Ervaring werken bij Sogeti Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste
Acties:
  • 66.552 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226193

IntToStr schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:25:
Ik mag binnenkort naar een startersdag van DSE om het sollicitatietraject te doorlopen. Het zou zomaar kunnen dat mijn keuze op Sogeti valt. Rond 1 oktober wil ik beginnen met werken.
Wanneer heb je die starters dag?
Ik de 26ste in R'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
Anoniem: 226193 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:29:
[...]

Wanneer heb je die starters dag?
Ik de 26ste in R'dam.
De 26e zou wel apart zijn, dat is een zondag ;-)
Ik ga de 20e.

Overigens bedankt voor de reacties op mijn vraag. We zullen wel zien wat er te overleggen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IntToStr schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:10:
[...]

De 26e zou wel apart zijn, dat is een zondag ;-)
Ik ga de 20e.

Overigens bedankt voor de reacties op mijn vraag. We zullen wel zien wat er te overleggen valt.
Oeps... Het is idd de 27ste.

In ieder geval veel succes en ik ben benieuwd naar je bevindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 19:31
Anoniem: 228001 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:55:
[...]

Ik begin ook 3 september, maar naar ik begreep is de Ohio vertrekdatum 15 september... staat niks over in de brief, maar dat werd tijdens gesprek gezegd...
Ik heb rooster binnen en ik ga 20 oktober naar Ohio.
En dat is zover ik weet niet divisie afhankelijk, en gaan er verschillende divisies tegelijk naar Ohio.

@ Brainwaste: poker of klaverjassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Laatst online: 02-06 08:29
hehe, dan gaan we pokeren denk ik....klaverjassen heb ik nog nooit gesnapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Even wat anders....

Wat voor telefoon halen jullie voor de vergoeding die je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 17:16
Brainwaste schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:18:
Even wat anders....

Wat voor telefoon halen jullie voor de vergoeding die je krijgt?
Met halen bedoel je kopen? :P

Ik zelf ben er nog niet uit.. met 175 euro heb je voldoende keus tot je beschikking, echter moet je er wel 3 jaar mee doen. Ik heb wel een aantal gezien waaronder de nokia 6300 echter moet ik dan 20 euro zelf bijleggen.... (overleven we ook wel weer denk ik).

Anderzijds zijn er ook leuke samsungs voor onder de 180 euro...
oftewel... ik ben er nog niet uit..

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228001

Fatalharry schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:00:
[...]

Ik heb rooster binnen en ik ga 20 oktober naar Ohio.
En dat is zover ik weet niet divisie afhankelijk, en gaan er verschillende divisies tegelijk naar Ohio.
Ik heb gister even gebeld, en voor mij is de planning 15 september t/m 6 oktober... (stiekem kwam jouw datum mij beter uit... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Deze site vond ik trouwens wel het lezen / bekijken waard:

http://www.erikbennink.nl/index.html

Hier verteld een Young Professional over zijn ervaring in Ohio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:12
Ik ben aan het nadenken over een Nokia 6120 Classic. Deze is wel wat duurder, maar nog aan de schappelijke prijs. Weet alleen niet of ik ga wachten op de Nokia 6500 Classic. Deze komt waarschijnlijk eind september uit.

Zijn er al mensen die gebruik gaan maken van het mogelijk verblijf in een hotel tijdens de basisopleiding?

[ Voor 20% gewijzigd door Valderrama op 15-08-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Brainwaste schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:29:
Deze site vond ik trouwens wel het lezen / bekijken waard:

http://www.erikbennink.nl/index.html

Hier verteld een Young Professional over zijn ervaring in Ohio.
Haha hij heeft precies dezelfde dingen met wat ik heb meegemaakt verteld.
Wij zijn namelijk ook naar Chicago gegaan en het weekend daarop naar Jeffersonville :)

Advies: neem geen pickup maar ga voor een SUV, die pickups rijden voor geen meter op de snelweg en je bagage wordt nat als het gaat regenen. SUV is lekker groot en als het meezit dan krijg je een dikke V8 mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
hehe, nu je over auto's begint....

Op Einstein zag ik trouwens net de aanbieding voor de Toyota Prius staan. Weet iemand of dit incl of excl brandstof is?

[ Voor 13% gewijzigd door Brainwaste op 15-08-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11-2021

G-RaX

Unofficial TopCat

Volgens mij is dat incl brandstof. Als je het zeker wilt weten moet je even een mailtje naar mobiliteit sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
lazrambo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:12:
[...]

Haha hij heeft precies dezelfde dingen met wat ik heb meegemaakt verteld.
Wij zijn namelijk ook naar Chicago gegaan en het weekend daarop naar Jeffersonville :)

Advies: neem geen pickup maar ga voor een SUV, die pickups rijden voor geen meter op de snelweg en je bagage wordt nat als het gaat regenen. SUV is lekker groot en als het meezit dan krijg je een dikke V8 mee
Dat geldt ook voor mij ;)

Chicago was echt megavet! Vrijdagavond zuipen, zaterdag Chicago bekijken, zaterdagavond eerst NBA basketbal van Chicago Bulls en daarna lomp zuipen en stappen in geweldige clubs in Chicago, zondag compleet brak terugrijden :P

Ik ben alleen het tweede weekend eerst nog vrijdagavond naar NBA van Cleveland Cavaliers gekeken, zaterdagochtend richting Niagara Falls, zaterdagavond terug naar Athens, zondag Jeffersonvile! :D

Nee echt rust heb ik niet gehad destijds in Ohio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 10:03

sjaak

un giorno credi

Brainwaste schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:18:
hehe, nu je over auto's begint....

Op Einstein zag ik trouwens net de aanbieding voor de Toyota Prius staan. Weet iemand of dit incl of excl brandstof is?
Inclusief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26
Voor éénieder die het nog niet weet:
Nieuwe flexafspraken:
een PDA wordt door de fiscus NIET meer gezien als mobieltje, een smartphone wel. :X Maw, de overschrijding boven de 175 mag voor een PDA niet, en voor een smartphone wel worden geflexed.
Daarnaast mogen de telefoonkosten die voor eigen rekening komen tegenwoordig ook geflexed worden.

Een andere nieuwe regel: Vervangend vervoer korter dan 24 uur mag geflexed worden als je dit niet in je leasecontract meeleased.

Scheelt toch weer een paar tientjes :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
Mistraller schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:55:
Voor éénieder die het nog niet weet:
Nieuwe flexafspraken:
een PDA wordt door de fiscus NIET meer gezien als mobieltje, een smartphone wel. :X Maw, de overschrijding boven de 175 mag voor een PDA niet, en voor een smartphone wel worden geflexed.
Daarnaast mogen de telefoonkosten die voor eigen rekening komen tegenwoordig ook geflexed worden.

Een andere nieuwe regel: Vervangend vervoer korter dan 24 uur mag geflexed worden als je dit niet in je leasecontract meeleased.

Scheelt toch weer een paar tientjes :)
Hmm, nog niet gehoord nee ;). Bij de leaseauto heb je ook zo'n eerder inleveren prijs he, zo'n 22.50 euro die je per maand extra betaald bovenop je leaseprijs... Mag die dan niet geflexed worden?

Anoniem: 229998

Heb mijn account hier al jaren niet gebruikt, dus maar even een nieuwe aangemaakt.

Ben afgelopen juli afgestudeerd als BICT en ben via via met Sogeti in contact gekomen. Daar de testdag gedaan, en vervolgens een paar leuke gesprekken gehad.

Het gaat om de functie YP IA, Informatieanalist dus.

2 dagen later een contract in de bus, 2 weken later een bos rozen..eeh right.., en nog een week later een nieuwe versie van het contract met een verhoogd basisloon. Valt me op trouwens dat ik hier niets lees over het verhoogde basisloon voor YP's?

En na een hoop twijfelen..het gaat toch om 2 jaar.. heb ik getekend!
As 3 september begint het geheel als het goed is en zoals ik hier zie eind oktober naar Ohio!

Ik heb er zin in :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 229998 op 16-08-2007 19:57 ]

• lazrambo
Basisloon was rond de 2000 euro bruto inclusief vakantiegeld, zonder dus 1800 bruto

Wat is het nou geworden dan?

• Mistraller
Martijn schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:11:
[...]

Hmm, nog niet gehoord nee ;). Bij de leaseauto heb je ook zo'n eerder inleveren prijs he, zo'n 22.50 euro die je per maand extra betaald bovenop je leaseprijs... Mag die dan niet geflexed worden?
De optie vervroegd inleveren is helaas niet fiscaal aftrekbaar. Het heeft immers niets met het zakelijke gebruik van de auto te maken, het is voor 100% persoonlijk belang.

Vervangend vervoer wel, en als je dit mee zou leasen zou je het immers ook kunnen flexen. Voorheen betaalde je voor vervangend vervoer de volle 100% als het niet meegeleased is, en de meeste mensen nemen nu juist vervangend vervoer om op hun werk te komen, dus 100% zakelijk gebruik, en dus aftrekbaar.

(Is overigens mijn eigen redenatie)

---------------

In het eerste aanbod kreeg ik 1950. Nu is het 2075 geworden. Verder is de normbonus (maand) 75 geworden.

• lazrambo
Anoniem: 229998 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:32:
In het eerste aanbod kreeg ik 1950. Nu is het 2075 geworden. Verder is de normbonus (maand) 75 geworden.
Interessant maar ik vind het wel raar dat het nergens op einstein te vinden is :|
Ik ben per 1 april begonnen en ik krijg dus 1950 inclusief vakantiegeld, exclusief is dit 1800 en dat was hiervoor 1666 (Normbonus is 50).
Niet alleen de YP's die net in dienst waren maar ook YP's die al 6 maanden in dienst waren hadden hier ook recht op. Dus ik hoop echt dat dit ook voor ons geldt :Y) want je schrikt echt als je ziet wat je op je rekening krijgt gestort nadat je je leaseauto hebt gekregen 7(8)7

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

FreakNL

Well do ya punk?

Zou wel beter zijn, maar ik heb hier echt NIETS over gehoord. Kan toch niet zo zijn dat alleen nieuwe YP's dat loon krijgen zou je zeggen...

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Zou lullig zijn voor de YP's die per 1 augustus (of eerder) begonnen zijn.
Al een maandje (of langer) aan het werk en minder verdienen dan een nieuwe YP?!

Neem aan dat het wel recht getrokken wordt.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Stinger_ schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:36:
Zou lullig zijn voor de YP's die per 1 augustus (of eerder) begonnen zijn.
Al een maandje (of langer) aan het werk en minder verdienen dan een nieuwe YP?!

Neem aan dat het wel recht getrokken wordt.
Om eerlijk te zijn denk ik van niet. Het is gewoon hoe graag ze iemand willen hebben denk ik. De een onderhandelt wat beter als de ander en zal een iets beter aanbod krijgen. Bij de een zullen ze ook sneller geneigd zijn een hoger bod te doen als bij de ander, ligt allemaal aan wat voor groeipotentie ze je toedelen enzo denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Hij zegt zelf dat het een vernieuwde versie is van het basiscontract. Dus volgens mij is het geen individueel bedongen verhoging. En volgens mij is het contract voor YP's nagenoeg niet onderhandelbaar, correct me if i'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
FreakNL schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:55:
Hij zegt zelf dat het een vernieuwde versie is van het basiscontract. Dus volgens mij is het geen individueel bedongen verhoging. En volgens mij is het contract voor YP's nagenoeg niet onderhandelbaar, correct me if i'm wrong...
Zo diep zit ik er niet in ;), maar ik baseerde mijn uitspraken inderdaad op het algemeen... Ik ben al professional binnen gekomen en had op zich wel een goede onderhandelingspositie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Ik heb vanuit mijn unitmanagement al wel een mail ontvangen dat een salarisverhoging voor YP's ophanden is... Er waren echter nog geen details bekend over de hoogte, per wanneer etc.
Anoniem: 229998 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:32:
Is die 1950 en 2075 waar je over spreekt incl. of excl. vakantiegeld?

Ik ben nl. gestart op 1850 (excl. vakantiegeld), 2000 (incl. vakantiegeld), dus ik ga er vanuit dat die 1950 en 2075 waar hierover gesproken wordt toch wel excl. vakantiegeld is... Of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Volgens mij is er voor starters (YP) een vrij strakke lijn daar in. Met andere woorden, je krijgt gewoon een aanbod en that's it. Alle YP zouden gelijk zijn in dat geval.

Als je als Professional binnen komt kan ik mij voorstellen dat er meer rek in zit.

Edit: die 1950 is incl vakantiegeld. Dus ik denk dat je er van uit kan gaan dat die 2075 dat ook is.
Volgens mij is het zo dat er bij Sogeti altijd over je totale salaris gesproken wordt. Inclusief vakantiegeld dus.
Zoiets kan je ook terug vinden in een FAQ op Einstein. Als je van je UM een loonsverhoging krijgt is is dit altijd een bedrag incl de 8,33% vakantiegeld.

[ Voor 42% gewijzigd door Brainwaste op 17-08-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Oh wacht ik ben ook appels met peren aan het vergelijken... ;)
Die 1950 en 2075 waar over gesproken wordt is natuurlijk weer excl. resultaatbonus (normbonus) denk ik dan? Het kan nl. nooit zo zijn dat ik op 2000 (incl. vakantiegeld en resultaatbonus) begonnen ben en iemand anders op 1950...

Samenvattend: salarisstijging van 125 euro, resultaatbonusstijging van 25 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Volgens mij klopt dat Dr.
Ik heb net iemand gesproken die binnenkort op selectiedag mag komen (door mij aangebracht) en hij had het ook al over een totaal salaris van 2075 per maand en daar zit dan de resultaat bonus niet bij in.

Maar we gaan de goeie kant op zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Brainwaste schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:00:
Als je van je UM een loonsverhoging krijgt is is dit altijd een bedrag incl de 8,33% vakantiegeld.
Wat is zo gemiddeld de salarisstijging per jaar? Ik snap dat het afhankelijk is van een heel aantal factoren, maargoed, een indicatie is toch wel handig ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Quipers schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:15:
Oh wacht ik ben ook appels met peren aan het vergelijken... ;)
Die 1950 en 2075 waar over gesproken wordt is natuurlijk weer excl. resultaatbonus (normbonus) denk ik dan? Het kan nl. nooit zo zijn dat ik op 2000 (incl. vakantiegeld en resultaatbonus) begonnen ben en iemand anders op 1950...

Samenvattend: salarisstijging van 125 euro, resultaatbonusstijging van 25 euro :)
Ik heb iedereen wel wakker gemaakt hier zie ik ;)

Jou samenvatting klopt inderdaad. Volgens de recruiter was het voor alle YP's, maar ik heb dat niet zwart op wit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Martijn schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:16:
[...]

Wat is zo gemiddeld de salarisstijging per jaar? Ik snap dat het afhankelijk is van een heel aantal factoren, maargoed, een indicatie is toch wel handig ;)...
Zoals het nu is kan je binnen 3 jaar groeien naar 3000 bruto, maar ik begreep dat ze die modus naar 2 jaar willen verleggen! Oftewel dat zou helemaal gunstig zijn!

Maar goed het is allemaal nog niet officieel bevestigd, dus tot die tijd is het gissen en hopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Dr. Quipers schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:19:
[...]

Zoals het nu is kan je binnen 3 jaar groeien naar 3000 bruto, maar ik begreep dat ze die modus naar 2 jaar willen verleggen! Oftewel dat zou helemaal gunstig zijn!

Maar goed het is allemaal nog niet officieel bevestigd, dus tot die tijd is het gissen en hopen ;)
Kan wel ongeveer kloppen jah denk ik, ik ben met 1.5 jaar ervaring binnengekomen en zit incl. vakantiegeld bijna op dat bedrag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mja, voor de mensen die op Einstein (intranet Sogeti) kunnen;

Het staat in de notulen van de laatste vergadering van de OR, een verhoging van 150 euro voor nieuwe binnenkomende YP's, voor de rest (tot P5) wordt een berekening oid gedaan (wat dat dan ook mag betekenen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
FreakNL schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:09:
Mja, voor de mensen die op Einstein (intranet Sogeti) kunnen;

Het staat in de notulen van de laatste vergadering van de OR, een verhoging van 150 euro voor nieuwe binnenkomende YP's, voor de rest (tot P5) wordt een berekening oid gedaan (wat dat dan ook mag betekenen)...
Tot P5 of t/m P5? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

t/m P5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230137

Even een vraagje vanuit mijn kant.

Welke functies kun je verwachten binnen ASM? Zijn dat alleen technische functies (fucntioneel beheer / applicatief beheer) of kun je daar ook functies vinden als project management?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Hoi Delpaso,

Ik werk zelf binnen ASM en ben nu service manager bij een grote telecom provider.
Uiteraard hebben we ook veel functioneel beheerders omdat daar heel veel vraag naar is.

Mocht je verder nog vragen hebben stuur me gerust een PM.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118094

Uit de Regeling mobiliteit:

Indien het dienstverband van de medewerker met Sogeti op initiatief van de
medewerker eindigt, zullen de uit de beëindiging voortvloeiende kosten voor het
vervroegd inleveren van de lease-auto aan de medewerker in rekening worden
gebracht.

Dit vind ik vreemd, je zit altijd wel in een leasetermijn, dus in dat geval kun je nooit je dienstverband beeindigen bij Sogeti zonder flinke kosten te krijgen?

Iemand die hier wat van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Even verder lezen en daar had je antwoord gestaan:
binnen een jaar: verschil boek- en handelswaarde
na 1 jaar: 6 leasetermijnen ex. brandstof
na 2 jaar: 4 leasetermijnen ex. brandstof
na 3 jaar: 2 leasetermijnen ex. brandstof
na 4 jaar: 1 leasetermijn ex. brandstof (vreemd, want na 4 jaar is het einde contract...maargoed)

Daarnaast kan je een verzekering afsluiten tegen deze kosten bij vervroegd inleveren.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:08

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Zosas schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:13:
Daarnaast kan je een verzekering afsluiten tegen deze kosten bij vervroegd inleveren.
Hoe werkt dat? Dan betaal je je baas om hem te laten weten dat je toch relatief snel weer pleite bent?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118094

Zosas schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:13:
Even verder lezen en daar had je antwoord gestaan:
binnen een jaar: verschil boek- en handelswaarde
na 1 jaar: 6 leasetermijnen ex. brandstof
na 2 jaar: 4 leasetermijnen ex. brandstof
na 3 jaar: 2 leasetermijnen ex. brandstof
na 4 jaar: 1 leasetermijn ex. brandstof (vreemd, want na 4 jaar is het einde contract...maargoed)

Dat heb ik ook gelezen maar dat zegt mij weinig, is een leasetermijn gewoon het maandbedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hillie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:24:
[...]

Hoe werkt dat? Dan betaal je je baas om hem te laten weten dat je toch relatief snel weer pleite bent?
Inderdaad niet erg nuttig. Je kunt je auto bij vertrek altijd nog aan een collega zien te slijten, danwel je boete of leasecontact voorleggen aan je nieuwe werkgever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Hillie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:24:
[...]

In de ICT is 4 jaar of korter bij een werkgever niet ongebruikelijk.
Maar je zin moet je toch iets nuanceren:
Dan betaal je je baas om hem te laten weten dat je toch relatief snel weer pleite kan zijn ?

Ik vind het al heel wat dat een werkgever je deze mogelijkheid aanbiedt.....
Genoeg werkgevers die hier niets in voorzien.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230137

TNT78 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:06:
Hoi Delpaso,

Ik werk zelf binnen ASM en ben nu service manager bij een grote telecom provider.
Uiteraard hebben we ook veel functioneel beheerders omdat daar heel veel vraag naar is.

Mocht je verder nog vragen hebben stuur me gerust een PM.
Aha...binnen ASM zijn dus niet alleen functies te vinden die puur en alleen op de techniek gericht zijn. Dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Nog even terug op de telefonieregeling. Zijn er al mensen die een gsmmetje hebben besteld? Zo ja, welke en is deze via internet besteld en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Valderrama schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:05:
Nog even terug op de telefonieregeling. Zijn er al mensen die een gsmmetje hebben besteld? Zo ja, welke en is deze via internet besteld en waar?
Alles wat je wilt weten over mobieltjes: PDA's, Smartphones, GSM's en GPS-navigatie

Voor prijzen: pricewatch

Je kan tot 175 euro gaan... je mag ook duurder, maar die kosten worden niet vergoed.
Zelf kijken ik momenteel naar de 6300, maar ga pas over 2 weken in dienst, dus heb nog wel even.

Ik adviseer je wel via webwinkels te kopen, bij losse toestellen zit hier best prijsverschil tussen t.o.v. de winkels..

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Dat ziet er inderdaad goed uit Zosas. Zeker gezien de mogelijkheden en de kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Zosas schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:23:
[...]

Alles wat je wilt weten over mobieltjes: PDA's, Smartphones, GSM's en GPS-navigatie

Voor prijzen: pricewatch

Je kan tot 175 euro gaan... je mag ook duurder, maar die kosten worden niet vergoed.
Zelf kijken ik momenteel naar de 6300, maar ga pas over 2 weken in dienst, dus heb nog wel even.

Ik adviseer je wel via webwinkels te kopen, bij losse toestellen zit hier best prijsverschil tussen t.o.v. de winkels..
Lees de regeling goed door; zeker als je wilt flexen, zorg dat je onder de 450 euro blijft, dan is de regeling iets gunstiger. Verder, dien alle bonnen in één keer in, dus carkit, evt gps, headset, anders mag het niet geflexed worden. Probeer geheugen te kopen waarbij het inbegrepen is, want los geheugen mag niet geflexed van de fiscus. Daarnaast is het door de fiscus niet verboden om een simlock te verwijderen, dus als je dit doet, en een verklaring meestuurt waarin je netjes aangeeft het toestel voor sogeti te gebruiken is er niks aan de hand. (al vervalt uiteraard je garantie). En het laatste aandachtspunt tav flexen: PDA mag niet, een smartphone mag wel geflexed. (sinds 1 jul)

---------------

ik neig nu naar Nokia 6230i

zit nogsteeds op mijn planning te wachten.. heb wel een brief gekregen over de introductiedagen, maar verder nog geen rooster, terwijl ik van iemand anders wel hoorde dat ie die al had gekregen... gelukkig ben ik van nature een heel gedudig type... :P

• Brainwaste
Anders gewoon even een mailtje naar je UM sturen. Dan weet je ook weer wanneer je dat mag verwachten!

Ik moet zeggen, ik begin steeds meer zin te krijgen om aan de slag te gaan. Deze laatste 5 weken kunnen nog weleens lang gaan duren bij m'n huidige werkgever. Ik heb helaas ook geen vakantie meer om nog even bij te tanken voordat ik bij Sogeti aan de slag ga.

Anoniem: 230754

Hoi (non)- & sogetisten,

47 pagina lang gelezen over sogeti en ben nu echt enthousiast over mijn toekomstige collega & werkgever. Ik heb net het aarbeidsovereenkomst getekend & verstuurd. Dus als het goed ik kom ik naar Vianen op 4 september. ;)
Ben terechtgekomen bij DSE, unit OO3 van Oracle. Iemand hier ook van dezelfde unit?

En dan in oktober naar ohio *O* maar eerst visum vragen naar amerikaanse consulaat. Iemand hier heeft enige ervaring mee? Ben namelijk geen egte hollanders, maar zelf een pinda :D

Heb veel gelezen over de lease auto discussie etc, maar heb nog geen rijbewijs. Zou ik dan misschien een gedeelte van het mobiliteitsvergoeding kunnen gebruiken om mn rijbewijs te halen? Na aftrek van OV abonnement natuurlijk!

Bvd!!

Anoniem: 230754 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:25:
Hoi (non)- & sogetisten,

47 pagina lang gelezen over sogeti en ben nu echt enthousiast over mijn toekomstige collega & werkgever. Ik heb net het aarbeidsovereenkomst getekend & verstuurd. Dus als het goed ik kom ik naar Vianen op 4 september. ;)
Ben terechtgekomen bij DSE, unit OO3 van Oracle. Iemand hier ook van dezelfde unit?

En dan in oktober naar ohio *O* maar eerst visum vragen naar amerikaanse consulaat. Iemand hier heeft enige ervaring mee? Ben namelijk geen egte hollanders, maar zelf een pinda :D

Heb veel gelezen over de lease auto discussie etc, maar heb nog geen rijbewijs. Zou ik dan misschien een gedeelte van het mobiliteitsvergoeding kunnen gebruiken om mn rijbewijs te halen? Na aftrek van OV abonnement natuurlijk!

Bvd!!
Ik zou er 3 september al zijn als ik jou was, anders ben je een dagje te laat... ;)
Ik heb geen ervaring met visa aanvragen... heb wel een vriendin van me er weleens over gehoord, maar die had een werkvisum nodig, en dan zijn ze heel moeilijk, maar ik hoop voor jou dat t voor een niet werk visum een beetje meevalt...

Ben wel blij te horen dat ik niet t enige eitje ben zonder rijbewijs... ben wel druk bezig, maar t %^^&## CBR in den Haag heeft een wachtlijst van een aantal maanden, dus examen pas in december (DECEMBER!! ja echt pas over een paar maanden... september en oktober kan ik dus geen dagen vrij nemen, en november zat blijkbaar al vol)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 228001 op 23-08-2007 14:54 ]

Anoniem: 187160

edit..verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 187160 op 23-08-2007 15:20 ]

Anoniem: 228001 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:53:
[...]

Ik zou er 3 september al zijn als ik jou was, anders ben je een dagje te laat... ;)
Ik heb geen ervaring met visa aanvragen... heb wel een vriendin van me er weleens over gehoord, maar die had een werkvisum nodig, en dan zijn ze heel moeilijk, maar ik hoop voor jou dat t voor een niet werk visum een beetje meevalt...

Ben wel blij te horen dat ik niet t enige eitje ben zonder rijbewijs... ben wel druk bezig, maar t %^^&## CBR in den Haag heeft een wachtlijst van een aantal maanden, dus examen pas in december (DECEMBER!! ja echt pas over een paar maanden... september en oktober kan ik dus geen dagen vrij nemen, en november zat blijkbaar al vol)
Ah ja je hebt gelijk, het is inderdaad 3 september :D
Ik ga pas volgende week afspraak maken met het consulaat en hier is wat informatie voor iedereen die het visum nodig hebt:
1. Bel het consulaat en bereid je passpoort nummer en creditcard (Ja mensen, 1 gesprek kost €15) om een afspraak te maken.
2. Download en druk de formulieren af, formulier DS 156 & DS 158
3. Tijdens het gesprek neem:
Envelop A5 mee met postzegels twv €6,45
Documenten (aarbeidsovereenkomst, bankafschrift, je emolumenten papieren waarop je salaris staat, etc)
Pasfoto (heel erg specifiek)
4. Betaal €80 euro (kan ook pinnen)
Voor details kan je hier bekijken hier

Eh, weet iemand misschien wat de inhoud is van de basisopleiding voor DSE - Oracle?
Ken alleen verhalen van IS divisie en het is echt geen eitje denk ik.

• rolands
  • Laatst online: 05-12-2023
Anoniem: 230754 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:37:
[...]

Ah ja je hebt gelijk, het is inderdaad 3 september :D
Ik ga pas volgende week afspraak maken met het consulaat en hier is wat informatie voor iedereen die het visum nodig hebt:
1. Bel het consulaat en bereid je passpoort nummer en creditcard (Ja mensen, 1 gesprek kost €15) om een afspraak te maken.
2. Download en druk de formulieren af, formulier DS 156 & DS 158
3. Tijdens het gesprek neem:
Envelop A5 mee met postzegels twv €6,45
Documenten (aarbeidsovereenkomst, bankafschrift, je emolumenten papieren waarop je salaris staat, etc)
Pasfoto (heel erg specifiek)
4. Betaal €80 euro (kan ook pinnen)
Voor details kan je hier bekijken hier

Eh, weet iemand misschien wat de inhoud is van de basisopleiding voor DSE - Oracle?
Ik neem aan dat de kosten worden vergoed door jullie nieuwe werkgever?

Heb overigens ook wel interesse in Sogeti en een mail gekregen dat ze interesse in mijn cv hadden.

• Valderrama
Wat vervelen van het rijbewijs... ik haalde mijn theorie en mijn praktijk examen is binnen 3 weken geplanned.

• Valandil
Anoniem: 228001 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:34:
ik neig nu naar Nokia 6230i

zit nogsteeds op mijn planning te wachten.. heb wel een brief gekregen over de introductiedagen, maar verder nog geen rooster, terwijl ik van iemand anders wel hoorde dat ie die al had gekregen... gelukkig ben ik van nature een heel gedudig type... :P
Heb de 6300 besteld.
Nog niet binnen, maar voor 190 euro ben je klaar en heb je een mooi telefoon.
Klein maar uitgebreid... (anderzijds, bellen en sms-en is voldoende, maar bluetooth is ook geen overbodige luxe)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar heb jij m besteld? op gsm web zie ik dat die 6300 219 euro is namelijk, dus jij hebt nog een voordeligere gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Hier is de 6300 voor 190,- te koop: linky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Een mooie carrière wordt gebouwd op een stevig fundament. Vandaar dat het Oracle-traineeship begint met een uitgebreide opleiding. Een deel van deze opleiding vindt plaats in de Verenigde Staten op Ohio University. In een drie weken durend e-businesstraject ervaren de deelnemers met behulp van action-based learning hoe het is om onder tijdsdruk te werken en ICT-projecten op het gebied van e-business op te zetten en uit te voeren. Aansluitend hierop volgt een specialisatieperiode van ruim twee maanden. Gedurende deze periode leer je de principes van SQL, SQL-plus en PL/SQL en leer je te werken met diverse Oracle tools zoals Designer, Report builder en Forms builder. Na deze opleiding ben je als Oracle-applicatie-engineer inzetbaar bij onze opdrachtgevers.

De onderdelen van de specialisatieperiode zijn (tussen haakjes het aantal dagen):

SQL en SQL Plus (3)
PL/SQL in Client en Server (3)
Oracle Report Builder (3)
Oracle Form Builder (5)
Databaseconcepten voor ontwikkelaars (2)
Integratiecursus Developer (6)
ERM (3)
Designer Analyse (2)
Designer Database Ontwerp (3)
Designer Module Ontwerp (5)
Designer Casus (11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeVeBe
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo allemaal,

Ook ik heb een uitnodiging gehad via Monsterboard om te solliciteren naar een functie binnen SC. Zijn er nog meer mensen die Woensdag 5 september de kennismakings- en selectiebijeenkomst hebben?

Ga me in ieder geval ff voorbereiden door die testen te oefenen.. Nog andere tips, behalve het doornemen van dit hele topic :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Vooral jezelf zijn en niet in een rol vallen ofzo.
Als je namelijk niet bij elkaar past dan kan je dat maar beter meteen weten. Anders kom je in een voor jezelf niet prettige werksfeer terrecht waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeVeBe
Brainwaste schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:17:
Vooral jezelf zijn en niet in een rol vallen ofzo.
Als je namelijk niet bij elkaar past dan kan je dat maar beter meteen weten. Anders kom je in een voor jezelf niet prettige werksfeer terrecht waarschijnlijk.
Idd dat is beter voor jezelf en voor het bedrijf natuurlijk.. Ga laten zien wie ik ben en mocht dat niet bij het bedrijf passen dan is dat zo.. Mocht ik het bedrijf niets vinden, lijkt me vrij sterk na alles in dit topic gelezen te hebben, dan zal ik dit ook zeggen..

Testdag is btw in Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230587

Ik heb afgelopen maandag ook een contract thuis gestuurd gekregen (met trouwens een basisloon van 1950, zonder vakantiegeld). De aanbieding is geldig tot 30 augustus staat er. Nu heb ik daar juist een probleem mee aangezien ik nog verschillende andere sollicitaties heb lopen, waarvan ik de resultaten wil afwachten alvorens ik zou tekenen bij Sogeti.

Weet iemand of ze daar aan mee willen werken? En heeft iemand van jullie ervaring met het vragen van een verlenging van het aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ik denk dat zulke zaken individueel beoordeeld worden. Gewoon even een belletje naar het nummer wat onder de brief staat lijkt mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 16:14
Anoniem: 230587 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:05:
Ik heb afgelopen maandag ook een contract thuis gestuurd gekregen (met trouwens een basisloon van 1950, zonder vakantiegeld). De aanbieding is geldig tot 30 augustus staat er. Nu heb ik daar juist een probleem mee aangezien ik nog verschillende andere sollicitaties heb lopen, waarvan ik de resultaten wil afwachten alvorens ik zou tekenen bij Sogeti.

Weet iemand of ze daar aan mee willen werken? En heeft iemand van jullie ervaring met het vragen van een verlenging van het aanbod?
Je hebt het het nummer van je unitmanager gekregen bij de sollicitatie. Bel hem/haar eens om duidelijkheid te vragen. Is niet raar oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

Hier een Sogetist; in november ben ik er twee jaar in dienst. Van de paar werkgevers die ik heb gehad, vind ik dit de beste/prettigste. Veel dingen zijn goed geregeld, meer dan genoeg mogelijkheden voor opleiding (zowel intern als extern), etc. Het bedrijf haalt ook goede resultaten.

@alle Sogisten in spé: gefeliciteerd, prima keuze! Vragen... stel ze gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Anoniem: 230587 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:05:
De verhoging was 125 voor de basisloon en 25 voor de normbonus dan hoor je normaal gesproken op 1925 te komen......of het kan zijn dat ze het weer veranderd hebben dus 150 op je basisloon en dat je normbonus van 50 euro gelijk blijft.

Wat staat er achter normbonus dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

G-RaX schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:45:
[...]

Een mooie carrière wordt gebouwd op een stevig fundament. Vandaar dat het Oracle-traineeship begint met een uitgebreide opleiding. Een deel van deze opleiding vindt plaats in de Verenigde Staten op Ohio University. In een drie weken durend e-businesstraject ervaren de deelnemers met behulp van action-based learning hoe het is om onder tijdsdruk te werken en ICT-projecten op het gebied van e-business op te zetten en uit te voeren. Aansluitend hierop volgt een specialisatieperiode van ruim twee maanden. Gedurende deze periode leer je de principes van SQL, SQL-plus en PL/SQL en leer je te werken met diverse Oracle tools zoals Designer, Report builder en Forms builder. Na deze opleiding ben je als Oracle-applicatie-engineer inzetbaar bij onze opdrachtgevers.
Hei bedankt voor een uitgebreide antwoord, nuttig om alvast te voorbereiden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230587

Ik heb het papier er eens bijgepakt (vanmiddag was ik aant werk). Het basissalaris zonder vakantiegeld is € 1915.39 en met vakantiegeld komt dit dus op € 2075.00. De normbonus bedraagt € 75.00. Ik blijf het erg magertjes vinden (zeker voor WO-ers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Is het eigenlijk niet tijd voor deeltje 2? (volgens mij zitten we al richting de 1200 posts.) Wellicht dat een sogetist er een mooie startpost bij kan maken?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230958

Ik heb enkele weken geleden mijn gesprek gehad met de Unix UM en dat was ons beide zeer goed bevallen.

Nu een uitnodiging om op 12 september een Assesment te komen doen.. Zal aan de ene kant helaas niet als YP starten ;) Ben namelijk al 7 jaar werkzaam in de ICT. Maar ben erg benieuwd wat voor intressante opdrachten er in het verschiet liggen !! Nu nog even goed voorbereiden voor de assesment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 228001 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:42:
waar heb jij m besteld? op gsm web zie ik dat die 6300 219 euro is namelijk, dus jij hebt nog een voordeligere gevonden...
Check Pricewatch van Tweakers... zie zo de goedkoopste staan.

Exacte link: pricewatch: Nokia 6300

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zowww.. zojuist even 48 pagina's doorgeworsteld ;)

Maar zijn toch nog enige vragen blijven hangen, dus hier komen ze:
Voor de duidelijkheid ik zou bij IS komen voor Unix Beheer.
1: Hoe zit het met uitdagende opdrachten ? In welke gebieden heeft Sogeti klanten ?
2: Gesprek met UM gaf aan dat er bijna altijd wel de mogelijkheid is om 4x9 te werken en dan 1 dag gedeeltelijk vanuit huis.
3: Ik lees dat je geen laptop krijgt van Sogeti als dit niet nodig is voor je functie ? (huidige werkgever, ook detachering, krijg je dit wel). Klopt dit ?
4: Ze gaven ook aan dat wanneer jij aangaf zin te hebben in een andere opdracht dit altijd bespreekbaar is en zoveel mogelijk ook geprobeerd word ? Hoe gaat dit in de praktijk ?
5: Zijn er mensen die 12 september ook de assesment gaan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb morgen een afspraak mbt de sollicitatieprocedure (DSE)
Iemand nog nuttige tips?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Roadster1981, hierbij de dingen die ik weet
1: Hoe zit het met uitdagende opdrachten ? In welke gebieden heeft Sogeti klanten ?
Sogeti heeft klanten door heel Nederland. Het is afhankelijk van de regio en tijd welke opdrachten er zijn en of die aansluiten bij jouw interesse.

2: Gesprek met UM gaf aan dat er bijna altijd wel de mogelijkheid is om 4x9 te werken en dan 1 dag gedeeltelijk vanuit huis.
Dat kan, hangt af van de afspraken met je UM en je opdrachtgever.

3: Ik lees dat je geen laptop krijgt van Sogeti als dit niet nodig is voor je functie ? (huidige werkgever, ook detachering, krijg je dit wel). Klopt dit ?
Klopt, maar ik mis 'm ook niet echt.

4: Ze gaven ook aan dat wanneer jij aangaf zin te hebben in een andere opdracht dit altijd bespreekbaar is en zoveel mogelijk ook geprobeerd word ? Hoe gaat dit in de praktijk ?
In de praktijk kan dat inderdaad. Je moet rekening houden met twee tot drie maanden overgangstijd. Dus als je nu aangeeft dat je iets anders wil, kan het dus even duren voordat je iets anders hebt en daar zit. Uiteraard zijn er ook situaties waarin dat sneller kan en ook situaties waarin dat moeilijk gaat (strategisch/commercieel belang of deadline van een project)

5: Zijn er mensen die 12 september ook de assesment gaan doen ?
Wie weet :P

Een aantal van de bovenstaande dingen geldt volgens mij ook voor andere detacheerders. Succes met de test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JC bedankt voor de antwoorden zover :)

Ik ben momenteel al werkzaam bij een detacheerder (momenteel nog even geen namen noemen ;) ).
Hier zit ik al 3,5 jaar vast opdezelfde opdracht en krijg helaas geen andere opdracht momenteel, de klanten zijn er wel. Maar verdienen bij de huidige klant teveel aan mij om me hier weg te halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136195

Beste mensen,

Ook ik ben benaderd door Sogeti, heb een presentatie bijgewoond (van IS geloof ik) en de tests gemaakt/gehaald. Na de test gesprek gehad met de HT unit manager omdat HT beter aansluit bij mijn opleiding (HBO Technische Informatica Computer Techniek) en werkervaring (embedded sw).

Afijn leuke gesprekken gehad en nu dus een contract voor mijn neus liggen... naast die van Atos... Zijn er mensen die dezelfde keuze gemaakt hebben en kunnen zij eventueel toelichten waarom? Mijn voorkeur gaat lichtelijk uit voor Sogeti omdat Atos al een paar kleine maar toch slordige foutjes heeft gemaakt. Daarnaast is (voor mijn gevoel) ook de sfeer binnen Sogeti beter.

Zijn der trouwens mensen die wat kwijt willen over hun ervaring als starter bij Sogeti in HT? Ik ben benieuwd hoe alles een beetje in zijn werk gaat. Mijn standplaats zou trouwens Vianen worden...

Goed in ieder geval alvast bedankt voor de (eventuele) reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Anoniem: 230958 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:05:
JC bedankt voor de antwoorden zover :)

Ik ben momenteel al werkzaam bij een detacheerder (momenteel nog even geen namen noemen ;) ).
Hier zit ik al 3,5 jaar vast opdezelfde opdracht en krijg helaas geen andere opdracht momenteel, de klanten zijn er wel. Maar verdienen bij de huidige klant teveel aan mij om me hier weg te halen :(
Beste Roadster. Bij Sogeti kun je aangeven wat voor soort opdrachten je wil vervullen (via ons online opdrachtvoorkeuren systeem in mijnSogeti), welke kant je op wil met je carriere en als een opdracht niet mocht bevallen dan kan hier altijd een regeling voor getroffen worden. We zijn met bijna 3000 collega's, dus er zijn altijd mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Oh ja, ben benieuwd wat er gebeurt als we de 3000 halen. Bij de 2500 kregen we een mooi cadeau en taart voor alle klanten en Sogetisten. Leuke logistieke klus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

G-RaX schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:58:
[...]

Beste Roadster. Bij Sogeti kun je aangeven wat voor soort opdrachten je wil vervullen (via ons online opdrachtvoorkeuren systeem in mijnSogeti), welke kant je op wil met je carriere en als een opdracht niet mocht bevallen dan kan hier altijd een regeling voor getroffen worden. We zijn met bijna 3000 collega's, dus er zijn altijd mogelijkheden.
En in hoeverre onderscheidt Sogeti zich hier mee van zijn concurrenten?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224660

Motrax schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:24:
[...]
Omdat er bij Sogeti nog wel eens naar geluisterd wil worden? Wat ik in mijn nu bijna 3 jaar bij Sogeti heb geleerd is dat het een no-nonsense bedrijf is. Als er A wordt gezegd, wordt dit geen B, zelf geen A' (bij IS in ieder geval...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:01

Bene

list incomprehension

Ik moet de eerste relatiemanager of planner nog vinden die daadwerkelijk eerst naar de opdrachtvoorkeuren kijkt :) Ik sluit mij wel aan bij wat Yogie zegt. Ik heb hier het gevoel dat als ik (luidop en duidelijk) spreek d'r ook daadwerkelijk naar wordt geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk dat is goed nieuws :) Dit is dus echt een ding wat ik mis bij mijn huidige werkgever, je zit op een klus waar het bedrijf erg goed aan verdient, ik helaas niet. Dus dan blijf je ook maar zitten.

Nog een reden om me beter voor te bereiden op de test(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zosas schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:12:
[...]

Check Pricewatch van Tweakers... zie zo de goedkoopste staan.

Exacte link: pricewatch: Nokia 6300
Ik heb zojuist telefoon en headset besteld. het is inderdaad de 6300 geworden, en dan met een nokia bluetooth headset erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 15:09

MicroWhale

The problem is choice

Anoniem: 136195 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:29:
Afijn leuke gesprekken gehad en nu dus een contract voor mijn neus liggen... naast die van Atos... Zijn er mensen die dezelfde keuze gemaakt hebben en kunnen zij eventueel toelichten waarom? Mijn voorkeur gaat lichtelijk uit voor Sogeti omdat Atos al een paar kleine maar toch slordige foutjes heeft gemaakt. Daarnaast is (voor mijn gevoel) ook de sfeer binnen Sogeti beter.
Ik had Logica, Atos en Sogeti benaderd en voor die laatste gekozen. Waarom?
1. Logica gaf voor het sollicitatiegesprek in een telefoongesprek aan "dat ze niemand nodig hadden in mijn regio (NB)". Dit terwijl ze op dat moment agressief aan het werven waren. WTF? Their loss....
2. Goed, open gesprek bij Atos. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ze me niet konden bieden wat ik wilde qua loopbaan. Het zinnetje "dat ik wat teveel zou gaan kosten om me te scholen" viel trouwens ook niet goed bij mij.
3. Goed, open gesprek bij Sogeti. Ze hebben een duidelijk en helder bod geformuleerd. Dit is later in het gesprek met de manager in nog wat meer detail uitgewerkt en besproken.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 228001 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:56:
[...]

Ik heb zojuist telefoon en headset besteld. het is inderdaad de 6300 geworden, en dan met een nokia bluetooth headset erbij
Ik heb de mijne vandaag binnen gekregen.
Nokia 6300 inclusief autolader.

Geen bluetooth headset genomen, want dat wil ik straks via de autoradio doen.
Zeker ook per september starten?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Lachen hoor. Al die september starters. Kreeg overigens te horen dat de locatie voor de eerste introductie dag gewijzigd is. Geen Vianen dus.

Zelf heb ik de Nokia 6120 classic genomen. Kleinste smartphone die er momenteel is als het goed is. Bevalt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Hier nog iemand met een aanbod op zak :) .

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136195

En hier ook één!

Ik zit er sterk over te denken om het aanbod aan te nemen.... geld overigens als YP voor HT te Vianen!
Alternatief is Atos Origin... TA

Nog iemand die wat kwijt kan wat betreft ervaringen als YP bij de HT unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hier nog één met een aanbieding op zak (DSE).

Ik moet zeggen dat de sollicitatieprocedure me vandaag een helder beeld heeft gegeven van het bedrijf Sogeti en de mogelijkheden binnen het bedrijf.

De testen waren zwaar, maar met de nodige oefeningen moet het toch wel lukken.

Zijn er hier nog meer mensen die een aanbieding DSE op zak hebben en nog moeten beslissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Valderrama schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:02:
Lachen hoor. Al die september starters. Kreeg overigens te horen dat de locatie voor de eerste introductie dag gewijzigd is. Geen Vianen dus.

Zelf heb ik de Nokia 6120 classic genomen. Kleinste smartphone die er momenteel is als het goed is. Bevalt goed!
Dat terwijl Vianen met openbaar vervoer iets makkelijker volgens mij te bereiken is. :|
Maargoed, dat is even niet anders...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Ik heb geen idee hoe het is met het OV, maar daar kom ik vanzelf wel achter.

Ben de laatste dagen hier op mijn werk aan het uitzitten nu, rare gewaarwording. Aan de ene kant jammer dat je gaat en de andere kant ook mega spannend om te beginnen bij Sogeti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Motrax schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:24:
[...]
Het enige wat ik kan doen is het je vertellen en dan zul je mij moeten geloven op mijn woord. Wij doen wat we beloven. Ik werk hier nu al bijna 3 jaar en ik ben nog geen enkele keer tijdens mijn carriere op dingen gestuit van: hey? wat is hier nu aan de hand, dat hadden we niet afgesproken. En ook ik ben wel eens eerder uit een opdracht gegaan, omdat ik wat anders met mijn carriere wilde doen (ben van .net engineer naar biztalk engineer naar relatiemanager gegroeid and still going, dankzij de interne programma's en steun).

[ Voor 39% gewijzigd door G-RaX op 28-08-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeVeBe
Zijn er nog mensen die 5 september de informatie bijeenkomst / testdag hebben in Amersfoort??
Ben echt benieuwd naar het bedrijf, na alle positieve reacties gelezen te hebben kan het haast niet tegenvallen.. Uiteraard zelf nog even zien..

Zou leuk zijn als ik door de test kom, as donderdag afstudeerscriptie verdedigen en woensdag erop deze dag dus.. Gelijk een baan (als alles bevalt van zowel mijn kant als Sogeti's kant) en de test goed gaat.. Wellicht kom ik nog tweakers tegen op 5 sept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valderrama schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:08:
Ik heb geen idee hoe het is met het OV, maar daar kom ik vanzelf wel achter.

Ben de laatste dagen hier op mijn werk aan het uitzitten nu, rare gewaarwording. Aan de ene kant jammer dat je gaat en de andere kant ook mega spannend om te beginnen bij Sogeti.
het is met de trein naar utrecht en dan de sneltram naar nieuwegein.. dan nog 10 minuutjes lopen.. tenminste dat zegt 9292ov.. klinkt best acceptabel... maarja ik ga nu elke dag met de trein van den haag naar almere, dus ik ben t een beetje gewend nu...

Ik werk gewoon tot vrijdag op mijn huidige werk, donderdag middag afscheidsborrel (vrijdag is de helft van de afdeling vrij) en dan maandag naar Nieuwegein... inderdaad een raar idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Donderdagochtend nog even langs mijn huidige opdrachtgever, laatste meeting (deze week in principe vrij) en laatste overdracht.

Donderdagmiddag naar eigen werkgever en telefoon en laptop inleveren.

Donderdagmiddag op intake gesprek bij mogelijk nieuwe opdracht namens Sogeti

Vrijdagmiddag auto inleveren

Van het weekend genieten

Maandag meld ik me in Nieuwegein!

wijze woorden

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.