Zosas, Start je wel als YP?
Gelijk al een intake... doe je goed.
Gelijk al een intake... doe je goed.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
wijze woorden
Anoniem: 230754
Anoniem: 47616
Wellicht is het handig om te vertellen welke dingen je goed vind en welke dingen je minder. Op deze manier is het een beetje vaag.. Als je dat doet kunnen anderen ook wat specifieker reageren lijkt me..Anoniem: 47616 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:13:
ik werk er nu een tijdje, en weet niet heel goed wat ik ervan moet denken, sommige dingen zijn goed, andere minder.
Wat is jullie ervaring?
Anoniem: 228001
Anoniem: 63893
tegen mij is gezegd 15 sept tm 6 oktober, maar ik heb ook mensen gehoord over 20 oktober, dus ik gok dat niet alle divisies tegelijk gaan... durf ik dus niet zo te zeggen... even bellen is denk ik t handigste. ga ik morgen ook doen voor mijn planning, want ik kan niets afspreken in de komende 2 maanden omdat ik geen planning heb gekregen...Anoniem: 118094 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:14:
Wanneer is Ohio voor de septembermensen?
PSN: Rich_E1988
Sarcasm is my superpower! What's yours?
kijk, daar heb ik wat aan... en alleen de eerste drie dagen in nieuwegein, daarna gewoon in het kantoor waar je ook je solicitatiegesprek hebt gehad?Lord Maximus schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:21:
Het lijstje tweakers wat maandag begint word steeds groter, ben daar ook een van![]()
Voor wat betreft het rooster. Als ik het goed heb begrepen (van een "oud" YP) krijgen we dat op 1 van de 3 introductiedagen. Verder is het volgens mij zo dat vantevoren vast staat welke dagen je vrij hebt (1 dag voor en 1 dag na Ohio) en dat je verder gewoon elke werkdag van 9:00 - 17:00 in opleiding bent.
PSN: Rich_E1988
Trouwens je kunt planningen van opleidingen in de vorige maanden bekijken op einstein.Anoniem: 228001 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:47:
[...]
kijk, daar heb ik wat aan... en alleen de eerste drie dagen in nieuwegein, daarna gewoon in het kantoor waar je ook je solicitatiegesprek hebt gehad?
Ik heb de planning van Augustus 07 gevonden, das inderdaad handig!Lord Maximus schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:25:
[...]
Trouwens je kunt planningen van opleidingen in de vorige maanden bekijken op einstein.
Het lijkt erop dat je na de introductie de rest van de opleiding niet altijd in vianen is, maar divisie afhankelijk ergens anders (DSE naar Den Bosch, AS&BS naar Amersfoort & Diemen)
Anoniem: 136195
Eten wordt gewoon op rekening kamer geschreven, net als in ieder fatsoenlijk (of beter gezegd: boven je all-in vreetschuur in Turkije/Spanje) hotel mogelijk is. Op het eind van de week rekening op je corporate cc, of het is al geregeld door Sogeti en hupsakee, klaar.Valderrama schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:25:
Ik sta al ingeschreven voor Praag! Dus het kan nog gewoon.
Hoe gaat het met het eten dan. Je krijgt 23€, dat moet je zeker ook voorschieten of kun je dat anders regelen?
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik ben geen Sogeti'er, maar als je bedrijf geen mogelijkheden ter beschikking stelt (corporate card), dan zou ik om een cash voorschot vragen of anders niet op pad gaan.Valderrama schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:00:
Hoe zit met een mogelijke creditcard van Sogeti zelf? Is deze er?
Anoniem: 118094
Dit is niet waar.JC schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:39:
- Proeftijd is proeftijd zoals bij iedereen. Daar kan je zonder opgaaf van reden uitstappen zonder financiele gevolgen.
Dus niet! Helaas!Anoniem: 136195 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:44:
- Wel luxe wat de proeftijd betreft. In theorie kun je dus gratis 3 weken Ohio doen en vervolgens stoppen. Beetje kansloos als je het alleen daar voor doet maar wel mogelijk....
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 118094 op 30-08-2007 18:03 ]
Je kan een American Express Corporate card krijgen. Gedeclareerde bedragen zijn als het goed is eerder terug dan dat je credit card uitgaven van je rekening afgeschreven worden.Valderrama schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:00:
Hoe zit met een mogelijke creditcard van Sogeti zelf? Is deze er?
Hoe snel zijn over het algemeen de bedragen die gedeclareerd zijn weer terug?
Ik weet het, daarom zei ik ook volgens de letter van het contract. Ik ben verzekerd dat indien je het vroegtijdig aangeeft, dus niet in Ohio, er best wat te regelen valt. Dus dat geloof ik welJC schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:43:
Hahaha, volgens mij kan ik beter stoppen met reply-en: de helft is al weer veranderd en het andere deel heb ik niet meer goed onthouden
@whatashockr: nooit geweten. Sogeti heeft wel eens mensen in de basisopleiding naar huis gestuurd en andersom. Lijkt me raar als daar financiele gevolgen aanzitten, maar goed...
Die worden inderdaad vlot uitbetaald.Brakkie schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:26:
[...]
Je kan een American Express Corporate card krijgen. Gedeclareerde bedragen zijn als het goed is eerder terug dan dat je credit card uitgaven van je rekening afgeschreven worden.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 136195 op 31-08-2007 15:52 ]
Volgens mij geldt dit dan denk ik alleen voor YP, want ik heb wel degelijk een "categorie" auto opgegeven als huurauto gedurende mijn proeftijd.Anoniem: 136195 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:16:
Samenvattend:
- Binnen de proeftijd GEEN lease, GEEN huurauto
wijze woorden
Burpo!
[ Voor 27% gewijzigd door mcsluis op 01-09-2007 14:43 ]
- Declaraties staan in de meeste gevallen los van je loon uitkering die op de 14e van de maand binnen komt.mcsluis schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:38:
Hier ook iemand die morgen naar vianen vertrekt! Divisie SC. Tweakers borrel om 22:30 aan de bar van het hotel??![]()
Kan iemand mij vertellen of de declaraties voor het eten, maandelijks of tussen de loonuitbetalingen door al worden uitbetaald. Dat zou mij financieel iets beter uitkomen.
Kan iemand die al naar ohio is geweest, mij vertellen of het mogelijk is om daar met je wifi op het campus netwerk kan inloggen? Dit ivm met skype om mijn telefoon/pda. Scheelt weer een hoop in de kosten van bellen naar NL.
Volgens mij heb je zowat in heel Athens wireless internet. In de tijd dat ik in Ohio zat wel eens in het park schuin tegenover Perks aan mijn opdrachten zitten werken. Mét internet dusMirrorshade schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:47:
[...]
- Er zijn verschillende draadloze netwerken in de buurt. Probeer een van de koffie zaakjes eens (Perks of zo was het ).
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
En je kan gewoon Skypen op je IBM laptopje wat je daar tot je beschikking hebtMirrorshade schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:47:
[...]
- Declaraties staan in de meeste gevallen los van je loon uitkering die op de 14e van de maand binnen komt.
- Er zijn verschillende draadloze netwerken in de buurt. Probeer een van de koffie zaakjes eens (Perks of zo was het ).
Burpo!
Anoniem: 226193
Veel plezier en succes de komende dagen...Valderrama schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:26:
Okee.... morgenochtend zit ik waarschijnlijk om 7 uur een kwartiertje aan het ontbijt. Ben te herkennen aan een lichtgrijze pantalon en een donker overhemd, wellicht met een trui er over heen aan.
Indien iemand met de auto is en mij zo lief vind dat ik mee mag rijden, dan hoor ik het graag. Spreek me dan gewoon aan!
Indien er iemand met mij mee met de bus wil rijden, dan mag je me ook aan sprekenhaha.
Voor de YP'er geldt:Anoniem: 136195 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:16:
- Slapen in een hotel + onbijt op kosten van Sogeti is mogelijk. Voor diner krijg je 25,-![]()
- Binnen de proeftijd stoppen HEEFT financiële gevolgen
- Binnen de proeftijd GEEN lease, GEEN huurauto
What a fine day for Science! | Specs
Anoniem: 29544
Auto kan je gewoon aanvragen, ik kreeg op dag 1 al een huurauto meeAnoniem: 136195 schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:44:
even een update met betrekking op mijn eerdere samenvatting
[...]
Voor de YP'er geldt:
- Stoppen binnen de proeftijd heeft GEEN financiële gevolgen. De amortisatie regeling werkt met terugwerkende kracht nadat je proeftijd verstreken is!![]()
- Vervoer binnen proeftijd wordt vergoedt, je krijgt geen lease en geen huur auto
Voor de mensen die vandaag beginnen/begonnen zijn: Succes en ben benieuwd naar jullie ervaringen
Als YP'er? Ik hoorde net (van mijn unit manager, divisie HT) dat de 1e 2 maanden alleen onkostenvergoedingen zijn en geen lease/huur. Lijkt me vreemd dat elke divisie andere regels heeft o.i.d. Misschien geluk gehad? of ik pech...Anoniem: 29544 schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:41:
[...]
Auto kan je gewoon aanvragen, ik kreeg op dag 1 al een huurauto mee
Alleen de professionals krijgen een auto mee de YP's nietAnoniem: 136195 schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:53:
[...]
Als YP'er? Ik hoorde net (van mijn unit manager, divisie HT) dat de 1e 2 maanden alleen onkostenvergoedingen zijn en geen lease/huur. Lijkt me vreemd dat elke divisie andere regels heeft o.i.d. Misschien geluk gehad? of ik pech...
[ Voor 96% gewijzigd door Nnoitra op 04-09-2007 03:13 . Reden: nmvt ]
Anoniem: 232030
Tja, wat versta je onder aangekleed? Die Polo hierboven vind ik eigenlijk redelijk standaard, zeker qua motor. Rij zelf in een 207 Feline (110 pk), dan wordt het leuk, maar dat doe je niet voor 670JC schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:25:
Leaseauto: voor 670 kan je een redelijk aangeklede Polo/207/Clio huren
Opdrachten: ik zie een paar opdrachten voor A&BS ERP in die regio. Maar bij detachering geldt ook: juiste tijd, juiste plaats en juiste persoon
[ Voor 52% gewijzigd door FreakNL op 04-09-2007 14:29 ]
Ik ben YP A&BS dus kan er wel antwoord opgevenAnoniem: 232030 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:08:
Ik heb ondertussen al even de aanbieding van Sogeti binnen. En nu net een aanpassing van een 2e aanbieding. Nu zit ik alleen even met twee vragen die schijnbaar voor Sogeti zelf nog al moeilijk te beantwoorden zijn gezien ik nog steeds geen reactie heb.
Voor onderstaande vragen gaat het om de functie van een YP A&BS.
Om een beetje vergelijking te krijgen vroeg ik me af wat een VW Polo in de lease kost bij Sogeti? Zit je hiermee binnen of buiten je budget van 670 euro?
Hoe is de verdeling van opdrachten binnen A&BS? Ik heb dit al meerdere malen gevraagd bij Sogeti zelf maar daar krijg je voornamelijk vage antwoorden. Zitten deze inderdaad voornamelijk in/rond Amsterdam, of kan ik ook genoeg opdrachten verwachten in Rotterdam/Den Haag/Utrecht en als het een beetje meezit zelfs Brabant?
Lunch standaard declarerenAnoniem: 232030 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:58:
Zijn lunches etc trouwens ook standaard te declareren of mag ik er vanuit gaan dat ik mijn eigen bammetjes kan smeren?
Hmmm dat vind ik dan weer een beetje overdreven van die anderen om de lunch te vergoedenAnoniem: 232030 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:26:
Hehe... Die zijn er genoeg.. Over het algemeen alleen wel in de consultancy sfeer. Vandaar dat ik eigenlijk benieuwd was.
Maar in ieder geval bedankt voor de snelle info. Heb ik in ieder geval weer aardig wat om over na te denken vanavond..
Dat mag alleen van de fiscus als het als werktijd beschouwd wordt. En er zijn maar weinig bedrijven waar de lunchtijd niet als eigen tijd beschouwd wordt.Dr. Quipers schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:34:
[...]
Hmmm dat vind ik dan weer een beetje overdreven van die anderen om de lunch te vergoedenMaar het zou weer ca. 100 euro per maand schelen...
---------------
Dat is inmiddels (per 1 januari 2007 meen ik) verhoogd naar 25 euro per dinerAnoniem: 136195 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:43:
Zou wel luxe zijn.... Had overigens ook zo links en rechts eens gehoord dat een diner in werktijd vergoedt werd tot een max. van 23,- ofzo.
Iemand nog leuke ideeen of tips voor een lease? Heb ff die corsa gegoogled maar ziet er erg sportief uit! Zat zelf ook nog te denken aan een alfa 147, seat leon, mazda 3, peugeot 207....
Mous XP
Waarschijnlijk kost het je wel vakantie dagen? Ik heb ooit bij sogeti 2 vrije dagen gevraagd voor een vrijwilligerskamp voor moeilijke kinderen. In diverse CAO's staat dat je hier evt. extra vrije dagen voor "mag" krijgen maar mij werd simpelweg verteld dat ze met CAO's niets te maken hadden.TNT78 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:59:
Ik heb op dit moment een ernstig ziek familie lid en ik krijg alle ruimte van SOgeti om zo veel mogelijk daar te zijn.
Deze flixibiliteit heb ik nog niet veel meegemaakt.
Sogeti bedankt!!!!
.
Anoniem: 230137
Als je eenmaal bij sogeti in dienst bent, dan moet je elke maand je uren bon applicatie invullen. De applicatie bestaat eigenlijk uit een aantal regels, ook wel kolommen. De rijen zijn daar dan de dagen van de maand.Anoniem: 230137 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:52:
Zit de resultaatbonus standaard bij je maandsalaris of ontvang je deze pas als je gedetacheerd zit bij een klant. Hoe moet ik dit zien?
[ Voor 6% gewijzigd door Mirrorshade op 07-09-2007 12:09 ]
[ Voor 93% gewijzigd door mcsluis op 08-09-2007 14:49 ]
Beste JH (zoals je jezelf voor hebt gesteld), Bij een borrel uitnodiging moet je je natuurlijk niet negatief opstellen tegen de SC'ers! Da's niet zo lief!Kramor schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:26:
Zo, ik zit lekker in hotel vianen nu. Kamer 310. Volgens mij zag ik net bij
de receptie al een nieuwe collega om internetkaartjes vragen
Anyways, ik ga zo 22:30 ff in het cafe zitten, maar je mag voor die tijd ook
best ff langskomen.
Waarom in de startpost. Mensen moet hun arbeidsvoorwaarden gewoon goed lezen. Tijdens de intro werden er zulke domme vragen gesteld dat ik mij afvroeg op basis van welke overweging de handtekening was gezet. Bijna elke vraag is afgedekt door de arbeidsvoorwaarden en regelingen.Mirrorshade schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:22:
Misschien is het handig de informatie over lease auto's etc, te verzamelen in de start post en die up to date houden?
Er komen namelijk om de paar maanden dezelfde vragen langs. Soms is er iets gewijzigd en dan ontstaat er wat onduidelijkheid omdat niet iedereen de laatste info heeft.
Maar daar krijg je wel bijtelling voor! Voor niets gaat de zon op.Anoniem: 29544 schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:41:
[...]
Auto kan je gewoon aanvragen, ik kreeg op dag 1 al een huurauto mee
[ Voor 51% gewijzigd door mcsluis op 08-09-2007 14:49 ]
Eensch is...mcsluis schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:46:
...
Waarom in de startpost. Mensen moet hun arbeidsvoorwaarden gewoon goed lezen. Tijdens de intro werden er zulke domme vragen gesteld dat ik mij afvroeg op basis van welke overweging de handtekening was gezet. Bijna elke vraag is afgedekt door de arbeidsvoorwaarden en regelingen.
---------------
Misschien gaf ik net een verkeerd voorbeeld betreffende de lease wagenmcsluis schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:46:
[...]
Beste JH (zoals je jezelf voor hebt gesteld), Bij een borrel uitnodiging moet je je natuurlijk niet negatief opstellen tegen de SC'ers! Da's niet zo lief!
[...]
Waarom in de start post. Mensen moet hun arbeidsvoorwaarden gewoon goed lezen. Tijdens de intro werden er zulke domme vragen gesteld dat ik mij afvroeg op basis van welke overweging de handtekening was gezet. Bijna elke vraag is afgedekt door de arbeidsvoorwaarden en regelingen.
wijze woorden
Anoniem: 204123
Anoniem: 230958
sogetie/sogeti: point taken.... zondagochtend na een drukke nacht... niet altijd even scherp. Ik weet dat het Sogeti is. (het is maar waar je je druk om maakt)Anoniem: 204123 schreef op zondag 09 september 2007 @ 10:20:
even @ Zosas. Ik vind het erg slordig als je niet eens de naam van je (toekomstig) werkgever kan spellen, komt namelijk niet bepaald professioneel over.
Maar goed, ik hoorde gisteren dat een MBO'er met weinig ervaring bij Sogeti start als YP en naar Ohio gaat. Ik kan/kon het niet geloven. Maar het schijnt echt zo te zijn.
Als dat echt zo is dan is Sogeti (die hoog in het vaandel staat bij mij) toch best in achting gedaald.
[ Voor 56% gewijzigd door Valandil op 09-09-2007 21:14 ]
wijze woorden
Hoezo? Dat soort mensen verdienen toch ook een kans om zichzelf te bewijzen en te groeien op het gebied van ICT.Anoniem: 204123 schreef op zondag 09 september 2007 @ 10:20:
even @ Zosas. Ik vind het erg slordig als je niet eens de naam van je (toekomstig) werkgever kan spellen, komt namelijk niet bepaald professioneel over.
Maar goed, ik hoorde gisteren dat een MBO'er met weinig ervaring bij Sogeti start als YP en naar Ohio gaat. Ik kan/kon het niet geloven. Maar het schijnt echt zo te zijn.
Als dat echt zo is dan is Sogeti (die hoog in het vaandel staat bij mij) toch best in achting gedaald.
Anoniem: 204123
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 204123 op 09-09-2007 22:13 ]
Tja als je niet woonplaats gebonden bent, zou ik centraal gaan wonen. Een project kan ook slechts voor enkele maanden zijn.Anoniem: 136195 schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:25:
Zijn er mensen (met voorkeur van de divisie HT) die mij kunnen vertellen in welke regio's er zoal projecten plaatsvinden? Is wel makkelijk om te weten wanneer je op zoek gaat naar een woning![]()
(Ja ik weet dat er op projectbasis door heel Nederland wordt gewerkt maar misschien heeft iemand concrete voorbeelden van opdrachten/projecten + locatie)
In ieder geval hoor ik het graag. Overigens andere divisies zijn ook welkom
wijze woorden
Waar is geen file tegenwoordig....Anoniem: 136195 schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:04:
Regio Utrecht staat op de planningMoet alleen nog even kijken of dat het westen of meer het zuiden van utrecht wordt... (overigens kan noord en oost ook alleen deze zijn minder praktisch ivm file e.d.)
wijze woorden
Absoluut waar. Maar dat wil niet zeggen dat je er geen rekening mee kan/moet houden. Het beste kun je gewoon vroeg beginnen een vroeg klaar zijn om zo de spits te vermijden...Zosas schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:04:
Waar is geen file tegenwoordig....
Hier kan je inmiddels niet meer omheen en is (helaas) een feit.
Kan je nog zo dicht bij je opdracht wonen, door files kan je alsnog lang onderweg zijn.
Mous XP
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq