Ervaring werken bij Sogeti Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 66.490 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Hey hallo allemaal,

Per 1-10 ga ik over van mijnhuidige wrrkgever naar Sogeti in de functie van Service coordinator in de unit ESE.
Graag hoor ik jullie ervaring over het volgende:

1. Werksfeer
2. Beloning
3. Lease regeling
4. Opleidingsmogelijkheden

ALvast bedankt!!!!!

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:49
TNT78 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:39:
Hey hallo allemaal,

Per 1-10 ga ik over van mijnhuidige wrrkgever naar SOgeti in de functie van Service coordinator in de unit ESE.
Graag hoor ik jullie ervaring over het volgende:

1. Werksfeer
2. Beloning
3. Lease regeling
4. Oleidingsmogelijkheden

ALvast bedankt!!!!!
Had je dit niet beter kunnen vragen voordat je die nieuwe baan aannam? :?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Bij deze nog een hint aan de TS om z'n startpost nog wat in te kleden ;)

Een schat aan informatie is overigens al te vinden in Ervaringen bij ICT dienstverleners .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
De sfeer en alles lijkt me heel erg goed.
Ik zag dat er bij meerdere ICT dienstverleners een zelfde soort post staan.

Wat mijn doel met deze post is om andere ook een beeld van Sogeti te geven.
De verhalen die ik van andere sogetisten hoor is heel erg positief.

Wil dus graag een discussie opgang brengen zodat andere ook een beeld krijgen van dit bedrijf.

Gr TNT78

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 08:38
Ben ook wel benieuwd, ik ga er zelf per 1 september aan de slag als young professional testengineering en heb er veel zin in. Kreeg tijdens de sollicitatiedag echt een postieve indruk, al kan ik het met weinig vergelijken wegens m'n beperkte aantal sollicitaties. Vond de test wel erg lastig, maar heb me er gelukkig doorheen geslagen en nu hopen dat het ook echt gaat bevallen :) Voor de rest dus geen ervaring maar dat komt snel genoeg (aftellen bij m'n huidige werk is begonnen 8) )

[ Voor 12% gewijzigd door Speedy op 20-08-2006 20:40 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 19:52

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Ik ben opzich ook wel benieuwd, ondanks dat ik het zelf binnenkort aan den lijve ga ondervinden. Begin per 1 september ook bij Sogeti (eerste baan binnen de afdeling htc als young professional) en kan je er dus over een tijdje ook meer over vertellen :)

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Begin zelf per 1 oktober bij Sogeti, als Young Professional op de afdeling DSE. Wat ik zo overal hoor ik het allemaal erg goed geregeld, en bevalt het eigenlijk iedereen best goed.
Heb er in ieder geval erg veel zin in, en wie weet zie ik een aantal van jullie nog eens ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
haha BM als je op 2-10 in Vianen ben zien we elkaar zeker ;-)

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Als je 2-10 bedoeld zal ik je wel tegenkomen ja ;-)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Haha lijkt me leuk.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:50

SmartDoDo

Woeptiedoe

Slowchat kan via allerlei wegen, tegenwoordig zelfs via DM. Hou dat dus buiten dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 13:08
TAG_Speedy schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:39:
Ben ook wel benieuwd, ik ga er zelf per 1 september aan de slag als young professional testengineering en heb er veel zin in. Kreeg tijdens de sollicitatiedag echt een postieve indruk, al kan ik het met weinig vergelijken wegens m'n beperkte aantal sollicitaties. Vond de test wel erg lastig, maar heb me er gelukkig doorheen geslagen en nu hopen dat het ook echt gaat bevallen :) Voor de rest dus geen ervaring maar dat komt snel genoeg (aftellen bij m'n huidige werk is begonnen 8) )
Ik heb er ook gesolliciteerd voor dezelfde functie. Leek me ook erg leuk, ik heb alleen vriendelijk bedankt vanwege het uitermate lage salaris; ik zou op jaarbasis 10k bruto minder gaan verdienen dan nu (bij Exact Software).

Ben dus maar verder gaan solliciteren en bij LogicaCMG terecht gekomen, waar ik op jaarbasis ruim 8k bruto meer ga verdienen :9~

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

K-Jay

Klaas Jan

1. Werksfeer
2. Beloning
3. Lease regeling
Ik werk sinds februari als YP testengineer bij Sogeti. Om even op je punten in te gaan:

1. De sfeer is prima. Deuren van alle kamers in Sogeti-kantoren staan altijd open, alles je-jij, gratis frisdrank in automaten, dat soort dingetjes.
Het wij-Sogeti-gevoel wordt er behoorlijk ingehamerd tijdens de basisopleiding. Dat mag ook wel, want na die tijd heb je niet veel meer met Sogeti te maken omdat je bij een klant ingezet wordt, een ander bedrijf met een andere sfeer dus :)

2. Beloning is niet de hoogste in de markt. Wel is het basissalaris onlangs wat verhoogd. Bovendien krijg je elke maand resultaatbonus. Ik ben er iig tevreden mee.

3. Per maand krijg je €600 mobiliteitsvergoeding, waar je o.a. een auto van kan leasen. Ligt het leasebedrag+brandstofkosten boven die 600 dan betaal je zelf bij. Merk/type auto maakt niet uit.

4. In de avonduren worden interne cursussen aangeboden. Er is een erg uitgebreid cursusaanbod. Niet te vergeten de drie weken aan de University of Ohio aan het begin van je basisopleiding :) De basisopleiding heb ik als goed ervaren. Met verdere cursussen heb ik nog te weinig ervaring.

Op www.werkenbijsogeti.nl staat ook nog wel wat info.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 13:08
K-Jay schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:03:
[...]

4. In de avonduren worden interne cursussen aangeboden. Er is een erg uitgebreid cursusaanbod. Niet te vergeten de drie weken aan de University of Ohio aan het begin van je basisopleiding :) De basisopleiding heb ik als goed ervaren. Met verdere cursussen heb ik nog te weinig ervaring.

Oh ja, dat vond ik ook nog zoiets; in de tijd dat je in de USA zit krijg je minder salaris :?

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Dat klopt, dan krijg je het minimum jeugdloon > 23 (ofwel 1392,- bruto). Dat is op zich wel jammer, maar het bedrijf sprak mij zo aan dat ik het voor lief neem. Dat het startsalaris laag is zou best kunnen, echter ik heb totaal geen werkervaring, kom net van school, dus die 8k meer op jaarbasis zou er zowiezo niet in zitten ;) Bij een concurent kreeg ik eenzelfde bedrag min of meer aangeboden (en dan geen vaste lease auto).

@K-Jay, aangezien jij doet wat ik ook ga doen; als je in Amerika bent, zit je daar ook in pak? (is mij verteld dat het tijdens de opleiding wenselijk was dat je in pak verscheen). Heb je verder nog een beetje vrije tijd? Zou graag Cincinatti en Ceder Point willen bezoeken als dat kan, wat zijn jouw ervaringen?

En welke lease maatschappij heeft Sogeti? Ben een beetje voor de fun op directlease aan het kijken, maar zijn die bedragen reeël? Had namelijk een indicatie opgevraagd wat ik netto over zou houden en daar gingen ze bij 600 euro lease uit van een auto van € 20.400, iets wat bij directlease meer richting de 700 lease p.m. gaat voor bv een Polo, een vrij groot verschil. (voor 600 haal je op dl nog niet eens de sloomste diesel Punto met een catalogusprijs van 16995)

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy op 22-08-2006 20:45 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Sogeti heeft op Einstein de leaseprijzen van een aantal maatschappijen staan.
Als aanbieding staat daar een aardig aangeklede (full-spec zover ik kan zien), Renault Clio 1.5 Diesel, voor 570 euro per maand, incl brandstof.

Dat verhaal van in pak komen vind ik ook wel interessant. Ik weet dat de presentaties in amerika netjes in pak moeten, maar ik vernam dat de rest van je basisopleiding in NL ook zo is? Niet dat ik het een probleem vind, maar het zou fijn zijn als ik zou weten of ik 2 oktober in Vianen in pak moet verschijnen, of dat casual ook ok is. Afhankelijk daarvan weet ik hoeveel haast ik moet maken met de aanfschaf daarvan ;) Kan ze natuurlijk ook mailen, maar als iemand hier het weet is dat net zo makkelijk

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 22-08-2006 22:42 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Coor die 600,- kan je inderdaad niks rijden.
Hou rekening met een bijbetaling van ongeveer 150,- wil je iets fatsoenlijks rijden.
DIe 150,- extra gaat van je bruto salatis af (42& betaal je dus niet echt) en daarbij kan je die 150,- weer netto van je bijtelling aftrekken.
Dus al met al is het een goede regeling.

Ikzelf zit te denken aan een colt.
Heb laatst in een toyota verso gereden en zo`n MPV model rijd echt geweldig.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Er is mij gezegd dat het wenselijk was om in pak te verschijnen in Vianen, zat ook met die vraag omdat ik slechts over 1 pak beschik en dat wordt wat weinig voor minimaal 2 maand dus ik moet volgende week nog maar is op stap.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

K-Jay

Klaas Jan

TAG_Speedy schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:25:
@K-Jay, aangezien jij doet wat ik ook ga doen; als je in Amerika bent, zit je daar ook in pak? (is mij verteld dat het tijdens de opleiding wenselijk was dat je in pak verscheen). Heb je verder nog een beetje vrije tijd? Zou graag Cincinatti en Ceder Point willen bezoeken als dat kan, wat zijn jouw ervaringen?
In Vianen is pak wenselijk. In Ohio alleen op vrijdag. Tijdens de eerste of tweede introductiedag in Vianen krijg je een login voor het intranet waar je ook verslagen van Ohiogangers kunt lezen, inclusief hun weekendavonturen :)
Qua leaseauto: ik weet niet of Directlease dezelfde bedragen hanteert. Voor die 600 kun je inderdaad geen Golf oid rijden. Ik rij een Fiat Grande Punto Edizione Prima 1.4 met heel wat opties voor € 615, maar voor leasediscussies is er ook een ander topic geloof ik.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 17:14
K-Jay schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:03:
[...]

Ik werk sinds februari als YP testengineer bij Sogeti. Om even op je punten in te gaan:

1. De sfeer is prima. Deuren van alle kamers in Sogeti-kantoren staan altijd open, alles je-jij, gratis frisdrank in automaten, dat soort dingetjes.
Het wij-Sogeti-gevoel wordt er behoorlijk ingehamerd tijdens de basisopleiding. Dat mag ook wel, want na die tijd heb je niet veel meer met Sogeti te maken omdat je bij een klant ingezet wordt, een ander bedrijf met een andere sfeer dus :)

2. Beloning is niet de hoogste in de markt. Wel is het basissalaris onlangs wat verhoogd. Bovendien krijg je elke maand resultaatbonus. Ik ben er iig tevreden mee.

3. Per maand krijg je €600 mobiliteitsvergoeding, waar je o.a. een auto van kan leasen. Ligt het leasebedrag+brandstofkosten boven die 600 dan betaal je zelf bij. Merk/type auto maakt niet uit.

Ik werk sinds januari bij Sogeti als projectleider en het bevalt prima.

1. mee eens, maar niet echt belangrijk aangezien je toch gedetacheerd wordt en dan dus zo goed als niets met de Sogeti sfeer te maken hebt.
2. Ook mee eens. Ze hanteren een beetje de "Wie het hardst schreeuwt krijgt het meest" principe.
3. Klopt. Loopt iig via ING Lease en .... ik rij zelf geen lease auto en ik zou iedereen adviseren ook niet direct een lease auto te bestellen. De eerste maand zit je bv in OHIO, dus dan heb je niet aan die lease auto lijkt me maar je betaald wel. Tevens zou je opdracht naast de deur kunnen zijn. Dan heb je natuurlijk ook weinig aan een auto. Je krijgt dan die 600 EU bruto op je loon en je hebt geen bijtelling / extra kosten.
4. Cursussen is DE belangrijkste reden om bij Sogeti te gaan werken voor mij en dat hebben ze tot nu toe waargemaakt. Heel groot aanbod, alles is gratis en je hebt geen terugbetaal regeling. Uitstekend dus.

Als extra punt geldt wat bij alle grote bedrijven geldt. Als je iets wilt moet je het ZELF regelen. Er gaat echt niet iemand aan jou vragen of je salarisverhoging wilt. Je bek opentrekken is dus een must om dingen voor elkaar te krijgen.

IIG succes en welkom bij de club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 15:40

Jan Laros

Aerschtuner

Is er iemand die bij Sogeti ervaring heeft met het SAP-werkgebied? Zowel consultants als testers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
voor alle aankomstige YP's bij sogeti

Amerika is echt gaaf! Vooral de cristal en de buffalo wild wings zijn gezellige kroegen op 3x vallen = thuis afstand ;) ook de weekeinden zijn prima, shoppen in de outlet en niagara falls waren mijn uitstapjes.

ps mocht je gaan neem ff contact met mij op, ik wil nog 2 ohio truien hebben ;)

de eerste 2 maanden (proeftijd) kan je nog geen lease auto bestellen, dus de tijd in ohio heb je geen kosten aan lease auto. Als het niet hebben van een auto een erg groot probleem is tijdens de basis opleiding kan je een huur auto krijgen of in een hotel vlak bij het kantoor overnachten.

de intro dagen is verstandig om in pak te komen, er heerst wel een beetje een pakken cultuur bij sogeti. In ohio is alleen vrijdag een pakken dag ivm presentaties. Tijdens de basisopleiding ligt het een beetje aan waar je zit en wat je moet doen. Ik heb nooit een pak gedragen tijdens de basisopleiding, maar was wel representatief gekleed (geen spijkerbroek/t-shirt)

als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het wel :)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 14:53
Welcome to the club! ... hier ook een YP TE. Even ingaan op je vragen:

1. Werksfeer

Die is dik in orde! Ze doen naar mijn mening erg hun best om je een Sogetist te laten voelen zonder vervelende praktijken(brainwashpraktijken ;-)). Dit vond ik erg belangrijk toen ik hier kwam solliciteren. Aan de andere kant, als het goed is zit je altijd bij de klant dus heb je niet zo heel veel met Sogeti meer te maken ...

2. Beloning

Tja, dit is niet heel erg hoog maar redelijk marktconform. Ze hebben het vrij recent een beetje bijgesteld. Er gaan geruchten rond dat dit wederom wordt bijgesteld ... naar boven uiteraard :P. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Sogeti niet gekozen heb voor de beloning. Ik had meedere sollicitaties gedaan waaronder bij LogicaCMG. Echter voelde die bedrijven gewoon niet degelijk aan, met name LCMG niet (no offense btw).

3. Lease regeling

Hmmm tja zie punt 2, niet heel erg spannend. Ik rij er nu een Fiat GP Sport voor + een aantal opties .... ik heb een eigen bijtelling van zo'n €70,- welke ik weer fiscaal kan aftrekken ... dus opzich valt het mee toch? --> DEZE DUS!

4. Oleidingsmogelijkheden

Die zijn zeer goed geregeld, dat was een tweede reden voor mij om bij Sogeti te gaan starten ;-)
Wat betreft de introductie, die is naar mijn mening zeer goed geregeld!! En uiteraard 3 weken naar Ohio... dat is echt da bomb. Veel geleerd, veel gelachen en gefeest! In de weekenden ben ik naar New York geweest (is maar 10 uur rijden, als je tenminste in een keer goed rijdt :P :P) en de outlet stores in de buurt.

En wat betreft de pakkencultuur ... dat valt op zich wel mee... maar zodra je "beschikbaar" bent(en geloof me dat ben je ook tijdens de opleiding) dan kan het zijn dat je a-la-minute naar een klant moet voor een intake gesprek ... das toch lullig als je daar met je nike's en spijkerbroek en je t-shirt aankomt zetten. Daarom verschijn je dus gewoon in pak... maar goed ik snap het probleem ook niet zo erg hoor.
Sogeti is redelijk informeel wat dat betreft. Stel je zou een interne opdracht krijgen dan hoef je dus echt niet in pak te komen!!

Nog meer vragen :P ?

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 23-08-2006 15:21 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

TNT78 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:44:
Ikzelf zit te denken aan een colt.
Ik zou persoonlijk eerder voor een beretta gaan.

laat HK replies voortaan achterwege

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 23-08-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Mooi wat antwoorden! Krijg er steeds meer zin :)
Hoeveel vrije tijd heb je daar in Ohio, is het 40 uur studeren en enkel de avonden/weekeinden of zijn er verder ook nog activiteiten die je met de hele groep georganiseerd doet?
En die huurauto tijdens de opleiding is dus een mogelijkheid? Heb zelf namelijk geen auto en moet er dus een lenen (Enschede - Vianen is een best eind op de fiets ;)), maar blijf het bezwaarlijk vinden. Maar dat zal allemaal wel duidelijk worden in de eerste dagen denk ik?

Die 1.4 Sport is netjes voor 70 euro bijtelling, dan heeft Sogeti toch andere tarieven dan Directlease aangezien ik daar voor die auto 740 euro neer zou moeten leggen. Maar goed dat zie ik wel ter zijner tijd, eerst de proeftijd/opleiding maar eens door zien te komen.

Flickr | Lego collectie

• -Jaap-io
  • Nu online
TAG_Speedy schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:00:
Mooi wat antwoorden! Krijg er steeds meer zin :)
Hoeveel vrije tijd heb je daar in Ohio, is het 40 uur studeren en enkel de avonden/weekeinden of zijn er verder ook nog activiteiten die je met de hele groep georganiseerd doet?
En die huurauto tijdens de opleiding is dus een mogelijkheid? Heb zelf namelijk geen auto en moet er dus een lenen (Enschede - Vianen is een best eind op de fiets ;)), maar blijf het bezwaarlijk vinden. Maar dat zal allemaal wel duidelijk worden in de eerste dagen denk ik?

Die 1.4 Sport is netjes voor 70 euro bijtelling, dan heeft Sogeti toch andere tarieven dan Directlease aangezien ik daar voor die auto 740 euro neer zou moeten leggen. Maar goed dat zie ik wel ter zijner tijd, eerst de proeftijd/opleiding maar eens door zien te komen.
huur auto zal je een beetje slim moeten regelen ;) en er moet geen alternatief zijn, zoals een treinverbinding die er even lang over doet ;) ligt er ook aan waar je je basis opleiding gaat volgen... dat kan namelijk ook den bosch of rotterdam zijn afhankelijk van je devisie.

Ohio is hard werken, maar ook ontzettend veel lol. Overdag ben je van 8 tot 5 aan het werk en je hebt ook nog wat individuele opdrachten die je moet doen. Een van de grote aandachtspunten in het traject is time planning en high preformance teaming. of te wel in korte tijd iedereen zo effectief mogelijk laten werken. Als je dat een beetje onder de knie hebt dan is het prima te doen.. Ik kan me ook herinneren dat wij wel eens met ons team een middag in een coffeeshop gingen werken (zo een als in friends) 's avonds kan je van alles doen... het zal ook wel eens voorkomen dat je nog niet klaar bent en ff doorwerkt. Opzich niet zo erg, want je heb daar behalve je collega's toch niet echt vrienden die je kan opzoeken e.d. en je vriendin/nen uit nederland slapen dan toch al (6 uur tijdsverschil) verder heb je daar ook nog een groot sport centrum en idd veel gezellige GOEDKOPE kroegen. Een pitcher (1,5 liter oid) kost 5 a 6 dollar... en hier in de kroeg betaal ik daar geloof ik 9 euro voor!

• renzo4000
Als je geen auto kunt regelen en er is voldoende treinverkeer dan is het nog niet vervelend hoor! Je mag gewoon de afstand in kilometer decaleren a 19ct.

Pas wel op met dat bier in Amerika, af en toe is het net uilenzeik... ze verkopen daar veel bud light = kinderbier ;-) ...

Je moet idd hard werken, soms iets harder soms iets minder hard. Je hebt voldoende vrije tijd voor het weekend. Je bent namelijk vrijdag om een uur of 13.00 vrij.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Sappie

Sappie

renzo4000 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:24:
Als je geen auto kunt regelen en er is voldoende treinverkeer dan is het nog niet vervelend hoor! Je mag gewoon de afstand in kilometer decaleren a 19ct.
Ik ga dr wel ellendig van worden denk.. moet op en neer van Eindhoven naar Vianen elke dag met behulp van het OV :s Maar goed dat dat maar een paar weekjes duurt :)

Specs | Audioscrobbler

• renzo4000
Sappie schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:41:
[...]

Ik ga dr wel ellendig van worden denk.. moet op en neer van Eindhoven naar Vianen elke dag met behulp van het OV :s Maar goed dat dat maar een paar weekjes duurt :)
Duurt het + 2uur per enkele reis? Kan je geen auto regelen? Dan komt het echt wel goed, ze zullen dan een huurauto voor je regelen OF ze bieden je aan in een hotel te gaan zitten.

• Sappie

Sappie

renzo4000 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:37:
Duurt het + 2uur per enkele reis? Kan je geen auto regelen? Dan komt het echt wel goed, ze zullen dan een huurauto voor je regelen OF ze bieden je aan in een hotel te gaan zitten.
Het zal om en nabij 2 uur duren voor een enkele reis; de aansluiting is niet goed heb ik gemerkt de paar keer dat ik er ben geweest. Probleem is verder dat ik mijn rijbewijs nog steeds niet heb.. was eigenlijk van plan het afgelopen zomer te gaan halen mbv een 10 daagse cursus oid, maar heb teveel vakantie gevierd (laatste lange vakantie he) 8)7

Specs | Audioscrobbler

• phYzar
  • Laatst online: 07:54
1. Werksfeer
2. Beloning
3. Lease regeling

ALvast bedankt!!!!!
Werksfeer:
Tsja, je werkt voor een klant, dus de sfeer hangt niet zo erg van Sogeti af. Ikzelf zit in de Divisie DSE en heb een goeie Unitmanager en leuke collega's dus ik pik de unit/divisie-uitjes graag mee. In Vianen zijn ze wel een beetje op de pakken (jasje/dasje is ook OK), maar in Den Bosch en Rotterdam, de thuisbasissen van ESE / DSE is dat nagenoeg niet zo. Natuurlijk wel als de kans bestaat dat je op intake-gesprek moet, maar dan is een pak logisch.

Beloning:
Matig, veel bonussen die ik liever gewoon in mn vaste loon had gezien. (geen extra hypotheek over bonusbedragen, en wel belasting). Pas inderdaad een aardige correctie van 1666 kaal bruto loon ex bonussen/vakantiegeld naar 1800 ex bonussen/vakantiegeld plus halfjaarlijks 50 - 100 euro vooruit (half bonus half vast loon).

Leaseregeling:
Via ING Car Lease, Lagelanden, of Arval. Je mag alles kiezen, op basis van 40000km/jaar / 48 maanden. Brandstof is eigen keus, maar benzine is duurdere brandstofbijdrage goedkopere auto/belasting (dus redelijk voordelig). Rij zelf een Skoda Fabia 1.4 16v airco/cc/etc voor 610 euro, dus 10 euro bruto zelf bijleggen. (mag je alles voor, onbeperkt prive rijden, zonder extra kosten, binnenland brandstofpas, buitenland declareren)

Opleiding:
alles kan, microsoft/sun-certificaten, interne opleidingen, echt teveel om op te noemen.

En Amerika is echt ongelofelijke ervaring, avonden en weekends zijn vrij (laat je niet opnaaien tot 's avonds doorwerken, pas als je doorhebt wat ze willen dat je doet zie je in dat dat heel efficient kan). De studentenstad waarin je terecht komt is 2/3 vrouw van jonge leeftijd en als je nederlands bent een rondje betaald ben je binnen. Huur voor het weekend met een paar man een auto en leef je uit in Washington DC/ New -York, of rij naar Canada, of ga naar chicago op een wolkenkrabber staan. (tip, niet het panoramadeck daar, kost je veel entree, ga 1 verdieping hoger in het restaurant zitten en bestel koppie koffie, veel goedkoper en zelfde uitzicht)

En het jaarfeest in de Amsterdam ArenA! Nu al iets van 2200 inschrijvingen! :P

//edit
BM schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:41:
Sogeti heeft op Einstein de leaseprijzen van een aantal maatschappijen staan.
Als aanbieding staat daar een aardig aangeklede (full-spec zover ik kan zien), Renault Clio 1.5 Diesel, voor 570 euro per maand, incl brandstof.
Die clio is voor 570 euro erg kaal, zo kaal dat je je raampjes met de han d mag openzwengelen. Aanbieding is trouwens weggehaald voor eentje van 650 euro ofzo die wel _echt_ full spec is

[ Voor 10% gewijzigd door phYzar op 24-08-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Wat is je ervaring met de proeftijd?
Zijn er wel eens mensen waarvan jehoort dat ze er niet doorkomen en zo ja wat is daar dan de rede van?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
TNT78 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:34:
Wat is je ervaring met de proeftijd?
Zijn er wel eens mensen waarvan jehoort dat ze er niet doorkomen en zo ja wat is daar dan de rede van?
In principe gebeurt het niet, echter die proeftijd is er niet voor niets. Er zijn wel gevallen geweest waarbij Sogeti besloten heeft YP's naar huis te sturen omdat ze niet voldoende mee konden komen. Je maakt je toch niet druk he??... Als jij je niet anders(grootser) hebt voor gedaan bij je sollicitatie is er niks aan de hand ... no worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Hahaha druk is denk ik niet het goede woord.
Ik ben iemand die vrij onzeker is over zijn eigen kunnen maar heb ondertussen wel de Nr2 service desk van Nederland neergezet.
Iedereen die ik spreek zegt ook dat het een hele mooie kans voor me is om weer een sprong voorwaarts te maken.

In eerste instantie was ik uitgenodigd voor functioneel beheerder en tijdens het gesprek en naar aanleiding van de test uitslagen werd het Teamleider wat straks in het nieuwe functie huis Service coordinator word.

Al met al weet mijn verstand dat ik me niet druk hoef te maken maar toch het is toch een risico wat ik neem.
Heb een koophuis alleen dus mocht ik er niet door komen heb ik een serieus probleem wat zich uiteraard ook wel oplost.

vandaar dus mijn vraag :-)
Bedankt voor je reactie.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Jan Laros schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:44:
Is er iemand die bij Sogeti ervaring heeft met het SAP-werkgebied? Zowel consultants als testers :).
Niemand die iets over de projecten of de unit kan vertellen? Ik heb een zeer aardige aanbieding gekregen om als SAP Professional aan de slag te gaan, maar weet niet goed hoe Sogeti zich op dit gebied staande weet te houden ten opzichte van de 'Big Boys' op SAP-gebied (zoals Atos Origin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Jan Laros schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:45:
[...]

Niemand die iets over de projecten of de unit kan vertellen? Ik heb een zeer aardige aanbieding gekregen om als SAP Professional aan de slag te gaan, maar weet niet goed hoe Sogeti zich op dit gebied staande weet te houden ten opzichte van de 'Big Boys' op SAP-gebied (zoals Atos Origin).
ik heb zelf geen sap ervaring binnen sogeti, maar ik weet dat ze een tijdje geleden tranciecel opgekocht hebben en naar ik begrepen heb, had dat bedrijf aardig wat sap kennis in huis, en zit die kennis dus nu bij sogeti ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
TNT78 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:22:
Heb een koophuis alleen dus mocht ik er niet door komen heb ik een serieus probleem wat zich uiteraard ook wel oplost.

vandaar dus mijn vraag :-)
Wanneer je wordt aangenomen gaan ze er al vanuit dat alles goed is. De proeftijd is niet zozeer om jezelf te bewijzen, maar meer een stok achter de deur om bij onverwachtse zaken niet aan je vast te zitten. Ik heb wel van een aantal mensen gehoord die niet door de proeftijd kwamen. Meeste van hen met als reden "onprofessioneel gedrag" of "niet bij het bedrijf passen", wat vrij vertaald is voor tijdens de opleiding in amerika jezelf lamzuipen en 's morgens dronken je presentatie houden, desinteresse in de geboden basisopleiding en soortgelijke zaken. Ben je niet zo'n persoon, nog vele jaren in je koophuis gewenst dan :)

//edit

Nog een vermelding waard: Tijdens de introductiedagen regelen ze de kans voor iedereen om vragen te stellen aan alle hoge piefen van Sogeti. Deze komen een uurtje langs je kunt vragen stellen over vanalles en nogwat. Je wordt nergens op aangekeken. Iemand bij onze introductie vroeg: wat is nu een typische sogetist (en dan niet met de standaard 'cultuurwaarden' aankomen, maar gewoon, wat voor karakter). Het antwoord was: Ietwat introvert en flink eigenwijs: Liever mensen die ergens dagen over 'ruziemaken' en dan met de beste oplossing komen dan mensen die binnen 5 minuten de makkelijkste middenweg kiezen :P (en het blijkt na een tijdje best redelijk te kloppen)

[ Voor 27% gewijzigd door phYzar op 28-08-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187160

-Jaap-io schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:22:
[...]

ik heb zelf geen sap ervaring binnen sogeti, maar ik weet dat ze een tijdje geleden tranciecel opgekocht hebben en naar ik begrepen heb, had dat bedrijf aardig wat sap kennis in huis, en zit die kennis dus nu bij sogeti ;)
Dit is dus niet waar, ik kom zelf van Transiciel af en daar was echt niet veel SAP kennis aanwezig, de mensen die dat wel hadden zijn snel weggegaan na de overname...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Anoniem: 187160 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:55:
[...]

Dit is dus niet waar, ik kom zelf van Transiciel af en daar was echt niet veel SAP kennis aanwezig, de mensen die dat wel hadden zijn snel weggegaan na de overname...
dan heb ik het verkeerd begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Heb vandaag mijn ontslag ingediend bij mijn huidige werkgever.
Het grote aftellen kan beginnen.
Toch wel raar om hier weg te gaan hoor. ;(

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Nou voor mij begint het aanstaande vrijdag dan ook echt kreeg ik zojuist bevestigd :)

Weet iemand of en hoe Vianen per OV te bereiken is (het zal vast per bus te bereiken zijn, maar het moet realistisch blijven)? NS geeft geen station en 9292ov geeft aan dat ik daar nooit om 8 uur s'morgens kan zijn vanuit Enschede tenzij ik een overnachting boek in het plaatselijke hotel :P Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, het ligt immers vrij dicht bij Utrecht.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 01:50

SmartDoDo

Woeptiedoe

Volgens 9292ov kost het je 2:22 uur om van Enschede om op 7:49 uur in Vianen te komen. Het enige wat er in Vianen komt is een bus en de Interliner die stopt voor de brug over de Lek. Hoewel het dichtbij Utrecht ligt, heeft het niet zo'n geweldige verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

Dacht al dat ik het zwaar ging hebben, maar voor jou ziet t er nog minder rooskleurig uit TAG_Speedy :P Maar kep er wel zin in :) Ik heb komende vrijdag om 6:08 de trein hier vanuit Eindhoven om op tijd in Vianen te zijn; opstaan is helaas niet mijn sterkste punt.

Binnen welke unit kom jij te werken btw?

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Vreemd dat Vianen zo slecht bereikbaar is met het OV, er zit toch redelijk wat bedrijfigheid.

Ik pak zowiezo de eerste dag de auto van m'n ouders, hopelijk blijf ik de file voor als ik hier om 6.00 weg rijd. Vroeg opstaan vind ik niet zo heel erg, maar ik vrees alleen de file (weinig ervaring wat betreft rijden rond utrecht tijdens de ochtendspits).
Kwa unit doel je op het werkgebied denk ik? Dat viel globaal van Enschede/Utrecht/Amersfoort/Assen werd mij verteld (Unit SM3 stond in m'n contract)

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 29-08-2006 19:37 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

Is inderdaad irritant dat het zo slecht bereikbaar is. Hoop dat er iemand is binnen de nieuwe mensen die ook uit Eindhoven komt en zo vriendelijk is om me mee te laten rijden :)

Met unit bedoel ik de divisie binnen Sogeti; ik zag namelijk dat je aangenomen was als YP test engineering en dan zou het zomaar kunnen dat je (net als ik) ook tot de unit HTC gaat behoren.
edit:
Zie net dat het op het contract 'divisie' wordt genoemd en op de website 'unit', dus vandaar de verwarring denk :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sappie op 29-08-2006 19:40 ]

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Die unit is SM3, divisie Software Control. Die units zijn bij mijn weten opgedeeld op basis van postcode.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Oops sorry sappie dacht dat je 2-10 begon anders had je met mij mee kunnen rijden :(

[ Voor 77% gewijzigd door TNT78 op 29-08-2006 21:05 ]

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Die mensen die binnenkort gaan beginnen of net zijn begonnen bij Sogeti:

Hebben jullie een jaarcontract gekregen of meteen voor onbepaalde tijd met een proeftijd eraan gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
2 maand proeftijd (=opleiding) en daarna voor onbepaalde tijd.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Vast contract en word als proff aangenomen dus geen opleiding haha.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

TNT78 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:26:
Vast contract en word als proff aangenomen dus geen opleiding haha.
Kun je eens een indicatie van je CV/opleidingsniveau/werkervaring geven? Ik wil graag weten wanneer ze je zo'n aanbieding ongeveer doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Jan Laros schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:30:
[...]

Kun je eens een indicatie van je CV/opleidingsniveau/werkervaring geven? Ik wil graag weten wanneer ze je zo'n aanbieding ongeveer doen :).
als je de test haalt ;)

je moet een test doen bij je gesprek. Als je een beetje interessante CV hebt zullen ze je zowiezo op een gesprek uitnodigen :) als je vervolgens ook de intelligentie test haalt dan doen ze vrij snel een aanbieding (althans bij young professionals)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

-Jaap-io schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:06:
[...]

als je de test haalt ;)

je moet een test doen bij je gesprek. Als je een beetje interessante CV hebt zullen ze je zowiezo op een gesprek uitnodigen :) als je vervolgens ook de intelligentie test haalt dan doen ze vrij snel een aanbieding (althans bij young professionals)
De test is het probleem niet. Ik wil weten waar de grens ligt. Wanneer krijg je een aanbieding voor een functie op Professional level voor onbepaalde tijd?

Edit: What the fuck, laat ik het verhaal maar vertellen.

Ik solliciteer half juli op de vacature voor 'Young Professional ERP/SAP'. Ik heb geen afgeronde HBO-opleiding en ook geen relevante IT-ervaring. Ik heb echter wel een mooi portie SAP R/3 gebruikerservaring.

Ik word uitgenodigd op een gesprek en na enig overleg en opnieuw inplannen (tijdgebrek van mijn kant) heb ik een gesprek met de unit manager. Verloopt goed.

Ik krijg een uitnodiging voor de test en een tweede gesprek, mits de test goed afgerond word. Ik haal de test (laagste score 95 % :P ) en in het tweede gesprek gaat het er relaxt aan toe. Twee HR-grieten lullen nog wat tijd vol en uiteindelijk blijkt dat ze me 'rijp genoeg' vinden om het opleidingstraject van 2 maanden over te slaan en direct als Senior SAP Professional aan de slag te gaan. Ik was verbaasd, maar voelde me uiteraard ook gevleid :).

Aanbieding is inmiddels binnen en die is best netjes, ook het contact met de HR-manager(s) en de recruiters is erg positief. Tot dusver maakt Sogeti dus definitely een goede indruk.Ik hb nu nog een andere sollicitatie lopen en moet daar nog een assessment voor afronden, maar Sogeti is in ieder geval gestegen op mijn 'verlanglijstje' :).

[ Voor 52% gewijzigd door Jan Laros op 29-08-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ik heb 8 jaar ervaring.
Ben begonnen als helpdesk medewerker bij AO en daar ben ik geeindigd in een ITIL management functie na 3,5 jaar
Door reoganisatie eruit gegaan en weer als Helpdesk begonnen en ben nu projectleider voor onze afdeling.
Bij mijn huidige werkgever ben ik verantwoordelijkv oor de ideeen wat onze helpdesk tot de Nr2 van nederland heeft gemaakt.

Papiertjes heb ik niet zo veel
ITIL foundations, Prince2 foundations en wat MOUS certificaten en wat middelbare opleiding betreft is het MBO Horeca middle management

Mijn CV is via een medeweker bij Sogeti terecht gekomen.
De test vond ik vrij pittig (ben geen studie wonder ben gewoon goed in mijn vak) en was heel blij dat ik die gehaald heb.

Salaris aanbod was 3400,- (ex alles) wat naar mijn mening aardig markt conform is.

Ik ben aangenomen als Teamleider wat in het nieuwe functiehuis Service Coordinator word.

[ Voor 4% gewijzigd door TNT78 op 29-08-2006 22:22 ]

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

TNT78 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:04:
Oops sorry sappie dacht dat je 2-10 begon anders had je met mij mee kunnen rijden :(
Hehe jammer, maar bedankt :) maar wellicht kan ik nog wat regelen, kan me best vinden in nog een maandje extra vakantie ;)

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Jan Laros schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:09:
[...]

De test is het probleem niet. Ik wil weten waar de grens ligt. Wanneer krijg je een aanbieding voor een functie op Professional level voor onbepaalde tijd?
De grens ligt in je ervaring en opleiding. Als je al enige werk ervaring hebt in het vakgebied en (voor b.v. .NET) een certificaat dan hoef je de basis opleiding al niet meer te doen. Maar je wordt dan niet gelijk als Professional ingezet, maar als Young Professional. Het voordeel is dat je start salaris hoger ligt dan YP's die wel de opleiding volgen.

maar het is wel standaard dat mensen een onbepaalde tijd contract krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
-Jaap-io schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:12:
[...]

De grens ligt in je ervaring en opleiding. Als je al enige werk ervaring hebt in het vakgebied en (voor b.v. .NET) een certificaat dan hoef je de basis opleiding al niet meer te doen. Maar je wordt dan niet gelijk als Professional ingezet, maar als Young Professional. Het voordeel is dat je start salaris hoger ligt dan YP's die wel de opleiding volgen.

maar het is wel standaard dat mensen een onbepaalde tijd contract krijgen.
Er zijn mensen die een jaarcontract krijgen. Meestal vanwege geen passende vooropleiding en weinig (maar wel relevante) ervaring. Door die ervaring stromen ze wel net een stapje hoger (p4) binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:21

wjv

Ben zelf werkzaam geweest bij Sogeti van 2000 (toen nog Iquip) tot en met 2005. Niets te klagen over leuke (programmeer) klussen of de sfeer binnen het bedrijf. Ben alleen weggegaan vanwege de nadruk die op het westen van het land ligt. Na bijna vijf jaar klussen in Utrecht en Amsterdam (vanuit Groningen) werd het hotel leven me iets te veel. Al heb ik de laatste jaren wel meer van huis uit kunnen werken en daar ook goede afspraken over weten te maken. Maar een mooie baan bij de universiteit van Groningen heeft me doen overgaan.

Het (te) lage lease bedrag is altijd een probleem geweest, zeker als je meer dan clio wilt rijden. Over het salaris was ik niet ontevreden, zeker gezien de armoe jaren na 2000 in de IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
@phyzar, dan mag ik dus niet klagen met mijn P6 ;)

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
eerst opdracht is bij een telefoon aanbieder in het schone maastricht.
Ben heel erg benieuwd.

Hoe hebben de nieuwe mensen deze maand de eerste dag van de introductie beleefd?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Net weer terug (die file moet ik nog wel ff aan wennen ... lamme voet van het koppelen :P). Het waren vooral veel presentaties, gelukkig wel erg luchtig gebracht anders was het niet te doen geweest vrees ik. Enorm veel informatie wordt op je afgegooid omtrent het bedrijf, planning, vervoer etc. Wel een beetje op het propaganda achtige af soms ;) Ook leuk dat je je collega's ziet en wat met elkaar kan babbelen, vond het een leuke groep van wat ik zo heb gesproken. YP's en P's door elkaar wat ik ook een pluspunt vond (zo pik je nog is wat op ipv de schoolzaken wat ik gewent ben).
Voor de rest kan ik zeggen, goed verzorgd. Alles was keurig geregeld, onbeperkt drinken (heerlijk die ijskoude Red Bull :9) en ook voor een lunch was gezorgd.

Al met al heb ik een positieve indruk overgehouden aan m'n eerste dag en ga het weekend maar is goed gebruiken om bij te komen. Maandag de 2e dag van de introductie :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
waar kwam je vandaan en hoelang heb je er op gereden?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Enschede, vertrokken om 6.00 aankomst om 7.45
Terug om 17.45 van de parkeerplaats gereden en om 20.00 thuis (met het laatste stuk stevig doorrijden). Op zich valt het nog mee, maar ik vrees voor de volgende week omdat de vrijdag mij wat rustiger lijkt op de weg en omdat de opleidingsdagen om 9.00 starten ipv 8.00. Schiet er niks mee op want dat uur sta ik vast in de file. Maar alles went en wie weet kom ik op een opdracht waar de files me wat gunstiger gezint zijn en blijft het bij deze 5 weken ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Speedy op 01-09-2006 22:45 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
pffffffffff heftig jo en moet je dan nog eten als je thuis komt?
Maar mooi dat de intro bevallen is.
Ik ga zoals ik al eerder zei meteen op opdracht dus ben heel benieuwd.

[ Voor 48% gewijzigd door TNT78 op 02-09-2006 01:44 ]

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Eten moet ik inderdaad ook nog dan. Maar jij hebt geen intro? Er zaten namelijk meerdere professionals bij gisteren die eerst 3 intro dagen hebben en dan op een klus gaan.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ik heb in oktober intro en daarna meteen op opdracht.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 22:01
Als ik zie hoeveel mensen hier net begonnen zijn of op het punt staan te beginnen, en dan de vcacaturelijst bekijk bij Sogeti: zijn jullie niet bang dat dit een grote bel is die binnenkort uit elkaar spat? Zoveel vacatures tegelijk is toch niet echt normaal lijkt me?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Niet alleen Sogeti werft volop, overal zitten ze om mensen te springen (ik had ook gesprekken met meerdere partijen zonder dat ik zelf al actief was gaan solliciteren) en niet alleen in de IT. Gevolg van dat de economie weer aantrekt en bedrijven weer gaan investeren. Er zal vast weer een dip komen, die golfbeweging zit er wel in, maar dat zal pas over enkele jaren zijn en tegen die tijd hoop ik mij voldoende bewezen te hebben om dat ook te overleven ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:00:
Als ik zie hoeveel mensen hier net begonnen zijn of op het punt staan te beginnen, en dan de vcacaturelijst bekijk bij Sogeti: zijn jullie niet bang dat dit een grote bel is die binnenkort uit elkaar spat? Zoveel vacatures tegelijk is toch niet echt normaal lijkt me?
Sogeti is een van de weinige bedrijven die ook toen het minder ging ook is blijven werven.

nu het goed gaat en er weer veel personeel nodig is, houden ze vast aan het principe van kwaliteit en niet kwantiteit. Ze willen wel veel mensen, maar ze zullen de toelatings eisen niet naar beneden bijstellen. Puur om te kwaliteit te kunnen garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Klopt en mocht de IT hier in nederland weer een dip krijgen kunnen ze leunen op het moeder bedrijf Cap Gemini.
1 van de vragen die ik gesteld heb is hoe lang je BV op de bank mag zitten voordat er ontslag voor je aangevraagd werd.
Hier was geen termijn voor (dit was toen ik bij Yaght zat wel anders daar moest je naar 3 maanden bank zitten eruit).
Dit geeft eens te meer aan dat ze als ze emnsen aannemen dat ze daar zo veel vertrouwen in hebben dat die mensen altijd een klus zullen hebben.

De dip die we een paar jaar geleden hebben gehad is naar mijn mening een dip geweest om de kaf van het kooren te scheidenen die dip komt vast nog wel een keer,
Maar wat Tag_speedy zei sluit ik me helemaal bij aan als je goed bent in wat je doet, je 100% inzet em loyaal bent richting je werkgever hoe je eigenlijk nergens bang voor te zijn.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 19:06

Bene

list incomprehension

..en de doorloop is ook stevig bij Sogeti op het moment. Bij de java club lijkt het aantal redelijk stabiel te blijven, ondanks de nieuwe gezichten.

Ik ben zelf begin dit jaar bij Sogeti als professional gestart en ik heb er geen spijt van. Als ik minpunten moet noemen: het is jammer dat je geen vrije dag krijgt voor examens en die drie propagandadagen ben je ook zo weer vergeten. De leaseregeling is een beetje wazig, maar als je in een kleinere auto rijd of eigen vervoer hebt kun je d'r aardig winst op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188093

Jan Laros schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:45:
[...]

Binnen de divisie A&BS zijn een groeiend aantal mensen werkzaam met de nodige kennis en ervaring op het gebied van SAP. Er is momenteel veel gaande om meer mensen te krijgen en de kennis te vergroten. Doelstelling is niet direct om de 'big boys' te beconcurreren, maar meer om met de sterke kanten die we al hebben (testen, architectuur, procesmanagement, implementatie) SAP projecten binnen te halen en tot een goed einde te brengen.

Binnen Sogeti is heel veel kennis en ervaring op het gebied van testen (Software Control). Het ligt dus voor de hand dat we veel kennis en ervaring hebben van de combinatie SAP en Testen. En dat blijkt ook. Niet alleen wordt het veel gevraagd aan Sogeti, maar we werken er intern ook stevig aan om deze aanvragen goed te kunnen honoreren, o.a. door mensen met de juiste kennis en ervaring hiervoor blijvend te alloceren. Met toenemend succes. En aan wie succes heeft wordt ook veel gevraagd; zowel in kwaliteit als kwantiteit. Dat blijkt in de praktijk!

Ik zit zelf hier middenin (testmanager binnen SAP projecten) en kan het weten. Bovendien is het erg leuk werken bij een winning team. Daar kunnen we overigens nog veel goede team members gebruiken. Kennis van SAP en testen is een must. Gelukkig hebben we goede trainingen die daarin voorzien mocht je 1 van beide nog niet hebben. Ik spreek je binnenkort wel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Anoniem: 188093 schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:57:
[...]

Binnen de divisie A&BS zijn een groeiend aantal mensen werkzaam met de nodige kennis en ervaring op het gebied van SAP. Er is momenteel veel gaande om meer mensen te krijgen en de kennis te vergroten. Doelstelling is niet direct om de 'big boys' te beconcurreren, maar meer om met de sterke kanten die we al hebben (testen, architectuur, procesmanagement, implementatie) SAP projecten binnen te halen en tot een goed einde te brengen.

Binnen Sogeti is heel veel kennis en ervaring op het gebied van testen (Software Control). Het ligt dus voor de hand dat we veel kennis en ervaring hebben van de combinatie SAP en Testen. En dat blijkt ook. Niet alleen wordt het veel gevraagd aan Sogeti, maar we werken er intern ook stevig aan om deze aanvragen goed te kunnen honoreren, o.a. door mensen met de juiste kennis en ervaring hiervoor blijvend te alloceren. Met toenemend succes. En aan wie succes heeft wordt ook veel gevraagd; zowel in kwaliteit als kwantiteit. Dat blijkt in de praktijk!

Ik zit zelf hier middenin (testmanager binnen SAP projecten) en kan het weten. Bovendien is het erg leuk werken bij een winning team. Daar kunnen we overigens nog veel goede team members gebruiken. Kennis van SAP en testen is een must. Gelukkig hebben we goede trainingen die daarin voorzien mocht je 1 van beide nog niet hebben. Ik spreek je binnenkort wel, toch?
Ghehe, leuk dat je je hebt geregistreerd om me deze uitleg te geven :).

Ik begrijp dat jij het erg naar je zin hebt bij Sogeti, maar als ik het goed begrijp, ligt de nadruk binnen de A&BS-unit SAP op het testen . Dat wil indirect zeggen dat er weinig echt grote projecten zijn en dus ook relatief weinig klussen waar je als (Young) Professional ervaring op kunt doen door mee te lopen met een ervaren consultant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188093

Jan Laros schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:08:
[...]

Ghehe, leuk dat je je hebt geregistreerd om me deze uitleg te geven :).

Ik begrijp dat jij het erg naar je zin hebt bij Sogeti, maar als ik het goed begrijp, ligt de nadruk binnen de A&BS-unit SAP op het testen . Dat wil indirect zeggen dat er weinig echt grote projecten zijn en dus ook relatief weinig klussen waar je als (Young) Professional ervaring op kunt doen door mee te lopen met een ervaren consultant.
Dat de nadruk op testen ligt kun je uit mijn verhaal opmaken, maar het klopt niet. Slechts een klein deel van de SAP unit houdt zich met testen bezig (een ander deel komt van Software Control, de test-poot). Maar het gaat wel heel goed en er komen steeds meer mensen bij.
Echter, het grootste deel houdt zich 'gewoon' bezig met functionele SAP consultancy. Er zijn vele ervaren mensen die zich binnen grote projecten met SAP bezig houden en minder ervaren collega's goed kunnen ondersteunen.
En ja, ik heb het naar mijn zin bij Sogeti. Er gebeuren veel goede dingen. En heb je zelf goede ideeen? Dan is er alle ruimte om te proberen deze te realiseren.

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Bn we benieuwd hoe de nieuwe mensen de intro ervaren hebben.
Hoe was alles geregeld?
Hoe was de rit er naar toe?
Tot hoe laat duren de dagen?
Heb je al een opdracht?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Klein schopje mag wel he?

Mous XP

• descon
  • Laatst online: 02-05 07:58
Bene schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:26:
..en de doorloop is ook stevig bij Sogeti op het moment. Bij de java club lijkt het aantal redelijk stabiel te blijven, ondanks de nieuwe gezichten.

Ik ben zelf begin dit jaar bij Sogeti als professional gestart en ik heb er geen spijt van. Als ik minpunten moet noemen: het is jammer dat je geen vrije dag krijgt voor examens en die drie propagandadagen ben je ook zo weer vergeten. De leaseregeling is een beetje wazig, maar als je in een kleinere auto rijd of eigen vervoer hebt kun je d'r aardig winst op draaien.
In goede tijden is de doorloop altijd hoog. Het is de makkelijkste manier om promoties te maken en meer salaris te scoren.

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:21

wjv

-Jaap-io schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:02:
[...]

Sogeti is een van de weinige bedrijven die ook toen het minder ging ook is blijven werven.

nu het goed gaat en er weer veel personeel nodig is, houden ze vast aan het principe van kwaliteit en niet kwantiteit. Ze willen wel veel mensen, maar ze zullen de toelatings eisen niet naar beneden bijstellen. Puur om te kwaliteit te kunnen garanderen.
Zover ik weet is wel degelijk een vacature stop geweest bij Sogeti van 2001 t/m 2003, er was zeker geen werving meer. Alleen mensen met voldoende ervaring die rechtstreeks bij een klant geplaatst konden worden werden nog aangenomen, maar dat ging om zeer kleine aantallen.

In die tijd zijn er ook een aantal mensen ontslagen, waaronder een aantal collega's van mij. Dat waren geen leuke tijden eind 2002. Het was op een klus zitten of in aanmerking komen voor ontslag. Ik heb toen maar een klus in Nieuwegein aangenomen, terwijl ik in Groningen woonde.

edit : pin me niet vast op de genoemde jaartallen, deze zijn een indicatie

[ Voor 3% gewijzigd door wjv op 13-09-2006 16:56 ]

• -Jaap-io
  • Nu online
wjv schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:51:
[...]

Zover ik weet is wel degelijk een vacature stop geweest bij Sogeti van 2001 t/m 2003, er was zeker geen werving meer. Alleen mensen met voldoende ervaring die rechtstreeks bij een klant geplaatst konden worden werden nog aangenomen, maar dat ging om zeer kleine aantallen.

In die tijd zijn er ook een aantal mensen ontslagen, waaronder een aantal collega's van mij. Dat waren geen leuke tijden eind 2002. Het was op een klus zitten of in aanmerking komen voor ontslag. Ik heb toen maar een klus in Nieuwegein aangenomen, terwijl ik in Groningen woonde.

edit : pin me niet vast op de genoemde jaartallen, deze zijn een indicatie
dat is iig niet wat ze mij verteld hebben ;)

• Mistraller
  • Laatst online: 01:09
-Jaap-io schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:41:
[...]

dat is iig niet wat ze mij verteld hebben ;)
Je moet maar zo denken, bij veel andere ICT bedrijven zijn er honderden de laan uit gevlogen.

Ik ben in Februari begonnen bij Sogeti. Vooral de flexibiliteit van de arbeidsvoorwaarden, en de interne sfeer, sprak mij aan.
Onlangs mochten we voor alle medewerkers EN klanten taart bestellen, dus er werden die dag zo'n 1500 taarten op 400 locaties in Nederland bezorgd. Maw, je wordt niet vergeten als je op een opdracht zit.
En de regelingen zijn zo opgezet dat ze met een minimum aan regels maximale vrijheid geven. Zo ken ik niet zoveel bedrijven waar je nog alle brandstoffen en alle autotypes mag kiezen, en ook nog bij 3 leasemaatschappijen. Ook kent Sogeti de Flexregeling, een potje waar je bruto geld in kan storten om er netto (door de fiscus goedgekeurde) bestedingen mee te doen. Zo is een groot deel van mijn ADSL verbinding belastingvrij betaald, en zo wordt ook de evt. eigen bijdrage van je leaseauto verrekend. (En zo ook mijn gps ontvanger, carkit, etc :) )

De mobiliteitsvergoeding; de naam zegt het al: Je hoeft niet persé een auto te leasen. Treinen, kilometerdeclaraties kan je er ook uit betalen (of bruto laten uitbetalen). Ik zit er nu al over te denken om mijn huidige bak (Skoda Octavia Elegance) na de leaseperiode over te kopen van de leasemij, en dan de vergoeding anders in te zetten.

Voor alle nieuwe medewerkers in elk geval; Gefeliciteerd, en tot as. Zaterdag in de ArenA!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ja wie gaat er naar de arena zaterdag mss leuk om met de nieuwe sogetisten wat af te spreken en wat te kletsen en ervaringen uit te wisselen?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Wie ohw wie is er op het concert geweest en wat vonden we ervan?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
TNT78 schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:09:
Wie ohw wie is er op het concert geweest en wat vonden we ervan?
Geweest!
Erg goed (ken inmiddels al een aardig aantal sogetisten om genoeg bekenden tegen te komen. En Dries Roelvink is de bom! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
ik was er ook ;)
wat had jij aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Je kon mij herkennen aan een ledlampje met glasvezeldingetjes... 8)7

Afterparty "op de gang" was matig vond ik, die ruimte leent zich er niet zo voor.

AliB met Lady Di was leuk, vonnik...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
MisTraller schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:02:
[...]

Je kon mij herkennen aan een ledlampje met glasvezeldingetjes... 8)7

Afterparty "op de gang" was matig vond ik, die ruimte leent zich er niet zo voor.

AliB met Lady Di was leuk, vonnik...
nee dan heb ik je niet gezien... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ik vond het met zijn alle de vlieger zingen wel heel erg leuk.
Afterparty is meestal niet veel dus ben ik maar gegaan.

Vond het wel heel goed verzorgd en de sfeer zat er goed in.

Al iemand op opdracht en zo ja hoe bevalt het?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
TNT78 schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:28:
Ik vond het met zijn alle de vlieger zingen wel heel erg leuk.
Afterparty is meestal niet veel dus ben ik maar gegaan.

Vond het wel heel goed verzorgd en de sfeer zat er goed in.

Al iemand op opdracht en zo ja hoe bevalt het?
al bijna een jaar ;) ach prima, het is wel zo dat je op opdracht veel minder contact met het bedrijf hebt. Maar volgens mij is dat bij de meeste detacheerders het geval ;) overigens ga ik binnenkort op cursus dus zal ik weer vaker op "kantoor" zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik heb me toch maar even geregistreerd om mijn verhaaltje te vertellen.

Ik heb vanmiddag mijn contract ondertekent en opgestuurd naar Sogeti! :D Ik ga werken als Young Professional Business Solutions op de afdeling A&BS. Ik heb een contract voor onbepaalde tijd, met een proefperiode van 2 maanden.

Ik las dat er meer mensen zijn die 2-10 de introductiedag hebben in Vianen. Dus wie weet treffen we elkaar daar dan :)

Ik heb ook meerdere sollicitaties gedaan afgelopen maand. (o.a. Bij Logica, Atos, Cap en Getronics). Sogeti stond qua cultuur als snel op de eerste plaats bij mij. De indruk die ik tijdens het orienterende gesprek kreeg maakten me erg enthousiast. Die test was bij mij alleen een drama. Ik haalde bij Sogeti 2 onderdelen niet, maar kon een her doen... 2 dagen later bij Capgemini bijna dezelfde test gedaan. Daar haalde ik 1 onderdeel niet, maar de 2 onderdelen die ik bij Sogeti niet had gehaald, haalde ik bij Cap weer wel... Gelukkig wilde Sogeti de resultaten van Cap overnemen en hoefde ik geen her meer te doen bij Sogeti en boden ze me tijdens het vervolggesprek een aanbieding aan!

Heb echt heel erg veel zin om te beginnen! Vooral de trip naar Ohio lijkt me een fantastische ervaring!
Volgens mij vertrek ik zelfs al 5 of 6 oktober naar Ohio. Maar ik las in de arbeidsvoorwaarden dat je eerst de opleiding in Nederland hebt en daarna pas naar Ohio gaat. Volgens mij werd tijdens het vervolggesprek wat ik had gezegd dat ik eerst naar Ohio zou gaan...

Ik ga morgen nog even met zon dame van HR bellen voor een aantal vragen omtrent leaseauto en vervoer in de periode van de opleiding in Nederland. Ik denk dat ik ervoor kies om in een hotel te overnachten die dagen. Vanuit Lochem naar het westen is niet erg fijn in de spitsuren over de A1...
Overigens zit ik qua leaseauto te denken aan een Alfa 147. Hopelijk gaat dat financieel allemaal lukken... Ik wil niet meer dan 150 euro meer gaan betalen voor de auto. Maar ik zal eens op ING Carlease gaan kijken voor bedragen :)

Ik zal dit topic eens in de gaten houden voor verdere reacties!

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Quipers op 19-09-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dr. Quipers schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:33:
Ik heb me toch maar even geregistreerd om mijn verhaaltje te vertellen.

Ik heb vanmiddag mijn contract ondertekent en opgestuurd naar Sogeti! :D Ik ga werken als Young Professional Business Solutions op de afdeling A&BS. Ik heb een contract voor onbepaalde tijd, met een proefperiode van 2 maanden.

Ik las dat er meer mensen zijn die 2-10 de introductiedag hebben in Vianen. Dus wie weet treffen we elkaar daar dan :)

Ik heb ook meerdere sollicitaties gedaan afgelopen maand. (o.a. Bij Logica, Atos, Cap en Getronics). Sogeti stond qua cultuur als snel op de eerste plaats bij mij. De indruk die ik tijdens het orienterende gesprek kreeg maakten me erg enthousiast. Die test was bij mij alleen een drama. Ik haalde bij Sogeti 2 onderdelen niet, maar kon een her doen... 2 dagen later bij Capgemini bijna dezelfde test gedaan. Daar haalde ik 1 onderdeel niet, maar de 2 onderdelen die ik bij Sogeti niet had gehaald, haalde ik bij Cap weer wel... Gelukkig wilde Sogeti de resultaten van Cap overnemen en hoefde ik geen her meer te doen bij Sogeti en boden ze me tijdens het vervolggesprek een aanbieding aan!

Heb echt heel erg veel zin om te beginnen! Vooral de trip naar Ohio lijkt me een fantastische ervaring!
Volgens mij vertrek ik zelfs al 5 of 6 oktober naar Ohio. Maar ik las in de arbeidsvoorwaarden dat je eerst de opleiding in Nederland hebt en daarna pas naar Ohio gaat. Volgens mij werd tijdens het vervolggesprek wat ik had gezegd dat ik eerst naar Ohio zou gaan...

Ik ga morgen nog even met zon dame van HR bellen voor een aantal vragen omtrent leaseauto en vervoer in de periode van de opleiding in Nederland. Ik denk dat ik ervoor kies om in een hotel te overnachten die dagen. Vanuit Lochem naar het westen is niet erg fijn in de spitsuren over de A1...
Overigens zit ik qua leaseauto te denken aan een Alfa 147. Hopelijk gaat dat financieel allemaal lukken... Ik wil niet meer dan 150 euro meer gaan betalen voor de auto. Maar ik zal eens op ING Carlease gaan kijken voor bedragen :)

Ik zal dit topic eens in de gaten houden voor verdere reacties!
Welkom!

Tipje voor je leaseauto; er zijn zeer regelmatig mensen die een kleine auto met een lopend contract aanbieden omdat ze groter willen rijden. Als YP kan je dan lekker goedkoop dat contract overnemen, omdat het immers op oudere prijzen is gebaseerd. In je proeftijd mag je daarnaast nog geen auto bestellen, maar kan je rustig eens de prijzen bekijken. ING carlease is overigens niet voor elke auto het voordeligst.

Misschien kan je met iemand meerijden overigens?

---------------

• Speedy
Succes! Als je inderdaad begin oktober naar Ohio gaat zie ik je daar wel ;)

Vanuit lochum is op zich te doen (ik kom van nog verder de A1 af) als je maar bijtijds weggaat en via Arnhem (A50/A12) scheelt vaak enorm omdat je Hoevelaken omzeilt.

Flickr | Lego collectie

• renzo4000
In mijn sogeti 17 groep zat ook een dame uit Lochem. Voor haar was het een ramp ... 2 uur rijden was normaal ... soms langer ... En wat betreft een alfa 147, dat wordt lastig tenzij je minimaal €100 zelf wil bijleggen. Je moet meer in de klasse peugeot 207, fiat grande punto, renault clio, (sl)opel corsa denken.

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Je moet inderdaad wat bijbetalen.
Echter doe je dit bijbetalen uit je bruto salaris en mag je zo ver ik weet weer netto van je bijtelling aftrekken.
Dus probeer een evenwicht te zoeken tussen bijbetalen en belasting.

Mous XP

• Dr. Quipers
Zo ik heb net een half uur met een HR dame gebabbeld en nog wat dingetjes gevraagd. Ik hoef iig niet in te zitten over de tijd dat ik naar Vianen of Diemen zal moeten voor de opleidingen. Ik krijg sowieso een huurauto in die periode of ik kan ervoor kiezen om in een hotel te overnachten. In een hotel slapen is dan misschien niet eens een slecht idee, omdat je haast gegarandeerd in de file gaat komen als je vanuit Lochem naar het westen moet reizen...

Wat betreft leaseauto is een Alfa 147 niet de goedkoopste nee, maar met die andere merken heb ik eigenlijk helemaal niks... Ik zie mezelf niet in een 207, Clio of Corsa rijden... Misschien nog wel een Astra GTC :P
Ik weet dat jede bijtelling wel weer terugkrijgt, maar dat is dan pas zon 1,5 jaar later he ;) Dus het drukt dan wel aardig op maandelijkse lasten dan als je gelijk een dure bak neemt...
Maar als je gewoon goed en hard werkt kun je binnen 3 jaar stijgen naar een brutosalaris van 3000 euro. Dus ach dan is het ook wel weer te overzien he ;)

Ik heb overigens deze uitvoering in mn hoofd

Afbeeldingslocatie: http://spanish.autoblog.com/images/2006/03/blackline.jpg

O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Quipers op 20-09-2006 14:38 ]

• Mistraller
TNT78 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:41:
Je moet inderdaad wat bijbetalen.
Echter doe je dit bijbetalen uit je bruto salaris en mag je zo ver ik weet weer netto van je bijtelling aftrekken.
Dus probeer een evenwicht te zoeken tussen bijbetalen en belasting.
Dat zou mooi zijn, dat is dubbelop he ;)

aangezien de leaseauto tegenwoordig gewoon op je salarisstrook wordt verrekend, kan je de netto eigen bijdrage niet meer van je bijtelling aftrekken, het staat gewoon niet meer op je jaaropgaaf.
Bij Sogeti bestaat er echter de Flexregeling, een potje met geld waar je brutoloon in kan storten. Uit deze pot betaal je dan het bedrag van de eigen bijdrage, zodat je dus weer gewoon bruto betaald, net als voorgaande jaren.
Het verschil is echter dat je per maand betaalt, zonder achteraf bij te hoeven lappen of te betalen. Het enige wat je nu nog achteraf moet betalen zijn de acceptgiro´s uit leeuwarden... :X
Die flexpot kan je ook nog voor andere zaken benutten, en er is door de fiscus een maximum bedrag gesteld wat je maandelijks mag storten. Zorg dus dat je alle zaken die je bruto wilt betalen, binnen de flex te realiseren is. Zo verreken ik naast de auto ook mijn adsl, en PDA. Als je overigens teveel hebt gestort in een jaar (het is maandelijks bij te stellen) dan wordt het na afloop weer uitbetaald. Je kan in de pot ook bonussen of vakantiedagen storten. Het nadeel van een dergelijke regeling is namelijk dat je sociale voorzieningen ook over een lager loon bepaald worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 20-09-2006 14:43 ]

---------------

• renzo4000
Dr. Quipers schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:35:
Zo ik heb net een half uur met een HR dame gebabbeld en nog wat dingetjes gevraagd. Ik hoef iig niet in te zitten over de tijd dat ik naar Vianen of Diemen zal moeten voor de opleidingen. Ik krijg sowieso een huurauto in die periode of ik kan ervoor kiezen om in een hotel te overnachten. In een hotel slapen is dan misschien niet eens een slecht idee, omdat je haast gegarandeerd in de file gaat komen als je vanuit Lochem naar het westen moet reizen...

Wat betreft leaseauto is een Alfa 147 niet de goedkoopste nee, maar met die andere merken heb ik eigenlijk helemaal niks... Ik zie mezelf niet in een 207, Clio of Corsa rijden... Misschien nog wel een Astra GTC :P
Ik weet dat jede bijtelling wel weer terugkrijgt, maar dat is dan pas zon 1,5 jaar later he ;) Dus het drukt dan wel aardig op maandelijkse lasten dan als je gelijk een dure bak neemt...
Maar als je gewoon goed en hard werkt kun je binnen 3 jaar stijgen naar een brutosalaris van 3000 euro. Dus ach dan is het ook wel weer te overzien he ;)

Ik heb overigens deze uitvoering in mn hoofd

[afbeelding]

O-)
Ik zeg niet dat je het niet kunt rijden, maar ik neem aan dat je een YP bent met een bijbehorend salaris van een YP ;-) ... geloof me jij gaat geen alfa leasen tenzij je een gat in je hand hebt ;-)

Even snel een voorbeeldje(incl brandstof):

Goedkoopste benzine alfa 147: €818 p/m
Goedkoopste benzine fiat GP: €565 p/m

Duurste benzine alfa 147(zoals op de foto?): €911
Duurste benzine fiat GP: €691

De goedkoopste Astra GTC is een 1.4 benzine Cosmo ... en dat wil je echt niet geloof me! ... dan kom je ook al op +/- €700 uit.

Succes!

Ps, tijdens je opleiding zul je met de aanwezige collega's heel veel over leaseauto's ed praten en dan krijg je snel genoeg inzicht dat €600 (INCLUSIEF BRANDSTOF) niet zoveel is ;-)

• -Jaap-io
  • Nu online
ook al gaat dit niet heel specifiek over sogeti maar meer over lease in het algemeen ;)

die alfa's zijn volgens mij ook prima op gas te krijgen wat ze een interessant stuk goedkoper maakt dan benzine ;)

overigens betaal ik minder dan 691 voor de duurste uitvoering Grande Punto (5d. benz.) met extra optie's :D

• Dr. Quipers
renzo4000 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:58:
[...]
Ps, tijdens je opleiding zul je met de aanwezige collega's heel veel over leaseauto's ed praten en dan krijg je snel genoeg inzicht dat €600 (INCLUSIEF BRANDSTOF) niet zoveel is ;-)
Hehe daar ben ik nu al achter ja ;)

Die Alfa op de foto is een Alfa 147 Blackline. Een speciale actie van Alfa met af-fabriek al de nodige optie's. Catalogusprijs van een 1.9 JTD ligt rond de 24500. Benzine uitvoering is 20500 of 21500... Maar ik verwacht dat een diesel een goedkopere leaseprijs heeft dan een benzine aangezien diesel weer goedkoper is aan de pomp ;)

Het is iig een leuk traject dat uitzoeken van een leaseauto... Alle auto's waar ik eventueel interesse in heb zitten allemaal rond de prijs van die Alfa. Maar als dat te duur blijkt te zijn moet ik toch op zoek naar iets anders he ;) Een Suzuki Swift of Mitsubishi Colt zijn ook nog wel leuk bommetjes natuurlijk :P

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:30
MisTraller schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:40:

aangezien de leaseauto tegenwoordig gewoon op je salarisstrook wordt verrekend, kan je de netto eigen bijdrage niet meer van je bijtelling aftrekken, het staat gewoon niet meer op je jaaropgaaf.
Dan heeft Society dat niet goed geregeld, want het is wel degelijk toegestaan om de eigen bijdrage leaseauto van de bijtelling af te trekken (tot het maximum van het bedrag van de bijtelling. De bijtelling kan dus nooit negatief worden).

• renzo4000
Dr. Quipers schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:50:
[...]

Hehe daar ben ik nu al achter ja ;)

Die Alfa op de foto is een Alfa 147 Blackline. Een speciale actie van Alfa met af-fabriek al de nodige optie's. Catalogusprijs van een 1.9 JTD ligt rond de 24500. Benzine uitvoering is 20500 of 21500... Maar ik verwacht dat een diesel een goedkopere leaseprijs heeft dan een benzine aangezien diesel weer goedkoper is aan de pomp ;)

Het is iig een leuk traject dat uitzoeken van een leaseauto... Alle auto's waar ik eventueel interesse in heb zitten allemaal rond de prijs van die Alfa. Maar als dat te duur blijkt te zijn moet ik toch op zoek naar iets anders he ;) Een Suzuki Swift of Mitsubishi Colt zijn ook nog wel leuk bommetjes natuurlijk :P
Ik zal je een ECHT voorbeeld voorrekenen van ons intranet, translease (dus echt prijzen zoals ze zijn!)

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD PROGRESSION 3DR 24.450,00
Lease prijs = 703,49 zonderbrandstof
Brandstof = 181,73 (we hebben een brandstof applicatie die aangehouden wordt)

= € 885,22 P/M
+ je fiscale bijtelling....

consumentenprijs incl btw € 24450
bijtellingspercentage 22 %
eigen bijdrage aan werkgever € 285 per maand heb je hierboven ingevuld.
aan heffing onderworpen bedrag € 1989 bijtellingspercentage x cat.waarde
minus (12 x bijbetaling).
belastingpercentage over de top 41.95 % heb je hierboven ingevuld.
belastingbedrag per jaar € 834 percentage over top x aan
heffing onderworpen bedrag.
belastingbedrag per maand € 70 vorig bedrag gedeeld door 12
totale kosten per maand € 355 vorig bedrag plus
bijbetaling aan werkgever tesamen.

Dus samengevat... €355 ben je netto EXTRA kwijt en dan blijft er minder dan €950over van je netto loon als starter ... je moet het willen ;-)

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.