Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste
Acties:
  • 429.584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 20:01

Hakker

a.k.a The Dude

Ziet er netjes uit man. enige punt is denk je dat p2 met zijn knoppen niet een beetje slecht uit komt zo dicht bij de rand?

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 10:02
Hakker schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:15:
Ziet er netjes uit man. enige punt is denk je dat p2 met zijn knoppen niet een beetje slecht uit komt zo dicht bij de rand?
Thanks! Ik zal nog eens de rest van de foto's posten. Qua knoppen: ja dat was dichter op de rand dan ik achteraf gewild had. Ik was met name gefixeerd op p1 genoeg ruimte te geven voor de hand bij de stick juist wannneer je met 2 man speelt. We hebben getest en het gaat maar het houdt niet over. Misschien maak ik nog een nieuwe control panel, ik wil er sowieso nog een maken voor 1 player, meestal sta je er toch alleen achter. De CP kan gemakkelijk gewisseld worden en zo kan ik aparte CP's maken voor bv lightgun, trackball en 1/2 player games. Maar ik moet nog zien gebeuren dat ik die allemaal ga maken nog :) Je gaat ook niet even snel het CP wisselen bij elk spelletje.

Het is trouwens 18mm mdf, ik heb de sticks en de printjes voor de motortjes van de ServoSticks uitgefreesd om wat meer stick over te houden. Overigens zijn dat helemaal geen servo's maar simpele 'speelgoed' motortjes, maar het werkt wel prima.

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/5up3emwjx/SAM_3834.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/cxsdgiclp/SAM_3833.jpg

Verder ben ik er nog steeds niet over uit wat ik met de art op de control panel ga doen. Ik heb de keuze gemaakt RGB knoppen te gebruiken omdat ik het wel cool vond (toen) dat ze altijd de kleur hebben van de orignele cab van het spel. Maar dat beperkt je ook in de art voor je panel, omdat het nogal snel gaat vloeken qua kleuren. Veilige kleuren zijn denk ik alleen zwart t/m wit in grijtinten, elke kleur kan vloeken met een knop kleur. Bovendien zijn het niet de meest geweldige knoppen, achteraf had ik denk ik liever seimitsu knoppen gehad. Maar ik heb deze nu, samen met een Ultimate IO, dus ik ga ze gebruiken ook :)

En dan zit ik nog met de side-art, ik wil geen druk ding in de kamer hebben staan, maar helemaal effen is ook maar saai... keuzes... keuzes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:34
Rataplan_ schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:14:
Ik ben na jaren erover gepraat te hebben begonnen aan mn cabinet. Het is een cabinet grotendeels gebaseerd op de Magneto-cab en project-Mame van Koenigs. Deze foto's zijn niet de huidige stand, er is nog wel eea gedaan. Maar ik hik nu tegen de bezel aan. Ik heb zoals te zien is een bezel uitgefreesd (op de foto's is hij nog niet gemonteerd) maar ik wil ook gebruik maken van lexan op zowel mn control panel als het scherm. Maar eigenlijk alleen ter bescherming, qua scherm hou ik veel meer van het matte van mn LCD dan het glossy van lexan. Ik overweeg overigens om nog een bezel erbij te maken, precies passend zodat de rand wat groter is. Hoe dan ook, de vraag is WAAR de lexan moet komen. Op de bezel, of tussen de bezel en het scherm? De meeste hebben heb op de bezel maar dan doe je die bezel ook weer wat tekort denk ik, zeker als je nog art rond je scherm wil doen?

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi!
Ben zelf ook aan het kijken!
Mag ik vragen hoe hoog jouw kast is in totaal.
de koenigs kast is 1m67 en die van viper ook, echter de magneto is er 1m90
Ik ben zelf 1m85 en vrees dat die van koenigs te laag zal zijn.. echter wil ik wel net ddie plannen gebruiken

Waar begint jouw schermpaneel , op welke hoogte? en op welke hoogte stopt die?
Qua breedte van je kast, is die ook gewoon 60?
De onderkant van je kast is wel smaller dan de meeste, staat deze nog stabiel genoeg?
Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
Nadat mijn project bijna was verzopen in de garage afgelopen maandag tijdens een hevige regenbui waarbij de afvoer het begaf, staat nu het hele zooitje in de woonkamer. Misschien moet ik er nadat alle schade is hersteld maar gewoon weer mee verder gaan :).

@Hierboven: ik heb het Koenigs ontwerp gehanteerd, maar het hoger gemaakt. Daarnaast komen er nog wielen/poten onder, die hem nog 2cm los zetten van de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
skank schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:15:
[...]

Mooi!
Ben zelf ook aan het kijken!
Mag ik vragen hoe hoog jouw kast is in totaal.
de koenigs kast is 1m67 en die van viper ook, echter de magneto is er 1m90
Ik ben zelf 1m85 en vrees dat die van koenigs te laag zal zijn.. echter wil ik wel net ddie plannen gebruiken

Waar begint jouw schermpaneel , op welke hoogte? en op welke hoogte stopt die?
Qua breedte van je kast, is die ook gewoon 60?
De onderkant van je kast is wel smaller dan de meeste, staat deze nog stabiel genoeg?
Bedankt !
Die van Koenigs vond ik inderdaad ook wat te laag. Ik heb qua 'constructie' me nagenoeg geheel gehouden aan het ontwerp van Koenigs, alleen het stuk tussen het control panel en de marquee heb ik wat opgerekt. Hij is op het hoogste punt 1.84m hoog. Schermhoogte weet ik niet precies, want dat heb ik bepaald door hem steeds op een hoogte en bepaalde hoek vast te klemmen en te kijken wat het beste bij me paste. Ik heb die niet vooraf gemeten omdat ik vind dat het bij je moet passen, beter dan dat het op een bepaalde hoogte zit. Achteraf had ik dat misschien beter wel kunnen doen want zoals je misschien kunt zien heb ik nu boven het scherm een cm of 15 'over' tot aan de speakers, dus de kast had dat stuk eventueel lager gekund. Ik zal vandaag of morgen voor je meten wat mijn schermhoogtes zijn.
De foto's vertekenen misschien wat. Ik zal hieronder nog een zij-aanzicht doen, misschien dat het geheel dan iets duidelijker is (oudere foto, daar is de kast nog een stukje minder ver af). De kast is 60cm breed en 50 diep, zoals de Koenigs kast (en ik dacht ook Magneto) ook is. Ik denk dat het wel stabiel genoeg is, zo niet kiep ik wel een groot gewicht onderin :) Ik heb 4 wielen eronder, die weg te klappen zijn. Ik heb ook 4 stelpootjes waar hij dan op staat, maar die moeten er nog onder. 'Echte' cabs staan in de regel op 2 wielen (achter) en twee pootjes (voor). Ik denk dus dat het allemaal wel blijft staan.
Van Magneto heb ik met name de afwerking 'bekeken', ik was wel gecharmeerd van de 45 graden afrondingen. Toevallig had ik ook dezelfde speakerset uitgezocht ivm de gemakkelijke volumeknop daaraan. Het hoekige van de Magnetocab staat me echter totaal niet aan, ik hou meer van de ronde Taito-achtige cabs.

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/xsfsk0ewd/SAM_3643.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
ksborg schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:46:
Nadat mijn project bijna was verzopen in de garage afgelopen maandag tijdens een hevige regenbui waarbij de afvoer het begaf, staat nu het hele zooitje in de woonkamer. Misschien moet ik er nadat alle schade is hersteld maar gewoon weer mee verder gaan :).

@Hierboven: ik heb het Koenigs ontwerp gehanteerd, maar het hoger gemaakt. Daarnaast komen er nog wielen/poten onder, die hem nog 2cm los zetten van de grond.
Welk stuk verhoog je dan?
Tussen je CP en de grond of tussen je CP en onderkant marquee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Rataplan_ schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:15:
[...]

Die van Koenigs vond ik inderdaad ook wat te laag. Ik heb qua 'constructie' me nagenoeg geheel gehouden aan het ontwerp van Koenigs, alleen het stuk tussen het control panel en de marquee heb ik wat opgerekt. Hij is op het hoogste punt 1.84m hoog. Schermhoogte weet ik niet precies, want dat heb ik bepaald door hem steeds op een hoogte en bepaalde hoek vast te klemmen en te kijken wat het beste bij me paste. Ik heb die niet vooraf gemeten omdat ik vind dat het bij je moet passen, beter dan dat het op een bepaalde hoogte zit. Achteraf had ik dat misschien beter wel kunnen doen want zoals je misschien kunt zien heb ik nu boven het scherm een cm of 15 'over' tot aan de speakers, dus de kast had dat stuk eventueel lager gekund. Ik zal vandaag of morgen voor je meten wat mijn schermhoogtes zijn.
De foto's vertekenen misschien wat. Ik zal hieronder nog een zij-aanzicht doen, misschien dat het geheel dan iets duidelijker is (oudere foto, daar is de kast nog een stukje minder ver af). De kast is 60cm breed en 50 diep, zoals de Koenigs kast (en ik dacht ook Magneto) ook is. Ik denk dat het wel stabiel genoeg is, zo niet kiep ik wel een groot gewicht onderin :) Ik heb 4 wielen eronder, die weg te klappen zijn. Ik heb ook 4 stelpootjes waar hij dan op staat, maar die moeten er nog onder. 'Echte' cabs staan in de regel op 2 wielen (achter) en twee pootjes (voor). Ik denk dus dat het allemaal wel blijft staan.
Van Magneto heb ik met name de afwerking 'bekeken', ik was wel gecharmeerd van de 45 graden afrondingen. Toevallig had ik ook dezelfde speakerset uitgezocht ivm de gemakkelijke volumeknop daaraan. Het hoekige van de Magnetocab staat me echter totaal niet aan, ik hou meer van de ronde Taito-achtige cabs.

[afbeelding]
toon volledige bericht
Heb je al die panelen onmiddelijk laten zagen of eerst de zijkanten en dan pas de tussenstukken om zeker te zijn?
Je scherm , dit is een 16:9 ipv 4:3?
Heb je al je afmetingen op bv sketchup ofzo?
Wat komt er in van pc? of rasp pi?

De achterkant.. bovenste gedeelte daar is vast en onderste kan open?
Ik zou het net omgekeerd doen

Hoe dik is jouw mdf, 12 en 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
Ter info: ik laat helemaal niks zagen, elke milimeter aan deze kast is zelf gezaagd, gefreesd gelijmd en geschroefd (en geplamuurd hier en daar...) :) Niemand 'mag' me helpen, alleen met vasthouden van iets wat vastgezet moet wanneer de lijmklemmen het niet redden. Dit is 'mijn' project (mine! mine! mine!) :) Ik heb een vrij grote garage en de apparatuur die daarin stond hebben we erbij gekocht. Een zaagtafel is zeker wel handig, en ik heb van de zijkanten een stuk met een handcircelzaag gedaan. Een bovenfrees is echter onmisbaar en wanneer je er wat handigheid in krijgt kan dat een hoop gereedschap vervangen.
Wat je (in mijn ogen) verhoogd is het stuk tussen CP en maquee, omdat je CP niet te hoog moet worden. In mijn geval is dat precies een meter hoog + dan de 18mm MDF. Dus pakweg 102cm hoogte. Voor mij ideaal voor zowel staan als zittend op een barkruk.
Mijn scherm is een 16:10, omdat dat in de hoogte net iets dichter bij een 4:3 komt dan een 16:9 scherm. In verhouding is 16:9 = 4:2,25 en 16:10 = 4:2,5. Ik heb een Dell U2412M hiervoor gekozen. Ik heb wel voor breedbeeld gekozen omdat er natuurlijk toch ook wel 'breedbeeld' spellen zijn.
Afmetingen heb ik wel, maar ik heb echt haast niks op papier als wat kleine krabbeltjes. Ik heb de tekening van Koenigs uitgeprint, en daar een paar maten op aangepast. Ik zal die inscannen maar dat wordt morgen. Omdat ik voor RGB knoppen gekozen heb (zou ik nu niet meer doen denk ik) ben ik enigszins gebonden aan Ledblinky, dus Windows software, en daarom heb ik een Windows pctje gekozen. Omdat ik Mame HLSL filters wil gebruiken om een CRT scherm na te bootsen heb ik nogal wat power nodig, het is daarom een wat zwaardere pc dan ik in eerste instantie gedacht had. Voor de spelletjes is een Pi al genoeg in de regel, maar de HLSL filters zijn relatief traag. Ik heb een Core i3 6100 op een Gigabyte GA-B150N wifi bordje met 8GB RAM. Ik heb voor die CPU gekozen omdat daar een HD graphics 530 inzit, die snel genoeg is om HLSL te doen zonder losse GPU, ik namelijk helemaal geen zin in nog een losse kaart erin.
De achterkant is in twee delen, maar beide zijn geschroefd. Kunnen dus ook beiden gewoon eraf. Ik wilde eerst het onderste paneel (waar de pc achter zit, zie schapje op die laatste foto) als deurtje maken. Ik had de scharnieren al gekocht zelfs. Maar omdat er toch nogal een subje inkomt en ik ab-so-luut haat als iets rammelt, heb ik gekozen het te schroeven. Deurtjes zullen zeker sneller gaan rammelen als er wat bas uit de woofer komt. Of je dat dan zou horen is een tweede :) Als alles draait hoeft hij ook niet gauw meer open natuurlijk. De pc hangt in het netwerk, ik heb 2x USB voorop en 1x USB + netwerk achterop, dus mocht ik er met RDP niet bij kunnen kan ik altijd een toetsenbord / muis aansluiten. De rest van de kast is op de bezel na helemaal gelijmd. De bezel niet, zodat ik de monitor er nog uit kan mocht daar wat mee zijn. Ik zal daar ook nog foto's van posten.
Materiaal is allemaal 18mm MDF, ook de control panel maar die heb ik dus wel uitgefreesd zoals op de vorige foto's te zien is, zodat de sticks er wat verder uit komen. Ik heb afgelopen vrijdag nog een nieuwe control panel gemaakt trouwens waarbij de gaten wat meer naar links zitten, zodat ze aan de rechterkant niet meer zo dicht op de kant zitten. Was eigenlijk al een denkfout in het begin, maar om een of andere reden heb ik hem toen toch verder afgemaakt. Maar het zat me toch niet lekker dus heb toch maar een nieuwe gemaakt. Vooral het (netjes) uitfrezen is veel werk.

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan_ op 01-06-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
skank schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:47:
[...]

Welk stuk verhoog je dan?
Tussen je CP en de grond of tussen je CP en onderkant marquee?
De onderkant is langer. Iets van 7cm geloof ik, maar het is al een tijdje terug dat ik ermee bezig was. In feite dus gewoon iets langer zagen. Zolang er genoeg gewicht onderin zit is het geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42

BCC

Dit is ook een mooie monitor voor een mame kast: productreview: Eizo Flexscan ev2730q Grijs, Zwart review door Foritain

[ Voor 49% gewijzigd door BCC op 01-06-2016 15:09 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
Ja misschien maar die kost meer dan de rest van een kast bij elkaar😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:44
Heb voor mijn bartop destijds een oldskool 19 inch LCD monitor gebruikt. Wil een keer een full cabinet maken maar valt niet mee daar een fatsoenlijk scherm/TV voor te vinden. Meeste tegenwoordig is 16:9 verhouding en ben daar niet echt blij mee.

Of j hebt inderdaad zoiets.. Maar zo'n scherm is erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:09

Metalfreak

Hoije woh!

Ow leuk, een arcadekast topic. Ben ook met een bartop bezig (op basis van de Weecade plannen), ben eraan begonnen omdat ik niet wist wat ik met oude computerhardware aan moest (moederbord/geheugen/monitor) en heb inmiddels wel wat in elkaar gezet. Ben alleen nog aan het wachten op stekkers om de kabeltjes aan de knoppen vast te maken, want de stekkertjes die aan de kabeltjes vastzaten die meegeleverd waren met het interfaceboard zijn te klein...

Alleen het onderste front panel moet ik voor de derde keer opnieuw maken, aangezien ik er nu pas achter kom dat er anders twee knoppen tegen elkaar komen en het niet past binnenin... De eerste keer had ik me vermeten en de gaten voor de knoppen verkeerd geboord...

Mijn voortgang een tijdje terug, inmiddels zitten er wel al knoppen, joysticks en een scherm in.
Afbeeldingslocatie: http://i1228.photobucket.com/albums/ee456/Metalfreak82/20160508_161132_zpshki5oiur.jpg

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
CrystalViriS schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:49:
Heb voor mijn bartop destijds een oldskool 19 inch LCD monitor gebruikt. Wil een keer een full cabinet maken maar valt niet mee daar een fatsoenlijk scherm/TV voor te vinden. Meeste tegenwoordig is 16:9 verhouding en ben daar niet echt blij mee.

Of j hebt inderdaad zoiets.. Maar zo'n scherm is erg duur.
Ligt er natuurlijk aan wat je er op wil spelen maar zeker de wat nieuwere games zijn toch ook wel breedbeeld. Hoe dan ook, kijk eens naar 16:10 schermen, dat komt al iets dichter bij 4:3. Tenzij je voor een specifieke game (of schermverhouding) een cab bouwt kan je natuurlijk ook het perfecte scherm daarvoor nemen, maar voor een 'generic' cab zal je ergens moeten schipperen. Of je moet een draaibaar scherm maken :)

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 19:25

mvz

muziek verslaafde

Ik ben ook bezig een arcade-kast te bouwen, dit wordt een bar-top.
met 6 button per player layout.

In eerste instantie was ik van plan een hyperspin setup te gaan draaien, echter is het dermate buggy, althans mijn setup (crashen bij enteren van system-rings).. dat ik nu toch voor een JAMMA harness en multi pcb's ga.. en dan liefst de ArcadeSD.

Weet iemand of je met een 4-way stick, ook 8-way games kan spelen? vertaalt de stick bij schuin omhoog dan de boel naar diagonaal? ( op 't JAMMA schema zie ik namelijk maar 4 switchers per stick )

De kast is een bouwpakketje van internet, MDF. ( laat ik wrappen naar glans-wit )

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 14:44
mvz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:33:
Ik ben ook bezig een arcade-kast te bouwen, dit wordt een bar-top.
met 6 button per player layout.

In eerste instantie was ik van plan een hyperspin setup te gaan draaien, echter is het dermate buggy, althans mijn setup (crashen bij enteren van system-rings).. dat ik nu toch voor een JAMMA harness en multi pcb's ga.. en dan liefst de ArcadeSD.

Weet iemand of je met een 4-way stick, ook 8-way games kan spelen? vertaalt de stick bij schuin omhoog dan de boel naar diagonaal? ( op 't JAMMA schema zie ik namelijk maar 4 switchers per stick )

De kast is een bouwpakketje van internet, MDF. ( laat ik wrappen naar glans-wit )
Ik zou eens naar de volgende sticks kijken : Magsticks

Ik heb deze in mijn bartop en heerlijk om in 4 way te kunnen spelen wanneer nodig, ik had eerst een 8 way maar daardoor was het spelen een drama !!!

Ik begrijp alleen niet je opmerking over Hyperspin, waarom download je niet een kant en klare set (arcadepunk). Hiermee beperk je je niet in alleen Arcade games (Jamma) maar kan je ook heel veel consoles draaien. Hyperspin is echt niet moeilijk dus begin met een pre installed set en breid dat uit naar je wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:58

Sagat

Is pappa x2!

Hi all,
Vandaag gestart met een grote schoonmaak, daarbij nog 2crt schermen tegengekomen die weg mogen, Ik weet niet of er nog GoT-ters zijn die deze kunnen gebruiken voor een project? Zo ja dan hoor ik het graag. Mogen weg voor een kratje bier oid.

Betreft een 15" scherm, en een 19"
Exacte specs op aanvraag, 19" recentelijk nog tijdelijk in dienst gehad als 2e scherm, de 15" staat al tijdje uit maar zal uiteraard even worden getest bij interesse.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Ben nu voor de Sanwa JLF-TP-8YT gegaan, met octagonal inserts, voor 20 dollar per stick van ebay.
Ook heb ik m'n Pandora's Box / JAMMA idee laten varen, echter omdat ik die al wel heb, bouw ik 'm later in een andere kast, de Pandora komt in een U24S stand-up van xcade UK zodra de xplates uit zijn.

Ben inmiddels voor Hyperspin gegaan, heb bij een vriend gekeken die een kast heeft gekocht ooit eens, van iemand die zich Eend86 noemt ( zit die op tweakers? ), en moet zeggen dat Hyperspin dan toch wel mooi is..

Dat design van Eend86 houd ik aan, omdat het mooi klassiek oogt, dus heb alles nagetrokken op MDF en uitgezaagd.
T-mold slot heb ik laten doen want met de dremel ging 't wat slordig.
bezel is gewoon een stuk heavy duty karton, uitgesneden met stanleymes, en ingepakt in plakplastic.
De led buttons komen van aliexpress, en het scherm is salvage, werk in ICT dus er is nog wel eens iets over van oude werkplekken.

pc : optiplex 780 SFF / E8400 en 4GB RAM.
monitor : Iiyama ProLite E511 20 inch lcd.
sound : Sony SRS-X33 speaker.
eminent bluetooth minikeyboard/muis voor config mame als het moet.
exterieur is wit gloss plakplastic voor weinig per rol, dus als het beschadigd plakken we opnieuw..
verder alles nogal ghetto dicht gehoutlijmd, maar uit het oog uit het hart.
marquee art komt hier vandaan, en is gewoon gelaserprint over meerdere a4tjes.

videootje.

design credits gaan naar Eend86
rikoos schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:12:
[...]

Ik zou eens naar de volgende sticks kijken : Magsticks

Ik heb deze in mijn bartop en heerlijk om in 4 way te kunnen spelen wanneer nodig, ik had eerst een 8 way maar daardoor was het spelen een drama !!!

Ik begrijp alleen niet je opmerking over Hyperspin, waarom download je niet een kant en klare set (arcadepunk). Hiermee beperk je je niet in alleen Arcade games (Jamma) maar kan je ook heel veel consoles draaien. Hyperspin is echt niet moeilijk dus begin met een pre installed set en breid dat uit naar je wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Hyperspin ziet er idd leuk uit, ik heb nu ook een kastje met hyperspin. Mijn allereerste kast was ook met tig emulators en iets van 2500 games. Nu heb ik dat niet meer, alleen maar mame met iets van 50 games.
Alles daarboven vind ik bijzonder onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:09

Metalfreak

Hoije woh!

Mijne is inmiddels ook klaar, moet alleen de software nog configureren:
Afbeeldingslocatie: http://i1228.photobucket.com/albums/ee456/Metalfreak82/Mobile%20Uploads/20161021_163205_zpsngj7sdeh.jpg

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Zucht, ben ik op marktplaats overeengekomen een aangepast jamma harnas te kopen, welke plug n play in orde is voor Pandora's Box 4.. krijg ik een standard harnas toegestuurd, zonder 26 en 27 aangesloten..
Mail ik de beste man of het een vergissing is, krijg ik te horen dat ik dat zelf maar moet solderen...
Zelfs in deze scene is het dus nog oppassen geblazen wat je koopt en naar wie je je geld overmaakt..
:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pandora heeft toch een gewone jamma aansluitin.
Pin 27 is ground, en die zal bij pandora ook gewoon in verbinding staan met bijv pin 1.
De jamma boom zal dan ook gewoon wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 08:51
Is er op GoT ergens ook een overzicht of discussie oid omtrent front ends? Mijn mini-PC is van het weekend binnengekomen, dus ik kan in mijn (jarenlange) arcade 'projectje' weer eens de volgende stappen gaan zetten (gewoon aan een CRT TV in dit geval, met PS1 arcade sticks en converter kabels)

Net als een mede-tweaker aangaf, vind ik het niet praktisch om een bulk van duizenden games te hebben, dus ik zou een redelijk beperkt overzicht willen van games die ook daadwerkelijk speeltijd zullen/kunnen krijgen. Wat ik ook handig zou vinden zijn filters, op oa. genre en op hoeveelheid spelers. Ik heb nog niet gelezen of dat er ergens in zit, weet iemand dat?

Een tijd geleden had ik me al een beetje ingelezen en wat plusjes en minnetjes gezet bij diverse front ends:
+ GameEx
Game Launcher
3D Arcade
MAME FE
+ MAMEWAH / MaLa
UltraMAME
TurboMAME
+- Hyperspin FE
+- Maximus Arcade
+- Ultrastyle
mGalaxy
QMC2
AdvanceMenu

Maar dat is ook weer zo lang geleden dat ik me weer opnieuw zal moeten inlezen. MAMEWAH / MaLa en Maximus Arcade had ik groen gekleurd, dus ik denk dat ik die toen als de serieuze kandidaten beschouwde.

Benieuwd naar jullie ervaringen/keuzes/tips iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 14:44
Check Launchbox, bijna hetzelfde mogelijk als bij hyperspin. Ik had alles op HS maar ik ben volledig over aan het gaan.

Verder om niet de Mame XML te gebruiken, neem de classics XML files, scheelt een hoop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 21:35
LanchBox inderdaad, wel met de Bigbox licentie zodat je de titels ook met de joystick gemakkelijk kunt kiezen en markeren op "favoriet" of "not working". Top software en het is volop in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:03

Xaphod

Inara profiel

Ik ben nog steeds bij Linux met Mahcade als frontend.
Mahcade is een fork van wahcade, wat weer is gebaseerd op Mamewah.
De ontwikkeling staat een beetje stil nu, maar ik vind het nog steeds prima werken.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Na alle goede verhalen hier over pixartprinting hier gisteren ook een sticker aangeboden... sticker gemaakt met Photoshop van 100.2 cm bij 100.2 cm op 150 dpi (JPG).

Krijg ik een e-mail met de mededeling dat mijn afbeelding te groot is.
Vervolgens op verzoek nogmaals het bestand via e-mail verstuurd... en krijg ik een screenshot waarin staat: 208.7cmx208.7cm 72ppi
Waarop ik antwoord dat de resolutie in het screenshot 72ppi is in plaats van 150... krijg ik hierop als reactie... dat 72ppi te laag is en het 150moet zijn 8)7 8)7 8)7
Zelf telefonisch krijg ik ze het niet uitgelegd... man man man man man...

Blijkbaar stuurt Photoshop standaard niet de DPI instellingen mee als je afbeeldingen exporteert... met het tooltje ExifTool vervolgens de juiste DPI kunnen instellen:
code:
1
exiftool -jfif:Xresolution=150 -jfif:Yresolution=150 bartop.jpg

Nu is het bestand wel geaccepteerd... nu wachten op het resultaat :-)

w00t w00t, sticker in het huis!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sJFDuxL.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door IWriteCode op 13-02-2017 12:20 ]

Less = more

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:54
Ook hier maar even reageren, wist dat er ergens een arcadekast topic was, maar was hem kwijt :p

Ben nu een kast aan het bouwen op basis van Project MAME tekeningen, al jaren het plan, al maanden wat MDF platen, maar sinds 2 weken ook echt begonnen. En eigenlijk is het gewoon erg leuk/fijn werken met hout/MDF, tijdens het werken verzin ik weer nieuwe oplossingen voor sommige zaken :p

Staat is nu iets meer dan dit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/kast2.jpg

Er zit ook al een lade in en onderin maak ik een deur.
Vrolijk begonnen met een decoupeerzaag, maar sinds een week ook met cirkelzaag, maakt toch iets rechtere zaagsnedes :p

Heb ook al een steun voor het scherm, alleen moet ik die er nog op de juiste plek in zien te krijgen. Scherm is een 22" (meen ik) Dell 4:3 scherm. Pc is een oude Core2quad die ik nog had staan waar ondertussen Hyperspin met nodige emulatoren en games op staat.

Enige waar ik nog niet over uit ben is het thema, terwijl dat toch bepaald welke kleur t-molding ik erin moet zetten, en welke kleur knoppen ed. Ik neig naar een Beatles/Yellow submarine iets...blauwe zijkant, gele of oranje t-mold, halve duikboot aan ene kant, andere helft aan de andere kant.
dit idee, al heeft het weinig met games te maken:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/onderzeeer.png

Maar mocht iemand een beter idee hebben :p

Zondag weer verder, hopelijk ben ik dan klaar met het houtwerk, dan kan hij van onze hobby opslag mee naar huis, kan ik hem schilderen en verder afwerken.

Iets beter uitwerking:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/rechts.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/links.png

Kan er nog tekst oid bij zetten... maar weet niet of dat mooier is, wel vrij rustig zo

[ Voor 7% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 03-03-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-05 13:35
Zie nu pas dat er een topic voor is :). Heb dit weekend mijn bartop afgerond, thema kiezen vond ik ook erg lastig en dan heb ik nog geen eens zelf de artwork ontworpen zo creatief ben ik helaas niet :p. Wat je nu hebt gemaakt ziet er denk ik wel mooi uit hoor :).

Mijn bouwsel:
2Player Bartop Arcade op basis van Intel NUC

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Vandaag weer druk bezig geweest, maar tijd gaat stiekem erg snel...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/kast3.jpg

Deur zit vast met 'keukenkast' scharnieren, die je in moet boren (35mm), maar het zoeken naar de juiste maten voor dingen is een ramp.
Bij slotje ook nog klein meetfoutje gemaakt :P Maar weten op te lossen. Ding bleek ook niet geschikt voor 18mm MDF, maar ook dat weten op te lossen.

Speakers zijn aangesloten, 10cm Pioneer autospeakers die ik vrij goedkoop gekocht heb (2e kans), nadeel is alleen dat zoals ze nu gericht staan het niet heel mooi klinkt, mogelijk moet ik dat paneel nog wat rechter draaien.
Ook nog even pielen met het scherm, weet nog niet hoe/waar ik die erin ga krijgen en hoe ik daar dan weer plexiglas voor ga krijgen.

Hopelijk komende week nog wat avonden tijd om eea voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ziet er goed uit! Tijd gaat altijd snel met dit soort projectjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
En gisterenavond weer verder.

Ineens viel het scherm op precies de goede plek... snel vastgezet en daarna de rest van de kast ook al af kunnen werken.
Bijkomend voordeel, met scherm op z'n plek en een plaatje ervoor is het geluid van de speakers flink verbeterd, daar hoeft gelukkig niks meer aan te gebeuren.

Ik wil alleen nog een net aansluitpunt voor de stroom maken, heb een euro chassisdeeltje liggen welke ik gewoon in de kast kan verwerken achter, alleen komt het hele ding dan minimaal een 5cm van de muur af, dus eigenlijk wil ik deze onder een hoek erin zetten zodat de kast wat strakker tegen de muur kan.

Als dat af is kan ik het middendeel gaan schilderen, daar komende week maar eens materiaal voor halen.

Ook snel maar bepalen wat ik aan stickers wil, zodat ik ook t-molding en bijpassende knoppen kan kopen en ook de gaten voor de knoppen kan maken, al moet ik nog wel een mooie layout vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 07-03-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:36

DoctorV64

Cosmopoliet

Ook voormij is de tijd aangebroken dat ik een eigen arcade bartop wil hebben (zeer oude wens). Aangezien het mijn eerste poging is, wil ik het tegen een zo laag mogelijke prijs voor elkaar krijgen.

Ik ga een RPI3 met retropie gebruiken met een oude 19" monitor. Qua buttons heb ik via china 2 setjes besteld (incl. usb board) en los nog enkele HAPP buttons in NL besteld.

Op dit moment is de kast klaar en ga ik de komende tijd de buttons erin zetten en de HAPP buttons aansluiten als ik nieuwe schoentjes op de bedrading heb gezet.

Zo ziet mijn kast er nu uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3eLSOjIQab8VIoMpboEVrlhJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HsRIZMBkdi82HCR7oMoBiUC6/thumb.jpg

Ik ben van plan om de kast te voorzien van een vinylsticker/wrapfolie en daar dan door mijn jongens specifieke stickers erop te laten plakken.

[ Voor 29% gewijzigd door DoctorV64 op 09-03-2017 16:59 . Reden: Typo ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Stiekem kost zoiets altijd meer dan je verwacht had.

Ik had toch een pc en ben daar op verder gegaan, met idee dat ik daarmee het duurste te pakken had... maar dat lijken nog de minste kosten te zijn :p MDF panelen vielen me ook nog mee, maar stiekem toch nog wel wat losse dingen nodig die de prijs snel op laten lopen. Dat ik er voor het gemak ook maar een cirkelzaag bij kocht hielp ook niet mee.

Komend weekend met wat geluk middendeel schilderen. Thema moet ik ook nog verzinnen... enige bewerking die verder nog plaats moet vinden is gaten boren en monteren van alle knoppen en joysticks, stroom is inmiddels voorzien.

Qua thema het Yellow submarine verhaal aan het uitwerken, zijkanten blauw, met grote duikboot erop, beide kanten alleen de voorkant, niet voor/achter.

Marquee heb ik mn naam in verwerkt in Yellow Submarine font met een 'abbey road' zebrapad met 8bit Nintendo karakters (Mario, Mega man, Link en Kirby)

Rondom scherm, blauw met een gele rand en ook weer de duikboot ergens.

Nu nog iets voor de knoppen maken.

edit:
Kast staat er nu zo bij, met ondertussen wel een ondersteuning voor de plaat om het scherm onderaan en een stroomaansluiting achter, heb hem niet schuin erin gemaakt, wel iets dieper:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/arcade/kast.jpg

Ook nog wat met artwork bezig geweest, toch gegaan voor het Beatles thema, is ook wat kindvriendelijker, heb toch wat nichtjes en een neefje.
Marquee, scherm en panel voor joysticks/knoppen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/arcade/roelsarcade.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/arcade/monitor.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/arcade/panel.png

Zijkanten:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/arcade/side-rechts.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/arcade/side-links.png

Toch beide kanten zelfde gelaten.
Bewust ook een wat lichtere kleur, moet toch in huiskamer en een zwarte kast is zo ... donker.

Layout is Sega P1/P2, kleur van knoppen ben ik nog niet uit, dacht eerst rood, maar dat worden wel veel rode ronde cirkels, kan ook nog geel doen oid.

Iemand nog tips, opmerkingen/aanmerkingen?

[ Voor 62% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 11-03-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:22:
Stiekem kost zoiets altijd meer dan je verwacht had.

Ik had toch een pc en ben daar op verder gegaan, met idee dat ik daarmee het duurste te pakken had... maar dat lijken nog de minste kosten te zijn :p MDF panelen vielen me ook nog mee, maar stiekem toch nog wel wat losse dingen nodig die de prijs snel op laten lopen. Dat ik er voor het gemak ook maar een cirkelzaag bij kocht hielp ook niet mee.

Komend weekend met wat geluk middendeel schilderen. Thema moet ik ook nog verzinnen... enige bewerking die verder nog plaats moet vinden is gaten boren en monteren van alle knoppen en joysticks, stroom is inmiddels voorzien.

Qua thema het Yellow submarine verhaal aan het uitwerken, zijkanten blauw, met grote duikboot erop, beide kanten alleen de voorkant, niet voor/achter.

Marquee heb ik mn naam in verwerkt in Yellow Submarine font met een 'abbey road' zebrapad met 8bit Nintendo karakters (Mario, Mega man, Link en Kirby)

Rondom scherm, blauw met een gele rand en ook weer de duikboot ergens.

Nu nog iets voor de knoppen maken.

edit:
Kast staat er nu zo bij, met ondertussen wel een ondersteuning voor de plaat om het scherm onderaan en een stroomaansluiting achter, heb hem niet schuin erin gemaakt, wel iets dieper:

[afbeelding]

Ook nog wat met artwork bezig geweest, toch gegaan voor het Beatles thema, is ook wat kindvriendelijker, heb toch wat nichtjes en een neefje.
Marquee, scherm en panel voor joysticks/knoppen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijkanten:
[afbeelding][afbeelding]

Toch beide kanten zelfde gelaten.
Bewust ook een wat lichtere kleur, moet toch in huiskamer en een zwarte kast is zo ... donker.

Layout is Sega P1/P2, kleur van knoppen ben ik nog niet uit, dacht eerst rood, maar dat worden wel veel rode ronde cirkels, kan ook nog geel doen oid.

Iemand nog tips, opmerkingen/aanmerkingen?
toon volledige bericht
De foto's werken niet meer, nog verder gekomen: :) :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Tiwazz schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:32:
[...]

De foto's werken niet meer, nog verder gekomen: :) :o ?
Gelukkig wel... hijs is af.
Heb wat foto's, zal ze straks/morgen in deze post plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:55:
[...]

Gelukkig wel... hijs is af.
Heb wat foto's, zal ze straks/morgen in deze post plaatsen.
Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Lol... zie nu ineens wat opties die ik altijd met de hand erin gooi... splits quote enzo en ook maar een fotoalbum hier aangemaakt, iets handiger:p
Ook irritant dat dropbox, ineens alle publieke afbeeldingen uitgezet... en bedankt.

Niw, foto's:
Laatste zonder kleur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ptIGk3d4sHyBmRpmGdyEev4a/medium.jpg

Met kleur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jiGHjkfaXft0eyxTPtq138Oe/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3pXXe6taTKdkpWIrlSjW1rKf/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h1jPEjKSGk6RudHHYbKRVFnL/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3xmAy94odvQTqElPtrjClNBd/medium.jpg

Toch gegaan voor het Beatles thema, stickers komen van Pixartprinting en zijn eigenlijk heel netjes gelukt, was even bang met de omzetting RGB/CMYK dat het niet helemaal lekker zou gaan... maar zonder gepiel gelukt.

Wel wat dingen die ik iets beter in photoshop had kunnen doen... en iets beter had moeten meten, deel wat rondom monitor zit heeft ook nog wat bubbels erin, terwijl zijkanten er ineens netjes op gingen.

Transparante spul is ook geen plexi, maar polystyreenglas oid, lastig te bewerken, erg gevoelig voor krassen, en ondanks voorzichtigheid zitten die er ook wat voor het scherm, gelukkig vallen ze niet op.

Achterop zit bij de stroomaansluiting een aan/uit switch, welke de fans en marquee verlichting inschakelt (die ledbalk verdeelt het licht erg netjes!) en met een knop bovenop de kast kan ik de pc snel aan en uit zetten, kan de kast lekker op slot blijven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Ik heb m'n vorige arcade bartop verkocht, en wilde toch graag weer eentje voor mezelf :)
Zodoende online gezocht naar een goede flatpack aanbieder, en gevonden.
Leuke is dat deze aanbieder ook pre-applied artwork biedt, op plexi panelen.
Je kan zelf je design doorgeven. Was eerst van plan alle buttons LED te doen, maar ben uiteindelijk toch voor Witte sanwa buttons gegaan, omdat de meeste LED verlichtte buttons niet echt fijne action hebben voor fighters.

delen
flatpack!.

kast1
inelkaar schroeven, niet echt moeilijk.

kast2
nog een stukje verder.

donor
De donor pc voor dit project, Dell Optiplex 780 / E8400 / 4GB RAM

pcerin
Mainboardje in de kast!

monitor
Een Fujitsu-Siemens S-PVA scherm 19 inch 5:4

gesmolten
Per ongeluk het 12v LED harnas tegen elkaar laten liggen, met de pc aan.. = rook en gesmolten kabel

spuiten
monitor bezel zwart spuiten, wit was wat lelijk.

speakers
2x Logitech Z-4 subwoofer drivers, met een 2x20watt versterkertje.

t-molding
T-molding!

pc klaar
pc ingebouwd.

solderen
Aan/uit knop solderen aan het Dell Front panel.. ( leuk, alles proprietary )

aanknop
Aan/uit knop!

artwork
Artwork erop! vinyl achter 2mm plexi.

artwork2
Nog meer artwork

leds
service buttons verlicht!

sanwa
voor action buttons de Sanwa OBSN-30, niet verlicht helaas, maar wel lekker speelbaar!
alles wordt aangesloten op een Ipac2 icm. Hyperspin!

klaar1
klaar2
klaar3

en klaar!!

[ Voor 5% gewijzigd door mvz op 07-04-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:01
Heel vet! Mag ik vragen waar je je vinyl hebt laten drukken? Ik ga de mijne dit weekend gronden en moet nog een adresje hebben voor het vinylwerk.. :9

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

cri0s schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:41:
[...]

Heel vet! Mag ik vragen waar je je vinyl hebt laten drukken? Ik ga de mijne dit weekend gronden en moet nog een adresje hebben voor het vinylwerk.. :9
zowel de kast als artwork komt via een bedrijfje genaamd XCADE, zit in de UK.
eigenaar is volgens mij nederlands, althans zo lijkt het.

Zelf ben ik deze kast op 't spoor gekomen via Simply Austin en Andy's Arcade youtube kanaal.
'Tis allemaal niet goedkoop, maar zit echt allemaal heel goed inelkaar.
Zelf vind ik dat wel fijn, omdat ik niet echt een 'woodworker' ben, en me liever bezig houd met tmolding en internals+tinkeren met hypersin.

Ik heb zelf voor dit Ghost n Goblins design gekozen, die hadden ze al.. maar je kan dus ook zelf je artwork leveren, waarna zij dat voor je printen op vinyl, en aan de achterkant op plexiglas plakken ( x-plates noemen ze dat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
mvz schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:53:
[...]

zowel de kast als artwork komt via een bedrijfje genaamd XCADE, zit in de UK.
eigenaar is volgens mij nederlands, althans zo lijkt het.

Zelf ben ik deze kast op 't spoor gekomen via Simply Austin en Andy's Arcade youtube kanaal.
'Tis allemaal niet goedkoop, maar zit echt allemaal heel goed inelkaar.
Zelf vind ik dat wel fijn, omdat ik niet echt een 'woodworker' ben, en me liever bezig houd met tmolding en internals+tinkeren met hypersin.

Ik heb zelf voor dit Ghost n Goblins design gekozen, die hadden ze al.. maar je kan dus ook zelf je artwork leveren, waarna zij dat voor je printen op vinyl, en aan de achterkant op plexiglas plakken ( x-plates noemen ze dat )
Ah, thanks! Ga gelijk even op onderzoek uit. Zag inderdaad het ontwerp terugkomen van Simply Austin ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

mvz schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:36:
Ik heb m'n vorige arcade bartop verkocht, en wilde toch graag weer eentje voor mezelf :)
Leuke is dat deze aanbieder ook pre-applied artwork biedt, op plexi panelen.
Je kan zelf je design doorgeven. Was eerst van plan alle buttons LED te doen, maar ben uiteindelijk toch voor Witte sanwa buttons gegaan, omdat de meeste LED verlichtte buttons niet echt fijne action hebben voor fighters.

[afbeelding]
flatpack!.

[afbeelding]
inelkaar schroeven, niet echt moeilijk.

[afbeelding]
nog een stukje verder.

[afbeelding]
De donor pc voor dit project, Dell Optiplex 780 / E8400 / 4GB RAM

[afbeelding]
Mainboardje in de kast!

[afbeelding]
Een Fujitsu-Siemens S-PVA scherm 19 inch 5:4

[afbeelding]
Per ongeluk het 12v LED harnas tegen elkaar laten liggen, met de pc aan.. = rook en gesmolten kabel

[afbeelding]
monitor bezel zwart spuiten, wit was wat lelijk.

[afbeelding]
2x Logitech Z-4 subwoofer drivers, met een 2x20watt versterkertje.

[afbeelding]
T-molding!

[afbeelding]
pc ingebouwd.

[afbeelding]
Aan/uit knop solderen aan het Dell Front panel.. ( leuk, alles proprietary )

[afbeelding]
Aan/uit knop!

[afbeelding]
Artwork erop! vinyl achter 2mm plexi.

[afbeelding]
Nog meer artwork

[afbeelding]
service buttons verlicht!

[afbeelding]
voor action buttons de Sanwa OBSN-30, niet verlicht helaas, maar wel lekker speelbaar!
alles wordt aangesloten op een Ipac2 icm. Hyperspin!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

en klaar!!
toon volledige bericht
Hele mooie artsyle zeg!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@KeRsTmAnNeKe

Netjes! Erg goed gelukt! Mijn bartop is plexi voor het scherm en marquee maar heeft ook krassen. Op het scherm gedeelte zelfs een diepe snee omdat ik niet voorzichtig was met de folie op maat snijden zodat ik het zwart kon spuiten. Gelukkig zie je het nauwelijks.

Ik gebruik mijn bartop echt dagelijks, ook dreamcast emulator erop gezet zodat ik marvel vs capcom 2 kan spelen. Dodonpachi en Killer Instinct wordt ook veel gedaan. Wat speel jij vooral?

@mvz

Erg netjes! Strakke afwerking, zijn de zijpanelen nu ook voorzien van plexi oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

mvz schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:36:
Ik heb dezelfde gekocht (zonder het artwork) zo te zien, arcadeworlduk.com toch? Heb 'm al een half jaar, wel in elkaar geschroefd maar nog geen tijd gehad om af te maken, maar daar komt nu verandering in.

Ik vond de schroefgaten aan de zijkanten toch niet zo mooi, daar gaat hpl overheen, en de marquee ga ik anders maken. Verder een fijne kast, en erg makkelijk te bouwen. Foto's volgen nog als ie af is, ik wacht nog op wat chinese spulletjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

W1LL3M schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:58:
[...]

Ik heb dezelfde gekocht (zonder het artwork) zo te zien, arcadeworlduk.com toch? Heb 'm al een half jaar, wel in elkaar geschroefd maar nog geen tijd gehad om af te maken, maar daar komt nu verandering in.

Ik vond de schroefgaten aan de zijkanten toch niet zo mooi, daar gaat hpl overheen, en de marquee ga ik anders maken. Verder een fijne kast, en erg makkelijk te bouwen. Foto's volgen nog als ie af is, ik wacht nog op wat chinese spulletjes ;)
Klopt Arcade World UK reselled de kasten voor XCADE.co.uk
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Tiwazz schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:38:
@KeRsTmAnNeKe

Netjes! Erg goed gelukt! Mijn bartop is plexi voor het scherm en marquee maar heeft ook krassen. Op het scherm gedeelte zelfs een diepe snee omdat ik niet voorzichtig was met de folie op maat snijden zodat ik het zwart kon spuiten. Gelukkig zie je het nauwelijks.

Ik gebruik mijn bartop echt dagelijks, ook dreamcast emulator erop gezet zodat ik marvel vs capcom 2 kan spelen. Dodonpachi en Killer Instinct wordt ook veel gedaan. Wat speel jij vooral?
Speel vooral shmups nu, R-type, Raiden, 194x. Dreamcast moet ik nog fixen, ben wel benieuwd naar MvC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:32:
[...]

Speel vooral shmups nu, R-type, Raiden, 194x. Dreamcast moet ik nog fixen, ben wel benieuwd naar MvC2
Ik speel ook graag shmups, maar dan meer bullet-hell van cave of psyko.
Ik gebruik NullDC als dreamcast emulator, draait perfect op de intel nuc in de bartop. MvC2 is fantastisch, Power Stone 2 en Cannon Spike wordt ook veel gedaan en speelt perfect met een joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Ook hier de afgelopen tijd druk bezig geweest met mijn bartop.

Houtwerk:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1gGOB1U.jpg

Zijkanten beplakken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8FMZfd0.jpg

Control panel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pFLCcd1.jpg

Kast moet komende week af zijn (zoontje jarig)... dus heb nog wel wat uitdagingen te gaan... en met name:

- vastmaken control panel in de kast... bij voorkeur zodat deze ook weer los kan
- vastmaken scherm (middels ijzeren beugels, die moet ik nog op maar vouwen)

Dan verder de boel aansluiten en draaien maar... :D

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Scherm heeft toch gewoon 4 schroeven achterop zitten die 10x10cm van elkaar af zitten? Plankje maken van 15-20cm, in midden netjes die 4 gaten, vastschroeven en die weer in je kast zetten.
Zo heb ik het ook gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cri0s
Ik ben een kleine maand geleden met plannen van mijn Bartop en sinds drie weken ook echt aan het bouwen. Bouwen gebeurt bij mij uitsluitend in de weekenden ivm werk... Ben inmiddels in de afrondende fase beland en ben al best trots op hetgeen ik uit mijn handen heb gekregen.
De bartop zelf heb ik als kit op Ebay besteld bij een kerel uit Engeland. De knoppen komen uit China, maar die zal ik in de loop van de tijd vervangen voor de real deal. Ben niet echt een genius woodworker, maar ben tot nu toe best tevreden over het voorlopige resultaat. Nog op de planning:

- Stickeren. Rondom, CP, Front CP en marquee komt vinyl voor.
- Leds inbouwen in Marquee.
- Speakers monteren
- T-molding
- Plexiglas om voor de monitor te zetten
- RPi en andere componenten vastzetten en cable managen.

Eerste passing van de kit i.c.m. mijn gratiesh scherm..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8yv320Om.jpg
Met Retropie even Mario testen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UXb3AnZm.jpg
Mijn CP artwork geprint om de hoek te testen en alvast de voorkant van het CP te monteren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DQZQzFim.jpg
Marquee gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rs85MEXm.jpg
De hoek van CP testen icm monitor, zodat alles past.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K0xer4cm.jpg
Alle gaten geboord voor Joysticks en buttons
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uzQ3lx9m.jpg
Scharnier gemaakt, zodat ik er later nog een beetje makkelijk bij kan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1q1VszFm.jpg
Eerst een laag grondverf gespoten. (Niet mijn sterkste vak, haha)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kR9oxb9m.jpg
Vervolgens een laag zwart gedaan als basis voor als de stickers er zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wzfIIKmm.jpg
Alle knoppen erin gedaan om even te zien hoe het er allemaal bij elkaar uitziet en om te passen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/44dl8cEm.jpg
Retropie image met Attract mode gebakken en gelijk getest.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TDO95gxm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TJWs2Fzm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aIf30O5m.jpg
Begonnen met grounden van de controls.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/utZtQVBm.jpg

Hopelijk heb ik vrijdag mijn stickers en kan ik met Pasen de familie uitdagen tot een potje Pac-Man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Gisteren weer wat zitten knutselen... ik ga het controlpanel met schroeven via de onderkant vast zetten... alleen zijn die 20mm schroeven die ik voor de rest heb gebruikt net te kort... dat wordt dus weer een tripje naar de praxis...

Voor de vorm alvast de top marquee met 2 plakkers vastgeplakt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kBjgt0j.jpg

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@IWriteCode
Ziet er goed uit! Wat komt erin als PC of iets?
Ik vind de side panel sticker echt mooi uitpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IWriteCode schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:23:
ik ga het controlpanel met schroeven via de onderkant vast zetten...
Zorg er wel voor dat je het CP makkelijk weer kan verwijderen en bij de aansluitingen kunt, het komt best vaak voor dat een connector los zit oid, of dat de joystick aandacht nodig heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 15-04-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Gisteren de stroomvoorziening ingeregeld, de speakers van de action in de Marquee bottom gelijmd en de vervolgens gewrapt en daarna de marquee bevestigd...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vm9MJAl.jpg
^^ Arcadekast wordt al goed getest :-) Overmorgen moet ie helemaal klaar zijn
Tiwazz schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:27:
@IWriteCode
Ziet er goed uit! Wat komt erin als PC of iets?
Ik vind de side panel sticker echt mooi uitpakken!
Thanks!

Heb er nu een Raspberry Pi 2 er in zitten in combinatie met AdvanceMenu & AdvanceMame. Dit vind ik zelf de fijnste mame-frontend, maar ik merk wel dat de raspberry pi het moeilijk heeft.

Nu lees ik her en der dat Mame4All het een stuk beter doet met een aantal games... maar ik wil wel graag vasthouden aan AdvanceMenu... Het standaard menu van RetroPie vind ik voor de kinderen wat 'te lastig'

Zijn er mensen die ervaring hebben met Attract Mode ? Dit zou een front-end a la Hyperspin zijn die ook op de raspberry pi werkt...

Verder overweeg ik nog licht om (in de toekomst) over te stappen naar een Pi 3 of een klein pc-tje.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@IWriteCode
Leuk! Ziet er goed uit :) .

Ik heb ervaring met ReotroPie op een Raspberry Pi 3 ook icm Attract mode. Attract mode is in mijn ogen een stuk fijnere front end, echter is de Raspberry Pi 3 voor een hoop dingen alsnog niet krachtig genoeg. Persoonlijk werd ik er gek van dat zoveel games niet werken of in een aparte emulator moet om fatsoenlijk te kunnen draaien.

Ik heb om die reden een tweedehands Intel NUC gekocht met een i3 en daarop Launchbox/Bigbox gezet. Een stukje duurder dan een Raspberry maar zoveel veelzijdiger en makkelijker te configureren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cri0s
Zo, de paashazen zijn baas gemaakt en zo ook mijn Bartop project.
Er zijn nog wel wat dingen die ik anders moet/zou doen:
- Artwork is op sommige plekken bubbly. Helaas her en der wat bubbels onder het vinyl gekomen. Gisteren nog een keer gecheckt en er zijn er wel een groot aantal verdwenen.
- Artwork op sommige plekken scheef |:(
- Artwork van marquee wordt vervangen. Letters te groot maar vooral vinyl te smal besteld. :'(
- Witte hoekprofielen worden vervangen door metalen exemplaren, waarbij de onderste vastgemaakt wordt m.b.v. schroeven en de bovenste met magneetband. Dan kan ik nog bij de speakers en de led balk.
- Andere ledbalk/strip. Zit nu 1 ledbalkje van IKEA omdat ik die nog had liggen. Effect is nu een beetje meh.
- Er zit inmiddels ook al plexiglas voor het scherm, maar daar heb ik gek genoeg geen foto meer van gemaakt.
Verder eigenlijk heel blij met het resultaat.

Artwork van een van de zijkanten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i8v1tj1l.jpg

Één zijkant geplakt en gelijk T-molding erin.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JcAkPjcl.jpg

Finished!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lDws9HOl.jpg

CP, helaas met bubbels. Zijn er nu al een stuk minder overigens.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S0dNYZhl.jpg

Zijkant, om te showen op Instagram.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cvrwHP3l.jpg

Potje MK
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/scLnLjQl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

^^ Ziet er fraai uit! Die zijkanten zijn echt super!

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Bartop galore hier! Ik heb er ook net een afgerond:

Arcade
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DVc0AvDTnoUnypEUie2iQpWC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yr5ROtH3aOkxYeOIIMvtW3zN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eWxCaviOvse5wRD67AXHHVhE/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IytFdkwqT6Fz4oEJX0siy0LG/thumb.jpg

19" 5X4 DELL scherm
RPI3 met retropie
ControlBlock voor de button/joystick koppeling met de powerbutton/led optie
Print zelf samengesteld en laten drukken bij pixartprinting (voor 8 euro inclusief verzenden)

Overigens geen kit gebruikt, maar zelf lopen zagen, frezen en schuren a.d.h.v. het weecade ontwerp.

[ Voor 10% gewijzigd door sopsop op 18-04-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Netjes hoor!

Hier ook zelf lopen zagen e.d. op basis van de starcade ontwerp op instructables :-)

Viel me nog vies tegen :-)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

sopsop schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:15:
Bartop galore hier! Ik heb er ook net een afgerond:

Arcade
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

19" 5X4 DELL scherm
RPI3 met retropie
ControlBlock voor de button/joystick koppeling met de powerbutton/led optie
Print zelf samengesteld en laten drukken bij pixartprinting (voor 8 euro inclusief verzenden)

Overigens geen kit gebruikt, maar zelf lopen zagen, frezen en schuren a.d.h.v. het weecade ontwerp.
toon volledige bericht
Heel netjes!! en dan ben je toch net even extra trots na het zelf zagen en frezen lijkt me.. :9 :)
Hoe doe jij / en of anderen het hier met plexiglas voor de monitor? ik heb dat zelf ook, maar wordt stapelmesjokke van kleine stofjes die dan achter het plexi zitten door statische elek. ( of ben ik nu OCD? :P )

[ Voor 7% gewijzigd door mvz op 18-04-2017 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
@sopsop @cri0s
Erg netjes gemaakt, gaaf om te zien :).
Heb je de artwork zelf gemaakt cri0s? Is erg netjes!

@mvz
Dit is mijn bartop ook gezaagd en gefreest adv de galatic starcade instructable. Vind het plexi voor het scherm een nette afwerking maar inderdaad stof en ook krasjes zijn wel irritant. Denk dat middels een glas plaat mooier is, maar dat is weer lastiger te bewerken..

Gelukkig valt het niet op als je aan het spelen bent, enkel als het scherm uit is.

@IWriteCode
Vond het controle paneel best veel werk. Ik heb Sanwa buttons en die hebben niet echt een lang schroef gedeelte waardoor dat ook gefreesd moest worden. Tevens ook de joystick voor de perfecte hoogte en bevestiging zonder schroeven aan de bovenkant. En eer dat je alles perfect hebt uitgedacht en gemeten 7(8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PSbviXKmHPskaWqcAy8Rqce9/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bK3YrONulU5xBl7ngh8YjPX8/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ndonkersloot op 18-04-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
Tiwazz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:08:

Tnx, de jouwe mag er ook zeker zijn!
Artwork is van Gary Lucken. Een plaat die ik heel lang als wallpaper heb gehad en eigenlijk al heel lang als poster of iets wilde gebruiken. Toen ik mijn bartop wilde gaan maken, ben ik gelijk gaan werken met deze plaat als artwork. In Photoshop de maten overgenomen en uitgeknipt. Als de powerknop ingebouwd gaat worden, komt er ook een sticker voor de achterkant, zodat hij rondom helemaal doorloopt.
Dit is de artwork die ik gebruikt heb. Courtesy of Gary Lucken/EDGE:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zEwjxpRm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Tiwazz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:08:
@sopsop @cri0s
Erg netjes gemaakt, gaaf om te zien :).
Artwork van de kast heb ik gewoon van google image search: http://www.wallpaperup.co...mario_bros_mushrooms.html

Die shading naar de randen toe heb ik eraf gepoetst en er een sticker van 150*50 van laten drukken, met bovenin de marquee (ook een mario wallpaper).
[...]
Vond het controle paneel best veel werk. Ik heb Sanwa buttons en die hebben niet echt een lang schroef gedeelte waardoor dat ook gefreesd moest worden. Tevens ook de joystick voor de perfecte hoogte en bevestiging zonder schroeven aan de bovenkant. En eer dat je alles perfect hebt uitgedacht en gemeten 7(8)7
Dit heeft mij een hoop tijd gescheeld: www.JoystickVault.com
Hier bijvoorbeeld een layout voor Sanwa: http://www.joystickvault....oto.php?photo=153&cat=506
mvz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:32:
[...]

Heel netjes!! en dan ben je toch net even extra trots na het zelf zagen en frezen lijkt me.. :9 :)
Hoe doe jij / en of anderen het hier met plexiglas voor de monitor? ik heb dat zelf ook, maar wordt stapelmesjokke van kleine stofjes die dan achter het plexi zitten door statische elek. ( of ben ik nu OCD? :P )
Ik heb geen plexiglas maar lexaan gebruikt, dat heeft er ook wel een beetje last van, maar schijnbaar minder. Een mogelijkheid is om een klein koperen boutje/moertje door de plaat te boren en die met de massa te verbinden (gronden dus).

[ Voor 17% gewijzigd door sopsop op 19-04-2017 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

En het resultaat van alle inspanningen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vusr8PN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rMSxzvx.jpg

Blije kindersnoetjes :-) Daar doen we het natuurlijk allemaal voor :) En erg blij met het uiteindelijke resultaat.

Dingen die goed gingen / blijvertjes:
- speakers van 5 euro van de action waren perfect te integreren 8-) en bieden precies genoeg geluid
- lichtschakelaar voor het schakelen van de stroom
- arcadeset die ik gebruikt heb... alhoewel een verlichte set misschien ook wel leuk is... wel moet je nog wat juiste instellingen doen op de raspberry pi, anders wordt maar 1 joystick herkend.

Dingen die ik nog (extra) ga doen:
- Plexiglas plaat voor het scherm plaatsen, dit ter bescherming van het scherm...
- Sticker laten maken voor deze plexiglas plaat

Dingen die ik volgende keer anders zou doen:
- T-Molding gebruiken (gebruik nu tape)
- Raspberry Pi 3 danwel een kleine pc gebruiken... en pi 2 heeft toch net wat weinig power
- Beter manier om control panel vast te maken... dit zit nu met 2 kleine schroefjes vast (en verder geklemd)
- Geleide-blokjes op de middenpanelen maken en dan schroeven vanaf de zijkant (en dan de sticker over) ipv schroeven vanaf de binnenkant
- Misschien een kant en klare kit kopen... zag ze voor 40 euro op marktplaats (van iemand die er vanaf moest)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@IWriteCode
Ziet er goed uit! Ik zelf heb een tweede hands Intel NUC gekocht als PC, heeft me wel wat meer gekost dan een raspberry maar vind dat echt een verademing. Ook de Raspberry Pi 3 is in mijn optiek te zwak voor een hoop dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:48
Ik ben ondertussen ook al een tijdje bezig met mijn eigen arcade kast, gebaseerd op deze instructables:
http://www.instructables....e-from-1-Sheet-of-Plywoo/

In principe moet alleen de 'aan'-knop en de T-Mold erin komen. Alleen heb ik de stickers al geplaatst voordat ik de T-Mold groeve heb gemaakt dus ik vraag me af of dit gaat lukken zonder de stickers te beschadigen..

Foto's van de geplaatste stickers:

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/gamsbksbj/side-right.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/bngq9t4yn/side-left.jpg

Beetje jammer dat de stickers aan de randen (waar de T-Mold moet komen) loslaat. Voor de rest zit het perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door Wkrooshof op 04-05-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Wkrooshof schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:38:
Ik ben ondertussen ook al een tijdje bezig met mijn eigen arcade kast, gebaseerd op deze instructables:
http://www.instructables....e-from-1-Sheet-of-Plywoo/
Ziet er leuk uit! Jij bent dus gegaan voor de 'grote' variant zoals in het artikel wordt aangegeven... hoe is de bouwervaring?

En kan je voor het beschermen van de sticker er geen afplakband overheen plakken? Zowel om de sticker strak te trekken als om de sticker te beschermen? Dan haal je die er weer af als je klaar bent...

[ Voor 19% gewijzigd door IWriteCode op 04-05-2017 13:49 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:48
Gezien ik 2 linkerhanden heb en het nog rechtop staat, geweldig!

Het ging wel lekker, het is niet allemaal uit 1 plank zoals het artikel beweert en ik heb zelf het een en ander anders gedaan, maar het artikel was wel wat mij over de streep heeft getrokken na het jarenlange twijfelen om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Wkrooshof schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:05:
Gezien ik 2 linkerhanden heb en het nog rechtop staat, geweldig!

Het ging wel lekker, het is niet allemaal uit 1 plank zoals het artikel beweert en ik heb zelf het een en ander anders gedaan, maar het artikel was wel wat mij over de streep heeft getrokken na het jarenlange twijfelen om te beginnen.
Ziet er goed uit, vind de artwork erg mooi!
Nog vorderingen gemaakt, ben benieuwd O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:38
Ik ben al een tijdje bezig materiaal voor een arcade kast te verzamelen, wat allemaal op de plank blijft liggen. Toch deze week weer wat zooi besteld (ik wil hem maken op basis van een OrangePi PC, presteert net wat beter dan een RPi3 wat ik zo op YouTube zag).
Nu zie ik online dat er heel veel verschillende layouts voor de knoppen mogelijk zijn, maar wat verdient nou de voorkeur als je vooral gaat voor MAME, SNES en "lager"? Voor N64 (voor zover dat gaat) wil ik twee usb poorten inbouwen en daar N64 USB controllers aan hangen wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
barrymossel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:01:
Ik ben al een tijdje bezig materiaal voor een arcade kast te verzamelen, wat allemaal op de plank blijft liggen. Toch deze week weer wat zooi besteld (ik wil hem maken op basis van een OrangePi PC, presteert net wat beter dan een RPi3 wat ik zo op YouTube zag).
Nu zie ik online dat er heel veel verschillende layouts voor de knoppen mogelijk zijn, maar wat verdient nou de voorkeur als je vooral gaat voor MAME, SNES en "lager"? Voor N64 (voor zover dat gaat) wil ik twee usb poorten inbouwen en daar N64 USB controllers aan hangen wanneer nodig.
Dat hangt een beetje van je voorkeur af en wat je verwacht het meest te spelen. Op deze site staat heel wat informatie en erg handige templates die je kan gebruiken:

http://www.slagcoin.com/joystick/layout.html

Ik zelf heb dezelfde layout gebruikt als op een Madcatz fightstick omdat ik die al een had en gewend was. Mijn voornaamste reden om een arcade kast te bouwen was ook het spelen van MAME games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Probleem is dus dat ik waarschijnlijk "vanalles" erop zal spelen. NES/SNES/Sega omdat dat van mijn generatie was en MAME omdat het gewoon cool is. Dus dan zal ik een layout moeten zoeken die er een beetje tussen zit. Ik zit ook een beetje met de L/R knoppen. Die wil ik bij voorkeur links en rechts van de XYAB knoppen, dus dan zou een 7 button layout wellicht optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
barrymossel schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:00:
Probleem is dus dat ik waarschijnlijk "vanalles" erop zal spelen. NES/SNES/Sega omdat dat van mijn generatie was en MAME omdat het gewoon cool is. Dus dan zal ik een layout moeten zoeken die er een beetje tussen zit. Ik zit ook een beetje met de L/R knoppen. Die wil ik bij voorkeur links en rechts van de XYAB knoppen, dus dan zou een 7 button layout wellicht optie zijn.
Ik gebruik een RPi 3 en kan daar eigenlijk bijna alles wat ik wil meespelen t/m N64. N64 is wel iets trager, maar op zich wel redelijk speelbaar. Alles daaronder gaat eigenlijk heel goed.
Knoppen heb ik 6 buttons en een shift voor functies als stoppen en reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
cri0s schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:27:
[...]

Ik gebruik een RPi 3 en kan daar eigenlijk bijna alles wat ik wil meespelen t/m N64. N64 is wel iets trager, maar op zich wel redelijk speelbaar. Alles daaronder gaat eigenlijk heel goed.
Knoppen heb ik 6 buttons en een shift voor functies als stoppen en reset.
Omdat N64 op de RPi3 wat trager is ga ik voor een OrangePi PC. Deze is volgens deze "review" net wat sneller:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Battle Of Pi´s #5 - OrangePi PC Vs Raspberry Pi 3 *ENGLISH*

Daarnaast heb ik nog een OrangePi PC 2 liggen, die waarschijnlijk nog een stuk beter zou moeten presteren. Helaas is de OPi community erg klein en de ondersteuning vanuit de fabrikant werkelijk te triest voor woorden, waardoor de PC2 nog tot vrij weinig in staat is. Maar wellicht voor de toekomst dus...

Ik twijfel nu dus nog tussen 6 of 7 buttons. Daarnaast coin en start knop voor P1 en P2. Die knoppen tegelijk is de ESC als het goed is (tenminste in RetroPie toch?). De coin knop is uiteraard select in console games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
barrymossel schreef op zondag 11 juni 2017 @ 08:36:
[...]

Omdat N64 op de RPi3 wat trager is ga ik voor een OrangePi PC. Deze is volgens deze "review" net wat sneller:

...

Ik twijfel nu dus nog tussen 6 of 7 buttons. Daarnaast coin en start knop voor P1 en P2. Die knoppen tegelijk is de ESC als het goed is (tenminste in RetroPie toch?). De coin knop is uiteraard select in console games.
Ja logische keuze dan inderdaad. Ik heb inderdaad ook nog Coin buttons en een 1P en 2P start. Mijn met een iPac2 kan je je zef eenvoudig hotkeys kiezen, dus dan bepaal je zelf wat escape of reset is.
Ik heb bijvoorbeeld hotkeys voor escape, volume en overlay. Maar moet ook nog wat tinkeren om het helemaal naar de zin te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komt er niet eens een nieuwe pi? Een beetje meer power, en dan ben je echt wel klaar voor de klasieke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Anoniem: 454358 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:17:
Komt er niet eens een nieuwe pi? Een beetje meer power, en dan ben je echt wel klaar voor de klasieke games.
Waarschijnlijk niet blijkbaar: http://www.itpro.co.uk/de...h-raspberry-pi-foundation
Fans will be disappointed to hear that the next iteration of the Raspberry Pi won't be arriving until at least 2019. Eben Upton, co-creator and co-founder of the Raspberry Pi Foundation, has previously stated the current Raspberry Pi 3 would have a minimum life span of three years.
Heeft schijnbaar ook te maken met het feit dat ze tegen wat hardware technische limieten aanlopen.

Maar er zijn momenteel al bordjes die wel weer een stukje zwaarder zijn dan de RPi3, maar helaas is daar de community en ondersteuning een stuk minder. Dus ook niet direct goede images m.b.t. retro gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwolluf
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 13:30
[...]

In principe heb je voor mame nooit meer dan 6 knoppen nodig, alleen zou je voor de neogeo ervaring 1 van de rijen met 4 knoppen kunnen maken, dat vind ik opzich best prettig.

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om er ook een snes controller aan te hangen, omdat ik het toch niet heel prettig vind om bv mario te spelen met een joystick.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SZgx1aUm.jpg

Gamende vader of moeder? Kom eens kijken op de FoT Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
zwolluf schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:20:
[...]

In principe heb je voor mame nooit meer dan 6 knoppen nodig, alleen zou je voor de neogeo ervaring 1 van de rijen met 4 knoppen kunnen maken, dat vind ik opzich best prettig.

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om er ook een snes controller aan te hangen, omdat ik het toch niet heel prettig vind om bv mario te spelen met een joystick.

[afbeelding]
Ik dacht dat er ook sommige MAME games 8 knoppen nodig hadden. Maar goed, als ik nu al niet weet welke dat zijn ga ik er ook geen extra knoppen voor plaatsen. Die zevende knop denk ik dat ik voor SNES ga gebruiken (als L knop), maar inderdaad maak ik ook usb-aansluitingen voor de SNES controller en N64 controller (die in bestelling is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 21:01
Ik ben inmiddels ook bezig met een arcade kast. Nu nog bezig met de houten ombouw. Als ik deze in grote lijnen klaar heb (panelen gezaagd) ga ik de onderdelen bestellen en de kast verder afwerken. Ik wil hiervoor natuurlijk ook een aantal mooie decals hebben. Ontwerpen jullie deze zelf of is er ergens een goede website waar de art te vinden is?

Ik lees daarnaast ook iets over speakers van de action. Was zelf van plan om een paar goedkope speakers te kopen icm een audio board maar wellicht is dit ook wat. Iemand toevallig een foto van deze speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Robbie T schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:34:
Ik ben inmiddels ook bezig met een arcade kast. Nu nog bezig met de houten ombouw. Als ik deze in grote lijnen klaar heb (panelen gezaagd) ga ik de onderdelen bestellen en de kast verder afwerken. Ik wil hiervoor natuurlijk ook een aantal mooie decals hebben. Ontwerpen jullie deze zelf of is er ergens een goede website waar de art te vinden is?

Ik lees daarnaast ook iets over speakers van de action. Was zelf van plan om een paar goedkope speakers te kopen icm een audio board maar wellicht is dit ook wat. Iemand toevallig een foto van deze speakers?
Bij komen er geen echte decals op (komt niet door de commissie thuis - lees: vrouw). Maar ik kan me voorstellen dat je sowieso e.e.a. zelf moet aanpassen, aangezien er niet één standaard formaat kast is, toch? Voorbeelden kun je Googlen en dan aanpassen.

Wellicht is dit nog wat:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to Create Custom Arcade Cabinet Artwork Using Photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

De speakers die ik bij de action heb gekocht waren 5 euro...
Afbeeldingslocatie: https://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&origin=pf&source=%2Fpromofolder_nl%2Farticles%2F2014%2F08%2F13%2F11669%2Fn_acton069n020000041.jpg&storage=2014
Ik heb de zwarte met rode rand. Deze doormidden gezaagd en in de plaat boven het beeldscherm vastgelijmd. Werkt(e) voor mij prima. Stroom via USB, geluid via 3.5mm jack.
Zie foto's in eerdere posts, daar zie je de speakers ook zitten

Het artwork voor mijn kast heb ik met (de trial versie van) photoshop gedaan. Ik heb de bouwtekening als blauwdruk in photoshop geimporteerd en gezorgd dat deze qua maat klopte, hierna de graphics ontworpen en deze laten afdrukken bij pixart.

De graphics heb ik her en der van het web geplukt... van/voor bijna elk thema zijn er goede high-res plaatjes te vinden.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Hier is een hoop te vinden qua decals en artwork: http://forum.arcadecontro...sg1372720.html#msg1372720

En ik weet niet wat je budget is, maar ik weet niet of ik persoonlijk Action speakertjes van 5 euro zou gebruiken. Op zich is zo'n arcadekast al best een investering, daar kan 5-10 euro voor een versterkerbordje en 30-50 euro voor autospeakers toch wel bij? Ik denk dat dat net wat meer oplevert, al heb ik die van de Action niet gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
barrymossel schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:18:
[...]

Hier is een hoop te vinden qua decals en artwork: http://forum.arcadecontro...sg1372720.html#msg1372720

En ik weet niet wat je budget is, maar ik weet niet of ik persoonlijk Action speakertjes van 5 euro zou gebruiken. Op zich is zo'n arcadekast al best een investering, daar kan 5-10 euro voor een versterkerbordje en 30-50 euro voor autospeakers toch wel bij? Ik denk dat dat net wat meer oplevert, al heb ik die van de Action niet gehoord...
Thanks voor de link!

Voor mij is het een hobbyprojectje waarbij ik de meeste materialen na (op een plaatje hout van € 7,- na) en de knoppen nog heb liggen, vandaar.
IWriteCode schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:06:
[...]

De speakers die ik bij de action heb gekocht waren 5 euro...
[afbeelding]
Ik heb de zwarte met rode rand. Deze doormidden gezaagd en in de plaat boven het beeldscherm vastgelijmd. Werkt(e) voor mij prima. Stroom via USB, geluid via 3.5mm jack.
Zie foto's in eerdere posts, daar zie je de speakers ook zitten

Het artwork voor mijn kast heb ik met (de trial versie van) photoshop gedaan. Ik heb de bouwtekening als blauwdruk in photoshop geimporteerd en gezorgd dat deze qua maat klopte, hierna de graphics ontworpen en deze laten afdrukken bij pixart.

De graphics heb ik her en der van het web geplukt... van/voor bijna elk thema zijn er goede high-res plaatjes te vinden.
Thanks voor de link, ik ga eens even kijken wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Robbie T schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:19:
[...]

Voor mij is het een hobbyprojectje waarbij ik de meeste materialen na (op een plaatje hout van € 7,- na) en de knoppen nog heb liggen, vandaar.

[...]
Dan snap ik het volkomen! Heb hier gelukkig ook nog een hoop "meuk" liggen, waaronder wat leukere speakers + subwoofer, die ik dus maar ga inbouwen. Is het meteen ook bruikbaar als soort jukebox (of grote kistradio). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Om het net even een iets mooiere finish te geven wil ik wel graag een plexiglas plaat over het paneel waar de knoppen in zitten. Dit vastschroeven lijkt mij niet mooi. Hoe hebben jullie het plexiglas bevestigd welke voor het scherm en op het paneel met de knoppen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Robbie T schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:28:
Om het net even een iets mooiere finish te geven wil ik wel graag een plexiglas plaat over het paneel waar de knoppen in zitten. Dit vastschroeven lijkt mij niet mooi. Hoe hebben jullie het plexiglas bevestigd welke voor het scherm en op het paneel met de knoppen komt?
Ligt een beetje aan je knoppen, maar ik las laatst ergens dat de knoppen het plexiglas al goed genoeg vast kan houden. Mijn knoppen zijn daar niet diep genoeg voor, maar met deze zou dat wel moeten lukken: http://www.arcadewinkel.nl/besturing/drukknoppen/standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
barrymossel schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Ligt een beetje aan je knoppen, maar ik las laatst ergens dat de knoppen het plexiglas al goed genoeg vast kan houden. Mijn knoppen zijn daar niet diep genoeg voor, maar met deze zou dat wel moeten lukken: http://www.arcadewinkel.nl/besturing/drukknoppen/standaard
aah, ja. Daar heb ik inderdaad niet aan gedacht. Zo simpel kan het dus zijn. Nu alleen nog een goede manier voor het scherm bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Robbie T schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:58:
[...]

aah, ja. Daar heb ik inderdaad niet aan gedacht. Zo simpel kan het dus zijn. Nu alleen nog een goede manier voor het scherm bedenken.
Voor het scherm was ik ook aan het nadenken en mij lijkt het beste om een frame te maken waar het glas op ligt. Het glas rust in/op een balkje aan de onderkantwaar een sleuf in is gefreesd. En bovenaan ook een balkje ervoor of ook incl. sleuf. Het frame verberg je door een bezel op het glas te verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
barrymossel schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:03:
[...]

Voor het scherm was ik ook aan het nadenken en mij lijkt het beste om een frame te maken waar het glas op ligt. Het glas rust in/op een balkje aan de onderkantwaar een sleuf in is gefreesd. En bovenaan ook een balkje ervoor of ook incl. sleuf. Het frame verberg je door een bezel op het glas te verven.
Ik heb sowieso een houten bezel rond mijn scherm zitten, ook voor de stevigheid van mijn cabinet, dus hier zou het plexiglas op komen te liggen. Ik zit er aan te denken een magneetje op het plexiglas te plakken en ook een magneetje in het houten frame te maken zodat het op deze manier op zijn plek wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Robbie T schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:04:
[...]

Ik heb sowieso een houten bezel rond mijn scherm zitten, ook voor de stevigheid van mijn cabinet, dus hier zou het plexiglas op komen te liggen. Ik zit er aan te denken een magneetje op het plexiglas te plakken en ook een magneetje in het houten frame te maken zodat het op deze manier op zijn plek wordt gehouden.
Andere optie is klittenband. Is erg stevig spul te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
barrymossel schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:05:
[...]

Andere optie is klittenband. Is erg stevig spul te krijgen.
Is in elk geval een stuk makkelijker te verwerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Robbie T schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:06:
[...]

Is in elk geval een stuk makkelijker te verwerken!
Dit is wellicht ook een optie: http://forum.arcadecontro....msg150181.html#msg150181

Zover ik kan zien een gescharnierde plank aan de bovenkant en dan onderin in een gleuf. Met die plank bovenin klemt ie hem dan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
@Robbie T Ik heb mijn plexiglas bezel geplaats door met vurenhouten balkjes (die ik als steunen heb gebruikt in m'n bartop) 90 graden hoekjes te maken. De bezel steunt op die balkjes en wordt verder op z'n plaats gehouden door m'n scherm. Zo kan ik hem vrij makkelijk verwijderen als ik m'n control panel omhoog haal. Ik zal kijken of ik er goede foto's van kan maken binnenkort.
Wat speakers van de action betreft; Ik had twee losse ronde speakers die precies in m'n marquee paste. Het voetje dat eronder zat heb ik eraf gehaald want daar zat ook volume control op. Dat heb ik achter de marquee weggewerkt. Qua geluid vind ik het persoonlijk prima om mee te beginnen. Het was voor mij ook een hobbyproject tussendoor en ik wil later misschien nog wel met een versterker gaan werken.

Nu ik hier toch lekker aan het typen ben. Ik moet zelf mijn bartop nog afmaken met een aantal zaken, waaronder een knop om de stroom te schakelen.
Ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vsi07XFm.jpg

Ik ben alleen niet zo'n held met solderen, dus ik vroeg me af of ik deze ook met kabelschoentjes kan verbinden met evt. krimpkous. Plus, ik heb er geen schakelschema bijgehad, dus ik hoop dat iemand hier me er misschien mee kan helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door cri0s op 20-06-2017 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
@cri0s thanks for the heads up! Ben erg benieuwd naar foto's.
Je kan de power inderdaad met kabelschoentjes doen en in deze instructable wordt uitgelegd hoe je hem kan aansluiten:

http://www.instructables....sed-AC-Male-Power-Socket/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

barrymossel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:37:
[...]

Ik dacht dat er ook sommige MAME games 8 knoppen nodig hadden. Maar goed, als ik nu al niet weet welke dat zijn ga ik er ook geen extra knoppen voor plaatsen. Die zevende knop denk ik dat ik voor SNES ga gebruiken (als L knop), maar inderdaad maak ik ook usb-aansluitingen voor de SNES controller en N64 controller (die in bestelling is).
* Sagat wijst naar zijn usericon.
Sf4 dus, maar geld ook voor sf5.
Veel spelers daar maken gebruik van 8 buttons. low punch, medium punch, hard punch, idem maar dan kicks in plaats van punch. En shortcut buttons, een voor 3x punch, en een vooor 3x kick, waarbij sommige pro's nog een extra button voor select namen op te kunnen plinken.

Maar als je niet (of minimaal/casual) van fighting games houdt, ja dan lijkt 6 mij ook prima :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

[...]

[video]

Daarnaast heb ik nog een OrangePi PC 2 liggen, die waarschijnlijk nog een stuk beter zou moeten presteren. Helaas is de OPi community erg klein en de ondersteuning vanuit de fabrikant werkelijk te triest voor woorden, waardoor de PC2 nog tot vrij weinig in staat is. Maar wellicht voor de toekomst dus...

Ga zo je filmpje even checken, maar in een notendop, pi principe (dus linux based). Geen kant en klare retropie distro's (op dit moment) maar mogelijk in toekomst wel?)

Ik wil eigenlijk binnenkort ook een pi emu bakkie maken (wel zonder arcade kast, gewoon in de tv kast wegmoffelen en dan liefst ook duo functie als kodi bak.......dan is de orange pi ondanks zijn power voor mij wsl niet beste keuze. Ik heb ook nog een fysieke n64 dus mochten bepaalde games echt te slecht draaien kan ik altijd nog opzoek naar de daadwerkelijk cart.

Kijk ik in 2019 wel naar de opvolger van de pi3 die dan misschien wel speelbare DC/xb1/ps2 and cube emulatie mogelijk maakt _/-\o_

edit:
filmpje gecheckt, geen idee dat je nu al DC spelen via pi kon spelen....maar speelbaar......denk dat ik veiligheidshalve er nog maar vanuit ga dat ps1 spellen meestal speelbaar zullen zijn. n64 and up niet. Al hoewel f-zero en nog best ok uitzag, misschien die wel even testen.

Het verschil opi en rpi is voor mij iig niet interresant genoeg om die te kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 20-06-2017 13:36 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Sagat schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:18:
[...]

* Sagat wijst naar zijn usericon.
Sf4 dus, maar geld ook voor sf5.
Veel spelers daar maken gebruik van 8 buttons. low punch, medium punch, hard punch, idem maar dan kicks in plaats van punch. En shortcut buttons, een voor 3x punch, en een vooor 3x kick, waarbij sommige pro's nog een extra button voor select namen op te kunnen plinken.

Maar als je niet (of minimaal/casual) van fighting games houdt, ja dan lijkt 6 mij ook prima :D
Ik denk dat zoveel buttons bij mij echt teveel wordt, dus ik houd het voorlopig op 6 per player.
Sagat schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Ga zo je filmpje even checken, maar in een notendop, pi principe (dus linux based). Geen kant en klare retropie distro's (op dit moment) maar mogelijk in toekomst wel?)

Ik wil eigenlijk binnenkort ook een pi emu bakkie maken (wel zonder arcade kast, gewoon in de tv kast wegmoffelen en dan liefst ook duo functie als kodi bak.......dan is de orange pi ondanks zijn power voor mij wsl niet beste keuze.
RetrOrangePi is een port van RetroPie, waar Kodi ingebakken zit. Dus daar zou ik het niet voor laten.
Ik heb ook nog een fysieke n64 dus mochten bepaalde games echt te slecht draaien kan ik altijd nog opzoek naar de daadwerkelijk cart.

Kijk ik in 2019 wel naar de opvolger van de pi3 die dan misschien wel speelbare DC/xb1/ps2 and cube emulatie mogelijk maakt _/-\o_

edit:
filmpje gecheckt, geen idee dat je nu al DC spelen via pi kon spelen....maar speelbaar......denk dat ik veiligheidshalve er nog maar vanuit ga dat ps1 spellen meestal speelbaar zullen zijn. n64 and up niet. Al hoewel f-zero en nog best ok uitzag, misschien die wel even testen.

Het verschil opi en rpi is voor mij iig niet interresant genoeg om die te kiezen.
Ik heb de OPi nog niet ontvangen en ik heb geen RPi3 (wel een 1 en 2), dus ik kan ook niet een van de twee definitief adviseren. Voor een arcadekastje lijkt mij een OPi echter voldoende. Een RPi is veelzijdiger, door de bredere ondersteuning vanuit de community, maar dat heb ik voor dit project dus niet nodig.

Ik hoop in ieder geval dat de OPi PC2 binnenkort eens ondersteuning krijgt, dan zullen we tenminste echt wat verschil zien met de RPi's (als het goed is). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Een retropie EN kodi in een? Dat is wel interresant. Misschien maar beiden bestellen, vriend van me wil ook graag emulator bak.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!