Ervaring werken bij Sogeti Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 66.834 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:45

FreakNL

Well do ya punk?

-Peugeot 207 1.6 HDiF 16v 110pk Feline (rechtstreek geplakt vanaf mijnAuto @ Einstein ;) )
-27.500k fiscale waarde
-712 leasebedrag...

@Dwarven,

Dan zal ik met 2.00m wel je tegenpool zijn :)

[ Voor 67% gewijzigd door FreakNL op 02-07-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
FreakNL schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:54:
-Peugeot 207 1.6 HDiF 16v 110pk Feline (rechtstreek geplakt vanaf mijnAuto @ Einstein ;) )
-27.500k fiscale waarde
-712 leasebedrag...

@Dwarven,

Dan zal ik met 2.00m wel je tegenpool zijn :)
712 euro compleet met brandstof?? Als dat zo is, is het wel goedkoop, als het EXCL. brandstof is, dan is het ontzettend duur... (bijna 100 euro duurder als leaseplan bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
FreakNL schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:54:
-27.500k fiscale waarde
-712 leasebedrag...
Waar haal je als toekomstig Sogeti-er de leaseprijzen vandaan die een beetje representabel zijn met de leaseprijzen die worden berekend aan Sogeti?

De site van Lage Landen geeft bijvoorbeeld aan voor de Civic van € 26190 een maandbedrag van:
€ 508 (ex brandstof), komt daar dan nog 270 (standaard bedrag Sogeti) brandstof bij dan zit je op totaal: € 778.... kortom, toch wel een verschil met de andere berekeningen hier...

[ Voor 25% gewijzigd door Valandil op 02-07-2007 10:49 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lage landen is ook een leasemaatschappij waar Sogeti zaken mee doet, dus Sogetisten moeten zelf even kijken waar een auto het goedkoopste is ;)
Sogeti krijgt nog korting die je zelf niet kunt berekenen, het handigste is toch om hier te vragen ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Zosas schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:09:
[...]
De site van Lage Landen geeft bijvoorbeeld aan voor de Civic van € 26190 een maandbedrag van:
€ 508 (ex brandstof)
Je hebt hier wel de 20.000/48mnd te pakken he, de 40.000km komt zeker 100 euro duurder denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
En je weet nog steeds niet welke aanvullende voorwaarden je werkgever in de contracten met de leasemaatschappijen hebben staan.

Bijv. welke vorm van leasing, klasse auto bij vervanging, is er uberhaupt een vervangende wagen, etc. etc.

Directlease geeft een globaal beeld wat niets zegt over de wagen bij je eigen bedrijf. Wel geeft het een goede identicatie van de normen tussen de wagens onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:14:
..., dus Sogetisten moeten zelf even kijken waar een auto het goedkoopste is ;)
Sogeti krijgt nog korting die je zelf niet kunt berekenen, het handigste is toch om hier te vragen ben ik bang...
Dus een offerte laten maken door 1 dealer, deze vervolgens naar 10 andere dealers mailen en kijken wie er het laagst gaat zitten :P

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Martijn schreef op maandag 02 juli 2007 @ 07:50:
[...]

712 euro compleet met brandstof?? Als dat zo is, is het wel goedkoop, als het EXCL. brandstof is, dan is het ontzettend duur... (bijna 100 euro duurder als leaseplan bijvoorbeeld)
Dit is inclusief brandstof, en zelfs met spoiler en bluetooth carkit (en uiteraard metallic lac). Lage leaseprijs komt voort uit:

1. Onderhandelen met de dealer (gratis carkit, en 50% van de metallic lac gratis)
2. De verwachte restprijs van de auto door van de leasemaatschappij

Een collega die in dezelfde tijd een kale Renault Megane station (eenheidsworst) bestelde met vrijwel dezelfde catalogusprijs was een stuk duurder uit, en was "not amused". Navraag leerde dat dat kwam door de te verwachten restprijs van de wagen... 207 Felines verwachten ze blijkbaar van dat ze zeer waardevast zullen zijn....
Martijn schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:49:
[...]

Je hebt hier wel de 20.000/48mnd te pakken he, de 40.000km komt zeker 100 euro duurder denk ik...
De spijker op zijn kop. Als Sogetist kun je ook inloggen op de site van de Lage Landen, die prijzen komen redelijk overeen (en de site zet dan standaard de offerte op 40.000km/4jaar), en de brandstof kan je van Einstein halen (brandstofapplicatie). Dan heb je over het algemeen een zeer redelijke schatting. De Civic zal hooguit 2 tientjes duurder of goedkoper zijn dan het boven genoemde bedrag....

[ Voor 28% gewijzigd door FreakNL op 02-07-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Kan er misschien iemand kijken wat voor benzine auto je ongeveer kan rijden voor je leasebedrag?

Waarom benzine....catalogus waarde en bijtelling uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Brainwaste schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:14:
Kan er misschien iemand kijken wat voor benzine auto je ongeveer kan rijden voor je leasebedrag?

Waarom benzine....catalogus waarde en bijtelling uiteraard!
En het milieu aspect natuurlijk O-)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ja, daar zit ook wat in natuurlijk.....zou eigelijk gestimuleerd moeten worden natuurlijk!

[ Voor 39% gewijzigd door Brainwaste op 04-07-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

@ Brainwaste,

Voor dat bedrag kom je in de categorie Peugeot 206/207, Volkswagen Polo, Seat Ibiza, Renault Clio etc terecht, en dan de lichtere motoren..

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 04-07-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
@ Brainwaste: Voor het milieuaspect, EN de kosten rijdt je natuurlijk LPG, of een hybride.
Overigens is een diesel met roetfilter AF fabriek ook een goede keus wat betreft CO2 uitstoot per kilometer.

Wat betreft de dealerkorting gelden dezelfde afspraken als bij Cap Gemini. Meestal pakt de dealer het blad "CAP/Sogeti kortingsregeling" erbij als het om scherpe prijsjes gaat. Bij PON gaat het om 4%. Houdt meestal in dat je zelf minder (of niets) meer kan onderhandelen.

Veel voordeel haal je daarna pas als je de flexregeling van Sogeti goed toepast, dus géén navi in de auto nemen, maar een PDA met tomtom via flex declareren (kosten gaan dan van bruto loon ipv netto) en je carkit/oortje/whatever ook flexen.

Daarnaast gewoon een afweging maken in de privesfeer (Wij hebben gekozen voor één goeie leasebak, ipv 2 kleinere auto's, en vakanties met de auto ipv vliegen) en dan is mijn kostenpost voor vervoer al niet meer zo vervelend.

Ter info: Skoda Octavia Elegance 1.9 TDI met diverse opties: 829, waarvan 150 euro brandstofkosten.
Leasemij: ING, catwaarde ca 29k

Om de autodiscussie wat meer richting Sogeti specifieke zaken te "duwen"; Sogeti is zeer flexibel wat betreft autoregeling. Er zijn maar weinig bedrijven die zoveel vrijheid geven in de autoregeling.

Beginnend bij het leasebedrag; wat dus mobiliteitsvergoeding heet, al ga je hardlopend naar je werk, dan laat je het uitbetalen en koop je er schoenen voor, het kan. Ook trein en eigen vervoer kan je daar dus mee bekostigen, al behaal je fiscaal niet altijd even veel voordeel.

De autokeuze; volledig vrij, geen beperking in merken, klassen of types.

Leasemij; keuze uit meerdere

Gebruik: Binnen- en buitenland geheel vrij, ook door partner en familie. Benzine tanken ipv LPG is in buitenland toegestaan.

Ruilen met collega's mogelijk

Geen reclameuitingen op de auto

enz.

Door al deze vrijheden wordt de regeling echter wel iets duurder. Mijn vorige werkgever had door het schaalvoordeel wat lagere leasetarieven, maar toch werd daar veel meer gemopperd over de regeling dan bij Sogeti.

De autoregeling is in mijn ogen dan ook opgezet zoals het hele bedrijf; Alle mogelijkheden worden je aangereikt, het uiteindelijk benutten ervan doe je zelf. Of dit nu over kennis, auto's, salaris, leuke opdrachten of andere zaken gaat.
Dat is voor mij een erg belangrijke reden geweest om voor Sogeti te gaan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Mistraller schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:40:
...

Ter info: Skoda Octavia Elegance 1.9 TDI met diverse opties: 829, waarvan 150 euro brandstofkosten.
Leasemij: ING, catwaarde ca 29k

...
829 inclusief brandstof? Nette prijs!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mistraller schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:40:
Ook trein en eigen vervoer kan je daar dus mee bekostigen, al behaal je fiscaal niet altijd even veel voordeel.
Daar hebben we sinds 1 april de NS Businesscard voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week de tests doorstaan en een aanbod gekregen. Ik heb echter een vraagje.
Ik wil namelijk 80% werken. Hierop werd het idee geopperd om gewoon 100% te werken, dus fulltime, en de dagen te kopen. Dit houdt in dat ik dus +- 3 dagen per maand moet kopen.
Kan dit bij Sogeti, m.a.w. kun je ongelimiteerd dagen kopen en zoja wat kosten deze per dag?

Ik hoop dat iemand dit weet, ga het uiteraard ook nog even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:05:
Ik heb vorige week de tests doorstaan en een aanbod gekregen. Ik heb echter een vraagje.
Ik wil namelijk 80% werken. Hierop werd het idee geopperd om gewoon 100% te werken, dus fulltime, en de dagen te kopen. Dit houdt in dat ik dus +- 3 dagen per maand moet kopen.
Kan dit bij Sogeti, m.a.w. kun je ongelimiteerd dagen kopen en zoja wat kosten deze per dag?

Ik hoop dat iemand dit weet, ga het uiteraard ook nog even navragen.
Ik heb ook een aanbieding gekregen en in mijn geval wilde ik 36 uur werken.
Ik heb een contract voor 100% genomen en "koop" de 10%

Voordelen voor deze constructie:
100% behoud van sec. voorwaarden
100% pensioenberekening
100% vakantiegeld

oftwel, het is volgens mij wat goedkoper om ze te kopen.

Gefeliciteerd trouwens!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 16:57

Noper

That's a noper...

@mistraller, bedankt voor de heldere toelichting!

Voor zover ik weet is de NS-businesscard niet te gebruiken voor woon-werk verkeer. Deze is om zakelijke ritten te declareren.. Jammer, want wil eigenlijk voor de helft gaan treinen.. Weet iemand of dit ook te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Gefeliciteerd iedereen die we over een tijdje collegas mogen gaan noemen!

De keuze voor een benzine wagen boven een diesel is puur financieel. Ik heb namelijk niet zo veel trek in het buitensporing sponsoren van de overheid door de hogere bijtelling die je kwijt bent met een diesel of LPG auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:10:
[...]

Ik heb ook een aanbieding gekregen en in mijn geval wilde ik 36 uur werken.
Ik heb een contract voor 100% genomen en "koop" de 10%

Voordelen voor deze constructie:
100% behoud van sec. voorwaarden
100% pensioenberekening
100% vakantiegeld

oftwel, het is volgens mij wat goedkoper om ze te kopen.

Gefeliciteerd trouwens!
Thanx voor de snelle reactie. Dus je kunt ongelimiteerd verlofdagen kopen, da's mooi. Hoeveel kost zo'n dag? Kan ik namelijk bepalen hoeveel mij dit gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ongelimiteerd, dat weet ik niet....

Als het goed is heb je allerlei arbeidsvoorwaarden meegekregen en kan je dit opzoeken.

Volgens mij staat er iets van dat je tot 400 uur kan kopen..
Dat is volgens mij 20% van de totale uren op jaarbasis (zeer grove schatting). Dus kan dat net :)
Wel is er toestemming voor nodig, maar dat is volgens mij geen probleem als ze je dit voorstel al doen.

Ik weet niet het exacte bedrag, maar ik denk dat je in jou geval ongeveer moet rekenen op 20 tot 25% van je salaris wat je gebruikt om deze dagen te kopen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas,

klopt het dat jij bij Getronics vandaan komt?
Zoja, dan vraag ik mij af wat de beweegreden was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainwaste schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:28:
Gefeliciteerd iedereen die we over een tijdje collegas mogen gaan noemen!

De keuze voor een benzine wagen boven een diesel is puur financieel. Ik heb namelijk niet zo veel trek in het buitensporing sponsoren van de overheid door de hogere bijtelling die je kwijt bent met een diesel of LPG auto.
De kosten van de LPG installatie tellen niet mee voor de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:11:
Zosas,

klopt het dat jij bij Getronics vandaan komt?
Zoja, dan vraag ik mij af wat de beweegreden was?
Tja, niet zozeer geld of 1 grote aanwijsbare reden. Ik had/heb het opzich naar mijn zin. Het zijn denk ik de kleine dingen:
  • steeds minder klussen in de buurt (reis nu elke dag 140km).
  • individuele afspraken blijken mogelijk, oftewel jantje schreeuwt harder dus krijgt het wel... ik schreeuw ook hard, maar wil eigenlijk helemaal niet schreeuwen.
  • steeds meer nummer, minder man.
  • GPR is telkens weer overname kandidaat. Ook nu is het weer zover en is het maar weer afwachten.
  • Scheef beleid: hotelovernachting geen probleem; treinen moeilijk moeilijk (wat wel goedkoper is).
  • Na 7 jaar tijd gewoon voor wat anders.
Het zijn geen grote minpunten, maar het feit dat ik er al een tijdje zit en toch nog echt even verder wil kijken dan alleen GPR speelt een grote rol.

Een vriend bleef ook zeuren om mijn CV. Zo is het balletje gaan rollen en heb de gesprekken als zeer prettig ervaren. Ze komen slagvaardig en direct over. Geen geneuzel of getreuzel, gewoon snel direct zaken doen. Als de bedrijfscultuur ook zo is, wat ik van horen zeggen wel heb begrepen; dan denk ik dat ik dit een prima bedrijf vind.

Begrijp ik hieruit dat jij ook oud GPR bent?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet is de NS-businesscard niet te gebruiken voor woon-werk verkeer. Deze is om zakelijke ritten te declareren.. Jammer, want wil eigenlijk voor de helft gaan treinen.. Weet iemand of dit ook te doen is?
Jij noemt woon-werk verkeer niet zakelijk? Wat is dan wel zakelijk? Volgens mij is dit gewoon te doen.

Bij Sogeti is het namelijk ook mogelijk dat je niet-werkgebonden treinreizen ermee boekt en die later zelf moet betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:50:
[...]

Tja, niet zozeer geld of 1 grote aanwijsbare reden. Ik had/heb het opzich naar mijn zin. Het zijn denk ik de kleine dingen:
  • steeds minder klussen in de buurt (reis nu elke dag 140km).
  • individuele afspraken blijken mogelijk, oftewel jantje schreeuwt harder dus krijgt het wel... ik schreeuw ook hard, maar wil eigenlijk helemaal niet schreeuwen.
  • steeds meer nummer, minder man.
  • GPR is telkens weer overname kandidaat. Ook nu is het weer zover en is het maar weer afwachten.
  • Scheef beleid: hotelovernachting geen probleem; treinen moeilijk moeilijk (wat wel goedkoper is).
  • Na 7 jaar tijd gewoon voor wat anders.
Het zijn geen grote minpunten, maar het feit dat ik er al een tijdje zit en toch nog echt even verder wil kijken dan alleen GPR speelt een grote rol.

Een vriend bleef ook zeuren om mijn CV. Zo is het balletje gaan rollen en heb de gesprekken als zeer prettig ervaren. Ze komen slagvaardig en direct over. Geen geneuzel of getreuzel, gewoon snel direct zaken doen. Als de bedrijfscultuur ook zo is, wat ik van horen zeggen wel heb begrepen; dan denk ik dat ik dit een prima bedrijf vind.

Begrijp ik hieruit dat jij ook oud GPR bent?
Sterker nog...ben nog steeds GPR, maar niet voor lang meer. Ik ondervond de zelfde problemen.
Kom bij Pink vandaan - korte directe lijnen - sinds Getronics niet meer en de synchronisatie van de arbeidsvoorwaarden was zeer nadelig. Met andere woorden: Get-toch-niks.....Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:54:
[...]

Sterker nog...ben nog steeds GPR, maar niet voor lang meer. Ik ondervond de zelfde problemen.
Kom bij Pink vandaan - korte directe lijnen - sinds Getronics niet meer en de synchronisatie van de arbeidsvoorwaarden was zeer nadelig. Met andere woorden: Get-toch-niks.....Jammer.
offtopic
Welk onderdeel werk je nu voor?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
* Mistraller meldt zich ook als ex gtn, om zo'n beetje dezelfde redenen als Zosas.

Over de NS business card: Deze is voor leaserijders in te zetten zolang de leaseauto thuis blijft. Dus ook gewoon woon-werk. En dat kost niets extra.
Eigen vervoer:

3.1 Aanvullende voorwaarden voor eigen rijders
Eigen rijders kunnen gebruik maken van alle opties die de kaart biedt.

Voor eigen rijders kunnen vanwege fiscale regels trein- en treintaxikosten niet direct worden vergoed. Voor hen zit het voordeel in het gemak en de korting op de factuur..

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:02:
[...]

offtopic
Welk onderdeel werk je nu voor?
Zit bij het onderdeel Finance, wat ze nu BAS noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:50
Heeft iemand ervaring met het krijgen van een lease-auto en het kwijtraken van de ' oude' privé wagen? Is het zinvol deze aan te bieden aan een dealer waar je gaat leasen of ziet die het ding liever niet voor de deur en kun je beter particulier verkopen? In dit geval gaat het om een auto van 98 dus niet de allerjongste meer.
Geen idee wat een dealer voor profijt heeft van het leasen (krijgt die gewoon in 1x betaald bijvoorbeeld) en of hij daarom geneigd zal zijn een leuke prijs te geven al is het maar om te zorgen dat ik voor hem kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt te kunnen... lijkt me het handigste om een offerte van de leasemaatschappij mee te nemen naar een dealer & de auto die je kwijt wilt en kijken wat er mogelijk is. Als die geen mooi bod heeft dan gewoon particulier verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upsilon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-05 12:29
Ik heb twee weken terug bij Atos Origin een oriënterend gesprek gehad en vorige week bij Sogeti, echter werd ik afgelopen week gebeld door Atos Origin dat een andere afdeling ook interesse in mij had. Wat betreft Sogeti ben ik zeer benieuwd hoe de doorgroeimogelijkheden daadwerkelijk zijn, ik heb een aanbieding als Informatie Analist gekregen namelijk en vanuit daar kan ik binnen 3-5 jaar doorgroeien naar projectcoördinatie, maar dat kan natuurlijk ook een mooie verkoopbabbel zijn dus ik ben benieuwd of iemand daar ervaringen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upsilon schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:33:
Wat betreft Sogeti ben ik zeer benieuwd hoe de doorgroeimogelijkheden daadwerkelijk zijn, ik heb een aanbieding als Informatie Analist gekregen namelijk en vanuit daar kan ik binnen 3-5 jaar doorgroeien naar projectcoördinatie, maar dat kan natuurlijk ook een mooie verkoopbabbel zijn dus ik ben benieuwd of iemand daar ervaringen mee heeft.
Het beste voorbeeld: de CEO van Sogeti, Jeroen Versteeg, is begonnen als programmeur...
Hans van Waayenburg, zijn voorganger en vorig jaar CEO van het jaar, is begonnen als programmeur...
Hoe ver wil je groeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upsilon schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:33:
Ik heb twee weken terug bij Atos Origin een oriënterend gesprek gehad en vorige week bij Sogeti, echter werd ik afgelopen week gebeld door Atos Origin dat een andere afdeling ook interesse in mij had. Wat betreft Sogeti ben ik zeer benieuwd hoe de doorgroeimogelijkheden daadwerkelijk zijn, ik heb een aanbieding als Informatie Analist gekregen namelijk en vanuit daar kan ik binnen 3-5 jaar doorgroeien naar projectcoördinatie, maar dat kan natuurlijk ook een mooie verkoopbabbel zijn dus ik ben benieuwd of iemand daar ervaringen mee heeft.
Groei, waar dan ook, is voor 70 a 80% afhankelijk hoe je jezelf ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Precies, dat wilde ik ook net zeggen.

Even terug naar de het car-lease onderwerp....
Mag je gewoon zelf dealers gaan benaderen en dan de beste aanbieding pakken? Is het niet zo dat je alles via de lease maatschappij moet regelen?

[ Voor 72% gewijzigd door Brainwaste op 09-07-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 08:23
Een dezer dagen mag ik bij Sogeti langskomen voor tests om te zien of ik Sogeti waardig ben, betreft een YP plek.

De testjes op www.123test.nl heb ik bekeken, niks schrikbarends. Maar deze testjes zijn allemaal erg kort. Is er nog een andere site waar ik me wellicht beter zou kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Je zou even op de site van Intermediar kunnen kijken: http://www.intermediar.nl/rubriek_index.jsp?rubriek=493578

Let op, de testvragen die je op je assesment dag krijgt zijn wel tijd-gelimiteerd. Voor de makkelijkere vragen heb je 20 seconde de tijd. En voor de lastigere heb je tot 90 seconde de tijd.

Volgens mij kan je hier nog niet op testen op de verschillende sites.

PS. Voor welke YP functie ga je solliciteren?

[ Voor 6% gewijzigd door Brainwaste op 09-07-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Ik ga daar wel even een kijkje nemen.

Was gebeld of ik geinteresseerd was om als YP bij Infrastructuur Services aan de slag te gaan. Eigenlijk zou ik liever bij Business solution (AB&S) aan de slag willen, we shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Leuk, per 1 oktober begin ik als YP IS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Hoe vond jij de testen op 123test en intermediair in vergelijking tot de aan tijd gelimiteerde testen die je bij Sogeti krijgt? (Mist je ze op de websites bekeken hebt).

Ik vind de meeste van de reken onderdelen best wel makkelijk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Valderrama schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:08:
Hoe vond jij de testen op 123test en intermediair in vergelijking tot de aan tijd gelimiteerde testen die je bij Sogeti krijgt? (Mist je ze op de websites bekeken hebt).

Ik vind de meeste van de reken onderdelen best wel makkelijk eigenlijk.
Tijd is wel een factor om in de gaten te houden. Ik redde het binnen de tijd op 1 onderdeel na en vond zelf dat ik aardig rap ging ;)

De testen van Intermediar komen aardig overeen.
Het gaat er meer om dat je je hersenen weer even oefent op dergelijke opdrachten.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ik vond de testen op 123test veel makkelijker dan de testen op intermediar om eerlijk te zijn.
Voor de meeste vragen heb je genoeg aan de tijd die je ervoor krijgt. Maar het kan soms voorkomen dat je het gewoon echt niet ziet binnen 20 sec voor een makkelijke vraag en dat je een lastige waar je 90 sec voor krijgt al binnen 20 sec ziet.

Je weet dat je 4 onderdelen krijgt? Stroomdiagrammen, getallen reeksen, verbale analogien en figuren reeksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Yes I know.

Ik ben benieuwd. Onder tijdsdruk kun je snel veel foutjes maken dus ik weet niet of het zo bevordelijk is voor de scores. 20 Seconden voor een misschien wat lastigere getallenreeks of stroomdiagram kan erg krap zijn. Misschien zouden ze de limieten ietsjes moeten verhogen, maar goed we zullen zien.

Moet je iets van minimaal 75% goed hebben voor elk onderdeel of is het een ander percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Volgens mij wordt jouw score vergeleken met een normgroep. Van die normgroep moet je volgens mij bij de beste 50% zitten.
Maar correct me if I'm wrong please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt dat je bij de beste 50% moet zitten om het te halen, alleen uit welke 4 onderdelen je capaciteitentest bestaat ligt aan de divisie waar je solliciteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upsilon
ja ik stond eerlijk gezegd wel even te kijken van die test: alles boven de 90% behalve de verbale analogiën (terwijl ik dacht dat ik daar het best in was) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Brain zegt klopt en dat zou men bij Sogeti meer moeten benadrukken vind ik.

Dus mijn advies luidt: ga ajb niet lekker achterover leunen als je denkt minimaal 50% van de vragen goed te hebben. Knal door tot je tijd erop zit! ;)

Dat was dus iets waar ik me lelijk in heb vergist. (Heb het wel gehaald gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Laatst online: 05-09 17:54
Is hier iemand die bij Sogeti België werkt? Ik ben een beetje aan het uitkijken voor een andere baan, en overweeg daar te solliciteren. Maar wat ik me afvraag: de opdrachten die je krijgt, zijn bevinden die zich in de driehoek Brussel, Antwerpen, Gent? Of zijn er ook mogelijkheden om opdrachten te krijgen in Limburg?

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ik werk nu zelf in Maastricht en bij deze specifieke klant is veel werk.
We hebben ook Ogeti INternational dus er zijn zeker mogelijkheden.

Ik zou zeggen ga gewoon eens praten dan kom je er van zelf achter niet geschoten is altijd mis.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
cman schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:20:
Is hier iemand die bij Sogeti België werkt? Ik ben een beetje aan het uitkijken voor een andere baan, en overweeg daar te solliciteren. Maar wat ik me afvraag: de opdrachten die je krijgt, zijn bevinden die zich in de driehoek Brussel, Antwerpen, Gent? Of zijn er ook mogelijkheden om opdrachten te krijgen in Limburg?
Ik heb een aantal dagen bij een Belgische Sogeti klant geassisteerd, en die zat inderdaad in Brussel. Ik kan je eventueel in contact brengen met een Belgische collega.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan bij Sogeti beginnen aan een opleiding als junior mainframe engineer. Graag had ik geweten wat deze richting te bieden heeft qua toekomst en verloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Waarom stuur je cv niet op en ga eens een vrijblijvend gesprek aan?
Ik denk dat iemand je hier daar ook nog bij kan helpen om dit bij de juiste persoon te laten landen.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Als de postbode z'n werk doen, dan zet ik waarschijnlijk na 't weekend een paar krabbels waarmee ik ook een collega wordt :D

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom bij Sogeti Stinger_! Welke divisie wordt het? Weet je al wat je gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ik kom terecht in SC, bij unit SK1, In Grunn.

Tenzij LCMG me nog kan overhalen..maar dan moeten ze snel zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, zelfde regio (zo ongeveer)!
Weet zelf niet zoveel van LCMG, behalve dat het niet echt mijn bedrijf is.... (zie een paar pagina's eerder)
Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upsilon
Ik heb een aanbieding gekregen die tot volgende week geldt, ik wacht echter nog op een aanbieding van een andere partij. Ik kan nog niet echt kiezen tussen de twee, dus weet iemand hoe Sogeti omgaat met het verlengen van de beslistermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Laatst online: 19:15
Stinger_ schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:18:
Ik kom terecht in SC, bij unit SK1, In Grunn.

Tenzij LCMG me nog kan overhalen..maar dan moeten ze snel zijn O-)
Dan wens ik je alvast veel plezier in de leukste unit die er is! (Ja ik zit er ook :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen wat er op zo'n selectiedag gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
1. Capaciteiten test
2. Uitslag
3. Uitslag positief --> lunch !!!
4. PAPI test
5. Gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Tenzij je naar Grunn gaat.
Dan:
Presentatie / welkomsgesprek
Capaciteiten test
15min koffie drinken
Uitslag
Uitslag positief -> Gesprek

Papi test had ik thuis al gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ohja...helemaal de presentatie vergeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Presentatie van Sogeti neem ik aan.

Wat houdt zo'n capaciteiten test en PAPI in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

capaciteitentest is al eerder in dit topic uitgebreid besproken, komt er op neer dat je 4 onderdelen maakt (en die zijn afhankelijk van de unit waar je solliciteert), voorbeelden staan op de website van Sogeti. Als die positief uitpakt dan vragen ze je een PAPI in te vullen, dat is een test die een beeld geeft over wat voor soort persoon je bent. Bij die test is geen vraag goed of fout, het gaat om jouw persoonlijkheid. Daarna nog een gesprek wat als sollicitatiegesprek kan worden gezien en als het goed is doen ze je daarna een aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt zo'n selectiedag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Het is afhankelijk van de uitslag van de capaciteiten test. Als je hier niet goed genoeg voro scoort sta je voor de middag alweer buiten.
Toen ik naar de selectiedag mocht komen was ik daar om 9 uur aanwezig en om half 3 liep ik het pand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment aan het twijfelen of ik zal reageren op een functie bij Sogeti.
Misschien dat antwoorden op mijn vragen wat verheldering brengen:

*Hoe zit het met opleidingskosten van vorige werkgevers? Worden die overgenomen door Sogeti?
*Wat is ongeveer het starterssalaris (voor iemand van bijna 28)?
*Zijn de masterclasses intern, of worden die ergens in de bossen in een mooi hotelletje gegeven? (Overigens niet echt belangrijk, maar toch leuk om te weten )
*Zijn er voldoende doorgroeimogelijkheden voor startende programmeurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Hoi Schip,

Bij dezen wat antwoorden hoop dat je er iets aan hebt:

*Hoe zit het met opleidingskosten van vorige werkgevers? Worden die overgenomen door Sogeti?
Dit is altijd een kwestie van onderhandelen maar heb nog niet meegemaakt dat dit niet gebeurd is.

*Wat is ongeveer het starterssalaris (voor iemand van bijna 28)?
Ligt aan je functie en werkervaring.

*Zijn de masterclasses intern, of worden die ergens in de bossen in een mooi hotelletje gegeven? (Overigens niet echt belangrijk, maar toch leuk om te weten )
Cursussen zijn intern maar externe cursussen kan je uiteraard ook volgen

*Zijn er voldoende doorgroeimogelijkheden voor startende programmeurs?
Door groei mogelijkheden genoeg maar je zult er zelf voor moeten knokken.
Zorg dus dat je veel cursussen doet en dat je op uitdagende klussen ingezet word.

SUC6!!!!

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties,

Nu zit ik nog met de vraag of het startsalaris voor YP van alle leeftijden gelijk is? (er van uitgaande dat ze allemaal dezelfde ervaring (=geen) hebben).

Ik kan me niet voorstellen dat iemand van 30 met hetzelfde startsalaris als iemand van 20 tevreden kan zijn.

Verder lijkt het me wel een leuk bedrijf. Vooral de sfeer en de opleidingsmogelijkheden spreken me aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:17:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand van 30 met hetzelfde startsalaris als iemand van 20 tevreden kan zijn.
Als je 0 ervaring hebt krijg je volgens mij toch echt niet meer als iemand van 20-25 met 0 ervaring... Lijkt me eigenlijk ook niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een directer antwoord: ook ik ben geboren in 1980 en verdien hetzelfde (ben YP) als mijn jongere collega-starters.
Edit: als het goed is dan is niemand tevreden met dat startsalaris, daarom kun je ook behoorlijk snel groeien binnen Sogeti, zowel qua functie als qua salaris

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:39:
Een directer antwoord: ook ik ben geboren in 1980 en verdien hetzelfde (ben YP) als mijn jongere collega-starters.
Edit: als het goed is dan is niemand tevreden met dat startsalaris, daarom kun je ook behoorlijk snel groeien binnen Sogeti, zowel qua functie als qua salaris
Wat wordt verstaan onder snel groeien? Krijg je hiervoor toezeggingen bij de (afrondende) sollicitatiegesprekken?

Is dit starterssalaris 2000,- of is het tegenwoordig alweer een ander bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Startsalaris klopt, om als voorbeeld van groeien mezelf als voorbeeld te nemen: ik ben net begonnen met mijn eerste klus, hierbij begin ik als projectassistent met de intentie (aangegeven door relatiemanager en klant) mij begin volgend kalenderjaar te laten functioneren als projectleider. Dit is een salarisstijging van 2 schalen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Toezeggingen?
Het hangt toch echt van je eigen functioneren/presteren af of je meer kan gaan verdienen.

Zoals DwarvenWarrior al zegt dus, alleen door zelf ontwikkeling kan je echt verder komen!

[ Voor 30% gewijzigd door Brainwaste op 17-07-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen dat je door goed presenteren snel kunt groeien en niet door 'vriendjespolitiek' zoals in sommige andere bedrijven...

Een stijging van 2 schalen dat is niet slecht denk ik na een relatief kort dienstverband.

Het klinkt me allemaal steeds beter in de oren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:16:
Goed om te horen dat je door goed presenteren snel kunt groeien en niet door 'vriendjespolitiek' zoals in sommige andere bedrijven...
Je bedoelt presteren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:12:
Startsalaris klopt, om als voorbeeld van groeien mezelf als voorbeeld te nemen: ik ben net begonnen met mijn eerste klus, hierbij begin ik als projectassistent met de intentie (aangegeven door relatiemanager en klant) mij begin volgend kalenderjaar te laten functioneren als projectleider. Dit is een salarisstijging van 2 schalen :D.
Bij de klant groeien wil niet zeggen dat je in een jaar tijd van P3/4 naar P6/7 zal gaan binnen Sogeti!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Conqueror: Probeer je nu te zeggen dat mijn gemaakte afspraken niet kloppen? Ik weet heel goed wat er afgesproken is, en het spijt me voor je als je denkt dat het niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:14:
@Conqueror: Probeer je nu te zeggen dat mijn gemaakte afspraken niet kloppen? Ik weet heel goed wat er afgesproken is, en het spijt me voor je als je denkt dat het niet waar is.
We kunnen natuurlijk niet in jouw afspraken kijken. Ik weet wel dat je als P3 ook klussen kan doen die bijv P5 zijn maar dat dat niet automatisch betekend dat je in die salarisschaal zit.

Daarbij komt, is het handig om individuele afspraken op een openbaar forum te plaatsen? :)

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11-2021

G-RaX

Unofficial TopCat

@Claudia

Dat hangt er vanaf wat jij hebt afgesproken. Conqueror heeft gelijk dat je niet ineens van P3 naar P6 kunt springen. Daar is ervaring (in jaren) en kennis (in cursussen als LPMD,C en Prince) voor nodig. Op einstein staat het functiehuis van jouw divisie A&BS waar je kunt vinden welke competenties, kennis, vaardigheden je nodig hebt om te groeien naar een volgend niveau. Hoe snel je groeit hangt er dan vanaf hoe snel jij die kennis en vaardigheden tot je kan nemen en uitoefenen.

En nog even een kleine tip: Dit soort afspraken moet je maken met jouw unitmanager om bij Sogeti te groeien. Hij zal samen met jou een persoonlijk ontwikkelplan opstellen, waarmee je kunt groeien. Tijdens de groei zal de unitmanager er voor proberen te zorgen dat jij opdrachten vervult die aansluiten bij jouw groeidoelstellingen, etc. Kortgezegd: De unitmanager zal dan de relatiemanager bewegen dat jij een opdracht wil vervullen als projectleider,waarna de relatiemanager in overleg met de klant een dergelijke functie zal proberen te vinden. De unitmanager is jouw vertegenwoordiger binnen Sogeti die er alles aan zal doen om jou het beste te ondersteunen bij je carriere en alle andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Als dit je eerste klus is geloof ik niet dat je 'zomaar' op relatief korte termijn een functieniveau zult stijgen, laat staan twee....

Bij IS duurt het gemiddeld een jaartje of anderhalf a twee voordat je van P3 naar P4 gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:14:
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik probeer duidelijk te maken. Een klant kan jou voor alles en nog wat inzetten en zal dus zeker jou projectleider kunnen maken. De relatiemanager zal dit graag zien en zal je er dus mee helpen. Het uurtarief gaat immers omhoog en daarmee ook zijn persoonlijke verkoopomzet/bonus.

Het doorgroeien binnen Sogeti van Px naar Px+1 is gemiddeld 1 á 2 jaar, afhankelijk welk P niveau je zit. Lage P niveaus zullen sneller omhoog gaan dan hogere P niveau's.

Projectleiders zijn gelijk aan P6, kan verschillen per divisie, een YP is over het algemeen een P3. Intern Sogeti zal je dus niet gelijk de functie projectleider (P6) verkrijgen.

Als dit wel het geval is dan denk ik dat een hoop collega's in dit forum zullen gaan (moeten) praten met hun Unitmanager :)

Edit: Ow wacht ik zie het al je bent een ABS Talent >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Even een heel andere vraag. Hoe zit het met prive kilometers met je lease auto bij Sogeti? Bij veel andere bedrijven hebben ze het over 12000/jaar maar in de lease regeling van Sogeti kan ik dat nergens terugvinden. Ze zeggen alleen dat je bij exorbitante aantallen km's de fiscus de bijtelling kan verhogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Martijn schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:33:
Even een heel andere vraag. Hoe zit het met prive kilometers met je lease auto bij Sogeti? Bij veel andere bedrijven hebben ze het over 12000/jaar maar in de lease regeling van Sogeti kan ik dat nergens terugvinden. Ze zeggen alleen dat je bij exorbitante aantallen km's de fiscus de bijtelling kan verhogen...
Onbeperkt, ook in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

lazrambo schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:57:
[...]

Onbeperkt, ook in het buitenland.
Eén van de goede dingen van de regeling bij Sogeti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
FreakNL schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:34:
[...]

Eén van de goede dingen van de regeling bij Sogeti :)
Hmm, nice ;). Dat is wel prima geregeld dan... Kan iemand me ook vertellen wat er voor huurauto's uitgedeeld worden? Ik heb ingetekend op de Peugeot 206 klasse, maar wat je dan krijgt is nog steeds te vraag... Wilde eigenlijk voor een klasse hoger gaan, maar de huurprijzen zijn echt toch wel redelijk belachelijk hoog... (220 euro bijbetalen ofzo voor een simpele golf)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-08 13:42
Ik zou gewoon de mobiliteitsvergoeding nemen en zelf een huurauto scoren in Duitsland.

Bekijk even de site van de belastingdienst:

http://www.belastingdiens...ing/bpm-vrijstelling.html

Je moet namelijk iedere twee weken een aanvraag indienen om met een buitenlands kenteken in Nederland te mogen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
xxtremexx schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:29:
Ik zou gewoon de mobiliteitsvergoeding nemen en zelf een huurauto scoren in Duitsland.

Bekijk even de site van de belastingdienst:

http://www.belastingdiens...ing/bpm-vrijstelling.html

Je moet namelijk iedere twee weken een aanvraag indienen om met een buitenlands kenteken in Nederland te mogen rijden.
Na die 2 weken moet je het wel betalen toch of heb ik het weer verkeerd gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-08 13:42
lazrambo schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:33:
[...]

Na die 2 weken moet je het wel betalen toch of heb ik het weer verkeerd gelezen..
Daarom staat er ook iedere twee weken een aanvraag indienen :-)

Als je in de buurt van de grens woont loont het om elke twee weken bij E-Sixt in Duitsland b.v. je BMW 1er te ruilen voor een exemplaar met een ander kenteken. Het systeem dat momenteel gebruikt wordt werkt namelijk op basis van kenteken door iedere twee weken een andere auto te halen kan je dus voor het bedrag dat je hier ontvangt een bijzonder leuke auto bij onze oosterburen huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook net getekend bij Sogeti :)

Begin in november aan een opleiding voor mainframe system engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15

-ET-

Phone Home

Welkom bij de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBr
  • Laatst online: 09-07 13:00
Hier nog een Sogetist in spé. Mede dankzij de positieve reacties die ik hier heb gelezen heb ik besloten om in te gaan op het aanbod waarbij ik per 1 september als YP aan de slag kan binnen de divisie ABS.

De selectiedag deed ik met 2 andere gegadigden. Pittige test moet ik zeggen, dat bleek ook wel uit het slagingspercentage; ik was de enige die door mocht.

Vandaag laatste dag bij mijn huidige werkgever, binnenkort op vakantie en daarna knallen! :*)
Nog meer YP's die per 1 september beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ik begin een maandje eerder.
Per 1 augustus bij SC *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
En ik een maandje later bij IS als YP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

cman schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:20:
Ik zit met dezlfde vraag eigenlijk. Op zich heb ik geen probleem met de verplaatsing Brugge Brussel. Hoe is werken bij Sogeti Belgie? Ik lees hier alleen maar verhalen over de leasedoosjes die gegeven worden in nl, maar dat boeit mij niet aangezien het belgische klimaat daar heel anders in is.

Welke soort opdrachten krijg je
Hoe is de support van de collega's, teams
Is men een beetje fair of moet je gewoon om het hardst roepen om je zin te krijgen?

[ Voor 13% gewijzigd door Yalopa op 21-07-2007 14:39 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

Testen afgelopen week gemaakt, keurige scores behaald, gesprek goed afgerond, was allemaal wel goed eigenlijk. Was vantevoren nogal een beetje 'mwah whatever, we zien wel' en had ook anti-zin in testjes (had zoiets: Joh, mn diploma's en testjes in het verleden zeggen genoeg, wat is de toegevoegde waarde?), maar nu ik het allemaal gedaan heb is het een serieuze optie geworden. Sfeer sprak me aan, gesprekken waren prettig, dat ik de testen erg goed gemaakt heb is vleiend maar nog steeds vind ik dat ik meer ben dan alleen hoge scores op capaciteitstesten. PAPI was ik ook sceptisch over maar die klopte toch verrassend aardig.

Zou dan gaan om YP - IA bij ESE, per 1 sept.

Nog niet besloten of ik het ook zeker ga doen, maar het zou zo maar eens kunnen... ;)

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzaola01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06-2016
Bij ons op de zaak staat Sogeti bekent als IT Ego's ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

forzaola01 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:27:
Bij ons op de zaak staat Sogeti bekent als IT Ego's ;-)
mwuaha originele grap :P

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier werkervaring binnen de divisie DSE. Ik ben namelijk geinteresseerd in een functie binnen deze divisie (met name .NET spreekt me erg aan).

Hoe is met de collegialiteit?
Zijn deze projecten ook bij de klant of is dit op het Sogeti kantoor?

Verder misschien nog belangrijke weetjes?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
DSE-er (Microsoft/.NET) meldt zich :P
Ik zit gewoon bij een klant, collegialiteit binnen DSE is in mijn geval dus niet echt van toepassing, want ik zie andere DSE-ers zo af en toe eens bij meetings en cursussen. Moet zeggen dat je wel bij veel mensen vaak wel terecht kan voor echt van alles en nog wat, dus je hoeft je (programmeer-)problemen echt niet altijd in je eentje op te lossen. Kennis is er ruim aanwezig, ruimte om kennis op te doen ook. Ik heb een leergang gedaan (reeks van cursussen met bepaalde insteek en zelfde groep mensen) waarin we erg breed les kregen in allerhande technieken. Goed voor je kennisniveau, goed voor je CV, en goed om een groep collega's goed te leren kennen.

Er zijn wel projecten die Sogeti aanneemt om voor de klant te doen, maar het overgrote deel van de mensen zit volgens mij gewoon gedetacheerd bij de klant. Ik heb het er (sinds februari 2006 inmiddels) erg naar mijn zin.

Belangrijke weetjes? euhh...Je krijgt als je als Young Professional begint een basisopleiding die in mijn geval 3,5 maanden duurde. Daarin moet je oa. je eerste Microsoft certificaat halen (heb er zelf 3 weten te halen in die tijd). De thuisbasis van DSE (Microsoft) is Rotterdam, al zijn ze in den Bosch volgens mij ook goed vertegenwoordigd.
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.