Ervaring werken bij Sogeti Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 66.739 views sinds 30-01-2008

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:34
renzo4000 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:32:
In mijn sogeti 17 groep zat ook een dame uit Lochem. Voor haar was het een ramp ... 2 uur rijden was normaal
Dat was waarschijnlijk nog net toen de brug bij Deventer nog 2 baans was? Vanmorgen iets minder dan 2 uur over gedaan vanaf Enschede, vanmiddag 1,45 uur (half uurtje naar Lochem). Moet wel zeggen dat ik redelijk doorrijd, maar ook weer niet te (heb maar een simpele 1.3 ;)) en dat er ook wel dagen bij zijn dat je er langer over doet. Hangt er natuurlijk ook wel van af wat je zelf nog redelijk vindt, merk zelf al wel aardig dat m'n nachten vrij kort zijn en kan me voorstellen dat het lekker is om in een hotel om de hoek te zitten.

En die Alfa kan je nog wel even van dromen denk ik als je verder nog wensen hebt, kom zelf al op 100 euro bijbetalen voor een redelijk aangeklede Punto of 207 1.4. Maar dat zul je tijdens de opleiding inderdaad wel merken, die leasewagen is een geliefd gespreksonderwerp :P

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy op 20-09-2006 19:24 ]

Flickr | Lego collectie

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 10:08
dyna18 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:11:
[...]

Dan heeft Society geti dat niet goed geregeld, want het is wel degelijk toegestaan om de eigen bijdrage leaseauto van de bijtelling af te trekken (tot het maximum van het bedrag van de bijtelling. De bijtelling kan dus nooit negatief worden).
eh dat gebeurt hier ook :) de eigenbijdrage wordt van het bruto salaris afgetrokken. bij dat lagere bedrag wordt vervolgens de bijtelling weer opgeteld. komt op hetzelfde neer, alleen in een andere volgorde.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• -Jaap-io
renzo4000 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:39:
[...]

Ik zal je een ECHT voorbeeld voorrekenen van ons intranet, translease (dus echt prijzen zoals ze zijn!)

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD PROGRESSION 3DR 24.450,00
Lease prijs = 703,49 zonderbrandstof
Brandstof = 181,73 (we hebben een brandstof applicatie die aangehouden wordt)

= € 885,22 P/M
+ je fiscale bijtelling....
enz....
overigens is de benzine wel goedkoper :)
ik kon de prijs van de bezinge even niet terug vinden op intranet maar aan de hand van directlease :)
black line 1.6 = 530
brandstof = 334.80
totaal 864.80
catalogus waarde = 20.265

dus veel lagere bijtelling... als nog is de vraag of je het wel moet willen ;)

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Hmmm dan is die Alfa wel erg prijzig zeg :( Iig bedankt voor het rekensommetje!

Eens een beetje rondneuzen op Directlease of er nog wat leuke kleine bakkies zijn waar mijn hartje sneller van gaat kloppen ;)
TAG_Speedy schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:21:
[...]
Maar dat zul je tijdens de opleiding inderdaad wel merken, die leasewagen is een geliefd gespreksonderwerp :P
Hehe ach ja we blijven mannen en gek op auto's he :P

Oja weer een beetje ontopic over Sogeti, maar dan wel met betrekking tot de leaseregeling. Ik vind het wel een groot pluspunt dat je zelfs je privekilometers gereden in het buitenland vergoed krijgt! :D Is zelfs niet een gelimiteerd aantal kilometers. Dus dat betekent dat een weekje surfen in Biaritz gelijk een stuk goedkoper wordt! ;)

• TNT78
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Heb het voor de zekerheid nagezocht en blijkt dat je 3 opties hebt.
1. je rijd met je zakelijke auto minder dan 500Km per jaar prive en heb dan geen bijtelling.
Dit moet je wel kunnen aantonen via een route registratie.

2. Je betaald je eigen bijdrage (EB) via je flex loon en die mag je dan niet aftrekken van je bijtelling(BT).

3. Je betaald je bijtelling netto en dan mag je deze wel van je BT aftrekken.

Waar ik dan benieuwd naar ben wat het aantrekkelijkst is om te doen.
Mij lijkt het dat je zo veel mogelijk netto betaald zodat je ook niet nog eens een heffing van de belastingsienst krijgt.
Maar mss kan iemand die er ervaring mee heeft een volledige berekening hier onder plaatsen.
p.s heb zelf wel hypotheek rente aftrek maar weet niet of ik daar rekening mee moet houden en zo ja hoe.

Zover ik het gezien heb kan je als je beetje auto van formaat wilt rijden word het een Seat Cordoba of een skoda fabia 5 deurs rijden.
Ook is een Mazda 3 nog best te doen.
Verder zag ik dat er een leuke regeling met Toyota (650,- vrij te besteden voor ascesoires of verlaging leaseprijs).

Dus er is best wat mogelijk maar je moet je er goed in verdiepen en mss dat je unit manager je verder kan helpen.

[ Voor 111% gewijzigd door TNT78 op 21-09-2006 00:54 ]

Mous XP

• Dr. Quipers
Ik ben me inmiddels ook eens aan het verdiepen in een 3 deurs Fiat Grande Punto. Best leuk wagentje en met een bijtelling van 100 euro kun je nog een aardige uitvoering rijden ook!

• -Jaap-io
Dr. Quipers schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:00:
Ik ben me inmiddels ook eens aan het verdiepen in een 3 deurs Fiat Grande Punto. Best leuk wagentje en met een bijtelling betaling (neem ik aan?) van 100 euro kun je nog een aardige uitvoering rijden ook!
ik heb de 5 deurs GP emotion 1.4 16v benzine besteld met bijna alle opties (geen leer, geen skydome, geen audiospul e.d.) en hij is nieuw 19.225,- lease incl. brandstof is 681,-
dus dat is best acceptabel. heb nog even naar de 1.9d gekeken, maar die is excl. brandstof 180 euro duurder per maand. incl brandstof nog steeds 80 euro (!) met als extra nadeel dat je bijtelling hoger is en als enige voordeel dat hij op 0-100 1,4 sec sneller is.... dat rechtvaardige voor mij niet die +80 euro p.m.!

• Dr. Quipers
Ik bedoelde idd bijbetaling van 100 euro ja ;)

Ik kijk nu naar een 3-deurs, omdat ik geen 5 deurs nodig heb en een 3-deurs een sportiever uiterlijk heeft.

Ben een beetje op de site van Fiat aan het configureren en vind een 1.4 Starjet 16V Sport wel erg aantrekkelijk! Met wat optie's erbij zit je rond de 18000 euro voor die auto! :D Scheelt toch 7000 euro tov die Alfa!
Ik hoop dat ik snel weer post van Sogeti krijg met inlogcode voor het intranet. Kan ik zelf eens lekker gaan puzzelen met de leaseprijzen en gaan beslissen wat het moet gaan worden.

Ik heb iig komende zaterdag een afspraak bij de Alfa dealer voor een proefrit met de 147 :P

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Hahaha zou je niet eerst eens je proeftijd doorkomen ;-)

Mous XP

Anoniem: 183031

Fijn om te horen dat vrijwel iedereen hier erg tevreden is over Sogeti. Helaas kan ik zelf deze mening niet delen. Ik ben ook op sollicitatiegesprek geweest bij HTC en dit gesprek verliep minder goed.

Het gesprek met twee mensen van Sogeti vond plaats in de kantine. Persoonlijk vond ik de locatie minder gunstig aangezien er twee tafels verder ook mensen in bespreking waren, maar dat terzijde. Door persoonlijke omstandigheden had ik me helaas iets minder goed voor kunnen bereiden waardoor het gesprek door mijn toedoen wat stroef verliep 8)7. Eén persoon heeft zich gedurende het gesprek ongeveer acht keer moeten verontschuldigen omdat hij telefoon kreeg of zelf moest bellen i.v.m. een deadline. De andere (jonge)man werkte twee weken bij Sogeti (Young Professional) en hij wist niet goed wat hij moest vragen waardoor we ook de tijd hebben gehad om de kantine te bestuderen. Ik kreeg de indruk dat hij er voor spek en bonen bij zat en dat het voor hem een leertraject was (en niet meer). De andere man is ongeveer de helft van de tijd aan het telefoneren geweest en de rest van zijn tijd heeft hij aan ons gesprek besteed (zo kwam het helaas over :N).

Aan het eind van het gesprek gaf hij aan dat het niet erg soepel ging en daar had hij helemaal gelijk in. Helaas was ik zelf inmiddels al tot de conclusie gekomen dat ik weinig zin had om met Sogeti verder te gaan en daarom heb ik hem toen bedankt en heb ik hem gezegd dat ik er geen toekomst in zag.

Als ik Sogeti vergelijk met andere detacheerders waar ik op gesprek ben geweest (overigens ook allemaal (deels) in de technische automatisering!!!) dan kwam Sogeti op mij over als "ballerig" waarbij presteren erg belangrijk is (maar dat is mijn persoonlijke eerste indruk die ik van het bedrijf kreeg, ik wil hier natuurlijk niemand ... :)).

Ter info: de overgie sollicatiegesprekken die ik heb gehad verliepen allemaal goed en ik heb daar verschillende mooie aanbiedingen aan over gehouden. Zodra ik binnenkort klaar ben met afstuderen kan ik beginnen met werken.

• Dr. Quipers
TNT78 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:11:
Hahaha zou je niet eerst eens je proeftijd doorkomen ;-)
Hehe... ik verwacht daar geen problemen mee ;)
Ik probeer in de tijd dat ik nu nog vrij ben zoveel mogelijk dingetjes al te regelen en goed voor te bereiden zodat ik straks precies weet wat ik wil en waar ik aan toe ben.

Jammer dat djingelz geen positieve indruk heeft gekregen van Sogeti. Vind het erg treurig dat een sollicitatiegesprek zo heeft moeten verlopen. Dat is voor beide partijen natuurlijk niet prettig.
Overigens kwam Sogeti bij mij juist niet als ballerig en extreem prestatiegericht over... Die indruk kreeg ik meer bij Logica, Cap en Atos. Maar dat hangt denk ik ook weer af met wie je welk gesprek voert over welke functie.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41
Anoniem: 183031 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:45:
Fijn om te horen dat vrijwel iedereen hier erg tevreden is over Sogeti. Helaas kan ik zelf deze mening niet delen. Ik ben ook op sollicitatiegesprek geweest bij HTC en dit gesprek verliep minder goed.

Het gesprek met twee mensen van Sogeti vond plaats in de kantine. Persoonlijk vond ik de locatie minder gunstig aangezien er twee tafels verder ook mensen in bespreking waren, maar dat terzijde. Door persoonlijke omstandigheden had ik me helaas iets minder goed voor kunnen bereiden waardoor het gesprek door mijn toedoen wat stroef verliep 8)7. Eén persoon heeft zich gedurende het gesprek ongeveer acht keer moeten verontschuldigen omdat hij telefoon kreeg of zelf moest bellen i.v.m. een deadline. De andere (jonge)man werkte twee weken bij Sogeti (Young Professional) en hij wist niet goed wat hij moest vragen waardoor we ook de tijd hebben gehad om de kantine te bestuderen. Ik kreeg de indruk dat hij er voor spek en bonen bij zat en dat het voor hem een leertraject was (en niet meer). De andere man is ongeveer de helft van de tijd aan het telefoneren geweest en de rest van zijn tijd heeft hij aan ons gesprek besteed (zo kwam het helaas over :N).

Aan het eind van het gesprek gaf hij aan dat het niet erg soepel ging en daar had hij helemaal gelijk in. Helaas was ik zelf inmiddels al tot de conclusie gekomen dat ik weinig zin had om met Sogeti verder te gaan en daarom heb ik hem toen bedankt en heb ik hem gezegd dat ik er geen toekomst in zag.

Als ik Sogeti vergelijk met andere detacheerders waar ik op gesprek ben geweest (overigens ook allemaal (deels) in de technische automatisering!!!) dan kwam Sogeti op mij over als "ballerig" waarbij presteren erg belangrijk is (maar dat is mijn persoonlijke eerste indruk die ik van het bedrijf kreeg, ik wil hier natuurlijk niemand ... :)).

Ter info: de overgie sollicatiegesprekken die ik heb gehad verliepen allemaal goed en ik heb daar verschillende mooie aanbiedingen aan over gehouden. Zodra ik binnenkort klaar ben met afstuderen kan ik beginnen met werken.
Als Sogetist zijnde vind ik dit ook heel slecht. Een sollicitant behoort alle aandacht te krijgen, een gesprek in de kantine lijkt me uit den boze. Ik geef je in dit geval ook groot gelijk dat je er zo over denkt. Ook jouw eerste indruk is vaak doorslaggevend immers. Gelukkig gaan de meeste gesprekken bij ons heel anders.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Heel erg jammer van je soll gesprek.
Maar toch veel suc6 met je studie gewenst en heel veel plezier in de baan die je wel aanneemt :)

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 12:26
Mijn oren klapperen hier ook een beetje van! Ik kan je vertellen dat de manier waarop jouw sollicitatie gesprek heeft plaatsgevonden incidenteel is geweest. Sogeti gaat normaliter zeer serieus om met kandidaten! ... Jammer dat jij hiervan de dupe bent en daardoor een vekeerd beeld (en terecht) vormt over Sogeti ... Ik hoop dat je inmiddels een leuke werkgever hebt gevonden!

Wat betreft jouw statement over het 'ballerige', dat constateer ik zelf overigens helemaal niet ... daarvoor moet je denk ik eerder bij LogicaCMG en Cap zijn (no offense) maar ik heb het zelf mogen ervaren. Bij Sogeti is het toch meer de 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg cultuur!' ..

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183031

Ik vind het ook jammer dat het zo gelopen is. Maar gelukkig zonder veel gevolgen. En ik geloof je dat dit een incident was, anders zouden er niet zoveel mensen werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
renzo4000 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:09:
Wat betreft jouw statement over het 'ballerige', dat constateer ik zelf overigens helemaal niet ... daarvoor moet je denk ik eerder bij LogicaCMG en Cap zijn (no offense) maar ik heb het zelf mogen ervaren. Bij Sogeti is het toch meer de 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg cultuur!' ..
Dan ben ik dus niet de enige die het gevoel heeft dat de witten boorden cultuur meer geldt bij een Logica en Cap...

Vandaag overigens bevestiging gehad dat alles wat betreft contract rond is! Helaas zat er nog geen inlogcode bij voor het intranet... Dus dan maar ff geduld hebben tot 2 oktober :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Hahaha jammer quipers kan je nog geen auto`s kijken ;-).
Zie je mss wel in Vianen want dan ben ik er ook :).

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
renzo4000 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:09:
Ik denk dat iedere werknemer van welk bedrijf dat zegt over zijn "concurrent". Mooi om te zien op zich wel :) Overigens is er in elk bedrijf een haantjescultuur of een ballerige cultuur, iedereen heeft zijn eigen belangen en wil zo snel mogelijk richting top. Conclusie is dat iedereen wil presteren en zich wil onderscheiden van de andere werknemers. En dat kun je mij niet wijsmaken dat dat niet gebeurd bij Sogeti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169536

Dr. Quipers schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:11:
Dan ben ik dus niet de enige die het gevoel heeft dat de witten boorden cultuur meer geldt bij een Logica en Cap...
[..]
Hebben jullie de logo's van Sogeti en CapGemini weleens vergeleken?? Dat is gewoon dezelfde toko onder een ander ' brand'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Anoniem: 169536 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:29:
[...]

Hebben jullie de logo's van Sogeti en CapGemini weleens vergeleken?? Dat is gewoon dezelfde toko onder een ander ' brand'.
Hehe ja dat wist ik wel ja... Mijn testresultaten, gehaald bij CapGemini, werden ook overgenomen door Sogeti. Het logo van CapGemini is blauw en van Sogeti rood.
Gekscherend werd tijdens het sollicitatiegesprek nog gezegd dat Sogeti de warme (rode) kant is en CapGemini de kille (blauwe) kant ;)

Oja TNT dan moeten we misschien maar ff een borrel drinken na afloop van de eerste dag die we hebben op 2 oktober ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dr. Quipers schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:34:
Gekscherend werd tijdens het sollicitatiegesprek nog gezegd dat Sogeti de warme (rode) kant is en CapGemini de kille (blauwe) kant ;)
Wat vaak ook nog gezegd wordt is dat Sogeti het B-merk van Cap is.. Wat daarvan waar is ;) Ik heb overigens geen ervaringen verder met Sogeti, wel gehoord dat de intake testen erg moeilijk zijn. Ik zou er graag een keer een willen doen op zich. Bij LogicaCMG heb ik een aantal mensen gehoord dat de eerste check bij Sogeti zo raar en moeilijk is qua testing dat niemand van bijvoorbeeld een groep van 10 er door zou komen. Dat werd ook als heel normaal ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
J0YR1D3R schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:38:
[...]

Wat vaak ook nog gezegd wordt is dat Sogeti het B-merk van Cap is.. Wat daarvan waar is ;) Ik heb overigens geen ervaringen verder met Sogeti, wel gehoord dat de intake testen erg moeilijk zijn. Ik zou er graag een keer een willen doen op zich. Bij LogicaCMG heb ik een aantal mensen gehoord dat de eerste check bij Sogeti zo raar en moeilijk is qua testing dat niemand van bijvoorbeeld een groep van 10 er door zou komen. Dat werd ook als heel normaal ervaren.
Alleen wel grappig dat Sogeti het beter doet dan Cap in het vakgebied ;-) ... Zie diverse bladen als Computable ed... maar goed....

Overigens zijn Cap en Sogeti als water en vuur (vandaar rood en blauw :P) ... we zijn een dochteronderneming van de Cap Gemini Group.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-07 10:20
J0YR1D3R schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:38:
Bij LogicaCMG heb ik een aantal mensen gehoord dat de eerste check bij Sogeti zo raar en moeilijk is qua testing dat niemand van bijvoorbeeld een groep van 10 er door zou komen. Dat werd ook als heel normaal ervaren.
Jep, heel normaal. Liever "false-negatives" dan "false-positives". Kwaliteit boven kwantiteit bij het aannemen van mensen :)

(Ik was 1 vd 3 die doorgingen van totaal 5 mensen die ochtend)

[ Voor 6% gewijzigd door phYzar op 22-09-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 12:00

Wok

Dakloos...

Vooropgesteld dat ik zelf geen werknemer ben van Sogeti, Cap of enig andere 'grote' ICT-dienstverlener, wil ik wel graag het volgende opmerken.

Ik zie dat er enige ervaringen worden uitgewisseld met betrekking tot diverse werkgevers in deze branche. Deze zijn afwisselend postitief en negatief. Er is niets mis met het uitwisselen van ervaringen, integendeel :) Ik wil echter wel waarschuwen dat al te negatieve ervaringen niet lukraak her en der geuit moeten worden.

Hoewel er veel partijen actief zijn in de detachering, is deze wereld uiteindelijk heel erg klein. Zeker als je al een paar jaar 'in het vak zit', zul je merken dat, zowel op kantoor bij je werkgever, als bij de klant waar je zit, dat het een kwestie is van 'iedereen kent iedereen', zeker in de managementlagen van de bedrijven.

Ik ben tot een half jaar geleden werkzaam geweest voor een kleine detacheerder. Deze detacheerder heeft echter een aantal dicutabele acties uitgehaald (de fijne details weet ik er niet van), waardoor onder meer ook mijn naam enigszins 'bevlekt' is geraakt. Ik ben nu werkzaam voor een andere detacheerder, maar mijn huidige werkgever heeft het moeilijk gehad om mijn diensten aan klanten te kunnen aanbieden, puur vanwege het feit dat mijn naam reeds in de wereld circuleerde in negatieve sfeer :( Binnenkort begin ik weer bij een klant, waarbij de klant mij de mogelijkheid biedt om mijn naam weer 'te zuiveren', maar ook deze klant kent mijn vorige werkgever en deze klant is daar - op zijn zachtst gezegd - niet echt over te spreken.

Ook het uiten van negatieve gevoelens jegens een (ex)klant of (ex)werkgever, zou ik met beleid doen. Grote kans dat deze partij hier ook weet van krijgt en dan is er een gerede kans dat deze partij op haar beurt ook jouw naam in een kwaad daglicht weet te zetten.

Zoals gezegd. De wereld van de detachering is heel klein en kan heel erg smerig zijn. Ik heb het geluk bij een klein bedrijf te werken, waardoor de interne communicatie ook erg open en transparant is, maar zeker in grote bedrijven is dat niet het geval en je wilt niet weten hoeveel modder er onderling naar elkaar gesmeten wordt (ook intern!).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Helemaal mee eens Wok.
De IT wereld is klein, pas goed op jezelf en probeer een goede naam als je die eenmaal hebt hoog te houden.

Quiper moeten we inderdaad doen ik zou zeggen voeg me toe op MSN dan babbelen we er verder over :D.

Mous XP

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 12:00

Wok

Dakloos...

TNT78 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:44:
Helemaal mee eens Wok.
De IT wereld is klein, pas goed op jezelf en probeer een goede naam als je die eenmaal hebt hoog te houden.
Het sleutelwoord in dezen is: netwerken. En dan dus als werkwoord bedoeld :) Contacten leggen, reputatie opbouwen, etc... Geen wereld als de detachtering waarin je heel snel naar de top kunt komen, maar ook keihard 'op je bek kunt gaan'.

Mijn tip aan alle toekomstige YP's, trainee's, consultants etc... is dan ook: doe waar je goed in bent. Doe jezelf niet beter voor dan je bent en raak bevriend met klanten waarvoor je werkt. Ik durf het zelfs nog sterker te stellen: hoe beter je kunt lullen, hoe verder je kunt komen. Hoe goed je ook bent in je vak; als je sociaal en comminicatief niet sterk bent, zul je het niveau van loonslaaf niet kunnen ontstijgen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• J0YR1D3R
  • Niet online
phYzar schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:52:
[...]

Jep, heel normaal. Liever "false-negatives" dan "false-positives". Kwaliteit boven kwantiteit bij het aannemen van mensen :)

(Ik was 1 vd 3 die doorgingen van totaal 5 mensen die ochtend)
Met het eerste ben ik het 100% eens, maar het vreemde vond ik zelf dat het grootste deel van de mensen (volgens mij iedereen) toch een HBO(+) achtergrond heeft. Dat kan natuurlijk misschien ook wat zeggen over de opleidingen die tegenwoordig in Nederland worden gegeven, zou me niets verbazen..

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ik denk dat het netwerken wel van toepassing is in elke kantoor baan.
Hoe beter je met iedereen op kunt schieten hoe sneller je verder komt.

Mous XP

• phYzar
  • Laatst online: 12-07 10:20
J0YR1D3R schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:37:
Met het eerste ben ik het 100% eens, maar het vreemde vond ik zelf dat het grootste deel van de mensen (volgens mij iedereen) toch een HBO(+) achtergrond heeft. Dat kan natuurlijk misschien ook wat zeggen over de opleidingen die tegenwoordig in Nederland worden gegeven, zou me niets verbazen..
Jouw score van de test wordt vergeleken met de resultaten van een "referentiegroep" van mensen, die bestaat uit 50% HBO- en 50% Universiteitsniveau personen. Doel is een score die bij de beste 50% hoort en als HBO-er loop je dus meer de kans net buiten die groep te vallen.

• Dr. Quipers
Wok schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:45:
[...]
Mijn tip aan alle toekomstige YP's, trainee's, consultants etc... is dan ook: doe waar je goed in bent. Doe jezelf niet beter voor dan je bent en raak bevriend met klanten waarvoor je werkt. Ik durf het zelfs nog sterker te stellen: hoe beter je kunt lullen, hoe verder je kunt komen. Hoe goed je ook bent in je vak; als je sociaal en comminicatief niet sterk bent, zul je het niveau van loonslaaf niet kunnen ontstijgen.
Ik hoor altijd dat een bedrijfskundige informaticus op het sociale vlak sterker is. Dus hopelijk zal dat in mijn voordeel werken :) Tijdens het sollicitatiegesprek werd ook gezegd dat die opleiding in Amerika voor een bedrijfskundige informaticus "peanuts" moest zijn aangezien die toch voor een groot deel al gewend zijn aan de werksituatie
J0YR1D3R schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:37:
[...]

Ik denk dat je tegenwoordig niet bijzonder slim hoeft te zijn om een HBO opleiding af te kunnen ronden... Mijn opleiding (Bedrijfskundige Informatica in Enschede) was eigenlijk te simpel voor woorden. De eisen waren niet vreselijk hoog. Ik denk dat ik daar ook tijdens die capaciteitstesten die ik heb gedaan weer achter ben gekomen. Het intelligentieniveau van mij persoonlijk was net voldoende om er door te komen. Je moet een normscore van 50 halen op 4 afzonderlijke onderdelen om door te gaan. Ik scoorde op de onderdelen achtereensvolgens 49, 50, 50 en 58.
Ik denk dat deze matige scores zeker te maken hebben gehad met het relatief makkelijke programma van mijn opleiding...

Overigens vandaag post gehad met inlogcode ed. Heb nog niet gekeken op het intranet, maar zal zeker dit weekend eens alles qua kosten van de leaseauto op een rij zetten.
De proefrit met een Alfa 147 is goed bevallen vandaag ;)

Oja TNT ik zal je eens toevoegen op MSN. Dan babbelen we verder en spreken we wel wat af voor onze eerste werkdag op 2 oktober :)

Anoniem: 190388

Wat ik me afvraag van Sogeti, hebben ze ook een parkeerplaats staan met auto's van mensen die 'op initiatief van het bedrijf vertrokken zijn' en die ze kwijt moeten? Bij LCMG is dat zo en dan kun je vaak een lopend leasecontract voordelig overnemen. Voordeel is dat je iets meerder betaald voor meestal een iets duurdere auto en niet gelijk 4 jaar aan de auto en het bedrijf vastzit. Weet iemand of Sogeti dit heeft?

• Dr. Quipers
Anoniem: 190388 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:19:
Wat ik me afvraag van Sogeti, hebben ze ook een parkeerplaats staan met auto's van mensen die 'op initiatief van het bedrijf vertrokken zijn' en die ze kwijt moeten? Bij LCMG is dat zo en dan kun je vaak een lopend leasecontract voordelig overnemen. Voordeel is dat je iets meerder betaald voor meestal een iets duurdere auto en niet gelijk 4 jaar aan de auto en het bedrijf vastzit. Weet iemand of Sogeti dit heeft?
Volgens mij heb ik dat iemand die bij Sogeti werkt dat al horen zeggen in dit topic dat dat ook bij Sogeti het geval is... Maar hoe je dat regelt weet ik ook nog niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Quipers op 23-09-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Je kunt in je lease contract meenemen dat je de auto vervroegt kunt inliveren bij BV uit dienst gaan.
Heb je dat niet zit je dus 4 jaar aan de auto vast of je moet via het intranet (onderdeel prikbord) je auto aanbieden en hopen dat iemand die overneemt.

Leuk Quipers ik zie je add verzoek vanzelf voorbij komen :-).

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-06 16:10

Eijkb

Zo.

TNT78 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:19:
Ik denk dat het netwerken wel van toepassing is in elke kantoor baan.
Hoe beter je met iedereen op kunt schieten hoe sneller je verder komt.
Ben oud medewerker van Sogeti (ooit begonnen bij Twinsoft). Het netwerken bij Sogeti is net als bij iedere detacheerder belangrijk inderdaad. Als je niet redelijk vaak contact had met je aanspreekpunten op kantoor om jezelf te promoten werd je "vergeten". Dat is iets te negatief voorgesteld maar wel gedeeltelijk realiteit. Persoonlijk ben ik technisch aangelegd en heb ik het niet zo op netwerken. Ze moeten uit mijn werk maar zien of dat ik de moeite waard ben. Die instelling werkt dus niet. Daarnaast moet je vooruit, ook al ben je tevreden met je huidige inzet / niveau e.d. Blijven plakken op een niveau is not done en leidt tot slechte beoordelingen. Ik had toendertijd een inzet in het buitenland (Belgie), incl huis en buitenlandtoeslagen. Na deze inzet, die prima verlopen is, heb ik aangegeven dat ik wel in was voor nog een inzet in Belgie (welke ook mogelijk was). Nooit iets van gehoord (ook omdat ik zelf niet al te veel initiatief nam om iets te horen) en pas toen ik aangaf weg te willen werd er van alles beloofd / geregeld.

Toch een leuke tijd gehad, sommige oud collega's werken nog steeds bij Sogeti en sommige zijn na mij ook vertrokken om als bv. freelancer door te gaan of bij een ander bedrijf in dienst te treden. Met een klein aantal nog steeds contact. Echter, als je geen "snelle jelle" bent, dan kan je best bij Sogeti werken maar moet je genoegen nemen met het feit dat je (soms mindere) collega's met een grote bek alle aandacht krijgen. Zo werkt het overigens bij meer bedrijven.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Nou ik ben er qua leaseauto voor 99% zeker wel uit! Het gaat toch maar een Fiat worden... Die Alfa wordt toch wel erg duur... Er moet ook iets te dromen over blijven he ;) Het gaat hoogstwaarschijnlijk deze worden:

Fiat Grande Punto 1.4 Starjet 16V Sport.

Dan heb je super sportieve bolide en met nog een aantal optie's kost die auto je 75 euro extra! Plus een catalogusprijs van 17000 euro. Dus dan valt de bijtelling ook reuze mee!

Nu alleen nog een keer een proefritje maken in zo'n 1.4. Ik heb nl. geen flauw idee of een Fiat een beetje fatsoenlijk rijdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Dr. Quipers schreef op zondag 24 september 2006 @ 15:48:
Nou ik ben er qua leaseauto voor 99% zeker wel uit! Het gaat toch maar een Fiat worden... Die Alfa wordt toch wel erg duur... Er moet ook iets te dromen over blijven he ;) Het gaat hoogstwaarschijnlijk deze worden:

Dan heb je super sportieve bolide en met nog een aantal optie's kost die auto je 75 euro extra! Plus een catalogusprijs van 17000 euro. Dus dan valt de bijtelling ook reuze mee!

Nu alleen nog een keer een proefritje maken in zo'n 1.4. Ik heb nl. geen flauw idee of een Fiat een beetje fatsoenlijk rijdt :P
ik heb altijd in (oude) volvo's gereden (duh) en ik moet zeggen dat ik positief verbaasd was over het convort en rijgedrag van de GP :) maar het is zeker aan te raden om te proefrijden is leuk en leerzaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dr. Quipers schreef op zondag 24 september 2006 @ 15:48:

Hey Collega!

Een goede keus om voor de Fiat GP te gaan, ik heb er zelf ook een ;-)

Neem ook ff een kijkje op het Grandepunto forum: http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/viewtopic.php?t=741

Als er vragen zijn hoor ik het graag! (zowel over Sogeti en de auto natuurlijk ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Haha dat forum is handig! Ik ben van plan exact dezelfde te nemen als op die foto. Ook een zwarte met getinte zijruiten en de hele mikmak! Ik had ook die oranje bekleding in mn hoofd :D

*edit*

Zie ik het nou goed Renzo dat die zwarte GP 1.4 Sport op die foto's jouw auto is?
Dan zouden we dus exact dezelfde auto rijden straks :P

[ Voor 28% gewijzigd door Dr. Quipers op 25-09-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dr. Quipers schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:48:
Haha dat forum is handig! Ik ben van plan exact dezelfde te nemen als op die foto. Ook een zwarte met getinte zijruiten en de hele mikmak! Ik had ook die oranje bekleding in mn hoofd :D

*edit*

Zie ik het nou goed Renzo dat die zwarte GP 1.4 Sport op die foto's jouw auto is?
Dan zouden we dus exact dezelfde auto rijden straks :P
Dat zie je idd goed ;-) vandaar ook die link :P ... Zet anders ff je direct messaging aan onder 'My React' ... dit is een beetje slowchat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
renzo4000 schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:38:
[...]

Dat zie je idd goed ;-) vandaar ook die link :P ... Zet anders ff je direct messaging aan onder 'My React' ... dit is een beetje slowchat zo.
Ik heb alleen geen idee waar ik dat Direct Messaging kan vinden...

Ik zit nu met TNT een beetje te ouwehoeren op MSN en die heeft volgens mij ook inmiddels een sterke voorkeur voor een GP 1.4 Sport :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 20:34
Boel GP rijders bij Sogeti straks ;) Heb zelf ook de GP Sport op het oog, misschien kan ik je nog even wat vragen Renzo. Kan je alleen geen berichtje sturen via Direct Message (zal wel wat fout doen :?)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
TAG_Speedy schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:50:
Boel GP rijders bij Sogeti straks ;) Heb zelf ook de GP Sport op het oog, misschien kan ik je nog even wat vragen Renzo. Kan je alleen geen berichtje sturen via Direct Message (zal wel wat fout doen :?)
Whoeps was vergeten vinkje aan te zetten :P ... nu werkt het wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
TNT78 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:45:
Heb het voor de zekerheid nagezocht en blijkt dat je 3 opties hebt.
1. je rijd met je zakelijke auto minder dan 500Km per jaar prive en heb dan geen bijtelling.
Dit moet je wel kunnen aantonen via een route registratie.

2. Je betaald je eigen bijdrage (EB) via je flex loon en die mag je dan niet aftrekken van je bijtelling(BT).

3. Je betaald je bijtelling netto en dan mag je deze wel van je BT aftrekken.
Ik heb het voor de zekerheid nog eens nagevraagd bij Salaris & Mobiliteit:
Puntje 3 is NIET mogelijk.

Als je er NIET voor kiest om je flexpot te vullen met brutoloon, en daar je EB van te betalen, dan kan je de netto betaalde EB niet meer verrekenen. (en aangezien de bijtelling niet meer voorkomt op de loonaangifte 2006 IMHO, kan je dit ook niet meer achteraf)
Anders zou iedereen daar wel voor kiezen, aangezien je dan een grotere flexpot kan opbouwen. Fiscaal gunstig is dus om je EB niet groter te laten zijn dan de maximale maandelijkse flexruimte.

Wat betreft flexbestedingen; ik kan nu bv de vaccinaties voor de vakantie van mij én mijn partner flexen. Is toch weer 70 euro voordeel :)

Dus neem een auto die bij je salaris past. Vroeg of laat krijg je anders toch spijt van je keuze. Als je ineens dat éne huis niet kan kopen omdat je een te dure auto hebt gekozen is toch wel zuur.

---------------

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ik denk dat je punt 3 verkeerd leest.
Met punt 3 bedoel ik dus dat je de EB compleet uit je eigen zak betaald en je flex ruimte dus NIET aanspreekt.
Een voorbeeld:

Je verdiend 3000,- bruto waar je ongeveer 2000.- netto van overhoud.
Van die 2000.- betaal je 150,- in de maand aan bijtelling waardoor je nog 1850,- netto overhoud.
Deze 150,- die je netto betaald hebt mag je van je bijtelling aftrekken.
Bv een auto van 20.000 en daar 22% van op jaarbasis is 4400 op jaarbasis dus 366.- per maand.
Van deze 366,- mag je de 150.- aftrekken waardoor je nog maar 216.- in de maand aan bijtelling hebt die bruto is en 150.- netto betaald.

Dit inderdaad de meest intresante optie als je een koophuis hebt of wil gaan kopen zodat je straks niet met je bruto salaris zit wat te laag is.

Mous XP

• Mistraller
TNT78 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:16:
Ik denk dat je punt 3 verkeerd leest.
Met punt 3 bedoel ik dus dat je de EB compleet uit je eigen zak betaald en je flex ruimte dus NIET aanspreekt.
Een voorbeeld:

Je verdiend 3000,- bruto waar je ongeveer 2000.- netto van overhoud.
Van die 2000.- betaal je 150,- in de maand aan bijtelling waardoor je nog 1850,- netto overhoud.
Deze 150,- die je netto betaald hebt mag je van je bijtelling aftrekken.
Bv een auto van 20.000 en daar 22% van op jaarbasis is 4400 op jaarbasis dus 366.- per maand.
Van deze 366,- mag je de 150.- aftrekken waardoor je nog maar 216.- in de maand aan bijtelling hebt die bruto is en 150.- netto betaald.

Dit inderdaad de meest intresante optie als je een koophuis hebt of wil gaan kopen zodat je straks niet met je bruto salaris zit wat te laag is.
...
Nogmaals, dit kan je niet zelf aftrekken, omdat de belastingregels zijn gewijzigd. De werkgever verrekent de bijtelling maandelijks met je salaris. Sogeti biedt medewerkers middels Flex de mogelijkheid om belastingvrij de eigen bijdrage te voldoen. De mogelijkheid om dit te verrekenen met de bijtelling bestaat niet bij Sogeti.

Ik snap best wel wat je bedoelt, als dit mogelijk zou zijn zou ik daar ook graag voor kiezen, al is het maar omdat dan de grondslag voor de sociale voorzieningen hoger is. (En dan zou iedereen dit immers doen) Daarom heb ik dit gisteren even bij de juiste persoon nagevraagd, en daar kreeg ik dit antwoord. Lijkt me dus duidelijk. Flexen die hap.

Edit: volgens mij had dit mede te maken met het feit dat Sogeti geen vaste eigen bijdrage voor prive gebruik vraagt. Je kiest als berijder zelf voor een eigen bijdrage, waardoor de regeltjes net ff iets anders liggen. Maar dat weet ik weer niet zeker, dus pin me daar niet op vast...

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 27-09-2006 22:26 ]

---------------

• Dr. Quipers
Zo ik weet inmiddels ook wat meer over de eerste dagen. Er is iig hotelovernachting voor mij geregeld voor de hele eerste week in Motel Vianen. Ik volg ook eerst de basisopleiding in Nederland en ga van 4 t/m 23 november naar Ohio. Zijn helaas wel 2 dagen minder dan normaal gesproken, maar komt omdat het Thanksgiving is in Amerika en men daar dan vrij heeft... Daar zijn de mensen die in november naar Amerika gaan dus de dupe van :(

Ik heb inmiddels ook mn telefoon bestelt. Dus dan kan ik al gelijk beginnen met declareren de eerste dag :P

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09

BM

Moderator Spielerij
Dr. Quipers schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:46:
Zo ik weet inmiddels ook wat meer over de eerste dagen. Er is iig hotelovernachting voor mij geregeld voor de hele eerste week in Motel Vianen. Ik volg ook eerst de basisopleiding in Nederland en ga van 4 t/m 23 november naar Ohio. Zijn helaas wel 2 dagen minder dan normaal gesproken, maar komt omdat het Thanksgiving is in Amerika en men daar dan vrij heeft... Daar zijn de mensen die in november naar Amerika gaan dus de dupe van :(

Ik heb inmiddels ook mn telefoon bestelt. Dus dan kan ik al gelijk beginnen met declareren de eerste dag :P
Jij begint op 2 oktober bij Sogeti?
Dan weet ik namelijk direct ook wanneer ik naar Amerika vertrek :)

Welke telefoon? Ben ook nog aan het zoeken

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Dr. Quipers
BM schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:30:
[...]

Jij begint op 2 oktober bij Sogeti?
Dan weet ik namelijk direct ook wanneer ik naar Amerika vertrek :)

Welke telefoon? Ben ook nog aan het zoeken
Ja ik begin idd ook 2 oktober... net als TNT hier uit het topic ;)

Alleen is die trip naar ohio niet gerelateerd aan je startdate. Ik ga toevallig in november, maar dat is waarschijnlijk omdat mijn unitmanager dan ook weer naar Ohio gaat. Dus je mag er niet voor 100% zeker vanuit gaan dat je ook in november gaat. Je kan even contact zoeken met je unitmanager over de exacte data wanneer je naar Ohio gaat.

Oja ik heb als telefoon deze bestelt:

Afbeeldingslocatie: http://xataka.com/archivos/images/Nokia_N72_negro_port.jpg

Nokia N72 :D

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Quipers op 28-09-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Netjes hoor.
Ik heb vandaa mijn 6021 binnen gekregen :-D.
Die grand punto was bagger de Civic is wel HEEL vet ;)

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
TNT78 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:45:
Netjes hoor.
kwestie van smaak :P

helaas zijn gister pas de prijzen van de c30 bekend geworden... :+
ach volgend jaar weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Netjes hoor.
Appel met peren vergelijken ...

• Rrrr
  • Laatst online: 11-07 14:10
Goh wat leuk deze verhalen allemaal.

Ikzelf zal vanaf maandag ook beginnen in Vianen 8)
En wat ik gehoord heb ga ik ook November naar Ohio, dus dat wordt nog wat :P

Ik zeg tot maandag allen 8)

Ps. Rij zelf momenteel peugot 206 en bevalt prima, afwachten waar ik terecht kom _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Rrrr op 30-09-2006 12:24 ]

• Dr. Quipers
Netjes hoor.
Hmmm ja die Civic is ook wel mooier, maar mij iets te duur ;)

Ik krijg helaas mn foon maandag pas :( En aangezien ik van maandag t/m vrijdag in Vianen zit kan ik er pas vrijdagavond mee spelen O-)

Leuk Rrrr dat je je ook komt melden in het topic. Misschien treffen we elkaar maandag wel en anders zeker wel in Ohio ;) Welke divisie kom jij te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrrr
  • Laatst online: 11-07 14:10
Ik kom in de divisie SC, heb er wel zin in :*)

Misschien tot maandag en anders tot in Ohio idd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-06 16:10

Eijkb

Zo.

* Eijkb leest en ziet de verhalen en denkt: "Hmm, leaseauto's, telefoons, reisjes". Weinig ervaringen meer omtrent sfeer, werkzaamheden cq dingen die belangrijker zijn dan bovenstaande?? Doet me een beetje denken aan eind '90 toen een bedrijf interessanter werd naarmate het speelgoed wat je er bij kreeg.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-07 13:22
Eijkb schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:51:
* Eijkb leest en ziet de verhalen en denkt: "Hmm, leaseauto's, telefoons, reisjes". Weinig ervaringen meer omtrent sfeer, werkzaamheden cq dingen die belangrijker zijn dan bovenstaande?? Doet me een beetje denken aan eind '90 toen een bedrijf interessanter werd naarmate het speelgoed wat je er bij kreeg.
Eensch. * ShadowLord vraagt zich ook af hoe de sfeer daar is. Ben op het moment aan het rondkijken naar een nieuwe baan dus wat inside information komt wel van pas ;)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27576

wat is nu het precieze startsalaris bij zo'n toko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
de werksfeer is voor de meeste ook een reden om voor sogeti te kiezen.

het (start) salaris is niet het hoogste in de branche. De mogelijkheden binnen het bedrijf zijn wel enorm, als je een beetje weet waar je moet zijn.
Het is een open organisatie waar je alles kan zeggen. Ik heb een tijdje geleden een gesprek gehad met de "grote" baas en mijn unitmanager en dat gesprek was super relaxt, kon alles vragen wat ik wou en ook mijn mening geven werd gewaardeerd.

Ook m.b.t. opleidingen kan je alle kanten op. Ze hebben een hoop opleiding inhouse, een soort kennisdeling als het ware.

Als je op kantoor zit dan is het over het algemeen wel gebruikelijk een pak te dragen, hoewel niet iedereen het daar 100% mee eens is.

en verder zou ik zeggen als je interesse hebt ga gewoon op gesprek
(en als je op gesprek gaat laat het dan aan een van de mensen hier weten, want als je als sogetist iemand aanbrengt krijg je insetive ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:12
Hoi mensen,

Ik heb dit topic met veel aandacht gelezen. De aanleiding hiervoor is dat ik ongeveer een half jaar geleden ben afgestudeerd aan de opleiding TI(Technische Informatica) hbo. Na mijn opleiding ben ik eigenlijk direct begonnen bij een erg klein bedrijf <6 werknemers. In princiepe ben ik de enigste full time werknemer met software ontwikkelings ervaring.

Ik ben dus erg aan het kijken voor een nieuwe stap, op deze zoek tocht kwam ook sogeti in beeld.
Naar aanleiding van dit topic heb ik een aantal vragen.

Zijn er mensen die werken of gaan werken bij de divisie Distributed Software Engineering want dat is inprinciepe de divisie waar ik voor zou willen werken.

Hoe is de cultuur ten aanzien van de programmeurs worden die behandeld als software machines of is er ook nog enigs sinds inspraak ten opzichten van de architecten / testers.

En hoe werkt het detacherings princiepe tov programmeurs worden die ingezit n.a.v hun kwaliteit of het vermogen van deze programmeurs om een opdracht te verwerven.

Hoe gaat sogeti om met het feit dat ik op dit moment nog ergens anders werk(tijdens solicitaties).

Wat is het bruto start salaris?

Misschien dat jullie niet elke vraag kunnen beantwoorden iemand die nu al bij sogeti werkt mag me ook pm met zijn/haar email adres.

mvg

Retonator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Eijkb schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:51:
Inderdaad... Wat boeit dat nu. Mensen die zich helemaal suf rekenen om toch die extra opties bij de leasebak te kunnen dokken e.d. Alsof de directe concurrent een dergelijke lease regeling niet heeft. Naast het feit dat ik een leaseauto echt gruwelijk duur vind, 600 euro van je 2000 bruto per maand er af, dat is niet niks... of van je netto, weet ik veel hoe dat precies zit O-)

Wel interessant vond ik dat Sogeti en Capgemini bijna het zelfde zijn, aangezien ik een sollicitatie heb lopen bij Cap... (weliswaar in zeer pril stadium, kan er verder niks boeiends over zeggen).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Motrax schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:32:
[...]
Naast het feit dat ik een leaseauto echt gruwelijk duur vind, 600 euro van je 2000 bruto per maand er af, dat is niet niks... of van je netto, weet ik veel hoe dat precies zit O-)
Het is altijd nog 2000 euro + 600 euro voor een leaseauto he ;) Van die 2000 euro bruto gaat dan nog wel je eigenbijdrage af als je een auto van meer dan 600 euro wil rijden.

Ik ben het wel eensm et het feit dat de arbeidsvoorwaarden niet leidend moeten zijn voor het kiezen van een baan. Het gaat allereerst of het werk en de bedrijfscultuur bij je passen. Maar als je eenmaal voor een bedrijf gekozen hebt moeten er toch veel zaken geregeld worden, waaronder de telefoon en de leaseauto natuurlijk het leukst zijn om over te babbelen ;) Vandaar dat het topic daar nu toch veel over gaat.
De mensen die al bij Sogeti werken en hier reageren hebben hun zegje gedaan over Sogeti en de mensen die voor Sogeti gekozen hebben en er net werken of gaan beginnen kunnen inhoudelijk toch nog niet heel veel zeggen over het bedrijf zelf...

Ik vertrek iig straks richting van der Valk hotel Vianen om daar te overnachten en dan morgen de eerste officiele werkdag in bij Sogeti :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153503

Ik heb ook met veel aandacht dit topic gelezen en het heeft zelfs deels mijn keuze bepaald om het contract van Sogeti te gaan tekenen.
Hoofdreden voor mij was de bedrijfscultuur, en inhoudelijk vooral de functie die me is aangeboden.
Heb veel sollicitaties gehad bij de grotere maar ook de kleinere IT dienstverleners. Dus had voldoende vergelijkingsmateriaal.
Maar de functie gaf voor mij de doorslag en niet het loon, want heb bij anderen meer aangeboden gekregen.
Ik ben ingedeeld in Den Bosch (regio zuidoost) bij informatie analyse, als software engineer.
Vraag me af, wanneer je verschil gaat merken in loon tussen mensen met universitaire master en Hbo’ers, aangezien er in de eerste 2 jaar geen verschil is. Persoonlijk verwacht en hoorde ik dat, dit na 3 jaar na bovenkomt.
Heb erg veel zin om te starten en in de opleiding en dan vooral Ohio!
Is trouwens een citroen C4 (2 deurs varriant) mogelijk om te leasen zonder bijtelling?
Zag al wel een leuke aanbieding op intranet van een peugeot 207 alleen die had een bijtelling van iets van 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Anoniem: 153503 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:24:

Is trouwens een citroen C4 (2 deurs varriant) mogelijk om te leasen zonder bijtelling?
Zag al wel een leuke aanbieding op intranet van een peugeot 207 alleen die had een bijtelling van iets van 60 euro.
nee niet helemaal zonder bij te betalen, maar als je hem op gas laat rijden, dan is het wel redelijk te overzien wat je bij moet betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153503

-Jaap-io schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:31:
[...]

nee niet helemaal zonder bij te betalen, maar als je hem op gas laat rijden, dan is het wel redelijk te overzien wat je bij moet betalen :)
dank je, ik zal het eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:37

FreakNL

Well do ya punk?

Ik weet al bijna een half jaar dat ik bij Sogeti ga werken. Ben afgelopen schooljaar afgestudeerd, HBO-Informatica, en ga bij de division Infrastructure Services werken. Ik ben in mei (ruim voor mijn afstuderen) al gerecruit, maar ik had al jaren het plan om na mijn afstuderen nog wat rond te reizen en iets van de wereld te zien. Was allemaal geen probleem, en ik heb gewoon een contract kunnen tekenen wat 1 november inging. Heel relax geregeld allemaal, en ik heb het gevoel dat dat ook wel een beetje tekenend is voor Sogeti.

Ben nu net thuis, en 1 november begin ik dus met de introductie. Geloof dat ik ook in november naar de States ga, de 26e ofzo. Ik kan namelijk sinds ik mijn contract getekend heb al op Einstein (intranet), dus ben me het bedrijf al een beetje eigen aan het maken ;-)

@Dr. Quipers
Heb je dat hotel zelf geregeld, of kreeg je daar bericht van? Is in principe wel relax natuurlijk, om er een dag vantevoren al naartoe te gaan, geen files enzo, en misschien al een beetje socializen met je toekomstige co-workers....

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 02-10-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
FreakNL schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:30:
Ik weet al bijna een half jaar dat ik bij Sogeti ga werken. Ben afgelopen schooljaar afgestudeerd, HBO-Informatica, en ga bij de division Infrastructure Services werken. Ik ben in mei (ruim voor mijn afstuderen) al gerecruit, maar ik had al jaren het plan om na mijn afstuderen nog wat rond te reizen en iets van de wereld te zien. Was allemaal geen probleem, en ik heb gewoon een contract kunnen tekenen wat 1 november inging. Heel relax geregeld allemaal, en ik heb het gevoel dat dat ook wel een beetje tekenend is voor Sogeti.

Ben nu net thuis, en 1 november begin ik dus met de introductie. Geloof dat ik ook in november naar de States ga, de 26e ofzo. Ik kan namelijk sinds ik mijn contract getekend heb al op Einstein (intranet), dus ben me het bedrijf al een beetje eigen aan het maken ;-)

@Dr. Quipers
Heb je dat hotel zelf geregeld, of kreeg je daar bericht van? Is in principe wel relax natuurlijk, om er een dag vantevoren al naartoe te gaan, geen files enzo, en misschien al een beetje socializen met je toekomstige co-workers....
Ha eindelijk een mede IS-er.
Hotels en heel veel andere dingen: Sogeti hanteert voor veel zaken gewoon een piep-systeem. Dwz. piep je niet, dan gebeurt er nix. Maar piep je wel, dan is er veel mogelijk. Dus maak alles gewoon bespreekbaar met je UM. Ikzelf vind het nix om niet thuis bij het vrouwtje te kunnen zijn savonds, dus ik rijd liever een uurtje extra dan dat ik een hotel pak. Maar dat is uiteraard voor iedereen anders, vandaar dat het niet standaard is dat een hotel wordt aangeboden.

Zo heb ik op de laatste dag bij mijn oude werkgever (toen ik dus m'n oude leaseauto moest achterlaten) m'n nieuwe (huur) auto op het adres van m'n oude werk laten bezorgen, zodat ik geen trein hoefde te pakken voor een avond en een ochtend. Maar dus wel zelf voor gebeld.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171772

Retonator schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:09:
Hoi mensen,

Ik heb dit topic met veel aandacht gelezen. De aanleiding hiervoor is dat ik ongeveer een half jaar geleden ben afgestudeerd aan de opleiding TI(Technische Informatica) hbo. Na mijn opleiding ben ik eigenlijk direct begonnen bij een erg klein bedrijf <6 werknemers. In princiepe ben ik de enigste full time werknemer met software ontwikkelings ervaring.

Ik ben dus erg aan het kijken voor een nieuwe stap, op deze zoek tocht kwam ook sogeti in beeld.
Naar aanleiding van dit topic heb ik een aantal vragen.

Zijn er mensen die werken of gaan werken bij de divisie Distributed Software Engineering want dat is inprinciepe de divisie waar ik voor zou willen werken.

Hoe is de cultuur ten aanzien van de programmeurs worden die behandeld als software machines of is er ook nog enigs sinds inspraak ten opzichten van de architecten / testers.

En hoe werkt het detacherings princiepe tov programmeurs worden die ingezit n.a.v hun kwaliteit of het vermogen van deze programmeurs om een opdracht te verwerven.

Hoe gaat sogeti om met het feit dat ik op dit moment nog ergens anders werk(tijdens solicitaties).

Wat is het bruto start salaris?

Misschien dat jullie niet elke vraag kunnen beantwoorden iemand die nu al bij sogeti werkt mag me ook pm met zijn/haar email adres.

mvg

Retonator
Beste Retonator,

ik ben al een tijdje geleden begonnen bij de divisie DSE. Ik heb mijn collega's bij DSE hoog in het vaandel. Via cursussen en werkervaring dragen zij hun ervaring over.

De collega's bij de andere divisies (uitgezonderd ESE) zijn carriére-malloten. Binnen de divisie wordt dit binnen de kortste keren gecommuniceerd. Gelet op die achtergrond probeer ik je vragen -als toekomstig DSE-werknemer- te beantwoorden:

*Zijn er mensen die werken of gaan werken bij de divisie Distributed Software Engineering want dat is in principe de divisie waar ik voor zou willen werken.
-Ja. De verdeling is als volgt: DSE 400 man, Microsoft 200, Java 120, Oracle 80.

*Wat is het bruto start salaris?
-Als YP 1900 euro. 1900 euro = 3 maanden opleiding waaronder 3 weken Ohio. Je krijgt gedurende deze periode de tijd de certificering binnen te halen voor jouw expertise (Oracle, Java of Microsoft). Begin je als YP zonder Sogeti-opleiding zul je rekening moeten houden met minder geduld bij plaatsing voor een opdracht en minder respect voor de technische achtergrond bij je opdracht, maar met méér salaris. Je zou zo maar één jaar op een klus komen te zitten die weinig met je expertise van doen heeft.

* Hoe is de cultuur ten aanzien van de programmeurs, worden deze behandeld als software machines of is er ook nog enigzins inspraak ten opzicht van de architecten / testers.
- Sogeti is een detacheerder. Het liefst zullen ze de projecten zelf leiden, maar dit is niet altijd het geval. Daarom is er geen sprake van een 'cultuur ten aanzien van programmeurs'. Doorgaans (ik spreek uit eigen ervaring) is er sprake van een bepaalde inrichting van een project, met architecten, ontwikkelaars en testers. Inspraak met architecten kan er zeker zijn, gedurende een ontwikkkeltraject komt men nu eenmaal tot andere inzichten. Inspraak met testers, kan tot op zekere hoogte. Van de andere kant: zij controleren de systeemwensen. In hoeverre wil je dáár inspraak in? Ik vermoed dat je vraag onstaan is uit een onvrede met de praktijk.
Als overkoepelend antwoord geef ik je: voor het overgrote deel van de projecten bij Sogeti geldt een professionele projectinrichting. Daar hoef je je niet druk te maken over de bejegening van een ontwikkelaar. Hoewel er altijd deadlines zijn, maar dat geldt voor elke branche.

*En hoe werkt het detacherings principe t.o.v. programmeurs? Worden die ingezet op basis van hun kwaliteit of het vermogen van deze programmeurs om een opdracht te verwerven.
- deze worden ingezet op basis van hun kwaliteit. Wanneer werknemers zelf een opdracht weten te verkrijgen worden ze beloond voor het binnenhalen van de opdracht, maar het binnenhalen van een opdracht is op zichzelf geen doel.

* Hoe gaat sogeti om met het feit dat ik op dit moment nog ergens anders werk(tijdens solicitaties).
- Ik schat in dat ze het marktmechanisme van werknemerschap wel waarderen. Immers: zowel de sollicitant als de werkgever wordt beter van de samenwerking! Leve het kapitalisme!

ps. let op je Nederlands, je maakt taalfouten die onnodig zijn als je geduldiger bent met het opstellen van een stuk. Je vriend is www.vandale.nl

Groet,

Aap Twee Hangjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 171772 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:51:
[...]

De collega's bij de andere divisies (uitgezonderd ESE) zijn carriére-malloten.
8)7 Jij bent ook een lekkere, even je collega's onderuit schoffelen.

Doe eens even onderbouwen? Misschien ook leuk voor de andere lezers onder ons die ook naar die andere divisies willen gaan of zitten?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171772

Het zijn mensen die niet zoveel op hebben met een bepaalde expertise en gewoon een baan willen bij een detacheerder. Als ze eenmaal binnen zijn gaan ze verder kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 171772 op 03-10-2006 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Aap2hangJas erg bedankt voor je antwoord.
Wat betreft je opmerking over taal fouten. Ik probeer met veel aandacht mijn teksten te schrijven, maar mijn dyslexie zorgt ervoor dat ik sommige dingen gewoon weg niet zie.

Wel bedankt voor je tip ik zal er nog meer aandacht aan geven.

Retonator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 171772 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 07:30:
Het zijn mensen die niet zoveel op hebben met een bepaalde expertise en gewoon een baan willen bij een detacheerder. Als ze eenmaal binnen zijn gaan ze verder kijken.
Dan denk ik toch dat je een verkeerd beeld hebt van je eigen bedrijf. Wat te denken van de diverse eigen methodieken zoals TMap, InFraMe. Methoden die vanuit kennis en ervaring op zijn gezet.
Daarnaast moet ik zeggen dat ik nog niet eerder zoveel jubilea voorbij heb zien komen als bij Sogeti.

Ik ben het met je eens dat je overal jobhoppers hebt, ook bij Sogeti. Echter, dat speelt bij elke divisie wel. Over het algemeen vind ik het bij Sogeti reuze meevallen, omdat er tenminste gewerkt wordt aan de relatie tussen bedrijf en medewerker zowel op gebied van kennis, ontspanning, en beloning.
En dat is bij vele concurrenten nog wel eens anders.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Vandaag tijdens de intro kwam de vraag waarom mensen voor sogeti hadden gekozen.
Hier kwamen 2 dingen uit naar voren en dat waren de sfeer en de opleidingsmogelijkheden.

We zitten nu met ruim 80 personen bij de introductie dagen en moet zeggen dat het allemaal mensen zijn met de zelfde instelling en dat maakt het thuisgevoel wel heel erg aanwezig.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Laatst online: 18:03
MisTraller schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:28:
[...]

Dan denk ik toch dat je een verkeerd beeld hebt van je eigen bedrijf. Wat te denken van de diverse eigen methodieken zoals TMap, InFraMe. Methoden die vanuit kennis en ervaring op zijn gezet.
Daarnaast moet ik zeggen dat ik nog niet eerder zoveel jubilea voorbij heb zien komen als bij Sogeti.

Ik ben het met je eens dat je overal jobhoppers hebt, ook bij Sogeti. Echter, dat speelt bij elke divisie wel. Over het algemeen vind ik het bij Sogeti reuze meevallen, omdat er tenminste gewerkt wordt aan de relatie tussen bedrijf en medewerker zowel op gebied van kennis, ontspanning, en beloning.
En dat is bij vele concurrenten nog wel eens anders.
Er zijn anders vast wel cijfers bekend over het aantal werknemers dat vertrekt (procenten enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188520

descon schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:43:
[...]

Er zijn anders vast wel cijfers bekend over het aantal werknemers dat vertrekt (procenten enz)
Het verloop bij Sogeti is ook redelijk groot, ik heb er gewerkt en kan dat beamen, degenen die nu zo lyrisch lopen te doen over 'het familiegevoel' bij Sogeti wil ik over.....zeg maar een jaar of zo, dit nog wel eens horen zeggen.
Ach...liefde maakt blind... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 188520 op 05-10-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Laatst online: 18:03
Anoniem: 188520 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:41:
[...]

Het verloop bij Sogeti is ook redelijk groot, ik heb er gewerkt en kan dat beamen, degenen die nu zo lyrisch lopen te doen over 'het familiegevoel' bij Sogeti wil ik over.....zeg maar een jaar of zo, dit nog wel eens horen zeggen.
Ach...liefde maakt blind... :)
Met de huidige markt kan ik me dat goed voorstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
descon schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:05:
[...]

Met de huidige markt kan ik me dat goed voorstellen ;)
Het verloop is inderdaad vrij groot overal. Logisch dat het bij Sogeti ook gebeurt. Feit is wel dat we nog steeds groeien, onlangs hebben we de 2500ste gevierd (per 1 aug). Momenteel staan we op 2585. In feb06 dit jaar was ik de 2262ste.

Familiegevoel, tsja, het is en blijft een detacheerder, en er zijn altijd mensen dat beu worden. Sogeti werkt iig wel hard aan de relatie met medewerkers. Veel beter dan mijn vorige werkgever. Zo kreeg mijn vriendin onlangs een presentje voor haar verjaardag.
De 2500ste medewerker werd ook op ludieke wijze gevierd; alle medewerkers konden voor collega's en klanten taart bestellen. Dus ook als je ergens bij een klant zat. En dat zijn toch die kleine dingen die ik erg waardeer bij Sogeti.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisTraller schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:36:
[...]

En dat zijn toch die kleine dingen die ik erg waardeer bij Sogeti.
Kleine, leuke, dingen worden door de meeste werkgevers gebruikt om de negatievere aspecten te verdoezelen. Staar je niet blind op een suikerklontje als het bietenveld ligt te rotten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 25-06 18:53

Jan Laros

Aerschtuner

Anoniem: 188520 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:07:
[...]

Kleine, leuke, dingen worden door de meeste werkgevers gebruikt om de negatievere aspecten te verdoezelen. Staar je niet blind op een suikerklontje als het bietenveld ligt te rotten...
Je kunt natuurlijk alles wel in een negatieve contekst plaatsen, maar dit is toch gewoon leuk van Sogeti :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan Laros schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:30:
[...]

Je kunt natuurlijk alles wel in een negatieve contekst plaatsen, maar dit is toch gewoon leuk van Sogeti :?.
Nee, je moet mijn antwoord niet uit z'n context rukken...ik heb niet gezegd dat het niet leuk is wat ze doen, dit soort dingen zijn idd. leuk....maar er zijn belangrijker dingen dan taarten en een leuk mobieltje.
Je verbind je wel aan een bedrijf waar je qua inkomen en levensonderhoud van afhankelijk wordt.
Dan hebben gratis taarten voor mij zeker geen prioriteit. Dit is niet om een bepaald bedrijf af te zeiken, in de jaren 90 was er ook een detacheringsbedrijf dat mensen op sollicitatiegesprek uitnodigde in de showroom van de VW dealer....dit zijn allemaal zoethoudertjes, maar niet een afspiegeling van de periode dat jij voor een bedrijf gaat werken. En een bedrijf dat strooit met het idee dat je lid wordt van een grote familie.....daar gaan mijn nekharen gelijk van overeind staan. Het is een feit dat personeel van een detacheringsbureau handelsobjecten zijn, dit is ooit eens letterlijk door een unitmanager gezegd. Volgens hem ging het zakelijke aspect altijd boven de belangen van de werknemer.
Ik ga hier niet teveel uit de doeken doen omdat ik een rechtszaak tegen het detacheringsbedrijf heb lopen, ik kan op dit moment niet in details treden.
Ik ben sinds een tijdje in vaste dienst bij een bedrijf dat niet detacheert en al het IT werk binnenshuis houdt, ik heb het gevoel of ik uit een gevangenis ben ontsnapt...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 188520 op 05-10-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 188520 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:23:
[...]

Nee, je moet mijn antwoord niet uit z'n context rukken...ik heb niet gezegd dat het niet leuk is wat ze doen, dit soort dingen zijn idd. leuk....maar er zijn belangrijker dingen dan taarten en een leuk mobieltje.
Je verbind je wel aan een bedrijf waar je qua inkomen en levensonderhoud van afhankelijk wordt.
Dan hebben gratis taarten voor mij zeker geen prioriteit. Dit is niet om een bepaald bedrijf af te zeiken, in de jaren 90 was er ook een detacheringsbedrijf dat mensen op sollicitatiegesprek uitnodigde in de showroom van de VW dealer....dit zijn allemaal zoethoudertjes, maar niet een afspiegeling van de periode dat jij voor een bedrijf gaat werken. En een bedrijf dat strooit met het idee dat je lid wordt van een grote familie.....daar gaan mijn nekharen gelijk van overeind staan. Het is een feit dat personeel van een detacheringsbureau handelsobjecten zijn, dit is ooit eens letterlijk door een unitmanager gezegd. Volgens hem ging het zakelijke aspect altijd boven de belangen van de werknemer.
Ik ga hier niet teveel uit de doeken doen omdat ik een rechtszaak tegen het detacheringsbedrijf heb lopen, ik kan op dit moment niet in details treden.
Ik ben sinds een tijdje in vaste dienst bij een bedrijf dat niet detacheert en al het IT werk binnenshuis houdt, ik heb het gevoel of ik uit een gevangenis ben ontsnapt...
Wat wil je dan horen? Ik zit gelukkig al lang genoeg in de detachering (7 jaar) om te weten dat er echt grote verschillen zijn over hoe een bedrijf je behandelt. Zo ben ik de laatste maanden al meer door een manager bezocht dan in de laatste 3 jaar bij mijn vorige werkgever. Daarnaast streeft Sogeti voor maximale vrijheden qua samenstellingen van je secundaire arbeidsvoorwaarden. Dit is terug te zien in de mobiliteitsregeling, Pensioenregeling, Cursusaanbod, etc. Op het intraweb zijn alle nieuwe opdrachten in te zien, zodat je zelf invloed kan uitoefenen op je volgende klus.
Bij Sogeti heb je gewoon een hele hoop vrijheden die ik bij andere werkgevers nog nooit gezien heb. En DAARNAAST komen dan inderdaad de leuke kattebelletjes.
Je leest het zoals je het wilt lezen. Een bedrijf van 2600 man is inderdaad niet meer wat je noemt een familie, maar het is wel een club die met trots durft te spreken over zijn bedrijf. En ook al werk ik er zelf pas 7 maanden, nadat ik 2 jaar managers en medewerkers positief had horen praten over Sogeti bij mijn vorige klant, was ik toch echt wel overtuigd dat dat niet alleen wervingspraat is.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoef niets te horen, ik geef mijn mening, en hoe lang jij in de detachering hebt gezeten ...dat geloof ik best wel.
Ik heb zo'n 9 jaar in de detachering gezeten waarvan 4 jaar bij Sogeti. Dus dat zegt niks over jouw of mijn gelijk. Je moet niet zo snel op je teentjes getrapt zijn, schieten we niks mee op....
Een forum is toch om je mening te geven, of niet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 188520 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:56:
Ik hoef niets te horen, ik geef mijn mening, en hoe lang jij in de detachering hebt gezeten ...dat geloof ik best wel.
Ik heb zo'n 9 jaar in de detachering gezeten waarvan 4 jaar bij Sogeti. Dus dat zegt niks over jouw of mijn gelijk. Je moet niet zo snel op je teentjes getrapt zijn, schieten we niks mee op....
Een forum is toch om je mening te geven, of niet..?
En met " als het bietenveld ligt te rotten..." verwacht je geen reactie? ;)

Het lijkt me logisch dat geen enkel bedrijf het iedereen naar de zin kan maken. Ook bij mijn vorige werkgever (getronics) zijn er ongetwijfeld mensen te vinden die het een topwerkgever vinden, en die het ontzettend oneens zijn met mij. Maar ik ben blij dat ik er weg ben in elk geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 05-10-2006 23:34 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je ziet mijn uitspraak als een projectiel dat gericht is op Sogeti, terwijl ik juist dat gezegde heel algemeen bedoelde (de rest niet..)
In de tijd dat ik in de detachering heb gezeten, heb ik ook goed de verschillen gezien tussen 'niet-detacheerders' en detacheringsbureau's. En de verschillen tussen die twee zijn wezenlijk groot, wat ik in die tijd geleerd heb is dat je bij een detacheringsbedrijf door de leiding anders gezien wordt dan bij een niet-detacheerder. Bij een niet-detacheerder ben je personeelslid en bij een detacheerder ben je een persoon dat op een opdracht gezet wordt. Het interesseert een detacheerder echt niet of jij op een opdracht 5 km van je woonplaats zit of 250 km. Je moet geld opleveren....of je de klus leuk vind of niet, je hebt maar te gaan als je op de bank zit en er op korte termijn geen opdracht voor je te verwachten is, vaak wordt er gezegd dat het een klus voor een korte periode is...maar 9 van de 10 keer blijkt dan dat het een lange termijnklus is..., ja...ook bij Sogeti. Een aantal relatiemanagers nemen je zonder te blikken of blozen in de maling door de opdracht mooier en aantrekkelijker voor te stellen dan dat het is....gebeurt niet alleen bij Sogeti maar bij veel andere detacheerders.
Ik zie in dit draadje veel ( startende ) mensen die Sogeti zien als het perfecte bedrijf om te werken, maar ze is niks beter ( of slechter..) dan de andere detacheerders. Maar wat me opvalt is dat Sogeti heel erg goed is om aankomend personeel met stroop te lokken. Er is echter meer dan stroop.
En ik heb de mogelijkheid om te vergelijken omdat ik voordat ik bij Sogeti werkte bij een andere detacheerder werkte die eerlijk was tegenover het personeel en waar een echte open bedrijfscultuur was, helaas werd dat ( kleine ) bedrijf door Sogeti opgeslokt.
Ook toen ik bij Sogeti werkte was iedereen die net in dienst kwam lyrisch over het bedrijf, de mensen die al geruime tijd bij Sogeti werkten hadden echt een heel andere mening......

Het is nergens perfect, maar in dit draadje wordt Sogeti wel erg overdreven de hemel in geprezen, iets wat ze niet verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Het is nergens perfect, maar in dit draadje wordt Sogeti wel erg overdreven de hemel in geprezen, iets wat ze niet verdienen.
Mensen zijn blij dat ze er werken en laten dat weten. Niks mis mee, toch? Jij hebt het er minder naar je zin gehad en uit dat ook. 'De hemel in prijzen' is dus totaal niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Jan Laros schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:24:
[...]
Mensen zijn blij dat ze er werken en laten dat weten. Niks mis mee, toch? Jij hebt het er minder naar je zin gehad en uit dat ook. 'De hemel in prijzen' is dus totaal niet aan de orde.
Mee eens ja! Op een forum moet je gewoon je mening kunnen geven ook als 99 van de 100 postief zijn en jij een minder goeie ervaring hebt met het bedrijf.
Ik heb net mijn eerste week introductie erop zitten en ben nog steeds super enthousiast! Tijdens de introductiedagen was vooral het forum het leukst. Er werden 6 groepen gemaakt die vragen gingen bedenken in verschillende categorieen (Medewerker, Diensten, Klant, Cultuur etc.). Deze vragen kwamen dan op een groot bord te hangen en dan was het de taak aan 4 managers om deze (meestal kritische) vragen te beantwoorden. Dit werd door de meesten ook als het leukste onderdeel beschouwd.
Ik merk inmiddels ook de zeer open cultuur die er heerst. Iedereen spreek je gewoon aan bij de voornaam en het is 1 grote gezellige bende. Iig binnen de divisie A&BS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Vond het cultuurspel toch leuker :D

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:37

spaceboy

Op grote hoogte

Dr. Quipers schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:14:
[...]

Mee eens ja! Op een forum moet je gewoon je mening kunnen geven ook als 99 van de 100 postief zijn en jij een minder goeie ervaring hebt met het bedrijf.
Ik heb net mijn eerste week introductie erop zitten en ben nog steeds super enthousiast! Tijdens de introductiedagen was vooral het forum het leukst. Er werden 6 groepen gemaakt die vragen gingen bedenken in verschillende categorieen (Medewerker, Diensten, Klant, Cultuur etc.). Deze vragen kwamen dan op een groot bord te hangen en dan was het de taak aan 4 managers om deze (meestal kritische) vragen te beantwoorden. Dit werd door de meesten ook als het leukste onderdeel beschouwd.
Ik merk inmiddels ook de zeer open cultuur die er heerst. Iedereen spreek je gewoon aan bij de voornaam en het is 1 grote gezellige bende. Iig binnen de divisie A&BS ;)
Het is waarschijnlijk niet echt on topic, maar toch, TOCH ben ik benieuwd naar de verdiensten van de medewerkers. Zoals jij, je bent net nieuw. Ik doe een gok: net van school, eerste werkgever. Vertel 's, wat levert 't op?

Er is namelijk NIEMAND die na een maandje ofzo (zeker niet na een introductie waar het enige doel is: je moet 't leuk vinden) al zegt "nee, zeg, waar ik nu voor gekozen heb, wat een kut-tent, echt spijt, wat heb ik een domme fout begaan". Daarom is het ook wat vertekenend dat iedereen hier positief is.

Beetje zelfde effect als kieskeurig.nl. Bijna NOOIT dat iemand zegt "ik ben een eikel, ik heb het verkeerde product gekocht, ik heb een fout gemaakt, etc.". Altijd positieve verhalen.

Ik ben vooral benieuwd naar mensen die er 10 jaar werken. En dan met name mensen die kunnen vergelijken met andere detacheerders (uiteindelijk gaat 't ze allemaal op 1 ding, en laat ik je een geheimpje verklappen: het gaat niet om jouw geld).

Oh en, "iedereen spreek je gewoon aan bij de voornaam"? Ja??? Da's wel heel bijzonder. Heb ik nog nooit meegemaakt!!!!11111 :? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door spaceboy op 09-10-2006 15:43 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

spaceboy schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:42:
[...]

Het is waarschijnlijk niet echt on topic, maar toch, TOCH ben ik benieuwd naar de verdiensten van de medewerkers. Zoals jij, je bent net nieuw. Ik doe een gok: net van school, eerste werkgever. Vertel 's, wat levert 't op?
Dat is al verschillende keren behandeld. In dit topic, maar ook in Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3) .
Er is namelijk NIEMAND die na een maandje ofzo (zeker niet na een introductie waar het enige doel is: je moet 't leuk vinden) al zegt "nee, zeg, waar ik nu voor gekozen heb, wat een kut-tent, echt spijt, wat heb ik een domme fout begaan". Daarom is het ook wat vertekenend dat iedereen hier positief is.

Beetje zelfde effect als kieskeurig.nl. Bijna NOOIT dat iemand zegt "ik ben een eikel, ik heb het verkeerde product gekocht, ik heb een fout gemaakt, etc.". Altijd positieve verhalen.

Ik ben vooral benieuwd naar mensen die er 10 jaar werken. En dan met name mensen die kunnen vergelijken met andere detacheerders (uiteindelijk gaat 't ze allemaal op 1 ding, en laat ik je een geheimpje verklappen: het gaat niet om jouw geld).
Kieskeurig.nl zie ik nooit, maar er zijn in de topics op Got over IT-dienstverleners al zeer veel negatieve ervaringen gepost door mensen die er jaren gewerkt hebben. Sogeti lijkt over het algemeen redelijk tot goed uit de bus te komen, maar er zijn ook wel degelijk berichten te vinden die niet al te lovend zijn over Sogeti. Even verder lezen dan alleen de laatste reactie, dus ;).
Oh en, "iedereen spreek je gewoon aan bij de voornaam"? Ja??? Da's wel heel bijzonder. Heb ik nog nooit meegemaakt!!!!11111 :? 8)7
Tsja, jij verwacht met dit soort kreten een serieus antwoord op je vragen te krijgen :?

Fuck! Ik heb net semi-serieus geantwoord |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187160

spaceboy schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:42:
[...]

Ik kan me herinneren dat, op een van de jaarlijkse bijeenkomsten waar ik eens naar toe ging ( ik meed ze meestal omdat ik een beetje onpasselijk werd van alle ' wij zijn blij, want we werken bij Sogeti ' clowns ) , de directeur zei 'Sogeti behoort niet tot de best betalende werkgevers, maar we zitten ook niet bij de slechtste van de lijst'... :Z

Ik ben een half jaar geleden naar een ( niet detacherings ) bedrijf overgestapt, en met hetzelfde werk als wat ik bij Sogeti deed, ben ik er 1000 euro bruto op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11-2021

G-RaX

Unofficial TopCat

Maar krijg jij nu dan ook alle voordelen naast de 1000 eu bruto?

- Veel wisselende werkomgevingen (hangt er vanaf wat of je dat een voordeel vind natuurlijk)
- Veel kleine attenties
- Ruime keuze uit allerlei soorten opleidingen
- Aandacht voor de medewerker
- En voor mij van het grootste belang: Een goede toekomst met een mooi carriere pad. Binnen Sogeti kun je goed groeien en bovenal, ze geven je ook alle kans om te groeien, als je zelf de kansen maar aangrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Anoniem: 187160 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:05:
[...]

Ik kan me herinneren dat, op een van de jaarlijkse bijeenkomsten waar ik eens naar toe ging ( ik meed ze meestal omdat ik een beetje onpasselijk werd van alle ' wij zijn blij, want we werken bij Sogeti ' clowns ) , de directeur zei 'Sogeti behoort niet tot de best betalende werkgevers, maar we zitten ook niet bij de slechtste van de lijst'... :Z

Ik ben een half jaar geleden naar een ( niet detacherings ) bedrijf overgestapt, en met hetzelfde werk als wat ik bij Sogeti deed, ben ik er 1000 euro bruto op vooruit gegaan.
Ik ben een jaar geleden bij Sogeti begonnen en ik verwacht ook niet dat ik hier mijn hele leven blijf zitten. Ik heb stage gelopen op kantoor bij een kleine detacheerder die 10 man vast in dienst hadden en nog een stuk of 60 via detachering/tijdelijke contracten.

Toen ik klaar was met mijn studie kon ik daar ook gaan werken op tijdelijke opdrachten. ik verdiende 200,- meer bruto en kreeg daar boven op reiskosten vergoeding. Ik heb er toen voor gekozen om voor Sogeti te gaan werken vanwege de goede opleidingsmogelijkheden, de groeimogelijkheden en omdat het me een leuk bedrijf leek. Ik wist dus al dat ze niet de best betalende waren. Inmiddels een jaar later ben ik er al 200,- op vooruit gegaan en ik heb de opleidingen, een leuk bedrijf, veel informele "feestjes/activiteiten" en ik kan zelf kiezen of ik reiskosten declareer of een lease auto neem.
Dat vind ik een behoorlijk aantal voordelen. Maar... dat wil niet zeggen dat ik hier mijn hele leven blijf zitten. Ook hier zijn dingen die wel wat beter kunnen.. Lease vergoeding bijvoorbeeld en salaris natuurlijk ;) zou mooi zijn als ze de best betalende uit de branche waren... dan zitten ze zo aan de 5000 medewerkers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Ik ben mezelf aan het voorbereiden op de capaciteiten test van sogeti.
Ik heb alleen een vraag over het onderdeel abstract denken.

-Hoe worden deze acties precies uitgevoert(alleen op het huidig figuren blok, of cumulatief?)
-Wat doen de acties (volgorde kolommen omkeren etc.??)

Ik stel deze vraag omdat er volgens mij een fout zit in de test vragen die ik opgestuurt heb gekregen van sogeti kijk maar naar dit voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/6052/testjo1.jpg

Het antwoord volgens het document is 3:a maar als ik nu kijk op de site van sogeti dan krijg ik dit voorbeeld te zien.

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/6705/voorbeeldvolgendeweghalenaj3.gif
en volgens mij klopt deze.

Even een update:
Ik heb deze vraag ook gesteld aan sogeti. Nu is het mooie dat ik bijna meteen werd opgebeld door een medewerker en samen zijn we eruit gekomen dat idd de pdf een fout bevatte en dat de bewerkingen per blokje moeten worden uitgevoerd(opzich logisch :D).
Maar wel heel fijn dat iemand mij meteen opbeld krijg er een erg positief beeld door. Namelijk dat ze een vraag meteen serieus nemen.

Gerben

[ Voor 31% gewijzigd door Retonator op 13-10-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
En je maakt meteen een goede indruk.
Ik zit nu bij en klant en moet het een en ander aan SOX rapportages inrichten.
SOX is echt compleet nieuw voor me maar na wat bellen met Sogeti collega`s blijkt dat iedereen je graag wil helpen en daar stond ik toch aardig van te kijken.

Veel succes met de test Gerben en ben benieuwd war je score word.

TNT78 out

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straphka
  • Niet online
Anoniem: 188520 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:12:
Je ziet mijn uitspraak als een projectiel dat gericht is op Sogeti, terwijl ik juist dat gezegde heel algemeen bedoelde (de rest niet..)
In de tijd dat ik in de detachering heb gezeten, heb ik ook goed de verschillen gezien tussen 'niet-detacheerders' en detacheringsbureau's. En de verschillen tussen die twee zijn wezenlijk groot, wat ik in die tijd geleerd heb is dat je bij een detacheringsbedrijf door de leiding anders gezien wordt dan bij een niet-detacheerder. Bij een niet-detacheerder ben je personeelslid en bij een detacheerder ben je een persoon dat op een opdracht gezet wordt. Het interesseert een detacheerder echt niet of jij op een opdracht 5 km van je woonplaats zit of 250 km. Je moet geld opleveren....of je de klus leuk vind of niet, je hebt maar te gaan als je op de bank zit en er op korte termijn geen opdracht voor je te verwachten is, vaak wordt er gezegd dat het een klus voor een korte periode is...maar 9 van de 10 keer blijkt dan dat het een lange termijnklus is..., ja...ook bij Sogeti. Een aantal relatiemanagers nemen je zonder te blikken of blozen in de maling door de opdracht mooier en aantrekkelijker voor te stellen dan dat het is....gebeurt niet alleen bij Sogeti maar bij veel andere detacheerders.
Ik zie in dit draadje veel ( startende ) mensen die Sogeti zien als het perfecte bedrijf om te werken, maar ze is niks beter ( of slechter..) dan de andere detacheerders. Maar wat me opvalt is dat Sogeti heel erg goed is om aankomend personeel met stroop te lokken. Er is echter meer dan stroop.
En ik heb de mogelijkheid om te vergelijken omdat ik voordat ik bij Sogeti werkte bij een andere detacheerder werkte die eerlijk was tegenover het personeel en waar een echte open bedrijfscultuur was, helaas werd dat ( kleine ) bedrijf door Sogeti opgeslokt.
Ook toen ik bij Sogeti werkte was iedereen die net in dienst kwam lyrisch over het bedrijf, de mensen die al geruime tijd bij Sogeti werkten hadden echt een heel andere mening......

Mag ik vragen waar je hiervoor gewerkt heb dan? Iquip? G&D? Twinsoft?

Ik zelf zat namelijk bij Twinsoft (wat dus is "opgeslokt") door Sogeti en heb nog ~3 jaar daarna voor Sogeti doorgewerkt.

Ik denk dat een bepaald type mensen het heel erg naar zijn zin kan hebben bij Sogeti, maar ik als (senior) *NIX beheerder kwam moelilijk aan de bak. Dan merk je dat je inderdaad al snel de rotklusjes krijgt als je een tijdje op de bank zit (ga maar enveloppen vouwen op het hoofdkantoor met een paar mede bankzitters etc) en je mening ineens een stuk minder gewaardeerd wordt. Die mooie open-door policies en inspraak gelden alleen als je daadwerkelijk geld oplevert, als het even wat minder gaat, verdwijnt dat als sneeuw voor de zon.
Ook werd er best wel vaak iets beloofd dat niet nagekomen werd (al lag dat denk ik niet aan degene die het beloofde, de UM in dit geval, maar volgens mij aan de mensen die daar weer boven stonden).
Uiteindelijk zijn we als redelijk goede vrienden uit elkaar gegaan: zij van een bankzitter af, ik met x maandsalarissen (kan/mag geen aantallen noemen) een nieuwe baan in waar ik 1300 per maand meer kreeg :)

-- DISCLAIMER --
Dit is geenszins bedoelt om Sogeti onderuit te halen, als ik terugkijk op mijn tijd daar, heb ik het niet slecht gehad. Ik denk alleen dat detachering in zijn algemeenheid voor en nadelen kent, en Sogeti niet heel erg uitspringt hierin. Sommige mensen passen in de detachering, anderen (waaronder ik) dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Vorige week maandag heb ik deelgenomen aan de sogeti yp-dag(divisie DSE). Het resultaat van deze dag was dat ik met een aanbieding onder de arm naar huis ben gegaan. Het was dus een leuke en succesvolle dag. Inmiddels heb ik mijn contract ondertekent en ga ik per 1 november beginnen aan de basis opleiding. Nu zou ik graag van mensen horen hoe zei deze opleiding hebben ervaren, en dan voornamelijk t.o.v de competentie Microsoft .net.

Ook heb ik ergens gelezen dat je de beschikking krijgt over MSDN software welke is dit en is deze ook beschikbaar voor thuis gebruik.

Ook zou ik graag weten of je bijvoorbeeld studie boeken zelf moet aanschaffen of dat dit bij het trainings programma is in begrepen. Ook andere ervaring of tips zijn natuurlijk altijd welkom.

ps: Ik heb van mensen binnen sogeti begrepen dat ze ook dit draadje volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Retonator schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:26:ps: Ik heb van mensen binnen sogeti begrepen dat ze ook dit draadje volgen ;)
Niet zo heel erg vreemd, GoT is voor het grootste deel computer gerelateerd en relatief jong qua bezoekers. Maw: veel mogelijke YP's hier (of hoe ze ook worden genoemd). Ik hoop alleen dat Sogeti er niet te veel mee bemoeid en dat hier eerlijke meningen geplaatst kunnen worden. Maar goed, zo zie ook maar weer dat de zelf censuur die sommige mensen hebben toegepast niet voor niks is.

Overigens ben ik aan het solliciteren bij 2 concurrenten van ze O-)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Laatst online: 02-07 21:44
Kan je ook een beetje internationaal aan de slag bij deze jongens? (met name richting azie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08

_Arthur

blub

Motrax schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:58:
Overigens ben ik aan het solliciteren bij 2 concurrenten van ze O-)
Sogeti heeft zoveel concurrenten :)

In welk kennisgebied ben je aan het solliciteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

_Arthur schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:05:
[...]

Sogeti heeft zoveel concurrenten :)

In welk kennisgebied ben je aan het solliciteren?
Processen en IT heeft mijn interesse: Architectuur en Business Analysis. Bij sommige organisaties valt het onder 1 noemer, bij sommige organisaties zijn het meerdere divisies of aandachtsgebieden waar dit onder valt.

Bijzonder interessante uitdagingen daar en waarbij je veel van een organisatie zelf leert hoe het in elkaar zit. En dan de uitdaging of ICT daarbij de organisatie beter kan ondersteunen.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Waarom niet bij Sogeti?
Een keer babbelen kan nooit geen kwaad :-)

Mous XP

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.