Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste
Acties:
  • 431.018 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Of een goede manual erbij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook begonnen, wel geen foto's vanaf het begin, maar toch...

Testbordje voor toetsen layout
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40405657/Cabinet/2013-08-24%2017.28.55.jpg

Na wat bewerkingen op MDF...
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40405657/Cabinet/2013-09-29%2012.08.00.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40405657/Cabinet/2013-09-29%2012.08.23.jpg

En wat spelen met verf...
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40405657/Cabinet/2013-11-23%2011.34.59.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40405657/Cabinet/2013-12-15%2009.44.25.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40405657/Cabinet/2013-12-15%2009.44.59.jpg

Nu nog marquee sticker ontwerpen...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je foto's kan tonen via dropbox?
Gevonden...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
rikoos schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:22:
[...]
Of een goede manual erbij ;-)
En dan nog meten, die handleidingen zijn soms ook niet helemaal juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, zeker die spullen die je via de chinese sites besteld. Vaak zit er geen manual bij, en de andere keer kloppen die dingen niet.

@CeesHolland
Ziet er goed uit, zwart en oranje vind ik altijd wel lekker retro.
Wat voor systeem gebruik je?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:57:
Ik ben ook begonnen, wel geen foto's vanaf het begin, maar toch...

Testbordje voor toetsen layout
[afbeelding]

Na wat bewerkingen op MDF...
[afbeelding]
[afbeelding]

En wat spelen met verf...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu nog marquee sticker ontwerpen...
erg mooi so far! Waar heb je die rear-usb poorten vandaan? zitten die op een andere usb connector of op headerpins?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
Afbeeldingslocatie: http://static.bax-shop.nl/images/resized/783/1232924/200x200/5082128a8f6c0cd2468d038ae63c5a25.jpg

Neutrik NAUSB-W B USB A naar B verloop chassisdeel zwart

http://www.bax-shop.nl/us...wart/product-details.html

Je hebt er van alles van, usb/lan/stroom/geluid/hdmi en zeer degelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door I_am_akira op 03-03-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de complimenten.

Inderdaad zijn de USB poorten van Neutrik, niet goedkoop, maar zeer degelijk en bijna onverwoestbaar...
Qua software ga ik voor MALA FE, aangezien Hyperspin te zwaar is voor het moederbordje. Ik maak gebruik van een oude pentium M laptop die ik helemaal uit elkaar heb gehaald, waarop Hyperspin toch niet lekker loopt. Aangezien ik toch vooral de klassiekers wil spelen van voor 1990 zie ik weinig problemen komen met deze laptop.

Als het echt nodig is kan ik altijd moederbord vervangen, er is nog plaats genoeg in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier ook eerste trial voor frontend layout bij MALA FE.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40405657/Cabinet/MaLa_2014-03-04_09-36-01.jpg

Ik vind hem nog steeds te zwart aan de zijkant... Misschien iemand tips om hem 'beter' te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
mooie kast CeesHolland, het je het glas geschilderd of de ondergrond?

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide, zowel de achterkant gespoten, als ook de ondergrond van de kast, om zeker te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:27:
[afbeelding]

groen = aarde
blauw = 220v
zwart = 220v geschakeld

en dan niet de zekering vergeten te plaatsen onder het klepje bij de roze pijl-.

Ik heb het gesoldeerd, en dan gewoon de kabels van pc en monitor erop aansluiten door de stekker eraf te knippen. Je kan ook kabelschoentjes gebruiken, en in beide gevallen even isoleren met een krimpkousje oid.
Kan iemand mij vertellen wat voor zekering ik erin moet plaatsen? 250V begrijp ik inmiddels, maar hoeveel Ampere slurpt een pc met monitor? Google gaf niet het juiste resultaat, en wil toch graag zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
Weet je hoeveel watt de voeding van de pc en hoeveel watt de monitor is? Dan tel je dat op en deel je het door 220V en dan krijg je ongeveer de maximale stroom.

Dus 250 watt voeding en 60 watt monitor: 310 watt/220V=1.4A

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
DarthSjaak schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:08:
Weet je hoeveel watt de voeding van de pc en hoeveel watt de monitor is? Dan tel je dat op en deel je het door 220V en dan krijg je ongeveer de maximale stroom.

Dus 250 watt voeding en 60 watt monitor: 310 watt/220V=1.4A
Thanks! Heb een 300 watt voeding en inderdaad een 60 watt monitor. Komt uit op een kleine 1.6A dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

[smartass modus]
Iets minder zelfs nog aangezien er al geruime tijd 230V op onze wandcontactdozen staat ;)
[/smartass modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er eentje van 2A ingezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
1.6A gedaan :)

Is er overigens iemand hier die een Hyperspin Platinum of EmuMovies account heeft? Hoe halen jullie anders het artwork binnen nu UG-Gamer niet meer bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 19:34

Kraz

Saving the world

Llewy schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:32:

Is er overigens iemand hier die een Hyperspin Platinum of EmuMovies account heeft? Hoe halen jullie anders het artwork binnen nu UG-Gamer niet meer bestaat?
*Check!.... :)
Was zijn geld meer dan waard. Alles gemakkelijk te binnen te halen en de kwaliteit is perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Llewy schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:32:

Heb beide en voor dat minimale bedrag is het zo makkelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 20:55
Ook maar eens een poging aan het ondernemen tot het maken van een bartop. Ooit al eens een photoplay kast verbouwd tot mame kastje, maar die vond ik te groot.
Poging 2 ziet er tot nu toe zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b179/Komijnen/WP_20140328_13_37_43_Pro_zpse5cd3140.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b179/Komijnen/WP_20140328_13_38_00_Pro_zps875720bd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b179/Komijnen/WP_20140328_13_38_14_Pro_zps8877dd80.jpg

Vanwege rekenfouten (zaagsnedes, domme fouten etc etc) is er bovenin lichtelijk een probleem ontstaan. Zoals foto1 is ben ik niet tevreden, maar op de andere foto`s probeer ik te laten zien dat er nu een schuin probleem is...
Ik was niet van plan er bovenin veel te doen, wel een stel speakertjes. Iemand nog een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Is het niet mogelijk om het scherm te laten zakken, dus aan laten sluiten aan de onderkant. Dan kan je daarna met een latje of op maat gezaagd mdf balkje en houtvuller of plamuur het gat opvullen.

Ik denk dat ie er dan al een stuk beter uit zal gaan zien. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vistiaantje op 28-03-2014 16:42 ]

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel genoeg ruimte voor de joysticks en knoppen? Het lijkt daar erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b179/Komijnen/WP_20140328_17_58_56_Pro_zps3ccb559a.jpg

Heb het nu zo gedaan.... Nu alleen de "scheve" kant nog schuren.
@automark: Ik hoop het wel. Volgens mijn berekeningen (die al eerder behoorlijk fout waren) moet het passen. Het word overigens een 1 speler kastje. Het scherm is ook maar een 15 inch. Het moest zo klein mogelijk blijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis1109 op 28-03-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Dat kan natuurlijk ook, ziet er eigenlijk ook helemaal niet verkeerd uit.
Ik vind het goede oplossing! :)

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:37
Dennis1109 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:03:
[afbeelding]

Heb het nu zo gedaan.... Nu alleen de "scheve" kant nog schuren.
@automark: Ik hoop het wel. Volgens mijn berekeningen (die al eerder behoorlijk fout waren) moet het passen. Het word overigens een 1 speler kastje. Het scherm is ook maar een 15 inch. Het moest zo klein mogelijk blijven.
maar passen daar nu nog wel je speakers in?
Je zit toch met een bepaalde inbouwhoogte...

heb je de maten en vormgeving van een bestaande kast\ontwerp gebruikt, of is het eigen?
Ik zelf heb gebruik gemaakt van de WeeCade en deze vervolgens op een paar plekken aangepast. Voornamelijk kast breedte en de diepte van het controlpanel. Biede aanpassingen hadden voornamelijk te maken met de controlpanel. Vond de breedte niet ruim genoeg voor 2 spelers. En de diepte met maar 2cm vergroot zodat ik net wat beter uit kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Ik heb een laptop aan stukken. Die wil ik erin zetten. Ook de speakertjes van de laptop ga ik gebruiken. Die zijn erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 20:20
Wie heeft er ervaring met hardwarematige scanline generators op een LCD scherm? Wil er graag een kopen maar zit te twijfelen tussen de RetroVGA of de SLG3000.

Op marktplaats zag ik dat iemand de RetroVGA2 aanbiedt voor 35 euro. Deze zou beter zijn dan de SLG3000 (verkrijgbaar voor rond de 42 euro). Mijn voorkeur gaat uit naar de RetroVGA, maar heeft iemand ervaring met de RetroVGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan bijna niets vinden mbt de RetroVGA, wel van de slg3000 en iedereen vind dat ding fantastisch, waarom dan voor iets anders gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:50:
ik kan bijna niets vinden mbt de RetroVGA, wel van de slg3000 en iedereen vind dat ding fantastisch, waarom dan voor iets anders gaan?
Om nou meteen toe te happen "omdat iedereen dat ding fantastisch vindt", vind ik iets te kort door de bocht :+

Daarom vroeg ik mij ook af of iemand toevallig ervaring heeft met de RetroVGA om zo tot een betere vergelijk te komen. Beide gebruiken dezelfde ic's en toch schijnt er verschil in te zitten.

Enkele voordelen van de RetroVGA t.o.v. de slg3000 die ik op het net heb gevonden:
- ondersteuning voor hogere resoluties,
- kan met een switch aan en uit gezet worden, handig als je het even niet wil gebruiken ipv de vga stekkers los te trekken en om te prikken.
- is goedkoper en te koop in NL. De slg3000 heb ik zo nog niet in een NL shop kunnen vinden. Bestellen uit buitenland is vaak toch weer hogere verzendkosten enz.

Zou fijn zijn als iemand iets kan zeggen over de beeldkwaliteit van beide..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Is HLSL geen optie? Want daar krijg je een beter resultaat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
DarthSjaak schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:01:
Is HLSL geen optie? Want daar krijg je een beter resultaat mee.
Ja heb eens rondgekeken en HLSL is inderdaad interessant. Maar ik heb hier nog een oud moederbordje liggen die ik wil gebruiken met Linux erop. Ik weet niet of HLSL hierop goed draait en wat de systeem eisen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ametis schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:29:
[...]
Ja heb eens rondgekeken en HLSL is inderdaad interessant. Maar ik heb hier nog een oud moederbordje liggen die ik wil gebruiken met Linux erop. Ik weet niet of HLSL hierop goed draait en wat de systeem eisen zijn..
HLSL werkt alleen op Windows en je moet er een redelijk goede GPU voor hebben, dus dat gaat helaas niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:05

Rincewind

Take me in your arms tonight

Zoals al eerder in dit topic door mij is gezegd ben ik ook bezig met een bartop. Voor de geïnteresseerden onder jullie hieronder de huidige stand van zaken:
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/iyiymQEc

en

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/ds2LqzGz

Er moeten nog een aantal dingen afgerond worden:
  • stroomaansluiting (PSU koppelen aan schakelaar aan de zijkant)
  • ledstrip koppelen aan molex
  • sierrand plakken i.p.v. t-molding (experimentje :) )
  • Hyperspin afronden
Vooral het eerste punt is voor mij het lastigste. Weet iemand of er kabelschoentjes zijn die 220V aankunnen ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb kabelschoentjes die geschikt zijn voor 230V gebruikt bij mijn schakelaar. Gewoon aangeschaft bij schakelaar met zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:41:
Ik heb kabelschoentjes die geschikt zijn voor 230V gebruikt bij mijn schakelaar. Gewoon aangeschaft bij schakelaar met zekering.
Oh ? Dat zou mooi zijn. Heb je een linkje voor me ? Ik heb de schakelaar bij DX gekocht maar daar kon ik niet de goede kabelschoentjes vinden..

Hoe heb je trouwens je PSU aangesloten aan de schakelaar ? Welke kabeltje zit waar ?

[ Voor 0% gewijzigd door Rincewind op 22-04-2014 10:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-PxqNXJqMjBc/UxOHY0ZrZOI/AAAAAAAAFZE/OXFEdfcidWc/s500/schakeling.jpg

Deze daarna gekoppeld aan een contactdoos. Daarna de PSU gewoon via normale stekker op contactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:50:
[afbeelding]

Deze daarna gekoppeld aan een contactdoos. Daarna de PSU gewoon via normale stekker op contactdoos.
Zie ik het nu goed dat je linksonder (ter hoogte van het woord project) 3 'pinnen' met elkaar verbonden hebt met een kabeltje ? Ik heb in mijn bartop ook een stekker/contactdoos zitten en die wil ik aansluiten aan deze schakelaar.

[aanvulling]ik las net dat het bovenstaande plaatje ook al eerder als antwoord op mijn vraag is getoond |:( Mijn excuses voor de dubbelvraag :F

Maar ik las ook het volgende:
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:46:
Om zeker te zijn, kun je het beste er even een multimeter aanhangen, of even proberen met een batterij en een lampje oid.
Misschien een stomme vraag maar hoe doe ik deze test dan ? Mijn electrical skills zijn nou niet echt van hoog niveau... O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Rincewind op 23-04-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal vanavond een duidelijkere foto proberen te nemen, als ik alle krimpkousjes nog weg kan doen.

Ik heb gewoon een wekkerradio op stekkerdoos gezet en dan stekker overhalen. Enige wat zou kunnen gebeuren is dat je eventueel kortsluiting veroorzaakt (wat al knap is). Mocht dit gebueren, gewoon stekker eruit halen en opnieuw alles nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:38:
Ik zal vanavond een duidelijkere foto proberen te nemen, als ik alle krimpkousjes nog weg kan doen.

Ik heb gewoon een wekkerradio op stekkerdoos gezet en dan stekker overhalen. Enige wat zou kunnen gebeuren is dat je eventueel kortsluiting veroorzaakt (wat al knap is). Mocht dit gebueren, gewoon stekker eruit halen en opnieuw alles nagaan.
Super ! Dank je voor je hulp. Ik heb trouwens een iets andere schakelaar maar dat lijkt me niet zo'n probleem lijkt me. Het verschil is dat ik onderop 3 pinnen heb en jij 4. Waarschijnlijk moet ik dan alleen de laatste pin doorverbinden... :?

[ Voor 8% gewijzigd door Rincewind op 23-04-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
ik heb een deurbelletje gemaakt aan de achterkant en die aan de stroomvoorziening van het mainboard gekoppeld lekker makkelijk

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

kimahri schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:07:
ik heb een deurbelletje gemaakt aan de achterkant en die aan de stroomvoorziening van het mainboard gekoppeld lekker makkelijk
:? wat bedoel je precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorig weekend aan arcadekast begonnen.. na 2 dagen is de kast zo goed als klaar
dit weekend wieltjes plaatsen, schuren en schilderen. Ik heb 1 nadeel, kan niet met photoshop werken :'(

Afbeeldingslocatie: http://s1158.photobucket.com/user/driftboy1978/media/20140421_124037_zpskfzank9z.jpg.html

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:38:

Zo heb ik het inderdaad ook gedaan ja. Ook al weet je dat je het goed gedaan hebt en alles klopt. Moment dat je er stroom opzet wil je toch niet dat er iets mis gaat.

Ik heb een ledje uit een oude ATX kast gesloopt (met draad), led eraf geknipt en daar een knop van conrad aangezet die de zelfde grootte heeft als de rocker switch van mijn marquee verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gino_Santi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik ben op tweakers en ben hier terecht gekomen omdat ik een arcadekast wil bouwen. Inmiddels heb ik alle pagina's van dit topic doorgeworsteld en de meeste begrippen en afkortingen ontcijferd.

Toch heb ik nog een paar vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.

Ik wil mijn mame in eerste instantie gebruiken voor vechtspelletjes als Streetfighter, TMNTen klassiekers als Cerpentine en Metalslug. Wat heb ik in eerste instantie nodig als pc? Een paar pagina's terug werd geschreven dat je minimaal een i5 nodig hebt voor de nieuwere spellen, maar wat zijn die nieuwere spellen?

Tweede vraag over het beeldscherm. Eerste wil vooral spellen spelen met joysticks maar later zou ik ook wel wat lightgun spellen willen spellen, lieft voor 2 spelers. Raden jullie hier een groter beeldscherm voor aan? In eerste instantie zou ik voor 19” gaan. Wat is jullie ervaring als een prettig formaat hiervoor?

Laatste vraag gaat over breedte van het controle paneel. Ik ben nu van een twee-player set-up uit gegaan met ieders 6 knoppen. Een beetje knus vind ik niet erg...Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Gino,

Je bent hier op het goede adres qua informatie. Velen van ons kunnen hier helpen. Voor eerste vraag, welke front-end ga je gebruiken? MALA FE of Hyperspin voor windows, of MameWah voor Linux? Voor Hyperspin kan ik toch wel een I3 of hoger aanraden. Voor de spellen die je opnoemt is dat ook zeker genoeg. Ik gebruik MALA FE omdat ik niet zo'n krachtige PC gebruik. Meeste spellen werken goed, maar soms toch haperingen bij Streetfighter. Alles voor 1990 werkt zeker op pentium 4. Alles jonger zou ik toch beter aanraden.

Voor vraag 2 kan ik niet antwoorden. Ik wil ooit nog lightgun gebruiken, maar zal pas voor nieuwe kast zijn.

Vraag 3, ik gebruik 2P met ieder 6 knoppen en is goed te doen. Ik ben tot nu toe geen spel tegengekomen waarbij ik meer dan 6 knoppen nodig had (Ben ook eerder voor klassieke fight games ala double dragon, golden axe, metalslug etc...), maar MK, streetfighter ed werken bij mij ook met 6 knoppen.

Succes alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59

Sagat

Is pappa x2!

Wil je alleen de klassieke street fighter spelen (sf2) dan is 6 knoppen voldoende, maar moderne fight stick worden standaard met 8 knoppen uitgeleverd, de overige 2 knoppen staan dan default op (lp.mp en hp) en (lk,mk,hk) maar uiteraard kan je ook andere acties mappen (throw, taunt noem maar op).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gino_Santi
Dank!

In eerste instantie ga ik waarschijnlijk voor Male FE of MameWah. Ik kwam er achter dat ik nog een oude PC liggen, scheelt weer knaken.

Misschien toch extra knoppen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
Voor Mala kun je wel oude hardware gebruiken, voor hyperspin minimaal een dual core, quad core is dan nog beter, heb zelf een quad core met 6 GB geheugen hyperspin draait perfect met details hoog.

Voor de games die jij wilt spelen is zelfs een p4 genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, gewoon een oude p4 oid, om nou een nieuwe i5 setup te kopen, om alleen een mooie frontend?
Die oude games draaien perfect op een p4 3.0ghz met 1 of 2gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
ik heb zelfs hyperspin op een P4 3,2 mhz draaiend gehad, details op laag zetten en het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik heb al sinds november vorige jaar niks meer gedaan aan mijn bartopje. Ben druk geweest met andere projectjes maar wil dat wel weer gaan oppakken. Op dit moment draait het op WindowsXP, en gebruik ik Mala FE. Het opstarten naar Mala FE gaat automatisch en het desktop gebeuren 'eruit gesloopt' zodat je niet merkt dat het op XP draait. Maar nu heb ik dat zo goed gedaan dat ik helemaal niet meer bij het desktop omgeving kan komen en bepaalde roms kan toevoegen etc. :(

Nu werk ik thuis sinds oktober met Debian. En ben ik daar zeer tevreden mee. Ben al tig keren opzoek geweest naar een FE onder linux maar heb nog steeds niet iets gevonden wat ik mooi vindt. Het liefst draai ik Mala FE op linux maar dat gaat dus niet ;)

iemand een voorbeeld van een mooie (voorbeeld Mala FE) frontend wat draait op linux? Of zal ik toch weer een schone install moeten doen van XP met Mala FE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 17-09 19:34

Kraz

Saving the world

housekamp schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 07:06:
Ik heb al sinds november vorige jaar niks meer gedaan aan mijn bartopje. Ben druk geweest met andere projectjes maar wil dat wel weer gaan oppakken. Op dit moment draait het op WindowsXP, en gebruik ik Mala FE. Het opstarten naar Mala FE gaat automatisch en het desktop gebeuren 'eruit gesloopt' zodat je niet merkt dat het op XP draait. Maar nu heb ik dat zo goed gedaan dat ik helemaal niet meer bij het desktop omgeving kan komen en bepaalde roms kan toevoegen etc. :(

Nu werk ik thuis sinds oktober met Debian. En ben ik daar zeer tevreden mee. Ben al tig keren opzoek geweest naar een FE onder linux maar heb nog steeds niet iets gevonden wat ik mooi vindt. Het liefst draai ik Mala FE op linux maar dat gaat dus niet ;)

iemand een voorbeeld van een mooie (voorbeeld Mala FE) frontend wat draait op linux? Of zal ik toch weer een schone install moeten doen van XP met Mala FE.
Hoezo kan je niet meer bij je Windows dan?
Wat je hebt veranderd is simpele register edit en die is gewoon weer terug te zetten lijkt me?
Ook kun je dmv CRTL + ALT + DEL altijd weer 'Explorer.exe' opstarten?

Als je zelfs dat niet meer kan dan heb je idd aardig wat stuk gemaakt :P
Dan zou je nog kunnen overwegen om de HD eruit te halen en tijdelijk in andere PC te zetten om zo de bestanden erop te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Haha, dat kan dus idd niet meer. Als ik iets sloop, kan je er gerust van uit gaan dat ik het grondig doe :p

De HDD eruit trekken zoals je aangaf is een optie. Had daar ff niet aangedacht. Maar een andere optie m.b.t. Linux heb je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer hebben het wel geprobeerd met linux, maar volgens mij stapt -bijna- iedereen gewoon weer over op xp. De community is gewoon veel groter. Kijk anders ook even op http://forum.arcadecontrols.com
groovymame kom ik iig het meest tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

Xaphod

Inara profiel

housekamp schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 07:06:

Ik heb mijn cab al jarenlang op Linux.
sinds kort bijgewerkt naar Lubuntu 14.04.
Als frontend gebruik ik Mahcade, wat een fork is van Wahcade, dat is weer afgeleid van Mamewah voor windows.
Er zijn veel verschillend layouts voor het frontend te vinden, ik gebruik de oude Emuchrist layouts die ik zelf heb bijgewerkt naar 1280 x 1024.
Kijk eens op het forum van Wahcade voor meer informatie.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Thanx. Zal beide eens opzoeken daar in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 09-09 15:17
Na een tijdje inactiviteit door persoonlijke zaken zijn we begonnen met het zagen en in elkaar zetten van de kast :) nu ben ik aan het kijken naar een mooie control panel en ik wil er eigenlijk plexiglass overheen leggen/buigen. Iemand een idee waar ik dat goedkoop vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
JohnStaakke schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:54:
nu ben ik aan het kijken naar een mooie control panel en ik wil er eigenlijk plexiglass overheen leggen/buigen. Iemand een idee waar ik dat goedkoop vandaan kan halen?
http://www.bouwplastics.nl/ maar je kunt het vaak ook bij de bouwmarkt halen.

[ Voor 6% gewijzigd door DarthSjaak op 23-06-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
DarthSjaak schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:11:
[...]

http://www.bouwplastics.nl/ maar je kunt het vaak ook bij de bouwmarkt halen.
Top! Ga eens even kijken, volgens mij is dat buigen ook niet zo heel lastig en is het vooral een kwestie van secuur werken.

Kan ik 'gewoon' gaten boren in dat plastic overigens?

[ Voor 7% gewijzigd door JohnStaakke op 23-06-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
JohnStaakke schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:39:
Kan ik 'gewoon' gaten boren in dat plastic overigens?
Met dit bitje gaat dat heel gemakkelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.totaal-gereedschap.nl/WebRoot/StoreLNL/Shops/62779745/4DA0/BB40/2500/E667/C298/C0A8/29BA/FC00/86453030.jpg

Eerst een klein gat maken en daarna het controlepaneel als mal gebruiken en met een kopieer freesbitje de gaten afmaken.

Ik heb op die manier al heel wat controle panelen gemaakt en nog nooit een barst of scheur in het plexi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

DarthSjaak schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:02:
[...]

Met dit bitje gaat dat heel gemakkelijk:

[afbeelding]

Eerst een klein gat maken en daarna het controlepaneel als mal gebruiken en met een kopieer freesbitje de gaten afmaken.

Ik heb op die manier al heel wat controle panelen gemaakt en nog nooit een barst of scheur in het plexi.
Zelfde bitje ook op mijn JvH kast gebruikt, echter dan de metaal versie :+ wat een klus maar wat een mooi resultaat!

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Top, dat bitje gaat er dus komen!

Anyways, het verven gaat eraan komen en ik wil een witte hoogglans gelakte kast maken. Iemand nog tips hiervoor? Rollen neem ik aan, goed schuren tussendoor en minimaal 2 lagen voor een goed resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
JohnStaakke schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:50:
Top, dat bitje gaat er dus komen!

Anyways, het verven gaat eraan komen en ik wil een witte hoogglans gelakte kast maken. Iemand nog tips hiervoor? Rollen neem ik aan, goed schuren tussendoor en minimaal 2 lagen voor een goed resultaat?
Rollen kan, maar dan eerst 2 keer gronden en schuren met steeds fijner schuurpapier (tot 600 of 800) en dan 2 of 3 lagen hoogglans wit en tussen elke laag weer heel veel schuren.

Of...wrapfolie...gewoon rechtstreeks op het mdf plakken en gegarandeerd geen luchtbellen...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/galaga/update15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
DarthSjaak schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:55:
[...]

Rollen kan, maar dan eerst 2 keer gronden en schuren met steeds fijner schuurpapier (tot 600 of 800) en dan 2 of 3 lagen hoogglans wit en tussen elke laag weer heel veel schuren.

Of...wrapfolie...gewoon rechtstreeks op het mdf plakken en gegarandeerd geen luchtbellen...
*plaatje*
Wrapfolie is wel lastig met bochten, of je smelt je folie of je krijgt de hoeken niet heel strak (ervaring met onervaren wrappen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Ardj schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:57:
[...]
Wrapfolie is wel lastig met bochten, of je smelt je folie of je krijgt de hoeken niet heel strak (ervaring met onervaren wrappen :))
Heb met bovenstaande kast geen problemen met de hoeken gehad. Ik gebruikte wel een fohn ipv een hetelucht pistool, dus dat is iets minder warm. Maar je moet het wel op je gemak doen.

Het was dit spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
DarthSjaak schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:55:
[...]

[afbeelding]
Dat ziet er ook super uit, waar heb je dat spul vandaan getrokken?

Edit: ik zie de link al staan, bedankt! Eens kijken of dat mooi werkt :)
Hoeveel heb je ongeveer nodig voor een volledige behuizing? 6m2 kom je denk wel gauw aan? En is dat moeilijk aan te brengen, je zei iets over de fohn gebruiken? Dat doe je om de ronde vormen te kunnen bekleden neem ik aan? En werk je het dan weg onder de T-molding? En heb je het MDF voorbehandeld (neem aan plamuren & ff opschuren) ? En kan er over die wrap nog artwork heen geplakt worden?

Jouw kast is trouwens *precies* in de stijl die ik zelf ook wil voor mijn kast, heb je misschien wat meer foto's ?

[ Voor 33% gewijzigd door JohnStaakke op 24-06-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
JohnStaakke schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:48:

Edit: ik zie de link al staan, bedankt! Eens kijken of dat mooi werkt :)
Hoeveel heb je ongeveer nodig voor een volledige behuizing? 6m2 kom je denk wel gauw aan? En is dat moeilijk aan te brengen, je zei iets over de fohn gebruiken? Dat doe je om de ronde vormen te kunnen bekleden neem ik aan? En werk je het dan weg onder de T-molding? En heb je het MDF voorbehandeld (neem aan plamuren & ff opschuren) ? En kan er over die wrap nog artwork heen geplakt worden?

Jouw kast is trouwens *precies* in de stijl die ik zelf ook wil voor mijn kast, heb je misschien wat meer foto's ?
Ik had 5m besteld en uiteindelijk nog wat over.

Er staat nog wat plaatjes op het BYOAC forum.

Aanbrengen is heel eenvoudig. MDF is onbehandeld, maar wel stofvrij geblazen, je gooit de wrapfolie eroverheen en wrijft de bubbles eruit (er zitten speciale kanaaltjes in de lijmlaag waar de lucht door wegkan).

Om de folie om de hoeken heen te vouwen gebruik je een fohn om het wat te rekken en heel soepel te maken en dan onder de t-molding wegwerken.

Ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk dat er wel artwork op geplakt kan worden. Maar dan kun je misschien beter een vinyl sticker in de afmetingen van het zijpaneel laten drukken (kan ook hoogglans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinly sticker is volgens mij ook goedkoper. Ik heb net een mini pinball cab laten printen en 1.5m2 full color high gloss coating met shipping was 15 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:42:
vinly sticker is volgens mij ook goedkoper. Ik heb net een mini pinball cab laten printen en 1.5m2 full color high gloss coating met shipping was 15 euro
Hm, waar heb je dat precies laten doen ? 15 euro is niet veel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pixartprinting.com

ik heb daar ook de sideart voor mijn donkey kong laten printen, en de kwaliteit is gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:51:
pixartprinting.com

ik heb daar ook de sideart voor mijn donkey kong laten printen, en de kwaliteit is gewoon prima.
Oke, ik neem aan dat je dan de Flat surface adhesive PVC optie hebt gebruikt? (http://www.pixartprinting...vc/flat-surface-adhesive/ ) en daar dan de glossy variant van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:51:
pixartprinting.com

Heb ik ook spullen bij besteld en kwaliteit is inderdaad goed. Enige "minpuntje" is dat het iets meer tijd kost om de stickers aan te brengen omdat je moet oppassen voor luchtbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gino_Santi
Dank nog voor de tips.

Inmiddels heb iets meer een idee wat ik wil maken. Ik ga mijn kast deelbaar maken zodat die redelijk mobiel is(van de huiskamer naar boven en terug). Nu heb ik een tekening voor mijzelf gemaakt hoe mijn kast er ongeveer uit moet komen te zien en is gebaseerd op deze http://www.koenigs.dk/mame/model.pdf .

Ik heb alleen nog wat vragen. Ik weet niet goed wat een fijne hoogte is voor het CP om te spelen. Zelf ben ik 1.85 en zat ik te denken aan 1.05. En wat is een fijne hoe om de CP te plaatsen. Voor de CP ben ik van plan om 12mm MDF te gebruiken en heb normale lengte shafts voor mijn Zippy Joysticks. Gaat dat passen of raden jullie aan dunner MDF te gebruiken?

Een andere vraag is, wat is een goede hoek om het beeld scherm onder te plaatsen. Sommige kasten zie ik de monitor bijna plat liggen terwijl bij andere het een graadje of 80 is. Waarop baseer je deze keuze? En hoe wat is een goede manier een de monitor vast te zetten? Er zit geen bevestigingsbeugel aan de achter kan van mijn scherm.

Laatste vraag gaat over de speakers. Wat is een logische keuze. Sommige mensen zie ik pc-speakers uit elkaar halen en in de kast zetten maar ik weet niet of ik zo handig ben.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ideale hoogte van het cp is persoonlijk.
ik zou een plankje maken met daarop knoppen en joysticks, en daarmee kijken op welke hoogte en hoek je het fijn vind spelen. Zelfde geldt voor het scherm.

speakers kun je evt ook gewoon in de oude behuizing in de kast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
12 mm is wel het minimale wat je met mdf nodig hebt, je kunt ook 19mm doen en de joystick laten verzinken door een bovenfrees te gebruiken, een onmibaar apparaat bij het bouwen van een kast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gino_Santi
Waarvoor moet ik bovenfrees nog meer gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sfinx333 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:45:
12 mm is wel het minimale wat je met mdf nodig hebt, je kunt ook 19mm doen en de joystick laten verzinken door een bovenfrees te gebruiken, een onmibaar apparaat bij het bouwen van een kast..
Dat ligt natuurlijk ook aan de breedte, vorig jaar een simpel bartopje gemaakt van net 30cm breed. Toen was 10mm sterk genoeg.
Gino_Santi schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:49:
Waarvoor moet ik bovenfrees nog meer gebruiken?
Het kopieren van de linker of rechterkant van de kast, het frezen van een gleuf voor de tmolding of bezel. Gleuven voor speakers. Een frees gebruik je vaker dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waar je het in ieder geval niet voor moet gebruiken is in je handen of benen, doe het veilig en vooral rustig aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:32:
[...]

Dat ligt natuurlijk ook aan de breedte, vorig jaar een simpel bartopje gemaakt van net 30cm breed. Toen was 10mm sterk genoeg.

[...]

Het kopieren van de linker of rechterkant van de kast, het frezen van een gleuf voor de tmolding of bezel. Gleuven voor speakers. Een frees gebruik je vaker dan je denkt.
Vraagje over die bezel he, ik heb een breedbeeld monitor die over de volledige breedte van de kast loopt (27 inch), kan ik dan een bezel boven & onder gebruiken en daarbovenop een plexiglas plaat die gedeeltelijk zwart is gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Ook maar even een topic aangemaakt op BYOAC: http://forum.arcadecontro...x.php/topic,140061.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, was die van jou? Ik had hem al gezien op byoac.
Ziet er goed uit. Let er op dat de linker speler ook zijn linkerhand kwijtkan op de cp om te leunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 17-09 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:42:
Heb je een linkje/meer info over die mini pinball cab?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet, ik zal zo alvast wel even een foto plaatsen.
Ding is ook nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OySMmDU.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wyv3dV1.jpg

Deze dus. Wat er nog moet gebeuren:
220v kabels bij elkaar knopen, en verbinden met een stekker aan de achterkant.
Glasplaat op het playfield en een plaat voor de backglass monitor. Software optimalisatie, hyperpin met future pinball en vp.

Het ding draait op een quad core amd van 2 jaar oud. 4gb ram, win7 en 2 jaar oude radeon kaart van waar ik het type nummer even niet weet. Er zitten geen knockers in oid, het geluid komt van een ingebouwde Logitech Z313, waarvan de sub lekker wat laag heeft en trillingen in de kast maakt.

De knoppen voor de software zit oa in de deur. De gele geld terug knop, zorgt voor credits, en ik heb een microswitch achter het geldretour luikje geplaats. Als je op dat luikje drukt ga je terug (esc toets.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Gaaf ding zeg, wat zijn ongeveer de afmetingen? Heb je bouwtekeningen gemaakt of gewoon "uit de losse pols"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog een 22" lcd monitor en een 19" 4:3. En daarom heen heb ik dit kastje gemaakt, gewoon uitgetekend op 10mm mdf platen.

maten: 70diep x 72hoog x 33breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Geniaal.

Jammer overigens dat The Pinball Arcade niet werkt met twee schermen, dat speel ik namelijk helemaal grijs (nu op mijn Android tab overigens).

Wat ik nog wel kan doen is een kast bouwen om een 10" tablet heen, maar ja, hoe handig is dat dan nog...

[ Voor 27% gewijzigd door SeatRider op 10-07-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 00:20:
Aha, was die van jou? Ik had hem al gezien op byoac.
Ziet er goed uit. Let er op dat de linker speler ook zijn linkerhand kwijtkan op de cp om te leunen.
Check :) CP layout is nu het belangrijkste om te ontwerpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Even een kick, heeft iemand ervaring met hyperspin en bezels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ziet er goed uit automark

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnStaakke schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:45:
Even een kick, heeft iemand ervaring met hyperspin en bezels?
YouTube: Hyperspin Mame w/ 40+ roms
daar staat een download met een 40 games setup

Ik ben van hyperspin afgestapt. Te zwaar en te lastig om iets aan toe te voegen. Bovendien gebruik ik geen tig emulatoren en duizenden games. Mala vind ik fijner, en dan gewoon een gamelist zonder themes

Nog fijner vind ik een xxx in 1 jamma board. Dan heb je helemaal geen gezeur meer met pcs en frontends.

edit: even vergeten dat we hier natuurlijk wel op tweakers zitten, een beetje een pc en software aanpassen en configureren moet natuurlijk geen probleem zijn. Als iemand zonder, of weinig pc kennis mij zou vragen, zou ik altijd voor een x in 1 jamma board gaan. Met een pc blijf je eigenlijk altijd bezig om eea beter/mooier te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:56:
[...]

YouTube: Hyperspin Mame w/ 40+ roms
daar staat een download met een 40 games setup

Ik ben van hyperspin afgestapt. Te zwaar en te lastig om iets aan toe te voegen. Bovendien gebruik ik geen tig emulatoren en duizenden games. Mala vind ik fijner, en dan gewoon een gamelist zonder themes

Nog fijner vind ik een xxx in 1 jamma board. Dan heb je helemaal geen gezeur meer met pcs en frontends.

edit: even vergeten dat we hier natuurlijk wel op tweakers zitten, een beetje een pc en software aanpassen en configureren moet natuurlijk geen probleem zijn. Als iemand zonder, of weinig pc kennis mij zou vragen, zou ik altijd voor een x in 1 jamma board gaan. Met een pc blijf je eigenlijk altijd bezig om eea beter/mooier te maken.
Bedankt. Helaas is die download al 3 jaar oud en zijn er in de tussentijd een hoop dingen verbeterd en veranderd. Ik heb vooral moeite om bezels aan de praat te krijgen, de rest lukt me vrij makkelijk. Ik word er alleen een beetje gek van dat ik dit niet werkend krijg als tweakert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geeft iig een goed beeld van hoe eea werkt. Als je de mame even update, werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35
Heeft iemand van jullie hier trouwens een SSD in jullie arcade bak draaien? Ik had nog een SSD liggen (kleintje van 30gb) waar ik mijn installatie + games makkelijk op kwijt kon dus in de arcadekast geïnstalleerd deze week

Maar helaas geeft het toch niet die extra boost in Hyperspin waar ik op gehoopt had. (Kan aan xp als besturingssysteem liggen?) Ik snap ook wel dat mensen om deze reden niet voor hyperspin kiezen.

Ik heb een redelijk snelle pc als mame bak: AM2+ 3800, Geforce 7800gtx en 4GB werkgeheugen. Alles kan dus vanaf de ssd geladen worden. Met windows laden merk je het wel enorm dat ding vliegt zowat omdat windows ook al zo afgeslankt mogelijk is. Waarschijnlijk dat ik over een poosje nog een ati 5700HD over heb en die er eens in zet.

[ Voor 5% gewijzigd door CrystalViriS op 31-07-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Arcadegames hebben vooral behoefte aan veel rauwe (volgens mij zelfs single-core) processor-performance. De SSD zorgt voor een leuke laadtijd maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de games zal het idd niet uitmaken.
Hyperspin is erg zwaar met die flashanimaties, en heeft veel cpu en gpu power nodig. Persoonlijk vind ik het zonde om alleen voor de front end een zware pc in te bouwen. De meeste spellen die ik leuk vind draaien vaak nog prima op een p3 :)

Verwijderd

Ik ben momenteel ook aan het bouwen, ik zal binnenkort foto's plaatsen.

Ik zit echter vast, wat voor buttons en hardware heb ik nodig.
Kan ik deze gebruiken met mame van Ebay? http://www.ebay.nl/itm/Ki...ash=item4ad8b68c8f&_uhb=1

Dit is dus de buttons verbinden aan de ipac, jpac, minipac(?) en dan verbinden aan de pc en het werkt?

Alvast heel erg bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:51:
Ik ben momenteel ook aan het bouwen, ik zal binnenkort foto's plaatsen.

Ik zit echter vast, wat voor buttons en hardware heb ik nodig.
Kan ik deze gebruiken met mame van Ebay? http://www.ebay.nl/itm/Ki...ash=item4ad8b68c8f&_uhb=1

Dit is dus de buttons verbinden aan de ipac, jpac, minipac(?) en dan verbinden aan de pc en het werkt?

Alvast heel erg bedankt !
In principe zou je elke switch kunnen gebruiken. Het ligt ook voor een deel aan je eigen voorkeur en eisen. Al mijn switches hebben een zachte klik. Dat voelt voor mij lekker aan. Maar de latere aangeschafte switches hebben een 'hardere' klik. je voelt en hoort duidelijk verschil. Dat is wel iets om op te letten bij aanschaf. Koop bij voorkeur dus alles bij dezelfde shop of alles in 1 keer.

De switches hang je aan bijvoorbeeld de IPAC. Dit printplaatje wordt simpel gezegd herkend als keyboard. Voordeel van een IPAC is dat dit meerdere aanslagen tegelijk ondersteund. Default settings van een IPAC komt overeen met de default key-layout van Mame. Maar dit is naar smaak aan te passen. ;)

Je zou ook een USB keyboard kunnen slopen en daar je switches op aan sluiten. Alleen doe je dan moeilijk en zal je wel eerst moeten testen of je keyboard meerdere aanslagen tegelijk ondersteund.

short list
  • Joystick(s)
  • Buttons
  • IPAC
  • Kabelschoentjes
  • kabel
  • PC / Monitor (eventueel een Raspberry met PiPlay)
  • Speakers (eventueel geluidskaartje)
Je kan ook eens kijken bij ArcadeWinkel, of ArcadeShop. Met beide shops heb ik goede ervaring.

n.b.
Wat de Raspberry betreft als Mame machine kan ik kort zijn. Het werkt best goed. Ik heb vrij veel NeoGeo titels getest en dit werkt prima met FinalBurn Alpha (pi edition).

Kijk ook meteen of je een overwegend veel 4 of 8 weg games gaat spelen. Veel joysticks hebben een schijf aan de onderkant waarmee je kan switchen tussen 4 of 8 weg. Ik zelf merk dat bijvoorbeeld Ms. Pacman niet lekker speelt wanneer de joystick op 8 weg staat ingesteld. Terwijl je met KOF weer vast loopt met een 4 weg instelling. Hier heb ik geen rekening mee gehouden en zal dat dus nog moeten aanpassen wanneer ik mijn nieuwe cabinet ga bouwen. Een luxe manier om dit op te lossen...

[ Voor 11% gewijzigd door Campo di Casa op 22-08-2014 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
hyperspin is geweldig mooi om te zien maar het voegt niets toe
we spelen spellen op een arcade kast uit de 80's en 90's met een high end front end...?
onzin dus
ik gebruik nu maximus arcade (http://www.maximus-arcade.com) maar wil toch terug naar iets wat meer the feel heeft van de jaren 80 qwa design

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
True. En net zoals Automark hierboven ook al aangaf is het zonde om puur voor je FE een zwaardere systeem te moeten gebruiken aangezien veel games nog prima draaien op een Raspberry. imo is het ook onzin om duizenden titels op je cabinet te zetten. Je maakt mij niet wijs dat elke titel de moeite waard is, laat staan bereid bent om door zo'n lijst te moeten scrollen :)

Dan heb ik toch liever een 'short-list' met 100+ titels die qua ruimte nog op een 16gig USBstick passen en waar ik binnen een paar seconde een game uit kan kiezen. En niet dat het uitzoeken op zich een game wordt :p
Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!