Ervaring werken bij Sogeti Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 66.551 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
Anoniem: 136195 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:55:
Edit:
Klopt het trouwens dat de webmail van Sogeti nog niet toegankelijk is?
Ja, werkt pas vanaf de eerste dag intro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136195

Ging der al van uit maar wilde het even zeker weten. Thanks! Overigens net een mail binnen dat hotel voor volgende week woensdag en donderdag gereserveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222797

Anoniem: 136195 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:55:
[...]

Omdat ik in die periode met dezelfde reistijd heb te maken. Ik ben niet van plan om elke dag 5 uur of meer te reizen. Vanuit een hotel (o.i.d.) in de buurt ben je der eerder.

[...]

Strak plan. Kunnen we misschien wat afspreken als we in hetzelfde hotel komen. Waar kom je vandaan overigens?
Ik kom uit Son en Breugel (in de buurt van Eindhoven). Ik weet nog niet welk hotel, maar ik verwacht dat de kans wel groot zal zijn dat dit het zelfde is. Voor welke divisie start je eigenlijk? Ik start bij ESE unit WB1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BTW: Ik heb vandaag voor het eerst ingelogd op Einstein, maar is dit zo achterhaald, of ligt dat nog aan mijn account? een aantal paginas doen het niet, en op het nieuws gedeelte is het nieuwste bericht uit 2005. Das toch al geweest ?? :P

Een keer uit en aanloggen en het was opgelost :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 222797 op 25-10-2007 20:40 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14455

Anoniem: 222797 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:22:
BTW: Ik heb vandaag voor het eerst ingelogd op Einstein, maar is dit zo achterhaald, of ligt dat nog aan mijn account? een aantal paginas doen het niet, en op het nieuws gedeelte is het nieuwste bericht uit 2005. Das toch al geweest ?? :P

Een keer uit en aanloggen en het was opgelost :)
Wanneer begin jij? Ik dus 1nov, maar heb nog geen toegangscodes van Einstein mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227442

Ben benieuwd hoe dat zit met Ohio... ik ging er een beetje van uit dat de 1 novemberstartenden gewoon 24 november zouden gaan. Maar hierboven lees ik dat het vol zit...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227442 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:21:
Ben benieuwd hoe dat zit met Ohio... ik ging er een beetje van uit dat de 1 novemberstartenden gewoon 24 november zouden gaan. Maar hierboven lees ik dat het vol zit...??
zover ik weet wel ja. Ik heb een insider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14455 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

Wanneer begin jij? Ik dus 1nov, maar heb nog geen toegangscodes van Einstein mogen ontvangen.
Ik heb ze vandaag gehad. Ik begin ook 1 nov. Welke divisie begin je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222797 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:12:
[...]

zover ik weet wel ja. Ik heb een insider ;)
zo zo... toe maar... kun je dan toevallig iets meer dan dit vertellen? >:)
zoals bijvoorbeeld wat er dan gaat gebeuren ipv ohio voorlopig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227442 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:19:
[...]

zo zo... toe maar... kun je dan toevallig iets meer dan dit vertellen? >:)
zoals bijvoorbeeld wat er dan gaat gebeuren ipv ohio voorlopig?
Alleen dat er een borrel komt (ook belangrijk!!), verder niks. Misschien moet ik een hardere tactiek gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja heel goed! maar nu de hamvraag: wat weet jij omtrent ohio en de groep 1 november?
ik heb inmiddels een mailtje uitgedaan om wat meer te weten te komen, maar had gehoopt dat jij al wat meer kon vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222797 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:13:
[...]

Ik heb ze vandaag gehad. Ik begin ook 1 nov. Welke divisie begin je?
Divisie: Software Control begin ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227442 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:50:
ja heel goed! maar nu de hamvraag: wat weet jij omtrent ohio en de groep 1 november?
ik heb inmiddels een mailtje uitgedaan om wat meer te weten te komen, maar had gehoopt dat jij al wat meer kon vertellen.
Ik weet dat de kans heel groot is dat de novemberstarters pas in januari naar Ohio gaan. Maar opzich is dat toch niet zo erg.

@zwikkel
ben je net afgestudeerd of wissel je van baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71269

Volgens is het onzin dat de mensen die in Nov starten pas in Januari gaan! Je hebt tenslotte 2 maanden proeftijd en ze gaan dat niet zomaar met een maand verlengen als ze je ook in nov kunnen sturen....

Bovendien staat de volgende datum al op einstein: 24 november - 15 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat bedacht ik me dus ook! daarom ook de vraag: wat doe je ipv ohio dan voorlopig.. maar ik heb al een mailtje gestuurd naar mn UM, dus ik zal wel antwoord krijgen binnenkort wat de bedoeling is. Ik kan me niet voorstellen dat je al eerder bij een klant wordt gedropped zonder ohiotraject te hebben gehad.... en nog erger: als de opleiding verlengd wordt... hoe zit het dan met de lease auto... :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begin 1Nov voor HT. Al meer mensen een hotelkamer gekregen voor a.s. woensdag en donderdag in Vianen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227442 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:33:
ja dat bedacht ik me dus ook! daarom ook de vraag: wat doe je ipv ohio dan voorlopig.. maar ik heb al een mailtje gestuurd naar mn UM, dus ik zal wel antwoord krijgen binnenkort wat de bedoeling is. Ik kan me niet voorstellen dat je al eerder bij een klant wordt gedropped zonder ohiotraject te hebben gehad.... en nog erger: als de opleiding verlengd wordt... hoe zit het dan met de lease auto... :'( ;)
Nou los van het feit dat ik me uberhaubt niet voor kan stellen dat Ohio pas in januari zal zijn, staat er in je contract dat je na 2 maanden mobiliteitsvergoeding ontvangt, oftewel een leaseauto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 19:31
Mochten er nog vragen zijn over Ohio, Ik zit tot 11 november in Ohio.

Een ongelofelijk toffe ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

@Fatalharry: Ohio is zeker een mooie en intensieve tijd. Al plannen voor het weekend? Washington en New York zijn aanraders!

@Terminator_T100: gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
In je proeftijd krijg je geen leaseauto.
Wel kan je gebruik maken van een huur auto.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222797 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 06:31:
[...]
@zwikkel
ben je net afgestudeerd of wissel je van baan?
Ik maak de grootste carriereswitch ooit volgens mij, van postbode naar software-tester 8)

Wat ik me nog afvraag, ik heb voor de introductiedagen een auto gehuurd. Zou ik dit ook vergoed kunnen krijgen? Is namelijk goedkoper dan een hotel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:29
Hoi hoi,
kan iemand mij de bandbreedte van de functieschalen aangeven?

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fatalharry schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:45:
Mochten er nog vragen zijn over Ohio, Ik zit tot 11 november in Ohio.

Een ongelofelijk toffe ervaring
hoelang is het vliegen? daar ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14455 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:48:
[...]

Ik maak de grootste carriereswitch ooit volgens mij, van postbode naar software-tester 8)

Wat ik me nog afvraag, ik heb voor de introductiedagen een auto gehuurd. Zou ik dit ook vergoed kunnen krijgen? Is namelijk goedkoper dan een hotel :)
ik denk dat er meer uitzonderlijke switches zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71269 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:11:
Volgens is het onzin dat de mensen die in Nov starten pas in Januari gaan! Je hebt tenslotte 2 maanden proeftijd en ze gaan dat niet zomaar met een maand verlengen als ze je ook in nov kunnen sturen....

Bovendien staat de volgende datum al op einstein: 24 november - 15 december
ik denk dat je met volgens, volgens mij bedoelt ;)
en nee, het is geen onzin. Er bestaat een reele kans dat voor de november groep, Ohio pas in januari is. Waarom zou ik het plaatsen als het onzin is? het zal dan idd na je proeftijd zijn. Niet fijn voor hun misschien, maar wel de waarheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JC schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:14:
@Tango Tiger: ik ben in de basisopleiding een paar weken in het hotel van der Valk in Vianen geweest. Stuur me anders een DM of een email :)
Waar kom jij nu vandaan eigenlijk? misschien kunnen we wat afspreken. Ik heb iig ook een hotel, ik weet alleen nog niet welk hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

FreakNL

Well do ya punk?

Bovendien, de basisopleiding is meestal langer dan 2 maanden. Alleen bij Testen is het geloof ik 2 maanden, maar die van IS duurt 2 maanden en 3 weken, en dat is niet eens de langste. Kan dus best dat je in januari nog gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

@real_stu: bedoel je waar ik vandaan kom? Coevorden... en ik werk in Assen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222797 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:06:
Waar kom jij nu vandaan eigenlijk? misschien kunnen we wat afspreken. Ik heb iig ook een hotel, ik weet alleen nog niet welk hotel.
Ik kom uit Gendringen (Achterhoek, tegen duitse grens). Ik ga der maar van uit dat jij ook in van de Valk in Vianen komt. Laat het ff weten als het bekend is, ik ben er vanaf woensdagavond een uur of 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kijk eerst of ik met de auto naar Vianen kan. Lukt dat niet meer omdat ik niet meer over een auto beschik, of omdat het te veel van het goede is ga ik waarsch ook wel een hotel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

jan390 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:49:
Hoi hoi,
kan iemand mij de bandbreedte van de functieschalen aangeven?

Thanx.
Kun je iets specifieker zijn? Wil je euro's zien? of een percentage?
Ben je benieuwd wat je kan gaan verdienen? of gewoon nieuwsgierig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Hallo,

Ik begin ook per 1 december bij Sogeti, nu vroeg ik me af wie er ook die kant op gaan en uit Groningen komen? Volgens mijn unit manager zouden er zowiezo twee mensen moeten zijn :P

Oh jah, en aangezien ik in december begin vermoed ik dat ik met mijn verjaardag (22 februari) in Ohio zit :X

[ Voor 22% gewijzigd door LogiForce op 27-10-2007 15:17 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Hoi hoi,

Euro's is Perfect.

Ik begrijp dat er een P1-P10 schaal is.
Ik zou graag willen zien hoe deze schalen in elkaar zitten.

In de discussies zie ik voornamelijk de YP. Ik zou graag willen weten hoe de bovenste schalen zijn gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136195 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:51:
[...]

Ik kom uit Gendringen (Achterhoek, tegen duitse grens). Ik ga der maar van uit dat jij ook in van de Valk in Vianen komt. Laat het ff weten als het bekend is, ik ben er vanaf woensdagavond een uur of 8.
Ik zit idd ook van woensdag tot vrijdag in het van der Valk hotel. Moeten we de kosten eigenlijk voorschieten?

@zwikkel
Geweldige switch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JC schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:15:
@real_stu: bedoel je waar ik vandaan kom? Coevorden... en ik werk in Assen :)
Ik bedoelde eigenlijk tango tiger, maar ik had een beetje misgequote. My bad! :z
maar jij bent al naar America geweest he? zijn new York en Washington goed te bereiken vanuit Ohio?
Ik wil daar iig zeer zeker heen!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121530

Anoniem: 222797 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:33:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk tango tiger, maar ik had een beetje misgequote. My bad! :z
maar jij bent al naar America geweest he? zijn new York en Washington goed te bereiken vanuit Ohio?
Dat lijkt mij ook top om naar die plekken toe te gaan zou inderdaad ook willen weten of het goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222797 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:03:
[...]

ik denk dat je met volgens, volgens mij bedoelt ;)
en nee, het is geen onzin. Er bestaat een reele kans dat voor de november groep, Ohio pas in januari is. Waarom zou ik het plaatsen als het onzin is? het zal dan idd na je proeftijd zijn. Niet fijn voor hun misschien, maar wel de waarheid!
Ben wel benieuwd hoe je aan deze info komt dan? Een vriend van mij begint in Nov en heeft te horen gekregen gewoon nov te gaan!!! Daarnaast staat het ook gewoon op Einstein....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71269 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:17:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je aan deze info komt dan? Een vriend van mij begint in Nov en heeft te horen gekregen gewoon nov te gaan!!! Daarnaast staat het ook gewoon op Einstein....
We zullen wel zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja hallo... hoop onrust veroorzaken en het dan ineens afdoen met.. we zullen zien.. :?
beeeeeetje raar, vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227442 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:52:
[...]

ja hallo... hoop onrust veroorzaken en het dan ineens afdoen met.. we zullen zien.. :?
Dat snap ik zelf ook niet helemaal, en zie dat je nog niet ben begonnen bij Sogeti, dus vandaar de vraag hoe je aan die info komt!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227442 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:52:
[...]

nee helemaal niet raar. Maar anders wordt het een welles nietes discussie en daar heeft niemand iets aan. Daarbij geef ik alleen aan dat ik dat gehoord heb van iemand die daar werkt en daar ook mee bezig is. Of het dan wel of niet zo zal zijn, dat weet ik niet zeker. En waarom zou je er onrustig van worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht omdat mensen het prettige vinden te weten waar ze aan toe zijn! En daarom lijkt het mij verstandiger geen vage geruchten te verspreiden. Op het intranet staat heel duidelijk dat de groep van 1 november 24 november zal vertrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:53
Om het "wel/niet" verhaal nog complexer te maken:

Het kan voorkomen dat de groep nieuwe mensen te groot is om ze allemaal tergelijkertijd naar Ohio te sturen. Dus het kan voorkomen dat een divisie is een maand later gaat.
Dus het kan best dat die vriend van Wekker wel in november heen gaat, en iemand van een andere divisie in januari.

Nog wat over het hotel als je je BO in Vianen volgt;
Je kan in het van/der valk in Vianen terecht komen. Maar ook in van/der valk in Breukelen, of in een hotel in Asperen, of zelfs in Amersfoort. Het is maar net hoe druk het in de desbetreffende hotels is.
Met andere woorden; zit je in van/der valk Vianen, je hebt mazzel ;)

@ LogiForce: Als je in december begint lijkt het mij aannemelijk dat je dan in januari naar Ohio gaat.

@ real_stu: New York is een aanrader, als je een beetje door rijd is het in 10 á 11 uurtjes te doen. Washington een paar uurtjes minder geloof ik (Ben ik niet geweest, anderen wel).

@ zwikkel: Je huur auto vergoed krijgen ipv je hotel overnachtingen. Dat kan in sommige gevallen, als jij duidelijk aantoonbaar kunt maken dat de hotel kosten hoger zijn dan de kosten voor een huur auto (die je dan wel via sogeti moet huren).

@ Wekker: Voor de desbetreffende mensen die het prettig vinden om te weten waar ze aan toe zijn; Als het duidelijk op intranet staat, dan weten ze dat toch? Zo niet, dan is het aan hun om contact op te nemen met hun UM of een BO coach. Hier in discussie gaan is niet de meest verstandige koers.
En zoals ik al zei, real_stu en rekel_83 kunnen best beide gelijk hebben/krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Nnoitra op 29-10-2007 12:03 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222797 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:27:
Ik zit idd ook van woensdag tot vrijdag in het van der Valk hotel. Moeten we de kosten eigenlijk voorschieten?
Alleen de kosten voor het avondeten moeten we voorschieten en worden tot max 25,- per diner vergoed. Overigens ik heb begrepen dat de intro in pak is. Geldt dit voornamelijk voor de eerste drie dagen of voor de volle twee maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Pak is in principe voor de volle twee maanden i.v.m .een mogelijk intakegesprek. Stropdas kan na de introdagen wel in de auto blijven, zolang die maar binnen 'handbereik' is. Tenminste, zo was het twee jaar geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er wordt in principe wel van je verwacht dat je netjes in pak verschijnt. Het kan namelijk zo zijn dat je plotseling op intake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JC schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:49:
Pak is in principe voor de volle twee maanden i.v.m .een mogelijk intakegesprek. Stropdas kan na de introdagen wel in de auto blijven, zolang die maar binnen 'handbereik' is. Tenminste, zo was het twee jaar geleden ;)
wat wordt precies bedoelt met een intake gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ik heb zo'n hekel aan stropdassen.....

Even over Amerika:
- Wat is nodig voor de duane? ID-kaart is niet genoeg dus ik neem aan een paspoort of is er ook een Visum nodig?
- Ben je verzekerd via Sogeti of dien je de verzekering (reis en dergelijke) zelf af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Laatst online: 02-06 08:29
Je hebt inderdaad een paspoort nodig en geen Visum. Ik zit nu in Ohio en ben gewoon binnen gekomen zonder. En het is ook nadrukkelijk gezegt tijdens de kickof dat het niet nodig is.

Sogeti heeft een reisverzekering voor iedereen. Je moet natuurlijk wel WA verzekerd zijn en je moet even checken of je zorgverzekering ook voorziet in verblijf in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

@real_stu: intake voor een opdracht bij een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongens.. al die dingen staan op einstein en in dit forum, maar vooral dat eerste..
lezen, lezen, lezen... ;)

ik heb na wat contact met sogeti begrepen dat er mensen van de novemberlichting naar ohio zullen gaan. Sluit natuurlijk niet uit dat er véél mensen in de novemberlichting zitten en dat er daarom twee groepen komen waarvan 1 dus later zal gaan.. dat verklaart een hoop. Zoals ik het heb begrepen ga ík in elk geval in november.

@zwikkel: jij zult ook wel in november gaan denk ik (SC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 10:23
Anoniem: 222797 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:33:
Vanuit onze groep zijn we met 12 personen naar New York geweest. Dat was een flinke rit; vrijdagmiddag vertrokken uit Athens, midden in de nacht in het hotel in Newark aangekomen. Zaterdag de hele dag in New York geweest, zondag overdag reden we terug. Het was een enorme trip, maar het absoluut waard. De Ohio-ervaring beperkt zich niet alleen tot Athens. :)

Als je meer info wilt, stuur me maar een PM of snor me op via Einstein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@real_stu
Morgen maar een borrel doen in hotel Vianen? Zou zeggen rond een uur of 10 ergens in de lobby ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Laatst online: 13-05 19:31
Anoniem: 222797 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:00:
[...]

hoelang is het vliegen? daar ben ik benieuwd naar.
Ik ben over Chicago gevlogen, dat was 9 uur vliegen, daarna nog een uurtje met een binnenlandse vlucht.
Goed te doen

En New York: Wij gaan lekker vliegen. Columbus is goed bereikbaar en vandaar is het maar een 2 uur vliegen, zo hebben we 2 hele dagen in NY

[ Voor 19% gewijzigd door Fatalharry op 30-10-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136195 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:43:
@real_stu
Morgen maar een borrel doen in hotel Vianen? Zou zeggen rond een uur of 10 ergens in de lobby ofzo
Dat vind ik een super plan !! :Y)

@Fatalharry
Als ik naar NY ga, dan ook met het vliegtuig!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 222797 op 30-10-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stuur me even je 06 ofzo. Is morgen wel praktisch om wat af te spreken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Weer ontopic: ervaringen met het werken bij Sogeti ;)

Ik werk er nu twee jaar met veel plezier. Van de vijf werkgevers die ik nu heb gehad vind ik dit de beste. Met name de cultuur spreekt me erg aan -> sociaal, motiverend/positief, groei en ontwikkeling (opleidingen!) en een feest op z'n tijd om de successen te vieren! Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een nieuwe werkgever of twijfelen over een gesprek/aanbod: stel je vragen en probeer het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136195 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:24:
[...]

Stuur me anders even een mail op real_stu@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Nemen ze bij Sogeti ook mensen aan met alleen een Havo diploma? Want ik heb mijn CV opgestuurd en had net een voicemail van iemand van sogeti, dus ik neem aan dat ze dat wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ja hoor, als je de test maar haalt. Ik heb zelf ook alleen maar een Havo-diploma, en 7 jaar compleet irrelevante werkervaring, en ik begin op 1 december bij SC.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand trouwens of mobile internet kosten zijn inbegrepen bij het vodafoon abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136195 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:24:
[...]

Ik kan je een of andere manier geen dm sturen, dus je moet me maar even mailen (real_stu@hotmail.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Hoi hoi,

ben ik weer.

Kan iemand mij de bandbreedte in euro's van de hogere schalen P7-p10 doorgeven.
Ben benieuwd waar we over spreken.

please mail: janjansen390@hotmail.com

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 15:09

MicroWhale

The problem is choice

jan390 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:59:
Hoi hoi,

ben ik weer.

Kan iemand mij de bandbreedte in euro's van de hogere schalen P7-p10 doorgeven.
Ben benieuwd waar we over spreken.

please mail: janjansen390@hotmail.com

Thanx
Heb je al antwoorden in €'s gekregen? Lijkt me not-done.

Waarom zit je er eigenlijk zo naar te vissen? Als je wilt weten wat Sogeti je kan bieden, stuur je CV op en ga op gesprek. Weet je meteen precies waar je aan toe bent.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227442 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:28:
jongens.. al die dingen staan op einstein en in dit forum, maar vooral dat eerste..
lezen, lezen, lezen... ;)

ik heb na wat contact met sogeti begrepen dat er mensen van de novemberlichting naar ohio zullen gaan. Sluit natuurlijk niet uit dat er véél mensen in de novemberlichting zitten en dat er daarom twee groepen komen waarvan 1 dus later zal gaan.. dat verklaart een hoop. Zoals ik het heb begrepen ga ík in elk geval in november.

@zwikkel: jij zult ook wel in november gaan denk ik (SC)
Hehe, netjes!

Enige wat ik wel matig vind, is het feit dat ik nog geen toegangscodes van Einstein heb mogen ontvangen, en ook op mijn mail wordt niet gereageerd... Ga zo maar eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 18:39

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Zijn er mensen met ervaringen met het studentenpanel van Sogeti? Zo ja, kun je er iets over vertellen? (ervaringen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Omdat ik vele goede verhalen hoor en lees over Sogeti (vrienden die er aan de slag gaan, artikel in Intermediair, dit forum) en ik bijna klaar ben met mijn studie Informatiekunde heb ik ook een sollicitatie de deur uit gedaan. Binnen een paar minuten werd ik al gebeld of ik langs wilde komen. :)

Wel vind ik het erg lastig te bepalen welke divisie mijn ding zal zijn. Op basis van de beschrijvingen op de site lijken DSE en A&BS erg leuk. Content Engineering spreekt mij aan (doe de Master Content & Knowledge Engineering), en het lijkt mij erg leuk bedrijven te helpen hun content en kennis beter te beheren. Nu gebeurt dat volgens mij in beide divisies wel (bij DSE vooral het CMS deel). Weet iemand waarin deze divisies verschillen? En is het makkelijk om wanneer je er eenmaal zit een beter beeld te krijgen van de divisies en eventueel te switchen?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

@Captain N: switchen tussen divisies is zeker mogelijk. Hoe (makkelijk) dat gaat weet ik niet.
6 november is er een open dag van Sogeti in een aantal Sogeti-kantoren door heel Nederland. Een aanrader? :)

[ Voor 12% gewijzigd door JC op 31-10-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Dat is zeker interessant. Ik heb nu 5 november een afspraak voor zo'n kennismakingsdag met die assessments. Dus eerst maar even aanzien of ik daar überhaupt wel doorheen kom. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 12:26
MrWilliams schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:08:
[...]

Heb je al antwoorden in €'s gekregen? Lijkt me not-done.

Waarom zit je er eigenlijk zo naar te vissen? Als je wilt weten wat Sogeti je kan bieden, stuur je CV op en ga op gesprek. Weet je meteen precies waar je aan toe bent.
Zijn die bandbreedtes zo geheim dan? Volgens mij staan ze ergens op einstein. Die bandbreedtes zeggen imho verder niks, het is je ervaring waarmee je in een functienivo geplaatst wordt. Vooral bij de hogere functies kan je er niet zoveel van zeggen, omdat een deel van je loon volgens mij uit incentive (ipv bonusregeling) bestaat.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230137

Mistraller schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:48:
[...]

Zijn die bandbreedtes zo geheim dan? Volgens mij staan ze ergens op einstein. Die bandbreedtes zeggen imho verder niks, het is je ervaring waarmee je in een functienivo geplaatst wordt. Vooral bij de hogere functies kan je er niet zoveel van zeggen, omdat een deel van je loon volgens mij uit incentive (ipv bonusregeling) bestaat.
Niet zo moeilijk doen. De salarissen zijn prima. Laat meer eens eerst weten hoe goed je wel niet bent. En dan kijken we wel of je het verdient. Zoals al eerder aangegeven, stuur je CV, ga op gesprek en dan weet je meer. Ajax komt nu trouwens op 1-0. Maar dat even ter zijde...

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 230137 op 31-10-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Captain N schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:16:
Omdat ik vele goede verhalen hoor en lees over Sogeti (vrienden die er aan de slag gaan, artikel in Intermediair, dit forum) en ik bijna klaar ben met mijn studie Informatiekunde heb ik ook een sollicitatie de deur uit gedaan. Binnen een paar minuten werd ik al gebeld of ik langs wilde komen. :)

Wel vind ik het erg lastig te bepalen welke divisie mijn ding zal zijn. Op basis van de beschrijvingen op de site lijken DSE en A&BS erg leuk. Content Engineering spreekt mij aan (doe de Master Content & Knowledge Engineering), en het lijkt mij erg leuk bedrijven te helpen hun content en kennis beter te beheren. Nu gebeurt dat volgens mij in beide divisies wel (bij DSE vooral het CMS deel). Weet iemand waarin deze divisies verschillen? En is het makkelijk om wanneer je er eenmaal zit een beter beeld te krijgen van de divisies en eventueel te switchen?
Vaak zitten er raakvlakken tussen divisies, en geraak je soms in opdrachten die bijna binnen een andere divisie zouden passen. Ik zit zelf bij IS, maar heb een klus gedaan waar ook mensen van SC zaten. Overstappen is niet zo spannend. Je krijgt een andere unitmanager, en verder verandert er weinig tot niks. Volgens mij is het de bedoeling dat het "gelijk oversteken" is. Maw je gaat niet ineens meer, of minder verdienen.
Je kan daarnaast op einstein ook de opdrachten van andere divisies inzien, en daar gewoon op reageren als je er iets leuks bij ziet zitten. En als er een match is, dan ga je gewoon die klus in. Op zo'n manier kan je heel makkelijk kennis maken met een andere divisie. Een divisiemeeting van een andere divisie bijwonen zal volgens mij ook geen probleem zijn. Er is alleen één ding wat je dan wel moet onthouden, de actie ligt bij jezelf. Maar dat is hoe Sogeti zowieso in mekaar zit, alles kan, maar het wordt je niet op een presenteerblaadje aangereikt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 230137 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:54:
[...]

Niet zo moeilijk doen. De salarissen zijn prima. Laat meer eens eerst weten hoe goed je wel niet bent. En dan kijken we wel of je het verdient. Zoals al eerder aangegeven, stuur je CV, ga op gesprek en dan weet je meer. Ajax komt nu trouwens op 1-0. Maar dat even ter zijde...
Even afgezien van de €...de nadruk op dit forum ligt inderdaad op de YP's, in die zin ben ik het dus zeker eens met Jan. En ik kan me heel goed voorstellen dat je, als je bv reeds 10 jaar ervaring in de IT hebt, en al wat jaren meedraait als projectmanager, Accountmanager, etc, je gewoon weet dat je in de hogere functiegroepen zult passen. Denk dat je opmerking dus niet zo gepast is.

@Jan390: Het blijft wel een forum, dus vragen om informatie via mail te verschaffen is ook op GoT niet de manier.

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 31-10-2007 21:10 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 07-06 15:09

MicroWhale

The problem is choice

Mistraller schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:48:
[...]

Zijn die bandbreedtes zo geheim dan? Volgens mij staan ze ergens op einstein.
Als het op einstein staat, betekent het niet dat het publieke informatie is. Bovendien voegen bandbreedtes alleen maar ruis toe in een onderhandeling: Het gaat erom dat iemand juist beoordeeld wordt op kennis en ervaring, niet op of hij/zij wel of niet op een bepaald functie- en salarisniveau zit.

In mijn eigen onderhandeling ben ik (achteraf bekeken) dwars door dat model gefietst. Het was waarschijnlijk slechter uitgepakt als ik ervan geweten had.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
MrWilliams schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:29:
[...]

Als het op einstein staat, betekent het niet dat het publieke informatie is. Bovendien voegen bandbreedtes alleen maar ruis toe in een onderhandeling: Het gaat erom dat iemand juist beoordeeld wordt op kennis en ervaring, niet op of hij/zij wel of niet op een bepaald functie- en salarisniveau zit.

In mijn eigen onderhandeling ben ik (achteraf bekeken) dwars door dat model gefietst. Het was waarschijnlijk slechter uitgepakt als ik ervan geweten had.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Maar ik gaf ook al aan dat die bandbreedte weinig tot geen houvast biedt, vanwege de secundaire arbeidsvoorwaarden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ik denk dat je voor je primaire arbeidsvoorwaarde vooral bij jezelf moet zijn.
Wat vind jij dat je waard bent in de huidige markt.

Dit laat ook zien dat je zelf kennis hebt en hoe realistisch je bent.

SUC6!!!

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239174

Anoniem: 71269 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:35:
Wellicht omdat mensen het prettige vinden te weten waar ze aan toe zijn! En daarom lijkt het mij verstandiger geen vage geruchten te verspreiden. Op het intranet staat heel duidelijk dat de groep van 1 november 24 november zal vertrekken...
Toch is het zo dat de groep van 1 Nov wel in Jan 2008 naar Ohio gaat....mijn man werkt sinds 1 Nov 2007 bij Sogeti en omdat het bedrijf niet genoeg tickets kon kopen is er een divisie afgesplitst van de rest en die gaat op 5 Jan 2008 naar Ohio ipv 24 Nov 2007....dus het kan wel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Vandaag langs geweest bij DSE en een aanbieding gekregen. :) Had voor de cijfer- en figuurreeksen, analogiën, en stroomdiagrammen in de capaciteitentest respectievelijk 95, 95, 88 en 99 als score, dus dat zat wel goed. :) Het idee wat ik kreeg van het gesprek was meer dat het een kwestie was van kijken waar je bij past dan echt een gesprek waar je nog hard op afgerekend wordt. Hoe dan ook klonk alles erg goed, dus ik denk dat ik binnenkort mezelf ook officieel een Sogetist mag noemen. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Captain N: alvast congrats :)
Erg mooie score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239372

Ik ben nu aan het afstuderen op de HIO van Avans en heb al veel informatie van Sogeti.
Hier een overzicht van al die info.

- 1950 euro per maand inclusief de eerste 2 maanden
Hoe snel kun je hierin doorgroeien?
- 750 euro mobiliteitsvergoeding
Is er een overzicht/website waarop staat wat de mogelijkheden en voorwaarden zijn?
- leasen op basis van 48/40000
Klopt dit?
- onbeperkt studiebudget
Welke studies heb jij bijv. al gevolgd en zijn deze te volgen tijdens werktijd of is het de bedoeling dat dit in je vrije tijd wordt gedaan.
- eerste 2 maanden basisopleiding waarvan 3 weken Ohio
Hoe zijn deze bevallen?
- Bonusregeling
Wat houdt dit in?
- Flexplan
Hiermee kun je een spaarpotje maken van je brutosalaris waarmee je producten kan kopen.
Hoeveel salaris wordt hier gemiddeld in gedaan?
Wat kun je hier allemaal mee aanschaffen, alleen producten of ook nog iets anders?
- Er moet een soort van OPQ test worden afgelegd
Wat voor soort vragen zijn er te verwachten en zijn er mogelijkheden om dit voor te bereiden?
- Overig
Hoe is de sfeer in het bedrijf en hoe bevalt het jou bij Sogeti?

Bij de info die ik al heb staan nog een aantal vragen, graag zou ik daar wat antwoorden op willen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239372 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:39:

- 750 euro mobiliteitsvergoeding
Is er een overzicht/website waarop staat wat de mogelijkheden en voorwaarden zijn?
Ik begrijp dat je een aanbod hebt gekregen!? Dan mag ik je denk ik feliciteren...
Maar hoe komt jij aan die 750 euro mobiliteitsvergoeding? Die bedraagt momenteel
namelijk minder. Per wanneer geldt jouw aanbieding? Januari 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Effectief kan je 670 besteden van die 750 maar dat is pas 30 keer besproken in dit topic. :P

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik heb momenteel mijn rijbewijs nog niet, dus wil sowieso met de trein gaan reizen om op mijn werk te komen voorlopig. Nu is me iets niet helemaal duidelijk aan die NS Businesscard. In de uitleg op de USB stick die ik kreeg staat dat de kosten die je maakt met die NS Businesscard betaald worden door Sogeti, tenzij het voor privé-gebruik is, dan wordt het ingehouden op je salaris. Echter staat er ook bij dat wanneer je meer dan drie dagen per week van de trein gebruik maakt je beter een abonnement kunt nemen. Maar een abonnement gaat van je mobiliteitsvergoeding af toch? Dan is het (voor de werknemer) toch helemaal niet voordelig als je met de trein dagelijks naar kantoor/de klant moet? :? Of geldt het woon-werk verkeer niet als zakelijke ritten en kun je die kosten dus sowieso niet declareren?

[ Voor 8% gewijzigd door Captain N op 07-11-2007 21:46 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196108

Waarom niet? Of je nou je mobiliteitsbudget gebruikt voor een leaseauto of de trein, dat maakt niet uit...

Woon-werkverkeer is per definitie zakelijk...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 196108 op 07-11-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233894

offtopic:
Fout ingelogd. Oeps.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 233894 op 07-11-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ja, naja, dat is dus een beetje mijn vraag. Je kunt die NS Businesscard gebruiken voor zakelijk gebruik, en dat wordt dan betaald door Sogeti. Gebruik je het voor privé-vervoer, dan wordt het op je loon ingehouden. Maar als het zakelijk gebruik dus uit je mobiliteitsvergoeding wordt vergoed, dan komt het in principe op hetzelfde neer. In beide gevallen gaat het bedrag dat je aan treinkaartjes betaald dan van je totale inkomsten af. Vandaar dus mijn verwarring wie nu voor de kosten opdraait zeg maar. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedenk gewoon dat je per maand 670 euro krijgt om van je huis naar je werk te reizen! En of je die 670 euro nou gebruikt om een auto te leasen of om iedere dag treinkaartjes te kopen, dat maakt in principe niets uit.

Mocht je daarnaast je leaseauto opnbeperkt prive willen gebruiken dan is er nog een bijtelling van 22% (vanaf januari 25%)!

Verder staan de meeste antwoorden wel in dit topic hier!
Maar jij hebt een aanbieding gehad begrijp ik? Welke divisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ja, dat klopt, bij DSE. :)

Alleen nu is het me dus nog steeds niet helemaal duidelijk. Wat ik wel begrijp:

* Je krijgt een basisloon
* Je krijgt een mobiliteitsvergoeding van 670 euro
* Gebruik je die niet of hou je wat over, dan wordt het gewoon uitgekeerd bij je loon
* Je kunt een auto leasen van dat bedrag (die Peugeot 207 bijvoorbeeld)
* Iedereen (ongeacht of je least of niet) krijgt een NS Businesscard

Wat ik niet begrijp:

* Als je een zakelijk kaartje koopt met die NS Businesscard, waar wordt het bedrag dan van betaald? Door Sogeti zelf, of halen ze dat uit je mobiliteitsvergoeding?
* Geldt woon-werk verkeer ook als zakelijk verkeer, of is zakelijk verkeer alleen verkeer tijdens werktijden of woon-werk verkeer naar afwijkende locatie in opdracht van een klant oid?

De reden waarom ik dus hier niet helemaal uit ben is dat in die uitleg van de Businesscard staat dat bij zakelijk gebruik de rekening direct naar Sogeti gaat, en bij privégebruik ook, maar dan berekent Sogeti het door en houdt het in op je salaris. Zou Sogeti dat zakelijk gebruik betalen met jou mobiliteitsvergoeding, dan zouden ze dat onderscheid toch niet hoeven maken? Of ze het nu van je basisloon of mobiliteitsvergoeding afhalen, dan zou je hetzelfde over houden. Daarnaast, als je een leaseauto betaalt met die 670 euro, dan wordt dat gebruikt voor het leasen van de auto bij de leasemaatschappij, maar de tankpas waar je 40.000 kilometer mee mag rijden staat daar los van. En, als ik het goed begrijp, het tanken is dus ook op kosten van Sogeti, en wordt niet ingehouden van je loon/mobiliteitsvergoeding, toch? Vanuit dat perspectief zou het wel logisch zijn dat je dus ook niet op hoeft te draaien voor die treinkaartjes (of het nu vanuit je loon of mobiliteitsvergoeding is). Bovendien kunnen leasers ook gebruik maken van de NS Businesscard, door met de auto naar het station te rijden en daar de trein te pakken. Waarom zou je dat doen als je die kaartjes zelf moet betalen? Oftewel: uit welk potje wordt het gebruik van de NS Businesscard betaald? :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even twee zaken:

Stel dat je kiest voor een leaseauto (bijvoorbeeld de 207): dan kost je dit intotaal 670 euro. Hierbij kost je auto dus bijvoorbeeld 500 euro en je betaald 170 brandstof. Daarnaast is het mogelijk om je lease auto te laten staan en een aantal dagen per weerk met het OV te gaan wat direct door Sogeti wordt betaald (exacte aantal dagen weet ik niet).

Daarnaast kan je er dus voor kiezen geen leaseauto te nemen en wordt het bedrag wat je gebruikt aan ovkosten van je mobiliteitsvergoeding afgehaald. In principe heb je dus gelijk als je zegt dat het niet uitmaakt of het nou van je mobiliteitsvergoeding of salaris wordt afgehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Dus, als ik het goed begrijp, is Sogeti bereid t/m 3 dagen per week (volgens die PDF over de Businesscard) OV-kosten te betalen, en moet jij dus de overige 2 betalen. En 2 losse kaartjes per week zijn vaak duurder dan direct een trajectkaart aan te schaffen, dus is het handiger om in dat geval gewoon een OV-kaart van je mobiliteitsvergoeding aan te schaffen. Nu zeg ik het goed, toch? :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:45:
Dus, als ik het goed begrijp, is Sogeti bereid t/m 3 dagen per week (volgens die PDF over de Businesscard) OV-kosten te betalen, en moet jij dus de overige 2 betalen. En 2 losse kaartjes per week zijn vaak duurder dan direct een trajectkaart aan te schaffen, dus is het handiger om in dat geval gewoon een OV-kaart van je mobiliteitsvergoeding aan te schaffen. Nu zeg ik het goed, toch? :P
Die drie dagen (wat niet 100% zeker of het drie dagen zijn) gelden alleen als je een leaseauto rijdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Hm... ik zie het ja. Je hebt daar dan dus eigenlijk helemaal niks aan als je elke dag van de trein gebruik wilt maken. Het gemak en de korting op de factuur worden aangedragen als de voordelen van een niet-leaser. Maar een OV-kaart met bijbehorende 33.7% korting uit je mobiliteitsvergoeding (het bruto bedrag kun je dan immers als netto gebruiken) lijkt me een stuk gemakkelijker dan steeds losse kaartjes te moeten kopen en zal financieel ook niet veel schelen lijkt me?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:39
Captain N schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:06:
Hm... ik zie het ja. Je hebt daar dan dus eigenlijk helemaal niks aan als je elke dag van de trein gebruik wilt maken. Het gemak en de korting op de factuur worden aangedragen als de voordelen van een niet-leaser. Maar een OV-kaart met bijbehorende 33.7% korting uit je mobiliteitsvergoeding (het bruto bedrag kun je dan immers als netto gebruiken) lijkt me een stuk gemakkelijker dan steeds losse kaartjes te moeten kopen en zal financieel ook niet veel schelen lijkt me?
Klopt, het is zelfs voordeliger voor jou als je elke dag met de trein gaat om een abbo te nemen.
Treinreizen worden namelijk alleen voor 100% door Sogeti betaald (Via de businesscard) voor leaseauto bezitters (die moeten dan wel de auto laten staan).
Voor niet-lease auto bezitters moeten de Businesscard kosten gewoon uit de mobiliteitsvergoeding betaald worden.
Dit heeft te maken met fiscale regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ok, bedankt voor de antwoorden. Nu is dat ook weer duidelijk. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Rukapul schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:26:
zo doen we dit dus niet :)

Op GoT stellen we eisen aan een startpost zoals ook beschreven in Het algemeen beleid. In dit geval is een introductie van het bedrijf, een link naar het vorige topic, wellicht wat achtergrondinformatie zoals de positie op de jaarlijkse populariteitslijstjes, etc., toch wel gewenst.

Vooralsnog gaat het topic gewoon verder in Ervaring werken bij Sogeti tot iemand een goede startpost maakt :)
Gewoon hier verder dus tot iemand een fatsoenlijke startpost maakt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 13-11-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128270

Ik heb een vraagje in verband met een internationale carrière bij Sogeti.

Momenteel volg ik bij Sogeti de Mainframe Academy voor een periode van 2 maand waarna ik als consultant voor System Z aan de slag ga. Nu heb al een hele tijd toekomstplannen om later te wonen en te werken in de USA. Zou er via Sogeti een mogelijkheid bestaan om me in te schakelen als consultant bij Sogeti USA en me op die manier de kans te geven om iets op te bouwen in Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Devilex: ja dat is mogelijk.

Maar hier de 'maren'
- Maar je moet voldoende ervaring hebben om te kunnen gaan, een starter hebben ze daar ook wel in Amerika. Iemand met gemiddelde ervaring misschien ook wel.
- De andere maar is dat er een grote vraag naar jouw expertise moet zijn. Dit heeft onder andere ook te maken met de 'green card' procedure.

Ik heb in het echt meegemaakt dat een Sogeti concullega met gezin en al naar Amerika is verhuist. Hij was (senior) test manager. Dus ja, het is in de praktijk mogelijk.

En een reactie op de rest van alle mensen hier:
Dit is een publiek forum en dit onderwerp wordt gelezen door veel bezoekers. Je bent hier in dit onderwerp ook een uithangbord voor Sogeti. En als ik af en toe het niveau van de reacties lees, dan is dat geen goede reclame :X

Een enthousiaste reactie dat je net gestart bent bij Sogeti is begrijpelijk. Maar de standaard vragen over Einstein, de leaseregelingen e.d. beginnen na 1600 reacties echt wel saai te worden. Van een Sogeti'er wordt ook verwacht zelfstandig te zijn en de zoekfunctie te vinden :P

Discussies over de moderatie, etc. in WI hoort in Werk & Inkomen - Feedbacktopic . Alle reacties mbt het starten van een nieuw topic zijn hier verwijderd zodat het ontopic verder kan gaan :)

[ Voor 38% gewijzigd door een moderator op 23-11-2007 11:55 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128270

Bedankt voor je antwoord Motrax. Ik ga me uiteraard eerst een tijdje verdiepen in system z, vooral in CICS/DB2 dan. Nadien ga ik me eens deftig informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 11:56
Dat "max. drie dagen Businesscard reizen" ligt wat genuanceerder: Als je structureel meer dan drie dagen in de week met het OV reist is het gewoon goedkoper om dat op een abonnement te doen, dat je natuurlijk gewoon uit je mobiliteitsvergoeding kan betalen.

• Rukapul
  • Nu online
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.