Ervaring werken bij Sogeti Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 66.818 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
TNT78 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:55:
Waarom niet bij Sogeti?
Een keer babbelen kan nooit geen kwaad :-)
Jij wil gewoon die bonus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb vorige week een contract getekend voor de functie YP bij de divisie A&BS. Ik begin per 1 november, en ik heb er veel zin in. Zijn er misschien meer mensen hier die ook dan beginnen? Ik verwacht vandaag of morgen weer een pakket met info van Sogeti te ontvangen. Als iemand (een toekomstig collega) dat wil kan hij/zij me toevoegen in MSN.

Groetjes,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22

FreakNL

Well do ya punk?

Ik begin ook 1 november, maar bij de divisie IS. We zullen wel samen naar Ohio gaan in ieder geval..

Zal je toch (ondanks verschillende divisies) even toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Waarom niet bij Sogeti?
Om heel eerlijk te zijn: ik heb al de mogelijkheid om bij een bedrijf te gaan werken in het nieuwe jaar. Ik kijk nog verder onder andere omdat ik uitgenodigd ben bij 2 detacheringsbedrijven. Omdat ik als starter beter nu kan uitproberen of de detachering iets is, dan later wanneer ik een gezin heb, kinderen e.d. overweeg ik serieus naar een detacherings organisatie te gaan.

Omdat ik fulltime werk is het wat lastig om er iedere keer voor vrij te nemen, ik zit met een deadline aan het einde van het jaar. Gelukkig weet mijn baas dat ik aan het solliciteren ben, ik hoef in dat opzicht niks te verbergen.

Sogeti zit er alleen niet tussen. Niet echt specifiek iets op voor of tegen overigens.
Wel eerlijk delen dan he O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Motrax op 24-10-2006 12:03 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Ik begin ook 1 november alleen dan bij de divisie DSE ;)
dadelijk hele clan tweakers in ohio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Sogeti zit er alleen niet tussen. Niet echt specifiek iets op voor of tegen overigens.
Reden genoeg om ff te gaan praten dus! Praten kost niks! Wie weet ben je dan opeens pro-Sogeti :P

Voor het geval je je bedenkt... http://www.werkenbijsogeti.nl ;)

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geinig, nog meer Sogeti starters. Heeft er trouwens al iemand enig idee wanneer de Ohio trip zal zijn voor mensen die 1 november beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Waarom niet bij Sogeti?
curry schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:36:
[...]
Reden genoeg om ff te gaan praten dus! Praten kost niks! Wie weet ben je dan opeens pro-Sogeti :P

Voor het geval je je bedenkt... http://www.werkenbijsogeti.nl ;)
Heren, maken we het niet te gek mbt het binnenhengelen van nieuwe collega's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:33:
Geinig, nog meer Sogeti starters. Heeft er trouwens al iemand enig idee wanneer de Ohio trip zal zijn voor mensen die 1 november beginnen?
Ik ben geen starter hoor, en ook niet als YP bij Sogeti gekomen :) Vlgs mij krijg je eerst 4 wkn training en ga je daarna pas naar Ohio? Pin me r niet op vast, maar zal dus begin december zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
Rukapul schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:44:

Heren, maken we het niet te gek mbt het binnenhengelen van nieuwe collega's ;)
Was dit geen werving en selectie-topic dan ;) Sorry, enthousiasme kent geen grenzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik zal ook maar weer eens reageren. Ik zie dat een mede A&BS-er ook heeft gereageerd! Ik ben per 1 oktober begonnen en ben nu bezig met allerlei dingen uit de basisopleiding. Van ERD's naar Procesmanagement, naar implementatie en ERP. Een erg breed scala komt aan bod.

Het verschilt idd per divisie en per maand hoe je eerste 2 maanden eruit zien. Voorbeeld:
YP's A&BS gestart op 1 september zijn in september naar Ohio geweest en volgen nu de basisopleidng en komen dus per 1 november vrij.
YP's A&BS gestart op 1 oktober (waaronder ik dus) gaan in november naar Ohio en volgen dus op dit moment de basisopleiding en komen per 1 december vrij voor een opdracht.
Motrax schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:48:
[...]

Processen en IT heeft mijn interesse: Architectuur en Business Analysis. Bij sommige organisaties valt het onder 1 noemer, bij sommige organisaties zijn het meerdere divisies of aandachtsgebieden waar dit onder valt.

Bijzonder interessante uitdagingen daar en waarbij je veel van een organisatie zelf leert hoe het in elkaar zit. En dan de uitdaging of ICT daarbij de organisatie beter kan ondersteunen.
Dat is ook wat mij erg interesseert! Ik ben ook bij een aantal concurrenten van Sogeti geweest tijdens mn sollicitaties en heb nergens zo goede match kunnen vinden op dat gebied.
Jij zegt dat je interesse Architectuur en Business Analysis is... Ik zit bij Sogeti op de afdeling A&BS en die staat voor Architectuur en Business Solutions. Dus dat lijkt me aardig in de richting komen van jou interesse. Dus waarom niet bij Sogeti proberen :)

Oja qua leaseauto ben ik er inmiddels definitief uit :P Het gaat de nieuwe Opel Corsa worden :D
Opel Corsa 1.4 16V Business Sport: zwart metallic, 17 inch LM, DVD navigatie, Climate Control, telefoonvoorbereiding en de altijd handige regensensor ;)
Dat alles met een eigen bijdrage van 85 euro en netto maandlasten zijn dan ongeveer 200 euro.
Ik heb ook geruchten gehoord dat de mobiliteitsvergoeding per 1 januari zal stijgen van 600 naar misschien wel 700 euro... :o Maar ja geruchten he... eerst maar eens zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:27
Ik heb ook geruchten gehoord dat de mobiliteitsvergoeding per 1 januari zal stijgen van 600 naar misschien wel 700 euro... :o Maar ja geruchten he... eerst maar eens zien ;)
ik heb het gerucht gehoord dat er 2500 pda's zijn besteld voor het kerstpakket :+

[ Voor 82% gewijzigd door -Jaap-io op 24-10-2006 16:54 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
-Jaap-io schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:54:
[...]

ik heb het gerucht gehoord dat er 2500 pda's zijn besteld voor het kerstpakket :+
LOL! ... het langstlopende gerucht binnen Sogeti volgens mij ;) ... laatste keer was bij de 2500ste Sogetist ... toen zouden we ook diezelfde PDA krijgen ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ah ze mogen wat mij betreft die PDA houden, als je beetje GSM hebt zit alles er al op ;-).
Wel vind ik die leasevergoeding van 700,- wel intresant want dan kan je spontaan veel meer leasen zonder dat je helemaal krom betaald aan een auto die niet echt van jou is.

Keep us posted about the rumors Justin ;-)

P.S Curry ik ben de topic starter dus alle bonussen zijn voor ikkes he ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door TNT78 op 24-10-2006 21:38 ]

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
TNT78 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:37:
Ah ze mogen wat mij betreft die PDA houden, als je beetje GSM hebt zit alles er al op ;-).
Wel vind ik die leasevergoeding van 700,- wel intresant want dan kan je spontaan veel meer leasen zonder dat je helemaal krom betaald aan een auto die niet echt van jou is.

Je bent er al 1 mis gelopen iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
TNT78 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:37:

Ghehe, ben commerciant he, ruik overal geld en zie overal kan$en ;-)

Over verhoging van die leasevergoeding heb ik ook de nodige geruchten gehoord. Echter nog geen bedragen. Vooralsnog beschouw ik dat als n hoax. Net als de PDA's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
de vorige keer dat er geruchten waren bleken ze wel te kloppen en dan heb ik het niet over die pda's :+
maar over het basissalaris van YP-ers. Het is zeker interessant een lease verhoging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het bij Sogeti met het aannemen van MBO'ers?? Op hun site zie je zowat alleen maar vacatures voor HBO en hoger maar dat heb ik niet.
Zijn er mensen hier die met alleen MBO en wat Microsoft certificaten bij Sogeti aangenomen zijn??
Ik heb nog geen contact met hen gehad datgeef ik toe...:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:43:
Hoe zit het bij Sogeti met het aannemen van MBO'ers?? Op hun site zie je zowat alleen maar vacatures voor HBO en hoger maar dat heb ik niet.
Zijn er mensen hier die met alleen MBO en wat Microsoft certificaten bij Sogeti aangenomen zijn??
Ik heb nog geen contact met hen gehad datgeef ik toe...:) :*)
Unix-certificaat ook goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hoor. ook prima. al lijkt unix me wel wat moeilijker. maar dat kan ik mis hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:13:
ja hoor. ook prima. al lijkt unix me wel wat moeilijker. maar dat kan ik mis hebben..
Zo heel erg moeilijk is t niet hoor. Is denk ik net wat je gewend bent. Maar ik ben in elk geval zonder HBO-diploma bij Sogeti gekomen. Is sinds kort trouwens ook geen vereiste, mits je idd certificaten hebt. Als je meer wilt weten, mail maar, ik ken de werving&selectie mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Ik heb even een vraagje over de ammortisatie regeling. Deze regeling houdt in dat er voor mij als YP-er een bedrag van 10.000 euro wordt "gereserveerd" als ik uit eigen beweging of door verwijtbaar gedrag sogeti binnen 24 maanden verlaat moet ik een deel van dit bedrag terug betalen.

Maar hoe zit dit nu met de proeftijd?Stel dat ik deze niet door kom hoe zit het dan met deze regeling?Misschien dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Retonator schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:11:
Ik heb even een vraagje over de ammortisatie regeling. Deze regeling houdt in dat er voor mij als YP-er een bedrag van 10.000 euro wordt "gereserveerd" als ik uit eigen beweging of door verwijtbaar gedrag sogeti binnen 24 maanden verlaat moet ik een deel van dit bedrag terug betalen.

Maar hoe zit dit nu met de proeftijd?Stel dat ik deze niet door kom hoe zit het dan met deze regeling?Misschien dat iemand mij kan helpen.
FF goed lezen in je voorwaarden, dit geldt namelijk niet voor proeftijd ... dat is het risico wat Sogeti neemt... so no worries....
-Jaap-io schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:30:
de vorige keer dat er geruchten waren bleken ze wel te kloppen en dan heb ik het niet over die pda's :+
maar over het basissalaris van YP-ers. Het is zeker interessant een lease verhoging :)
*Whatever* dat basissalaris wat ze omhoog hebben gegooid zo'n 2 maanden geleden is een sigaar uit de welbekende eigen doos. Ze hebben namelijk het groeipad van de standaard salarisverhoging verschoven ... dus je denkt meer te krijgen aan het begin van de schaal maar je krijgt minder aan het einde ... dat was om zo makkelijker YP's aan te trekken ...

[ Voor 33% gewijzigd door renzo4000 op 26-10-2006 21:47 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
renzo4000 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:45:
FF goed lezen in je voorwaarden, dit geldt namelijk niet voor proeftijd ... dat is het risico wat Sogeti neemt... so no worries....
Bedankt renzo ik zal de voorwaarde nog eens door lezen. Niet dat ik echt bang ben maar de vraag kwam meer voort uit een gesprek met een vriend van mij die ook aangenomen is bij sogeti als Yp-er vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin 1 december als Young Profesional en ik was dus benieuwd wie op dit topic dan nog meer begint in Vianen?

Ik kom uit Nijmegen dus de OV-verbinding is lastig ben nu aan het proberen een Huurauto te regelen maar zal nog lastig worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:20:
Ik begin 1 december als Young Profesional en ik was dus benieuwd wie op dit topic dan nog meer begint in Vianen?

Ik kom uit Nijmegen dus de OV-verbinding is lastig ben nu aan het proberen een Huurauto te regelen maar zal nog lastig worden denk ik.
Huurauto wordt moeilijk voor je denk ik ... jij kan nl in 1u43m(ff gechecked op 9292ov.nl) in Vianen zijn vanuit Nijmegen. Tuurlijk is het eventjes reizen maar dat gebeurt wel een beetje in de detachering! Ik heb ook wel eens dat ik er 2 uur over doe van Arnhem naar Utrecht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator

Ik begin op 1nov dus nog een paar dagen :D. Zijn er hier mensen die ook per 1 nov beginnen?
phvosdotcom een vriend van mij begint ook op 1 dec maar ik denk niet dat hij wat voor je kan betekenen qua vervoer omdat hij zelf uit tilburg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retonator schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:29:
[...]

Ik begin op 1nov dus nog een paar dagen :D. Zijn er hier mensen die ook per 1 nov beginnen?
phvosdotcom een vriend van mij begint ook op 1 dec maar ik denk niet dat hij wat voor je kan betekenen qua vervoer omdat hij zelf uit tilburg komt.
Ik begin ook op 1 november, bij divisie A&BS. Heb er nog steeds zin in. Qua reizen moet ik nog even bezien hoe ik het aan ga pakken. Van deur tot deur met het OV is het meer dan 2 1/2 uur. Voor een paar dagen kan ik wel bij een paar vrienden in Utrecht logeren maar daarna moet ik toch iets structurelers bedenken waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:26:
[...]

Ik begin ook op 1 november, bij divisie A&BS. Heb er nog steeds zin in. Qua reizen moet ik nog even bezien hoe ik het aan ga pakken. Van deur tot deur met het OV is het meer dan 2 1/2 uur. Voor een paar dagen kan ik wel bij een paar vrienden in Utrecht logeren maar daarna moet ik toch iets structurelers bedenken waarschijnlijk.
Bel gewoon eventjes met HR van A&BS, dan wordt er zo een hotel voor je geregeld. Dan kom je in het van der Valk hotel in Vianen. Daar zitten vaak meer YP's. Ik heb daar eerste week van oktober ook gezeten en leef al 3 weken in een hotel. Sogeti regelt het allemaal voor je hoor :) Je moet een beetje een grote mond hebben in dit wereldje ;)

Alvast veel plezier met de introductie. Misschien treffen we elkaar nog in van der Valk Vianen. Ik zit daar van 1 op 2 november, omdat ik 2 november een Kick Off voor de trip naar Ohio heb. Die wordt in Vianen gegeven nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Weet iemand of je zelf voor de lokatie kan kiezen van je basis opleiding. Ik weet dat mijn competentie .net(dse) op 2 locaties wordt gegeven Rotterdam en 's Hertogenbosch ik vroeg me alleen af of je zelf kan kiezen en wanneer dit gevraagd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Wanneer kregen jullie(de mensen die al werken bij sogeti) de inlog codes voor einstein?.
Graag zou ik wat msn adressen hebben van mensen die ook 1nov naar de introductie dag gaan, het liefst mensen van de divisie DSE maar andere zijn natuurlijk ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin ook op 1 november bij DSE en .net :-). Ik denk dat je die codes de eerste dag krijgt in Vianen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Retonator schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:22:
Weet iemand of je zelf voor de lokatie kan kiezen van je basis opleiding. Ik weet dat mijn competentie .net(dse) op 2 locaties wordt gegeven Rotterdam en 's Hertogenbosch ik vroeg me alleen af of je zelf kan kiezen en wanneer dit gevraagd wordt?
Dat kan je sowieso niet zelf kiezen... Maar je zal de planning wel krijgen tijdens 1 van de eerste introductiedagen.
Over die inlogcode van Einstein. Ik kreeg die een week voordat ik begon met de post. Maar dat was dan een soort tijdelijk account en had je ook nog geen toegang tot e-mail. Tijdens de 2de of 3de introductiedag krijg je dan je definitieve account.

Ik zit overigens morgen en dinsdag een keer op de lokatie in Den Bosch. Krijg 2 dagen cursus SAP. Dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31

Ik begin waarschijnlijk ook 1 december bij Sogeti, ESE divisie. Bij welke divisie ga jij van start?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:46:
[...]
Ik begin waarschijnlijk ook 1 december bij Sogeti, ESE divisie. Bij welke divisie ga jij van start?
Ook bij de ESE divisie regio zuid/oost
Misschien handig om ook msn uit te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
renzo4000 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:45:
*Whatever* dat basissalaris wat ze omhoog hebben gegooid zo'n 2 maanden geleden is een sigaar uit de welbekende eigen doos. Ze hebben namelijk het groeipad van de standaard salarisverhoging verschoven ... dus je denkt meer te krijgen aan het begin van de schaal maar je krijgt minder aan het einde ... dat was om zo makkelijker YP's aan te trekken ...
Ja en nee. Je krijgt eerder meer. Je eindigt op hetzelfde bedrag echter, je begint hoger, dus je krijgt langer een hoger bedrag = in totaal meer.
Retonator schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:22:
nee je kan niet zelf kiezen, maar ze kijken wel wat voor jou het best zou zijn kwa reizen, althans dat was in mijn tijd het geval ;)

[ Voor 38% gewijzigd door -Jaap-io op 30-10-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik begin ook 1 november, in Vianen. Divisie IS...

Ik heb (met de auto) een reistijd van 2 uur heen en 2 uur terug, dus ook ik heb (als alles goed gegaan is) een hotel geregeld, via mijn (toekomstig) Unit Manager....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 17:08
Mooi om te zien dat er zoveel nieuwe collega's binnen komen! Welkom allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
MartijnvdSluis schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:47:
Mooi om te zien dat er zoveel nieuwe collega's binnen komen! Welkom allemaal!
Zeker sogeti is flink aan het werven. Ik heb echt zin in woensdag.

Jaap-io: Dan hoop ik maar dat ze 's Hertogenbosch voor mij uit kiezen dat is zeker file technisch een stuk beter voor mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik heb de basisopleiding DSE (.NET) in Rotterdam gevolgt. Voor een aantal collega's was die locatie niet zo handig en die hebben gewoon na het eerste weekje introductie gevraagd of ze de grootste periode van zelfstandig leren/oefenen op een gunstiger gelegen kantoor doen mochten en dat was meestal geen probleem. Gewoon vragen dus aan de persoon die je gaat begeleiden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
phYzar schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:34:
Ik heb de basisopleiding DSE (.NET) in Rotterdam gevolgt. Voor een aantal collega's was die locatie niet zo handig en die hebben gewoon na het eerste weekje introductie gevraagd of ze de grootste periode van zelfstandig leren/oefenen op een gunstiger gelegen kantoor doen mochten en dat was meestal geen probleem. Gewoon vragen dus aan de persoon die je gaat begeleiden dus :)
Dankje phYzar dit was het antwoord waar ik op zat te wachten. Hoe was je ervaring met deze opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 12:05
Hey Retonator e.a., ik begin morgen ook in Vianen, wat leuk. Ik kom ook bij DSE.

Met het OV is het volgens mij hel dus ik heb de ANWB maar gebeld om mijn ouwe Citroën BX maar op te lappen, die vandaag (godzijdank niet morgenochtend) niet startte..
Als ik mijn BX heb gefixt en de rit morgen doenlijk heb bevonden (en Sogeti tekent geen bezwaar aan dat ik me met die auto _echt_ niet kan vertonen :$ ) dan kunnen er wel mensen mee, ik ben er alleen nog niet uit of ik vanuit mij (Leiden) danwel m'n vriendin (Gouda) vertrek.

liefhebbers voor carpool donderdag / vrijdag kunnen we bespreken: puff_danny [at] hotmail (dot) com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Puff_Danny schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:36:
Hey Retonator e.a., ik begin morgen ook in Vianen, wat leuk. Ik kom ook bij DSE.

Met het OV is het volgens mij hel dus ik heb de ANWB maar gebeld om mijn ouwe Citroën BX maar op te lappen, die vandaag (godzijdank niet morgenochtend) niet startte..
Als ik mijn BX heb gefixt en de rit morgen doenlijk heb bevonden (en Sogeti tekent geen bezwaar aan dat ik me met die auto _echt_ niet kan vertonen :$ ) dan kunnen er wel mensen mee, ik ben er alleen nog niet uit of ik vanuit mij (Leiden) danwel m'n vriendin (Gouda) vertrek.

liefhebbers voor carpool donderdag / vrijdag kunnen we bespreken: puff_danny [at] hotmail (dot) com
Ik vertrek zelf vanuit Gorichem ik zou daar eventueel ook mensen meekunnen nemen/carpoolen. Ik hoop morgen een aantal GoTers te spreken :D. Ik ben te herkennen aan rood haar(denk niet dat er veel zijn die dit ook hebben anders pech ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Beschouw mezelf nou niet echt als GOT-er, maar ik ben er morgen ook :)

Hebben jullie trouwens extra info ontvangen? Ik weet alleen dat ik morgen in Vianen moet zijn, maar ik heb niet eens een adres of tijd mogen ontvangen.... Zal wel hoofdkantoor, 8:30 zijn, maar toch....

[ Voor 59% gewijzigd door FreakNL op 31-10-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat leuk om zoveel andere Sogeti starters te zien.

Mijn naam is Rogier en ik start morgen bij unit OM3 van de divisie DSE.

Ik heb mijn afstudeeropdracht gedaan bij Sogeti en heb daarom in april de introductie ook al ervaren. Er zijn veel interessante sprekers die goed hun best doen om verrassende presentaties te geven. Je zult echter aan het einde van de dag blij zijn als het weer voorbij is. Het is wel erg leuk dat je de gelegenheid hebt om je nieuwe collega's te ontmoeten en kennis te maken met verschillende directieleden.

Bereid je voor op een paar lange dagen en probeer het openbaar vervoer te vermijden. De busaansluitingen naar Vianen zijn niet bepaald ideaal.

Tot morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:40:
Beschouw mezelf nou niet echt als GOT-er, maar ik ben er morgen ook :)

Hebben jullie trouwens extra info ontvangen? Ik weet alleen dat ik morgen in Vianen moet zijn, maar ik heb niet eens een adres of tijd mogen ontvangen.... Zal wel hoofdkantoor, 8:30 zijn, maar toch....
Je wordt tussen 8.00 en 8.30 ontvangen in de "Sogeteit" (eenmaal binnen naar links). Het programma start stipt om 8.30 uur.

De locatie is inderdaad het hoofdkantoor op Lange Dreef 17 Vianen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:13:
[...]

Je wordt tussen 8.00 en 8.30 ontvangen in de "Sogeteit" (eenmaal binnen naar links). Het programma start stipt om 8.30 uur.

De locatie is inderdaad het hoofdkantoor op Lange Dreef 17 Vianen
Thanks. Ik ben mijn recruiter en mijn toekomstig Unit Manager al heel de tijd aan het bellen, maar die nemen niet op. Nu heb ik in ieder geval een beetje zekerheid. Zal zorgen dat ik er soweiso op tijd ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:42:
[...]

Thanks. Ik ben mijn recruiter en mijn toekomstig Unit Manager al heel de tijd aan het bellen, maar die nemen niet op. Nu heb ik in ieder geval een beetje zekerheid. Zal zorgen dat ik er soweiso op tijd ben :)
Deze info staat ook in de ontvangstbevestiging die je (als het goed is) hebt ontvangen na het insturen van je ondertekende contract. Anyway, tot morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:14:
[...]

Deze info staat ook in de ontvangstbevestiging die je (als het goed is) hebt ontvangen na het insturen van je ondertekende contract. Anyway, tot morgen!
Ik heb in mei al een contract ondertekend, een fikse tijd geleden dus... Denk dat het daardoor een beetje fout gegaan is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
hmmmmm ESE mag ook wel eenbeetje groeien hoor ik zie veel te veel DSE concurenten ;-)

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien domme of rare vraag, maar vroeg het gewoon af aangezien ik er nog niks over had gelezen.

Krijg je als je young professional ook een laptop of werk je gewoon op de pc's van de klant?

(misschien wacht ik dan even met de aanschaf van een nieuwe pc ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Bij sogeti krijg je als Prof alle faciliteiten van de klant uit.
Stel dat je bij 2 klanten zit krijg je een laptop van sogeti.

Ik ga er vanuit dat dit voor YP het zelfde zal zijn.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dat ook, bij 2 klanten zitten?
Hoe zie je dat ? helft van de week bij de ene klant en de andere helft bij de ander?

Dit heb ik nog nooit gezien bij een detacheerder maar ik heb ook nog maar drie detacheerders en 5 projecten gehad en heb nu een baan bij een niet-detacheerbedrijf. :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNT78 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:59:
Bij sogeti krijg je als Prof alle faciliteiten van de klant uit.
Stel dat je bij 2 klanten zit krijg je een laptop van sogeti.

Ik ga er vanuit dat dit voor YP het zelfde zal zijn.
Ok bedankt voor het antwoord, van mijn eerste loon nieuwe pc aanschaffen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:10:
[...]

Ok bedankt voor het antwoord, van mijn eerste loon nieuwe pc aanschaffen dus :)
Kan sinds kort (goedkoop) bij MegaSellers, krijgen we (extra) korting als Sogetisten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 12:05
Retonator schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:55:
[Knip] Ik ben te herkennen aan rood haar(denk niet dat er veel zijn die dit ook hebben anders pech ;))[/knip]
Hahaha dat had je gedacht Retonator ik heb dus mooi ook rood haar! Niet gesproken evenwel.. morgen dan maar, we moeten elkaar nu wel herkennen toch? of zijn er meer roodharigen tussen de 111 ;)

Wat wannahelp zegt klopt trouwens helemaal! Wat een lange dag.. en morgen weer. Maar ach, leuk is het wel; de presentaties hebben een laag 'blabla' gehalte.

De BX doet 't trouwens.. maar voor hoelang :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Puff_Danny schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:49:
[...]

Hahaha dat had je gedacht Retonator ik heb dus mooi ook rood haar! Niet gesproken evenwel.. morgen dan maar, we moeten elkaar nu wel herkennen toch? of zijn er meer roodharigen tussen de 111 ;)

Wat wannahelp zegt klopt trouwens helemaal! Wat een lange dag.. en morgen weer. Maar ach, leuk is het wel; de presentaties hebben een laag 'blabla' gehalte.

De BX doet 't trouwens.. maar voor hoelang :S
dan heb ik je gezien ;) zatten ongeveer 2 mensen tussen ons :D, ik zat aan de rechter kant naast je tussen jou zat nog zown jongen met veel vragen volgens mij ;) k had nu een soort hannekammetje naja niet echt maar beetje omhoog gekamt ;). Maar ik vond het erg intressant vandaag wel lang maar
vooral het forum met de directie vond ik erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Ik vond vorige maand het forum met de directieleden ook het allerleukst om mee te maken ja.

Ik heb vandaag kennisgemaakt met De Kersman uit dit topic. We zaten allebei bij de Kick Off Ohio en trekken komende 3 weken samen erop uit in Ohio. Ik heb morgen een vrije dag en vlieg zaterdag dus lekker naar Ohio om daar eens wat High Performance Teaming te doen en een geweldige tijd mee te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Dr. Quipers schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:43:
Ik vond vorige maand het forum met de directieleden ook het allerleukst om mee te maken ja.

Ik heb vandaag kennisgemaakt met De Kersman uit dit topic. We zaten allebei bij de Kick Off Ohio en trekken komende 3 weken samen erop uit in Ohio. Ik heb morgen een vrije dag en vlieg zaterdag dus lekker naar Ohio om daar eens wat High Performance Teaming te doen en een geweldige tijd mee te maken :D
Veel plezier, het is echt heel tof om mee te maken!
en scoor ff een ms zune als je er toch bent, oh ja en een WII ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puff_Danny schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:49:

Lol, ik zag jullie beide zitten maar met zoveel nieuwe collega's ben ik er nog niet aan toe gekomen om te vragen wie van jullie twee aan het posten was op GoT. Met die vraag was ik dus ook niet veel verder gekomen :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is tegenwoordig het startsalaris bij Sogeti? Ze betalen iedereen toch hetzelfde in het begin? Ik las ergens dat het eerst 1800 bruto was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Dat kan wqel kloppen ja als je als YP begint.
het exacte bedrage kan een YP je vast vertellen :-).

Voor profs is het afhankelijk van je ervaring en opleidings niveau.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar heb ik het ook over...over YP. Starters dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37

K-Jay

Klaas Jan

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:14:
Wat is tegenwoordig het startsalaris bij Sogeti? Ze betalen iedereen toch hetzelfde in het begin? Ik las ergens dat het eerst 1800 bruto was.
€ 2000

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
dat is dan incl. vakantie geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjez
  • Laatst online: 09-09 16:08
Inderdaad, drie weken geleden nog gesolliciteerd naar de YP functie, en 1800 is een vast bedrag dat ze hanteren (tenzij het in die drie weken veranderd is). Heb het aanbod trouwens afgeslagen, vond het wel erg weinig. Leek me wel een erg leuke werkgever, maar goed, wil natuurlijk ook wel een huisje kopen binnenkort :)

Zat trouwens samen met jou in de sollicitatieprocedure Retonator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Er *schijnt* een hoop te gaan veranderen bij Sogeti qua beloning ... hoe en wat blijft nog onduidelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
renzo4000 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:01:
Er *schijnt* een hoop te gaan veranderen bij Sogeti qua beloning ... hoe en wat blijft nog onduidelijk ...
Niet zomaar wat roepen he, zo maak je mensen nieuwsgierig ;) Bron? Wat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verstandig. Ik kan me niet voorstellen dat je met zo'n bedrag de WO'ers of getalenteerde HBO'ers binnen kunt krijgen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
hoe gaat het nu met de mensen die net uit de basisopleiding zijn gekomen?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNT78 schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:37:
Ben ik ook benieuwd naar...
Zitten ze al bij een klant en valt het werk mee of tegen?
En wie heeft de workshop gehad van informatieanalyse bij ESA...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
TNT78 schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:37:
Die komen pas op 30-11 in de beschikbaarheid ;)
Ik was op 3 opdrachten aangeboden, maar blijkbaar voor allemaal afgewezen dus we gaan straks maar weer wat relatiemanagers lastig vallen.

Hier in Ohio is alles top! We gaan alleen woensdag terug ipv zaterdag omdat het Thanksgiving is in Amerika. Dus we moeten nu alles van 4 dagen in 2 dagen proppen :P Oftewel lomp HPT (High Performance Teaming) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
En al een opdracht?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Nope dat nog niet. Zit nu in de beschikbaarheid en heb voor morgen een leuk intern klusje. Verder ligt mn CV voor een aantal opdrachten bij de ING, dus dat komt wel goed :)

Daarnaast is er een intern autotest project aan gang waarvoor ik ook ben uitgenodigd.
Ze willen vanaf januari een auto aanbieden die rond de standaard leaseprijs ligt. Daarvoor hebben ze 5 YP's geselecteerd die 2 weken lang 5 autos gaan testen :P

Ik rij nu een Corsa, krijg morgen een Clio en verder nog een Yaris, C3 en 207. En dan mag ik die autos gaan beoordelen. Diegene die het best uit de test komt gaat dus vanaf 2007 de nieuwe standaard leasebak voor een mooi prijsje worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Dr. Quipers schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:49:
Nope dat nog niet. Zit nu in de beschikbaarheid en heb voor morgen een leuk intern klusje. Verder ligt mn CV voor een aantal opdrachten bij de ING, dus dat komt wel goed :)

Daarnaast is er een intern autotest project aan gang waarvoor ik ook ben uitgenodigd.
Ze willen vanaf januari een auto aanbieden die rond de standaard leaseprijs ligt. Daarvoor hebben ze 5 YP's geselecteerd die 2 weken lang 5 autos gaan testen :P

Ik rij nu een Corsa, krijg morgen een Clio en verder nog een Yaris, C3 en 207. En dan mag ik die autos gaan beoordelen. Diegene die het best uit de test komt gaat dus vanaf 2007 de nieuwe standaard leasebak voor een mooi prijsje worden :)
kies dan de c3 maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 21:47
Blij dat ik m'n Punto al besteld heb zie ik :P
Maar er zijn minder interessante interne klusjes lijkt me!

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:16:
Blij dat ik m'n Punto al besteld heb zie ik :P
Maar er zijn minder interessante interne klusjes lijkt me!
Ze hadden die Grande Punto niet in het lijstje van te kiezen auto's staan, omdat ze die niet zo graag in het wagenpark van Sogeti zagen staan :o Geen idee wat er mis mee is, maar dat kreeg ik te horen...

Het is iig een geinig klusje voor tussendoor Zo heb je geen auto en zo heb je er nu 2 :D (m'n voorloopauto en de testbolide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
Dr. Quipers schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:33:
[...]

Het is iig een geinig klusje voor tussendoor Zo heb je geen auto en zo heb je er nu 2 :D (m'n voorloopauto en de testbolide)
En dus dubbele bijtelling? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
curry schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:30:
[...]

En dus dubbele bijtelling? :p
Nee alleen bijtelling van mn voorloopauto ;)

Vandaag lekker filegereden van Amsterdam naar Eindhoven met de Clio... Motor technisch is ie goed, maar interieur en bedieningsgemak valt tegen van die bolide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 10:23
Begin volgend jaar treed ik ook binnen als Sogetist.
Dat wil zeggen: als het goed is komt vandaag of morgen het contract via de post!

Ik werk nu nog op een plek waar veel autodealers zitten. Ik heb proefritten gemaakt in een (Grande(?)) Punto, 207 (XS-Pack) en een Clio. Niet helemaal eerlijk, want het waren allen benzine-varianten. Maar des al niet te min een eerste indruk:

Clio:
+ Schakelt lekker
+/- Sober interieur
- Raar fluitend bijgeluid vanaf 100/110km/u (alsof een deur niet goed sluit)

Punto
+ Uiterlijk
- Plastic interieur, zeker ter compensatie van het uiterlijk.

207
+ Jonge uitstraling
+ relatief veel ruimte
+ zit erg goed (XS sportstoelen tenminste)
+/- Probeer niemand achterin te zetten, ruimte voor de knieën is beperkt
+/- Schakelt een beetje wazig, niet echt heel direct.

Mijn keuze lijkt al gemaakt! ;)
Hoewel er buiten die fluitende deur geen echt slechte puntjes aan de Clio te ontdekken zijn.

In diverse testen die ik heb gelezen komt de Clio er toch vaak erg goed af, voornamelijk het rijgedrag.

Als ik van de week tijd heb probeer ik ook nog een ritje te maken in een VW Polo en een Ford Fiesta. Hoewel ik geen echt Ford-fan ben, denk ik wel dat ze aardig onderschat worden. De Focus (model 2003) vind ik bv. een heerlijke auto in te rijden. Ook de Mondeo (model 2004) is een prima auto.
Hoewel ik nu ook een VW-rijder ben, heb ik bij VW sterk het gevoel dat je voor de naam betaald en minder voor de auto zelf. Peugeot en Renault bieden naar mijn idee meer auto voor minder centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
je mag ook gewoon benzine leasen!
wat vervolgens ook erg veel mensen doen omdat het uiteindelijk voor jou (incl bijtelling) meestal goedkoper is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZ
Hmmm... Ik vraag me een beetje af wat gunstiger is, maar het is wel interessant.

De bijtelling zal inderdaad minder zijn...
Wat betreft leasebedrag zal het niet heel veel uitmaken. Benzine is in de aanschaf goedkoper, maar wordt in de lease omhooggetrokken door een hogere brandstofprijs.

Ik woon een aardig eindje van (elk) kantoor, en heb daarom het vermoeden dat ik die 45000km wel voorbij zal gaan. Maar dat zal uiteraard ook afhankelijk zijn van de plek van een opdracht. Met een diesel zal ik 1 tot 2 keer minder per week aan de pomp staan... Tja... Keuzes... ;)

Wat betreft die bijtelling. Even kijken of ik het goed heb:
De bijtelling is 22% van de cataloguswaarde. Dit wordt bij je brutoloon opgeteld en daarmee belast met (tenminste) 34,4%. Als dit het geval is je bijtelling €3,15 per maand per € 500 cataloguswaarde. Een auto met een waarde €19.500 kost je dan per maand €123.

Als je bijtelling plus eventuele budgetoverschrijding rond of onder de €200 gaat liggen dan wordt het vrij lastig om (als YP) zelf een betrouwbare auto (in die klasse) voor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
je moet gewoon ff kijken op einstein (intranet) als je je codes hebt. Daar vind je ook de brandstof calculator. Alle auto's worden voor 40.000 p.j. geleased ook al rij je meer of minder. De lease prijs is overigens incl. brandstof. De lease prijs (zonder brandstof) van een benzine is meestal lager dan die van een diesel heeft met wegenbelasting en verzekering te maken. het verschil in brandstofprijs tussen benzine en diesel is gemiddeld tussen 100 en 150 euro. Dus gewoon ff uitrekenen en kijken wat het goedkoopst is voor jou ;) overigens zijn gas auto's meestal het goedkoopst als de auto van je keuze in gas leverbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Ik heb dus de nieuwe Corsa bestelt en uiteraard gekeken naar diesel uitvoeringen... Ik heb een 1.4 (90 pk) benzine bestelt. een 1.3 diesel (90 pk) was gelijk 50 euro duurder en een 1.7 diesel (125 pk) meer dan 100 euro duurder per maand. Dan heb ik het dus over de netto maandlasten. Dus bij de kleine autootjes voor YP's is volgens mij benzine haast altijd goedkoper om te leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:07
-Jaap-io schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:57:
je moet gewoon ff kijken op einstein (intranet) als je je codes hebt. Daar vind je ook de brandstof calculator. Alle auto's worden voor 40.000 p.j. geleased ook al rij je meer of minder. De lease prijs is overigens incl. brandstof. De lease prijs (zonder brandstof) van een benzine is meestal lager dan die van een diesel heeft met wegenbelasting en verzekering te maken. het verschil in brandstofprijs tussen benzine en diesel is gemiddeld tussen 100 en 150 euro. Dus gewoon ff uitrekenen en kijken wat het goedkoopst is voor jou ;) overigens zijn gas auto's meestal het goedkoopst als de auto van je keuze in gas leverbaar is ;)
En bedenken wat je fijn vindt....
Mijn octavia was op gas 50 euro netto (alles meegerekend) goedkoper dan diesel.
Het rijgedrag, volwaardige reservewiel, en grote actieradius was voor mij reden om toch diesel te pakken. Een goede keus, omdat ik anders nu dagelijks zou moeten tanken. (en op vakantie was het reservewiel ook héél fijn).
Bedenk dat je 4 jaar met de auto zal rijden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik wil niet in een benzine auto rijden, dus het wordt toch diesel, vind ik gewoon fijner rijden,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:41
Halleee,

Volgende week heb ik een kennismakings gesprek en bijbehorende cap test bij Sogeti. Om eerlijk te zeggen kijk ik niet echt uit naar deze test.
Kan iemand zijn ervaringen vertellen van deze test??? Omtrent moeilijkheidsgraad enz. Wordt dit een groot struikelblok voor een HBO'er of is het slechts een formaliteit??

Grtz

[ Voor 3% gewijzigd door dvdbosch op 11-12-2006 10:02 ]

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Hallo nieuwe collega's,

ik begin zelf per 1 Februari als senior engineer bij Sogeti. Eerst 3 dagen kenismaking en introductie en daarna hopelijk zo snel mogelijk geplaatst worden en aan de slag.

Nog meer mensen die per 1 februari beginnen? :)

Even voor dvdbosch. Ik vond de test goed te doen maar de tijdsdruk is wel aanwezig. Je kunt een aantal tests op 123test.nl doen om je voor bereiden. Het is niet heel makkelijk overigens, ik begreep dat maar een kwart van de mensen die de test doen deze ook daadwerkelijk halen. Als je de test niet haalt krijg je ook geen aanbieding heb ik begrepen. Een beetje voorbereiding is wel zo handig maar ik denk dat je de test als HBO er gewoon moet kunnen halen.

Succes in ieder geval.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 5 jaar sogetist geweest (eigenlijk maar 3,5 ofzo want toen pas werd sogeti gevormd). Ik vond het op zich een goede werkgever, attent met verjaardag van jou en je vrouw, bedrijfs uitjes etc.
Maar op een gegeven moment was er toch een groot probleem: de mensen die er vanaf het ebgin werkten hadden een 3 jarige salaris stop meegemaakt (geen salaris verhogingen). Nu is de markt voor ervaren itérs weer helemaal prima, maar de slarissen voor bestaande werknemers bij sogeti worden niet aangepast. Mensen die nieuw binnenkomen krijgen wel een markt conform salaris. Consequentie: sogetisten gaan naar lcmg en lcmg'ers gaan naar sogeti. want via de voordeur kun je wel een goede salaris verhoging behalen.
Vandaar dat ik dus ook bij sogeti ben weg gegaan, gewoon op mijn gemak een andere leuke werkgever gevonden met een veel beter salaris/lease regeling.
En nu ben ik niet meer nummer 6244. vind ik toch ook een prettig gevoel om weer een persoon te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 15:29

MicroWhale

The problem is choice

-Jaap-io schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:57:
.. en als je dan maar 20.000 per jaar rijdt? heb je dan pech, of krijg je het minder gereden terug?
... en als je op 60.000 per jaar rijdt, hoef je dan de extra brandstof niet te betalen en heb je mazzel?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
MrWilliams schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:52:
[...]

.. en als je dan maar 20.000 per jaar rijdt? heb je dan pech, of krijg je het minder gereden terug?
... en als je op 60.000 per jaar rijdt, hoef je dan de extra brandstof niet te betalen en heb je mazzel?
als je 20000 p.j. rijdt heb je inderdaad pech
daar tegen over idd als je 60000 p.j. rijdt heb je geluk. Beetje de socialistische gedachte ;) echter werkt dit wel in de hand dat iedereen gaat proberen aan de 40000 te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
dvdbosch schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:54:
Volgende week heb ik een kennismakings gesprek en bijbehorende cap test bij Sogeti. Om eerlijk te zeggen kijk ik niet echt uit naar deze test.
Kan iemand zijn ervaringen vertellen van deze test??? Omtrent moeilijkheidsgraad enz. Wordt dit een groot struikelblok voor een HBO'er of is het slechts een formaliteit??
Die test is zeker geen formaliteit (anders deden ze hem ook vast niet). Hij is echter wel haalbaar, heb zelf geoefend via intermediar.nl ter voorbereiding en ook gehaald als HBO-er. De test op zich is niet de moeilijkheid, maar meer de tijdsdruk die er bij komt kijken.
Van de 5 waar ik mee was konder er zo 2 weer naar huis ... en het schijnt inderdaad een percentage van 1/5 - 1/4 te zijn wat door komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy op 11-12-2006 14:55 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdbosch schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:54:
Halleee,

Grtz
Niet kicken binnen 24 uur en zeker niet kicken door het quoten van je eigen reactie alleen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 11-12-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZ
[TAG]Speedy schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:54:
[...]
Van de 5 waar ik mee was konden er zo 2 weer naar huis ...
Dat komt me heel bekend voor! Wanneer heb jij die test gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Halverwege augustus in R'dam. Ben de datum ff kwijt :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZ
Ah... Ik heb die test begin/halverwege november pas gemaakt. Maar ook daar waren we met z'n vijven en werd er tegen 2 kandidaten verteld dat het avontuur voor hen ophield.

Een dag later bij Cap Gemini heb ik ook die test gemaakt. Daar waren ze iets minder mild. Bij Sogeti krijg je nog de mogelijkheid van herkansing, bij CG niet. Wij waren met z'n negenen en daar waren er slechts 3 (waaronder ikkie ;)) van door. Net niet gehaald = niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Niet iedereen krijgt die herkansing ... (het is geen school meer ;))

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij krijg je die herkansing alleen als je verder wel dingen op je CV hebt die ze wel interessant vinden. Werkervaring ofzo.
Hoorde ook dat mensen die het net niet gehaald hebben gewoon doormochten naar de 2e ronde, omdat ze dat enigszins met werkervaring konden compenseren.

Op moment dat ik zelf die test deed was ik de enige van de 3 die doorging. Het is inderdaad best pittig, maar wel logisch dat Sogeti een goede filtering wil hebben.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Ter***ng, wat zijn er veels te veel collega's hier op Tweakers....

Ik rij zelf trouwns een Renault Megane Grand Tour :P Is goed te doen voor 684 per maand :) en gewoon op benzine naar Spanje gassen. altijd lekker.

Als er nog vragen zijn dan kom maar op (evnt dmof mail)

Ohio was trouwns super, ben in Wash. en NY geweest in de weekenden en ook nog in zo'n outlett.
Voor de mensen die nog gaan, die grote foto die in de kelder hangt naast de coaches opgebouwd uit allemaal kleine foto's is van mijn hand :P Doe de groeten aan Bill en vooral aan Tod, zeg maar dat het van de pokerguy is :P

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 15:29

MicroWhale

The problem is choice

hoe doe je dat voor 684 per maand?
ik kom op een rekensite op minstens 813 uit voor een benzine. Voor 776 rijd je een 1.5dCI. (inclusief brandstof leaseprijzen 48mnd/35000km bij www.personalcarlease.nl)

[ Voor 37% gewijzigd door MicroWhale op 19-12-2006 08:49 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.