Ervaring werken bij Sogeti Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:
  • 66.829 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40

K-Jay

Klaas Jan

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:08:
[..]

Even nog een vraag voor de mensen die Ohio al achter de rug hebben, de presentaties die daar gegeven moeten worden, in Engels of in Nederlands?
Je bent in de USA, je wordt gecoached door Amerikanen, do the math... ;) Engels dus.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
K-Jay schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:03:
[...]

Je bent in de USA, je wordt gecoached door Amerikanen, do the math... ;) Engels dus.
Indeed ;)

De Ohio periode heeft mijn matige Engels ook gelijk opgeschroefd naar een middelmatig niveau. Je zit daar ook om je eigen skills op teamvaardigheden, presentatievaardigheden en Engels te verbeteren. Schroom dan ook niet om tijdens de weekpresentaties op vrijdag op te staan en de eindpresentatie van die week te houden. Je leert zoveel van presentatievaardigheden en Engels.

De presentaties op vrijdag worden ook op camera opgenomen en daarna geevalueerd. Ik hield in week 1 de eindpresentatie en schrok van het feit dat ik zo onrustig stond en veel met mn armen door de lucht zwaaide O-) In week 2 weer de eindpresentatie gedaan en dan kan je mooi vergelijken en dan kom je tot de conclusie dat de feedback geholpen heeft en zie je dat waneer je rustiger overkomt de boodschap ook duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Dus geen Steve Balmer immitaties daar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:12:
[...]
De Ohio periode heeft mijn matige Engels ook gelijk opgeschroefd naar een middelmatig niveau.
Dat zie ik ook wel zitten! Heb na mijn middelbare school (op vakanties na) geen Engels meer gesproken. Minpuntje van de opleiding Communicatiesystemen...

Heel iets anders:

Sogeti biedt interne opleidingen en cursussen om te groeien en te stijgen in functie. Heb gehoord dat je zelf kan kiezen welk pad je volgt. Volg je de opleidingen en cursussen in eigen tijd of tijd van de Sogeti?

Ga 1 juli starten als YP Testengineer, maar ook YP ERP/SAP lijkt me heel interessant. Ben bezig met het plannen van een gesprek om de mogelijkheden te bespreken. Zijn er hier Sogetisten die ervaring hebben met een van de twee? Ben benieuwd naar de groeimogelijkheden, opdrachten enz. dus eigenlijk waarom wel/niet Testengineer of ERP/SAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
YP ERP/SAP ligt wat lastig binnen Sogeti. Ik weet wel dat er plannen zijn om de ERP-kant binnen Sogeti aantrekkelijker te maken voor YP's. Je zal tijdens een gesprek er vast meer informatie over krijgen dan de info die ik op dit moment heb.

De cursussen die je mag volgen zijn wel in eigen tijd. Tussen 18.00 en 21.00 op 1 van de Sogeti lokaties. Je kan dan vanaf 17.15 daar een hapje eten. Kost niks en wordt voor je geregeld :) Je zult in sommige gevallen dus eerder bij de klant weg moeten, maar dit heeft bij mij nog nooit tot problemen geleid. Je kan ook idd helemaal zelf kiezen welke cursussen je wil doen. Voor sommige cursussen is dan wel weer voorkennis vereist in de vorm van een andere cursus. Maar als je kan aantonen dat je al over voorkennis beschikt, omdat je het tijdens je studie hebt gehad dan geeft je unitmanager gewoon goedkeuring en is het geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 16:57

Noper

That's a noper...

De knoop doorgehakt, en begin bij Sogeti op 1 september! A&BS wordt mijn ding :)

Het YP-traject doorloop ik slechts gedeeltelijk, en moet zeggen dat ik er echt enorm veel zin in heb. Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de klussen waar je als eerste op gedetacheerd wordt. Iemand die alvast een tipje van de sluier kan oplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de knoop nog niet helemaal doorgehakt. Ben al wel door de test heen gekomen en de contract voor een functie als YP is binnen maar ben er persoonlijk nog niet helemaal uit. Sogeti vind ik persoonlijk een zeer mooi bedrijf. Maar ik wil nog even goed rondkijken. Ik lees al enige tijd mee en ben op de hoogte van de doorgroeimogelijkheden. De startsalaris van ongeveer €1800 (bruto) is zeker niet denderend maar die ow-zo begeerde vaste contract maakt wel weer veel goed.
Ik zit wel met twee vragen voor de YP-Sogetisten hier. Kan iemand mij misschien vertellen wat je als beginnende Sogetist maandelijks netto overhoudt? Is het wel haalbaar om een lease auto aan te schaffen of is het verstandiger om daar even mee te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Daryo: ik heb geen flauw idee wat jouw situatie is, dus wat je netto overhoudt van je bruto weet ik niet - ik hou er zelf zo'n 1500 van over.
Leaseauto kun je zo duur maken als je zelf wilt - het is mogelijk om (bijvoorbeeld) een Toyota Aygo te nemen: dan hou je elke maand geld over dat gewoon bij je maandsalaris wordt geteld (belastingbijtelling al meegerekend!). Wil je groter of luxer dan moet je er rekening mee houden dat je minder geld over houdt of zelf wat moet bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

FreakNL

Well do ya punk?

Probleem bij die Aygo is dat dat in het begin leuk en aardig is, maar als je wat verder bent, en je meer verdient, je er misschien spijt van krijgt....

Je kan ook voor de 207 gaan, die speciaal voor YP's aangeboden wordt, die kost precies 670 (wat je mobiliteitsbudget ook is), en kost je in de bijtelling iets van 150 euro (netto)... Plus dat je daar maar twee jaar aan vast zit :)

Je bruto salaris blijft dan 1800, en met die bijtelling eraf hou je dan tegen de 1300 euro over denk ik...

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 03-06-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Laat je keuze voor Sogeti in ieder geval niet afhangen van het vaste contract. Detacheerders die niet per direct een vast contract aanbieden, doen dat als nog relatief snel, meestal voor het het tijdelijke contract is afgelopen. Tenzij je natuurlijk voor een hypotheek gaat, dan zou ik me kunnen voorstellen dat dit belangrijk wordt. Succes :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info. Ik zal nog een tijdje nadenken en vooral rondkijken. Het maakt mij eerlijk gezegd niet zo veel uit in wat voor auto ik ga rijden. Overbodige luxe hou ik niet van, maar waar ik vooral om geef zijn de interne cursussen (dat zit bij Sogeti wel goed), de werksfeer (hangt af van waar ik terecht kom) en vooral wat ik netto over houd. Wie weet tot binnenkort! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een eigen post geopend vorige week en daar kreeg ik de tip: Kijk is bij Sogeti

Dit heb ik inmiddels gedaan en zie uitdagende YP vacatures.
"In dit werken bij" forum zie ik erg veel Hbo/wo'rs

Heeft het voor mij zin om te solliciteren?

Btw wat is het salaris tijdens de opleiding in Ohio? (heb een koophuis die ook betaald moet worden als ik Ohio zou zitten)

dit was mijn post:

in 2003 heb ik mijn opleiding systeembeheerder/netwerkbeheerder/MBI MBO niv4 afgerond

Ik was indertijd 18 heb een half jaar 1e lijnshelpdesk gedaan

Na dit half jaar ben ik daar gestopt ( geen leuke bedrijfscultuur + 40 uur aan de telefoon was gewoon niet mijn ding)

Na dit half jaar werk ik inmiddels al weer 5 jaar bij een electronica winkel. (verkoop pc's etc)
Hier ben ik al geruime tijd ass. filiaalbeheerder. (ik heb hier tevens mijn filiaalbeheerders diploma gehaald.)

Toch is de ICT altijd blijven kriebelen en dan met name de field engineer functies o.i.d. (veel op de weg etc etc.)

Na lang nadenken en in overleg met mijn partner heb ik besloten verder te gaan met dit idee

IVM vaste lasten wil ik niet teveel zakken in mijn salaris(snap best dat dit door evt betaalde studies en dergelijken dit iets zal zakken). Deze ligt nu rond de 1750 bruto.

Ik heb er geen enkele moeite mee om een evt studie te moeten volgen (graag zelfs.)

in afwachting van jullie reacties

vriendelijke groeten

Door: TNT78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek van mods weggehaald.... té wervend

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper

Noper

That's a noper...

Vandaag een bloemetje gekregen van Sogeti waarbij ze mij veel succes wensen met mijn keuze.. Erg leuk om te krijgen!

Nog even de puntjes op de i zetten en dan tekenen. Iemand al antwoord op mijn vraag eerder in dit topic? Wat voor projecten kan ik verwachten na 2 maanden masterclass bij A&BS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-08 13:42
Na het lezen van heel veel posts lijkt Sogeti mij wel een leuke werkgever, maar hoe ziet het salarismodel er exact uit ? welke functieniveau's zijn er en hoe zijn deze gekoppeld aan beloningen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:22:
[...]

Even over je vragen, ik wil je graag helpen maar het is misschien niet zo netjes om dat hier in dit topic te doen volgens mij. Ik ben recruiter bij Sogeti en misschien dat ik jou vragen kan beantwoorden. Je krijgt inderdaad doorbetaald als je in ohio zit. Maar ohio is alleen voor YP's, dus kom jij net van school of heb jij al enige ervaring? want je bent een YP's als je ongeveer 1 jaar of minder relevante werkervaring hebt. Verder zijn opleidingen heel erg belangrijk bij Sogeti, we bieden veel verschillende cursussen aan waarvoor je je zelf altijd kan aanmelden als er iets leuks tussen zit, dus qua opleiding genoeg mogelijkheden. Als je geintereseerd bent om te komen werken bij Sogeti adviseer ik je om gewoon eens contact met ons op te nemen. Dit kun je doen door mij een email te sturen of gewoon een open sollicitatie te sturen via onze website www.werkenbijsogeti.nl dan gaan we kijken of we ergens wat voor je hebben aan de hand van je CV en ervaring. Dus als jij graag bij Sogeti wil komen zijn er altijd mogelijkheden...

groeten
Mijn werkervaring binnen de IT is minder dan 1 jaar. Ik zal vanavond je even mijn CV mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:22:
[...]

Even over je vragen, ik wil je graag helpen maar het is misschien niet zo netjes om dat hier in dit topic te doen volgens mij. Ik ben recruiter bij Sogeti en misschien dat ik jou vragen kan beantwoorden. Je krijgt inderdaad doorbetaald als je in ohio zit. Maar ohio is alleen voor YP's, dus kom jij net van school of heb jij al enige ervaring? want je bent een YP's als je ongeveer 1 jaar of minder relevante werkervaring hebt. Verder zijn opleidingen heel erg belangrijk bij Sogeti, we bieden veel verschillende cursussen aan waarvoor je je zelf altijd kan aanmelden als er iets leuks tussen zit, dus qua opleiding genoeg mogelijkheden. Als je geintereseerd bent om te komen werken bij Sogeti adviseer ik je om gewoon eens contact met ons op te nemen. Dit kun je doen door mij een email te sturen of gewoon een open sollicitatie te sturen via onze website www.werkenbijsogeti.nl dan gaan we kijken of we ergens wat voor je hebben aan de hand van je CV en ervaring. Dus als jij graag bij Sogeti wil komen zijn er altijd mogelijkheden...

groeten
Medewerker back-office is nog geen recruiter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:58:
[...]

Medewerker back-office is nog geen recruiter :)
60% medewerker back-office en 40% Internet recruiter voor A&BS.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een sollicitatie verstuurd voor YP IS.
Ben benieuwd wat ik hiervan te horen krijg.
Als ik dit topic een beetje doorlees lijkt het me een erg leuk bedrijf om te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Mensen, even een vraag omtrent de mobiliteitsvergoeding. Mijn stelling is dat je veel beter een eigen auto kan rijden, die zal ik hieronder onderbouwen, graag daarop jullie commentaar, misschien sla ik de plank wel volkomen mis ;).

Aannames:
1. Loonbelasting is 42%
2. Mobiliteitsvergoeding is 670 euro = kosten lease auto
3. Aantal KM's per dag is 180 (40.000 per jaar / +- 220 werkdagen)
4. Lease auto is 22000 euro
5. Brandstof eigen auto is benzine
6. Benzineprijs per liter 1.45
7. Eigen auto rijdt 1 op 14
8. Afschrijving / reparatiepotje auto = 100 euro per maand

Keuze Lease-auto
Maandelijkse kosten: 22000 x 0.22 * 0.42 / 12 = 170 euro

Keuze Eigen auto
Kosten
Brandstofkosten per maand: 180 x 20 werkdagen = 3600km / 14 x 1.45 = 373 euro
Kosten Afschrijving / reparatiepotje = 100 euro
Verzekering / wegenbelasting = 50 euro
1000 km eigen gebruik = 1000 / 14 * 1.45 = 104 euro

Opbrengsten
670 euro netto uitgekeerd in 19cent per km. = dus 670 euro
GEEN bijtelling = 170 euro netto

Dus 373 + 100 + 50 + 104 = 627 euro kosten
MINUS 670 + 170 = 840 euro opbrengsten

Een leaseauto zou me dus 213 euro per maand kosten.... Dit terwijl ik per maand 1000km prive heb gerekend, en een prive auto in benzine heb...

Vergeet ik zaken of klopt m'n theorie wel? Stel dat je dagelijkse km's groter wordt dan worden de kosten voor de lease auto uiteraard kleiner, maar dat moeten er wel flink veel meer zijn wil een lease auto goedkoper worden denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrij reeel als je al een auto hebt die wat minder hard afschrijft dan een nieuwe. En ja een leaseauto is zo duur. Andere kant van het verhaal is dat je geen nieuwe auto rijd die je naar de garage kan brengen als er iets stuk is. Maar als je dat niet boeit dan is zelf rijden veel goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:21
Ik denk dat die 100e voor afschrijving+reparatie wat (Veel) te laag is. 40000km per jaar is veel, en toch minimaal een grote+kleine beurt per jaar (samen snel 600-800euro bij een beetje dealer? Vooral als je auto al wat km's heeft gemaakt) Als je dan ook nog uit gaat van dezelfde auto als de leasebak (nieuw van 22000euro) schrijf je daar echt meer op af dan 400-600euro per jaar, vooral met die 40000km.

Na 4 jaar en 1,6ton mag je denk ik blij zijn als je 1/3 van de waarde terug krijgt(op benzine, of gas). dat is dan 14666euro aan alleen afschrijving in 4 jaar oftewel 305euro per maand. Natuurlijk kan dit veel lager liggen afhankelijk van de nieuwheid en waardevastheid van je auto denk ik :)

Edit:
Als je nou een klus vlakbij huis hebt kan een wat oudere betrouwbare auto denk ik wel makkelijk uit trouwens. Met de leaseuto betaal je eigenlijk altijd voor 40k km per jaar

[ Voor 11% gewijzigd door slacksoff op 07-06-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:46

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Een auto van 22000 icm benzine die slechts 670 euro aan leaseprijs kost is wellicht wat overschat. Voor een benzine auto van dit kaliber betaal je al gauw meer dan de 670 euro leaseprijs. Verder vergeet je de aanschafkosten van een 'nieuwe' auto.

edit:
FF een voorbeeldje opgezocht: zo kost een VW Polo 1.6 16V 77kW Cross (40000 km/j 4 jaar), waarvan de consumentenprijs ligt op 22195 Euro, 544.49E (leasetarief) + 278,30E (brandstofbijdrage) = 822,79 euro aan leaseprijs. Wellicht is dit niet de zuinigste auto, maar dit geeft iig een goede indicatie.
Martijn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:19:
[...]

Dat maakt niet uit, ik maak gewoon de vergelijking tussen prive rijden en leaseauto rijden, wat voor brandstof in de leaseauto maakt niet uit. Mijn berekening houdt gewoon rekening met een leasekosten van 670 euro per maand.
De brandstofkosten voor de prive auto zijn dan toch lager?

[ Voor 65% gewijzigd door Sappie op 07-06-2007 16:35 ]

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
slacksoff schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:37:
Ik denk dat die 100e voor afschrijving+reparatie wat (Veel) te laag is. 40000km per jaar is veel, en toch minimaal een grote+kleine beurt per jaar (samen snel 600-800euro bij een beetje dealer? Vooral als je auto al wat km's heeft gemaakt) Als je dan ook nog uit gaat van dezelfde auto als de leasebak (nieuw van 22000euro) schrijf je daar echt meer op af dan 400-600euro per jaar, vooral met die 40000km.

Na 4 jaar en 1,6ton mag je denk ik blij zijn als je 1/3 van de waarde terug krijgt(op benzine, of gas). dat is dan 14666euro aan alleen afschrijving in 4 jaar oftewel 305euro per maand. Natuurlijk kan dit veel lager liggen afhankelijk van de nieuwheid en waardevastheid van je auto denk ik :)

Edit:
Als je nou een klus vlakbij huis hebt kan een wat oudere betrouwbare auto denk ik wel makkelijk uit trouwens. Met de leaseuto betaal je eigenlijk altijd voor 40k km per jaar
Mja, ik snap je punt. Mijn verhaal is beetje gebaseerd op een 5000 euro kostende tweede hands benzine auto met 150k op de teller ofzo. Afschrijving ligt dan + repartiezaken inderdaad wel wat hoger, stel je maakt er 200 van, dan zit je nog op 113 euro goedkoper als lease...

Lullige is dat je eerste project zomaar 150km ver weg kan zijn en het volgende project om de hoek van de straat... In eerste instantie zou je wel een leasebak willen, maar om de hoek kost het je klauwen met geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Sappie schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:41:
Een auto van 22000 icm benzine die slechts 670 euro aan leaseprijs kost is wellicht wat overschat. Voor een benzine auto van dit kaliber betaal je al gauw meer dan de 670 euro leaseprijs. Verder vergeet je de aanschafkosten van een 'nieuwe' auto.

edit:
FF een voorbeeldje opgezocht: zo kost een VW Polo 1.6 16V 77kW Cross (40000 km/j 4 jaar), waarvan de consumentenprijs ligt op 22195 Euro, 544.49E (leasetarief) + 278,30E (brandstofbijdrage) = 822,79 euro aan leaseprijs. Wellicht is dit niet de zuinigste auto, maar dit geeft iig een goede indicatie.
Wat betreft lease kan je voor 670 wel iets krijgen in diesel volgens mij... Benzine inderdaad niet nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

Martijn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:07:
[...]

Wat betreft lease kan je voor 670 wel iets krijgen in diesel volgens mij... Benzine inderdaad niet nee...
Maar dan klopt je berekening weer niet :) Diesel is immers goedkoper dan benzine..

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Sappie schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:17:
[...]

Maar dan klopt je berekening weer niet :) Diesel is immers goedkoper dan benzine..
Dat maakt niet uit, ik maak gewoon de vergelijking tussen prive rijden en leaseauto rijden, wat voor brandstof in de leaseauto maakt niet uit. Mijn berekening houdt gewoon rekening met een leasekosten van 670 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

Martijn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:19:
[...]

De brandstofkosten voor de prive auto zijn dan toch lager? Maargoed.. dit is wellicht meer iets voor het algemene lease topic (ervanuitgaande dat dat er is). Ik neem aan dat hierover al belachelijk veel is gediscussieerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Sappie op 07-06-2007 16:37 ]

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ja hoor Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven

Uiteraard is dit altijd een discussiepunt omdat het bij je de arbeidsvoorwaarde hoort.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:13:
Mensen, even een vraag omtrent de mobiliteitsvergoeding. Mijn stelling is dat je veel beter een eigen auto kan rijden, die zal ik hieronder onderbouwen, graag daarop jullie commentaar, misschien sla ik de plank wel volkomen mis ;).

Aannames:
1. Loonbelasting is 42%
2. Mobiliteitsvergoeding is 670 euro = kosten lease auto
3. Aantal KM's per dag is 180 (40.000 per jaar / +- 220 werkdagen)
4. Lease auto is 22000 euro
5. Brandstof eigen auto is benzine
6. Benzineprijs per liter 1.45
7. Eigen auto rijdt 1 op 14
8. Afschrijving / reparatiepotje auto = 100 euro per maand

Keuze Lease-auto
Maandelijkse kosten: 22000 x 0.22 * 0.42 / 12 = 170 euro

Keuze Eigen auto
Kosten
Brandstofkosten per maand: 180 x 20 werkdagen = 3600km / 14 x 1.45 = 373 euro
Kosten Afschrijving / reparatiepotje = 100 euro
Verzekering / wegenbelasting = 50 euro
1000 km eigen gebruik = 1000 / 14 * 1.45 = 104 euro

Opbrengsten
670 euro netto uitgekeerd in 19cent per km. = dus 670 euro
GEEN bijtelling = 170 euro netto

Dus 373 + 100 + 50 + 104 = 627 euro kosten
MINUS 670 + 170 = 840 euro opbrengsten

Een leaseauto zou me dus 213 euro per maand kosten.... Dit terwijl ik per maand 1000km prive heb gerekend, en een prive auto in benzine heb...

Vergeet ik zaken of klopt m'n theorie wel? Stel dat je dagelijkse km's groter wordt dan worden de kosten voor de lease auto uiteraard kleiner, maar dat moeten er wel flink veel meer zijn wil een lease auto goedkoper worden denk ik....
Je maakt één denkfout. Je gaat er vanuit dat je ook daadwerkelijk zoveel kilometers rijd elke maand dat je €670 kan laten uitkeren netto.

Verschil zit hem er echter in dat die 670 per maand een BRUTO bedrag is dat je netto alleen maar krijgt met kilometer vergoeding. Heb jij bevoorbeeld maar voor €300 verreden dan zullen de overichte €360 bruto bij je maandsalaris komen en dan gaat er en groot deel naar de belastingdienst.

Tevens heeft een leaseauto ook heel veel voordelen. Wat te denken aan ongevallen, schades en regulier onderhoud wat allemaal in het leasebedrag meegenomen zit. Gisteren weer de tank vol gegooid en €70 afgetikt.

Gemiddeld tank ik 2 maal per week en levert het dus dit op:

2 x €70 per week => €140
4 weken per maand (gemiddeld) => 4 x €140 = €560

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
In "Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven" heb ik gelezen dat het bedrag dat je van Sogeti krijgt incl. brandstof is (670 euro), daar kan je dan toch bijna geen fatsoenlijke auto (Passat/A4/V50) voor leasen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:21
xxtremexx schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:44:
In "Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven" heb ik gelezen dat het bedrag dat je van Sogeti krijgt incl. brandstof is (670 euro), daar kan je dan toch bijna geen fatsoenlijke auto (Passat/A4/V50) voor leasen ?
:D zonder dat topic te lezen wil ik eigenlijk wel weten welk bedrijf wel een budget heeft waar je een
fatsoenlijke auto (Passat/A4/V50)
kan krijgen voor het standaard (beginners)budget.

Maar ff zonder gekheid. Bij Sogeti heb je verder geen prive bijdrage voor de auto naast die 670e en je mag elk soort brandstof uitkiezen (benzine/gas/diesel). Met een bijbetaling van bijvoorbeeld 70euro (wat bij een AO of een GPR ongeveer de eigen bijdrage is) rijd je met een beetje zoekwerk in een best leuke auto in de categorie golf/leon/focus enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
slacksoff schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:34:
[...]

:D zonder dat topic te lezen wil ik eigenlijk wel weten welk bedrijf wel een budget heeft waar je een
[...]
kan krijgen voor het standaard (beginners)budget.

Maar ff zonder gekheid. Bij Sogeti heb je verder geen prive bijdrage voor de auto naast die 670e en je mag elk soort brandstof uitkiezen (benzine/gas/diesel). Met een bijbetaling van bijvoorbeeld 70euro (wat bij een AO of een GPR ongeveer de eigen bijdrage is) rijd je met een beetje zoekwerk in een best leuke auto in de categorie golf/leon/focus enz..
Die zijn er dus niet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik rij (bij Sogeti) in het allerduurste model 207 (dieselaar, Feline), en ik betaal 710, vind ik best acceptabel...

Maargoed, voor een dikke middenklasser moet je dus flink bijlappen, maarja, dat is bij de meeste bedrijven zo...

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 08-06-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Zo, ik heb vandaag ook deel genomen aan de selectiedag in Rotterdam. En met goed gevolg!
Per 1 oktober ga ik er beginnen als YP IS !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proficiat Brainwaste!

Na enige tijd getwijfeld te hebben heb ik mijn contract ook ondertekend en opgestuurd. Waar ik op dit moment echt mee aan het worstelen ben is de vraag of en wanneer ik een lease auto aan moet schaffen/vragen. Ik beschik al over een auto maar deze is zeker niet geschikt voor zakelijk gebruik. Wel goed genoeg voor die 2 maanden proeftijd.

In oktober begin ik dan gewoon onderaan de ladder als test-engineer en aan de hand van wat ik in andere topics heb gelezen mbt wachttijden voor de lease-auto's leek het mij verstandig om misschien alvast een beetje rond te kijken om in oktober gelijk al (indien mogelijk) de aanvraag te doen. Persoonlijk staat mij het idee van overname van andere collega's ook wel aan.
De komende tijd ga ik gewoon rustig vakantie vieren en wat theorie bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
Haroldinho zijn er dan ook andere dan het "standaard (beginners)budget" ?

Ik heb nu een A4 TDI waar ik niets voor bijbetaal en werk voor een kleine dienstverlener. Salaris is redelijk maar qua opleiding en doorgroei is het wat minder, daarom ben ik benieuwd wat Sogeti te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Is die 670 een vast gegeven voor alle medewerkers of zijn er ook leaseschalen?
Dus bepaalde functies hebben een hoger mobiliteitsbudget ??

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Alle medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Goede zaak die gelijkheid. Ik zat trouwens aan het volgende te denken.
Als je het lease bedrag overschrijdt kan je dit bedrag weer uit je flexpot betalen toch? Is het zo dat deze eigen bijdrage weer aan de belastingdienst op kan worden gegeven zodat je bijtelling weer minder wordt?

Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Brainwaste schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:59:
Goede zaak die gelijkheid. Ik zat trouwens aan het volgende te denken.
Als je het lease bedrag overschrijdt kan je dit bedrag weer uit je flexpot betalen toch? Is het zo dat deze eigen bijdrage weer aan de belastingdienst op kan worden gegeven zodat je bijtelling weer minder wordt?

Of niet?
Nee, dat is dubbel op. Je haalt het uit je bruto salaris, dus kun je het niet NOG een keer aan het eind van het jaar van je bruto salaris afhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
xxtremexx schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:01:
Haroldinho zijn er dan ook andere dan het "standaard (beginners)budget" ?

Ik heb nu een A4 TDI waar ik niets voor bijbetaal en werk voor een kleine dienstverlener. Salaris is redelijk maar qua opleiding en doorgroei is het wat minder, daarom ben ik benieuwd wat Sogeti te bieden heeft.
Voor een A4 zul je wel wat bij moeten leggen uit je bruto salaris, maar op zich hoeft dat geen probleem te zijn, als je een goede aanbieding krijgt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mij snel helpen?!?!?! Is er iemand die nadat ze de aanbieding kregen met succes hebben onderhandeld voor een hoger basissalaris? Kan je het zonder problemen proberen? Of sturen ze je de laan uit als je probeert te onderhandelen? Het gaat om een professional aanstelling, NIET YP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:22:
Wie o wie kan mij snel helpen?!?!?! Is er iemand die nadat ze de aanbieding van Sogeti kregen met succes hebben onderhandeld voor een hoger basissalaris? Kan je het zonder problemen proberen? Of sturen ze je de laan uit als je probeert te onderhandelen? Het gaat om een professional aanstelling, NIET YP.
Het is een aanbieding... vind je het niet aantrekkelijk genoeg zo ik vooral het dialoog aangaan.
Ga niet tekenen terwijl je het er niet mee eens bent...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heb jij het bijvoorbeeld geprobeerd?

Ik heb maar een post gevonden op GoT waar iemand het had over hoe ze met succes bij Sogeti hebben onderhandeld.

En als het 'not done' bij Sogeti is, wil ik niet de risico lopen dat ik mijn aanbieding dan kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoshana11, ik heb met succes onderhandeld maar helaas is het aanbod nog steeds aan de lage kant. Het kan dus zeker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Je kan altijd onderhandelen.
Lukt dat niet zie ik ook problemen in de toekomst als je over opleidingen en dat soort zaken wilt praten

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sogeti heeft een 'schreeuwcultuur', een beetje opkomen voor jezelf wordt zeker gewaardeerd. Ik zou het als niet-YP iig proberen.
Ik ben al aangenomen als YP, dus voor mij gaat het niet op (en ik ben niet ontevreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Weet niet of rbrty als YP binnen gekomen is? Ik in ieder geval wel, en ik heb het ook geprobeerd, maar er viel niet over te praten (tenminste, in mijn geval)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet als YP binnengekomen, beschik over redelijk wat ervaring en verder een zeer goed gevoel over Sogeti. Alleen qua beloning is het voor mij een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:15:
Ben niet als YP binnengekomen, beschik over redelijk wat ervaring en verder een zeer goed gevoel over Sogeti. Alleen qua beloning is het voor mij een issue.
Gewoon proberen dus ;)

Heb het zelf als YP iig geprobeerd maar dat kon dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel met het kon niet?

Bedoel je dat je het hebt geprobeerd en het bedrag is toch niet hoger geworden?

of dat je het hebt geprobeerd en dat ze daarna daarom afzagen van de eerste aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit geld alleen voor Professionals!

Kantoor medewerkers hebben een andere lease regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Zo, ik begin per 1-8 als SAP BI Professional bij A&BS. Erg goed gevoel over, erg leuk aanbod ook zeker, dus heb er heel veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Bij mij kon het niet in de zin dat er niets bijkon. Ze wilden me daarna nog steeds wel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vapo werkt bij Sogeti, dus ze hebben het aanbod niet ingetrokken omdat hij graag wat meer wilde hebben. Ach, vooral als YP moet je het bij Sogeti hebben van de secundaire arbeidsvoorwaarden en de mogelijkheid om snel te groeien in je salaris (moet je die mogelijkheid wel grijpen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:50
Vanmiddag de test maken in Groningen. Over een half uurtje stappen we in de auto en gaan we ons best maar eens doen.

Wie weet begroet ik jullie over niet al te lang als collegae!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd voor welke Unit... A&BS bijvoorbeeld heeft niet al te veel werk in het 'hoge noorden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper

Noper

That's a noper...

weet jij waar die werkzaamheden dan wél geconcentreerd zijn? Dit omdat ik per 4-09 begin en me aan het oriënteren ben op een nieuw huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog steeds niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:15:
Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog steeds niet uit...
Lijkt het een leuk bedrijf om voor te werken?
Is het salaris goed?
Goed sec. arbeidsvoorwaarden?
Goed perspectief?

Dan moet je tekenen.

Gaat het alleen om "meer" vanwege het meer willen of is het salaris sowieso al goed?
Als het goed is, dan is het goed... klaar..
Is het te laag en valt het tegen, dan moet je dat aangeven.... aan hun om er wat mee te doen.. niet jou.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral voor A&BS is het werk geconcentreerd in de randstad - zo lang het gros van alle bedrijven daar zit is 'ons' werk daar ook geconcentreerd...
Ik zit regelmatig in een hotel, en heb er absoluut geen moeite mee - daarentegen sluit ik niet uit nog eens te verhuizen naar een leuk huisje dat dichter bij mijn werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Noper schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:18:
weet jij waar die werkzaamheden dan wél geconcentreerd zijn? Dit omdat ik per 4-09 begin en me aan het oriënteren ben op een nieuw huis...
Grotendeels Randstad. In kantoor Groningen zitten met name ontwikkelaars en ook de activiteiten in NoordOost bevinden zich, voor zover ik weet, op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heb ik mijn eerste gesprek gehad. Een dezer dagen zou ik een uitnodiging krijgen voor een capaciteit- en persoonlijkheidstest. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Hoe moeilijk / makkelijk is het? Ik heb gelezen dat er pas mensen zijn gestart of nog gaan starten, ik vraag me af hoe die mensen de tets hebben ervaren…..Ik ben nu al erg zenuwachtig….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:36:
Vorige week heb ik mijn eerste gesprek gehad. Een dezer dagen zou ik een uitnodiging krijgen voor een capaciteit- en persoonlijkheidstest. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Hoe moeilijk / makkelijk is het? Ik heb gelezen dat er pas mensen zijn gestart of nog gaan starten, ik vraag me af hoe die mensen de tets hebben ervaren…..Ik ben nu al erg zenuwachtig….
Test is niet moeilijk. Je moet ze vergelijken met een testen die je ook op 123test.nl kan vinden. Daar een beetje de testen doen en je haalt de test wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Mijn ervaring van 2 weken geleden is dat de tests op 123tests.nl niet echt van hetzelfde niveau zijn.
Sogeti is sinds 2 weken over gestapt naar een ander software pakket voor de tests.

Je hebt nu per vraag een bepaalde hoeveelheid tijd tot je beschikking. Dit varieert, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van 20 tot 90 seconde.
Het is niet meer zo dat je een totale maximum tijd hebt voor een compleet onderdeel.
Mijn ervaring is dat de tijdsdruk nu wel iets is toegenomen in de test.

Ik vond de tests op Intermediar van een beter vergelijkbaar niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor julie snelle reacties. Ik zal beide sites doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainwaste schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:14:
Mijn ervaring van 2 weken geleden is dat de tests op 123tests.nl niet echt van hetzelfde niveau zijn.
Sogeti is sinds 2 weken over gestapt naar een ander software pakket voor de tests.

Je hebt nu per vraag een bepaalde hoeveelheid tijd tot je beschikking. Dit varieert, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van 20 tot 90 seconde.
Het is niet meer zo dat je een totale maximum tijd hebt voor een compleet onderdeel.
Mijn ervaring is dat de tijdsdruk nu wel iets is toegenomen in de test.

Ik vond de tests op Intermediar van een beter vergelijkbaar niveau.
Test is al langer in gebruik, heb zelfs de testversie nog gedaan. Doel van mijn opmerking was enkel en alleen om een idee te geven van de testen die ze kan verwachten niet qwa moeilijkheidgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet de testvragen op de website van Sogeti - dat soort vragen kun je verwachten, alleen loopt de moeilijkheidsgraad op gedurende de test (en die op de site zijn echt de 'inkoppers').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:05:
[...]

Test is al langer in gebruik, heb zelfs de testversie nog gedaan. Doel van mijn opmerking was enkel en alleen om een idee te geven van de testen die ze kan verwachten niet qwa moeilijkheidgraad.
Toen ik 8 juni daar was vertelden ze dat wij de eerste groep zouden worden die de nieuwe testsoftware ging gebruiken voor de capaciteiten test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainwaste schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:07:
[...]

Toen ik 8 juni daar was vertelden ze dat wij de eerste groep zouden worden die de nieuwe testsoftware ging gebruiken voor de capaciteiten test.
In productie ja :)

Testfase is al veel eerder geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Dat lijkt mij ook ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Klopt daar hebben de interne collega`s nog mogen testen.
Uiteraard werd je niet op de test aangesporken want deze as annoniem.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 08:55
Een collega van me overweegt ook te gaan werken bij Sogeti,
hij heeft zijn contract/aanbod al ontvangen.

Echter stuitte hij op een aantal punten, misschien dat jullie hier wat antwoorden op hebben, ben er zelf ook benieuwd naar:

- De cursus in Ohio is 10.000 euro waard, maar moet je deze ook terug betalen als je binnen zoveel maanden zou willen stoppen?
- Als je nog in de proeftijd zit (2 maanden), en je kiest ervoor om niet door te gaan, moet je dan ook alsnog die opleiding terug betalen? (Zit je gelijk goed vast)

Verder nog een vraag betreffende een toekomstige wens van mij ;)
De nieuwe Civic Type S spreekt me nogal aan, kan iemand opzoeken
wat de totale kosten van deze auto zou zijn bij ING Lease?
De bijtelling regeling etc. zegt me op dit moment nog niet veel,
zou graag weten wat het totale kosten plaatje is :)

Verder lijkt het me een leuk bedrijf om te werken, heb al wat ervaring met
een aantal sogetisten via mijn opleiding Informatica. Leuke gasten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cursus gaat je inderdaad geld kosten als je korter dan 2 jaar bij Sogeti werkt, een evenredig bedrag (dus 1/24 deel per maand dat je korter dan 2 jaar werkt), echter: Die 2 maanden cursus incl. Ohio is alleen voor YP's.

Volgens mij is het niet zo dat je binnen 2 maanden al moet terugbetalen voor de opleiding, waarom is het dan een proeftijd?

Lease prijs
Honda *Civic 1.8i Sport (cataloguswaarde 26190) 605,14 excl. brandstof
Bijtellig grofweg 160 per maand
Brandstof : € 266,20

Dat wordt dan 1031,34 - 670 (leasevergoeding) = 360 ongeveer uit je eigen zak...

Je laatste opmerking kan ik bevestigen: Sogeti is een leuk bedrijf om voor te werken!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 08:49 . Reden: Einstein online (intranet), cijfers wat meer bekend. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Ok, dat is vrij pittige bijdrage uit eigen zak :)
Bedankt voor de info, hier kan ik wat mee.

Over het terugbetalen binnen de proeftijd, iemand die hier echt zeker van is,
volgens mijn collega schijnt die wel terugbetaald te moeten worden als je stopt
in je proeftijd. (Lijkt mij ook een raar gegeven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! A.s. maandag 2 juli heb ik in Rotterdam mijn sollicitatiedag met alles erop en eraan, ik mag solliciteren voor de functie van YP Webdevelopment. Nu kwam ik gisteren na een beetje googlen naar Sogeti bij dit forumtopicje waarop ik maar liefst 35 pagina's heb doorgeworsteld met veel interessants en minder interessants over Sogeti. Ik heb de berichten met veel belangstelling gelezen maar zit nog wel met een paar vraagjes.

Sowieso heb ik voor mijn idee nauwelijks iets gelezen over mensen met de functie Webdevelopment, is er hier iemand die mij meer over de functie inhoudelijk kan vertellen? Want de omschrijvingen op de website van Sogeti zijn nogal algemeen. Wat zijn je hoofdtaken, heb je veel vrijheid of juist niet? Hoe ziet de dag (of misschien kan ik beter vragen een project?) van een gemiddelde Webdeveloper van Sogeti eruit? En in hoeverre is de functie veelzijdig te noemen? Hoe ervaar je je functie?

Verder ben ik gisteren dus geconfronteerd met het feit dat Sogeti echt een detacheringsbureau is en dat je dus eigenlijk altijd aan het werk bent bij klanten en nauwelijks dus op 'je eigen plek' op 'kantoor' (voor mij dus in Rotterdam). Nu heb ik echt geen flauw idee hoe ik dat vind en of het wat voor mij is. Nu ben ik een starter (bijna afgestudeerde HBO'er Communication & Multimedia Design) en kan ik het in principe natuurlijk prima eerst zelf uitvinden door gewoon te proberen, maar kunnen jullie mij misschien nog wat meer vertellen over de verschillen en ervaringen tussen een detacheerder en een niet-detacheerder? Wat voor persoon moet je zijn?

Laatste vraag, er wordt gevraagd om 'affiniteit met' bepaalde programmeer- en scripttalen. Nu ben ik behoorlijk fanatiek op Internet en bouw ik graag maar mijn talen en programmeringskennis is nog redelijk laag. Nu wil ik dit heel graag verbeteren, en word ik erg enthousiast over de trainingsperiode waar ik iedereen over hoor. Nu is alleen mijn vraag hoeveel waarde ze kunnen hechten aan het feit dat ik nog niet heel erg veel programmeerkennis heb? Ik ben in ieder geval bereid om mijzelf hier sterk in te ontwikkelen want op deze manier versterk ik alleen maar mijn positie in de markt.

Nou dat was een heel verhaal. Verder zal ik maandag wel een stuk meer ervaren of het bedrijf bij mij past (en andersom natuurlijk) maar tot nu toe heb ik het idee dat ik me bij Sogeti dus sterk kan ontwikkelen en dat je aan de andere kant ook veel vrijheid en creativiteit krijgt om de (toch wel veelzijdige) opdrachten uit te kunnen voeren.

Bedankt in ieder geval voor alle openheid die jullie in het afgelopen jaar hebben gegeven over Sogeti en ik ben benieuwd hoe het maandag verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Aller eerst suc6 met je sollicitatie.

Ik weet niet of je al weet bij welke unit je terecht wil komen? Als ik naar je opleiding kijk dan is er grote kans aanwezig dat je in de unit "Mircosoft" of de "CMS en Portals" unit komt. Bij de Mircosoft Unit zal je iig een basis opleiding krijgen tot .NET webaplicaties developer. Je krijgt dan tevens de mogelijkheid om je certificaten daarvoor te halen. Mocht je in de andere unit komen dan zal de Basis opleiding wat breder zijn, waarna je je meer zal gaan specialiceren tot Developper. Dan moet ik natuurlijk niet de JAVA unit vergeten, deze doet ook aan webdeveloment, maar dan gericht op JAVA en php.

Misschien kun je vertellen of je een bepaalde afstudeer richting hebt dan kan ik je misschien wat meer specifieke info geven.

Als je gaat solliciteren, gewoon goed laten zien wat je kan en waar je ambities liggen. Dan word er ook erg actief mee gedacht waar je zelf het best kan ontplooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie! Ik nijg nu naar de "Microsoft" unit maar daar ga ik het inderdaad maandag verder over hebben. De vrouw die ik aan de lijn had vertelde dat het helemaal niet hoeft te zijn dat ik gelijk in een specifiek hokje geplaatst wordt, tijdens het gesprek moet inderdaad naar voren komen bij welke functie of unit ik het beste pas inderdaad. Heb je een idee wat voor startniveau er wordt verwacht tijdens bijvoorbeeld een basis opleiding .NET? En als je daarna aan de echte opdrachten gaat beginnen ben je dan voornamelijk bezig met programmeren? Of mag je echt van begin tot eind een project opzetten en de website dus ook eerst bedenken en ontwerpen en vormgeven o.i.d.?

Ik ben nu bezig met het onderzoeken en ontwikkelen van een mobiele webapplicatie. Na mijn onderzoeksgedeelte heb ik de website nu ontworpen en er een soort conceptprototype van gemaakt. Maar omdat ik de website niet kan bouwen geef ik dat dus gedeeltelijk uit handen, maar ik ben wel weer tegelijkertijd projectleider tijdens deze opdracht en dat vraagt ook weer een hoop van je natuurlijk. Je moet dus heel het project kunnen sturen en de processen in de gaten houden en zorgen dat je alles in de hand houdt. Die communicatieve kant bevalt mij ook heel erg, maar goed daar moet ik het maandag dus verder over hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:13:
Bedankt voor je snelle reactie! Ik nijg nu naar de "Microsoft" unit maar daar ga ik het inderdaad maandag verder over hebben. De vrouw die ik aan de lijn had vertelde dat het helemaal niet hoeft te zijn dat ik gelijk in een specifiek hokje geplaatst wordt, tijdens het gesprek moet inderdaad naar voren komen bij welke functie of unit ik het beste pas inderdaad. Heb je een idee wat voor startniveau er wordt verwacht tijdens bijvoorbeeld een basis opleiding .NET? En als je daarna aan de echte opdrachten gaat beginnen ben je dan voornamelijk bezig met programmeren? Of mag je echt van begin tot eind een project opzetten en de website dus ook eerst bedenken en ontwerpen en vormgeven o.i.d.?
Het instap niveau is volgens mij een beetje variable. Bij het .Net opleidingstraject ga je eerst het .Net Foundation certificaat halen. Daarna kun je voor webaplication of winaplication development kiezen. (ik zal de benaming wel niet helemaal 100% goed hebben :P)
Je gaat je dan wel echt profileren als een developer. Dus jou inzet bij bedrijven zal voor 90% van de gevallen ook gericht zijn op het programmeren van .Net oplossingen. Hier zit natuurlijk een klein deel vormgeving aan maar het echt grafische ontwerp is eigenlijk altijd al wel klaar.

Het bedenken van concept en het vormgeven word niet door de .Net unit gedaan. Er is tegenwoordig binnen Sogeti een klein groepje dat zich bezig houd met vormgeving, interactie en de aspecten die daarbij horen. Ik zelf ben daar een van en zit momenteel in de Portal & CMS unit.
Maar ook hier word in de meeste gevallen de vormgeving, het bedenken van concepten door Creatieve bureaus gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Mirrorshade op 28-06-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is die Portal & CMS unit dan ook wel interessant voor mij. Maar dat zit zeker niet in Rotterdam? Wat je vertelt over vormgeving en interactie sluit ook goed aan bij mijn opleiding en toen ik in contact was geraakt met Sogeti vertelde een mevrouw mij ook dat YP CMS ook een optie was voor mij.

Zit er eigenlijk nog verschil in salaris tussen de verschillende units?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Nee, iedereen begint met het zelfde salaris bij Sogeti als YP.

Omdat onze unit nog redelijk nieuw is hebben wij (nog) geen opsplitsing in regio's. Maar rotterdam is wel een mooie plaats. Aan de rand van de randstad waar toch de meeste opdrachten van Sogeti zijn.

Hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen. Suc6 met de sollicitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker! Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:30:
Lease prijs

Dat wordt dan 1031,34 - 670 (leasevergoeding) = 360 ongeveer uit je eigen zak...
Is dit ook met de regeling dat je onbeperkt privé kan rijden?
Zag volgens mij ergens zoiets voorbij komen, maar om nog eens 35 pagina's door te worstelen... :P

Als ik het goed begrijp zou in het bovenstaande voorbeeld dus +- 360 euro per maand
uit eigen zak komen, en dat is het dan ook echt? Geen onaangename verrassingen
aan het einde van het jaar of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is all inclusive: tankpas om in Nederland te tanken, onbeperkte kilometers rijden (je rijdt 160.000 of 4 jaar, wat eerder voorbij is - daarna nieuwe leaseauto uitzoeken), tanken in het buitenland kun je achteraf declareren.
Ik kan er een paar tientjes vanaf zitten, maar grote verschillen zitten er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 360 is zelfs nóg interessanter, omdat je behalve je bijtelling (hier dus 160 euries), alles boven de 670 euries uit je zogenaamde flexpot kunt halen Dit houdt in dat je de 200 euries uit je bruto salaris kunt verrekenen. Je betaalt hierover dus geen belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, hier had ik al rekening mee gehouden: dit is al netto...

Kijk ook op www.berekenhet.nl - zij hanteren een iets andere rekenwijze, je komt wel op hetzelfde uit (ongeveer 360 netto dat je kwijt bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, die bedragen zijn altijd netto. Het maakt echter wél een verschil of je de overige 200 belast betaalt (standaard 200 netto -> even voor het gemak van 40% belasting uitgaand = 333 Euro bruto) of bruto als netto (vanuit de flex: 200 E bruto = 200 E netto). Hou je 133 bruto aan over, dus bijna 80 euries...
makkelijk verdiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Even een vraagje, ik heb vandaag een compleet informatiepakket ontvangen, aangezien ik per 1-8 begin bij A&BS. Bij dit pakket zit een formulier waarop je kan aangeven hoe je de eerste 2 maanden (je proeftijd) je mobiliteitsvergoeding wil besteden. Hierbij kun je ook een huurauto nemen. Ik neem dan aan dat je voor die huurautu geen fiscale bijtelling hebt wel? Er wordt namelijk ook duidelijk over een huurauto voor je proefperiode gesproken en niet een leaseauto. Daarbij zijn de bedragen die er genoemd worden dermate hoog dat ik me niet voor kan stellen dat dit leasebedragen zijn (755 euro voor een peugeot 206 is uiteraard belachelijk hoog)...

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:03
Klopt niet.

Fiscale bijtelling heb je ook bij een huurauto. In feite bij elke auto die je van je werkgever ter beschikking krijgt, maakt niet uit of de auto door de werkgever gehuurd, gekocht of geleased wordt.

[ Voor 56% gewijzigd door dribbel op 30-06-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je YP? ik had zover ik weet geen mogelijkheid tot een auto met wat voor regeling dan ook... kan je helaas niet verder helpen... sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:15:
Ben je YP? ik had zover ik weet geen mogelijkheid tot een auto met wat voor regeling dan ook... kan je helaas niet verder helpen... sorry.
Nee, kom niet als YP binnen. Maarehm, je betaald dan dus een achterlijk hoog bedrag voor een klein rotbakkie, en dan moet je OOK nog eens bijtelling betalen terwijl de auto niet eens nieuw etc is? :S weird...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je krijgt wel een mobiliteitsvergoeding van 670 per maand, dus dat moet er nog vanaf neem ik aan? Over het algemeen zijn die auto's trouwens wel erg nieuw (of zo goed als nieuw)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:57:
je krijgt wel een mobiliteitsvergoeding van 670 per maand, dus dat moet er nog vanaf neem ik aan? Over het algemeen zijn die auto's trouwens wel erg nieuw (of zo goed als nieuw)
En maar 2 maanden :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:30:
De cursus gaat je inderdaad geld kosten als je korter dan 2 jaar bij Sogeti werkt, een evenredig bedrag (dus 1/24 deel per maand dat je korter dan 2 jaar werkt), echter: Die 2 maanden cursus incl. Ohio is alleen voor YP's.

Volgens mij is het niet zo dat je binnen 2 maanden al moet terugbetalen voor de opleiding, waarom is het dan een proeftijd?

Lease prijs

Je laatste opmerking kan ik bevestigen: Sogeti is een leuk bedrijf om voor te werken!
Zo werkt dat niet helemaal, want het ene wat je nu beschrijf is netto en het andere is bruto, dus dit vind ik een rare berekening...

Bij de Lage Landen kom je op 844 met leaseprijs en brandstof bij elkaar. Dat ga je dus ook aan Sogeti/leasemaatschappij betalen. Dat betekent dat, buiten je 670 mobiliteitsbudget, er nog 174 euro van je bruto loon afgaat.

En dan komt de bijtelling, voor een auto van die prijsklasse zal dat (netto) rond de 190, 200 euro liggen.

Dus het zou je 174 euro bruto, en 200 euro netto kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm... ik denk dat FreakNL gelijk heeft - ik ben net te kort in dienst bij Sogeti om de leaseregeling helemaal te snappen (ik dacht dat ik 'm had), komende week verwacht ik een voorloopauto en binnenkort m'n 'echte' leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:41:
hmmm... ik denk dat FreakNL gelijk heeft - ik ben net te kort in dienst bij Sogeti om de leaseregeling helemaal te snappen (ik dacht dat ik 'm had), komende week verwacht ik een voorloopauto en binnenkort m'n 'echte' leaseauto.
Vond m al erg prijzig met jou berekening :P

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja, nu ik mijn post zo teruglees vind ik dat ik hem ook niet helemaal netjes hebuitgeschreven , maar nu heb ik wat meer tijd, dus zal het nog wat verduidelijken, en de zaken exact op te zoeken.

Er zijn gewoon een aantal vaststaande punten, die belangrijk zijn om te weten

1. Je mobiliteitsbudget is 670 euro
2. De leasebedrag bestaat uit 2 componenten, de auto en de brandstof.
3. Bijtelling betaal je aan vadertje staat, mits je de auto ook prive gebruikt. (> 500km)
4. Gebruik van de auto is onbeperkt bij Sogeti, geen eigen bijdrage.

Laten we een praktijkvoorbeeld nemen:

Een YP bij Sogeti met een salaris van 1800 euro leased de eerder genoemde Honda Civic met een cataloguswaarde van 26190 bij de Lage Landen. De kosten;

1. Leasebedrag (Lage Landen); 600,-
2. Brandstof (Einstein (intranet Sogeti); 258,-

Totaal maakt dat dus 858 wat je per maand (bruto) kwijt bent aan je auto. Omdat het mobiliteitsbudget 'slechts' 670 euro per maand is, zul je 188 euro bij moeten leggen. Dit gaat via de flexregeling, waar je je nu niet in hoeft te verdiepen, het komt er gewoon op neer dat het van je bruto-loon afgaat. Dat zou dus betekenen dat je NIET 1800 per maand verdient, maar vanwege je duurdere auto nog maar 1800-188 = 1612 euro BRUTO. (Vice versa geldt dat overigens ook, als je in een hele goedkope wagen gaat rijden kan je zelfs geld over houden van die 670, die dan bij je bruto loon komt.)

Na dit alles komt vadertje staat nog even om de hoek kijken (bijtelling);

De fiscale waarde van de auto is 26190. Op jaarbasis wordt 22% van dit bedrag opgeteld bij je brutoloon. Let wel, opgeteld. Dit krijg je dus niet uitbetaald, maar wordt er fictief bij opgeteld (de auto wordt gezien als inkomen), zodat je er belasting over betaald.

26190 * 22% = 5761,8 euro. Delen door twaalf en je hebt de bijtelling per maand: 480,15. Dit wordt 'opgeteld' bij je belastbaar inkomen, en dan betaal je er dus belasting over. Effectief betaal je dus per maand 42% (schaal x??) over die 480,15, wat neerkomt op ongeveer 200 euro netto.

Klopt ook ongeveer wel, ik heb zelf een iets duurdere auto (maar een veel lager leasebedrag), en ik betaal ook rond de 200 netto per maand (kheb een bijtelling van ongeveer 500 euro).

Effectief betekent dit dus dat deze auto je 200 p/maand aan belasting kost (NETTO), en je brutoloon verlaagd wordt tot 1612... Dat scheelt je iets van 120 euro netto in vergelijking met het volledige salaris van 1800 euro bruto (schat ik)...

DwarvenWarrior zat er dus niet zover vandaan, maar ik in eerste instantie ook niet. Alleen gooide zij bruto en netto op één hoop, en dat is niet helemaal correct... Ik zou dit bedrag er overigens niet voor over hebben als YP, maar dat is ieders eigen keuze.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, maar het blijft toch een beetje schatten, zolang je nog geen offerte hebt van de lease-maatschappij kan het (bruto) altijd een paar tientjes schelen, positief of negatief.....

/edit
@DwarvenWarrior, sorry!! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic: DwarvenWarrior is dus wel een VROUW...

@FreakNL: Geeft niet, als ik je tegenkom bij Sogeti zal het duidelijk zijn waar ik mijn bijnaam aan te danken heb... moet je wel weer die bruine jas met grijze sjaal dragen, anders moet ik je proberen te herkennen aan je glimlach ;-)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 21:41 . Reden: Laten merken dat ik FreakNL al heb gevonden op WieIsWie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
@FreakNL

Wat voor een leasebak heb jij dan?
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.