Ervaring werken bij Sogeti Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste
Acties:
  • 66.835 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

forzaola01 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:27:
Bij ons op de zaak staat Sogeti bekent als IT Ego's ;-)
Kunnen wij er wat aan doen dat wij BETER zijn dan de ITers van de conculega's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phYzar schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:39:
DSE-er (Microsoft/.NET) meldt zich :P
Ik zit gewoon bij een klant, collegialiteit binnen DSE is in mijn geval dus niet echt van toepassing, want ik zie andere DSE-ers zo af en toe eens bij meetings en cursussen. Moet zeggen dat je wel bij veel mensen vaak wel terecht kan voor echt van alles en nog wat, dus je hoeft je (programmeer-)problemen echt niet altijd in je eentje op te lossen. Kennis is er ruim aanwezig, ruimte om kennis op te doen ook. Ik heb een leergang gedaan (reeks van cursussen met bepaalde insteek en zelfde groep mensen) waarin we erg breed les kregen in allerhande technieken. Goed voor je kennisniveau, goed voor je CV, en goed om een groep collega's goed te leren kennen.

Er zijn wel projecten die Sogeti aanneemt om voor de klant te doen, maar het overgrote deel van de mensen zit volgens mij gewoon gedetacheerd bij de klant. Ik heb het er (sinds februari 2006 inmiddels) erg naar mijn zin.

Belangrijke weetjes? euhh...Je krijgt als je als Young Professional begint een basisopleiding die in mijn geval 3,5 maanden duurde. Daarin moet je oa. je eerste Microsoft certificaat halen (heb er zelf 3 weten te halen in die tijd). De thuisbasis van DSE (Microsoft) is Rotterdam, al zijn ze in den Bosch volgens mij ook goed vertegenwoordigd.
Bedankt voor deze informatie.
Nu vraag ik mezelf nog af wat tegenwoordig het starterssalaris is voor een YP. Toch
wel belangrijk om te weten. ;)
Wat is trouwens de meest gebruikte programmeertaal? Is dat C#?

Wederom alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:00:
[...]

Kunnen wij er wat aan doen dat wij BETER zijn dan de ITers van de conculega's? :)
Je bevestigt het :P :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 16:57

Noper

That's a noper...

Vandaag laatste dag bij mijn huidige werkgever, binnenkort op vakantie en daarna knallen! :*)
Nog meer YP's die per 1 september beginnen?
Collega! Begin ook per 01-09 bij A&BS. Zit nu mijn laatste week uit bij mijn oude werkgever, dan 5 weekjes vakantie... uitgerust beginnen heet dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:33:
[...]

Bedankt voor deze informatie.
Nu vraag ik mezelf nog af wat tegenwoordig het starterssalaris is voor een YP. Toch
wel belangrijk om te weten. ;)

Wederom alvast bedankt!
Was dat niet 2000, volgens mij is dit wel eens naar voren gekomen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet zeker of het in de tussentijd nog veranderd was.
Dit bedrag (€2000,-) is neem ik aan zonder leaseregeling.
Wat zijn de overige secundaire arbeidsvoorwaarden?

Ziekenfonds?
Pensioen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:36
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:11:
Ik wist niet zeker of het in de tussentijd nog veranderd was.
Dit bedrag (€2000,-) is neem ik aan zonder leaseregeling.
Wat zijn de overige secundaire arbeidsvoorwaarden?

Ziekenfonds?
Pensioen?
idd de 2000,- is zonder mobiliteitsbijdrage (670,-)
MAAR die 2000,- is wel incl 8,33% vakantie geld. Als je ervoor kiest om dit jaarlijks uit te keren (standaard) blijft er dus +/- 1840 over
en ook zit er nog 25,- resultaat bonus bij. maar die krijg je pas als je facturabele uren maakt, na de basisopleiding dus.
verder doen ze ook nog iets aan pensioen 40,- geloof ik.
Ziekefonds doen ze niets mee, behalve dat er een contract is zodoende een collectiviteitskorting.
Verder kan je via je flex bijzondere ziektekosten declareren (dus uit je bruto salaris) waardoor je belasting voordeel hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door -Jaap-io op 23-07-2007 13:18 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je dat het vakantiegeld al verwerkt zit in die 2000 en je dus in feite maar 1840,- (bruto) per maand ontvangt?
Wat is trouwens het salaris tijdens de opleiding? Ik las ergens in dit forum dat het dan het minimumloon is... Kan iemand dit bevestigen? Ik hoop het niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin 01/08 als YP bij devisie IS, gezien de reacties op dit forum ben ik alleen nog maar enthousiaster geworden, zeker het Ohio traject! :)

Nog meer mensen die toevallig in augustus beginnen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:34:
Bedoel je dat het vakantiegeld al verwerkt zit in die 2000 en je dus in feite maar 1840,- (bruto) per maand ontvangt?
klopt, tenzij je jouw vakantie geld per maand laat uit betalen.
Wat is trouwens het salaris tijdens de opleiding? Ik las ergens in dit forum dat het dan het minimumloon is... Kan iemand dit bevestigen? Ik hoop het niet :'(
niet meer, vroeger (in mijn tijd :( ;) ) was dat wel het geval idd

[ Voor 16% gewijzigd door -Jaap-io op 23-07-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11-2021

G-RaX

Unofficial TopCat

Voorheen kreeg je inderdaad minder (niet minimumloon) tijdens het bezoek aan Ohio. Dit is echter sinds een aantal maanden afgeschaft, dus je wordt gewoon volledig betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:33:
Zou het niet durven zeggen. Als je zonder voorkennis begint wordt je wel richting C# geleidt, maar er zijn ook veel mensen met VB (.NET) kennis. Ben zelf meer thuis in C#, maar VB kunnen lezen is wel handig als je aan het googlen bent. Uiteindelijk is het ook maar wat de klant als standaard heeft, die is koning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:45

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan ervoor keizen om het gewoon maandelijks te ontvangen, dan 'verdien' je wel 2000 euro, maar mis je het extraatje in mei....

Las hier ook nog iets over een resultaatbonus van 25 euro :? Dat is je netto onkosten-vergoeding. YP-ers beginnen met een resultaatbonus van 50 euro, wat in het het gunstigste geval een uitkering van 100 euro betekent (200%), en in het ongunstigste geval een uitkering van 0 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:20:
[...]

Las hier ook nog iets over een resultaatbonus van 25 euro :? Dat is je netto onkosten-vergoeding. YP-ers beginnen met een resultaatbonus van 50 euro, wat in het het gunstigste geval een uitkering van 100 euro betekent (200%), en in het ongunstigste geval een uitkering van 0 euro :)
Resultaat bonus is afhankelijk van je eigen inleg. Netto onkostenvergoeding is een andere regeling. Je krijgt 25 per maand onkostenvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
FreakNL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:20:
[...]

Je kan ervoor keizen om het gewoon maandelijks te ontvangen, dan 'verdien' je wel 2000 euro, maar mis je het extraatje in mei....

in mijn tijd was de res. bonus echt 25,- voor startend yp-er :) waarschijnlijk dat dat dus ook verhoogd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

door alle 42 pagina's heen... erg interessant

a.s. vrijdag ga ik de capaciteitentest doen........

iemand tips? iemand die zeer recentelijk deze test heeft gedaan?
mag je potlood en papier erbij houden? (ookal heb je amper tijd
om iets te noteren)

wie kan vertellen hoeveel procent je goed moet hebben?
is dat bijvoorbeeld meer dan 50%? of moet je meer dan 75%
scoren? ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben uitgenodigd voor een oriënterend gesprek...

Iemand ervaring mee?

Wat kan ik precies verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schip,

waar en wanneer ga je op gesprek?
tevens capaciteitentest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
Ik kom net van de capaciteitentest af.

Moest hem na het werk doen omdat ik geen vrij kon krijgen op het werk ivm vakanties.

Hij is best pittig kan ik je zeggen! maar gelukkig ben ik geslaagd.

Volgende week vrijdag heb ik een papi test + volgend gesprek waarna hopelijk volgende een aanbiedingsgesprek.

1 tip. de proefvragen die je op de site kan vinden zijn qua niveau niets bij de daadwerkelijke test. deze is veel moeilijker.

Ik kan niet wachten tot volgende week vrijdag... Ik heb namenlijk al een aanbieding gehad van een ander bedrijf en moet dan dus de keuze gaan maken (als ik bij Sogeti ook een aanbieding krijg)

Deze keuze maken is wel erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gefeliciteerd!!

ja die tip kende ik! misschien wat concrete zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
qua concrete zaken kan ik weinig vertellen.

de 4 onderdelen weet je. Ik zou zeggen oefen daar goed in.

Ik vond het zelf erg lastig om de tijd in de gaten te houden tijdens het berekenen/beredeneren waardoor ik een paar keer te laat en dus geen antwoord had ingevuld.

cijferreeksen vond ik zelf heel moeilijk
taal gebeuren vond ik zelf het makkelijkst.
en voor de stroomdiagrammen moet je best snel zijn, daar was ik een aantal keer te laat net voor het laatste hokje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je iets vertellen over de scores?

wat was jouw score? wat was het minimum?
of kreeg je daar geen inzicht in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
de scores zijn tenopzichte van je eigen niveau/ervaring volgens mij

je percentages zijn in ieder geval % ten opzichte van andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 08:23
Ik kreeg enkele dagen geleden de test versie met een totaal qua tijd en dus geen limiet per vraag. Had 1 onderdeel in de 80, 2 dik in de 70 en 1 tegen de 70 aan.

De test zelf is een x aantal maal moeilijker dan de oefenvragen, al komt het denk ik voor een heel groot deel vanwege de tijdslimiet. Je zet jezelf toch automatisch onder druk, zeker in het begin en dan gaat het snel, vervolgens ga je wat langzamer om je merkt dat je hard bent gegaan om er tegen het einde achter te komen dat je weer moet haasten. Doseren is dus erg lastig.

Je hebt overigens ook gewoon pen en papier, alhoewel ik daar geen gebruik van heb gemaakt. Was misschien wel voor sommige dingen makkelijk geweest maar ik wilde daar gewoon geen gebruik van maken.

Je moet in ieder geval voor alle onderdelen slagen, dwz elk onderdeel boven de door hen gestelde norm en dus boven de 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proficiat dan! goed gedaan!

En? Ga je bij Sogeti werken? Welke divisie? Per wanneer?

50% lijkt me overigens best goed te halen. Bijna iedere test
die ik op Intermedair maak of 123test kom ik zeker boven
die 50 uit. Vaak 70%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Ik had op intermediair altijd scores boven het gemiddelde in ieder geval. De tests op 123test zijn een stuk gemakkelijker. Ze hebben overigens niet gezegd, meer dan de helft is de norm. Ze zitten daar zelfs nog boven, hun eigen norm geldt. Van de mensen die die testen maken op HBO/WO niveau willen ze dat je daarvan bij de beste 50% zit.

Het wordt alleen een andere zaak wanneer je een behoorlijke tijdsdruk voelt. Zoals ik al zei, je probeert te doseren maar dat is niet te doen. Onbewust hou je je toch te veel bezig met de tijd. Bij 2 onderdelen had ik ongeveer de laatste 5 stuks niet binnen de tijd weten te maken. Laat ik daar nou de meeste fouten in hebben gemaakt wegens het niet beantwoorden.

Maar in ieder geval, ja ik ga bij Sogeti werken. Per 1 oktober, IS.

[ Voor 16% gewijzigd door Valderrama op 24-07-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan vertellen wat voor figuren er worden gebruikt
in de stroomdiagrammen en wat hun variabelen zijn?

Zijn dat die figuren zoals op de internetsite van Sogeti?
Of zijn het van die domino-achtige steentjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:37:
wie kan vertellen wat voor figuren er worden gebruikt
in de stroomdiagrammen en wat hun variabelen zijn?

Zijn dat die figuren zoals op de internetsite van Sogeti?
Of zijn het van die domino-achtige steentjes?
Ik heb de capaciteitentest in maart gedaan voor divisie IS, ben zelf sinds 2006 afgestudeerd en heb dus amper praktijkervaring.

Ik heb de test als pittig ervaren, het waren voor mij 4 onderdelen:
1) relaties leggen (4 woorden waarvan er steeds 1 ontbrak en moest worden ingevuld, dit kan een tegenstelling of juist synoniem zijn van een ander reeds bestaand woord)
2) cijferreeksen (een aantal cijfers achter elkaar met de vraag wat er op de ontbrekende plek moet worden ingevuld)
3) stroomdiagrammen (een rondje en vierkantje die in een stroomdiagram worden gecontroleerd en muteren, er wordt aan de hand van een beginmodel gevraagd welk resultaat het diagram zal verlaten)
4) mutatiemodellen (een tabel van 1 kolom en een aantal rijen met als inhoud figuren, deze muteren vervolgens doormiddel van een aantal symbolen, de vraag wordt dan hoe het eindmodel eruit ziet)

je hebt schrijfgerei tot je beschikking, wat ik persoonlijk niet nodig heb gehad maar op zich een veilige gedachte zou je dat wenselijk vinden. na iedere test heb je de mogelijkheid om even tot rust te komen, koffie drinken, pitstopje. etc.. mijn tip, probeer je tijd efficiënt in te delen, blijf niet te lang hangen bij een vraag; beter een ruwe gok dan niets invullen. En probeer alvast gewend te raken met de modellen van de voorbeeld test op de sogeti site..

Succes met je test! Laat weten hoe het gegaan is :)

Btw, kan iemand me misschien meer vertellen over het verloop na de basisopleiding IS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Ik heb een sollicitatie verstuurd naar Sogeti, en kreeg een mailtje dat als men geïnteresseerd was binnen de twee weken een uitnodiging zouden opsturen. Jammer genoeg niets gehoord :( Leek me nochtans een bedrijf met veel mogelijkheden.. Ach ja, on to the next...

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Lirious, bedankt voor je snelle reactie!

Onderdeel 3 (stroomdiagrammen) is duidelijk veranderd dan nu!
Het zijn dominosteentjes geworden met als variabelen: donker/licht, stip onder/boven, stip link/rechts.

Dat is een stuk pittiger kan ik je zeggen! Vooral omdat die stip meerdere kanten op kan... helaas..

Stond bij jouw onderdeel 4 een legenda voortdurend in beeld?
Kreeg je een totaaltijd of per vraag een bepaalde tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, klinkt inderdaad een stuk pittiger met domino stenen, vond de variant met stroomdiagramen die ik kreeg vrij simpel.

Bij onderdeel 4 stond de legenda vast in beeld, gelukkig :) want dat heeft me enorm geholpen.

Ik kreeg een totaaltijd te zien en het aantal vragen als ik me niet vergis, dus voor jezelf een rekensommetje maken hoeveel tijd je ongeveer per vraag kan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn de analogieen in die test Enkele of Dubbele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
cman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:04:
Ik heb een sollicitatie verstuurd naar Sogeti, en kreeg een mailtje dat als men geïnteresseerd was binnen de twee weken een uitnodiging zouden opsturen. Jammer genoeg niets gehoord :( Leek me nochtans een bedrijf met veel mogelijkheden.. Ach ja, on to the next...
Tja, je passive houding werkt ook niet echt mee.
Ik zou zeggen, pak de telefoon en bel ze op....
Nee heb je, Ja kan je krijgen.

Vergeet ook niet dat het momenteel vakantie is en bijna halve kantoorpanden leeg zijn, maar het werk er nog ligt....

Maar in jou geval: gewoon effe een belletje...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:04:
Ik had 5-6 week geleden (of meer.. weet niet precies) ook een sollicitatie gestuurd en kreeg eergisteren pas een reactie terug dat ze geinterreseerd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Laatst online: 05-09 17:54
Zosas: je hebt gelijk, ik moet meer initiatief nemen in dit geval! Dankje voor de eye-opener!

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:39:
[...]

Ik had 5-6 week geleden (of meer.. weet niet precies) ook een sollicitatie gestuurd en kreeg eergisteren pas een reactie terug dat ze geinterreseerd zijn :)
en je had in de tussentijd niet gebeld?

Toen ik na 1 week niets gehoord had heb ik gebeld met de persoon waar ik mijn cv heen gestuurd had. Toen hoorde ik op zijn voicemail dat hij 2 weken op vakantie was en dat er een ander contactpersoon was. Toen ik die daarna belde was de 1e afspraak binnen 1 dag geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ik begin a.s. woensdag aan de drie introductiedagen. Nu heb ik begrepen dat je 175 euro mag besteden aan een telefoon. Moet je die via Sogeti bestellen of kun je zelf gewoon op internet wat bestellen? In dat geval doe ik dat, en heb ik woensdag meteen een telefoon bij mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:31:
Ik begin a.s. woensdag aan de drie introductiedagen. Nu heb ik begrepen dat je 175 euro mag besteden aan een telefoon. Moet je die via Sogeti bestellen of kun je zelf gewoon op internet wat bestellen? In dat geval doe ik dat, en heb ik woensdag meteen een telefoon bij mij ;).
Ik denk dat die mogelijkheid pas ingaat ná je wettelijke proeftijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:46:
[...]

Ik denk dat die mogelijkheid pas ingaat ná je wettelijke proeftijd...
Neem aan van niet :S... Ik moet die eerste 2 maanden toch ook bereikbaar zijn :S...

[edit] Toevallig net een brief gevonden waarin staat dat het handig is als je al voor de intro een telefoon koopt... Mag dus wel ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Martijn op 26-07-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... ik heb alle mogelijke voorbereiding aangegrepen..

123test.nl, intermedair.nl enz... alles gemaakt... altijd wel een redelijke score.

boekje over assessment doen gelezen.

morgen is het zover... ik ben benieuwd of het gaat lukken, maar ach.. ik ga
die test gewoon maken en meer kan ik niet doen. Wish me luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:17:
morgen is het zover... ik ben benieuwd of het gaat lukken, maar ach.. ik ga
die test gewoon maken en meer kan ik niet doen. Wish me luck!
Bij deze dan: Heel veel succes gewenst. Laat effe weten hoe het was.
Ik ga namelijk volgende maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Je telefoon kan je per direct bestellen.(op internet of gewoon in de winkel).
Kijk wel nog ff op megasellers of zij nog iets leuks voor je hebben.
De bon stuur je met het getekende declaratie formulier naar salaris en mobiliteit en klaar is kees :-)
hou er wel rekening mee dat het ongeveer 2 maanden duurd voor deze verwerkt is.

[ Voor 19% gewijzigd door TNT78 op 26-07-2007 23:35 ]

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:11
Sogeti heb ik toch helaas wat minder goede ervaring mee. Heb er ook een keer gesolliciteerd (had tevens 2 andere bedrijven voor sollicitatie gehad) en diende de test te doen. Dat ging vlekkeloos, en na wat lunch, babbelen dan uiteindelijk de uitslag. Van de 6 man gingen er 2 door waaronder ik.

Vervolgens bij een manager om de tafel gezeten die het een uitzonderlijk hoge score vond (97% goed). Dus hij wilde mij graag een aanbod doen. Nou dat aanbod daar ging het dus mis. Had van een ander bedrijf ook een aanbod liggen en kon dus nu ook mooi vergelijk.

Sogeti kwam met het aanbod op de proppen, met daarin de begeleidende brief dat ze mij heel graag wilde hebben, en hoopte op de keuze voor hun (had ook kenbaar gemaakt in gesprek dat er meer bedrijven waren). Nou het eerste wat ik zag was het salaris... schrik! 500,- euro bruto per maand minder. Dat is wel erg veel.

Secundaire voorwaarden etc begin ik maar niet over, want Sogeti delfde overal het onderspit in. Zelfs tegenover bedrijf 3 die mij ook een aanbod deed delfde zij het onderspit. Toch wilde ik Sogeti een kans geven, dus had ze gebeld om een gesprek aan te gaan betreffende het aanbod. Nou en daar kwam dan het antwoord wat ik dus niet verwacht had. "Het was niet onderhandelbaar".

Met alle respect maar dan is het toch logisch dat ik niet voor Sogeti kies.

Klaarblijkelijk zijn ze mij nog niet vergeten en werd ik afgelopen week gebeld. Of ik als nog wilde werken voor hun. Dus heb ze een aanbod laten doen. Helaas wederom voor Sogeti schelen ze nu met mijn huidige werkgever zelfs 650,- Bruto per maand. Dit is gewoon weg een te groot verschil.

Ik begrijp ook niet dat als Sogeti zo graag mensen wilt hebben dat die bedragen zo slecht onderhandelbaar zijn. Nu was ik hier al wel een beetje voor gewaarschuwd, maar de verschillen zijn in mijn geval te groot.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Nou, ik heb dus precies het omgekeerde meegemaakt. Ze hebben echt hun best gedaan me binnen te halen, zeker salary wise... ;) Ik denk dus dat jij een uitzondering bent ;) (of ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Martijn schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:06:
[...]

Nou, ik heb dus precies het omgekeerde meegemaakt. Ze hebben echt hun best gedaan me binnen te halen, zeker salary wise... ;) Ik denk dus dat jij een uitzondering bent ;) (of ik)
Het verschil blijft in hun ogen een te groot verschil wat ze niet kunnen of willen overbruggen denk ik. Ik snap hun houding in deze ook niet want aan de ene kant willen ze me wel (bellen, brieven en zelfs een bloemetje hebben ze al gedaan), maar als dan uiteindelijk puntje bij paaltje komt en ze denken een goed aanbod te hebben slaan ze wederom de plank volkomen mis.

Kijk ik zit niet stil bij mijn huidige werkgever en die weet ook klaarblijkelijk wel wat hij in huis heeft. En ik verdien hier ook zeker voor mijn leeftijd en functie zeker niet slecht. Om die reden hou ik het wel bij mijn eigen werkgever.

Eens zien hoelang het duurt voordat ik aanbieding 3 om me oren krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:31:
Gezellig :) ik begin a.s. woensdag ook met de 3 introductiedagen, voor welke divisie ga je starten? Ga je dat stuk iedere dag op en neer pendelen vanuit Eindhoven? heb voor de zekerheid maar een hotel aanvraagd.

@ Wicked-Game: Het salaris is inderdaad geen vetpot in vergelijking met aanbiedingen van andere organisaties, maar zeker marktconform. Toch heb ik voor Sogeti gekozen vanwege de aantrekkelijke studiemogelijkheden, zeker als schoolverlater telt dit voor mij zwaarder dan een beter start salaris. Maar goed, ieder zo zijn voorkeur natuurlijk :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:11:
[...]

Gezellig :) ik begin a.s. woensdag ook met de 3 introductiedagen, voor welke divisie ga je starten? Ga je dat stuk iedere dag op en neer pendelen vanuit Eindhoven? heb voor de zekerheid maar een hotel aanvraagd.

@ Wicked-Game: Het salaris is inderdaad geen vetpot in vergelijking met aanbiedingen van andere organisaties, maar zeker marktconform. Toch heb ik voor Sogeti gekozen vanwege de aantrekkelijke studiemogelijkheden, zeker als schoolverlater telt dit voor mij zwaarder dan een beter start salaris. Maar goed, ieder zo zijn voorkeur natuurlijk :)
Studiemogelijkheden is Sogeti wel goed in dat klopt. Toen ik daar voor het eerst solliciteerde zat daar Ohio aangeplakt en dan voor een minimumloon. Dat vond ik wel wat vreemd aangezien je er niet omheen kan, maar eigenlijk als je het omrekent zelf betaald.

Nu is dat geloof ik niet meer.

Wat betreft studies kan ik dit ook bij mijn huidige werkgever aanvragen. Die stuurt iedereen verplicht naar 2 cursussen per jaar. Dus met studie zit het wel goed. Ik was ook een schoolverlater, en daarom sprak mij Sogeti wel aan. Maar ja als je hetzelfde kan krijgen tegen een veel hoger salaris en gunstigere voorwaarden was de keus voor mij makkelijk.

Er staat wel wat tegenover mijn keus, zit nu bij een klein bedrijf (40 man) en je dient dus veel meer te presteren en er wordt sneller afgerekend. Voordeel zoals ik het ervaar is dat ik nu wel veel meer en sneller leer en niet uit theorie en studie maar puur praktijk.

Dat is ook het enige wat mij soms afschrikt bij grote ondernemingen dat je niet zozeer als mens wordt gezien maar als een nummer. Dat werkt in mijn geval soms wat afschrikwekkend.

Dat ze mij nu nog willen hebben is wel leuk na bijna 1,5 jaar verder. Maar blijkbaar hebben ze bij Sogeti niet door gehad dat ik ook doorgroei ;) En het lijkt wel of ze steeds verder nu achterop raken qua groei tegenover mijn positie dan.

Ik wind er ook geen doekjes om maar zoals de meeste weten is het startersbedrag bij Sogeti (althans dat was 1,5 jaar terug) 1700,- bruto p/maand. Nu boden ze 1,5 jaar later 2000,- bruto. Een hele vooruitgang uiteraard voor hun. maar ik zit nu zelfs 650,- euro hoger. En met alle respect dat ga ik niet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je uiteindelijk tevreden bent met je gemaakte keuze is dat prima, echter is het niet erg vreemd dat er na die tijd nog steeds contact met je wordt opgenomen. De vraag is momenteel erg hoog in vergelijking met het aanbod op de ICT markt, zolang je in het bestand staat is het een voor hun een kleine moeite om het te blijven proberen :) ICT'ers zijn nu eenmaal jobhoppers.

De overweging om bij een klein of groot bedrijf te gaan werken vanwege het sociale aspect kan ik me voorstellen, en zeker in een bedrijf met een 40-tal werknemers. Is overigens ook een puntje die mijn gedachte heeft gepasseerd, heb afgelopen jaar namelijk bij een bedrijf gewerkt met maar 20 werknemers. Ach ja, weer een nieuwe uitdaging he :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:11:
[...]

Mja, Eindhoven - Vianen is maar 45 minuutjes ofzo :P... Voor welke divisie ga je werken? Ik bij A&BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper

Noper

That's a noper...

Martijn schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:06:
[...]

Mja, Eindhoven - Vianen is maar 45 minuutjes ofzo :P... Voor welke divisie ga je werken? Ik bij A&BS.
Vianen? Opleidingen vinden de eerste twee maanden plaats in Diemen toch? Meende ergens gelezen te hebben dat ze daar nu een vervangende locatie hebben gevonden ivm verbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga naar divisie IS.

45 minuten file vrij bedoel je :) in iedergeval wel mazzel dat het vakantieperiode is nu. En dan 20 augustus naar Ohio he :D.

@ Noper: De introductiedagen volgens mij voor iedere divisie in Vianen, mijn basisopleiding vindt plaats in Rotterdam.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper

Noper

That's a noper...

En dat is voor vandaag nog het beste nieuws van de dag :)

Zal eens even verder neuzen op einstein. 01-08 begin ik pas, maar Vianen is voor mij een stuk dichterbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Noper schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:35:
En dat is voor vandaag nog het beste nieuws van de dag :)

Zal eens even verder neuzen op einstein. 01-08 begin ik pas, maar Vianen is voor mij een stuk dichterbij
Dat is woensdag he ;).

Maarehm, ik heb 2 dagen intro in Vianen en daarna 1 dag in Diemen. Of dat doorgaat weet ik niet, misschien wel een dagje naar Amersfoort anders ofzo... We zien wel...

Maargoed, ik ga 6 augustus direct bij de klant beginnen, kom niet al YP binnen namelijk, dus voor mij ook geen Ohio ;) of moet dat :( zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:43:
[...]

Maargoed, ik ga 6 augustus direct bij de klant beginnen, kom niet al YP binnen namelijk, dus voor mij ook geen Ohio ;) of moet dat :( zijn ;).
In mijn geval zou dat :'( zijn, na al die verhalen die ik hier over het Ohio traject heb gelezen is het voor mij echt :9~

@ Martijn+Noper: Misschien dat ik jullie woensdag dan wel spreek, alvast veel succes!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:51:
[...]

In mijn geval zou dat :'( zijn, na al die verhalen die ik hier over het Ohio traject heb gelezen is het voor mij echt :9~

@ Martijn+Noper: Misschien dat ik jullie woensdag dan wel spreek, alvast veel succes!
OK, thx, pls vertel ff wat je 'normale' naam is, hoef ik woensdag niet om D-Lirious / Noper te roepen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha :D dat zou best een leuke stunt zijn, mijn volledige naam staat in mijn profiel, Nico Roosenboom. Volgens mij zelfs mijn MSN-adres mocht je dat intereseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Ik meld me 1 augustus ook in Vianen!
4 Tweakertjes, we kunnen klaverjassen O-)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper

Noper

That's a noper...

Ondanks dat een boompje leggen wel tot mijn favoriete bezigheden behoort.... helaas! Was inderdaad een typo zoals Martijn opmerkte, begin namelijk pas 1 september..

Zullen jullie toch eerst iemand anders moeten vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ik begin ook 1 sep.
Dus wij hebben er nog 2 nodig :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister capaciteitentest gedaan. Scores van laag naar hoog: 89-90-95-98

Voor het volgende deel moet ik vooraf zeggen dat ik een carriereswitch
wilde maken. NietICT --> ICT wereld dus.

Ik had vervolgens een gesprek, uitslag: niet genoeg passie voor het vak ICT.
Ik ga daar verder niet op in, maar 1 tip voor degenen die gewoon door
de test heen komen (check de scores nog even, 100 = max):
Doe astjeblieft enthousiast als je over computers praat en het vak er rondom!
Want je kunt nog zo'n hoge score halen in de test, als je niet enthousiast
genoeg overkomt houdt het allemaal gewoon op.

Succes allemaal verder bij Sogeti! Het lijkt mij nog steeds een erg mooi bedrijf
om voor te werken, ga ervoor dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woensdag ga ik mij ook melden in Vianen! Heb er zin in!!! :)

Hebben jullie al de gegevens voor Einstein, en begint Ohio al op 20 aug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:45:
Woensdag ga ik mij ook melden in Vianen! Heb er zin in!!! :)

Hebben jullie al de gegevens voor Einstein, en begint Ohio al op 20 aug?
Gegevens voor Einstein heb ik al een tijdje jah ;). Ohio geen idee, want daar ga ik niet naar toe ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper

Noper

That's a noper...

Einstein inlog heb ik ook al enige tijd, en ook voor mij geldt dat ik me niet in Ohio hoef te melden..

Mensen die woensdag (01-08) beginnen; succes!

Uiteraard hoef ik er niet bij te vermelden dat ik zeer benieuwd naar jullie ervaringen ben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:26:
Ik begin ook 1 sep.
Dus wij hebben er nog 2 nodig :)
ook ik begin 01 09, maar kan niet klaverjassen..

ik heb de 24e alle testen gedaan (cijferreeksen waren wel even lastig, maar tegen eigen verwachting in toch goed gemaakt...) en een leuk gesprek gehad, en nu thuis alles rustig aan het doorlezen, en ben zeker van plan te gaan tekenen.

Ik had alleen een beetje een rare vraag. Ik heb gezien wat de data zijn van Ohio, 15 sept tm 6 okt, dus ik ben al bezig met afspraken in die periode te verplaatsen en af te zeggen, maar ik heb de 6e ook nog een afspraak staan... weet iemand of je de 6e uit Ohio vertrekt en pas laat aankomt of de 7e ofzo, of dat je de 6e overdag weer op schiphol staat met je jet lag?
natuurlijk laat ik mijn keuze on te tekenen hier niet vanaf hangen, maar ik vroeg het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11-09 12:53
Ik volg al een tijdje dit topic omdat ook ik aanstaande woensdag Vianen aan ga doen voor m'n eerste dag. Zag hier nog meer Eindhovenaren, zin om te carpoolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:09:
[...]

ook ik begin 01 09, maar kan niet klaverjassen..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klaverjassen

Zelf ben ik geen YP, dus geen Ohio voor mij.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:19

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Anouk82, vluchten terug naar Europa zijn over het algemeen red-eye, dus je komt de volgende dag aan.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeF-Bacchus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:21:
Ik volg al een tijdje dit topic omdat ook ik aanstaande woensdag Vianen aan ga doen voor m'n eerste dag. Zag hier nog meer Eindhovenaren, zin om te carpoolen?
Gezellig nog een brabander :) in welke divisie ga je starten?

@Anouk82: Zou het risico niet nemen en de afspraak van 6 okt. maar gewoon verzetten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11-09 12:53
DSE.
(wmb gaan we trouwens rikken ;-) )

[ Voor 81% gewijzigd door Bacchus op 30-07-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:19:
[...]

@Anouk82: Zou het risico niet nemen en de afspraak van 6 okt. maar gewoon verzetten :)
daar was ik al bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Hoe zien de introductie dagen er trouwens uit? Wat ga je doen, is er nog een specifieke dress code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Brainwaste schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:09:
Hoe zien de introductie dagen er trouwens uit? Wat ga je doen, is er nog een specifieke dress code?
Je kan daar gewoon casual rond lopen, je bent immers een student daar ;) Allen op de presentatie dagen is het verplicht om in pak te komen. Dus neem iig 1 pak mee.

Verder zou ik zeggen beleef het allemaal, het is zeer leerzaam. Voor mij drie weken om niet te vergeten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Eigelijk bedoelde ik de 3 introductie dagen. Ik ben uitgenodigt om 3 dagen naar Vianen te komen vanaf 1-10.
Wat staat daar op het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Op de introductie dagen word verwacht dat je in pak komt.
Er zijn dan lezingen over bedrijfsonderdelen en je maakt kennis met een klein stukje van het personeel.Tijdens de intro dagen kreeg ik pas echt door hoe het bedrijf in elkaar zat en hoe breed wij in de markt zaten.Veel staat op de website maar tijdens deze dagen krijg je het een stukje gedetailleerder.
Er zijn ook andere activiteiten die je in groepjes zult gaan doen, hier laat ik het even bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Ik heb aankomende vrijdag de papi test en daarna een gesprek met daarop volgend een aanbieding als alles goed gaat. (ik heb de capaciteitentest vorige week al gehaald)

Ik heb al een aanbieding van een ander bedrijf (Avanade) en ik zou nog graag wat meer verschillen tussen deze 2 bedrijven willen weten van mensen die beide bedrijven kennen. Is iemand bekend bij zowel Avanade en Sogeti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bij Avenade geweest en heb daar ook een aanbeiding gekregen, echter het is daar .Net wat de klok slaat en alleen .Net. Dus als je alleen .Net wilt doen is Avenade wel een ok keuze. Zeker als de Amerikaanse bedrijfsstijl je aanspreekt. Verder werd mij daar ook slechts een jaar contract aangeboden met daarna een contract voor onbepaalde tijd. Sogeti daarentegen is veel breder en in mijn ogen informeler. Daarbij komt ook dat er bij Sogeti een test wordt afgenomen alvorens je een gesprek krijgt. Ik heb voor Sogeti gekozen, omdat bij Sogeti meer mogelijkheden zijn in verschillende richtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
7 september moet ik voor een test en een gesprek naar Rotterdam nadat ik benaderd was via mijn cv op monsterboard. Ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden op de test, maar ik vraag mij af wat de moeilijkheidsgraad ongeveer is van de test, kan iemand hier iets over vertellen, of is er een site die vergelijkbare tests hebben?
En ik zie dat een heleboel mensen al bij sogeti aan het werk zijn of gesolliciteerd hebben, zijn de meesten hbo'ers of mbo'ers? Ik heb zelf mbo niveau 4, en heb een jaar hbo gedaan.

Is het verstandig om in pak te komen bij deze test en gesprek? Bij mijn meeste sollicitaties kom ik zelf in een nette spijkerbroek met een overhemd, ik weet niet wat bij sogeti gebruikelijk is.

Maargoed, 7 september gaat het gebeuren, ik kan eigenlijk niet wachten maar ik heb nog wel lekker even de tijd om me voor te bereiden, en ik zal zeker even posten hoe het verlopen is tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Persoonlijk ga ik liever overdressed dan underdressed.
Een pak is niet per definitie "to much".
Als blijkt bij binnenkomst dat je gesprekspartners allemaal casual zijn, dan doe je je stropdas op een ongezien moment even af. Dan valt het alweer mee.

Overigens draag ik iedere dag een pak terwijl sommige collega's gewoon casual gaan.
Tijdens de test ging ik in pak, maar zoals ik al zei, op mijn werk draag ik ook pakken en ik moest na de test weer door naar kantoor :)

Een pak kan zeker geen kwaad en als je underdressed ben, tja dat valt eerder op dan overdressed.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook in pak gegaan... in neem aan dat je er wel eentje hebt hangen, dan zou ik m gewoon aandoen... inderdaad liever overdressed dan underdressed!!

Ik heb zelf testen gedaan op intermediair.nl en dat vond ik een goede voorbereiding. de cijferreeksen waren op de echte test wel pittiger, maar toch hielp t wel om de andere testen gedaan te hebben omdat je dan weer een beetje kan opfrissen wat voor soorten reeksen ze willen gebruiken. veel succes in ieder geval!!!

nog even een eigen vraagje. ik heb 3 sept de introductiedagen in Vianen... ik heb op 9292ov.nl gekeken, en je komt er met het openbaar vervoer, maar is dat ook een beetje te doen?? (9292 geeft wel aan dat t technisch gezien haalbaar is, maar soms blijkt dat in praktijk niet helemaal waar... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hypz schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 06:21:
7 september moet ik voor een test en een gesprek naar Rotterdam nadat ik benaderd was via mijn cv op monsterboard. Ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden op de test, maar ik vraag mij af wat de moeilijkheidsgraad ongeveer is van de test, kan iemand hier iets over vertellen, of is er een site die vergelijkbare tests hebben?
En ik zie dat een heleboel mensen al bij sogeti aan het werk zijn of gesolliciteerd hebben, zijn de meesten hbo'ers of mbo'ers? Ik heb zelf mbo niveau 4, en heb een jaar hbo gedaan.

Is het verstandig om in pak te komen bij deze test en gesprek? Bij mijn meeste sollicitaties kom ik zelf in een nette spijkerbroek met een overhemd, ik weet niet wat bij sogeti gebruikelijk is.

Maargoed, 7 september gaat het gebeuren, ik kan eigenlijk niet wachten maar ik heb nog wel lekker even de tijd om me voor te bereiden, en ik zal zeker even posten hoe het verlopen is tegen die tijd.
Ik ben op 27 aug aan de beurt en weet ook nog niet of ik in pak moet gaan... Tips zijn dus van harte welkom.
Voor de voorbereiding heb ik een boek over assessments bij de bibliotheek geleend. Staan nuttige tips en tests in. Verder de sites van Intermediair en 123test.nl goed doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ik heb zelf even het boek "Het psychologisch onderzoek" van Wim Bloemers aangeschaft bij bol, staat een hoop algemene informatie in over de tests die je kan verwachten, en ook een heleboel specifieke tips over verschillende soorten testen. Ik denk dat ik me met behulp van dit boek en internet goed kan voorbereiden en gelukkig heb ik nog een paar weken om goed te oefenen.
Figurenreeksen ben ik wel erg goed in moet ik zeggen, alleen bij de moeilijkere cijferreeksen heb ik wat moeite, ik had geloof ik 15/20 goed bij de test op intermediair.nl

Verder hoorde ik ook dat er bij de test stroomdiagrammen gedaan moeten worden, hier kom ik opzich wel goed uit bij de voorbeelden die op www.werkenbijsogeti.nl staan, maar ik kan hier verder eigenlijk niet echt andere sites over vinden om dit onderdeel te oefenen.

Wat betreft het pak, ik heb zelf geen pak maar wel een erg nette broek met wit overhemd en stropdas, dus ik denk dat ik het daarbij houd. Ik hoorde trouwens op een communicatietraining laatst dat een rode stropdas het het beste doet bij sollicitaties.

Het liefst zou ik (als ik word aangenomen) richting software ontwikkeling of database beheer gaan, en ik hoop niet dat ik zoals ik nu zit op een service desk terecht kom waar 90% van de oplossingen neerkomt op het opnieuw imagen van de laptop / desktop. Iemand ideeën over waar ik zoal geplaatst zou kunnen worden met mijn MBO Applicatieontwikkelaar niv. 4 + 1 jaar HBO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
hypz schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:35:

Wat betreft het pak, ik heb zelf geen pak maar wel een erg nette broek met wit overhemd en stropdas, dus ik denk dat ik het daarbij houd. Ik hoorde trouwens op een communicatietraining laatst dat een rode stropdas het het beste doet bij sollicitaties.
Bij C&A heb je voor rond de honderd euro best wel een redelijk pak.
Straks bij eventuele intakegesprekken kan je ze ook weer gebruiken :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Zosas schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:54:
[...]

Bedankt voor de tip, zal daar eens gaan kijken a.s. koopavond.

Verder valt het me op dat ik eigenlijk geen mensen zie in dit topic die niet zijn aangenomen bij sogeti. Komt dat omdat die mensen dat misschien gewoon niet posten, of worden mensen over het algemeen wel aangenomen als je het bij de test niet al te slecht doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Paar postings terug is er iemand niet aangenomen ondanks dat de score bij de test (ruim) voldoende was. Oftewel, een test alleen is niet genoeg.
Het is wel een minimale vereiste dat je de test haalt, maar ook andere factoren spelen een rol.
- persoonlijkheid
- relevante werkervaring
- achtergrond
- hoe je overkomt
etc. etc.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hypz schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:14:
[...]

Bedankt voor de tip, zal daar eens gaan kijken a.s. koopavond.
Ook de V&D heeft regelmatig aanbiedingen: een euro of 90 voor hele acceptabele pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:01:
nog even een eigen vraagje. ik heb 3 sept de introductiedagen in Vianen... ik heb op 9292ov.nl gekeken, en je komt er met het openbaar vervoer, maar is dat ook een beetje te doen?? (9292 geeft wel aan dat t technisch gezien haalbaar is, maar soms blijkt dat in praktijk niet helemaal waar... )
Ik weet niet waar je woont, maar vanaf Utrecht Centraal kun je geloof ik (Bus)lijn 63 pakken. Dan is het nog maar een klein stukje lopen.
Heb je een langere reistijd dan anderhalfuur, dan is het raadzaam om hierover contact met je UnitManager op te nemen. Hij/zij kan dan eventueel een hotel voor je regelen.

ps: Wat ga je doen / welke divisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 13-09 13:44
Zosas schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:54:
[...]

Brrr. daar ben ik ook eens wezen kijken, maar ik vond dat ouwemannenpakken. Uiteindelijk via de WE bij Setpoint terecht gekomen, prima intake pak :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Mistraller schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:21:
[...]

Brrr. daar ben ik ook eens wezen kijken, maar ik vond dat ouwemannenpakken. Uiteindelijk via de WE bij Setpoint terecht gekomen, prima intake pak :)
beter kijken. Je hebt van de C&A de "business line".
Dit is net even wat beter: mooiere stof, iets getaileerder.

WE heeft ook mooie pakken alleen overhemden die al kreuken als je ze van de hanger haalt.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Zosas schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 07:28:
[...]

beter kijken. Je hebt van de C&A de "business line".
Dit is net even wat beter: mooiere stof, iets getaileerder.

WE heeft ook mooie pakken alleen overhemden die al kreuken als je ze van de hanger haalt.
Ik heb mijn pakken van Best Business (zitten o.a. in Eindhoven). Daarbij het voordeel dat je bijvoorbeeld een andere maat broek dan jasje kan nemen, wat in mijn geval nodig was... Ook het voordeel dat je losse broeken bij kan kopen, en dat altijd omdat het een vaste collectie betreft... Iets van 200 euro dan voor een compleet pak, stukken betere kwaliteit als die C&A / V&D pakken, ervaring genoeg daarmee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_ schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:05:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar vanaf Utrecht Centraal kun je geloof ik (Bus)lijn 63 pakken.

ps: Wat ga je doen / welke divisie?
hahaha das inderdaad wel handig om erbij te zeggen: uit Den Haag, dus utrecht centraal ben ik met 45 minuten.

ik begin per 1 sept. als YP Test & Quality consultant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Ik ben aan het shoppen bij Company suits voor een maatpakkie. Dat zit toch stukken fijner, speciaal voor je gefabriceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Als je genoeg geld voor een maatpak hebt: leuk voor je, vooral doen (is prima keus)
In alle andere gevallen: gewoon eerst naar de C&A of WE..
Dure pakken komen later wel.

@ Anouk:
Dan blijf je wel onder de anderhalf uur reistijd. Dus kom je in principe niet in aanmerking voor een hotel.
Gewoon dagelijks met het OV of eigen auto dus. (Maar die kosten, beide gevallen, kun je ook gewoon declareren)

Succes alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Laatst online: 13-09 13:04
Zo, net rooster binnen.
Vanaf 3 September als YP IS aan de gang, ontzettend zin in.

Nog meer mensen die 20 Oktober naar Ohio gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ja ik hoop ik als ik word aangenomen 7 september, dus duim maar voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ik begin 1 oktober. Dus wie weet ga ik ook naar Ohio de 20e!

edit: Ook YP IS trouwens :D

[ Voor 20% gewijzigd door Brainwaste op 10-08-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Ik begin ook 1 oktober!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fatalharry schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:38:
Zo, net rooster binnen.
Vanaf 3 September als YP IS aan de gang, ontzettend zin in.

Nog meer mensen die 20 Oktober naar Ohio gaan?
Ik begin ook 3 september, maar naar ik begreep is de Ohio vertrekdatum 15 september... staat niks over in de brief, maar dat werd tijdens gesprek gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik mag binnenkort naar een startersdag van DSE om het sollicitatietraject te doorlopen. Het zou zomaar kunnen dat mijn keuze op Sogeti valt. Rond 1 oktober wil ik beginnen met werken.

Weet iemand wat de Ohio vertrekdata zijn voor DSE? (Of is dit niet divisieafhankelijk?)
Ik heb namelijk al een korte vakantie (lang weekend) staan...

[ Voor 5% gewijzigd door IntToStr op 13-08-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ik weet zo de vertrek data niet.
Maar als het kan, dan gaan alle divisies tergelijkertijd naar Ohio. Tenzij er een dusdanige grote groep is dat ze het splitsen. Maar dat zal nu nog niet bekend zijn.

Wat betreft je korte vakantie:
Mits je niet Ohio bent dan; als je vrijdag avond weg gaat en maandag weer op de cursus aanwezig bent is geen probleem.
Officieel is het zo dat je tijdens je eerste twee maand géén vrije dagen op mag nemen.
Maar misschien valt er wat te regelen, je kunt het proberen.

(ik ga er van uit dat je wel als YP binnenkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Stinger_ schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:57:
ik ga er van uit dat je wel als YP binnenkomt
Als ie niet als YP zou beginnen, zou ie ook niet naar Ohio gaan ;)
En officieel geen vrije dagen mogen opnemen, tja... Als het moet valt er altijd wat te regelen, heb ik ook kunnen doen, al waren dat wat andere omstandigheden dan een geplande vakantie. Je Unit-Manager is een mooi aanspreekpunt hiervoor :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.