@ Brainwaste: Voor het milieuaspect, EN de kosten rijdt je natuurlijk LPG, of een hybride.
Overigens is een diesel met roetfilter AF fabriek ook een goede keus wat betreft CO2 uitstoot per kilometer.
Wat betreft de dealerkorting gelden dezelfde afspraken als bij Cap Gemini. Meestal pakt de dealer het blad "CAP/Sogeti kortingsregeling" erbij als het om scherpe prijsjes gaat. Bij PON gaat het om 4%. Houdt meestal in dat je zelf minder (of niets) meer kan onderhandelen.
Veel voordeel haal je daarna pas als je de flexregeling van Sogeti goed toepast, dus géén navi in de auto nemen, maar een PDA met tomtom via flex declareren (kosten gaan dan van bruto loon ipv netto) en je carkit/oortje/whatever ook flexen.
Daarnaast gewoon een afweging maken in de privesfeer (Wij hebben gekozen voor één goeie leasebak, ipv 2 kleinere auto's, en vakanties met de auto ipv vliegen) en dan is mijn kostenpost voor vervoer al niet meer zo vervelend.
Ter info: Skoda Octavia Elegance 1.9 TDI met diverse opties: 829, waarvan 150 euro brandstofkosten.
Leasemij: ING, catwaarde ca 29k
Om de autodiscussie wat meer richting Sogeti specifieke zaken te "duwen"; Sogeti is zeer flexibel wat betreft autoregeling. Er zijn maar weinig bedrijven die zoveel vrijheid geven in de autoregeling.
Beginnend bij het leasebedrag; wat dus mobiliteitsvergoeding heet, al ga je hardlopend naar je werk, dan laat je het uitbetalen en koop je er schoenen voor, het kan. Ook trein en eigen vervoer kan je daar dus mee bekostigen, al behaal je fiscaal niet altijd even veel voordeel.
De autokeuze; volledig vrij, geen beperking in merken, klassen of types.
Leasemij; keuze uit meerdere
Gebruik: Binnen- en buitenland geheel vrij, ook door partner en familie. Benzine tanken ipv LPG is in buitenland toegestaan.
Ruilen met collega's mogelijk
Geen reclameuitingen op de auto
enz.
Door al deze vrijheden wordt de regeling echter wel iets duurder. Mijn vorige werkgever had door het schaalvoordeel wat lagere leasetarieven, maar toch werd daar veel meer gemopperd over de regeling dan bij Sogeti.
De autoregeling is in mijn ogen dan ook opgezet zoals het hele bedrijf; Alle mogelijkheden worden je aangereikt, het uiteindelijk benutten ervan doe je zelf. Of dit nu over kennis, auto's, salaris, leuke opdrachten of andere zaken gaat.
Dat is voor mij een erg belangrijke reden geweest om voor Sogeti te gaan.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.