Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 23 ... 37 Laatste
Acties:
  • 430.989 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jMu2nQqJhAY]

lol, alleen al scrollen is 2 uur. Ik kan me voorstellen dat je wat spellen uit je jeugd opnieuw wil spelen, maar waarom zou je 85 machines willen emuleren? Voordat je een spel gevonden hebt, zou ik het al zat zijn.

Maar goed, eerlijk is eerlijk, ik heb genoeg aan een 60 in 1 en een 19 in 1 jamma board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gino_Santi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022
housekamp schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 06:55:
[...]

Kijk ook meteen of je een overwegend veel 4 of 8 weg games gaat spelen. Veel joysticks hebben een schijf aan de onderkant waarmee je kan switchen tussen 4 of 8 weg. Ik zelf merk dat bijvoorbeeld Ms. Pacman niet lekker speelt wanneer de joystick op 8 weg staat ingesteld. Terwijl je met KOF weer vast loopt met een 4 weg instelling. Hier heb ik geen rekening mee gehouden en zal dat dus nog moeten aanpassen wanneer ik mijn nieuwe cabinet ga bouwen.
Ik ben nu nog mijn kast aan het bouwen en wil er graag rekening mee houden. Maar wat zou daar een handige manier voor zijn? Ik kom niet verder dan telkens bij mijn CP open te schroeven.

Andere vraag. Ik heb een setje pc-speakers gesloopt voor de versterker. Nu zit ik er over te denken om er beter speakers op aan te sluiten. Kan dat zomaar? Ik heb namelijk nul verstand van dit soort dingen. Er zaten oorspronkelijk 4 ohm/5 watt speakers in. Waar moet ik op letten bij aankoop van nieuwe speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
Mede arcade freaks ;-)

Weet er iemand een VEWLIX arcade kit te koop welke ook betaalbaar is en leverbaar in NL? Ik zie kits in de US maar die leveren niet buiten de US. Ook in Japan en China zag ik wat voorbij komen echter zijn dat prijzen boven de €2000 euries en dat vind ik iets teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Was ook eerst de bedoeling maar .... man...... wat zijn dat veel onderdelen die precies moeten passen ;-)
Had ook al meerdere filmpjes gevonden van zelfbouw hero's en misschien moet dat maar als het echt niet gaat lukken om een betaalbare kit te vinden.

Ik ben alleen op zoek naar een goed plan om te zien of het haalbaar is voor mij om zelf te bouwen. Het liefst wil ik het CP kunnen kantelen zodat hij naar binnen kan klappen (scheelt ruimte als je hem niet gebruikt).

PS
Als iemand een goed plan weet met goede maten en instructies, ik hou mijzelf graag aanbevolen :-)

[ Voor 10% gewijzigd door rikoos op 25-08-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Dat lukt je wel, mits je geduld hebt en goed gereedschap, en ruimte.
vooral een geleiderail met een afkortzaag machine. ( mis ik ook)
Ik ben 23 jaar timmerman geweest, een kast bouwen kan ieder boerenlul. maar het aankleden is een geval apart...... ik ben daar visieloos in ofzo.
Laatst met dat fermacel ofzo bezig geweest , hij is nu blauw van kleur , en daar houd het ook op. Ik ben niet tevreden met hoe ie wordt.

Zelf nooit van Vewlix gehoord, maar damnz, das een leuk ding. en gewoon simpel zwart/wit van kleur.

edit: als je via sketchup naar 3d-warehouse gaat en zoekt naar de vewlix, kan je daaruit vandaan 1:1 printen op papier. heb ik toen ook met een pacman kast gedaan als ondergrond van mijn kast

[ Voor 15% gewijzigd door nnndoh op 25-08-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook eens op marktplaats kijken, daar staan soms best leuke oude (standaard jamma) kasten op. Dan ben je klaar voor een 50-200. En hoef je alleen te schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
nnndoh schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:20:
edit: als je via sketchup naar 3d-warehouse gaat en zoekt naar de vewlix, kan je daaruit vandaan 1:1 printen op papier. heb ik toen ook met een pacman kast gedaan als ondergrond van mijn kast
Via Sketchup naar 3d-warehouse? Ik heb nog nooit Sketchup gebruikt maar ik zie niet op de website waar ik dan heen moet, nergens is er een 3d-warehouse link of ben ik echt slechtziend aan het worden.

Ik heb inmiddels mijn aangetrouwde neefje gesproken (die is timmerman) en die wil me helpen met het zagen en assembleren van het houtwerk dus dat komt goed :-) Nu dus nog een goed vewlix plan scoren ergens!

Edit: gevonden !!!! https://3dwarehouse.sketc...5cdda6e5cb8ad76492f5638ee

PS Nog steeds is een kant en klare kit voor weinig ook welkom hoor :-)

[ Voor 9% gewijzigd door rikoos op 26-08-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Dat model bedoel ik ja, als je die uit de warehouse in sketchup importeert, moet je eerst het model exploderen ( rechter muis knop ) en daarna kan je de juiste maten ervan af halen en eventueel op ware grote uitprinten. eerst even uitvogelen hoe het programma werkt.

Met de hulp van je neef ben je misschien nog geen 100 euro kwijt aan mdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Vanavond is mijn avond dus nu gevuld ;-) Thnx voor het op weg helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

M'n stickers zitten er op:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BuYGmzsIMAAczuq.jpg

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bub en Bob! Leuke stickers, zien er mooi uit! Gebaseerd op het origineel of zelf een redesign gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ja, nee, combinatie :) Ik heb de basis sticker op internet gevonden (iemand had alle artwork al redelijk netjes in een PDF gestopt). Deze heb ik echter flink moeten aanpassen omdat ik de compositie niet mooi vond, mijn cabinet andere maten heeft en omdat er een handmatige RGB => CMYK conversie moest gebeuren.

Het orignele Bubble Bobble cabinet was best lelijk, dus die heb ik niet als inspiratie gebruikt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.arcade-museum.com/images/107/1076893345.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door BCC op 26-08-2014 21:53 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat van Bubble Bobble geen dedicated cabs waren, alleen conversion kits?

Kun je het scherm wel goed zien? Het lijkt kaarsrecht te staan.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ja, dat gaat prima. Door dat hij recht op staat past er net een DELL desktop rechtop achter, zonder dat hij heel dik wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door BCC op 27-08-2014 22:53 ]

Verwijderd

Tussenstand van (kleine) mijn arcadekast.

Enkel de buttons en joystick moeten nog binnenkomen en gemonteerd worden.
Er is een computer ingebouwd met een TA2024 versterker en alles kan via de achterkant aangesloten worden met een eurostekker.

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/8acab3fe83538be77841e745aaed92d8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/3352fc55589a4bd539880026cde21fb2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/9432c508ecd381c8e4473fd53dc9b96d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 20:36
Leuk topic! Kan iemand me misschien wat inwijden in breedtematen van 4-player kasten? Dit ivm. een toekomstig huis en het passen en meten van alles (en een wens een 4-player kast te plaatsen, indien mogelijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 4 player cp heeft vaak een uitstekend cp tov van de kast.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iLjTuTR.jpg

Het cp van de simpsons is 93.66cm breed.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 20:36
Geweldig 4-player co-op spel was (en is) dat toch ;D
Maar ik kan dus wel van een kleine meter uit gaan. Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayDz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06 14:08
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:57:
Ik ben ook begonnen, wel geen foto's vanaf het begin, maar toch...

Testbordje voor toetsen layout
[afbeelding]

Na wat bewerkingen op MDF...
[afbeelding]
[afbeelding]

En wat spelen met verf...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu nog marquee sticker ontwerpen...
Echt gaaf gemaakt! Heb je die knoppen op een paneel gesoldeert? of gaan zulke dingen via usb?
Heb je er inmiddels al stickers op? Nogmaals, gaaf gemaakt!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

En ik ben vandaag ook weer begonnen met het mooier maken van mijn kast. Ik ben nu van plan 2 nieuwe light guns te kopen en de draadloze gun vaarwel te zeggen.
ik ga nu voor de AimTrak die weer op voorraad is bij Arcadewinkel.nl - Die zien er prima uit en ultimarc maakt mooie dingen.
Ik ben echter opzoek naar nog wat kleine mods hiervoor

weet iemand of je deze kabelbescherming dingen makkelijk kan krijgen, en om bestaande kabels heen te doen zijn:Afbeeldingslocatie: https://www.omnical.nl/pictures/Hemmink/FL-000019-installatieslang_SPR-AS.jpg.ashx?w=160&h=160&404=.
Je ziet de kabels ook vaak op echte arcade kasten om de kabels heen....
En ook de naam zou wel helpen met zoeken :+

[ Voor 12% gewijzigd door TeGek op 18-09-2014 14:35 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

bij casemodding gebruiken ze wel eens doucheslangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.verwarminghandel.nl/WebRoot/StoreNL/Shops/62851832/4F6C/7617/0B96/57E1/085F/C0A8/29BA/33CB/doucheslang_chroom_anti-twist.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Wat ik me afvraag is hoeveel mensen er nog van de games genieten, en hoeveel alleen maar genieten van de kast maken :D

Ik ben nu bezig m'n backed te vervangen. Nu gekozen voor mGalaxy ipv GameEX. Ziet er redelijk lijkt uit en is prima voor alleen mame, Vooral met de filters etc! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
de flipper staat hier meer aan als de bartop

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05

Rincewind

Take me in your arms tonight

TeGek schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:57:
Wat ik me afvraag is hoeveel mensen er nog van de games genieten, en hoeveel alleen maar genieten van de kast maken :D
Ik vindt het bouwen aan de kast eigenlijk leuker dan het spelen ermee :) Maar goed, hij is nu bijna klaar:

Vooraanzicht:
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/3ZIqKNks
De aansluiting van mijn 'beeldschermbeschermplaat' is nog niet goed vandaar ook die grijze horizontale streep boven mijn knoppenbalk en linksonder zie je ook een teststukje van een glimmende grijze strip.

Zijaanzicht:
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/do66tFMe
(Let niet op de rommel in de keuken :) )

Rechts zie je nog een gat zitten voor een knop maar die zit er ondertussen al in :) Die grijze spijkers zijn eigenlijk asfaltnagels en zijn gebruikt om zowel de knoppenbalk als de achterkant makkelijk weg te kunnen halen zonder schroef- en breekwerk. Gewoon eruit wippen en je kan in de kast. Ik twijfel nog of ik ze zwart zal spuiten of gewoon zo zal laten.

De kast is geschikt gemaakt om zowel arcadegames als te flipperen. Qua frontend twijfel ik nog tussen Hyperspin en EmulationStation. Hyperspin is een shitload aan werk om goed te krijgen terwijl EmulationStation heel clean en eenvoudig is. Alleen kan die laatste geen flipperkasten aan terwijl dat makkelijker kan in HS. (Eigenlijk ben ik nog op zoek naar een interface voor flipperkasten)

Suggesties? Commentaar? Altijd welkom ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Rincewind op 29-09-2014 09:59 . Reden: Aanvulling ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Interface voor pinball is pinballx

super simpel en top :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Njay schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:08:
Interface voor pinball is pinballx

super simpel en top :)
Inderdaad, Pinball X is wel 1 van de leukste :)
Rincewind schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:57:
[...]
Ik vindt het bouwen aan de kast eigenlijk leuker dan het spelen ermee :) Maar goed, hij is nu bijna klaar:

Vooraanzicht:
[afbeelding]
De aansluiting van mijn 'beeldschermbeschermplaat' is nog niet goed vandaar ook die grijze horizontale streep boven mijn knoppenbalk en linksonder zie je ook een teststukje van een glimmende grijze strip.

Zijaanzicht:
[afbeelding]
(Let niet op de rommel in de keuken :) )

Rechts zie je nog een gat zitten voor een knop maar die zit er ondertussen al in :) Die grijze spijkers zijn eigenlijk asfaltnagels en zijn gebruikt om zowel de knoppenbalk als de achterkant makkelijk weg te kunnen halen zonder schroef- en breekwerk. Gewoon eruit wippen en je kan in de kast. Ik twijfel nog of ik ze zwart zal spuiten of gewoon zo zal laten.

De kast is geschikt gemaakt om zowel arcadegames als te flipperen. Qua frontend twijfel ik nog tussen Hyperspin en EmulationStation. Hyperspin is een shitload aan werk om goed te krijgen terwijl EmulationStation heel clean en eenvoudig is. Alleen kan die laatste geen flipperkasten aan terwijl dat makkelijker kan in HS. (Eigenlijk ben ik nog op zoek naar een interface voor flipperkasten)

Suggesties? Commentaar? Altijd welkom ;)
Ik vind de artwork erg leuk, Maar mis wel een bijpassende marque! Ik ben nu zelf ook verschillende marques aan het maken om per gelegenheid de marque te kunnen vervangen, leuk voor kerst en dat soort zaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

TeGek schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:07:Ik vind de artwork erg leuk, Maar mis wel een bijpassende marque! Ik ben nu zelf ook verschillende marques aan het maken om per gelegenheid de marque te kunnen vervangen, leuk voor kerst en dat soort zaken :+
Klopt. Marquee komt eraan c.q. erop. Alleen is dat 'gewoon' de naam die ik aan de kast heb gegeven. En dat is ook de reden waarom dat nog steeds een zwart perspexplaatje is: ik ben nog niet zeker van de naam. Nu heb ik 'BlackCade' als naam maar daar ben ik nog niet helemaal uit. 'PacTris' lijkt me ook wel wat. Daarachter komt dan ook gelijk een LED-strip die aangaat als de kast aangaat zodat je de naam leuk verlicht kunt zien.

Suggesties voor namen zijn ook van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bouwen en aanpassen vind ik ook ontzettend leuk, maar het spelen toch ook zeker.
Ik heb dan ook niet 100 miljoen games en emulators, maar gewoon iets van 50 spellen die ik echt leuk vind en vaak speel. Anders ben je te lang bezig om een game te zoeken, en vaak speel je bijv pacman maar 5 minuten oid, terwijl het zoeken bij hp soms wel 10 min kan duren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Vandaag op marktplaats weer een pareltje gevonden voor <100 euro. Ik denk toch dat een tweede arcade naast de eerste leuk zal zijn :x. al gaat hij mogelijk op kantoor staan, dat zou ook wel vet zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34

Kraz

Saving the world

TeGek schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:43:
Vandaag op marktplaats weer een pareltje gevonden voor <100 euro. Ik denk toch dat een tweede arcade naast de eerste leuk zal zijn :x. al gaat hij mogelijk op kantoor staan, dat zou ook wel vet zijn :+
*Pics or it didn't happen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik laat ook heel vaak de hyperspin demo gewoon draaien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
TeGek schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:43:
Inderdaad, maak eerst foto's en laat ons dan pas kwijlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gino_Santi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022
Inmiddels krijgt mijn kast behoorlijk vorm. Mijn schoonvader is behoorlijk handig en doet het meeste werk.

Ik heb er voor gekozen om de kast deelbaar te maken. Dit omdat de Kast niet permanent in de huiskamer blijft staan en regelmatig naar verdieping hoger moet komen te staan.

http://1drv.ms/1nbueid

https://onedrive.live.com/redir?resid=CA9B422BDF8C85A%214835

Ik gebruik Zippy joysticks en elke speler krijgt 6 knoppen. In het midden komt er een trackbal. Plus aan de zijkant flipper-knoppen. Dit alles komt aan een Ipac encoder.

Over de pc waar dit allemaal aankomt te hangen is nog onduidelijkheid. De pc die ik in gedachten had heeft te veel kuren. Dus moet nog wat anders vinden.

Ik zit alleen nog te twijfelen over welke admin knoppen ik op het paneel wil. Zelf zat ik te denken aan.Sowieso 1/2 player, 2 coin knoppen, enter, escape. Maar ik weet niet hoe handig save en een pauze knop is.

[ Voor 1% gewijzigd door Gino_Santi op 07-10-2014 11:35 . Reden: Foto's waren niet zien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Wilde ook mijn tabletop, bartop showen.
Afbeeldingslocatie: http://static.wixstatic.com/media/009df3_6d06d07e1323454e9ebae0b492644cce.png_srz_278_384_75_22_0.50_1.20_0.00_png_srz

Vandaag een logitech 2.1 setje gekocht om geluid te verbeteren (past nog in de kast, kleine basbox).
Liep nu via de monitor speakers.

Windows XP
MGalaxy
Mame

[ Voor 6% gewijzigd door vectrex op 07-10-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
vectrex schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:59:
Wilde ook mijn tabletop, bartop showen.
[afbeelding]

Vandaag een logitech 2.1 setje gekocht om geluid te verbeteren (past nog in de kast, kleine basbox).
Liep nu via de monitor speakers.

Windows XP
MGalaxy
Mame
Heel mooi gedaan die artwork erop. Wel een beetje jammer dat het een flatscreen is, maar begrijpelijk ivm de plaats en het gewicht die je ermee bespaart. Bij een bartop heb je nooit genoeg plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Verstekbakker schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:38:
[...]

Heel mooi gedaan die artwork erop. Wel een beetje jammer dat het een flatscreen is, maar begrijpelijk ivm de plaats en het gewicht die je ermee bespaart. Bij een bartop heb je nooit genoeg plaats.
Ja, maar deze is nu wel lekker mobiel. Dus op zondag even naar beneden sjouwen.
Wel druk geweest met scanlines voor net effect, maar CRT is mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
vectrex schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:43:
[...]

Stickers laten maken? En dat glas met artwork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg mooi geworden :)

enige wat ik evt nog zou aanpassen, is de bracket (tmolding?) voor de marquee zwart maken. Dat maakt het net wat authentieker.
Crt is idd mooier, maar steeds minder goed te vinden, en loodzwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
artwork heb ik van internet en met photoshop passend gemaakt, laten drukken op stickerpapier (gaat per meter). MDF, sticker, plexiglass bij controller en marque.
Bezel is plexi, sticker, plexi.
Om mdf randjes netjes te maken heb ik witte tmold 12mm gebruikt, en 19mm op de zijkanten.
Had misschien zwart gekunnen. Lichtblauw en wit staat ook goed.

Elk project heb je achteraf wel verbeterpunten.

Mijn vorige was deze (2006) schaal 1:2 Galaga
Afbeeldingslocatie: http://static.wixstatic.com/media/009df3_2715831f10cb4aa8961ee0d3577606d1.jpg_srz_p_192_251_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz
Afbeeldingslocatie: http://static.wixstatic.com/media/009df3_acda575567a24175924abccb2418e2ca.jpg_srz_p_210_251_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

Met 10 inch CRT op zijkant. Ding was loeizwaar. Donkey Kong is gemaakt om echt portable te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
@Rincewind, laat je nog even weten of je EmulationStation gaat gebruiken, ben erg nieuwsgierig hoe het installeert en of het goed werkt..

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:57
Mooie projectjes weer. Blij dat het weer herfst wordt en ideaal weer om verder te gaan met m'n bartopje. Werkt motiverend om te zien waar andere mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56
vectrex schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:43:
[...]

Gave bartop! heb je nog wat meer foto's van die galagakast? ben met name benieuwd naar het formaat.

speaking of scanlines, heeft iemand dit (softwarematig) werkend gekregen in hyperspin? ik ben bang dat je naar mameUI moet, en dan heb je alleen nog MAME in scanlines, niet de overige emu's.

Of is een hardwarematig kastje een snellere/makkelijkere manier om ALLES in scanlines te krijgen? Ik gebruik nu een HDMI kabel (op 1080, want SF4), maar wil eventueel wel terug naar VGA met een kastje, maar welke moet ik dan hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door j0rDy op 08-10-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Vraagje aan de medelezers: welk font heeft jullie voorkeur in mijn marquee? Ben nieuwsgierig wat jullie ervan vinden. Ik heb al mijn voorkeur :) Let niet op de verdeling want dit is een samengeplakt image vanuit de bron-PSD die alle stickers bevat die ik nog wil graan printen.
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/KtJ3OPBh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Rincewind schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:12:
Vraagje aan de medelezers: welk font heeft jullie voorkeur in mijn marquee? Ben nieuwsgierig wat jullie ervan vinden. Ik heb al mijn voorkeur :) Let niet op de verdeling want dit is een samengeplakt image vanuit de bron-PSD die alle stickers bevat die ik nog wil graan printen.
[afbeelding]
2 en 6 :Y

Ik heb eenzelfde design gepakt om wat tests marquees te maken grappig genoeg. op een A0 vel passen een stuk of 5 marquees, moet ik ze alleen nog netjes uitsnijden - Ik laat ze namelijk op best dik A0 papier printen en ze gaan dan tussen 2 plexi plaaten zodat ze wisselbaar zijn. Als m'n tryout een beetje goed lukt is het plan er een stuk of 20 thuis te hebben, met themas zoals kerst etc :+
De tryouts, de meeste zijn wel bekend en gewoon de open-source marquees.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/213epsg.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door TeGek op 08-10-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Persoonlijk vind ik bij allemaal het probleem dat je de letters niet goed laat zien door de Arkanoid blokjes. Misschien een klein zwart randje om alle letters heen maakt het VEEL rustiger.

Ontopic: Als ik moet kiezen dan optie 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Verstekbakker schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 01:47:
[...]

Inderdaad, maak eerst foto's en laat ons dan pas kwijlen!
Ik had geen fotos gemaakt omdat het nog niet zeker was, en u net een mailtje dat ik de deal helaas kwijt ben omdat iemand anders eerder was... :(

Dit was de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:57
j0rDy schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

Gave bartop! heb je nog wat meer foto's van die galagakast? ben met name benieuwd naar het formaat.

speaking of scanlines, heeft iemand dit (softwarematig) werkend gekregen in hyperspin? ik ben bang dat je naar mameUI moet, en dan heb je alleen nog MAME in scanlines, niet de overige emu's.

Of is een hardwarematig kastje een snellere/makkelijkere manier om ALLES in scanlines te krijgen? Ik gebruik nu een HDMI kabel (op 1080, want SF4), maar wil eventueel wel terug naar VGA met een kastje, maar welke moet ik dan hebben?
Volgens mij werd deze mij eens aanbevolen in dit forum. Heb dit zelf nog niet getest dus weet niet wat de kwaliteit hiervan is. Maar er zijn wel wat reviews te vinden op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rincewind schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:12:
De derde van boven zou mijn voorkeur hebben :)

qua scanline generator zou ik idd voor de slg3000 gaan, een erg goed product.
Ik heb er zelf thuis geen meer, want alleen nog 15khz crt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Thanks, een SLG3000 (v2) it is, van het weekend ff bestellen. Gister gelijk 2 VGA kabels weten op te speuren, kan hij er gelijk tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 20:20
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:22:
[...]

De derde van boven zou mijn voorkeur hebben :)

qua scanline generator zou ik idd voor de slg3000 gaan, een erg goed product.
Ik heb er zelf thuis geen meer, want alleen nog 15khz crt
Of een RetroVGA gebruiken, gebruik het hier zelf ook, werkt heel goed ook met hogere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
j0rDy schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

Ik gebruik deze:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82432150/Retrocade/mini-slg.jpg

http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=129344.0

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82432150/Retrocade/slg-dkong.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82432150/Retrocade/slg-neogeo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82432150/Retrocade/slg-sf3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82432150/Retrocade/final/standing.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
ametis schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:42:
[...]

Of een RetroVGA gebruiken, gebruik het hier zelf ook, werkt heel goed ook met hogere resoluties.
perfect! zeker met ondersteuning voor hoge resoluties. En redelijk in de buurt, ff kijken of ik tijd kan vinden om lang te knallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
@TeGek, dat was een erg leuk kastje geweest zeker ook omdat er een echte arcade monitor inzit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

rikoos schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:05:
Persoonlijk vind ik bij allemaal het probleem dat je de letters niet goed laat zien door de Arkanoid blokjes. Misschien een klein zwart randje om alle letters heen maakt het VEEL rustiger.

Ontopic: Als ik moet kiezen dan optie 2
Achter de marquee komt een lamp en dan ga ik er even vanuit dat de letters dan oplichten. Dus wordt het zo-wie-zo duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
wel even af laten drukken op backlit paper voor het beste effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
Rincewind schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:31:
[...]

Achter de marquee komt een lamp en dan ga ik er even vanuit dat de letters dan oplichten. Dus wordt het zo-wie-zo duidelijker.
Die rand om de letters zou ik sowieso doen, zwart of zelfs wit afhankelijk van de achtergrond:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82432150/Retrocade/GoG/marquee_detail02.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82432150/Retrocade/GoG/marquee.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door EMDB op 11-10-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

EMDB schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:37:
[...]
Die rand om de letters zou ik sowieso doen, zwart of zelfs wit afhankelijk van de achtergrond:

[afbeelding]
Hmm. Goede suggestie en een hele mooie marquee btw. Alleen heb ik de stickers ondertussen besteld en heb ik geen flauw idee hoe ik in photoshop zoiets voor elkaar krijg. Wellicht dat ik dat de komende weken voor elkaar krijg en dan gewoon een nieuwe sticker bestel. Of ik ga over op de '-2-platen-perspex'-methode zodat ik zelf mijn marquees kan printen en tussen de perspex klemmen. Iedere keer ontdek ik weer wat nieuws qua aanpassingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
Rincewind schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:26:
[...]
Hmm. Goede suggestie en een hele mooie marquee btw. Alleen heb ik de stickers ondertussen besteld en heb ik geen flauw idee hoe ik in photoshop zoiets voor elkaar krijg. Wellicht dat ik dat de komende weken voor elkaar krijg en dan gewoon een nieuwe sticker bestel. Of ik ga over op de '-2-platen-perspex'-methode zodat ik zelf mijn marquees kan printen en tussen de perspex klemmen. Iedere keer ontdek ik weer wat nieuws qua aanpassingen :)
Ook bij 2-platen-plexi moet de geprinte marquee van speciaal backlit materiaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

EMDB schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:08:
[...]
Ook bij 2-platen-plexi moet de geprinte marquee van speciaal backlit materiaal zijn.
Ik heb al eerder zo'n sticker op plexi geplakt en met een ledstrip erachter kwamen de witte letters mooi naar voren. Ik maak wel een foto als mijn marquee af is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Zojuist de retroVGA scanline generator binnen gekregen en in de kast gezet...wow...dit had ik veel eerder moeten doen! Serieus, hoe heb ik het zonder kunnen doen! Dit is pas retro gaming! Hoe blij kam je zijn met een stukje hardware van een paar tientjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
j0rDy schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:50:
Zojuist de retroVGA scanline generator binnen gekregen en in de kast gezet...wow...dit had ik veel eerder moeten doen! Serieus, hoe heb ik het zonder kunnen doen! Dit is pas retro gaming! Hoe blij kam je zijn met een stukje hardware van een paar tientjes :p
Ik wil er ook één gaan kopen echter heb ik ook diverse consoles op mijn bartop geïnstalleerd, kan je die generator ook dynamisch uitzetten (dus dmv een knoop). Ik wil dit alleen voor Mame en andere arcade simulatoren aktief hebben maar vraag me of of dat kan voordat ik er één ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
rikoos schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:14:
[...]

Ik wil er ook één gaan kopen echter heb ik ook diverse consoles op mijn bartop geïnstalleerd, kan je die generator ook dynamisch uitzetten (dus dmv een knoop). Ik wil dit alleen voor Mame en andere arcade simulatoren aktief hebben maar vraag me of of dat kan voordat ik er één ga kopen.
De retroVGA wel, deze heeft naast 3 pods (voor het regelen van de kleur) 4 switches, voor onder andere aan/uit, resolutie, even/oneven lines en nog iets (vergeten). Het voordeel van de retroVGA ten opzichte van de SLG is dat de eerder genoemde ook "hogere" resoluties ondersteund (lees: 800x600) Ik had nog wat problemen met scaling/aspect ratio, maar dat heb ik opgelost door een vinkje in compatibility mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
j0rDy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:55:
[...]

De retroVGA wel, deze heeft naast 3 pods (voor het regelen van de kleur) 4 switches, voor onder andere aan/uit, resolutie, even/oneven lines en nog iets (vergeten). Het voordeel van de retroVGA ten opzichte van de SLG is dat de eerder genoemde ook "hogere" resoluties ondersteund (lees: 800x600) Ik had nog wat problemen met scaling/aspect ratio, maar dat heb ik opgelost door een vinkje in compatibility mode.
Thanks ... ik zit naar de printplaat van de retrovga2 te kijken en er zit idd een aan/uit knop op. Zou wel mooi zijn als ik deze kan verplaatsen naar de achterkant van mijn bartop ipv hem elke te moeten openen. Weet dus niet of dit makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
j0rDy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:55:
[...]

Ik gebruik de SLG in 640x480 en 1024x768. Als ik geen scanlines wil (bv. in HyperSpin) gebruik ik de native monitorresolutie 1600x1200 waarbij hij automatisch uitschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
Als ik de SLG en de retroVGA vergelijk vind ik de SLG beter:

RetroVGA:
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/zt4AAOSwDk5UKluu/$_85.JPG

SLG:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82432150/Retrocade/slg-dkong.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Ik wist niet dat de SLG ook hogere resoluties ondersteund, wat dan bijvoorbeeld bij HS wel weer lekker is. Persoonlijk vind ik de retroVGA mooier, ik hou wel van die dikke lijnen! En als je ze te donker vindt kan je de kleur aanpassen. ik zie ook dat de SLG er meer heeft, maar deze optie heeft de retroVGA ook (single/double line).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
j0rDy schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:47:
Ik wist niet dat de SLG ook hogere resoluties ondersteund, wat dan bijvoorbeeld bij HS wel weer lekker is. Persoonlijk vind ik de retroVGA mooier, ik hou wel van die dikke lijnen! En als je ze te donker vindt kan je de kleur aanpassen. ik zie ook dat de SLG er meer heeft, maar deze optie heeft de retroVGA ook (single/double line).
Smaken verschillen gelukkig :) Omdat de generator in de kast zit wil je denk ik niet iets met de hand te moeten schakelen. Daarom wil ik ook niet na hoeven te denken over het schakelen tussen 4-way en 8-way sticks en gebruik ik een U360 die je softwarematig kunt schakelen tussen diverse instellingen (4-way, 8-way, diagonaal, analoog etc). Eindelijk QBert spelen zoals het bedoeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
j0rDy schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:47:
De RetroVGA ondersteund ook veel hogere resoluties. Hiervoor moet je de VSYNC schakelaar aan zetten en je kunt resoluties aan van 1024x768 en hoger.

@EMDB: Vergelijk van de twee screenshots is niet helemaal juist. Wat de SLG daar laat zien is met double beeldlijnen (fijnere lijnen), terwijl de RetroVGA in het voorbeeld op single beeldlijnen staat ingesteld. Single of double beeldlijnen op de RetroVGA is selecteerbaar met een schakelaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide zijn dus goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/72V4rZ5Ed4G7gGTrm0fMQR3x/full.png

Blijkbaar ziet MediaMarkt er ook wel brood in. Wat een geld 8)7

Van 29/10 t/m 02/11
www.mediamarkt.nl/arcadekast

Volgende week maar eens bij MediaMarkt langs, kijken of ze zo'n ding hebben staan om eens te proberen. Ben wel benieuwd waar het op gebaseerd is.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Laatst online: 04-08 19:27
Gaat geen schoonheidsprijs winnen. En zie ik nou goed dat er geen slotje op de muntdeur zit?

Maar goed, 999 euro inclusief bezorgen voor een nieuwe 60 in 1 kast is niet zo'n hele slechte prijs.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal niet duur.
Ga zelf zo´n ding maar maken. Dan ben je al zeker 500-600 kwijt aan onderdelen. (nieuw)
En dan gaat hier nog btw af (825 ex btw), en moeten ze ook nog garantie geven.

Het is gebaseerd op de zeer veel gebruikte 60 in 1 jamma board, dat werkt altijd ipv gammele hyperspin installaties. zie bijv. http://www.aliexpress.com...-1-PCB-NEW/557449596.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Weet iemand hoe de maten van een lockbar voor een flipperkast zijn?, wil graag weten waar ik ongeveer de tv moet plaatsen. kast is ongeveer 55,6 cm breed
37 inch tv ontmanteld is precies 52 cm + 2 keer 18 mm dikte mdf = 55,6. volgens mij kwam ik dan aardig in de buurt van een normale breedte flipperkast

[ Voor 36% gewijzigd door nnndoh op 26-10-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Is de muntslikker van de mediamarktkast nou van plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:56

Xaphod

Inara profiel

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:10:
Helemaal niet duur.
Ga zelf zo´n ding maar maken. Dan ben je al zeker 500-600 kwijt aan onderdelen. (nieuw)
En dan gaat hier nog btw af (825 ex btw), en moeten ze ook nog garantie geven.

Het is gebaseerd op de zeer veel gebruikte 60 in 1 jamma board, dat werkt altijd ipv gammele hyperspin installaties. zie bijv. http://www.aliexpress.com...-1-PCB-NEW/557449596.html
Ik vind het toch een hoop geld.
Mijn cab heeft zo'n €200 aan onderdelen gekost, de meeste 2e hands.
Oud moederbordje, Lubuntu en Wahcade erop.
4 jaar geleden mee begonnen, inmiddels m'n 3e moederbord erin, voor de echte klassiekers was het eerste moederbord eigenlijk snel genoeg (Athlon Xp 2100 en een Ati 9200)
Mame, Mess, Daphne en nog een aantal emulators erop en je hebt meer spellen dan je ooit kunt spelen.
Een Linux systeem in een arcade cab is wat lastiger op te zetten, maar als het eenmaal werkt blijft het ook werken.
Het gaat ook om de uitdaging van het zelf bouwen / installeren.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat is natuurlijk ook geen vergelijk. Zelf bouwen zal altijd goedkoper zijn dan in een winkel die personeel heeft, belastingen moet betalen en dan ook nog garantie moet geven.

En hoeveel uur heb je erin zitten? Bouwen van de kast, software en elektronica? Ik heb ook vele kasten gebouwd. En daar gaan toch vele uren inzitten. Iig meer dan 1000 euro qua kosten.

Dit ding bouwen voor 200 gaat je gewoon never nooit lukken.

80 mdf + hout
50 metaal cp
20 t molding
20 schroeven
120 lcd
30 joystick + knoppen
40 perspex marquee en bezel
100 vinyl stickers op maat
25 voeding
10 jamma harness
50 60in1 board
10 marquee verlichting
30 overig
25 verf, vuller etc
20 coin door en proever (goedkoopste china meuk, zoals op de foto)

en dan zit je op 630, en dan ben ik vast nog wel wat vergeten zoals de wielen etc. En dan moet je het gereedschap en kunde natuurlijk ook hebben.
Een echt mooie kast gaat je gewoon meer kosten dan 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Wat het maken oplevert is ook niet helemaal in euro's uit te drukken. Alleen al de ervaring die je ervan krijgt met AutoCAD tekenen, logo's ontwerpen, plaatwerk uitzoeken, werken met plaatwerk, werken met CNC, computerhardware recycling, elektrische ciruitjes en hun werking...

Neh, die kast bouw je niet alleen maar om iets te hebben om spelletjes mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:56

Xaphod

Inara profiel

Ik bedoelde ook niet 'die' kast nabouwen.
Maar 'een' kast bouwen hoeft niet duur te zijn.
Zoveel mogelijk gebruik maken van de middelen die voorhanden zijn en maar hobbyen.
De software is opensource en dus gratis.
Mijn kast is ook niet moeders mooiste, maar hij werkt gewoon prima.
Als ik nog eens veel tijd heb wil ik nog eens een mooi afgewerkte kast bouwen, uitgaande van de ervaring die ik nu heb.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:54:
Tja, dat is natuurlijk ook geen vergelijk. Zelf bouwen zal altijd goedkoper zijn dan in een winkel die personeel heeft, belastingen moet betalen en dan ook nog garantie moet geven.

Dit ding bouwen voor 200 gaat je gewoon never nooit lukken.
Helemaal mee eens. Een net afgewerkte kast bouwen voor 200 euro gaat niet. En als iemand dat wel kan, dan bestel ik er meteen 10... :)

Voor mensen die graag een kast willen, maar die het niet zelf kunnen of er geen tijd (=geld) in willen steken is de mediamarkt kast een goede optie.

Maar de meeste mensen in dit topic gaan natuurlijk liever zelf aan het klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 00:10:
Wat het maken oplevert is ook niet helemaal in euro's uit te drukken. Alleen al de ervaring die je ervan krijgt met AutoCAD tekenen, logo's ontwerpen, plaatwerk uitzoeken, werken met plaatwerk, werken met CNC, computerhardware recycling, elektrische ciruitjes en hun werking...

Neh, die kast bouw je niet alleen maar om iets te hebben om spelletjes mee te spelen.
Ik vind het bouwen inderdaad ook leuk, en hier op tweakers zullen er idd nog wel meer zijn die die dat ook leuk vinden. Maar ik denk dat er toch een groot aantal mensen is die dat niet leuk vind, of niet kan. En dan is die kast een prima oplossing. Ook voor bedrijven bijv. het is toch harstikke leuk om zo'n kast in de kantine of op kantoor te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

Ik vind het bouwen inderdaad ook leuk, en hier op tweakers zullen er idd nog wel meer zijn die die dat ook leuk vinden. Maar ik denk dat er toch een groot aantal mensen is die dat niet leuk vind, of niet kan. En dan is die kast een prima oplossing. Ook voor bedrijven bijv. het is toch harstikke leuk om zo'n kast in de kantine of op kantoor te hebben?
Voor Tweakers is het ook geen slecht gegeven dat die kast er is hoor. Met die prijs zetten ze ook een prijs voor zo'n kast neer. Nu kan ik zeggen dat ik maatwerk lever voor 2000 euro en niemand meer die dat te duur vindt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Weet iemand waar ik voor weinig een "Retainer for Video Game Marquee" o.i.d. kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Rincewind schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:00:
Weet iemand waar ik voor weinig een "Retainer for Video Game Marquee" o.i.d. kan krijgen?
Hangt van de kast af, maar in veel gevallen kun je een aluminium hoekprofiel gebruiken (gewoon bij de bouwmarkt). Wel eerst even zwart spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Oh, wat een gave projecten staan hiertussen :D
Ziet er echt superstrak uit, EMDB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
smaken verschillen maar ik vind die media markt kast toch niet heel erg vervelend

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Dit is een kast die ik pas heb gemaakt. Mensen die op de Retro Game Experience waren hebben 'm misschien wel gezien.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/lovers/cabinet01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:09
Benieuwd of je er ook Lovers in a dangerous spacetime op kon spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Mantis schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:06:
Benieuwd of je er ook Lovers in a dangerous spacetime op kon spelen :p
Uiteraard. Erg leuk spel trouwens. Je moet goed samenwerken om de levels uit te spelen. Op dit moment draait er een speciale beta versie op de kast met 2 levels.

Je kunt het spel trouwens ook alleen spelen en dan krijg je een hond als hulpje.

Meer info over het spel hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
DarthSjaak schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:25:
[...]

Uiteraard. Erg leuk spel trouwens. Je moet goed samenwerken om de levels uit te spelen. Op dit moment draait er een speciale beta versie op de kast met 2 levels.

Je kunt het spel trouwens ook alleen spelen en dan krijg je een hond als hulpje.

Meer info over het spel hier
Wel jammer dat je niet wat meer foto's doet. Van de ingewanden bijvoorbeeld. En dan meteen wat specs erbij, welk scherm, moederbord, etc... Is toch eigenlijk wel de opzet van Tweakers... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Hier zijn nog wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/lovers/controls01.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/lovers/sideart01.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/lovers/marquee01.png

En hier is de volledige build thread van de kast.

Binnen is niet zo spannend, de kast is vooral heel leeg. Het scherm is een 1600x1200 lcd scherm en er zit een kleine pc in. Game draait prima op onboard video, dus verder is er niet veel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
DarthSjaak schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:09:
Binnen is niet zo spannend, de kast is vooral heel leeg. Het scherm is een 1600x1200 lcd scherm en er zit een kleine pc in. Game draait prima op onboard video, dus verder is er niet veel nodig.
Gaaf kast zeg _/-\o_

Ben eigenlijk ook erg nieuwsgierig geworden naar het spel zelf.
Volgens de makers astroidbase is het nog niet uit, maar jij hebt het zo te zien draaien in je kast..

Hoe kom ik aan het spel? Draai je een soort preview versie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
DarthSjaak schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:09:
Hier zijn nog wat plaatjes:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En hier is de volledige build thread van de kast.

Aw yisssss specs!

Heel mooi ding. Wel apart om te zien dat je begint met een geheel MDF kast en geen zwarte spaanplaat ofzo. Geen idee of dat iets zou uitmaken, er komt toch een sticker overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ametis schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:33:
[...]
Hoe kom ik aan het spel? Draai je een soort preview versie ofzo?
Een soort preview, ik heb met de makers van het spel samengewerkt om de kast te maken. En voor de retro game experience een speciale build van het spel gekregen.
Verstekbakker schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:22:
[...]
Heel mooi ding. Wel apart om te zien dat je begint met een geheel MDF kast en geen zwarte spaanplaat ofzo.
De meeste kastenbouwers gebruiken mdf (als ik BYOAC mag geloven). MDF is een stuk goedkoper dan gelamineerd spaanplaat en makkelijker/netter te bewerken. Als er stickers op gaan, dan maakt het inderdaad niet uit. En veel van de kasten die ik maak zijn ook niet zwart, maar hebben een heel specifieke kleur (dk blauw, pacman geel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
DarthSjaak schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:33:
[...]

Een soort preview, ik heb met de makers van het spel samengewerkt om de kast te maken. En voor de retro game experience een speciale build van het spel gekregen.

[...]

De meeste kastenbouwers gebruiken mdf (als ik BYOAC mag geloven). MDF is een stuk goedkoper dan gelamineerd spaanplaat en makkelijker/netter te bewerken. Als er stickers op gaan, dan maakt het inderdaad niet uit. En veel van de kasten die ik maak zijn ook niet zwart, maar hebben een heel specifieke kleur (dk blauw, pacman geel).
Ja ik heb een vriend met toegang tot plaatmateriaal in alle kleuren die ik maar wil. Kost misschien iets meer dan MDF, maar dan kan ik dus ook een motiefje kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://dl.maximumpc.com/galleries/mame/mamebuild31.jpg

Zoiets moet het worden, maar dat ligt al twee jaar op de plank ofzo. Met MDF krijg ik dat nooit zo mooi als met gelamineerd spaan. Of ik moet van die HPL gebruiken, maar ook die is peperduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Er was een tijd geleden een leverancier van goedkoop HPL, daar heb ik deze kast mee gemaakt. Maar tegenwoordig is er lastig aan te komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/royale/spaceparanoids.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
DarthSjaak schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:56:
Er was een tijd geleden een leverancier van goedkoop HPL, daar heb ik deze kast mee gemaakt. Maar tegenwoordig is er lastig aan te komen.

[afbeelding]
Hij is interieurbouwer, dus de prijs is prima bij hem (inkoopprijs). Vooral als er klanten zijn die toevallig zo'n kleur nodig hebben en er iets overblijft.

Wat kostte dat glas? Custom made neem ik aan of ergens gevonden? Ik heb er een CRT voor, maar heb nog geen oplossing voor de bezel daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een cocktail cab zou ik ook nog wel eens willen hebben.

Waren die er vroeger eigenlijk wel in NL? In de UK en VS heb ik ze vroeger wel gezien, maar in NL kan ik me dat niet herinneren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant topic dit! volg het al een tijdje :)

Mochten er nog mensen baat hebben bij een 22inch CRT monitor voor een authentieke feeling, kan me een PM sturen.
Pagina: 1 ... 23 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!