Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste
Acties:
  • 431.136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Budget is niet zo heel vast, liever goed spul en een mooie kast :) vanavond een kartonnen versie gemaakt, zal straks wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
NIET naar drukwerk deal gaan, die printen wel grootformaat stickers maar dichtbij detail is ver te zoeken.
Die stickers zijn er voor om op grote afstand er naar te kijken.

hieronder van mij een scan van drukwerkdeal en een scan van gameongrafix.com

stukje wat je ziet is ongeveer 5 x 5 cm

Drukwerkdeal
Afbeeldingslocatie: http://www.modmybox.nl/drukwerkdeal.jpg

Gameongrafix
Afbeeldingslocatie: http://www.modmybox.nl/elders.jpg

Ik was dus ontevreden en had het bij gameongrafix laten drukken en daarna gescanned om ze te laten zien hoe het moest worden naar mij idee. Gelukkig hebben ze het netjes opgelost van drukwerkdeal door mij een tegoedbon te geven van het gehele aankoopbedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kwaliteit heb ik ook bij pixartprinting, geen enkele ruis te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Kartonnen versie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0S3cePs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i9G7qLm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rYSWQWW.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JohnStaakke op 22-11-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18

Rincewind

Take me in your arms tonight

I_am_akira schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:07:
[...]

NIET naar drukwerk deal gaan, die printen wel grootformaat stickers maar dichtbij detail is ver te zoeken.
Die stickers zijn er voor om op grote afstand er naar te kijken.

hieronder van mij een scan van drukwerkdeal en een scan van gameongrafix.com

stukje wat je ziet is ongeveer 5 x 5 cm

Drukwerkdeal
[afbeelding]

Gameongrafix
[afbeelding]

Ik was dus ontevreden en had het bij gameongrafix laten drukken en daarna gescanned om ze te laten zien hoe het moest worden naar mij idee. Gelukkig hebben ze het netjes opgelost van drukwerkdeal door mij een tegoedbon te geven van het gehele aankoopbedrag
Ok. Goede tip want ik was net bezig om drukwerkdeal een mail te sturen met mijn ontwerp voor mijn JiePieCade. Aan de andere kant lijkt mij dat GameonGrafix behoorlijk aan de prijs is en kon ik niet echt wijs worden of ze ook Weecade-varianten printen. Ik zoek dus een goede drukker voor een setje stickers bestaande uit
  • 2 sidepanels
  • een knoppenlayout
  • sticker voor de bovenkant.
Komend weekend weer even verder zoeken.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
je kan hem mailen, hij reageert snel, ik denk dat je voor bartop sides, controll panel en een marquee zon 60 dollar kwijt bent excl 35 dollar shipping

en met de code BYOAC krijg je nog eens 10% korting.

Ik kan je melden, ik weet niet wat voor printer ze daar hebben, maar ik heb vele zaken geprobeerd en nooit zo tevreden als daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
Goed begin! Ik zou alleen wel andere joysticks nemen ;)

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:48
Ik ben vandaag bezig geweest met het aansluiten van het geluid in de Bartop. Maar het valt me op dat de speakers ligt brommen. Ik heb een versterker van arcadewinkel netjes op de 12v aangesloten van de pc voeding, en 5watt speakers. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 19:34

Kraz

Saving the world

housekamp schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:09:
Ik ben vandaag bezig geweest met het aansluiten van het geluid in de Bartop. Maar het valt me op dat de speakers ligt brommen. Ik heb een versterker van arcadewinkel netjes op de 12v aangesloten van de pc voeding, en 5watt speakers. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Yup: Aparte voedingsadapter kopen voor je speakers.

Geen enkele PC voeding levert een nette, constante 12v en hier hebben je speakers last van.
Ik heb bij de Media Markt zo'n universele, instelbare adapter gekocht en die aangesloten op de speakers.
Daarna geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:30
DarthSjaak schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:51:
[...]

Goed begin! Ik zou alleen wel andere joysticks nemen ;)
Die joysticks kunnen nog, alleen de buttons mogen wel wat meer tactile feedback geven denk ik. :+
Mooi verder hoor! Ben benieuwd wat voor monitor erin gaat komen? (Of heb ik hier totaal overeen gelezen)?

Even een vraag voor de mensen met een bartop. Ik wil dat mijn bartop zover mogelijk uit elkaar te halen is mocht ik er ooit problemen aan krijgen met de hardware. Dus ook het controlpanel moet eraf kunnen/ los te klikken zijn van binnenuit.

Wou dit gaan oplossing met kistsluitingen omdat de klemmen die op de markt zijn zoals ik dit terugvind in mijn fullsize cabinet niet zullen passen. Iemand anders tegen dit probleem aangelopen of zit bij jullie alles gewoon "vast"?

[ Voor 5% gewijzigd door CrystalViriS op 23-11-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
CrystalViriS schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:45:
[...]

Die joysticks kunnen nog, alleen de buttons mogen wel wat meer tactile feedback geven denk ik. :+
Mooi verder hoor! Ben benieuwd wat voor monitor erin gaat komen? (Of heb ik hier totaal overeen gelezen)?
27' LCD schermpje wat ik goedkoop op de kop heb weten te tikken :) ik ga met regelmaat updates posten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Ik zit nog met een praktisch vraagje: hoe hebben jullie (de bouwers dan) de onderdelen zoals Mb en voeding in de kast gemonteerd ? Ik wil bijv. mijn HDD achter mijn beeldscherm hangen maar dan moet ik het er op de een of andere manier opschroeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moederbord gewoon met afstandshoudertjes vastgeschroefd.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img819/6650/20121114162523324800x45.jpg

en de hd met 4 beugeltjes,

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img42/4761/20121114162646855800x45.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
ik had ooit eens een table topje de achterkant zat vast met kettingen waarmee hij naar achteren open klapte als je hem open wilde hebben.
dat deed hij ook eens toen dat niet moest . resultaat kapotte HD.
een volgende keer zet ik de hd en mainboard gewoon op een vloerplaat vast..
zo leer je steeds weer wat

[ Voor 0% gewijzigd door kimahri op 09-12-2013 13:27 . Reden: typo ]

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Rincewind schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:13:
Ik zit nog met een praktisch vraagje: hoe hebben jullie (de bouwers dan) de onderdelen zoals Mb en voeding in de kast gemonteerd ? Ik wil bijv. mijn HDD achter mijn beeldscherm hangen maar dan moet ik het er op de een of andere manier opschroeven..
Ik heb de IPAC en versterker vast gezet met de PCB voetjes. Het moederbord zit vast met houtschroeven en kunstofbuisjes van 10mm lang die werken als spacers. Werkt prima. De voeding en HDD heb ik bevestigd met een Aluminium hoekprofiel. Kwestie van gaatjes aftekenen en vast schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Waar blijven die updates met foto's? >:)

Na een half jaar mijn mame kast te hebben ga ik m toch verkopen.
Ik gebruik hem weinig en hij staat eigenlijk in de weg. (2 kamer app)

Heb alleen geen idee wat je ervoor kunt vragen. De tijd en moeite die erin zijn gegaan zijn onbetaalbaar. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het echt een fraaie kast is, kun je nog eens rond de 500-600 euro vragen. Maar volgens mij koopt niemand dat dan. Reken eerder op 150 tot 350 euro wat mensen ervoor over hebben. Tenzij je een echt oude kast hebt gebruikt, die zijn ook nog wel te verkopen.

En je verkoopt het ook niet binnen een week, je moet net die liefhebber vinden, waarbij de meeste het zelf bouwen ook nog leuker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:28:
Als het echt een fraaie kast is, kun je nog eens rond de 500-600 euro vragen. Maar volgens mij koopt niemand dat dan. Reken eerder op 150 tot 350 euro wat mensen ervoor over hebben. Tenzij je een echt oude kast hebt gebruikt, die zijn ook nog wel te verkopen.

En je verkoopt het ook niet binnen een week, je moet net die liefhebber vinden, waarbij de meeste het zelf bouwen ook nog leuker vinden.
Ja, dat vrees ik ook idd.
De PC die ik erin heb gezet is vrijwel nieuw ( < 1 jaar).
Aangezien ik geen 'oud beestje' had liggen heb ik gewoon nwe onderdelen gekocht.
De PC alleen is/was al 375 euro. Daar komt de kast nog bij.

Ach ja...we zullen zien.
In het 'ergste' geval houdt ik m gewoon alsnog zelf. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of haal de pc eruit, verkoop die apart, en zet er een goedkoop pentium 4 ding in van 25 euro.
marktplaats beloofd niet veel goeds
www.marktplaats.nl/z.html...nTitleAndDescription=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 20:20
Beste arcade liefhebbers, ik ben ook met een bartop bezig maar ik vroeg me af hoe jullie de aansluiting van de control panel - bezel hebben opgelost.

Ik heb 12mm MDF gebruikt voor de control panel en heb een (plexiglas) bezel van 3mm dik. Maar hoe kan ik de aansluiting tussen die twee 'netjes' afwerken? Als ik de bezel vlak aan de onderkant van de CP laat onstaat door de dikte van de CP (12mm) een soort V-groef die er lelijk uitziet.

Daarom ben ik erg benieuwd hoe jullie dit aangepakt hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of verstek zagen dat er geen ruimte is, of een sleuf onder verstek in de cp frezen, een (ijzeren) strip erover of gewoon een plexi glas plaat over je cp bijvoorbeeld :)

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/4120/n4k9.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
Hey super zo'n plaatje, geeft precies het probleem aan wat ik bedoel!

De uitvoering zoals in het plaatje rechts boven lijkt me niet praktisch, alhoewel het netjes aansluit. Je moet er ten eerste in een bepaalde hoek infrezen wat al lastig is en zodra je de CP kantelt/openklapt (wat bij mij kan), zal de bezel omhoog moeten kunnen.

Bij de onderste twee plaatjes, blijf je een V-groef houden. Als je je art-work op de CP en niet aan de binnenkant van de plexiglas plakt, blijf je bij het plaatje rechtsonder de V-groef zien. Daar mijn art-work op de CP moet is dit voor mij geen optie.

Denk dat ik ga voor een combinatie van de eerste plaatje (linksboven) en het plaatje rechtsonder.
Dus CP verstekzagen zodat het strak op de bezel aansluit en vervolgens op de CP nog een plexiglas. Hierdoor kan ik de CP openen en sluiten zonder de bezel te hoeven verzetten.

De plexiglas die op de CP komt is vrij dun (2-3mm) en die kan ik dan nog met een vijltje ook in de juiste hoek kunnen vijlen zodat het goed strak tegen de bezel aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
ik heb zelf de aansluiting gedaan zoals te zien in plaatje1. Geen plexiglas er overheen. Ik heb wel het versterk scherper gezaagd dan nodig zodat je een mooie scherpe aansluiting krijgt. ik heb ook de onderkant van de bezel in een rail vast zitten. Zo kan je ook niet de bezel wat naar binnen drukken en voelt het stevig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

ametis schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:54:
Hey super zo'n plaatje, geeft precies het probleem aan wat ik bedoel!

De uitvoering zoals in het plaatje rechts boven lijkt me niet praktisch, alhoewel het netjes aansluit. Je moet er ten eerste in een bepaalde hoek infrezen wat al lastig is en zodra je de CP kantelt/openklapt (wat bij mij kan), zal de bezel omhoog moeten kunnen.

Bij de onderste twee plaatjes, blijf je een V-groef houden. Als je je art-work op de CP en niet aan de binnenkant van de plexiglas plakt, blijf je bij het plaatje rechtsonder de V-groef zien. Daar mijn art-work op de CP moet is dit voor mij geen optie.

Denk dat ik ga voor een combinatie van de eerste plaatje (linksboven) en het plaatje rechtsonder.
Dus CP verstekzagen zodat het strak op de bezel aansluit en vervolgens op de CP nog een plexiglas. Hierdoor kan ik de CP openen en sluiten zonder de bezel te hoeven verzetten.

De plexiglas die op de CP komt is vrij dun (2-3mm) en die kan ik dan nog met een vijltje ook in de juiste hoek kunnen vijlen zodat het goed strak tegen de bezel aansluit.
Hoe opent de CP dan?
Zit het scharnier aan de kant van het plexiglas of aan de voorkant.
Mij lijkt het laatste het geval?

Dan heb je toch geen last ervan als je de CP opent? Of zie ik het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
kraz247 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:56:
[...]

Hoe opent de CP dan?
Zit het scharnier aan de kant van het plexiglas of aan de voorkant.
Mij lijkt het laatste het geval?

Dan heb je toch geen last ervan als je de CP opent? Of zie ik het verkeerd.
Bedoeling is dat de CP aan de voorkant (onder) opent. Ik heb het over het plaatje rechtsboven wat dan niet handig zou zijn. Daarbij valt de bezel in de CP in een sleuf. Zodra de CP opgelicht wordt moet de bezel dus omhoog kunnen wat niet handig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je perse dat de cp open kan? Bij echte arcade kasten was dit handig omdat ze door grof gebruik wel kapot gingen, daarnaast werden de cp gewisseld bij verschillende games, bijv trackball, meer knoppen etc.

Maar bij thuisgebruik? Als je een bartop maakt, kun je misschien nog een luikje onder de bartop maken, zodat je, als er iets kapot gaat er alsnog bijkunt. Bij mij is er nog nooit iets kapot gegaan, maar het kan zijn als je verlichting in je cp hebt, dat een lampje kapot gaat oid.

• ametis
Ja ik wil perse een CP die open kan, want daar zijn diverse redenen voor te bedenken. Ik vindt het praktischer om via die weg aan de binnenkant te kunnen sleutelen. Als je dit via de onderkant wil doen, moet je de kast op de zijkant leggen en je kan dan lang niet overal goed bij..

Wat betreft de werkzaamheden is het voor mij niet veel meer of minder werk. Het gaat erom wat je praktischer vindt.

Ik zat alleen hardop na te denken hoe ik de aansluiting CP met de bezel netjes kon wegwerken en dat is wat mij betreft eerder beantwoord.. :)

Ga me nu eens verdiepen in het buigen van plexiglas voor op de CP :9

• CrystalViriS
Haha mijn CP moet ook open kunnen, waarom? Omdat het er zelfs al één keer iets kapot is geweest en als ik er niet bij kan.. moet er niet aan denken. Ik wil zelfs de bovenkant zo maken dat die los kan.. Alles moet los kunnen mocht er ooit iets fout gaan.

Bij mij is het net als bij grote arcadekasten. Controlpanel ligt op de plek en wordt vastgezet met klemmen aan de binnenkant. Daar kan ik bij vanaf de achterkant die ook open kan (met een sleutel) om die los te halen. Dat kun je het control panel er gewoon uit tillen.

@ Ametis: Tijdens mijn technieklessen op de middelbare school hadden ze zo'n apparaat bestaande uit 3 of vier verhitte metalen balkjes. Daar moesten wij destijds plexiglas fotolijstjes op "buigen". Nouja de hitte deed dat voor ons... Lekker vage omschrijving maar ik heb hier zelf ook al over zitten piekeren. Ik zou niet weten hoe zo'n apparaat heet maar daarmee zou het wel kunnen.

• ametis
CrystalViriS schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:48:
......

@ Ametis: Tijdens mijn technieklessen op de middelbare school hadden ze zo'n apparaat bestaande uit 3 of vier verhitte metalen balkjes. Daar moesten wij destijds plexiglas fotolijstjes op "buigen". Nouja de hitte deed dat voor ons... Lekker vage omschrijving maar ik heb hier zelf ook al over zitten piekeren. Ik zou niet weten hoe zo'n apparaat heet maar daarmee zou het wel kunnen.
Heb inmiddels op youtube enkele filmpjes gevonden, ook met zo'n gloeidraad in een soort bak zoals jij het ooit hebt geleerd ;) Maar daarvoor moet je weer iets bouwen enz. Makkelijkst is om het met een hete lucht pistool cq. verfstripper te doen. Gewoon met een bepaalde tempo van links naar rechts gaan over het stukje waar je het wil buigen en op een gegeven moment moet het vanzelf gaan 'knikken' en meegeven. Als je nu de plexiglas op de CP klemt en bij de knik naar beneden buigt, zou het meteen in de juiste vorm en hoek gevormd kunnen worden.. Lijkt me goed te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
ametis schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:57:
[...]

Heb inmiddels op youtube enkele filmpjes gevonden, ook met zo'n gloeidraad in een soort bak zoals jij het ooit hebt geleerd ;) Maar daarvoor moet je weer iets bouwen enz. Makkelijkst is om het met een hete lucht pistool cq. verfstripper te doen. Gewoon met een bepaalde tempo van links naar rechts gaan over het stukje waar je het wil buigen en op een gegeven moment moet het vanzelf gaan 'knikken' en meegeven. Als je nu de plexiglas op de CP klemt en bij de knik naar beneden buigt, zou het meteen in de juiste vorm en hoek gevormd kunnen worden.. Lijkt me goed te doen..
Hier kan je zien hoe het relatief eenvoudig (met een verf-afbrander of misschien wel met een goeie feun)) kan:

http://forum.arcadecontro...sg1412593.html#msg1412593

Afbeeldingslocatie: http://www.demenagementboisjoly.com/perso/IMG_0839.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door EMDB op 05-01-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
Dat is precies hoe ik het ook heb gedaan, met een verfbrander.. zie het resultaat ;)

Plexiglas goed klemmen en gaten boren:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/577/z5ly.jpg

Hier bescherm folie eraf voordat we gaan buigen:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/6/2kfs.jpg

Kon het niet laten om er alvast een paar buttons in te zetten:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/838/hqdu.jpg

Het eindresultaat van de verbogen plexiglas met daaronder de weecade sticker:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/837/ewxj.jpg

Hier nog een shot van de CP die open kan:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/594/7m9y.jpg

Nog lang niet af, maar schiet eindelijk op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Mooi gedaan! Echt heel sjiek zo.

Bij mij loopt het control panel ook rond af. Ik heb ook al zitten denken om daar een plexiglas laag over te doen. Heb in ieder geval al een heatgun hier liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Dat is zeker sjiek. Je brengt me zo wel op het idee om dat ook zo te doen bij Bartop nr2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:25
Mooi gedaan. Ja zo verfstripper doet wonderen met plexiglas.
KUTGW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Ik ben nog steeds bezig met mijn bartop (bijna klaar) en zit nu in de fase van de afwerking dus wil ik ook de stickers gaan bestellen voor de zijkant en voor mijn controllerplank.

Om weer eens terug te komen over sidepanel prints:
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:54:
Die kwaliteit heb ik ook bij pixartprinting, geen enkele ruis te ontdekken.
Ik wil daar dus de zijkant-stickers gaan bestellen. Heeft iemand daar ervaring mee ? Moet ik ze zelf snijden ? Hoe lever ik mijn ontwerp dan aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het bij pixartprinting.com besteld. Als het in een speciale vorm moet, dan kun je een snij lijn toevoegen in illustrator.

Mijn donkey kong side art hebben ze geprint en op maat gesneden.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img822/7464/zbo7.jpg

de meeste online drukkerijen hebben een goede faq of voorbeeldfiles hoe aan te leveren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:53:
ik heb het bij pixartprinting.com besteld. Als het in een speciale vorm moet, dan kun je een snij lijn toevoegen in illustrator.

Mijn donkey kong side art hebben ze geprint en op maat gesneden.de meeste online drukkerijen hebben een goede faq of voorbeeldfiles hoe aan te leveren.
Ok. Maar de kwaliteit is niet slecht daar dus ?

Probleem is alleen dat mijn kast niet exact de maten heeft van een weecade en ik ook niet zo erg handig in Illustrator ben. Ik wil dus de sticker grofweg op maat bestellen en dan als ik hem op de kast plak op maat bijsnijden. Dit is mijn ontwerp:Afbeeldingslocatie: https://db.tt/JzEZD8tQ
Ik heb het ontwerp ergens anders gezien, vervolgens de bronbestanden op internet gezocht en zelf in elkaar verwerkt. Ik moet nog even uitvlooien of ik in Illustrator de maten van de kast exact kan verwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimahri
leuk ministeck ontwerp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Ministeck ?! Tetris zul je bedoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een dergelijk ontwerp zou ik gewoon aan beide kanten 2 cm groter maken, en dan gewoon over de rand trekken, en dan afsnijden waar de tmolding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:22:
een dergelijk ontwerp zou ik gewoon aan beide kanten 2 cm groter maken, en dan gewoon over de rand trekken, en dan afsnijden waar de tmolding komt.
Klopt. Dat was ook mijn plan. Alleen jij zegt het wat beter :) Qua tmolding wordt het denk ik een uitdaging.. Mijn kast is van 12mm dik MDF. Kan ik daar ook een tmold op aanbrengen ? Het is wel te krijgen (net uitverkocht) maar is zoiets wel mogelijk met MDF ? Net gelezen op een ander forum dat het moet kunnen.

Weet iemand waar je t-molds goedkoop kunt kopen ? Hier voor $22 (incl verzending) voor 6 meter maar wellicht is het dichterbij goedkoper te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rincewind op 12-01-2014 15:23 . Reden: typo en aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe doen jullie het met verven van de kast?
Op de 1 of ander manier ben ik nooit tevreden met het resultaat.
Het is niet mooi strak.

Verder ben ik ook bezig met de hlsl instellingen bezig in mame in combinatie met een normale
crt monitor wat dan weer zijn voordelen heeft tegenover een televisie.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/541/qipt.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door nnndoh op 12-01-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

nnndoh schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:52:
Hoe doen jullie het met verven van de kast?
Op de 1 of ander manier ben ik nooit tevreden met het resultaat.
Het is niet mooi strak.
Stickeren en/of plakfolie met daarop een sticker. Ik heb dan wel een kleinere kast maar ik had hetzelfde probleem. Wat ik ook deed: de verf was niet strak. Dus nu heb ik een witte goed geschuurde grondlaag en daar gaat straks een sticker overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Hmmm, lichtgevende plakfolie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel strak schuren en plamuren, en dan met een roller dunne lagen aanbrengen werkt ook wel.
Maar het mooist is toch lamineren http://www.plastica.nl/nl-nl/Interior/Plastica-HPL.aspx
Maar gewoon 1 grote vinyl sticker werkt ook al.

Goedkoper zal je die tmolding niet snel vinden, of het scheelt max een paar euro in totaal. Hier kost het toch vaak 3 tot 3,50 per meter, wat 21 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Wrapfolie voor auto's werkt ook heel goed, met als grote voordeel dat er geen luchtbellen onder kunnen komen. Dit is een kast met witte hoogglans en chroom folie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/galaga/update15.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door DarthSjaak op 13-01-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Dat ziet er toch wel strak uit. en de prijs valt ook wel mee als ik de website mag geloven?

[ Voor 53% gewijzigd door nnndoh op 13-01-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
nnndoh schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:18:
Dat ziet er toch wel strak uit. en de prijs valt ook wel mee als ik de website mag geloven?
De prijs op de website is voor een standaard model, niet voor de hoogglans versie. Maar inderdaad, je zult op maat gemaakte kasten niet snel goedkoper vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
@ nnndoh, welk ontwerp heb jee aangehouden, ben met mn derde kast bezig en zoek een goed ontwerp,
die van jou spreekt me wel aan..

en mensen goed schilderen is helemaal niet zo moeilijk het is voornamelijk de voorbereiding die goed moet zijn, dus goed plamuren, schuren met fijn schuurpapier en werk in meedere lagen, ik krijg vaak de vraag of mijn kast gespoten is maar een goede roller en natuurlijk de beste verf maakt een goed resultaat!

[ Voor 59% gewijzigd door sfinx333 op 15-01-2014 18:28 ]

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
sfinx333 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:24:
@ nnndoh, welk ontwerp heb jee aangehouden, ben met mn derde kast bezig en zoek een goed ontwerp,
die van jou spreekt me wel aan..
Thanks, Misschien kon je het zelf al raden maar het ontwerp is van een pac-man kast
Normaal hoor de monitor er liggend in te zitten, maar dacht zelf staand makkelijker is zodat ik vrij eenvoudig monitor/tv kon vervangen. Verder is de rest een beetje verzonnen/aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Je kan ook de planken lamineren met een toplaag HPL plaat

dit is plaat dat ze bijvoorbeeld op keuken of tafel bladen plakken.
Ikzelf zweer bij dit spul, het kost wat maar het is enorm duurzaam, zeer krasvrij.
Je moet echt je best doen met een mes om er een kras in te zetten.

hier voorbeelden van mijn kasten met alleen de hpl plaat aangebracht.

Afbeeldingslocatie: http://www.vogtschmidtoutdoorcenter.nl/akira/cpg130/albums/userpics/10007/IMG_4302~0.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vogtschmidtoutdoorcenter.nl/akira/cpg130/albums/userpics/10007/IMG_4375.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-jHpNMSdQzks/Tk-gkvefL2I/AAAAAAAAAmU/4sFEQY7qPuk/DSC02739.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-rwVlzTGfF8o/Tk-glcLVvGI/AAAAAAAAAmc/YjE1txqk1cw/DSC02741.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-V5D5eiUcgd0/UlktryWSCeI/AAAAAAAAE1E/Jx7SNAyIQVo/s800/DSC04000.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-C4aiO8Tun9k/UrqudcyCNqI/AAAAAAAAFBQ/KhN7Hm8FtGk/s720/DSC04149.JPG

Materiaal heet HPL plaat, vroeger had klushandel.nl het.

je kan het nu bij klein bedrijf meubel makers goed krijgen.
Keuken bedrijven vragen enorm hoge prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Is dat 1mm dik spul ? Volgens mij heb ik dat wel eens voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd hoe die flipperkast gaat worden, maar idd HPL is mooi spul.
Toch eens langs zo'n houtboer langs gaan, dacht laatste keer wat gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
Rincewind schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:23:
[...]
Ministeck ?! Tetris zul je bedoelen :)
ik bedoel alsof het etris motief met ministeck gemaakt is
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
nnndoh schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:25:
Ik ben ook wel benieuwd hoe die flipperkast gaat worden, maar idd HPL is mooi spul.
http://forum.arcadecontro...p/topic,134336.0/all.html

Grotendeels klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Gaaf dingetje man, ik schaam me kapot dat , ondanks dat ik timmerman ben, er niks van bak qua houtwerk :)
Misschien maar iets meer geduld hebben de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

<zucht> Pixartprinting klaagt:
[quote]Het ontvangen bestand arcade2.jpg heeft de afmetingen: 42.2x55.3 cm; met de afloop inbegrepen zou het: 42.2x55.2 cm moeten zijn. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk een nieuw bestand met snijtekens op te sturen.[/quote]Iemand een tutorial ergens hoe ik mijn image printproof kan maken op exact de goede grootte ? Of hoe ik snijtekens erbij moet vermelden ?

Opgelost. Als de sticker binnen is maak ik wel een foto-tje om het resultaat te laten zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Rincewind op 20-01-2014 20:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

In mijn bartop wil ik een interface voor mijn consoles (O.a. Snes, Nes, Mame), oude C64 games, (oude) DOS-games) en FP/VP. Kan dit allemaal in Hyperspin ? Zit er hier iemand die ervaring heeft om Future Pinball/Virtual Pinball in Hyperspin te integreren ? Wil diegene dan wellicht zijn config met mij delen om me op weg te helpen ? Wordt helemaal simpel van de config van Hyperspin... 8)7

Of is er wellicht een betere shell voor deze combi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Opgelost. Als de sticker binnen is maak ik wel een foto-tje om het resultaat te laten zien.
Kun je dan ook een closeup maken, zodat we de druk kwaliteit kunnen beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

DarthSjaak schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:56:
[...]

Kun je dan ook een closeup maken, zodat we de druk kwaliteit kunnen beoordelen?
No problemo. De sticker is al binnen. Uitstekend verpakt in een mega-koker. Alleen bleek dat ik een rekenfoutje had gemaakt met de grootte van de sticker |:(. Scheelt 3cm. Dus kan ik het weer opnieuw bestellen <zucht>

[ Voor 8% gewijzigd door Rincewind op 27-01-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,
ik zou ook graag een mame arcadekast bouwen maar vraag me af welke pc jullie gebruiken hiervoor.
ik had nog een oude p4 staan maar daar loopt het niet echt vlot op.
M.V.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:31:
Hallo iedereen,
ik zou ook graag een mame arcadekast bouwen maar vraag me af welke pc jullie gebruiken hiervoor.
ik had nog een oude p4 staan maar daar loopt het niet echt vlot op.
M.V.G.
Dit is meer dan eens in dit topic voorbij gekomen.

Voor alleenMame is dat voldoende alleen zal je niet de laatste games (laatste 8 jaar of zo) super kunnen spelen. De ECHTE classics doen het prima hierop.

Wil je meer dan minimaal een DualCore CPU, aparte videokaart, min. 2GB geheugen. Wil je alles (dus ook de actuelere consoles) dan minimaal een I5 met een goede videkaart en min 4GB.

Verder belangrijk waat voor soort frontend je gaat/wilt gebruiken. HYperspin is mooi maar vraagt meer dan sommige spelletjes qua resource ;-)

Er bestaan hele mooie sites die dit allemaal uitleggen. Check ff via Google welke want die heb ik niet paraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, mame games uit de jaren 80 en 90, zullen het nog prima doen op een p4.

Future pinball gaat zeker niet lukken, en hyperspin draait ook niet helemaal vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Laatst toen een upgrade setje gekocht bij alternate , zit nu een i5 in met 8 gig geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nnndoh schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:59:
Laatst toen een upgrade setje gekocht bij alternate , zit nu een i5 in met 8 gig geheugen.
Bedankt voor de tip.
ik ben nog aan het twijfelen of ik een mame hyperspin hd koop van 2tb of alles zelf opzoek vermits ik niet met onbeperkt Internet zit iemand ervaring met deze aankoop?
M.V.G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Ikzelf heb voor zover mogelijk alles gedownload. maar heb nog niet alles
Zit er ook over na te denken om een abonnement te nemen op hypersync zodat de media ook geupdate wordt (excl de filmpjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, mijn ervaring leert, dat je eigenlijk maar max 10-15 spelletjes speelt. Om daar nou 2tb voor te installeren. Download gewoon de games die je echt leuk vind, en zet die erop. 8000 games zijn ook niet helemaal makkelijk te sorteren. En voordat je dan een game hebt gevonden in de interface heb ik al geen zin meer om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:33:
Ach, mijn ervaring leert, dat je eigenlijk maar max 10-15 spelletjes speelt. Om daar nou 2tb voor te installeren. Download gewoon de games die je echt leuk vind, en zet die erop. 8000 games zijn ook niet helemaal makkelijk te sorteren. En voordat je dan een game hebt gevonden in de interface heb ik al geen zin meer om te gamen.
Dit dus!
Ik heb ook zelf iets in elkaar geknutseld hoor, met daarin alle games die ik zo kon bedenken (uit het hoofd) die ik graag zou willen spelen. Dat zijn er meer dan 10-15 maar dan nog geen 1000en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

I_am_akira schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:23:
Je kan ook de planken lamineren met een toplaag HPL plaat

dit is plaat dat ze bijvoorbeeld op keuken of tafel bladen plakken.
Ikzelf zweer bij dit spul, het kost wat maar het is enorm duurzaam, zeer krasvrij.
Je moet echt je best doen met een mes om er een kras in te zetten.

hier voorbeelden van mijn kasten met alleen de hpl plaat aangebracht.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Materiaal heet HPL plaat, vroeger had klushandel.nl het.

je kan het nu bij klein bedrijf meubel makers goed krijgen.
Keuken bedrijven vragen enorm hoge prijzen.
Waar heb jij de HPL gekocht. Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
ATL schreef op zondag 02 februari 2014 @ 02:05:
[...]

Bij meubelmakers zegt hij toch. Die bedrijven kunnen dat in alle kleuren en motieven die je maar kunt bedenken bestellen. Maar dan moeten ze maar net zo vriendelijk zijn dat ze je ermee willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
ATL schreef op zondag 02 februari 2014 @ 02:05:

op marktplaats zoeken naar aanbieders van HPL / formica / duropal / egger

ik heb het gekocht bij

Meubelmakerij : http://www.maatmeubelen.nl
Webshop i.o.: http://www.zuilopmaat.nl

exacte type nummer weet ik niet, op de factuur staat algemeen HPL, ik was langs geweest bij hem.
hij heeft zon boek met staaltjes er in, kan je kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom helemaal met duur hpl lamineren, als je daarna een full vinyl print wrap aanbrengt?
Het ding staat toch maar in huis? Niet in een zware arcade omgeving?

Ik ben ook weer met een bartopje bezig, maar dat ding ga ik gewoon rollen met zwarte verf, en daarna vinyl bestickeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Moet zeggen, met dat HPL, of trespa, or whatever het heet, ziet het er toch een stuk beter uit.
Beter dan verven in ieder geval.
De binnenkant verf ik wel met hoogglans.

Het kost wat... heb azure blauw kunnen vinden bij een houthandel en betaalde voor 3 platen van 120x210 cm 90 euro.
Ik denk dat ik de mijne niet helemaal zal bestickeren.

Daarbij, aangezien ik toch bezig ben, zit ik aan een draaiende (lcd) monitor te denken :)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/809/6f5a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnik
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:13:
Waarom helemaal met duur hpl lamineren, als je daarna een full vinyl print wrap aanbrengt?
Het ding staat toch maar in huis? Niet in een zware arcade omgeving?
Omdat je dan niet hoeft te verfen, en dat is echt een grote K klus. Verder kan je er ook schroef gaatjes onder verbergen (scheelt weer vullen). Het aanbrengen van de vinyl zelf gaat ook makkelijker, zeker als je het in het begin nog wilt herpositioneren. Als je het op de control panel gebruikt heb je ook geen plexi meer nodig. Je kan er mooie dunne bezels mee maken, door het hout/mdf er onder weg te frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nnndoh schreef op maandag 03 februari 2014 @ 00:01: heb azure blauw kunnen vinden bij een houthandel
Donkey kong?

Voor eigen gebruik heb ik toch altijd liever een metalen CP, of hout met plexi,
Verven vind ik niet echt een probleem, goed voorbereiden en er ruim de tijd voor nemen.
Met een roller maak je het dan echt wel strak genoeg. Maar het is idd wel tijdrovender dan hpl.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
HPL geeft een veel duurzamer resultaat dan verf,
Met verf is het een keer ertegen aan botsen en je hebt een hap er ui en een deuk in de mdf. Iedereen zo zijn ding, "zware arcade omgeving" omschrijft perfect welke kwaliteit ik in elke build wil.

Wat ook leuk is dat je met hpl dingen kan verbergen.

Hier heb ik 2 gaatjes gemaakt, en bij 1 gat uitgeschoten, je denkt meteen. dat moet opnieuw.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-bEYj0HEbV6g/Ukv61M4VcbI/AAAAAAAAErs/hlHy9vQAWeI/s800/DSC03932.JPG

het hout even op een stukje HPL gelegd

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-5iOpFbJXtQk/Ukv62P_fosI/AAAAAAAAEsE/jfa4jRckqzg/s800/DSC03935.JPG

Perfect gaatje gemaakt van een van de gelukte gaatjes, en die op de slechte geplaats

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Pji157YYLPg/Ukv62p157SI/AAAAAAAAEsM/K67ewC93NTs/s800/DSC03936.JPG

En dan helemaal strak

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-AERiQ99-Xy0/Ukv67aUYKhI/AAAAAAAAEts/FtUTTSLz1pM/s800/DSC03949.JPG

Dit was het slechte gaatje

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-P2EvOFZhuE8/Ukv68XOJ9WI/AAAAAAAAEuA/I6K8HbCDfSI/s800/DSC03952.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Nee, daar is ie te donker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
hpl is erg fraai..
@ nnndoh zie ik het goed dat je opnieuw bent begonnen met je arcadekast?

Ga je de monitor ook rechter zetten dan de gewone pacman kast en wil je vertellen of de kijkhoek dan nog goed is, ik bedoel dus als je hem rechterop gaat zetten zit de marquee dan niet in de zichtlijn naar de monitor?

@I_am_akira, kun je mij vertellen waar je die grote fans in je prachtige pincab hebt gekocht en zijn ze een beetje stil?

[ Voor 16% gewijzigd door sfinx333 op 07-02-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Nee, ben van plan hem plat te leggen in lijn met de CP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
HPL kost rond de 100 euro voor een plaat van 1,30m bij 3,05m. Afhankelijk van kleur/motief enzo. Liefhebbers? Moet je het wel nog zagen en op MDF lijmen etc. Best een klotewerkje, maar mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Verstekbakker schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:46:
HPL kost rond de 100 euro voor een plaat van 1,30m bij 3,05m. Afhankelijk van kleur/motief enzo. Liefhebbers? Moet je het wel nog zagen en op MDF lijmen etc. Best een klotewerkje, maar mooi spul.
Echt jammer dat klushandel ze niet meer verkoopt, daar haalde ik ze voor 40 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Kijk dan eens bij zo'n houthandel in de buurt waar ze gebruikt hout verkopen. misschien heb je wel geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
DarthSjaak schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:16:
[...]

Echt jammer dat klushandel ze niet meer verkoopt, daar haalde ik ze voor 40 euro...
Het ligt er ook aan wat je voor kleur wil. Een effen kleur is al wat goedkoper meen ik, maar ook niet goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Huppa, Gisteren wat nieuwe spulletjes besteld bij Arcadewinkel.nl, hoop dat het snel binnen is dat ik kan gaan klussen. Ik ga mn hele CP aanpassen. Oude JAMMA wegknippen omdat er ergens sluiting zit maar ook omdat ik van de hele kabelboom af wil. ik wil een los CP hebben die ik makkelijk kan aanpassen/etc.

Weet iemand hoe snel hun bezorgen? alles lijkt op voorraad te staan.

Edit: nog even het topic doorgenomen: ik ga vanmiddag ook naar de praxis om mijn CP een carbon-look te geven. alleen nog even zoeken hoe ik dit het mooiste doe. Ik ben niet een geweldig stickeraar ;)

[ Voor 31% gewijzigd door TeGek op 11-02-2014 14:38 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
TeGek schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:16:
Weet iemand hoe snel hun bezorgen? alles lijkt op voorraad te staan.

Edit: nog even het topic doorgenomen: ik ga vanmiddag ook naar de praxis om mijn CP een carbon-look te geven. alleen nog even zoeken hoe ik dit het mooiste doe. Ik ben niet een geweldig stickeraar ;)
Als het op voorraad is, dan heb je het meestal binnen 2 dagen.

Voor carbon look zou ik wrapfolie nemen (http://www.wrapfolie.nl/z...lie/Zwart-carbon-folie-HQ). Dat kun je er op gooien en je krijgt nog geen luchtbellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
nnndoh,
ik hoop wel dat je wat pics gaat posten, ik maak een kast in dezelfde shape maar dan met xbox en coinops erop en met een Sony trinitron tv erin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Er is een nieuwe arcadevga uit, waar je nu ook native resolutie aankan op een LCD
Op die manier hoef je niet zo'n grote bakbeest erin te hangen.

Zal in het weekend wel eens een paar foto's maken, zo in de avond zie je niet veel.

[ Voor 22% gewijzigd door nnndoh op 11-02-2014 22:25 ]

• Rincewind

Rincewind

Heeft iemand een tip voor een wat kleinere joystick en wat kleinere buttons ? Ik wil een kleine bartop maken op basis van een Raspberry PI :)

Aanvulling: eigenlijk zoals deze joystick maar dan uit China c.q. goedkoper ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Rincewind op 13-02-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Rincewind schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:06:
Aanvulling: eigenlijk zoals deze joystick maar dan uit China c.q. goedkoper ;)
Dat ziet eruit als een vrij normale joystick. (ook hier te krijgen: http://www.exp-tech.de/Zu...mall-Arcade-Joystick.html). Vooral het speciale aansluitkabeltje gaat je veel tijd opleveren met aansluiten. En de prijs is niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

DarthSjaak schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:46:
[...]Dat ziet eruit als een vrij normale joystick. (ook hier te krijgen: http://www.exp-tech.de/Zu...mall-Arcade-Joystick.html). Vooral het speciale aansluitkabeltje gaat je veel tijd opleveren met aansluiten. En de prijs is niets mis mee.
Bestellen in Duitsland scheelt alweer in de verzend/douanekosten. Alleen jammer dat ze daar ook geen iets kleinere knoppen hebben en onduidelijk is of de kabel er ook bij zit. Bedoel je trouwens niet veel tijd besparen of is het juist lastiger met dat kabeltje ? I.i.g. dank je voor de tip.

[ Voor 7% gewijzigd door Rincewind op 14-02-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Rincewind schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:32:
[...]
Bestellen in Duitsland scheelt alweer in de verzend/douanekosten. Alleen jammer dat ze daar ook geen iets kleinere knoppen hebben en onduidelijk is of de kabel er ook bij zit. Bedoel je trouwens niet veel tijd besparen of is het juist lastiger met dat kabeltje ? I.i.g. dank je voor de tip.
Kabeltje zit erbij, kun je zo in een ipac schroeven. En inderdaad je gaat heel veel tijd besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/IMG_20140215_130701.jpg
Zijkant HPL wat ik gebruik, ook voor de voorkant

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/IMG_20140215_130727.jpg
Deze vorm kennen jullie nog wel alleen in een ander kleur :)

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/IMG_20140215_130541.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/IMG_20140215_130600.jpg

De CP wil ik wat dieper maken zodat er ook een trackball bij kan komen.
Na wikken en wegen wil ik hem toch voor 1 speler houden. ( speel namelijk vooral alleen)
Wil je 2 player heb je meer de neiging om de CP buiten de kast te bouwen zodat je een beetje fatsoenlijk naast elkaar kan staan.

2 a 4 usb poorten vooraan en 1 player knop in het midden.
Plus ik gaat hem weer bekleden met zwart kunstleer. vond dat toch wel leuk staan.

Dit is wat ik voorlopig heb, plannen kunnen echter nog wijzigen. Maar tot nu toe ben ik best tevreden.
Voor een roterende monitor kan ik voor de draaiende gestuurde onderdelen eventueel bij de robotshop terecht
misschien dan in combinatie met een arduino.

[ Voor 6% gewijzigd door nnndoh op 15-02-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

DarthSjaak schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:39:
[...]

Kabeltje zit erbij, kun je zo in een ipac schroeven. En inderdaad je gaat heel veel tijd besparen.
Ik heb dezelfde joystick ook weer iets goedkoper gevonden: hier voor net geen €12 en hier in een setje met knoppen, kabels en encoder voor net geen €23. Die encoder heb ik niet nodig als ik de boel ga koppelen aan een raspberry PI maar dat zie ik dan wel weer :) Nu nog een bijpassend TFT-je. Wat zal beter zijn 5,6" of 7" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
mooi nnndoh, misschien even een topic maken?

Ik ben inmiddels ook begonnen, zal ook even een topic aanmaken, ben je toevallig links?
Als je de trackball op die positie doet kun je hem met rechts niet heel lekker bedienen denk ik.

2 player kan best, we spelen hier vaak met 2 personen en mijn kast is maar 58 cm breed:

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/p.koopmans27/arcade2/37.jpg

nog een klein tipje, als je gelijk je artwork op de juiste grootte maakt kun je de buttons en joysticks gelijk
plaatsen en hier een boormal van maken, dit is handig te doen in illustrator, je uitlijning is dan ook perfect en je kunt nog goed puzzelen op je scherm.

Een boormal kun je als bouwtekening laten printen voor een paar euro..

[ Voor 30% gewijzigd door sfinx333 op 15-02-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Een nieuwe topic lijkt mij niet nodig. deze loopt al sinds 2006 en er zijn hier al genoeg kasten voorbij gekomen.
Zie je foto, jij hebt zeg maar een uitbouw aan je kast voor je CP, en dan kan je wat makkelijke naast elkaar staan met spelen. De pacman kast van mij is het wat onhandiger. tenzij ik hem uitschuifbaar maak.

[ Voor 47% gewijzigd door nnndoh op 16-02-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:27:
[afbeelding]

groen = aarde
blauw = 220v
zwart = 220v geschakeld

en dan niet de zekering vergeten te plaatsen onder het klepje bij de roze pijl-.
En dan heb ik natuurlijk net weer een iets andere stekkerdoos:Afbeeldingslocatie: https://db.tt/PLAbV2xT
De aarde en 220V (blauw en groen in jouw voorbeeld) zijn duidelijk maar hoe gebruik ik nu de onderste 4 pinnen ? Waar komt de 220V geschakeld aan vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om zeker te zijn, kun je het beste er even een multimeter aanhangen, of even proberen met een batterij en een lampje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-PxqNXJqMjBc/UxOHY0ZrZOI/AAAAAAAAFZE/OXFEdfcidWc/s500/schakeling.jpg

Ik geloof zo, heb die schakelaar ook gehad ooit ergens voor.

[ Voor 65% gewijzigd door I_am_akira op 02-03-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik gok eerder dat dit een DPST (Double Pole Single Throw) schakelaar betreft. Wat inhoud dat je eventueel je Nul ook mee kan laten schakelen.

Maar als eerder aangegeven door Automark: Even een multimeter er tegen is de enige manier om het zeker te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_am_akira heeft gelijk. Ik heb deze ook zo geschakeld. Was even puzzelen in het begin, maar middels een multimeter de juiste config gevonden. Meten is weten...
Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!