Ervaring werken bij Sogeti Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste
Acties:
  • 66.474 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:40
Zosas, Start je wel als YP?

Gelijk al een intake... doe je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 23:36
Nope, start niet als YP....

Dus direct aan de bak en geen Ohio.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118094

Maandag begin ik op ESE als YP informatie analist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230754

Woa, veel tweakers dus die op maandag begin.
Krijg veel zin in en stiekem ook nerveus. ;)
Succes voor mensen die nog moeten beslissen!! take your time wisely

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47616

ik werk er nu een tijdje, en weet niet heel goed wat ik ervan moet denken, sommige dingen zijn goed, andere minder.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeVeBe
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
Anoniem: 47616 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:13:
ik werk er nu een tijdje, en weet niet heel goed wat ik ervan moet denken, sommige dingen zijn goed, andere minder.

Wat is jullie ervaring?
Wellicht is het handig om te vertellen welke dingen je goed vind en welke dingen je minder. Op deze manier is het een beetje vaag.. Als je dat doet kunnen anderen ook wat specifieker reageren lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228001

hebebn de andere septemberstartende YP's wel al een rooster gekregen van de overige tijd?

ik heb van 1 andere YP gehoord dat hij het via de mail had gekregen van zijn divisie manager, maar ik heb nogsteeds niet gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer is Ohio voor de septembermensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63893

Heb net dit topic gelezen en zie overwegend positieve reactie.
Heb vandaag een aanbod gekregen die er niet slecht uit zag.
Als ik dit accepteer ga ik per 1 November bij IS starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118094 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:14:
Wanneer is Ohio voor de septembermensen?
tegen mij is gezegd 15 sept tm 6 oktober, maar ik heb ook mensen gehoord over 20 oktober, dus ik gok dat niet alle divisies tegelijk gaan... durf ik dus niet zo te zeggen... even bellen is denk ik t handigste. ga ik morgen ook doen voor mijn planning, want ik kan niets afspreken in de komende 2 maanden omdat ik geen planning heb gekregen...

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-02 10:51

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Ik ben 3 september ook te vinden bij de introductie dagen in Nieuwegein. Ik ga bij de SC divisie in duale dienst. Kan iemand mij vertellen tot hoelaat de introductie dagen duren? En ik moet ongeveer 2,5 uur reizen om er te komen, valt hier nog iets mee te regelen met Sogeti? Heb namelijk geen zin om van 5:30 tot 19:30 weg te zijn.

Ik hoop dat jullie me wat antwoorden kunnen geven,
Richi

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:05
Heb je het topic wel door gelezen? Het reistijd probleem is al meerdele malen voorbij gekomen.
Als sogetist in spe had je er wel wat meer moeite voor kunnen doen ;-)

Maar omdat wij sogetisten sociaal enzo zijn.
Neem contact op met je unit manager, hij gaat voor de eerste paar weken gewoon een hotelletje voor je regelen als jij zegt dat je 5uur per dag moet reizen.
Intro en basisopleiding zijn zijn dagen van 9:00 tot 17:00.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:42
Het lijstje tweakers wat maandag begint word steeds groter, ben daar ook een van 8)

Voor wat betreft het rooster. Als ik het goed heb begrepen (van een "oud" YP) krijgen we dat op 1 van de 3 introductiedagen. Verder is het volgens mij zo dat vantevoren vast staat welke dagen je vrij hebt (1 dag voor en 1 dag na Ohio) en dat je verder gewoon elke werkdag van 9:00 - 17:00 in opleiding bent.

Is er overigens al iemand die meer te horen heeft gekregen over zijn/haar huurauto?

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

Je huurauto krijg je volgens mij ergens in de drie dagen introductiedagen.

offtopic:
Ik heb nog een mooie Peugeot 207 in de aanbieding voor de aankomende Sogeti-leasers onder ons.
Een prima auto die je qua lease bedrag 'gratis' kan rijden :)

• Valderrama
Ik heb begrepen dat er voor YP's in de eerste twee maanden geen lease besteld mag worden, maar dat er ook geen huurauto's zijn...

Klopt dit wel?

• JC

JC

- minimalistic -

Nope. In je proeftijd (eerste twee maanden) mag je inderdaad geen lease auto bestellen, maar huurauto mag wel. Even van tevoren bellen met Sogeti om e.e.a. te regelen is een aanrader zodat je op tijd de sleutels van je huurauto krijgt.

Lord Maximus schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:21:
Het lijstje tweakers wat maandag begint word steeds groter, ben daar ook een van 8)

Voor wat betreft het rooster. Als ik het goed heb begrepen (van een "oud" YP) krijgen we dat op 1 van de 3 introductiedagen. Verder is het volgens mij zo dat vantevoren vast staat welke dagen je vrij hebt (1 dag voor en 1 dag na Ohio) en dat je verder gewoon elke werkdag van 9:00 - 17:00 in opleiding bent.
kijk, daar heb ik wat aan... en alleen de eerste drie dagen in nieuwegein, daarna gewoon in het kantoor waar je ook je solicitatiegesprek hebt gehad?

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-02 10:51

Richi E.

Ja sorry, het probleem van de verre reistijd had ik al vaker voorbij zien komen maar ik wou het even voor de zekerheid navragen. En over die eindtijd van de introductie kon ik niks vinden, maar ik zal bij deze even een mailtje naar mijn unit manager sturen.

• JC

JC

- minimalistic -

Eind 2005 was de basisopleiding in Vianen en afhankelijk van je divisie ook voor een deel op een andere locatie (bv. Rotterdam of Den Bosch) en volgens mij is dat niet veranderd. Ik zou er rekening mee houden dat je die twee maanden veel bezig bent met je opleiding, reizen en alles laten bezinken. Maar het is zeker de moeite waard. Ik wens jullie alvast veel succes!

• Valderrama
Ik zal het nog eens navragen mbt de huurauto. Dit heb ik namelijk expliciet gevraagd aan mijn unit manager en aan mijn recruiter, ook degene die het contract opgesteld heeft, en zij zeiden beiden dat dat voor YP's niet mogelijk is.

• JC

JC

- minimalistic -

@Valderrama: Oh... ik ben pas na een jaar gaan leasen, maar ik kon me herinneren dat een aantal mensen een huurauto kreeg. Dat zullen dan wel geen YP's zijn geweest. My bad :D

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:42
Anoniem: 228001 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:47:
[...]

kijk, daar heb ik wat aan... en alleen de eerste drie dagen in nieuwegein, daarna gewoon in het kantoor waar je ook je solicitatiegesprek hebt gehad?
Trouwens je kunt planningen van opleidingen in de vorige maanden bekijken op einstein.
Het lijkt erop dat je na de introductie de rest van de opleiding niet altijd in vianen is, maar divisie afhankelijk ergens anders (DSE naar Den Bosch, AS&BS naar Amersfoort & Diemen)

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Als YP kun je pas na 2 maanden je leaseauto bestellen. In de periode van de basisopleiding kun je of de kilometers die je maakt met je eigen auto of kosten voor het OV declareren.
Na 2 maanden bestel je dan je leaseauto en krijg je tevens je voorloopauto. De eerste 2 maanden is het dus nog eventjes behelpen met OV voor sommigen ;) Maar goed van die 2 maanden zit je ook haast 3 weken in Ohio, dus zo erg is dat ook allemaal weer niet toch :)

Lord Maximus schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:25:
[...]

Trouwens je kunt planningen van opleidingen in de vorige maanden bekijken op einstein.
Het lijkt erop dat je na de introductie de rest van de opleiding niet altijd in vianen is, maar divisie afhankelijk ergens anders (DSE naar Den Bosch, AS&BS naar Amersfoort & Diemen)
Ik heb de planning van Augustus 07 gevonden, das inderdaad handig!

bedankt!

Anoniem: 136195

Zijn er nog meer mensen die aan de divisie HT beginnen? Ikzelf begin 1 november. Ben benieuwd naar verhalen/ervaring/etc. (wie niet?!).

Wat betreft de huurauto is nog een beetje wazig. Ik lees hier verschillende berichten en in Vianen hoorde ik dat de 1e 2 maanden alleen reiskosten vergoeding en dergelijke is. Iemand het verlossende antwoord?

Hoe zit het overigens met de proeftijd en Ohio etc? Stoppen in de proeftijd heeft (buiten het niet meer ontvangen van een salaris) verder geen financiële consequenties neem ik aan?

thnx in advance!

• JC

JC

- minimalistic -

Tango Tiger:
- Ik zit bij S(oftware) CO(ntrol) dus ervaringen van HT heb ik niet voor je ;)
- Huurauto geldt kennelijk alleen voor ervaren personen (zelf geen ervaring mee, zie een paar posts van mij terug), maar een belletje naar Sogeti afdeling Mobiliteit geeft uitsluitsel.
- Ik heb de twee maanden van de basisopleiding mijn eigen auto gereden en daar kon ik netjes 19 cent per km. voor declareren, dus alleen reiskostenvergoeding klopt.
- Proeftijd is proeftijd zoals bij iedereen. Daar kan je zonder opgaaf van reden uitstappen zonder financiele gevolgen.

@JC

Bedankt voor de reply!
- Zal tegen die tijd (ergens in oktober) eens bellen wat vervoer betreft. Aangezien mijn reistijd momenteel dik over de 1,5 uur zit kom ik waarschijnlijk in van de Valk terrecht bij Vianen.
- Wel luxe wat de proeftijd betreft. In theorie kun je dus gratis 3 weken Ohio doen en vervolgens stoppen. Beetje kansloos als je het alleen daar voor doet maar wel mogelijk....

@iedereen

Mochten er nog mensen zijn met ervaring in HT dan hoor ik dat graag. Overigens aankomende HT'ers (ikzelf dus per 1-11-07) mogen ook hun ervaring/indruk/etc delen! Altijd leuk om elkaar al een beetje te leren kennen voordat de intro begint;)

• JC

JC

- minimalistic -

Ik heb ook enkele weken in hotel van der Valk gezeten (ik woon zelf in Coevorden). Maandagochtend richting Vianen en vrijdagmiddag weer richting Coevorden. Goed te doen voor een paar weken, maar dan is de lol er wel vanaf, althans als er in je uppie zit zoals ik toen ;)
Wel luxe! Overnachting incl. ontbijt wordt volledig betaald door Sogeti, diner tot een 23 euro per maaltijd en je hebt een reistijd van een paar minuten naar het Sogeti kantoor.

Als jullie een paar maanden eerder waren gekomen, hadden jullie misschien nog mee kunnen gaan naar Praag :P

• Valderrama
Ik sta al ingeschreven voor Praag! Dus het kan nog gewoon.

Hoe gaat het met het eten dan. Je krijgt 23€, dat moet je zeker ook voorschieten of kun je dat anders regelen?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:39

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Valderrama schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:25:
Ik sta al ingeschreven voor Praag! Dus het kan nog gewoon.

Hoe gaat het met het eten dan. Je krijgt 23€, dat moet je zeker ook voorschieten of kun je dat anders regelen?
Eten wordt gewoon op rekening kamer geschreven, net als in ieder fatsoenlijk (of beter gezegd: boven je all-in vreetschuur in Turkije/Spanje) hotel mogelijk is. Op het eind van de week rekening op je corporate cc, of het is al geregeld door Sogeti en hupsakee, klaar.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Valderrama
Dus je kan zonder problemen gewoon in het hotel eten. Wat als je nou een keer buiten het hotel zou willen eten?

• Dr. Quipers
Die 23 euro is sinds begin dit jaar 25 euro geworden ;)

Sogeti heeft met van der Valk Vianen (misschien wel het hele van der Valk concern...) een regeling getroffen en je hoeft dus daar niet zelf je overnachting voor te schieten. De dinerkosten kun je tot 25 euro declareren via het declaratieformulier op Einstein. Overigens is het ook geen punt als je eens voor 5 euro bij de Mac gaat eten en een andere dag dus heel luxe voor 45 euro een 5 gangen menu neemt (weet ik uit ervaring :P)

Mocht je in een ander hotel dan het van der Valk komen dan moet je vaak de kosten voor de hotelovernachting ook eerst voorschieten en dan kun je die later weer declaren.

• Hillie

Hillie

In dat laatste geval is het dus handig een credit card te hebben. Dan heb je je expenses vaak alweer binnen voor je moet betalen.

• Valderrama
Hoe zit met een mogelijke creditcard van Sogeti zelf? Is deze er?

Hoe snel zijn over het algemeen de bedragen die gedeclareerd zijn weer terug?

• Hillie

Hillie

Valderrama schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:00:
Ik ben geen Sogeti'er, maar als je bedrijf geen mogelijkheden ter beschikking stelt (corporate card), dan zou ik om een cash voorschot vragen of anders niet op pad gaan.

Iemand die ik in de VS kende had zelfs een paar keer matige ervaringen met corporate cc's, en zei bij z'n werkgevers gewoon "Ik neem geen corporate card, je geeft me maar cash in advance en dan gaan we het daarna gewoon met bonnetjes afhandelen". Hij kwam ermee weg omdat 'ie aardig hoog in de boom zat, maar zelfs een corporate cc is eigenlijk nog goedkoop lenen bij je personeel (personeel maakt kosten voor jou, die je later pas terugbetaalt. Lijkt niks op kleine schaal, maar op x-duizend werknemers is dat weer erg interessant).

Maar goed, ik dwaal enigszins af. Sogeti is een aardig groot bedrijf, dus het lijkt me dat er gewoon corporate cc's verstrekt worden wanneer nodig.

JC schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:39:
- Proeftijd is proeftijd zoals bij iedereen. Daar kan je zonder opgaaf van reden uitstappen zonder financiele gevolgen.
Dit is niet waar.

In je contract staat dat je amortisatieregeling vanaf 1 september ingaat. Je zit hier volgens de letter van je contract aan vast. De proeftijd staat hier los van. 10k euro noem ik wel financiele gevolgen ;)

Ik heb hier meerdere malen contact over gehad en dit is me bevestigd.
Anoniem: 136195 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:44:
- Wel luxe wat de proeftijd betreft. In theorie kun je dus gratis 3 weken Ohio doen en vervolgens stoppen. Beetje kansloos als je het alleen daar voor doet maar wel mogelijk....
Dus niet! Helaas! O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 118094 op 30-08-2007 18:03 ]

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Valderrama schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:00:

Hoe snel zijn over het algemeen de bedragen die gedeclareerd zijn weer terug?
Je kan een American Express Corporate card krijgen. Gedeclareerde bedragen zijn als het goed is eerder terug dan dat je credit card uitgaven van je rekening afgeschreven worden.

Systeem | Garmin Connect

• JC

JC

- minimalistic -

Hahaha, volgens mij kan ik beter stoppen met reply-en: de helft is al weer veranderd en het andere deel heb ik niet meer goed onthouden :D

@whatashockr: nooit geweten. Sogeti heeft wel eens mensen in de basisopleiding naar huis gestuurd en andersom. Lijkt me raar als daar financiele gevolgen aanzitten, maar goed... :)

JC schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:43:
Hahaha, volgens mij kan ik beter stoppen met reply-en: de helft is al weer veranderd en het andere deel heb ik niet meer goed onthouden :D

@whatashockr: nooit geweten. Sogeti heeft wel eens mensen in de basisopleiding naar huis gestuurd en andersom. Lijkt me raar als daar financiele gevolgen aanzitten, maar goed... :)
Ik weet het, daarom zei ik ook volgens de letter van het contract. Ik ben verzekerd dat indien je het vroegtijdig aangeeft, dus niet in Ohio, er best wat te regelen valt. Dus dat geloof ik wel :)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50
Brakkie schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:26:
[...]

Je kan een American Express Corporate card krijgen. Gedeclareerde bedragen zijn als het goed is eerder terug dan dat je credit card uitgaven van je rekening afgeschreven worden.
Die worden inderdaad vlot uitbetaald.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samenvattend:
- Slapen in een hotel + onbijt op kosten van Sogeti is mogelijk. Voor diner krijg je 25,- _/-\o_
- Binnen de proeftijd stoppen HEEFT financiële gevolgen
- Binnen de proeftijd GEEN lease, GEEN huurauto

Ben voor de rest nog steeds op zoek naar:
- Mensen met ervaring op divisie HT
- Mensen die ook per 1 november starten :*)

Edit1:
Geld voor de YP O-)

Greets

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 136195 op 31-08-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:22
Wanneer kom je voor een huurauto in aanmerking? Is dat afhankelijk van de afstand/reistijd naar de locatie waar je de eerst 2 maanden zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Volgens mij heb je in je 'proeftijd' / eerste twee maanden geen recht op een huurauto. Zo wel, dan zou ik dat heel graag willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Brainwaste, Valderrama

Als ik de berichten in het forum moet geloven kom je in aanmerking voor een huurauto (weet niet onder welke voorwaarden).

Mijn unitmanager (Jack van de Corput) gaf echter aan dat in de 1e 2 maanden alleen reiskosten gedeclareerd kunnen worden en dus geen auto beschikbaar is.

Mijn conclusie: geen auto, wel vergoeding (km vergoeding of ov)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 136195 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:16:
Samenvattend:
Volgens mij geldt dit dan denk ik alleen voor YP, want ik heb wel degelijk een "categorie" auto opgegeven als huurauto gedurende mijn proeftijd.

Ik ga er dan ook van uit dat maandag as. een auto klaar staat.
Zojuist mijn auto bij mijn oude werkgever ingeleverd.... weekend zonder auto is wel te overbruggen... alleen even kijken hoe ik dit nu ga doen met 2 enorme tassen voor de weekendskappies :/

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramor
  • Laatst online: 11-11-2022
Hola mensen, per komende maandag 3 september ga ik ook aan het werk bij Sogeti als YP en ik zit vanaf zondagavond in hotel Vianen. Ik was even benieuwd of er dan toevallig meer mensen zijn.

Ter info: ik ga werken bij de DSE divisie.

Burpo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 24-05 22:31
Hier ook iemand die morgen naar vianen vertrekt! Divisie SC. Tweakers borrel om 22:30 aan de bar van het hotel?? >:)

Kan iemand mij vertellen of de declaraties voor het eten, maandelijks of tussen de loonuitbetalingen door al worden uitbetaald. Dat zou mij financieel iets beter uitkomen.

Kan iemand die al naar ohio is geweest, mij vertellen of het mogelijk is om daar met je wifi op het campus netwerk kan inloggen? Dit ivm met skype om mijn telefoon/pda. Scheelt weer een hoop in de kosten van bellen naar NL.

[ Voor 27% gewijzigd door mcsluis op 01-09-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

mcsluis schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:38:
Hier ook iemand die morgen naar vianen vertrekt! Divisie SC. Tweakers borrel om 22:30 aan de bar van het hotel?? >:)

Kan iemand mij vertellen of de declaraties voor het eten, maandelijks of tussen de loonuitbetalingen door al worden uitbetaald. Dat zou mij financieel iets beter uitkomen.

Kan iemand die al naar ohio is geweest, mij vertellen of het mogelijk is om daar met je wifi op het campus netwerk kan inloggen? Dit ivm met skype om mijn telefoon/pda. Scheelt weer een hoop in de kosten van bellen naar NL.
- Declaraties staan in de meeste gevallen los van je loon uitkering die op de 14e van de maand binnen komt.

- Er zijn verschillende draadloze netwerken in de buurt. Probeer een van de koffie zaakjes eens (Perks of zo was het ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit pas vanaf maandag in hotel Vianen, hou maar een plekje bezet voor maandagavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

BM

Moderator Spielerij
Mirrorshade schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:47:
[...]
- Er zijn verschillende draadloze netwerken in de buurt. Probeer een van de koffie zaakjes eens (Perks of zo was het ).
Volgens mij heb je zowat in heel Athens wireless internet. In de tijd dat ik in Ohio zat wel eens in het park schuin tegenover Perks aan mijn opdrachten zitten werken. Mét internet dus ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Vanavond zit ik ook al in het hotel in Vianen! Department IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

FreakNL

Well do ya punk?

Mirrorshade schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:47:
[...]

- Declaraties staan in de meeste gevallen los van je loon uitkering die op de 14e van de maand binnen komt.

En je kan gewoon Skypen op je IBM laptopje wat je daar tot je beschikking hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramor
  • Laatst online: 11-11-2022
Zo, ik zit lekker in hotel vianen nu. Kamer 310. Volgens mij zag ik net bij
de receptie al een nieuwe collega om internetkaartjes vragen :)

Anyways, ik ga zo 22:30 ff in het cafe zitten, maar je mag voor die tijd ook
best ff langskomen.

Burpo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Okee.... morgenochtend zit ik waarschijnlijk om 7 uur een kwartiertje aan het ontbijt. Ben te herkennen aan een lichtgrijze pantalon en een donker overhemd, wellicht met een trui er over heen aan.

Indien iemand met de auto is en mij zo lief vind dat ik mee mag rijden, dan hoor ik het graag. Spreek me dan gewoon aan!

Indien er iemand met mij mee met de bus wil rijden, dan mag je me ook aan spreken ;) haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226193

Valderrama schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:26:
Okee.... morgenochtend zit ik waarschijnlijk om 7 uur een kwartiertje aan het ontbijt. Ben te herkennen aan een lichtgrijze pantalon en een donker overhemd, wellicht met een trui er over heen aan.

Indien iemand met de auto is en mij zo lief vind dat ik mee mag rijden, dan hoor ik het graag. Spreek me dan gewoon aan!

Indien er iemand met mij mee met de bus wil rijden, dan mag je me ook aan spreken ;) haha.
Veel plezier en succes de komende dagen...
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een update met betrekking op mijn eerdere samenvatting
Anoniem: 136195 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:16:
- Slapen in een hotel + onbijt op kosten van Sogeti is mogelijk. Voor diner krijg je 25,- _/-\o_
- Binnen de proeftijd stoppen HEEFT financiële gevolgen
Voor de YP'er geldt:

- Stoppen binnen de proeftijd heeft GEEN financiële gevolgen. De amortisatie regeling werkt met terugwerkende kracht nadat je proeftijd verstreken is! >:)
- Vervoer binnen proeftijd wordt vergoedt, je krijgt geen lease en geen huur auto

Voor de mensen die vandaag beginnen/begonnen zijn: Succes en ben benieuwd naar jullie ervaringen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20
Kreeg net een mailtje dat er 110 mensen begonnen zijn vandaag.... Zal ook wel weer een recordaantal van naar Ohio gaan :Y) Werving doet zijn werk goed!
Voor alle nieuwe collega's: Welkom en veel succes!

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29544

Anoniem: 136195 schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:44:
even een update met betrekking op mijn eerdere samenvatting

[...]

Voor de YP'er geldt:

- Stoppen binnen de proeftijd heeft GEEN financiële gevolgen. De amortisatie regeling werkt met terugwerkende kracht nadat je proeftijd verstreken is! >:)
- Vervoer binnen proeftijd wordt vergoedt, je krijgt geen lease en geen huur auto

Voor de mensen die vandaag beginnen/begonnen zijn: Succes en ben benieuwd naar jullie ervaringen :*)
Auto kan je gewoon aanvragen, ik kreeg op dag 1 al een huurauto mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29544 schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:41:
[...]

Als YP'er? Ik hoorde net (van mijn unit manager, divisie HT) dat de 1e 2 maanden alleen onkostenvergoedingen zijn en geen lease/huur. Lijkt me vreemd dat elke divisie andere regels heeft o.i.d. Misschien geluk gehad? of ik pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Anoniem: 136195 schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:53:
[...]

Als YP'er? Ik hoorde net (van mijn unit manager, divisie HT) dat de 1e 2 maanden alleen onkostenvergoedingen zijn en geen lease/huur. Lijkt me vreemd dat elke divisie andere regels heeft o.i.d. Misschien geluk gehad? of ik pech...
Alleen de professionals krijgen een auto mee de YP's niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klinkt logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
<knip>

[ Voor 96% gewijzigd door Nnoitra op 04-09-2007 03:13 . Reden: nmvt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Laatst online: 13-05 19:31
Zo, vandaag de eerste introductie achter de rug.
wat een ongelofelijk grote groep, maar erg gezellig.

Een lease auto kan volgens de informatie van vandaar voor YP's pas besteld worden na de 2 maanden proefperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Misschien is het handig de informatie over lease auto's etc, te verzamelen in de start post en die up to date houden?

Er komen namelijk om de paar maanden dezelfde vragen langs. Soms is er iets gewijzigd en dan ontstaat er wat onduidelijkheid omdat niet iedereen de laatste info heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232030

Ik heb ondertussen al even de aanbieding van Sogeti binnen. En nu net een aanpassing van een 2e aanbieding. Nu zit ik alleen even met twee vragen die schijnbaar voor Sogeti zelf nog al moeilijk te beantwoorden zijn gezien ik nog steeds geen reactie heb.

Voor onderstaande vragen gaat het om de functie van een YP A&BS.

Om een beetje vergelijking te krijgen vroeg ik me af wat een VW Polo in de lease kost bij Sogeti? Zit je hiermee binnen of buiten je budget van 670 euro?

Hoe is de verdeling van opdrachten binnen A&BS? Ik heb dit al meerdere malen gevraagd bij Sogeti zelf maar daar krijg je voornamelijk vage antwoorden. Zitten deze inderdaad voornamelijk in/rond Amsterdam, of kan ik ook genoeg opdrachten verwachten in Rotterdam/Den Haag/Utrecht en als het een beetje meezit zelfs Brabant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Leaseauto: voor 670 kan je een redelijk aangeklede Polo/207/Clio huren
Opdrachten: ik zie een paar opdrachten voor A&BS ERP in die regio. Maar bij detachering geldt ook: juiste tijd, juiste plaats en juiste persoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

FreakNL

Well do ya punk?

De tweede vraag kan ik lastig beantwoorden, aangezien ik zelf bij IS zit, maar van die auto heb ik wel een kleine indicatie voor je opgezocht:

Een VOLKSWAGEN POLO 1.4 TDI 59KW 5D SPORTLINE kost rond de 670 euro bij de Lage Landen.
JC schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:25:
Leaseauto: voor 670 kan je een redelijk aangeklede Polo/207/Clio huren
Opdrachten: ik zie een paar opdrachten voor A&BS ERP in die regio. Maar bij detachering geldt ook: juiste tijd, juiste plaats en juiste persoon ;)
Tja, wat versta je onder aangekleed? Die Polo hierboven vind ik eigenlijk redelijk standaard, zeker qua motor. Rij zelf in een 207 Feline (110 pk), dan wordt het leuk, maar dat doe je niet voor 670 :)

[ Voor 52% gewijzigd door FreakNL op 04-09-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ging mij inderdaad gewoon om een gemiddlede Polo (zeg een waarde van 17000 tot 19000 euro). Mijn grootste punt met de aanbieding van Sogeti zit em er namelijk in dat ze een goede 400 euro minder betalen (bruto gezien en alle dingen meegenomen pensionbijdrage/onkostenvergoeding/+30% bonussen) dan mijn andere aanbieding (dit terwijl bonussen bij mijn tweede aanbieding pas na 1-2 jaar in zouden gaan en er dus nog bovenop komen). En aangezien Sogeti niet echt van plan was om te onderhandelen hoopte ik het verschil wat kleiner te maken via het lease budget.

Zijn lunches etc trouwens ook standaard te declareren of mag ik er vanuit gaan dat ik mijn eigen bammetjes kan smeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Anoniem: 232030 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:08:
Ik heb ondertussen al even de aanbieding van Sogeti binnen. En nu net een aanpassing van een 2e aanbieding. Nu zit ik alleen even met twee vragen die schijnbaar voor Sogeti zelf nog al moeilijk te beantwoorden zijn gezien ik nog steeds geen reactie heb.

Voor onderstaande vragen gaat het om de functie van een YP A&BS.

Om een beetje vergelijking te krijgen vroeg ik me af wat een VW Polo in de lease kost bij Sogeti? Zit je hiermee binnen of buiten je budget van 670 euro?

Hoe is de verdeling van opdrachten binnen A&BS? Ik heb dit al meerdere malen gevraagd bij Sogeti zelf maar daar krijg je voornamelijk vage antwoorden. Zitten deze inderdaad voornamelijk in/rond Amsterdam, of kan ik ook genoeg opdrachten verwachten in Rotterdam/Den Haag/Utrecht en als het een beetje meezit zelfs Brabant?
Ik ben YP A&BS dus kan er wel antwoord opgeven :)

Wat betreft de leasewagen: Ik rij zelf een zeer aangeklede Opel Corsa 1.4 Business Sport (90pk) met een hele hoop extra's, waaronder DVD navigatie. Deze komt inclusief DVD navigatie uit op 682. Met een goedkoper navigatiesysteem zit je zelfs onder de 670. Dus voor die prijs is een leuk autootje te leasen hoor :) De aanbieding van Sogeti waarbij je voor 670 een redelijk aangeklede 207 kan leasen voor 2 jaar (ipv 4 jaar!) zou ik ook altijd in overweging nemen...

Wat betreft de opdrachten: Grove schatting is dat 70% omgeving A'dam is, 20% Rotterdam/Den Haag, 10% overig (Leeuwarden/Groningen/Brabant/Limburg). Maar het kan zomaar zijn dat ten tijde dat jij een opdracht zoekt alle beschikbare opdrachten in A'dam zijn, of dat er ineens juist veel keus is voor opdrachten in het zuiden.
Anoniem: 232030 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:58:
Zijn lunches etc trouwens ook standaard te declareren of mag ik er vanuit gaan dat ik mijn eigen bammetjes kan smeren?
Lunch standaard declareren :/ :? :? :? Zijn er dan serieus werkgevers waarbij je gewoon je lunch kan declareren.... Bij Sogeti iig niet... Ik ben het ook nog nooit tegengekomen dat er werkgevers zijn die dit wel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe... Die zijn er genoeg.. Over het algemeen alleen wel in de consultancy sfeer. Vandaar dat ik eigenlijk benieuwd was.

Maar in ieder geval bedankt voor de snelle info. Heb ik in ieder geval weer aardig wat om over na te denken vanavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Anoniem: 232030 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:26:
Hehe... Die zijn er genoeg.. Over het algemeen alleen wel in de consultancy sfeer. Vandaar dat ik eigenlijk benieuwd was.

Maar in ieder geval bedankt voor de snelle info. Heb ik in ieder geval weer aardig wat om over na te denken vanavond..
Hmmm dat vind ik dan weer een beetje overdreven van die anderen om de lunch te vergoeden ;) Maar het zou weer ca. 100 euro per maand schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dr. Quipers schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:34:
[...]

Hmmm dat vind ik dan weer een beetje overdreven van die anderen om de lunch te vergoeden ;) Maar het zou weer ca. 100 euro per maand schelen...
Dat mag alleen van de fiscus als het als werktijd beschouwd wordt. En er zijn maar weinig bedrijven waar de lunchtijd niet als eigen tijd beschouwd wordt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou wel luxe zijn.... Had overigens ook zo links en rechts eens gehoord dat een diner in werktijd vergoedt werd tot een max. van 23,- ofzo.

Iemand nog leuke ideeen of tips voor een lease? Heb ff die corsa gegoogled maar ziet er erg sportief uit! Zat zelf ook nog te denken aan een alfa 147, seat leon, mazda 3, peugeot 207....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Anoniem: 136195 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:43:
Zou wel luxe zijn.... Had overigens ook zo links en rechts eens gehoord dat een diner in werktijd vergoedt werd tot een max. van 23,- ofzo.

Iemand nog leuke ideeen of tips voor een lease? Heb ff die corsa gegoogled maar ziet er erg sportief uit! Zat zelf ook nog te denken aan een alfa 147, seat leon, mazda 3, peugeot 207....
Dat is inmiddels (per 1 januari 2007 meen ik) verhoogd naar 25 euro per diner ;)

Ik heb mijn Corsa ook nog ff uitgerust met 17 inch velgen en OPC pakket (verlaagd, spoilertje etc :9). Dan wordt ie erg leuk ja! :9~
Zit nu iets boven de 700, maar wel met een zeer sportieve en aangeklede bolide. Motorisch mogen ze alleen bij Opel wel een 1.6 of 1.8 toevoegen bij die Corsa, want de 1.4 (90 pk) past niet helemaal bij het uiterlijk van de wagen op dit moment ;) En om dan gelijk de Corsa OPC met 192 pk te pakken is wel heel gortig he :P (overigens ook niet echt te betalen in de lease...)

Ik heb eerst ook naar een Alfa 147 gekeken... alleen een beetje duur... Zit al gauw rond 900 euro. Over een jaar wordt de Alfa Junior verwacht, dus als de Corsa afgeschreven is gaan we daar eens naar kijken :) De Leon zit je ook wel boven de 800. De 207 en Mazda 3 zullen eerder in de buurt van de Corsa komen ;)

Overigens kun je met betrekking tot leaseauto's het beste in dit topic terecht:

Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Sogeti heeft twee aanbiedingen:
Model: Peugeot 207 XS Pack
Extra's (bij prijs inbegrepen): Metaallak, Geintegreede carkit, winterbanden en roetfilter
Looptijd: 24 maanden
Prijs (incl. brandstof): 670 euro (3-deurs) of 680 euro (5-deurs)

Model: Toyota Prius 1.5 Hybride Synergydrive Comfort
Extra's (bij prijs inbegrepen): metaallak, Bluetooth achteraf en winterbanden
Looptijd: 24 of 48 maanden
Prijs (incl. brandstof): 700 euro (24 maanden) of 670 euro (48 maanden)

De 207 heeft een scherpe prijs gezien de looptijd en de uitvoering. Andere opties kunnen bij de 207 ook worden besteld, bij de Prius niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx voor de replies. Ik ben overigens bekend met dat topic maar ging mij meer even over ervaringen van Sogeti 'personeel' dus leek mij dit topic wat geschikter :) .

Overigens is die 207 wel erg interessant... zeker een leuke kandidaat.

Trouwens nog iemand hier wat te melden over de divisie HT(C)? Ben erg benieuwd :*)

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ik heb op dit moment een ernstig ziek familie lid en ik krijg alle ruimte van SOgeti om zo veel mogelijk daar te zijn.
Deze flixibiliteit heb ik nog niet veel meegemaakt.

Sogeti bedankt!!!!

Mous XP

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 09:02

Eijkb

Zo.

TNT78 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:59:
Ik heb op dit moment een ernstig ziek familie lid en ik krijg alle ruimte van SOgeti om zo veel mogelijk daar te zijn.
Deze flixibiliteit heb ik nog niet veel meegemaakt.

Sogeti bedankt!!!!
Waarschijnlijk kost het je wel vakantie dagen? Ik heb ooit bij sogeti 2 vrije dagen gevraagd voor een vrijwilligerskamp voor moeilijke kinderen. In diverse CAO's staat dat je hier evt. extra vrije dagen voor "mag" krijgen maar mij werd simpelweg verteld dat ze met CAO's niets te maken hadden.

Bovenstaande speelt wel al een hele tijd terug hoor, wellicht nog voor de fusie.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230137

Zit de resultaatbonus standaard bij je maandsalaris of ontvang je deze pas als je gedetacheerd zit bij een klant. Hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Anoniem: 230137 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:52:
Zit de resultaatbonus standaard bij je maandsalaris of ontvang je deze pas als je gedetacheerd zit bij een klant. Hoe moet ik dit zien?
Als je eenmaal bij sogeti in dienst bent, dan moet je elke maand je uren bon applicatie invullen. De applicatie bestaat eigenlijk uit een aantal regels, ook wel kolommen. De rijen zijn daar dan de dagen van de maand.

Nu representeert elke rij een "opdracht" of andere werkzaamheid. Deze kunnen dan vallen onder de declarabel uren. (dit is er als een geld zakje als symbool bij komt te staan).
Wanneer jij declarabel uren schrijft tellen deze mee voor je resultaatbonus .

De eerste 2 maanden, als je als YP een interne opleiding volgt, krijg je wel een urencode maar er komt geen geldzakje bij te staan. Deze uren zijn dan dus niet declarabel. Dus tellen deze niet mee voor de resultaatbonus .

De bonus zit dus niet automatisch bij je loon. Je zal er bepaalde uren voor moeten draaien.

Ik hoop dat het een beetje verhelderend is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mirrorshade op 07-09-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230137

Zeker verhelderend. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
- Samengevoegd! -

[ Voor 93% gewijzigd door mcsluis op 08-09-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Kramor schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:26:
Zo, ik zit lekker in hotel vianen nu. Kamer 310. Volgens mij zag ik net bij
de receptie al een nieuwe collega om internetkaartjes vragen :)

Anyways, ik ga zo 22:30 ff in het cafe zitten, maar je mag voor die tijd ook
best ff langskomen.
Beste JH (zoals je jezelf voor hebt gesteld), Bij een borrel uitnodiging moet je je natuurlijk niet negatief opstellen tegen de SC'ers! Da's niet zo lief!
Mirrorshade schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:22:
Misschien is het handig de informatie over lease auto's etc, te verzamelen in de start post en die up to date houden?

Er komen namelijk om de paar maanden dezelfde vragen langs. Soms is er iets gewijzigd en dan ontstaat er wat onduidelijkheid omdat niet iedereen de laatste info heeft.
Waarom in de startpost. Mensen moet hun arbeidsvoorwaarden gewoon goed lezen. Tijdens de intro werden er zulke domme vragen gesteld dat ik mij afvroeg op basis van welke overweging de handtekening was gezet. Bijna elke vraag is afgedekt door de arbeidsvoorwaarden en regelingen.
Anoniem: 29544 schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:41:
[...]

Maar daar krijg je wel bijtelling voor! Voor niets gaat de zon op.

[ Voor 51% gewijzigd door mcsluis op 08-09-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mcsluis schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:46:
...

Waarom in de startpost. Mensen moet hun arbeidsvoorwaarden gewoon goed lezen. Tijdens de intro werden er zulke domme vragen gesteld dat ik mij afvroeg op basis van welke overweging de handtekening was gezet. Bijna elke vraag is afgedekt door de arbeidsvoorwaarden en regelingen.
Eensch is...
Ik ben van mening dat er in dit topic helemaal geen auto discussies horen. De autoregeling van Sogeti is bespreekbaar, maar als het op merken en opties aankomt, dan liever in een topic over auto's. Zo'n beetje elke starter bij elke detacheerder vind het machtig interessant om over auto's te discussieren, met andere woorden, het voegt niets toe aan dit Sogeti topic.
Onderwerpen over arbeidsvoorwaarden mogen wat mij betreft best aangeslingerd worden, die veranderen vaak vrij snel, en kan je niet allemaal in een startpost kwijt.. Maar laten we dit topic vooral inhoudelijk over Sogeti houden, en liever ook geen slowchat vanuit hotels misschien ;)
Maar goed, wie maakt er een deeltje 2?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

mcsluis schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:46:
[...]

Beste JH (zoals je jezelf voor hebt gesteld), Bij een borrel uitnodiging moet je je natuurlijk niet negatief opstellen tegen de SC'ers! Da's niet zo lief!

[...]

Waarom in de start post. Mensen moet hun arbeidsvoorwaarden gewoon goed lezen. Tijdens de intro werden er zulke domme vragen gesteld dat ik mij afvroeg op basis van welke overweging de handtekening was gezet. Bijna elke vraag is afgedekt door de arbeidsvoorwaarden en regelingen.
Misschien gaf ik net een verkeerd voorbeeld betreffende de lease wagen :)
Maar ik denk dat er zeker een meerwaarde is voor een goede start post met wat meer info omtrent alles. Hier denk ik dan aan mensen die nog geen arbeidsvoorwaarden hebben omdat ze nog in de oriënteerden fase zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
De intro was nuttig als het gaat om Sogetie. Welke divisie doet wat, wie is wie op management niveau.

Arbeidsvoorwaarden staan allemaal al duidelijk vermeld op einstein of anders op de bijgeleverde cd die je als het goed is heb gekregen bij de contractaanbieding. Dit was m.i. dus niet nodig.

CV en intake gesprekken vond ik voor de ervaren mensen ook overbodig.

Verders wel gezellige dagen natuurlijk wat ook goed verzorgd was!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204123

even @ Zosas. Ik vind het erg slordig als je niet eens de naam van je (toekomstig) werkgever kan spellen, komt namelijk niet bepaald professioneel over.

Maar goed, ik hoorde gisteren dat een MBO'er met weinig ervaring bij Sogeti start als YP en naar Ohio gaat. Ik kan/kon het niet geloven. Maar het schijnt echt zo te zijn.

Als dat echt zo is dan is Sogeti (die hoog in het vaandel staat bij mij) toch best in achting gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Starten als YP wil niet meteen zeggen dat je ook daadwerkelijk naar Ohio gaat. Het komt voor dat er voortijdig mensen 'afvallen'.
Wat betreft het aannemen van een MBO'er. Sommige MBO'ers weten en kunnen meer dan HBO'ers. Een diplomaatje zegt echt niet alles. Bovendien als je de test haalt, dan heb je of HBO werk/denk niveau of je hebt veel geluk gehad (maar dan komt dat in de komende 2 weken wel naar voren)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230958

ik moet nog tot woensdag wachten :) Dan ga ik in Rotterdam de assesment doen, dan kijken of het aanbod me ligt en mag ik me straks misschien ook Collega gaan noemen ;)

@rieeeees, ik heb alleen maar een Mavo-D diploma, maar mijn 7 jaar ervaring. Incl. rare certificaten waren blijkbaar toch goed genoeg voor Sogeti om mij uit te nodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 204123 schreef op zondag 09 september 2007 @ 10:20:
even @ Zosas. Ik vind het erg slordig als je niet eens de naam van je (toekomstig) werkgever kan spellen, komt namelijk niet bepaald professioneel over.

Maar goed, ik hoorde gisteren dat een MBO'er met weinig ervaring bij Sogeti start als YP en naar Ohio gaat. Ik kan/kon het niet geloven. Maar het schijnt echt zo te zijn.

Als dat echt zo is dan is Sogeti (die hoog in het vaandel staat bij mij) toch best in achting gedaald.
sogetie/sogeti: point taken.... zondagochtend na een drukke nacht... niet altijd even scherp. Ik weet dat het Sogeti is. (het is maar waar je je druk om maakt)
Daarnaast vind ik de andere opmerking erg misplaatst, mits ik het verkeerd opvat, maar dat is bijna onmogelijk.

Wat is er mis met een MBO-er? (al dan niet met werkervaring). In welk opzicht vind jij jezelf beter dan de ander? MBO/HBO, tuurlijk zit er qua verschil in qua niveau, maar werkelijk, de arrogantie druipt er bij jou vanaf. Wat heb jij (uitgaande dat je starter bent) nu voor meerwaarde dan een MBO met een beetje werkervaring? Uit praktijk kan ik je vertellen: helemaal niets.

No-offence, maar een startende HBO of een startende MBO, mijns inzien moeten ze beiden op hetzelfde niveau starten: onderaan de ladder. Vanzelf sprekend dat de startende HBO-er een snellere groei zal meemaken. Maar pas als je meerdere opdrachten/functies binnen de ICT hebt gedaan kan je je meerwaarde gaan bepalen.

Ik heb ook "slechts" MBO, daarentegen heb ik ruim 7,5 jaar relevante werkervaring, ontelbare trainingen en certificaten gedaan/behaald. Velen van mijn gelijkwaardige collega's hebben een HBO opleiding gedaan.... merk ik hier iets van? mis ik iets tijdens de vergaderingen, workshops, trainingen, gesprekken??? nee... totaal niet.

Sogeti is absoluut niet in mijn achting gedaald! Sterker nog, MBO-ers uit een ICT opleiding kunnen wel degelijk van waarde zijn en het is zonde om deze potentiele werknemers (dus inkomsten) te negeren en je alleen te focussen op HBO/WO. De vraag naar IT-ers wordt er niet minder om. Het aanbod waarschijnlijk wel en daarom moet je ook de mogelijkheden bekijken van MBO-ers.

[ Voor 56% gewijzigd door Valandil op 09-09-2007 21:14 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Anoniem: 204123 schreef op zondag 09 september 2007 @ 10:20:

Hoezo? Dat soort mensen verdienen toch ook een kans om zichzelf te bewijzen en te groeien op het gebied van ICT.
Het gaat niet alleen om je diploma ik ken zat mensen die een mbo diploma hebben maar op commercieel gebied zijn ze soms veel beter dan degenen die een HBO of HTS studie achter de rug hebben. Het is niet alleen hoe je denkt maar ook hoe je omgaat met je klanten en dat wordt meestal zwaarder beoordeeld door de klanten van Sogeti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204123

ik zal straks alles doorlezen, maar met scannen kwam ik de voorspelde toon tegen.
Er is een reden waarom er voor een YP traject HBO/WO gevraagd wordt. Net zoals er een reden is waarom bepaalde mensen op het MBO zitten en bepaalde mensen op het HBO.

Beetje overbodige discussie. Niks mis met met een HBO'er, maar iemand met HBO rechten wordt ook niet toegelaten tot een toga beroep. En zo kan ik maar doorgaan.

Ik praat hier over iemand met alleen wat 1e lijnservaring, niks hands-on. Dus ervaring argumenten doen hier al afbreuk aan.

Ik merk dat mensen zich meteen aangevallen worden en zich minderwaardig (behandeld) voelen. Maar veel bedrijven vragen ook voor een Business Consultant WO. Net zoals Accenture Consulting ook WO vraagt. En dan is het raar als opeens een HBO'ers aangenomen worden. Betekent niet direct dat er wat mis met ze is. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 204123 op 09-09-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Nou, ik voel me genoodzaakt om mijn mening ook maar eens te geven.

Ries: ik vind je nogal sterk ongenuanceerde opmerkingen maken/meningen geven.

Er zijn ook mensen die VWO niveau hebben en om bepaalde redenen gewoon HAVO hebben gedaan en in hun latere jaren wellicht in plaats van een HBO een MBO of een MBO+. Don't judge books by their cover.

Dat is alles wat ik je mee wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Tijdens mijn basisopleiding zater er zelf jongens bij die de universiteit hadden afgemaakt maar ze hadden dus voor een functie op HTS niveau gekozen. Maar jah ik heb geen zin om hier verder over te discussieren want ik neem aan dat Sogeti hierover wel goed heeft nagedacht.
Ik zelf heb er geen problemen mee want in Ohio waren het juist de MBO'ers die het zo gezellig maakten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er mensen (met voorkeur van de divisie HT) die mij kunnen vertellen in welke regio's er zoal projecten plaatsvinden? Is wel makkelijk om te weten wanneer je op zoek gaat naar een woning :)

(Ja ik weet dat er op projectbasis door heel Nederland wordt gewerkt maar misschien heeft iemand concrete voorbeelden van opdrachten/projecten + locatie)

In ieder geval hoor ik het graag. Overigens andere divisies zijn ook welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 136195 schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:25:
Zijn er mensen (met voorkeur van de divisie HT) die mij kunnen vertellen in welke regio's er zoal projecten plaatsvinden? Is wel makkelijk om te weten wanneer je op zoek gaat naar een woning :)

(Ja ik weet dat er op projectbasis door heel Nederland wordt gewerkt maar misschien heeft iemand concrete voorbeelden van opdrachten/projecten + locatie)

In ieder geval hoor ik het graag. Overigens andere divisies zijn ook welkom ;)
Tja als je niet woonplaats gebonden bent, zou ik centraal gaan wonen. Een project kan ook slechts voor enkele maanden zijn.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Regio Utrecht staat op de planning :) Moet alleen nog even kijken of dat het westen of meer het zuiden van utrecht wordt... (overigens kan noord en oost ook alleen deze zijn minder praktisch ivm file e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 136195 schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:04:
Regio Utrecht staat op de planning :) Moet alleen nog even kijken of dat het westen of meer het zuiden van utrecht wordt... (overigens kan noord en oost ook alleen deze zijn minder praktisch ivm file e.d.)
Waar is geen file tegenwoordig....
Hier kan je inmiddels niet meer omheen en is (helaas) een feit.
Kan je nog zo dicht bij je opdracht wonen, door files kan je alsnog lang onderweg zijn.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zosas schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:04:
Waar is geen file tegenwoordig....
Hier kan je inmiddels niet meer omheen en is (helaas) een feit.
Kan je nog zo dicht bij je opdracht wonen, door files kan je alsnog lang onderweg zijn.
Absoluut waar. Maar dat wil niet zeggen dat je er geen rekening mee kan/moet houden. Het beste kun je gewoon vroeg beginnen een vroeg klaar zijn om zo de spits te vermijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Maar ook dat is helaas geen garantie meer dat je geen files hebt.

P.S ik hoef voor dat bijzonder verlof GEEN vakantiedag in te leveren.

Mous XP

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.