
Focus attack: ;
Trow:L
Personal Attack: '
Red focus: Backslash

Dat zijn dus 12 knoppen per player. Ik heb er maar 6. Nu is het geen probleem om nog 2 knoppen per player erbij te zetten, maar eigenlijk vind ik dat niet zo mooi. En dan kom ik nog te kort.
Is er iemand dit probleem ook heeft ervaren en hoe heeft hij dat opgelost? Ik ben een beetje bang dat ik Street Fighter 4 moet laten liggen hierdoor.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42
Xaphod schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:21:
[...]

Ik vind het toch een hoop geld.
Mijn cab heeft zo'n €200 aan onderdelen gekost, de meeste 2e hands.
Oud moederbordje, Lubuntu en Wahcade erop.
4 jaar geleden mee begonnen, inmiddels m'n 3e moederbord erin, voor de echte klassiekers was het eerste moederbord eigenlijk snel genoeg (Athlon Xp 2100 en een Ati 9200)
Mame, Mess, Daphne en nog een aantal emulators erop en je hebt meer spellen dan je ooit kunt spelen.
Een Linux systeem in een arcade cab is wat lastiger op te zetten, maar als het eenmaal werkt blijft het ook werken.
Het gaat ook om de uitdaging van het zelf bouwen / installeren.
Ik ga mijn bartop opnieuw opbouwen. Zowel de kast als het software gedeelte. De Raspberry gaat er weer uit (ga ik volledig inzetten voor domotica), en ga de oude pc hardware weer inbouwen. Heb ook sinds januari meer ervaring opgedaan met linux (Debian) op mijn standaard pc, en ben wel benieuwd naar jouw ervaring met Lubuntu en Wahcade. Is het goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 20:16
Ben de laatste tijd ook weer wat gevorderd met mijn bartopje. Het enige wat nu nog mist is de marquee. En waarschijnlijk komt er nog art op maar ik weet nog niet wat.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2utkwvd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2pydlvp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/zjjyna.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/e9xmoh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2wlspqp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/x1y62c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/xml4hw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/15z10k0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Ziet er goed uit !!! Leuk die oranje kleur.

Wat voor CPU & Videocard heb je erin zitten? Voldoende power voor Dophin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 17:40

Rincewind

Take me in your arms tonight

CrystalViriS schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:32:
Ben de laatste tijd ook weer wat gevorderd met mijn bartopje. Het enige wat nu nog mist is de marquee. En waarschijnlijk komt er nog art op maar ik weet nog niet wat.
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de lampjes die je bovenaan achter je marquee hebt zitten. Wat zijn dat voor een kleine tl-buisjes?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Rincewind schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:48:
[...]
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de lampjes die je bovenaan achter je marquee hebt zitten. Wat zijn dat vor een kleine tl-buisjes?
Witte ccfl's kent ze vast wel denk ik alleen van casemodding. Wit zie je ze niet zo vaak ze zitten gewoon op de molex van de pc aangesloten. Geven genoeg licht voor de marquee. Schakelaar ervoor zit bij mij bovenop de kast.

Er zit overigens een amd am2 3800+ in met 4gb en een 7800gt (nvidia). Verder een kleine 30 gb? (geloof ik) ssd. Daardoor start ie megasnel meteen uit slaapstand naar hyperspin maar voor hyperspin wat erop draait valt de ssd tegen. Er draaide eerst een stokoude maxtor schijf in en dat starte ook al redelijk snel.Hoewel ik niet zeuren mag. Als je er in 1 keer doorscrollt hapert het maar wie doet dat. Heb alleen arcade titels draaien.

[ Voor 31% gewijzigd door CrystalViriS op 06-11-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
CrystalViriS schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:56:
[...]

Witte ccfl's kent ze vast wel denk ik alleen van casemodding. Wit zie je ze niet zo vaak ze zitten gewoon op de molex van de pc aangesloten. Geven genoeg licht voor de marquee. Schakelaar ervoor zit bij mij bovenop de kast.
Ik heb er daarvan 4 van 30cm in mijn standup cabinet:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82432150/Retrocade/marquee_lighting.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82432150/Retrocade/GoG/marquee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
EMDB schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:11:
[...]

Ik heb er daarvan 4 van 30cm in mijn standup cabinet:

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan best zijn dat ik dat idee dan van jou heb! Had nog een mooie reflector gemaakt van een aquarium lichtkap reflector voor erachter. Maar door te weinig plek in de kast en bang dat het bij de speakers zou zijn resoneren er maar uitgelaten. Geeft evengoed wel genoeg licht gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
CrystalViriS schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:43:
[...]

Kan best zijn dat ik dat idee dan van jou heb! Had nog een mooie reflector gemaakt van een aquarium lichtkap reflector voor erachter. Maar door te weinig plek in de kast en bang dat het bij de speakers zou zijn resoneren er maar uitgelaten. Geeft evengoed wel genoeg licht gelukkig.
Aluminiumfolie werkt ook goed als reflector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik ga mij bezig houden met een nieuwe bartop. Het wordt een bartop gebasseerd op Burger Time.
Zit nog in de beginnende fase, heb wel in gedachten hoe ik het wil hebben alleen wil ik wel dat de bartop zoveel mogelijk trouw blijft aan de echte cabinet. Wordt natuurlijk lastig... formaat is een stuk minder...

Ik zit alleen ff te kijken hoe ik het ga aanpakken met het artwork van de sidepanels. Dit zal bepalend worden voor de vorm doordat de koksmuts van Peter Pepper iets boven de marque uit steekt. Ik ben niet echt bekend met Inkscape maar met wat gepiel heb ik het voor elkaar gekregen om een idee te krijgen hoe het eruit gaat zien op een plaat van 700x600mm. De gebogen lijn bij de CP wil ik wat verder doortrekken en dan dan iets schuin (naar achteren) naar beneden trekken zodat het knikje wat nu zichtbaar is verdwijnt.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7519/15813653365_6ab2416980_z.jpg
test sidepanel by Housekamp, on Flickr

Maar voor de juiste afmetingen wil ik dit op op papier hebben. Dat lijkt mij het makkelijkst. of is er een andere methode? Een raster maken en uitschalen op de plaat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Campo di Casa schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:19:
Maar voor de juiste afmetingen wil ik dit op op papier hebben. Dat lijkt mij het makkelijkst. of is er een andere methode? Een raster maken en uitschalen op de plaat zelf?
Uitprinten op ware grootte. Er zijn meerdere tools voor, maar deze heb ik even snel opgezocht http://www.gdsoftware.dk/more.aspx?id=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Thanks! :)
Vanmorgen de vorm wat aangepast bij de CP (je ziet het niet op de foto, maar de schuinte loopt wat naar achteren), uitgeprint en uitgeknipt. Kan ik straks de zijpanelen mooi op maat maken.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5615/15815945671_032edcd4a5_z.jpg
Mal maatvoering zijpaneel by Housekamp, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Manne , ik zeg een bartop meet :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, burgertime vind ik een superkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Burgertime is zeker een super kast. Sluit ook prima aan qua CP layout en schermrotatie bij de 10 games die straks speelbaar zijn. Geen gelul met geswitch tussen 4 of 8 weg joystick en een scherm met dikke zwarte balken ernaast. ;)

Net ff een mal gemaakt en de zijpanelen netjes uitgefreesd. vanmiddag weer achter de PC en de overige maatvoering bepalen voor de CP en bezel aan de hand van bestaande artwork. En v.d. week nog de t-molding en coin-button bestellen. Dan heb ik in principe de belangrijkste onderdelen binnen. Nog wel ff inlezen over het monteren van de t-molding. Het lijkt mij niet, maar zit er niet op te wachten om straks bij het afmonteren er achter te komen dat ik ergens een knik heb zitten wat niet mogelijk is met t-molding :p

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5614/15633552137_4c35719032_z.jpg
Zijpaneel uitgefreesd by Housekamp, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8651/15198766754_726ed3bc50_z.jpg
Zijpanelen by Housekamp, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Campo di Casa schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:08:
Nog wel ff inlezen over het monteren van de t-molding. Het lijkt mij niet, maar zit er niet op te wachten om straks bij het afmonteren er achter te komen dat ik ergens een knik heb zitten wat niet mogelijk is met t-molding :p
Zo te zien wordt de t-molding geen probleem. Alleen niet afgeronde hoeken van 90 graden of scherper zijn lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:46

Xaphod

Inara profiel

Campo di Casa schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:00:
[...]

Ik ga mijn bartop opnieuw opbouwen. Zowel de kast als het software gedeelte. De Raspberry gaat er weer uit (ga ik volledig inzetten voor domotica), en ga de oude pc hardware weer inbouwen. Heb ook sinds januari meer ervaring opgedaan met linux (Debian) op mijn standaard pc, en ben wel benieuwd naar jouw ervaring met Lubuntu en Wahcade. Is het goed te doen?
Het is goed te doen, vind ik. Lubuntu start snel op en ik heb Wahcade ingesteld als autostart.
Ik ben geen IT'er en heb mijn kennis opgedaan door zelf proberen en vragen te stellen in de fora.
Bij Mame en Mess is het nodig om handmatig de ini bestanden aan te passen, zodat ze roms weten te vinden.
Van Wahcade kun je het beste de fork Mahcade gebruiken, hier te vinden: http://www.mameau.com/mahcade/
Die wordt nog steeds doorontwikkeld. De bijgeleverde layouts zijn niet zo bijzonder, maar er zijn volop layouts te downloaden, kijk maar eens naar de afbeeldingen van de mijne.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Op dit moment heb ik een verzameling microswitches liggen van Cherry en Zippy. De Cherry switches ooit dik 10 jaar terug aangeschaft bij Ultimarc en geven een redelijk zachte klik. De Zippy switches komen bij Arcadewinkel vandaan. Deze hebben een veel hardere klik. En ben daar niet zo gecharmeerd van. Zeker als je Bartop ook nog eens werk doet als een klankkast....

Nu zag ik bij Arcadeshop.de deze leafswitches liggen. Iemand daar ervaring mee? Wat ik tot nu heb gelezen zou deze switches lekker stil zijn. Mischien ga ik de microswitches uit mijn Sanwa joystick en buttons vervangen door de leafswitches. Keerzijde; de lifespan is wat minder dan bij normale microswitches. Maar in mijn geval zal dit geen probleem moeten zijn aangezien ik niet 24/7 achter Burgertime zit. Voor mij zit de lol meer in het bouwen :)
Xaphod schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:21:
[...]

Het is goed te doen, vind ik. Lubuntu start snel op en ik heb Wahcade ingesteld als autostart.
Ik ben geen IT'er en heb mijn kennis opgedaan door zelf proberen en vragen te stellen in de fora.
Bij Mame en Mess is het nodig om handmatig de ini bestanden aan te passen, zodat ze roms weten te vinden.
Van Wahcade kun je het beste de fork Mahcade gebruiken, hier te vinden: http://www.mameau.com/mahcade/
Die wordt nog steeds doorontwikkeld. De bijgeleverde layouts zijn niet zo bijzonder, maar er zijn volop layouts te downloaden, kijk maar eens naar de afbeeldingen van de mijne.
Ik ben er laatst mee bezig geweest en was idd goed te doen. Dat wil zeggen, ik kreeg het werkend binnen een VM en mijn standaard PC. De hardware die ik zou gaan gebruiken in de bartop werkte totaal niet mee. Vast lopers tijdens het installeren van Lubuntu, Debian, Puppy Linux etc... Werd er gek van. Zeer waarschijnlijk zit er ergens een fout in de hardware. Hoorde van mijn vriendin dat dit vanaf het begin al problemen gaf. Heb het dus maar verbannen naar een donker hoekje in de schuur ;)

Ik ga nu mijn Raspberry Pi inbouwen met Mame4All. Het is niet perfect qua frontend, maar het voldoet. Kan altijd later nog een andere mobo inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-08 20:59

error 404

Gebruiker niet gevonden

Ik ben van plan te beginnen aan mijn eerste bartop.
Aan de hand van een Rapsberry Pi met Retropie en deze Instructable .
Nu ben ik nog aan het wachten op de onderdelen die ik zondag heb besteld op Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:52

nwagenaar

God, root. What's the differen

Even een advies voor de RPi/Retropie gebruikers: maak aub gebruik van een USB-stick en gebruik de SDCard alleen voor het booten. Diverse emulatoren hebben toch wel een behoorlijke overclock nodig en mijn ervaring is dat dit met een USB-stick veel stabieler loopt.

Overigens is mijn ervaring ook dat zelfs na deze overclock de performance van bepaalde arcade platformen wat te wensen overlaat; dus wees gewaarschuwd.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404

error 404

Gebruiker niet gevonden

Ok bedankt voor de tip
Gelukkig staat het voor mijn emulator hieruitgelegt

[ Voor 75% gewijzigd door error 404 op 19-11-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Een Raspberry is zeker niet het ultieme om aan het werk te zetten met Mame, maar het kan wel. Mits je genoegen neemt met niet te veel eisende games. Je moet er wel rekening mee houden dat Mame4all werkt met oude roms. heb je dus een hele collectie aan roms van versie 1.51, leuk, maar dat gaat dus niet werken. Voor Mame4All zit je voorlopig vast aan roms met versie 0.37b5 ;)

Voor mij dus minder belangrijk aangezien de volgende games niet zo veel eisend zijn;
Burgertime, Donkey Kong, Dig Dug, Frogger, Galaga, Galaxian, Ms. Pacman, Pacman en Space Invaders.

Maar je hebt wel gelijk. Daarnaast heeft een SDcard niet het eeuwige leven. En zal het niet de eerste keer zijn dat een SDcard krom trekt in een Pi. Ik gooi straks alles op een USBstick. Een image maken van de SDcard als alles goed werkt, en verwacht dan wel aardig save te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404

error 404

Gebruiker niet gevonden

Ik weet niet welke versie van Mame Retropie heeft,ik vind dit nergens terug.
Weet iemand welke dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
arcademan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:08:
Ik weet niet welke versie van Mame Retropie heeft,ik vind dit nergens terug.
Weet iemand welke dit is?
als ik op deze pagina kijk, staat er bij Mame, Mame4All vermeld. Ga er dan maar van uit dat je het beste roms van versie 0.37b5 kan gebruiken. Mocht een bepaalde rom niet werken kan je altijd nog een rom van versie 1.49 of hoger proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Campo di Casa schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:33:

Voor mij dus minder belangrijk aangezien de volgende games niet zo veel eisend zijn;
Burgertime, Donkey Kong, Dig Dug, Frogger, Galaga, Galaxian, Ms. Pacman, Pacman en Space Invaders.
D

Neem dan gewoon een 60 in 1 jamma board voor 50 euro, hoef je alleen een psu op aan te sluiten en klaar
http://www.aliexpress.com...-board-for/421733492.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:30:
[...]

D

Neem dan gewoon een 60 in 1 jamma board voor 50 euro, hoef je alleen een psu op aan te sluiten en klaar
http://www.aliexpress.com...-board-for/421733492.html
Ik heb daar zeker aan gedacht. Alleen lees ik redelijk wat negatieve reacties over de 60-1 jamma boards ivm geluidsproblemen. Ik irriteer mij al snel als het geluid niet goed is. En dat vind ik dan zonde. En het geld wat ik nu bespaar door mijn Raspberry erin te proppen, geef ik wel uit aan een klein kadootje voor mijn vriendin. Goed makertje voor de uurtjes dat ik doorbrengen met het bouwen van de Bartop :p

• nwagenaar

nwagenaar

De 60-in-1 jamma bordjes zijn behoorlijk ruk qua geluid. De Pandora en Blue Elf hebben een issue dat er vertragingen zitten in de wat zwaardere arcade games. Zo ervaarde ik aanzienlijke slow downs met Metal Slug.

Ik ervaarde een soorgelijke slowdown met mijn Retropie installatie van enkele maanden terug, maar door middel van overclocken heb ik het redelijk kunnen minimaliseren. Overigens zijn de oude klassiekers geen enkel probleem, hetzelfde geldt voor diverse 8-bit en 16-bit console klassiekers :)

[ Voor 13% gewijzigd door nwagenaar op 20-11-2014 09:07 ]

Verwijderd

Valt best wel mee qua geluid, alleen 1943 is echt slecht. De rest is gewoon prima. Zeker de door jouw aangehaalde games, daar is niets mis mee. Een hoop napraterij op fora van mensen zonder eigen ervaring.

Blue elf 619 in 1? De late jaren 90 en begin 2000 games zijn soms idd laggy, maar over het algemeen is die ook niet echt slecht, maar voor mij zitten daar al veel te veel games in. Dan ben je 5 min aan het zoeken voor een spel dat je ook max 5 min speelt.

Maar ik zal het ook eens proberen met een pie, weer wat te doen de komende dagen, lol

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 11:55 ]

• nwagenaar

nwagenaar

Mijn ervaring stamt nog uit 2009/2010 icm een supergun. Het is zeer goed mogelijk dat ze deze problemen ondertussen hebben opgelost; aan de andere kant is $100 geen geld voor zo'n multi-jamma cart (met andere woorden: ik ga het binnenkort maar weer eens proberen).

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:50
Campo di Casa schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:54:
Op dit moment heb ik een verzameling microswitches liggen van Cherry en Zippy. De Cherry switches ooit dik 10 jaar terug aangeschaft bij Ultimarc en geven een redelijk zachte klik. De Zippy switches komen bij Arcadewinkel vandaan. Deze hebben een veel hardere klik. En ben daar niet zo gecharmeerd van. Zeker als je Bartop ook nog eens werk doet als een klankkast....
[...]
Er zijn nieuwe switches van Zippy, met 20gram weerstand en bijna geen hoorbare klik. Waarschijnlijk heb je nu de 200gr variant. Zal ik je er een paar toesturen? PM maar even ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dearn op 20-11-2014 15:09 ]

• error 404

error 404

Gebruiker niet gevonden

Campo di Casa schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:10:
[...]

als ik op deze pagina kijk, staat er bij Mame, Mame4All vermeld. Ga er dan maar van uit dat je het beste roms van versie 0.37b5 kan gebruiken. Mocht een bepaalde rom niet werken kan je altijd nog een rom van versie 1.49 of hoger proberen.
Ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

Sagat

Is pappa x2!

sanderjoachim schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:06:
En ook ik ben begonnen met een arcade kast. Ik heb een wat oudere pc genomen met een intel quad core processor en 8 mb ram. En een ati radeon 6750 als grafische kaart.
Voor het OS heb ik een SSD aangeschaft zodat de machine lekker snel opstart. Hyperspin ben ik op dit moment aan het inrichten. Ik wil er zeker niet te veel spellen op hebben. Onder andere de arcade versies van Street Fighter, Wat klassiekers van Daphne, als ik die ergens te koop kan vinden, en wat andere klassieke arcade games.
Kast ontwerp ben ik aan het tekenen, maar daar ligt nu de prio niet. Ik wil vooral de pc helemaal klaar hebben.
Ik heb een LG L2000 C 20" lcd monitor welke gebruikt gaat worden en alle buttons heb ik inmiddels ook binnen. Deze zijn besteld als voordeelset bij de arcadeshop, je hebt dan voor ongeveer 130 euro een startersset. Waar je genoeg aan zou moeten hebben. Het volgende op het verlanglijstje is een speakerset. Hiervoor wacht ik alleen een leuke aanbieding af. Ik ben van plan een low end 2.1 setje in te bouwen, mijn enige eis is wel dat de bediening via een (bekabelde) remote gaat, zodat ik volume regeling netjes in de kast kan verwerken.

Ik verwacht rond december de pc helemaal ingericht te hebben met games, en artwork dus dan aan de kast zelf te kunnen beginnen.
Nu zit ik alleen met 1 vraag. Ik heb onlangs Ultra Street fighter 4 voor de pc aangeschaft. Deze draait super, en is ook vanuit hyperspin op te starten.
Het valt me alleen op dat ik nogal veel knoppen nodig heb.
De standaard button layout voor player 1 is:
lowpunch:9
midpunch:0
highpunch:-
lp+mp+hp:=
lowkick:o
Midkick:p
Highkick[
lk+mk+hk:]
Focus attack: ;
Trow:L
Personal Attack: '
Red focus: Backslash

Dat zijn dus 12 knoppen per player. Ik heb er maar 6. Nu is het geen probleem om nog 2 knoppen per player erbij te zetten, maar eigenlijk vind ik dat niet zo mooi. En dan kom ik nog te kort.
Is er iemand dit probleem ook heeft ervaren en hoe heeft hij dat opgelost? Ik ben een beetje bang dat ik Street Fighter 4 moet laten liggen hierdoor.
Alvast bedankt.
Sf4 heeft in principe aan 8 buttons voldoende, en zelfs 6 is prima te doen. Throw is lp+lk, focus = mp+mk etc etc. Ik vind het zelf wel fijn om dedicated 3xpunch en 3xkick maar ook dat zijn dus eigenlijk 'shortcuts voor luie mensen'

Sorry voor slightly OT maar vind het zonde als een game kast niet gemaakt wordt omdat iemand denkt 12 buttons te moeten maken :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
dearn schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:08:
[...]

Er zijn nieuwe switches van Zippy, met 20gram weerstand en bijna geen hoorbare klik. Waarschijnlijk heb je nu de 200gr variant. Zal ik je er een paar toesturen? PM maar even ;)
Net het pakketje geopend en de microswitches vergeleken met de Cherry's en de 200gr Zippy's. En dat is een hele verbetering! De 200gr Zippy's hebben een harde en zware klik. Je moet ook echt voelbaar kracht zetten. Mijn oude Cherry's hebben een hogere kliktoon maar wel zachter. De kracht die je moet geven is ook een stuk minder. Maar de 20gr Zippy's... Echt veel minder weerstand! Gok op 20gr (duhh :p) maar wat helemaal goed bevalt is de klik. Een mooie zachte klik!

Ik ga eerst de Bartop afbouwen en dan eens overwegen om alles te vervangen door 20gr Zippy's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjoachim
Sagat schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:55:
[...]

Sf4 heeft in principe aan 8 buttons voldoende, en zelfs 6 is prima te doen. Throw is lp+lk, focus = mp+mk etc etc. Ik vind het zelf wel fijn om dedicated 3xpunch en 3xkick maar ook dat zijn dus eigenlijk 'shortcuts voor luie mensen'

Sorry voor slightly OT maar vind het zonde als een game kast niet gemaakt wordt omdat iemand denkt 12 buttons te moeten maken :)
Bedankt voor je reactie, dat klinkt super, dan hou ik het gewoon bij 6 aktieknoppen per speler.

Komende week heb ik een afspraak bji een handelaar in flipperkasten/jukeboxen en arcadekasten. Daar mag ik op mijn gemak gaan meten, zodat ik een kast krijg waar ik langere tijd achter kan staan.

Ondertussen nog steeds op mijn gemak Hyperspin aan het inrichten naar mijn zin. De bedoeling is om maximaal 100 spellen te hebben op verschillende emulators en mame.

Ik ben ook erg benieuwd naar de burgertime bartop die hier gemaakt wordt. Ziet eruit als een erg leuk project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
sanderjoachim schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:57:
[...]

Komende week heb ik een afspraak bji een handelaar in flipperkasten/jukeboxen en arcadekasten. Daar mag ik op mijn gemak gaan meten, zodat ik een kast krijg waar ik langere tijd achter kan staan.
Je ging de kast toch zelf maken? Of wordt het een kant en klare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Vanmorgen de stickers ontvangen van Pixartprinting. Ziet er goed uit. Maatvoering van de bezel (de uitsnede voor het scherm) heb ik niet helemaal goed. De hoogte maat van de sticker is 10mm te klein. Valt dus iets over het scherm heen. Maar misschien kom ik daar nog mee weg.... De breedte maat voor de uitsnede is precies aan de maat.
Voor de zekerheid had ik maar het geel van de beide zijpanelen helemaal opgevuld, i.p.v. de ronding aan te houden. Mocht ik daar toch een kleine afwijking in hebben, dan heb ik daar nu geen problemen mee.

Ik ben nog lang niet aan het plakken toe, maar plakken jullie dit kaal op het MDF, of behandel je dit nog eerst met een coating etc voor een betere hechting?

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7479/15867304135_e8a80951a5_z.jpgStickers by Housekamp, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjoachim
DarthSjaak schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:59:
[...]

Je ging de kast toch zelf maken? Of wordt het een kant en klare?
De kast ga ik helemaal zelf maken, maar voor de maten lijkt het me wel handig om een aantal kasten in het echt te zien, in ieder geval de hoogte van het control panel en de hoek van het scherm wil ik eens zien. Daarnaast is het gewoon leuk om eens bij een handelaar/liefhebber rond te kijken.
Hij belde vanochtend ook dat hij op het moment een scud race kast heeft aangesloten waar ik me op mag vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Campo di Casa schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:20:
Ik ben nog lang niet aan het plakken toe, maar plakken jullie dit kaal op het MDF, of behandel je dit nog eerst met een coating etc voor een betere hechting?
Voor het mooiste resultaat, 1 keer gronden en daarna perfect glad schuren en stofvrij(!) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
DarthSjaak schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:20:
[...]

Voor het mooiste resultaat, 1 keer gronden en daarna perfect glad schuren en stofvrij(!) maken.
Ik had al zo'n vermoeden... En ik heb al niks met schilderen... :-(

Kleine update. Ben een halve ochtend bezig geweest om de sleuven voor de speakers in te frezen. Wat een klote werk was dat. Maar het is gelukt. De meeste panel zijn ook op maat, met uitzondering van de achter plaat. Wil nog ff bekijken hoe groot ik het deurtje aan de achterkant wil hebben. En of ik daar nog een paar minibuttons plaats voor service doeleinde. Kan zijn dat ik dit in de kast zelf ga plaatsen. Beetje afhankelijk waarvoor en hoevaak ik deze buttons zal gaan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7572/15253605764_66c2f7d74d_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7542/15690091687_35e661d236_z.jpg

Morgen alles na lopen en bekijken wat de volgorde zal moeten zijn voor het in elkaar zetten van de kast, uitsparing maken voor de monitor, en de ophanging van de monitor uitdenken. Plexiglas voor de bezel en CP op maat zagen. Volgende week wil ik beginnen met het houtwerk in het grondverf te zetten en bepaalde delen die niet bestickerd worden af te lakken.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Tweakers vraagt uw aandacht voor het volgende: Gezocht: handige Tweakers voor een #epic project op HQ!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik krijg het niet echt voor elkaar op deze manier. Ik krijg wel stroom als ik de schakelaar omzet. maar het lampje gaat niet branden. haal ik 1 van de doorverbonden draden weg, dan brand wel het lampje als ik de schakelaar omzet, maar gaat er geen stroom naar de contact doos in de kast.
wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:34

BCC

Probeer eens de nul en de fase om te draaien.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
edit: werkt ook niet... het is steeds , of het lampje gaat aan of ik krijg stroom op de stekker doos.
krijg het ook voor elkaar dat als ik de schakelaar op uit zet, er geen stroom meer doorheen loopt, maar wel het lampje gaat branden. maar als ik 1 van de project draadjes op de andere stekker weer zet krijg ik het zoals voorheen.

[ Voor 94% gewijzigd door nnndoh op 30-11-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/IMG_20141130_192655.jpg
Ben trouwens met dit bezig. Nadat ik hier foto's had neergezet van mijn arcade kast zit ik even zonder ideeen , maar wou wel graag een digitale flipperkast

Deze flipperkast krijgt een speelveld van 37" , en het scherm in de kopkast is een 32" met straks daaronder een 19" scherm voor DMD weergave.
In de afgelopen 2 weken veel aan het verven, schuren , verven geweest.
Lockbar rood gespoten naar het idee van een ACDC flipperkast.
Metalen zijkanten moet ik opnieuw rood spuiten omdat dat niet echt lukte een eerste keer ( geen geduld en teveel in 1 keer spuiten)
Aangezien de kast alleen in de lengte aangepast is ( ongeveer 20 cm korter ) moet daar toch een stadaard ruit bovenop passen van 104 cm lengte,

De computer zit aan de achterkant in een lade die ik omhoog en eruit kan trekken als ik de kopkast weghaald. De kopkast staat nu op de lade en wil ik met 2 bouten aan de achterkant zekeren, zodat hij niet omvalt. maar dat zal wel niet kunnen gebeuren als de speelveld op zijn plaats ligt :-)

Meer foto's volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Mede arcade freaks :-) ik heb een vraagje en ik kom er niet uit. Ik gebruik clrmamepro om mijn roms met een Hyperspin frontend te completeren. Nu werkt clrmamepro perfect voor bijna alle consoles echter begrijp ik niet waarom hij niet voor de SEGA 32x en de SEGA CD werkt. Ik heb de DAT files van No-Intro geladen en de juiste rom map toegevoegd echter blijft clrmamepro weigeren om mijn roms te herkennen. Ik krijg dan ook steeds na een scan dat er NUL roms zijn gevonden terwijl ik de complete set in mijn bezit heb.

Iemand een suggestie waar ik kan kijken om het wel werkende te krijgen? Of nog beter een link met een howto voor de SEGA 32x/CD?

Het zijn mijn 2 laatste consoles die ik nog in orde moet krijgen om het helemaal af te krijgen.

PS voor de admins, ik vraag dus niet om roms ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door rikoos op 03-12-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
@nnndoh: wat gaaf, zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
rikoos schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:18:
Mede arcade freaks :-) ik heb een vraagje en ik kom er niet uit. Ik gebruik clrmamepro om mijn roms met een Hyperspin frontend te completeren. Nu werkt clrmamepro perfect voor bijna alle consoles echter begrijp ik niet waarom hij niet voor de SEGA 32x en de SEGA CD werkt. Ik heb de DAT files van No-Intro geladen en de juiste rom map toegevoegd echter blijft clrmamepro weigeren om mijn roms te herkennen. Ik krijg dan ook steeds na een scan dat er NUL roms zijn gevonden terwijl ik de complete set in mijn bezit heb.

Iemand een suggestie waar ik kan kijken om het wel werkende te krijgen? Of nog beter een link met een howto voor de SEGA 32x/CD?

Het zijn mijn 2 laatste consoles die ik nog in orde moet krijgen om het helemaal af te krijgen.

PS voor de admins, ik vraag dus niet om roms ;-)
Heb je dit al gelezen en gechecked?
De TS heeft geen problemen met Sega 32x/CD, maar misschien heeft het wat raak vlakken ;)
Ik weet wat clrmamepro is, maar heb er zelf nog nooit mee gewerkt..

[ Voor 3% gewijzigd door Campo di Casa op 04-12-2014 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Campo di Casa schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:05:
[...]

Heb je dit al gelezen en gechecked?
De TS heeft geen problemen met Sega 32x/CD, maar misschien heeft het wat raak vlakken ;)
Ik weet wat clrmamepro is, maar heb er zelf nog nooit mee gewerkt..
Thnx dit lijkt idd op hetzelfde dus zal er eens dieper in duiken voor de sega 32x echter de Sega CD heeft alleen iso en bin files dus dat lijkt een ander probleem. Zeer frustrerend dit ... Het einde is er bijna maar je krijgt het net niet af ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Bezel inclusief artwork geplaatst. Schilderwerk zit er ook bijna op. Alleen de achterkant (deurtje) netjes afwerken en dan heb ik het minst leuke werk gehad. Morgen aan de slag met het 2mm lexan voor de bezel, en 4mm dik lexan wat ik in een hoek moet buigen over de CP heen. Nog niet eerder gedaan dus eerst uitproberen met een afval stukje van mijn vorige bartop. CP artwork aanbrengen en de buttons/joystick monteren. Met een beetje mazzel eind volgende week alles klaar.

Raspberry doet ook inmiddels zijn ding. Boot op zonder logo en tekst. Start meteen door naar Burgertime, en als je Burgertime verlaat kom je terecht bij de frontend van Mame4all waar een 10-tal games staan.

Heb wel een kleine blunder gemaakt. In de haast om het artwork te bestellen heb ik de marque-artwork ook besteld als sticker. Maar dat laat natuurlijk geen licht door |:(
Daar moet ik straks wat nieuws voor regelen. Ook komt er een andere versterk in voor het geluid. De huidige die ik nog had liggen bromt. Maar het geluid van de roms valt mij zowiezo tegen.Zal vast wel komen door de oude roms die Mame4all ondersteund. Dat is wel jammer...

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7487/15326980443_91e2c13892_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8597/15324366834_6ed46ffdd7_z.jpg

Ik ben er iig wel achter dat wanneer deze bartop klaar is, er nog een projectje ga volgen.
Beetje rond gekeken op BYOAC, en heb de smaak wel te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:46

Xaphod

Inara profiel

Campo di Casa schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:45:
De huidige die ik nog had liggen bromt. Maar het geluid van de roms valt mij zowiezo tegen.Zal vast wel komen door de oude roms die Mame4all ondersteund. Dat is wel jammer...
Heb je de samples toegevoegd?
Is denk ik wel nodig, vooral bij de oudere Mame versies.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404

error 404

Gebruiker niet gevonden

Campo di Casa schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:45:

Raspberry doet ook inmiddels zijn ding. Boot op zonder logo en tekst.
Hoe is je dat gelukt?
Want ik ga over 2 weken met de mijne beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
arcademan schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:01:
[...]

Hoe is je dat gelukt?
Want ik ga over 2 weken met de mijne beginnen.
vrij simpel eigenlijk. Het enigste wat je hoeft te doen is het aanpassen van het bestand; /boot/cmdline.txt
Maak eerst ff een backup van het bestand, en pas daarna het bestand aan...
code:
1
2
sudo cp /boot/cmdline.txt cmdline.txt.backup
sudo nano /boot/cmdline.txt

voeg aan het begin van de regel het volgende toe om de Raspberry logo te verwijderen tijdens bootup.
code:
1
logo.nologo

Om geen tekst te zien tijdens het booten (alleen maar een knipperende cursor) moet je het volgende verwijderen uit de regel.
code:
1
console=tty1

Ik weet niet of je de Raspberry gaat gebruiken met Piplay (pimame), maar mocht je ook geen video willen tijdens het booten, dan kan je het desbetreffende script wat hiervoor zorgt simpel weg hernoemen. (ik copieer het altijd eerst en verwijder dan het origineel).
code:
1
2
sudo cp /etc/init.d/asplashscreen asplashscreen.backup
sudo rm /etc/init.d/asplashscreen

Ik laat ook meteen Burgertime starten en daarna het menu als Burgertime wordt afgesloten. Dit soort dingen kan je makkelijk toevoegen aan het verborgen bestand /home/pi/.profile
Ik heb daar het volgende toegevoegd om Burgertime en daarna het menu te starten.
code:
1
2
/home/pi/emulators/mame4all-pi/mame btime
/home/pi/emulators/mame4all-pi/mame

Let op! bovenstaande paden zijn van Pimame 0.7.10 Bij Piplay 0.8.x is het pad anders. Zou je ff moeten controleren ;)

En helemaal als laatste heb ik nog het beeld geroteerd naar verticaal.
Daarvoor moet je onderstaande toevoegen aan dit script; /boot/config.txt
code:
1
display_rotate=1

Dit alles zorgt er bij mij voor dat ik een clean-boot heb en je 'bijna' niks ziet van de CLI.

Je zou nog de output van je emulator kunnen verbergen... daarvoor zou je de frontend moeten starten zoals bijvoorbeeld...
code:
1
/home/pi/emulators/mame4all-pi/mame &>/dev/null

Dit zorgt ervoor dat alle tekst van je frontend naar device NULL wordt verzonden i.p.v. je scherm.
Maar dit is niet altijd handig. Stel je frontend loop vast en je zou in de CLI terecht komen.... Dan zie je dus niks meer :)
Dan moet je dus via SSH de boel weer aanpassen...
Spreek uit ervaring haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Xaphod schreef op zondag 07 december 2014 @ 12:20:
[...]

Heb je de samples toegevoegd?
Is denk ik wel nodig, vooral bij de oudere Mame versies.
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Kan wel eens kijken of dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
nnndoh schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:39:
[afbeelding]
Ben trouwens met dit bezig. Nadat ik hier foto's had neergezet van mijn arcade kast zit ik even zonder ideeen , maar wou wel graag een digitale flipperkast

Deze flipperkast krijgt een speelveld van 37" , en het scherm in de kopkast is een 32" met straks daaronder een 19" scherm voor DMD weergave.
In de afgelopen 2 weken veel aan het verven, schuren , verven geweest.
Lockbar rood gespoten naar het idee van een ACDC flipperkast.
Metalen zijkanten moet ik opnieuw rood spuiten omdat dat niet echt lukte een eerste keer ( geen geduld en teveel in 1 keer spuiten)
Aangezien de kast alleen in de lengte aangepast is ( ongeveer 20 cm korter ) moet daar toch een stadaard ruit bovenop passen van 104 cm lengte,

De computer zit aan de achterkant in een lade die ik omhoog en eruit kan trekken als ik de kopkast weghaald. De kopkast staat nu op de lade en wil ik met 2 bouten aan de achterkant zekeren, zodat hij niet omvalt. maar dat zal wel niet kunnen gebeuren als de speelveld op zijn plaats ligt :-)

Meer foto's volgen.
Vergeet je contactors niet en je pindmd2 plus plasma display :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404

error 404

Gebruiker niet gevonden

Campo di Casa schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:01:
[...]

vrij simpel eigenlijk. Het enigste wat je hoeft te doen is het aanpassen van het bestand; /boot/cmdline.txt
Maak eerst ff een backup van het bestand, en pas daarna het bestand aan...
code:
1
2
sudo cp /boot/cmdline.txt cmdline.txt.backup
sudo nano /boot/cmdline.txt

voeg aan het begin van de regel het volgende toe om de Raspberry logo te verwijderen tijdens bootup.
code:
1
logo.nologo

Om geen tekst te zien tijdens het booten (alleen maar een knipperende cursor) moet je het volgende verwijderen uit de regel.
code:
1
console=tty1

Ik weet niet of je de Raspberry gaat gebruiken met Piplay (pimame), maar mocht je ook geen video willen tijdens het booten, dan kan je het desbetreffende script wat hiervoor zorgt simpel weg hernoemen. (ik copieer het altijd eerst en verwijder dan het origineel).
code:
1
2
sudo cp /etc/init.d/asplashscreen asplashscreen.backup
sudo rm /etc/init.d/asplashscreen

Ik laat ook meteen Burgertime starten en daarna het menu als Burgertime wordt afgesloten. Dit soort dingen kan je makkelijk toevoegen aan het verborgen bestand /home/pi/.profile
Ik heb daar het volgende toegevoegd om Burgertime en daarna het menu te starten.
code:
1
2
/home/pi/emulators/mame4all-pi/mame btime
/home/pi/emulators/mame4all-pi/mame

Let op! bovenstaande paden zijn van Pimame 0.7.10 Bij Piplay 0.8.x is het pad anders. Zou je ff moeten controleren ;)

En helemaal als laatste heb ik nog het beeld geroteerd naar verticaal.
Daarvoor moet je onderstaande toevoegen aan dit script; /boot/config.txt
code:
1
display_rotate=1

Dit alles zorgt er bij mij voor dat ik een clean-boot heb en je 'bijna' niks ziet van de CLI.

Je zou nog de output van je emulator kunnen verbergen... daarvoor zou je de frontend moeten starten zoals bijvoorbeeld...
code:
1
/home/pi/emulators/mame4all-pi/mame &>/dev/null

Dit zorgt ervoor dat alle tekst van je frontend naar device NULL wordt verzonden i.p.v. je scherm.
Maar dit is niet altijd handig. Stel je frontend loop vast en je zou in de CLI terecht komen.... Dan zie je dus niks meer :)
Dan moet je dus via SSH de boel weer aanpassen...
Spreek uit ervaring haha
Ok bedankt,ik weet wat te doen na de examens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 14:59
Ben ook bezig met het bouwen van een Arcade en qua geluidsoplossing was ik hiervoor gegaan.
Nu zeggen ze daar dat de amplifier "requires 12V, which can be taken from a JAMMA power supply or a spare molex connector on a PC Power supply"

12v 2A heb ik dus nodig, maar hoe in godsnaam kan je dat uit een molex connector halen ? Geen flauw idee welke kabels je nodig hebt en ik kon het ook niet meteen online of in dit topic vinden :)
Iemand die me in de juiste richting kan duwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 09:51
rouchken11 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 07:38:
Ben ook bezig met het bouwen van een Arcade en qua geluidsoplossing was ik hiervoor gegaan.
Nu zeggen ze daar dat de amplifier "requires 12V, which can be taken from a JAMMA power supply or a spare molex connector on a PC Power supply"

12v 2A heb ik dus nodig, maar hoe in godsnaam kan je dat uit een molex connector halen ? Geen flauw idee welke kabels je nodig hebt en ik kon het ook niet meteen online of in dit topic vinden :)
Iemand die me in de juiste richting kan duwen ?
Afbeeldingslocatie: http://www.retroblast.com/graphics/molex.gif

Zo haal je 12v van je molex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Klopt helemaal, maar het is een heel slecht idee om een versterker op je pc voeding aan te sluiten. Je krijgt dan waarschijnlijk een heel vervelende brom in je geluid.

Beter: Gewoon een kleine 12V voeding kopen en aansluiten.
rouchken11 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 07:38:
Dit kun je trouwens ook gewoon in nederland bij een arcade winkel halen...scheelt tijd en verzendkosten

[ Voor 32% gewijzigd door DarthSjaak op 09-12-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon een logitech (bijv.) 2.1 setje kopen.
Maar in een kleine bartop zal dat niet altijd passen. Misschien een anders pc setje proberen?

Die china versterkertjes staan op aliexpress voor bijna gratis
http://es.aliexpress.com/...6-Speaker/1718131803.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Kost idd je kop niet. Moet zelf ook nog een nieuwe hebben...

Vandaag de CP gemonteerd incl gebogen plexiglas plaat wat de sticker van de CP beschermd. Controls aangesloten en ff getest. Morgen artwork aan de zijkanten erop plakken en de t-molding bevestigen. Dan hoeft ik alleen nog maar de stroomvoorziening netjes te maken en de marque verlichten te monteren incl marque. :)

Dan kan ik volgende week het software deel afronden. Is ook nog wel voor verbetering vatbaar.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8620/15958454986_4e39bc2d42_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oomho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 17:57
Ik ben van plan om een Bartop te maken rond een Jamma 61 in 1 board.
Weet iemand hoeveel buttons dan het beste is?

Verwijderd

Die 60 in 1 gebruiken geloof ik max 3 knoppen per player
Maar 2 zou al wel genoeg zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 00:18 ]

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 22:50
Met 2 buttons per speler + 1 startknop is het speelbaar. 3 buttons per speler + 1 startknop wordt aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oomho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 17:57
Ok bedankt, ga in het weekend aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
https://www.youtube.com/w...DV02pEXQ&feature=youtu.be

zelfbouw project op dit moment, als deze klaar is ga ik met de arcadekast verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
pssst geloof mij investeer even in een echt dmd display met een pindmd plus een ledwiz plus contactors

je gaat er achteraf anders spijt van krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
nnndoh schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:28:
https://www.youtube.com/w...DV02pEXQ&feature=youtu.be

zelfbouw project op dit moment, als deze klaar is ga ik met de arcadekast verder :)
Ziet er al goed uit.
Wat ben je gemiddeld kwijt voor een pinball?
Lijkt mij nou niet echt een goedkoop projectje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Njay schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:09:
pssst geloof mij investeer even in een echt dmd display met een pindmd plus een ledwiz plus contactors

je gaat er achteraf anders spijt van krijgen :)
Welnee joh,scherm zit aangesloten via een usb->DVI hubje en werk prima .
Een echte DMD kan altijd later nog. Dit is nog erg budget.
Eerst een andere videokaart en voeding erin :)
Ledwiz zit er overigens al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Campo di Casa schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:38:
[...]

Ziet er al goed uit.
Wat ben je gemiddeld kwijt voor een pinball?
Lijkt mij nou niet echt een goedkoop projectje
Moederboard was zo'n upgrade setje van alternate van 270 euro als ik me nog goed herinner ( was voor de arcadekast) oud computertje van moeders gaat ik daarvoor weer gebruiken.
Tv rond de 60/70 euro,speelveld tv ( 37" ) had ik nog staan omdat ik daar altijd rockband op speelde maar er geen in meer in hebt.
lockdownbar op goed geluk via marktplaats kunnen vinden , flippersloop had ze niet meer.
2 platen multiplex en wat verf. usb-> DVI 20 euro . en wat klein spul zoals een versterker met speakers voor 20 euro
Zal bij elkaar rond de 500 euro zitten momenteel?
De DMD scherm waar Njay het over hebt is ook al gauw 200 euro, maar dat heeft geen haast plus dit kan in verschillende kleuren.

Het is wat je ervoor over wilt hebben, maar het is wel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
nnndoh schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:11:
[...]

Moederboard was zo'n upgrade setje van alternate van 270 euro als ik me nog goed herinner ( was voor de arcadekast) oud computertje van moeders gaat ik daarvoor weer gebruiken.
Tv rond de 60/70 euro,speelveld tv ( 37" ) had ik nog staan omdat ik daar altijd rockband op speelde maar er geen in meer in hebt.
lockdownbar op goed geluk via marktplaats kunnen vinden , flippersloop had ze niet meer.
2 platen multiplex en wat verf. usb-> DVI 20 euro . en wat klein spul zoals een versterker met speakers voor 20 euro
Zal bij elkaar rond de 500 euro zitten momenteel?
De DMD scherm waar Njay het over hebt is ook al gauw 200 euro, maar dat heeft geen haast plus dit kan in verschillende kleuren.

Het is wat je ervoor over wilt hebben, maar het is wel erg leuk.
Had verwacht dat het al snel richting de 1000 euro zou lopen. Zeker omdat je ook met 2 schermen werkt. Het houtwerk kost idd niet zoveel. Zelfde voor een gebruikte PC. Maar verder niet echt een idee welke hardware er nog verder in is verwerkt.

Ik heb mijn bartop bijna klaar. En zal nog eens de kosten hiervoor uitrekenen. Zal niet zo hoog uitvallen aangezien ik het meredeel al in bezit had. Maar vaak lopen die kleine uitgaves snel op :)
En idd leuke dingen kosten geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik was 1600 euro verder en dan is het nog een mini pin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pin koste iets van 600, kleintje met 23 inch playfield en 19inch backbox. met tweedehands moederbord en videokaart.
Je hebt best een goede videokaart nodig trouwens.

En echt leuk vind ik het uiteindelijk toch niet. Ik heb ook 3 echte flipperkasten en daar speel je veel langer op. Die videopin kasten vind ik gewoon lang niet zo leuk. Wat wel leuk is, is dat je kasten kan spelen die je zelf niet meer zal tegenkomen in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Echt flipperen vervangt et zeker niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Dan hebben we best een prijzige hobby. Een standaard bartop valt nog wel mee. Het is alleen dat we geen ruimte hebben voor een pinball. Anders was dit zeker wel interessant om dat als volgende project aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik ben ook begonnen als budget toen was ik maar 700 euro kwijt
inclusief sidearts etc

toen kwamen ze met die ledwiz met lampjes en contactors .. bam weer geld ...
toen kwmaen ze met de pindmd controller hoppa 450 euro voor de dmd (ze hadden toen het transfo board nog niet) en 70 euro voor de pindmd

toen nog een echte knocker inclusief relay ... hoppa :P

maar hij klinkt wel erg goed met een hoop feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, tja het is geen hele goedkope hobby, maar erger, het is ook verslavend.
1 bartopje, dan nog 1, misschien een fullsize, virtual pin, hey dat is leuk. En uiteindelijk heb je tig kamers volstaan met 1000000 verschillende kasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik denk niet dat mijn vriendin daar aan zal meewerken. Burgertime bartop is bijna klaar en ze vertelde ff dat ze toch aangenaam verrast was. Ze had er schijnbaar niet zoveel vertrouwen in dat het wat zou worden :O
Dus ik heb haar kunnen over halen met mijn kunnen, maar het financieel plaatje.... denk dat ik daar nog maar ff mee wacht. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
wahahah ja moeders de vrouw is een uitdaging , ik neem ze altijd ff mee uit eten of uit shoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een kantoor en een gameroom in huis, dus daar mag ik mee doen wat ik wil. En qua geld maakt het r niet uit. Mijn zeilbootje kost veel meer geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
gelukkig is de mijne zo fanatiek dat ze 2 van mijn 4 arcade kasten zelf opgescharreld heeft

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Als ik jullie reacties zo lees moet ik geloof ik blij zijn dat ik vrijgezel ben hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 17:40

Rincewind

Take me in your arms tonight

Tja, ik heb dan wel een bartop gemaakt maar die mag van mijn lieftallige eega 'never-nooit-niet' in de huiskamer komen te staan. ;(

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
rikoos schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:54:
Als ik jullie reacties zo lees moet ik geloof ik blij zijn dat ik vrijgezel ben hahahaha
Nou, het is per persoon anders. Ik vind dit soort projecten geweldig en ik help m'n vriend graag mee als hij zo'n project heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
Mijn kast staat ook gewoon in de woonkamer, heeft mn vriendin geen enkel probleem mee (en zo wel mag ze hem zelf naar boven brengen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Ik ga zelf een "Lowboy" cabinet bouwen om toch nog een 22" CRT (IIyama Vision Master Pro 514) te gaan hergebruiken, die staat hier toch te niksen (al moet ik nog wel even checken of ie het eigenlijk nog wel doet). Dit was dus juist een idee van mijn vriendin ;) en het is ook zonde om die monitor maar ongebruikt te laten daar is/was ie eigenlijk te goed voor.

Eerst was dus "het plan" een bartop te bouwen met een LCD monitor maar dat plan is dus nu veranderd. Ik wilde het nog relatief "klein" houden maar het was/is voor haar geen probleem dat de kast groter zou worden. Een CRT heeft zijn voordelen (ook nadelen, de grote en vooral het gewicht) en dan kan ik later nog een lightgun toevoegen als dat nog wenselijk en mogelijk is. Wilde zeker geen fullsize cabinet bouwen dus ben nu in SketchUp bezig om te kijken hoe mijn "lowboy" versie moet gaan worden en hoe ik het er allemaal in moet/ga krijgen.

De computer onderdelen heb ik allemaal al een tijd liggen (oude dualcore pc, wat voldoende moet zijn) en de joysticks en alle buttons zijn inmiddels ook binnen. Mogelijk moet ik ooit nog een betere videokaart aanschaffen maar dat zien we dan wel weer. Ik heb nu een MSI Geforce N210 op het oog die ik nog in de la van mijn bureau heb liggen (is iets beter dan degene die nu in die multimedia pc).

Als iemand weet welke videokaart wel of (deze) juist niet moet nemen hoor ik dat graag. Of deze Geforce N210 kaart goed genoeg is met zijn DDR3 geheugen, ik heb mijn bedenkingen! Wat ik zeker wil draaien zijn de oudere games, Daphne, mogelijk een pc versie van Street Fighter en ??? misschien wel zoiets als "Lovers in a Dangerous Spacetime" wie weet :p

[ Voor 5% gewijzigd door NINjak op 19-12-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
NINjak schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:31:
Als iemand weet welke videokaart wel of (deze) juist niet moet nemen hoor ik dat graag. Of deze Geforce N210 kaart goed genoeg is met zijn DDR3 geheugen, ik heb mijn bedenkingen! Wat ik zeker wil draaien zijn de oudere games, Daphne, mogelijk een pc versie van Street Fighter en ??? misschien wel zoiets als "Lovers in a Dangerous Spacetime" wie weet :p
Voor het oude spul heb je geen zware video kaart nodig, dan is onboard video al genoeg. Mame (en Daphne) gebruiken vooral de cpu voor de graphics.

Ik heb Lovers in a Dangerous Spacetime perfect draaien op een oude pc (5+ jaar) met onboard video (1920x1200), dus dat moet makkelijk lukken op een N210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik heb eindelijk mijn Burgertime Bartop (bijna) klaar.
Na de feestdagen schilderwerk wat bijwerken en de artwork van de marquee vervangen. Heb mij behoorlijk vergist in de afmetingen...

Het buigen van het 4mm dik plexiglas was ook ff tricky. Heb dit moeten doen met een verfafbrander.
Vervolgens gaten geboord en verder op maat gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7578/15892864817_80d4671ee3_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7497/15891137788_9ee230fb30_c.jpg

Achteraf gezien is het me niet tegen gevallen. Sommige dingen konden beter, maar voor een eerste bartop... niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Campo di Casa schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:54:
Ik heb eindelijk mijn Burgertime Bartop (bijna) klaar.
Na de feestdagen schilderwerk wat bijwerken en de artwork van de marquee vervangen. Heb mij behoorlijk vergist in de afmetingen...

Het buigen van het 4mm dik plexiglas was ook ff tricky. Heb dit moeten doen met een verfafbrander.
Vervolgens gaten geboord en verder op maat gemaakt.
[afbeelding]

[afbeelding]

Achteraf gezien is het me niet tegen gevallen. Sommige dingen konden beter, maar voor een eerste bartop... niet slecht :)
Je mag trots zijn, ik vind hem er heel mooi uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
@DarthSjaak, Hmmm dat is goed om te horen en upgraden, om wat voor een reden dan ook, kan altijd nog ;) Tevens is dat spel nog geen eens uit dus waar maak ik mij "druk" om :p
Op welke Windows draait het spel eigenlijk minimaal weet jij dat toevallig? Ik zat er nl. aan te denken om een zeer uitgeklede versie van XP te maken om alles zo ligt mogelijk te houden en anders maken we maar een uitgeklede versie van W7 ;)

@Campo di Casa, Hij ziet er zeker goed gelukt uit en bij bepaalde (zeker eerste) projecten zal je altijd iets hebben van: "dat ga ik de volgende keer toch anders doen". Vergeet niet, elke "fout" zie je zelf altijd het best waar een ander helemaal overheen kijkt als die je "werkstuk" staat te bewonderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
NINjak schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:56:
@DarthSjaak, Hmmm dat is goed om te horen en upgraden, om wat voor een reden dan ook, kan altijd nog ;) Tevens is dat spel nog geen eens uit dus waar maak ik mij "druk" om :p
Op welke Windows draait het spel eigenlijk minimaal weet jij dat toevallig? Ik zat er nl. aan te denken om een zeer uitgeklede versie van XP te maken om alles zo ligt mogelijk te houden en anders maken we maar een uitgeklede versie van W7 ;)
Het spel is met Unity gemaakt, dus dat draait ook gewoon op XP. En het spel wordt op dit moment druk getest en komt heel binnenkort uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Campo di Casa
Erg mooi, toen ik nog in de states woonde had ik ook een burgertime. Eén van de favo games van mijn vriendin. Hoe heb je de marquee laten printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:30:
@Campo di Casa
Erg mooi, toen ik nog in de states woonde had ik ook een burgertime. Eén van de favo games van mijn vriendin. Hoe heb je de marquee laten printen?
Mijn vriendin vindt Ms.Pacman en Burgertime ook het leukst.
Ik heb de marquee per ongeluk laten printen (pixartprinting) als vinyl sticker net als het overige artwork. Achteraf gezien bleek het wel te kunnen. Dacht ff dat het licht niet sterk genoeg was voor zulke stickers.

Ik zag wel dat Sjaak marquee artwork had laten printen op plexiglas. Kwam daar iets van tegen op BYOAC forum. Dat zag er wel erg vet uit!

Ik zit nu met een ideetje te spelen voor de volgende cabinet met artwork op plexiglas te laten printen en LED verlichting rondom het plexiglas i.p.v. verlichting achter het marquee. Maar moet eerst een kleine test doen.

@NINjak. Dat is waar. En over een tijdje let je er niet eens meer op. Neem aan dat iedereen wel eens een cabinet heeft gebouwd en achteraf nog puntjes voor verbetering tegen kwam.

@Verstekbakker. Thanx. Ben er ook zeker trots op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Campo di Casa schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:53:
[...]

Mijn vriendin vindt Ms.Pacman en Burgertime ook het leukst.
Ik heb de marquee per ongeluk laten printen (pixartprinting) als vinyl sticker net als het overige artwork. Achteraf gezien bleek het wel te kunnen. Dacht ff dat het licht niet sterk genoeg was voor zulke stickers.

Ik zag wel dat Sjaak marquee artwork had laten printen op plexiglas. Kwam daar iets van tegen op BYOAC forum. Dat zag er wel erg vet uit!

Ik zit nu met een ideetje te spelen voor de volgende cabinet met artwork op plexiglas te laten printen en LED verlichting rondom het plexiglas i.p.v. verlichting achter het marquee. Maar moet eerst een kleine test doen.

@NINjak. Dat is waar. En over een tijdje let je er niet eens meer op. Neem aan dat iedereen wel eens een cabinet heeft gebouwd en achteraf nog puntjes voor verbetering tegen kwam.

@Verstekbakker. Thanx. Ben er ook zeker trots op ;)
@Campo di Casa, Ik heb wel zat andere dingen gemaakt/gebouwd maar, tot op het heden, nog nooit een Cabinet ;) Daar gaat dus "snel" verandering in komen en ik zal hiervan minimaal foto's maken of mogelijk meerdere timelapses met mijn (pas vervangen) mobieltje als dat er een beetje uitziet.

Specifieke/goede tips zijn bij mij dus nog erg welkom. Zoals:
- Waar moet je voor uitkijken/oppassen waar of waarop je (of juist niet) de art voor de zijkant en controlpaneel laat drukken?
- Natuurlijk dezelfde vraag maar dan voor de markee?

De art moet/ga/wil ik zelf proberen te maken/samenstellen. Wat het gaat worden weet ik nog niet, alleen zal het moeten passen bij mijn blauw/verlichte buttons die ik heb ;) Natuurlijk moet/komt er ooit iets zoals een pacdrive in... ik neem die verlichte buttons niet voor niets :p

[ Voor 3% gewijzigd door NINjak op 23-12-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik heb voornamelijk de tips gebruikt die ik in dit forum tegen kwam. Ik heb daarom mijn stickers laten printen bij Pixartprinting.nl Gekozen voor Zelfklevend Monomeer Opaque Mat vinyl en laten lamineren in standaard glans. De marquee heb ik op hetzelfde materiaal laten printen. Het TL-lampje van 36cm wat je bij elke bouwmarkt kan halen, zit op 10cm afstand en zorgt voor voldoende verlichting. Ik kon de binnenkant nog bekleden met aluminiumfolie voor een gehele lichtweerkaatsing maar bleek niet nodig te zijn.

Om er goed verzekerd van te zijn dat mijn artwork blijft zitten, heb ik het eerst goed in het verf gezet (het MDF, niet de stickers :+ ) en super glad geschuurd. Daarna goed stofvrij gemaakt. Toch kreeg ik het nog voor elkaar om 2 ieniemienie stofdeeltjes onder de sticker te krijgen. Dat is gelukkig nu niet meer zichtbaar.

Om een idee te hebben hoe groot je artwork nu eigenlijk is, heb ik onderstaande tip gekregen van Sjaak.
DarthSjaak schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:36:
[...]

Uitprinten op ware grootte. Er zijn meerdere tools voor, maar deze heb ik even snel opgezocht http://www.gdsoftware.dk/more.aspx?id=3
De buitenafmetingen kan je meestal ook wel raadplegen in het programma waar je mee werkt. (photoshop, Inkscape, GiMP, whatever). Alleen ben ik daar niet al te handig in en had ik met de bezel wat moeite om de maatvoering voor de uitsparing van je scherm te bepalen. Daar kan ik de volgende keer zelf ook nog wel tips voor gebruiken.

Wat mij ook opviel was de afmeting van de t-molding. d.w.z. de afmeting voor de sleuf welke je moet frezen. Als je op de site kijkt bij Arcadewinkel.nl zie je dat ze daar de 2mm-schijffreesjes vermelden. Deze afmeting vervolgens gebruikt voor een test stukje, maar bleek te breed te zijn voor mijn 12mm t-molding wat ik bij Arcadewinkel.nl had aangeschaft. Ben op zoek geweest naar een 1.5mm freesschijfje, maar dat vindt je niet zomaar. Heb vervolgens de tandjes van het freesschijfje smaller geslepen tot de dikte van het schijfje zelf. Je trekt dan wel een kleine rookgordijn op tijdens het frezen (je schijfje gaat verbranden door de wrijving), maar mijn t-molding zit perfect vast.
Het schijfje had ik aangeschaft bij Ecotools.nl en kost maar een paar euro. Schade valt dus mee.
Dat is dus wel ff opletten bij het aanschaffen van je t-molding. Misschien dat andere dit kunnen bevestigen?

Ik verwacht in de toekomst meer plexiglas te gaan buigen en ga een plexiglas buigplankje maken. Een houten blad met een aluminium u-profiel erin waar een weerstandsdraad in wordt gespannen. Voor een paar knaken ben je klaar...

[ Voor 4% gewijzigd door Campo di Casa op 24-12-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
@Campo di Casa, heel erg bedankt voor de (uitgebreide) tips.

Natuurlijk zou ik ook het en en ander in de grondlak zetten en daarna de boel "schilderen" (eerder rollen of mogelijk spuiten) voordat ik maar een "sticker" ergens op zou proberen te plakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik ben nog op zoek naar een lege kast of een JAMMA kast, nou weet ik dat er een adres was in belgie met heel veel kasten maar die staat niet meer op marktplaats :) en de rit naar belgie is ook niet geweldig ;)

Iemand anders nog enig idee om een leuke lege of JAMMA kast te scoren liefst in omgeving Rotterdam? :)

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
TeGek schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:01:
nou weet ik dat er een adres was in belgie met heel veel kasten maar die staat niet meer op marktplaats :)
Waar dan? ik ben regelmatig in Belgie en ik ben op zoek naar een oude kast die ik kan ombouwen. Mijn bartop is bijna klaar en ik ben al begonnen met het verzamelen van onderdelen. Dus als je het adres weer!!!
Pagina: 1 ... 24 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!