Anoniem: 228001 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:53:
[...]
Ik zou er 3 september al zijn als ik jou was, anders ben je een dagje te laat...
Ik heb geen ervaring met visa aanvragen... heb wel een vriendin van me er weleens over gehoord, maar die had een werkvisum nodig, en dan zijn ze heel moeilijk, maar ik hoop voor jou dat t voor een niet werk visum een beetje meevalt...
Ben wel blij te horen dat ik niet t enige eitje ben zonder rijbewijs... ben wel druk bezig, maar t %^^&## CBR in den Haag heeft een wachtlijst van een aantal maanden, dus examen pas in december (DECEMBER!! ja echt pas over een paar maanden... september en oktober kan ik dus geen dagen vrij nemen, en november zat blijkbaar al vol)
Ah ja je hebt gelijk, het is inderdaad 3 september

Ik ga pas volgende week afspraak maken met het consulaat en hier is wat informatie voor iedereen die het visum nodig hebt:
1. Bel het consulaat en bereid je passpoort nummer en creditcard (Ja mensen, 1 gesprek kost €15) om een afspraak te maken.
2. Download en druk de formulieren af, formulier DS 156 & DS 158
3. Tijdens het gesprek neem:
Envelop A5 mee met postzegels twv €6,45
Documenten (aarbeidsovereenkomst, bankafschrift, je emolumenten papieren waarop je salaris staat, etc)
Pasfoto (heel erg specifiek)
4. Betaal €80 euro (kan ook pinnen)
Voor details kan je hier bekijken
hier
Eh, weet iemand misschien wat de inhoud is van de basisopleiding voor DSE - Oracle?
Ken alleen verhalen van IS divisie en het is echt geen eitje denk ik.