When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
Ik rij nu voor 585 net een clio 1.5dCi. En die is toch al bijna 3 jaar in de lease.
een Megane Grand Tour klinkt wel heel leuk voor dat bedrag
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
daar hebben we het prikbord voorrenzo4000 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:41:
Hey iemand een leuke Fiat GP Sport 1.416v full options ruiluh?!
laat me raden, je wil een 1.9 diesel + chiptunning??
althans daar zou ik mijn 1.4 16v wel voor in willen ruilen
[ Voor 22% gewijzigd door -Jaap-io op 19-12-2006 11:43 ]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Van ruiluh komt huiluhrenzo4000 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:41:
Maar ik wil hem wel ruilen tegen mn voorloopauto... een VW Polo 1.4 diesel

Overigens is nu ook bekend welke auto alle YP's krijgen die per (ik denk 1 januari) in dienst komen... Dat wordt een Peugeot 207 1.6 HDI (90 pk). Over uitvoeringen weet ik verder nog niks... daar wordt met Peugeot Nederland nog over onderhandeld.
Maar het gaat dan om een 2 jarig leasecontract en hij moet binnen de mobiliteitsbijdrage vallen... Dus dan kunnen we ook ongeveer uitrekenen met hoeveel die dus zal gaan stijgen
Oh die kan ik me nog wel herinneren toen ik vorige maand in Ohio zat!Koenzie schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:15:
die grote foto die in de kelder hangt naast de coaches opgebouwd uit allemaal kleine foto's is van mijn handDoe de groeten aan Bill en vooral aan Tod, zeg maar dat het van de pokerguy is
Een hele rij microsoft certificeringen.
Geldt idd alleen voor YP's, don't worry@r!k schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:40:
Dus alle YP's krijgen een standaard auto, ik mag toch hopen dat senior engineers wel nog zelf een model mogen kiezen.
das dan wel nieuw@r!k schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:40:
Dus alle YP's krijgen een standaard auto, ik mag toch hopen dat senior engineers wel nog zelf een model mogen kiezen.
Toen ik als YP in dienst kwam inmiddels meer dan een jaar geleden mocht je nog gewoon zelf kiezen. Er was wel een standaard auto die binnen het budget viel en daardoor vaak voor YP's interessant was. Maar het was niet verplicht die auto te nemen.
Overigens zou die regeling behoorlijk tegen de standaard van Sogeti indruisen... Ze hebben altijd gezegd dat iedereen de vrijheid zou moeten hebben om te kiezen wat hij wil vandaar gas/diesel/benzine. Mede daarom ook de flex regeling e.d. Met deze regeling zouden ze een gedeelta van dat principe overboord zetten...
Mijn Megane is een 1.6 Business op gas met nog wat opties extra (handfree card en leer e.d.) en hij is inclusief alles 684
Ik heb trouwns ook nog wel behoefte aan een ohio trui en tshirt....
Tod moet er nog wel zijn wat naast mij zit een YP die hem nog kent van vorige maand
[ Voor 14% gewijzigd door Koenzie op 19-12-2006 15:33 ]
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Dus ... ruilen tegen een GPKoenzie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:32:
Je mag gewoon kiezen hoor, ook als YP.
Mijn Megane is een 1.6 Business op gas met nog wat opties extra (handfree card en leer e.d.) en hij is inclusief alles 684was wel een half jaartje geleden.
Tod moet er nog wel zijn wat naast mij zit een YP die hem nog kent van vorige maand
Btw, kennen jullie die foto van Sogeti nr 17?? ... creatie van mij
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ja ik dacht dus eerst ook dat dat de bedoeling was... maar alle andere 4 testcoureurs die dus ook de autos gingen testen hadden begrepen dat YP's dus nu een Peugeot 207 1.6 HDI krijgen en dat het leasecontract voor 2 jaar is. Ik zal nog wel eens gaan navragen hoe het nu exact zit.-ET- schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:17:
Is het niet dat ze gewoon een voorkeurs auto aanbevelen?
Maar dan verdwijnt dus idd de keuzevrijheid die je eerder (en ik dus gelukkig ook nog
Ik ben de gelukkige eigenaar van een groene Ohio sweaterKoenzie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:32:
Ik zou overigens bij god niet weten wie Tod moet zijn hoor
Ben je zo ontevreden over je GP dan? Of heb je hem gewoon half in de prak gereden in de mist en wil je er nu snel vanafrenzo4000 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:19:
[...]
Dus ... ruilen tegen een GP....
Creatie nummer 17 ken ik zo niet... mocht jeh em ergens op foto hebben dan kan ik hem misschien nog herkennen. Ik was nummer 23. Dus voor de mensen die nog gaan bekijk ook die fotocollage ff
En jullie waren waarschijnlijk met een kleinere groep (1 Sogeti 23 ipv Sogeti 22 Green/White), dan kan het vast kloppen dat Todd er niet was (en Laura en de andere Mike mis ik ook in dat rijtje). Maar inderdaad niet echt bijster boeiend
De delftsblauwe tegeltjes met spreuken zijn btw afkomstig van ons
[ Voor 6% gewijzigd door Speedy op 19-12-2006 21:03 ]
Bedankt!
Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P
Ik ben inderdaad niet ontevreden over mijn GP, helemaal niet zelfs. In mijn optiek (en volgens vele testen) is het de beste auto in zijn klasse. Wellicht dat de Corsa de GP voorbij streeft, maar die was er toen nog niet. Bovendien heeft de corsa de bodemplaat/onderstel van de GPeee dus dat zegt best wel iets dunkt me ;-)[TAG]Speedy schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:02:
Hij is vast niet ontevreden over z'n GP, maar die Grand Tour is natuurlijk wel een treetje hoger (kan het me moeilijk voorstellen ik betaal al meer voor m'n 1.4 GP, maar moet zeggen dat ik totaal niet naar gas auto's heb gekeken).
En jullie waren waarschijnlijk met een kleinere groep (1 Sogeti 23 ipv Sogeti 22 Green/White), dan kan het vast kloppen dat Todd er niet was (en Laura en de andere Mike mis ik ook in dat rijtje). Maar inderdaad niet echt bijster boeiend
Delftsblauwe tegeltjes zijn inderdaad leuk geworden.[TAG]Speedy schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:02:
Hij is vast niet ontevreden over z'n GP, maar die Grand Tour is natuurlijk wel een treetje hoger (kan het me moeilijk voorstellen ik betaal al meer voor m'n 1.4 GP, maar moet zeggen dat ik totaal niet naar gas auto's heb gekeken).
Zat ook in de 22 groep, maar geen idee welke naam ik achter jouw nick moet zoeken ;-)
Zou me trouwens erg stug lijken als de keuzevrijheid qua lease-wagen zou verdwijnen. Is toch niks aan als al het nieuwe personeel in dezelfde auto gaat rijden? Staat er voor elk kantoor een zelfde wagenpark, spannend hoor
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja dat had ik idd ook gelezen dat ze hetzelfde onderstel hebben... Ik was al voor 90% zeker dat ik de GP ging nemen, maar toen kwam de Corsa uit en vond ik die net een tikkeltje leuker en spannender dan de GPrenzo4000 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:42:
[...]
Ik ben inderdaad niet ontevreden over mijn GP, helemaal niet zelfs. In mijn optiek (en volgens vele testen) is het de beste auto in zijn klasse. Wellicht dat de Corsa de GP voorbij streeft, maar die was er toen nog niet. Bovendien heeft de corsa de bodemplaat/onderstel van de GPeee dus dat zegt best wel iets dunkt me ;-)
Geldt niet voor YP's. De 207 is een auto die ze je aanbevelen. Hij is bedoeld om in ieder geval de eerste 2 jaar een auto te hebben, waarna je na die twee jaar een grotere lease auto kunt halen. Je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om een andere auto te nemen. Die krijgt dan ook gewoon een vierjarig lease contract.
Er is dus geen verplichting.
renzo4000 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:41:
-Jaap-io schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:42:
[...]
laat me raden, je wil een 1.9 diesel + chiptunning??
althans daar zou ik mijn 1.4 16v wel voor in willen ruilen
Dr. Quipers schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:29:
[...]
een VW Polo 1.4 diesel![]()
Peugeot 207 1.6 HDI (90 pk).
Koenzie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:32:
Megane is een 1.6 Business op gas met nog wat opties extra (handfree card en leer e.d.) en hij is inclusief alles 684
Kan het eindelijk eens afgelopen zijn met dit geleuter over auto's. Daar is het Vervoer forum voor.renzo4000 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:42:
mijn GP
Corsa de GP
corsa de bodemplaat/onderstel van de
Verwijderd
Tod (Brokaw?) was bij ons de techneut van stoney bootsKoenzie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:32:
Sogeti 16 was ik, de vlag was van onsrenzo4000 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:19:
Dus ... ruilen tegen een GP....
En het digitale fotolijstje (kerstcadeau) is gaaf
Tod speelde ook bij ons de CIO van Stoney Boots!
Vrijdag weer naar huis!
[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 21-12-2006 00:41 ]
Maar als je het zeker wilt weten moet je gewoon even je accountmanager bellen joh.
[ Voor 15% gewijzigd door @r!k op 21-12-2006 13:05 ]
je kan de 600 mob. in je flexpot stoppen en dan 0,19 per kilometer declareren. Als je alles direct laat uitkeren dan betaal je er loonbelasting over.kraaitje schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:47:
Als je er nou voor kiest om geen leasebak te nemen en de 600 per maand bij je bruto loon + je eigen auto blijven rijden, krijg je dan wel een tankpas? Of moet je voor die 600 ook je eigen gasolinaaa betalen?
Die 600 euro is beschikbaar voor mobiliteit:
- Je kan het dus gebruiken voor een lease auto. Een lease auto is incl. onderhoud, brandstof wegenbelasting en verzekering.
- Je kan er prive een auto van rijden. (a 0,19 p.km.) die 0,19 is dus voor onderhoud, brandstof, wegenbelasting en verzekering. (via flex)
- Je kan treinkaartjes (ov) declareren. (kostprijs 2e klas, via flex)
- Je kan het bruto uit laten betalen. Je zal zelf moeten zorgen dat je op je werklocatie komt, hoe maakt niet uit al ga je lopen
lang verhaal kort nee je krijgt geen brandstof pas
[ Voor 5% gewijzigd door -Jaap-io op 21-12-2006 14:25 ]
Ach, een leasebak is gewoon het makkelijkst, geen gezeik met registratie, gewoon ongelimiteerd tanken, geen onderhoudskosten, geen wegenbelasting, geen verzekering, en bovenal een nieuwe wagen! Gewoon rijden! Maargoed, that's me
Mous XP
Daarom probeer ik ook de discussie even af te buigen;
Komt allen naar de open dag op 13 januari!
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Nog een Sogetisten/GoT meeting organiseren op 23 januari in de HMH?

[ Voor 77% gewijzigd door Dr. Quipers op 22-12-2006 09:52 ]
Ik denk dat ik wel naar deze opendag ga.MisTraller schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:44:
Uh...nu gaat het weer over auto's...
Heb nog een leuke baan nodig met de deeltijd HBO opleiding die ik ga volgen, ze zijn naar mij toegekomen of ik daar misschien wou werken, dat lijkt me nog steeds een interessante optie!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
En je kunt een leuke digitale camera winnen[TAG]Speedy schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:34:
Inderdaad gewoon langs gaan, het kost je enkel wat tijd (al je reiskosten worden vergoed) en wie weet
dat is idd wel een leuk idee! maar dan wel op de vip tribuneDr. Quipers schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:51:
*edit*
Is dit ook iets voor mensen die al een contract hebben?MisTraller schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:44:
Uh...nu gaat het weer over auto's...
Ik wil namelijk wel vast wat informatie over de opleidingsmogelijkheden binnen Sogeti...
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Dat is een hele nette verhoging. Goed werk van Sogeti zeg.renzo4000 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:30:
Leuk nieuwtje ... de mobiliteitsvergoeding is van €600 naar €670 gegaan. Daarnaast zijn de bonussen omhoog gegaan... iedereen krijgt vandaag daarover een brief in de bus. Ze zijn op de goede weg ...
Maar natuurlijk kun je er zelf ook heen. Je kunt je via mijnSogeti aanmelden voor de open dag. Voor alle andere mensen die interesse hebben om naar de open dag van Sogeti te komen zou ik eens een kijkje nemen op http://werkenbij.sogeti.nl/Home/Open_dag/index.jspMrWilliams schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:20:
[...]
Is dit ook iets voor mensen die al een contract hebben?![]()
Ik wil namelijk wel vast wat informatie over de opleidingsmogelijkheden binnen Sogeti...
[ Voor 18% gewijzigd door G-RaX op 22-12-2006 13:47 ]
Maar ik ga er zeker even langs. Hoe eerder ik weet hoe het in elkaar zit, hoe beter.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
lees ik de brief goed en wordt het 600 + 70 + 80 waarvan die laatste 80 gelijk compensatie is voor leaseprijsstijging (ben je gelijk weer kwijt aan auto)?renzo4000 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:30:
Leuk nieuwtje ... de mobiliteitsvergoeding is van €600 naar €670 gegaan. Daarnaast zijn de bonussen omhoog gegaan... iedereen krijgt vandaag daarover een brief in de bus. Ze zijn op de goede weg ...
Maar idd, erg nette voorwaardenwijzigingen, al noemen ze de voordelen wat uitgebreider dan de nadelen
Wbt de 80 euro, dat vind ik ook raar, omdat ik de tarieven echt niet zo heel laag vind bij Sogeti. Wat ik verder wel toejuich is het verder terugdringen van regeltjes, zoals bv de vergoeding voor Internet, etc. Aan de andere kant kan dit wel weer leiden tot minder persoonlijke voordelen, dwz, iedereen dezelfde vergoeding, en de vrijheid van alle regelingen vind ik wel zo prettig. Ook de regeling mbt kinderopvang gaat veranderen zag ik, dus vooral op flex gebied gaat er best veel wijzigen.
---------------
Daarom vind ik het wel goed dat ze de specifieke vergoedingen eraf gaan halen en deze veranderen in een algemene vergoeding.
Want zeg nou zelf welk sogetist heeft nou geen internet?
Mous XP
Verwijderd
Lijkt me wel wat, maar ik kijk net in m'n agenda en daar staat dat ik dan in Ohio ben. Als er toevallig nog meer Sogetisten in Ohio zitten op die dag, dan kunnen we misschien ons eigen feestje houdenDr. Quipers schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:51:
*edit*
Ik ben net een dag terug en het was echt super! Veel geleerd en het was kei gezellig. Dus veel plezierVerwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:08:
[...]
Lijkt me wel wat, maar ik kijk net in m'n agenda en daar staat dat ik dan in Ohio ben. Als er toevallig nog meer Sogetisten in Ohio zitten op die dag, dan kunnen we misschien ons eigen feestje houden
Verwijderd
Ik doe wel meet met je feestje in Ohio, aangezien ik daar dan toch ook benVerwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:08:
[...]
Lijkt me wel wat, maar ik kijk net in m'n agenda en daar staat dat ik dan in Ohio ben. Als er toevallig nog meer Sogetisten in Ohio zitten op die dag, dan kunnen we misschien ons eigen feestje houden
Verwijderd
mogelijk kom ik de afdeling ESE versterken. Ik ben erg benieuwd naar wat voor projecten je gaat doen in het begin, hoe de sfeer is e.d.
Hey mirrorshade maak u echte indentiteit eens kenbaar aan mijMirrorshade schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:21:
[...]
Ik ben net een dag terug en het was echt super! Veel geleerd en het was kei gezellig. Dus veel plezier
laat maar laat maar martijn
en zo gezellig was het allemaal niet hoor
heb je ook vertelt dat je van 8 tot 23 zit te werken de eerste week
nee hoor het is zwaar maar absoluut leerzaam en heel gezellig al hadden wij het nadeel dat we in winter break daar zat maarjah ;'
[ Voor 43% gewijzigd door Retonator op 29-12-2006 13:18 ]
De faculty verandert volgens mij bijna elke maand bij ons was Tod dit jaar de CIO van een bepaald bedrijf, dit zodat ik niet alles spoil voor de komen OHIO mensen. De faculty bestond bij ons uit Bill, Steve deze was er voor de eerste keer en Doug. Bill en Doug zijn er vaak bij de rest verandert nog weleensKoenzie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:32:
Je mag gewoon kiezen hoor, ook als YP.
Mijn Megane is een 1.6 Business op gas met nog wat opties extra (handfree card en leer e.d.) en hij is inclusief alles 684was wel een half jaartje geleden.
Verwijderd
Waarschijnlijk in mei naar Ohio. Ben benieuwd... Wat vraagjes: Is Ohio inclusief eten? Of moet je dat zelf dokken? Uit hoeveel personen bestaat een groep ongeveer/meestal? Worden de diverse divisies gemixed?
Beetje jammer dat je de eerste 2 maanden maar een half salaris krijgt (wat ik opzich wel snap, maar dat hadden ze wel wat eerder kunnen melden, ipv dat je dat in je aanbieding moet lezen), maar verder lijken me de voorwaarden wel aardig (heb de 2007-versie trouwens nog niet binnen). Hoop dat dat ook voor het werk en m'n toekomstige collega's gaat gelden
PS: lease-discussie vind ik ook wat teveel overheersen. Heb overigens zelf een veel mooiere/snellere auto, dus 6 of 700 euro/mnd aan een cliootje oid uitgeven vind ik voorlopig nou ook weer niet heel interessant.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 15:17 ]
Ohio is inclusief eten, behalve in de weekenden moet je die culinaire hoogstandjes van Bromley Hall missen en zelf wat regelen. Scheelt dat je in de weekende over het algemeen wel ergens naar toe gaat en "uit" eten is niet zo gek duur. Divisies worden gemixt, grote van de groep verschilt, wij waren met 40, groep na ons iets van 20. Grote groepen splitsen ze op in 2 x 20 dus dat is geen probleem, alleen maar gezelliger als je savonds met een grote groep nog wat gaat drinken.
Verwijderd
Met wat geluk krijg je voor je begint al de inlogcodes voor Einstein (het intranet) binnen, en kun je je daar gaan inlezenVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:02:
OK, thnx. Wel handig om zo alvast Sogetisten wat vragen te kunnen stellen. De komende paar maanden heb ik namelijk nog opzegperiode op m'n huidige werk en kom ik verder niet in 'aanraking' met nieuwe collega's.
Verder, alvast welkom bij Sogeti!
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ben zelf sinds 1 april 2006 (geen grapje) in dienst als YP TE.
Ik heb digitale communicatie gestudeerd en iedereen vraagt dan ook waarom ik dan in de IT als tester terecht gekomen ben. Heb ik niet eens een goed antwoord op eigenlijk
Het bevalt wel, maar ik vind het werk nog wel een beetje saai. Ik mis de creativiteit van mijn opleiding. Dus ben al een beetje aan het rondkijken wat er binnen Sogeti nog meer mogelijk is, of bijvoorbeeld bij het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie (ViNT) van Sogeti, dat is ook wel aardig mijn ding.
Ohja, ik rijd trouwens in een zwarte Grande Punto Sport. Leuk bakkie alleen er moet nog wel wat aan gebeuren (speakers piepen, remmen maken lawaai, etc.) Wil er ook nog Blue&Me in maar weet niet of dat achteraf nog kan
[ Voor 16% gewijzigd door Syntagma op 04-01-2007 22:45 ]
Mous XP
Verwijderd
Ik doe nu ook iets heel anders hoorIk heb digitale communicatie gestudeerd en iedereen vraagt dan ook waarom ik dan in de IT als tester terecht gekomen ben. Heb ik niet eens een goed antwoord op eigenlijk
heb je dat in utrecht gestudeerd? wanneer ben je afgestudeerd en wat is dan je echt naam?Syntagma schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:44:
Hee, nog nooit eerder gezien dit topic. Leuk!
Ben zelf sinds 1 april 2006 (geen grapje) in dienst als YP TE.
Ik heb digitale communicatie gestudeerd en iedereen vraagt dan ook waarom ik dan in de IT als tester terecht gekomen ben. Heb ik niet eens een goed antwoord op eigenlijk
Het bevalt wel, maar ik vind het werk nog wel een beetje saai. Ik mis de creativiteit van mijn opleiding. Dus ben al een beetje aan het rondkijken wat er binnen Sogeti nog meer mogelijk is, of bijvoorbeeld bij het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie (ViNT) van Sogeti, dat is ook wel aardig mijn ding.
Ohja, ik rijd trouwens in een zwarte Grande Punto Sport. Leuk bakkie alleen er moet nog wel wat aan gebeuren (speakers piepen, remmen maken lawaai, etc.) Wil er ook nog Blue&Me in maar weet niet of dat achteraf nog kan
ik ben in september 2005 afgestudeerd en werk sinds november bij sogeti
btw ik zit in de .net hoek...
Klopt!-Jaap-io schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:15:
[...]
heb je dat in utrecht gestudeerd? wanneer ben je afgestudeerd en wat is dan je echt naam?![]()
ik ben in september 2005 afgestudeerd en werk sinds november bij sogeti
btw ik zit in de .net hoek...
Zie mn profiel dan maar
Verwijderd
Nu heb ik een vraag aan de mensen die er al geweest zijn.
Als je naar New York wil wat is dan aan te raden qua rijden, vervoer en vooral Hotel.
Ik dacht zelf aan een hotel net buiten de stad, waar je dan vrijdagavond in overnacht, zodat je zaterdagsmorgens de metro pakt naar het centrum of waar dan ook....
Tips? mag ook eventueel naar mijn mail.
Verwijderd
Klopt, ook al wel aan zitten denken.Syntagma schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:25:
New York is te doen maar is wel ver rijden, er zijn mensen die het doen maar dan ben je wel het hele weekend onderweg volgens mij. Ik ben zelf niet verder dan Washington gegaan, dat was ook al ongeveer 8 uur heen en 8 uur terug ofzo. Misschien is het wel net zo goedkoop om een vluchtje naar New York te doen?
Maar onder het idee van als je met de auto gaat, zie je ook heel veel van Amerika, lijkt me dat leuker.
* phYzar heeft destijds een road-trip naar washington dc gedaan.Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:28:
[...]
Klopt, ook al wel aan zitten denken.
Maar onder het idee van als je met de auto gaat, zie je ook heel veel van Amerika, lijkt me dat leuker.
Gelijk vrijdagmiddag als je klaar bent met je opdrachten je zaakjes regelen en gaan. En de autorit zelf is al de helft van de beleving. Vliegen doe je sowieso al op de heen en terugreis en rijden met de auto in amerika is gewoon iets wat je gedaan moet hebben. Wij zijn zonder een hotel te boeken oid gewoon gaan rijden, 's avonds laat bij een hotel naar binnen gestapt of er nog plek was en vanuit daar met de metro de volgende dag door de stad gegaan. Vergis je niet in de grootte van de steden, een buitenwijk of sub-urb is echt nog een flink eind bij het centrum vandaan en niet in elke sub-urb wil je 's avonds als vreemde over straat lopen...
Huur wel een fatsoenlijke auto, zo'n simpele sedan kan je hier ook rijden! Zelf een Saturn Vue, Chevrolet Trailblazer en Dodge Ram gehad (die laatste alleen doen als je in de buurt blijft, die andere zijn heerlijke reiswagens), gewoon je request doorgeven bij Jill.
Verwijderd
Ze heeft zelfs nog geholpen met kaartjes voor WWE RAW in Columbus! Erg vet was dat. Het mooie is trouwens ook dat de autoverhuurders je gewoon een grotere bak meegeven voor dezelfde prijs als de door jou gewenste auto niet beschikbaar is.
Overigens vind ik het helemaal niet leuk om hier weer over te praten, want dan word ik jaloers en wil ik direct weer terug!
[ Voor 20% gewijzigd door Syntagma op 07-01-2007 15:32 ]
Verwijderd
Ik ga over een paar maanden als YP beginnen en was benieuwd op welke plekken de meeste/belangrijkste klanten (=vooral financiële sector hoorde ik) voor mijn unit zitten.
Er is me verteld dat ik max. 1,5 uur (incl. file) zou moeten reizen. Wat is jullie ervaring daarmee?
En wat is de periode die je er werkt? (2 maanden tot 1 jaar per klant oid) Is dat de range ongeveer?
(uiteraard heb ik dit soort dingen ook tijdens mijn sollicitatie gevraagd, maar ik zou graag ook het één en ander van jullie uit ervaring horen).
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 10:00 ]
Vanmorgen nog 2u10m over 75km gedaan .... dus ach het is een streven zullen we maar zeggen. In dit vak weet je dat je soms wat langer in de file staat ...Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:56:
Zijn er hier mensen die als TE (testengineer) werken in unit SK8 (R'dam)?
Ik ga over een paar maanden als YP beginnen en was benieuwd op welke plekken de meeste/belangrijkste klanten (=vooral financiële sector hoorde ik) voor mijn unit zitten.
Er is me verteld dat ik max. 1,5 uur (incl. file) zou moeten reizen. Wat is jullie ervaring daarmee?
En wat is de periode die je er werkt? (2 maanden tot 1 jaar per klant oid) Is dat de range ongeveer?
(uiteraard heb ik dit soort dingen ook tijdens mijn sollicitatie gevraagd, maar ik zou graag ook het één en ander van jullie uit ervaring horen).
Het 2e puntje ligt erg aan de opdracht. Je hebt opdrachten van een week en sommige zitten een paar jaar bij de klant. Ik zit inmiddels zo'n 7 maanden bij de klant. Ik heb het hier prima naar mijn zin en ik krijg veel verantwoordelijkheden dus dat is ook een voordeel als je wat langer bij een klant zit.
zou iemand deze kunnen/willen verwijderen a.u.b.
[ Voor 181% gewijzigd door dutch79 op 09-01-2007 02:00 ]
Verwijderd

Maar als jij het prima vind... ik zou er geen trek in hebben.
Die 1,5 uur vind ik wel de max. Zeker in deze tijden, waar het werk min of meer voor het oprapen ligt.
Afgezien daarvan ga ik wel balen als ik met m'n eigen benzineauto (1:11) moet rijden (wat ik voorlopig wil doen). Dan wordt het wel een beetje prijzig.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 15:18 ]
Veel sx6 en plezier
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Wij van Sogeti 17 zijn ook naar NY gegaan. We zijn vrijdag om 14.30vertrokken (zonder voorbereiding) en zijn om 04.30 's nachts aangekomenKoenzie schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:51:
New York is goed te doen, ik zou een het Howard Johson hotel in Pinisapanie (of zoiets) pakken, die is super goedkoop en voor het hotel stopt de bus naar hartje NY. Zondag zijn wij met de auto NY ingegaan en hebben gratis geparkeerd naast het ex-WTC dus dat is ook wel te doen.
Veel sx6 en plezier

Ben vooral benieuwd naar de volgende dingen:
- Bespreken ze de uitkomst van de test met je?
- Nemen ze de hele test met je door (Dus krijg je het PAPI wiel te zien, met jouw resultaten tov de wensen)
- Krijg je de resultaten mee als je daar om vraagt?
Alvast bedankt!
Verwijderd
De resultaten van de capaciteitentest kreeg ik mee, maar de PAPI niet (heb er ook niet om gevraagd). Ze gebruiken de PAPI wel in het daaropvolgende sollicitatiegesprek om je situaties e.d. voor te leggen.
Tip: ga zoveel mogelijk oefenen op internet en koop/lees een boekje over het doen van assessments. Heeft mij iig geholpen, nadat ik bij een ander bedrijf de tests niet had gehaald.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 11:55 ]
De PAPI vind ik persoonlijk juist interessant. Ik heb het laatste jaar veel testen gedaan (Jung, Meyers-Brigg, Big 5 etc..), maar over PAPI kan ik weinig vinden. Daarom ben ik ook benieuwd naar de uitslag ervan, en ik hoop dat ze bij Sogeti je PAPI ook daadwerkelijk gebruiken in je carriere om te kijken waar een en ander verbeterd dient te worden.
---------------
Verwijderd
Die oefenvragen zijn wel veel makkelijker dan de echte hoor... als je al vaker dat soort capaciteitentesten/intelligentietesten hebt gedaan dan ben je al aardig voorbereid, maar als het de eerste keer is, zou ik zeker goed oefenen. Meer dan de helft komt er namelijk niet doorheen.De capaciteiten test heb ik idd al gezien. Daar heb de oefen vragen van gedaan.. Ik ga er niet voor oefenen (behalve die paar testvragen die ik al meekreeg), daar zie ik het nut niet zo van in eigenlijk.. (oefenen dan).

Daar ging ik al vanuit / hoopte ik al op.. Dat waren gewoon voorbeelden van wat voor test het is, niet om aan te geven hoe moeilijk de test is. Doorgaans scoor ik wel redelijk op capaciteiten tests, maar je weet maar nooit. Zodra ik hem gehad hem laat ik de uitslag wel weten. Diezelfde dag weet ik als het goed is ook of ik aangenomen wordt.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:00:
[...]
Die oefenvragen zijn wel veel makkelijker dan de echte hoor...
[...]
Mij heeft het heel erg geholpen om voor te bereiden.
Het voordeel wat je daarvan hebt is dat je de testen leert lezen.
Je weet waar je op moet letten en je traint ook meteen de snelheid.
De meeste testen kan je oefenen vanuit boekjes behalve de organogrammen.
Hier helpt het oefenen met visio enorm.
Suc6 en ben benieuwd wat je scoort :-)
Mous XP
Ik zat zelf op deze advertentie te kijken, vooral omdat ze (oa) bedrijfskundigen vragen. Maar bij de beschrijving van de divisie Enterprise Software Engineering (ESE; waar je komt te werken) staat toch een redelijk technisch verhaal (op zich ook weer niet gek met zo'n naam
Punt 2: ik meen dat startsalaris voor YP bij Sogeti 1800 bruto was, right? Wat krijgen jullie dan netto over op de bankrekening eind van de maand?
Verwijderd
Wat er bij komt is reis-/leasevergoeding a 670 euro en wat kleine extra vergoedingen (eventueel vakantiegeld maandelijks uitgekeerd).
Nou ja, er even van uitgaande dat mensen geen koophuis hebben, moet dat toch redelijk hetzelfde zijn voor YP's? (die overigens ook niet getrouwd zijnVerwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:29:
1800 is het 'kale' bruto salaris inderdaad. Normaal gesproken gaat er 1/3 deel vanaf. Dat is afhankelijk van je persoonlijke situatie, toch?
Wat er bij komt is reis-/leasevergoeding a 670 euro en wat kleine extra vergoedingen (eventueel vakantiegeld maandelijks uitgekeerd).
Verwijderd
Mous XP
Je mag t van mij wel hier houden, kan ik ook nog eens meelezen.TNT78 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:30:
Hey HM stuur me een PM dan ken deze ESE`er je vast wel vertellen wat je wilt weten. :-)
Ik ben zelf ook aan t kijken naar Sogeti, afgelopen weekend bij de opendag geweest. Zit alleen nog een beetje met het verschil tussen A&BS en ESE. Het lijkt alsof beide op redelijk technisch vlak bezig zijn met het ontwerpen/ontwikkelen van nieuwe informatiesystemen, maar wat is het essentiële verschil tussen deze twee? Zit A&BS toch nog meer aan de bedrijfskundige kant en werkt ESE minder met de standaard ERP-paketten?
Overigens, zit je zelf op vestiging Den Bosch? Waar hebben jullie de meeste klanten zitten, en kost je dat een hoop reistijd?
Ben benieuwd.
Verwijderd
Huurmoordenaars schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:19:
Aangezien ik bijna afgestudeerd ben (Msc. Information Management: Universiteit van Tilburg) ben ik eens een beetje aan het rondkoekeloeren naar bedrijven om als starter aan de slag te gaan. Wat ik hier merk is dat er veel test-engineers rondhangen (op zich niet vreemd voor GoT), maar zijn er ook mensen die IM of Informatiekunde hebben gestudeerd en nu bij Sogeti werken?
Ik zat zelf op deze advertentie te kijken, vooral omdat ze (oa) bedrijfskundigen vragen. Maar bij de beschrijving van de divisie Enterprise Software Engineering (ESE; waar je komt te werken) staat toch een redelijk technisch verhaal (op zich ook weer niet gek met zo'n naam). Zijn hier toevallig ESE'ers die mij wat meer kunnen vertellen?
Punt 2: ik meen dat startsalaris voor YP bij Sogeti 1800 bruto was, right? Wat krijgen jullie dan netto over op de bankrekening eind van de maand?

A&BS inderdaad. Daar zitten de ERP oplossingen binnen Sogeti.Huurmoordenaars schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:05:
Gokje: Architectuur & Business Solutions? Die zitten in Diemen, aangezien ik in de omgeving van Den Bosch woon lijkt me dat niet echt zo'n fijn idee..
Zet je DM eens aan of check je hete post
de thuisbasis van een unit wil niet zeggen dat al het werk in die omgeving ligt.Huurmoordenaars schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:05:
Gokje: Architectuur & Business Solutions? Die zitten in Diemen, aangezien ik in de omgeving van Den Bosch woon lijkt me dat niet echt zo'n fijn idee..
DSE zit in rotterdam maar hebben ook inzetten in den bosch en omgeving. Overigens A&bs doet voornamelijk zaken in de financiele hoek volgens mij en daarvan zit wel redelijk wat in diemen. Ik zou zeggen ga praten, dan kunnen ze het je uitleggen
Moet je daar over bellen, of krijg je daar nog een afspraak over? Moet je een brief terug schrijven met "voor ... kom ik"? Of meld je dat gelijk bij de gesprek na de test?
En daarnaast lees ik hier dingen over p4 p6 etc. Zijn dat loonschalen ofzo? En kan iemand een indicatie geven van welke lonen en bijbehorende lease bedragen zijn? (Neem aan dat die laatste ook verschillen voor Professionals?)
[ Voor 22% gewijzigd door tyrion70 op 18-01-2007 11:56 ]
Nope, geen onderhandelingsruimte voor YP's.tyrion70 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:54:
Even een vraagje voor de ervaren Sogetisten hiero. Als je door de tests heenkomt, en ze willen je graag hebben doen ze als het goed is een bod. Valt daar goed over te onderhandelen en hoe kan je dat het beste aanpakken?
Moet je daar over bellen, of krijg je daar nog een afspraak over? Moet je een brief terug schrijven met "voor ... kom ik"? Of meld je dat gelijk bij de gesprek na de test?
En daarnaast lees ik hier dingen over p4 p6 etc. Zijn dat loonschalen ofzo? En kan iemand een indicatie geven van welke lonen en bijbehorende lease bedragen zijn? (Neem aan dat die laatste ook verschillen voor Professionals?)
P = professional, loopt van P1 t/m P10. Als hbo YP begin je op P3 na +/- een jaar zit je op P4. De schaalverdeling is wat complex om zo te vertellen ... De schaal van P3 is iets van 1600 - 2400 ofzo. Zorg maar eerst dat je door de test komt ;-) (wat allemaal wel meevalt als je het serieus neemt).
Leasebedragen zijn voor iedereen hetzelfde ... ook voor de directie.
Daarom zei ik ook voor "ervaren Sogetisten". YP's zijn al uitvoerig behandeld in dit Topic. Het gaat mij juist niet om YP's. Heb gesolliciteerd voor Professional functie. Hoe zit het daar met onderhandelen? En de schalen..renzo4000 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:01:
[...]
Nope, geen onderhandelingsruimte voor YP's.
P = professional, loopt van P1 t/m P10. Als hbo YP begin je op P3 na +/- een jaar zit je op P4. De schaalverdeling is wat complex om zo te vertellen ... De schaal van P3 is iets van 1600 - 2400 ofzo. Zorg maar eerst dat je door de test komt ;-) (wat allemaal wel meevalt als je het serieus neemt).
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk, het gaat mij om de zogenaamde "mobiliteitsvergoeding", of is die ook voor iedereen hetzelfde?renzo4000 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:01:
Leasebedragen zijn voor iedereen hetzelfde ... ook voor de directie.
1. Altijd en overal onderhandelen, zkr als professional. Heb t zelf ook gedaan toen ik als prof in dienst kwam.tyrion70 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:36:
[...]
Daarom zei ik ook voor "ervaren Sogetisten". YP's zijn al uitvoerig behandeld in dit Topic. Het gaat mij juist niet om YP's. Heb gesolliciteerd voor Professional functie. Hoe zit het daar met onderhandelen? En de schalen..
[...]
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk, het gaat mij om de zogenaamde "mobiliteitsvergoeding", of is die ook voor iedereen hetzelfde?
2. Mobiliteitsvergoeding is voor iedereen hetzelfde. Voorheen was dat voor YP's anders (meen ik) en ook voor 'kantoorpersoneel' is het anders.
Verwijderd
Vanaf het niveau YP (en hoger dus) geldt een mobiliteitsvergoeding van 670 euro, waarvan je kunt leasen, maar ook openbaar vervoer of eigen vervoer kunt betalen. Voor de laatste 2 gevallen geldt dat je het netto bedrag kunt, echter je kunt voor je eigen auto bv. wel een bruto km-vergoeding krijgen en dan het resterende bedrag tot 670 euro maandelijks laten uitkeren.Misschien ben ik niet helemaal duidelijk, het gaat mij om de zogenaamde "mobiliteitsvergoeding", of is die ook voor iedereen hetzelfde?
P1 en P2 bestaan toch niet meer? En zijn in die hoedanigheid rechtgetrokken met het overig personeel. Maatje van me kreeg ook de 70euro verhoging, maar ging wél meer betalen voor zn auto omdat de vergoeding geen 500 euro meer was... Hebben ze de leaseprijs ook maar meteen omhoog gecorrigeerd...[TAG]Speedy schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:14:
Kantoorpersoneel heeft inderdaad een afwijkende regeling, de rest (met uitzondering P1 en P2) is gelijk, van YP tot directie.
Mous XP
Dit topic is gesloten.